نظر منتشر شده
۱۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 314000
اخبار زردی که اخلاق را در وضعیت قرمز قرار می‌دهند
افشای ماجرای زن دوم عضو شورای شهر؛ فرهنگ پاپاراتزی یا رسالتی ایدئولوژیک؟
احسان رستگار، ۹ آذر ۹۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
 
برخی اخبار، حاشیه و متن ندارد؛ اصلا همه اش حاشیه است. گاهی این حاشیه این قدر شخصی،‌ غیرمرتبط و زرد غلیظ می شود که فقط و فقط انسان را به یاد اخبار و عکس های خصوصی خاصی که از فلان زوج بازیگر هالیوودی در کنار ساحل منتشر شده می اندازد. برخی از اخبار، گویی محصول خود «پاپاراتزی» شخصیت فیلم «لا دولچه ویتا» به کارگردانی «فدریکو فلینی» است.
 
پس از مطلع شدن از خبر دیروز با عنوان «جزئیات جنجال همسرموقت عضو ورزشی شورا» آن چه ذهن نگارنده را به خود مشغول کرده، این است که چطور می توان به قبح این جنس اخبار باید پرداخت که شک و شبهه ای مبنی بر دفاع از شخص یا سوابق آن شخص مورد نظر برداشت نشود و بر مخاطب یقین حاصل شود که بحث بر سر فعل تولید و انتشار این قبیل اخبار است و نه دفاع از آن شخص خاص که ناگفته پیداست که نویسنده ی این سطور، در مقام دفاع از سوابق اقتصادی، اجرایی و مواضع آن فرد نبوده و نیست و از هیچ نظر قرابتی با وی ندارد.
 
آن چه با تولید و انتشار آن خبر رخ داد، از این باب دغدغه آفرین است که مبادا اعمال قبیحی مانند تولید این خبر که بر خلاف دستور صریح خداوند پیرو آیه ی «لا تجسسوا» (آیه ی ۱۲، سوره ی الحجرات) اتفاق می افتند، عادی شده و در ابعاد و سطوح مختلف فضاهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی، ورزشی و مابقی عرصه ها، به عنوان یک عمل مباح و بلااشکال تلقی شود.
 
با لحاظ کردن مقدمه ی فوق، ذکر نکات زیر مفید به نظر می رسند:
 

۱- از ابتدای دهه ی ۸۰، رسانه معنا و کاربردی غیر قابل مقایسه با قبل پیدا کرد. پیش از این که سایت های خبری به وجود بیایند، فضای رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران، اصطلاحا رسمی و سنتی بود مشتمل بر مطبوعات کاغذی. حتی پیش از سال ۸۷ و قبل از رایج شدن فیس بوک در ایران، اخبار بعضا غیررسمی، محدود به برخی سایت های خبری و وبلاگ ها می شد، اما طی سه سال اخیر و با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی موبایلی، انفجار اخبار و مخابره ی لحظه ای و انتشار و دست به دست شدن میلیونی اخبار طی کم تر از یک ساعت، ماهیت و اثرگذاری اخبار را هم دگرگون کرد. به این معنا که یک خبر زرد فقط در یک مجله ی زرد یا سایت زرد به عنوان یک حاشیه مورد توجه قرار نمی گرفت، بلکه آن خبر زرد باعث می شد تا بسیاری از مسائل اخلاقی و آبروی افراد، در وضعیت قرمز قرار بگیرد. در عرض چند ساعت، چند میلیون نفر خبردار می شوند که زن دوم فلان شخصیت مشهور، به محل کار همسرش رفته و آن چه را که حق خود می دانسته، قصد داشته تا از همسرش طلب کند.
 
این جاست که مشخص می شود اهمیت رعایت اخلاق اسلامی و تقوا در تولید و انتشار اخبار، گره خورده به سرنوشت و آبروی افراد و همان قدر که سرعت انتشار اخبار چند برابر شده، دقت در تهیه و انتشار آن و مبنا قرار دادن اخلاق اسلامی در رسانه نیز باید به همان تناسب افزایش یابد.
 
 
۲- در خبری که توسط رسانه ی تولیدکننده ی خبر مربوطه منتشر شده، یک مساله ی شخصی و خصوصی یک عضو شورای شهر به گونه ای پیگیری شده که گویی به واسطه ی پیگیری آن مساله، قرار است گره ای از مشکلات مردم تهران حل شود. این که آن خانم همسر دوم آن عضو شورای شهر بوده ، این که چه مشکلی بین آن عضو شورا با همسر دائم یا موقتش وجود داشته، این که قفل خانه ی آن خانم عوض شده یا نشده، آیا شخصی تلقی نمی شود؟
 
و البته اگر رفتارهای یک مسول به حیثیت و جایگاه شغلی او اسیب بزند حتما بررسی مجدد اعتبارنامه ی آن عضو شورا توسط شورای حل اختلاف و استانداری، بلامانع بوده و از طریق روند مقرر و مشخص قانونی، نه تنها تجدید نظر در اعتبارنامه ی وی بلکه هر عضو دیگری از شورای شهر، عملی قانونی و قابل اقدام است، اما نه به واسطه ی این اتفاق خاص. در مهر ماه خبری مبنی بر ضرب و جرح و راهی بیمارستان شدن راننده ی همین عضو شورای شهر توسط وی منتشر شد که در صورت احراز و اثبات وقوع، از نظر حقوقی، بدون شک اقدامی مجرمانه به شمار می رفته است،‌ اما آن رسانه با بی اخلاقی تمام، کتک خوردن راننده ی عضو شورا به دلیل چند دقیقه دیرتر حاضر شدن در مکان و موعد مقرر توسط وی - که اقدامی خلاف قانون و اخلاق به شمار می رود -  را با حاضر شدن همسر او در ساختمان بهشت و معترض بودن به رفتار همسرش که عضو شورا بوده مقایسه کرده است.
 
اگرچه از حیث نظر شخصی و سلیقه ای، نگارنده سبک زندگی آن عضو شورای شهر را نمی پسندد، اما این که رفتار آن عضو شورا خوشایند ما نبوده و یا سبک سلوک و زیست وی را نمی پسندیم، باعث می شود که آن رفتار را خلاف شرع و یا خلاف قانون تلقی کنیم؟ فرض این که آن رسانه یا هر رسانه ای، سوابق اقتصادی و اخلاقی، مواضع و تعاملات آن عضو شورا را نپسندیده باشد، اما آیا مطابق با تعالیم اسلامی، آیا تجسس در امور شخصی هر کس  روا و حلال است؟‌ آیا ریختن آبروی هر شخصی - چه سوابق درخشانی داشته باشد یا کارنامه ای غیر قابل دفاع - آیا این مجوز شرعی و قانونی برای ما صادر می شود که ریختن آبروی او را مباح تشخیص داده و داشتن زن دوم او را یک گناه در نظر بگیریم؟
 
خداوند در آیه ی ۱۲ سوره ی الحجرات می فرماید:
 
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ»
=
«اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏پذير مهربان است»
 

۳- موضوع خیلی فراتر و با اهمیت تر از صرف این مصداق است؛‌ اهمیت این موضوع، آن جا روشن می شود که تصور کنیم که همه ی ما، همه ی شهروندان جمهوری اسلامی ایران، همه ی فعالان عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اجرایی،‌ ورزشی، هنری و هر شخص صاحب اسم و رسمی، این مجوز را برای خود صادر کنیم که چون به هر دلیلی با فردی مخالفیم باید به هر وسیله ای، ولو با انجام فعل حرام، ولو با تجسس،‌ ولو با آبروریزی، می توانیم شخصی را که رفتار و مواضع او را مثبت ارزیابی نمی کنیم، لجن مال کنیم!

