نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258210
قرائتی:جوانان در دوره دبیرستان ازدواج کنند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
این استاد اخلاق بیان داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و به نظرم ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند ما امروز ازدواج را به یک هیولا تشبیه کرده‌ایم و این باعث شده که جوانان از تن دادن به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خودداری کنند.

به گزارش فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: شیرینی زندگی به مادیات یا شهرت نیست در حالی که برخی این دو را عامل موفقیت زندگی عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در همایش طرح همسفر تا بهشت که با حضور زوج‌های جوان دانشجو در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جوهره زن و مرد یکی است، هم مرد می‌تواند برای زن الگو باشد و هم زن می‌تواند برای جامعه، خانواده و یا همسر خود الگویی شایسته باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم همسر فرعون که زنی به دور از زرق و برق زندگی و مخالف تجملات و ثروت است را الگوی مردان قرار می‌دهد تا نشان دهد که یک زن موفق هم می‌تواند الگویی برای مردان باشد.

این استاد اخلاق بیان داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و به نظرم ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند ما امروز ازدواج را به یک هیولا تشبیه کرده‌ایم و این باعث شده که جوانان از تن دادن به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خودداری کنند.

وی ادامه داد: مشکل کشور ما لیسانس و دکتر نیست بلکه نسل امروز جوهره کار و تلاش ندارند، مدرک همانند شناسنامه‌ای است که هر چند در بسیاری مواقع به آن نیاز است اما میزان علم افراد به مدرک آنها نیست.

قرائتی تاکید کرد: اگر کسی به دلیل مشکلات اقتصادی و ترس از اینکه نتواند هزینه‌های زندگی مشترک را تامین کند، تن به ازدواج ندهد ایمانش نسبت به توحید ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: مال حرام بر نسل‌های آینده افراد تاثیر می‌گذارد حتی اگر در کودکی مال حرامی را استفاده کرده‌ایم باید نسبت به ادای دین اقدام کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز وضعیت اقامه نماز در کشور را نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: چند روز پیش در جلسه هیئت دولت حضور یافتم و به رئیس جمهور و وزیران گفتم که باید نسبت به مسئله نماز و اقامه این فریضه دینی در کشور اهتمام جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: لحظات عمرمان را باید مدیریت کنیم، دو ساعت پای تلویزیون می‌نشینیم و ورزش کردن دیگران را تماشا می‌کنیم در حالی که خودمان می‌توانیم ورزش کنیم، ما یک سری قوانین کشوری که نه ریشه در عقل و نه در قرآن دارند را باید اصلاح کنیم.

قرائتی در پایان با بیان اینکه شهدای ما در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی انجام دادند، خاطرنشان کرد: امروز توجیه نقاط منفی کشور حماقت است، اما نقاط مثبت کشور را هم نباید تضعیف کرد بلکه باید در راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس حرکت کنیم.
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۲:۴۴
شکر... (2649167) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۵:۱۴
در دوره راهنمایی ازدواج کنند بسیار بهتر است (2649173) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۶:۱۵
خدا همه مسلمین رو شفا بده ان شاء الله (2649175) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۹:۴۶
برای ازدواج علاوه بر بلوغ جنسی احتیاج به بلوغ و پختگی فکری و روانی و عاطفی و اجتماعی و توان اقتصادی و مسیولیت پذیری هم هست. چند درصد دانش اموزان دبیرستانی یا دانشجوها این شرایط رو دارن؟ متاسفانه شرایط پیچیده عصر مدرن داره به غلط با شرایط ساده هزاران سال پیش مقایسه می شه که از اساس مقایسه غلطی هست چون سطح فکری و در نتیجه نوع انتظارات افراد حتی در مقایسه با سی سال پیش هم کاملا تغییر کرده چه برسه به هزار و اندی سال پیش. زندگی در جوامع مدرن بشری نوع متفاوتی از امادگی رو احتیاج داره که خیلی از افراد در ایران حتی تا سن سی و پنج سالگی هم دارای اون شرایط نمی شن چه برسه به دانش اموزان دبیرستانی. مسیولین نباید با این تحلیل های غلط باعث افزایش امار ازدواج های ناموفق و طلاق بشن. (2649181) (alef-11)
 
