نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 253450
آیا یزد برای هشت میهمان نمی‌تواند آبروداری کند؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
نماینده ی مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت که آیا استان یزد برای هشت میهمان،‌ نمی‌تواند آبروداری کند؟ ما میهمان را در منزل در بهترین جای خانه می‌بریم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنیم و اکنون چگونه هشت شهیدی را که پدر و مادر و بستگانی نداشتند، اینگونه پذیرایی کرده‌ایم؟

پیکر مطهر هشت شهید گمنام از روز شنبه وارد استان یزد شده، اما مسئولان استان و اعضای شورای تأمین، با دفن این شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق مخالفت کرده و برای آنها در ضلع شرقی جانمایی کرده‌اند که این اقدام در استان یزد بسیار بحث‌برانگیز شده و حتی زمانی که مسئولان خواسته خود را، خواسته مردم دانستند، مردم عصر روز یکشنبه در میدان امیرچخماق اجتماعی پرشور تشکیل دادند و خواستار دفن شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق شدند.

محمدصالح جوکار امروز در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین اتفاقات روی داده در مورد تدفین پیکر هشت شهید دوران دفاع مقدس اظهار داشت: متأسفانه فضا را تخریب کردند و اجازه ندادند در فضای آرام، شهدای عزیزی که عزیزتر از هرکسی هستند و ما همه چیز خود را مدیون آنها هستیم، به خاک بسپاریم.

وی ادامه داد: ما هرچه داریم از شهدا داریم و اگر امروز عزت، استقلال، نظام سیاسی مستقل و مقتدر داریم، همه را مدیون شهدا هستیم و شهدای گمنام نیز که بعد از ۲۵ سال، تفحص شده و برای تشییع به شهرهای مختلف برده می‌شوند، به طور قطع تحت فشار بسیاری بوده‌اند و با شکنجه‌های روحی بسیار به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه ما حتی نمی‌دانیم آنها تحت چه شرایطی به شهادت رسیده‌اند، عنوان کرد: در حالی که آنها جان خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی هر فرد، برای آرامش ما فدا کردند، امروز عده‌ای ناسپاسی می‌کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: اینها میهمان ما هستند، اما آیا استان ما برای هشت میهمان،‌ نمی‌تواند آبروداری کند؟ ما میهمان را در منزل در بهترین جای خانه می‌بریم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنیم و اکنون چگونه هشت شهیدی را که پدر و مادر و بستگانی نداشتند را اینگونه پذیرایی کرده‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان استان یزد باید پدران و مادران این شهدا باشند و مسئولان ما باید با آنها با احترام برخورد می‌کردند.

جوکار بیان کرد: اینکه در فضای سایبری از نقل مکان شهدا و انتقال آنها از صحن اصلی امیرچخماق به ضلع شرقی به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد شد، جای سئوال دارد و باید از این افراد پرسید که چطور جابجایی محل تدفین شهدا را برای خود یک پیروزی تلقی می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از این برخوردها، تأکید کرد: در فضای وایبری عده‌ای به دنبال مطامع شخصی، حزبی و گروهی خود هستند و برخی مسئولان ما نیز آنها را همراهی می‌کنند و این جای بسی تأسف است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: این می‌تواند برای استان ما یک دغدغه باشد و باید از مسئولان و اعضای شورای تأمین پرسید که مصوبات شورای تأمین چگونه به بیرون و به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: شهدا به عنوان میهمان ما جایگاه والایی دارند؛ شهدای گمنام را در اصلی‌ترین میادین دفن کرده و برای آنها یادمان درست می‌کنند و هر مراسم رسمی آنها ابتدا با حضور بر مزار این شهدا آغاز می‌شود، اما متأسفانه در یزد دارالعباده شاهد شرایط خوبی نبودیم.

