نظر منتشر شده
۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 302860
پنج خودروی هم قیمت پراید در دنیا+ عکس
بخش دانش و فناوری الف، 27 مهر 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۱
خودروسازان ایرانی در مواقعی که دچار تنگنا شده و به ته خط توجیه می‌رسند، یک کارت به‌زعم خود برنده را رو می‌کنند و آن‌هم این مدعاست که‌ای جماعت! در هیچ نقطه‌ای از این عالم خودرویی به‌مانند پراید نمی‌یابید که همچو ارزان بوده و به این اندازه نیز مجهز باشد! یعنی در رده قیمتی زیر 25 میلیون تومان، تنها گزینه مناسبی که برای شما خریداران ایرانی وجود دارد همین خودرو است و بس. در اینجا برای آنکه این دعوی را به چالش گیریم، نه بازار آمریکا و یا اروپا و یا حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و…، بلکه بازار یک کشور درحال‌توسعه و مشمول تعرفه‌های بالا را مبنای پژوهش خود قرار داده‌ایم. بازاری که در آن سالانه میلیون‌ها دستگاه خودروی نو تولید و معامله می‌شود؛ و آن بازار هم جایی نیست جز کشور هندوستان. یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها جهت خرید خودرو در دنیا.

در سال 2014 میلادی، نزدیک به 3.2 میلیون دستگاه خودرو از زیر دست سازندگان هندی روانه بازار شد. این میزان از تولید، جایگاه ششمین خودروساز برتر گیتی را از آن هند نموده است. صنعت خودرو در این دیار تحت حمایت کامل و فراگیر دولت قرار دارد و از همین رو برای ورود خودروی کامل (CBU) تعرفه 60 درصدی و برای ورود قطعات منفصله (CKD) تعرفه 30 درصدی برقرار و جاریست؛ اما وضع این تعرفه مانع از رقابت و شکوفایی در این حرفه نشده و در حال حاضر کمپانی‌های مشهور و به نامی همچون سوزوکی، هوندا، تویوتا، شورولت، فورد و رنو و نیسان و… دوشادوش برندهای داخلی این کشور از جمله تاتا و ماهیندرا مشغول به کارند. دستمزدهای پایین و بهره‌وری بالای خودروسازان هندی موجب شده که بهای خودرو در این کشور بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی آن باشد و به همین دلیل نیز خودروهای مدرن با قیمت بسیار پایینی به خریداران فروخته می‌شوند که گاهی تصور آن نیز دور از ذهن است.

نکته جالب اینجاست که بخش اعظم قطعات این خودروها هم توسط سازندگان هندی تأمین می‌گردد که گاهی میزان آن از 90 درصد (خودروی کامل) نیز فراتر می‌رود؛ و مهم‌تر از همه، مشارکت با خودروسازان خارجی، هیچ لطمه‌ای به اشتغال کارگران در هند وارد ننموده و مطابق برخی آمارها تنها در شرکتی همانند ماروتی که به تولید محصولات سوزوکی اشتغال دارد، نزدیک به هفت هزار تن مشغول فعالیت‌اند. هم‌اکنون، شرکت ماروتی از ظرفیت تولیدی معادل 1.5 میلیون دستگاه در سال برخوردار است و بنا به ادعای وب‌سایت آن، هر 12 ثانیه یک دستگاه خودرو از خط تولیدش خارج می‌شود! و تاکنون هم به 125 کشور دنیا من‌جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا و بریتانیا و… صادرات داشته است.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

در سطور ذیل، چند نمونه از خودروهای ارزان‌قیمت ساخت هند که از بهایی زیر 25 میلیون و نزدیک به پراید برخوردارند را به شما معرفی می‌کنیم. البته پیش از هر چیز توضیح چند نکته را لازم می‌دانیم:

1 – تمامی خودروهایی که نامشان در این لیست آمده از جدیدترین نسخه‌های شرکت خود بوده و مدل‌هایی به‌روز هستند و همانند پراید نمونه‌ای از رده خارج محسوب نمی‌شوند، پس پراید با سی سال سن، به لحاظ تکنولوژی و نیز بهره‌گیری از استانداردهای امروزی به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس با خودروهای ذیل نیست و اگر در این میان مقایسه‌ای هم بینشان صورت می‌گیرد تنها درزمینهٔ قیمت است. (تاریخ معرفی پراید به بازارهای جهانی سال 1986 میلادی و یا اواخر سال 1364 شمسی است)

2 – تمامی این خودروها تحت نظارت کمپانی مادر تولید شده و از قابلیت صادرات برخوردارند. مثلاً امروزه هیوندای i10 ساخت هند به اروپا صادر می‌شود و یا انواع محصولات سوزوکی و فورد و… از مبدأ این کشور روانه اقصی نقاط دنیا می‌گردند.

3 – شاید از نظر شما خوانندگان عزیز، وجود برخی از تجهیزات در خودروهای ذیل امری بدیهی و پیش‌پاافتاده به نظر آید، ممکن است دراین‌باره حق با شما باشد ولی درعین‌حال این قضیه را هم فراموش نکنید که مبحث ذیل در مورد خودروهای ارزان و هم‌رده‌های قیمتی پراید است و نه خودروهایی همچون هیوندای الانترا و…

4 – در بازار هند، تیپ‌های پایه هر خودرو از حداقل امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برخوردارند و حتی برخی از آن‌ها فاقد کیسه هوای ایمنی و قفل مرکزی هستند. به همین سبب نیز در این متن تیپ‌هایی از یک خودرو را ملاک سنجش خود قرار دادیم که لااقل به یک عدد کیسه هوا مجهز بوده‌اند و از همین رو تیپ‌های فاقد کیسه هوا، حتی علیرغم وجود تجهیزاتی بیش از پراید در آن‌ها، از لیست ذیل حذف شدند.

5 – در متن پیش رو تا حدی سلایق هم‌وطنانمان نیز لحاظ شده است. مثلاً در حال حاضر، ارزان‌ترین خودروی بازار هند، تاتا نانو نام دارد که از بهای پایه‌ای معادل 199 هزار روپیه و یا در حدود سه هزار دلار برخوردار است. بی‌تعارف می‌توان گفت که این خودرو با پیشرانه ضعیف 0.6 لیتری (37 اسب بخاری) و سیمای عجیب‌وغریب خود! حتی در صورت ورود به ایران از کمترین اقبال در نزد هم‌وطنانمان برخوردار خواهد شد و از همین رو نیز در لیست ذیل، ذکری از آن نشده است.

