نظر منتشر شده
۲۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 345862
من-ستایش-هستم
بخش اجتماعی الف، 28 فروردین 95
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۵
نه ساله بودم و سوم ابتدایی که پیکر دختری درست هم سن و سالم به اسم «حسنا» در خانه‌های نیمه کاره شهرکی دور افتاده در کرمانشاه پیدا شد، به دختر نه ساله بارها تجاوز و سرش با کارد میوه خوری جدا شده بود. این خبر وحشتناک خبر همه شهر را گرفته بود، اولین بار بود که با واژه‌هایی چنین مواجه می‌شدم و جزء جزء آن‌ها در سرم حک شده است؛ سه کارگر ساختمانی متجاوزان به حسنا و قاتلان او بودند که با کمک خیرین که دیه آن‌ها را تقبل کردند، سه مرد به دار آویخته شدند. نقاط حساس شهری همیشه بستر چنین حوادثی هستند که تا عمق جان هر انسانی را درگیر می‌کند.

از جنایات اصغر بیجه در پاکدشت ورامین بیش یک دهه گذشته است، بر اساس مستندات بیجه به ۱۷ کودک تجاوز کرد و آن‌ها را به قتل رسانده و پایانش جوخه دار بود. دیگر سال‌هاست پیکر بیجه با خاک یکی شده است، اما هنوز ورامین و مناطق اطرافش پرحادثه و غمبارند.

حالا شبکه‌های اجتماعی مملو از غم تجاوز به دخترکی ۶ ساله به نام ستایش هستند، ستایشی که در عکس‌هایش لبخندی کودکانه و بدون دندان دارد؛ ستایش افغانستانی است و البته زاده ایران، در همین زیر گوش تهران «ورامین» و منطقه خیر آباد به دنیا آمده است. بسیاری در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که خبر در گذشت او آنطور که باید در رسانه‌ها بازتاب نداشته است.


ستایش بیست و دوم فروردین گم می‌شود و پدر و مادرش که اهل افغانستان هستند، همه جا را به دنبال دخترک زیر و رو می‌کنند، پلیس هم ردی از دخترک نمی‌یابد. تا اینکه فردای روز گم شدن ستایش، پلیس می‌گوید ردی از او گرفته است. اما پدر ستایش با پیکر آسیب دیده دخترش مواجه شده می‌شود، پسر ۱۷ ساله همسایه، ستایش را بعد از تجاوز با چاقو به قتل می‌رساند و پیکرش را در وام حمام می‌اندازد و رویش اسید می‌ریزد؛ شبیه صحنه‌ای از سریال «بریکینگ بد» که همراه با سی‌دی شهرزاد در سوپرمارکت‌های شهر به فروش می‌رسید. پسر ۱۷ ساله در از بین بردن جنازه موفق نیست و از دوستش کمک می‌خواهد و این دوست هم پدرش را در جریان می‌گذارد و خبر به پلیس و کلانتری محل داده می‌شود و حالا پسرک دستگیر شده است.

در برابر حزنی که در صدای پدر ستایش موج می‌زند، هزاران کوهِ اندوه کم است، چندبار زنگ می‌زنم و گوشی تلفن دست اقوامش جا به جا می‌شود تا پسرعموی ستایش قبول می‌کند چند کلمه‌ای با پدر ستایش حرف بزنم. می‌گوید: «یک روز کامل از ستایش خبری نبود، دولت و خودمان پیگیر شدیم، اما خبری از او نشد تا اینکه فرداش پلیس خبر داد که از او خبر دارند. ستایش را پسرک همسایه ما دزدیده بود.»

بغض در صدایش می‌شکند، اما ادامه می‌دهد: « همسایه بودیم، می‌شناختیم‌شان، ارتباط مان اما چندان زیاد نبود، می‌دیدمش که به مدرسه می‌رود، مادرش هم با همسرم سر کوچه جمع می‌شدند. اما از بعد از این اتفاق آن‌ها را ندیده‌ایم. البته هنوز پایمان را توی خانه‌ خودمان نگذاشته‌ایم و خانه اقوامیم تا کمی آرام شویم. همسرم و چهار فرزند دیگرم هم خیلی ناراحت هستند، اما منتظریم ببینیم چه می‌شود. از همه کسانی هم که به دیدار ما آمدند و پیگیر شدند ممنونیم.»


کتایون افرازه- از اعضای جمعیت امام علی و از فعالان اجتماعی منطقه قرچک و ورامین است، او می‌گوید این جمعیت نزدیک به یک سال و نیم است که در منطقه داوودآباد خانه‌ای ایجاد کرده است، داوودآباد فاصله کمی با خیرآباد-محل زندگی ستایش-دارد. او درباره نبود امنیت در این مناطق می‌گوید: قرچک و ورامین دو قسمت تهران است که خانواده‌های افغان زیادی آنجا زندگی می‌کنند. چون خانواده‌های افغان برای کار به شهرهای بزرگ می آیند و به دلیل نداشتن استطاعت مالی کافی در حاشیه‌ها ساکن می‌شوند. امنیت در این محله‌ها بسیار کم است، بچه های محروم از تحصیل زیادی در این مناطق هستند که جمعیت تلاش می کند به آن‌ها خدمات آموزشی و درمانی ارائه بدهد. بیشتر این بچه ها خانواده‌های آسیب دیده‌ای دارند که درگیر اعتیاد هستند و فضای ناامن این مناطق چنان است که خانه‌ی جمعیت با اینکه در مقابل کلانتری است اما چندین بار مورد دستبرد قرار گرفته است. این مناطق به شدت نیازمند کار فرهنگی ریشه‌ای هستند و همراه با کار فرهنگی باید قوانین خاصی در این مناطق گذاشته شود و امکانات به آن‌ها داده شود؛ در این مناطق بچه‌ها در سنین پایین ازدواج می‌کنند، کنترلی بر بارداری خود ندارند و آموزشی هم برای حمایت از فرزندان خود ندیده‌اند.

این خبر قلب خیلی‌ها را فشرده است، از وکلایی گرفته که اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون دریافت پول وکالت خانواده ستایش را بر عهده بگیرند تا کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی عکس خود را به چهره خندان ستایش تغییر داده‌اند، و تا مطالبی که با هشتگ #ستایش قریشی، #مهاجر افغانی، #من-ستایش-هستم، #عدالت برای ستایش، #ورامین و غیره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کابران در شبکه‌های اجتماعی مواضع‌ مختلفی دربرابر این خبر دارند، برخی به این موضوع اشاره دارند که چرا باید ورامین همیشه بستر این اتفاقات ناگوار باشد؟ برخی هم از قوه قضاییه می‌خواهند که عدالت را در حق خانواده ستایش تمام کند.


برخی از واکنش‌های توییتری به خبر درگذشت ستایش به این شرح است: «فعالان مدنی، کجا هستند که از #ستایش چیزی بگویند؟»، «بحث اعدام متهم که میاد یه عده پرچم حقوق بشر دست میگیرن که متهم زیر سن قانونی بوده! #ستایش»، «چه حالی دارن اون خانواده الان؟ همچین فاجعه ای گریه داره. مردن داره #ستایش»، «مساله وحشتناک اینه که چه اتفاقی توی جامعه ایران در حال رخ دادنه که یک بچه ١٧ ساله دست به یک چنین جنایتی میزنه»، «باید ترسید. #ستایش»، «وقتی عکس #ستایش قریشی رو می‌بینم, بیشتر از هرچیزی احساس ترس میکنم. جهان چه جای وحشتناکی شده.»، «من با اعدام مخالفم اما اعدام مصنوعی باید برای این پسر بچه‎ی شرور انجام بشه تا درس بگیره، هرچند دیگه #ستایش زنده نمیشه...»، «اجرای #تجاوز و #قتل دختر ۶ ساله دردناک و اسفبارهست اما وحشتناک تر و دردناک تر بی تفاوتی جامعه به این خبر هست#ستایش #دختر۶ساله #دختر_۶ساله».
گزارش از آزاده شمس-ایسنا
 
کلمات کلیدی : ستایش افغانستانی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۱:۳۸:۵۴
باید این ... زیر 17 سالگی اعدام شود تا عبرتی باشه برای همه هوس بازن دیگه.
اینجا تمام ملت با شرف از وقه قضایه حمایت میکنند و بزارید تمام دنیا از حقوق بشر حرف بزنن. البته این فرد بشر نیست... (3649741) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۲:۵۸:۳۸
الان باز به سری بازیگر روشنفکر شروع به ایجاد مزاحمت برای این خانواده میکنن تا تحت فشار بتونن ازشون رضایت بگیرند و خودشون هم مشهور بشن.
سریع تر باید اعدام بشه. (3650172) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۶:۴۴:۴۶
باید در نظر داشت که الان در افغانستان حتی زنان پیگیر حقوق از دست رفته و احیای حقوق زنان هستند و در آینده ی نزدیک کشور آنها پیشرفت قابل توجهی در قوانین حقوقی و بین المللی خواهد نمود . (3651543) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۸:۲۲
عزیزم
اینکه کار فجیعی انجام داده شکی نیست اما با اعدام مشکل حل می شود.
اگر حل می شد که تا حالا با اعدام هایی که شده حتما این کار تکرار نمی شد.
این پسر هم هنوز به سن قانونی نرسیده...
این مورد هم از آنهایی است که حکومت باید چاره ای بیندیشد و نظمی بر آنها حاکم کند. فقط نظم، نظم، نظم! (3652414) (alef-11)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۲۴:۲۴
ببخشید اگه بچه خودت هم بود همینو میگفتی
یکمی انصاف خیلی هم خوبه (3653098) (alef-11)
 
امیر
United States
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۵:۱۸:۲۴
اینکه رسیدگی قضایی به این قتل باید چگونه باشه یه بحثه ولی من میخوام بدونم که ما به عنوان یک ملت که ادعای تمدن و فرهنگ کهن و همچنین دین برتر اسلام رو هم داریم؛ وقطی یک طفلی رو اینجور فجیع با اسید تو جامعه ما میکشن، داریم به کجا میریم؟!!! (3652593) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۷:۴۵:۵۸
برابر قانون اسلام سن 15 سال تمام قمری میتونه اعدام بشه . ولی قانون دادرسی کیفری بعد 18 سال رو مجوز داده .قوه قضاییه مردم منتظر اجرای عدالت هستند (3650246) (alef-3)
 
یه قزوینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۳۸:۱۸
من اول تسلیت میگمواقعا زبان قاصره ازاین جنایت . اما به جای فقط اعدام اعدام کردن لطفا ریشه ای برخورد کنین .
وگرنه این جنایتها ممکنه بازم تکرار بشه .

تو شهرما یک روستایی هست به اسم ناصراباد که همین چندوقت پیش یک مدرسه ۱۲ کلاسه برای اتباع افغان دراونجا ساخته شده .
تو این روستاعلاوه بر افغانها مردم محلی هم زندگی میکنن
. بعدازورودافغانها به این جا وزیادشدنشون٫ مردم محلی رغبتی برای موندن تو روستای اب واجدادیشونم ندارن ٫ خیلی سخته ببینی که جایی که ماله تو یه عده ازمردم کشوربیگانه اومدن که یه ترسی ازشون داری وهم فرهنگشون بافرهنگ تو فرق میکنه . !اونایی که داشتن رفتن اونایی که نداشتن بانارضایتی موندن .وقتی مدرسه ای براشون اونجا میسازی یعنی بایدقبول کنی که اینجاروستای اب واجدادیت پاتوق ملیت دیگه ای بشه .
چون افغانها به اونجا اومدن این روستا همینجورتوسعه نیافته باقی مونده بااینکه خیلی روستای قشنگ وخوش اب وهواییه چون مردم شهر واستان قزوین برای ساخت ویلا وزمین ویا گردش وسرمایه گذاری دراونجا به این منطقه واطرافش نمیرن تا باعث توسعه یافتگی این منطقه بشن اینم دومین ناراحتی مردم ازافغانها ! البته حضورافغانها درکلیه شهرستانها وروستاهای استان قزوین ممنوعه فقط تو شهرقزوین وروستاهایی که جز محدوده شهرقزوین تعریف میشن مجازه .

تو این روستا مدارسی که ماله مردم محلیه قدیمیه ومجهز نیست و برای مقاطع بالاتر مدرسه وجودنداره برای مقاطع بالاتر اینها مجبورن که بیان شهر قزوین حالا یه دختربچه میبینه مدرسش قدیمیه ولی یک دختروپسره افغانی که غیرمجازم اومدن داخل کشورشون ودارن به مدرسه نو وجدید ومجهزی میرن چه احساسی پیدا میکنن ؟!
حالا شما درنظربگیرین خیلی ازجوونها ومردم این روستا بیکارن ولی افغانیها دارن سرکارمیرن چون کارفرمای ایرانی ترجیح میده به دلیل ندادن حق بیمه و...اینهارو استخدام کنه اینجاهم ناراحتی چهارم

