نظر منتشر شده
۲۰۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 316414
اظهارات توکلی در باره هاشمی، موسوی، احمدی نژاد، رحیمی، شهرام جزایری، ۲خرداد۷۶ و برهم زدن سخنرانیها
بخش داخلی الف، 19 آذر 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
احمد توکلی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی یاسوج سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا،وی گفت: تشکلهای دانشجویی نباید ابزار دست احزاب بیرون از دانشگاه شوند. کار تشکلهای دانشجویی حزبی نیست بلکه تمرین کار حزبی و جمعی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فساد باعث بی اعتنایی به عقل، دانش، تجربه و دین می شود و شروع آن آنجاست که افرادی ناشایست در منصب ها قرار می گیرند. فساد با آزادی معارض است، آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید به او شک کرد و به او رأی ندهند، چراکه بدهکار افراد رند می‌شوند.

توکلی عنوان کرد: فساد وقتی است که در مناصب تصمیم گیری و مجاری حقوقی نفوذ کنند و بتوانند به‌عنوان مشاوره طرح دهند. اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته می‌شود که البته در برخی رسانه‌ها نیز فساد وجود دارد.

نماینده تهران گفت: من آقای موسوی را خوب می‌شناسم و می‌شناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در آن دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر می‌دانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمی‌تواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و ۱۱ روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.

توکلی با بیان اینکه هرکس در جمهوری اسلامی خطا کرد به استکبار خدمت می کند، عنوان کرد: وقتی احمدی نژاد از قانون اساسی و شورای نگهبان صحبت کرد، من و چند نفر از اصولگرایان به او تذکر دادیم و البته بنده احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه رکن رکین نظام است و اگر نباشد، امنیتی نخواهیم داشت. چون ولایت فقیه بزرگترین دستاورد امام راحل بوده است و امام راحل توصیه کردند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد". ترجیح من برای رأی دادن احمدی‌نژاد شد اما از هیچ خطای احمدی نژاد نگذشتم و برخی از حرف های احمدی نژاد را قبول نداشتم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رحیمی(معاون اول احمدی‌نژاد) به من امیدوار نبود که پول پیشنهاد دهد و بنده از مبارزان فساد رحیمی بوده ام. اگر پولهای کثیف داده شد اولین بار آقای جزایری اقدام به هدیه دادن به برخی نمایندگان کرد. کسانی که پول می گیرند در همه دولت ها وجود دارند و نباید دنبال متهم در یک جناح باشیم چراکه در بین مدیران، افراد مماشات‌گر داشته و داریم که برای جامعه مضر هستند چراکه در گرفتن این پولها اهل تسامح می‌شوند. در زمینه مبارزه با فساد هر کس مرتکب شد چپی یا راستی بد است و باید در این خصوص به هم کمک کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام وقتی بود که خرداد ۷۶، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری گرفت که پروژه رئیس‌جمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمی‌شد.

توکلی همچنین در جمع خبرنگاران یاسوجی گفت: امیدوارم که که انتخابات اسفند ماه پرشور و با مشارکت بالایی باشد که ان‌شاءالله منجر به مجلسی به‌درد بخور بشودکه اقلیت آن زنده و اکثریتش منصف باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد.

توکلی در خصوص برهم زدن جلسات و برنامه های اصلاح طلبان در کشور، گفت: با برهم زدن جلسات و سخنرانی‌ها مخالف هستم و معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفت‌وگو برای آنها فراهم شود.

وی عنوان کرد: یک اتفاقی در گذشته رخ داده و اما الآن کسانی که به قانون اساسی وفادارند، باید صحبت کنند.
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۱:۵۹:۰۲
"عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد" من به عنوان یک تهرانی که ایشان نماینده بنده محسوب می شوند درخواست دارم فرصت های از دست رفته را با راه کار حد اقل یک مورد نام ببرند (3379399) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۴:۵۳
راهکار جمله جالبی و اشنایی...انگار نه انگار که این دولت هم به اسم راهکار و اصلاح مدیریت سر کار اومد و رای اورد...ولی هنوز مهر تایید خشک نشده تمام مشکلات را گردن تحریم ها انداخت. (3379532) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۸:۲۳
آقای توکلی گرامی! بارها گفته ام و بار دگر می گویم: نظام یعنی قانون اساسی و آن هم کل قانون اساسی و نه فقط اصول و فصول مربوط به صاحبان قدرت و نقض پیاپی حقوق اساسی ملت...! آقای توکلی گرامی! به نظر بنده شما و همفکران شما هم در تعریف نظام جمهوزی اسلامی مشکل دارید و هم با نقض پیاپی حقوق اساسی ملت انس و الفتی دیرینه دارید...! (3380330) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۳۹:۰۹
جالبه در زیر متن توهین آقای کواکبیان به دانشجویان کسی نظر نگذاشته ولی اینجا جماعت اصلاح طلب همه فعالند (3379569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۹:۰۳
شاید هم گذاشته و الف منتشر نکرده
آقای عزیز اینجا هر نظری منتشر نمیشه، اگر انتقادی دارید به الف است که همه نظرات را منتشر نمیکند (3380315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۲:۴۲:۲۰
گذاشتیم. الف لطف کرد چاپ نکرد (3380537) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۴۵:۴۳
حقیقت رابگیم ومارک دارش نکنیم که این اصلاح طلبه یااصولگراست اگر مروری به سخنان آقای توکلی داشته باشیم می بینیم به قول معروف یکی به نعل یکی به میخ وفارغ از گروه وحزب آنگونکه سخنان آقای مطهری تاثیرگذاره سخنان آقای توکلی نیست چرا چون یه چیز ی بخاد اتفاق بیفته آقای مطهری قبل از آن موضعگیری می کند حال اگر چند تا ناسزا هم بشنود براش مهم نیست ولی موضعگیری آقای توکلی نوشدارو بعد مرگ سهرابه (3381128) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۲:۲۳:۱۷
تعداد کسانی که باش ما هم عقیده اند خیلی کم است و روزبروز کمتر هم می شود مساله این است! (3381177) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۰:۲۵:۰۸
مجلس محل اظهار نظر،رای دادن و ساختن مسیر مملکت است.
آقای توکلی در مصاحبه ها و گزارشهایی که ارائه می دهند در ظاهر به مردم توجه دارند ولی در بحبوحه تعیین تکلیف طرحها،لایحه ها و اتخاذ تصمیم های کلان مملکت به طور قطع و به اذعان خودشان منافع گروهها و جناح متبوع را لحاظ می کنند حتی اگر بر خلاف مصالح «مردم» باشد.
ترجیح رای دادن به احمدی نژاد_مذاکره با مرتضوی متهم_مماشات با احمدی نژاد خانه نشین و...
و در پایان،شماها موسوی را به مسیر کذایی رهنمون ساختید!!!!
و خداوند بر همه چیز آگاه است. (3384443) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۰:۱۴:۵۶
اصولگرا و اصلاح طلب چیه؟میدونید با این دو کلمه چقدر ما رو محدود کردند. (3384413) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۰:۴۸
عزیز
وظیفه یک منتقد سیاسی یا اقتصادی ، ارائه راهکار نیست. هرچند که دکتر توکلی غالبا راهکار های اقتصادی متعدد ارائه داده.
اما وقتی گردانندگان اقتصاد ایران هنوز مدیران احمدی نژاد هستند، هیچ راهکاری مورد قبول آقایان قرار نمی گیرد. رجوع کنید به سخنان وزیر اقتصاد در اواخر سال 92 که (من کمترین تغییر در مدیران را اعمال کرده ام)
جستجوی ساده نام مدیران عامل بانک ها، بیمه ها، امور مالیاتی و شرکت بورس در گوگل این را به شما ثابت می کنه. (3379571) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۵:۲۴
اقتصادیون این دولت با اقتصادیون دولت قبل، فرقشون فقط در زاویه شیب گرانی ها هست وگرنه رانتخواری همانه و تورم واقعی همان 35 درصد ه البته + یک لبخند (3380388) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۳:۱۳:۰۴
در رسانه ها می شنویم که درآمد نفتی در دوران احمدی نژاد حدود ۸۰۰ میلیارد دلار بوده است و کسی بغیر از خودی ها نمی داند چه بلایی بر سر اینهمه پول آمده است.

حال چگونه می توانیم بزرگی این عدد را درک کنیم؟

برای درک این مقدار پول بهتر است نگاهی به هزینه بزرگ ترین پروژه های جهان بیندازیم و تصور کنیم با این پول چه میزان آبادانی را برای این کشور و مردم ایران می شد به دست آورد:

– ۲۰ میلیارد دلار: هزینه تونل ۵۲ کیلومتری کانال مانش که فرانسه را به انگلستان متصل می‌کند و در زیر کف دریا حفر شده‌است.

– ۷۰ میلیون دلار: هزینه ارسال کاوشگر مریخ پیما توسط هند

– ۳۸۰ میلیون دلار: قیمت هواپیمای ایرباس ۳۸۰، بزرگ ترین و مدرن ترین هواپیمای مسافربری جهان، هواپیمایی امارات در یک قرارداد ۵۰ عدد را به ارزش ۲۳ میلیارد دلار سفارش داده است. به همراه کلیه لوازم.