دانشجو دکتری متأهل از 19 سالگی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۶:۱۳
اگر دوست دختر و دوست پسر باشند مشکلی نیست؟ چرا اونجا چین استدلال هایی نمیارید؟ تا بحث ازدواج پیش میاد مانع تراشی شروع میشه! (2649675) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۴:۱۹
آقای قرائتی گرامی شما قبل از بیان این راه حل با چند جامعه شناس روانشناس اقتصاددان مشورت کنید. (2649195) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۹:۴۳
واقعا" چرا باید ازدواج به یک هیولا تبدیل شود ؟ یک مرد اتقدر توانایی جسمی دارد که میتواند چندین همسر در طول زندگی برگزیند ولی حالا از گرفتن یکی هم عاجز است . دلایل اقتصادی فقط یک بهانه است و دلیل اصلی ان شاید این باشد که افراد از یافتن افراد مناسب خود ناتوان هستند . (2649212) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۲:۲۱
این صحبتهای ایشان با چه زمینه ای مطرح میشود؟ ایشان هرگز بدنه نسل نوجوان و جوان زمانه را از نزدیک لمس کرده اند؟ متاسفانه همچنان خود را از واقعیات دور میکنیم و با خیالبافی برای جامعه امروز نسخه میپیچیم (2649219) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۲:۳۸
جناب قرائتی آیا عوارض ناشی از ازدواج زودهنگام را بر عهده می گیرند؟ آیا ایشان حاضرند سری به دادسراهای خانواده بزنند و ببینند که جوانانی که در سن پایین ازدواج کرده اند و گرفتار شده اند با چه مشکلاتی دست به گریبان شده اند. (2649220) (alef-11)
 
شهاب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۲:۵۹
آیا ایشان نمیدانن که ازدواج در سنین پایین و به دنبال آن فرزند آوری برای سلامت مادر خطر دارد ؟؟ (2649222) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۸:۵۴
الان دوباره سر و کله یه عده پیدا میشه: پول نداریم، شغل نداریم، هنوز بچس.
عزیز من، بچه بودن یا نبودن به تربیت خونوادگی بستگی داره. بعضیا 30 سالشونه هنوز بچن چون پدرمادرشون هیچ مسئولیتی به اونا نسپرده. از طرف دیگه آدم 18 ساله ممکنه مسئولیت پذیر باشه.
ثانیاً آقای قرائتی چند سال پیش گفت من هر چی فکر کردم که در این وضع جوونا چه کنن این به ذهنم رسیده که پدر و مادر دختر و پسر همون پولی رو که قراره خرج بچه هاشون در خونه بکنن روی هم بذارن و ماهانه به اونا بدن تا چند سال که خودشون درآمد مناسب پیدا کنن و حتی میتونن دوره عقدشون کمی بیشتر طول بکشه اما در فشار جنسی نباشن. واقعاً اگه سطح توقعات کم بشه چنین چیزی ممکنه، وگرنه اگه قناعت نباشه الان ماهی 2 میلیون هم جوابگو نیست.
من خودم که دو سال پیش ازدواج کردم متوسط درآمدم در تهران 500هزار تومن بود. اما بعد ازدواج رزق و روزیم چند برابر شد
الان مردم با رابطه نامشروع مشکلی ندارن اما تا اسم ازدواج میاد همه موضع میگیرن (2649233) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۹:۱۴
با پول ارث عمه‌خانم هم خونه و زندگی و شغلذآزاد دست و پا کنن، یا کاری کنن برن زندون، نونو آب مجانی! (2649234) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۸:۵۹
اگر اشتغال با حقوق مناسب ایجاد شود فرزندانشان اکثر خانواده ها دوست دارند فرزندانشان هرچه زودتر ازدواج کنند پس همه به دولت کمک کنیم. (2649251) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۰:۲۴:۲۹
آقای قرائتی نوه یا دختر خودشون رو به یه آدم بیکار و بدون خونه و بدون سرمایه میدن؟؟
اول مسائل را از خودمون شروع کنیم بعد به جامعه تسری بدیم (2649769) (alef-11)
 
Ali
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۹:۵۶
با کدوم پول، کدوم شغل و با چه امید به آینده ای؟ ممنون (2649252) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۱:۳۸
چشم! (2649255) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۳:۱۰
حاجی اقای مهربان در دبیرستان ازدواج کنند و با چه زندگی کنند انهم بفر مایید ایا با این گرانی و تورم که محصول دولت عدالت محور است خانواده ها توان تا مین زندگی عروس و داماد را دارند شرافتمندانه دارند یا با شعار می خواهیم زندگی کنیم من یک مسلمانم و به خداوندی خدا سوگند که ازدواج جلوی خیلی انحرافات را می گیرد را می دانم ولی چه کنم که خانواده ها را شرمنده کردند .... خدایا کمکی کن ... من همواره به لطف خدا امید وارم و یقین میدانم که مشکل انشائلله به لطف خدا حل خواهد شد (2649258) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۳:۵۳
ایشون توی ایران زندگی می کنند؟ (2649259) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۴:۰۸
زندگی مگه بچه بازی ......تورا خدا ....بس کنید (2649261) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۳۶:۲۸
ظاهرا ازدواج از نظر ایشان یعنی یک مهمانی ساده دادن و یک بله گفتن!! نه خانه و اجاره خانه ای هست، نه حقوق ماهیانه و نه وسایل خانه و لباس! (2649283) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۲:۵۰
حاج آقا ، حاج آقا ، هیچی ، فقط سلام ! (2649294) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۶:۳۸
این استاده؟ با کدوم پول و کار؟ (2649302) (alef-11)
 
