نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 375256
گزارشی از پوشش و آرایش جدید
از کاشت ته‌ریش تا کفش پاشنه‌ بلند مردانه
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷

«کفش پاشنه‌بلند مردانه رسید» ممکن است تا چند وقت دیگر با دیدن این جمله پشت ویترین فروشگاه‌های کفش مردانه، متعجب شوید؛ اما عکسی که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان، سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن برای جوانان ایران است.


در این عکس ۲ مرد جوان در یک فروشگاه زنجیره‌ای داخلی مشغول خرید هستند و کفش پاشنه‌بلند یکی از آنان سوژه جدید شبکه‌های اجتماعی شده است. سوغاتی که وقتی کنار پدیده‌های دیگری چون تتوی خط ریش، کاشت ته‌ریش و برداشتن زیر ابرو قرار می‌گیرد، مجموعه‌ای مضحک اما قابل تأمل از خواب جدیدی که برای جوانان ایرانی دیده‌اند، می‌سازد.
«موهای شیطان‌پرستی، سولاریم و خالکوبی برای آقایان ممنوع» این آخرین اظهار نظر رییس اتحادیه آرایشگاه‌های مردانه تهران است که دیروز در گفت‌وگو با «ایسنا» بیان کرده و از برخورد با آرایشگاه‌های متخلف خبر داده است.
آقای «مصطفی گواهی» با بیان اینکه اقدامات غیرمجازی نظیر آرایش موها با مدل‌های شیطان‌پرستی، سولاریم و خالکوبی در منازل مسکونی انجام می‌شود، گفته است: «در حالی که این واحدها مجوز ندارند و مسکونی هستند با نام آرایشگران دست به انجام آرایش‌های غیرقانونی برای مردان می‌زنند، اما اگر بازرسان اتحادیه متوجه این موضوع شوند یا گزارشی از سوی مردم صورت گیرد، پس از ورود بازرسان، به اماکن اطلاع داده و حکم قضایی در این رابطه اخذ خواهد شد که با برخوردهای قانونی همراه است.» او البته این را هم گفته است: «در حال حاضر پس از انجام اولین ژورنال مو حدود ۳۵ مدل موی تعریف شده در نظر گرفته شد، اما با این حال نمی‌توانیم مقابل سایر مدل‌هایی که در این ژورنال تعریف نشده و مشکلی از نظر ظاهری ندارند اقدامی انجام دهیم. اما قطعاً در قبال مدل‌های موی نامتعارف ورود می‌کنیم و آنها را نمی‌پذیریم، چرا که خلاف مسائل تعریف شده و قوانین داخلی است.»

ردپای بچه پولدارها
شماره تماس یک «انستیتو زیبایی» زیرزمینی را که می‌گیریم، صدایی مردانه و جوان از پشت خط، ابتدا برای اطمینان از «خودی» بودن مخاطب، نام معرفمان را می‌پرسد و سپس شرایط و قیمت‌ها را با آرامش می‌گوید: «این‌جا بیشتر خدمات آرایشی و زیبایی که ویژه آقایون باشه انجام می‌دیم. از هر نوع که مدنظرتون باشه. از اپیلاسیون دایمی تا تتو، کاشت خط ریش و ته‌ریش. قیمت‌ها هم به نسبت کیفیت خدمات، بالا و پایین میشه.»
صحبت از مجوزهای بهداشتی، خط قرمز اوست و بلافاصله موضع می‌گیرد: «‌وزارت بهداشت و صنف، این کارها رو قبول ندارند و مجوز نمی‌دن. ولی خب وقتی تقاضا وجود داره و ما هر روز مراجعه‌کننده داریم برای این خدمات، چرا باید خدمات ندیم به مشتری‌ها‌مون؟»
قیمت خدماتی که او برای انستیتو زیبایی زیرزمینی‌اش می‌دهد متفاوت است. از آرایش معمولی ۵۰ هزار تومانی با همه مخلفاتش اعم از برداشتن زیر ابرو، بند انداختن روی گونه، بافتن مو و‌... گرفته تا پیکر تراشی برای لاغری موضعی که می‌گوید با نظر مستقیم متخصص این کار و با هزینه‌ای بین ۶ تا هشت میلیون تومان انجام می‌شود. ضمن اینکه گزینه‌های جدیدی چون کاشت ته‌ریش هم با هزینه ۲ میلیون تومانی انجام می‌شود.
