نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 27430
باراک حسين اوباما واقعا کيست؟
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۳۰
باراک اوباما (با نام میانی و به صورت کامل: "باراک حسین اوباما")، فرزند و همنام پدر خود "باراک حسین اوباما" است. به دلیل تشدید سوء تفاهمات درباره دین و تمایلات مذهبی وی، "الف"، بیوگرافی تقریبا کامل پدر نامزد دموکرات‏های ایالات متحده را منتشر می‏کند.

باراک حسين اوباماي پدر

باراک حسين اوباما ( 1982-1936 ) پدر سناتور ايالت ايلينوي و کانديداي حزب دموکرات در سال 2008 يعني باراک اوباما است. هنگاميکه باراک کوچک دو ساله بود، پدرش خانه را ترک گفت و تنها يکبار ديگر هنگاميکه باراک ده ساله شده بود بديدن او آمد. او موضوع اصلي خاطرات کودکي باراک اوباما تحت عنوان "روياهائي از پدرم" را تشکيل ميدهد. اوباماي پدر که در کنيا بدنيا آمد و رشد کرد، تحصيلات خود را در ايالات متحده بپايان برد و سپس به کنيا بازگشت و بعنوان يک اقتصاددان ارشد براي دولت خود مشغول بکار شد. اوباما در سن 46 سالگي براثر جراحات حاصله از يک تصادف اتومبيل درگذشت.

دورنماي خانوادگي و شروع زندگي در کنيا

باراک اوباماي پدر، در سال 1936 در نيانگوما-کوگيلو، محدوده سيايا ( که حالا محدوده بوندو ناميده ميشود) از کشور کنيا بدنيا آمد. پدرش، حسين اونيانگو اوباما (1979-1895) به قبيله لوئو تعلق داشت. اونيانگو پيش از آنکه بعنوان آشپز براي مبلغان مذهبي مشغول بکار شود، به سفرهاي زيادي رفته و در فهرست نيروهاي مستعمراتي انگلستان در طول جنگ جهاني اول ثبت نام  و از کشورهاي اروپائي، هندوستان و زنگبار ديدن کرده بود. زنگبار جائي بود که او دين خود را در آنجا از مسحيت به اسلام تغيير داد و اسم حسين را به نام خود اضافه کرد. اونيانگو حداقل سه همسر داشت که باراک اوباماي پدر فرزند آکوما همسر دومش بود. با اينوجود، پس از آکوما که خانواده را ترک کرد، اين همسر سومش بود که بزرگ کردن باراک را بر عهده گرفت.

اوباماي پدر در نيانگوما- کوگيلو بزرگ شد. در سن 18 سالگي در يک مراسم قبيله اي با زن جواني به اسم کيزا ازدواج کرد. آنها داراي چهار فرزند شدند که دو نفر از آنها پس از بازگشت باراک از ايالات متحده به کنيا بدنيا آمدند. او هرگز کيزا را که درحال حاضر در براکنل انگلستان پادشاهی زندگي مي کند طلاق نداد.

تحصيلات و ازدواجهاي صورت گرفته در آمريکا

بدليل ارائه يک برنامه پيشنهادي مبني بر ايجاد فرصت براي ادامه تحصيل دانش آموزان نخبه کنيائي در غرب که توسط يک رهبر ملي گرا بنام تام امبويا صورت گرفته بود، اوباماي پدر موفق به دريافت بورسيه تحصيل در رشته اقتصاد شد و در سن 23 سالگي در فهرست دانشجويان دانشگاه هاوائي قرار گرفت. زمانيکه کنيا را بمقصد آمريکا ترک کرد، کيزا را که باردار بود با يک نوزاد پسر تنها گذاشت. همانطور که پسرش سناتور اوباما گفته است، "کندي اينگونه تصميم گرفته بود که: ما ميخواهيم کمک رساني کنيم. ميخواهيم به آفريقا برويم و جوانهاي آفريقائي را به اين کشور آورده و به آنها بورسيه تحصيلي اعطا کنيم تا متوجه شوند آمريکا چه کشور شگفت انگيزي است."

پس از آن بود که اين مرد جوانيکه باراک اوباما (پدر) ناميده ميشد يکي از آن بليطها را بدست آورد و راهي ایالات متحده شد.