امیر عباس
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۵۲:۳۳
عرض سلام خدمت آقای قرائتی.بزرگوار لطفا به این سوال هم پاسخ بفرمایین جوانی که در سن سی سالگی نتونسته جزیی ترین امکانات زندگی روبرای یه زندگی مشترک فراهم کنه چه چوری این امکانات رو در سن زیر بیست سال فراهم کنه من نمی خوام وارد جزییات لازم برای یه زندگی مشترک بشم حضرت عالی وهمه مردم اینو میدونن ....... (2649311) (alef-11)
 
سعيد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۵۶:۳۸
چشم چون شما گفتيد حتما اين كارو مي كنيم (: (2649317) (alef-11)
 
تیمور
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۰:۳۹
چرا ما نمیخوام واقعیات جامعه را قبول کنیم آخه یک دبیرستانی از ازدواج به جز مسایل جنسی چه چیز دیگری از زندگی میفهمد.حال فرض کنیم که به بلوغ فکری رسیده باشد آیا مساله اشتغال او حل شده، ما الان با کلی فارغ التحصیل دانشگاهی روبرو بوده که بیکار بوده اونوقت رفتیم سراغ بچه مدارس. (2649328) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۱:۲۸
پسرم دانشجوست ىکسال که يه دخترخوب رو براش عقد کرديم که اونم دانشجوست بگذريم که تا حالا حدود بيست ميليون پول رو با زندگى کارمندى براش سرمايه کار کرديم و همه را از بين برد انقدر نادونه که روزى صد دفعه مى گيم غلط کرديم با اين کارى که کرديم (2649329) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۴:۲۵
از سايت الف خواهش مى كنم كه با آقاى قرائتى تماس بگيرند و به ايشون بگن كه بنده با سن ٢٩ سال به من زن ندادن چون سربازى نرفتم. اگر كسى در دوران دبيرستان ازدواج كنه و اگه بهش زن دادن، وقتى مشمول مى شه زن رو بايد ول كنه بره دو سال سربازى. خيلى براشون سخت خواهد بود. هم از لحاظ عاطفى و هم از لحاظ مالى. خانواده دختر چطور چنين چيزى رو قبول كنن. چرا كسى به ايشون نمى گه كه يكى از بزرگترين معضلات ما خدمت اجبارى سربازيه؟ چرا ايشون دلايل كاهش امار ازدواج رو بررسى نمى كنن؟ من كه توى يك شهرستان دور هستم و به ايشون دسترسى ندارم. خواهش مى كنم به ايشون اطلاع بديد. (2649332) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۹:۰۸
اگر آمار ازدواجهاى دانشجويى بررسى شود احتمالا مشخص مى شود كه بيش از ٩٩٪ قبل از دانشگاهشون رفتن سربازى (2649488) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۵:۳۳
تازه به دانشجو هم به همين دلايل خيلى سخت زن مى دن. (2649334) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۵:۱۳
نکنه میخاد به جوونا کار و حقوق بده (2649351) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۵:۱۷
حاج اقا فشار اقتصادی اونقدر به مردم اثر کرده که بعضیها در عالم برزخ هم نمی تونه به فکر ازدواج باشه. (2649352) (alef-11)
 
م
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۹:۵۰
من 29 سالمه ماهی 800 حقوقمه( ارتشی هستم، نوشتم که بدانید) با دو تا بچه مستاجر و ماهی 300 کرایه خونه
برای ماهی 300 عصرها هم کار میکنم.
هنوز میگم کاش مجرد می ماندم اونوقت آقای قرائتی شما چطور میگید در دوره دبیرستان ازدواج کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2649360) (alef-11)
 