او درباره تنوع مشتریانش هم می‌گوید: «بیشتر جوان‌های بین ۲۰ تا ۲۷ سال به ما مراجعه می‌کنند. اکثراً از بچه‌هایی هستند که به‌شان می‌گویند ریچ‌کیدز یا همان بچه پولدارها. بیشتر ساکن مناطق شمالی هم هستند.»

مردان مبدل پوش
اما این تنها نوآوری آرایشی فرنگی برای مردان نیست. حالا که پای کفش پاشنه بلند مردانه و کاشت ته‌ریش هم به بازار مد باز شده است، می‌توان مدهای جدید پوشش و آرایش مردانه را نزدیک به «مبدل پوشی» و «زنانه پوشی» دانست. موضوعی که روانشناسان می گویند ناشی از یک اختلال شخصیتی است.
مبدل پوشی در روان شناسی به عمل پوشیدن لباس جنس مخالف بدون توجه به دلیل آن و با هر دلیل ممکن گفته می‌شود. یک متخصص روانشناس، مبدل پوشی را نوعی انحراف جنسی دانسته و می‌گوید: «انحراف جنسی مبدل پوشی (transvetism) بیشتر در مردان مشاهده می‌شود.»
دکتر «داوود نجفی توانا» مبدل پوشی را مغایر با هنجارهای جامعه دانسته و معتقد است: «دلیل نامناسب بودن و ناهنجار بودن مبدل پوشی، پدید آمدن مشکلاتی است که از نظر اجتماعی، خانوادگی و مهم‌تر از همه فردی برای فرد مبدل‌پوش درست می‌شود. پسری که مبدل‌پوشی می‌کند اگر حمایت خانواده را نداشته باشد مشکلات بسیاری را در اجتماع تجربه می‌کند و افراد دیگر به طور قطع از او سوء استفاده جنسی خواهند کرد.»
او درباره زندگی افراد مبتلا به این اختلال شخصیتی می‌گوید: «بسیاری از افرادی که تغییر جنسیت می‌دهند از طرف خانواده طرد خواهند شد. پسری که تغییر جنسیت دهد و از خانواده طرد شده و برای ادامه زندگی دچار مشکل شده، مطمئناً نمی‌تواند زندگی خوبی را حتی برای آینده‌اش تجربه کرده و رقم بزند.»
دکتر نجفی توانا می‌گوید: «فرد مبدل‌پوش همیشه با دو نوع دو‌گانگی دست و پنجه نرم می‌کند. نخست آنکه هنوز تفاوت‌های جسمی زن و مرد در ذهن او دچار توهم است و دوم آنکه نقش خود را به عنوان یک مرد نمی‌پذیرد و در نتیجه دچار اختلالی است که خود را به این صورت نشان داده است.»
او ادامه می‌دهد: «دور بودن روانی از پدر و نپذیرفتن پدر در زندگی به دلایل گوناگون - ظاهر نامناسب، سیاست زندگی اشتباه وی و ... همه می‌تواند موجب مبدل خواهی در فرد شود، به‌طوری که وی سعی کند نقش جنس مخالف را به عهده بگیرد، آن هم در شرایطی که با این نقش آشنا نیست.»
از سوی دیگر برخی معتقدند که نوع جدید مبدل پوشی‌ها به دلایلی غیر از دلایل جنسی است. آنها می‌گویند بسیاری از افرادی که لباس جنس مخالف را می‌پوشند، این کار را برای دلایل جنسی یا یادگارخواهانه انجام نمی‌دهند، بلکه آنها دوست دارند با تغییر ظاهر خود و جلب توجه، نگاه دیگران را به خود جلب کنند.
