نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 254359
تائید یافتن بقایا و اجساد مسافران هواپیمای ایرآسیا
بخش خارجی الف، 9 دی 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۲
قصه تلخ غول سفید و قرمز مالزیایی سرانجام به سر رسید و گروه های امداد و نجات، قطعاتی از لاشه هواپیمای ایرآسیا را در فاصله ۱۶۰کیلومتری بندر پانگکالان بان در جنوب جزیره بورنو پیدا کردند.

مقامات اندونزی تایید کردند که ده‌‌ها جسد و اشیاء مشاهده شده در منطقه جستجو برای هواپیمای ناپدید شده شرکت ایرآسیا متعلق به این هواپیما بوده است. این اجساد در کنار اشیایی شبیه وسایل نجات و بقایای بدنه هواپیما در دریای جاوه و در نزدیکی بندر برنئو مشاهده شده‌ و تعدادی از آنها از آب گرفته شده‌اند. عملیات جستجو برای یافتن اجساد سایر قربانیان و قطعات بیشتری از هواپیما به منظور بررسی و کشف دلیل سقوط آن ادامه دارد. تونی فرناندز، رئیس شرکت ایرآسیا سقوط این هواپیما را ضربه ای دردناک توصیف کرده است.
 شاهدان عینی حاضر در گروه های امداد و نجات اعلام کرده اند که قطعاتی شبیه به در خروج اضطراری، جلیقه نجات، چمدان و اجسادی را بر سطح آب دیده اند اما هنوز این مساله از سوی مسئولان کشور اندونزی رسما تایید نشده است. به گفته این شاهدان، جسد دیده شده، بر اثر ماندن زیاد در آب، آماسیده بوده و هنوز شناسایی نشده است.
این در حالی است  که سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد: در عملیات جستجوی دریایی یک کشتی جنگی این کشور امروز ۹ دی،جسد بیش از ۴۰ مسافر هواپیمای ایرآسیا پیدا شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماناهان سيمورانگير اعلام کرد: راديو نيروي دريايي اندونزي گزارش داده است خدمه کشتي جنگي بونگ تومو توانسته اند ۴۰ جسد پيدا کنند و شمار اين اجساد در حال افزايش است. رئیس سازمان هواپیمایی اندونزی پیش از این گفته بود، قطعاتی از این هواپیما در ۱۰ کیلومتری محل سقوط پیدا شده است.