با اين وجود، در مقاله اي که ميکائيل دبس در واشنگتن نوشته است، اينگونه بيان مي شود که خانواده کندي تا سال 1960 يعني تا يکسال پس از تحصيل اوباماي پدر در ايالات متحده ، پيوندي با اين ترابري تحصيلي نداشتند. اولين حاميان مالي اين برنامه، هاري بلافونته، سيدني پوآتيه، جکي رابينسون و اليزابت موني کرک بودند. طبق مدارک موجود در بايگاني مربوط به تام امبويا در دانشگاه استانفورد، اليزابت موني کرک از حاميان سواد آموزي بود که بيشترين کمکهاي مالي را در سالهاي اوليه تحصيل اوباماي پدر در ايالات متحده به او اعطا کرد.

بگفته سناتور اوباما، اوباماي پدر قبل از عزيمت به ايالات متحده، دين اسلام را رها کرده و ملحد (آتئیست) شده بود.

در دوم فوريه سال 1961، اوباما با يکي از دوستان دانشجوي خود بنام آن دونهام از ايالت مائوئي در هاوائي ازدواج کرد. آن دختر نميدانست که اوباما قبلا در کنيا ازدواج کرده و داراي همسر است. پسر آنها يعني باراک اوباما در 4 اگوست 1961 متولد شد. دوسال بعد، اوباماي پدر براي تحصيلات دانشگاهي در هاروارد پذيرفته شد. او درحالي به ماساچوست نقل مکان کرد که قادر به پرداخت هزينه انتقال همسر و پسرش با خود نبود. او و دونهام در سال 1963 از يکديگر طلاق گرفته و او تنها يکبار ديگر پسرش را در سن دهسالگي ديد. باراک در سال 1965 موفق به دريافت مدرک AM از دانشگاه هاروارد شد.

در هاروارد، او به ملاقات يک معلم امريکائي تبار به اسم روت نيدساند نائل آمد که پس از تکميل تحصيلات باراک در دانشگاه و بازگشت او به کنيا، او را همراهي کرد و سرانجام بعنوان سومين همسرش با او ازدواج کرد. او و اوباما پيش از طلاق و جدائي صاحب دو فرزند شدند.

بازگشت به کنيا

اوباما پس از بازگشت به کنيا، به استخدام شرکت نفت درآمد و سپس بعنوان اقتصاددان در وزارت حمل و نقل مشغول به خدمت شد. اوباما در سال 1965 مقاله اي تحت عنوان " مشکلاتي که رودرروي سوسياليسم ما قرار مي گيرد"، در روزنامه شرق آفريقا به چاپ رسانيد و با لحني تند طرح کلي برنامه ريزي ملي تحت عنوان " سوسياليسم آفريقائي و قابليت کاربرد آن در برنامه ريزي در کنيا  " را که توسط تام امبويا وزير توسعه و برنامه ريزي اقتصادي ارائه شده بود بباد انتقاد گرفت.

مقاله اوباما او را در کنار رهبر هم پيمانان کمونيست، اوگينگا اودينگا و در مقابل رهبر سه جانبه و غربگرا يعني تام امبويا و رئيس جمهور کنيا، جمبو کنياتا قرار داد.  همانطور که سناتور باراک اوباما در خاطرات خود شرح مي دهد، درافتادن اوباماي بزرگ با پرزيدنت کنياتا تاثير زيادي در نابودي زندگي حرفه اي او داشت. پس از آن زندگي اوباما بسمت سقوط و سراشيبي فقر و الکل رفت ، بطوريکه ديگر هرگز نتوانست بطور کامل قد علم کند. دوست روزنامه نگار کنيائي او فيليپ اوچينگ به شرح شخصيت سخت گير اوباما و مشکلات مربوط به الکلي شدن او درروزنامه نيشن (The Nation) پرداخت. اوباماي پدر هر دو پاي خود را در تصادف اتومبيل از دست داد، که اين مسئله منجر به از دست دادن شغل او نيز شد. مدت زيادي از زندگي او در فقر نگذشته بود که در سن 46 سالگي در تصادف اتومبيل درگذشت.

او در دهکده نيانگوما- کوگيلو ، محدوده سيايا از کشور کنيا بخاک سپرده شده است.

فرزندان

باراک اوباماي پدر علاوه بر سناتور باراک اوباما داراي شش فرزند پسر و يک فرزند دختر بود. همه فرزندان او بغير از يکنفر، در انگلستان يا ايالات متحده زندگي مي کنند.