جوکار عنوان کرد: این شهدا به احتمال زیاد تشییع می‌شوند، اما اگر شرایط مطلوب نباشد، احتمال اینکه به تهران بازگردانده شوند نیز بسیار است و این برای یزد به هیچ وجه خوب نیست.
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۶:۳۸
کجا دنیا دیدید در محوطه ی یک بنای تاریخی شهید دفن کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا لج بازی می کنید با دفن شهدا در این محوطه ی تاریخی چی را می خواهید ثابت کنید؟؟؟؟؟؟ (2559783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۸:۲۸
هر جا که نمیشود شهید دفن کرد این تفکر غلط است من خانواده شهید هستم و با این موضوع که باید هر جا را مدفن این شهيدان نمود مخالفم (2559788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۳۱:۲۵
متاسفانه در موضوع دفن شهدا، کسانی نظر شخصی یا گروهی خود را برابر با شهدا می دانند گویی اگر آنچه آنها می خواهند و صلاح می دانند عمل شود، حرف شهدا شنیده شده و اگر کسی مخالفت کند ضد شهدا عمل کرده، تو گویی شهدا از زبان آنها حرف می زنند.
بی تردید تک تک آحاد این مملکت مدیون و وامدار خون شهدا هستند ولی هر کاری در عرصه اجتماع و فرهنگ مطالعه و تدبیر نیاز دارد، آیا اگر برای کسی 24 ساعته برایش با صدای بلند قرائت قرآن کریم بگذاریم با این عنوان که قرآن کتاب الهیست و باید بشنوی، آن وقت ثواب کرده ایم؟ یا در احادیث ما یاد مرگ کردن ثواب دارد، آیا به این عنوان می توانیم هر روز و شب در تلویزیون تصاویر دفن اموات را نشان دهیم؟ اینجاست که می گوید: چون بید بر سر ایمان خویش می لرزم یا اینجاست که می گویند حق از شمشیر تیز تر و از مو باریک تر است. یا اینجاست که می گوید کفر مانند مورچه سیاهی در دل تاریکی روی صخره سیاه است.
بله به ظاهر طرفداران ایده دفن شهدا در مکانهایی که مردم تردد بیشتری دارند از فضاهای ورزشی گرفته تا دانشگاهی و عمومی تصور می کنند وقتی مردم در محل عبور خود شهدا را می بنندد متنبه می شوند و لابد شهدا هم حظ بیشتر اخروی می برند ولی اگر چنین است و اگر این گونه تبلیغات مستقیم جواب می داد، ما هنوز بعد از نزدیک به 4 دهه از انقلاب اسلامی درگیر مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی هستیم؟ چرا همچنان در فکریم که دانش آموز ما در مدارس چه می کند و درصد اعتیاد به کجا رسیده یا بلوتوث و موبایل چه می کنند؟! متاسفانه ما باطن را گرفته و به ظاهر چسبیده ایم، مطمئن باشید اگر مردم دیندار باشند مثل اربعین و مثل روز شهادت امام رضا (ع) مثل پروانه بر گرد آن امامان و حرم آنها خواهند چرخید و اگر شهدا در فاصله دور از شهر هم باشند چون امام زادگان مردم قدر آنها را خواهند دانست ولی با مخلوط کردن فضای تاریخی یا ورزشی یا دانشگاهی با قبور شهدا، نه خیری به جامعه رساندیم و نه خیری به شهدا. شما زیباترین تابلو را هم در خانه خود نصب کنید بعد از یک ماه آن را نخواهید دید چون جزئی از خانه شما و مانند رنگ دیوار خواهد شد، آیا طراحان این گونه روش ها می خواهند قبور پاک شهدا هم خدای ناکرده مثل علمک خیابانها و سنگ بناها دیگر دیده نشوند و آن اثر معنوی خود را نگذارند؟ (2559815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۳۳:۱۶
اینکه شهدا را در همه جای شهر در میادین و پارکها و ... دفن کنند از کجای تاریخ اسلام استخراج شده ؟ مگر پیامبر یا امام علی در زمان حکومتشان شهدا را در همه جای شهر دفن میکردند ؟ قبرستان را برای دفن درگذشتگان ساخته اند . (2559817) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۳۸:۲۲
این گونه دفن کردن شهدای عزیز نه تنها احترام و ارزش قایل شدن برای انها نیست بلکه بی احترامی باین یادگاران هشت سال دفاع مقدس است. بهتر است پیکر این عزیزان در محل مناسب و نه در وسط یک میدان دفن شوند (2559834) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۵:۰۸:۱۹
همه جی دنیا قهرمانان جنگ را در مکان های مختلفی از شهر برای احترام و غرور به ان ها دفن می کنند . احترام این نیست که ببریم جایی دفنشان کنیم که هیچ وقت مردم به یادشان نیفتند . (2559901) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۳۶:۳۸
پس چی بی احترامیه ؟!
کی گفته وسط یه میدون بی احترامیه ؟! نمیگم نشونه احترامه ولی بیاحترامی هم نیست .
بی احترامی وقتیه که نذاری شهدا برای جایی که درنظرگرفته شده دفن بشن . صدتا بهونه بیاری .
اگرهمین شهدانبودن الان اون مسیلوم نبود که حالا بخواد برای شهداتعیین تکلیف کنه . الان معلوم نبود کدوم فرد حزب بعث استانداریزد بود. (2560052) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۰۳:۲۲
امان از این جماعت ناشی و کارنابلد.
چه آسیب‌ها که اینها از سر ناآگاهی به میراث جاودانه این انقلاب وارد نکردند...

