نظر منتشر شده
۱۶۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265358
اعلام حمایت افغانستان از عربستان در حمله نظامی به یمن
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
دولت افغانستان از ایجاد ائتلاف نظامی عربستان سعودی در مقابله با حوثی‌های یمن، اعلام حمایت کرده است.

به گزارش تسنیم،افغانستان تاکید کرده که با «تمام نیرو» در کنار عربستان سعودی ایستادگی می‌‌کند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، این تصمیم پس از مشورت با علما، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی در جلسه شورای امنیت ملی اتخاذ شده است.

در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری آمده است: دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عمیق تاریخی و دینی با کشور عربستان سعودی داشته و دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین را دین هر مسلمان می‌دانند. از همین رو، در دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد.

همچنین در این اعلامیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی در یمن باور داشته و از حکومت قانونی آن حمایت می‌نماید.

با این‌حال، دولت افغانستان تاکید کرده این کشور با درک تجارب تلخ و ناگوار از عواقب جنگ و ناامنی، طرفدار راه حل صلح‌آمیز بحران در یمن است و از تمامی کشورهای اسلامی و رهبران شان می‌خواهد که به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد در این راستا تلاش نمایند.

انتشار این اعلامیه از سوی دفتر ریاست جمهوری در حالی انجام شد که اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان دو شب قبل نیز با پادشاه عربستان سعودی گفت‌‌وگوی تلفنی داشته بود و احتمالا اعلام موضع‌گیری افغانستان در قبال یمن، یکی از موضوعات مورد بحث آقای غنی با پادشاه عربستان سعودی بوده است.
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۱۵:۵۶
بعدش هم نوبت ایرانه تازه تا دلت بخواد افغانی تو ایران داریم یعنی یه جنگ تمام عیار با کمک افغانی های داخل ایران وحمایت منطقه (2778792) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۲:۳۵
نوکری آمریکا آخر و عاقبت ندارد. (2779285) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۰:۳۰
واقعا ....
همین افغانستان تحت سلطه آمریکاست . (2779422) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۱۲:۲۴
دوستان آخرین تحلیل اکبر گنجی در مورد جنگ یمن رو بخونید خیلی مطالب مهمی رو منعکس کرده ... هرچند با این فرد احتلافات آشکار داریم اما نکات بسیار مهمی رو گفته ... الف جان بچاپ (2779503) (alef-13)
 
اشکان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۴۵:۲۱
هر چی کشور عقب مونده از نظر فکری هست از هم حمایت میکنن.در ضمن دست حکومت در اینمورد که اقامت دائم به افغانیها نمیده درد نکنه برای اینکه با این سرعت رشد جمعیتی که اینا دارن تا چند سال دیگه نصف جمعیت میشد افغانی باور نمیکنید برید شهرری تو میدانش 30 درصد جمعیتی که رد میشن افغانی هستند. (2779562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۵۲:۰۵
بابا چیزی نگفته!!! یکی به نعل زده یکی به پاشنه!!
خوب تو هم بودی تو این شرایط که عربستان از ترس... به همه داره زنگ میزنه میگه پولتون میدم و ... خوب شما هم حمایت حداقل لفظی میکردی!!
مرد را باید در عمل شناخت. و مهم تر از همه اینکه باید پایه های پول و درآمد عربستان را نابود کرد. فکر کردید اگر قول پول... نبود، حتی داداشش هم ازش پیروی میکرد؟
متاسفانه این پول عربهاست که همه را اجیر خودش کرده وگرنه همه میشناسنشون.

اینها هم باید خطر را دم گوششون ببینن تا بدونن نتیجه بیانیه دادن چیه. اونم تو افغانستان، یکی یه تیر بندازه به گوش همین اقای رئیس جمهور جاش را خیس میکنه دیگه از این غلطها نمیکنه.
اینها فکر کردن جاشون گرمه!! مردم بیچاره میمیرن اینها هی فرمان خمله میدن، اعمال حمایت میکنن!!! حجالت هم نمیکشن!! چهار نفر از تو کشور خودشون پیدا بشند دو تا گلوله بزنن به ماشین یارو سه تا تیر هم بزنن به شیشه خونه اشف حواسش را جمع میکنه که این فقط مردم نیستند که اگه جنگ بشه میمیرن و این حضرات نفرات اول هستن که خودشون و خانوادشون باید با دنیا بای بای کنند. اونوقت شکر زیادی نمیخوردن. (2779796) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۱۷:۳۴
همین مونده بود که افغانستان هم واسه ما آدم بشه! (2778793) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۱۶:۰۶
فکر میکردی خودت ادمی (2779512) (alef-11)
 
..
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۴:۱۵
پس توادمی افغانی؟ (2871461) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۳:۳۰
خیلی متاسفم برای افغانیها هم زبان ماهستند امادفاع ازعربهامیکنند که کلاباعجم نه تنهاایرانی دشمنی دارند.تازه دستتون دردنکنه این هم جواب پناه دادن وکمک کردن به شماست .اگه راست میگید بریدعربستان اگه راهتون دادن. (2871489) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۱:۳۳
با این سیاستهای غلط داخلی و خارجی انقدر ضعیف و بی یاور شدیم که همه برای ما شاخ شدن. (2779631) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۶:۳۳
با این سیاست به اصطلاح غلط شما جان کری 70بار برای مذاکره با ایران به لوزان و سوئیس و....امده (2866926) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۲۹:۳۹
تحویل بگیریم ! کشوردوست وهمسایه وفارسی زبان! (2778802) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۴:۲۵
چه دوستی؟ پدر افغانها را در ایران دراوردید از این استان به اون استان فراری حق تحصیل و کار هم که ندارند حق ازدواج و مالکیت هم که ندارند چه دوستی؟ (2779258) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۴:۰۳
دوست عزیز مگر ایرانی ها دعوت نامه برای افغان ها فرستاده اند که وارد ایران شوند ؟؟ حال برو در پاکستان و ببین چه توهین آمیز با افغان ها برخورد میشه بعد میفهمی ما ایرانی ها چقدر با مرام هستیم . (2779432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۱۷:۳۲
دعوت نامه نفرستادید اما مرزها رو هم به روشون نبستید (2779843) (alef-3)
 