فرزندان او از کيزا، پسرانش يعني روي ( که حالا با عنوان آبونگو شناخته مي شود)، برنارد و آبو هستند و همينطور دخترشان آيوما که مددکار اجتماعي بوده و يک مدرسه متعلق به بچه هاي بي سرپرست را در پادشاهي انگلستان اداره مي کند. اوباما دو پسر بنامهاي ديويد و مارک از ازدواج با روت داشت. مارک در دانشگاه استانفورد به مطالعه علم فيزيک پرداخت و درحال حاضر با يک زن چینی نامزده کرده و در چين زندگي مي کند. هشتمين فرزند او يعني جورج هم، در کنيا ماندگار شده است.  
 
سعید سلطانپور
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۰۳:۰۵:۲۳
با سلام

من نمی دانم اینکه اوباما پدرش مسلمان بوده است یا مسیحی و روی آن زمان گذاشتن و داستان نویسی چه نفعی برای ما دارد. زیرا مسلمانانی هستند که از مسیحیان برای هم مرامان خود و یا برای ما ایرانیان بدتر بوده اند .

این داستان مر ا یاد بازار سنتی می اندازد که چه زمانی و چه خرجی می کردند که در زمان شاه یک هیپی را مسلمان کنند در حالیکه می توانستند انرا خرج هموطنان خود بکنند.
بگذریم یک نکته ای را که دوستا ن در ایران و انحصار طلبان در حاکمیت در ایران نمی گیرند بعد دیگر این قضیه هست که با ید دید سیتسم در آمریکا در کل آنقدر باز است که یک بجه مهاجر آفریقائی می تواند به بالاترین مقام آن کشور برسد .

هنوز در ایران افغان ها که در زمان جنگ ایران و عراق بدلیل خدمات ارزانی که پناهندگانش به افتصاد ایران دادند کمک زیادی به سرپا ماندن جمهوری اسلامی کردند .هنوز فرزندشان که از زن ایرانی متولدشده اند تابعیت ایرانی ندارند و نمی توانند قانونا از حق تحصیل بر خوردار باشند .
من فکر می کنم اگر ما ایرانیها یک کمی ادعای خود بزرگ بینی و اینکه نوک جهان و از همه دنیا بهتر و باهوش تر بودن را کم کنیم می توانیم زندگی بهتری برای هموطنان خود در داخل کشور داشته باشیم و اعتبار جهانی هم کسب کنیم

روزنامه نگار
تورنتو (66168)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۸:۴۶
به نام خدا
آري در آمريکا يک مهاجر آفريقايي مي تواند رييس جمهور شود ولي آيا يک بومي سرخ پوست هم مي تواند؟
اصلا مگر جمعيت آمريکا به غير از مهاجران است!بگذريم که اقليت محروم و در جهان سوم نگه داشته شده ي سرخ پوست تنها افرادي هستند که مي توانند ادعاي اصالت کنند
يا علي (66237)
 
طاهر
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۲:۲۵:۲۴
با سلامخدمت آقاي ناشناس
مي خواستم بگوييم اگر سرخ پوست آمريكائي لياقت خود را به اثبات برساند و دست از خرافات سرخ پوستي خود بردارد و تلاش كند مثل اوباما مي تواند نامزد رياست جمهوري قدرتمند ترين كشور جهان باشد فقط بايد ثابت كند كه مي تواند (66466)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۲:۵۸:۳۴
جناب سلطان پور

افغان ها, خدمات ارزانی به سود جويان با نفوذ ( بيت المال بالاكش ) ایران دادند كه باعث نابسامانيهاي كارگران شهيد پرور و با خداي ايراني , فقر و فحشا, و غيره شده است و در حال حاضر هم اين سود جويان با اين پولهاي باد آورده, مشغول بازي با اقتصاد ايران هستند. هزينه هاي اضافي نيروهاي امنيتي و پليس و استفاده افغان ها از سوبسيدهاي دولتي فقط نمونه كوچكي از خرجي است كه بخاطر وجود افغان ها به ملت ايران تحميل شده است.هر روز هم همين افغانها, به تحريك همين سودجويان, دست ملت ايران را گاز ميگيرند و فكر ميكنند كه ملت ايران به آنها ظلم كرده است.
من شايد افغانها را ملت برادر بدانم ولي دليلي نميبينم كه آنها را هموطن بدانم. من موافقم كه سودجويان از آنها سو استفاده ميكنند ولي گناهي بر گردن ملت ايران كه مخالف اين افراد سودجو ميباشد نيست. در واقع فقط سر ملت است كه اين وسط بي كلاه مانده و هزينه هاي زيادي را هم روزانه ميپردازد.