توضیح: نرخ خرید و فروش هر روپیه هندوستان در بازار آزاد ایران بین 50 تا 54 تومان است و قیمت خودروها هم به‌طور مستقیم به تومان تبدیل شده است.

ماروتی سوزوکی آلتو 800

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

تولید این خودرو در سال 2012 میلادی در هند آغاز شد و نسخه فعلی هم نسل دوم این خودرو به شمار می‌آید. این خودرو از پراید کمی کوچک‌تر بوده و از طول 3.4 متری برخوردار است و در کلاس خودروهای KEI طبقه‌بندی می‌گردد. پیشرانه سه سیلندر به کار رفته در آن، از 0.8 لیتر حجم برخوردار است و توان خروجی این پیشرانه هم معادل 48 اسب بخار و گشتاورش معادل 69 نیوتن متر است. این خودرو در تیپ پایه یا std با بهایی معادل 253 هزار روپیه یا در حدود 13/7 میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ مجهزتر آن که VXi (دارای ایربگ) نام دارد با بهایی معادل 344 هزار روپیه و یا در حدود 18.6 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – سیستم تهویه مطبوع دستی – داشبورد دو رنگ – قفل مرکزی ایموبلایزر – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – پشت‌سری‌های صندلی جلو و عقب – سیستم تهویه مطبوع – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده فنجان در جلو – شیشه‌های برقی جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح مخزن سوخت – سیستم صوتی با قابلیت خوانش صفحات CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو AM/FM با دو عدد اسپیکر – دستگیره‌های همرنگ بدنه – ترمز جلو دیسکی – سپرهای همرنگ بدنه و…

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر

نحوه خرید (تیپ VXi): 292 هزار روپیه یا در حدود 15.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 6,362 روپیه یا در حدود 344 هزار تومان در ماه

ماروتی سوزوکی آلتو K10

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

خودروی بعدی این لیست هم یک سوزوکی است. این خودرو نمونه ارتقاء یافته آلتو 800 بوده و از ماه نوامبر سال 2014 میلادی تولید آن در هند آغاز گردید. مشخصات این خودرو به پراید هاچ‌بک بسیار شبیه است و با طولی معادلی 3/55 متر چند سانتی از آن کوچک‌تر است. خودروی مذکور از پیشرانه‌ای سه سیلندر با حجمی معادل یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب و گشتاور آن نیز برابر با 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه خود و یا همان LX با بهایی معادل 320 هزار روپیه و یا حدود 17/3 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مدل مجهزتر آن که (O)VXi نام دارد به بهایی معادل 372 هزار روپیه و یا در حدود 20/1 میلیون تومان فروخته می‌شود. این تیپ نیز از تجهیزات ذیل برخوردار است:

ایربگ راننده – قفل مرکزی با کلید– ایموبلایزر – سیستم تهویه مطبوع دستی – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – داشبورد دو رنگ – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی– پشت‌سری جلو و عقب – نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو- شیشه برقی جلو- راهنما بر روی آینه‌های جانبی- شیشه عقب بخار زدا- آنتن سقفی – چراغ‌های مه شکن جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو- هشداردهنده کاهش سطح بنزین – 2 عدد اسپیکر و سیستم صوتی با قابلیت خوانش CD و MP3 و نیز پورت USB – دستگیره و آینه و سپرهای همرنگ بدنه – ترمز دیسکی جلو و…

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر

نحوه خرید تیپ (O) VXi: 316 هزار روپیه یا در حدود 17.1 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 6,897 روپیه و یا در حدود 372 هزار تومان

ماروتی سوزوکی سلریو

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

سومین خودروی موجود در این لیست باز هم یک سوزوکی است! البته این خودرو را چندی پیش به شما معرفی نمودیم. سوزوکی سلریو با طول 3.6 متری خود تقریباً هم‌اندازه پراید هاچ‌بک است. خودروی مذکور در ماه فوریه سال 2014 میلادی معرفی شد و در حال حاضر هم در دو کشور هند و تایلند تولید می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ای سه سیلندر به حجم یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه و یا LXi در حدود 397 هزار روپیه و یا تقریباً 21.4 میلیون تومان قیمت دارد؛ اما تیپ مجهزتر آن که ZXi نام دارد از بهایی معادل 457 هزار روپیه و یا 24.7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره‌مند است:

ایربگ راننده – هشداردهنده بستن کمربندهای ایمنی – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – قفل خودکار درب‌های خودرو– قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی- خروجی برق 12V – شیشه عقب بخارزدا – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – آینه جانبی برقی – راهنما بر روی آینه‌های جانبی – آنتن سقفی- دستگیره درب داخل از جنس کروم – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان+ CD + MP3 و پورت USB و AUX به همراه اتصالات بلوتوث – هشداردهنده کاهش سطح مخزن باک بنزین – سپرها و دستگیره‌ها و آینه‌های همرنگ بدنه – هشداردهنده نیمه باز بودن درب خودرو- 4 عدد اسپیکر و…

گارانتی: 2 سال و یا 40,000 کیلومتر

نحوه خرید (تیپ ZXi): 388 هزار روپیه یا در حدود 21 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 8,459 روپیه یا در حدود 457 هزار تومان