منبع: صبح نو
 
کلمات کلیدی : مدلینگ+پوشش و آرایش +مدل+
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۰:۱۴
به به!
چشم و دل همه روشن !!! (3841866) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۳:۱۰
راه برخورد با اینها برخورد قانونی نیست اینها باید توسط جامعه طرد شوند. وقتی که جامعه به طور یک ناهنجار مطلق به اینها نگاه کند (3841949) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۶:۲۵
دوست عزیز اصلا متن رو خوندید؟ یعنی چی که باید طرد شوند؟ میگه یک نوع اختلال شخصیتیه. به اینها میگن ترانسکشوال وگرنه هیچ پسر عادی حاضر نمیشه با پوشیدن لباس دخترانه خودش رو مضحکه خاص و عام کنه. مگه دست خودشونه که طردشون کنید؟ از یه طرف نسخه می پیچن میگن تنها راهش عمل تغییر جنسیته. از طرف دیگه میگن اگه عمل تغییر جنسیت بده جامعه طردش می کنه! می فرمایید چی کار کنه؟ شما که کلا با هرکسی متفاوته مشکل دارید. همجنسگراها که از نظر ظاهری و رفتاری عادی هستن ولی شما با اونها هم مشکل دارید. چرا نمی خواید قبول کنید که کسی رو نمیشه به خاطر تفاوت های ژنتیکیش طرد کرد یا باهاش به صورت مجرم برخورد کرد؟ مگر ادم کشته اند یا مال کسی رو خوردن؟ دنیا داره به طرف پذیرش تفاوت ها میره و شما هنوز با تفکرات غیرعلمی زندگی رو برای بعضی هاغیرممکن می کنید و خودتون رو هم آدم های خوبی می دونید! کسی که متفاوته تقصیری در این مورد نداره ولی شما که عقل داری باید سعی کنی بفهمی. آه اینها یه روزی دامن خودمون رو می گیره. (3842121) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۲:۴۴
بازم یه روشنفکر موضوع دوجنسیتی رو پیش کشید!!!
چرا قبلا این بحث ترنس نبود!!!؟؟؟؟؟؟؟ یهویی این ترنس ها از کجا پیداشون شد؟؟!!!!!!! (3842233) (alef-11)
 
خیری
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۸:۳۲
بااحترام به نظر جنابعالی چند نکته را بعرض میرساند:
یکم-طبق تعریف شما،چیزی بنام ناهنجاری وجود ندارد
دوم-بااین تفسیر،عده ای بصورت ژنتیک الکل بهشون میسازه ! پس باید تحملشون کرد وبا این تفاوتشون کنار اومد.......یه عده بصورت فیزیولوژیک اصطلاحا درمسایل جنسی "داغ"هستند وگناهی ندارند بدبختا مجبورا رو به زنا و...بیارن وباید تحمل بشن!
سوم-همجنسگرایی بجز درموارد استثنایی،یک عدم تعادل هورمونی است که عوامل محیطی آنرا تشدید میکند .نمیتوان جلو این مسیر را بازگذاشت تا طرف به حرکت انحرافگونه اش دراین مسیر ادامه دهد بلکه همچنانکه برای درمان وجلوگیری از انحراف بیشتر یک زانوی معیوب دست بکار شویم دراین مورد هم نباید با پذیرش اینکه این یک مورد طبیعی است ازمسئولیت شانه خالی کنیم
چهارم-زندگی دریک جامعه ی نرمال وبرپایه ی هنجارها بسیار مطلوبتراست از زیستن در جمعی استثنا و آنرمال....مطمئنا خود حضرتعالی درشرایط مساوی -تاکید میکنم شرایط مساوی-آیا همسایگی یا همکاری با یک آدم با گرایشات نرمال را انتخاب میکنید یا یک آدم همجنسگرا ؟ (3842554) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۸:۳۸:۰۵
شما مگر با همه مردم دوست می شید چون دگرجنسگرا هستند؟! یک دوست صمیمی در دوره دانشجویی داشتم که به من خیلی اعتماد داشت و این موضوع رو به من گفت. اول کمی غافلگیر شدم بعد فهمیدم اختیاری نیست. بچه خیلی خوب و مودبی بود و شاگرد چهارم دانشگاه. قضاوت کردن در مورد بقیه بر پایه گرایش جنسی اونها واقعا مسخره است. در همین جوامع غربی تا همین چند سال پیش همجنسگرایی ناهنجار بود حالا هنجاره. هنجار و ناهنجار رو انسان ها خودشون تعیین می کنند. هنجاری که باعث بشه یک عده انسان بیگناه حق زندگی نداشته باشند هنجار اشتباهی هست. (3843015) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۳:۲۷
منم 20 سالم بود مدل موهام الان فکر می کنم خیلی احمقانه بوده! الان که 30 سالم شده همیشه موهام سادس. حالا اگر در 20 سالگی با من یک برخورد عجیب غریب می کردند و طرد می شدم و .... الان فکر می کنید چی می شد ؟ بد تر می شد که بهتر نمی شد.
