نظر منتشر شده
۷۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 162568
کشتار مسلمانان در میانمار دردی بزرگ برای جهان اسلام
بخش خارجی الف، 4 مرداد 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۸
کشتار و نقض حقوق بشر گسترده در میانمار همچنان خبرساز است به طوریکه سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا به طور فزاینده ای با حملات مختلف، تجاوز و خشونت‌های جدی در این کشور مواجه هستند.
 
به گزارش الف، کشتار مسلمانان در میانمار در حالی رخ داده است که رسانه های غربی عملا سکوت اختیار کرده اند که این امرسیاستهای دو گانه دولتمردان غربی را در قبال حقوق بشر به ویژه حقوق بشر در قبال مسلمانان نشان می دهد.
 
عفو بین الملل که گزارش‌هایش برای کشورهای غربی نیز معتبر است، اعلام کرده که نیروهای امنیتی میانمار و بودایی‌ها حملات جدیدی را علیه روهینگیاها انجام داده‌اند این در حالی است که نه تنها دولت میانمار بلکه مقامات غربی که مدعی دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان هستند واکنشی از خود نشان نداده اند.
 
سکوت آنگ سان سوچی رهبر دموکراسی خواه و مخالف در میانمار نیز در برابر موج کشتار مسلمان  تعجب آور است.
 
عفو بین الملل بر این موضوع اعتراف کرده است که نیروهای امنیتی میانمار از جمله نیروهای پلیس و ارتش حملاتی را علیه مسلمانان روهینگیا انجام داده و شماری از آنها را نیز بازداشت کرد. سخنگوی دولت میانمار اعتراف کرده است که نیروهای امنیتی دست کم 100 مسلمان را دستگیر کرده اند.
 
روهینگیاهای مسلمان که سازمان ملل از آنها به عنوان یکی از اقلیت رنج کشیده در جهان یاد کرده است در ایالتی در غرب میانمار زندگی می کنند.
 
انگشت اتهام در سرکوب مسلمانان به سوی بودایی ها و نیروهای امنیتی میانمار است اما مشخص نیست که چرا سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی حامی حقوق بشر برای جلوگیری از وقوع چنین کشتارهایی واردعمل نمی شوند.نحوه خشونت با این مسلمانان به شدت وحشیانه بوده است.
 
خشونتهای جدید بودایی ها و نیروهای امنیتی علیه مسلمانان در میانمار موجی از خشم در میان کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.
 
باید به تمامی به سازمانهای  حقوق بشر درخواست هایی ارائه شود مبنی بر اینکه توجه ویژه ای به کشتارهای وحشیانه و آوارگی مسلمانان در میانمار کنند. در آن سوی دنیا آمریکا که هر زمان نارحتی و گرفتاری کوچکی برای اسرائیل رخ می دهد، ابراز نگرانی می کند به هیچ عنوان از مقامات میانمار نخواسته اقداماتی برای پایان دادن به این کشتار ها انجام دهند.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۴ ۱۹:۰۷:۲۴
جالب سکوت غرب و عدم اطلاع رسانی این کشتارها در رسانه های غربی است. نشون دادن که غربی ها فقط فکر منافع خودشون هستند (886656) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۵:۴۶
خب دوستان بفرمایند در قضیه کشتار مسلمانان اویغور در چین چرا سکوت فرمودند؟!! (887382) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۳۶:۴۵
در چین سالهاست که مسلمانان سرکوب می شوند این نشان می دهد که ما مردم باید خودمان هوای همدیگر را داشته باشیم (887435) (moderator22)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۰۰:۴۵:۱۷
سرکوب در همه جا هست. راه فرارش هم هست. ولی اینها سرکوب نیست. نسل کشی و جنایت به وحشی ترین شکله.
خواهشم از الف اینه که تا زمانی که وضعیت این "انسانها"، به حال قابل تحمل برنگشته، این خبرو از بالای صفحه برنداره. بخدا قسم در شرایطی که کمکی ازمون برنمیاد(یا حداقل وجدانمون رو اینطور توجیه میکنیم)، فراموشی اینا کمتر از جنایت نیست.
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین.
اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک.
اللهم عجل لولیک الفرج.
اللهم ... (887929) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۸:۴۷
اول اینکه وزارت خارجه دیر ولی بالاخره اون قضیه رو محکوم کرد((که البته باز هم ضعف هست))
دوم اینکه مسلمانان اویغور جدایی طلب هستند و کلا یک قضیه متفاوت هست (887579) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۴:۰۵
درسته از سیاستهای ضد امریکایی چین حمایت میکنیم ولی هیچگاه جمهوری اسلامی در صورت مطلع شدن در برابر سکوت هیچ مسلمان ستیزی سکوت نکرده حتی در چین و روسیه. (887636) (moderator22)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۵:۰۴:۴۵
قتل اصحاب الاخدود.
آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل، کجاس؟! کاش سیاست بازیاشون در همین حد شیرین عبادی و بی بی سی فارسی و ... باقی میموند.
متاسفانه این شبکه ها و نوبل ها و اسکارها، معمولا نقشی شبیه شبکه DVB ("صدای دمکراسی برمه") دارن و مقدمه ای هستن برای جنایات بزرگتری نظیر زنده زنده سوزوندن و مثله کردن هزاران کودک و زن و مرد و جوان و پیر، به جرم مسلمان بودن و ...! (887539) (moderator22)
 