الان هم همین مورد هادرباره ورامین صدق میکنه یه جایی که معلوم نیست ماله ایرانه یاافغانستان به خاطرحضوربسیارزیاد افغانها دراونجا وبه خاطرهمین حضور افغاانها توسعه نیافته مونده چون سرمایه دارتهرانی حاضرنیست بیاداونجا سرمایه گذاری کنه . یه جاییکه مردم ایرانیش توفقرن وکارندارن واجبارا از اموزش خوب وتحصیل محرومن و...اما مرده افغانی میره سرکار! (3651797) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۰:۵۵
اینکه کار باید ریشه ای حل شود درست است ولی یکی از روشهای حل کردن ریشه ای اجرای قصاص است که قران اشاره دارد که در قصاص برای شما حیات است اگر این پسر بعد از رسین به سن قانونی اعدام نشود بقیه هم جرات پیدا می کنند که از این اقدامات انجام دهند وما در این دنیا برای عبد شدن امده ایم خداوند هم فرموده قصاص ما بنده ها با علم بسیار ناچیز فقط باید عبد شویم (3652826) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۵:۵۷
اینها که گفتی چه ربطی داشت به فاجعه ای که رخ داده؟ ما به عنوان یک ایرانی باید شرمنده باشیم به خاطر اتفاقی که در کشورمان افتاده (3653001) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۶:۵۱
وقتی مملکت سه میلیون افغانی رو میپذیره ونمیفرستدش خونشون بااینکه مردم خودش تو سختی وگرفتاری هستن .
وقتی چقدربودجه میدی ۴۰۰ هزاربچه افغان تو مملکتت درس بخونن
وقتی مردم خودت بیکارن ولی افغانی کارداره
وقتی ازجیب مردم مملکتت میزنی برای اینا به جای اینکه به فکراموزش درست وحسابی دانش اموزای خودت باشی به فکراونها هستی
وقتی یه شهرتو میکنی مرکز تجمع مهاجرا و جرم وجنایت وفقر و به شهرمیاری ومردم محلی رو هم به سمت جرم وجنایت سوق میدی وازنعمت توسعه یافتگی محروم میکنیوعصبی کلافشون میکنی وبه مشکلاتشون رسیدگی نمیکنی
چه انتظاری داری ؟!!!
چه ربطی داره ؟!!!!! خب میشه یه ادم مشکل دارمثل این پسر
به جای اینکه اون بودجه رو بدی چهارصدهزارتاافغان تو مدارس کشورت درس بخونن وباعث بشی مهاجرای غیرقانونی سرازیربشن به کشورن ٫میتونستی اونارو بفرستی خونشون و همون بودجه رو بدی دوتا روانشناس ومشاورخوب تو مدرستت استخدام کنی که بچه وقتی مشکل داشت راهنمایی بشه نه اینکه بره ادم بکشه . (3653319) (alef-11)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۸:۲۸
واقعا فکر میکنی عامل بدبختی و عقب ماندگی ایران حضور افغانهاست؟ میگی کار ایرانیان رو کم کردن اما نمیگی که خیلی از کارهایی که کارگرهای ایرانی انجام نمیدن رو این افغانها انجام میدن. میدونی خود من چندتا کار به این افغانها دادم چون هیچ ایرانی ای حاضر به انجام شود نشد. اگه نبودند که کارمون لنگ بود برادر من.
بعدشم نژادپرستی قطعا و صریحا خلاف اسلامه. (3659666) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۰۲:۲۵:۴۰
هیچ جنایتی بدون زمینه قبلی نیست.من بخاطر کارم به بعضی نقاط حاشیه شهرها و منطق فقیر نشین رفته ام و دیش ماهواره را دیده ام. فقر + فساد = جنایت (3666167) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۱۰:۱۴:۱۰
وقتی عرضه کار کردن ندارید چرا بیخودی بحث کارو میکشی وسط؟
موضوع انسانیته بفهم (3666473) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۵:۴۴:۱۶
چه ربطی داره. چون کارگر ایرانی حاضر نیست کار کنه پس باید این بلا سر دختر افغانی بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! (3653450) (alef-11)
 
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۶:۱۳:۰۰
هر چقدر که یه تلاش کنی برای یه جامعه سالم بازم یه عده مریض روانی وجود دارن!
این آدم روانی بوده! در جنایت از حد گذرونده! (3653483) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۳۷:۱۷
من نمیفهمم چرا بعضیها میگن به جای این کارها...
خوب هر کاری جای خودش انجام بشه. ریشه ای برخورد کردن و کار فرهنگی به جای خود, مجازات مجرم هم جای خود! (3654120) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۳:۱۳
زیر 17 سال اعدام ممنوع (3650284) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۵۲:۱۶
اگه ستایش دختر دوست داشتنی تو بود بازم همینو می گفتی؟ مطمئنم خودت طرف رو تیکه تیکه می کردی حتی اگه یه پسر ده ساله بود...قانون اسلام برای همینه که نه یکی وقتی داغدار و عصبانیه دیگری رو تیکه تیکه کنه و نه اینکه هر کسی جرات کنه اینطور وحشیانه جان یک دخترک بی گناه رو بگیره (3650948) (alef-13)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۲۲:۲۹
قانون برای اینه که احساسی تصمیم نگیریم! اگه قرار بر این باشه با این استدلال که اگه هرآسیب دیده یا مقتولی رو به جای نزدیکان خودمون بزاریم اون وقت مثلا من در لحظه عصبانیت اگه کسی یه سیلی به دخترم بزنه دوست دارم بکشمش! حالا این یعنی اینکه حق اون شخص مرگه؟!
لطفا این استدلال مسخره اگه این دختر خودتون بود رو کنار بزارید و ببینید جی برای جامعه درسته؟ در ایران اعدام های زیادی صورت گرفته خصوصا در زمینه مواد مخدر نتیجه چی بوده چرا از پاسخ به این سوال طفره میرید؟ نتیجه این همه اعدام چی بوده؟ (3653095) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۱:۵۷
چرا؟ (3650982) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۵۹:۲۲
چون عقلش هنوز کامل نشده ! شماها رو ول کنند برای پاک کردن صورت مسله و نیاز جنسی که داره در جامعه شعله ور میشه نصف کشور رو اعدام می کنید ! (3652464) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۴۰:۴۲
عقلش کامل نشده؟ برای فهمیدن اینکه آدم نباید کسی رو بکشه (اون هم یک بچه) و اون رو توی اسید بندازه مگه چقدر عقل لازمه؟ خودش 6 سالگیش یادش نیست؟ دوست داشت کسی بکشه اونو؟ یعنی انقدر هم عقل نداشته توی این سن؟ اگه انقدر بی عقله پس حیف نون که حروم بشه توی حلق اون. (3654126) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۴:۰۹
ساکت باش! مگر اون الان ۱۷ سالشه با یکی دو سال دیگه چه فرقی داره؟ روشنفکربازی هم حد و اندازه‌ای داره؛ هرچند اعدام این جرثومۀ فساد چارۀ درد نیست، ولی دندون پوسیده رو باید از ریشه کند. (3650988) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۲۰:۱۳
این همه اعدام کردی به کجا رسیدی عمو ؟ قتل کم شده؟ (3652380) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۸:۵۷
بابا این قدر جو گیر نشید .قاتل هم بچه است عوامل محیطی سبب این کار شده (3652415) (alef-11)
 
موحد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۷:۱۸
عوامل محیطی شاید باعث بشه یه تجاوز صورت بگیره ولی کشتن اون بچه و از بین بردن جنازه اش یک کار اشتباه به خاطر عوامل محیطی نیست شاید شما قبول نداری انسان دارای اختیاره . جنایت به این بزرگی به خاطر عوامل محیطی؟! چی می گید شما؟ (3652844) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۱:۵۳:۱۰
اگر مجازات تجاوز اعدام نباشد تجاوز کننده دیگر برای پنهان کردن جرم خود دست به قتل شخص نمیزند این عذر بدتر از گناه است (3655103) (alef-3)
 
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۶:۱۵:۱۱
امیدوارم عوامل محیطی یه موقع به خانواده شما نرسه! (3653485) (alef-11)
 
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۵۸:۳۴
جناب روشن فکر میشه بگید کدام جنایت تحت اثر عوامل محیطی نیست؟چراباید حتما نظر بدیم؟ (3654148) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۳:۰۶
نیاز جنسی سرکوب کردنی نیست ! اینم نتیجش ! االان ما چند میلیون مرد بالای 30 سال مجرد داریم ؟؟؟ برای اینها فکری شده ؟ نه ... خوب پس بکشیت ! (3652423) (alef-11)
 
علیرضا
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۲۴:۰۹
شما ساکت باش! شما اول بگو اعدام های سال های اخیر برای مواد مخدر و ... آیا اثری داشته؟ آیا چیزی کم شده از جرم و جنایت بعد نسخه ی اعدام رو مطرح کن. (3653096) (alef-11)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۶:۵۹
اگر خواهر خودت بود همینه می گفتی باید براساس قوانین اسلام عمل کرد (3651069) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۱۶:۰۷
اگه ابجی خودتم بود میگفتی زیر 18سال اعدام ممنوع؟؟؟؟؟ (3651858) (alef-11)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۲۴:۳۹
اگه برادر شما قاتل بود هم میگفتی زیر 18 سال اعدام؟ (3653099) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۱:۲۹:۱۸
بله اگر برادر من بود.حتما خودم میکشتمش (3656416) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۴۱:۳۴
برو بابا
همین شماهایین که فساد و ترویج میدین

فقط اعدام تا دیگه هیچ کس جرات دست درازی به ناموس مردم و نداشته باشه (3653356) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۵:۴۵
تو ایران همه چی حتی مشکلات اجتماعی با اعدام حل میشه !!! ولی راه حل اعدام نیست (3650292) (alef-11)
 
پریسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۷:۰۸
پس بزاریم این طور افراد بدون ترس از چیزی به خواستشون برسن؟؟؟ این مشکلات از ریشس باید از ریشه هم حل بشه این پسرهم حقش اعدامه چون تجاوز کرده و از اون بدتر قتل کرده (3682956) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۶:۵۸
زندگی نکردی در اون منطقه تا برسی به سن 17 هزاران صحنه خشونت بار میبینی و اصولا خشونت جزئی از وجودت میشه که بتونی اونجاها زندگی کنی متاسفانه نبود زیر ساختهای معتبر و صحیح شهری و امنیت لازم و فقر گسترده و از همه مهمتر عدم احساس نبود و حضور پلیس در آن منطقه بیداد میکند (3650294) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۵:۱۶
این مجوز تجاوز و کشتن دختر شش ساله میشه؟!!!
عجب دلیلی آوردی!
همین 17 ساله یکی از هزاران صحنه خشونت برای کوچکترهای ساکن در آن منطقه را ایجاد کرده است پس برای جلوگیری از تکرار چنین صحنه هایی اعدام تنها راه علاج است، 18 سال سن برای انسانهاست نه حیوانات انسان نما (3651349) (alef-13)
 
Seychelles
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۷:۴۱
این مردم فقط وقتی یه چیزی به نفعشونه مثل رابطه مالیشون با پزشکا واکنش نشون میدن و 5 ماه تو تلگرام برای 4 سانت بخیه داستان سرایی میکنن اما الان تلویزیون و مردم همه ساکتن (3650297) (alef-3)
 
مجيد-اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۹:۴۵
تازه 4سانتم نه 1سانت!همه داستانشم با اوني كه تو رسانه ها اعلام كردن فرق ميكرد.اصلا كشيدني در كار نبود.همش توطئه همكاراي خودشون تو همون بيمارستان بود! (3652823) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۵:۲۹
این فرد جانی قاتل باید اعدام بشه . اما
اطراف تهران مملو از مهاجران افغانی شده . قراره این مهاجران را چه کنیم؟ قراره برای همیشه ایران بمونن؟ هزاران مشکلات ریز و درشت از بابت حضور افغانها در ایران ایجاد شده
این خبر رسانه ای شده اما انواع جرمها در این مناطق انجام شده و میشود.
وقتی منطقه ای اینجور تحت تاثیر مهاجرت قرار بگیره مستعد هزاران جرم میشه (3650657) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۲:۴۱
متاسفانه چند برابر افغانی ها در ایران جرم می کنند . حالا بفدری در ایران افغانها قوی شده که فقط برای یک جنایت علیه خودشان چه غوغایی میکنن. بازارهای کار ایران مطلومانه توسط افغانها تسخیر شده . شده اند جماعتی به شدت قوی و رسانه های قوی هم در دست دارن
شما رو به خدا کم افغانی در ایران جنایت کرده؟الان افغانها در ایران جنایت کنن رسانه ها نمی نویسن افغانی بوده . ولی این جنایت این جور رسانه ای شده چرا؟
قاتل باید مجازات شود این همه غوغا چیه دیگه؟ (3650701) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۱:۴۹
من حاضرم شخصا بکشمش بعدش هم قصاص بشم. (3650980) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۰:۵۶:۲۰
چون نادانی بنده خدا اون خودش قربانی جامعه ما هست مثل قضیه برصیصای عابد یک فشار شدید جنسی و بعد هم از ترس آبرو می کشه کمی فکر کن که چرا مملکت ....؟ اگه بگی که ازدواج کنه در این سن باید بهت عرض کنم که ازدواج خیلی فرقی با تجرد در این زمان نمی کنه چون اون باز باعث میشه از روی بچگی و احساس شدید جنسی تن به ازدواج بده و کلا هم خودش هم یک خانواده در آینده را از هم بپاشونه (3652033) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۰:۰۲
مقتول بچه است و اما قاتل هم بچه است. گیرم تا 18 ساله شد طناب دار را به گردن او اندازیم. اما او هم با همه سبعبت و جنایتی که مرتکب شده باز بچه است. (3652418) (alef-11)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۴۷:۰۳
این همه اعدام صورت گرفته آیا آمار جرم و جنایت کم شده؟ (3651240) (alef-3)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۵:۳۵:۲۹
به نسبت بقیه جاها، بله کمتره! (3651373) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۵:۴۱:۴۶
ولکم فی القصاص حیات " یا اولی الالباب لعلکم تتقون. (در قصاص حیات وزندگی است ای صاحبان خرد وعقل اگر تقوا دارید). (3651391) (alef-13)
 
میثاق
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۶:۳۵:۱۱
در این که باید اعدام بشه شکی نیست, منتها این حرف که "تا عبرتی باشه برای دیگران" خیلی حرف بیخودیه... چون سالهاست که دارن اعدام میکنن و هیچ عبرتی برای هیچکس نشده... پس باید کار دیگه ای کرد... کاری که این مسائل اصلا اتفاق نیفته که بخوایم درس عبرت بدیم (3651518) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۲۹:۴۴
حالا اکه یک افغانی این کمار رو کرده بود ایرانی ها نژاد پرستیشون گل می کرد (3651772) (alef-3)
 
علی
Estonia
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۴۹:۱۸
نه اتفاقا اخبار تجاوزات افاغنه در ایران بیداد می کنه ولی کسی کاری نداره (3651915) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۳:۴۹:۵۰
مثال بیار، رو هوا حرف نزن (3654447) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۱:۵۸
ريشه را پيگيري كنيد (3652715) (alef-11)
 