املی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۴۰:۴۵
مرز باز هست باید وارد شوید اگر درخونه ای باز باشد افغانی ها سرشان را میندازن پایین میرن داخل خونه؟ دردیزی بازه حیای گربه کجاس (2780270) (alef-13)
 
psk
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۹:۵۴
اگر ایران بده چرا تشریف نمی برید مملکت خودتان (2779441) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۲:۵۰
نمک خوردن ونمکدان شکستن!!!!!!!!!! (2779518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۴۴:۰۴
با اینکه از این موضع گیری دولتمردان افغانستان خیلی ناراحت و آزرده خاطر شدم ولی این دلیل نمیشه برادران افغان خود را در داخل ایران مورد هجمه قرار دهیم. این افکار جهان سومی را از خود بزداییم و به همه قومیت ها به دیده انسانیت نگاه کنیم. در آلمان با توجه به کارم در بیمارستان با بیمارهای افغانی برخورد کرده ام که بعد از بیست سی سال زندگی در ایران رنج و محنت مهاجرت را به جان خریده اند و از راه دریا و کوه و بیابان پیاده و سواره با هزینه ای هنگفت به آلمان پناهنده شده اند. وقتی می پرسی چرا می گویند برای اینکه در ایران بچه هایمان جز کارگری آینده دیگری ندارند. گویی که ریلی برایشان گذاشته شده تا همان مسیر ثابت را طی کنند. وقتی یک کودک افغان برای تحصیل در مدرسه باید شهریه بپردازد و یا حتی موردی را می شناسم که بچه در مدرسه شاگرد اول شده و باید به اردوی تشویقی می رفته ولی به دلیل افغان بودن مدرسه از بردنش سر باز زده!!!تمامی این مسائل اجتماعی مانند عقده ای در جایی سر باز می کند و بازخوردش را باید در کلام دولتمردان افغانستان جست که اینگونه جواب ما را می دهند. شاید هم مستحق همچین جوابی باشیم. شاید خود کرده را تدبیر نیست!!! چشمها را باید شست........... (2780111) (alef-13)
 
دلخور
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۰:۲۱
دقیقا مثل انگل چسبیدن به مملکت ما
بابا نخاستیم برن همون عربستان (2871612) (alef-11)
 
سین شین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۸:۰۶
این همه ساله افغان ها دارن از امکانات این مملکت استفاده میکنن،حالا بدهکار شما هم شدیم؟ لطف کرده و مارا ه حال خود بگذارید. (2779675) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۹:۲۵
نه تو را خدا بیا سند خونمون را هم به نامشون کنیم جز مواد مخدر که وارد کشور میکردند اوایل چکار برامون کردند تازه بیشتر فرصت های شغلی هموطن های خودمون را هم گرفتند توی شهرداری ها هم حتی اینا دارند کار می کنند همیشه هم لحن مظلوم اما طلبکار دارند (2779724) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۴۴:۴۸
شما ( افغانيا ) اگر باغبونيد اول باغچه خودتونو بيل بزنيد بعد واسه همسايتون باغبوني كنيد (2779787) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۰:۰۲
چرا شلوغش کردی، اینهمه افغانی تو ایران درس می خونن، ازداوج می کنن، حتی می تونن ملک بخرن، حساب بانکی مستقل و . . . . دارند. (2779895) (alef-3)
 
تونس
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۶:۴۸
چقددروغ آخهع.اینقدبه افغانهاسخت میگیریدکه گاهی فکرمیکنیم شایدمااسرائیلی هستیم وشیعه نیستیم (2779948) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۲۱:۴۹
غیر قانونی اومدی حتما تو این مملکت، تازه با این مواضع کشورتون همین قدر هم که تحملتون کردیم زیاده (2780208) (alef-13)
 
دلخور
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۱:۴۴
کی به شما سخت گرفته؟؟؟
برو هر کشوری که میخای فقط شرتو کم کن (2871617) (alef-11)
 
جبار
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۸:۳۶
این حقوقی که میگویی لطف کشورشمانیست بلکه حقوق اولیه هرمهاجری درهرجای دنیااست.البته ماکمکهای کشورتان رابیادداریم وتشکرمیکنیم اماتنوهینهای بعضی افرادهم یادمان میماندکه درکشورمسلمان ایران باماچگونه رفتارشد (2779957) (alef-13)
 
دلخور
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۲:۱۸
برو بمیر (2871618) (alef-11)
 
دلخور
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۳:۳۶
لطف نیست پس حقوق شرعی و قانونیه
ببین استرالیا با پناهنده غیر مجاز چکار مکنه؟ عربستان و اون جاها راهتون نمدن؟
برو ما هم راحت کن (2871623) (alef-11)
 
م.م
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۴:۲۴
مجبورنیستید بمونید می توانید تشریف ببرید (2780304) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۹:۳۰:۳۸
افغانی ها کلا پر رو هستند. نباید اجازه بدیم حد و حدود خودشون رو فراموش کنند (2870284) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۱:۰۸:۱۵
چه جنایت ها که افغانی ها در ایران نکردند و حالا شدند برای ما آقا بالا سر بابا چندین میلیون پول دادند رفتند زیارت ببین چه بلایی سرشان آورده آل سعو خدا کنه دولت هر زودتر این افاغنه را از ایران بیرون کنه بروند کشور خودشان آنجا را آباد کنند. (2879102) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۱:۲۰
جمیع کشورهایی که ایران بهشون کمک کرده و اونها رو دوست میدونه از عربستان حمایت کردن:
دوست و برادر افغانستان
دوست و برادر پاکستان
دوست و همسایه عزیز روسیه
برادران فلسطینی حماس و تشکیلات خودگردان
سودان
و جمیع کشورهایی که با بیداری اسلامی و بهار عربی حکومتشان تغییر کرد
از اینجا میشه به قدرت و تفکر منطقی روابط خارجی ما پی برد
و اما سوریه: سوریه درگیر جنگه اگر اینطوری درگیر نشده بود در بهترین حالتش بیطرف میماند. و یا از عربستان حمایت میکرد
لبنان: قطعا غیر شیعه های لبنان طرف عربستان هستند
امیدوارم وقایع این روزگار درس عبرتی برای شما عزیزانی باشه که دیپلماسی ما رو تنظیم میکنید. حواستون باشه کشورهای یاد شده همه در کنار اسرائیل هستند در حال حاضر (2779312) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۱:۵۲
دوست عزیز روسها حمایت نکردن
چرا شماها دوست دارید یه جوری امریکارو دوست ایران نشون بدین وبه هرقیمتی روسیه رو دشمن؟؟؟؟؟ (2779659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۱:۴۵
اینم لینک خود الف که در مورد حمایت روسبه از جبهه مخالف حوثی ها است:
حمایت روسيه از رئيس جمهور مستعفي يمن
تاریخ انتشار : شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۴
وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه حمایت این کشور را از رئیس جمهور مستعفی و غیرقانونی یمن اعلام کرد.