– ۱٫۵ میلیارد دلار: هزینه ارسال کاوشگر به ستاره دنباله دار روزتا، به عنوان بلند پروازانه ترین پروژه فضایی جهان

– ۱٫۵ میلیارد دلار: هزینه ساخت برج خلیفه دوبی، بلندترین برج جهان

– ۳٫۵ میلیارد دلار: فرودگاه کوالالامپور مالزی با ظرفیت ۳۹ میلیون نفر

– ۷ میلیارد دلار: هزینه ساخت فرودگاه جده عربستان با ظرفیت جابجایی ۱۸ میلیون مسافر در روز

– ۱۲ میلیارد دلار: هزینه برگزاری المپیک لندن ۲۰۱۲

– ۲۲ میلیارد دلار: هزینه ساخت کانال زیردریایی مانش به طول ۵۱ کیلومتر همراه با خطوط ریلی پرسرعت

– ۴۰ میلیارد دلار: هزینه ساخت شهر تجاری کره جنوبی در سئول به عنوان قطب تجاری شرق آسیا

– ۳۰۰ میلیارد دلار: هزینه ساخت شبکه ریلی پرسرعت چین به طول ۲۵۰۰۰ کیلومتر با سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت که در ۱۵ سال هزینه می شود. دولت چین سالیانه بین ۱۴ تا ۲۵ میلیارد دلار برای ساخت این پروژه عظیم هزینه می کند.

– ۳۰۳ میلیارد دلار: کل بدهی کشور یونان که بزرگ ترین بحران مالی را در اروپا و جهان در هشتاد سال اخیر به وجود آورده است.
(منبع: ویکی پدیا)

آیا هنوز هم درک درستی از ۸۰۰ میلیارد دلار دارید؟ (3380835) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۶:۴۸:۱۳
البته عدالت اینه که در نظر داشته باشیم ارزش دلار هم در طول زمان ثابت نیست و افت میکنه. (3381584) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۵:۰۰
به عنوان یک همشهری، توصیه میکنم کمی وقت بگذارید و سخنرانیها و مصاحبه های دکتر توکلی را پیگیری کنید، حداقل یک بار، تا بتوانید با راه حلهای پیشنهادی و توصیه های پیشگیرانه ایشان آشنا شوید و هم زمینه ذهنی تان آماده شود تا مجددا نمایندگان صالح و مصلحی را انتخاب کنید... (3379636) (alef-13)
 
امینی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۲۵:۰۳
اقای توکلی ضمن احترام به شما بنده تمام موضع گیریهای شما را پیگیری میکنم و فکر میکنم جنابعالی در بیشتر انها از موارد استفاده ابزاری میکنید (3380707) (alef-13)
 
امیررضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۱۰:۵۷
بالاخره جناب توکلی آدمی که چند دهه است نماینده مجلس و طبق فرمایشات خودشان در همه اتفاقات سربلند بودند و هیچ اشتباهی ندارند و البته انتی فساد هستند من یه پشنهاد دارم برای جناب توکلی عزیز:
جناب اقای توکلی اگر واقعا شما با فساد مخالفید:
1- لیست داراییهایتان را در سالهای 1350، 1360، 1370، 1380، 1390 و پایان سال 94 را اعلام فرمایید.
2- شغل بچه هایتان را با ذکر محل کار ، سال استخدام اعلام فرمایید.
3- لیست بیکاران فامیل شامل بچه های خاله دایی عمو خواهر و برادرهایتان را اعلام فرمایید. (3379744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۵۱:۰۲
من در مورد آقای توکلی نظر نمی دم
یه سوال کلی برام پیش اومده
مگر هر کی در خانواده ی دورش هم بیکار کم باشه لزوماً مفسده؟
خیلی از کسانی که دارن کار می کنن نه به دولت وابستگی دارن و نه کاری به کس دیگه ای داشتن
خودشون توان داشتن رفتن دنبالش
این چه حرفیه شما می زنی آخه (3380914) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۴:۵۶
چرا زمان دولت قبل چرا ایشان انتقاد میکرد نمیگفتید راهکار بده و زود تایید ولایک میکردید..جدیدا مد شده تا انتقاد میکنی میگن راهکار بده تا دهنتو ببندند..امان از تعصب و خودخواهی که ریشه هر کشوری رو میسوزونه..این دولت آنقدر بد عمل کرده که برای هر مورد از عملکردش کارشناسان همون حوزه چندین راهکار میتونن ارائه بدن ولی کلا همه چی فعلا فریز شده و هیچکاری انجام نمیشه تا بشه اصلا بگی اینکار اشتباه بوده یا درست بوده...جلسات پشت جلسات فقط تشکیل میشه بدونه هیچ خروجی وتصمیم خاصی..تنها چیزی که فعلا دربرنامه دولته آزاد کردنه مثل بلیط هواپیما ودیگر هیچ (3379867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۷:۱۵
اگر هیچ کاری نمیشد و همه نشسته بودن دست رو دست گذاشته بودن عزیزم، با نفت 40 دلاری سینه خیز داشتیم میرفتیم! (3380210) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۶:۵۰
آره عزیز شما درست میگی دست روی دست نگذاشتند مالیاتها رو از 30درصد تا چندبرابر کردند به همین.راحتی:)شما درست میگی زیاد هم دست روی دست نگذاشتند. (3380329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۳۴:۰۸
خوب این تدبیر کشور داریه دیگه! نفت که نمیفروشیم، دهن همه تون هم که برای گرفتن یارانه ی مفتی بازه! وقتی هم قشنگ ازتون خواهش میکنن که خودتون انصراف بدید تا بدبختی کم بشه، اون حماسه ی عظیم رو خلق میکنید و 80 درصدتون میگید درآمد ما ماهانه زیر 600 تومنه! چیکار باید بکنه دولت تا شما راضی بشید؟ چرا درک نمیکنید که "نداریم"؟ (3380624) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۳:۰۷:۴۹
اولا که نمردیم وتدبیر کشور داریم یاد گرفتیم..ثانیا به خداوندی خدا قسم من برای حمایت از دولت علی رغم احتیاج مبرم از گرفتن یارانه برای خود وخانواده ام انصراف دادم ولی شما هم حاضر هستی قسم بخوری که از گرفتن یارانه برای حمایت از دولتیکه که سنگش رو به سینه میزنی انصراف داده ای یا اینکه دهن شما هم برای گرفتن یارانه به اصطلاح شما مفتی قبل از همه باز بوده؟امان از تعصب..امان از خود کارشناس پنداری..امان از زود قضاوت کردنه مردم برای اینکه وجدانه خودمون رو آروم نگه داریم. (3380834) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۱:۱۷:۵۹
ملتی این گونه که شما می گین لیاقتش همین وضع فعلیه ... وقتی قدر خاتمی رو کسی ندونست و همه واسه خاطر ورود نفت در سفره ها گول کسانی رو خوردند که دغدغشون ملت نیست و علنا دغدغش اینه که کسی تجمع نکنه همین میشه ... از ماست که... (3381961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۲:۲۰:۳۰
نه شما درست میگی؟؟!!
میخوای مالیات هم ندی؟؟ با نفت به قیمت یک سوم زمان احمدی نژاد هم اشتغال زایی بشه اقتصادوصنعت بچرخه و هم تحریمها باشه و شما ها هم این وسط با بی پولی مردم ومسکن بشدت متورم کاسبی کنید (3381172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۳۱:۳۶
شما الان وضعیتی غیر از سینه خیز در مردم میبینید؟خوشبحالتان (3380352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۰۸:۴۵:۳۱
در دولت قبلی راهکار دادند کی گوش کرد (3382350) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۹:۵۶
هیچی. هر چی هم که مونده رو بسپارن به نهادهای نظامی. این راه حلشونه (3379996) (alef-13)
 