هادی
Turkey
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۰۵:۱۴:۵۲
برای من خیلی جالبه که جمهوری بسلامی ایران هم هیچ واکنش جدی نسبت به این قضیه از خودش نشون نمیده ، ولی کافیه یک گلوله به سمت فلسطین شلیک بشه 100 ذشق توی خبرها اعلام می کنن . سوال من اینه که آیا این بندگان خدا در برمه که دارن نسل کشی شون میکنن مسلمان نیستند و مهمتر اینکه انسان نیستند ؟ برای خودم و مملکتم خیلی متاسفم (890198) (moderator22)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۹ ۱۰:۳۶:۰۸
پیشنهاد میکنم مسئولین ورزش کشور از طریق ورزشکاران حاضر در المپیک با یک حرکت نمادین صدای مردم مظلوم مینمار را بگوش دنیا برسانند تا جادوی المپیک شکسته شود و چشم مردم جهان به این واقعیت باز شود.

به من خبر رسيده كه يكى از آنان به خانه زن مسلمان و زن غير مسلمانى كه در پناه ‏اسلام جان و مالش محفوظ بوده وارد شده و خلخال و دستبند، گردن بند و گوشواره ‏هاى آنها را از تن‏شان بيرون آورده است... در حالى كه هيچ وسيله‏ اى براى دفاع جز گريه و التماس كردن نداشته‏ اند،

آنها با غنيمت فراوان برگشته ‏اند بدون اينكه حتى يك نفر از آنها زخمى گردد و يا قطره ‏اى خون‏ از آنها ريخته شود اگر به خاطر اين حادثه مسلمانى از روى تاسف بميرد ملامت نخواهد شد، و از نظر من‏ سزاوار و بجا است!

(نهج البلاغه خطبه 27) (891797) (moderator22)
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۴ ۱۹:۲۳:۵۰
داداش باسلام
قیاس شما در مورد کمک های بین المللی به اسرائیل و مسلما نان میانمارقیاسی مع الفارق است
شما بفرمایید چرا کشور های اسلامی سکوت نمودند.؟؟ (886673) (moderator22)
 
امید
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۰۹:۴۷
چون سرگرم معامله با اسرائیل برای به بن بست رساندن جبهه مقومت هستند (887331) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۵۳:۱۷
ایضا این که خود ما چرا واکنش موثر نشان نمی دهیم ؟ (887391) (moderator22)
 
عقب مونده ذهني
۱۳۹۱-۰۵-۰۹ ۱۰:۰۴:۱۷
بنام خدا
چرا نشان نداديم خيلي هم داديم . مگه نه اينكه احمدينژاد مسابقات المپيك را اينقدر مهم تشخيص داد كه در باره اون صحبت كرد واونو افتخار ايران و ايراني دونست و حتي يه كلمه در باره اين موجودات حرف نزد . حالا500000 فقير مسلمون كشته و سوزونده و اواره بشن به جهنم . مهم فرستادن چهارتا ورزشكار به مسابقات المپيك بت پرستي يونانيان كافر و كوهها و جايگاه خدايان شرك و خر رنگ كن فراماسونري جهانيه كه اخرش هم با شكست كامل برگردن و يا دوتا مدال بگيرن كه جاي اسلام و خدا رو ميگيره. (891751) (moderator22)
 
حمید رضا
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۵۵:۴۳
الف جان ! شما لطف کن اخبار واقعی و مستدل درباره میانمار ارائه بده . تو این مدت کلی اخبار جعلی شنیدیم . لطفا تحقیق کن و واقعیت امر درباره میانمار را بگو . (887396) (moderator22)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۴ ۱۹:۵۷:۲۲
من خودم از این آدم های تندرو و توهم زده که می خوان رسانه های غرب و به چالش بکنش و بگن اینها سوتی دادند بدم میاد و خودم این تیپی نیستم
اما انصافا ببینید ه جوری مردم رو دارند سلاخی می کند صدای هیچ کدوم از همین رسانه ها در نمیاد
آخه بابا انصاف هم خوب چیزیه
بی بی سی و رادیو فردا آمریکا اگر خیلی لطف کنند فقط میشه یه تیتر خبرشون
صدا وسیمای خودمون هم همچین اقدامی برای رون شدن اذهان مردم ایران برای این فاجعه کاری نمی کنه
(886728) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۴ ۲۰:۰۲:۱۸
چرا علیه بوداییهای میانمار اعلام جهاد نمیکنند؟ (886737) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۶:۰۱
چونکه بوداییها و مسلمانان میانمار هر دو از یک کشور و خاک و خون هستند و ایجاد صلح در الویت است دوست عزیز. (887638) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۶:۳۸
البته خود بوداییان آنجا چنین نظری ندارند.

