نظر منتشر شده
۱۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 177409
دچار ضعف مدیریت غریزه جنسی هستیم
دکتر مجید ابهری*، 14 بهمن 91
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۷
ناهنجاری‌های اجتماعی که ناشی از رفتارهای مغایر با قانون، عرف و اخلاق جامعه است، هرچند در نگاه اول، ریشه‌هایی در اقتصاد، فقر، بی سوادی، آشفتگی‌های خانوادگی و سایر مبانی دیگر دارد، اما کالبدشکافی بزهکاری‌های اجتماعی بدون عنایت به ریشه‌های رفتاری و روان‌شناختی آنها فقط مدیریت انتظامی و قضایی جامعه را در مسیر مقابله و برخورد پلیسی قرار می‌دهد.

به دلیل نبود بانک اطلاعات آسیب های اجتماعی در کشور در مورد اکثریت آسیب های اجتماعی آمار معین و قطعی نداریم و آمارهای اعلام شده بر اساس پژوهش های گروهی و یا شخصی کارشناسان است. یکی از این نمونه آمار اعلام شده، کاهش سن خود فروشی است. کاهش سن خود فروشی و رسیدن آن به ۱۲ سالگی که توسط برخی کارشناسان اعلام گردیده با واقعیت منطبق نیست چرا که در این سن فرد از رشد عقلی و جسمی مناسب برخوردار نیست. اما با توجه به اینکه آمار طلاق افزایش یافته و شاهد ظهور بیوه های جوان می باشیم می توان گفت سن خود فروشی بین ۱۸ الی ۲۵ سال است. البته این بدین معنی نیست که در سنین بالاتر از ۲۵ سال شاهد این پدیده نیستیم.

اصولا با تغییر سبک زندگی و فاصله افتادن بین روش زندگی اسلامی – ایرانی این ناهنجاری ها اتفاق می افتد . خود فروشی به علت فقر را نمی توان به طور قطع پذیرفت. چرا که بسیاری از زنان وجود دارند که علیرغم فقر مادی تن به خود فروشی نداده و به کارهای سخت و فیریکی دست می زنند اما عفت خود را حفظ می کنند. چون افراد از لحاظ ایمان و باورهای ارزشی یکسان نمی باشند بنابراین ممکن است بعضی از زنان به دلیل فقر به خود فروشی روی بیاورند.

بالا رفتن آمار طلاق، مشکلات ارتباط جنسی زوج ها، فاصله گرفتن از ارزشهای دینی و اخلاقی از زیر بنای اصلی خود فروشی در جامعه هستند. در بررسی معضل زنان خیابانی، نباید نقش مردان را نادیده گرفت. ما مردان نیز در ظهور و گسترش زنان خیابانی موثر می باشیم، چرا که اگر مردان خیابانی وجود نداشته باشند زن خیابانی نیز ظاهر نمی شود. متاسفانه بیشتر مردانی که به زنان خیابانی مراجعه می کنند افراد متاهل هستند.

مهمترین معضلات کنونی جامعه
بر اساس پژوهشهای سی ساله اجتماعی که در مورد آسیب های اجتماعی انجام داده ام، سونامی اعتیاد به مواد روانگردان، افزایش روز افزون روند طلاق و انحرافات جنسی و اخلاقی را مهمترین آسیب های موجود در جامعه کنونی می دانم.

اکنون در جامعه ما بیش از ۱۷۴۰ عنوان مجرمانه وجود دارد. از دیگر آسیب های اجتماعی مهمی که باید به آنها اشاره کرد کودکان خیابانی، مهاجرت و حاشیه نشینی، جرائم سازمان یافته و دزدی های کوچک را می توان اشاره کرد.

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که معتادان، قربانیان تربیت غلط، محیط ناسالم و شرایط نامطلوب اجتماعی شده اند و علیرغم کم توجهی و قصور خودشان، جامعه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و درمانی در قبال آنها مسوول است.

اما در کشور به انحرافات جنسی که مانند آتشی زیر خاکستر است کمتر اشاره میشود، از زمان قوم لوط اینگونه انحرافات و ناهنجاری جنسی وجود داشته است و اگر بگوییم در جامعه ما انحراف جنسی و هم جنس گرایی وجود ندارد غیر منطقی صحبت کرده ایم. علت اصلی این گونه موارد هم ضعف مدیریت غریزه جنسی است. همان طوری که نمی توانیم گرسنگی را کنترل کنیم غریزه جنسی را نیز نمی توان انکار کرد.

اگر ابزار و امکانات منطقی و شرعی این غریزه فراهم نگردد و ازدواج دشوار باشد، همچنین زمینه ازدواج موقت فراهم نگردد این انحرافات خود نمایی می کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم خود فروشی و انحرافات جنسی در جامعه وجود دارد پس با ازدواج موقت می توانیم آنها را کنترل و مهار کنیم. البته باید کارشناسان دینی، روانشناسان و آسیب شناسان اجتماعی با برنامه ریزی این امر را در مسیر صحیح خود قرار دهند وگرنه در چند سال آینده شاهد سومانی ایدز خواهیم بود .

مسئولان هم با ایده های غلط به این آسیب ها دامن می زنند. مثلا جداسازی جنسیتی در دانشگاه ها و ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی از این نمونه هستند. در زمان حضرت امام (ره) عده ای بحث پرده کشیدن در کلاسها را مطرح کردند که معظم له به شدت با آن مخالفت کردند. دختران و پسران در دوران دانشگاه به بلوغ فکری و فرهنگی رسیده اند اگر ما در مهد کودک، مدرسه و دانشگاه پسران و دختران را از هم جدا کنیم کجا این دو جنس با تفکرات هم آشنا می شوند و از خود شناخت پیدا می کنند. این دختران و پسران فکر می کنند چه موجوداتی هستند که همیشه باید جدا از هم باشند.

در جامعه کنونی ما گسترش ماهواره و تغییر سبک زندگی در کنار تهاجم فرهنگ غربی و فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی – ایرانی باعث افزایش معظلات اجتماعی شده است. وقتی که پدر و مادر یک خانواده با پسران و دختران خو پای تماشای فیلم های آنچنانی می نشینند دیگر چه توقعی از این خانواده می توان داشت. اینجاست که غیرت و غیرت مندی امل بودن و فناتیک محسوب می شود. ضعف الفت اجتماعی باعث کم رنگ شدن مشارکت اجتماعی و کم رنگ شدن مشارکت اجتماعی باعث بروز و گسترش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

* آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری
 
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۲۴:۳۶
بسیاری از تنش ها‌ی اجتماعی و بیماریهای عصبی و افسردگیها که در ایران شاهد هستیم در کنار مسائلی‌ همچون تورم، بیکاری، عدم پاسخگوی، فیلترهای بی‌حساب و..به دلیل فقدان راهکارهی سالم برای نیاز جنسی‌ جامعه است. (1115452) (alef-7)
 
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۲۱:۱۳
من سالها (بیشتر از ۲۰ سال)در به اصطلاح غرب زندگی‌ می‌کنم، سالهای اول زندگی‌ در اینجا چیزی که درکش برایم دشوار و حتّی آزار دهنده بود ، تمرکز بسیار این جوامع در مورد نیازهای جنسی و مسائل جنسی‌ بود که با توجه به فرهنگ کشورم به خصوص در آنزمان که خبری از ماهواره یا اینترنت و سفرهای خارجی‌ نبود، بسیار عجیب بود و من هم مانند آن برادران و خواهرانی که غرب را عامل ترویج فساد و به بند و باری می‌دانند،فکر می‌کردم... اما با گذشت زمان، یادگیری زبان، رفتن به دانشگاه و محیطهای علمی‌ و شروع به مطالعه اجتماعی ، حالا کاملا متوجه میشوم که چه قدر در قضاوت خود در اشتباه بودم. عزیزان اگر می‌بینید که در غرب این قدر در مورد نیزهای جنسی‌ تاکید و تبلیغ میشود فقط به دلیل اینست که سالها تجربه و تحقیق به اناه نشان داده در جوامع انسانی‌ این عامل تا چه حد مهم و سرنوشت ساز است و با تغذیه مناسب جامعه از نظر جنسی‌ تا چه حد میتوان از ناا هنجاریهای اجتماعی جلوگیری کرد و جالب است که پیشرفت‌ترین کشورهای جهان مانند ژاپن، آمریکا، سوئد، آلمان و حتّی اخیرا چین و کره دقیقا کشورهای هستند که بیشترین توجه را به این عامل دارند و صد افسوس میخورم که همه آنها دقیقاً راهی‌ را پی‌ گرفتند که ما قرن‌ها پیش در فرهنگ ایرانی‌، اسلامی خود مبنی بار تشویق ازدواج حتّی به صورت موقت داشتیم که در واقع نسخه بسیار مترقی برای رف نیازهای جنسی‌ بوده و همه این کشورها تمام تلاششان اینست که با ایجاد قوانین سفت و سخت تمام ارتباطت جنسی‌ را هر چه بیشتر به کانال ازدواج یا آنطور که خود می‌‌گویند ازدواج اجتماعی وارد کنند. بحث در این مورد بسیار است فقط به یک مورد اشاره می‌کنم، در سالهای اول زندگی‌ در اینجا چیزی که من را بسیار آزار میداد این مسله بود که چه قدر این خارجیها کثیف هستند و اگر هر کسی‌ کوچکترین لبخندی به کودکان آنها بزند یا به آنها نزدیک شود بسیار عصبی میشوند و به صورت بسیار بدی با آن شخص برخورد میکنند و یا قوانین بسیار سختی دارند که کودکان زیر ۱۰ سال هرگز نباید در خانه و یا بیرون از خانه تنها بمانند ، فقط فکر می‌کردم که به اصطلاح کافر همه را به کیش خود پندارد، ولی حل که اخبار ایران را می‌خوانم و از کسرت مورد کودک آزاری و سو استفاده از کودکان زیر ۱۰ سال در ایران برخرد می‌کنم یاد این مثال قدیمی‌ میوفتم که مرغی که ما گرفتیم، آنها پراندند، به امید آن روزی که ما بدون حبّ و بغض از راه رفته سایر ملتها درس بگیرم و نخوایم همه آن راههاهی پیموده شده را دوباره برای رسیدن به همان نتیجه بپیمأیم. حداقل مانند نیاکان با این مسائل برخورد کنیم... (1115564) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۱:۱۵
سازمان ملل در گزارش نوامبر 2011 خود به مناسبت سال روز منع خشونت علیه زنان، که به شماره DPI/2546A منتشر شده است، از آماری تکان دهنده درخصوص تجاوزهای جنسی و خشونت‌های شدید علیه زنان در کشورهای غربی پرده برداشت.

آنچه در این گزارش بسیار قابل توجه است، میزان بالای نرخ تجاوز جنسی در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، کانادا و سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در کنار کشورهایی با ساختارهای قبیله‌ای همچون کنگو و سودان است که به خاطر نفت و منابع طبیعی قابل توجه خود، همواره در معرض جنگ‌های داخلی مزدوران غربی و حکومت مرکزی بوده‌اند.

نکته قابل توجه دیگر این گزارش، اثبات تلاش دولت‌های نظام سرمایه‌داری برای ایجاد و تقویت روابط آزاد جنسی میان افراد جامعه با هدف انحراف افکار عمومی از پیگیری مطالبات سیاسی و مذهبی است و این موجب شده تا آمار تجاوزهای جنسی در این کشورها، به صورت سرسام آوری نسبت به کشورهای مبتنی بر ساختارهای دینی افزایش داشته باشد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در کشورهای استرالیا، کانادا و سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، 40 تا 70 درصد زنان کشته شده در این کشورها و مناطق، توسط شریکان جنسی خود خود به قتل رسیده‌اند.