توپانی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۲۸:۰۱
اتفاقاگل گفتی تنهانهادی که باوجودتحریمهاخیلی بیشترازدیگرسازمانهاونهادهابه خودکفایی رسیده نهادهای نظامی هستندمگراینهاتحریم نبودندنظامیهاازتحریم به عنوان فرست استفاده کردند.رییس جمهورآمریکابرای رای آوردن عکس پدرش که درزمان جنگ ویتنام فقط نظامی بوده درپشت جبهه افتخارمیکنه تارای بیاورد.امابعضی؟!!ازمادرهرمساله ای تاکم میآوریم به نظامیها نسبت می دهیم.؟؟؟!!!!... (3382125) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۹:۴۹
اقاى توكلى شما را بعنوان فردى نسبتا و تا حدودى شجاع و داراى حداقلهاى انصاف ميشناسم ، اما خواهش ميكنم و واقعا استدعا ميكنم اگر شما جاى اقاى رييس جمهور روحانى بوديد و با شرايط زير مواجه بوديد چه ميكرديد ؟ خواهشم اين است خارج از هر حب و بغض فكر كنيد و جواب را نه به من و ما بلكه به خودتان بدهيد و در دل خود عذرخواهى كنيد البته اقاى روحانى هم همچون شما و همه بشر بجز امام زمان معصوم نيست و ميتواند اشتباه و خطا هم بكند .....
١- دولت قبل از اقاى روحانى سطح توقعات ملى و عوام را با ارائه و پيشنهادهاى يارانه اى بالا برده
٢ دولت قبل در مسئله اتمى كشور را در تنگناهاى تحريمى انهم همه جانبه سازمان ملل قرارداده
٣- تحريمهايى كه كاغذ پاره اعلام شده بود كمر اقتصاد را خم نموده و كشور را با كمبودها مواجه نموده .
٤- دولت قبل كشور را با نفت بالاى ١٠٠ دلار و درامدهاى نجومى كه شماى اقتصاددان بهتر از هر فردى حجم و مقدار انرا ميدانيد ،، نتوانست ان سرمايه عظيم را در راههاى درست و منطقى سرمايه گذارى نموده و با وارداتهاى انچنانى كالاى لوكس بدليل دريافت گمرگ و غيره و تبديل ارز بريال ، تقريبا بيشتر ان درامدها معلوم نيست چگونه هزينه شده است
٥- دولت قبل بجاى توجه به منطقه و سياستهاى تنش زدايى ، دقيقا بيشترين توجه را به امريكاى جنوبى نمود ، حال اكنون ميبينيم كوبا و اكنون ونزوئلا هم در برابر امريكا كوتاه امده و خواهند امد معلوم نيست چه ميزان سرمايه و هزينه و ارز در امريكاى جنوبى مصرف شده است ...
٦- شما خودتان بهتر از هركسى از پروژه هاى سفرهاى استانى و البته شعارهاى پوپوليستى دولت قبل مطلع هستيد
٧- دولت قبل مدعى دولت پاك بود و شعارهاى ان گوش مردم و مسئولان و همه را پر و گاها كر كرده بود و اكنون ملت مواجهند با عجيب و غريب ترين مفاسد اقتصادى كه معلوم نيست چند درصد ديگر ان آشكار نشده و بعدها چه چيزهايى معلوم خواهد شد ...
٨- درولت قبل ارزش پول كشور با سرعتى عجيب به يك سوم تقليل پيدا نمود ....
و اكنون جناب توكلى عزيز رييس جمهور كشور مواجه با نفت زير ٤٠ دلار و انهم ميزان فروش تعيين شده ناشى از تحريمها و رقابتها و همه توقعات و مشكلات از قبل و مشكلات ناشى از تخريمهاى بوجود امده در دوران قبل از او مواجه است ... تلاش ايشان براى شكاف تحريمها و حل قضيه پرونده هسته رو به انجام شدن است ، و بنظر ميرسد با توجه به همه اوضاع و شرايط كشورهاى همسايه و سوريه و هزينهاى مختلف ناشى از ان و بسيارى مسائل ديگر كارنامه اقاى روحانى
مثبت و بسيار مثبت ميباشد ، اگر فارغ از حس جناحى و با انصاف به قضايا نگاه كنيم .
با تشكر از جناب دكتر توكلى البته آرزو ميكنم شما مجددا نماينده شويد زيرا در كل آگاه و نسبتا با انصاف هستيد . (3380214) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۰:۲۵
ارزش پول به بیش از یک سوم سقوط کرد، معادل این است که بگویی دولت قبل، 2 سوم دارایی هر ایرانی را از جیبش زد و خرج ندانم کاری و غارت برخی وابستگانش کرد. (3380402) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۵۳:۴۲
زمانی که شما به آقای روحانی رأی دادید دولت قبل همین دولت قبل بود و همه این ها را می دانستید
هر کس دیگه ای هم که میومد سر کار دولت قبلش باز هم همینی بود که الان دولت قبل آقای روحانیه
این چه منطق غلطیه
نمی فهمم شما اگر دولت قبل نبود چه می گفتید و از چه دفاع می کردید (3380917) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۵۷:۰۶
آقای روحانی با وجودی که مشکلات ناشی از تحریم را می دانست تقبل کرد که رئیس جمهورشود و ادعای ایشان هم این بودکه دلیل مشکلات دولت قبل به خاطر تحریم ها نیست وبلکه به علت عدم مدیریت صحیح است وایشان می تواند در مدت100 روز این مشکلات را از بین ببرد، اما متاسفانه با گذشت 8 برابر 100 روز آقای روحانی وتیم اقتصادی ایشان نه تنها مشکلات دولت قبل را از بین نبردند بلکه مشکلاتی دیگر بر آن افزودند ، در ضمن باید توجه کرد که چرا در دولت قبل بهای نفت بیش از 100 دلار بود اما حالا کم تز ار 40 دلار است؟ منتقد عزیز کشورهای جهان سوم بیش تر می توانند به ما کمک کنند یا کشورهای اروپایی وآمریکا که فقط به فکر منفعت خود هستند؟ اما یه سوال از جناب آقای توکلی ! اگر احمدی نژاد ومیرحسین موسوی شبیه به هم هستند چرا ترکیب اجتماعی طرفداران این دو متفاوت می باشند؟ لطفا کمی فکر کنید. (3380996) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۱:۲۳:۱۴
آقای روحانی گفت صد روزه اقتصاد بیمار کشور رو تا حدی تسکین می دهند نگفتند صد روزه همه مسایل حل است ... نمی دانم چه طور کسانی که دروغ می گویند مدعی ارزشی بودن هستند (3381965) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۴۵:۲۵
بدبختیای ما از زمان هاشمی شروع شد...
خدا خودش شاهده... (3380277) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۴:۰۸
بدبختيهاى مملكت از ما از شعارزدگى و استقبال از وعده هاى مالى و يارانه اى است ، اقاى هاشمى هم مثل همه و همه و همه منزه نيست ... اما ايشان هم سكان كشور بعد از جنگ كه جهان بر عليه ان بود با جسارت و شهامت در دست گرفت ، بهرحال بعد از سالها ملت بايد متوجه باشد كه از اين پس نه به اشخاص و گروه ها و وعده ها بايد راى بدهند ، بلكه به عقل و خرد و برنامه و طرح و آينده نگرى راى بدهند ... (3380383) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۰۳:۴۴
ايت الله هاشمى بعد از جنگ و يك كشور جنگ زده و خزانه خالى و تحريمهاى تحميلى و مختلف و خطر سايه جنگ در كشور و نفت ارزان رييس جمهور شدند و زير بناهاى اصلى كشور را پايه ريزى نمودند و البته اشتباهات هم اتفاق افتاد
ولى كسانى در اين كشور با بيش از ٨٠٠ ميليارد دلار ارز و با سهل انگارى سياست جهانى كشور را به اين روز انداختند . (3380394) (alef-13)
 
عليارى
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۲:۱۶:۰۰
يكى از بزرگترين اشتباهات آقاى هاشمى اين بود كه بيشترين تغيير را در فرهنگ مردم إيجاد كرد. يا به عبارتى آغازگر اين موضوع بود. (3380820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۳:۲۲:۴۹
ای کاش سکان سیاست خارجی ما بدست هاشمی بود و احمدی نژاد هیچوقت نیامده بود آنوقت خاور میانه با وضغیت امروز خیلی فاصله داشت . نه داعش ایجاد شده بود و نه اینهمه منابع مالی کشور ما به هدر میرفت برای اهداف کم ارزش . امیدوارم این نظر را الف منتشر کند (3381252) (alef-13)
 
از روستای سار کاشان
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۳:۳۰:۳۶
اگر اقدامات سازندگی بعد از جنگ اجرا نمی شد و کارهای از سنخ احمدی نژاد می شد الان باید ملت هیچی می خوردند مانند کره شمالی
دولت نهم و دهم یک بلای بزرگ برای کشور بود که از تبعات آن حالا حالاها رها نخواهیم شد. (3381262) (alef-13)
 
جهان
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۵:۱۳
اتفاقا" آقای توکلی یکی از بهترین نمایندگان می باشد که از حق و حقوق مردم دفاع می کند (3380434) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۹:۱۱
چقدر همفکران و رفقای شما در نهادهای موازی و مجلس و .... جلوی پای دولت سنگ انداختند آقای توکلی! با این شرایط و نفت ارزان و تحریمهایی که خودتان برداشته شدنش را از روی قصد کند کردید و .... میخواستید لابد دولت معجزه هم بکند؟!! (3380513) (alef-13)
 