آنگ سان سوچی، برنده جايزه صلح نوبل ميانمار (!) در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعيت مسلمانان كشورش می گوید: نمي دانم مسلمان ها تبعه ميانمار محسوب مي شوند يا نه ؟!
تین سین، رئیس‌جمهور میانمار جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را تبعه میانمار نمی‌داند و آنان را به عنوان قومیتی خارجی می‌شناسد و می گوید: مسلمانان یا باید در اردوگاه‌های آوارگان ساکن شوند و یا اینکه از این سرزمین اخراج شوند. (888987) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۰۰:۲۴:۱۵
چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است اول بايد جهاد عليه رانت خواران ايران داده بشه وبا هوشياري نمايندگان دلسوز افشاگري بشوند ودست انها را از دامن اين ملت كوتاه كنند (890055) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۴ ۲۰:۲۳:۳۱
من با لشکر کشی و حمله به میانمار کاملا موافقم... تا دیروز متوجه عمق فاجعه نبودم اما با دیدن فیلم زنده سوزاندن مسلمانان میانمار (که می تونم بگم بسیار وحشیانه بود) به این نتیجه رسیدم که باید دست از شعار دادن بر داریم و کاری عملی بکنیم... از شما خبر گزاری ها هم خواهش می کنم کشتار مسلمانان میانمار رو پوشش گسترده بدید. خواهش می کنم...
حداقل اگر گزینه نظامی امکان نداره مسلمانان اونجارو مسلح کنید... از الف می خوام موضوع میانمار رو به این زودی از راس خبراش بر نداره... از دکتر توکلی هم می خوام در مجلس این قضیه مطرح بشه .... و این جمعه به عنوان اعتراض در سراسر ایران بعد از نماز جمعه راهپیمایی صورت بگیره... (886766) (moderator22)
 
Belgium
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۷:۳۵
دوست من
این عکسها بیشترشون مربوط به کشتار مسحیحان نیجریه توسط مسلمانان است
دارن عکسهای دروغین رو خواسته یا نا خاسته می زنن
چرا ان موقع کسی هوس انسانیت به سرش نزد
یعنی دین باید برتر از انسانیت باشه
900 تا رو در یک روز تو کلیسا اتش زدند این اون عکسها هست
ننگ بر همه نزادپرستان دینی در همه جهان
حالا الف پخش نکن (887695) (moderator22)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۶:۴۷:۰۱
عکس چیه. کلی ویدئو در مورد آدم سوزی و قتل عامشون منتشر شده. همه دنیا دارن اعتراض میکنن. ظاهرا به حضرتعالی اطلاعات اشتباه دادن.
ننگ بر همه نژادپرستان دینی و غیردینی و ضددینی در همه جهان. (888484) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۸:۴۷
نسبت به رفتار بعضي ها به افغان ها در بعضي ار شهرها كه فروش مواد غذايي را هم به انها ممنوع كرده بودند چيست (888194) (moderator22)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۶:۴۹:۳۲
اینجور رفتارها از صفات نفسانی و نادرست انسانه مثل حرص و طمع و .... ولی چه ربطی داره به وحشیگری این حیوونا؟! (888487) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۴:۵۵
گزینه ی نظامی؟!مسلح کردن مسلمانان انجا؟!!!!
مثل اینکه شما از جنگ داخلی توی کشورهای دیگه خوشتون میاد !
گزینه هایبهتری هم هست جانا؟!!
بهتر نیست یاد بگیرند که باید عقاید همدیگر تحمل کنند ودر نهایت به اون احترام بگذارند ؟؟؟
تا اونجایی که من میدونم نه اسلام خشونت رو ترویج می کنه . ونه بودا اهل خشونت بوده .
امان از پیروان متعصب خشک مذهب امان (889025) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۰۱:۳۳:۴۱
میانمار کجا است؟ (886993) (moderator22)
 
ویکیپدیا
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۴:۴۶
کشوری است در آسیای جنوب شرقی. برمه از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد و از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان محدود می‌شود. یک سوم مرز خارجی برمه را مرز آبی تشکیل می‌دهد. برمه دومین کشور آسیای جنوب شرقی از نظر گستردگی جغرافیایی‌ست. کشور به لحاظ فرهنگی شدیداً تحت تأثیر کشورهای همسایهٔ خود بر پایهٔ بودیسم است که با مؤلفه‌های محلی نیز آمیخته شده‌است.
برمه کشوری حاوی منابع غنی است ، اما اقتصاد آن کم ترین توسعه و پیشرفت را در جهان داراست.
٪ ۸۹ مردم این کشور پیرو آیین بودا هستند، ٪ ۴ مسیحی، ٪ ۴ مسلمان، ٪۱ روح‌باور و ۲ ٪ معتقد به ادیان دیگر هستند.