ول کنید یک خورده بزرگ بشن سر عقل میان
خوبه تو متن هم نوشته 20-27! بزرگتر از این سن دیگه تن به اینکارا نمی ده!
اگر به این کارها توجه شود که ای چرا فلان کار را کردی و طرد شدن و هزار کار دیگر مطمئنن بد تر می شود!
ولی اگر همین جوان ببینید کسی بهش توجه نمی کند مطمئنا دیگه نمی پوشه!
مشکل کمبود توجه در سن پایینه ! (3842237) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۸:۰۷
اوباما: بايد،نسل اينده ايران را ميانه رو!!! تربيت كرد، (3841960) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۹:۳۴
تهران هويت فرهنگی ندارد, (3842017) (alef-2)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۷:۵۷
باسلام
چشم روشنی نداره
این افراد دچار نوعی اختلال هرمونی و روانی هستند که باید به دور از هرگونه قضاوت تعصبی و غیر علمی شرایط را بجهت یک زندگی عادی برایشان فراهم کرد. (3842713) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۱:۴۹
جالب است كه همين قشر هم.، هميشه از فشار تحريم ها مي نالند! (3841870) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۴:۲۳
آقا چرا شلوغ میکنی؟

اینها موجهای گذرا هستند و رد می شوند . مثل مو رنگ کردن و بافتن و غیره.
باور کن اینها انحرافهای خیلی کوچیکیه که اصلا ارزش برخورد نداره.
روانشناسان خیلی این را طبیعی می دونن و مدعی اند نوعی گم کردن هویت و آزمودن هویتهای مختلفه و بعد فرد درست میشه.
شما چند تا آدم 50 ساله دیدی که کفش پاشنه بلند بپوشه؟
شلوغ نکنید بیخودی... (3841873) (alef-2)
 
1377
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۲:۳۱:۵۹
سلام خواهری یابرادری
اینطوری که شما میگید نسبت به هر نابهنجاری باید بی تفاوت بود اونم در جامعه ای که بر پایه هنجار شکل گرفته منم با شما موافقم که از نظر روانشناشان پذیرفته شده و تا حدودی عادیه اما مورد پذیرش جامعه نیست البته من با نظر کسی که گفت باید طردشون کرد مخالفم بلکه باید به طور صحیح باهاشون برخورد کرد چرا که اونا هم جزوی از جامعه هستن (3854810) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۱:۴۴
کسانی که سن و سالی دارند به یاد دارند که قبل از انقلاب هم مدتی کفش پاشنه بلند مد بود. همان زمان که موهای بلند مدل "بیتلی" مد شد. (3841891) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۳:۱۲
آخره زمانه...... (3841897) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۸:۲۶
نگران پابرهنه ها باش ، بقول دوستمون این رفتارها زودگذر هستن و چند وقت دیگه یه شکلی دیگه بین بعضی جوانها مد میشه. (3841962) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۰:۲۰
همین ها هم از چرایی سفر حج میگن . اینها از بد بودن و چرایی مبارزه هم میگن اما از اینکه چرا بری انتالیا نمیگن . موج گذرا یعنی چی؟ اینم حرف روانشناسان اومانیستیه. به بهانه گذرا بودن چشم روی همچی باید بست؟ (3841967) (alef-2)
 
مهران از برلين
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۷:۴۵
نميدونم كي اين كلمه اومانيسم رو دو دهن شما انداخته، بدونه اينكه مفهومش رو بدونه:
درست كلمه هومانيسم هست، و چون اين كلمه با تلفظ زبان فرانسوي وارد زبان ما شده "هِ" اولش خونده نميشه، مثل تيري هانري، بازيكن سيه چرده فرانسوي كه در ليگ انگليس بازي مي كرد، ارسنال لندن، و همه اون رو هانري صدا ميكردنند، به غير از فرانسوي ها كه اون رو اونري صدا مكردنند.
