نظر منتشر شده
۶۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 245412
دادگاه عربستان حکم اعدام تعزیری شیخ نمر را صادر کرد
بخش خارجی الف،23 مهر 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
دادگاه جنایی عربستان حکم اعدام تعزیری شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان را صادر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، وکیل آیت الله شیخ نمر النمر اعلام کرد که دادگاه جنایی عربستان حکم اعدام تعزیری شیخ نمر را صادر کرده است.برادر و وکیل مدافع آیت الله نمر النمر که در جلسه دادگاه وی حضور داشتند صدور حکم اعدام تعزیری را تایید کرده‌اند. روزنامه سعودی عکاظ نیز لحظاتی پیش صدور این حکم را تائید کرد.

دادستان کل عربستان در ۲۵ ماه مارس گذشته خواستار اجرای حکم حد محاربه در حق آیت‌الله شیخ نمر النمر به‌ اتهامات باطلی همچون شعله‌ور کردن فتنه مذهبی، دیدار با افراد تحت پیگرد، تشویق به قتل شهروندان و نیروهای امنیتی و تخریب مساجد طی خطبه‌های نماز جمعه، شد.

سازمان حقوق بشر نیز درخواست اعدام شیخ نمر از سوی دادستانی کل عربستان را خطرناک اعلام کرده و تأکید داشته است که اعدام‌ها در عربستان مغایر با ارزش‌ها و قوانین بین المللی هستند.

شیخ نمر برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در بازگشت از بحرین و به‌دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

مقامات عربستانی اعلام کرده بودند که النمر از حکومت عربستان خواسته است که به وضعیت "قبرستان بقیع" رسیدگی کرده، مذهب "تشیع" را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزش و تدریس کنونی را تغییر داده یا لغو کند.

شیخ نمر النمر برای دومین بار در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی در شهر "القطیف" به‌اتهام تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

نهم جولای سال ۲۰۱۲ میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر»، روحانی برجسته شیعی پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را به منزلش می‌برد، از ناحیه ران زخمی شد.

پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.

این روحانی شیعه سرشناس عربستانی ازسوی رژیم سعودی به اتهاماتی از قبیل «فتنه انگیزی» و «دعوت به برهم زدن وحدت ملی» متهم است، به همین دلیل دادگاه ویژه کیفری ریاض در ۲۶ مارس سال جاری میلادی رسیدگی به پرونده وی را آغاز کرد درحالی که وی امکان ایستادن روی پا را نداشت و با صندلی چرخدار در دادگاه حاضر شد.

دادستان سعودی در همان اولین جلسه محاکمه این روحانی شیعه خواستار اجرای اشد مجازات یعنی «اقامه حد محاربه» یا «قتل تعزیری» علیه وی شده بود.

با این حال اعتراض گروه‌های مختلف مخالف حکومت ادامه پیدا کرد و آنها به رژیم سعودی نسبت به هرگونه آزار و اذیت شیخ نمر هشدار دادند.
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۸:۲۱
در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کنیم.
عربستان در سال حدود 60اعدام انجام می دهد که آمار چندان زیادی نیست. (2428011) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۳۴:۱۸
رهبر شیعیان عربستان به بزرگترین دولت شیعه ی جهان ربطی ندارد؟!!
به من شیعه ربط ندارد؟!!
مرزهای جغرافیایی برای شما اصالت دارد، برای ما مرزهای عقیدتی حرف اول را می زند (2428073) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۹:۳۰
اگر یک رهبر سنی در ایران به مقابله با حکومت بر می‌آمد اعدام نمیشد؟ (2428329) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۱۸:۲۹
نه. مگر مولوی عبدالحمید الان اعدام شده است؟
موسوی و کروبی اعدام شدند؟ خاتمی اعدام شد؟!