موج خشونت‌ها علیه مسلمانان از یک ماه قبل زمانی آغاز شد که در درگیری بین یک فرد مسلمان با یکی از بوداییان، وی کشته شد، این ماجرا بهانه‌ای برای افراط طلبان جهت حمله به روستاهای مسلمان نشین و آتش زدن منازل آنها شد. این خشونت‌ها درحالی ادامه دارد که رئیس جمهور میانمار هفته گذشته اعلام کرد که مسلمانان شهروند میانمار نیستند.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری کل ۶ میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. البته آمار رسمی جمعیت روهینگیا ۶ میلیون نفر است اما طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم که صد در صد آنها مسلمان هستند به ۸ میلیون نفر می رسد. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت قریب به ۱۵۰ هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، ۵۰ هزار نفر به تایلند و ۴۰ هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کردند. در آخرین اظهار نظر رییس جمهوری میانمار بیان شده است که ۸۰۰ هزار نفر از این قوم را باید از میانمار اخراج کرد تا تنش ها پایان یابد (887284) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۲:۲۱
میانمار کشوری منزوی تحت حکومت دیکتاتوری نظامیان است و تنها حامی جدی نظامیان حاکم بر آن، کشور دوست و برادر چین است. این سیاستهای دوگانه منحصر به امریکا نیست. ایران در مورد کشتار مسلمانان چین سکوت میکند، در مورد جنایات روسیه در چچن سکوت میکند، در این مورد خاص هم کاری نمیتواند بکند (887517) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۸:۲۷:۳۳
اطلاعات نداری حرف بیخود نزن!
داستان اهالی چچن فرق میکند به اذعان خود بی بی سیتون! (887736) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۷:۳۶
حسین راست می گه توی چچن ناز می کنن بعد می کشن!!!!! (889028) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۳:۰۱
حیف نامی که بر روی تو گذاشته اند قضیه چچن هیچ فرقی که نمیکنه بلکه بدتر هم هست (889736) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۲۰:۵۷:۲۰
ممنون از توضیحات شما. تازه فهمیدم میانمار همان برمه است. (887824) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۰۵:۴۵:۳۸
همونجایی که امثال من و شما رو زنده زنده می سوزونند. (888031) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۰۱:۵۶:۳۸
سلام و تبریک به دوستان الف برای بازگشت به عرصه اطلاع رسانی.
چند نکته در مورد این مطلب:
1. بیشتر و پیشتر از اطلاع رسانی رسانه های دولتی و داخلی ، همین رسانه هایی که به قول شما سکوت کرده اند ، گزارش های بسیار در مورد جنایات در برمه را کار کردند. گزارشهایی بی طرفانه که اثرش بیشتر از گزارشهای اغراق آمیز رسانه های داخلی و حکومتی ایران است. به عنوان نمونه میتوان به گزارش های متعدد بخش فارسی یک رسانه معروف بین المللی و پرمخاطب در داخل ایران اشاره کرد.

2.عفو بین الملل یک سازمان حقوق بشری مردم نهاد و موجه در همه کشورها و در سطح همه رسانه هاست و "همه" گزارشها ان توسط رسانه های معتبر بین المللی منتشر میشود. تنها رسانه های داخل ایران هستند که در انتشار گزارشهای این نهاد حقوق بشری به صورت گزینشی و سیاسی عمل میکنند.

3.خانم سوچی دیروز ، هرچند قدری دیر، در اولین نطقش در مجلس برمه به این جنایات اعتراض کرده و خواهان دفاع از حقوق اقلیت ها شده است. جا داشت در گزارشتان به این موضوع نیز اشاره میکردید.
یا علی (887011) (moderator22)
 
جلال
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۵:۵۴:۰۶
خانوم سوچی دیروز پس از کلی فشار برای سکوت ایشون یک اشاره کوچک کرد و حتی حاضر نشد به طور مستقیم اشاره ای به کشتار مسلمانان داشته باشه و فقط گفت و فقز در یک جمله کوتاه گفت که همه مردم باید از حقوق مساوی برخوردار باشن (887586) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۹:۰۸:۴۸
قطعا انتقاد به خانوم سوچی وارد است که نتوانسته نقش موثر و به موقعی بازی کند تا جلوی گسترش خشونت ها رابگیرد
. اما نمیشه از ایشون انتظار داشت که همونطور به این موضوع نگاه کند که ما نگاه میکنیم. متاسفانه درگیری های قومی و مذهبی در آن بخش از آسیا به شدت قدیمی و عمومی است و تغییر این نگرش در یک اکثریت مطلق قدری سخت است.
اما در کل قبول دارم نقد شما را. یک فعال حقوق بشر با یک فعال سیاسی متفاوت است نقشش و باید مصلحت اندیشی کمتری داشته باشد. (888610) (moderator22)
 