اگر این رفتار را می پسندیم، بد نیست برای لحظه ای به خود تلنگر بزنیم که آیا سرک کشیدن در زندگی شخصی خود و اطرافیانمان را هم می پسندیم؟ آیا این رفتار را روا و مشروع و قانونی می دانیم که هر کس از خودمان دل خوشی ندارد، به هر قیمت اقدامی در راستای بی آبرو کردن و حذف ما کند؟ آیا ترور شخصیت،‌ برای حذف کسی که در ذهن ما عنصر نامطلوب است، اسلامی و قانونی است؟

اگر آن عضو شورای شهر یا هر شخص دیگری، در زمینه ی حرفه ای و مرتبط با وظایف عضویتش در شورای اسلامی شهر تهران، جرمی مرتکب شده، چرا مبتنی بر همان جرم و در موضوع همان اشتباه، اعتبارنامه ی او نباید مورد بازبینی قرار گیرد؟ این که رسانه ای این قدر دغدغه مند باشد که به حضور فردی که در امور اقتصادی و اجرایی،‌ دارای پرونده است واکنش نشان دهد، بسیار تحسین برانگیز و به معنای عمل کردن آن رسانه به رسالت رسانه ای و ایدئولوژیکش است، اما آیا داشتن همسر دوم یا ناراضی بودن زن شرعیعضو شورای شهر، ابزاری مشروع جهت لجن مال کردن آن عضو شورای شهر است؟

موضوع تعدد زوجات و متعه، باید به طور مجزا مورد بررسی و واکاوی دقیق جامعه شناختی و فقهی قرار گیرد که از حوصله ی این نگاره خارج است، اما چون نگاه مثبتی نسبت به داشتن زن دوم و متعه در افکار عمومی وجود ندارد، آیا این اوج بی اخلاقی نیست که با هدف ترور شخصیت یک فرد - ولو اگر او را نمی پسندیم - مسائل شخصی آن فرد را به فضای جمعی بکشانیم؟ آیا این قبح زدایی از سرک کشیدن و ترویج رفتارهای غیرانسانی در جامعه نیست؟
 

۴- امر و به معروف و نهی از منکر، در اسلام، از اوجب واجبات است تا آن جا که مهم ترین قیام حق علیه باطل توسط امام حسین (ع)، با فلسفه ی احیاء امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود که حتی شنیدنش، هر آزاده ای را منقلب می کند، اما آیا ما می توانیم با پرده دریدن از حریم شخصی افراد و بی آبرو کردن آن ها، داعیه ی انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؟

عجیب این جاست که در مواردی که امر به معروف و نهی از منکر واجب است و اسلام بر ذمه ی ما گذاشته که تذکر دهیم، بسیاری از ترس سرزنش نشدن چشم بر نهی از آن منکر و امر به معروف می بندیم، اگر شخصی وسط خیابان و در میان جامعه، در روز روشن حجاب از سر برداشته باشد و قدم بزند، در مقام توجیه، این گونه می گوییم که «دوست داشته روسری سرش نباشه» یا با ژست صیانت از حریم شخصی می گوییم «اون یک مساله ی شخصیه» یا ناگهان روشنفکر می شویم و می گوییم‌ «به من چه، به توچه» و قس علی هذا، حال آن که آن اقدام هم صریحا خلاف شرع است و هم صریحا خلاف قوانین کشور، اما این که فلان عضو شورای قفل منزل همسر دائمی یا موقتش را عوض کرده، به همه ی رسانه ها و همه ی مردم ایران مربوط می شود و انگار نه انگار که اتفاقا حریم شخصی، آن جا معنا می یابد که تعاملات افراد در فضاهای شخصی و خصوصی شکل می گیرد.
 
آن جا که موضوع اجتماعی است و جنبه ی عمومی پیدا می کند، روی آن کلاه یک مساله ی شخصی می گذاریم و آن جا که یک مساله واقعا شخصی است، به آن جنبه ی عمومی می دهیم و خود را مجاز می دانیم تا در موردش به هر نوع و کیفیتی از قضاوت برسیم.
 
 
۵- از سال گذشته و با اتفاقات و شایعاتی که در مورد زندگی شخصی فرزاد جمشیدی، مجری مشهور و محبوب صدا و سیما رخ داد، گویا برخی گمان کرده اند که اگر کسی زن دوم داشته باشد، باید از صفحه ی روزگار محو شود و همه حق دارند درباره ی کم و کیف زندگی شخصی، یک زنه بودن یا دو زنه بودن، دائم بودن یا موقت بودن، اظهار نظر کنند. سوال این جاست که اگر بنا باشد این نوع عکس العمل ها به جزئیات زندگی شخصی یک شهروند جمهوری اسلامی ایران، این قدر مباح و بلااشکال باشد، آیا اگر جزئیات زندگی شخصیت ها و افراد مورد علاقه مان، یا اطرافیانمان یا خودمان در فضای رسانه ای منتشر شود، آیا مفهومی به نام جامعه ی امن، جامعه ی مدنی و مهم تر از همه، جامعه ی اسلامی، حتی در حد غیر آرمان گرایانه، قابل تصور است؟
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۰:۰۳
در مورد پاراگراف دوم مقاله، اگر ان فرد یک شخصیت اصلاح طلب بود هم سراسیمه از تولید و پخش اینگونه اخبار انتقاد میکردید یا در طعنه زدن و افشاگری از رفقا پیشی میگرفتید؟ (3357517) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۲:۰۳
نویسنده یادش رفته وقتی ماجرای دوست دختر رئیس جمهور فرانسه افشا شد همین رسانه ها از تی وی گرفته تا همه روزنامه ها چه مانوری دادند؟

حالا مسئولین ما که ادعای فضیلت اخلاقی و الگوی مردم و انقلابی و ... دارند باید بیشتر مراقب باشند. چون همسر موقت معنای خاصی از منویات و افکار فرد دارد.

یا مسئول نشوند یا پا روی هواهای نفسانی خودشون بگذارند. اینها باید الگو باشند تا بتوانند برای مردم تصمیم بگیرند. (3357572) (alef-18)
 
هـ .ط
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۰۷:۲۳
با شما موافقم یا مسئول نشوند و یا وقتی مسئول شدند پا روی تنوع طلبی های خود بگذارند چون الگو هستند بحث مهمی است اما دیدگاههای جناحی متاسفانه خیلی بیشتر انگار طرفدار دارد تا یک مسئله مهم اجتماعی (3358088) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۷:۴۹
اتفاقا ایشون اصلاح طلب هستند و الان جدل بر سر یک عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران هست. ولی اصلاح طلب و اصولگرا ندارد؛ در هر دو صورت نباید از این فضولی ها کرد. (3357606) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۰:۵۳:۱۷
اره از مطالب انتقادی و تند رونامه نگاران اصلاح طلب مشخصه که تو اصلا دروغ نمیگی!! (3358581) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۹:۵۳:۴۵
دروغ درهر فرصتی تقیه محسوب میگردد.!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟ (3361321) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۳ ۰۰:۰۴:۱۱
بحث سر اصلاح طلب و اصولگرا نیست
بحث اصلی و نکته مهم عملکرد نادرست خبرگزاری هاست که بسیاری از خوانندگان را خواسته یا ناخواسته به مغلطه می اندازد.
اینکه به نقل از قرآن می گویید:
«اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏پذير مهربان است»
و بعد می گویید:
پس از مطلع شدن از خبر دیروز با عنوان «جزئیات جنجال همسرموقت عضو ورزشی شورا» ......
اتفاقا آن چه ذهن خوانننده را به خود مشغول می کنند این است که کدام عضو ورزشی شورا شهر؟؟؟؟
البته زحمت می کشید و جلوتر می گویید عضو اصلاح طلب که باز این هم باعث گمان نسبت به دیگر اعضای ورزشی شورای شهر می تواند باشد چراکه ما یک عضو ورزشی غیر اصلاح طلب(مستقل یا اصول گرا) در شورای شهر بیشتر نداریم!
اگر خواننده خواسته یا ناخواسته ذهن ش به سمت عضو ورزشی اصلاح طلبی روانه شود که اصلا این تیتر نه مربوط به اوست و نه از وی چنین عملی سر زده چه کسی باید پاسخگوی ایجاد این گمان اشتباه باشد؟؟؟ (3363786) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۴:۱۴
دوستان عزيز..انقدر سياست زده شده ايم كه درباره يك كار شرعي يا غير شرعي هم اصولگرا و اصلاح طلب ميكنيم كه اين خيلي بد است..استفاده ابزاري از يك ضعف و يا ايروبري از يك فرد براي رسيدن به هدفي جناحي همانگونه كه براي مهاجراني منفور است براي يك اصولگرا هم منفور است ...جناب رستگار اين متن شما هم همان تجسس است ..شايد خيلي افراد خبر نداشته باشند وقتي درباره يك موضوع نوشتن تكرار شود مردم بدنبال فهميدنش ميروند...بخدا قسم صف اصولگرا و اصلاح طلب در جهنم يكي است..مواظب باشيد.. (3357685) (alef-18)
 
کارشناس
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۰۸:۲۲
درود بر شما موافقم نباید این قدر سیاست زده باشیم (3358090) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۱:۲۲:۴۲
کار شرعیه خانمش رو از خونه انداخته بیرون ؟ (3359082) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۴:۴۵
در تایید حرف شما بزرگوار همین خبر ضرب و شتم د‌ختر د‌انشجو د‌ر میتینگ انتخاباتی فتنه‌گران! دختره بسیجی شد، اصلاح طلبان هم فتنه گر و عامل نفوذی و ضد انقلاب و غیره! (3357859) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۰:۱۶
آبروی اشخاص ربطی به تمایلات سیاسی آنها ندارد . آموزه های دینی ما آبروی مومنین را مقدس تر از کعبه میداند لذا نباید با بی توجهی آبروی همدیگر را تباه کنیم. با هم مهربان بودن چیزی است که تمام پیامبران الهی ما را به آن دعوت کرده اند اما کو گوش شنوا!!! (3357930) (alef-18)
 
1364
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۲:۳۱:۴۲
ایرانیان عزیز
تجسس در زندگی افراد گناه بزرگی است.بیایید این رفتار ناپسند را برای همیشه کنار بگذاریم.