این در حالی است که یورونیوز نیز اعلام کرده ارتش اندونزی جسد بیش از 48 تن از قربانیان سانحه هوایی ایرباس ای 320 متعلق به خطوط هوایی ایرآسیا را در دریای جاوه پیدا کرد.  ارتش اندونزی در دریای جاوه، محل سقوط هواپیمای ایرآسیا، از صبح روز دوشنبه، عملیات گسترده ای را برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده آغاز کرده بود.
ایرباس A۳۲۰-۲۰۰ مالزی با ۱۶۲ سرنشین روز یکشنبه در مسیر سورابایا در اندونزی به سمت سنگاپور در منطقه جاوه شرقی ناپدید شد.  این حادثه پس از آن روی داد که خلبان هواپیما به سبب بد بودن شرایط آب و هوایی درخواست تغییر مسیر داده بود.
سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای مالزیایی ناپدید شد، که هنوز از سرنوشت آن خبری در دست نیست.
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۷:۳۵:۳۲
ایرباس هواپیمای ایمنی نیست. (2573899) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۲۳:۱۱:۳۷
شما یا مفهوم «امن» را نمی دانید، یا نمی دانید «ایرباس» یعنی چه! قربانت گردم، ایرباس امنین ترین هواپیمای دنیاست. ایرباسهای کنونی در ایران با بیش از 45 سال سن، هنوز پرواز می کنند برادر من. (2574709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۷:۵۹:۰۲
بعد از ۱۱ سپتامبر ، آمریکا یک سیستم فوق پیشرفته را گسترش داد که بتوان در صورت از کنترل خارج شدن هواپیما از سوی هواپیما ربایان، حتی اگر خلبان هم باشد، کنترل هواپیما از طریق مرکز زمینی‌ در اختیار گرفته شود و هیچ کس در هوپیما حتی خلبان که ممکن است مانند ۱۱ سپتامبر خود هوپیما ربع باشد قادر به هیچ گونه هدایت هوپیما نباشد و مرکز زمین آن را به جای که می‌خواهد رهبری کند.... ولی‌ حالا چه اتفهقی افتاده، با وجود اسنودن و سایر منابع جاسوسی روسیه دارای این تکنولوژی شده ، اگر یادتان باشه ایران نیز توانست با همین تکنولوژی هوپیمی فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا را در طبس به راحتی‌ کنترل و به زمین بنشاند که در همان زمان آمریکا روسیه را به همکاری با ایران متهم کرد و حق مقابل به مثل را برای خود محفوظ گذشت، و این مقابله به مثل را در ۲۰۱۲ با کنترل قرار دادن و سقوط یکی‌ از پیشرفته‌ترین هوپیما‌های مسافری روسیه که افتخار پوتین بود در همین اندنزی انجام داد، و روسیه همان زمان آمریکا را مسول آن دانست و حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ که در اوج جنگ کریمه ، این بار را در همان منطقه بٔر سر یکی‌ از پیشرفته‌ترین هوپیمهی آمریکایی‌ یعنی‌ بوئینگ ۷۷۷ آورد و با سرنگونی یک ۷۷۷ دیگر در اوکراین دوباره هشدار خود را تاکید کرد ولی‌ باز آمریکا به سوری تحریم و ارزانی قیمت نفت که هدف آن روسیه است رفت که باز پوتین روز بعد از امضا دکترین جدید نظامی روسیه نیاز به هشدار جدید از روی استیصال داشت... عین این اتفاق در شهریور امسال سر یک هوپیمی خصوصی آمریکایی‌ که قرار بود در فلوریدا بنشیند اتفاق افتاد که چون رادرهای آمریکا در حوالی خودش بسیار قوی است، توانستند زود آن را در عمق دریا کارائیب پیدا کنند و جعبه سیاه آن نشان داد که دقیقا اتفاقی‌ که ۸ ماه پیش بٔر سر هوپیمی مالزی آمد تکرار شده، و خلبان این هوپیما و همسرش که او هما خلبان بوده هر دور به دلیل کمبود اکیسژن بیهوش شده و به مسیر خود در سیستم کنترل خودکار هوپیما ادامه داده تا بنزین آن تمام شده و در عمق دریا سقوط کرده، (2573941) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۰۶:۱۱:۰۶
دوست عزیز لطفا راجع به مسایلی که از آن اطلاعات کافی نذارید صحبت نکنید. هرجا شروع کردید از تخلیات خود برای توضیح مسایل روز استفاده کردن همانجا دست بکشید و دیگر ادامه ندهید! اولا که هواپیمایی که در کریمه سقوط کرد مشخص شد کار جدایی طلبان بود که با سیستم ضد هوایی که بدست آورده بودند هواپیما رو زدند و حتی سازمانهای جاسوسی غربی صدای گفتگوی فرمانده آنها با افسران روسی که را که داشتن گزارش اشتباه و خرابکاریشان را میدادند ضبط کرده و دولت اوکراین آنرا برای همه پخش کرد و دیگر جای اما و اگرهایی برای امثال شما که دنبال تئوری توطئه هستید نگذاشته!‌ آنها به اندازه کافی مهارت نداشتند تا بین هواپیمای مسافربری و نظامی را تشخیص بدهند و عمدی در کار نبوده!

در مورد تکنولوژی فوق پیشرفته کنترل هواپیمای مسافربری که اصلا همچین چیزی در کار نیست!‌ آمریکا هنوز تکنولوژی کنترل پهپاد رو تکمیل نکرده و تازگی آزمایش فرود و نشست یک جت جنگی کنترل از راه دور رو تجربه کرده و فاصله زیادی تا رسیدن به این تکنولوژی که شما میگویید دارند ضمن اینکه هیچگاه حاضر نخواهند شد با جان اینهمه مسافر بازی کنند! (2574965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۷:۵۹:۳۲
خدا را شکر که پیدا شد ولی‌ این در اصل ماجرا‌ تغییری نمیده, مورد اول هنوز پیدا ندشده ولی‌ این زودتر پیدا شده

ارتفاع پرواز روی ۳۲ هزار بوده که تقاضا برای ۳۸۰۰۰ شده و ۳۴۰۰۰ تایید شده، باز بسیار ۱۲۰۰۰بالاتر از هر گونه احتمال ابر و طوفان هرگونه احتمال ابر و طوفان احتمالی‌!

اگر تایید بشه که سرسره پرواز بوده، این یعنی‌ فرود اصطراری داشته، پس چه طور ناگهان همه ارتباطات آن قطع شده (2573944) (alef-10)
 
فرشاد
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۹:۳۸:۱۹
باید بررسی شود که چرا این اتفاقات در این خطوط در این 2 سال اینقدر زیاد شده در حالی که قبلا امن ترین خط هوایی بوده است (2574177) (alef-10)
 
میری
۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۰۲:۵۰:۰۶
خدا رحمتشان کند (2574943) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.