http://alef.ir/vdceoe8wvjh8pvi.b9bj.html?264898 (2779881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۵۵:۳۸
قدیما گفتن . از بز چه زاید ؟ تی تی .. پادشاه عربستان فرزند ابوجهل است ..... پادشاه عر بستان بظاهر پادشاه است بلکه یک خادم است اون هم خادم غیر مسلمانهایی مثل امریکایها ست طفلکی اگه فرمان اربابش را اجرا نکنه کنارش میندازن (3205562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۵:۲۲
روسیه رو اشتباه کردی هموطن . روسیه خودش کلی با عربستان مشکل داره از جمله بخاطر پائین آوردن قیمت نفت بوسیله عربستان و همکاری دائمی عربستان با امریکا و غربی ها بر علیه روسیه .
و روسیه حمله به یمن را محکوم کرده . (2779682) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۱۴:۵۳
روسیه از رئیس جمهور فراری حمایت کرده حتما که نباید مستقیم اسم عربستان رو بیاره شما اخبار رو بهتره دنبال بفرمایید ضمنا روسیه حمایت میکرد یا نمیکرد ده تا کشور دیگه در لیست هستند که حمایت کردند روسیه علاوه بر اینکه 600 هزار کیلومتر مربع از خاک ما رو جدا کرد در قطعنامه تحریم هم علیه ما رای داد. (2779835) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۲۰:۴۹
کویتو یادت رفت که وقتی صدام گرفتشون التماس ایران می کردن . (2779849) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۳۲:۵۴
به کویت توهین نکن (2779962) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۷:۴۲
چرت نگو
روسیه محکوم کرد . حماس هم محکوم کرد . پاکستان هم اعلام حمایت رو رد کرد . بر آپدیت شو با این اطلاعات مزخرفت اظهار نظر نکن و سیاست و نفوذ کشور رو به باد انتقادهای کور نگیر (2780312) (alef-13)
 
الماسی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۳۱:۲۶
واقعا مسیولین ما چرا موقعیت مملکت را درک نمیکنند این هم از افغانستان که اعلام حمایت از کشور عربستان نمود ،،حالا اقای نماینده مجلس ایران به عربستان هشدار بدهد ،، (2778807) (alef-13)
 
ربی۰عیچ
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۳۹:۲۰
لعنت بر هر تجاوز وجنایتگر ورامین جیره خوار مزدور (2778816) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۶:۲۸
این افغانی ها اندکی تفکر ندارند که روزگاری روسبه به خودتون حمله کرده بود هزار گرفتاری براتون بوجود اومد حالا میخواهید مردم یمن را بیچاره کنید؟
فرض که شیعیان بیان سرکار ایا طالبان و داعش بهتره یا حکومتهای شیعی؟
اخه این چه مواضعی است که علیه مردم و برادران عزیز و دلاور یمن از شیعه تا سنی میگیرید؟ واقعا تاسف اوره
از بس که ایران در دنیا ضعیف شده حالا با دو سه ریال عربستان سعودی افغانها هم که به شرافت داشتن معروف بودند و جوانمرد بودند تغییر فکر داده اند از اون طرف که منبع تروریسم هستید از طرف دیگه هم که منبع مواد مخدر جهان هستید این طرف یه ذره ابرویی هم که دارید خودتون رو به وهابی ها میفروشید اخه از شما چی باقی مونده؟
پس فردا بهت بگن افغان هستی چی داری چه میگی؟
کل جهان اسلام علیه چهار تا مظلوم بسیج شده اند اون هم بخاطر ریالهای نفتی سعودی که خودش منبه تروریسمه (2779907) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۴۳:۵۲
داستان شفاندادن کور توسط حضرت خزر نبی مصداق بارز افقانستانه !
مثل اینکه اگر این کشور اوضاع ثابتی داشته باشه از اسرائیل و داعش هم خطرناکتره (2778823) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۱۵:۴۶
نه دوست عزیز این ها همه تئوری های اسرائیل هست خودش اون طرف نشسته منطقه رو ضعیف میکنه و عریستان رو جلو انداخته ... جو بایدن حودش اعلام کرده داعش رو عربستان و ترکیه و فطر ساختن ... بقیه رو خودت تا ته برو ... الف بچاپ (2779511) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۵۵:۰۰
افغانستان فراموش کرده داعش و طالبان و القاعده همه با پول عربستان دارند در ان کشور دست به کار های تروریستی میزنند این نشان از ان دارد که رئیس جمهورش کاملا دست نشانده و نوکر امریکاست و رسم نوکری خود را بجا اورده (2778829) (alef-13)
 
نادر اصلی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۰۶:۴۵
شما نمیخاد در کنار عربستان باشید امنیت داخلی خودتونو اول تامین بکنید که روز روشن یه زن رو اونم در خود کابل جلو چشم مردم و پلیساتون به اون طرز فجیع و دسته جمعی میکشن . (2778849) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۰۹:۴۸
تحویل بگیرید (2778853) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۱۸:۳۰
حالا دیگه افغانستان هم شاخ شده ... . (2778865) (alef-13)
 
دهقان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۱۹:۲۸
باید عربستان به کشور شما حمله کند تا معنی تجاوز را بفهمید . (2778867) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۵:۰۴
هرکسی دنبال منافع خودشه و حرفی رو می زنه که منافعش تامین بشه حتی اگه اون حرف حرف دلش نباشه. به این می گن سیاست. ما رو نبین که ساده ایم و فوری احساساتی میشیم و با این احساساتی شدن ها همیشه برای خودمون بحران سازی می کنیم مثالش همین تحریم ها. اگر ما می خواستیم در مقابل غرب بایستیم به جای شعار مرگ بر این و اون سر دادن سعی می کردیم اونقدر پیشرفت کنیم یا مثل عربستان اونقدر ثروتمند بشیم که مجبور بشن به حرف ما گوش بدن نه اینکه حتی برای گرفتن حق طبیعی خودمون هم هزینه های میلیاردی بدیم. افغانستان هم فهمیده که برای پیشرفت باید دروغ گفت. چرا ما که در داخل کشور اینقدر به هم دروغ می گیم و حق همدیگه رو ضایع می کنیم وقتی می رسه به مسایل جهانی و سیاست خارجی فقط حرف های صادقانه می زنیم که به ضررمون تموم می شه؟ باید جای این دو تا رو باید عوض کرد. اون موقع است که تازه شروع می کنیم به پیشرفت کردن. (2778876) (alef-13)
 
عزیزی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۱:۱۸
آفرین به عنوان یه سیاستمدار میگم کامنت هاروخوندم این بهترین نظر ممکن بود ماسیاست خارجی خوبی نداریم باید اصلاح بشود (2779405) (alef-13)
 