كلمه هُومان، همون كلمه انسان است و همانيسم يعني انسانگرايست، و در انسانگرايي اتفاقاً هيچ نرم الهي وجود نداره و اين انسانها هستند كه يك نرم اجتماعي قبول ميكنند يا نه، پس در نتيجه اگر از نظر اكثريت جامعه اين كار قبيح باشه، كفش پاشنه بلند در جامعه اسلامي ايران، از ديد هومانيسم بي احترامي به كرامت بقيه است!!! (3842124) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۷:۵۲
هرکس برای عقایدش آزاده شما می تونی عاشق سفر به حج واماکن مذهبی باشی دیگری عاشق سفر به آنتالیا ومکانهای تفریحی بهتر است فقط کافیست در کار هم دخالت نکنیم ! (3842579) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۴:۰۷
خیلی ضایع است فکر نمیکنم همه گیر بشه . نگران نباشید. (3841985) (alef-2)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۵:۱۳
کز نیستان تا مرا ببریده اند ، از نفیرم مرد و زن نالیده اند ؛
چون ندیدند حقیقت ، ره افسانه زدند ؛ (3841991) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۲:۳۰
- حالا برادر ! چرا " حقيقت " را نديدي كه بخواهي " ره افسانه " بزني ؟ ...وحالا اين جور ... با اين شلوار و با اين كفش مخصوص طايفه نسوان در انظار مردم ... خدا كمكت بكنه انشاءالله !!
-- براي اين كه ، خيلي " واقعيت ها " را ديدم كه باعث شد كه خيلي " حقيقت " ها را نبينم ... فعلا همين حرف سربسته داشته باش ، تا اگر روزي حوصله كردم ، برات تعريف كتم !!! (3842157) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۹:۰۰
بعضی ها هر مشکلی پیش میاد دنبال بگیر وببند هستند.
بابا شاید طرف مشکل جنسیتی داشته باشه اونوقت دیگه دسته خودش نیست (3842015) (alef-2)
 
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۹:۱۶
احسنت... کاش بقیه دوستان هم در کامنتها دقت می کردند.... اینها مشکل جنسیتی و بیماری های جنسی دارند.... در قدیم هم بودند لکن جامعه آنها را طرد می کرد ولی الان موبایل و شبکه ها آن را بزرگ می کنند که انگار چه خبر است.... 70 میلیون گل و حالا 1000 نفر هم مریض در این بین طبیعی است. (3842400) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۳:۱۹
لکن الان طرد نمی کنه ! ادم مریض و ادم مشکل دار رو کمک می کنه نه طرد!! شما اگر خودت اینطور به دنیا می امدی دوست داشتی از خونه بندازنت بیرون ؟! (3842526) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۹:۱۳
شما اگر در مورد کفش پاشنه بلند تحقیق کنی خواهی فهمید که برای اولین بار توسط سوارکاران تیرانداز ایرانی به پا می‌شده و بعد به اروپا میره.
در آن جا هم تا مدتی به پای مردها بوده که بعدا زن ها آن را به پا می‌کنند و از آن خوششان می‌آید.