زندگی خصوصی افراد به خودشان مربوط است.. (3358420) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۵۵:۲۷
من یادمه اون عضو خانم شورای شهر اومد در رای دادن یک دروغی گفت و کار بسیار ناپسندی کرد دوستان اصولگرا چنان از این دروغگویی حمایت کردن و توجیه کردن که ما متحیر ماندیم!!
کلا اگه بخای کاری رو توجیه کنی خیلی راحته همین مقاله اگر نظر عکس رو میخواست بده باز میومد و شروع به توجیه میکرد. ماله کشی کار سختی نیست در عصر ما (3358536) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۱:۰۴
من نمیفهمم اینقدر تابلو باید آبرو یکی رو برد برای حذف کردن (3357521) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۲:۲۱
چی شد برادرا یک دفعه یاد لاتجسسوا و دفاع از حریم خصوصی افتادند؟ (3357525) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۲:۵۳
يادش بخير عكس زن منتشر شد زمان اقاى خاتمى و ادعا كردى زن مهاجرانى و چقدر تهمت زدن يادش به خیر رسانه هایی که اون کار رو کردن (3357527) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۱:۰۱
آقای رستگار اون موقع هم یاد حریم شخصی‌ افتاد یا به صرفه نبود؟ (3357570) (alef-18)
 
حق بین
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۲:۵۴
در تکمیل نوشته فوق باید اشاره کرد اگر در این مملکت به دین اسلام معتقد هستیم از نظر شرعی ازدواج موقت منعی تدارد ولی در خبر دیروز طوری القا گردیده بود که انگاز آن عضو شورای شهر عمل خلافی را مرتکب شده است (3357528) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۷:۰۳
دقیقا من نمیدونم اینایی که حلال خدا را حرام میکنن، چه جوری میخان اون دنیا جواب بدن؟! (3357587) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۰:۱۹:۵۸
اگه کار حلال کرده و شرعیه و هیچ اشکالی بهش نیست
پس مخفی کاری چرا؟
نگرانی از برملا شدن چرا؟
قایم باشک بازی چرا؟
اسم نبردن از اون شخص چرا؟
اگه کارش درست بوده، خب همه چیز رو با اسم و عکس و مشخصات کامل اعلام کنین ما هم ازش یاد بگیریم! (3358202) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۱۳:۰۹
مگر همه کارهای شرعی را باید جار بزنیم که شما یاد بگیرین (3358474) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۷:۰۹:۴۰
این آقا اگر حقوق همسرش را ادا میکرد این خانم هرگز به خودش انجازه نمیداد دست به چنین آبروریزی بزند.
کسی که حقوق اولیه خانواده اش را مراعات نکنه چطور نسبت به حقوق مردمی که او را انتخاب کرده اند احساس مسوولیت خواهد کرد. (3358667) (alef-18)
 
کاتب
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۲۱:۲۸
شما اونجا بودی دیدی که حقوقش پامال شده.شاید زیاده خواه بوده.برا روشن شدن حق به جای ترور شخصیتی به دادگاه مراجعه میکرد.مگه اینکه دادگاه رو صالح نوین قضیه اش فرق میکنه. (3359829) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۹:۵۱
ببینم چطور برای سارکوزی و اولان پته بر ملا کردن عیب نیست و دخالت در مسائل خصوصی نیست. اما به داخلی ها که میرسه همه کار تحت لوای دین انجام میشه و اگر کسی دخالت کنه دخالت در مسائل خصوصی است (3357593) (alef-18)
 
کاتب
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۱۸:۴۰
اون کارش حتی از نظر مسیحیت هم غیر شرعی بود؛خودشم کافر حربیه؛ حسابش فرق میکنه.یعنی این قدر هم متوجه نیستی. (3359822) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۵:۱۴:۴۸
طرف موحده کلیسا میره. آنوقت تو کافر حربی رو از کجا درآوردی؟؟؟ریسه دارم میرم از اون کافر حربی تو!!! (3360981) (alef-18)
 
یه نفر
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۹:۵۷
منعی ندارد ولی عملی نیست دوست عزیز
من به عنوان بک خانم که زندگی را با همسرم از صفر شروع کردم و پا به پای او برای این زندگی در داخل خانه و اداره تلاش کرده ام در صورت مواجه شدن با این حلال شرعی که شما می فرمایید اول برای گرفتن مهریه که حق قانونی و شرعی من است اقدام می کنم و سپس کفشهایم را می پوشم و رو به شمال یک اردنگی جانانه نثار شوهر گرامی و همسر دوم ایشان می کنم که بی توقف تا مسکو بتازند
قطعا تصمیم خانم های دیگر هم در این خصوص همین خواهد بود
حالا آقایان محترم می توانند به این حلال شرعی اقدام کنند که آمار طلاق و آوارگی بچه ها از این هم بالاتر برود
زنهای این دوره مانند زنهای عصر قاجار نیستند که هر نوع تحقیر و ظلمی را به دلیل بی پناهی بپذیزند و دم نزنند
بله - اینطوریهاست دوست عزیز -بهتره الکی توی دلت کله قند آب نشه (3357736) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۰:۲۳:۱۴
در ضمن آمار خیانت خانم ها هم افزایش چشم گیر خواهد داشت
البته این نوع انتقام گرفتن بهتره
در برابر این مردان خیانتکار باید خیانت کرد (3358209) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۲:۲۰:۴۹
بنده بعنوان یک مرد شما رو تحسین میکنم ومنم اگه زن باشم همین کار رو میکنم (3358397) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۶:۱۹:۲۰
با نظر شما کاملا موافقم خانم، خوشبختانه دوره زمونه عوض شده
و خانمها نباید همه رفتارهای شوهر را را تحمل کنند. (3358656) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۷:۲۹:۴۸
اردنگی رو خوب اومدی.. (3358673) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۸:۰۹:۵۹
البته این نظر همه خانمها نیست (3358727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۲۰:۱۵:۲۶
بعدا که طلاق گرفتی خودت از روی ناچارای حاضر میشی ازدواج موقت کنی (3360170) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۲۱:۴۷:۱۱
ازدواج سفيد هم مي شه انجام داد دوست عزيز!!
در ضمن زني كه از لحاظ اقتصادي وابسته به مرد
نيست نياز به ازدواج مجدد نداره (3360275) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۲۲:۴۴:۴۳
ازدواج موقت با يك مرد مجرد إشكالي ندارد. (3360353) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۰۹:۲۷:۵۴
"تازیدن تا مسکو" خدایی قشنگ بود. دمت گرم (3360670) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۵:۴۴
هیچ کس از یک آدم خائن خوشش نمیاد
و یه فرد شناخته شده و پست های مهم هم باید حواسش به رفتارش باشه (3357535) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۳:۱۰
موافقم. ایشان به همسر اولش خیانت کرده (3357722) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۳:۵۲
خائن به اسلام کسی است که متعه (خاص تشیع) را انکار و ازدواج که سنت پیامبر است تقبیح میکند و آیات تعدد ازدواج را انکار میکند
خائن به اسلام زیاد داریم (3357775) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۰:۳۶:۲۸
هر خانومی مختار است اگر صلاح نداند در ادامه زندگی با شوهرش با دلیل یا بی دلیل تجدید نظر کند (البته این اختیار رفع مسئولیت کننده نیست) اما چرا اسم ازدواج یک مرد متاهل را میگذارید خیانت ؟
به چه کسی خیانت شده و بر اساس کدام قانون ؟
اگر قانون مدنی است که ازدواج مردان متاهل را به رسمیت میشناسد ، اگر هم دین است که مخالفتی ندارد پس شما بر اساس کدام قانون اسم خیانت را پیش کشیده اید ؟

مثلا اگر پسر یک خانواده ازدواج کند و مادر یا خواهر او اصلا عروس را دوست نداشته باشند و دلشان بخواهد پسر و برادرشان صرفا در خدمت خانواده پدری باشد ، حق دارند بگویند پسرمان ، برادرمان به ما خیانت کرد و ازدواج کرد ؟

یا مثلا فرزند بزرگتر که احیانا از تولد برادر یا خواهر کوچکتر ناخشنود است و میخواهد تمام توجه مادر و پدر به او معطوف باشد ، باید بگوید پدر و مادرم به من خیانت کردند ؟