داتسون GO

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

چهارمین خودرویی که می‌خواهیم به آن بپردازیم نسخه‌ای احیاء شده از یک برند است؛ یعنی قرار است که این خودرو نام داتسون را که از سال 1986 میلادی توسط نیسان کنار نهاده شد، دوباره زنده کند. تولید داتسون GO از سال 2014 میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر هم علاوه بر این کشور، در اندونزی هم به تولید می‌رسد. خودروی مذکور از پلت فرم V نیسان بهره می‌برد که در مدل‌های میکرا و مارچ هم به کار گرفته می‌شوند. داتسون GO به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر است و با طولی معادل 3/78 متر تقریباً هم‌اندازه پژو 206 هاچ‌بک است. البته نسخه استیشن با نام GO+ به بازار ارائه می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه سه سیلندر ارائه می‌شود. این پیشرانه 1.2 لیتر حجم دارد. توان این پیشرانه هم معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با 104 نیوتن متر است. داتسون GO در حالت پایه و یا تیپ D، معادل 324 هزار روپیه قیمت دارد که تقریباً معادل 17/5 میلیون تومان است ولی مدل مجهزتر آن که تیپ (O)T نام دارد از بهایی معادل 420 هزار روپیه و یا حدود 22/7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – قفل مرکزی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – ایموبلایزر – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع به همراه فیلتر هوای داخل – خروجی برق 12V – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – فرمان سه پره – شیشه‌های برقی جلو – ریموت بازکننده درپوش باک بنزین و درب صندوق عقب – تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – نمایشگر میانگین مصرف سوخت- 2 عدد اسپیکر- سیستم صوتی به همراه پورت AUX و AUX و نیز آمپلی‌فایر- نگه‌دارنده موبایل بر روی داشبورد – جلوپنجره با تریم کرومی – چراغ‌های هالوژن جلو – برف‌پاک‌کن‌های حساس به سرعت – کامپیوتر سفری – سیستم FOLLOW ME HOME (همراهی با سرنشینان خودرو در هنگام پارک آن در محیط‌های تاریک که با روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو تا 30 ثانیه پس از پیاده شدن آن‌ها صورت می‌پذیرد) – ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو – سپرها و دستگیره‌های همرنگ بدنه و…

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر

نحوه خرید تیپ (O)T: 356 هزار روپیه یا در حدود 19.2 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 7,775 روپیه و یا در حدود 420 هزار تومان

هیوندای EON

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

پنجمین خودروی این لیست محصولی از هیوندای به نام EON است. طراحی و توسعه این خودرو هم به‌طور مشترک بین هند و کره صورت پذیرفته است. هیوندای EON یک خودرو مخصوص رفت‌وآمد درون‌شهری است و با طولی 3.5 متری خود اندکی از پراید هاچ‌بک کوچک‌تر است. تولید این خودرو از ماه اکتبر سال 2011 میلادی در هند شروع شد و اندکی بعد هم تولیدش در ممالکی همچون فیلیپین، ویتنام و سریلانکا، آغاز گردید. در حال حاضر، خودروی مذکور از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد. یکی از آن دو، نسخه‌ای سه سیلندر بوده و از حجمی معادل 0.8 لیتر برخوردار است و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 55 اسب بخار و 75 نیوتن متر است و دیگری هم پیشرانه‌ای چهار سیلندر می‌باشد که از حجمی معادل یک لیتر برخوردار و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 68 اسب بخار و 94 نیوتن متر است. بهای تیپ پایه این خودرو که D-LITE نام داشته و از پیشرانه‌ای 0.8 لیتری بهره می‌برد معادل 311 هزار روپیه و یا در حدود 16/8 میلیون تومان است اما تیپ مجهزتر که با کد SPORTZ ارائه می‌شود و آن‌هم نیز از پیشرانه 0.8 لیتری برخوردار است، با بهایی معادل 410 هزار روپیه و یا در حدود 22/1 میلیون تومان عرضه می‌شود. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – شیشه رنگی – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی – خروجی برق 12V – آنتن سقفی – ایموبلایزر – چراغ‌های مه شکن جلو – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده‌های فنجان در جلو – بازکن درب صندوق عقب از داخل – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح سوخت در باک خودرو – نمایشگر تعویض دنده – سیستم صوتی به همراه رادیو AM/FM با قابلیت خوانش CD و MP3 و پورت USB و AUX به همراه دو عدد اسپیکر – سپر و آینه‌ها و دستگیره‌های همرنگ بدنه – بازکن درب باک با ریموت – کامپیوتر سفری و…

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر

نحوه خرید (تیپ SPORTZ): 348 هزار روپیه یا در حدود 18.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 7,589 روپیه یا در حدود 410 هزار تومان

با نگاهی به قیمت و نیز لیست تجهیزات در خودروهای مذکور، این نکته ثابت می‌شود که با پولی که صرف خرید یک خودروی پراید می‌گردد، به‌راحتی می‌توان یک خودروی نو، مدرن و با کیفیت را با شرایطی به‌مراتب سهل و آسان‌تر، در برخی از ممالک نه‌چندان پیشرفته خریداری نمود؛ کشورهایی که در خودروسازی از رقبای نزدیکمان محسوب می‌شوند اما با برنامه‌ریزی صحیح و واقع‌بینانه و نیز بهره‌گیری از مدیریت کارشناسی و عالمانه هر روز فاصله‌شان از ما بیشتر می‌شود.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

منبع خبر : پدال
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۳:۴۳:۴۲
آفرین به نویسنده.ممنون که اینقدر ساده وشفاف توضیح دادی.متاسفانه هر کسی به جای مسئولین اقتصادیه فعلیه ما باشه میتونه شرایطو بهتر از این مدیریت کنه.آقایون با سیاه نماییه جاهای دیگه دنیا سعی دارن خودشونو بکشن بالا ولی زمونه عوض شده. (3268728) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۵:۳۳:۴۹
بعضیا یه جوری می گن خودرو داخلی گرونه که انگار با پول پراید میتونن تویوتا کمری بخرن
مثلا میگن قیمت واقعی پراید سه میلیون و پونصده ، خیلیا هم که باور میکنن
یه کم واقع بین باشیم
به نظر من قیمت واقعی پراید حدود 15 تومنه (3270032) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۸ ۰۰:۴۹:۱۶
سلام دوست عزیز نه 3.5 ملیون نه 15 میلیون شما مقاله بالا به روشنی قیمت واقعی پرایدو نشون میده ... (3270991) (alef-3)
 
