کد مطلب: 431758
جزئیات نشست شورای ترافیک/ وزیر کشور: مهمتر از مساله ترافیک تهران وجود ندارد
بخش اجتماعی الف، ۱۵ دی ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۹
وزیر کشور خواستار برگزاری جلسه شورای ترافیک تهران بطور ماهانه یک بار شد و افزود: مهمتر از مساله ترافیک تهران وجود ندارد. جلسه شورای ترافیک در سال های 92، 93 و 94 دو تا سه بار تشکیل شده و درد مشترک همه ما این است.
به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر امروز -چهارشنبه- در نشست شورای ترافیک کشور با بیان این مطلب به موضوع مترو اشاره کرد و افزود: دو هزار واگن پای قرارداد رفته، شورای اقتصاد تایید کرده و به زودی قرارداد آن امضا می شود.
رحمانی فضلی گفت: عمده این واگن ها برای تهران است اما به بقیه استان ها هم می رسد اما خواست ما این است که این مساله در تهران بیشتر در اولویت قرار گیرد تا مشکل مردم کم شود.
وی درخصوص قطار حومه ای افزود: آقای آخوندی پیگیر این مساله است و برنامه های خوبی دارند. اگر قرار است این موضوع به کمیسیون کلان شهرها بیاید ما این مساله را پیگیری می کنیم.
وزیر کشور همچنین با تاکید بر مساله آموزش گفت: روی آموزش نیروهای پلیس باید کار شود. بیشتر از نیروی سرباز استفاده می شود. کادر نیستند و باید اینها بیشتر آموزش ببینند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بیشتر این نیروها قدرت برخورد را ندارند و بایستی اعمال اقتدار بیشتری داشته باشند تاکید کرد: من به عنوان وزیر کشور در جهت اقتدار نیروها، اقتدار و امکانات آنها کمک می کنم.
** با افزایش مراکز فنی خودروها تخلفات پائین آمده است
وزیر کشور معاینه فنی خودروها را به عنوان یکی از توفیقات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در کشور تخلف ها پایین آمده است.
رحمانی فضلی درخصوص کنترل هوشمند هم تصریح کرد: برای کنترل هوشمند برنامه های اجرایی را در مدت یک ماه به ما ارائه دهید.
وی درخصوص نمایشگاه بیسن المللی تهران هم گفت: این نمایشگاه قدیمی است. اگر تا جلسه بعدی برای آن برنامه نیاورید (برگزاری برنامه های ) آن را ممنوع می کنیم. اگر قرار است ترافیک ایجاد کند، آن را می خواهیم چه کار کنیم؛ مگر این که بیایند بگویند این نوع نمایشگاه ها را با کمترین هزینه دایر می کنیم.
وزیر کشور درخصوص تردد ماشین آلات سنگین در شب و حمل کالا در روز، خواستار تعیین مسوول مشخص در این زمینه شد و افزود: شما برنامه را بیاورید ما ابلاغ ها را از طریق وزارت کشور انجام می دهیم.
رحمانی فضلی همچنین گفت: مساله ترافیک مصلا هم باید تعیین تکلیف شود.
کلمات کلیدی : ترافیک+شب تهران
روزانه چقدر ماشین وارد شهر ها میشه؟ خوب معلومه یک روز ناله خیابان ها در میاد، که آمده
تا وقتی هم حمل و نقل عمومی ضعیف هست.. همینه..
الان تو شیراز فراوان هست اتوبوس های داغون و فرسوده
سوخت هم که ارزان هست..سوخت هم نمیشه گران کرد..به خاطر بحث های جناحی و وضعیت نامناسب اقتصادی
حمل و نقل عمومی هم که افزایش پیدا نمیکنه
پس تنها راهش اینکه تماشا کنیم وضعیت موجود (4100841) (alef-11)
دور زدن فقط از یک لاین را با استفاده از دوربین کنترل کنید تا ترافیک کم شود (4100852) (alef-11)
موافقم. مثل کانادا! (4101079) (alef-11)
محمودی نژاد
۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۲۱:۱۸:۳۴
علت 70 % ترافیک خیابان های تهران مربوط به خود مامورین راهور مستقر در خیابان ها و معابر است .