در ضمن ميفرمائيد: \"با ید دید سیتسم در آمریکا در کل آنقدر باز است که یک بجه مهاجر آفریقائی می تواند به بالاترین مقام آن کشور برسد . \"

اولا, شما طوري صحبت ميكني كه انگار اباما از خود آفريقا آمده. اگر آنطور باشد, مادرش آمريكايي و اجدادش ايرلندي هستند. پس اباما طبق گفته شما يك بچه مهاجر ايرلندي هست. در ثاني اكثريت مردم در آمريكا مهاجر هستند. شما رئيس جمهوري را در آمريكا نشان بدهيد كه بچه مهاجر نباشد. زماني ميتوانيد تعجب كنيد كه رئيس جمهوري را در آمريكا از بين مردم بومي آمريكا انتخاب شود.

ثانيا تا زماني كه شخصي مراتب بندگي خود را به لابي صهييونيست ها (ِAIPAC) اعلام نكند در روياهايش هم نميتواند رئيس جمهور آمريكا شود.

در همين كانادا كدام روزنامه اي جرات ميكند كوچكترين حرفي بر عليه صهييونيست ها بزند؟ تا زماني كه بنده خواسته هاي آنها نباشند, هيچ روزنامه اي حق انتشار ندارد. (66344)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۵:۵۷
كدام سيستم باز! مگر ثروتمندان آمريكا مي گذارند كسي كه در راستاي منافعشان نباشد كوچكترين رشدي داشته باشد. اين را بدانيد كه در آمريكا سيستم حكومتي آنقدر قوي است كه رئيس جمهور نقش مهمي در آن ندارد . كداميك از سياستهاي استعماري اين كشور با آمدن يك رئيس جمهور عوض شده است؟ (66405)
 
علي
۱۳۸۷-۱۱-۰۲ ۲۳:۳۶:۲۱
شايد شما درست بگوئيد ولي اگه حتي ايراني بودن اوباما يك خواب ورويا باشه واسه ايرانيها خيلي شيرين وارزو (100983)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۰۶:۳۲:۱۸
what do you think? isn\'t america a great country? can this story happen in another country? why don\'y you the whole truth about the america to iranian people? (66181)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۸:۵۲
Why don\'t you take an English course? Believe me, you need it. (66379)
 
امید
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۰۷:۵۶:۰۴
دلمون رو خوش کردیم که اوباما از برداران دینی هست .
خام اندیشی تا چه حد (66187)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۰۸:۲۷:۳۱
يه نگاه به تقويم بكنيد . اوباماي پدر در 2 فوريه عروسي كرد و در 4 آگوست جناب سناتور فعلي متولد شدند يعني باباي ايشون در 14 بهمن ازدواج كردند و ايشون 6 ماه ! ! ! بعد در 14 مرداد متولد شدند ! فكر نمي كنيد يه چيزائي مشكوك اين وسط وجود داره ! بهتره نظر آقاي جنتي هم پرسيده بشه ! ! ! چطور شوراي نگهبان آمريكا ايشون رو تاييد كرد ! (66188)
 
دارا عرفانی
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۱:۳۷:۴۴
يعني باباي ايشون در 14 بهمن ازدواج كردند و ايشون 6 ماه ! ! ! بعد در 14 مرداد متولد شدند !