علیخانی کشکک
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۰:۰۶
واقعا خودت گفتی یه سیاسی هستی! که این نظر را تأیید کردی که بایددروغ گفت! ولی بدان با سیاستی که بر پایه ی دروغ بنا شده باشد همان سیاست اموی معاویه است که در کوتاه مدت به ظاهر پیروز ولی در دراز مدت قطعا روسیاهی برای آن می ماند! عزیزم باید علی وار صادق بود اگر چه به ظاهر شکست بخوری ولی انشاءالله
پیروزی و سربلندی تاریخ برای ملتها و حکومت های صادق است. (2779979) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۹:۳۴
در هر حال مرگ بر آمریکا (2779992) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۹:۴۵
افغانستان (2778887) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۰:۳۶
چه غلطا، آقای افغانی، آل سعود تروریست پرور منطقه خاور میانه است یکی از دلایلی که شما بردران افغانی از پیشرفت جا مونده اید همین حمایت آل سعود از تروریست های القاعده و امثال آنهاست که کشور شما رو نابود کرده اند پس لطفا بشین سر جات و هیچی نگی سنگین تری. (2778890) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۳:۴۲
احتمالا بوی پول به مشامشون رسیده . افغانستانی که نقش انگل رو بازی میکنه و فقط با پول بقیه کشور ها سر میکنه کلا نباید اظهار نظر بکنه . (2778897) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۵:۵۷
حالا بگذار راحت بیان اینجا کار کنن! آقا یکی بزنه تو دهن اینا! (2778907) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۷:۱۷
اینا اگر ادم بودند اون زن بیچاره را اتش نمیزدند تندرو های جاهل (2778911) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۷:۴۶
یه جوری نوشته ، مثل اینکه یمن قصد اشغال عربستان رو داشته. (2778938) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۰۰:۳۳
و ای یمن تو چقدر امروز مظلومی
همه برای به زانو دراوردنت امروز هم داستان شده اند
مقاومت کن (2779913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۹:۲۵
افغانستان یادش رفته رقتی دچار جنگ با طالبان و القاعده دستنشانده عربستان بود، چه کسی کمکش کرد. (2778943) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۰۰:۲۹
چقدر پول دريافت كرده ! ؟ (2778959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۰۲:۰۲
افغانستان هم وزنه ای شده واسه خودش (2778962) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۰۵:۱۶
یکی کمرش قوز داشت رفت دکتر
دکتر گفت برو میگو بخور بیمار جواب داد که اگه میگو عرضه داشت کمر خودش راست می گرفت
حالا افغانستان و پاکستان می خوان امنیت منطقه تامین کنند
منبع و معدن تروریسم

یاسایی (2778967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۱۷:۲۹
یکی به این دولت افغانستان بفهمه قضیه دفاع از حرمین شریفین نیست. الان عربستان به خاک کشور دیگه حمله کرده. واقعا در سیاست بین الملل هنوز خام است دولت افغانستان (2778984) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۱۹:۵۷
واسه پوله، واسه پوله.... (2778987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۱:۲۲
ی حرف از مادر عروس (2778989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۲:۱۳
اینهم از افغانی های مهمان ایران وبرادرکه حامی ظالم شدند باید گفت مگر شماهنوز نفهمیدید که یمن به عربستان حمله نکرده که شما می خواهید با تمام توان از عربستان دفاع کنید شما اگر عرضه دفاع دارید در مقابل طالبان بایستیدکه هرروز با انفجارات خود جان چندین انسان بی گناه را در کابل وشهر های دیگرتان میگیرد (2778990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۲:۴۱
افغانستان هم شاخ شده!!! (2778991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۳:۱۴
شاعر چه زیبا سروده:
چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان درآیند آن‌جا دلیر

چو بیشه ز شیران تهى یافتند سگان فرصت روبهى یافتند (2779884) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۶:۴۰
ما هر جا هزینه کرده ایم طرف نمک خورده نمکدان شکسته
همین افغانها بدون دادن مالیات اینجا هم کار کردند هم بچه هایشان مدرسه رفتند و از سوبسید های مختلف بهره مند شدند
در بوسنی هم حمایت کردیم نتیجه اش عکس شد
و...
به نظر من بهتره دیگه از این کارها نکنیم
هزینه ای که صرف بازسازی افغانستان کردید را توی مناطق محروم خودمون خرج میکردید بهتر بود مردم خودمون پل ندارن و..
افغانستان هم به ما ربطی نداره این مهاجراش رو هم بفرستید بروند کشورشان با این مواضع دولتشان پس فردا امنیت ما را هم به خطر می اندازند (2779888) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۷:۴۳
بدبخت عربستان که رییس جمهور افغانستان ازش حمایت کنه
بیچاره ها شما خودتون ۳۰ ساله محتاج حمایت دیگرانید
مردم بدبختتون هر کدومشون یه جای دنبال آواره اند اونوقت تو دلواپس حرمین شریفین هستی?! (2779002) (alef-13)
 
ک
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۸:۴۰
افغانستان زرنگه مشکل خود را حل کند (2779007) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۳۰:۵۳
افغانستان بهتره دست روی کلاه خودش بگذاره تا باد نبره (2779011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۳۷:۳۷
این هم از افغانستان (2779025) (alef-11)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۳۸:۱۹
داشتن اسبو نعل میکردن، مورچه هم پاشو بلند میکنه میگه منم میخوام! البته دراین تمثیل ایران فیل حساب میشه. (2779028) (alef-11)
 
دانیال دانا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۳۸:۵۷
عربستان داره سهمیه نفت ما رو صادر می کنه و با پولش رای همه کشورهای مسلمان رو می خره. بعد دلواپسان ما اینجا دیگه دلواپس نیستن. (2779030) (alef-11)
 
دون دیگو
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۴۰:۰۲
مبارک دولتی های ایران . این همه حمایت از افاغنه و این هم دستمزد آنها .
نوش جانتان . (2779031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۶:۳۵
مردم افغانستان موافق نیستن ای برادر (2779195) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۳:۰۰
مگه کجای دنیا مردم نظر میدن. یکی هم ایران خودمون (2779520) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۳:۵۳
من جمله کشور های غربی ... تو همین آمریکا 20 در صد برای رای گیری کنگره رفتند (2779998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۴۶:۱۲
والله رسانه ملی صبح تا شب میگه ایران رهبر بیداری اسلامی هست و دنیا رو تکان داده و همه پشت سر ما نماز میخوانند
ولی در عمل افغانستان هم با ما کاری نداره (2779042) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۵۶:۲۰
دولتمردان و صاحبان قدرت تو ايران درس بگيرن كه فكر ميكنن الان يكم تو عراق و يمن و سوريه هستن ديگه همه جا رو فتح كردن و خيلي نفوذ دارن
همين كشورا تا به ثبات برسن اولين دشمن ما ميشن - مگه انقد تو افغانستان نفوذ نداشتيم- كو پس؟ رئيس جمهورش چند بار رفته عربستان چند بار اومده ايران؟ مگه ما تو بسني و هرزگوين نفوذ نداشتيم؟ كو پس؟ (2779069) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۰۶:۲۱
یه سخن گوهربارم از مادر عروس (2779085) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۰۶:۲۱
عجب دنیایی است و عجب وضعی دارتد این مسلمان ها . (2779086) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۰۶:۳۱
قابل توجه افرادی که تصرف عربستان را در سر می پرورانند (2779087) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۱۵:۳۶
فقط همینو کم داشتیم که چغندر هم خودشو قاطی میوه هاکند. (2779097) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۶:۴۱
دولت باید به نمایندگی از ملت شریف ایران پاسخ محکمی بدهد (2779134) (alef-13)
 