چگونه قضاوت میکنیم ؟ میلی ؟ احساسی ؟ هرچی دلم بخواهد ؟ (3358973) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۳:۴۰:۳۲
ارتباط زن و شوهر با ارتباط بین خواهر و برادر و پدر و مادر یکی است ؟؟؟
خیلی نابغه ای (3359436) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۹:۲۷:۱۵
واقعا منظورت از اين إظهار نظر چي بود ؟؟
يعني يه زن بايد بنشيند و رابطه عاشقانه ي شوهرش
با يك زن ديگر را ببيند و دم نزند واقعا حس مادر به
پسرش و خواهر به برادرش يا فرزند به خواهر يا برادر
كوچكترش همانند حس يك زن به شوهرش است ؟؟
تو زندگي زناشويي را با عشق و نياز جنسي شروع
مي كني آيا با مادر و....
واقعا إظهار نظرت خيلي شرم آور و تهوّع آور بود....
نميري اينقدر فسفر مغزت رو براي اين استدلال مشمئز
كننده سوزوندي؟؟!!؟ (3360102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۱۲:۴۱:۵۱
به هر صورت هر قضاوت نیازمند یک ضابطه و قانون است. این ضابطه شما اگر سلیقه و نظر خودتان نیست از کجا استخراج شده است ؟ میتوانید بدون عصبانی شدن و توهین نمودن ، دلیلی ارائه فرمائید ؟

در مثل مناقشه نیست . اگر گفته شد علی شیر است یعنی در شجاعت نه همه جهات علی مانند شیر است. (3362632) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۸:۲۱
قضیه اقای جمشیدی زن دوم نبود. دانسته یا نادانسته شما کل مطلبتان با پاراگراف اخر زیر سوال میره. (3357540) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۵:۳۷
ایشان از آنها بود که به چمران و قالیباف رای داده بود. حالا خدا وکیلی اگر به جای این عضو شورا یکی‌ از اعضای نزدیک به طیف مسجد جمعی‌ بود هم آقای رستگار همین‌ها را می‌نوشت؟ (3357581) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۲:۰۴:۴۹
اصلاح طلب نبود اصولگراهم نبود ٫تو حزب رضایی بود از لیسته گروه رضایی رای اورد.
جزاون دسته ای بودکه قول داده بود به اصولگراها که به قالیباف رای میده ولی دراخر رایشو به هاشمی داده بود فکرمیکرد چون رای مخفیه کسی نمیفهمه این اقا به قولش عمل نکرده وحتی بعدازرای گیری هم به اصولگراهاگفته به قالیباف رای داده ولی بعدازروی دست خط فهمیدن این اقا به قالیباف رای نداده به هاشمی رای داده !
. (3358609) (alef-18)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۹:۲۲
ابتدا همسر دوم گزیدن را را قبیح نمودند و ما نیز همراهی کردیم. حال اگر کسی چنین اقدامی را انجام دهید به مانند مفسد فی الارض با وی برخورد می کنیم. باید چنین تبعاتی را بپذیریم. این هنوز از نشانه های سحر است (3357545) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۳۳:۳۶
شماها که صیغه را ترویج و تشویق میکنید پس چرا از افشا شدنش میترسید؟ اگر کار درستی است چرا خجالت میکشید؟ (3357554) (alef-18)
 
غضنفر
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۲:۵۶
اولاً اعتقادات ما به شما که خودت رو جدا از ما میدونی ربطی نداره و در ثانی کسی ازدواج موقت را منکر نشده اگه باور نداری امتحان کن!!!!! (3357937) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۳۸:۲۰
سوال رو جواب بده طفره نرو چرا ميترسي آشكارش كني؟
كسي منكر نشده!؟نود در صد مسلمانان منكر اين قضيه هستند. (3358134) (alef-18)
 
کاتب
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۲۷:۴۷
پرروئی هم بالاخره یه حد و اندازه ای داره این نود درصد رو از کجا آوردی .خود عمری که خودشون چند زنه هستن.مثل عربستان قطر عمان بحرین مصر اردن کویت پاکستان افغانستان و...... (3359843) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۲:۰۱
صيغه مختص شيعه است و شيعه هم ده درصده اول بخون بعد كتابت كن. الف چرا نظر منو كه جنبه جوابيه به يك بي ادب رو داره منتشر نميكني؟ (3364819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۲۸:۱۹
صدا و سیما که ابتدا ازدواج دوم را تابو کرد بعد ازدواج موقت را بعد شروع به ترویج سر کار گذاشتن خاستگار با سریال شمس العماره کرد و با این روند کم کم شروع به مزاح و مسخره کردن افراد کرد و تفکر پوچ گرایی و دعواهای خانگی و ترس از خاستگار بد را بررسی کرد مواردی که در اسلام نبود(به شرابخوار زن ندهید) و هشدار میداد که خواستگار برای مال شما می آید مراقب باشید
نوع زندگی پوچ گرایی در زندگی که صدا و سیما ترویج داد در نمونه دیگر در مصرف گرایی خود را نشان داد وقتی که پدر خانواده مجبور بود برای درخواست های تجاری و سبک زندگی تبلیغاتی برای برآورده کردن خواسته زن و فرزند مجبور شود چند شیفت کار کند و از خانواده دور شود
جالب اینجاست که برنامه های صدا و سیما برای پر کردن خلاء این نوع زندگی کنار برنامه های گسترده مزاح و سرگرمی سطحی دنبال کردن نتایج فوتبال چه داخلی و چه خارجی و قهرمان سازی از یک فرد لگد به توپ زن قرار داد این پروژه نفوذ جریانی وقتی کامل شد که در دولت قبل به فوتبالیست لقب قهرمان ملی داده شد و قهرمانان دیگر ورزشها به شورای شهر راه پیدا کردند (اوج ...)
اخبار ورزشی و برنامه های ورزشی بجای ترویج ورزش و آموزش تبدیل شد به پوچ گرایی ثبت مسابقات و نتایج ورزشی و دنبال کردن صحبت های پوچ افراد دخیل در آن(در برنامه های علمی نیز به دنبال علوم سطحی و اطلاعات عمومی بی فایده بود - کافیست به سئوالات مسابقات تلویزیونی توجه شود)
صدا و سیما بعد از خیانت های مختلف در نوع برخورد با مردم در برنامه های هیجانی به شدت سکولار، در یک سری برنامه سنگین مذهبی نوعی فرار از این نوع برنامه ها را ایجاد کرد طوری که در ایام مذهبی مرتب کانال تلویزیون را عوض میکنیم شاید فرجی شود و در ایام شادی مذهبی شاهد فیلم هالیوودی باشیم
عده ای از مردم بدون تحلیل و با احساس فهمیدند که صدا و سیما آن چیزی نیست که باید باشد(چند جای کار میلنگید) پس سراغ ماهواره رفتند و اینجا بود که صدا و سیما شروع به مسابقه با ماهواره گرفت و از رسالت های خود کاملتر دور شد
نیروی انتظامی وارد شد و به مردم با جبر برخورد مقطعی کرد
طوری وانمود شد که هر کسی ماهواره میبیند باید شاهد بی بند و باری در خانواده باشد (درست یا غلط یک نوع نگاه به مردم داد)
این جریان سازیها کنار پایین بودن رقم وام ازدواج و مشکلات اقتصادی و بیکاری و ... جوانان را هدف گرفت
شبها مخصوصا شبهای جمعه شاهد کنار خیابان ایستادن زنان خاص هستیم و بوق زدن و بررسی بچه پولدارها و تبعات متلک پراکنی افراد بی پول
یکی از وحشتناکترین قسمت های این ماجرا وقتی است که اخبارهای اینترنتی و ابزارهای اینترنتی به سمت آموزش جنسی (بزرگترین مشکل روانی خانواده های ایرانی) حرکت کرد طوری با این مشکل برخورد شده و سرکوب میشود که هر کسی میداند چرا یک سایت فیلتر میشود (نوعی حرص پنهان)
حالا در این وضعیت وحشتناک اجتماعی یک نفر ازدواج شرعی دوم یا حتی ازدواج موقت کرده است - همه هجوم میبرند و اظهار تاسف میکنند
ازدواج موقت که سنت تشیع است ازدواج که سنت پیامبر است و نکته اینکه علما بخاطر مسائل مهمتر و مصلحت ساکت مانده اند و بدتر اینکه اگر هم میگویند رسانه ندارند
حالا باز به این همه اضافه کنید اخبارهای ممتد تجاوزات داعش (آنها میگویند ازدواج ما میگوییم تجاوز)
چرا ؟
هسته ازدواج و خانواده کوچکترین واحد اجتماعی یک کشور است و مشکلات مالی، درمانی، رفاهی، ذهنی، تفکر و .... مستقیما به کل جامعه درگیر میشود
سالها پیش جمعیت کشور را جوان معرفی میکردند آیا این جمعیت جوان ازدواج کردند ؟ آیا از ازدواج خود راضی هستند ؟ آیا مشکلی نیست ؟
آیا طلاق منفورترین مورد نزد خداوند نیست ؟ آمار طلاق چگونه است ؟
سرمایه اجتماعی و فرهنگی و ساختار اسلامی طی سالهای آینده به سمت نامعلومی نمیرود ؟ (تضمین موردی در مقابل موج ناهماهنگی ها مقاومت خواهد کرد)
نفوذ جریانی در صدا و سیما ریشه ها، ساقه ها و حتی میوه ها دارد و داستان معروف قورباغه و آب گرم در مواردی اتفاق افتاده است (3358124) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۳۸:۰۲
هرچی میخوای بگو ولی حجاب امر شخصی است. همانطور که میبینید حجاب اجباری جواب نداده و بیحجابی و بدحجابی جاافتاده ولی صیغه و زن دوم گرفتن در جامعه مذموم شمرده میشود (3357563) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۰:۴۳
حالا اگر یک اصلاح طلب بود تو ۲۰:۳۰هم اعلام میکردند (3357569) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۳:۴۰
نه بابا !!! بین اصلاح طلب ها که این موضوعات عادیه . (3357939) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۵۰:۲۵
طرف اصلاح طلب بوده عزیز دل. (3358157) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۸:۲۸
دیگه نسل تلگرامی عاشق اینجور خاله زنک بازیهاست دیگه. به این میگن خاله زنکی مدرن. (3357588) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۱:۰۵
عضویت ورزشکاران در شورا جواب نمیده. یکی از این ورزشکارها که فقط موقع رای دادن به چمران و قالیباف پیداش میشه (3357595) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۶:۰۷
اگر نکاهی به عملکرد رسانه های ارزشی در بیست سال اخیر داشته باشیم موارد فراوان داریم که این رسانه ها برای بدنام کردن چهرهای منتقد ودگر اندیش انواع اقسام اتهامات اخلاقی به آن ها نسبت داده شده است من جمله داشتن زن صیغه ای اما حال که نه در رسانه های رسمی بلکه در شبکه های اجتماعی حرف های درباره ی یکی از چهره های نزدیک به آنها زده میشود وب سایت ارزشی ناگهان دلواپس حریم خصوصی افراد می شود. (3357623) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۲:۴۲
مثل اينكه خبر زن دوم اقاي مهاجراني يادتون رفته (3357677) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۹:۱۵
این آقا با رای مردم به اینجا رسیده. این اسمش تجسس نیست. من که اگر بخوام به کسی رای بدم حتما برام مهمه که همچین آدمی نباشه. فکر کنم حق همه هست که بدونن این نماینده محترم!!!! کیه (3357714) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۰:۲۴
حالا کی بوده که حتی با اینکه می دونسته اگر این موضوع معلوم بشه واسش خیلی دردسره نتونسته جلوی خودشو بگیره!! (3357718) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۷:۵۶
خوب گیرم که زن صیغه ایش بوده و حلال ،اگه با انصاف و ازدواجش از سر خیر خواهی بوده چرا قفل خونه رو عوض کرده که زنش بی سر پناه بمونه (3357732) (alef-18)
 