رزمنده دوران دفاع مقدس
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۲۳:۴۳:۱۷
بنده ئ خدا شما خودروی هایی که قیمت آنه با پراید برابری و حتی بعضی از قیمت ها پایین تر از قیمت پراید بود دیدی که در هند تولید می شود بیشتر قیمت خودرو به صورت اقساط فروخته می شود واکثر اقساط آن درماه کمتر از 500هزارتومان است. این می گویند دولت وخودرسازان وکسی هم نگفته با قیمت پراید می توانیم تویوتا کوری بخریم. در کا صداقت نیست و حرص وولع برای مال دنیا در دولت و خودروسازان ایرانی زیاد است. (3336411) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۶:۲۲:۳۷
نویسنده این را در نظر نگرفته که دلار با سوبسید دولتی و تزریق ارز دولتی 3500 تومان است و بدون آن به بالای 10 هزار تومان افزایش خواهد یافت. بنابراین، این محاسبات با این فرض انجام شده که دولت برای خودروی خارجی سوبسید بدهد! (3270121) (alef-3)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۶:۲۵:۴۳
هرکی محصولات سایپا و ایران خودرو خریده به اقتصاد چین و لوازم یدکی بدون گارانتی چینی خدمت کرده . از کارخانه که میایی بیرون دنبال تعمیرگاه می گردی و بعدش تازه کارت شروع میشه و می فهمی چرا همه می گن پول خودروی نو نده .
چند میلیون گرونتر از نرخ جهانی پول دادی و یه خودرو بی کیفیت خریدی .
حالا هم یه قطعه جینی را سه بار هم عوض کنی باز تورو تو جاده زمین میزاره .
قیمتها را واقعی کنید نیاز به وام بانکی نیس...
اگه یه وام 25 میلیونی هم بگیری توانایی پرداخت اقساط با بهره بانکی غیر شرعی را نداریم
توانایی پرداخت پول بنزینی که همه جا ارزون شده چون نفت ارزون شده الا ایران را نداریم-
و یا توانایی پول جور کردن قیمت لوازم یدکی که یکساعت هم گارانتی ندارد و یا اجرت مزد کار مکانیک آنرا نداریم
پس می گوییم خودرو با وام بانکی و لیزینگ نمی خریم .بجایی اینکه پول رو صرف خودرو کنید چهارتا کارخونه بزنید و چهار تا تولیدی که اشتغال فراهم شود (3270125) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۲۲:۳۷:۳۸
ای کاش از رنو ساندرو هم مینوشتید.
قیمت در انگلستان 5995 یورو که میشه 23 میلیون تومان!!
ولی در ایران 47 میلیون تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3270822) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۴:۴۳:۴۵
به بهانه اشتغال 90 هزار نفر ، 80 میلیون ایرانی هر دو روز 90 قربانی میدهند و آب از آب تکان نمی خورد و کماکان ما را مجبور به خرید خودروهای 40 سال پیش اروپا می کنند ! (3268737) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۵:۵۹:۰۵
اگه يكي از اينها از روبرو با پرايد يا تيبا تصادف كنن حاضري تو كدوش باشي؟ پرايد يا ماشين ساخت هند؟ (3268760) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۴:۱۴
ترجیح میدم تو اونی باشم که استاندارد ایمنی بالاتری داره. راستی تا حالا سایپا حاضر شده از پراید تست تصادف بگیره؟؟
خیلی از ماشین های تولید هند به خاطر صادرات این تست رو گذروندن!!!
لینک زیر مربوط به سوزوکی آلتو و سلریو با 3ستاره ایمنی است، یعنی مشابه سمند!!!


http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?_selectedMake=7314&_selectedMakeName=Suzuki&_selectedModel=7488&_selectedModelName=Alto&allProtocols=true&includeFullSafetyPackage=false&_selectedProtocols=1472,5910,5931,1468,1469,1470,1471,14999&_selectedClasses=1204,1196,1201,1198,1197,1180,1205,1199,1203,1179,1202&allClasses=true &allDriverAssistanceTechnologies=false&_selectedDriverAssistanceTechnologies= (3269342) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۶:۲۰:۴۹
در بحران اقتصادی ۲۰۰۸ آمریکا، شرکت‌های خودروسازی آمریکا که با همین عدم قدرت خرید ملت روبرو بودند، قیمت‌ها را حتی تا ۴۰ درصد کاهش دادند و ماشینی که ۲۳ هزار دلار بود را میشد به آسانی ۱۴ هزار دلار خرید و در صورت پرداخت نقد حتی ۱۲ هزار دلار.... ولی‌ در ایران خودرو سازان و سایر تولید کننده‌ها به جای تخفیف و یا صرف جویی فوری رفتند دولت و دولت هم گفته چشم، یک دفع شما نور چشمان عزیز صدمه نبینید و امید شما ناا امید نشود...!!!!!! (3268764) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۳:۲۹:۵۵
دولت و ايرانخودرو هر دو يكي است. (3269709) (alef-3)
 
بهمن همدمی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۶:۳۶:۲۸
اقای الف با این خبرها جگرملتو میسوزونی اخه چرا چرا؟!!!!! (3268775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۶:۳۸:۴۰
دل می سوزانید؟ !!!!! (3268779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۷:۱۱:۰۶
این شرکت های خودروساز چه ظلمی در حق جان و مال مردم میکنند . (3268801) (alef-13)
 
مازندرانی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۷:۳۶:۵۰
یعنی میشه با وام 16 میلیون تومانی یکی از اینا رو خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3268823) (alef-13)
 
رزمنده دوران دفاع مقدس
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۷:۴۲:۲۷
واقعا" قیمت های خودروهای هندی که بالاتر از پراید هستند وامکانات بیشتری نسبت به پراید دارند بسیار خوب است وپراید بسیار گران است خصوصا" خودروی پیشرفته داتسون (3268834) (alef-13)
 
جانباز
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۱:۴۶:۴۳
خودروسازان پر مدعای ایران باید از خودروسازان هندی که کشوری در حال توسعه است یاد بگیرند .خجالت آورد است که ما از کشور هند هم عقب تریم . امکانات بیشتر از پراید داردو و قیمت آن با توجه با امکاناتش باقیمت پراید برابری می کند بیشتر قیمت خودرو اقساطی با ماهی 300 الی 400 تومان به مشتری داده می شود . واقعاگ هندی ها انصاف دارند ولی خودروسازان ایرانی مشتری اگر تمام داریش را هم اگر به عنوان خریدار بدهد باز خودروسازان ایرانی راضی نمی شوند بخاطر این که آنقدر حریص به مال دنیا هستند که به فکر مشتری نیستند. (3354847) (alef-13)
 