سیدعلی حجازی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۵۷:۰۷
باسلام
اشرف جان پول عربستان رسید یا وعده هاش؟!!!!
حکومت عربستان ام الخبائث است ,هرخونی که از مسلمانان ریخته می شود سهم اعظم ان مربوط به تفکر وهابی گری و تلاش حکام آل سعود است
طالبان
القاعده
....
داعش
و .. اینا ازکی پول و بودچه می گیرند مشوق و مروج افکار اینان ازکدامین قبیله و دیارند ؟ الا آل سعود
حمله و نابود کردن داشته و داشته های کشور محروم یمن و محاصره بنادر آن می شود دفاع از صلح و جلوگیری ازهرج ومرج و دفاع از حرمین
شما بدانید که نیروهای مومن یمن خود بیشتر از شما احترام واکرام مکه معظمه ومدینه منوره را دارند اما اشرف جان !!جان ومال و خانه وکاشانه یمنی ها دارد بمباران می شود و شما گرای عوضی می دهید حرمین شرفین کجا و بنادر و زیربناهای اقتصادی نظامی یمنی ها کجا!!!
من نمی دانم گیریم که امروز با دفاع از باطل روزگارت خوش شد !فردا و دربرابر عدل الهی و در دادخواهی کسانی که توسط اعراب خائن به فلسطین و شکست خورده از اسراییل در هوا و با کمک اطلاعات اخذشده از ماهوارهای امریکا و اسراییل بجان مردم مسلمان یمن افتاده اند چه خواهید گفت
اگردرتفکرتان تجدید نظر نکنید مزد شما حضور داعش و داعشیان است در کنار طالبان چرا که نیش عقرب نه از ره کین است -- تفکر و تعقل وهابی گری اینچنین است (2779174) (alef-11)
 
majid r
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۵۷:۵۸
سوال من این است:
آیا خود حکومت عربستان این معیار یعنی (( اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی)) را دارا می باشد ؟؟؟؟

بقره آیه 190
وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ، إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
و در راه خدا قتال کنید با کسانی که با شما قتال کنند و تجاوزگر نباشيد، چرا كه خداوند تجاوزگران را دوست ندارد. (2779176) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۰:۰۷
بازم به بازسازی افغانستان کمک کنید (2779207) (alef-11)
 
اقبالی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۵:۴۲
کمک به بازسازی افغانستان کمک به مردم آن است نه دولت آن.مامهاجرین شرمنده اظهارات اشرف غنی هستیم (2779370) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۱:۳۲
برادر مهاجر کی میخواید برگردید وطن مادری خودتون ؟ فکر نمی کنید دارید سوء استفاده می کنید . اشرف هم بلاخره از شماست دیگه ! (2779995) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۱:۵۴
اقدامات تروربستی در جای جای افغانستان بوسیله پول وهابیت و حاکمان وهابی عربستان انجام می شود انوقت شما برای حمله به کشور فقیری چون خود که در صدد ایفای حاکمیت خویش بدست خودشان است برای همراهی با وهابیون برعلیه ان یعنی یمن گوی سبقت می خواهی ببری نکنه اقدامات تروریستی وهابیت در افغانستان را بوی پول به مشامتون خورده فراموش کرده اید. (2779211) (alef-11)
 
hamvatan
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۴:۴۰
سیاست پدر مادر ندارد دوست و همسایه هم سرش نمیشود مقاماتشان احساس کردند اگر الان این موضع را اتخاذ کنند به نفع کشورشان هست .
حالا برای پول یا چیز دیگه زیاد مهم نیست مهم اینه که با این وضعشان به این نتیجه رسیدند که باید در خدمت مردم شان باشند نه در خدمت مردم کشورهای دیگر -------------------->>>> (2779219) (alef-11)
 
غلامی نصرت الله
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۶:۴۶
بابااشرف غنی مشکل روانی داره یک غلطی کرده.مامخالف عربستان هستیم (2779687) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۵:۱۵
چرا علمای ما نمیتونن مثه میرزای شیرازی باشن؟؟ بابا 1 حکم تاریخی بدید خب..الیوم حج حرام است...انقد سخته؟؟ حداقل حج عمره رو حرام کنید..چرا فردای روز حمله تلویزیون ایران میاد عمره دانشجویی نشون میده؟؟اینا میرن چیکار؟؟ پول خرج کنن گلوله ساخته بشه؟؟
چرا ایران سفیر عربستانو اخراج نمیکنه؟؟ ینی از ونزوئلا کم تریم؟؟ (2779222) (alef-11)
 
هويت تاريخي؟؟
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۹:۲۶
افغانستان اعلام بيطرفي ميكرد بهتر بود....هي نگيد افغاني ها..بگين دولت افغانستان.مردم افغانستان فارسي زبان و براداران تاريخي ما هستند.

فقط اين ارگ افغانستان بي تجربه هست.روابط تاريخي قديمي با عربستان داريم.چه روابط تاريخي؟؟اگه شماها دارين بايد ايران هم داشته باشه.چون زماني افغانستان جزيي از ايران بود.روابط ديني ملاك نيست.روابط تاريخيتون چي بوده؟بگين ما هم بدونيم.

يه جمله بگم.كشوري كه مثل خود ما كمي بيشتر البته دچار بحران هويت ميشه.رستگار نميشه.افغان ها بايد بدونن فرزند جزيي از مادر هست.اما مادر رو نميشه انكار كرد.ايران مادر افغانستان .تاجيكستان.ارمنستان و ازبكستان و بحرين هست از نظر تاريخي.افغانستان تاريخش تا قاجاريه هست ماقبلش همش تاريخ ايرانه.يعني افغانستان خودشو جدا بدونه و ساز ناسازگاري بزنه خودش رو انكار و بي هويت كرده...حالا اگر روابط تاريخي عميق با عربستان داشتند.ذكر كنند كجا و كي؟

ولي در كل افغانستان اعلام بيطرفي ميكرد بسيار عاقلانه تر بود.اشرف غني شايد از نظر مالي غني باشه ولي احتمالا از نظر هوش سياستمداري كاملا فقيره. (2779273) (alef-13)
 
ناروک
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۴۲:۴۳
حرف شما درسته ما تا اونجا که خوندیم افغانستان هیچ موقع سابقه تاریخی در مورد رابطه با عربستان نداشته .
تقصیر ماست که این همه به دولت مرادن افغانستان کمک مالی ـ نظامی ـزیرساختی موقع حوادث کمکهای بشر دوستانه کردیم حالا قوت گرفتن و میخوان تو منطقه خودی نشون بدن.

کشوری با مردمی فعال ـ عالمـ سخت کوش ولی افسوس که تن به ذلت چنین دولتی دادند که باعث بدنامی مردمش شده (2779782) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۸:۲۶
یک مشت گشنه گدا با دلارهای نفتی تغییر جهت می دهند (2779303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۰:۴۲
دم شما گرم که واقعا درست گفتی . (2779514) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۰:۲۳
اقا این سودان خیلی باحاله
دچار قحطی هست باز شاخ درمیاره
ادم نمیدونه بخنده متاسف باشه متحیر باشه (2779896) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۵:۰۲
کاملا موافقم دم شما گرم (2780004) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۲:۰۵
حالا که افغانی ها آنقدر زبون درآوردن ... میترسم فردا بگن ایران مال ماست باید مقامات تمام افغانهارو از کشور اخراج کنن میدونید سالیانه چقدر از سرمایه ایران رو به جیب میزننو به کشور خودشون میبرند حدود نیمی ازمردم افغانستان دارن در کنار ایران نون درمیارن پول به جیب میزنن برن دوعا کن به جون مقامات و مردم ایران که بهشون سخت نمیگیرن از کشور بیرونشون نمیکنن..... (2779315) (alef-13)
 