بعد فرهنگ پوشیدن کفش پاشنه بلند توسط زنان از اروپا دوباره به ایران می‌آید.
همانطور که می بینید آن چیزی که مشکل دارد کفش پاشنه بلند به پای مردان نیست.
ذهن تغییر ناپذیر شماست که فکر می‌کند مدی برای قشری از مردم و مدی دیگر برای قشری دیگر است و تحمل تفاوت را ندارد.
خود را درست کن دوست عزیز.
اگر کسی دلش می‌خواهد این کفش ها را بپوشد به شما ربطی ندارد که جلویش را بگیرید. تا زمانی که برای اطرافیان مزاحمتی ایجاد نکنند خود مختارند که هر چه دوست دارند به پا و یا به تن کنند.
البته این کفش ها استفاده عملی ندارند و مطمئنا با سرعت مدی جدید جای آن ها را خواهد گرفت. (3842037) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۶:۳۹
اتفاقا منم می خواستم همینو بگم که اگه از ابندا کفش پاشنه بلند را برای مردا تعیین می کردن وپاشنه کوتاه را برای زنان اونوقت اگه تو این عکس این فرد کفش بی پاشنه پوشیده بود آیا بازهم اورا سرزنش نمی کردیم ؟! قطعا می کردیم ! (3842644) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۲۳:۴۹:۴۸
کفش پاشنه بلند پرصدا پای برهنه بدون کفش بی صدا.... خدایا شکرت (3843404) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۳:۴۴
تا زمانیکه در محدوده شخصیه خودشون این کارها رو انجام میدن و برای ما مزاحمتی ایجاد نمیکنن و به بقیه کاری ندارن به احدوالناسی مربوط نیست. هر کی دوست نداره انجام نده . چرا یک عده به خودشون اجازه میدن که برداشت و تلقی و سلیقه و امیال خودشون و به عنوان شکل نرمال و قابل قبول بدونن و بقیه رو به انواع و اقسام سرکوب کنن ! (3842046) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۰:۲۰
دعا گوتم ! اون بلادي كه هيچ قاعده و قانون و خط قرمزي نداره فقط و فقط شهر " هرته " همين،و بس !! جناب عالي در هر كشوري كه تشريف ببريد ، خواهيد ديد كه يك سري قانون و قواعدي وحودداره كه بايد هر كسي رعايت كنه ، منتها ، قواعد و قوانين در هر جا فرق ميكنه ، خط قرمز در هر بلادي تا بلاد ديگر توفير داره !! به عنوان مثال در بلاد فرنگ ،ممكن است هركسي در پوشش كفش و لباس آزاد باشه ، اما اين كه جناب " مستر براوون " بقال سر خيابون هم بخواهد در كنار فروش ،مايع ظرفشوري و پياز و سيب زميني ، قرص سر درد و دل درد هم بفروشه ، اين ديگه خط قرمزه !؟و بر خلاف قانون و حتي عرف اجتماعي !! و برعكس در بعضي بلاد هم ممكنه " آتقي " در كنار فروش گوجه فرنگي و هندوانه و طالبي ، قرص " استامينوفن " هم عرضه كنه ، هيچ عيب و يرادينداره !! دستش هم درد نكنه !! خلاف قاعده و قانون و عرف هم نيست ! خدا پدرش را هم بيامرزه !... بدت نياد برادر ! اون شهري كه تابع هيچ قواعدي نيست ، گفتم كه اسم اونجا شهر
" هرته " !! و لا غير ! ...اين است و جز اين نيست !!... شك نكن !!! (3842348) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۹:۳۲
قیاس مع الفارق انجام دادید! اینها هیچ ربطی به هم ندارند! که یک نفر کفش پاشنه بلند بپوشه با اینکه بقالی بیاد دارو بفروشه یکسانه! یک چیزی هست تو محدوده شخصی اینکه یک نفر پیراهن بپوشه یا تی شرت یا چه رنگی بپوشه یا کتونی بپوشه یا ورنی یا پاشنه بلند به منو شما ربط نداره! اگر با اون پاشنه بلند اسیبی برای شما ایجاد کرد شما حق اعتراض داری!