++
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۷:۴۵:۱۱
عمر ما گذشت مگه ما کی میتونیم یه ماشین خوب سوار بشیم ؟ (3268843) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۰۳:۵۰
یک چیز رو تو مقایستون در نظر نگرفتید، سودی که اون کمپانی ها از تولید این خودرو ها دریافت میکنند نسبت به سودی که سایپا و سهامداراش از تولید پراید کسب میکنند!!!! (3268871) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۱۰:۰۵
حالا يكي بگه كي خائنه ؟!! (3268879) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۱۴:۵۵
من یک پیشنهاد به مسئولین مربوطه دارم ، بجای بدهی نفتی ما از هند از این ماشینهای ارزان قیمت بیاورید و فقط جایگزین خودرو های فرسوده و پر مصرف کنید باور کنید دو سر سود است (3268890) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۱۵:۲۶
بابام جان همین خودروهارو اگه قرار باشه توایران تولید کنند که میشه همون پراید اونهم تازه 3 سال دیگه خطش راه میوفته اگر هم قرار باشه وارد کنند عوارض گمرکی و مالیات ارزش افزوده و بیمه و هزار تا چیز دیگه بهش اضافه کن ببین قیمتش میشه چند ... بابا کلا صنعت خودرو و واردات خودرو مشکل داریم ... مگه دولت می تونه دست از سر عوارض واردات خودرو یا قطعات اون چشم بپوشونه ..... اون همه (3268892) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۴:۱۶
دوست عزیز اگر دولت این عوارض را نگیره حقوق کارمنداش را از کجا تامین کنه؟تو کدوم مملکتی تو دنیا مالیات مصرف وجود نداره؟ (3269471) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۱:۳۹
متاسفانه ما هنوز نفهمیدیم که اقتصاد داری یک اصول به هم پیوسته است و با تحلیل های عوام پسند نمی توانیم واقعیت ها را تغییر بدهیم.الان کل نقدینگی جامعه از 800 هزار میلیارد تومان هم فراتر رفته که فقط در دوسال گذشته دوبرابر شده اگر دولت توانسته علیرغم این نقدینگی عظیم قیمت ارز را در اطراف 3500 تومان تثبیت کند،صرفا بواسطه ایجاد محدودیت در واردات کالاهای مصرفی ارزبر از جمله خودرو بوده است وگرنه الان با دلار 8000 تومانی مواجه بودیم و این محاسبات شما بکلی هوا می شد. (3269496) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۲۲:۳۳:۲۵
محاسبات بکلی هوا نمیشد بزرگوار چونکه اونموقع پراید هم میشد پنجاه میلیون تومان و معادله ثابت میمون (3270817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۱۶:۲۷
هیوندا وقتی وارد ایران بشه میشه بالای 60 میلیون
پیکانتو نمونه همین قضیه که 63 تومن هست.
به زور میخوان بگویند که ما تولید ملی داریم
این همه کشته،الودگی محیط زیست و... رو نمیگن (3268894) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۱۷:۵۹
واقعا خودرو سازان داخلی مایه شرم ساری هستند (3268897) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۲۰:۵۳
آقا جان، ما خودرو ساز (سواری) بشو نیستیم (با این واقعیت رقابت جهانی). بهتر نیست بر روی قطعه سازی متمرکز شویم؟
ولی تمرکز بر روی تولید خودروهای سنگین و خودروهای نظامی بایستی حفظو تقویت شود. (3268899) (alef-13)
 
بی طرف
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۳۸:۵۷
دولتی های گرامی لطفا همین خودروها را بیاورید در ایران مونتاز کنید ما تا کی باید بهای بی برنامگی و پر شدن جیب بعضی ها را بدهیم (3268925) (alef-13)
 
اکبر مکانیک
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۴۳:۴۳
قابل توجه خودروسازان پرمدعا و مزخرف وطنی !!! (3268930) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۴۴:۱۶
به این لیست، لیست بلند خودروهای بزرگ فروش نرفته و صف یا کم کارکرد وارداتی را اضافه کن، مثلا تویوتا کمری ۲۰۱۳ صفر که در آمریکا و اروپا فروش نرفته، در برخی کشورها با ۱۲۰۰۰ سا حتی ۱۰۰۰۰ دلار قابل خریداریه و الان در کابل سر بزنین انواع پاجرو ۶۰۰۰ دلاری مدل ۲۰۰۹ وجود داره!
شما باشین پرشیا میخری یا فورد فوکوس با ۱۵۰۰۰ کارکرد؟ (3268933) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۴۵:۴۲
خدا وکیلی خوبه که مردم رو اگاه کنید نسبت به ایجور قضایا
ما چرا باید بهمون پراید حلبی بدن و کلی هم منت سرمون بزارن اونوقت یک کشور عقب مونده مثل هند باید ماشینای خوب داشته باشه (3268938) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۸:۵۰:۲۸
حالم داره از خودرو و خودروساز ایرانی بهم میخوره؛واقعا مردم فهیم ایرانی را چی فرض کردن با این تز جديدشون(وام خرید خودرو)همچنان خودرو انميخريم. (3268947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۱۵:۵۰
من تا قبل از خواندن متن مثل شما فکر می کردم، ولی با دیدن مشخصات فنی و موتورهای ضعیف، الان می گم خداییش پراید خیلی سرتر از این آشغالهای هندی است (3268990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۷:۴۱
؟؟؟؟؟؟؟
پراید؟؟؟ موتور قوی؟؟؟
که 170 تا باهاش بری زودتر بمیری؟؟؟؟ (3269357) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۴۹:۴۳
عجب موتور 800سیسی که 65 اسب قدرت داره میشه ضعیف....مصرفش هم خیلی پایین تره...شما احتمالا تازه پراید گرفتی (3269396) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۹:۴۲:۳۶
شما اتفاقا رئیس ایران خودرو نیستی (3270496) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۲۱:۴۲:۲۳
پراید حلبی کهنه 63 اسب بخار قدرت داره حالا چند اسب بخار بالاتر یا پایین تر چه اهمیتی داره بعد هم این ماشینها(سوزوکی .هیوندا .داتسون ) برند های شناخته شده شما به کجای پراید و کدوم مشخصات ان می گویید بهتر از ماشینهای هندی است !!!!!!!!!! (3270731) (alef-13)
 