مهیار
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۰۹:۲۴
موارد زیادی وجود داره که هواداران دولت به علت علاقه متعصبانه مشاهده نمی کنند یکی از مهمترین موارد اصلاح وضع رکود و بیکاری گسترده است.
یکی دیگر اصلاح وضع خودروسازها. همین هزار میلیرارد تومانی که به خودروسازها داده شد اگر به مترو داده شده و صرف خرید واگن می شد ظرفیت مترو پنجاه درصد افزایش می یافت. اما دولت محترم همزاد پنداری با مردم طبقه ی پایین که در تراکم مترو له می شوند ندارد و همزاد پنداری بشتری با خودروساز ها داشت.
یک مورد دیگر عدم قطع یارانه ثروت مندان و ایرانیان خارج از کشور از ترس افت محبوبیت اجتماعی است. در همه جای جهان حتی هند و بنگلادش نیز از ثروت مندان مالیات می گیرند در ایران از کارمندان و کارگران مالیات می گیرند اما ثروت مندان مالیات نمی دهند ضمن این به ثروت مندان یارانه هم می دهند. این پرداخت یارانه به ثروت مندان نقض قانون هم هست. پس از دو سال از عمر دولت تازه دو میلیون از ۷۶ میلیون یارانه را قطع کرده اند. (3380684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۱:۲۴:۰۲
اقای توکلی خواهشا به سوال بالا توضیح دهید (3380760) (alef-13)
 
محمود رضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۲۹:۱۹
ما از این ناراحتیم که دروغ با اشخاص معنی پیدا میکنه و نه با مفهوم واقعی اون. کسی که توی تیم شما نباشه اگه دروغ بگه دروغگوست ولی توی تیم شما باشه مصلحت اندیش...
مثلا من میخوام ببینم این 100 روز تموم نشد؟ و اگه تموم شده کسی که وعده داده و عمل نکرده دروغگو نیست؟
ضمنا ما از تبعیض ناراحتیم نه از فقر... از اینکه آقازاده هایی بی استعداد بتونن به منابع کشور دستیابی داشته باشند و مابقی مردم از دور نظاره گر اونا شن...
دوستان کمی واقع بینانه به موضوع نگاه کنید. (3381028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۱:۰۵:۳۸
مشکل آقای توکلی اینه که می خواد همه رو با هم داشته باشه ولی طبق قانون نانوشته سیاست همه یعنی هیچی! (3381949) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۴:۰۲
آقای توکلی اگر شما ادعا دارید که اینقدر مطلع و دقیق بودید چرا در انتخابات سال ۸۸ همچنان از احمدی نژاد حمایت کردید و به ایشون رای دادید؟!
بهتر است شما هم اعتراف کنید که اشتباه بزرگی کردید و منافع حزبی رو بر منافع کشور ترجیح دادید. (3379404) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۰:۲۴
اصلا متن رو خوندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3379671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۰:۵۲
بدون خوندن حرف های ایشون نظر نمیدادید سنگین تر بودید (3379795) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۵:۵۲
جوابتونو داده درست بخون و کارد نگیر! (3379884) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۰:۱۱
زنده باد توکلی
مرگ بر فتنه گرانی که همچنان بر براندازی 88 اصرار دارند (3379960) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۳۲:۵۴
براندازی؟!!! اگر احمدی نژاد یکسال دیگر بود می دیدی که چه کسی برانداز تر است!! جمهوری اسلامی با بازگشت به افرادی چون روحانی بود که سرپا ایستاد وگرنه اگر ان جریان ادامه داشت امروز ما درباره چیز دیگری خرف می زدیم (3380354) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۸:۱۸
متاسفانه دكتر توكلي عزيز بجاي اعتراف به اشتباه فرار رو به جلو ميكند...اگر در اين جامعه اختلاس..دزدي..ربا..وهزاران فساد ديگر است سهم جناب دكتر توكلي كه كارگزار اين نظام بوده در اين 37 سال بيشتر از من روستايي است...اگر دولتها بد بودند چرا با انها كار كرديد..چرا يقه انها را نگرفتيد..از چه ترسيديد..چه فايده اي دارد كه بعد از خرابي هايي كهساني كه به زعم شما مناسب قدرت نبودند تذكر ميدهيد..واقعا چه سودي دارد.. (3379976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۷:۲۷
دوست عزیز ایشون ارتباط چندانی با هیچ دولتی نداشتند همیشه هم منتقد بودن و تا دلت بخواد تذکر دادن ( اصلا به خاطر همین معروف شدن) فکر کنم چیزی به نام ترس در وجود ایشون چندان معنایی نداره (حداقل در بیان مفاسد ) فکر میکنم از کارهای ایشون چندان اطلاعی ندارید (3380120) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۲۱:۲۹
دوست عزيز ..من شخصا دو بار در رياست جمهوري به ايشان راي دادم...ايشان در دولت موسوي وزير بود كه استعفا داد..يعني بجاي ايستادن فرار كرد..ايشان مرد پاكدستي است ولي در اين چند سال اخير محافظه كار شده...حرفهايش را ابتر ميزند..البته اين نظر حقير است شايد بقيه طور ديگري فكر كنند... (3380229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۵۲:۴۲
احسنت حرف دل خیلیا رو زدی (3380185) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۲:۰۰
نکنه باید ب موسوی رای میداد؟خخخ اقای توکلی تخریب ها علیه شما شروع میشه (3380078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۴۲:۵۰
جناب آقا میلاد ( خخخ ) ... عزیز برادر آیا نمی توانست به رضائی رأی دهد ؟ (3381040) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۱۵:۵۶
همه بدبختی ها از مصلحت اندیشیه !! مصلحت این بود که از قلانی حمایت کنیم . مصلحت بود استیضاح نکنیم مصلت بود سکوت کنیم مصلحت بود ... (3380590) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۵:۴۴
"عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد."

موافقم. در زمینه داخلی دولت بسیار بد و در بیشتر موارد به ضرر مردم عمل کرده. دلمون فقط به توافق خوش بود اون هم که با قانون ویزای جدید امریکا از اومدن توریست و تاجرها به ایران جلوگیری می کنه. یه تحریم که به طور کاملا غیرمستقیم یکی از شدیدترین تحریم هاست. شاید اگه با امریکا در ظاهر روابطمون رو درست می کردیم 25% مشکلاتمون حل می شد شاید هم خیلی بیشتر. (3379406) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۰۴:۱۹
برای چی بی تاجرها بیایند وقتی اجازه داده نشد که از انجا کالا خریداری شود ؟چرا انتظار دارید در قبال کاری که ما شروع کردیم عکس العمل خوب ببینیم ؟ (3379947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۰۶:۱۶
می دانم که الف منتشر نمی کند ...ولی ...دوست عزیز شما دلتون به توافق خوش بود ؟بنده باور نمی کنمچون مخالفان دولت یکی از موارد مخلفتشان همین اوافق است (3379949) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۳۶:۱۰
جالبه که شما به هرکی از دولت انتقاد کنه می گید دلواپس و دولت رو معصوم می دونید چون از نظر یه عده هر کی از دولت انتقاد کنه مخالف دولت یا طرفدار احمدی نژاد یا اصولگراهاست. من دلواپس نیستم. حقیقت رو گفتم. سیاست داخلی دولت افتضاحه. اگه شما باور نمی کنید منتقدان مستقل وجود دارن مشکل از طرز تفکر خودتونه. (3380156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۴۷:۰۰
جناب تبریزی... واژه دلواپس یک کنایه است به کسانی که در مقابل غارت بیت المال و به هدر رفتن موقعیت در آن هشت سال کذائی خوش به حالشان بود . (3381048) (alef-13)
 