اگر یک راننده کامیون بخواد خلبانی کنه جان مسافران را به خطر انداخته اما ممکنه بفرمایید یک جوان که ما از قضاوت کردن راجبش خود داری می کنیم این کفش را پوشیده کمر شما باهاش درد می گیره ؟ شما پات داغون می شه ؟ چه مشکلی برای شما ایجاد می کنه ؟ ناراحتی چندشت می شه نگاه نکن ! مجبورت که نکردن! (3842515) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۲:۲۸
این جنجالا دیگه چیه؟
این بنده خدا مشکل جنسیتی داره. خیالتان راحت هیچ جوان سالمی علاقه ای به این جور کفش ها پیدا نمیکنه (3842069) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۴:۰۹
-- آقا مرتضي ! تو را خدا نگاه كن ! كفش پاشنه بلند ! ... ميگم زماني كه من و شما جوون بوديم ، حتي صورتمان نمي تراشيديم ، سبيل مان كه ديگه خيلي حرمت داشت !! ...مي گفتيم بالاخره بايد فرقيبين زن و مرد باشه ، ... گيس مال زنه ، زير ابرو برداشتن براي زنه ، عرضم به حضورت پيرهن
" گُل مَنگُلي " مال زنه ... اما جوون امروز ، كفش پاشنه بلند پوشيده ، ... آخه مخلصتم ، " زني "
گفتن ، " مردي " گفتن ... واقعاً آقا مرتضي دوره آخر الزمونه !!
-- آقا محسن ! اولاً كه بايد متخصصين بگن كه علت چيه ؟! ... معلومه كه اين علت بزرگي داره كه
واقعاًبايد مشخص كرد ! .. اما به نظر اين دعا گو شايد اين جوون رفته ، درس خونده ، مدرك
ليسانسش را گرفته ، حتي فوقش ، بلكه دكترا !! ... حالا خدا عالمه ، شايد بيكاره ، بي پوله ، حتي
براي شاگردي مغازه ، براي نگهباني ، هم قبول نشده ، دستش جلو پدرش درازه ، اينه كه يك دفعه
ميزنه به سيم آخر ، با اين حركات ميخواد ، دهن كجي كنه ، اعتراض كنه ، .. حتما فاصله هاي
طبقاتي را مي بينه ، .. كار وبار " آقا زاده ها " را مي بينه ، حقوق هاي نجومي اين دولت را مي
بينه ٫ ٨٠٠ ميليارد دلار در آمد نفتي ، ثروتمتد ترين دولت تاريخ ايران ، - دولت قبلي - را مي بينه
كه كجا رفته ! ... اين است كه با لباس ، با كفش ، با تيپ هاي
آن چناني ، مي خواد اعتراض خودش را نشون بده ، ، دهن كجي خودش را نشون بده ، ... حالا
قربونتم ، اين آقا اگر كاري ، باري ، داشت ، زني ٫همسري داشت ، شب كه به خونه مي رسيد ،
از شدت خستگي مثل كيسه آرد گوشه اتاق " وا " مي رفت ، و يا اگر گرفتار ، زن و زندگي و بچه
و تورم و گراني بود ، ديگه كجا ، اين چنين كفشي به پا مي كرد حالا نه تو خونه شون ، بلكه در انظار مردم !!! ... يك زماني بود ما تو خونه خودمون ، تا توي حياط ، تا سر حوض ، حاضر نبوديم دمپايي ، والده ، يا آبحي مان پا كنيم !! .... گفتم كه آقا محسن ، متخصصان امور اجتماعي و جامعه شناسي و مردم شناسي !!! بايد نظر بدهند تا معلوم بشه ،اين دخترا ، اين پسرا ، حرف حساب شون از پوشيدن اين كفش و لباس ها چيه ٫ معلوم كنن يك دفعه چه طور شد كه در كشور جوانان غيور ، اون شيران صحنه جنگ و نبرد ٫ اون دلاور مردان ٨ سال دفاع مقدس ،، يك دفعه برخي از جوانانش كفش مخصوص بانوان بپوشن و تعداد ي ديگر از جوانانش گيس ببندند ، ...اين خودش خيلي حرفه !! ...آن هم در كشوري كه نظامش اسلامي است ، ... ميگم آقا محسن !شايد بيچاره ها " دردي " داشته باشند ، خواسته اي داشته باشند ، به نظرم بايد ديد كه حرف شان ، يا منظورشان ، انگيزه شم از اين كار چيست ، ميگم جوانكي كه زير ابرو برميداره ، نكنه مشكلات ،اقتصادي داشته باشه ، ... به هر حال خدا آخر و عاقبت همه مان را ختم بخير كند ... !!!
