کد مطلب: 380007
پنج انتقاد مردم از خودروسازان
بخش اقتصادی الف، ۲۰ مرداد ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۲
مصرفکنندگان رضایت نسبی از عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. براساس یک نظرسنجی بیشترین انتقادات مردم از خودروسازان پیرامون پنج محور اساسی و مهم است.
به گزارش ایسنا،در نظرسنجی صورت گرفته با موضوع "میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال ۱۳۹۴" مصرفکنندگان انتقادات مختلفی را نسبت به عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو مطرح کردهاند.
براساس این نظرسنجی پنج موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو"، "تاخیر در زمان تحویل خودرو"، "دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو"، "وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل" و "کم بودن تنوع آپشنها" محور بیش از ۵۰ درصد انتقادات مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تشکیل میدهد.
این انتقادات تایید کننده این باور رایج در میان عموم مصرفکنندگان است که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده در ایران وجود ندارد. درواقع قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالاست.
علاوه بر آن مصرفکنندگان ایرانی اطمینانی از صحت خودروهای صفر کیلومتر تولیدی از سوی خودروسازان داخلی ندارند. در این زمینه در نظرسنجیای که پیش از این از نیازها و خواستههای مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی انجام شده بود، پاسخدهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغهها و خواستههای اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کرده بودند.
نتایج این نظرسنجیها نشان میدهد که دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز میشود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری کنند؛ آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل، نیاز به مراجعه به تعمیرگاهها دارد!؟
در این زمینه عملکرد خودروسازان بزرگ داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای حل عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شدهاند.
نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان در حالی است که وزیر صنعت به عنوان عالیترین مقام دولتی سیاستگذار صنعت خودرو نیز تاکنون چندین بار انتقاداتی را از عملکرد خودروسازان مطرح کرده است.
در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمتزاده اظهار کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرفکنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
وی همچنین از این انتقاد کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاهها مراجعه کنند!؟ ".
کلمات کلیدی : خودرو ، قيمت خودرو ، بازار خودرو
راه حل مشكل خودرو ،خصوصي و رقابتي شدن اين صنعت است؟ (3877404) (alef-3)
مردم فقط یک انتقاد دارند. آن هم تولید خودرو انحصاری تاریخ گذشته گران و بی کیفیت در ایران است. (3878260) (alef-3)
اگر دولت اجازه خصوصي سازي رو بده و دست از سر خودرو سازي برداره اتوماتيك پاي رقابت مياد وسط كيفيت هم بالا ميره (3878516) (alef-3)
کاملا درست است چون تا وقتی پشتشان به دولت گرم است بی کیفیتی و گرانی و عدم ابتدایی ترین اصول مشتری مداری ادامه دارد. در رقابت است که مجبار به رشد پیش میاید.
مرسدس بنز آلمان که برای خرید بروید برگه هایی به شما میدهند که از طریق آن آپشن ها را انتخاب میکنید. از رنگ و جزییات صندلی تا حتا اینکه لوله اگزوز چه صدایی بدهد و سمت راست یا چپ باشد.دستکم یک شاعت فقط وقت شما برای انتخاب است. اینجا ندیده باید به هر قیکتی که کقتند بخری و ببری خانه و آنجا میفهمی چه عیوبی دارد و خدمات پس از فروش هم که نگو.بعد هم هی شعار خرید تولید داخلی به خورد جماعت میدهند
البته درباره مرسدس بنز در سایت این شرکت نوشته شده وگرنه ما کجا و مرسدس بنز کجا (3878531) (alef-11)
مردم 50000 ایراد هم بگیرند درامدی که دولتها از خودرو سازی و تعرفه واردات دارند در فروش نفت ندارند بنابراین بهبود کیفیت یعنی بالا رفتن قیمت تمام شده و کمتر شدن سود و انسان عاقل مادامی که مردم کماکان برای خرید صف میکشند فقط سعی در حفظ بالاترین سود دارد به هر روشی که باشد (3877922) (alef-3)
مقداد
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۳:۱۶
فقط چند سال اول. رقابتی شدن باعث میشه لگن سازامون سرمایه گذاری کنن رو کیفیت و تا چند سال آینده تبدیل به خودروساز بشن و اونوقت سودی که ایران میتونه از صادرات خودرو بدست بیاره بسیار بسیار زیاد بشه. اما تا وقتی اینجوری باشه، هیچی !!!