عاشق وطن
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۰۹:۰۷
هوطن عزیز سلام، یک بگه بدونیم،انسان مستقل و اونم از نوع منتقدش دقیقا کیه و چه خصوصیاتی داره، آخه چرا ما عادت کریم فقط با لغات بازی کنیم وشعاری عمل کنیم، یه مقدار از اول با شعور کار می کریم و شعار و مصلحت های خانمان برانداز را کنار میگذاششتیم الان وضعمون این نبود. دوست عزیز شما رو گفتن که مسیولیت 10 نفر برعهده گرفتی و سرپرست قبلی هم جیب خالی و آینده مبهم به ارث واست گذاشته، حالا شما با چی و کدوم سیاستی می خوای این جمع رو مدیریت کنی؟
بابا این آقایون مستقل ، مدافعین سینه چاک دولت قبل بودن ،الان میگن ما اون موقع هم انتقاد می کردیم. بابا نخبه و سیاست مدار و صاحب نظری که نتونه پیش بینی 4 یا 8 سال بعد نکنه ،دیگه نخبه و صاحب نظر نیست . پس این آقایون در 11 و6 سال قبل دنبال شعار بودن نه شعور.دنبال شعار عدالت و انقلاب بودن نه اصل انقلاب و عدالت.
لطفا به شعور آدم توهین نکنن.
الف جان حرف حق تلخه و غیرقابل انتشار، درسته؟ (3382099) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۰۷:۵۱:۵۶
جناب عاشق وطن، بنده دولت احمدی نژاد رو اصلا دولت حساب نمی کردم که بخوام مدافع سینه چاکش هم باشم. اشکال امثال شما اینه که همه چیز رو سیاه و سفید می بینید. این وسط خاکستری هم وجود داره. دولت قبل بد بوده که بوده این دلیل میشه که دولت فعلی بدون اشکاله و ایرادی بهش وارد نیست؟ خزانه خالی بوده که بوده آیا این دلیل میشه که دولتی بیاد و بدون افزایش دستمزدها همه چی رو با شیب "کاملا ملایم" گرون کنه یا در مقابل مردم بایسته و از خودروسازها حمایت کنه و....؟ معلومه که نارضایتی ایجاد میشه. شما تو کدوم سیاره زندگی می کنید که برای زندگی احتیاج به درآمد مناسب متناسب با نرخ تورم و گرونی های ایجاد شده ندارید؟ الف جان منتشر کن شاید بفهمن. (3382330) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۲:۰۵
حب و بغض شدید انسان را از دیدن واقعیت محروم میکند.حال معلوم نیست بغض نسبت به هاشمی موجب گریه دکتر بوده یا حب خاتمی.و اینکه نظرات ایشان نسبت به احمدی نژاد ناشی از بغض است یا خیر خواهی. (3379416) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۸:۱۱
باید بین بد و بدتر بد را انتخاب کرد (3379585) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۴:۵۶:۵۱
یعنی رضایی و...بدتر از احمدی نژاد بودند!!!!! (3381412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۲۹:۳۳
"عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد"
من به عنوان یک تهرانی که ایشان نماینده بنده محسوب می شوند درخواست دارم فرصت های از دست رفته را با راه کار حد اقل یک مورد نام ببرند و راه حل منطقی ارائه دهند ! نه اینکه فقط بگویند این درست نیست!!!
سوال دوم این دولت بد ! ولی کدام یک از 8 نامزد بهتر از روحانی می توانست وضع را جمع کند ؟! اصلا من هم می گویم خیلی دولت روحانی بی کفایت و بی تبیته! ولی کی بهتر بود؟!!! (3379451) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۰:۰۲
سلام پاسخ سوال دوم
دکتر جلیلی چون از خدا حساب می برد نه از کدخدا (3379543) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۳:۰۱
پس چرا الف منفی نداره ! (3379798) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۹:۴۹
جالبه به نوعی آقای توکلی می گویند بین بد و بدتر بد را انتخاب کردند! در مملکت یک آدم خوب پیدا نمی شه کاندید بشه ؟؟؟؟ بعدشم که به نوعی همه را تخطئه کردید ! رفسنجانی خوب شد رفت لحنتون هم که نشون می ده نسبت به خاتمی و احمدی نژاد و موسوی هم اصلاً نظر مساعد ندارید . جالبه که اونایی که رای نمی دن هم همین حرفارو می زنند ! (3379810) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۴:۱۵
از غیب مطلع هستی یا فقط می خواهی در این وانفسا شعار خودت را بدهی؟! (3379920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۰۸:۳۸
دوباره ایشون نامزد شوند ببینید مردم با شما هم عقیده هستند ؟ (3379955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۰۹:۲۳
با شعار دادن مشکل تحریم ها و در پی ان مشکلات معیشت حل نمی شد (3379958) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۰:۳۷
از خدا ترسیدن یک عبارت مذهبی است و تعابیر مختلف دارد .از دید بنده از خدا ترسیدن یعنی منافع مردم درد کشیده را دیدن .یعنی جمع شدن فساد ناشی از تحریم ها (3379962) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۵:۳۰
اره دکتر اینقدر خوب توی پست قبلیشون عمل کرد که ملت دیدن حیفه جاش عوض بشه بزار یکی دیگه رئیس جمهور بشه بعد طومار جمع می کنیم که از رپیس جمهور منتخب بخایم ایشون به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی به مذاکراتش ادامه بده! (3380005) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۶:۱۶
تو رو خدا ما رو نخندون!!! همون مدت كه خدمت!!! كرد بس بود واسه هفت جد و آبادمون! (3380094) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۱:۵۶:۵۶
واقعا براتون متاسفم (3380783) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۳:۲۱
آقای توکلی عزیز دو عضو هیات مدیره پست بانک هم بدلیل عدم امضاء مصوبه پرداخت بیست میلیارد تومان با چک و سفته به یک کارخانه دار سفارشی مورد غضب رییس هیات مدیره این بانک قرار گرفتند و عزل شدند لطفا پی گیری فرمایید این هم مصداق فساد است (3379457) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۴:۲۱
آقای توکلی. می شود بگویید پس از 37 سال از انقلاب اسلامی. چرا هر چه جلوتر آمده ایم جریان اختلاسها و مفاسد اقتصادی و اداری و سیاسی . گسترده تر شده است؟ (3379461) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۱:۵۷
سلام فساد گسترده تر نشده
قبلا فساد سیستمی بود و لو نمیرفت
الان لو میره چون فساد فردی شده (3379548) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۳۶:۳۱
خیر برادر جان، فساد همه فراگیرتر و هم ریشه دارتر شده. قبلاً چیزی به اسم "ارزش ها" وجود داشت. امروز فقط ظواهرش مونده، البته زرق و برق همین ظواهر هم هزاران برابر شده ... (3381116) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۵:۲۴
چون مطبوعات آزاد وجود ندارند. چون هیچ کسی حق انتقاد نداره. چون آزادی بیان وجود نداره و نمیشه فساد رو قبل از به وجود آمدنش افشا و از عملی شدنش جلوگیری کرد (3379823) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۶:۰۲
آقای نقدی اخیرا ریس جمهور اسبق را که محبوب بخش بزرگی از مردم ایران هستند داعشی خوانده اند. نظر آقای توکلی در این مورد چیست؟ (3379465) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۲۸:۰۶
نه فقط باید به ادبیات دولت گیر داد!! بقیه هرچی بگن خوب کردن! (3380242) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۶:۱۰:۰۹
جواب آقاي نقدي را در انتخابات 92 داديم منتظر انتخابات بعدي باشيد (3381537) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۸:۳۲
آقای توکلی. نظرتان درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان چیست؟ می دانید که این نوع نظارت در زمان حضرت امام ره نبود. خیلی ها عقیده دارند این تفسیر یک تفسیر دلبخواهی و من درآوردی از سوی خود شورای نگهبان است . بارها و بارها هم ثابت شده این نوع نظارت به ابزاری برای رد صلاحیت گسترده یک جناح سیاسی تبدیل شده است در انتخابات مختلف به طوریکه در همین مجلس نهم کسی داریم که در هیات رییسه مجلس است و زیر 5 درصد کل آرای واجدین شرایط رای تهران را به دست آورده است. نظر شما چیست؟ (3379469) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۳:۳۷
سلام در همه کشورها نظارت استصوابی هست...
شاید اسمش فرق کند اما وجود دارد (3379550) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۱:۲۳
علی آقا جان ... مثل اینکه توجه نکردی < ین نوع نظارت در زمان حضرت امام ره نبود > . قطعا لازم نبوده که امام(ره) به عنوان بنیانگذار نظام آنرا لحاظ نفرمودند . امام شخصیت ریز بین و بسیار نکته سنج و آینده نگر بودند . (3381067) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۲۵:۰۷
کدام کشورها ؟؟ میشه چند تا مثال بزنید با لینک بدید؟؟ (3381094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۳۰:۱۶
برادر عزیز اگه داری شوخی می کنی، حال خندیدن دیگه برامون نمونده! در ضمن خواهشاً بیایید و چیزی رو که در تریبون های تک صدایی و بدون سند و مدرک به خورد ملت می دن تکرار نکنیم! (3381106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۳۶:۲۵
توی همه ی کشور های دیگه واسه اعضای گروه نظارت "استصوابی" تقدس قائل نیستن! (3381115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۹:۱۵
آیا اگر به سال 88 برگردیم باز هم به احمدی نژاد رای می دهید؟! (3379471) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۱:۴۵
خدایی اگه بگه بله من دیگه الف نمیام (3380018) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۴:۰۴
دوستان نظر اقای توکلی عزیز قبل از این در سایت در بخشی از یک خبر گفته شده بود. جمله دقیق رو یادم نیست ولی گفته بودن که از رای خودشون پشیمونن. (3380206) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۱:۴۵
آقای توکلی . گفتید به احمدی نژاد تذکر دادید. زحمت کشیدید. تذکر خالی چه فایده ای دارد. بارها و بارها طرح سوال خشک و خالی از ایشان بدون هیچ نتیجه عملی را به تاخیر انداختند . اون وقت در دولت جدید. مو را از ماست کشیده اید. ظریف مظلوم را چه بلاها که سرش نیاورند . خائن خواندنش و ... . (3379473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۴:۴۹
شما که قدرت بیشتری داشتید چرا وارد عمل نشدید و فقط کامنت میگذارید؟؟ (3379800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۷:۵۷:۵۴
كي مي گويد ايشان قدرت بيشتري دارد. آقاي توكلي نماينده مجلس است نه نظر گذاران. (3381693) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۴:۳۶
خیانتکار واقعی را رها کردند چسبیدن به این دولت (3379922) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۳:۱۲
8 سال دولتهای نهم و دهم . دانشگاهها تبدیل به مرکز تفتیش عقاید و پادگان شده بودند. شما چرا سکوت کرده بودید؟ (3379476) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۶:۴۵
" معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند " این جمله یعنی چی ؟ یعنی شما به اونهایی که با نظام مشکل سیاسی دارند اجازه حرف زدن نمیدید ؟ پس لطف بفرمایید در مورد آزادی بیان صحبت نکنید و نظر هم ندید. آزادی بیان برای کسی که بخواد 24 ساعته از مزاییا نظام اسلامی بگه که معنا نداره برادر توکلی. (3379829) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۷:۱۶
جناب اقای توکلی روزنامه ها بخصوص در دوران دولت نهم و دهم جرات حرق زدن نداشتند اره بعضیا مه بجایی وصل بودن و هستند و از جنس مردم نیستند دچار فساد هستند (3379930) (alef-13)
 