در ایالات متحده امریکا نیز یک سوم زنانی که هر ساله به قتل می‌رسند، افرادی هستند که توسط شریکان جنسی خود کشته شده‌اند.

در سوئیس 22.3 درصد از زنان، خشونت جنسی و روابط جنسی ناخواسته را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند.

یک پژوهش نیز بر روی نوجوانان 15 تا 19 ساله کانادایی فاش ساخته که اولین ارتباط جنسی 54 درصد از دختران در این کشور، به صورت اجبار و ناخواسته بوده است.

گزارش سازمان ملل حاکی است که باز هم در کانادا، زنان بومی پنج برابر دیگر زنان، بر اثر خشونت کشته می‌شوند.

در اروپا، ایالات متحده و استرالیا، بیش از نیمی از زنان معلول و یک سوم زنان بدون معلولیت، تجاوز جسمی را تجربه می‌کنند.

بین 40 تا 50 درصد زنان در اتحادیه اروپا، ارتباط جنسی ناخواسته، تماس فیزیکی یا فرم‌های دیگری از اذیت و آزار جنسی در محل کارشان را تجربه کرده‌اند.

در ایالات متحده نیز 53 درصد دختران در سن 12 تا 16 سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند.

اگرچه دولت‌های نظام سرمایه‌داری، با اتخاذ روش ایجاد و گسترش روابط آزاد جنسی بین افراد، در تلاش بوده‌اند تا افکار عمومی کشورهای خود را مملو از موضوعات مربوط به روابط جنسی و مسایل غیراخلاقی کنند تا بدین وسیله صنعت پورنو در این کشورها را به درآمدزایی‌های گسترده برسانند، اما گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که مجبور شده‌اند که مبلغی هنگفت را صرف جبران مافات و هزینه‌های بهداشتی و درمانی قربانیان جنسی این سیاست فرهنگی خود نمایند.

براساس این گزارش که در ماه جاری منتشر شده، هزینه خشونت و تجاوز جنسی مردان به شرکای جنسی در آمریکا، به تنهایی بالغ بر 5.8 میلیارد دلار در سال است.

یک مطالعه در سال 2004 میلادی در انگلستان، تمام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خشونت خانگی در حدود 23 میلیارد پوند برای هر سال و 440 پوند برای هر نفر تخمین زده است.

براساس این گزارش، در کانادا نیز هزینه سالانه که برای خشونت علیه زنان خرج می‌شود، در حدود 684 میلیون دلار کانادیی برای سیستم قضایی، 187 میلیون دلار برای پلیس و 294 میلیون دلار برای مشاوره و آموزش و جمعاً در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. (1115754) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۱۵:۲۳
به موج جدید ایدز از قول وزیر بهداشت توجه فرمودید شما ؟ و علتش چیه این موج جدید ؟ اینجا خیلی چیز ها امار نداره ! ولی اثرش معلومه چه خبره ! اینجا شکر خدا خرج انجام نمی شه سر اموزش ، اموزش لارم نیست اصلا ! با موج وحشنتاک ایدز در ایران که تازه شروع شده اهمیت اموزش حرف اول و اخر و می زنه که متاسفانه ...
بهتر به جای اینکه فقط بگین اینور بده اونور بده اونها بدن ما فقط خوبیم ، ( که در این که اونها در خیلی مسائل ضعیف هستند و اشتباه دارند شکی نیست ! ) ولی کاش از تجربیات و نکات مثبتشون استفاده مفید بشه! با نشستن و شمردن ایراد های خانه ی همسایه خانه ادم اباد نمی شه! (1116049) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۱۵:۲۵
خب آمار ایران کجاس؟ یک صبح تا شب برو تو خیابون ببین! تو غرب اگه به یک زن متلک بندازن این آزار جنسی محسوب میشه! تو ایران متلک انداختن تنها نشانه ی ادب و فرهنگ و نجابت مرده!!! مرد حسابی شماها کی میخوایید جامعه رو ببینید؟؟؟ (1116050) (alef-7)
 
Latvia
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۳:۲۴:۵۵
كي گفته تو امريكا يه متلك آزار جنسي؟

چرا چرت ميگي عزيزم؟ (1116194) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۰۱:۱۵
عزیزجان عصبانی نشو . بفرموده قران تفکر و تدبر کنید...
این وجه تمایز بین ما و دیگر موجودات است. (1116465) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۳۵:۵۰
جالبه ظاهرا بعضی ها بین خودشان و دیگر موجودات وجه تمایزی نمیبینند... (1116884) (alef-7)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۱۳:۰۰
لطفا تحقیق کنید و بعد در اینجا نظرات را به چالش بکشید. (1116675) (alef-7)
 
مهتاب
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۳:۰۷:۵۶
اونایی که رفتن میگن. (1118357) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۳:۰۵
آمار ارایه دادن خیلی خوب است و نشاندهنده یعلمی صحبت کردن است ولی وقتی میگویید درآمدزایی صنعت پرنو آمارتان کجاست؟؟؟ تمام صنایع پرنو در آمریکا در حال ورشکستگی هستند و در همین مورد حتی بی بی سی نیز گزارش تهیه کرد! در ضمن وقتی از آمار استفاده میکنیم باید آمار را با آمار مقایسه کنیم و بسنجیم که کدام آمار بهتر است! مثلا در همین گزارش مصر اسلامی 80% زنان قربانی آزار جنسی بوده اند!!! این آمار در غرب 40% است! دقت کنید در غرب آزار جنسی زنان نصف کشورهای اسلامی است! در همین چند وقت پیش حواشی انقلاب مصر اکثرا راجهع به اذیت و ازار زنان در وسط میدان تحریر بوده! چرا به این اشاره نکردید؟ اصلا میدانید مسلمانان سنی شیعه ها و مخصوصا ایرانی ها را به خاطر عدم خشونت با زنانشان زن ذلیل میدانند؟؟؟ من این را زمانی که در جنوب کشور کار میکردم فهمیدم!!! تازه ما ایرانی ها هم در این مسیله بسیار ضعیفیم و اگر فرهنگ مردانگی و غیرت پهلوانی ما نبود امروز وضعی مشابه مصر داشتیم!
مشکل شما این است که یکسری آمار و ارقام فله ای را به خورد مردم میدهید تا حقانیت خود را ثابت کنید! (1116057) (alef-7)
 
مجید 1
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۴۷:۵۳
چگونه قبول کنم که تجاوز جنسی در کشوری که روابط جنسی آزاد است بیشتر است از کشوری که روابط جنسی ممنوع است ؟ (1116263) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۵۱:۰۰
برو از کلینتون سوال کن که چرا به منشی دفترش رحم نکرد. (1116932) (alef-7)
 
New Zealand
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۱۵:۳۰
دوست عزیز آمار آزار جنسی سازمان ملل حتی متلک و ایجاد سد معبر برای خانمها را نیر شامل می شود فکر می کنید با این معیار ما رتبه چند هستیم؟ (1116289) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۱۹:۱۸
این الفاظ که در گزارش آمده به نظر شما شامل متلک می شود :
"خشونت جنسی" ، "تجاوز جنسی " ، " قتل توسط شریک جنسی " ، "روابط جنسی ناخواسته و اجباری"

واقعا چقدر تعصب !
تجاوز جنسی و رابطه جنسی ناخواسته و ... معنای واضحی دارند .

ضمنا در گزارش مذکور کلمه "آزار" به کار نرفته که به قول شما شامل متلک بشود ! (1116850) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۵:۲۱
آن دختري كه در روستاي دورافتاده به اجبار والدين خود با كسي ازدواج مي‌كند در تمام عمر خود براساس استانداردهاي غربي شامل تجاوز جنسي مي‌شود.
آنچه در قانون ما اجباري بودن تمكين زن به مرد ناميده مي‌شود، در غرب تجاوز جنسي ناميده مي‌شود.
حداقل اگر يه نگاهي به اخبار حوادث بندازي (كه بخش كوچكي از موارد رخ داده در كشور است) مي‌فهمي كه چند درصد قتلها و آزارها و جراحات مربوط به خشونت، سوءاستفاده جنسي يا خيانت است. (1119010) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۳:۱۸
الف جان این چیزی که می خوام بگم یه کم تلخ است و نمی دونم می تونین چاپ کنین یا نه . اما امیدوارم چاپ کنید چون مشکل بسیاری از جوون های این مملکت است اما هنوز آن قدر تابو است که به آن پرداخته نمی شود.
یه مطلبی هم بنویس در مورد از بین رفتن میل جنسی در اثر عدم تماس جنسی با جنس مونث. بنده خودم تا امروز که 25 سالم است تا کنون ارتباط جنسی با دختری نداشته ام . اما میل جنسی را نمی توان در این همه سال هیچ کاری نکرد . باز هم متاسفانه دو سه سال است که احساس می کنم میل جنسی در من از بین رفته است. شاید شما متوجه نباشید ولی این مسئله ذهن و روان بنده را داغان کرده است . نکته جالب این جاست که با بقیه دوستانم که آن ها هم مثل خودم تا به حال ارتباط جنسی نداشته اند هم که صحبت می کنم ، آن ها هم کمابیش مشکل بنده را دارند یعنی احساس می کنند که میل جنسی شان بسیار کمرنگ شده است . الف عزیز چون هیچ کسی نمی آید از ضعف خود صحبت کند در مورد این مسئله یعنی کاهش قدرت و میل جنسی جوان های ایرانی صحبت نمی شود . اما باور کنید که این مسئله هم مسئله مهمی است و در بین جوان ها بسیار شیوع پیدا کرده است (1116504) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۳:۱۸
29 سال مشابه با تو (1117129) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۶:۳۹:۲۵
عدم تماس جنسي با جنس مؤنث و مذكر
طبق تحقيقات علمي ميل جنسي در جنس ماده بيشتر از جنس نر است
(طبق "تحقيقات"! اين يك اصل ثابت نيست و ممكنه در افراد مختلف متفاوت باشه (1117342) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۷:۳۸
نگران نباش، كاهش ميل جنسي در اثر افزايش سن و همچنين بالا رفتن قدرت تفكر و تعقل نسبت به احساسات امري طبيعي است. (1119011) (alef-7)
 
متعجب از منفی های این یادداشت
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۳۴:۲۱
کسانی که منفی داده اند با چه چیزی این گزارش مخالفند؟! (1116520) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۱۲:۱۰
البته در کشور ما هرگز آمار دقیق میزان تجاوز های به عنف (آنهم فقط بخشی که به پلیس و مراجع قضائی کشیده می شود )بیان نمی شود و چه بسیار تجاوزهای به عنفی که اتفاق می افتد و از ترس آبرو همچنان یک راز باقی می ماند . لذا مقایسه آمار فوق با کشور ما یک قیاس مع الفارق است و نمی تواند برای ما یک برتری و رجحان به حساب بیاید . (1116573) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۰:۵۹
باید تعریف تجاوز را اول از نگاه اونا بخونی و بعد با تعریف ما مقایسه کنی.
نگاه آلوده رئیس و به کارمند اگر اثبات بشه تجاوز حساب میشه حالا خداییش یه بار تو اتوبوس و بازار مردا رو ببین (1117120) (alef-7)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۶:۰۵:۲۸
از کجا اینو کپی پیست کردی داداش؟ (1117284) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۶:۳۵:۱۱
سهميه پسران براي ورود به دانشگاه ! آزار جنسيتي نيست؟؟؟
نداشتن حق طلاق چطور؟؟؟ حق سرپرستي فرزندان چطور؟
اين ها فقط قسمت كوچكي از تبعيض و خشونت جنسيتي در كشورمان است كه روي ١٠٠درصد دختران و زنان ايراني اعمال ميشود.
در غرب اگه پسري به دختري چپ نگاه كنه! دختره ميره به عنوان خشونت جنسي گزارش ميده
الف نظر من خالي از افترا و توهين و تهمت است. لطفا منتشرش كن (1117334) (alef-7)
 