ضمنا مشکل ما با وهابی هاست و با اهل سنت مشکلی نداریم. آنها دوستان ما هستند (2428378) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۳:۴۵
شما با هر کس مخالف شما می اندیشد مشکل دارید.
در ضمن مولوی عبدالحمید تا به امروز فعالیتی بر علیه جمهوری اسلامی نداشته و شما به خاطر عدم اعدام او منت بر سر کسی نذار.
شخص مولوی عبدالحمید بارها اعلام کرده اعدام راه حل مناسبی برای مهار جرایم نیست.
به نظر من اگر با اعدام مخالف هستیم پس باید با اعدام هر کسی مخالف باشیم و ربطی به شیعه و سنی ندارد.
اعدام مجرمان هم راه گشا نیست. (2428449) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۸:۳۳
احسنت
مشکل ما با وهابی هاست و با اهل سنت مشکلی نداریم. آنها دوستان ما هستند (2428460) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۰:۱۷:۰۷
عجب آدم مریضی هستی که همه چیز رو بهم می بافی. ما عاشق شیخ نمر هستیم و همزمان عاشق موسوی و کروبی و خاتمی.
اگر عربستان خطایی بکند در خصوص شیخ نمر عزیز با ما مواجه است و برای این اصلا به همراهی کسانی که به بزرگان ایران زمین اهانت می کند نداریم (2429068) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۷:۳۲
خیر (2428683) (alef-17)
 
زینب
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۳۴:۱۲
مقایستون درست نیس! (2429189) (alef-3)
 
شیعه
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۲۳:۲۶
اشتباه به اظهار نظرتون رسوندند ایشان به مخالفت بر نخاسته فقط از آل سعود خواسته که مذهب شیعه را به رسمیت بشناسند و در مدارس به شیعیان کتاب های خاص خودشان را آموزش دهند (2432584) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۱:۲۴
صبور باشید تا امام زمان مان ظهور کند
شیعه باید صبور باشد تا اصل اسلام از دست نرود (2428442) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۲:۱۵
احسنت (2428444) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۳۵:۱۱
60 اعدام را که معلوم نیست کیا هستن با اعدام رهبر شیعیان یکی کرد!
انگار بقالی هست و درهمه مثلا (2428076) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۴۳:۴۶
همین دو روز پیش وزیر امور خارجه اونها در امور داخلی ما دخالت کرد!
ولی آقای ظریف سیاست لبخند رو در پیش گرفته حتی زمانی که وزیر امور خارجه دیگر کشورها به کشورمون بی احترامی بکنن! (2428108) (alef-17)
 
یکان
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۲:۲۳:۲۹
شما چه می دانی معنی این لبخند چیست!
ما در یمن با برادران حوثی مان، در بحرین با برادران شیعه مان، در عربستان با نمر و نمرها، در ترکیه با برادران کردمان و در همسایگان آمریکا، داریم لحظه به لحظه لبخند ظریف را برای آنها تداعی می کنیم

... کمی بیاندیشیم. (2429470) (alef-13)
 
شیرازی
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۵۴:۲۲
واقعا كه به شما هم ميشه گفت بچه شيعه
خیلی روشن فکری ..... (2428149) (alef-17)
 