کیان دانشور
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۵:۲۴
درود بر بر دکتر توکلی
فعالیتهای شما در سالهای گذشته ثابت کرده است که واقعا دلسوز مردم و کشور هستید (3379481) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۷:۲۸
آقای توکلی. مردم هنوز درباره واگذاری بلوک سهام مخابرات و تکلیف ودایعشان توجیه نشده اند. شما به عنوان نماینده مجلس و حافظ حقوق مردم و بیت المال. چه نظری دارید؟ (3379488) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۸:۵۵
در واگذاریهای اصل 44 که سالهای گذشته صورت گرفته است نقض غرض صورت گرفته است چه اینکه زیر 20 درصد واگذاریها به بخش خصوصی واقعی صورت گرفته است و بقیه نصیب سهام عدالت و شرکتهای شبه دولتی و نظامی شده است. این گونه شرکتها هم طبق قانون چون خصوصی محسوب می شوند از نظارتهای مالی مبرا هستند. آیا به نظر شما همین یک بستر مناسبی برای رشد فساد نیست؟ حداقل اگر دولتی باقی می ماندند یک نظارت نصفه و نیمه ای رویشان بود. (3379490) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۹:۵۸
خدا پدرتو بیامرزه علت کل بدبختی اقتصادی مملکت رو توی چهارخط گفتی (3380042) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۲:۰۹:۲۵
مردم واقعا از این موضوع قلباً ناراحتند ولی نمیتوانند دم بزنند. (3380811) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۹:۲۶
چرا مجلس پس از سالها از مشاهده مشکلات بزرگ خصوصی سازی. اصل 44 را اصلاح نکرده است و همتی نیز در این باره ندارد؟ (3379491) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۰:۳۱
چرا باید دولتی که خود را پاک ترین دولت تاریخ ایران می نامد و سال 84 نیز برای تبلیغات انتخاباتی همین شعارها را می داد تبدیل به یکی از ناسالم ترین دولتهای بعد از انقلاب شد؟ آیا مشکل از شخص است یا شورای نگهبان یا جای دیگر؟ (3379494) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۱:۳۸
آقای توکلی. به عنوان یک نماینده مجلس که به صورت طولانی در مجلس بوده اید و مسوولیتهای دیگر قبل از آن داشته اید می توانید نظرتان را درباره کارنامه جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف پس از 37 سال بیان کنید . آیا ما به اهداف و شعارهای انقلاب 57 دست یافته ایم ؟ (3379497) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۳:۱۱
چرا تجمعات قانونی مرتبا به هم می خورد و اراده قوی برای برخورد با این افراد قانون شکن وجود ندارد؟ اگر این افراد به نهادهای خاصی وصل نیستند و پشتیبانی نمی شوند قطعا برخورد با اینها سخت نیست. چرا قاطعیتی وجود ندارد؟ چرا اصولگرایان و شما فقط در حد حرف می گویید با این رفتارها مخالفید اما قوه قضاییه و نیروی انتظامی و ... تلاشی برای برخورد با این افراد نمی کنند.؟ (3379500) (alef-13)
 
سید علی حجازی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۷:۵۳
باسلام

یه جمله تشویقی /ترغیبی لری هست یا شاید لرها بیشتر ابن گفته را بکار می برند خصوصاوقتی که از کار یک نفر خوششان می آید
و حال با خواندن نقطه نطرات آقای دکتر توکلی دلسوز و خسته گی ناپذیر با تمامی وجود می گویم:

شبر مادرت حلالت مرد


ضمنا گیرندید من خودم لرم و چقدر هم به لر بودنم اقتخار می کنم (3379512) (alef-13)
 
فرهنگی بازنشسته
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۸:۰۵
جمهوری اسلامی فارغ ازمسائلی که هر روزدرحال گذراست راه خودش رامی رودهمچون رودی که به دریاراه پیدامی کند من وما وشما وهمه ی آنهایی که یاری کردندبی چشم داشت وهمه ی آنهایی که اخلال کردندباسوءنیت بایدبدانندمامی رویم (زیراعمردرگذراست)اما جمهوری اسلامی ماندگارهمیشگی است جمهوریتش مسلم است واسلامیتش دراعتقادات مردم ریشه دارد.این بارانتخاب مردم ازجنس احساسات نیست وراحت فریب کاندیداهایی رانمی خورندکه معلوم نیست چطوریک میلیاردرابه دست آورده اند. (3379514) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۵:۲۴
بنده بارها بصورت موردی به شما گزارش فساد وام و فساد سیستماتیک رو دادم اما شما اصلا پیگیری نکردید.فساد از خرد شروع میشه و به کلان می رسه (3379535) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۱:۴۶
با سلام

جناب آقای دکتر توکلی،برخی از صحبت های شما کاملا با هم تناقض دارند،مثلا شما فرمودید که طرفداران فلان کاندیدا قابلیت تحرک بر علیه نظام را دارند! پرسش این است که چرا شورای نگهبان فردی را تأیید می کند که طرفدرانش مخالف نظامند و از سویی، شما که مخالفان نظام را اندک و ناچیز می دانید با این حرفتان عملا بر مخالفان میلیونی نظام مهر تأیید می زنید زیرا همانطور که می دانیم آن فرد بیش از سیزده میلیون رأی آورد! بخشی از دیگر حرف های شما هم شباهت حیرت آوری به گفته های «مظفر بقایی کرمانی» دارد و مثل اینکه دیدگاههای وی پس از نیم قرن، در کالبدی دیگر و با زبانی دیگر بیان می شود! البته حرف در مورد بیانات شما بسیار است و به فعلا همین مقدار بسنده می شود.با تشکر (3379546) (alef-13)
 
بنده خدا. اصل
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۱:۵۰
اقای توکلی شما انسان پاکدستی هستید. اما هنوز یکی به نعل یکی به میخ میزنید. بهتراست بگویید درمورد احمدی نژاد اشتباه کردید.
همانطورکه بنده هنوز هم میگویم یک موی میرحسین موسوی را با صدتا احمدی نژاد عوض نمیکنم.چون سید از جنس انقلاب است. (3379547) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۷:۵۲
ای سایت الف! درود من را به عنوان یک شهروند عادی به آقای توکلی برسانید. راه اندازی این سایت از باقیات الصالحات ایشان است. من با خیلی از نظرات ایشان مخالفم چون ایشان از اساس اصولگرا هستند اما آزاد منشی ایشان قابل تقدیر است زیرا رفتار ایشان مطابق گفتارشان است. (3379584) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۸:۴۴
بیشترین تحرکات در مقابل ولی فقیه را ترکیب احمدی نژاد و اطرافیانش به را انداختند.. (3379613) (alef-13)
 
بیطرف
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۳:۳۰
دوست عزیز اگردوباره مطلب دکتر توکلی را مرورکنید می بینید که هم به موسوی اشاره کرده وهم احمدی نژاد (3380453) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۹:۱۹
«کبر مقتا عند الله...»
---
جناب آقای دکتر توکلی!!! بسیار حیف است که فردی مانند شما که خود را به نظام اسلامی منتسب می داند در این گونه اظهار نظرهای مسئولیت زا خود و رفتارهای بسیار سئوال بر انگیز پایاگاه خبری خود یعنی پایگاه « الف » را نادیده بگیرد یا فراموش کند؟؟؟!!! (3379668) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۳:۰۱
جناب آقای دکتر توکلی ، با احترام ،
بنظر بنده و بسیاری دیگر از هموطنان آنچه که درباره میرحسین در بالا گفتید واقعیت نداشت. شایسته است در افکار خود تجدیدنظر فرمایید. (3379681) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۱:۰۳
فرموده اید:
با برهم زدن جلسات و سخنرانی‌ها مخالفم و
"معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند"
اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفت‌وگو برای آنها فراهم شود.