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۰:۱۱:۰۷
بنظرم باید طرح خانه های عفاف به تصویب برسه و بعضی بی بند و باری ها تموم شه (3654308) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۱:۴۷:۴۶
هر چند در هیچ کشوری اینگونه جنایتها به صفر نرسیده، ولی‌ در ایران، متاسفانه به دلیل نگاه سنتی‌ به مسائل کلان فرهنگی‌ که حتی ۲۰ سال پیش هم وجود ناداشته، ما شاهد افزایش روزافزون این جنایتها هستیم که جانی و قربانی ، هر دو ، قربانی نگاه اشتباه متولیان امور فرهنگی هستند. وقتی‌ همه چیز را به ماهواره ارتباط میدهیم و هرگز سوالی از خود نمی‌کنیم چرا ۹۰ درصد مردم ایران که اکثرا بسیار به مسائل مذهبی‌ هم توجه دارند، از صدا و سیما روی گردن هستند و یا ۴۵ میلیون ایرانی‌ عضو تلگرم و دهاه رسانه‌ غیر قانونی‌ دیگر هستند و در آنجا همه چیز می‌بینند ولی‌ در سطح جامعه باید مانند ۵۰ سال پیش رفتار کنند، نتیجه ، چنین ناهنجاری میشود. مثلأ در همه کشورهای پیشرفته جهان، برای جلوگیری از چنین جنایتی در احق کودکان، همه کودکان زیر ۱۰ سال باید با یک بزرگتر بیرون خانه باشند و حتی در خانه نباید تنها باشند و چه بسیار والدینی که به دلیل رعایت نکردن این قوانین ، سرپرستی بهکه‌های خود را از دست میدهند ولی‌ در ایران، مثلأ پدر خانواده تحت تاثیر منود مخدر بدترین جنایات را می‌کند و حتی جان فرزند خود را می‌گیرد، ولی‌ قبل پیگیری نیست و از مجازات در امان است و...دقیقا مانند ۱۰۰ سال پیش که کمتر پدری چنین جنایاتی میکرد ولی‌ حالا.... (3649756) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۰:۵۷
اتفاقا اگه دقت کرده باشین تو متن همین خبر گفته پسره به سبک سریال "بریکینگ بد" جسد رو برده تو وان حمام روش اسید ریخته. گویا نویسنده می خواسته بگه این از اثرات دیدن فیلم و سریال های امریکاییه! خیر عزیز من، من و هزاران نفر مثل من هم این سریال رو دیدیم و ازش لذت بردیم ولی هرگز چنین چیزی به ذهنمون خطور نکرده پس کارهای آدم های روانی رو گردن فیلم و سریال نندازین. این پسره هم مثل داعشی ها نرمال نبوده. اعدامش هم نکنن باید تا آخر عمر بفرستنش به یه تیمارستان. (3651051) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۳:۲۴:۳۶
اگر دخترك بيچاره زنده مي ماند خانوادهاش او را مي كشتند تا بتوانند سرشان را بالا بگيرند. در فرهنگ غلط ما دختر خوب دختر مرده است (3652288) (alef-13)
 
امیر
United States
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۳:۲۱
جالبه تو اون سریال نشون میده اینکار یک اشتباه هست و بجای اینکه جسد از بین بره چقدر بدتر خرابکاری میشه! پس از هر جا یاد گرفته از این یه سریال نبوده!!! (3652719) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۰۷:۴۱
چز اینکه بگیم خدا اون پسرو لعنتش کنه دیگه حرفی نداریم (3649790) (alef-11)
 
محمد
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۳:۳۰:۳۵
متاسفانه مسئولان فرهنگی هم مثل شما فکر میکنند و با گفتن یک خدا لعنت کنه خودشون رو راحت میگنند و برای همینه که وضع مملکت اینجوریه (3650183) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۳۵:۵۳
فرهنگ از خانواده شکل میگیره (3651888) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۷:۲۸
لعنت خدا به اون پسر دردی از جامعه دوا نمیکنه عزیزم.
جامعه ما مریضه، مدیریت نادرست جوانان و عقده های شدید جنسی که در جوانان ما وجود داره و دلیلش هم عدم مدیریت صحیح برای ارضای نیازهای جنسی افراد هست، باعث بروز این اتفاقات میشه.
جوان 17-18 ساله در اوج نیاز جنسی خودش قرار داره، جامعه که هیچ راهی برای ارضای این نیاز قرار نداده، امکان ازدواج هم که قطعا نداره، خوب چند درصد جامعه میتونن عفاف پیشه کنن؟!!! (3650462) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۱:۳۵
چون جامعه نیازهاشو براورده نکرده باید بره به دختر 6 ساله تجاوز وپیکرش رو با اسید حل کنه؟؟ (3650755) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۲۶:۵۷
يكم مطالعه كني ميفهمي كه عقده هاي جنسي چطور ميتونه از انسان يك حيوان بسازه! يه عده هم تو دنيا از اين موضوع دارن سو استفاده ميكنن برو يكم كتاب بخون! (3650883) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۲۹:۴۴
بهتر است فکری بهم بحال نیازهای جنسی بشود بعضی ها در مقابل خواسته جنسی کور و کر هستند (3652396) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۵۲:۳۷
توی خارج هم که آزادی هست از این جور جرایم کم نیست خشونت ربطی به عقده جنسی نداره مگه روابط دختر و پسر الان کم آزاده لطفا اینقدر راحت حیوانیت را توجیه نکنید (3651090) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۱:۰۰:۵۶
ببین عزیز محض اطلاعت میگم در لیختن اشتاین و دانمارک تعداد زندانی 8 و 18 می باشد و در هلند کلا زندان را به دلیل جرم خیلی پایین بستند لطفا کمی مطالعه کن و از روی گزارشات 20:30 صحبت نکن (3652050) (alef-11)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۱:۲۲:۵۲
بعضی کامنت ها هستن که منو از عصبانیت منفجر میکنن و کامنت شما از اون کامنت هاست جالبه کباده علم و مطالعه هم میکشید
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_incarceration_rate
طبق این لینک تعداد زندانیان در هلند 11603 نفر و در دانمارک 3481 زندانی است
http://www.prisonstudies.org/country/denmark
http://www.prisonstudies.org/country/netherlands (3652493) (alef-11)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۳۳:۳۶
بعضیا معلوم نیست تو کدوم قسمت کشورهای خارجی رفتن ویا شانسشون اون روز اوضاع عادی بود..که همه جا رو گل و بلبل میبینن ...حالا خوبه تو سریالهای خارجی زندانها پره...نکنه اونم سلحشور میسازدش (3653118) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۹:۴۷:۴۸
خودت کجاهای خارج رو دیدی که نظر میدی؟ (3654831) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۴ ۱۸:۰۲:۴۴
خودت داری میگی سریال (3682968) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۰۶:۵۴
ما فقط روزي به تعداد كل اينا كه گفتي پرونده داريم، (3653670) (alef-11)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۰۶:۱۳
به نظر جنابعالی در جامعه غرب که موارد جنسی حل شده است این اتفاقات وجود ندارد جامعه ما مریض نیست این بدلیل عم رعایت تقوا در جامعه است جوان 17 ساله چرا باید در اوج نیاز باشد ایا این بدلیل دیدن همان فرهنگ غرب نیست که توسط فیلمهای انچنانی و کلیپهای که براحتی در دسترس جوانان وجود دارد بوجود امده پس باید فکری اساسی کرد الان خود غرب هم که ازادی جنسی درحد اعلا وجود دارد به بن بست خورده اند ازدواج هم برای چنین سنی مناسب نیست چون با معضل طلاق روبرویم فقط باید برسیها زیاد توسط اهالی فن صورت گیرد تا نتیجه مفید حاصل شود (3651121) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۲:۲۴
ازداج دائم مناسب نیست . اما ازدواج موقت را باید داشته باشیم. (3654176) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۲:۵۴:۴۳
جوان 17 ساله در اوج نیازه چون غریزه جنسی انسان اینجوره. چه ربطی به دیدن فیلم داره؟ (3656528) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۰۸:۲۶
بايد در قوانين كشورمان تجديد نظر شود، شما كه سانسور ميكنيد،.. وگرنه راه ديگه اي نداريم، فرهنگ خريدني نيست، پختني نيست ، حتي تو تاريخ هم نيست تا تاريخ ندانيم، فرهنگ آموزش ماست، (3649791) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۶:۱۷:۵۵
قتل شده بوسیله یک روانی حالا چه ربطی به قانون مملکت و فرهنگ ملت داره ؟ مگر در کشورهای دیگر قتل نمیشه ؟ شماها چرا فورا حالت پروفسوری به خودتون میگیرید ؟ (3650207) (alef-3)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۲۰:۰۹
این بیمار روانی شما ریشه در همه آموزشها و فرهنگ غلط دارد. ببین فاعل چرا به اینجا رسید تا دومی را درمان کنی دکتر جان (3651003) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۵۸:۴۲
درسته خیلی چیزها به فرهنگ مربوطه ولی برخی مسائل به ژنتیک و یا اتفاقات مربوط میشه. (3651829) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۵۸:۴۲
باید خانواده ها در تماشای ماهواره تجدید نظر کنند. (3650695) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۵۱:۱۹
آخر عزیز من ...چه ربطی به ماهواره دارد؟؟؟ بروید ببینید این پسر 17 ساله ماهواره دیده یا اینکه فیلم مستهجن در گوشی اش فراوان بوده؟ آیا بهتر نیست چاره ای اساسی اندیشید (3650794) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۲۴:۵۱
عزیرم مبوط به ماهواره نیست مربوط به چیز دیگری است تو خودت خوب میدانی و همه هم
مبوط به این جمله
قرچک و ورامین دو قسمت تهران است که خانواده‌های افغان زیادی آنجا زندگی می‌کنند. چون خانواده‌های افغان برای کار به شهرهای بزرگ می آیند و به دلیل نداشتن استطاعت مالی کافی در حاشیه‌ها ساکن می‌شوند. امنیت در این محله‌ها بسیار کم است، بچه های محروم از تحصیل زیادی در این مناطق هستند.
چرا محروم از تحصیل؟
چرا بعد از سال ها به رسمیت نمشناسند (3651174) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۱:۲۰
مگر در کشور های ذیگر ماهواره ازاد نیست این همه جنایت میشه وضع ازدواج دایم و موقت را اسان کنند (3652398) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۱۷:۳۷
خیلی وحشتناک بود (3649807) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۲۵:۵۹
میخواهم از ناراحتی بمیرم. خدا به مادرش رحم کن. (3649824) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۱۴:۴۴
همین پدر و مادر مسبب درجه دو این پسر هستند مسبب درجه یک ناتوانی مسئولین است (3654095) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۲۷:۳۹
این یک جنایت تلخ و غیر انسانی است که جهالت یک نوجوان باعث آنست. (3649827) (alef-11)
 
K
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۱:۴۴
هراقدام غیر اخلاقی مجرمانه در قبال هر قوم ،نژاد ،ملت،ملیت،مذهب واقلیتی محکوم است و بایستی با اقدام قانونی قاطع پاسخ داده شود (3649835) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۳:۲۸
مساله وحشتناک اینه که چه اتفاقی توی جامعه ایران در حال رخ دادنه که یک بچه ١٧ ساله دست به یک چنین جنایتی میزنه؟

بهتری سری به مقاله چندروز پیش خودتون درباره دل علی کوچولو بزنین تا بفهمین چه اتفاقی در حال افتاده؟

شاید ستایش هم حقش بوده چون حجابش رو به اندازه کافی رعایت نکرده؟ (3649839) (alef-11)
 
رامین
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۲:۳۰:۲۸
فقط میتونم بگم متاسفم واست با این طرز فکرت (3650160) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۷:۵۷:۳۷
ممنون دقیقا با شما موافقم (3650258) (alef-3)
 
علی
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۶:۰۴
حیوان ازاری های مکرر برای سرگرمی ، تجاوز و قتل های مکرر و عطش فراوان برای دیدن فیلم های خصوصی دیگران ، عضویت در کانال ها و گروه های بی سر و ته و غیر اخلاقی و .... به کجاااا میریم؟؟!!
در این مواقع باید یقه مسولین فرهنگی را گرفت نه قضایی ، که در این سالهای طولانی چه کردند که ما اینچنین و پر شتاب مرزهای بی اخلاقی را پشت سر میگزاریم. (3650271) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۱۶:۳۶
مسئولین فرهنگی مرخصی بودند در این سالهای طولانی - بی خبر بودند از قضایا - معلم ها هم که مشکل صاحب خانه داشتند و تامین اجاره خانه (3654097) (alef-11)
 
راهی
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۰۷:۰۱
این چه حرفیه آخه...
باید متجاوزین به اشد مجازات برسن... (3650570) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۲:۵۸
واقعا برات متاسفم که تفاوت این دو موضوع رو از هم متوجه نمیشی عزیز (3650603) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۳۷:۰۵
شما فرقی رو که متوجه شدین بیان کنین من که در هر دو موضوع یک دلیل رو می بینیم : ما به پسرانمون تزکیه نفس و عفت رو آموزش نمی دیم شاید اگر این پسر نوجوان از کودکی مثل همه ما دخترها یاد می گرفت که باید غریضه خودشون رو کنترل کنه امروز این اتفاق وحشتناک رخ نمی داد چون علیرغم آن چیزی که شما فکر می کنین دخترا هم به اندازه پسرها نیاز جنسی دارن ولی عفت رو از بچگی آموزش می بینن وگرنه بعید نبود اخباری بشنویم از این دست که مثلا: «آزار جنسی یک پسربچه توسط دختر نوجوان» (3651044) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۷:۰۳
وقتی در گوش مردم میخوانند که مرد نمیتواند و نباید که بتواند شهواتش را کنترل کند عاقبتش همین است!
انگار هیچ جای دنیا مرد ندارد و فقط ایران دارد! (3650615) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۲:۴۱
متاسفم حجاب دختر 6 ساله باید چه جوری باشه؟؟ (3650759) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۴۶:۴۷
ایشون دارن کنایه میزنن، نمیدونم چرا بعضیا مثل شما جدی گرفتن! (3651239) (alef-3)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۱۲:۲۵
شاید دلیلش این بوده که چون مجازات تجاوز اعدامه، برای اون پسره دیگه فرقی نمیکرده که اون دختر رو بکشه یا نه چون در هر صورت مجازاتش یکی بوده. وقتی مجازات حساب شده نباشه، نتیجه همین میشه. (3651846) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۳:۴۹
دل آدم به درد می آید (3649841) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۷:۰۵
آنوقت می گویند چرا اعدام می کنید مگر نباید جهان از وجود وحشی صفتانی مثل این شخص پاک شود و از کجا معلوم که اگر اعدام نشود چند جنایت هولناک دیگر انجام ندهد از کجا معلوم که از این گونه جنایات لذت نمی برد فقط اعدام می تواند جامعه را از خطر این افراد در امان نگه دارد فقط اعدام (3649853) (alef-11)
 