مبارز
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۵:۱۹
خب شاید زنه مقصره. چرا اینقدر زود قضادت میکنیم. برخی از این زنها واقعاً خانه خراب کن هستند....یا بگیریم که زود قضاوت نکنیم . (3357943) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۸:۱۷
خوب آبروش رفت. حقش بود. (3357733) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۵:۰۲
زن دوم داشتن یعنی مرد میداند که هم تمکن مالی دارد و هم عادل است و چنین مردی ستودنی است (3357749) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۷:۲۲
شمااصلا خبرو خوندی ؟!!!
زن دوم اومده ابرو شو بردهبه خاطراینکه اقا این زنوازخونش پرت کرده بیرون
کدوم عدالت
کدوم تمکن مالی (3357803) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۸:۲۹:۴۵
در ازدواج موقت تامین مسکن شرط نیست . همسر دائم که نبوده اند . (3362025) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۱۸:۱۴
ستودنی؟! !!!!!!!!!!!!!!!! حالم از چنین مردی به هم میخوره (3359821) (alef-18)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۵:۳۸
وقتي دين ، مذهب ، اخلاق و ... را سياسي و جناحي مي‌كنيد ديگر بايد فاتحه خيلي چيزها خوانده شود و ... (3357750) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۵:۴۰
ازدواج سنت من است و هر کس ... از من نیست (3357751) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۱:۱۹
احادیث بسیاری وجود دارد که ائمه دستور مستقیم به ازدواج موقت میدادند
ازدواج موقت یکی از سنت های تشیع است و مخالفان آن حامیان عمر هستند و دشمن تشیع
پیامبر نیز فرمودند ازدواج سنت من است
متاسفانه اشخاصی در ایران بصورت گسترده با ازدواج دوم و موقت مخالفت میکنند و این دشمنان تشیع حتی در صدا و سیما سریال میسازند و ذهن مردم را منحرف میکنند و ازدواج دوم که حتی در قرآن نیز آمده دارای شرایطی میدانند که شامل هیچ انسانی نمیشود (از خداوند نمیترسند)
متاسفیم که تعداد شیعیان حتی کمتر از 313 نفر هست (3357766) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۴۶:۳۲
شرایط در قرآن آمده اگر خوانده باشید البته!
در صورت اختیار کردن بیش از یک همسر باید عدالت ورزید و البته اکثر شما نمی توانید... (3357962) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۰:۲۲
مگه در موضوعات دیگر دینی افراد به تمام و کمال ادای حق می کنند که در اینجا توانایی داشته باشند؟ یقینا نمی توانند اما بحث رابطه زن و مرد از قدیم بوده هم اکنون هست و در اینده نیز خواهد بود
در جوامع غربی به نوعی ان را پاسخ دادند در اسلام هم به صورت صیغه که در ان مسئولیت پذیری هم وجود دارد (3359115) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۵۶:۲۵
در مملکتی که جوانان مجردش ازدواج اول نمیتونن بکنن، علاقه ی متاهل ها به ازدواج دوم نو بره! (3357981) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۳۳:۴۳
کاملا" درست میگی عزیز دل برادر! من خودم متاهل هستم و زن صیغه ای هم چندتا دارم! بازم بتونم میگیرم! کاملا" هم شرعی و بلااشکال هست و خیلی هم صواب داره و لذت هم داره! چی از این بهتر آخه؟ خدمت شما عرض شود وقتی که خیلی از پسرهای این دوره خودشون دست کمی از دختر ندارن. ما که امکانش رو داریم جور اونها رو داریم میکشیم! بده؟ (3358505) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۱:۱۵
قطعا این کار رو بدون اطلاع از همسرت انجام می دی
اگر راست می گی برو بگو ببین چه قیامتی می شه
برادر عزیز : جواب خیانت ،خیانته ، بعد می گید چرا خانم ها خیانت می کنند ؟
توجیه می کنید که یه مرد می تونه همزمان جند زن را دوست داشته باشه و زن نمی تونه ، غافل از اینکه زن به مردی که بهش خیانت کرده علاقمند نمی مونه و به مرد دیگه ای علاقمند می شه
شما هم با دستاویز دین خودتو توجیه نکن
اگر تمکن مالی داری موجبات ازدواج جوانان نیازمند رو فراهم کن
به جای تنوع طلبی و افتخار کردن به این کار ....
زنهای این زمونه ننگ چند همسرس شوهرانشان را نمی پذیرند
یا طلاق می گیرند و بنیان خانواده از هم می پاشه یا برای خاموش کردن سوز دلشون خیانت می کنن و فساد از این هم شایع تر می شه
در هر صورت زندگی بچه های این خانواده ها سیاه می شه (3359791) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۸:۳۳:۲۷
چرا اسم ازدواج یک مرد متاهل را میگذارید خیانت ؟
به چه کسی خیانت شده و بر اساس کدام قانون ؟
اگر قانون مدنی است که ازدواج مردان متاهل را به رسمیت میشناسد ، اگر هم دین است که مخالفتی ندارد پس شما بر اساس کدام قانون اسم خیانت را پیش کشیده اید ؟

مثلا اگر پسر یک خانواده ازدواج کند و مادر یا خواهر او اصلا عروس را دوست نداشته باشند و دلشان بخواهد پسر و برادرشان صرفا در خدمت خانواده پدری باشد ، حق دارند بگویند پسرمان ، برادرمان به ما خیانت کرد و ازدواج کرد ؟

یا مثلا فرزند بزرگتر که احیانا از تولد برادر یا خواهر کوچکتر ناخشنود است و میخواهد تمام توجه مادر و پدر به او معطوف باشد ، باید بگوید پدر و مادرم به من خیانت کردند ؟