فرهاد
Germany
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۳:۱۸:۳۷
درود بر شمای نکته بین.
خیلی متشکرم. (1118717) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۸:۴۰:۵۷
چرا اینهمه منفی ؟!یا باید صحت این اطلاعات را رد کنیدیا اینکه حداقل بدون اظهارنظراز کنار آن رد شوید .اینگونه اظهار نظر نشان از برخوردهای لجبازانه برخی افراد جامعه است. (1117911) (alef-7)
 
آریابان
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۴۵:۱۳
با تائید خوش- گفته های ریشه ای این هموطن دلسوخته ، جا دارد افزود که در آموزه های اسلامی به درستی گفته شده : " الانسان حریص الا ما منع " و تک تک خود ما ها نیز به دفعات آزموده ایم که چنانچه از دسترسی داشتن به چیزی برحذر داشته شویم ، تمایل ، اشتیاق ، عطش ، حرص و ولع ما برای درونکاوی آن به شدت زبانه می کشد و تا گوشه چشمی به داخل آن نیفکنیم ، آتش درون فروکش نخواهد کرد ؛
همچون شبی که تا بامداد فردایش باید برای دادن آزمایش خون ، ناشتا باشیم ، برخلاف عادت و برنامه همیشگی که خیلی از ما تمایل و اشتهای چندانی به شام سنگین خوردن نداریم ، از همان سر شب احساس می کنیم که چند روز !!!! است غذا نخورده ایم ؛
یا مثلا درروزهای ماه رمضان ، که علیرغم خوردن سحری ، از همان اولین ساعات روز و برخلاف همه روزهای دیگر سال ، اشتهائی افسار گسیخته را ، با کمال شگفتی در خود می یابیم !!!؛
از اینروی همانند دیگر غرایز بشری همچون گرسنگی که برای رفع آن ، حتی خوردن گوشت مرده !!! نیز برای انسان ، در شرایط غریزی اضطرار ، مجاز و حتی حلال !!! شمرده شده ، لاپوشانی و سرکوب این غریزه خدادادی نیز ، نه تنها رهگشا و کارساز نیست ، بلکه ویرانگر و نابود کننده است ؛
چنین است که نباید با پاک کردن صورت مسئله و خود- سر- زیر برف کردن ، چشمها را بردیدن واقعیات کور کرد ؛
چرا که زمانی ژرفای فاجعه اش بر دیدگان خودنمائی خواهد کرد که......دیگر کار از کار گذشته و جز افسوس و پشیمانی از ندانم – کاری ها ، هیچ کسی را یارای هیچ کاری نیست. (1115858) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۲:۱۶
در غرب بدون اذن همسر حتی نمی توانی به او نزدیک شوی2 الانسان حریص به ما منع صحیح است (1116427) (alef-7)
 
بهت زده !!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۹:۵۸
این مطالب که خیلی هم مستدل و منطقیه ؛
با کدوم قسمتش مخالفین ؟!؟!؟!؟!؟ دلیل منفی دادنتون چیه ؟!؟!؟!؟!
آیا نخونده ، منفی می زنین ؟!؟!؟!؟!؟ (1116549) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۵۲:۰۰
شما که عربی بلد نیستی چرا اصرار داری حتما عبارت عربی بیاری (1116936) (alef-7)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۳۵:۴۳
شما مصداق بارز ساده لوح هستی.
وقتی ریس جمهور امریکا از منشی دفترش نمیگذرد. وقتی در مدارس ابتدایی غرب سکس علنا ترویج می شود.وقتی نخست وزیر انگلیس کمیته ی بحران جنسی تشکیل میدهد.وقتی پاپ چند میلیارد دلار خسارت بابت شهوترانی کشیشان پرداخت میکند.وقتی در انگلیس از هر 3 دختر واز هر 6 پسر یکی مورد تجاوز قرار گرفته.وقتی در المان ازدواج مرد با مرد انجام میشود.وقتی در اتریش پدری از دخترش صاحب 4-5 فرزند میشود.وقتی در غرب 2 مرد با یک زن ازدواج میکنند.وقتی در امریکا از کودک 2 ساله فیلم سکس تهیه میشود.وقتی فروید دین را عکس العمل سرکوب شهوت میخواند و پسر را رقیب پدر در استفاده ی جنسی از مادر میداند و....
انوقت توی ساده لوح غرب زده ی بی خبر از فرهنگ ایران و نا اشنا با اسلام اینطور حقیرانه ایران را با انها مقایسه میکنی و از بی غیرتی و ساده لوحی خود جهل فرهنگ و ایین کشور خود را نتیجه میگیری؟؟ (1115958) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۳۴:۴۱
آقا شما ببخشش! یک اشتباهی کرد!
الف جان اگه توهین رو سانسور نمیکنی یک اشاره ای مقاله ای چیزی بده! دل من خیلی پره! (1116079) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۳۸:۵۶
در غرب 2 مرد با یک زن ازدواج میکنن؟؟؟ داداش شما کجای غربی؟ بگو ما هم بیایم! البته جواب این حرف این است:
حتی اگر روزی در جامعه ای این اتفاق عجیب بیافتد باید دانست قبل از آن در شرق 2 زن با یک مرد ازدواج میکردند!!!
تمام حرفهاتون همینجوریه! راجع به عقده ی ادیب فروید افاضات فرمودید! میتوانم بپرسم اصلا این عقده چه ربطی به عمل سکس دارد؟ این حرفتان را از کجا آوردید؟؟؟ استفاده ی جنسی از مادر؟؟؟ این حرف شما علم روانشناسی را تکان داد! مگر زن میز و صندلی است که فروید راجع به استفاده ی جنسی از آن حرف بزند؟؟؟
تا کی میخواهید این حرف ها را بزنید؟؟؟ آقا اگر اینقدر غرب بد است که شما میگویید پدیده ی فرار مغزها چیست؟؟؟ (1116088) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۱۵:۲۴
برادر گرامي، ممكن است بفرماييد در كجاي غرب دو مرد با يك زن ازدواج مي كنند؟ تا جايي كه من مي دانم و در جاهايي كه من سراغ دارم كلا ازدواج بيش از يك زوج با يكديگر ممكن نيست. مرد هم نمي تواند بيش از يك همسر همزمان داشته باشد. زن هم همين طور (1116583) (alef-13)
 
محمد سادات
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۸:۰۰
در تبت و میان پیروان طریقت لامائیسم( فرقه ای از کیش بودا ) این سبک ازدواج (Polyandry،چند شوهری ) وجود داشته و موالید حاصل فرزند همه آنها به شمار می آمدند .ظاهرا در گذشته جمعیت زنان به نسبت زیادی کمتر از مردان در این منطقه بوده و همینطور محدودیت منابع طبیعی مانند زمین کشاورزی باعث می شده تا به این طریق از تعداد میزاث خوارها کم شود . (1116800) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۹:۱۱:۱۰
اين را من در يك برنامه تلويزيوني ديده ام. در تبت چنين رسمي در ميان برخي از فرقه ها وجود دارد. اما در غرب و در كشورهاي پيشرفته تاكنون چنين چيزي نشنيده ام. (1118964) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۰:۵۸
خب تو کشور ما هم دو زن با یه مرد ازدواج میکنن! (1116782) (alef-7)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۲۰:۵۳
دانشمند. ازدواج 2 زن با یک مرد هیچ عیبی نداره .
در ضمن در مورد اعتقادات فروید هم باید از خودش سوال کنی که چرا این نظریات شاهکار را ابراز فرموده.
در ضمن پدیده ی فرار مغز ها چه ربطی به این بحث داره؟؟
خیلی جالبه کلمه ی عقیده را خودت هم به صورت عقده نوشته ای.
ضمنا اینها واقعیت است حال اگه شما از ان خوشت نمی اید مشکل من نیست.
واقعا جای تاسف است که امثال شما بیشتر از خود غربیها بر عقاید من دراوردیشان تعصب دارید. جایی که کشیشان روحانی به کودکان تجاوز میکنند دیگر شما چه توقعی از بقیه داری؟؟؟
جدیدترین مشکل روشنفکری در جامعه ی ما این است که فکر می کنیم غربیها چون وضع مالی خوبی دارند پس بیشتر از ما میفهمند و از ما ادم تر هستند و ما بدبخت و بیچاره هستیم و قدرت تشخیص نداریم.و هر کس هم که به غرب برود به بهشت برین وارد شده. این استدلال که چون فرار مغزها به سوی غرب است پس انها از ما بهترند گریه اور است. (1117010) (alef-7)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۲:۴۵
خلاصه ای از عقاید زیگموند فروید روانشناش مشهور اتریشی و طراح اصلی دیدگاه افراطی در شهوت :

این است سطح فکر و طرز اندیشه ی بنیانگذار سیاست فعلی جنسی در غرب.
هر ادمی که اندک عقلی داشته باشد در تحییر فرو میرود که چگونه انسانی با این سطح فکر نظریه پرداز اجتماعی کشورهای پیشرفته میشود؟؟
منبع:انتونی استور.فروید
خاستگاه دین از نگاه فروید(.غلامحسین توکلی)
امیدوارم که به دوستان غربزده بر نخورد. (1117128) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۴۸:۰۷
ممنونم . بالاخره یک مرد جواب درست به خزعبلات یک غرب زده داد ! (1116099) (alef-7)
 
مهتاب
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۳:۲۶:۱۳
البته بهتره ماها قبل از اینکه راجع به تفکرات مردم سایر کشورها حرف بزنیم یاد بگیریم که بهم توهین نکنیم (1118380) (alef-7)
 
مجید 1
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۵۶:۵۲
شما فکر کردی این اتفاقها در کشور ما نمی افتد؟ چرا برادر من اینجا بدترش هم هست منتها صدایش را در نمی آورند تا آبروشان نرود . (1116273) (alef-7)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۵۵:۱۷
من تازه متوجه شدم وضع جنسی در کشور ما بسیار بدتر از آن است که من تصور میکردم. من مدافع غرب نیستم و از آنجا هم خبر ندارم و لذا نمیتوانم مقایسه کنم که اینجا بدتر است یا آنجا. اما این را میفهمم که وضع کنونی ما نسبت به بنیانهای فرهنگی و مذهبی جامعه ما افتضاح و فاجعه است (1116946) (alef-7)
 