به جای آنکه تفکر شهدا را به دانشگاه ببرند کار راحت‌تر را در این دیدند که مزار آنها را به دانشگاه منتقل کنند...

به جای آنکه مرام شهدا را به جامعه بشناسانند کار راحت‌تر را در این دیدند که عکس و نام آنها را در کوی و برزن قاب کنند...

(لطفا منتشر کن) (2560206) (alef-13)
 
الف
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۴۷:۴۶
ما هر چه داریم از شهدا داریم. ولی چرا مسائل رو قاطی می کنیم. اثار باستانی یک شهر ودفن هشت شهید غزیز چه ربطی به هم داره. برای حفظ حرمتشون هم که شده باید جای دیگری دفن بشن. روحشون شاد (2559856) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۲۷:۲۳
عزیزاگر این ها نبودند همین امیر چخماق الان نبود تازه امیر چخماق خودش تاریخیه محوطه جلوش مگه تاریخی هست اگر هست پس چرا اینطوری دارند فضا سازی می کنند این الان مرمت هست؟؟ (2560026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۴۷:۰۲
بهترین مکان منزل جناب آقای جوکار نماینده محترم شهر یزد و اشکذر است، چون مردم ما هر چه دارند از شهداست و ایشون نماینده مردم یزد هستند لذا به نمایندگی از همه مردم یزد میزبانی شهدای عزیزمان را بپذیرند و مردم نیز برای بزرگداشت شهدا به منزل ایشان سرخواهند زد. آیا ایشان مهمان را در خیابان اسکان می دهند؟ (2560491) (alef-13)
 
