کد مطلب: 345250
خط و نشان نعمتزاده برای تولید خودرو
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان را برنامه این وزارتخانه در سال ۹۵ دانست و گفت: تکرار روشهای گذشته باعث تحول نمیشود.
محمدرضا نعمتزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال ۹۵ گفت: سال ۹۵ برای صنعت خودروی کشور سال بسیار ویژهای است و باید توجه داشت که روشهای گذشته و تکرار آنها نمیتواند باعث تحول بنیادین در صنعت خودرو کشور شود؛ چراکه این صنعت میبایست پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید را با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان به بازار عرضه نمایند.
به گزارش مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به این منظور شرکتهای خودروساز و قطعهساز میبایست واحدهای تحقیقاتی و طراحی خود را تقویت کنند و برای توسعه این واحدها به صورت مشخص بودجهای را تخصیص دهند. البته سرمایهگذاری در حوزه تحقیقات، طراحی و نوآوری، هزینه نیست؛ بلکه نوعی سرمایهگذاری به شمار میرود.
وی تصریح کرد: اگر شرکتهای خودروسازی، برنامه جدی صادرات و توسعه بازار را در بیرون مرزهای کشور نداشته باشند، نمیتوانند در عرصه ملی نیز موفق عمل کنند و به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید مکلف است به صادرات خودرو و تولید خودروهای باکیفیت صادراتی و در الگوی بینالمللی، توجه خاصی داشته باشد و در مقابل، شرکتهای خودروساز نیز موظفند محصولات تولید داخلی را با اهداف صادراتی تولید کنند.
به گفته نعمتزاده، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است منابع بینالمللی و سرمایهگذاری را برای توسعه صنعت خودرو و تمرکز بر تولید در داخل کشور به کار گیرد و برای تحقق این امر مهم و ایجاد پایگاههای قدرتمند تولید و ساخت داخل در سال ۹۵ به صورت اجرایی عمل کند. در کنار این، اقتصاد مقاومتی و ورود به بازارهای صادراتی نیز مورد تاکید است که در این راستا باید از تجربه متخصصان کار آمد استفاده کرده و آگاه باشیم که برای ورود به بازارهای صادراتی؛ استفاده از دانش روز ضروری است، پس شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی میبایست با دانش بازاریابی آشنا باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر اساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی، مولفههای بنیادین طرح تحول و بهبود خودرو نظیر جذب سرمایهگذاری خارجی، توسعه واحدهای تحقیق، توسعه و طراحی، توسعه سهم ساخت داخل و صادرات با تشکیل کارگروههای ویژه در شورای سیاستگذاری خودرو بررسی میشود.
همچنین ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو نیز گفت:با توجه بر ارتقای عملکرد ستاد تحول و بهبود کیفیت و بهرهوری در صنعت خودرو، مقرر شد با تشکیل کارگروههای ستاد، برنامههای کیفی و کمی خودرو با رویکرد توسعه صادرات و مراکز تحقیقاتی دنبال شود.
وی افزود: مقرر شده همچنین ستادی در حوزههای توسعه مدیریت، کیفیت؛ HSE؛ توسعه منابع انسانی، خدمات پس از فروش که منجر به رضایت مشتریان صنعت خودرو نزد مشتریان میشود؛ برنامه خود را تهیه و به شورای سیاستگذاری خودرو ارایه دهند.
قربانی گفت: براساس آمارهای منتشره، طی سال ۹۴ به تعداد ۹۷۶ هزارو ۸۳۶ دستگاه انواع خودرو تولید شده که از این میان بالغ بر ۸۹۲ هزار و ۶۰۰دستگاه آن از نوع سواری بوده است.
همچنین طی سال گذشته به تعداد ۹هزارو ۸۴۲ دستگاه کامیون؛ ۷۳ هزارو ۱۸۷ دستگاه وانت؛ ۵۱۱ دستگاه مینی بوس و ۶۹۶ دستگاه اتوبوس تولید شده بود
کلمات کلیدی : خودرو+نعمت زاده
حتما با رویکرد خودرو چسبانهای داخلی این مهم اتفاق می افتد و با سرهم کردن خودرو 2008 آنرا در سال 2017 یا 18 جهت صادرات به عراق و افغانستان آماده میکنند. (3646476) (alef-11)
خودرو نمیخرم
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۹:۰۶
دانش بازاریابی؟؟؟؟؟
مگه قراره چه بازاری رو کشف کنند؟ بازار 80 میلیونی که دربست در اختیارشونه!! (3647095) (alef-11)
نمیدونم چرا صحبتهای ایشون رو نمیشه جدی گرفت!!!(البته درمورد تهدید خودرو سازان) (3646501) (alef-11)
با وضعیت حمایت کورکورانه دولت از این دو شرکت اصلا امیدی به بهتر شدن وضعیت خودرو در ایران تا 10 سال آینده نیست . وضعیت خودروسازها باید به حدی برسد که حتی پول برق شرکت نتونند پیدا کنند و بدن و اون موقع موقع جمع شدن این دو شرکته کاش توی کشور ما همه چیز خصوصی بود تا فرق بین خودرو و فرغون معلوم میشد (3646609) (alef-11)
علي وارنا
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۲:۴۳:۳۲
اگر قرار بود اتفاقي رخ دهد ميبايست در سالهاي قبل كه ايشان در وزارت بودند اين تحولات رخ ميداد؟؟؟! پس هيچ پيشرفت و تحولي تا أفكار نا كارامد از دوره به اصطلاح سازندگي!!!؟ وجود دارد در صنعت خودرو رخ نخواهد داد، و فقط با تغيير جلو داشبرد و سپر و تبديل به وانت شدن يك سواري، شاهد چيز ديگري نخواهيم بود!!!!!؟؟؟؟؟ ايشان در جاي درست گفتند كه بايد مدير بياوريم!؟ بله مديران نخبه و جوان انقلابي با فكر نوع، بجاي مديران پير و....افكار شان هم ... در بخش دفاع موشكي شاهد هستند كه جوانان پيرو رهبري چگونه خودكفا نمودند كشور را؟ان هم ساخت موشك، كه خيلي هم سخت و پيچيده است، خب اگر مديران ناكارامد بروند كنار و اجازه فعاليت به جوانان ايران را بدهند، ظرف مدت كوتاهي واقعا ايران هم به جمع خودروسازان جهاني اضافه خواهد شد، اما بشرط اينكه افراديكه قبلا در پست وزارت بودند و كشور در حوزه مديريتي انان، پيشرفت كه نكرده!؟ بلكه عقب گرد هم داشته؟؟؟؟ كنار بروند و بگذارند مديران جوان را وارد كار كنيم، (3646859) (alef-11)