ملکی
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۰۳:۰۳
به نام خدا
راستی در این مورد از بانوی صلح ایران (شیرین عبادی)، چه خبر ، نکنه فقط وقتی یک نفری در هر جای دنیا که مخالف ایران باشد کوچکترین آسیبی ببیند فریاد ایشان که ای وای حقوق بشر نقض شد گوش فلک را کر می کند شاید هم که عروس رفته گل بچینه. (887595) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۴:۳۵
برادر عزیز من
اگر یک سرچ کوچیک تو اینترنت بکنین مواضع خانوم عبادی در اعتراض به رفتار دولتهای آمریکا و به ویژه اسرائیل با مردم کشورهای عراق و فلسطین و لبنان رو میتونین پیدا کنین.
من نمیدونم که ایشون در این مورد واکنشی داشته اند یا نه. اما شخصا واجب نمیدانم که یک فرد ، و نه یک حکومت عریض و طویل با اینهمه امکانات، بخواهد در همه موارد نقض حقوق بشر در همه دنیا موضعگیری بکند.
متاسفانه وضعیت داخل کشور ما آنقدر دغدغه حقوق بشری برای فعالان حقوق بشری ما ایجاد کرده که واقعا همهانرژی و وقت فعالان حقوق بشری ایرانی را میگیرد.
با این حال اگر خانوم عبادی در این مورد هم بتوانند موثر واقع شوند ( مثلا با نامه نگاری با خانوم سوچی) ، جای تشکر بسیار دارد. (888614) (moderator22)
 
حميد
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۰۳:۲۷:۱۹
يه كليپ از اين جنايات ديدم وحشيانه ترين جناياتي بود كه تو عمرم ديدم خدا همشونو به درك واصل كنه و مردم مظلوم رو از دستشون نجات بده اميدوارم سازمانهاي بين المللي زودتر يه كاري كنند (887052) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۵:۳۶
واقعا شخصی که رأی منفی به این نظر میده شعور و انسانیت بویی نبرده (887381) (moderator22)
 
سرداري
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۲۰:۴۱
لياقت كساني كه عقيده به تجاوز به ديگران دارند و زندگي را براي غير مسلمان به رسميت نمي شناسد آنستكه به روش خودشان با آنان مقابله كرد. (887424) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۷:۱۸
مغلطه خوبی است برای توجیه توحشی که در میانمار در جریان است!
اما جناب کلاهت را قاضی کن ببین آیا اعتقاد مسلمانان این است که باید انسانی
را به صرف اینکه از دین دیگری پیروی می‌کند زنده زنده کباب کرد؟
حتی به فرض اینکه یک گروه مسلمان تندرو و جاهل نیز در جایی چنین کردند آیا این مجوزی است که یه کودک مسلمان را در جای دیگری به آتش بکشند؟!
هر مخالفتی با جریان تفکر رسمی نشانگر روشن‌فکری و آزاداندیشی نیست
خوب است که دشمنی و بغض هرچند منشأ درست و به حقی داشته باشد
انسان را به خروج از انصاف و انسانیت سوق ندهد! (887641) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۱:۴۶
دوست عزیز کسانی که منفی میدهند به خاطر خستگی از افراطی گری برخی دوستان است وگرنه من که منفی می دهم هم ته دلم ناراحت می شوم از شنیدن این اخبار (887440) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۶:۳۵
سایت الف هم هم در خیلی از این موارد افراطی گری می کند ولی خیلی خوبه که اجازه بحث را به مخاطبانش می دهد (888078) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۰:۳۴:۵۵
و این یعنی قربانی کردن اصول بر سر اختلافات (888832) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۴:۳۲:۲۱
احتمالا منظورشان این بوده که از سازمان های بین الملی کاری برنمی آید خودمان باید دست به کار شویم . (887506) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۸:۳۴
اون کسی که منفی داده مطمینا عاشق مسلمان ستیزیه!!..پناه بر خدا. (887642) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۲:۵۶
البته این روزها معلوم شده خیلی از این عکس ها و کلیپ ها سندیت درستی ندارد . اما اصل واقعه کشتار و آواره کردن مسلمین متاسفانه واقعیت دارد . (887761) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۰:۲۸:۵۸
این امتحان بزرگی برای جهان اسلام است ، از یک طرف گزارش های حقوق بشر درباره کشورهای اسلامی مغرضانه خوانده شده و از طرف دیگر در همچین مواردی انتظار عکس العمل از آنها داریم .