فراستی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۵:۵۲
من بعنوان یک اففغان میگویم اشرف غنی غلط کردهمردیکه روانی.ماتابع امرولایت هستیم چون نان کشورامام زمان راخورده ایم.زنده بادشیعیان جهان که همیشه مظلوم هستن (2779683) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۳۲:۱۹
درود بر شما برادر (2779767) (alef-3)
 
صادق زیباکلام
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۳۳:۰۷
آیااسلام میگه یامرام شماایرانیهااینجوریه که یک شخص ضدشیعه مثل اشرف غنی که دل شیعیان افغانستان ازدستش خون است یک حرفی زده وشمابازمهاجرین بدبخت افغانی راتهدیدبه اخراج و....میکنید.درآمریکاهم اینجوری به مهاجرین ظلم نمیشه.الف جان خواهشن نشون بده. (2779964) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۲:۲۷
بابا زیاد جدی نگیرین اینها هم دلشون خوشه تو این اشفته بازار یه چیزی بگن می خوان بگن ما هم وجود داریم (2779320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۹:۱۶
دوست عزیز اولا نباید به مردم افغانستان توهین کنیم ثانیا باید اینها راهی کشورشان بشوند همین کافیه که دیگه از این حرفها نزنند. (2779893) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۵:۰۰
متاسفم برای سیاست خارجی دولت یازدهم. این باجهایی که توی مذاکرات هسته ای دارن میدن اینجوری ملت ایران رو توی منطقه سر افکنده کردن.
الان کی برای ما مونده
پاکستان؟
کویت؟
امارات؟
قطر؟
افغانستان؟
ترکیه؟
یه دونه عراق مونده که با هنر نمایی مشاور اقای روحانی اونم دارن با تریدی به ما نگاه میکنن
این بود سیاست خارجی درست این بود بهبور روابط با همسایگان؟
این دولت حتی رابطه با سوریه و لبنان رو به مخاطره انداخته و اوناها هم مثل قبل متحد ما نیستند
امریکا به نحو احسن بهره برداری خودش رو از این مذاکرات سازش و مزخرف برد
الان ایران توی منطقه تنهاست.
اگه این دیپلماسی هست اقای روحانی متاسفم برای شما و دولتت (2779325) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۹:۳۴
دوست عزیز این موارد ربطی به سیاست خارجی این دولت نداره بلکه محصول سالها بی تدبیری و ایدئولوژیک زدگی در روابط خارجیه. مثلا فکر کردید فلسطینیها خیلی با ما دوست هستند؟ (2779485) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۰۶:۵۴
اتفاقا باید برعکس فکر میکردی ... در مذاکرات داره چی میگذره که متحدان آمریکا در منطقه اینطور صدا شون در اومده ... چه امتیازاتی که از تحریم ها و منزوی کردن ایران دست شون میومد که حالا ان قد دارن به ایران فشار میارن و اصرار دارن 1 ایران رو باعث نا امنی جلوه بدن 2 میگن اگر به ایران اجازه فعالیت هسته ای بدید ما هم خواستاریم ... در صورتی که عربستان هم برای 40 50 سال دیگه نفت داره و از اونطرف پیشرفته ترین سلاح های امریکایی رو داره ... فقط میخوان به ایران در مذاکرات فشار بیارن (2779819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۳:۱۳
خودت رو زدی به اون راه ؟؟ مگه زمان احمدی نژاد روابط گرمی با اینها داشتیم ؟ (2780302) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۹:۱۶
فقط اصلاح طلبان حرف نزنن.دیگران مشکلی ندارن (2779330) (alef-13)
 
یونس یوسفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۴:۳۷
برادران ایرانی ماشیعیان مظلوم افغانستان درخط مقاومت بوده ومخالف اظهارات نسنجیده دولت خودهستیم.ماتاابددرکنارشیعیان مظلوم درسراسرجهان هستیم.تشکرازمیزبانی شمادولت ملت ورهبرعزیزم آیت الله خامنه ای.بچهای تیپ فاطمیون (2779366) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۴:۱۲
گنه کرد در بلخ اهنگری.به شوشتر زدن گردن مسگری
بابا جان حالا این غنی یه غلطی کرد.چه ربطی به مردم افغان داره؟
تازه یادمون باشه تو جنگ اعرابهای با ایران تو هشت سال دفاع این افغانیها بودن که کنار بچه های ما با عربها میجنگیدن (2779903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۴۶:۳۵
کی گفته در جنگ افغانیا در کنار ما بودن ؟ چند صد نفر بیشتر نبودن (2780286) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۱:۴۲
ما با شیعیان و همینطور مردم افغانستان مشکلی نداریم مابادولت دست نشانده افغانها مشکلی داریم که باحمایت از پدرمعنوی و مادی تروریستها اسرائیل و امریکا را خوشحال کردند وگرنه رزمندگان عزیز تیپ مظلوم فاطمیون در چشمان ما قراردارند (2779407) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۰۱:۰۶
کدوم دست نشانده هر کس بر علیه ما حرف میزنه دست نشانده است والا رای گیریشون از ما سالمتره از همه جای دنیا بازرس میاد ولی ما چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2779598) (alef-11)
 
Mohamadreza
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۰۴:۲۹
دوستان
شما ابتدا یک سفر به آلمان یا بعضی از کشورهای توسعه یافته برید و ببینید اونها با افغانیها و ایرانی ها و سایر مردم جهان دهم چه برخورد محبت آمیزی دارند و بعد برخورد دولت و مردم ایران را با افغان ها ارزیابی کنید ما واقعا بد برخورد کردیم (2779488) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۳۸:۴۷
اکثریت مردم افغانستان تفکر طالبانی دارن
وجود اینهمه افغان در ایران بزرگترین تهدید امنیت ملی ماست (2779547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۷:۵۸
موافقم واقعا وجود این افراد با این تفکرات خلاف امنیت ملی است دولت بهتر است زودتر این افراد را تعیین تکلیف کند. افغانی نمیخواهیم در کشور ما باشه
بهترین ادمای روی زمین هم باشند باید بروند با این وضعیتی که دولتشان دارد. (2779890) (alef-13)
 
hadi
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۴۶:۵۹
هر دم از اين باغ بري ميرسد
ماتنها كشوري هستيم كه به تنها چيزي كه فكر نميكنيم منافع ملي و ملت و اينده ي ايرانه تا كي ميخوايم از شورشها حمايت كنيم. اين همه دشمن تراشي تا كي؟؟ (2779568) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۶:۵۹
متاسفم برای این دولتای به اصطلاح مسلمان ذلیل که از بیچارگیشون مجبورند از عربستان حمایت کنند... (2779688) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۳:۴۴
افغانستان و پاکستان که از نظر مالی جزو بدبخت ترین کشورهای دنیا هستند بخاطر پول همه کار میکنند . مردم این دوتا کشور تو پیاده رو زندگی میکنند. (2779699) (alef-3)
 