شش ماه امکان پذیر است. قرآن می گوید جمع مدت حمل کودک و مدت شیردادن سی ماه است (ثلاثون شهرا) و در جای دیگر می گوید مدت شیر دادن دو سال (حولین کاملین) است پس حداقل سن وضع حمل شش ماه است. (66458)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۰۹:۴۳:۰۸
بسیار خوب بود اما انگونه که شما گفتید سوء تفاهمات گسترده در باره اوباما در ایران اصلا اینطور نیست یک ستون روزنامه کیهان که به اشتباه از یک سایت طنز برداشته شده که به معنی سوئ تفاهم گسترده نیست و اصلا نمیتوان تعمیم داد به کل جامعه ایران (66193)
 
بهار
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۰:۰۴:۰۲
جالب است كه بعد از اين همه ماجرا فرزند اوباماي پدريعني اوباماي پسر تا يك قدمي كاخ سفيد رسيده است .راستي فكر كنيم دليلش چيست؟ (66194)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۴:۱۲:۴۱
به عنوان کسی که در اروپا زندگی می کند، و شناخت خوبی از مسلمانان شهرم و فرهنگ و رفتار آنها در ارتباط با مسائل اجتماعی، اخلاقی و تربیتی دارم به شما میگویم بعضی وقتها که این عزیزان هر رفتاری را به نام مسلمان بودن انجام میدهند خجالت میکشم و اصلا تمایلی ندارم که کشورم روی مسلمانی اینها تبلیغ کند چون واقعا برخی از ایشان شناخت حداقلی از قران، اسلام و تاریخ آن ندارند و فقط اسلام آنها در \"ریش و جامه بلند\" و البته نهایت حجاب برای زنانی است که البته مردانشان رفتار متناسبی با آنها ندارند دقیقا متمایل به منشا سلفی آن! (66217)
 
رستمی
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۶:۰۹:۴۹
خدا کنه \"اوباما \" مسلمان باشه تا آقای احمدی نژاد بی خیال مدیریت جهان شود! (66244)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۳:۵۴:۲۲
اباما الان مسیحی پروتستان هست و آقای احمدی نژاد این رو میدونه (110394)
 
مملی
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۸:۲۵
خیلی جالب بود و پیچیده ما هرچی خوندیم نفهمیدیم که کی به کیه

ولی در کل جسارت شجاعت فرصت طلبی مبارزه جویی و تحلیل مشکلات رو میشه در این خانواده مشاهده کرد. نکته جالب دیگه این است که پدر خود را فدای آرمان و آزاد اندیشی خود میکند.

نقطه مقابل بردگی ترس بی برنامه بودن تنبلی راحت طلبی و غرور بی جهت بیقیدی که نمیخواهم بگم این روزها در چه کسانی میبینیم (66262)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۷:۵۷
خیلی سردرگم کننده و ناواضح بود. (66274)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۲۰:۳۸:۱۷
مسلمان یا غیر مسلمان بودن اوباما چندان تفاوتی در عملکرد رئیس جمهور در آمریکا ندارد . در کشورهای غربی ملاک تخصص و عملکرد دولتمردان با کمترین خطای ممکن است . فعالیتهای رئیس جمهور در بهبود شرایط اقتصادی - اجتماعی - و موفقیت در بهبود روابط خارجی برای آنان از دین و طرز تفکر که موضوعی کاملا شخصی است مهم تر است . بنابراین رنگ و نژاد و دین و جنسیت و... چندان در انتخاب رئیس جمهور نقشی ندارد . (66288)
 
عزیزی
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۲۱:۲۹:۴۶
اتفاقا این کسانی که سابقه ارتباط با اسلام دارند اگر سر کار بیایند برای اینکه ثابت کنند هیچ ارتباطی با گدشته خود ندارند و برای خوش رقصی به اربابان جدید شدیدا علیه مسلمانان موضع میگیرند تا به قول معروف از متهم شدن به گرایش به مسلمانان مصون بمانند و بتوانند تاج و تخت خود را حفظ کنند . از اینها باید بیشتر ترسید . سابقه مسلمان بودن جد اوباما امتیازی برای وی در رابطه با ما نیست . (66297)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۸ ۲۳:۳۷:۰۵
با توجه به اینکه اکثر خبرگزاریهای امریکا از اوباما حمایت می کنند . شاید اوباما چهره جدید ی برای فریب مردم باشد (66316)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۳:۵۶:۴۲
من با شما موافقم
وقتی در روند برخورد افراد نظامی تغییری پیش نیامده همین معنی رو داره (110395)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۳:۰۰
as gharare malum shoma nemikhahid obama reis-jomhure amrika beshavad! (66338)
 
hajiagha
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۳:۵۲:۵۰
Thank you for your censorship and why USA is better as Iran (66351)
 
محمد کاظم فرقانی
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۷:۵۶:۲۵
بهتر است به این جمله دکتر احمدینژاد در مورد آقای اوباما توجه داشته باشیم که گفتند:

\" من بعید میدانم که اجازه دهند ایشان رییس جمهور شود\"

البته باید تا آخر صبر کرده و منتظر رخدادهای پایانی باشیم. (66363)
 
طاهر
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۲:۲۸:۴۶
اگر مردم به اوباما راي دهند قطعاً رئيس جمهور مشود چون آمريكا كشور قانون است (66467)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۹:۳۱:۴۹
نمونه بارزش, ابوقريب, گوانتانو, واتر بوردينگ, نشان ندادن مدارك متهمين تروريسم به وكلايشان, شكنجه, ... (66552)
 
hamid
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۹:۰۱
واقعا چه سرگذشت افتخار آمیزی ای کاش اسم اسلام و حسین روی این شجره خبیثه نبود!
حقا که چنان امریکایی چنین رییس جمهوری هم می خواهد (66368)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۰۹:۴۵:۵۲
تا کی ما نباید بفهمیم که همه از سادگی و جهل ما سوء استفاده میکنند. از اول انقلاب که شروع کنیم اون از یاسر عرفات که با برادر خواندن خود آنهمه از ثروت ما را غارت کرد و با خود برد . اون از کاسترو که از بی دینان و دیکتاتوران روزگار است و به خاطر این که ضد امریکاست حمایتش میکنیم این از هو گو چاوز ملحد که او هم به خاطر اینکه ضد امریکاست ،از دوستان ماست و اینگونه رئیس جمهور ما را خام کرد و کمک های میلیاردی گرفت و حالا هم اوباما چون اسم حسین دارد باید با او دوست باشیم . و جالب اینکه از طرف تمام اینها ضربه خورده ایم و هنوز درس عبرت نمیشود.
فردا هم یکی دیگه پیدا میشه تا از این سفره ریخت و پاش های ما بهره ای ببره. (66392)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۰:۵۷:۴۰
يحتمل مي توان با پرس و جوي بيشتر برادي ايراني هم براي جناب باراك اوباماي جوانبخت يافت.كافيست جايي درج شده باشد كه پدر او در مسير بازگشت از هند انگليس، از ايران عبور كرده باشد يا خداي ناكرده يكي از مادرانش بعد از بيوه شدن براي بازديد از محل خدمت او ر هند از راه ايران عبور كرده باشند.
يحتمل اگر تلاش شود مي توان ازدواجي ولو موقت براي يك طرف ماجرا بافت و باراك حسين خان اوباما را يه جورايي به خانواده اي در ايران نسبت داد. (66424)
 