سکوت مرگبار مسئولان ایرانی نیز نمکی بر زخم آنها ست ، دریغ از یک بیانه ، هشدار ، تهدید .
هیچ . انگار ما هم باور کرده ایم که فقط سازمانهای بین المللی غربی حق دخالت در امور کشورها را دارند . (887206) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۰:۴۲:۳۳
ایران باید با درخواست تشکیل جلسه فوری در مجامعی که در آن عضو است مانند کشورهای عضو عدم تعهد و ... نسبت به نسل کشی مسلمانان در میانمار واکنشی شدید نشان دهد حتی در صورت عدم توقف کشتارها تهدید به اعزام نیروهای استشهادی خود نماید و یا حتی در خاک خود به این مردم بی دفاع پناه دهد.
عکسهای کشتار مسلمانان میانمار واقعا قابل تحمل نبوده و دل هر انسانی را خواه مسلمان ،خواه غیر مسلمان آزرده میکند ولی واقعیتی است انکار ناپذیر (887220) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۹:۴۹
یعنی این همه افراط و تفریط بعیده... آقای صالحی در محلس گفتند 160 نفر کشته شدند که ریشه درگیریها هم افراطی گری از هر دو گروه مسلمان و بودایی(تجاوز 3 مرد مسلمان به زن بودایی و حمله وحشیانه بودایی ها...) می باشد. در ضمن بماند که به کشتار وسیعتر روسیه و چین در برابر مسلمانان اقلیت در کشورهایشان عکس العمل مناسبی از دولت و رسانه هایمان انجام نگرفت ...تا همچنان این استانداردهای دو گانه!! برقرار باشد (887290) (moderator22)
 
هموطن
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۵:۲۴
کشتار مردم بی دفاع در هر کجا صورت گیرد محکوم است چه در استان سین کیانگ چین چه در چچن یا اسراییل و سوریه و تاتارستان روسیه و بحرین و عربستان ولی گزینشی و به دلخواه محکوم کردن این جنایات نیز به نوعی شریک جرم بودن است در ضمن بی بی سی فارسی پریشب در ابتدای اخبار خودش حدود 20 دقیقه در این خصوص خبر پخش کرد و آن سان سوچی هم در نطق خود در مجلس از اقلیت مسلمان دفاع کرد الف عزیز لطفا شما دیگر سعی نکنید مثل بعضی از رسانه های ایران یک طرفه قضاوت نکنید امیدوارم نظر من را سانسور نکنید (887301) (moderator22)
 
امید
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۱۱:۵۴
چون نیت این سفاکان نابودی مسلمانان است ،پس کمک کنیم تا عملیات انتحاری از خود این مسلمانان بعمل آید (887332) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۵:۵۰
مسلمانان مانند تو نام اسلام را در جهان به سختگیری و..... بدنام کرده است (889742) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۱:۳۰
میشه بفرمایید امثال شما این عملیات انتحاری را از کجای اسلام استخراج فرموده اید؟!!! (890044) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۳:۰۹
واي خداي من توي ايران هم القاعده امده وما خبر نداريم (890045) (moderator22)
 
یوسف
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۱۲:۱۳
با تشکر از همه دوستان که همگی اتفاق نظر دارند و با تشکر از الف برای انعکاس این خبر. امیدوارم همین طور مسئله پیگیری بشه تا به حق این ماه عزیز مسلمانان این منطقه هم به آرامش برسند.
از کسانی هم که مسئول هستند خواهش می کنم تا هر کاری از دستشون بر می آید انجام بدن ما هم توی نماز جمعه ها وظیفه خودمون رو انجام می دیم .
امیدوارم سازمان کنفرانس اسلامی هم کاری انجام بده (887333) (moderator22)
 