جلیل جبار
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۳۶:۰۲
شمافقط به مردم افغانستان توهین کن مسلمان.خدای ملت بیچاره افغانستان هم بزرگه (2779972) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۰:۵۱
درود بر احمدی نژاد که هیچ کس زمان او جراءت نداشت این طور موضع بگیره سیاست خارجی اقای روحانی دیگه تعامل با دنیا (2779710) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۶:۰۷
دولت باید در یک پروسه یک ساله از افغان ها بخواهد ایران را ترک کنند در غیر ان مثل بقیه دنیا دیپورت بشن به افغانستان و جلوگیری از کار در ایران. (2779732) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۸:۵۷
مبارک است (2779735) (alef-3)
 
سعیدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۴۶:۰۵
تاریخ را که می خوانیم تعجب نکنیم که چگونه پول های معاویه سرداران سپاه علی و حسن را به سمت خود کشید. پول بزرگترین ابزار شیطان هست. (2779788) (alef-13)
 
صمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۵۲:۲۳
پس این غیرمتعدها که ما هم فعلا رییس آنها هستیم کجایند؟ (2779797) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۶:۵۴:۰۹
مثلث شوم پرورش تروریست "عربستان"پاکستان"افقانستان هرچه قدر از اینها دوری کنیم راحت تریم بابا به خدای احدو واحد سیاست خارجی ما اسما بنام ما وبه کام دیگران میباشد به تمام مقدسات عالم شرعا:عقلا :منطقا وقانونا چراغی که به منزل رواست به مسجد حرامست مگر همین افغانستان مظلوم نیست که سالهاست اب هیرمند را به روی هموطنان سیستان وبلوچستان ما بسته یک نفر افقانی نباید در ایران بماند چون برای امنیت ملی ما بسیار خطرناکند از ماگفتن واز مسئولین نشنیدن تغییر اساسی در سیاست خارجی فعلا از نماز شب برای ما واجبتر است فردا نوبت کدام یک از کشورهای دوست وبرادر میباشد خدا میداند. (2779799) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۹:۰۴
لینک حمایت غیر مستقیم روسیه از عربستان:
http://alef.ir/vdceoe8wvjh8pvi.b9bj.html?264898
جالبه روسیه و افغانستان که روزگاری دشمن هم بودند و همچنین کشورهای عربی و بویژه حماس که دشمن اسرائیل بود با اسرائیل در ریختن خون مردم مظلوم یمن هم داستان شده اند! (2779910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۱:۴۳
افغانستان از دولت قانونی یمن حمایت کرده .همون کاری که تمام دنیا انجام داده غیر از ایران (2779983) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۸:۵۳
هر ساله کلی خرج این ارازل می کنیم و مدعی هم هستند . اگه همین برادران افاغنه! فردا ادعای شهر ها ی ایران رو نکردند ! تو تمام شهرها ولند و برعکس دوست عزیزی که نظر داده بود ، حق همه چی هم دارند ! کار و تحصیل و و ..... (2779990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۵:۴۲
اقا افغانستان از حمله به یمن و هرجای دیگه حمایت بکنه بما چه مربوط؟ مگر یمن مال ماست و یا بحران یمن ما ایجاد کردیم .ملت ایران با یمن های چه قرابت و نزدیکی دارن من نمی فهم. (2780031) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۲۱:۵۱
اقا من قبول ندارم.شما مردم تا یه چیزی رو میشنوین سریع نظر میدین.اگه دولت افقانستان از عربستان حمایت کرده.چه ربطی به مهاجرین افقانی که سی سال اینجا زندگی کردن داره.مردمی که حتی توی این دوره از انتخابات حق نداشتن شرکت کنن چون دولت ایران به هشون اجازه نداد.تا هر اتفاقی اون ور مرز میوفته شماها یادتون میوفته افقانی مقیم ایرانو اذیت کنید.در ضمن انقد پاکستانو مثال نزنید که با افقانی ها چطور رفتار میکنن.اگه اینجا جمهوری اسلامی حاکمه.این توهین ها معنی نداره.یه کم به خودتون بیاین.الان همین کشورهای اروپایی که ازشون بد میگین خیلی رفتار انسان دوستانه تری نسبت به مردم ایران دارن در مورد مهاجرین (2780066) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۲:۲۰
خب برو اروپا که میگی رفتار بهتری دارن . البته مرز اونجا حساب کتاب داره . عین ایران نیست که سرتون رو بندازید پایین بیاید تو.
ضمنا دولت افغانستان پول نداشت انتخابات در ایران برگزار کنه
نکنه توقع داشتی ایران پول برگزاری انتخابات شما رو هم بده
تو هیچ کشوری دولت افغانستان برای اتباعش نتونست انتخابات برگزار کنه
بی انصاف هر چی میشه میگی تقصیر دولت ایران هست
بخاطر همین طلبکاری و بی انصافی شماست که نظر خوبی درباره مهاجران افغان نداریم
قانونی ها هم مدرسه میرن و هم دانشگاه
اما همه جا تهمت می زنید و میگید افغانها در ایران اجازه مدرسه رفتن ندارن
انقدر دوروغ نگید (2780300) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۷:۲۲:۰۳
وقتی اطلاعات نداری الکی دروغ نگو.هزینه ی انتخابات رو سازمان ملل میده .بعدشم من هیچ وقت نگفتم افقانیا مدرسه نمیرن حرف تو دهن من نزار. (2815848) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۴۵:۵۴
بله دیگه هر کشوری فکر خودش هست.به نظر من کلاه خودتو سفت بگیر باد نبرده تو. این بهار جنگی که تو منطقه راه افتاده.افقانستان هم به فکر خودشه دیگه.. به نظر من که اصلا تعجبی نداره. (2780118) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۴۸:۳۲
تو دعوای شتر با شیر و فیل بهتر است مورچه کنار بنشیند و صحنه را تماشاکند و گرنه اگر خودش را قاطی معرکه نماید زیر پای بزرگترها له خواهد شد. (2780126) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۵۹:۴۴
من نمیدونم چرا اینقدر از حرکت عربستان ناراحت هستند بعضا ها. اکثر غریب به اتفاق کشور های اسلامی حامی این اقدام عربستان هستند. چرا عده ای فکر میکنتد تمام ممالک اسلامی اشتباه میکنند الا آنها؟؟ کمی تفکر کنید. شاید شما در اشتباهید که تنها شدید بین مسلمین. این همه حمایت از اقدام عربستات واقعا پیام مهمی دارد (2780147) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۰۳:۴۹:۴۰
بله پیغام مهمی دارد
فقر و بدبختی برخی مسلمانان که مجبورند شرف و وجدانشان را در مقابل دلارهای نفتی ال سعود بفروشند .
ولی جوانان افغانستان هیچوقت به سمت مردم یمن هجوم نمیبرند . (2832169) (alef-3)
 