خشایار
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۹:۲۰
من یک پدر هستم. از خواندن این خبر مثل همه، کوهی از غم و اندوه روی قلبم نشست. پدر و مادر این کودک به مصیبتی وحشتناک دچار شده اند که فقط خداوند متعال میتوانند تسکینش دهند.
من هم با اعدام کسی که این جنایت هولناک رو انجام داده موافقم اما میخواستم به این دوستمون که به مخالفان اعدام اعتراض کرده چند نکته رو یادآوری کنم.
اول اینکه کسانی که با اعدام مخالفند بیشتر منظورشون اعدام به عنوان مجازات برای جرائمی غیر از قتل عمده مثلا اعدام بخاطر قاچاق، فساد اقتصادی، جاسوسی و از این قبیل.
دوم اینکه باید مشخص کرد که منظور ما از مجازات مجرم چیه. میخواهیم انتقام بگیریم، اونو عبرتی برای دیگران کنیم یا مجرم رو از جامعه جدا کنیم که دیگه نتونه به کسی آسیبی برسونه. این بستگی به دید ما نسبت به جرم و مجرم داره.
در قرآن آمده که فطرت همه انسانها پاک و الهی است پس باید پرسید که چطور شده که کودکی پاک با فطرت خدایی، در هفده سالگی مرتکب چنین جنایت هولناکی شده است. آیا این نوجوان از تربیت خوبی برخوردار بوده است؟ آیا در محیطی رشد کرده که اطرفیانش همه آدمهای بافرهنگ و با اخلاقی بوده اند؟ آیا ممکن نیست که خود این نوجوان هم در کودکی مورد تعرض جنسی قرارگرفته باشد؟ همه میدانیم که در هفده سالگی غریزه جنسی یک پسر در اوج خودش است. آیا این پسر جوان راهی شرعی و قانونی برای ارضای غریزه جنسی خودش داشته است؟
آیا تلویزیون ما که پخش کردن فیلمهای عاشقانه و محبت آمیز را بد میداند اما فیلم های خشن و جنایی را به راحتی پخش میکند در سوق دادن این نوجوان به سمت خشونت نقشی نداشته است؟ آیا مدیران تلویزیون که فقط میخواهند دوران ریاست خود را بدون دردسر سپری کنند و چندان به پیامدهای فرهنگی برنامه های تلویزیون اهمیتی نمی دهند - و به این دلیل هرگز از نظر کارشناسان روانشناسی و جامعه شناسی در تولید، خرید و پخش برنامه های تلویزیون استفاده نمی کنند - بخاطر گرایش مردم به سوی ماهواره و فیلم های نامناسب که باعث تحریک جنسی جوانان و تشویق آنها به خشونت و بزهکاری می شود مقصر نیستند؟
آیا آموزش و پرورش ما براستی برای پرورش جوانان ما اقدام موثری انجام میدهد؟
به نظر من اگر انسانها از تربیت درستی برخوردار باشند و در محیط و اجتماعی پرورش پیدا کنند که همه نیازهای روحی و جسمی آنها را تامین می کند هرگز فطرت پاک و خدایی خود را سرکوب نخواهند کرد و مرتکب چنین اعمال زشتی نخواهند شد به همین دلیل است که معتقدم همه ما بخاطر کوتاهی در تربیت آین نوجوان و نساختن بستر اجتماعی مناسب برای رشد او در این جنایت مقصریم چرا که اگر خیلی کوتاهی ها از سوی جامعه ما صورت نمیگرفت این پسر جوان به این درجه از انحطاط اخلاقی دچار نمی شد. بر همین اساس در بعضی کشورها به مجرم به عنوان یک بیمار اجتماعی نگاه می کنند و اعدام او را منصفانه نمی دانند.
واقعیت این است که در سالهای اخیر بی اخلاقی، فساد و خشونت در جامعه ما به شکل روزافزون در حال گسترش است. ما می توانیم با اعدام قاتل، برای مدتی کوتاه دلمان را خنک کنیم همانطور که در مورد بیجه و سایر جنایتکاران کردیم و باز شاهد جنایات مشابهی در ماه ها و سالهای بعد باشیم یا اینکه به دنبال علت ضعیف شدن پایه های دین و اخلاق در جامعه بگردیم و مشکل را از ریشه بخشکانیم (3650791) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۴۴:۲۱
قربون دهنت. (3652635) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۹:۳۱
من به خانواده این دختر و مردم افغانستان تسلیت میگم. واقعا جنایت هولناک و تاسف باری بود. (3649856) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۷:۲۱
این همه جنایت فجیع افغانی ها در ایران کردن اما کی تا حالا مردم افغانستان بابت ان از ایرانی ها عذرخواهی کردن؟ در عوض در رسانه های افغانی همیشه به ایرانی ها بد و بیراه میگن (3650666) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۵۵:۱۹
لطف منید حداقل در مورد جنایت های بزرگ ملیتی نگاه نکنید جنایت جنایت است اگر در حق دختر معصوم باشد آن هم تجاوز و قتل با هم که عرش خدا هم به لرزه درآمده است. (3651097) (alef-3)
 
جواد
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۱:۴۶:۳۱
تاسف اوره ک 14 نفر لایک کردن این کامنت نفرت انگیز رو
نژادپرستی حتی وقتی موضوع تجاوز و قتل دختربچه هست (3652139) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۵:۰۱
و همچنین مردم ایران (3650708) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۶:۵۴
مردم افغانستان حسابی از خجالت مردم ایران درمیان شما نگران نباش (3650711) (alef-3)
 
محمود
Estonia
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۵۱:۱۳
دقیقاً تا حالا هم کم نگذاشتند (3651922) (alef-11)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۵۲:۳۴
این حیوان باید اعدام بشه . (3649876) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۰۷:۴۸
واقعا باید تاسف خورد! می دونم صدها دختر و پسر بچه بی نوا تو این جامعه به این سرنوشت دجار می شوند ولی این دختر بچه غریب بود و مهمان! (3649900) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۹:۰۸
دختر مهمان بود!! اتباع افغانستان در ایران صاحب خونه شدن . هر وقت دلشون بخواد میان میرن کار میکنن ازدواج میکنن . چرا حرف بیخود می زنین؟
من از بودن این همه افغانی در ایران ناراحتم . دولت ایران اصلا کاری به این همه مهاجر غیر قانونی افغانی در ایران ندارد اما اروپا با همه توانش از مرزهای خود محافظت می کند. نه برگشتی در کار است نه اخراجی (3650720) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۱۵:۵۹:۳۸
ازدواجشونم مگه دست شماس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3665062) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۰۸:۲۸
باید اعدام بشه!
در همین سن هم اعدام بشه!
تا درس عبرتی باشه برای بقیه اشخاص روانی که قصد انجام این کثافت کاری رو دارن!
و یک خسته نباشید باید گفت خدمت حکومتی که نمیتونه زمینه ازدواج جوانان خودش رو تامین کنه تا شهوت اینطور به سرشون نزنه و دست به این حرکات احمقانه بزنن!! (3649902) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۰۶:۵۵
با اعدام قاتل موافقم, در همین سن هم موافقم. ولی ربطش رو به ازدواج نمیفهمم! پسر بچه 17 ساله باید ازدواج میکرد تا دست به این جنایت نزنه؟ یعنی هرکی سیبیل پشت لبش سبز شد و ازدواج نکرد باید جنایت کنه؟ (3650424) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۱۹:۱۵
ا
بچه هفده ساله قرارنیست ازدواج کنه که عزیز ، اینجور افراد قطعا از سالها قبل نشانه های بیماری روانی رو از خودشون بروز میدن ولی خونواده ها و اولیای مدارس نمیفهمن و اهمیت نمیدن ، شاید اگه این بچه دردوران کودکی درمان میشد امروز چنین جنایتی ازش سر نمیزد (3651615) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۰۱:۵۹
بچه 17 ساله قرار نیست ازدواج کنه ولی باید راهی برای ارضای نیاز جنسی اون وجود داشته باشه. (3651832) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۲۶:۴۹
لطفا در اظهار نظرهاتون به حیوانات توهین نکنید، با تشکر (3651633) (alef-11)
 
م.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۰۵:۰۱
به نام خدا
یکی از راه های خوب ازدواج موقت است (3651836) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۱۳:۵۸
واقعا چرا باید تفاضل دیه داد تا این پسر قصاص بشه؟
چرا علما کاری نمیکنند و فقه پویا این موارد را روزامد نمیکنند (3649911) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۰۸:۱۶
واقعا چرا؟ یعنی هم آدم بکشه هم پول بگیره؟ (البته خودش که نه, خانواده اش) (3650428) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۰۳:۰۳
آدم خجالت میکشه از این قانون. یعنی یک نفر چنین جنایتی بکنه چون جنایت در حق دختر انجام شده، برای مجازات اون پسر باید خانواده دختر یک پولی هم به خانواده اون پسر بدن. (3651834) (alef-11)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۲:۳۷:۰۳
طبق ماده 224 قانون مجازات اسلامی این فرد محکوم به اعدام میشه و قصاص معنی نداره پس دیه ای نیز از طرف خانواده یا جای دیگری به خانواده فرد اعدام شونده تعلق نمیگیره چون ایشون حکم مفسد فی الارض میگیره البته اگه جرم ثابت بشه (3652552) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۱۸:۴۰
اعدام یه ظلم بزرگه برای کسی که این جنایتو کرده اون باید همونطور که اون طفل معصوم رو به قتل رسونده به درک فرستاده بشه
مگه اون طفل به سن قانونی رسیده بود؟ جنایت در حق کسانی که هنوز بالغ نشدن و قدرت دفاع ندارن بایستی مجازات خیلی سنگینتری داشته باشه (3649916) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۰:۰۹
اون وحشی بود یعنی ما هم باید وحشی باشیم؟ هدف از اعدام لذت بردن از زجر کشیدن دیگران نیست, پاکسازی جامعه از آلودگیهاست. همین که آلودگی پاک بشه کفایت میکنه و نباید خودمون رو با زجر دیگران آلوده کنیم. (3650435) (alef-3)
 
سید جواد از مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۲۵:۳۹
واقعا دردناک است.
افغانی های غیور ، گردان فاطمیون تشکیل داده اند و بجای خیلی از ماها در سوریه و عراق با تروریست ها میجنگند
و حال این بلا به سر یک دخترکوچولوی افغانی میاد.
مبادا خانواده اش فکر کنند که چون افغانی اند ما بی تفاوتیم ،همسایه های عزیز ایرانی حتما سنگ تمام بگذارید شاید مرحمی ناچیز بر زخمشان باشد (3649926) (alef-11)
 
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۳:۴۹
كاملا موافقم.آقا سيد جواد بسيار زيبا بيان كردي.احسنت (3650449) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۹:۰۲
گردان فاطمیون چه ربطی به این جنایت داره؟ مگه افغانی ها در ایران جنایت نکردن؟ یکی قتل کرده باید مجازات بشه اما شما جوری احساسی می نویسی انگار همه ایرانی ها مقصرن . (3650670) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۳۰:۴۷
سه تا کارگر ساختمانی بارها به یه دختر ۹ ساله تجاوز کردند و سرش رو با چاقوی میوه خوردی بریدند و برای اعدام کردنشان باید خانواده مقتول دیه به قاتلان میداده!
بارها در این باره کامنت گذاشتم و الف سانسور کرد، الف جان این قانون کشور ماست که اگر مردی زنی رو بکشه خانواده مقتول باید نصف دیه رو به قاتل بدهند تا قاتل اعدام بشه، چرا سانسور میکنی؟!
باور کنید این عدالت نیست، به همون قرآن قسم این عدالت نیست (3649933) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۳۸:۴۳
به عنوان یک ایرانی اشد مجازات رو بدای اون بیرحم حیوان صفت خواهانم
5 (3649953) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۴۹:۱۰
این که یک پسر 17 ساله همچین کاری بکنه بعد اسید بریزه ! واقعا عجیب باید تحلیل جامعه شناسی بشه ! به کجا داریم میریم ؟ مشکل کجاست ؟؟؟ (3649969) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۴:۴۵
هیچم عجیب نیست شما 17سالگیت را یادت نیست کاملا بالغ و عاقل بودی
طمع کرده شهوت (3650706) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۰:۰۳
کی گفته بچه 17 ساله بالغ و عاقل ؟؟؟ (3650923) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۰۴:۲۲
شهوت در همه هست. ولی اینکه کسی اینجوری جنایت بکنه در سن 17 سالگی و بعد بچه رو با اسید بخواد جسدش رو محو کنه اصلا توی عقل نمیگنجه. (3651835) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۲:۳۵
این جانی ۱۷ ساله حتما در ملا عام در ورامین بعد از اجرای حکم شلاق باید اعدام شود (3650013) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۵:۲۶
واقعا اعدام یکار حداقلی هس واسه همچی موجود کثیفی (3650015) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۵:۴۱
چه عجب بعد یه روز صداتون در اومد !!!!! از صبح تا حالا خبرگزاریا خفه خون گرفتن (3650016) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۶:۳۰
فقط متجاوز باید سریع اعدام بشه که اگه نشه فردا دوباره قتل انجام میده (3650018) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۲۲:۴۴
خدایا دلم گرفته...دل پدر و مادرش چطور می خواد آروم بگیره؟! (3650028) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۳۳:۵۴
واقعا متاثر شدم ، نمی دونم چی بگم ، الان خانواده دخترک باید نصفه دیه را بدهند تا این پسر اعدام شود (3650042) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۲:۰۹
اگر نداشته باشن دولت باید این پول رو پرداخت کنه. چند بار که از جیب پول بدن شاید یک تغییری توی این قانون تفاوت دیه دادند! (3650442) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۳۵:۴۲
متحیرم چی بگم ؟ قلبم فشرده شد. خدا صبرشون بده. فرشتهء پاک و معصوم قربانی بی مسءولیتی خیلی ها شد. (3650048) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۴۲:۰۵
دردناکنر این است که باید خانواده ستایش نصف دیه قاتل را از کجا بیاورند و بپردازند تا قاضی بتواند حکم بدهد (3650062) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۴:۳۸
دیه برابر شد با تازگی در مجلس (3650548) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۱۹:۰۶
اون دیه نبود پرداختی شرکت بیمه بود و ربطی به دیه نداره (3650732) (alef-3)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۲:۰۰
اون مربوط به جرایم رانندگی است (3654175) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۳:۵۶
یک شماره حساب اعلام کنند مردم خودشون تفاضل دیه را می دن تا این موجود اعدام بشه. (3650987) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۱:۲۲
واقعا نمیدونم چی بگم ده بار نوشتم و پاک کردم ولی باز هم گفتم هر چی بنویسم نمیتونه بغضی که تو گلومه و افکاری که تو سرمه رو منتقل کنه (3650075) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۱:۴۲
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر . اللهم التوفیق الطاعة و بعد المعصیه . پناه بر خدا از شر آخرالزمان . (3650076) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۴:۳۷
جدای از اقدام وحشیانه این جوان، جامعه و خانواده ای که حتی تا 10 سال بعد از بلوغ فرزندانش راه حلی برای نیازهای جنسی آنان ندارد اما در عوض آنها را در معرض بی حجابی ها و بد پوششی ها و سریالهای منحرف کننده ماهواره ای قرار می دهد هم قطعا مقصر است. اقتصادی که شغل ایجاد نمی کند، فرهنگی که ازدواج را سخت می کندو پدر و مادری که فقط به کلاس زبان و کنکور فرزند خود اهمیت می دهند هم مقصرند.
... وقتی نهاد خانواده تضعیف شد، اخلاق در جامعه از بین رفت، فساد سیستماتیک شد، همدلی و هم دردی بین افراد جامعه از بین رفت (بصورتی که وقتی کسی با مشکل مواجه می شود به جای کمک همه از وی فیلمبرداری و عکسبرداری می کنند)، زمینه های فروپاشی یک ملت از دورن ایجاد می شود و این یعنی نفوذ