مرضیه
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۶:۲۰
باید با این نیاز منطقی برخورد کرد نه روش غربیها که با پر و بال دادن و توجه بیش از اندازه ، حرص جنسی را زیاد می کنند و نه مثل ما که با انکار کردن آن سعی در کور کردن آن داریم.
اگر در غری شاهد آزار جنسی یک رییس جمهور به منشی اش هستیم بدلیل بی تقوایی و ضعف اخلاقی ست و اگر در جامعه شاهد این بی بند و باری و انحرافات جنسی هستیم نتیجه سیاست غلط خانواده ها و مسئولین است.
با این پشتوانه قوی مذهبی و فرهنگی که داریم اگر از دوران نوجوانی آموزش برخورد با این نیاز در مدارس شکل بگیرد مسلما نتایج خوبی میگیریم. (1116508) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۵:۱۷
علي آقا؛ برخي از اين چيزهايي را كه نوشتي جز جنايات و استثنائات هستند. مثلا پدري كه از دختر خويش فرزند دارد اكنون دادگاهي شده است و زندان است. مردان حتي بدون موافقت با همسر خويش هم نمي توانند نزديكي كنند و اگر بكنند تجاوز حساب مي شود و دادگاه و ...كيفر.
درست مثل اين است كه كسي بگويد در ايران مردم به نام مسافر كشي، دختران را مي برند در بيابان به آنان تجاوز مي كنند. خوب اين اتفاق افتاده است ولي كار بسيار بدي بوده كه از يك يا چند جنايتكار سر زده و به كيفر اعمال خويش هم رسيده اند.
در غرب ازدواج يك مرد و يك زن تنها با يك همسر ممكن است. كسي نمي تواند دو همسر رسمي همزمان داشته باشد.
در مورد همجنس گرايان حق با شماست و اين افراد بيمار تشخيص داده شده اند و در برخي كشورها مخالفان و موافقان جدي دارند. جاهايي هم توانسته اند نظر مثبت قانون را جلب كنند و حكم ازدواج بگيرند. در بيشتر نزديك به همه جاهاي آمريكا همجنس گرايان نمي توانند ازدواج كنند. در همه جاي دنيا دگر باشان جنسي يا همجنس گرايي وجود دارد. برخي جاها سركوب مي شوند برخي جاها از حمايت برخوردارند. برخي جاها فراموش مي شوند و برخي جاها هم براي آنها قانون نوشته مي شود. از شما دوست خوب درخواست مي كنم در باره آنان بيشتر بخوانيد تا تفاوت ميان همجنس بازي (كساني كه عليرغم سلامت جنسي به قصد لذت بيشتر يا از روي تنوع طلبي به همجنس روي مي آورند) و همجنس گرايي ( كساني كه دچار اختلال فيزيولوژيك هستند ) بيشر دريابيد. در همين ايران همجنس گرايان مورد حمايت هاي پزشكي قرار مي گيرند.
من منبع آمار شما را براي انگلستان نمي دانم چيست. اما به عنوان يك انسان آرزو مي كنم آنچه را كه درج فرموديد و آمار داديد درست نباشد. (1116604) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۸:۴۷
چقدر مايه ي بدبختي ست زماني كه دگرباشي درپارك و يا خيابان به فردي پيشنهاد مي دهد ! اما اگر امكاناتي فراهم مي شد كه اين افراد بتوانند به دليل بيماري شان با هم تماس داشته باشند و يا همديگر را پيدا كنند اين رفتار زننده هم در جامعه گسترش پيدا نمي كرد و افراد طبيعي كمتر در معرض خطر قرار مي گرفتند و چقدر خوب مي شد مراكزي براي افرادي كه قادر به امر ازدواج نيستند و يا نمي خواهند ازدواج كنند فراهم مي شد تا امنيت جنسي جامعه افزايش يابد . (1116655) (alef-7)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۲۲:۵۶
منظورم ازدواج غیر رسمی است. (1117013) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۵:۵۴
ندیدن چیزی دلیل بر نبودنش نیست اونا قبلی از این که بحران شروع بشه کمیته تشکیل می دن و جواب میگیرن نه مثل ما البته مردم عادی نه که هنوزم مدعی هستیم گرانی نداریم و بحران فقط مال غرب و اروپا هست (1117137) (alef-7)
 
مهتاب
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۳:۲۰:۳۴
مطمئنا در کشور ما هم این مسائل هست اما رو نمیشه (1118371) (alef-7)
 
amir
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۴۵:۲۴
خيلي عالي بيان كرده بوديد. ممنون (1115985) (alef-7)
 
حیدری
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۵۶:۰۳
بعید میدونم با این شیوایی بیان 20 سال باشد که در غرب مثلا زندگی کنید (1116011) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۰۵:۳۵
زبان مادری میدونی چیه؟؟؟؟؟؟؟ (1116224) (alef-7)
 
محمدكامران
Latvia
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۳:۲۴:۱۳
دوست عزيز من بنده هم البته اگر شما قبول بفرماييد خارج از كشور رفتم و محض اطلاع شما هم به وضع موجود كشورم انتقادات جدي دارم. اما لطفا سري به سايت زير بزنيد:
www.nationmaster.com

اين سايت اطلاعات آماري در خصوص كشور هاي مختلف رو ارائه مي كنه. لطفا از منوي مربوطه به بخش crime (جرائم) بريد و بعد قسمت rape (تجاوز) رو انتخاب كنيد و بعد مشاهده بفرماييد فرانسه، آلمان، روسيه و سوئد در صدر جدول هستند...

بيشتر فكر كنيم (1116193) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۳:۲۴
این که یک کشوری آمار جرائم خود را مخفی کند و در انتهای جدول قرار گیرد افتخار نیست عزیر جان (1116430) (alef-7)
 
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۵۱:۴۵
برادر عزیز، اینکه کاملا درست است... مثلأ به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت در کانادا ۱،۵ تجاوز به پلیس گزارش میشه، با توجه به جمعیت ۳۳ میلیونی کانادا این میزان یعنی‌ حدود ۵۰۰ مورد در سال، هلا من دو ۳ نکته را به شما یادآوری می‌کنم، اول اینکه در هیچ کشوری در دنیا این مقدار نمیتواند صفر باشد ، دوم اینکه در اینجا بسیاری از زنان از شوهر خود به پلیس شکایت میکنند که بار خلاف میل آنها برای نزدیکی‌، شوهر به اجبار با او نزدیکی‌ کرده و نکته بسیار مهم که تا از نزدیک در آن کشور زندگی‌ نکنید نمیتوانید حتّی حدس بزنید اینست که به دلیل اینکه قانون گذار مزایای بسیاری برای زنان مورد تجاوز همچون مستمی ماهانه و یا خانه مجانی‌ و سایر مزایا در نظر گرفته برخی‌ زوجها برای استفاده از این مزایا به صورت توافقی به اصطلاح دعوا و ادعای تجاوز می‌نمایند و البته به پلیس گزارش میشود... می‌بینید عزیزم، کجا که آمار اجتماع‌ای را فقط از دل‌ اعداد و رقم ببینید ، و کجا که از نزدیک شاهدش باشید.... (1116444) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۵۶:۲۸
عزیزم شما دنبال آمار و عددی و مشکل ما همین جاست...

قربانت گردم طلاقهای عاطفی ، خیانت، تجاوزهای ثبت نشده، روابط بی حساب و کتاب اینها جزء آمار نمیایند...

شما شک نکنید جایی که سخت گیری و زور اعمال شود نتیجه اش همین است...
فراموش نکن ما دنبال مدینه فاضله نیستیم... (1116452) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۰۵:۵۶
فقط در مورد یکی از این کشورهایی که نام برده شد، طبق آمارهای خودشان، اولین تجربه جنسی حدود 37% دختران با پدران خود میباشد.وآن هم بعضا در سنین حدود 4 سالگی به بالا. (1116278) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۰۱:۱۷
مي شه لطف كنيد منبع اين گفته خودتان را ذكر كنيد؟ خيلي آمار عجيبي است. (1116551) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۲۲:۳۷
عزيزم توهم و خيالات پرنوگرافي تون بالا است برو جنوب شهر تهران اين امار ها كه دادي مال اونجاست من 5 سال اونجا درس دادم كه از مادرهاي بچه ها چي نشنيدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1117177) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۱۱:۴۲
دوست خوبم، منهم در كانادا زندگي كرده ام و اكنون هم در رفت و آمد هستم. منهم در آنجا زنان خياباني نديده ام (نمي گويم نيست بلكه من نديده ام) . هيچ گاه اتومبيلي را در حال سوار كردن زني كه كنار خيابان ايستاده است مشاهده نكرده ام. مزاحمت خياباني نديده ام. در اماكن عمومي كسي به كسي متلك نمي گويد. چشمك نمي زند. كسي توي نخ ديگران نيست. اگر كسي كسي را تعقيب كند، دست به كار خطرناكي زده است و پليس گريبانش را خواهد گرفت. البته جاهايي هستند كه فيلم هاي پرنو نشان مي دهند يا حركات موزون توسط خانم هاي برهنه اجرا مي شود و كساني هم مي روند و تماشا مي كنند.
من هر وقت از خارج بر مي گردم، تا مدتي در شوك بسر مي برم از اينكه مي بينم، خانمي كنار خيابان ايستاده است و قطاري اتومبيل با هم براي سوار كردن او كه شايد اصلا قصد سوار شدن ندارد، رقابت مي كنند.
در تورنتو - كانادا (بخدا قصد تبليغ و تطهير آنرا ندارم) جاهايي هست كه زنان و مردان برهنه كنار ساحل مي خوابند. تابلو هم زده كه Optional Cloth Beach يعني ساحلي كه در آن لباس پوشيدن اختياري است و الزامي بر پوشيدن نيست. خوب كساني كه دوست ندارند چنين صحنه هايي را ببينند وارد آن ساحل نمي شوند. البته بيش از 95 در صد مردم (تنها بر اساس ديده ها مي گويم و آمار رسمي نيست) در عين آزادي به ساحل هايي مي روند كه مردم لباس مي پوشند. به هر حال در هيچ جا كسي به كسي نگاه نمي كند و دست كم خيره نمي شود.
در كشور خودمان با وجود پوشيدن لباس در خيابان يا محل كار، مردم به اندام يكديگر بيشتر نگاه مي كنند. (1116570) (alef-13)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۱۳:۲۳
آقا تاریخ یک چیزو به من ثابت کرد! اونم اینه که دولت در ایران توانایی مدیریت نداره!!! حالا بعضی چیز ها مثل امنیت و اقتصاد کلان حتما نیاز به دولت دارد تا مدیریت شود! ولی اگه لطف کنید غریزه ی جنسی من رو مدیریت نکنید ممنون میشم! نمیخوام مثل اقتصاد ایران باشه که همیشه پویاست و قدرتمنده و هیچ مشکلی هم با تحریمها نداره و به خودکفایی کامل رسیده!!!
البته پیشاپیش از دوستانی که از مزه پراکنی ناراحت میشوند معذرت خواهی میکنم!!!
الف جان من سانسور نکن! (1115784) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۰۸:۰۵
بسیار زیبا گفتید دوست عزیز (1116479) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۵۴:۰۱
" متاسفانه بیشتر مردانی که به زنان خیابانی مراجعه می کنند افراد متاهل هستند."
خب شما خودتون که اینو میگین چجوری معتقدین ازدواج راه حل مسیله جنسیه؟ این که خودش تناقضه! (1116009) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۰۷:۰۳
چون به همسران راه ارضائ درست را نمی اموزند طرف از ازدواج سرخورده میشه و دنبال راه در بیرون از حیطه خانواده میرود (1116225) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۱۹:۰۶
عزیزم وقتی که ما حتی کودکان را تفکیک جنسیتی میکنیم و بهشون اجازه نمیدیم از کودکی با هم رشد کنند.و وقتی که بزرگ میشوند و بهم میرسند فقط به مسئله جنسی میرسند حتی بر اساس حس کنجکاوی هم که شده میخواهند یکدیگر را کشف کنند.و بهم با این دید نگاه میکنند نه از دید درست نیازهای انسانی ، روحی اجتماعی نتیجه اش میشود همینکه هست...
چه اشکالی داشت فرزندان ما همانند کودکستان و دانشگاه در تمام مطاقع تحصیلی با هم باشند و با هم بزرگ شوند تا بیاموزند علاوه بر مسائل جنسی در تمام امور اجتماعی هم میتوانند یار و یاور هم باشند... (1116496) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۰:۴۵
قبل از ما غربیها این کارا رو کردند و نتیجه اش شد همینکه میبینی.
در زمان جرج بوش در امریکا در این زمینه تحقیقی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدند که در مدارسی که تفکیک صورت میگیرد بازدهی دانش اموزان بیشتر است. (1117028) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۳:۲۸
من نميدونم اين آمار درسته يا نه؟ تحقيق توسط چه كسي يا چه نهادي انجام شده؟ هدفش چي بوده. متاسفانه در همين كامنتها آمارهاي عجيب و غريبي به چشم ميخوره كه با هم در تناقض هستند. به اين ترتيب حداقل من ترجيح ميدم به آمارهاي خارجي كه منبع معتبر ندارند و همچنين به تمام آمارهاي داخلي (چه منبع معتبر داشته باشه يا نداشته باشه) اعتنا نكنم.
ولي به فرض كه آمار شما صحيح باشه. بازدهي دانش‌آموزان بيشتر شده، يعني مثلا درسشون رو بهتر خونده و نمره بالاتري داشته‌اند. اصلا بفرض همه‌شون دانشمند شدند. آيا اين امر ربطي به هنر زندگي كردن صحيح و كنترل عواطف و احساساتشون داشته؟ آيا مثلا دانش‌آموزي كه بهتر درس خونده يا نابغه شده كمتر دچار انحراف يا مشكلات جنسي در آينده شده؟ البته من نمي‌تونم آماري در اين باره بدم ولي بنظرم افرادي كه بدون پيشرفت در ساير مهارتهاي زندگي تنها در زمينه علمي پيشرفت داشته‌اند پتانسيل بيشتري براي مشكلات جنسي (چه انحراف و مشكلات جنسي و چه سركوب آن) دارند. (1119033) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۹:۲۷
اول بايد توسعه سياسي باشد/ مردم نماينده هاي واقعي و باسواد خود را بر سرنوشت خودشان انتخاب كنند تا درست تصميم بگيرند و بكار ببندند. سياست هاي بكار گرفته شده باعث ناهنجايهاست برادر. (1116441) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۵۸:۲۷
با تاکید صحبتهای این دوست عزیز تا آرامش فکری برقرار نشود (خصوصا در این زمینه )وضع روز به روز بدتر خواهد شد... (1116456) (alef-7)
 