حميد فرجى
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۱۸:۰۸
با تشكر از اطلاع رسانى مستند ، نظر اينجانب اين است كه رفتار خودروسازهاى داخلى هم يك نوعى از ظلم است كه با استفاده از رانت دولتى و شرايط خاص كشور به مردم را از حقشون محروم نمودند ،واين عاقبتى است خداوند براى انها فراهم نموده، (3268996) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۲۱:۴۳
در حال حاضر فرق بین کشور ما وهند در این است که در کشور عزیزمان کالای بی کیفیت وتاریخ گذشته به بالا ترین قیمت به مردم میاندازندمثلا پراید از سال 90 میلادی در کشورمان تولید وروز بروز کیفیت انرا پایین اورده وقیمت انرا بالا برده اند ومردم هم ناچار هستند که انرا بخرند وحتی پژو 405 هم به همین طریق (3269005) (alef-13)
 
ح.س
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۲۳:۳۸
به خدا حیف این ماشینها که با پراید مقایسه بشن. ان شاالله که به حق همین ایام عزیز ، امام حسین جواب خیانت خودروسازها به این مردم و مملکت بده. (3269007) (alef-13)
 
hossein
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۲۷:۵۹
پراید مگه چشه؟؟؟؟!!!!!!
به این خوبی!!!!!!!!!!!!!!!
هیچ ماشینی بهش نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!
مسولین این خبرا رو میخونن؟؟؟؟!!!!!!!! (3269018) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۲۸:۱۲
اینو به خودرو سازا بگین (3269019) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۳۰:۴۸
من تعجب میکنم جناب نویسنده مسئله تعرفه گذاری در قیمت پراید و خودروهای وارداتی رو در نظر نگرفته است و متن به این بالا بلندی در خصوص خودروهای هم قیمت پراید تنظیم کرده است
ارزون ترین مدلی که نوشتید 13 میلیون تومان بود که اگر تعرفه واردات 75% درصدی براش در نظر بگیریم همون 20 میلیون تومان میشه و بقیه مدل ها با تعرفه 75% قیمتشون میره توی رنج 206 اخوی عزیز
یه کم درست حساب و کتاب کن
ایراد اصلی نه در خودروسازان فلج مملکت بلکه در عدم کاهش تعرفه واردات خودروها تحت هیچ شرایط
هست (3269022) (alef-13)
 
ساده
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۹:۱۵:۳۱
این متن در جواب حرف مسئولین خودروساز است این مشخصه که اگه تعرفه 200درصد بشه خیلی گرونتر در میاد که همین تعرفه نیز اقدامی در جهت چاپیدن مردمه.موضوع اساسی اینه که سود خودروسازان تو جیب کی میره؟اگه جواب این سئوال روشن بشه همه چی روشن خواهد شد (3270446) (alef-13)
 
shs
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۹:۳۴:۳۶
این قیاس اصلا درست نیست ،تکنولوژی پراید کجا این ماشین های الکی کجا ،میدونید کارخانجات بزرگ دنیا چند ساله دنبال تکنولوژی پراید ساخت ایران هستن؟؟؟؟کدام ماشین در تصادف اینقدر یکسان عمل میکنه......مستقیم به بهشت.....بدون درد و سریع (3269031) (alef-13)
 
شوکت
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۱۲:۴۸
واقعا که...................................................................... (3269112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۲۳:۰۹
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه بجایی نرسد فریاد است!!!!!!!!!!!!!! (3269142) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۲۷:۳۰
ممنون از توضیحات شما (3269155) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۴۷:۲۲
واقعا برای دولت تدبیر وامید متاسفم که به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک می کنه. تاکی می خواهید از این کارذخانه های ورشکسته و فشل حمایت کنید نزدیک چهل سال است که با وضع تعرفه بالا مانع دسترسی مردم به اتومبیل های روز دنیا شده اید و مردم را مجبور به خرید پراید 20 سال پیش کره که کیفیتش خیلی بهتر از مدل امروز تولید سایپا است و پزو هم همین طور. کاش در مقابل عزم مردم نمی ایستادید (3269217) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۵۲:۴۲
گل گفتین (3269228) (alef-13)
 
ر
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۵۵:۱۷
لابدمیخان منت سرمون بزارن که مابتون وام میدیم دیگه چی میخاین راحت بریدماشین بخریدایاگفتن قسط وامش چقده که اون بنده خداباچه حقوقی پرداختش کنه من خودم نمیتونم دوستان شماچطور (3269234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۰۰:۵۶
من بتونمم وام نميگيرم برم خودرو بي كيفيت بگيرم (3269796) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۵۶:۳۴
پرایدم کولر داره خب... (3269237) (alef-13)
 
سیم
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۵۶:۱۳
داداش بخاری رو یادت رفت بگی.تازه هرچند وقت یبار مدل داشبورد روعوض میکنن!!!!اینهمه خلاقیت دارن!!!میشه یه آبشن!!!!چرا چشماتونو به روی اینهمه زیبایی میبندین؟عکسای بالا رو دیدین؟همه عین هم،نمیشه تشخیص دادشون.اونوقت آخرین عکسو ملاحظه بفرمایین.زیبا ،تک،منحصر بفرد. در دنیا نظیر اون پیدا نمیشه.قیمتش هم بسیار عالیه.بسیار بسیار عالی!!! (3269611) (alef-13)
 
راننده
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۱۶:۴۴
پراید من صندلیش جلو عقب میره (3269832) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۰:۵۷:۴۶
سایپا تا 3 سال دیگه هم پراید تولید میکنه..چون مهندسای ما بلد نیستند ماشینی بهتر تولید کنند .تیبای 26 میلیونی با کلی اشکال رو با خودروهای بالا مقایسه کنین تا مظلومیت ملت رو بفهمین. (3269241) (alef-3)
 