من قربونتم چي بگم ، حرفي ندارم كه بگويم !! متخصصان جامعه شناسي بايد ... !!! (3842112) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۹:۵۸
شما هم ،همه چیز را به مشکل اقتصادی ربط می دهید, طرف با ماشین میلیاردی در خیابان مانور می دهد, عده ای می گویند, این ها حق دارند و از تبعیض و مشکلات اقتصادی, !!!به تنگ امده اند,!!! (3842179) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۹:۲۰
فوتوشافه (3842129) (alef-2)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۹:۴۱
ماهواره نکات مثبت هم دارد چرا اینها به چهار تا کار چیپ چسبیدند. واقعا چرا جوانان ما کارهایی که حتی در بین جوانهای غربی موارد خاص و بخش کوچکی هستند رو می آورند. از طرفی چرا همش فرا فکنی می کنیم چه کاری برای شاد شدن جوانها کردیم چه فکری برای تفریح و پربار شدن اوقات فراغت جوانان کرده ایم فقط بلدیم بگیم این کارو نکن اون کارو نکن (3842178) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۳:۰۹
ما نفهمیدیم بالاخره مخالفی؟ موافقی؟ یا مخافقی؟ (3842194) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۰:۵۳
الان چه کنیم ؟ یک ستاد مبارزه با کفش پاشنه بلند تشکیل شود؟ این رفتارها در قشر نوجوان و جوان دیده می شود و بالاخره هستند عده ای که هرجور شده سلیقه ای متفاوت دارند یا می خواهند خود را متفاوت نشان دهند که جلب نظر کنند. چاره این کار در آگاهی سازی فرهنگی و هویتی و مدارا و حتی نادیده گرفتن است. (3842184) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۲:۳۵
این پسر شرطو باخته برای همین اینکارو کرده (3842325) (alef-2)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۷:۳۵
نمی دونم چی بگم فقط می تونم بگم متاسفم
مرد به جای اینکه دانش فرا گیره و در کنارش بازوانش رو قوی تر کنه
کفش پاشنه بلند میپوشه (3842393) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۳:۳۱
به نظر من بهترین راه بی توجهی است کسی که راضی به ان همه زحمت برای خودش باشد از تتو گرفته تا موی بلند وحالا هم کفش پاشنه دار همان بهتر که به درد خودش که همین زحمتهاست در گیر باشد خودش برای خودش عذاب درست کرده است ایا تنبیهی بالاتر ان هم به دست خودش وجود دارد (3842416) (alef-2)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۹:۰۵
سوغات برجام نفوذ پذیر !!!!!!!!! (3842443) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۲:۰۸
تورو خدا کوتاهی کار فرهنگی خودتان را گردن فرنگ نندازید. والله توی غرب هر مردی این رفتار ها را داشته باشه، یه عالیه برچسب بهش می زنند. (3842452) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۶:۳۳:۰۱
نگه توی تهران 15 میلیون چند نفر اینکار کردند تازه نگه میشه با این کفش ها مسافت زیادی رفت در حالیکه توی تهران اکثرا زیاد پیاده روی میکنند (3842809) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۹:۳۹
از نظر من که یک خانم هستم اصلا اشکالی نداره (3844643) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.