جعفریان
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۳۹:۲۴
با تشکر از نویسنده محترم، تنها مسئله، ضعف در مدیریت غریزه جنسی نیست. مهمتر، عواملی است که مدیریت را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. تنها راه، کنترل منطقی این غریزه و حرکت در چارچوب اخلاقی و قانونی از طریق تزریق ویروس ضعیف شده این غریزه به آحاد جامعه است تا همه واکسینه شوند. (هیچکس در امان نیست!) همچنان که ویروس ضعیف شده سرخک را تزریق می کنیم تا در مقابل هجوم ویروس اصلی که همه گیر می شود، مقاومت کنیم.
یکی از راه های تزریق این ویروس ضعیف شده، این است که تابوانگاری نکنیم. برخی در سخنان و نوشته های خود چنان مسئله را تابو می کنند که از حد و حصر خارج است. (حساسیت به خرج دادن بیش از اندازه) راه دیگر این است که جلو برخی رفتارهای غیرمضر که می تواند در کنترل غریزه جنسی نقش داشته باشد، گرفته نشود. برخی فعالیتها و نشاط های اجتماعی که شادی آور و هیجان بخش است، در کنترل این عریزه نقش بسزایی دارند که متاسفانه ما از آنها بی بهره هستیم و یا بعضاً از آنها جلوگیری به عمل می آید. مانند جلسات جشن و سرور و یا کنسرتهای موسیقی و امثالهم.
راه دیگر، تشویق به برقراری ارتباطات منطقی و چارچوب دار بین دو جنس مخالف است. این مسئله باعث می شود طرفین به دیده «شگفتی» به هم ننگرند و همدیگر را عادی بپندارند. این عادی انگاری باعث می شود تا حرص و ولع نسبت به جنس مخالف کاهش یابد.
نتیجتاً، همه این عوامل باید دست به دست هم بدهند تا این مدیریت بتواند درست عمل کند. در غیر اینصورت هیچ شخصی نمی تواند به تنهایی در منترل آن نقش داشته باشد. یک جامعه بی نشاط و خمود، حاصلش فوران غریزه جنسی است. به نظر من باید پژوهش کرد تا دانسته آید که انحرافات جنسی شدید در قالب تجاوز به عنف، ناخویشتن داری، حرص و ولع و... مشکلاتی از این دست در جوامع بی نشاط و خمود بیشتر است یا در جوامع با نشاط و فعال؟ به گمانم و به عنوان پیش فرض، رفتارهای نابهنجار جنسی محصول جوامع خمود و بی نشاط است. (1115490) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۱۵:۴۱
با عرض تاسف باید بگم جامعه به جایی رسیده که مردم اول زن و مرد اند بعد انسان! به جای اینکه اول انسان باشند بعد زن و مرد! (1115556) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۳:۵۱
آفرین دوست من
من فکر میکنم اینقدر سخت گرفتند که ما اگر با یک خانم و برعکس در حد عرف اجتماعی و همکاری با هم دوست باشیم جامعه فکر میکند این غلط است!
خیلی راحت من بعنوان یک مرد یا یک زن میتوانم با یک غیر هم جنس خودم همانند همنوع خود دوست ،همکار , همسایه باشم....
-------------به همین راحتی----------- (1116505) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۵۰:۲۰
یک مشکل اساسی سیستم آموزش عالی است. بنده چند روز پیش داشتم برگه های امتحانی را تصحیح می کردم. با اینکه امتحان را خیلی آسان گرفته بودم، 70 درصد دانشجویان کلاس باید می افتادند و زیر تعدادی از برگه ها هم دانشجویان نامه نگاری کرده بودند و هر کسی یک بهانه ای از بیماری بگیر تا مشکلات دیگر ذکر کرده بودند. بعد این دانشجوی بیسواد که چون درس نخوانده و هیچی یاد نگرفته وارد جامعه می شود و می خواهد کار پیدا کند. نه سواد درست حسابی دارد که خودش یک کسب و کاری راه بیاندازد و نه آنقدر متواضع و کم توقع است که به کارهای پایین اکتفاء نماید. پس یا بیکار می ماند و می گوید کار نیست و یا با یک پارتی یک جا استخدام می شود. دختر خانمش هم کلی کلاس می گذارد و کلی ادعا دارد که ما مثلا دو کلام درس خواندیم و به هر کسی جواب بله نمی دهیم و همه خواستگارها را رد می کند یا شرایط سنگین می گذارد.
خانواده ها هم در تربیت فرزندان مقصر هستند. (1115512) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۰۱:۳۰
بابا خوش به حالت که باید 70 درصد می افتادن، من اگه میخواستم حقشون رو بدم باید 95 درصدشون می افتادن.با این وضعی که من تو آموزش عالی میبینم وهمه میان دانشگاه والا دانشجوهای شما نابغن که فقط 70 درصدشون باید می افتادن (1116466) (alef-7)
 
reza
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۵۳:۰۵
غریزه جنسی مانند سایر غرایز بشر باید تامین شود هروقت شما توانستید 25 سال غذانخورید زندگی کنید و وقتی یک غذای را دیدید بسوی آن حمله ور نشوید آن وقت صحبت از خودداری مدیریت غرایز جنسی نمائید وگرنه هیچ اثری ندارد اگر به اسلام دین اسلام باشد برای غرایز جنسی یه صیغه محرمیت چند کلمه حتی به فارسی هم جواب میدهد مشکل ما اقتصاد است نه غرایز جنسی (1115518) (alef-7)
 
شنونده رادیو
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۹:۵۴
چند وقت پیش داشتم رادیو معارف گوش میدادم. جوانی زنگ زده بود و میگفت که امکان ازدواج ندارد و فشار جنسی او را آزار میدهد. میهمان برنامه حجت الاسلام (....) جواب داد که شما و به طور کلی جوانان بهتر است که از خوردن غذاهای مقوی پرهیز کنند و بیشتر اوقات سال را نیز روزه بگیرند (تا قوای جنسی شان تحلیل برود) تا این دریچه برای شیطان بسته شود!
حالا خود بخوان حدیث مفصل را! (1116442) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۴۰:۱۳
واقعا تاسف اوره یه همچین نوابغی دارن برنامه ریزی و تصمیم گیری میکنن واسه جامعه واقعا انتظار میره شرایط جامعه بهتر بشه (1116632) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۳۵:۲۸
حجت الاسلام والمسلمين ق..ي مي فرمايند : (نقل به مضمون) ما در دبستان و راهنمايي و دبيرستان كه بچه ها را كه هنوز رشد كامل جنسي ندارند، از هم جدا مي كنيم، آنگاه در دانشگاه كه ميل جنسيشان به اوج مي رسد، كنار هم مي نشانيم. يعني ايشان به كلي منكر عقل و شعور آدمي هستند و رشد انسان را تنها در رشد اميال جنسي اش مي بينند. اي خداااااااااااااااا (1116733) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۱۳:۵۹
استغفرالله ! شما هم حوس سفر به دیار فیلترشدگان داریدا ! این حرف ها یعنی چی ! (1115553) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۱۷:۰۱
هوس دوست عزیز نه حوس (1115933) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۵:۲۴
آقا معلم اینا پاک کن مارو برداشتن!!! دعواشون کن! (1116061) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۲۲:۴۵
خواننده درست بخواند. (1116299) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۲۰:۱۱
بابا تورو خدا مدیریت این یکی رو بیخیال شید (1115563) (alef-7)
 
علي
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۲۹:۰۱
براي تغيير هر الگويي بايد از سن كودكي شروع شود و بدون وقفه ادامه داشته باشد ما بزرگتر ها وقتي بميريم اصلاح مي شويم كودكان با كنار هم قرار گرفتن
و با هم بزرگ شدن اين هوي و هوسي كه ما داريم را در خود تلمبار نخواهند كرد (1115585) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۳۸:۴۸
مشکل اینجاست که مسائل جنسی در کشور ما تابو است و حتی خانواده ها به بچه ها این مسائل را توضیح نمیدهند. در حالی که وقتی کودک به بلوغ جنسی می رسد با انفجار امیال تازه ای مواجه می شود که حتی خجالت می کشد آن را با پدر و مادرش در میان بگذارد.
در کشورهای دیگر مساله تولید مثل را از کودکی به بچه ها آموزش می دهند، نه اینکه به بچه 5 ساله رابطه جنسی آموزش دهند، بلکه مساله تولید مثل را برایشان در کتب درسی توضیح می دهند. از گرد افشانی گیاهان شروع میکنند، بعد ماهی ها و دو زیستان، سپس پرندگان، بعد پستانداران و آخر هم انسان ها. اینگونه کودک درک درستی از مساله جنسی پیدا میکند
ولی در ایران از گرد افشانی گیاهان شروع و به تخم گذاری ماهی ها ختم میشود! بقیه داستان را هم احتمالا فرد نوجوان تازه به بلوغ رسیده از طریق بلوتوث پیدا میکند! (1116421) (alef-7)
 