شهروند
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۲:۰۵
آقای قراءتی خیلی از واقعیات بدور نسخه می پیچند آیا بررسی کرده اند ه ازدواجهای دبی ستانی چقدر ناهنجاری های بعدی دارند لابد می گویند اصیل نبوده اولی مگر چند درصد جامعه اصیل هستند .د (2649364) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۴:۳۷
هزینه زندگی را از کجا بیاوریم؟؟؟ (2649369) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۴۲:۴۰
ببخشید با کدوم درامد؟!!!!!! (2649395) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۰۰:۰۷
ومهم تر از پول با کدوم عقل؟ (2649418) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۷:۲۵
طرف با ماهی هشتصد تومن دو تا بچه هم اورده.. نیاور برادر نیاور (2649414) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۹:۰۴
ببخشید خودتون میگید که حضرت محمد در 25 سالگی ازدواج کرد.در ضمن حضرت محمد نوه یکی از ثروتمندان عرب بود. (2649416) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۲۶:۲۶
حاج آقا بسیار شوخ طبع هستند مزاح فرمودند (2649454) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۱:۰۰
دو نفر لیسانسه هستیم.یکسال و نیم از ازدواجمان گذشته.هنوز نتوانسیم یک تخت خواب بخریم.شیب ملایم را کمی ملایم تر کنید سفره مان هم جمع میشود.حاجاقا التماس می کنم ازین پیشنهادها ندهید (2649461) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۳:۵۹
با سلام

البته که کار خوبی است وتازه اینکه اگر سال اول دبیرستان ازدواج کنندبهتر هم هستزیرا تازمان دیپلم می توانند چها یا پنج بچه هم داشته باشند که یا پد رومادر داماد یا عروس انها رانگه می دارند یا پرستار بچه می گیرند! ویا با خود به سر کلاس درس میبرند تا با هم درس بخوانند و در نتیجه هم افزایش جمعیت داریم وهم مشکل کمبود فضای اموزشی حل می شود هم مشکل جنسی جوانان این یعنی یک تیر وسه نشان
حاج اقا متشکریم (2649479) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۱:۱۸
قربونتم ! همه چيز را نگو و ننويس ! ميگم دوتا پسر دبيرستاني تو خونه دارم ! اگر بو ببرن ،!!
خدا رحم كنه !! ( انگار دارن ميان ،خدا حافظ !! ) (2649510) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۳:۴۷
يعني غوره نشدن ،مويز بشن ! حداقل صبر كنين ، اول انگور بشن ،تا بعد !! (2649515) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۸:۴۱
همیشه در حال افراط و تفریط هستیم! (2649524) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۰:۲۱
باشه میریم ازدواج میکنیم بعدشم هر چی شد باداباد (2649600) (alef-11)
 
پرهام
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۱:۵۹
حاج اقا مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنید چون اولا کدام دختری حاضره با کسی که سربازی نرفته و کاری هم نداره ازدواج کنه و ثانیا جوانان با مشکلات اقتصادی تا ۳۰ سالگی هم نمی توانند ازدواج کنند چه برسد به ۱۴تا ۱۸ سالگی (2649625) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۴:۳۶
"چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند"
آخه کسی که دبیرستانیه که جوان نیست بچه است. ادم برای ازدواج علاوه بر بلوغ جسمانی باید به بلوغ عقلانی هم رسیده باشه. (2649670) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۸:۴۶
همه ميگن با كدوم درآمد،چطور براي تفريحات مجردي و روابط نامشروع همه پول دارن،ولي موقع زن گرفتن همه بي پول ميشن!!!!پول بهانه هست
الان پسر دختر نميتونن بهم اعتماد كنن،همه زندگي ها شده دروغ.كي جرات داره ازدواج كنه با اين فساد و بي بند وباري!!!!؟؟؟؟ (2649682) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۳:۵۳
بد نیست آقای قرائتی بگویند فرزندان خودشان در چه سنی ازدواج کرده اند؟! نوه هایشان چطور ؟ .... (2649691) (alef-11)
 
علی 1378
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۶:۳۴
منم زن میخوام:))و سه تا چهار تا بچه بانمک تپلی. (2649695) (alef-11)
 
تجربه من
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۲:۳۵:۴۰
در بعضی روستا ها ممکن است حرف آقای قرائتی عملی باشد ولی در شهرها متاسفانه محال است. بنده 20 سال پیش ازدواج کردم و 2 فرزند دارم و با 25 سال سابقه درخشان و تحصیلات عالیه درآمدم در تهران خالص حدود 3 میلیون است که 2 میلیون اجاره میدم و هیچ پس اندازی هم ندارم چون سالم سالم کار کردم و بخدای لاشریک توی چرخوندن زندگی مانده ام و اگر الان مجرد بودم هیچگاه کس دیگری را مثل خودم بدبخت نمیکردم. (2649893) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۵:۵۵:۳۳
حاج آقا شما بجای اینکه جوانان را به ازدواج در سن 14 سالگی تشویق کنید بیائید جلوی طلاقها را بگیرید که هر روز آمارش بیشتر میشه . (2649923) (alef-3)