صادقی
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۵۶:۰۸
حميد جان دلبندم برو بخواب (2428153) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۲:۵۹:۱۶
آن 60 اعدام به خودش ربط دارد اما شیخ نمر به همه ی شیعیان ربط دارد (2428168) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۱:۳۳
به همه انسانیت ربط دارد ، شیعه سنی عرب فارس ترک و... ندارد این بنده خدا به خاطر یه حرف علیه سفاکان وهابی دور از انسانیت می خواد اعدام بشه (2428692) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۲:۲۷:۵۰
نه عزیزم، به خاطر پیگیری اهداف ایران در عربستان میخواد اعدام بشه.
درست است که بخاطر منافع مان باید "بی تردید" از او دفاع کنیم و حتی از اعدام احتمالی او تبلیغات گسترده ای علیه عربستان راه بیاندازیم، ولی نباید خودمان را گول بزنیم. (2429471) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۱:۵۹
شیعه بودن گاهی خیلی سخت می شود. قدر زندگی در مملکتی را که می شود عشق علی را فریاد زد، بدانیم (2428175) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۲:۱۸
حمید آقا یک سؤال بفرمایید که آیا سفارت عربستان باز هم کارمند استخدام میکنه یا نه؟ (2428177) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۳۲:۳۱
وقتی عربستان جنایت میکنه روی طرفداری شماها حساب میکنه. (2428244) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۳۰:۳۲
حرف مفتکی زدن خرجی نداره، بزن!
اگر اینقدر حالیت نیست، باشه تو دخالت نکن!
اما به من و امثال من به عنوان یه بچه شیعه نه به عنوان یه انسان حتی ربط داره!
لعنت بر وهابیت خبیث و جنایتکار (2428397) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۱۵:۴۵
اگر یکی از رهبران وهابی در کشور اما اعدام شود فکر می کنید آنها مثل شما منفعل عمل خواهند کرد؟! (2428493) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۶:۱۴
وحشی های وهابی در روز هزاران انسان بیگناه و زن و بچه را در عراق و سوریه در دادگاهی که قبلا حکمش را صادر کرده اند به خاک و خون می کشند و این آمار به نظر شما زیاد نیست ؟! مر گ بر ال سقوط (2428679) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۲۷:۱۲
اگر بده یکیشم زیاده-خارجیا بحث میکنن رو خود اعدام نه تعدادش چون خودشونم اعدام میکنن (2429179) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۹:۴۲
خدا لعنت کند این ظالم های وهابی را (2428014) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۶:۰۸
استاد! مگه اعدامهای ایران با ارزش ها و قوانین بین المللی مغایرت نداره؟!!!
یه سوزن به خودت بزن با 800 تا اعدام در سال. یه جوال دوز به بقلی! (2428185) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۳۲:۳۱
نه. ندارد
ما قاچاقچی های مواد مخدر را اعدام می کنیم که حق است فرزندان تان گیر همین ها بیفتند تا بعد ببینیم زندگی تان که از هم پاشید، باز هم با اعدام قاچاقچی ها مخالفید؟ یا اعدام متجاوزین به عنف یا قاتل ها (2428243) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۴:۱۳
اگر بحث قاچاقچي هاست كه عربستان در زمينه اعدام قاچاقچي مواد مخدر از هركشوري جدي تره (2428609) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۲:۳۲:۱۵
باید از شیخ نمر و اصلا هر جا شیعه ای باشه و هر کس که در راستای منافع ما فعالیت میکنه حمایت کرد، ولی دیگه خودت رو گول نزن! ما فقط قاچاقچی اعدام می کنیم!؟ نه خداییش اخبار 20 و 30 نگاه می کنی!؟ (2429472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۴:۵۲
خودم تو زندان مشهد بودم سالی 200-300 تا اعدام میشن ولی همشون مواد فروش و قاچاقچی بودن یا قاتل .اونم برای چندمین بار زندانی شدن و یا مقدار موادشون خیلی زیاد بوده و یا .... . ولی هیچکدومشون روحانی نبوده (2428583) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۱۰:۴۳
بعضي اظهار نظرها خجالت آوره !!

صبح بخير حميدآقا. از عربستان ديگه چه خبر؟

راستي تعداد زوار ايراني كه درحرم امن الهي كشتار كردن 20-30 سال قبل ، به آمارت اضافه كن بعد ببين شرم و خجالت ارزشي داره يا نه ؟ (2428196) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۷:۵۶
در خصوص كشتار ايرانيان در عربستان حاكميت بايد بطور قاطع برخورد ميكرد كه نكرد.
حتي ديپلمات مست عربستاني كه چندي پيش باعث مرگ يك ايراني شده بود مورد پيگرد قرار نگرفت. (2428618) (alef-17)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۴:۱۴
هر کسی که دفاع از حق و ازادی کند به همه ربط دارد چه برسد یک فر د شیعه که دفاع از حق میکند و علاوه بر مردم عربستان هر ازاده ای با ید اعتراض کند چه بر سد به افراد شیعه (2428222) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۳:۳۵:۵۰
در جواب دوستان :
بحث بر سر شیعه یا سنی بودن او نیست.اگر با اعدام مخالف هستیم باید با هر اعدامی مخالف باشیم نه اینکه چون این فرد شیعه است و یا اینکه رهبر اقلیت شیعه ی عربستان می باشد با اعدام او مخالف باشیم.
طبق روند عادی ،عربستان دارای دستگاه قضایی می باشد و این دستگاه قضایی تشخیص داده است تا این فرد به اعدام محکوم شود.
ما به خاطر این حکم نمی توانیم در امور داخلی عربستان دخالت کنیم.زیرا این حکم طبق دستگاه قضایی عربستان صحیح است.
ما تنها به عنوان مخالفین اعدام می توانیم حقوق بشر را در مقابل عربستان قرار دهیم و به این کشور فشار فشار وارد سازیم.
اما آیا دوستانی که به بنده انتقاد می کنند به حقوق بشر اعتقاد دارند ؟
اگر اعتقاد ندارند و با اعدام مخالف نیستند پس نباید در امور داخلی عربستان دخالت کنند.
وسلام (2428254) (alef-17)
 