صدرا
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۵۱:۵۵
استفاده از احساسات دینی و مذهبی مردم و انگ زدن به مخالفین با این ابزار دیگه قدیمی شده و کاربردی نداره حق شهدا همیشه محفوظ بوده و هست و همواره چه اونها و خانواده هاشون مورد احترامند ولی جامعه سالم نیاز به نظم است مسئولین محترم شهر یزد محوطه مخصوصی برای این موضوع در نظر گرفته و احداث کرده اند چرا با گل آلود کردن فضا،خواسته های نادرست خود را به پیش ببریم چرا بعضی ها از اسم شهدا برای خواست خود استفاده می کنند؟؟؟؟
این عده هر دفعه یک سوژه ای رو علم می کنند وهمین قوانین و نظم نیم بندی که تو مملکت وجود داره رو با انواع و اقسام حیل و داستانها زیر پا له می کنند و در آخر تو فضای گل آلود،عده ای بدون هیچ ارزش افزوده ای، صاحب قدرت و ثروت می شن (2559864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۵:۰۶:۵۵
شهدای گمنام رو نباید جایی که میل اغلب مردم نیست دفن کرد. چرا فکر می کنید اگه ببرید در برابر مهم ترین بنای شهر دفن کنید، خیلی کار ارزشمندیه و نشانه ی احترام گذاشتنه؟ همه جا قهرمانان رو می برن جایی دفن می کنند و اون مکان از قهرمانان وطن هویت می گیره، گفته اند "شرف المکان بالمکین" اما در ایران و در مورد شهدای گمنام دقیقا برعکس عمل میشه و شهدا رو می برن جاهایی که از قبل مشهور و پر رفت و آمده دفن می کنن. انگار میخوان بعدش استفاده کنن و بگن این جمعیت برای زیارت قبور شهدا اومدن. این کار درست نیست. مردم با این قسمت ماجرا مشکل دارن. مردم یزد با اصل دفن شهدا که مشکل ندارن اما نمی خوان یه فضای تاریخی رو تغییر بدید. این کاملا قابل درکه. (2559898) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۵:۱۷:۵۸
جای بس تاسف است که بخواهیم از شهدا استفاده ابزاری کنیم! یا اینکه بدون مطالعه و صرفا هیجانی عمل کنیم! ما به کسانی که همه زندگیشان را به ما دادند، حداقل چند ساعتی مطالعه را که بدهکار هستیم!!
بناهای یادبود، در همه جهان، در فضاهایی باز که مراجعین و تجمعات در آنها بدون تاثیر پذیری و یا تاثیر گذاری بر روی ملزومات روزمره زندگی شهری، امکان برقراری دارد، ایجاد می شوند!
آرامگاه شهید گمنام، باید به مکان هویت ببخشد، نیازی نیست که ما بخواهیم از هویت مکانی برای این آرامگاه وام بگیریم!
کلا قرار دادن آرامگاه شهید، در چند متری محل عبور اتومبیل ها، در کنار شلوغی گذر روزمره عابرین پیاده، دستفروشی های خیابانی و ... توجیهی ندارد!
اگر در جایی از شهر زمین برای ایجاد یک پاساژ یا اداره گران است، به این معنا نیست که آنجا بهترین مکان برای آرامگاه است، به احتمال زیاد ما هیچ سوء نیتی نداریم ولی ادعای بررسی و تحقیق نیز نمی توانیم بکنیم!
به حافظیه، به آرامگاه سعدی، به قونیه نگاهی بیاندازید، ببینید به چه ترتیب صدها سال مانده اند، حکومت ها آمده و رفته، عصر های تکنولوژی ورق خورده، و اینها مانده اند!
آرامگاه اینگونه باید ساخته شود، محلی برای رفتن مردم، نه محلی نزدیک به گذر مردم!!
شاید میدان امیرچخماق مانند میدان آزادی تهران محل مراسم رسمی باشد، که چه؟! از 365 روز سال 360 روز دیگر در بین هیاهو و دود و دم اتوموبیل و رفت آمد روزمره مردم به دنبال کدام مفهوم از آرامش و یا احترام هستیم!
در تهران، در پارک نهج البلاغه، در گوشه ای سبز، در کنار سبزی گیاهان، رقص نور های پارک، شادی کودکان و آسایش خانواده ها، آرامگاه دو شهید است، همه مردمی که از آنجا می گذرند، فرصت دیدن و گرامی داشتن را دارند، برخی آنجا نماز می گذارند، برخی یک فاتحه می خوانند و برخی تنها می گویندآرامگاه شهید است و می دانند که بخشی از زیبایی، امنیت و آسایش آن لحظه مدیون آن دو شهید است! (2559919) (alef-13)
 
احذ
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۰۳:۴۷
ذر امریکا جلوی کاخ سفیذ ذفن کردند ببرید پاستور 100تا را به صورت شکیل دفن کنید تا مفامات کشورهای دیگر در زمان ورود انها را ببینند. (2559983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۳۱:۳۱
اصرار بی مورد و فراقانونی عده ای در تدفین شهدا در وسط یک بنای تاریخی به هیچ عنوان به معنای احترام گذاشتن به شهدا نیست و فقط نشان دهنده لج بازی های سیاسی عده ایست که از احترام مردم به این امور سوءاستفاده می کنند . (2560042) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۳۵:۲۳
آقا شهدای عزیز رو بیارید اصفهان رو دیده ما دفن کنید (2560050) (alef-3)
 