بیچاره
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۱۳:۵۵
با این اوصاف به کمپین عدم خرید خودرو ادامه میدیم (3269822) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۱۰:۴۱
داشبورد دو رنگ! (3269279) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۰:۱۷
ممنون امیدوارم مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا هم این مطلب رو مطالعه نموده و تغییراتی در محصولات بی کیفیت خودشون بدن. الیته فرض محالی است، وقتی دولت محترم میاد برای همین تابوت های متحرک 25 میلیون وام میده ..... (3269330) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۱:۴۰:۱۴
گزارش بیطرفانه نیست. اولاً نویسنده همواره دو تیپ استاندارد و ویژه را مطرح می کند ولی وقتی موقع اعلام آپشنها می رسد فقط مشخصات سری لوکس خودرو را اعلام می کند که البته از پراید گرانتر است. ثانیاً قدیمی بودن مدل پراید باعث ارزانتر شدن آن نمی شود و آنالیز قیمت مبحثی جداگانه است که البته در این مقال نمی گنجد. ثالثاً بهتر بود مشخصات پراید را هم می نوشتید:
حداكثر توان در موتور ارتقا يافته 71hp @5250rpm ، حداکثر گشتاور 108n.m@2750rpm (قویتر از همه خودروهای فوق) ، مصرف بنزین 6.9 لیتر در 100 کیلومتر (متوسط ترکیبی جاده و شهر)، سیستم تهویه مطبوع، سیستم قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی درب های جلو، شیشه رنگی، سیستم کنترل تبخیرات سوخت، فرمان قابل تنظیم، گرم کن شیشه عقب، بازکن درب باک از داخل کابین، سیستم رادیو پخش چهار باندی مجهز به سیستم حافظه، کمربند ایمنی صندلی عقب، آینه تاشو قابل تنظیم از داخل، برف پاک کن دو سرعته با تایمر قابل تنظیم، صندلی های جلو قابل تنظیم، چراغ ترمز سوم، ساعت دیجیتالی، سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام تصادف و یا وارونگی، تنظیم خودکار موتور توسط ECU، سیستم کاهش آلاینده های خروجی اگزوز، چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور، در باز کن صندوق عقب از داخل اتاق، کیسه هوای راننده(Driver Airbag) ، کیسه هوای سرنشین جلو (Passenger Airbag) ، فرمان هیدرولیک، سیستم ضد سرقت با کد متغیر (immobilizer) و ترمز ABS که توانسته علاوه بر اخذ استانداردهای 51 گانه اروپا، تائیدیه استاندارد تصادفات از مراکز معتبر اروپائی را نیز اخذ نماید. (با مقاوم سازی و استحکام در نقاط اصلی در مدلهای جدید) (3269362) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۶:۴۲:۲۲
موتور 1لیتری سوزوکی با سه سیلندر هم قدرت پراید هست .مصرف والایندگیش هم که قطعا کمتر هست.شما ظاهر خودرو و داخل اون رو با پراید مقایسه کنید .حرف مردم این هست که سایپا چرا باید 20سال پراید تولید کنه هرسال هم کیفیت بیاد پایینتر.چرا مردم سایر جاهای دنیا میتونند با اقساط بلند مدت و نرخ بهره پایینتر یک خودرو خوب بخرند اما اینجا باید کلی سود بدی ....چرا باید ناکارامدی مدیران ومهندسان خودروسازی از جیب مردم جبران بشه. (3270157) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۷:۲۵:۱۰
لطفا لینک تاییدیه اروپایی پراید رو بگذارید ما هم ببینیم!!! واقعا چی داری فرض میکنی ما رو؟؟
بیشتر این ماشین های تو مقاله رو تو سایت ورو ان کپ وضعیت ایمنی شون رو دید ولی ماشین های ایرانی چی؟؟ (3270251) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۱:۰۲
متاسفانه تحليل يكطرفه و غير كارشناسي بود.
بايد تحليلگر مي گفت كه قيمت تمام شده خودرو ناشي از سياستهاي مالي و تورمي يك مملكت است. با بهره بيش از سي درصدي بانكها و تورم و افزايش سه برابري قيمت تمام شده قطعات و لوازم جانبي ساخت يك خودرو (حدود سه هزار قطعه) چگونه ميتوان خودرويي ارزان توليد كرد؟! (3269495) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۸:۵۷:۱۲
این کارخانه های داخلی سالها ارز دولتی گرفته بشدت حمایت شده اند . مدیرانی داشته اند که لاستیک ماشین خودشونو هم بلد نبودند عوض کنند . چه برسه از صنعت خودرو سر در بیارند . هر مدیری وظیفه داره تو بلند مدت فکر تورم . تامین منابع مالی مورد نیاز .طراحی وساخت قطعات باکیفیت بالا وقیمت پائین ....برنامه ریزی وطراحی کنه .... (3270412) (alef-3)
 
ناصری
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۸:۵۲
فقط هیوندایی
شرکتی که در 20 سال گذشته توانست حتی در دل آمریکایی هم نفوذ کند
بهتر است مدیران ما بجای دلخوری از مردم و ابراز ناراحتی و ....
یاد بگیرند و خودشان و محصولاتشان را عوض کنند
با این اوصاف انتظار نداشته باشند که مردم همچنان
پراید و سمند و 405 و .... را بخرند
برای همینه که
نمیخریم (3269520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۳۵:۲۵
خرید پراید به قیمت 20 میلیون تومن یه جور یارانه دادن محسوب میشه ...همون یارانه ای که دولت از اون به عنوان مصیبت عظمی اسم میبره...
ولیمردم هم یارانه میدن و هم جونشون رو !!! (3269536) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۳:۲۱:۳۵
من النترا ثبت نام کردم از فروزدین 94 برای تحویل 90 روزه نقدی 60 تومن اون موقع پول دادم از آسان موتور. تا امروز که 27 مهر 94 هست تحویل ندادن هر دفعه میگن مشکل ترخیص داره. دیروز گفتن که بعد از تعطیلات عاشورا شرکت میخواد پیشنهاد بده که بیایین i40 - i20 -i40sw بگیرین. یعنی بجای ماشین 110 تومنی میخواان 170 - 180 تومنی و قالب کنن. خوب اگه انا رو میخواستیم که از اول ثبت نام میکردیم. (3269690) (alef-13)
 
مقروض
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۳:۵۷:۴۸
سايپا به اندازه صد سه سال خودرو توليد شده و فروخته نشده پرايد داره كه قرار دولت تدبير و اميد در كمال ناباوري به مردم وام با سود 16 درصد بده تا اين خودروهاي بي كيفيت را مردم بخرن و مردم بيچاره هرچه مقروض تر و گردن خودروسازان بي لياقت هرچه كلفت تر شود. بايد به تيم اقتصلدي دولت تسليت گفت (3269785) (alef-1)
 