چگونه قضاوت میکنیم ؟ میلی ؟ احساسی ؟ هرچی دلم بخواهد ؟

به هر صورت هر قضاوت نیازمند یک ضابطه و قانون است. این ضابطه شما اگر سلیقه و نظر خودتان نیست از کجا استخراج شده است ؟ میتوانید بدون عصبانی شدن و توهین نمودن ، دلیلی ارائه فرمائید ؟ (3362035) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۱۴:۰۷:۳۵
شما پارتي داري ها
بالاتر همين كامنت را منهاي پاراگراف آخر گذاشتي و چه عجب توسط گردانندگان سايت تأييد شد!!
البته به تعداد مثبت هاي پايين نظرت يه نگاهي بكن !! (3362811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۸:۳۹:۰۸
اتفاقا وقتی جوانها علاقه ای به ازدواج ندارند باید برای جلوگیری از فساد و ترویج ازدواج و مصلحت شروع کنیم به ترویج متعه و ازدواج دوم (3358781) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۳:۵۵
.... و خانم ها هم ساکت می نشینند که شما در دانه های عالم امکان هر کاری دلتان خواست بکنید؟؟؟ (3359796) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۰:۳۲:۰۶
خدا رو شکر نمردیم معنی شیعه بودن و تبعیت ار ائمه رو فهمیدیم
شما کدام یک از دستورات خدا و پیغمبر را بطور کامل اجرا کرده ای که توی این یکی عقب موندی ؟؟؟؟
زنان ایران تن به این ذلت نخواهند داد که امثال جنابعالی اين چنين كنى
قطعا با طلاق جواب خیانت را خواهند داد (3358229) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۴۶:۲۷
انوقت بچه هاي حاصل از صيغه هم به بچه هاي طلاق أضافه مي شود. چون از قبل مشخص است كه ازدواج موقت است. (3358334) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۵۰:۴۱
من برام مهم است كه به كسي رأي دهم كه يك زن داشته باشد و به زنش وفادار باشد چون نحوه عمل كردش در خانواده نحوه تفكرش را نشان مي دهد و مي تواند روي تصميم گيرم او براي من تأثير بگذارد. (3358339) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۵۲:۱۲
خوب مهريه كامل زنت را بده بعد برو زن دوم بگير. اسلام را نصفه ياد گرفتي؟ (3358342) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۸:۳۷:۵۰
حضرت علی (ع) شرایط مومن را برای یکی از یارانش باز گو کردند با این شرایط مومن نداریم
امام رضا (ع) نیز شرایط تشیع را باز گو کردند که با این شرایط شیعه نداریم
حالا که این شرایط نیست باید بساط نماز و روزه را برچید ؟؟؟!
حالا که همه تا صحبت ازدواج دوم و متعه میشود میگویند شرایط دارد و هیچ کس در ایران این شرایط را ندارد باید برچید ؟؟!
تا میگوییم متعه و همسر دوم همه با چوب توجیه عدالت و تمکین میافتند به جان افراد و انگار از سنت پیامبر نفرت دارند حالا اگر کسی هم احساس عدالت و تمکین کرد باید وی را ستود حتی اگر موردی بخاطر جو روانی جامعه طرف اشتباه کرد و عادل هم نبود این مهم نفی نباید شود (3358779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۳:۳۴
شما مي تواني زن دوم اختيار كني و بدون عدالت زن اولت را با تنها پول و يا به أمان خدا رها كني اما تكليف عواطف و غريزه زن اول چي مي شود. اگر با منطق شما زن اول رفت و با مرد ديگر خلا عاطفي خود را پر كرد أشكال ندارد
مرد عادل مهم نيست كه باشد پس نعوذ بالله زن هم مهم نيست خيانت كند. منطق شما يك طرفه به قاضي رفتن است و نديد گرفتن نياز جنسي و عاطفي زن و انرا تنها به عنوان كالاي ارزشمند در گوشه خانه مي خواهيد نه يك إنسان با نيازهاي جنسي شبيه مرد. (3360065) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۸:۲۱
ای بابا همه مردم به کار هم کار دارن، همه خودشون میدونن و خدای خودشون، ما بنده خدا هستیم نه خود خدا! (3357879) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۶:۲۴:۴۵
الان زنا تو جامعه بیداد میکنه و شرب خمر هم زیاد شده،به قول نگارنده آیا حلال است چون داره عرف میشه؟! (3357918) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۷:۰۱:۴۶
موقعی که خبرنکار رسانه ملی در انگلیس ا ز آزادی موجود در آن کشور سو استفاده کرده و از زندگی شخصی خانواده سلطنتی انگلیس گزارش تهیه میکند از بقیه چه انثظاری میرود؟ (3357990) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۷:۰۵:۰۷
اين از نشانه هاي عقب افتادگي جامعه است (3357998) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۷:۰۷:۰۸
بنده نمی دانم داستان چی بوده و در رابطه با چه کسی است. حریم خصوصی هم محفوظ اما هر کس وارد سیاست می شود به اصطلاح وارد ساختمان شیشه ای می شود و مردم حق دارند بدانند و دیر یا زود خواهند دانست (یادتان نرود ما در چه عصری زندگی می کنیم) آنانی که تصمیم می گیرند (هر یک در جایگاه و محدوده خودش) نه تنها در رابطه با مسئولیت هایشان بلکه حتی در امور شخصی شان. مثلا چند فرزند دارد، در چه منزلی و در کجا سکونت می کند چه دارایی هایی دارد (خودش و افراد خانواده اش) ...... بالطبع مردم هم با توجه به دیدگاه های خودشان نظری مثبت یا منفی ارائه می دهند و شخص مورد نظر هم آنچه را که درست می داند عنوان می کند و از خود دفاع می کند. بله گرفتن همسر دوم به خودشان مربوط است اما دانستن آن حق مردم است. (3358005) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۷:۰۸:۱۸
یادتان رفته چه طور آبروی آقای مهاجرانی را بردید؟ (3358007) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۳۹:۳۵
صدا وسیما خودش الگوی این کارهای ضد ارزشی است. (3358321) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۰۶:۵۲
پسر ایشون برای باباش ابرو نذاشته
دکل نفتی رو کی برده بود؟؟ (3358467) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۴۰:۳۷
چند همسری و ازدواج موقت با رعایت شرع بلا اشکال است انچه که اشکال داره رعایت نکردن احکام این نوع ازدواج است . خداوندی که خالق من وشماست بهتر ب احوالات ما اگاه است (3358137) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۸:۴۳:۳۷
در سایر کشورها شرط تصدی مقامات اجرائی شفاف بودن زندگی و مال ودرآمد آنها برای مردم بوده وبرای همین است که خبرنگاران دائما رفتار آنها را رصد میکنند وانحراف آنها از آنچه که قبلا اعلام کرده و یا به آن عمل نمیکنند را به مردم اعلام میکنند. جایگاه اجتماعی مقامات حیاط خلوت آنها نمیباشد واین حق مردم است که بدانند کارگزاران آنها چه میکنند. واگر این آقایان دوست ندارند میتوانند تشریفشان را ببرند وکسانی که داوطب شفاف شدن زندگیشان برای مردمند بجای آنها بیایند.
در همین افغانستانی که ما آنها را قبول نداریم همین دیروز اموال و درآمد33 مقام دولتی از رییس جمهور گرفته تا پایین را اعلام کردند. در فرانسه رسانه ها سراغ سارکوزی و سپس اولاند هم رفتند.
رد این آقای اولاند را سوار بر موتور سیکلت با کلاه کاسکت در حال تردد به منزل معشوقه اش گرفتند ول قبول کرد که این حق مردم فرانسه وخبرنگاران است که آزادی برای همه را پاسداری کنند.
آزادی هر فرد در گرو آزادی تعریف شده برای دیگران است و اگر این آقایان فکر میکنند کاری که انجام میدهند درست است میتوانند با شهامت از آن دفاع کنند. حال قضاوت با مردم است که آن طرف را با آن نوع طرز فکر و نوع زندگی قبول داشته باشند ویا نه واین تائید یا عدم تائید را هنگام رای دادن منظور مینمایند.
جا دارد از هلموت کهل صدر اعظم آلمان که عامل اتحاد دو آلمان خاوری و باختری بود یاد کنیم که با آنهمه خدمات وپس از 12 سال تلاش نفسگیر فقط بدلیل پاسخگو نبودن در برابر سوال خبرنگاران برای مشکی موهایش در آن سن وسال که از پاسخ به آن طفره رفته بود و دلیل آن این بود که موهایش را رنگ میکرده و راستش را نگفته بود (نه اینک دروغ گفته باشد) از صدر اعظمی استعفا داد و از رهبری حزبش هم کنار گذاشته شد.
این حرفها وتفسیرهای نیم بند و آبکی را لطفا کنار بگذارید وبه حقوق خود در برابر کارگزاران بیشتر فکر کنید. فردای قیامت بابت کجروی آنها هم از ما بازخواست خواهند کرد. (3358141) (alef-18)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۰:۰۴:۴۶
صيغه هيچ مشكلي از زن صيغه اي دوا نميكنه و فقط باعث از هم پاشيدن خانواده اول ميشه. چنين مردهايي هم وابستگيشون به خانواده اولشون بيشتره و بعد از فروكش كردن هوا و هوسشون برميگردند سر زندگي اول و به همين دليل پنهانكاري ميكنند. پس شعار نديد كه داريد از ائمه پيروي ميكنيد.از خود پيغمبر(ص) پيروي كنيد كه متعه نداشت.
در ضمن مطلب براي پيروي زياده كه شما همين يكيشو چسبيديد. (3358165) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۲:۳۳
خداوند بر اساس توانایی سنجش میکند اجازه دهید این مستحب را مردان انجام دهند بقیه مستحب ها به عهده شما بانوان
البته طنز می باشد (3359118) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۹:۴۱:۵۵
خيلي بي مزه بود (3360125) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۰:۱۰:۰۹
صدا و سیما اخبار خصوصی اولاند و ... را پخش میکنه مردم یاد میگیرند. سیاسیون باید از خودشون مراقبت کنند (3358176) (alef-18)
 