یک یزدی
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۴۵:۰۸
مسولان جرات ندارند جلوی مردم بایستند
شهدا در بهترین مکان دفن خواهند شد
هرکس بخواهد جلوی خواست مردم که دفن شهدا در میدان امیرچقماق است بایستد با پاسخ پشیمان کننده ای روبرو خواهد شد (2560074) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۴۶:۰۹
در جاهای محتلف شهر شهیدان را خاک می کنند و بعد با جمله در خیابانی که شهید خاک شده...
...بی حجاب می گردند
...فتنه گری می کنند
و ...
فقط برای امور سیاسی است و بس (2560079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۶:۴۹:۲۳
این قیاس مع الفارق است. پیکر شهید، خود شهید نیست. ما جسم پرست نیستیم. (2560086) (alef-13)
 
آزش
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۱۳:۳۰
اگر ملاک مقبولیت رو اجتماع مردم می داندی آیا آنانی که مخالف این موضوع هستند هم اجازه اجتماع دارند . این اجازه رو به اونهاهم بدهید تا بتونید نظر مردم رو قضاوت کنید .
اینکه همیشه یک گروهی را نماینده مردم معرفی می کنید خوب نیست . (2560120) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۱۹:۲۲
باید طوری باشه یک جای مشخصی برای همه شهدا مشخص بشه که یگه اینقدر تو شهرها چرخانده نشن (2560127) (alef-13)
 
فریده
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۲۰:۴۰
نمی دونم چی شده ولی انگار معراجی ها حقیقت داشت ولی دیر باورش کردیم (2560129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۲۹:۳۲
در این فضای آلوده که هیچ کسی حق حرف زدن ندارد و تا به یک عمل اشتباه اعتراض می کنیم با شعار و شعارزدگی روبرو می شویم .چرا نباید استاندارو مسئولان یک شهر بتوانند تصمیم منطقی و عاقلانه ای را که گرفته اند اجرایی کنند و برای محکوم کردنشان چرا جوّ احساسی در مردم ایجاد می کنیم ؟ چرا ریا و دورویی را در جامعه رواج می دهید؟ امروز به جرات بیش از 50درصد مردم با این رفتار مخالفند نه به دلیل مخالفت با شهدا بلکه این کار را یک نقشه برای حضور سپاه و بسیج در برخی از اماکن می دانند چرا اینگونه نیمی از مردم را ناراحت و به نظام بدبین می کنید ؟ آیا این حفظ حرمت شهداست؟ (2560141) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۲۹:۵۱
اینکه بیاییم با خاک کردن یک مت استخوان احترام برای شهدا بیاوریم کار زشتی است. یعنی چه که هر جا دیدیم خالی است بیاییم یک مشت استخوان را خاک کنیم. در اصل این کار توهین به روح بزرگ شهدا است. برای چی در محوطه امیرجخماق آخه برای چی؟ چه ربطی دارد که این هشت تا گونی محتوی استخوان را در آنجا حفر کنند؟
باید دولت با قدرت در این مووعیت دخالت نماید. زیرا محوطه فوق زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشد. در حقیقت افرادی مانند جوکار که بدنبال ترویج مذهب زرتشتی گری ریشه ای می باشند در صدد هستند جامعه را ملتهب کنند. (2560143) (alef-13)
 
رضا از یزد
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۳۰:۱۴
دفن اموات دارای شرایط خاصی میباشد. مرقد شهدا نیز از ان خاص تر می باشد به نظر من این نوعی کوتاهی در انجام وظیفه متولیان این امر است باید برای مقبره شهدای گمنام محل مناسب در بهتر نقطه در نظر گرفته و یادمان شکیل ساخته شود میدان و پارک چه نسبتی با شهید دارد، (2560144) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۳۴:۰۲
واقعا" جای تاسف دارد برای مدیران آن استان که حاضر نیستند افرادی که با هدیه جان خود ابروی ما را خریدند آبرو داری کنند ، ای کاش این شهیدان به استان چهارمحال و بختیاری ( منطقه اشکفتک ) می امد تا ان وقت استقبال و قدر شناسی را مدیران یزد می دیدند و می آموختند ؟؟؟؟؟؟؟؟ (2560154) (alef-13)
 