آیدین
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۴۰:۴۲
بهترین راه افزایش یارانه هاست برای اینکه بتونیم خونه بخریم ماشین بخریم بریم عروسی کنیم. (1115606) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۱:۴۹:۴۸
با چقدر یارانه شما می تونی خونه بخری دقیقا ؟! شما با یارانه 10 سالت در حال حاضر 2 متر خونه هم نمی تونی بخری ! (1115732) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۴۱:۵۲
با سلام

بنده هم با بخشی از نظرات تامل برانگیز و همچنان با مبنای نگارنده محترم موافق هستم
لذا باید شرایط ،برنامه ریزی و آموزش جهت مدیریت غریزه جنسی در کشور فراهم بشود
اما به عقیده ی بنده سونامی ایدز کوچکترین آثاری است که می توان نام برد
تزلزل برخی از خانواده ها،شیوع بیماری ها،عدم اعتماد جهت انتخاب همسر،عدم تمایل به فرامین مذهبی و ...........
مواردی هستند که شاید رخ بدهند
اما جای تعجب است که با روشن بودن خیلی از موارد و آثار مخرب بعضی از رفتارها ،همچنان اصرار بعضی از افراد بر انجام کارهای ناصالح ادامی پیدا می نماید (1115609) (alef-7)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۴۹:۲۵
کسانی که اقتصاد را عامل اصلی اختلال در ساوکار جنسی جامعه می دانند، فساد جنسی موجود در قشر مرفه و بسیار مرفه را چگونه توجیه می کنند؟
سبک زندگی ما، ما را به کامجویی آنی، منهای تعهد سوق می دهد. (1115620) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۷:۳۴
عزیزه من مشکل ما با شما تعریف از فساده! ما خودفروشی رو فساد میدونیم! تجاوز رو فساد میدونیم! خشونت رو فساد میدونیم! اصولا هرکاری رو که در اون به کسی آزار برسه فساد میدونیم! شما هرکاری رو که بدون اجازه ی شما انجام شود فساد میدونی!!! (1116065) (alef-7)
 
مجید 1
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۳۱:۱۴
به این نکته توجه نفرمودید که خود فروشی در اقشار فقیر است و قشر مرفه مردان متجاوز دارد . (1116310) (alef-7)
 
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۲:۴۴:۵۷
در بین مرفهین هم زنان خاین فراوانند (1118694) (alef-7)
 
salar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۵۷:۴۹
موضوع خیلی سادست ،آب ، غذا، و نیاز جنسی . اینها نیاز های اولیه اند . اگر براورده نشوند مسلما از راه دیگری به دستشان می اورد. (1115633) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۱:۱۹:۳۵
شما تو مدیریت چی قوی بودین؟ (1115664) (alef-7)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۱:۵۹:۱۴
تنها راه مدیریت غریزه ی جنسی اجرای احکام اسلام که همانا فراهم کردن امکانات ازدواج موقت و دایم میباشدولاغیر (1115748) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۳۰:۱۶
شما اجازه ازدواج موقت به خواهر خودتون رو می دید ؟ (1116071) (alef-7)
 
ح.م
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۰:۳۱
اسلام به دنبال بنده است، بنده ای که بدون چون و چرا دستورات را بپذیرد. باید ما در چهارچوب اسلام باشیم نه اسلام در چهارچوب ما. بله، بنده اجازه میدهم! (1116536) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۴۳:۳۳
عمرا اجازه بدی اگه یکی واقعا بیاد همچین درخواستی ازت بکنه با قمه شیش تیکش میکنی (1116640) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۹:۱۹
نخست اينكه: خواهر هر كسي به شرط رسيدن به سن قانوني، اختيارش با خودش هست و نياز به اجازه برادرش ندارد.
دوم اينكه: اگر خواهري بخواهد كاري بكند، چه اجازه به او بدهند چه ندهند كارش را مي كند (سرانجام اينهايي كه دست به اينكار مي زنند چه به صورت دوستي يا به صورت ازدواج موقت يا تن فروشي، خواهران كساني هستند. از زير بته كه عمل نيامده اند. مسلم بدانيد كه بسياري از خانواده ها از اينكه دختران و خواهرانشان چنين كاري مي كنند بي اطلاع هستند) پس اجازه دادن يا ندادن مشكلي را حل نمي كند. تنها شما خوشنود خواهي شد كه خواهرت اين كارها را نمي كند.
سوم اينكه: در جامعه هم نوع فرهنگي وجود دارد. عده اي به خواهرشان اجازه مي دهند (اگر نياز به اچازه باشد) و عده اي هم اچازه نمي دهند (اگر اجازه دادن مانع اين كار بشود)
دست آخر اينكه، پاسخ اين پرسش چه مشكلي از جامعه حل مي كند؟ خوب اگر راي گيري است كه عده اي مي گويند آري عده اي مي گويند نه و جامعه كارش را مي كند (1116547) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۰۹:۲۵
چه اشکالی دارد خواهرم که به هر دلیلی ازدواج دائم نکرد، به جای خودفروشی ازدواج موقت کند؟ (1116673) (alef-7)
 
همشهری
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۲:۴۵
ادمی از بدو تولد با این غریزه بدنیا میاید . اما کنترل این غریزه هنری است که در هر ادمی یکسان بروز نمی کند . به جای انتقاد از این انسان ها یک فلش بگ به گذشته باید زد . چرا در زمان اقای خاتمی این مسایل نمیگم نبود ولی کمتر به چشم می خورد یا لااقل میزان خود فروشی بالاتر بود . پس می توان راهکاری به وجود اورد تا از ان جلوگیری کرد . ریشه کن نخواهد شد ولی مانند الان هم نخواهد بود (1115758) (alef-7)
 
مجید 1
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۳۵:۰۸
این قیاس را شما از کجا بدست اوردید؟ (1116317) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۳:۵۴
به نظر من شما هر کاری که میخواین درست بشه فقط مدیریتش را بیخیال بشین.
تولید را به حال خودش بگذارید و پوستشو نکنید و لازم نیست حمایت کنید.
نیاز جنسی را هم کاری نداشته باشین و فقط بذارین ملت مثل ادم زندگیشونو بکنن.
پول نفت را هم برای خودتون بردارید برید ترکیه و دبی ویلا بخرید و برید خوش بگذرونید تا مردم هم بتونن توی این فرصت کار کنن. (1115760) (alef-7)
 
جعفر
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۵۷:۲۲
می خواهند تورم را به این بخش هم بیاورند. (1116349) (alef-7)
 
م
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۴:۳۰
ایا میدانید بیش از 90درصد کسانی که معتاد به تریاک شدهاند فقط بخاطر میل جنسی بوده وهست اگرتحقیق کنید به ان پی میبریذ (1115761) (alef-7)
 
قمی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۱۷:۴۲
نه من موافق نیستم!!!!!!!!

ما اگر اسلام رو شناخته بودیم و درست عمل می کردیم اون وقت این دین انقدر قشنگ بود که کسی توجهی به نیازهای جنسیش نکنه! ( البته از راه نا درست )

برادر اگه مشکل جنسی داری ازدواج کن!!!
نکته توقع دارید دخترهای مردم نیازهای شما رو برطرف کنن ؟ (1115791) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۱۷:۱۸
جناب قمی از بیان شیوای شما لذت بردم ولیکن چند نکته بدون حداقل امکانات ازدواج کردن میدانید یعنی چه؟ ایا کسی دختر به جوان بدون هیچ سرمایه مادی میدهد؟ برفرض محال که داد و ازدواج صورت گرفت با تورم لحظه ای و خیلی مشکلات اقتصادی دیگر ایا جوان تازه ازدواج کرده عطای ازدواج را به لقایش نخواهد بخشید؟؟؟؟؟؟
اسلام راهکارهای خوبی دارد ولی شما در زندگی علی ع و حضرت زهرا س هم بنگری پیامبر در موقع خواستگاری حضرت علی ع از ایشان میپرسد چه داری؟؟؟ و ایشان میفرمایند یک شمشیر و زره حالا توجه کردی در این دوره خیلیها نه همسری گم توقع چون حضرت زهرا دارند و نه حتی زره ای که با فروشش حداقل امکانات فراهم گردد (1116229) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۴۰:۱۷
کجای اسلام تورم 200 درصدی داره؟
اگر میخواهید اسلام را پیاده کنید همه چیزش را پیاده کنید نه اینکه تفسیر به رای کنید هر جا به نفعتان شد همان را انجام دهید
اسلام برای زنان هم رفع این نیاز را پیش بینی کرده چرا با ان بد برخورد میکنید
ازدواج در این برهه از زمان راه حل نیست
دختران و پسران باید خود تصمیم بگیرند و بعد نیازهای جنسی همدیگر را بر طرف کنند
اسلام هم دست و بال همه را باز گذاشته است ما خودمان ان را سخت میگیریم
به زبان میزان مهریه و زمان را توافق کنید و باقی ماجرا حل است
این اسلام است نه اینی که اقایان معرفی کرده اند (1116749) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۱۹:۱۱
من یک سوال دارم: کسانی که طرفدار ازدواج موقت هستند، آیا حاضرند از خانواده اشان هم ازدواج موقت بشوند. مثلا خواهرشان یا برادرشان؟ یا می خواهند که مثلا خواهر و برادرشان مثل آدم بروند ازدواج کنند با آدمی که سرش به تنش می ارزد؟ اگر این نیست پس چرا به دیگران توصیه می کنند. (1115798) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۴:۱۴
هرکه با ازدواج موقت مخالف است روسپی گری را دوست دارد (1116059) (alef-7)
 
Turkey
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۴۳:۵۹
باز روانکاوی و فالگیری و رمالی شروع شد! هرکی طرفدار بارسلونا نیست طرفدار پرسپولیسی است! هرکی قیمه پلو دوس ندارد چلو کباب دوس دارد! هرکی تشنه است کچل است!!! آقا بسه دیگه! به خدا دیگه دوره این حرفها گذشته! (1116093) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۴:۴۱
یعنی اینقدر ... هستی که هنوز رابطه این دو را درک نمیکنی؟ (1117041) (alef-7)
 