تهرانی
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۰:۴۶:۵۶
بیچاره اونایی که به این بابا رای دادن وضع مالی تمام اعضای شورا توپه اون دنیا جواب داره خیلی زود جواب اعمالمون رو میبینیم (3358999) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۰۲:۴۶
کار شما هم دست کمی از اون سایت نداره. من اصلا از ماجرا خبر نداشتم اما تا عنوان مورد اشاره رو تو گوگل سرچ کردم فوری ته ماجرا دستم اومد! (3358268) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۲:۴۴:۲۴
دمت گرم منم موندم کی بوده میرم گوگل بم میگه (3358622) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۰۴:۰۹
چقدر اخلاقیات در این مملکت تنزل کرده که افرادی که یقینا به خدا هم اعتقادی ندارند حتی به حریم خصوصی افراد هم رحم نمی کنند فقط باید گفت اتقوا الله. بترسید از خدا (3358270) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۹:۰۵:۳۵
جایگاه اجتماعی مقامات حیاط خلوت آنها نمیباشد واین حق مردم است که بدانند کارگزاران آنها چه میکنند. واگر این آقایان دوست ندارند میتوانند تشریفشان را ببرند وکسانی که داوطب شفاف شدن زندگیشان برای مردمند بجای آنها بیایند. (3358817) (alef-13)
 
کیا
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۲۸:۰۳
پیامبر و امامان ما هم تعدد زوجات داشتن و امروزه آنها را به عنوان الگوی اخلاقی و زندگی معرفی میکنیم و تقدس خاصی برایشان قائل هستیم در این فکر هستم اگر در آن زمان زندگی میکردیم معاذالله برخی چه توهینهایی نثار آنها میکردند (3358499) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۲۳:۵۷:۲۵
من ماجرای فرزاد جمشیدی رو نشنیده بودم اینجا شنیدم :-) (3358538) (alef-18)
 
خسته نباشی
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۵:۲۶:۲۸
تو دیگه خیلی اسکولی که الان فهمیدی.کل ایران پارسال خبر دار شدن.هر کس وایبر داشت فهمید.تازه با اینترنت آشنا شدی؟ (3359713) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۷:۰۸:۱۵
به هر حال اصل موضوع این خبر را دانسته یا نادانسته نادیده گرفتید و اونم اینه که زندگی شخصی هر کس به خودش مربوطه
ولی چیزی که هست همیشه دنبال یه سری بهانه میگردید که سرک کشیدن تو زندگی دیگران را توجیح کنید
یه روز چون فرد مهمی هست
یه روز چون اصول گرا هست
یه روز چون اصلاح طلب هست
یه روز بخاطر شورای شهر
یه روز بازیگر
یه روز ورزشکار و ........

این نشون میده که جامعه ما دچار یه بیماری هست (3358666) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۰۷:۴۹:۳۲
پس بگو اینا واسه چی تو مجلس واسه گرفتن زن دوم انقد جوش میزنن میخوان کار خودشونو راحت کنن (3358687) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۰:۰۰:۴۷
هیچی نگیم بهتره . (3358912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۵:۰۹
آقای رستگار، یک مقاله هم در مورد مظلوم!!!! واقع شدن الهام چرخنده بنویس. بی‌ ادبی‌ او و اهانتش به یک دختر خانم سوژه شبکه‌های اجتماعی شده. (3359148) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۲:۱۶:۳۰
دو طرف راضی( و شرعی) به ناراضی چه (3359242) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۲:۵۱:۱۹
کسانی که سابقه ممتدی در بی اخلاقی سیاسی دارند حق ندارند از اخلاق سخن بگویند؟؟ (3359324) (alef-18)
 
عبدالرضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۳:۲۰:۵۴
روزنامه ک. و ش. سردمدار نشر اخبار زرد در مورد کسانی ست که تفکراتشان با تفکر اقای ش. فاصله دارد ...این روزنامه اخبار دروغ و نسبتهای نا روا به همه کسانی که شبیه انان فکر نمیکنن را نشر داده و میدهد ... این ایه ۱۲ حجرات در مورد محمد خاتمی میرحسین موسوی مهدی کروبی و..... مصداق ندارد ؟ (3359390) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۳:۲۱:۴۴
اينجور ادمها را ازكار بايد بركنارشوند واصلا توجيه شرعي هم نداره وبا دين واحساسات مردم هم بازي نكنيد... (3359393) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۳:۲۲:۴۸
شرم وحيا ازبين رفته كه يك مسئول به خودش احازه صيغه ووو را ميدهد ووقتي اون بالا اين كاررا بكنه از جوونها چه انتظاري ميره.!!؟؟ (3359395) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۰:۰۴
صیغه تنها راه نجات اسلامی این جامعه از سونامی بی اخلاقی جنسی است که زندگی همه ما ها را تهدید میکند (راه غیر اسلامی آن همانکاری است که غربی ها میکنند). خواهران عزیزی که فکر میکنن این روش اشتباهه و خیانته آماده باشند که خیانت های واقعی را از نزدیک لمس کنن. یکی از دلایل مقاومت خانمها با این مساله نا آشنایی آنها با بیولوژي و روانشناسی مردها است. خانمها فکر میکنند جسم و ذهن آقایان مثل جسم و ذهن خودشان عمل میکند. من آمادگی دارم نقد های دوستان به ادعاهای خودم رو پاسخ بدهم. (3359787) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۷:۰۲:۲۱
چرا اين حرفو ميزنيد؟؟
مگر شما ازبيولوژي وفيزيولوژي زن چقدر اطلاع داريد؟؟؟
زن نياز به خودنمايي داره ولي اون در خود ش سركوب ميكنه ومگر او انسان نيست؟ پس چطور توي گرما ي داغ تابستان باحجاب راهميره وبا اينكه دوست داره خودنمايي كنه!؟؟؟
و.....اونوقت اقايان نميتوانند بر اميال خودشون غلبه كنند؟
واقعا بي انصافيه.
كه اززن ميخواهيد حجاب داشته باشد وتقوي
ومرد هرجور ؟؟؟
نه برادر شما از زن وخواسته هايش نميدانيد
واينكه زنان ما نجيب اند براتون اينطوري تداعي شده كه زن خواسته نداره واين بيولوژي مرد مهم است وبايد بره دنبال صيغه بازي؟؟؟؟ (3359901) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۲:۱۵:۵۵
من دکترای بیولوژی تکوینی دارم و مدرس دانشگاه هستم. البته نمیتوانم ادعا کنم که همه چیز را میدانم در مورد تکامل. موافق این فرمایش شما هستم که جنس زن تمایل به نمایش دادن خودش داره و معتقدم برای ارضای اون نیاز باید راه حلی اندیشیده بشه. هر تصمیمی که در مورد صیغه یا هر پدیده دیگری گرفته میشه باید با پذیرش عوارضش باشه. عدم ارضا جنسی مردان باعث شیوع خیانت و طلاق در جامعه و از بین رفتن بنیان خانواده و پایبندی به اخلاق جنسی در اجتماع خواهد شد همان طور که عینا در زندگی روزمره شاهد آن هستیم و متاسفانه این روند با شتاب در حال بدتر شدن است. من توقع ندارم کسی حرفهای منو جدی بگیرد چون زنان همه وجود یک مرد رو میخوان همه روحش و همه جسمش رو. اما عقل حکم میکند که به صورت طبیعی وقتی تنازع خواسته ها در دو جنس وجود داشته باشه شیوع طلاق و خیانت و کاهش میزان ازدواج در جامعه رخ بده. آماده باشید که ۱۰ سال دیگه نرخ طلاق در ایران بالای ۵۰ درصد و نرخ خیانت حدود ۴۰ درصد گردد. (3360805) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۲۰:۳۳:۴۴
اغای ! بیولوزی تکوینی .این مدرک را از کجا گرقتی ؟ لاب از الازهر ؟!!!! (3361364) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۷:۰۳:۳۰
چه مسئولی
شلوارش دوتا شده!؟؟؟ (3359904) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۹:۳۷
براي مردها و دختران مجرد ممكن است اما نه براي كسي كه زن دارد. به نظر مي رسد شما هم بيولوژي زنها را نمي شناسيد. أيا بيولوژيست هستيد؟ (3360073) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۴:۵۷:۲۷
بله من زیست شناسی تکاملی خوندم . نظر شما رو به چند تا نکته بیولوژیک جلب میکنم:
۱) دوره باروری در مردان از بلوغ شروع میشود و تا لحظه مرگ ادامه پیدا میکند.
۲)تعداد اسپرم آٰزاد شده در هر بار رابطه در مردان ۲۰ تا ۵۰ میلیون عدد میباشد. مشهور است که در طی هر ضربان قلب مرد حدود هزار عدد سلول جنسی تولید میشود.
۳)دوره باروری در زنان با بلوغ شروع و با یایسگی در سن حدود ۴۵ سالگی خاتمه میابد.
۴)کل سلولهای جنسی زن در هنگام آغاز بلوغ ۴۰۰ عدد است که هر حدودا یک ماه یکی از آنها آزاد میشود.