شما که پیرو حضرت رسول و ائمه اطهار هستید بفرمایید کجا ایشان، برخی را که با حکومت اسلامی مسئله داشتند از صحبت کردن منع کرده اند؟

فکر نمی کنید از سیره علوی دارید فاصله می گیرید؟

فاین تذهبون؟! (3379719) (alef-13)
 
يكى از فرزندان ملت
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۷:۴۰
اقاى توكلى ، چرا اعتراف نمى كنيد كه در نقد جدى و تاثير گذار قدرت دچار لكنت زبان هستيد . اقاى توكلى ! چرا در ميهن عزيزمان ايران ، تملق گفتن و چاپلوسى كردن از قدرت رمز موفقيت و دروغ زدن و تهمت بستن نقشه راه پيشرفت بسيارى از صاحب منصبان شده است. اقاى توكلى ! در مو ضع گيرى هاى خود تا انجا سخن مى گوييد كه حاشيه امن شما رعايت شده باشد و اينگونه محافظه كارانه سخن گفتن با رسم نماينده واقعى مردم بودن ناسازگار مى نمايد ، توكلى عزيز شما خيلى بد نيستيد ولى اقاى مطهرى كه از قضا با يكديگر دوست هم هستيد ، مدرس گونه سخن مى گويد و حق نمايندگى را ان گونه كه بايد پاس مى دارد و با شما خيلى متفاوت است و در اخر براى شما از خداوند دادار ، ارزوى سلامت و توفيق دارم .والسلام (3379802) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۲۶:۲۶
هزاران لایک (3382122) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۸:۳۳
آقای توکلی یکی از دل سوزان نظام هستند .ولی باید پذیرفت که قیمت نفت یک چهارم دولت گذشته شده .و دست دولت اینگونه بسته شده در نظر بگیرید حقوق دریافتی ما نصف شود چه اتفاقی در هزینه کرد زند گی ما میفتد؟ اندکی انصاف (3379806) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۵:۴۳
پس چرادیپلماسی موردادعای دولت نتونست چالش کاهش قیمت نفت را از طریق عربستان وآمریکا حل کند (3380460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۱۱:۲۵
میشه بگی جلو کاهش قیمت نفت را با چی بگیره؟ با 500 هزار بشکه در روز؟ راستی از کیهان بپرس چرا نفت 200 دلار نشد (3380688) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۳:۲۰
اقاي توكلي پرونده هرمزال و المهدي را به چه نتيجه اي رسيد؟
مالك اين مجموعه يك نيروگاه به قيمت ٥٠٠ ميليون دلار از بانك تجارت هفته ي گذشته خريد كرده است.
شما اين ماجرا را علني كرديد و اگر پيگيري نكنيد كه يك نفر در عرض يك ماه چطور يك ميليارد دلار دارايي خريد كرده است نسبت به شما هم دلسرد ميشويم (3379854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۴:۵۸
اقای توکلی یک انتقادی که به شما وارده اینه که نقاط حساس را پیدا می کنید ولی تحلیلهاتون اکثرا سطحی و اشتباه هستند. یعنی به راه حل و موضع گیری و...که میرسید دچار خطا میشوید نمونه ها هم بسیار زیاده
مساله بعد فکر میکنید باید موردی و دونه به دونه مساله رو حل کرد و دید کلی ندارید اینکه جلوی فساد رو در دو سه مورد ادم بگیره مربوط به وقتی است که موارد فساد نادر هست نه وقتی که فساد کل جامعه رو گرفته
بعد دولت الان رو من هم انتقاداتی بهش دارم ولی راه حل شما چیه؟ اگر دولت کنونی فرصت رو از بین برده دولت قبلی چه کرده؟
خود بنده به شخصه انتقادات زیادی به شما دارم (3379858) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۸:۲۳
اینکه احمدی نژاد جسورتر است را قبول دارم ایشون با این جسوری و شجاعتی که داشتند رفتند و ایران را در تحریم تا انجا پیش بردند که گرفتار رکود سنگین بی سابقه شدیم. باید پرسید جسور بودن و شجاعت در چه جهتی؟ جسارت و شجاعت اگاهی میخواهد که درست عمل کند. این جسوری ایشون در همه عرصه ها فاجعه ایجاد کرد. کشور تدبیر و تحلیل درست میخواهد نه جسارت و... (3379860) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۳۰:۲۳
(3381107) (alef-13)
 
میهن مهر
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۳:۰۷
آقای دکتر توکلی,مسلمانی مان چقدر رنگ و بوی رحمت للعالمین را می‌دهد؟!!
از شخصیت والای پیامبر به عدد قلب های مومن به خدای متعال می توان درس گرفت اما شاید در این مقطع تاریخی و در این نقطه از جغرافیای عالم، از خودگذشتکی، برادری و مهربانی در مقابل جفای دیگران،احترام به عقاید همدیگر در عین پذیرش اختلافات, نیاز امروز جامعه ما و همچنین امت واحده مسلمان است.
»آقای دکتر دوست داریم از شما بشنویم,علت اجرایی نشدن سازوکارهای کنوانسیون و پروتکل های جهانی در زمینه حقوق مدنی در ایران چیست؟ (3379876) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۴۹:۴۵
اقای توکلی ثابت کردن که در خیلی از موارد دلسوزانه رفتار میکنند
اما جای تعجب داره که آقای توکلی در موضوع رای دادن به احمدی نژاد تلویحا اعتراف میکنند که منافع نظام را به منافع ملی ترجیح میدن!! (3379908) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۵:۳۵
کجا همچین اعترافی کردن? (3380114) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۸:۴۷
دوست گرامی حساسیت ودفاع از محور اتحاد کشور یعنی ولی فقیه هم دفاع ازمنافع نظام است وهم دفاع از منافع ملی (3380467) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۲۳:۳۹
دوستی که منافع نظام و ملتو یکی میدونید ... ما هم همینو میگیم چرا آقای توکلی میگن من به احمدی نژاد رای دادم چون به نفع نظام بود ؟ (3382119) (alef-13)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۷:۳۶
جناب آقای توکلی
لطفا موارد از دست رفته در دولت یازدهم را اعلام نمایید.
من شما را منصف میدانستم. (3379931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۱:۴۳
من متوجه نشدم شباهت آقای موسوی با احمدی نژاد در چه بود؟ (3379964) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۰:۲۴
آقای توکلی اول انقلاب قرار بود حتی کمونیست ها گه با اسلام مسیله دارنددر بیان حرفهایشان آزاد باشند،با این قیدی که شما وارد کردیدقدرتمندان خودرا نظام می پندارند و اجازه بیان به غیر خود را نمی دهند،شما که در فساد اقتصادی مدعی آزادگی هستیددر فساد سیاسی هم آزاده باشید لطفا (3379980) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۹:۲۰
آقای توکلی!شما و دیگر حامیان احمدی نژاد در حمایت از او خطایی بزرگ رو مرتکب شدید.اشتباه خودتون رو بپذیرید و به جای توجیه ،بابت اون اشتباه از مردم عذرخواهی کنید. (3379993) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۹:۰۱
بابا احمدی نزاد 24 میلیون رای اورد وحال اگر بیاید مجدد را ی خواهد اورد شما چند نفر بچه تهرانی فکر میکنید مردم مانند شما فکر میکنند ... احمدی نزاد محبوب توده های مردم بیاید شهرستانها ونظر سنجی کنید محبوبیت احمدی نزاد روز به روز داردافزایش می شود . (3380181) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۳۲:۵۵
پس برای چی سال 92 همه ( حتی سعید جلیلی! ) سعی میکرد یه فاصله ای بگیره از احمدی نژاد تا رایش کم نشه؟ (3380355) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۱:۰۰
اخه جلیلی چکار دارد به احمدی نزاد اقای احمدی نزاد از مشایی طرفداری کرد ومشایی را بعنوان احمدی نزاد دوم معرفی کرد که متاسفانه رد صلاحیت شد اگر تایید می شد معلوم نیست حال رییس جمهور کی بود... (3380651) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۲:۰۹:۵۷
هیچی! فقط هرکی سال 84 و 88 طرفدار محمود بود، سال 92 طرفدار جلیلی و بالعکس! (3380812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۰۰:۵۸
اینم اضافه کنید که اومد و اقتصاد رو تخریب فرمود
امار زیرم میدم که حاشا نکنی
رشد اقتصادی +7 تحویل گرفته و حدود -7 تحویل داده
تورم پایین تحویل گرفته بالای 35 تحویل داده
800 میلیارد دلار گم کرده
بیشتریم اختلاسها رو بر جا گذاشته
سال 85 میگفت اینقدر قطعنامه بدئهید و...که نهایتا اتحریمها رو بسیار شدید کرد
ظرف یکسال دلار رو از 1000 به 4160 رسوند
برای ساخت مسکن مهر پول چاپ کرد که منجر به تورم شدید شد
کشور رو در حالت رکود تورمی تحویل داد.
همه اجنساس و مسکن و..چندین برابر شدند.
من یادمه اگه شما یادت رفته
نه اقا گذشته ها گذشته و...بله ولی اثرش مونده و یاداوریش هم واجبه (3380392) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۴:۳۵
این نظر سرمایه داران و شماشمالهای تهران است. نظر قشر متوسط جامعه که 80درصد کشور است اینطور نیست . (3380658) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۲:۱۲:۵۷
اول اینکه سیاستهای دولت احمدی نژاد قشر متوسطی نذاشت تو جامعه! یه عده ی معدودی به طبقه ی سوپر ثروتمند پیوستن و بقیه به قشر فقیر!
دوم اینکه یعنی به نظر شما همفکرانتون، رشد اقتصادی بیشتر شد؟ تورم بالا تحویل گرفت، پایین تحویل داد؟ دلار تکون نخورد؟ اختلاس نشد؟ همه چیز چندین برابر نشد؟ دیگه آمار خودتون رو هم میخواید انکار کنید؟ (3380818) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۲:۳۳:۳۴
باش تا صبح دوتتت بدمد (3380529) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۲۳:۴۱
من دورۀ دوم انتخابات زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد به ایشون رای دادم ولی بعداز جریان یازده روز خانه نشینی منتقد ایشون شدم . اگر این دوره کاندید بشوند به ایشون رای نمیدهم ولی احمدی نژاد در شجاعت و صراحت لهجه با مستکبرین حرف اول رو میزنند و پایگاه مردمی احمدی نژاد در شهرستانها و روستاهای کشور متأسفانه یا خوشبختانه هنوز پابرجاست.!!! (3380898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۶:۲۱:۳۴
من يك روستاييم هرگز اينطور نيست در روستاها هم حداقل نصف مردم ماهواره دارند وواقعيتها را از خارج مي گيرند نه اخبار جناحي ايران !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ (3381550) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۹:۲۹
آقای توکلی ، کمی انصاف و مروت راهم مراعات کنید . سنی از شما گذشته . کاش کمی به حریت مرحوم عسگراولادی نزدیک بودید. (3379994) (alef-13)
 