محمد رضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۰۶:۳۳
دست شما درد نکند لطفا بیشتر شفاف سازی و اطلاع رسانی کنید تا نقدی باشد برای توسعه و برنامه ریزی بهتر در راستای پیشرفت کشور (3269809) (alef-1)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۰۸:۳۲
مردم با وام هم نخريد (3269815) (alef-1)
 
قاسم
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۴:۲۹:۵۰
اگر دولت واردات خودرو را مثل قیمت ها آزاد میکر باور کنید همین سایپا وایران خودرو خودروهایی تولید میکردند که کشورهای اروپایی وامریکایی انگشت به دهن می موندند و لی چون دارند از طرف دولت و مجلس حمایت کورکورانه میشوند و پول بادآورده هنگفتی به جیب می زنند هیچ حرکتی از خودشان نشان نمی دهند. خیالشان راحت است که کسی از آنها حساب وکتاب نمی خواهد . وامید به این دارند که این کمپین نخریدن خودرو خواهد شکست ومردم مجبورند خودرو های بی کیفیت از آنها خریداری کنند بخاطر همین هم هست که هیچ حرکتی از خودشان نشان نمی دهند . ولی اگر همین بلا را سر یک خودرو ساز اروپایی درآورده بودند مطمئنا" تا حالا یا ورشکست شده بود یا بالاخره برای جلب رضایت مردم حرکت قابل توجهی انجام میداد. ولی درکشور ما زهی خیال باطل امید وارم که مردم صبر به خرج بدهند واین خودروهای از رده خارج را نخرند تا حساب کار دست خودرو ساز ها بیاد وبدونند که مردم این سرزمین دارای حق برخورداری از حقوق انسانی هستند . وآنها حق ندارند که هر جور که دلشان خواست با مردم رفتار کنند. ومردم را برده خود بدانند. (3269864) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۵:۱۷:۴۳
تا موقعی که ارتباط ما با دنیا قطع باشد
و ما نخواهیم از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم
و شرایطی فراهم نشود که ار تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم
کولر آبی ما تکنولوژی 50 سال قبل آن بدون تغییر باقی میماند
ماشین ما با اولین مدلی که وارد ایران شده تغیری نکرده
ساختمان سازی ما با روش های قدیمی صورت میگیرد و......
ما باید ببینیم کشور هایی مثل کره جنوبی که هم تکنولوژی های جدید را وارد میکنند هم آن را ارتقا میدهند. از آن الگو برداری کنیم
متاسفانه وقتی مطرح شد کره جنوبی الگوی خوبی برای پشرفت است
آاز قضا چند سال قبل اقتصاد شرق آسیا دچاریک بحران زود گذر شد بلا فاصله آقای جواد لاریجانی آمدند وگفتند دیدید بر ملیجک امریکا (منظورشان کره جوی بود )چه آمد
متاسفانه وقتی هر کسی در این کشور بخود اجازه می دهد در مورد مسایل اظهار نظر کند واز نظر کارشناسان واقعی استفاده نکنیم وضع از این بهتر نمیشود. (3269994) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۶:۳۱:۴۷
من که پراید خودمون رو با این اشغال ها عوض نمی کنم .هر چی هم میخواین اسم منو بذارین
ساده اباه و..... (3270132) (alef-3)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۷:۰۵:۰۵
خاک بر سر من که با حقوق یکسالم فقط میتونم پرایدی بخرم که هیچ امنیتی نداره ..نمیخرم (3270204) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۱۹:۰۴:۴۱
نگاهش می ارزد به ال نود پراید که با فرغون مقایسه کرد همینطور مدیر عامل 2 خودرو سازو (3270429) (alef-3)
 
فریال فرهنگ
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۲۱:۰۹:۲۳
قیمت واقعی تولید اتومبیل هر قدر که باشه چه بیست ملیون و چه 15 میلیون باید توجیه اقتصادی داشته باشه. حمایت از تولید داخلی برنامه خوبیه ولی به چه قیمتی ؟ به قیمت بازی با جان انسان ها؟ تولیدی که نظارتی برروی اون وجود نداره و آخرین چیزی که بهش توجه میشه سطح ایمنی بهره برداره هیچ توجیه اقتصادی برای خرید نداره. با یک سوم یا یک چهارم این قیمت میشه یک موتور خرید که دقیقا همون میزان ایمنی رو برای استفاده کننده فراهم می کنه.
ما فقط میخوایم یه جایی رو باز کنیم که پول مردم رو بگیریم و مرگ و معلولیت بهشون هدیه بدیم؟ بهتره پول این ظاهر سازی ها رو خرج تحقیقات و زیرساخت های تولیدی بکنیم نه مونتاژ قطعات بی کیفیت خریداری شده. آقایون اگه چارپنج سال از خیر سودهای میلیاردیشون بگذرن و صرف طراحی بازبینی و تولید با کیفیت بکنن سود پایدار و رضایت مشتری رو همیشه خواهند داشت. ولی متاسفانه هرکی اومده بارش رو ببنده و بره..... (3270668) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۸ ۰۰:۴۵:۵۸
فرق اصلی اینه که اوناها خصوصین و ماها خورو سازامون دولتی.هیچ صنعت دولتی پیشرفت نمیکنه دوستان (3270989) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۲:۱۸
لعنت خدا بر انهایی که حق مردم را به بهانه تولید ملی ناحق میکنند به امید روزی که ایران از شر افراد فاسد و سود جو راحت شود لبیک یا مهدی (3901658) (alef-11)
 
حن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۵ ۰۹:۰۰:۳۶
الان 12/95 هست چه خاکی به سرمون بریزیم کجا بریم یک ماشین خوب ارزون بخریم
مجبوریم پراید بخریم.مجبوریم م م (4173229) (alef-11)
 
مالک البراید
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۰۱:۳۵:۱۳
هنوز غربی ها نتونستن از فناوری پراید سر در بیارن. من یکی از مرکب ها دارم، هوشمنده آقا! هر وقت دلش بخواد روشن میشه! تو پارکینگ خاموشش کردم یادم اومد نون نخریدم هر کاری کردم استارت نزد انگار نه انگار باتری تو کاپوته. فرداش خواستم آژانس بگیرم برم باتری نو بخرم گفتم برای بار آخر امتحانش کنم ، سوییچو نچرخونده روشن شد، الله اکبر، خلاصه فهمیدم شب قبل نون داشتیم ، پرایده واسه همین روشن نمیشد. (4215589) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.