به نظر شما پدیده های بالا در کانتکست تکاملی چه معنایی میتوانند داشته باشند؟

آماده شنیدن انتقادات و پاسخ دهی به آنها هستم. (3360957) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۵:۱۰:۱۷
من ضمن تشکر از نویسنده این مطلب ذکر یک نکته را واجب دانستم.
این نکته که همسر دوم از لحاظ عرف مورد تایید در فرهنگ ما نیست قبول است. اما این نکته در گزارش مغفول مانده که اقای ... در حال حاضر همسر دومی ندارند یعنی اینکه وی سالها قبل از همسر اول خود جدا شده است و در حال حاضر تنها همسر ایشون همین شخص مورد اشاره است که حالا یا عقد ایشون دائم است یا موقت که فکر کنم مهم نیست پس بنابراین او از لحاظ عرفی هم خطای نکرده است و بحث خیانت به همسر اول هم منتفی می شود (3359680) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۹:۵۶:۵۸
فضولی در زندگی خصوصی ملت به چه! (3360149) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۲۲:۲۸:۴۱
کسانی که صیغه را قبیح میدانند آیا فکر میکنند از خدا و رسولش بهتر میفهمند؟ (3360328) (alef-18)
 
سید علی حجازی
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۲:۳۶:۲۸
با سلام
---
صیغه و ازدواج موقت نه فقط برای مردان که درخدمت زنان مومنه هم هست .
تو هندوستان پس از مرگ مرد ,زنش را باایشان دفن می کردند و خیلی ما مردهای ظاهرا غیرتمند دوست داریم و می خواهیم زنان جامعه مان پس از مرگ شوهر اگرنه جسما بلکه روحا آنان را دفن کنیم
و این مهم در خصوص زنان مطلقه هم صدق می کتدو ایضا زنانی که دیگر شانس ازدواج ندارند
در اکثر جوامع زنان همیشه ازنظر تعداد بیشتراز مردان هستند و بازه زمانی انتخاب زنان برای ازدواچ کوتاه است 17 تا 35 که سالهای میانه اصلی تر است و ما بخواهی نخواهی با انبوهی از زنان مجرد مواجه ایم
زنانی که آنان نیز می باید همانند زنان بیوه روحا زنده بگور شوند
واین عرفی که ما از آن صحبت می کنیم عمدتا ناشی از غیرت کوراست
غیرت کور ناشی ازخود خواهی قومی و قبیله ای و نه دینی
غیرت کور ,زنانی که اگر نه همه شان بلکه خیلی هاشان پس از یکی دوتا بچه به عمد و یا به اجبار مشکلات زندگی ,نیاز های شوهر را بکلی فراموش می کنند
وچه می شود کرد که از نظر مشیت الهی وعلمی و .... مردان خواهان ومهاجم اند و زنان مدافع
مردان مهاجم وخواهانند تا راهکاری باشدبرای بقا و تداوم نسل
و زنان مدافع اند تا تضمینی باشد برای بقا خانواده و سلامت اجتماع و اخلاق جامعه
البته ما درخصوص جامعه سازی خوب عمل نکرده ایم ویا اصلا عمل نکرده ایم
ما باید درجامعه محل ومحیطی مناسب برای بچه های مولود از ازدواچ موقت داشته و یا ایجاد کنیم و ایضا قوانینی برای تقبل مسولیت برای مردانی که از این طریق صاحب بچه می شوند
مردان نیازمند و پسران مجرد و ناتوان در تشکیل خانواده چه بکنند؟
و ایضا زنان بیوه ,زنان مطلقه , زنانی که بعلت ازدیاد سن, شانش ازدواج خوب ندارند؟؟
هرج و جرج جنسی غرب محکوم است ومنفور!!
ریاضت جنسی هم که باعث بیماری های روحی و روانی است !!
بی خیالی مرسوم هم که موجب گناه است و تبعاتش که بیشمار حوادث وحشتناک است
پس درود برتفکر شیعه اگر درخصوص صیغه :خوب ؛عاقلانه و با برنامه عمل کنیم
البته از حضرت علی ع تقل است که ایشان می قرماید اگر بفهمم مردی صیغه رابرای هوسرانی انجام دهد براو حد جاری می سازم
الیته این را هم باید اضافه کرد که خیلی از زنان و مردانی که مشمول موارد فوق اند گاها بعلت تقوا و...صبر و پاکدامنی را پیشه می کنند اما این نمی تواند عمومیت داشته و توجیه کننده نیاز جامعه باشد
البته در خصوص ایجاد وحتی معرفی جامعه اسلامی از نظر عدالت اقتصادی /اجتماعی و.. ما علی رغم داشتن موقعیت ,همانند موضوع ازدواج موقت کم عمل کرده و تا حدودی کوتاهی کرده ایم
البته این را هم باید اضافه کرد که خیلی از زنان و مردانی که مشمول موارد فوق اند گاها با بهره گیری از تقوا , صبر و پاکدامنی را پیشه می کنند اما این نمی تواند توجیه کننده نیاز جامعه باشد و عمومیت داشته باشد (3360823) (alef-18)
 
فاطمه حسینی
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۳:۲۱:۳۲
اولابحث سر صیغه و اینها نیست...بحث سر عوض کردن قفل منزله! ثانیانویسنده محترم هم خودشون رو نزنند به اون راه که لاتجسسوا!!! لا تجسسوا مربوط به عرصه خصوصیه نه عرصه عمومی... نکنه صحن شورای شهر صحن خصوصیه حضرات شده که شامل لاتجسسوا شده!!! زن بیچاره از همه جا مونده و رونده اونجا اومده تا معلوم شه به چه جوانمردهایی لقب پهلوان بستیم و بر صدر نشوندیم که قدر ببینند!!! گزارش این مساله کجاش قابل مقایسه با عملکرد پاپاراتزیهایه که میرن تو خلوت ستاره های سینما سرک میکشن؟ ساحل خصوصی دریا از نظر شما با صحن شورای شهر یکیه؟؟؟ یا آقای ج. خیلی خیلی اصولگرا می زنه که همه چی جاش عوض شده؟ (3360860) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۲۱:۵۶:۱۳
مسایل رو با هم قاطی نکنید
۱- آیا این ورزشکار محترم حقوق همسر اولش را رعایت کرده یا نه دراین صورت ما نباید قضاوت کنیم خدا خودش بزرگترین قاضی است
۲- افرادی که رفتار این عضو شورا را بد میدانند بهترین فرصت برای بازبینی اعمال خوشان است
۳- ضمنا نیازی نیست به این آدمی که قبول ندارید رای بدهید (3361447) (alef-18)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۱۳:۴۴:۳۹
تعدد زوجه که گناه نیست . مگه خلاف شرع کرده که زن دوم گرفته؟ (3362761) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۱۴:۰۳:۲۲
من چند تا كامنت در جواب مدافعين صيقه و...گذاشتم كه هيچ كدام تأييد نشد
اطمينان دارم كسي كه كلماتها را مي خواهد و تأييد يا رد مي كند يك آقاست كه شديدا به اين امر علاقمند است
واقعا متاسفم كه سايت وزين الف هنوز نتوانسته يك آدم بي طرف براي اين كار انتخاب كند !!
اين تعداد كامنتهاي تأييد نشده هم حتما بر خلاف عقيده ي ايشان بوده كه تأييد نشده
مي دونم چاپ نمي شه
ولي خواستم بدوني دوست عزيز
عادل باش لطفا (3362801) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
افشای ماجرای زن دوم عضو شورای شهر؛ فرهنگ پاپاراتزی یا رسالتی ایدئولوژیک؟