1201
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۲۶:۴۸
با سلام و آرزوی توفیق برای الف و بینندگان الف و ابراز حس خوشحالی از رفع فیلتر سایت
چند نکته درباره فیلتر و حواشی آن:
اول- بنده فیلتر الف رو در راستای سیاستی میدونم که جناب آقای توکلی رو از مرکز پژوهشها کنار گذاشت.
دوم- امیدوارم این سیاست باعث نشه الف خیلی محتاطانه رفتار کنه و بر کامنتهای چاپ نشده اضافه کنه،چون وجود این کامنتها از خود مقالات ارزنده تر و مفیدتره.
سوم- در این مدتی که الف نبود(هر چند بارها تو یادداشتهام به قطره آبی در بیابان تشبیهش کردم)فهمیدم که این تارنما یک سروگردن از بقیه بالاتره،هم نظرات هم طراحی سایت هم مقالات و متون خبریش.
چهارم-کاش قوانین کشور ما در باب آزادی رسانه ها این قدر تنگ نظرانه نبودن آزادی بیان زیربنای دموکراس در دنیای امروزه.
و اما درباره ظلم بزرگی که به مسلمانان میانمار رواداشته میشه باید راه چاره رو در بین خود مسلمانان جستجو کنیم که با داشتن این همه امکانات مادی و معنوی و جمعیتی بخاطر اختلافاتی که با هم دارند به اندازه یک کشور متوسط اروپایی در صحنه بین المللی قدرت ندارن.
با تشکر (887350) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۳:۵۲
من یه چیزی می گم که بهش ایمان دارم و می دونم خیلی ها هم الان این مسئله رو فهمیدن.یک هفته نامه به اصطلاح افراطی گفته بود ما باید به میانمار حمله نظامی کنیم.درست در این شرایط که کشور با تهدیدهای جدی روبه رو است چه معنی می تواند داشته باشد.اتفاقا این هفته نامه از مشوقان بستن تنگه هرمز هم بود.جز اینکه اینها می خواهند بهانه ای به دست جامعه بین الملل بدهند تا غرب به صورت اسان تر و بدون مزاحمت چین و روسیه و به طور کاملا توجیح شده به ایران حمله کند و ایران درگیر یک جنگ واقعا نابرابر شود.یه چیز برای من کاملا روشن شده که عده ای که تعداد کمی هم ندارند در تلاش برای نابودی کامل ایران هستند.حالا هم در اقتصاد هم در سیاست بین الملل و هم در سیاست داخلی.حالا من که این حرف ها را می زنم شما هم که هیچ کاری نمی کنید. (887376) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۲:۵۵:۳۷
رسانه های غربی به دنبال منافع خودشان هستند. انسانیت و اخلاق برای آنها صنار نمی ارزد. برخی رسانه های غربی حتی اگر فیلم سکسی مخفی از خواهرشان هم به دست آورند، برای کسب درآمد آن را پخش می کنند.
برادر مونیکا لویسنکی (معشوقه بیل کلینتون) که یک رسانه ای بود، عکسهای سکسی خواهرش با کلینتون را جمع آوری کرد و در یک کتاب چاپ نمود و درآمد زیادی هم به دست آورد! شما از چنین جامعه ای انتظار دارید کشته شدن مسلمانان میانمار برایشان اهمیتی داشته باشد؟! (887395) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۲۰:۲۹:۱۹
قابل توجه دوستانی که خیال می کنید غرب قبله امال است. به همین دلیل به این نظر نمره منفی داده اید. به عنوان کسی که مجبورم در غرب زندگی کنم، چنین تصویری آرمانی حتی برای مردم خودشان هم نمی بینم. ولی برای حکومت هم متاسفم که با رفتارهایش باعث شده غرب در کانون توجه ایرانیان به عنوان مدینه فاضله قرار گیرد. مقصر حکومت و دولت است و کاربران تقصیری ندارند که به این نظر نمره منفی می دهند. (887812) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۲:۴۸
با جمله آخر مخالفم. راه جستجوی حقیقت بر کسی بسته نیست. اگر کسی به دنبال حقیقت باشد به آن می رسد. (888991) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۶:۰۶
میشه بفرمایید کدام اجباره که شما را وادار به زندگی در قبله ی امال دیگران!!!!کرده؟؟!!
نکنه شما هم خدای نکرده توی کار اختلاف فرهنگی هستید؟! (890046) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۱۶:۳۰:۴۴
شما بهتره به همون زندگی اجباری تو غرب ادامه بدهید؛ همچین میگه مجبورم تو غرب زندگی کنم انگار تو تبعیده ، کاش ما هم از این اجبارها داشتیم.
الف جان چاپش کن دیگه (890990) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۴:۳۷:۰۳
ما شرعا مسئولیم
هنگامی که به مسلمانی در جهان حمله میشود بر همه مسلمانان واجب است از او دفاع کنند
من نمیگویم جهاد کنیم اما اگر امثال دکتر چمران را داشتیم میتوانستیم شبیه حزب الله در آن جا تشکیل دهیم لطفا روی این پیشنهاد فکر کنید . (887511) (moderator22)
 
مهدي
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۲:۲۰
با اين برخورد منفعلانه رسانه هاي غربي كه فقط براي برهم نخوردن و احيانا ايجاد كدورتي با حضرت دالايي لاما بوده بايد بگم كه حالم از حقوق بشر غربي بهم مي خوره كه هرجا منافعش ايجاب مي كنه دايه مهربان تر از مادر مي شه و هر جا هم كه منافعش ايجاب نكنه دست هرچي شمره از پشت مي بنده....فتامل (887516) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۲:۲۹:۱۵
شما اول برو راجع به برخورد " منفلانه رسانه های غربی" تامل کن. عیب نداره البته من هم اگر رسانه های غربی رو از کانال کیهان و یالثارات و بیست و سی و ... دنبال می کردم همین عقیده رو داشتم. (888185) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۱:۳۰
اول رسانه هاي غربي اين اخبار را گذاشنتد بعد ايران سينه سپر كرد در ضمن اين ظلم سال هاست كه به اين مردم ميشود ولي نمي دانم ايران چرا الان يادش افتاده (888188) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۵:۲۷
تا الان چرا تمامی سایهای ایرانی خفه خون گرفته بودن .چرا اقدامی عملی از ناحیه ایران نمیشه اینجا دیگه حتی نباید منتظر سازمان های کوفت زهرماری بین المللی موند .ایران تا حالا چیکار کرده مردم باید چیکار کنن.وای بر انسان و انسانیت (887530) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۵:۲۰:۵۵
الف یعنی می رسه روزی که برای همیشه فیلتر بشی. برو بمیر دیگه. (887561) (moderator22)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۱-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۱:۵۳
سوال : شبکه پرس تی وی و العالم چقدر این موضوع را پوشش دادند ؟ میانمار که چین نیست ! (887607) (moderator22)
 