آوای موعود
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۷:۵۹:۱۰
بهترین جای ممکن وسط حسینه امیر چخماق است.این مکان قبل از اینکه آثارباستانی باشد حسینه بوده ومحل عزاداری ونخل گردانی مردم یزدبوده.ولی متاسفانه این مکان مقدس این روزها جای انسانهای تارک الصلاه شده. (2560199) (alef-13)
 
ramin
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۰۱:۲۷
هرچه داریم از شهداست
مسئولین باید فبل از رسیدن شهدا جای قطعی ومناسب را انتخاب میکردندن جایی که در شان شهدا ومردم شهیدپرور یزد باشد
باید کسانی که برخی از مردم را به صورت ناآگاهانه تحریک کرد پیدا وبرخورد شدید کرد. (2560204) (alef-13)
 
لاله
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۰۲:۳۸
من مردم یزد رو خوب نمیشناسم ولی اگه منظور از «تجمع پرشور مردم» همون چیزی باشه که درباره ی مردم شهر ما هم گفته می شه می تونم قیافه هاشون رو تصور کنم! (2560205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۴۶:۰۰
از ابتدای طرح مسئله دفن شهدا در مکانهای عمومی این مسئله مطرح بوده و ربطی به میهمان نوازی و یزد ندارد. مسئله اینجاست که برخی می خواهند همه چیز را در ظاهر ببینند و تصور می کنند مثلا صبح جمعه سینما نباید باز باشد چون اگر کسی سینما برود یعنی نماز جمعه نرفته. اگر کسی جای دیدنی برود و آنجا تردد زیاد باشد، ما باید حتما نمادی اسلامی داشته باشیم و گرنه غیر اسلامیست. یاد امام به خیر که در تفسیر سوره حمد می گفت اگر شما از یک فرش زیبا هم تعریف کنید از خدا تعریف کرده اید، یعنی در همه زیبایی ها خدا هست لذا لزومی به این تبلیغات مستقیم که اثری هم ندارد نیست. اگر مردم بخواهند بروند همانطور که در اربعین رفتند، شهدا هر جا باشند خودشان دنبال آنها خواهند رفت، لازم نیست به زور آنها را مجبور به دیدن کنیم که اگر نخواهند، نخواهند دید. (2560283) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۴۸:۱۳
شهدا به خاطر این مردم جان خود رو دادند.حالا شماها به خاطر منافع شخصیتون دارید انها را در برابر منافع مردم میگذارید.میدونید اینکار باعث عدم ثبت این میدان در ثبت جهانی میشه و این یعنی کاهش توریست . و کاهش درامد مردم.اگر شهدا جای دیگه دفن بشن چه اتفاقی میافته؟؟؟؟؟؟؟ (2560290) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۵۰:۰۴
توی تموم دنیا مثل روسیه فرانسه آمریکا ژاپن کره ارمنستان ترکیه و ... احترام زیادی برای شهدای گمنام اون کشورها وجود داره و بناهای یادبودی در محل دفن آنها در مراکز شهرها وجود داره و بسیار هم مورد احترام قرار میگیره اما در هیچ کدوم اون کشورها این بناهای یادبود تداخلی با بناهای باستانی و هنری نداره . به طور مثال بنای شهید گمنام در مرکز شهر پاریس وجود داره نه در حریم برج ایفل ... رویکرد عده ای معدود با انگیزه های سیاسی هیچ ربطی نه به جایگاه رفیع شهدا داره نه به تکریم این عزیزان ... (2560295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۰۷:۱۶
باید در محلی غیر از محل تاریخی دفن شوند. همین و بس. فکر کنم روح این شهدای گرانقدر نیز راضی به دفن در میدان امیر چقماق نباشند (2560331) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۱۷:۳۶
چرا سعی می کنید کسانی که مخالف دفن این عزیزان در حریم یک اثر باستانی و تاریخی هستند رو مخالف شهدا نشون بدید؟ مگر حرمت شهدا فقط در صورتی که در وسط میدان امیرچخماق دفن شوند حفظ می شود؟ (2560343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۳۰:۳۱
اینگونه دفن کردنها درست نیست و باعث کم ارزش شدن آنها میشود . نماینده محترم گفتند مهمان را در جای مهم میبرند نه جلو در که همه ببینند مهمان دارند ؟ جایی باید دفن کنند که حرمت آنها حفظ شود نه جایی که خدای نکرده بی احترامی شود. (2560361) (alef-13)
 