مجید 1
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۴۶:۴۷
بسیار در تعجب هستم که چرا حکومت تکلیف این امر بسیار مهم را روشن نمیکند این یعنی چی ؟! (1116337) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۴۵:۵۸
بله حاضرم؛ البته به شرط اینکه این ماجرا یک فرهنگ عمومی باشد.
عزیز دل برادر؛ من اگر در غرب به دنیا آمده بودم شاید خواهرم یا دختردایی‌ام یا ... تا سن 20 سالگی بیش از یک دوست پسر را تجربه می‏کردند. هیچکس هم از این مطلب ناراحت نمی‎شد چون فرهنگی عمومی بود؛ یعنی وقتی عملی غلط یا درست در جامعه رایج شود قبحش می‎ریزد؛ آن‏وقت شان پرسش شما هم خودبخود از بین می‎رود. حال سئوال این است که آیا ازدواج موقت اختراع بعضی‎هاست، یا یک اشکالِ دین اسلام (مشخصا تشیع) یا شاید نه، درمانی است که اسلام برای شرایطی مانند آنچه ما در آن هستیم به درستی توصیه کرده است.
تا آنجا که من می‏دانم ازدواج موقت درمان هوشمندانه‎ی اسلام برای غریزه‎ای است که شاید (در مقیاس اجتماعی) هیچ راهی برای کنترلش نداشته باشیم. ما هم چون خیلی باکلاس هستیم این درمان را کنار گذاشته‎ایم و شجاعانه (بخوانید احمقانه) با مشکل رو در روی می‎شویم. خدا به ما رحم فرماید. (1116096) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۰۴:۴۴
آقا از ازدواج موقت چیزی نگو که کلا جامعه را به بی مسئولیتی و لجن میکشه. برادر من اگر من امکان ازدواج موقت داشتم و رایج بود فکر میکنی مریض بودم الان ازدواج کنم و در این تنگنای مالی قرار بگیرم؟ اگه ازدواج موقت رایج بشه اکثر مردها طالب ازدواج دائم نخواهند بود. (1116971) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۱:۱۶
شما حق نداری برای بقیه مردان تصمیم بگیری. خودت خیلی طالب ازدواجی بفرما. (1119061) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۳:۰۷
دوست گرامي، شما كه براي محل كارت آبدارچي و نظافت چي و نامه بر و راننده و ... مي خواهي، آيا حاضري كه پدر خودت راننده شود و مادرت نظافت چي و خواهرت آبدارچي؟ (البته من براي همه اين زحمت كشان احترام قائل هستم و قصد تخفيف آنها را ندارم. در شركت ما اگر مدير عامل يك هفته هم سر كار حضور نداشته باشد، كارها پيش مي رود. اما اگر اين زحمت كشان نباشند يك روز هم به سختي مي گذرد. تنها در پي دست يابي به نتيجه منطقي هستم. بر من خرده نگيريد لطفا)
خوب ممكن است كه پاسخ شما مثبت يا منفي باشد. ولي از آنجا كه در جامعه هم آبدارچي هست و هم نظافت چي و هم راننده، معلوم مي شود كه بسياري به اين پرسش پاسخ مثبت مي دهند.
از سوي ديگر، دوست من چه شما دوست داشته باشي چه نداشته باشي، دختران و پسران زيادي در جامعه چه به صورت دوستانه چه به صورت كاسب كارانه با هم در ارتباط هستند. خوب اين دختران خواهران و فرزندان كساني هستند و اين پسران هم برادران و شوهران و فرزندان كسان ديگري. پس همين اكنون چنين شرايطي در جامعه حاكم است. سخن تنها بر سر قانون مند كردن و كاناليزه كردن است نه بر سر بوجود آوردن اين پديده.
نكند شما گمان مي كني كه جامعه اكنون پاك پاك است و هيچ زن و مردي با هم ارتباط جنسي ندارند و اين مقاله و نظرات پايين آن قصد ايجاد چنان روابطي را دارند؟ (1116385) (alef-7)
 
يك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۷:۵۵
نظرات روشن من به شرح زير مي باشد: (الف: شما اختيار داريد هر جا را كه مناسب ندانستيد حذف بفرماييد. منهم تلاش مي كنم در نگارش جانب احتياط و اعتدال را نگه دارم. نمي خواهم به سرنوشت تابناك دچار شويد و مردم راه تنفس ديگري را از دست بدهند)
1- هر چه جدايي بين زنان و مردان بيشتر شود، فساد هم بيشتر خواهد شد. اين هم طبيعي است و هم منطقي. با جدا سازي غريزه از بين نمي رود بلكه به صورت رفتارهاي غير طبيعي ظهور مي كند. مانند همجنس بازي (منظورم همجنس گرايي كه نام بيماري ناشي از به هم خوردن تعادل هرمونها و... نيست) - خشونت هاي جنسي - تجاوز و آزار جنسي
2- باور بفرماييد جز برخي از قبايل بدوي كه بي بند و باري جنسي را ترويج مي كنند (به عمد نامي از آنها نمي برم)، در هيچ جاي دنيا به ويژه در غرب كه از آن به اشتباه تصويري پر از فساد جنسي مي دهند، بي بند و باري جنسي را تشويق نمي كنند و از آن استقبال نمي كنند. حتما مي دانيد كه تنها در اندكي از كشورهاي غربي فاحشه خانه (نامي براي آن نيافتم كه مانع چاپ نشود. لطفا جايگزين فرماييد) وجود دارد. در بسياري ديگر روسپي گري جرم است و با طرفين درگير به شدت برخورد مي كنند.
3- واقعا انصاف بدهيد، كه چه بدبختي و آبروريزي بزرگي گريبان آقاي كلينتون رييس جمهور وقت آمريكا را كه اتفاقا محبوبيت خوبي هم در ميان مردم داشت، گرفت (در پي رسوايي جنسي ايشان). خوب اگر بي بند و باري كاري عادي بود كه ايشان اين همه درگير ماجرا نمي شد. خوب روشن است كه بي بندو باري كاري ناپسند است. البته دروغ گويي كاري ناپسند تر. (البته شيوه برخورد در ايران لاپوشاني است متاسفانه)
4- در بيشتر نزديك به همه جاي دنيا، روابط دوستانه ميان پسر ها و دخترها با درجات مختلف، بي بند و باري جنسي محسوب نمي شود. دقت بفرماييد كه در ايران هم كه اين گونه رفتارها، بي بندو باري جنسي محسوب مي شود، اين گونه رفتارها محو نشده اند و عليرغم انرژي فراواني كه بر سر پيشگيري از چنين رفتارهايي صرف مي شود، شايد توفيق چنداني بدست نيامده است.
5- در كشورهاي پيشرفته و بعضا غير پيشرفته، از راه آموزش و شكستن تابوهاي زيادي، در جهت حفظ سلامت طرفين ماجرا و بهداشت جامعه مي كوشند. بدين ترتيب هم بار مالي براي كشور به حداقل مي رسد، هم امكان كنترل وجود خواهد داشت و هم همواره آمار دقيقي در دست دارند.
6- در آخر اينكه، با نفي كردن واقعيت ها و نشاندن آنچه را كه آرزو داريم به جاي آنچه كه وجود دارد، هيچ مسئله اي حل نخواهد شد. شايد براي زمان محدودي از ديده ها پنهان بماند، اما زمان ديگري موجهاي سنگين آن، ما را از خواب غفلت بيدار خواهد نمود و شايد آنوقت براي بيدار شدن دير باشد.

پاينده و تندرست باشيد (1116439) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۳:۳۶
همراه با سپاس از درج نظر من بدون كم و كاست، من اين نظر را در پاسخ نظر دوستان ننوشتم بلكه نظري مستقل بود. ممكن است اشتباه از من باشد. لطفا در صورت امكان به صورت مستقل درج گردد. سپاسگزارم (1116540) (alef-13)
 
درد بی درمان
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۳۸:۱۷
فعلا که مشکلات لاینحل اقتصادی همه را عقیم کرده است. (1115843) (alef-7)
 
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۴۷:۳۷
یعنی گل گفتی ها واااااالا
عین واقعیت.................. (1116338) (alef-7)
 
حسن
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۴۹:۳۵
اینا هم تا چیزی میشه میگن ازدوج موقت شما اگه غیرت داشتین راضی نمیشدین خواهران و مادران و دخترانتون اردواج 1 ساعته کنن. این دیگه فقط ایرانیه، نه تو سرزمین کفر نه تو بلاد اسلامی ازدواج موقت ندیدیم ما. (1115998) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۵:۳۰
اگه امام علی اینجا بود الان یک سیلی محکم بهت زده بود (1116062) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۳:۳۱
ازدواج موقت احتیاج به تحلیل شما نداره صبح تا شب تو این خیابونها هزاران ازدواج موقت انجام میشه فقط مشکل اینجاست که آدابش رعایت نمیشه یعنی اینکه یک دختر یا یک زن فقط باید در اون مدت برای یک نفر باشه ولی بعضی اوقات مراعات نمیشه
اگر چشمات این ازدواجها را نمیبینه کافیه از خونه بیای بیرون کمی در پاساژها پارکها میادین و رستورانهای شهر بگردی متوجه میشی جوانها همواره کار خودشون رو میکنن
اگر جلوی آب روان سنگ بریزیم آب یا از داخل سنگ ها یا از کنارش . یا از روش رد میشه (1116387) (alef-7)
 
صادق
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۵۵:۱۶
الان شما وکیل امام علی (ع) هستی که از طرف اون امام بزرگوار نظر میدی برادر جان؟؟!! (1116449) (alef-7)
 
محمود
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۱۷:۵۲
چرا به امام توهین می کنی؟ امام علی چه کسی را سیلی زد که ایشون دومی باشد؟ (1116687) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۰۷:۳۸
شرمنده، این یک آیین اسلامی است که خلیفه‏ی دوم عمر آن را ممنوع کرده است. پس از آن کسانی (ظاهرا مامون عباسی) کوشیدند دوباره ازدواج موقت را رایج کنند اما شکست خوردند. اما آنچه مهم است فرهنگ شیعی است که ظاهرا توصیه‏ی امامان شیعه بر زنده نگه‎داشتن این فرهنگ بوده‎است؛ برای آنکه در شرایط سختِ اجتماعی (مانند آنچه ما در آن قرار داریم) به شدت جلوی ناهنجاری‏های بیشتر و انحرافات و آلودگی‏های بیشتر را می‏گیرد.

آنچه در زیر آمده است عینا نقل از شهید بزرگ مطهری است در مورد ازدواج موقت:
"از سخنان بسیار پر ارزش امیر‎المؤمنین این است كه: (( اگر عمر سبقت نمى‎جست و متعه را تحریم نمى‏كرد،احدى جز افرادى كه سرشتشان منحرف است زنا نمى‏كرد.)) یعنى اگر متعه تحریم نشده‎بود،هیچ كس از نظر غریزه اجبار به زنا پیدا نمى‏كرد;تنها كسانى مرتكب این عمل مى‏شدند كه همواره عمل خلاف قانون را بر عمل قانونى ترجیح مى‏دهند."

برای اطلاعات بیشتر به کتاب ازدواج موقت شهید مطهری مراجعه فرمایید:
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=3349 14 (1116128) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۰۹:۰۰
عزیزم خدا به هر انسان عقل و شعور و قدرت تفکر داده و در قران فرموده همه انسانها نزد من برابرند.
آیا شما باید برای یا بجای دیگران تصمیم بگیری ؟

اگر خانواده شما یا من تمایل به این کار داشت و از راه درست انجامش داد ...

شما به این میگی بی غیرتی شاید هم راضیتر باشید یواشکی مرتکب هر عملی بشوند...
عزیز دلم خدا انسان را فقط از دو جنس آفریده که در کنار هم باهم به رشد برسند اینقدر این مسئله را حاد نکنید که نشود جمعش کرد. (1116482) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۱۴:۳۵
حسن آقا شما که با اصل ازدواج مشکلی نداری که ببم جان، داری ؟ (1116839) (alef-7)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۵۱:۱۱
بستگی به خودخواهی خودمون داره حسن جان
ببین
اگه خواهر یا مادر من از روی اجبار مالی یا هر کوفت دیگر بخواهد ازدواج موقت کند، آره من باید دق کنم و بمیرم
اما اگر این حق خواهر و مادرم باشد که بخواهند ازدواج کنند حتی برای یک ساعت، این حق دینی است که من بهش ایمان دارم پس چرا اسمش را بگذارم غیرت؟!