یوسف
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۰:۳۸
نه تنها دنیا سکوت کرده رسانه ملی ما هم زیاد خودشه به اب اتیش نزده و این اولین بارش هم نیست تو قضیه کشتن مسلمانان بوسنی هم این طور بوده چون روسیه از صربها حمایت میکرد ایران هم زیاد صداشو در نمی اورد .عادیه!!!!! (887931) (moderator22)
 
Malaysia
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۰۹:۵۱:۴۰
سلام .به نظر من بهترین کاری که الان از دست ما بر میاد این هست که آزادگان جهان رو در هر جا که هستند مطلع کنیم. اینطوری صدای این مردم مظلوم همه جا شنیده میشود. راهشم این که فیلم و عکسهاش رو در اینترنت پخش کنیم .فیس بوک هم میتونه خیلی مفید باشه. (خوا هش میکنم دوباره نگیم بسته هست و از این حرفها ،الان جاش نیست ) ممنون . (888083) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۱:۳۵:۴۹
یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو (888133) (moderator22)
 
mano
۱۳۹۱-۰۵-۰۶ ۱۲:۵۰:۳۰
کشتن مسلمانان جدا کاری که در همه مکان و زمان باید در مقابلش ایستاد
اما یک سوال دارم
این دوستانی تقاضای فرمان جهاد برای مقابله با بوداییان رو دارن
آیا همین تقاضا رو برای مقابه با چینی ها برای کشتار 2 سال پیش مسلمان ها با حمایت دولت مرکزی رو داشتن
آیا وقتی همین بغل گوش خودمون بیش تر 2000000 مسلمون آواره شد 5000 مسلمون دریده شدن شکم زن حامله مسلمان رو میدریدن سر شوهر زن رو بجاش میکردن تو شکمش همین جور ناراحت شدن گفتن باید بکشیموشون یا با بابا مامانشون واسه تفریح میرن ارمنستان...
اول بگین چرا تو میانمار دارن ملت و قتل عام میکنن بعد تحلیل رو بذازین به عهده خود مردم (888203) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۲:۰۶
لطفا قبل از اظهار نظر کمی تحقیق کنید. شما که هنوز علت این حوادث در میانمار نمیدانید بسیار بعید است علت آن حوادث در چین را بدانید. (889180) (moderator22)
 
تتتت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۷:۴۱
ناراحت و رنجاندن هیچ انسانی در گیتی افریده خداوند کار درستی نیست. متاسفانه این زیاده خواهی انسانها است که باعث می شود تا به حقوق دیگران دست درازی کند. فرقی هم نمی کنه انسان انسانه هرجای دنیا که باشه چه در چچن که به زور زنها را میدزدندو تجاوز میکنند و چه در چین و چه در بحرین و عربستان و سوریه و امریکا و.... (889421) (moderator22)
 
شکر
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۶:۳۱
آیا مسلمانان میانمار از بیست و یک هزار مسلمان سوری مسلمان ترند؟ سیاست یک بام و دو هوا تا چند . حداقل اگر برای شعور مردم ایران و فهم جهانیان اندکی به اندازه خودتان ارزش قائل باشید سکوت میکنید تا بلافاصله به ذهن خطور نکند که چرا در برابر قتل مسلمانان اویغور در بهت فرو رفته اید.
بزن الف بزن عادت دارم (889743) (moderator22)
 
علیرضا کاظمی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۰۹ ۰۰:۲۴:۵۴
با سلام

این آدرس یک طومار اینترنتی برای دفاع از انسان های مسلمان و مظلوم میانمار است.
https://secure.avaaz.org/en/petition/Stop_killing_and_burning_Muslims_by_radical_Buddhist_groups_in_Burma_Myanmar
لطفا آن را در نظر های نمایش داده شده قرار دهید تا بینندگام علاوه بر راههای دیگر از این راه هم بتوانند با امضا کردن طومار قدری از مسولیت انسانی خود را انجام دهند.

با تشکر (891377) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.