باز مانده
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۳۵:۱۲
شمارابه خدا شهدای گمنام را جایی دفن کنید که عزت واحترام آنها حفظ شود وبازماندگان از غافله شهدا براحتی بتوانند آنها را زیارت کنند (2560367) (alef-3)
 
کند ذهن
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۴۷:۳۵
............... که مسئولان خواسته خود را، خواسته مردم دانستند، مردم عصر روز یکشنبه در میدان امیرچخماق اجتماعی پرشور تشکیل دادند ......

سلام .

من اونجا نبودم ببینم این (( مردم )) چند نفر بودن و یزدیهایی که اونجا نبودن چند نفر بودن ؟ ممنون میشم اگه یه هموطن یزدی که اطلاع داره برامون بگه . البته قبول دارم که اگه آمار یزدیهایی که اونجا نبودن حتی بیست برابر اونهایی باشه که تو این اجتماع بودن باز هم اطلاق (( مردم )) بهشون جایز نیست . (2560393) (alef-13)
 
الهیار
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۰۲:۳۰
یاد امام عزیزالشان مان به خیر وروحش شاد که چقدردروصیت نامه پربارشان همه را به این فرمایشات توجه میدادندکه مباداروزی بزرگداشت واحترام این شهدا این فرشتگان اسمانی وخدمت به پابرهنگان ومستضعفان درپیچ وخم زندگی بدست فراموشی سپرده شوند !!!!میدان امیرچخماق مگرکجاست وچه منزلتی داردکه نمی تواتدمزین به این ستارگان بی نام ونشان شود که جان عزیزشان راتقدیم برای راحتی شماکرده اند مگر رسول اکرم (ص)درجمع یارانش نفرمودبهترین بندگان خداازازل تاابدهمین شهدای معاصرماهستند که جسمشان ازنور روحشان ازنوروهمه وجودشان ازنوراست ازخدابترسید وتوبه کنیدکه قهرخدا ازاین ناسپاسی میتواندیزد ومیدان امیرچخماق یزدراخدای نکرده به کوچک ترین زلزله الهی باخاک یکسان کندواین لکه تاابدبه دامن یزدویزدی مهمانپرست باقی بماند والله سمیع وعلیم (2560418) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۲۲:۴۷
آخه فکر نمی کنید وقتی وسط میدان باشه، زیارت این قبور هم قدری برای عابرین مشکل می شه و موجب ترافیک خواهد شد. (2560452) (alef-3)
 
م
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۲۲:۵۵
اگر بنیاد شهید و متولیان امر دلسوز هستند ونمی خواهند جایگاه رفیع شهدا را پایین بیاورند باید شهدای گمنام را هم در کنار و یا نزدیک شهدای دیگر هر شهر و روستا دفن کنند تا مردم هر هفته که به زیارت شهدا واهل قبور می روند برای آنان فاتحه ای بخوانند، نه این که آنان را در صدا وسیما ودانشگاهها و پارکها و شهرها دفن نمایند.و چه بسا در آینده مورد بی توجهی قرار بگیرند. ولی گویا هدفی دیگر دارند. (2560453) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۴۱:۱۲
اخه اين چه احترامى است به شهدا
جهان چون خط و خال و چشم اروست. كه هر چيزى به جاى خود نيكوست (2560483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۰:۴۳:۰۲
در همه جای دنیا، کشته شدگان راه وطن در محل مخصوص و معمولا بسیار زیبا دفن می شوند و در میادین، یادبود هایی از شهدا ایجاد می گردند. هر چند اینجا و مردمانش خود را متفاوت از بقیه دنیا حس می کنند. (2560486) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۳:۵۹:۱۰
مشکل با شهدای عزیزمون نیست مشکل با اونهایی هست که میخوان از این عزیزان استفاده سیاسی بکنند (2560819) (alef-13)