ببین حسن جان
این حرفها ساده نیست، دروغ هم نیست.
اما من گاهی به خانمهایی فکر می کنم که تنهای تنها هستند. کسانی که اگر حصار و زندان افکار من و تو نبود، شاید می توانستند شاد باشند و تنها نباشند و حتی فرد ایده آل برای زندگی همیشگی شان را پیدا کنند.
من کسانی را می شناسم که اگر همان یک ساعت هم ازواج می کردند دیدشان به زندگی کمی اصلاح میشد و حتی ...
چی دارم میگم.
فقط لطفا با نیازهای خودمان به قضاوت پدیده ازدواج و تنهایی نرویم
فدای شما
یا حق (1117094) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۰۳:۲۷
مشکل از اینجا شروع میشه که ما انسان را با تمام مشخصاتی که خدا بهش داده تعریف نمیکنیم. مثلا انسان نیاز به دفع داره ولی حرف که از این زده میشه همه بدشون میاد! همینطور این انسان چه مرد چه زن وقتی بالغ شد نیاز به رابطه با جنس مخالف داره که لزوما سکس نیست و حتی شاید یک دوستی یا همصحبتی باشه این خلقت خداست و دست انسان نیست.پس چرا ما حتی دانشگاهامون را هم تفکیک میکنیم؟ (1116118) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۰۵:۳۴
آقای ابهری عزیز شما این حرفها را برای چه کسی می نویسید مردم که با تمام وجود این مشکلات را لمس می کنند و با آن دست به گریبانند . مسئولین هم که خودشان می دانند ولی نمی خواهند کاری بکنند و پس نوشتن این حرفها فقط مردم را بیشتر آزار می دهد. (1116123) (alef-7)
 
محمد
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۱۶:۵۳
بسمه تعالی
ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر همانا نماز شمارا از بدیها بدور می دارد خدا وکیلی در اطرافتان چند نفر نماز میخوانند خصوصا جوانها والعاقبه للمتقین (1116290) (alef-7)
 
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۱:۵۸
عزيز من مخاطبان الف رو چه به اين چيزها! شك داري منفي ها رو ببين (1117233) (alef-7)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۱۹:۱۶
اگر این وضعیت اقتصادی و تحریمها ادامه پیدا کنه میل جنسی مردان به شدت کاهش پیدا کرده و این معضل به خودی خود حل می شود نگران نباشید
حالا هی بگید تحریم اثر مثت نداره! (1116294) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۳۶:۳۳
خودفروشي نه! تن فروشي درسته. خودفروشي چيز ديگه هست استاد. (1116321) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۰۳:۵۹
باسلام و احترام به نظر من این مساله واقعیت است که می بایست بهآن توجه نمود من به عنوان یک شهروند و جوان خود را درگیرچنین مساله ای میدانم و شاهد این موضوع هستم که در جامعه جوانان بساری درگیر مساله غریزه جنسی هستند که اگر به درستی حل نشود انسان دچار عقده ای در درون می گردد که همین امر منجر به تجاوز وفحشا و فساد می باشد. من در جامعه زندگی میکنم وذهن جامعه دقیقا درگیر مساله حل نشده این موضوع است من شاهد یک فاجعه عظیم دراین مورد هستم .وجود این مساله درلابه لای سطوح جامعه پنهان گردید ه و تمام جوانان را دچار یک عقده واپس زدگی و عقده سرکوب جنسی می گردد. چنانکه همین امر باعث دست زدن به تجاوزها و فحشا و فساد و قتل و تجاوز می گردد.به درستی که اگر این مساله حل گردد مطمئنا ذهن جامعه آرام خواهد گشت و ما شاهد حل شدن این موضوع خواهیم بود و همین امر باعث ارام شدن روح درگیر جوانان خواهد گشت. در مورد اینکه ترویج مساله ی ازدواج موقت راه گشا این مورد خواهد بود را تنها راه حل پیشرو جهت بحران به وجود آمده باید دانست. (1116355) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۱۹:۴۵
چند حدیث فقط برای شنیدن نه اجرا کردن چون میدونیم در شعار همه شعار میدهیم ولی در اجرا ....
---------------------------------
مردم به چیزی که از آن منع میشوند حریص میشوند
وقتی فقر وارد میشود ایمان میرود
تمام پلیدیها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است
اگر چشمه ها آلوده شوند جویبارها هم آلوده میشوند
مردم سزاوار کسانی هستند که بر آنها حکومت میکنند
مردم بر دین حاکمانشان هستند (1116379) (alef-7)
 
مصطفی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۴:۰۶
به اعتقاد بنده برای رفع معضل مدیریت غریزه جنسی در حال حاضر و با توجه شرایط اقتصادی فعلی ،ایجاد خانه های عفاف برای جوانان این مرز و بوم است... (1116390) (alef-7)
 
احسان
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۶:۴۲
با سلام. من با خانه عفاف مخالفم! به 4 دلیل:

1: ازدواج موقت یک نوع ازدواج است و هر ازدواجی نیاز به رضایت قلبی دارد، کسانی که در خانه عفاف فعالیت میکنند از این کار رضایت قلبی ندارند و اکثر موارد برای کسب درآمد به این کار دست میزنند.
2: خانه عفاف یک نوع بدعت است و در هیچ برهه ای از تاریخ وجود نداشته است.
3: ازدواج موقت یک امر خصوصی است اما در خانه عفاف غالبا این حریم شکسته می شود و آبروی اشخاص می ریزد.
4: خانه های عفاف برای مردان است نیاز جنسی و ازدواج موقت برای هر دوجنس است و منحصر به مردان نیست. (1116999) (alef-7)
 
عماد
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۶:۴۸:۳۸
من با طرح شما دوست گرامی خیلی موافقم و از دولتمردان خواهشمندم هرچه سریعتر نسبت به این مهم اقدام نمایند. (1117371) (alef-7)
 
ه
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۳:۳۲
اگر توضیح جامع ومانعی در مورد خانه های عفاف بدهید بد نیست که ان ها نمی دانند متوجه بشوند دقیقا منظور چیست وافراد با چه هدف ومنظوری مخالف یا موافق هستند .من شخصا با این مسئله مخالفم چون علت صیغه یا همان متعه صرفا ارضای غریزه جنسی است واصطلاح ازدواج موقت اصولا درست نیست زیرا ازدواج یعنی پیوند بین یک مرد ویک زن برای زندگی وتشکیل خانواده. (1118525) (alef-7)
 
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۸:۱۹
والا نميشه از تبعات سركوب اين غريزه بزرگ چشم پوشي كرد
من الان بيست و هفت سال دارم و كارشناسي ارشد رو تموم كردم و ار بچگي سرمون تو كتاب بود . اما هنوز جوابي به اين نيازم نداده ام! اين خيلي عجيب و دردناكه به خاطر اين مساله خودمو سرزنش ميكنم بعضي اوقات. اگه صداي من و امثال من رو داريد به گوش آقايون برسونيد. (1116398) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۳۲:۲۱
ال جان خدا پدرت را بیامرزه کی به این حرفها گوش میده تا الان هم شانس اوردی فیلتر نشدی؟؟ (1116409) (alef-7)
 
ahora
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۰۸:۲۳
با درود.
دوست وکیلی میگفت.در مسافرتی که به امارات داشتم.برای اجاره خودرو به یک موسسه خدماتی مراجعه کردم.و مسئول موسسه به من گفت بایستی قوانین سختگیرانه ای که هست را حتما رعایت کنید.
و در لفافه به من فهماند.که اگر سهوا برای خانمی بی دلیل بوق بزنید.و از شما شکایت بشه.مجازاتهای سختی خواهد داشت.از جریمه نقدی تا زندان.
متاسفانه شاهد هستیم که در کشور ما این قضیه چقدر ساده انگاشته شده.. (1116480) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۰۳:۲۱
الف جان یک خواهشی دارم

این همه مطالب خوب و راهگشا خواننده های محترمت نوشتن و گذاشتن، میشه یک لطفی بکنی یکبار هم که شده به اونها بصورت اصولی عمل بشه و فقط در حد یک سنگ صبور نباشی؟ (1116553) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۱۴:۵۴
گفتید: مسئولان هم با ایده های غلط به این آسیب ها دامن می زنند. مثلا جداسازی جنسیتی در دانشگاه ها و ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی از این نمونه هستند. در زمان حضرت امام (ره) عده ای بحث پرده کشیدن در کلاسها را مطرح کردند که معظم له به شدت با آن مخالفت کردند. دختران و پسران در دوران دانشگاه به بلوغ فکری و فرهنگی رسیده اند اگر ما در مهد کودک، مدرسه و دانشگاه پسران و دختران را از هم جدا کنیم کجا این دو جنس با تفکرات هم آشنا می شوند و از خود شناخت پیدا می کنند. این دختران و پسران فکر می کنند چه موجوداتی هستند که همیشه باید جدا از هم باشند.

با کمال احترام این بند از گفته های شما خیلی سطحی و غیرمنطقی است.
اولا دانشگاه جای درس خوندنه نه آشنایی با جنس مخالف
دوما با تجربه ای که خودم در دانشگاه دارم و حتما شما هم انکار نمی کنید همین ارتباط های نادرست در دانشگاهها منجر به ناهنجاری های جنسی میشه. حتما از اوضاع نامناسب روابط جنسی در دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی و سطح پایین خبر دارید. جاییکه افراد فقط برای گرفتن مدرک وارد میشن و وقت خودشون رو با رفاقت های نادرست میگذرونند
حرف اینه که باید ازدواج را گسترش داد و به فرض که همه دانشجوها متاهل باشند باز هم عقل و شرع اجازه نمیده که زن و مرد جوون اختلاط داشته باشند (1116682) (alef-7)
 
جانان
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۱۶:۲۲
به نظر من رابطه جنسی موقت یا ازدواج موقت هیچ کمکی به موضوع نمی کند چه بسا این انحرافات را شدت می بخشد. بررسی انحرافات جنسی در جامعه خوب و ضروری است، به نظر می رسد که ارائه راهکار مناسب و مقتضی بسیار بسیار ضروری تر است. به عقیده من دادن این راهکار خنده دار فقط و فقط اوضاع را بحرانی می کند و در حد یک جامعه اسلامی هم نیست. (1116685) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۳:۰۴:۲۹
تکلیف من با 35 سال سن و حقوق 570 هزار تومن چیه؟ !!!! به نظر شما با این حقوف میشه ازدواج کرد؟ (1116814) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۸:۴۲
در حل هر مشکلی دو گزینه وجود دارد :1-اقدامی انجام شود 2- هیچ اقدامی انجام نشود.
اگر اقدام بایستی صورت گیرد ،اینکار میبایستی توسط اهلش ( فرد خبره ) انجام گردد در غیر اینصورت مشکلات بیشتر میگردد.
در حل مشکلات اجتماعی افراد خبره بایستی وارد عمل شوند واز آنجائیکه اغلب کسانی که مسائل اجتماعی را مدیریت میکنند فاقد شرایط لازم هستند ،نتیجه میگیریم اگر هیچ کاری نکنند بهتر از آن است کاری کنند که صد عاقل نتواند آن مشکل را رفع نماید. (1117005) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۵۳:۴۴
ما عادت کرده ایم با پاک کردن صورت مسئله خیال خودمان را راحت کنیم و با گذشت زمان همین مسئله های پاک شده به وسیله ی زور و ایجاد ترس وبگیر وببند به معضلاتی تبدیل می شوند که دیگر توان کنترل آن را نخواهیم داشت الان هم همین اتفاق افتاده (1117257) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۵۳:۵۹
مشکل ما اینه که می خواهیم مردم را در داخل رخت خواب هم کنترل کنیم . عوارضش هم همینه که می بینیم (1117258) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۶:۴۵:۲۵
فقط کاریکاتورش، واقعا عالی بود (1117357) (alef-7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۱ ۱۱:۳۸:۲۶
اگرکارشناسی بشی خیلی مشکلات جوانان رفع مشی (1210256) (alef-7)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
دچار ضعف مدیریت غریزه جنسی هستیم