متاسفانه عدم تخصص و آموزش کافی مامورین سبب دادن دستوراتی میشود که در بروز و گسترش ترافیک نقش اساسی ایفا میکند . (4101175) (alef-11)
شمساعات کارادارات راهمان 8تا 14/30 واپایتخت اداری راازتهران خارج کنید،ترافیک درست می شود (4100946) (alef-11)
کل منطقه تهران بشه زوج و فرد .
البته دریافتی جهت بیمه شخص ثالث باید نصف شود (4101182) (alef-11)
ترافیک تهران تهوع آور شده...چرا اینقدر دیر ما یادمون میفته که یک مشکلی بحرانی شده؟ترافیک تهران تبدیل به چرخ گوشتی شده که اعصاب،محیط زیست،سوخت وانرژی و سلامتی و احساس رضایت از زندگی در هر لحظه در آن داره لِه میشه (4101042) (alef-11)
همه امکانات کشور را در تهران جمع کرده اند و حتی یک مسابقه ورزشی یا نمایشگاه را هم به شهرهای دیگر واگذار نمیکنند و طبیعت این مساله مهاجرت روزافزون و مشکلات بیشتر خواهد بود مثل مریض چاقی که از حرص و ولع خوردن زیاد بالاخره به مرگ میرسد (4101067) (alef-11)
این همه کشور دنیا مساله ترافیک را مدیریت کردهاند و راه حلهایی برای آن هست و قابل مدیریت است. مساله نشدنی نیست. برای حل آن به دو رکن عاقل و متمدن نیاز داریم (۱) مردم (۲) مقامات و تصمیم سازان. این دو رکن از هم جدا نیستند و مقامات از مریخ نمیآیند بلکه از دل همین مردم یک دسته به دلایل و با مکانیزمهای مختلف تبدیل به مقامات شهری و کشوری میشود.
تا آنجایی که به ما خود ما مردم مرتبط است:
(الف) اراده جدی در بین ما به عنوان یک ملت وجود ندارد که مساله ترافیک را بفهمیم و قدمی در راه حل آن برداریم. اصلا با فرض اینکه همه مقامات هم تعطیل هستند خود ما مردم باید بالاخره روزی به این خرد و عقلانیت برسیم که آلودگی هوا یک زیان جمعی کاملا جدی است. باید کم کم اینقدر خود-سامان-یافته بشویم که درکی از سود و زیان جمعی پیدا کنیم. به فرض که کل مقامات تعطیل باشند، آیا ما ملت با درک و فهم و صاحبت تمدن یا توهم ۲۵۰۰ ساله قادر نیستیم به جای هفتهای ۷ روز مثلا هفته ای ۳ روز این ماشینهای لعنتی را بیرون بیاوریم؟؟؟ بهانه نگیرید!!! ۸۰ میلیون تنبل غر غرو! من دو سال امتحان کردم و شد و خیلی خوب هم شد: اول اینکه هزینه های پایین آمد. جابه جا شدن با مترو در برابر هزینه ماشین تقریبا در حد صفر است. دوم اینکه توی همین شلوغی مترو ساعتهای ازدحام مترو دستم آمد و مسیر بهینهای پیدا کردم و با ترکیب روزی حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی و ۲۵ دقیقه مترو سواری به طور میانگین سرعت جابهجا شدن تا محل کارم چند دقیقه از ماشین بهتر بود!! سوم اینکه مقدار زیادی وزن کم کردم. به خدا شد! اگر مثل من استاد دانشگاه باشید و از بچگی تا میانسالی یک درس خوان حرفهای بوده باشید، در مترو میتوانید در طول دو سال چند کتاب و دهها مقاله هم بخوانید... وگرنه کتاب و مقاله پیش کش، همان موبایل بازی هم بکنید بهتر از آن است که دود و بوق تولید کنید.