مردم برای خودمان هم که شده این اسب تروای ماهواره را از محیط امن خانواده دور نگه داریم. به خدا قضیه سیاسی نیست. شما خبرها را از سایتها هم می توانید دنبال کنید اما اجازه ندهید جوان شما به وسیله شما و در کنار شما سریالهای هدف دار ماهواره ای را تماشا کنند. چرا فکر نمی کنیم که محصولات مصرفی خارجی که بابتش پول می دهیم و خریداری می کنیم اطلاعات فارسی کارخانه را ندارد اما شبکه هایی پیدا می شوند که مجانی برنامه های به زبان فارسی برای ما پخش می کنند؟ به دنبال چه چیزی هستند؟ (3650483) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۷:۴۵:۵۰
دوست عزیز در کلان شهرهایی مانند تهران و شیراز و تبریز و ... دسترسی به شبکه های ماهواره ای و سریالهای خارجی و امثال آن به مراتب ساده تر از حومه شهرها و استانهای کوچک می باشد ولی عمده این قبیل جنایات هولناک در مناطق حومه و ... رخ می دهد. ایراد از تنها برنامه های ماهواره ای نیست. این برخورد نوعی رفع مسئولیت به نظر میرسد.
اصلا چرا صدا و سیما برنامه جذابی پخش نمی کند تا خانواده ها از برنامه های ماهواره ای فاصله بگیرند. چرا مسائل جنسی به این حدی تابو شده که فرزندانمان را دستخوش عقده و جنون جنسی و بیماریهای روانی کند؟ چرا آموزش کافی در این زمینه به فرزندان ارائه نمی شود؟ چرا برای اصلاح فرهنگ درون خانواده ای هیچ اقدام و آموزشی داده نمی شود؟
و صدالبته علاوه بر مسئولین، خانواده ها هم در این زمینه کاملا مسئول می باشند. (3653632) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۷:۴۷:۴۴
تا زمانی که فرهنگ مردسالاری در جامعه در جریان است و مردها لزومی به مهار خواسته های خود احساس نمی کنند، همچنان شاهد این جنایات خواهیم بود. (3653636) (alef-11)
 
مرد
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۵:۰۳
خدا به پدر و مادرش صبر بده
ضمن محکوم کردن این حرکت این حرف شما راجع به سریال رو قبول ندارم
نفهمی یک عده بهانه ای برای جلوگیری از پخش یک چیز خاص نیست.
از همان اول همین حرف ها رو زده شده که بی فرهنگ مانده ایم (3650082) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۷:۳۵
سلام،
شما بیخود با اعدام مخالفید. بنده یک مرد هستم - نه زن که بگویید احساستش به جوش آمده است – و خواهان اعدام پسر متجاوز است. اما امنیت اجتماعی ما، محل معامله نیست که بخاطر خجالت از چند کشور اروپایی - که از قضا خودشان هم در تامین امنیت‎شان ناتوان هستند - حکم دین خدا را اجرا نکنیم.
یک استاد دانشگاه (3650088) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۷:۰۹
"که از قضا خودشان هم در تامین امنیت‎شان ناتوان هستند"
واقعا فکر میکنید ناتوانند؟ حتما ما توانا هستیم! (3650712) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۰۲:۴۲
باید اعدام بشه (3650098) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۳:۳۶
با اعدام بقیه جنایت های جنسی حل ؟؟؟ (3652427) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۲۳:۴۳
بسیار متاثر شدم و واقعا کلماتی نیست که بتوان با آن این درد و غم را توصیف کرد.بنده خودم بچه ی کوچک دارم و برای ستایش گریستم.بنده حاضرم اگه روزی تعیین بشه همه با هم برای بیان حس همدردی و عرض تسلیت به منزل ستایش عزیز رفته و حداقل خودم را کمی تسکین دهم.مگه میشه واقعا انسان بود و با شندین این مسائل خون گریه نکرد؟؟؟!!!!من خواهشمندم به عنوان یک کار فرهنگی حتما یک تاریخ مشخص بشه.ممنون (3650117) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۵۲:۵۲
نکته جالبش اینه که هر وقت یک هموطن جنایتی مرتکب میشه همه میگن چقدر جامعه بد شده و کسی به کل ایرانی ها چیزی نمیگه ولی کافیه یه افغان یه کاری بکنه! همه بسیج میشن برای محکومیت و ابراز ناراحتی و حمله به کل افغانها. (3650139) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۵۱:۲۲
شما تا حالا به رسانه های افغانی سر زدی؟ کلا در حال بد بیراه به ایرانیان هستن . نظرات مردمی پایین رسانه های افغانی رو بخون همش به ایرانی ها بد و بیراه میگن (3650677) (alef-11)
 
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۳:۱۷
افغان ها معلم ما نیستند (3654177) (alef-11)
 
عاشق بهار
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۵۴:۳۴
ازآدمی تاآدمیت فاصله بسیاراست اکثراین اتفاقها به خاطرضعف قانون وضعیف اجرا شدن قانون میباشد که زمینه سازمشکلات اینچنینی میشود (3650140) (alef-11)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۵۵:۲۷
باید ریشه یابی بشه تا دیگه شاهد این اتفاقات نباشیم در کشور های پیشرفته همچین اتفاقی محاله بیفته این اتفاقات فقط و فقط مخصوص ایرانه (3650142) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۷:۵۱
خوبه که خودت میگی پیشرفته نه یک محله ی حاشیه نشینی مثل ورامین که به واسطه ی چند تا کوره پزخونه و کارخونه بزور تبدیل به شهر شده ! (3650617) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۲:۱۲:۱۵
به عنوان یک ایرانی فقط تقاضای قصاص دارم.هیچ چیزی، هیچ مزخرفی این عمل رو توجیه نمیکنه. (3650153) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۳۸:۲۰
اعدام راه حل نیست (3650920) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۵۰:۴۰
شما اگر راه حل داری بده، وگرنه سکوت کن! (3651256) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۳۸:۵۵
مراکز عقد موقت تنها راه کشور (3652223) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۴:۴۹
مراکز عقد موقت ، شما تا ده سال هم اعدام کنید تجاوز و کشتار همچنان ادامه دارد (3652236) (alef-11)
 
یا زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۲:۴۵:۴۴
بسیار متاثر شدم ، باید آسیب شناسی شود و متاسفانه استفاده ناصحیح برخی از جوانان و نوجوان از وسایل ارتباطی و کنترل نکردن آنها از طریق خانواده ها به دنبال خود معضلاتی را دارد که این مورد نمونه ای از اتفاقات ناگوار که شاهد هستیم .

الهم عجل لولیک الفرج (3650163) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۶:۲۳
راه حل بده شعار کافی است (3652410) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۴:۳۰:۲۳
صد نفر نوشتن اعدام خوب یکی را هم اعدام کردید. با تفکر این چنینی چه میکنید دوباره یک جای دیگر یک جایی سر بر میاره. آموزش آموزش آموزش
این بچه ها در کشورهای دیگر اینقدر تشنه رابطه جنسی نیستند این کسی که ۱۷ سالش بود و نفهمیده که یک فرد را نمیشود کلن اثرش را بین برد نمیشود کسی در اسید حل شود و کسی نفهمد نمی شود کسی گم شود و کسی نفهمد
باید به مردم یاد داد که قبل از حرف زدن قبل از انجام هرکاری به نتایج احتمالیش فکر کنند وگرنه کشتن یک نفر دردی از این اجتماع دوا نمیکند سالانه هزاران نفرن تو جاده کشته میشوند این جوان هم یکیشان. اما مساله نگرش نوع تفکر و این حماقتی که در انجام این رفتار وچود دارد وجشتناک است اینکه چطوری فکر کردی که به اون نتایج رسیدی باید روشن شود. (3650192) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۴:۳۳:۲۹
باید با بی بند و باری جنسی و محرکهای جنسی رسانه ای و پوششی برخورد خیلی شدید بشه تا این جنایات کمتر بشن. برخی چیزها که به اسم حقوق بشر جا می زنند از بدترین دشمنان امنیت بشر هستند. (3650193) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۷:۵۶:۴۵
دوست عزیز در کشورهای خارجی که زنان به قول شما نیمه برهنه در تردد هستند آمار چنین جنایاتی بسار پایین تر است و صد البته تعداد زیادی از همین نوع جانیان کشورهای اروپایی را مردم جهان سوم تشکیل می دهند. ریشه مساله باید پیدا و درمان شود.
ضمنا برخی از آقایان هم باید برای کنترل چشم و شهوت و ... خودشان آموزش دیده و مقداری تلاش کنند.
واگرنه که مطابق فرمایشات شما خانمها باید از کره زمین حذف شوند یا در خانه زندانی شوند تا مردها به گناه نیافتند و در جامعه جنایت رخ ندهد.
فرافکنی دردی را درمان نمی کند. (3653646) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۴:۴۹:۳۸
اگه اون پسر رو گیر میاوردم تیکه پاره میکردمش (3650194) (alef-3)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۶:۵۵:۱۶
بهترین تحلیل رو فرزند ارشد شهید مطهری ،آقای محمد مطهری تو مقاله ای با موضوع "چرا در ایران نیت شیطانی اینقدر زود به تجاوز منجر می شود "انجام داده. (3650214) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۷:۱۷:۲۶
یک پیشنهاد، میشه قبل از اینکه صورت مسئله رو اعدام کنیم، تحقیق کنیم ببینیم چی باعث میشه یک نفر، در 17 سالگی، دست به چنین کاری بزنه؟ (3650226) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۰:۰۰
متاسفانه مردم ایران فقط به اعدام فکر می کنند نه علت نه معلول (3652226) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۷:۲۱:۴۴
حبس ابد دردناک تر از اعدام است، چرا که سال ها در رنج و غم باید عمرش را سپری کند. اگرچه تلخی این ماجرا تنها با اعدام کمتر خواهد شد. (3650227) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۳:۱۷
این جنایتکاران باید اعدام شوتد چرا باید دیه این قاتل پرداخت شود و بعد اعدام شود ؟ ایا برای چنین قاتلی باید خونبها پرداخت شود ؟ اگر خیرینی نبودند که دیه را میپرداختند انوقت خانواده قربانی که فرزند خود را از دست داده بود باید چه میکرد؟ باید خانه و زندگی خود را بفروشد تا دیه بدهد ؟ (3650266) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۷:۳۲
اينجانب اين مصيبت عظمي را به خانواده محترم مرحومه ستايش قريشي و بازماندگان محترم ايشان تسليت گفته و ضمن محكوم نمودن اين جنايت كثيف از مسؤلين قضايي و اطلاعاتي كشور خواستارم در اسرع وقت عامل و يا عاملان اين جنايت را به سزاي ننگين اعمالشان برساند و نسبت به ايجاد امنيت در منطقه ورامين و بخصوص خيراباد اقدام جدي به عمل آورند. يا حق (3650273) (alef-11)
 
ا.ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۳:۲۵
خدایی ما ملت ایران با افتخار از فرهنگ بزرگ و مسلمونبمون دم می زنیم اما واقعا نژادپرستیم خدایی همیشه به این افغانیها بد می کنیم بله البته اونها هم خوب و بد دارن اما هر موقع یکی از اونا خطا می کنه چه واکنشی داریم و وقتی برعکسش.....؟ (3650285) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۸:۰۳
طرح تفکیک دختر و پسر نتایجش همینه
جدا کردن این دو جنس مخالف از هم بزور باعث فجایعی میشود که حالا حالا ها خیلی ها متوجه نمیشوند
تاریخ گواهی خواهد داد (3650299) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۱:۲۴
چیزی که من می بینم عده ای از هموطنان احساساتی و به ظاهر غیرتی هستند که برای مجرم درخواست اشد مجازات و اعدام را دارند. اما یه سوال. شما وقتی 6 افغان به یک دختر معلول ایرانی تجاوز کردند و او را به قتل رساندند کجا بودید؟ وقتی یکی از همین برادران افغان به ناموس ما زیر یکی از پل های تهران تجاوز کرد کجا بودید؟ وقتی دوستان و برادران خارجی و بخصوص افغان انواع جرم و جنایت را می کنند و رگ غیرت هیچ ایرانی متورم نمی شود کجا هستید؟ به هیچ وجه قصد توجیه عمل مجرمانه این فرد را ندارم اما باید به قضیه همه جانبه نگاه کرد. باید عدالت در همه ابعاد رعایت شود. همه گذشته از ایرانی یا خارجی پایبند به قانون باشد.... (3650354) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۵۷:۲۹
حالا مگه کسی گفت اونها نباید اعدام بشن؟ چرا حرف بیربط میزنید؟ (3654146) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۲:۳۹
متاسفانه جامعه بسوی انحطاط و دگرگونی منفی و پوچ گرایی نزدیک می شود .آدمها که از جمله آن این پسر جانی که عمر 17 ساله را طی کرده به خود اجازه می دهد که می تواند دست به این جنایت بزند. جامعه باید دارای چنان قداستی باشد که هرگز یک جوان نتواند به فکر جرم و تخلفی باشد و نقش خانواده بسیار مهم است و البته هم شبکه های اجتماعی و ماهواره در ایجاد چنین رفتار و اعمال بسیار تاثر دارند . انشا ا... به پدر و مادرشان صبر بدهد . (3650357) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۳:۴۱
من با اعدام مخالفم چون مجامع حقوق بشری همین موارد رو بلد میکنن و علیه کشور ومنافعمون استفاده میکنن . ما نباید کزگ دست اونا بدیم (3650361) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۹:۵۶
من الان 47 سالمه زمانی که سن این قاتل بودم و حتی تا سن 20 سال فرق دختر و پسر رو نمیدونستم برام عجیب در این سن بیاد قتل انجام بده اونم قبل از قتل تجاوز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// (3650377) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۲۶:۱۳
شما دهه ی چهلی هستی الان دهه هفتادیا تو بورسن این اسمش عذر بدتر از گناهه ... (3651178) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۵:۳۴
همه که متل تو نیستند باید فکری به حال کل جامعه بشود (3652408) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۰:۵۸
خنده دار ترین قسمتش اینه که باید نصف دیه یک مرد را بدن تا طرف اعدام بشه! (3650437) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۵:۳۳
ستایش ایرانی... عزیز و مظلوم (3650454) (alef-3)
 
هادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۰:۲۶
با سلام واقعا خبر هولناكي بود. به نظرم بايد بشينيم ببينيم چجوري شده اين پسر 17 ساله دست به اين كار زده آيا جامعه مقصره ؟خانواده مقصره؟ به كجا داريم ميريم. اين نه اولينش بوده نه اخرينش . بهتره چشمامونو به واقعيت باز كنيم. فشارهاي اقتصادي فقر فشارهاي رواني و .... خيلي چيزاي ديگه . تا كي؟! (3650468) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۵۷:۱۲
یعنی چون فقیر بوده گفته برم سر دختر همسایه این بلا رو بیارم؟ (3651101) (alef-3)
 
f
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۰:۵۹
اولین مساله ناگوار هتک حرمت این دختر معصوم که متاسفانه از این دست خیلی اتفاق میافته و هیچوقت هم آشکار نمیشه دلیلش هم خیلی چیزهاست - عدم کنترل والدین یا سهل انگاریشون - محیط نا امن و پر خطر ( والدین خواهشا به این مورد حساس باشن ) - وضعیت بد معیشتی و عدم تسلط والدین- بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست که ابتدا از همون محیط خونه آسیب میبینن . اکثر خوانوادها شرایط یکسانی از لحاظ اجتماعی و معیشتی دارن و بالجبار در محیطهای پر خطر زندگی میکنن و باید مراقب بچه ای معصومشون که به خواسته و اراده خودشون به دنیا اومده باشن . (3650471) (alef-11)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۸:۴۵
افغانستانی !!!! اشتباه است.

افغان است؛ صحیح است. (3650496) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۰:۱۲
اتفاقا افغانی تنها نام یک طایفه در افغانستان است (3654195) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۳۱:۳۵
هر چند میدانم احتمالا شما نظر من را نشر نخواهید داد اما لازم میدانم بعنوان یک ایرانی متدین و متعهد به مسائل اجتماعی این موضوع را یادآور شوم که آیا بهتر نیست بجای کتمان حقایق برای هر نیازی راهی قانونی و تحت نظارت تعریف کنیم تا شاهد این قبیل فجایع نباشیم؟؟قطعا آن نوجوان 17 ساله هم علی رغم اینکه قطعا خاطی است و مستوجب اشد مجازات اما خودش از زاویه دید دیگری مقتول است وقتی توسط جو ناصواب جامعه صبح و شب آماج حملات کشنده قرار گرفته و راهی نیز برای درمان درد خویش نیافته...بیشتر تفکر کنیم (3650505) (alef-11)
 
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۸:۲۹
متاسفانه تو مملکت ما راههای تحریک غریزه جنسی از طریق ماهواره،شبکه های اجتماعی و بدحجابی در جامعه خیلی زیاد شده ولی راههای ارضا غریزه جنسی مشروع محدود شده است.ازدواج دایم و موقت برای بیشتر جوانها بدلیل شرایط بد اقتصادی،تورم گرانی ،بیکاری و مشکل مسکن سخت شده است.بهمین جهت جوانهای مجرد و حتی برخی از متاهلین از طرق غیر شرعی به غرایض جنسیشان پاسخ میدهند که این مساله تبعات اجتماعی و خانوادگی داشته و موجب بروز انواع بزهکاریها و ناهنجاریها گردیده است.اگر شرایط ازدواج فراهم شود خیلی از این ناهنجاریهای اجتماعی پیش نمی آید. (3650535) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۰۴:۳۴
دوست عزیز ازدواجی که به هدف ارضای غریزه جنسی انجام بشه بعد از اطفای عطش گسسته میشه. واقعا این راه حل مناسبی نیست. فرهنگ از ریشه باید اصلاح بشه. (3653660) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۸:۵۱
باید بیگیر علل بوجود امدن این ناامنی برای دختران زنان ونوجوانان این مملکت در دهه های اخیر بود واقعا تا کی میخواهیم سرمان را زیر برف کنیم (3650536) (alef-3)
 
من ايراني ام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۱:۲۷
اين پليد رو اعدام كنيد با فجيع ترين وضع ممكن و مابه التفاوت ديه رو از طرف دولت پرداخت كنن (3650543) (alef-11)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۵:۱۰
اینها حیوان نیستند, انسان هستند و نیاز جنسی نیز هوس بازی و زیاده خواهی

نیست

شما که این احکام را میدهید خودتان چند تا زن ( رسمی و غیر رسمی ) دارید؟ (3650610) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۰:۴۶
کشتن یک دختربچه با اسید چی: اینم یک نیاز انسانیه (3651050) (alef-3)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۱۹:۴۱
ما میخواهیم شما رو بفرستیم به بهشت, حالا اگه شده بزور (3651616) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۳:۱۷:۴۲
يعني هر كه نياز جنسي داشت بايد فورا با هر كس سر راهي قرار گرفت باشد و بعد انرا بكشد!!! عجب منطقي. هر چند در فرهنگ ما اگر متجاوز دختر را نمي كشت خانواده او را مي كشت تا ناموسش حفظ شود (3652284) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۶:۰۷
با تمام این احوال ، شهر بی در و پیکری همچون تهران هر لحظه آبستن حوادثی چون قتل ، تجاوز ، گروگانگیری و زورگیری بوده و تا زمانی که هر شخصی دنبال پیشه و تخصص خود نرود ؛ آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود . یا حق (3650612) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۳۳:۵۱
اینم اعدام میکنیم. چند روز دیگه یه مورد دیگه. و این داستان ادامه دارد.... دریغ از یه کار کارشناسی و ریشه ای.یواش یواش ملت دارن به اعدام معتاد میشن. آفرین آفرین (3650630) (alef-11)
 
احمدخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۷:۱۰
ما دوست داریم همه چیز را وارد کنیم،تلاش برای ما بی معنی شده
این نیز یک قسمت از فرهنگ است که متاسفانه وارد شده
باید کار فرهنگی کنیم
و قصاص براساس اسلام خیلی سریع و بدون وقفه انجام شود تا
امنیت درجامعه پایدار باشد (3650664) (alef-11)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۹:۱۸
و بازهم ابراز هیجانی و احساسی عده ای پس از یک اتفاق ناگوار...
کسی به وحشتناک بودن و وقیح بودن عمل انجام شده تردیدی به دل راه نمیدهد ولی آیا با اعدام و حذف نوجوانی که خود معلول هزار عامل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است ایران گلستان می شود.
اشکال اساسی ما در ایران این است که هیچ وقت به سهم رفتار عوامل دخیل در یک واقعه توجه نمیکنیم . سهم ما در این گونه اتفاقات به چه میزان است. (3650671) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۴:۵۴
در این مناطق بچه‌ها در سنین پایین ازدواج می‌کنند، کنترلی بر بارداری خود ندارند و آموزشی هم برای حمایت از فرزندان خود ندیده‌اند. (3650707) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۸:۳۱
اصلا نژاد و

وقوميت مطرح نيست كارازريشه مشكل داره وموارد برعكس هم اتفاق افتاده اگه مشكل ازدواجه اصلا پسر ١٧ ساله رو چه به ازدواج (3650718) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۰:۰۴
امیدوارم قاتل اعدام بشه و امیدوارم برادران افغانی باید ایران را ترک کنند و به کشور خودشان برگردند و کشورشان را آباد کنند.
این هم به نفع افغانستان هست هم به نفع ایران.
متاسفانه مسئولین ما به وظایف خودشان خوب عمل نمی کنند وگرنه نباید این همه افغانی در ایران زندگی کند. باید آنها را سامان داد و به کشورشان عودت دادشان. (3650749) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۲۶:۳۶
الان حرف شما چه ربطی به موضوع داشت؟ خوب گیریم که ستایش افغان نبود و ایرانی بود، اون وقت چی؟ بهتره انسانی به قضیه نگاه کنید نه قومیتی... (3651632) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۱:۳۰
این همه اعدام کردید جرم و جنایت کم شده ؟ (3652229) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۴:۲۰
چه ربطی داره (3652403) (alef-11)
 
پژمان از ژاپن
Japan
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۰:۵۱
خبر دردناكيه. اخلاق در جامعه ما داره از بين ميره. (3650752) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۲:۵۷
احتمالا اون پسر خودش هم قربانی تجاوزه ،کسایی که دست به این کار میزنن خودشون در گذشته قربانی شدند (3650761) (alef-3)
 
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۰:۴۴
نتیجه گزینش های موفق ظاهرسازی های بسیار را می بینیم جدا سازی دختر و بسر را می بینیم (3650768) (alef-3)
 
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۰۴:۱۴
تجاوز می تونه در هر جا اتفاق بیفته، اما مسئله قتل و کشتن چیز دیگه هست
چطور یک بچه 17 ساله می تون دست به قتل یک دختر بچه کوچک بزنه؟!!
واقعاً وحشتناکه!! واقعاً وحشتناکه!!! (3650823) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۳۸:۰۵
نیاز جنسی (3650919) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۱:۵۴:۵۰
حیوانیت جنسی. انسان با حیوان درنده فرق داره. (3652160) (alef-11)
 
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۶:۱۴
واقعا متوجه نشدی ؟نوشته تجاوز بجای خود.اما چه چیزی موجب جنایت بعد ان شده؟شما دنیا را فقط از دریچه نیاز جنسی می بینی؟ (3654208) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۲۳:۲۴
باید نصف دیه توسط خیرین به حساب واریز تا متجاوز به سزای اعمال خود برسد احکام اسلامی ربطی به ملیت ندارد ایرانی یا افغانی هیچ تفاوتی ندارند باهم برادر وبرابر هستند (3650875) (alef-11)
 
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۷:۱۹
یه بچه نادان 17ساله که ما از شرایط زندگی و روانیش خبر نداریم.یک جنایت هولناک و وحشتناک انجام داده جنایتی که باورش خیلی سخته و دل همه رو به درد آورده!اما آیا اعدام دردی رو دوا میکنه؟آیا اون دخترک معصوم زنده میشه؟ تا وقتی ما به جای برخورد ریشه ای با این مسائل از روی خشم و احساسات تصمیم میگیریم نباید توقع داشت این طور وقایعی پیش نیاد!تا وقتی الگوی تصمیم گیری و عمل ما خشم و احساساته هیچ چیزی در جامعه اصلاح نمیشه!آیا اعدام یک نوجوان 17 ساله باعث اصلاح جامعمون میشه؟باید از خودمون بپرسیم چرا جامعمون به این شکل دراومده؟ (3650934) (alef-11)
 
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۵۱:۵۱
باید پناه برد به خداوند از این همه عادی جلوه دادن بی اخلاقیها در جامعه و بعضا در خانواده ها .وقتی هر نوع برخورد نا پسند و هنجار شکن از دید روشنفکری عادی جلوه میکند. نهایتا منجر به این گونه اقدام میشود .که شاید منشا پیدایش این تفکر زاییده رواج بی اخلاقی در پوشش و تغییر سبک زندگی ها بروش کنونی باشد. باید بیشتر مراقب باشیم . شاید هر لحظه عزیزان خودمان دچار کج فهمی بشوند .باید دیدمان را نسبت به تعریف آزادی و برخورد احتماعی تغییر دهیم تا شاید اتقاقات دیگری رخ ندهد. خداوند به خانواده این عزیز صبر عنایت کند (3650946) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۵۱:۱۱
میل جنسی رو نمیشه سرکوب کرد؟راه حل چیز دیگس (3651085) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۲:۳۲
عجیب نظرت سانسور نشده ، مردم فقط به اعدام فکر می کنند ! (3652232) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۰۹:۲۰
باید از پدر و مادر این بچه پرسید: چرا این همه بچه بی گناه را به دنیا می آورید؟ در این فضای نا امن آیا می شود مطمئن بود سرنوشت آن طفل بیگناه خوب است؟ لابد می گویند خواست خدا بوده و ما کاره ای نیستیم. اما واقعا این طور نیست. خدا عقل داده. وقتی می بینید خودتان در شرایط اسفناک زندگی می کنید و امیدی به بهبود وضعیت نیست، چرا چند کودک دیگر را هم به جمعتان اضافه می کنید؟ می خواهید او هم پابه پای شما زجر بکشد؟ (3651131) (alef-13)
 
فلک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۸:۱۶
احسن!با برداشته شدن نسل آدم کل جنایات حذف میشن.چرا به فکر دیگران نرسید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3654211) (alef-11)
 
ا.ر
United States
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۰۶:۲۸:۴۸
لازم نیست نسل آدم برداشته بشه اما لازمه کنترل بشه بخصوص در کشورهای توسعه نیافته. (3660263) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۱۳:۴۸
در اینکه جنایت این پسر 17 ساله نابخشودنی است با همه دوستان موافقم ویکبار اعدام رو هم برای این ادم روانی کم میدونم اما به نظر من اعدام فقط پاک کردن صورت مسله است مگه بیجه و بیجه ها اعدام نشدند ایا اینگونه جنایتها پایان یافت؟بنابراین این موارد بایستی ریشه یابی شود (3651142) (alef-3)
 
کرمانشاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۴:۲۲:۴۱
خدایا به حق قدرت وعظمتت قسم می دهم هرحرام زاده ای قصد چنین اعمال پلیدی می کند قبل از ارتکاب نیست ونابودش کن لطفاً خوانندگان آمین بگندو از ته دل دعاکنند (3651167) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۵:۴۱:۱۵
باید ریشه این حوادث کنده شود.