مجمد جواد بربری
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۳:۴۹
آقایی که در جواب آقای سلطانپور افغان ها را عامل ناامنی، اختلال، و ... دانسته اید حکایت افغان ها در ایران مثنوی هفتاد من است. فکر نمی کنم افراد سطحی نگر با یک مشاهده ساده قادر به درک مسائل و ابعاد مختلف مهاجرین افغانی باشند.
من علیرغم اینکه قلبا به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارم ولی اعتقاد دارم که سیاستمداران آن اصول اسلامی را کنار گذاشته و در امر مهاجرین افغانی بیشتر از هر کس دیگری اجحاف نموده اند. مهاجرین افغانی در ایران از لحاظ حقوق قضایی، اقتصادی، آموزش و ... مورد اجحاف واقع میشوند.
برای من جملات آقای احمدی نژاد زمانی که ملوانان انگلیسی را آزاد می کردم بسیار خنده دار است. وی می گفت که به حکم رافت اسلامی ملوانان انگلیسی را آزاد کرده است. واقعا در ایران رافت اسلامی گریبانگیر ملوانان انگلیسی شد اما هیچوقت در مورد مهاجرین افغانی نمی گردد. شما اگر در طول 20 سال اخیر ادبیات سیاستمداران ایرانی را مرور کنید حتی جمله ای در مورد مهاجرین افغانی نمی شنوید. جز اینکه بگویند ما به مهاجرین پناه دادیم. اما هیچوقت نمی گویند که آنها از بد حادثه به ما پناه آوردند.
من نمی دانم شما اعتقاد به چه دین و مسلکی دارید. ولی بعید می دانم که مسلمان باشید. زیرا گفتید که من \" شاید\" مهاجرین افغانی را برادر بدانم. اما این نکته را بدانید که در زمان حیات امام خمینی و علیرغم امکانات کم و جنگ تحمیلی مهاجرین در ایران با رضایت و تیپ خاطر زندگی میکردند ولی بعد از آن با رشد تمایلات ناسیونالیستی حتی ناموس مهاجرین نیز در امان نماندند. شنیدم زمانی تعدادی از دانش آموزان افغانی در مشهد تظاهرات کردند که \" خمینی زنده شو ما می خواهیم درس بخوانیم\" و من وقتی این شعار را شنیدم به عمق و محتوی آن پی بردم.
دولت ایران وقتی می خواهد فواحش را از خیابان ها جمع آوری کند با رعایت تمامی حقوق و با استفاده از بهترین و زبده ترین پلیس ها جمع آوری می کند که مبادا حقوق آنها ضایع شود. ولی وقتی که مهاجرین را می خواهد مورد کنترل قرار دهد از فاسدترین پلیس ها استفاده می کند. به گونه ای که من به عنوان یک دانشجوی افغانی در بسیار ی از اوقات وقتی پلیس را می بینم لرزه بر اندامم می افتد. زیر ا پیش آمده است که من و دوستانم وقتی به پلیس می گوییم که ما دانشجو هستیم در عوض احترام بیشتر می گوید شما غلط کرده اید که در ایران درس خوانده اید.
من زمانی که اجحاف دولت جمهوری اسلامی ایران را در قبال مهاجرین می بینم بی درنگ به یاد آوارگان فلسطینی می افتم. و وضعیت خود را از بسیاری از لحاظ با آنها قابل مقایسه می دانم.
آری ای انسان روشنفکر که مهاجرین افغانی را عامل اختلال و ... دانسته اید نظام آمریکا با همه تنفری که از آن دارم فردی مثل زلمای خلیل زاد بیرون می دهد. ولی اگر بنده در یک تاکسی به کرایه تاکسی اعتراض کنم خواهند گفت که ای افغانی تو حق اعتراض نداری.
من هم از نظام آمریکا و هم از زلمای خلیل زاد تنفر دارم. اما فکر تو کوچکتر از آن است که این مسائل را بفهمی. تو نمی فهمی که من وقتی که به مسجد میروم احساس غربت می کنم. تو نمی فهمی که افرادی مانند تو در ایجاد چنین مسائلی نقش عمده داشته اند و الا توده مردم با مهاجرین رفتار بسیار خوبی دارند. من هنوز هم بهترین دوستانم ایرانی هستند. اما در ایران امنیت ندارم. (66430)
 
مسعود
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۴:۳۷
به اين ترتيب اوباما يك فرد بي اصل و نصب است كه نه در دستگاه حكومتي آمريكا ريشه دارد و نه مي تواند داشته باشد و في الواقع فقط يك فرد تنها است . لذا فقط يك عروسك است و بس .
احتمال ميدهم كه مي خواهند از وجود او در نفوذ به آفريقا ( كه فعلا\" در سيطره اروپا است ) استفاده نمايند . (66435)
 
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۸:۴۴
بالاخره اوباما خودش بود یا باباش بود! (66441)
 
حرمت الدین
۱۳۸۷-۰۳-۱۹ ۱۵:۵۵:۱۸
حضرت اوباما را جدی بگیرید و نسبت به ایشان سخنی نگویید که موجب پشیمانی باشد. این روز ها منتظران در التهابند و بسیار منتظر . کسی چه می داند که او از کجا می آید! (66506)
 
sara
۱۳۸۷-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۴:۰۰
يك چيز ديگه هم در اين خانواده كاملا مشهوده و اونم بي بندوباري پدر و مادر و دوست دختر هاي پدر
فكر ميكنم اگه اي اوباما به كاخ سفيد راه پيدا كنه يه تعدادي بچه سياه پوست ميمونه رو دست كارمنداي كاخ سفيد
اصلا جمعيت كودكان سياه پوست كاخ سفيد ميره بالا (66668)
 
sara
۱۳۸۷-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۷:۰۸
درضمن به اونايي كه فكر ميكنن چون اسم وسط اوباما حسين هست
ميگم كه فاميلي صدام هم حسين بود.يادتون نره
بعد از اينكه انتخاب بشه معلوم ميشه چه ديني داره و چه جور آدميه.من كه از همين الان ميگم يهوديه
به اسمشم مياد (66669)
 