(ب) اما در فرهنگ غنی و ... بار چشم و همچشمی ما ایرانیان اصیل ماشین برای ما فقط یک وسیله نقلیه نیست! بلکه یک وسیله است که افراد با آن احساس شخصیت و غرور میکنند. وقتی این را روی کاغذ میبینید ....ر است، اما واقعیت جامعه ماست. تا به حال لمس نکردهاید؟ تا به حال با این سوال .... بار مواجه نشدهاید که طرف از شما میپرسد مدل ماشین تان چیست تا سطح سلام و علیک و احترامش به شما را با مدل خودروتان تنظیم کند؟؟
(ج) ما حتی برای ساده ترین مساله یعنی سرویس مدرسه بچه ها به جای اتوبوس مدرسه، گران ترین و ناکارآمد ترین روش یعنی سرویس شخصی را انتخاب کردهایم. این انجمن های اولیاء مربیان و مدارس میتوانند با کمی وقت گذاشتن و کمی عادت داده بچه ها به اندکی پیاده روی تا ایستگاههای معینی، با کمک شهرداریهای مناطق به جای دهها سرویس پراید و پژو و غیره سه چهار اتوبوس برای هر مدرسه و ناحیه تدارک ببینند. نمیشود؟؟ نه خدا وکیلی از این کار چه کسی ضرر میکند؟؟؟
اما در سطح مقامات: در سطح مقامات هم اراده جدیای که بتواند این مافیای لعنتی خودرو که به دو برابر قیمت جهانی و به صورت انحصاری خودروهای خود را به ما میفروشند را پایین بکشد و جود ندارد. بدیهی و روشن است که پشت سر کنسل شدن قراردادهای خرید وسایل نقلیه عمومی هیچ کسی جز مافیای خودرو نمیتواند باشد. چون به هیچ کسی جز مافیای خودرو سود نمیرسد. برای مقامات .....هم ورشکسته شدن صنعت دوپینگی خودرو مهم است زیرا که اگر این صنعت ورشکسته شود از مرتبه یک میلیون شغل مرتبط با این صنایع موقتی آسیب میبیند. اما شاید بشود آن را بدهیم دست خارجیها آنها بالاخره صنعتگر خودرا از مریخ یا اروپا که نمیاورند. با همین صنعتگران داخلی باید کار کنند.
فعلا راه زوری قضیه آن است که تمام ۳۶۵ روز سال طرح ترافیک از درب منزل اجرا شود تا دست کم عموم ما که توان خرید دو خودرو با دو پلاک نداریم مجبور بشویم نصف ایام هفته این ماشینهای لعنتی را بیرون نیاوریم. شاید مجبور شویم پیاده روی یاد بگیریم و حمل و نقل عمومی را هم بتوان تکانی داد. به شرطی که مقامات هم درک و شجاعت شان بالاتر برود.
مساله غیر ممکن نیست اما اول از همه مردمی میخواهد که در کنار منافع فردی یک مختصر درکی هم از منافع جمعی داشته باشند و به غیر از غر زدن هر از گاهی مختصری هم توان عمل داشته باشند. (4101122) (alef-11)
خسرو سلجوقی
۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۲۱:۵۱:۵۸
کاهش ترافیک ازجمله بین دو خط رانندگی کردن
برای کاهش آلودگی هوا
مصادیق جمع سپاری (Crowd Sourcing)
جمع سپاری استفاده از ظرفیت مردمی برای انجام کاری از طریق مشارکت میگویند.
مصداق 1- هر فرد با دوربین هوشمند همراه خود یک ناظر برخط نیروی انتظامی:
مزایا:
1- بهبود مسئولیت اجتماعی
2- کاهش هزینه دولت
3- کاهش ترافیک ازجمله بین دو خط رانندگی کردن
4- افزایش بهرهوری ملی
5- حفظ محیطزیست
6- افزایش بهداشت جامعه
7- نهادینهسازی فرهنگ جمع سپاری
8- افزایش همبستگی جامعه
9- افزایش کنترل درونی به جای کنترل بیرونی (عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید)
10- ...