بهادر
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۸:۵۲
ما با هر اعدامی مخالف نیستیم؛ با حکم ظالمانه مخالفیم. ورگنه وقتی یک قاچاقچی مواد مخدر که موجب بهم خوردن زندگی هزاران زن و مرد و کودک شده، اعدام می شود، ما خیلی هم خوشحالیم.
اعدام تعزیری هم اصلا نداریم؛ معلوم نیست وهابی ها از کجا آوردند این را (2428361) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۳:۵۴
همه اعدام ها تنها مربوط به قتل، ترور و قاچاق نیست (2428451) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۳:۳۲
با این قیاس شما که همه مردم عربستان را وهابی میدانی 1 میلیارد وهابی در جهان داریم! (2428578) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۷:۰۹
یعنی عربستان یک میلیارد نفر جمعیت دارد؟!!
از کجا آمار درآوردی؟ (2428616) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۰:۴۵
1 میلیاردجمعیت نداره اما با این فکر شما که همه مردم عربستان که اغلب حنبلی هستند را نااگاهانه وهابی میدانی تکلیف بقیه 1 میلیارد اهل سنت رو هم مشخص کردی (2428690) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۱۸:۱۶
با سلام حمید آقا
ظاهرا اطلاعات کمی نسبت به اوضاع و احوال جهان داری؟
ولی همین بهت بگم منظورت از حقوق بشر دقیقا چیه؟
حقوق بشر امریکایی؟
قطعا این را قبول ندارم (2428500) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۵:۲۶
منشور جهانی حقوق بشر، آمریکایی و اسلامی و عربی و ایرانی نداره، باسواد!
فصل مشترک حقوق انسانی مورد تایید همه کشورهای جهانه. از جمله امام خمینی به همون استناد شاه رو ضد حقوق بشر میدونست! (2428612) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۸:۰۹
قصه نگید؛ برای امام خمینی فقط قرآن و حکم خدا ملاک بود (2428619) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۲:۲۲
آیا این مطایبات حقوق بشری در مورد دوستان عربستانی تان هم صادق است . حمید عربستان دوست در مورد به خاک و خون کشیدن سوریه و دخالت مستقیم نظامی در بحرین چیست ؟ قیافه چشمهای وزغ نیز این این ژست های چندش اور شما زیباتر است (2428576) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۲۲:۱۵
ولی عربستان حق دارد در امور همه کشورها دخالت کند و با خیال راحت تبدیل به بزرگترین صادر کننده تروریست باشد. (2429175) (alef-13)
 
م . مهدی
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۵:۳۲
اقا حمید مشخصه شما از لحاظ استدلالی در سطح پائینی قرار دارید . و ضمنا مغرضانه به مسائل نگاه میکنید . بینید هر جای دنیا انسان به خاطر عقایدش اعدام بشه ظلم این مساله از رفتارهای امیرالمومنین استنباط میگردد که با خوارج تا زمانی که دست به کشتار نزدند کاری نداشتند . کمی عالقانه مطالب را درج نمایید (2432118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۵:۱۲
دوستانی که الان دارند در کامنت ها ادعای شیعه بودن میکنند و میگویند جان شیعیان برای ما مهم است. لطف کنند بلیط اتوبوس بخرند و بروند همین کشور همسایه عراق که مردم شیعه اش دارند به دست داعش سلاخی می شوند!!!!!


ادعای شیعه بودن شما فقط سیاسی است. اگر در عربستان، آمریکا، انگلیس و... شیعه ای آسیب ببیند شما یکباره بچه شیعه میشوید و راهپیمایی راه می اندازید.

اما اگر در عراق که دولت شیعه دارد آسیبی به شیعیان برسد، همانطور که الان به دست داعش این اتفاق افتاده، شما هیچ نمیگویید.