اعدام متجاوز یک راه مقابله با این موضوع است ولی باعث ریشه کنی نمی شود.

یک جوان 15 ساله یا 17 ساله دارای غرایز جنسی قوی است که در هر فرصتی امکان بروز بیابد به فاجعه منجر می شود
باید این غرایز جدی گرفته شود و انکار آن راه حل مشکل نیست

متاسفانه ممکن است بارها و بارها چنین حوادثی تکرار شود. (3651387) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۲۶:۰۶
راه حل: خانم ها حجابشون رو رعایت کنن (3651629) (alef-3)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۴۷:۴۶
این حرفتون توهین به آقایون ایرانی نیست؟ (3651679) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۳۷:۴۱
دوست عزیز بچه 6 ساله و معصوم حجاب چی را رعایت کند..باید مردان هوس باز مثل شما را اعدام کرد.. (3651794) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۴:۰۱
شما کلا دوست دارید همه رو اعدام کنید ! نیاز جنسی باید حل بشه ، چاره کار هم مراکز عقد موقت (3652234) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۳:۲۲:۲۱
وقتي جامعه همه تقصير ها متوجه خانمها است و خانمها را مسئول انچه به سرشان مي أيد مي داند همين مي شود. اين فرهنگ كه هر كس حجاب درستي ندارد بايد مورد تجاوز قرار گيرد مرد ها را دريده كرده است. بايد به مردها اموزش داد (3652287) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۸:۵۴
گیریم این بچه 17 ساله رو هم اعدام کردید ؟ مشکل جنایت جنسی و امنیت زنان در جامعه حل میشه ؟ چرا مراکز عقد موقت دایر نمیشه ؟ (3652437) (alef-11)
 
هوطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۷:۰۰:۵۷
واقعا جای تاسف داره. کشور ما به کجا میرود که با این همه تبلیغات مذهبی و احکام دینی از تریبون های مختلف باز سرانجام جامعه باید اینچنین باشد چیکار باید کرد آیا فقط اعدام مشکل را حل خواهد کرد قطعا باید اشد مجازات را برای این فرد در نظر گرفت ولی چه چیزی باعث بوجود آمدن افکار پلید در این قبیل جوانان میشود آیا مشکل این قبیل افراد فقط شهوت است و اینکه شهوت جوانان که یک امر غریری است چگونه باید توسط جامعه کنترل و هدایت شود که به چنین سرانجامی ختم نشود وگرنه این مورد آخرین نخواهد بود (3651563) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۳۴:۴۲
سخنان کاظمی شاعر افغان در باره این ماجرا :هموطنان گرامی، ما فقط یک راه در پیش داریم. همسو ساختن بیشتر افرادی از جامعۀ ایران با خویش. یارگیری از جامعۀ ایران، برای حمایت از مهاجرین.
...................................................
این منو ناراحت میکنه . شما افغانی ها حتی حاضرید بخاطر ماندن خودتون در ایران از این ماجرای ناراحت کننده استفاده ابزاری کنید
مگه شما کشور ندارید که برای موندن در ایران انقدر خودتون رو به در و دیوار می کوبید؟؟؟؟؟
برادر من آلمان رو نگاه کن . بابا هر کشوری یه ظرفیت محدود برای مهاجرت داره . فهم این سخته که شما ها روز به روز تعدادتون در ایران بیشتر میشه اما انتظار دارید ما براتون تو ایران فرش قرمز پهن کنیم؟ (3651786) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۳۹:۱۲
واقعا الان جامعه طوری شده که من 30 ساله وقتی از خیابون رد میشم بیشتر ازین نسل جدید میترسم و مزاحمت ایجاد میکنن!
فکر میکنم نسل سومی ها ازین دهه 70 و 80 ای ها خیلی بالغ تر بودند. (3651895) (alef-11)
 
Australia
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۴۶:۵۵
اکثر مردم الان به طور احساسی درخواست اشد مجازات برای مجرم 17 ساله را میکنند. و احتمالا هم با توجه به اینکه مقتول تابعیت افغانستان را دارد برای جلوگیری از شایعه تبعیض رسیدگی به این موضوع در الویت قرار میگیرد و بر اساس قانون و شرع مجرم نیز به مجازات خود خواهد رسید. مطمئنا مسئله تابعیت دختر هیچ ارتباطی با انجام این جنایت ندارد و ممکن است اگر دختر همسایه ایرانی بود نیز همین عمل با او انجام شده بود. ولی آیا کسی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد که چرا نوجوان 17 ساله ای که هیچ گونه مورد منفی در محل تحصیل و زندگی خود نداشته دست به چنین جنایتی میزند. جامعه اسلامی ما به کجا میرود؟؟ چرا میزان تجاوز , سرقت , زور گیری , آدم ربایی با نیت تجاوز در بین قشر جوان زیر 25 سال افزایش یافته است؟؟ آیا جوابی وجود دارد؟؟؟ (3651911) (alef-11)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۰:۱۷:۵۰
وقتی که به یک جوان فشار میاد اینطوری میشه دیگه

این موضوع یک نیاز است یک نیاز فیزیولوژیک مثل آب خوردن و غذا خوردن و تنفس

اینها هیچ ربطی به هوس بازی و اینطور چیزها ندارد (3651966) (alef-11)
 
سلمان
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۱:۳۷:۱۱
روشنفکر بازی ممنوع. پسره رو بدن دست خانواده مقتول و تمام. اونا خودشون میدونن چه بکنن. (3652113) (alef-11)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۳:۳۹:۳۵
چه اتفاقی توی جامعه ایران در حال رخ دادنه که یک بچه ١٧ ساله دست به یک چنین جنایتی میزنه»
مشکل مهم نداشتن جامعه شناسان و روان شناسان در مدارس است. باید دانش آموزان تربیت شوند برای زندگی کردن . آموزش پرورش فراموش شده است این را دریابید الف جان ! درد من معلم و جامعه را تیتر بزن تا فاجعه ها زیادتر نشده شاید مسوولینی که سر در برف کرده اند فهمیدند! (3652317) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۰۶:۵۵
مشكل ايران يه سري روشنفكر نما هستن كه هر اقدام شرعي و ملي رو زير سوال ميبرن.
يه حيوان صفت وقتي چنين كثافت كاري ميكنه اينا قبلش پيداشون نيست تو اون مناطق كار كنن تا اين مسايل پيش نياد. ولي بعدش خانواده مقتول بايد از حقش بگذره. چرا؟ چون اين دردي درمان نميكنه. قاتل اشتباه كرده. اعدام وحشيگريه. و هزار دليل ديگه ميارن و هي مزاحم حانواده ميشن.
به نظرم قوه قضاييه بايد اينا رو اول تنبيه كنه و بعدش قاتل متجاوز رو و خانوادشو گروهي اعدام كنه تادرس عبرت بشه براي همه. (3652358) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۵۵:۴۶
مشکل ایران امثال تو هستن که فکر می کنند با اعدام کل مشکلات مملکت حل میشه ! نه عمو جون نیاز جنسی سرکوب شدنی نیست و این اولین و اخرین جنایت جنسی نخواهد بود !! راه حل فقط در مراکز عقد موقت (3652454) (alef-11)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۵:۲۹
دایی جان تجاوز و سوزاندن با اسید لزوما بخاطر نیاز جنسی نیست. چرا شما همه چیز را در تجاوز میبینید و فکر نمی کنید که چگونه میشود یک فرد 17 ساله بتواند یک کودک _دختر یا پسر_بکشد وبر روی آن اسید بریزد.مشکل ما کسانی هستند که کل مشکلات را در نیاز جنسی دیده و آن را توجیه گر هر جنایتی میدانند.بخصوص اگر مبلغ عقد موقت هم باشند.مرد ه بیشتر حامی عقد موقت هستند آیا این اجهزه را به نوامیس خود هم میدهند؟ (3654233) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۵۶:۴۹
تا الان عبرت شده بسه ! جنایت جنسی هر روز داره بیشتر میشه ! راه حلش هم اعدام نیست عمو جون (3652458) (alef-11)
 
Nejat
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۲۴:۴۴
علی جان خواهش می کنم جمله آخرت رو خودت تو آرامش یکبار دیگه بخون . من یکی از اون روشن فکر نما ها هستم که با اعدام مخالفم . اما شما داری از قوه قضاییه درخواست می کنی که کل خانواده قاتل رو دست جمعی اعدام کنه . من تنها چیزی که می تونم بگم اینه که از صمیم قلب آرزو می کنم که هنوز پدر نشده باشی . به شدت می ترسم از نسل های بعدی که قراره زیر دست ما پدر و مادرهایی تا این حد خشن و پر از نفرت بار بیان . (3652628) (alef-11)
 
مسعود
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۸:۱۰
بشر موجود عبرت پذیر نیست. چرا بیدار نمیشین. این همه تصادف.هر روز چند نفر تو تصادفات میمیرن. چرا ملت عبرت نمیگیرن پس؟خوب باید تصادف کم بشه.عزیز من راننده جلو چشماش تصادف میشه چند نفر غرق خون میشن چند کیلومتر بعد همه چی یادش میره.بیدار شین. عمق فاجعه خیلی خیلی زیاده. خیلی عمیقه.خیلی (3652649) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۴:۲۷
متاسفانه همه مجرم را می بینند. جرم خود معلول یک سری علت ها هست که تا به علت پرداخته نشود، معلول کماکان به قوت خود باقی است.
مجرمین خود قربانی هستند، قربانی جامعه و کاش با تغییر نگاه غلطی که به جرم و مجرم هست، به دنبال درمان بودیم تا حذف از طریق اعدام و ... . (3652404) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۵:۱۵
همه برای ستایش می گریند اما بگذارید من هم برای ستایش گریه کنم و هم برای اون پسر بچه 16 ساله ای که قربانی شرایط محیطی شد که اجتماع براش به وجود آورده بود. نیاز هایی که اجتماع و شرایط زمان براش به وجود آورده بود و هیچ پاسخی برای اون نیازها برای این بچه فراهم نکرده بود و آموزشی هم برای کنترلشون بهش نداده بود.
گریه هامون برای ستایش معصوم و نازنین که تموم شد، بیاییم همه با هم بگرییم برای خودمون، برای ارزش ها و هویت فراموش شده مون، برای جامعه به تباهی کشیده شده مون و برای ایران گرفتار... (3652406) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۵:۵۶
جامعه ما داره از تو می گنده ،دلیلش هم محرومیت و ممنوعیت گذاشتن به بدیهی ترین نیاز های انسانی است .البته این مورد قاتل بچه است و باید فکری اساسی به حال و روز این جامعه کنیم ، مشکل ما عدم آموزش مسائل جنسی نیز هست ، فقط با شعار دادن هم جامعه را نمی شود به رستگاری رساند.واقعا غم انگیز است با این وضعیت انسانیت کجای کار هست؟
باز درود به شرف دوست قاتل که مسئله را خبر داده. (3652409) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۶:۲۷
باید فکری به حال جوانهای بیچاره که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست بشه. مگه کشورهای دیگه چطور این مشکل رو حل کردند؟ (3652411) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۰:۴۶
به روایت همسایه ها و دوستان خانواده ها، ظاهرا پسر شیشه مصرف کرده بوده. (3652685) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۵۲:۰۸
بهانه شیشه در تمام قتل ها هست ایا مصرف شیشه سبب برائت فرد می شود؟! (3653154) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۳۷:۲۰
فکری باید برای برآوردن نیازهای جسمی و روحی جوانان از راه قانونی کرد
خواستم مث بقیه هزار تا فحش و شعار بنویسم ولی یادم اومد تو 13 سالگی به فکر تجاوز و کشتن دختر همسایه بودم از شدت فشار-
همه ما ترکیبی از دیو و فرشته ایم وای به روزی که عنان از دست بدیم و .... (3652412) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۳:۲۹
یاحسین. (3652425) (alef-11)
 
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۱:۰۵:۲۰
باید قکری اساسی کرد 17 ساله بایسلی سخت مجازات بشه اونم از نوغ اغدام (3652473) (alef-11)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۱:۵۵:۱۰
الان از کانادا و امریکا کامنت های مسخره می گذارند تو کانادا وضع خراب تره مرتب کامنت می گذارید اعدام خوب نیست اکثر مردم اینجا علاقه دارند قاتل اعدام بشود چون قتل اینجا بیشتر شده فرد معمولی مثل من روزنامه نگار و کاریکاتوریست گل اقا اطااعات درستی ندارد فقط احساساتی حرف می زنند خلاف کرد باید مجازات شود گروه سیاسی بود فتنه کرد زندان می رود روزنامه نگار فتنه انگیز بود مجازات ..جامعه قانون دارد ربطی به فقر ندارد در فقیرترین کشورها هم خلاف کمتر از خودغرب است که بااسلحه وارد مدرسه می شوند و..چون طرف سوادسیاسی و اجتماعی ندارد عادت دارد احساسی حرفی بزند مثلا من در کانادا موفقیت ندیدم فقر و بدبختی است و حقه بازی ...ادم مغرور ابله است رشد نمی کند این مثال خوبی بود زدم قاچ دهن را نباید بی مورد باز کرد و گذاشت اهل فن بگویند (3652532) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۱۹:۰۳
اینهمه افغانیها در ایران و خارج از ایران ایرانیها را مخصوصأ مورد جنایتهای هولناک قرارد داده اند ولی هیچ رسانهای ما به ان نپرداختند. ولی اینرا در بوق و کرنا کردهاید. از این قبیل جنایات حتی حولناکتر از ان چقدر اینها در ایران انجام دادند !؟ (3652622) (alef-11)
 
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۱۲:۵۲
اولا هولناک و نه حولناک!
ثانیا جنایت جنایت است. این برخورد نژاد پرستانه یا چیزی شبیه این با ماجرای قتل ستایش، مایه تاسف و شدیدا خظرناک است. چنین جنایت شرم آوری باید هم در بوق و کرنا شود تا هم همدردی ملی را بر انگیزد و هم عمق فاجعه فرهنگی و اخلاقی موجود در جامعه از خود متشکر ما عیان شود. (3653084) (alef-11)
 
عرفانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۳۵:۲۹
جنایات نفس مبتنی بر یک اتفاق ساده نیست .سالها ما افراد شرور را با اعمال و تصمیمات اشتباهمان پرورش میدهیم و سلاخ و متجاوز می سازیم .جنایت یک ناهنجاری اجتماعی هم هست . افراد جامعه و تصمیمات اجتماعی اشتباه از جمله عدم سامان دهی جنسی جوانان و عدم نظارت خانواده ها همچنین فلاکت مهاجرین افغانی حداقل سهم ما در این جنایت و موارد مشابه است. .. (3652632) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۴۵:۳۹
با این گونه حوادث برخورد ریشه ای و کارشناسی بایستی صورت گیرد . وقتی که ماهواره و اینترنت و گوش های هوشمند و شبکه های مختلف اجتماعی و کانال های مستهجن و ........ براحتی در خانه ها و در دست جوانان قرار میگیرد این گونه فجایع هم رخ میدهد نقش خانواده و مسئولین در این میان چیست ؟ (3652636) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۸:۰۸:۲۱
باید اعدام بشه تا عبرت دیگران شود ، حیوانات هم در طغیان شهوت چنین نمیکنند . اگه قاتل اعدام نشه در سالهای بعد از کجا معلوم که مجددا جنایت نکند . تقاضای اعدام در ملاء عام (3652665) (alef-11)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۳:۵۱
چیز مهمی در فرهنگ ما عوض شده و یا از بین رفته

در این 35 سال توجهی نشده که رسم ازدواج در سنین 20 - 22 سالگی اصلا" از بین

رفته است

کسی هم توجه به این موضوع مهم نمیکنه

قبلا" توی همین سنین صدای ساز و دهل ازدواج از خانه ها بلند میشد

الآن چنین رسمی نیست و تقریبا در زمینه ازدواج با هرج و مرج روبرو هستیم

من خودم که 40 سالمه هنوز ازدواج نکردم و هیچ کس هم بهم ایراد نمیگیره

تازگیها هم زیر ابرو بر میدارم (3652773) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۲:۱۱
ملیت قاتل و مقتول ابدا اهمیت ندارد.آنچه مهم است علل و عوامل وقوع جنایات اینچنینی است که شوربختانه برای یک کشور اسلامی با این همه تبلیغات و نهادهای مختلف مذهبی قابل تامل است.....گرچه با اعدام این مشکلات حل نمی شود اما اگر بده هم جای خانواده مقتول بودم به جز اعدام این جنایتکار روانی به چیزی فکر نمی کردم..... متاسفانه وضع جامعه ما بسیار خراب است و شبکه های مختلف اجتماعی هم راهی شده است تا نمایش تصاویر خشن برای نوجوان و جوان عادی شود.....مثلا در تلگرام کانالی را دیدم بنام........ که دایما با افتخار عکس اراذل و اوباش و قاتلین رو منتشر کرده و از آنها به عنوان "" مشتی "" یاد کرده و لات گری را افتخار معرفی می کند و هیچ نهاد و ارگانی هم به این کانال کاری ندارد ""حتی پلیس فتا"" و از این بدتر تعداد 25000 نفر دنبال کننده این کانال است که واقعا تامل برانگیز و ناراحت کننده است. (3652794) (alef-11)
 
معروف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۲:۵۶:۳۰
مسئولان نهاد های تربیتی چه جوری میخواهید جواب بدید؟ بفهمید که شما مسئول پاسخگو هستید! بفهمید! سیاسیش نکننین، همه مسئولان ، بالا دستی ها با شما هستم، بفهمید! (3653160) (alef-11)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۳:۴۵:۳۷
اتفاقا الان مخالفان اعدام باید صداشون رو بلندتر کنند و به موافق های اعدام بگن دیدی با اعدام مساله ای حل نشد! دیدی جنایت ها بیشتر شد که کمتر نشد! موافق های اعدام چه دلیلی دارند که هنوز از حکم اعدام حمایت می کنند! مگه نمی بینند این حکم هیچ مشکلی حل نکرده و مشکلات رو بیشتر کرده؟! (3653227) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۹:۵۶:۵۴
من که نمیبینم. شما طبق چه منطق و استدلالی و براساس کدوم تحقیقی میگید که اگر اعدام حذف بشه آمار این جنایتها تغییری نخواهد کرد؟ (3654849) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۱۳:۰۱
سریعا اعدامش کنید اعدام خیلی مهمه در هر سنی که باشه اگه این بلا را سر یک بچه و یا یک انسان اورده باید اعدام بشه زود اثر اعدام به موقع خیلی مهمه خانواده ایشان شماره حساب اعلام کنه تا پول اعدامش را برایشان واریز کنیم (3653283) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۶:۲۹:۱۸
ضمن ابراز همدردی با خانواده ستایش معصوم و مظلوم و تاسف از این واقعه تلخ ، باید قانون بی کم و کاست در مورد این فاجعه اجرا شود و قوه قضائیه خارج از نوبت رسیدگی کند تا بخشی از آلام و درد های خانواده ستایش و مردم کاسته شود. اما همه ما باید از خود بپرسیم که چرا به اینجا رسیده ایم که چنین فاجعه ای توسط پسری هفده ساله اتفاق افتاد . این خطری ایست که همه فرزندان ما را (چه در نقش قاتل و چه در نقش مقتول معصوم مظلوم ) تهدید میکند، در گذشته نیز این گونه اتفاقات در دناک افتاده است و قوه قضائیه و نیروی انتظامی هم به وظیفه خود عمل کرده اند اما آیا اعدام این مساله را ریشه کن خواهد کرد آیا ریشه این فجایع صرفا در دیر اجرا شدن قانون است هرچتد این هم بخشی از مساله است اما اصل فاجعه در گسترش زمینه های تحریک قوه شهوانی و خشونت است که ما مردم خودمان نسبت به ان بی توجه شده ایم .بی تعارف باید گفت ورود ابزار و امکانات زندگی غربی فرهنگی را گسترش داد و غالب جامعه یا پذیرفتند و یا بی تفاوت از کنار ان میگذرند و شاید با خود میگویند دامن ما را نخواهد گرفت و برخی هم اینچنین دوست دارند .وقتی پدران و مادران بخیال خود بدور از چشم فرزندان به تماشای فیلم های آنچنانی مینشینند و به حرام و حلال توجهی نمیکنند و نگاهشان به تربیت فرزند متفاوت از فرهنگ اسلامی شده است انتظاری بیش ازاین نباید داشت. مشکل اصلی دور شدن از خدا و کم رنگ شدن دین در زندگی است که بخش عمده ای از ان به پدران و مادران بر میگردد. (3653505) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۶:۳۲:۴۶
قوه قضاییه مقصر اصلی است (3653509) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۱:۵۶:۴۴
شعری معروف است که میگوید: نسل بد نیکونگردد چونکه بنیادش بداست/تربیت

نااهل را چون گردکان برگنبد است . اینگونه آدمها را ( جانی بالفطره ) میگویند . (3654072) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۹:۱۸:۰۵
نه برادر "" نسل بد "" نیست شعر مردم رو خراب نکن......اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است .....البته این شعر هم دیگه منسوخ شده .و ثابت شده که وراثت و محیط مانند اضلاع یک مستطیل در تربیت نقش دارند و طول و عرض هیچ کدام در تشکیل مستطیل بر یکدیگر ارجحیت ندارند زیرا با نبودن هر کدام مستطیلی وجود نخواهد داشت......هم محیط هم وراثت مانند همین طول و عرض مستطیل هستند و در مورد افراد مختلف متفاوت موثر هستند. (3654762) (alef-11)
 
شیردل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۱۴:۳۵
انصاف نبود. در غم ابن خانواده مسلمان شریکیم. قاتل باید اعدام شود. (3654094) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۶:۵۷:۱۱
در المان یک پناهنده افغانی یک معلم ایرانی را که برای کمک به مهاجران داوطلبانه کمک میکرد. با قصی القلبی کامل به قتل رساند. یک پناهنده افغانی در سوئیس یک دختربچه ایرانی 13 ساله و برادر 6 ساله اش را مورد ازار جنسی قرار داده وووو .... . (3654505) (alef-11)
 
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۷:۳۹
حالا شما فکر کنید اگه یه پسر افغان این بلا رو سر یه دختر ایرانی میاورد ایرانی ها چه بلایی سرشون میاوردن .اونا وضعیت کشور خودشون طوری بود که به ایران پناه اورده و ما باید جواب شون رو اینجوری بدیم...

ستایش جان ما همیشه پشتتیم . (3654812) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۱:۵۲:۰۳
اتفاقا مدتی است اگر مجرم افغانی باشه هویتش در اخبار مخفی می مونه
این همه افغان ها در ایران جنایت کردن نه کمپینی زده شد نه افغانها عذرخواهی کردن و شمع روشن کردن (3655096) (alef-3)
 
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۰:۳۳
اول متاسفام ايا جناياتي كه افاغنه بر سر اين مردم در شهرها ديگر آورده اند را اينقدر رسانه اي ميكنيد اين ماجرا غم انگيز است اما ايا اولش ويا اخرش است .بررسي كنيد تجاوزهايي كه افاغنه غيرمجاز انجام ميدهند...... (3654880) (alef-11)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۱:۴۳:۵۷
سلام به همه من فکر کنم هممون تحت تاثیر این خبر روانی شدیم نمیدونیم چطور همدردی کنیم تو این جریان هر دونفر ضایع شدن همون دختر بیگناه که به خاطر بی احتیاطی پدرش که اونو تا خونه نبرده که مطمئن بشه وارد خونه شده یانه بابا بچه داری خیلی سخته من دوتا پسر دارم خیلی مراقبت میکنم حتی یه شب خونه مادر بزرگشونم نگذاشتم بمونن حتی مهمان هم باشم حتما باید تو اتاق خودم بخوابن تا این حد اتفاق نباید بیفته اگ افتاد دیگه هربلایی هم سر طرف بیارن که حقشه ولی درد من که درمان نمیشه ..یکی هم اون پسر 17 ساله خدامیدونه توچه شرایطی بزرگ شده وتواون لحظات چه قدر ترسیده که دست به این کارها زده چقدر عذاب کشیده به همین راحتی هم نبوده ازاون ور دختر با این سن کم چه عذابهایی کشیده چه دردهایی کشیده تا مرده بعدم خود جسد برا ادم چهل ساله هم ترسناکه تازه اون با 17 سال سن امده ازبینشم ببره یکی اینکه واقعا تاثیر فیلمها رو انکار نکنید واقعا موثر ..بعدم این مسئله جنسی نوجونها نباید نادیده گرفته بشه اگ صد سال پیش این مسائل نبود برا این بود که که تو سن کم ازدواج میکردن وبعد از پایان خدمت بچه هم داشتن تا این حد بابا شرایط ازدواج و مهیا کنید من که نمیزارم پسرم بعد از 20 سالگی مجرد بمونن هم نیازشون برطرف میشه هم مسولیت پذیر میشن خانواده هایی که میتونن تو رو خدا حمایت کنن جوانهاشونو از نظر مالی تا مستقل بشن........ (3655078) (alef-11)
 
عبدالرحیم احسانی شارستانی
United States
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۸:۵۲
سلام دوستان ، ازاین اتفاق متأثرشدم ولی جریان را دولت جمهوری اسلامی پی گیری کرده بدرستی جلو می برد ومردم شریف خیرآباد وسائرعزیزان به نیکی همدردی کرده اند ومی کنند ، نیزاین اتفاق درهرجای امکان وقوع دارد ،پس شلوغ کردن و هیاهوی بی اساس و تنش ایجادکردن و مطلب را به ملیت کشاندن ، گمان کنم که کاری درستی نباشد و هرج و مرج به پا کردن وتجمع درسفارت وکارهای ازاین قبیل ، یک رفتاربی خردانه باشد ، برخی دوستان که بلافاصله درهمه امورموضع ملیتی می گیرند از خرد و تعقل بدور است . (3659421) (alef-11)
 
عمار
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۲۰:۱۸:۰۴
در خانواده هایی که بچه ها به روش اسلامی و دینی تربیت میشوند چنین اتفاقاتی نمیفته.پدر و مادرها و متولیان فرهنگی جامعه مسولند و باید پاسخگو باشند (3661281) (alef-11)
 
bni
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۱۷:۰۹:۰۳
سلام خدمت تمامی نظر دهنده گان محترم:من خیلی از جریان ستایش ناراحتم
وخیلی متاسفم که این اتفاق در منطقه بنده یعنی قرچک ورامین رخ داده است.
من یک ایرانیم و بزرگ شده ورامین هستم وهمونطور که خودتون در جریان هستید سال های قبل هم از این اتفاقها خیلی افتاده مثل جریان اصغر بیجه که در پاکدشت رخ داد وخیلی ها این داستانو میدونن.
بنظر بنده این اتفاق ها از اونجای نشعت میگیره که مردم ورامین متاسفانه رابطه خوبی با افغانی ها ندارند و من خود سال های زیادی شاهد نزاع های ایرانی وافغانی زیادی در این منطقه بودم و نظر من اینکه آقا وقتی ورامینی ها دوست ندارن غیر خودشون توی منطقشون ساکن باشه چرا افغانیا ورامینو برای زندگی انتخاب میکنن: یا افغانیان محترم به کشور خودشون برگردن و یا در جای دیگه تهران مستقر بشن.
و همچنین امیدوارم که این قاتل خون خوار به اشد مجازات برسه و نمونه ای باشه برای دیگران که دیگه هیچ وقت نتنها در ورامین بلکه هیچ کجای ایران این چنین جنایاتی رخ نده. (3667441) (alef-11)
 
من مسلمان هستم
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۹:۲۹
باید قاتل ستایش اعدام شودتاچه بچه ها چه زیرسن قانونی وچه مردهای کثیف بدانندمملکت قانون داردوچشمهای کثیفشان رابرناموس مردم ببندندبایددادستان حکم اعدام این پسر17سال قاتل 17 سال بهتربگویم جانوار17سال رابایدبدهدقصاص اعدام آن هم بااشدمجازات باتشکرازشماقضات باوجدان وباخدا مسلمان هستم (3675012) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.