در ادامه نظر ادامه نظر مملی
۱۳۸۷-۰۳-۲۰ ۱۲:۴۵:۱۲
تعدد زوجها چیز جدیدی نیست و این حساسیت شما بی دلیله در زمان قدیم کشور خودمون هم خیلی مثل حالا در ایران فکر نمیکردند و هر وقت دلشون میخواست طلاق میدادند و هر وقت هم دوست داشتند ازدواج میکردند. مثلا پدر بزرگ من دو زن داشته و مادربزرگ من زن دومش بوده 2 پسر از زن اولش و 4 پسر از همسر دومش داشته. اگر نگویید آسمان به زمین میآید پدر پدربزرگم هم بیشتر از دوتا زن گرفته و طلاق داده و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده .

این تفکر امروز ایران شماست که اگر کسی با کسی ازدواج کرد باید یک مهریه سنگین داشته باشه و هزار تا چیز دیگه هم بهش بست که دیگه نتونه تکون بخوره طبیعیه که یک چنین جامعه ای نمیتونه به تعادل روحی برسه (66705)
 
احمد علوی
۱۳۸۷-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۱:۵۵
به نظرمیرسد ایشان ایرانی الاصل واهل بوشهر هستند به به یک ایرانی ریس جمهور امریکا می شود. (66793)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۳-۲۱ ۰۳:۱۴:۱۲
همون که کیهان نوشته درسته!اوباما ایرانیه به خاطر همین هم تهدیدمون کرده درست مثل موفاز که البته این یکی واقعا ایرانیه و اوباما به واسطه گرین کارت کیهان ایرانی شده (66825)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۸۷-۰۳-۲۵ ۰۹:۰۶:۱۲
//جنگ هفتاد ودو ملت همه را عذر بنه
چو ندیدند حقیقت ره افسانه زدند// (67601)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۶:۲۴
من فقط حرف امام خمینی رو براتون مینویسم شما خواه پند بگیرین خواه ملال:

فلسفه وجود ایران و آمریکا مثل وجود بیماری و سلامتی در بدن یک نفر هست مگه میشه که یک نفر هم مریض باشه و هم سالم
قطعآ اگر کسی فکر کنه که تغییر رنگ پوست ،مذهب و اندیشه یک رئیس جمهور در آمریکا کمک به بهبود وضع موجود میکنه سخت در اشتباهه
به قول اون ضرب المثل که میگه قسم حضرت عباس رو باور کنم یا دم خروس رو
همین آقایون تا چندی پیش چه چوبها که لای چرخ ما نگذاشتن
چه تحریمها و تهدیداتی رو تحمیل نکردن


تازه اگر پدری فاضل باشه چه ربطی به پسرش داره

گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل (68037)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۰۱ ۱۸:۰۳:۲۷
من شنیده بودم ایشون بوشهری الاصل است. (81841)
 
بویا
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۹:۵۵
(88275)
 
محمد عظيمي
۱۳۸۷-۰۸-۱۶ ۱۲:۱۳:۲۵
باراك اوباما اولين سياهپوستي است كه در تاريخ آمريكا بعنوان رييس جمهور انتخاب ميشود ، ولي چنين به نظر مي رسد كه اسراييل اين غده سرطاني از اين سياه پوست دست نخواهد كشيد واي بسا عا قبت اين مرد را از بوش پسر هم بدتر كند و... (90427)
 
yanoor
۱۳۸۷-۰۹-۰۱ ۲۱:۳۳:۰۷
با سلام
امیدوارم اولین رییس جمهور سیاه پوست آمریکا مسلمان هم باشد
شیعه هم باشد یا بشود ادامه دهنده رییس جمهور های قبل هم در عمل و سخن نباشد (93020)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۱:۲۹:۳۹
پادشاه عربستان مسلمان اماچه فايده اوباماهم مثل اون (2936884) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۲:۱۶
من این همه دروغو باور نمیکنم (3028034) (alef-3)
 
دهقان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۱۸ ۲۲:۴۴:۳۳
اوباما یک بوشهری واهل بردخون است از پناهجویان افریقایی. (3594679) (alef-11)
 
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۹ ۱۴:۵۵:۵۹
هیکل بوشهریه اوباما زبانزد است (3927548) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.