و این خنده دار ترین روش شیعه بودن است. (2428348) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۲۰:۰۴
شیعه گوش به فرمان ولی اش هست؛ وقتی نیرو قدس که برای ایران است، آنجا حضور دارد، نباید حرکت های خودسرانه انجام شود (2428379) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۷:۱۷
آقا بلیط اتوبوس بگیرید بریم عراق (2428439) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۷:۰۶
مگه کشتن شدن شیعه ها در عراق و تایید کردیم که اینجوری میگی. جهت اطلاع حتی نیرو هم داره ارسال میشه به عراق . شما خواب تشریف دارین (2428589) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۰:۰۶
کسانی که می گویند ما با هر اعدامی مخالف نیستیم و با اعدام ظالمانه مخالف هستیم.بیان کنند که اعدام ظالمانه یعنی چه ؟
مگر اعدام رحیمانه هم داریم.اعدام اعدام است .اعدام رحیمانه نمی تواند باشد و طبق معیارهای حقوق بشری هر اعدامی ظالمانه است.
فردی مجرم تر از صدام وجود ندارد.اعدام صدام هم اشتباه بود و نباید اعدام می شد.با اعدام صدام چه چیز حل شد؟دیگر مجرمی پیدا نشد که درس عبرت بگیرد و جا پای صدام نگذارد؟
اینهمه قاچاق چی اعدام شد.این همه متجاوز اعدام شدند.ولی هر روز تعدادشان بیشتر شد.اگر قرار بود اعدام راه حل باشد تا الان همه ی مشکلات ما حل شده بود.
تا گفته می شود نباید اعدام باشد می گویند خودت را جای خانواده ی مثلا فلان شخص بگذار .خودت را جای فلان و بهمان بذار.فکر کن برادر یا خواهر خودت بوده و ... .
این حرفها دیگر قدیمی شده.ببینید چطور کشورهای متمدن بدون اعدام امنیت و آرامش را برای مردم خود فراهم نموده اند.
ما با اعدام شیخ نمر مخالفیم ،چون با هر اعدامی مخالف هستیم.
فرقی نمی کند فردی در عربستان اعدام شود یا آمریکا و یا ایران.در هر صورت یک انسان حق ندارد جان انسان دیگر را بگیرد.
ما با اعدام ابوبکر البغدادی هم مخالفیم.
همین شماها شیعه و سنی را به جان هم انداختید.
اگر با هر اعدامی مخالف نیستید حق ندارید به اعدام شیخ نمر معترض باشید.
چون قاضی پرونده در سعودی خواهد گفت : پرونده کاملا شفاف بررسی شده و من به حکم ایمان دارم.حکم عادلانه است و باید اجرا شود.
عربستان هم می گوید در امور داخلی من دخالت نکنید. (2428420) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۷:۲۳:۱۷
عربستان چند ساله بحرین را اشغال کرده و ظاهراً به اسم حکومت محلی بحرین در حال قتل و کشتار و شکنجه مردم بحرینه ؛ آیا این دخالت در امور دیگران هست یا نه آیا این قتل و کشتار خوب یا بد؟
آیا قتل و کشتار مردم عراق توسط تروریست های اجاره ای عربستان خشونت و یا دخالت در امور دیگران هست یا نه؟
و..........
و..........
و سؤال آخر اینکه اینگونه که شما سنگ عربستان را به سینه می زنید و وکیل مدافع آل سعود بی ریشه شده اید ؛ کسی در عربستان جرأت می کند از ایران و یا حکومت سوریه دفاع کند و اگر سخنی گفت چه بلایی سرش خواهد آمد. (2428778) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۱:۱۰:۵۰
بانظرات حمیداقاکه منطبق باموازین بین المللی است کاملاموافقم مخالفین تعصبی برخوردنکنند (2429820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۲۰:۳۲:۱۷
اول جواب یک سوال رو بدین لطفا اقای حمید
شما مسلمونین؟اگه هستیم که خدا تو قرآن کریم که مورد قبول همه مسلمانان است گفته بر ضرورت قصاص که ما هم بر اساس اون میگیم . کاریم به این که غرب وشرق چی میگن نداریم...حالا اگه مسلمون نیستین یا قبول ندارین ما اصن بحثی با شما نداریم هرچی خدا گفته رو قبول میکنیم (2430808) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۱۳:۴۹
طبق معیارهای حقوق بشری شما، بله، اعدام رحیمانه نداریم. اما ملاک ما چیز دیگری هست. طبق آیه ی قرآن در قصاص حیات هست.