نمونه: کانادا (4101233) (alef-11)
پردیس
۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۲۲:۴۶:۱۴
هیچ عاملی مهمتر از ارزانی نسبی بنزین ( معادل بودن قیمت آن با ابمعدتی) در ترافیک و تصادفات با دهها هزار کشته و معلول و آلودگی هوا و سونامی سرطان تاثیر ندارد ، تمام عوامل دیگر مثل کیفیت سوخت و یا کیفیت خودروها حتی ده درصد هم تاثیر ندارند ، تقریبا در تمام دنیا بنزین با قیمت واقعی جهانی و گاه حتی با اعمال عوارض گرانتر هم عرضه میشود ، شاید تمام دنیا به اندازه ما عقل ندارند که قیمت بنزین نباید معادل ابمعدتی باشد . (4101325) (alef-11)
استاد قیمت ماشین رو در خارج ببین و با اینجا مقایسه کن بعد افاضات بفرما.اونجا ماشین بسیار ارزان و بنزین گرانه و اینجا بیش از دوبرابر دنبا گرونتره و بنزین ارزونتر.اونجا مثلا ماشین 20 هزار دلاره و اونوقت ما همون ماشینو 140 میلیون میخریم. (4101396) (alef-11)
بنزین را بکنید لیتری یک میلیون ببینید فرقی می کند؟ اقازاده که از جیب مردم خرج می کند، مردم هم که مجبورند. چرا ظرفیت مترو و اتوبوس و... اینقدر کم است چرا هنوز ده ها کیلومتر مترو ساخته نشده؟! (4103345) (alef-11)
اقا ما هر چه کامنت گذاشتیم تایید نشد حالا کامنت رو بصورت عکس میذارم که شاید تایید بشه:
بزرگترین دغدغه ما مردم یاسوج و استان کهگیلیویه و بویراحمد، ترافیک تهران است و بیکاری در استان خودمون در اولویت نیست و از دید ما اهمیتی نداره
هر کس هم میگه ترافیک تهران اولویت اول نیست و چیز بی موردی است اشتباه میکنه
ما در جنوب غرب خواهان حل ترافیک تهران که از مشکلات اساسی ما مردم استان کهگیلیویه و بویراحمده هستیم
با تشکر (4101375) (alef-13)
این کامنت خیلی خوب بود (4101466) (alef-11)
۱ازاد سازی موتور سنگین
۲ افزایش خطوط مترو
۳ افزایش محدوده طرح ترافیک
۴پیاده راه سازی بدون موتور
۵ دوچرخه راه
۶ افزایش قیمت سوخت خودروهای شخصی (4101379) (alef-13)
خیلی ساده یا ادارات و شرکت ها را از تهران خارج کنید و یا کل ادارات و شرکت ها را در یک سری مجموعه برج جمع کنند و محل ورود و خروج را با مترو و ... تامین کنند.
کارهایی که مدتها پیش میتوانستند انجام دهند و اما انجام نشد و احتمالا انجام نخواهد شد. (4101445) (alef-11)
مهمتر از معیشت مردم وجود نداره چون اون معیشت باشه انسانها با ارامش زندگی میکنن معنی زندگی هم ینی همه چیز (4101454) (alef-11)
مهمترین مسئله وضعیت اب و هوست مردم خوزستان و سیستان زیر خروار خاک نفس می کشند (4101520) (alef-11)
1-دریافت هزینه ساخت و نگهداری بزرگراه ها و خیابانها از خودروهای شخصی به جای فروش تراکم
2-اولویت دادن به خطوط ویژه اتوبوس به جای اختصاص کل معابر به خودروهای شخصی
3-افزایش تعداد و ظرفیت اتوبوس، مترو و احداث تراموای برقی با اعتبارات دولتی و یا فاینانس (4101648) (alef-11)
توی بیشتر کشورها تراموا وجود داره؟ چرا توی ایران تراموا نیست؟ (4101771) (alef-11)
بيشتر ترافيك بجهت وجود مسافربرهاى شخصى در تهران ميباشد كه مخل آسايش مردم شده اند (4102434) (alef-11)
محمد حسین عدل پرور
۱۳۹۵-۱۰-۱۹ ۱۰:۴۹:۱۸
سلام دایر شدن سرویس ایاب وذهاب ادارات تاثیر بسزایی در بهبود ترافیک دارد
قبلا هم غیر کارشناسانه حذف شد (4106516) (alef-3)