شهریار
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۰۴:۵۸
یه کشوری با عربستان همکاری میکنه و ازش حمایت میکنه به ما چه ؟؟؟؟؟ مگه علیه کشور ما موضع گرفته ؟ (2780159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۰۵:۲۵
با سلام و خسته نباشید به کلیه ی هموطنان ایرانی و برادران افغانی
من بعد از کلی تحقیق و تفحص و مطالعه فراوان به این نتیجه رسیدم که مسوولین ما آخر و عاقبت سیاست هستند و عربستان که بخدا سهله آمریکا و انگلیس رو روی انگشت شصت میچرخونن. تمام وقایع رو از سالیان پیش چیده و فقط نظاره گرند . اینکه الان سکوت کرده اند چون میدونن داره چه اتفاقی میافته و به ضررشون نیست. (2780162) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۲۱:۴۵
کشورهایی مانند افغانستان که از جنایات عربستان حمایت میکنند دارند دین ووجدانشان را به دلار های نفتی عربستان تکفیری می فروشند که اخر وعاقبت ندارد (2780207) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۳۶:۴۶
من واقعا برای فرهنگ بعضیا متاسفم.همش دارین به دولت وملت افقانستان توهین میکنیین.ایا این است حکومت جمهوری اسلامی؟؟اگه دولت افقانستان از حکومت قانونی یمن حمایت کرده ضرر وزیانش رو خودش میدونه و بس.در ضمن این افقانستانی که شما دربارش اینجوری حرف میزنین دیگه اون افقانستان سی سال پیش نیس.و اینم بدونید اگه مهاجرین افقان دارن اینجا زندگی میکنن مثل تمام مردم این سرزمین هر ساله دارن مالیات میدن اما از هیچ حقی بر خور دار نیستن.اینجوری بگم بهتره ما افقانیا تو ایران فقط زنده ایم. (2780258) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۵:۳۳:۱۸
دوستان!
برادران!
عزیزان!
تورابه وجدانتان قسم
اینقدر عرب و عجم و ایرانی و افغانی و شیعه و سنی و آمریکایی و یهودی و فلان و بهمان رامطرح نکنید
توی هرقومی آدم خوب پیدا میشه آدم بد هم پیدا میشه
گناه هیچکس را پای کس دیگری حتی به پای برادرش ننویسید
بیشترمشکلات ما انسانها بابت حرص و خودخواهی و پول است
بیاییدبه هم عشق بورزیم
به فکرنیازهای اولیه زندگی همدیگرباشیم
که کسی گرسنه نخوابد
کسی ناامیدنباشد
کسی بیعدالتی نبیند
کسی خشونت نبیند
بیایید ازهرنژادوهرقوم باهم باانصاف رفتارکنیم
همه مشکلات ریشه در اینها دارند
بسوزه پدر سیاست... (2815550) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۹:۲۲
من نمیدونم چرا ایرانی ها هرکاری و هرخبری تو افغانستان به ضررشون میشه
پای مهاجرین توی ایران رو میکشن وسط؟؟ (2826767) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۱:۱۳:۵۲
مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد بابا کشورمان است نمی خواهیم بمانید بروید اگه آمدیم کشورتان شما هم نذارید بیاییم (2879108) (alef-11)
 
saeidi
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۲:۴۴:۲۲
با سلام و احترام؛
مگر ماه رجب، ماه حرام نيست كه به نص قرآن كريم جنگ در آن حرام شده است؟ مگر حكام سعودي مدعي اسلام و خادم الحرمين نيستند؟ پس چگونه به خود اجازه مي دهند به يك كشور اسلامي حمله كنند و زنان و كودكان بي دفاع را براي خوش رقصي نزد اربابان صهيونيسم و استكبار جهاني به خاك و خون بكشانند؟
تازه اينا تجهيز 40 قبيله براي كشتن پيامبر ص در ليله المبيت را هم در كارنامه خودشان دارند. (2869245) (alef-3)
 
آریا
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۲۱:۰۱:۲۴
ما ملت ها چه ایران ، افغان ، تاجیک ،و..... به یکدیگر احترام بزاریم عربستان خود مرکز ترویست پروری ضد دین ضد مذاهب احترام ندادن به کمترین حقوق زنان حال مدافع چه چیزی شده "،من ایرانی به تمامی برادران چه افغان ،تاجیک ،ارمنی و تمامی پارسی زبانان احترام میگذارم سیاست دولت ربطی به ملت ها ندارد خداوند کمک مردم مظلوم ستمیده یمن کنند واقع هر روز انسانهای بی گناه از بین می روند به امید پیروزی مردم شجاع یمن (2870403) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۶:۱۲
دوستان برآورد صحبت های شما همون نقشه زیرکانه ایست که آمریکا و اسرائیل برای نظم نوین جهانی خودشان در نظر گرفته اند.
میدانید این نظم چیست؟

دنیا به دو دسته بزرگ تقسیم می شود:
1-دولت ها
2- ملت ها
خوب خیلی ساده است. دولت ها را فاسد کرده و مانند یک رباط در اختیار خود می گیرند، در نتیجه دولت ها آن کاری را می کنند که آمریکا و اسرائیل می خواهد.

خوب تنها کسانی که ممکن است به این ماجرا اعتراض کنند، ملت ها می باشند. که بسیار ساده آنها را در بسیاری از درگیریهای رنگارنگ مانند درگیری های قومی-قبیله ای، درگیری های مذهبی، درگیری های فرهنگی-تاریخی و ... به جان یکدیگر می اندازند.

پس چقدر ساده!!! به اجرایی شدن نظم نوین جهانی این دو کشور ظالم و زورگو کمک می کنید. (2874104) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۵:۴۰
همین افغانستان که چپ و راست کمکش میکنیم (2880785) (alef-11)
 
سید علی حسینی از مشهد مهاجر
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۷:۳۸:۳۵
ا زآدم مزدور بیشتر از این نباید انتظار داشت (2883099) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۸:۴۱:۵۴
وقتی آب سر بالا میره قورباغه هم ابو عطا می خونه دیگه (2883200) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۲۵ ۲۰:۰۴:۵۰
عزیزان مواظب باشید هیچ ملتی بد مطلق نیستند وبر عکس آنچه امروز جهان اسلام وکشور های منطقه را تهدید می کند تفکر وهابی وسلفی تکفیری است افغانیهای شیعه مظلوم همین حالا در تیپ فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام دارند شهید میدهند (2891083) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۲۰:۴۳:۴۴
نگاهی به نظر اقای رفسنجانی در مورد عربستان در سایتشان بیندازید میفرمایند باید دست در دست هم باشیم و جهان اسلام را با هم اداره کنیم چرا بی احترامی میکنید (2901795) (alef-13)
 
ورشکسته
۱۳۹۴-۰۳-۱۱ ۱۹:۳۱:۳۱
افغانی های بی شمار رو می شناسم بدون هیچ مجوز/دارند در بازار از دست مردم پول درمیاورند.ترتیبی بدهید بدون شریک ایرانی اجازه فعالیت نداشته باشند.به این ترتیب یاد می گیرند به مردم ایران احترام بگذارند (2933178) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۵۲:۳۱
لعنت علی ال الصعود (3216317) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.