نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 378957
جزئیات قاچاق «لاستیک و باتری» یک خودروساز
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴
یک خودروساز مشهور در ماه‌های اخیر اقدام به قاچاق ۲ کانتینر کالا شامل باتری و لاستیک دارای مشابه تولید داخلی کرده است.

به گزارش فارس، مستندات و اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد، یکی از خودروسازان بزرگ داخلی به قاچاق قطعه خودرو متهم شده است.

براساس این گزارش، شرکت بزرگ خودروسازی در ماه‌های اخیر اقدام به واردات ۴۰ کانتینر قطعه خودرو کرده که طبق جزئیات پرونده کالاهای کشف شده، شامل لاستیک و باتری بوده است.

جزئیات این قاچاق نشان می‌دهد، از میان ۴۰ کانتینر وارد شده، مسؤولان به ۲ کانتینر مشکوک شده و در بازرسی‌ صورت گرفته در گمرک غرب تهران، این کالاها کشف شدند.

کالاهای قاچاق این خودرو ساز براساس یک شیوه ساده در میان کالاهای اظهار شده، جاساز شده بودند.

این شیوه به دلیل کمبود و یا عدم اسکنرها در گمرک یکی از شیوه‌های رایج قاچاق قانونی مطرح می‌شود، زیرا امکان بازرسی فیزیکی تمام کانتینرهای وارداتی برای گمرک مقدور نیست و در اکثر اوقات هزینه بر و زمان‌بر است.

گفته می‌شود محموله‌های وارداتی به شکل ترانزیت داخلی از مرزهای بازرگان، انزلی، جلفا و دیگر بنادر به گمرکات داخلی به ویژه پایتخت صورت گرفته است.

طبق کتاب قانون مقررات واردات و صادرات خودروسازان داخلی به منظور حمایت از تولید داخل می‌توانند برخی از قطعات خودرو را با سود بازرگانی پایین، حدود ۴ درصد وارد کنند.

فارغ از ارزش کالاهای کشف شده، دلیل اهمیت این موضوع حمایت از تولید داخلی است که یک خودروساز به این بهانه اقدام به قاچاق کرده است و در صورتی که برخورد قاطع و جدی صورت نگیرد، تبدیل به رویه از سوی شرکت‌های بزرگ داخلی می‌شود.

یکی از نگرانی‌های موجود در رابطه با قاچاق، مسامحه و حل آن به شیوه خارج از ضوابط است. همچنین یکی از شیوه مرسوم برای از بین بردن رد قاچاق در سال‌های اخیر پرداخت مابه‌التفاوت عدم اظهار کالاها یا کم‌اظهاری‌ها بوده تا اتهام قاچاق به سطح یک تخلف عمومی تنزل یابد.

برخی اخبار غیررسمی از مسامحه مسؤولان با قاچاق کشف شده خبر می‌دهند. مسؤولان گمرک باید در رابطه با این پرونده پاسخگو بوده و در این راستا و اقدامات قضایی از جمله شکایت از شرکت مزبور شفاف‌سازی کنند.

باید دید پاسخ مسئولانی مانند سازمان‌های بازرسی، ستاد مبارزه با قاچاق، بازرسی حراست گمرک و دیگر دستگاه‌ به افکار عمومی در رابطه با قاچاق سازمان یافته چیست؟

برخورد خارج از ضابطه با قاچاق و همچنین عدم افشای آن از سوی مراجع مربوطه، قطعا فسادآور بوده و خلاف منافع ملی و تولید کشور است.

پیش از این نیز ۲۱۰ کانتینر کالای قاچاق از مرزهای رسمی وارد کشور شد، بزرگترین کشف ۳۸ سال اخیر نام گرفت.

چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی از واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند، انتقاد کرده و خواستار آتش زدن محموله قاچاق و جنس قاچاق جلوی چشم همه شدند.

مقررات قطعات منفعله ماشین‌آلات راهسازی خودرو و سایر ماشین‌آلات در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات موجود است.
 
کلمات کلیدی : قاچاق ،لاستیک ، باتری، خودروساز
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۷:۱۶:۰۵
تعرفه گمرکی باید یکسان باشد اختلاف تعرفه ها فقط برای سو استفاده باند های اقتصادی است والا چه فرقی بین قطعات وجود دارد که تعرفه یکی 4 درصد است و تعرفه دیگری 60 درصد در صورتی که هزینه های تولید از کارگر نرخ برق و بیمه و دارایی و .............. تمام هزینه های تولید یکسان است وقتی تعرفه برای حمایت از یک صنعت 50 درصد مشخص شده پس برای حمایت از صنایع دیگر هم باید تعرفه 50 درصد باشد صنایع مثل زنجیر به هم متصل است اگر دانه های زنجیر از مقاومت های مختلفی باشد این رشته پاره میشود به نفع سو استفاده گران لطفا منتشر کن (3870164) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۸:۲۵:۰۸
چرا اسم خودروساز را منتشر نمیکنید؟!!!!!!!!!! (3870285) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۹:۵۴:۵۴
جالبه خون مردم رو تو شیشه کردن و کلی تعرفه روی واردات برای مردم گذاشتن که تولید داخل (مثلا خودرو) رشد کنه
بعد خود خودرو ساز میره قاچاق میکنه!!!!
این وسط هم فقط مردم باید زیر فشار اقتصادی له بشن.

الف تورو خدا سانسور نکن (3870470) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.