توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 388018
رئیس انجمن فروشندگان گوشی همراه؛
بازار موبایل در رکود/تب گوشی‌های هوشمند خوابید
بخش دانش و فناوری الف،13 شهریور95
رکود بازار گوشی‌های تلفن همراه که از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، بنا بر اظهارات مسئولان صنفی این روزها در حالت اوج قرار دارد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
ایسنا، سال گذشته به دنبال ارائه نسل‌های ۳ و ۴ ارتباطی ‌(۳G )  ( ۴G) از سوی اپراتورهای تلفن همراه، تقاضای مردم برای خرید گوشی‌های تلفن ‌هوشمندی که امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‌آوردند افزایش یافت اما حال پس از گذشت  مدتی از ارائه این خدمات به نظر می رسد تب بازار گوشی‌های تلفن همراه خوابیده است.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی  در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر استمرار شرایط رکود در بازار موبایل اظهار کرد: در این مدت نوسان خاصی در قیمت‌ها رخ نداده و در باره تقاضا هم شاهد اتفاق جدیدی و ویژه‌ای نبوده‌ایم، بر همین اساس بازار در همان حالت راکد خود باقی مانده و حتی از این مرحله نیز فراتر رفته و میزان فروش گوشی ‌های تلفن همراه به حداقل خود رسیده است به گونه ای که می‌توان مقطع فعلی را از مقاطع مثال زدنی در ارتباط با رکود بازار موبایل دانست.

افشار فروتن همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود منتظریم اثر اقدامات صورت گرفته در بازار را مشاهده کنیم و با توجه به اینکه در ماه شهریور قرار داریم این امید وجود دارد که در باقی‌مانده این ماه اوضاع فروش بهتر شود چراکه معمولا در سال‌های قبل شهریور ماه زمان رونق نسبی بازار موبایل به شمار می‌رفت.

فروتن در ادامه درباره دلایل اقبال کم مردم به خرید گوشی‌های موبایل اشاره کرد و یاداور شد: یکی از دلایل عمده اصلی این موضوع را شاید بتوان بحث انتظار مردم برای تثبیت قیمت‌ها دانست چرا که همواره مردم در بازار موبایل به دنبال دو ویژگی پایین آمدن قیمتها و کیفیت و اصالت جنس خریداری شده هستند.

وی ادامه داد: شاید اکنون انتظار مردم به ارزان‌تر شدن یا تثبیت قیمت‌ها بازگردد و آن‌ها به دنبال شرایط مطئمن‌تری باشند اما در هر صورت در مقطع فعلی گرایش مردم به سمت خرید تلفن همراه به شدت افت کرده و همانطور که اشاره شد بازار موبایل دچار رکودی جدی شده است.
 
کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ بازار موبایل
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.