البته مدیران میلیاردی بی مصرف تا هستن، وضع همینه (3878469) (alef-11)
مردم با نخریدن خودروهای بی کیفیت داخلی وچینی به شعور خود احترام بگذارند. (3877951) (alef-3)
به این حد از اگاهی نرسیدن متاسفانه. پارسال کمپین بود شما دیدی که عاقبتش چی شد (3878505) (alef-3)
تا کی مردم نخرن؟ مردم با دولت میتونن رقابت کنن؟!!!! هر کاری هم بکنیم دولت وام 2 هزار میلیاردی میده به لگن سازها، گمرک رو هم میبنده
به نظر بنده هم بریم از منطقه آزاد ماشین بخریم همگی با هم ببریم شهرهای ایران، ببینم میخوان چیکار کنن؟ (3878954) (alef-11)
پنج مورد ذکر شده فوق از مشخصات شرکتهای متقلب و دست کج و کلاهبرداره که باید از چند فرسخی آنها رد شد و گول تبلیغات دروغ آنها را نخورد! حتی اگر مجبوربه پیاده روی یا دوچرخه سواری باشیم! که هوای تمیز تر را هم بدنبال داره ، بی وسیله بودن اولش سخته بعد چند مدت یه چیز عادی و معمولی میشه (3878074) (alef-3)
هر کدومش تو کشورای خارجی یه فاجعه محسوب میشه (3878134) (alef-3)
سوء مدیریت و بی کفایتی مدیران منصوب تا هست شرای طهمین خواهد بود و هیچ چیز اصلاخ نخواهد شد چرا حقوق هشتاد میلیون ایرانی را زیر پای حقوق نا بجای چندصد مدیر بی کفایت نابود می کنید به بهانه حمایت از کارگران خود روسازی (3878136) (alef-3)
راهکار این موضوع فقط واردات خودرو با کیفیت و قیمت جهانی است نه با گمرک و هزینه های هنگفت بالا سری . (3878169) (alef-3)
تنها راه درست شدن خودرو در ایران = تحریم و نخریدن اگه مردم ما دوست دارن یک محصول با کیفیت بخرند تنها راهش خرید اجناس خارجی است چون اجناس ایرانی همش تقلبیه (3878318) (alef-3)
فرشيد
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۱:۵۹
مردم به طور كلي از خودروساز ها ناراضي هستن. نياز به اين همه مقاله نيست ديگه. بهتره اگه امكان داره فقط يك دليل واسه رضايت مردم و باقي موندن خودروسازها بياريد ! كه البته نميشه.. (3878322) (alef-3)
تفاوت بین کیفیت خودرو ایرانی و خارجی در حد فراتر از تفاوت فیل و فنجان شده است، تا کی باید انحصار باعث عقب ماندن این صنعت شود؟؟؟ (3878450) (alef-3)
مشکل اصلی کشور ما در تمامی بخش ها اعم از خودرو که علت آن را تحریم و .. می دانند و یا سازمان های دولتی که علت آن را حقوق های نجومی و ... می دانند اینها نیست بلکه مشکل اصلی وجود باند های رابطه ای در تمامی سازمان ها است که مانع از ایجاد شایسته سالاری شده است و مدیران بعضا ضعیف بر کارمندان با قابلیت فراوان و کاربلد مدیریت می کنند و فکرشان بجای پیشرفت آن سازمان بقای خودشان در آنجاست و جلوی پیشرفت را می گیرند ... تا فساد اداری و رابطه بازی در تمام کشور برچیده نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد (3878456) (alef-11)
مونتاژ کاران محصولات قدیمی در دراز مدت
خوبه خجالت نمیکشن با این محصولات تکراریشون (3878613) (alef-11)
arash
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۰۶:۵۶
رضایت نسبی مردم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! (3878672) (alef-11)
تا وقتی که انحصار وجود داره توقع کیفیت و قیمت مناسب بیشتر شبیه جوک هستش
تا زمانی که رقابتی وجود نداره پیشرفتی هم نیست (3878754) (alef-11)
اینهایی که شرکتهایی امثال ایران خودرو و سایپا را دولتی نگه داشته و در عوض درمان و آموزش را خصوصی کرده اند واقعا دانشمندند و باید برای گرفتن جایزه نوبل در اقتصاد معرفی بشن. (3879050) (alef-11)
من به خاطر همين وام خودرو 25 ميليوني که به فرقون سازهاي ايراني دادن و مقابل خواست مردم و کمپين نخريدن خودرو بي کيفيت ايستادن، ديگه به روحاني راي نميدم. به نظر ميرسه وزير صنعت ، وزير خودرو سازهاست (3879081) (alef-11)
این انتقاد مردم چه تاثیری دارد مردم چکاره اند مردم حقی ندارند انتقاد کنند
زیرا آقای وزیر مردم را ضد انقلاب می داند (3879098) (alef-11)
کوروش
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۸:۵۳:۲۶
بزرگترین دغدغه مردم با خودروسازان مربوط به معطلی خودرو در تعمیرگاههای مجاز بدلیل نبود قطعه یدکی در زمان گارانتی است . (3879720) (alef-11)
ما هیچ رضایتی نداریم، چرا باید در زمانی که مردم کشورهای دیگه ماشین های با کیفیت و متنوع سوار میشن ما دو جور ماشین بی کیفیت قدیمی رو سوار شیم؟؟؟مردم باید بفهمن لیاقتشون این لگنا نیست دیگه، نخرید نخرید نخرید (3880603) (alef-11)