این هم که گفتید کشورهای متمدن (؟!) بدون اعدام امنیت فراهم کرده اند، شوخی کردید لابد. نگاهی به آمار قتل و تجاوز در آن کشورهایی که متمدن و امن می دانیدشان، بیندازید، بعد دست به کیبورد شوید و قصه بگویید.

کسی که هزاران خانواده را داغدار کرده، باید کشته شود و این عین رحمانیت است که نگذاریم یک مفسد یا قاتل و جانی در خیابان ها بچرخد و فضای زندگی مردم را ناامن کند. (2428489) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۰۶:۲۴
آقا سيد مهدي قطعا كشورهاي متمدن هم مدينه فاضله نيستند ،اما از نظر امنيت ( از هر لحاظ شغلي ،اجتماعي و جاني ) وضعيت بهتري نسبت به ساير كشورها دارند. ضمن اينكه بيش از هر جاي ديگري با سيل مهاجرت روبرو هستند وبسياري از بزهكاري ها بدست مهاجرين انجام ميشه (2428635) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۱۳:۴۷
ایران که خودش جزء مهاجرپذیرترین هاست (2428655) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۳۱:۰۸
مخصوصا امنیت تو مدارس امریکا!عااااااااااااااااالیه (2429186) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۷:۱۴
تو مدرسه كلمباين و اتفاقات شبيه اون حدود صد نفر كشته شدند(هر چند يه كشته هم زياده)
اما با اين اوصاف متوسط امنيت تو غرب بويژه شمال اروپا از ما خيلي بهتره. (2430121) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۵:۱۵:۳۶
این خبر را هم سیاسی کردند و جناحی؛ مشکل ما عقیدتی ست؛ این حرف ها چیست! بحث ما بحث مذهب ماست و حب علی بن ابیطالب؛ اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید، اینجا را آلوده ی اغراض سیاسی تان نکنید (2428491) (alef-17)
 
سید
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۱۰:۴۳
الف، انصافا لازمه یه نظر سنجی بذاری با این سوال:
نظر شما در مورد حذف مجازات همه اعدام ها (منهای موضوع قصاص قتل عمد با نیت قبلی) و جایگزینی آن با "حبس های طولانی مدت بهمراه آموزش و کار اجباری" در زندان چیست؟
موافق
مخالف (2428649) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۱۷:۱۹
به نظر سنجی الف چه ربطی دارد؟ یعنی همه ی خوانندگان الف تحصیلات عالی رتبه ی حقوقی و دینی دارند؟ تفسیر قرآن و حدیث بلدند؟!
بعد توی کدام کشور تا حالا چنین نظر سنجی ای برگزار شده؟
رفراندوم را هم مبتذل کردین شماها (2428660) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۰:۲۶
مخالفت با اعدام ربطی به تحصیلات حقوق و ... ندارد
اعدام همه ی افراد از جمله شیخ نمیر مخالف حقوق بشر است و باید متوقف شود.
اگر از حیث شیعه و سنی به قضیه نگاه کنید اشتباه است و باعث شعله ور تر شدن جنگ شیعه و سنی می شوید که امروز در جهان بی داد می کند.
از بعد انسانی ما با اعدام هر فردی چه شیخ نمیر و چه قاچاق چی و ... مخالفیم و عربستان و هر کشور دیگر را محکوم می کنیم. (2428689) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۳۱:۵۸
شما مگه چند نفری میشینید پشت کامپیوتر که "ما مخالفیم" میکنی؟ (2429187) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۵:۱۵:۴۸
به نظر من دین باید در خانه باشد. .. در خیابان فقط انسانیت کافی است... (2430334) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۰:۵۶:۰۴
بی هیچ تردیدی حکم اعدام شیخ نمر مجکوم است. به عنوان شیعه نیز باید بر عدم اجرای حکم پافشاری کنیم. اما نام بردن از رهبر سنی شریف و وطن دوست ایرانی مولوی عبدالحمید که از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه زاهدان منصوب هستند و در همین ماههای اخیر برای نجات سربازان ایرانی تلاش کرده اند، درین موضوع منصفانه نیست. (2431385) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.