آرمین باورساد
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۳:۴۴
خداحافظ توکلی. (3380020) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۶:۱۹
امید وارم آقای توکلی بخوانند
انتقاد من اتهام نیست بروش شماست در طرح پر سرو صدای سطحی مشکلات کشور . فسادی بگوش شما میرسد طرح آن در مجلس آیا اینست انجام وظسفه خطیر یک نماینده . کشورهائیکه در سلامت نظام از ما در مراتب بهتری قرار دارند ایا معجزه ای کرده اند . با تحدید آقازاده ها که قصد سوئی دارند با بگم بگم شما راه مبارزه با فسا د است . آیا تا کنون ضرورتی احساس کرده اید تا با نحوه ترفیع قضات در کشور هائیکه از سلامت نسبی قضائی برخوردارند آشنا شوید سواد اولیه که جای خود این شرط اساسی برای قاضی که احکامش در در دادگاه های بالاتر و تجدید نظر ها لغو نشود در کنار ضوابطی که مردم قوه قضائیه را عملا تکیه گاه حقوق خود بدانند .
ایکاش همکاران نماینده خودرا هم توجیه میکردید که به تجربه های موفق جهانی نظری بیاندازند . افشا گری کار خبرنگاران رسانه ها است نمایندگان مسئولیت خطیر تری بر عهده دارند همین انتخاب و ترفیع قضات را دست کم نگیرید . (3380028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۰:۴۹
کاش ایشان کمی هم راجع بخود وخانوادهاش صادقانه گفتگو میکرد کسیکه راجع بهمه حرف میزنه عادلانه است که اول راجع بخودش بگوید (3380075) (alef-13)
 
سیدجواد
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۶:۵۹
یا سلام خدمت اقای توکلی
شما در این سالها بیشتر سمت نمایندگی وقانون گذاری داشته اید ولی بیشتر دولتها را نقد کرده اید اگر امکان دارد چند دوره نمایندگی خود در مجلس را ونیز مجالسی را که خودتان در ان عضوریت داشته اید نقد وبررسی کنید واز مردم بخواهید شما را نقد کنند به نقد عملکرد دیگران بپردازید این به صلاح ورستگاری نزدیکتر است ممنون (3380118) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۰:۳۲
و خواست و ۱۱ روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.
با سلام
ببخشید جناب اقای توکلی اگر ممکن است متن فوق را تفسیر بفرمایید (3380198) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۱۵:۲۵
سلام . اگر چند تا مثل این بنده خدا در این کشور نباشند خاکمان به سر است (3380219) (alef-13)
 
غفار
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۹:۴۶:۰۶
آقای توکلی جامعه به نقد شما نیاز ندارد. جامعه به پاسخگوئی شما نیاز دارد. جامعه باید بتواند به طوری نهادی و ساختاری قدرت را نقدکند . وقتی شما به جای مردم می نشینید و نقد می کنید در واقع اثر گذارترین حق مردم را سلب می کنید. شما در مقام نقد نیستید . شما در مقام پاسخگوئی هستید. (3380280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۱۸:۵۲
دوست عزیز فرار به جلو شنیدی چیه این دوستان این کارو خوب بلدند ... احتمالا نظر من چاپ هم می شود ولی آیا تاثیری هم دارد ؟ (3382113) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۱:۰۶
با سلام و عرض ادب
جناب توکلی پیشنهاد بنده به شما این است که بخاطر جمله"...معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند" از تمام کسانی که در ایران بدنیا آمدند و در راه آزادی کشته و اعدام شدند و همچنین کسانی که هنوز به دنیا نیامده اند معذرت خواهی کن.همین! (3380317) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۱:۰۹
این شیوه عدالت گویی و منطقی گونه ایی که از آقای توکلی ظاهر میشود انتظار میرفت ایشان میگفت شما چرا از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردید ولی تاکنون یک بار به اشتباه خود اعتراف ننمودید و اینکه می فرمایند احمدی نژاد ۱۱ روز خونه نشین شد ولی مردم همراه او نبودند و راحت از این کار عجیب و کاملا مغایر با رهبری توسط احمدی نژاد گذشتید و چرا نمی گویید حتی خاتمی و میر حسین موسوی و هیچکس تاکنون به اندازه احمدی نژاد آشکارا و عمیق به رهبری تمکین نکرده باشندد ولی شما عدالت گویی را فراموش و از مصلحت گروهی هیچ موضع گیری مناسبی با این حرکت احمدی نژاد ننمودید که اگر خاتمی نه ۱۱ روز یک روز حونه نشین میشد الان اورا داغون میکردید !! (3380426) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۱:۳۵
باید از انتقادات سازنده استقبال کرد و روحیه انتقاد پذیری در جامعه داشته باشیم-فساد اقتصادی و اداری باید هرچه زودتر در کشور ریشه کن شود .مدیران و کارکنان باید سالم باشند.افرادی بوده و احتمالا هنوز هم ممکنه باشندکه با تظاهر به متعهد و تقوی داشتن و خودشان را خیلی انقلابی و مسلمان نشان دادن و که فقط دنبال منافع شخصی و گروهی خودشان هستند در سمتهای مهم سازمانها قرار گرفته بودند (مثال های زیادی هست که مردم خودشان اطلاع دارند لازم به تکرار نیست )که اکنون در سال های اخیر افتضاح انها به گوش مردم رسیده است.موضوع فساد سیستمی قابل بررسی بصورت جدی هست و تمام این افراد فاسد باید به اشد مجازات برسند. (3380428) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۵۱:۲۷
مبارزه با فساد به سبك اقاي دكتر توكلي اگر بخشي از راه حل نيست خود بخشي از مشكل است اينكه به اقازاده ها اخطار شود ادم شويد وگر نه رسوايتان مي كنم !!!!ايا با جرايم اقتصادي يك كارمند جزء هم اينگونه رفتار ميشود !! اين سبك ميارزه با فساد خرد بايد اسيب شناسي شود (3380474) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۱:۵۹:۱۵
محبوبيت هيچ كسي مشروعيت نمي آورد چنانكه درمقطعي بطور خيلي زياد و همين حالا هم احمدي نژاد محبوبيت داشت و دارد ولي برايش مشروعيت و صلاحيت نمي آورد حالا خواه خاتمي هم چنسن وضعي دشاته ولي مطمئنيم كه شيخ كروبي چنين محبوبيتي نداشته وفقط به عنوان دستمال از طرف بر اندازها استفاده شد ولي موسوي كه پيش ارزشي ها مقبوليت داشت چنان چپ كرد كه محبوب مجازي و موقت و فرماليته همه معاندهاي اسلام و چكومت فعلي ايران شد.

اما مطلبي كه اقاي توكلي مي گويد كه بناچار به احمدي نژاد راي داده فقط يك توجيهي بيش در مورد اشتباهش نيست
چون اگر آنطروفي بودند بايد به موسوي راي مي دادند اگر خيلي اينطرفي بودند بايد به كسي كه هم تيمي خودش بود راي مي داد نه به كسي كه آشوب اندازي و شلوغ بازي و هيجان كاذب انداز و دورغهاي شاخدار دادن ويلا و باغ به هر ايراني و دادن ميليون به فرزندان تازه متولد شده و كاغذ پاره خواندن قطعنامه وو راراه انداختيه تازه از همه بدتر اين شخص (احمدي نژاد) كسي است كه بدترين داب و رسم را دركشور راه انداخت و يازده روز مهم ترين پس كشور را ترك كرد تا زورگيري كند آنهم از مردم و رهبرشان فراموش كرديد؟
حقيقتش اين است كه چپ و راست يعني اصلاح طلب و اصول گرا فقط يك شعار و يك دروغ و يك نمايش در كشور بيش نيست و هركسي بدنبال منافع كاملا مادي خود هست
اصول گراي حقيقيي و اصلاح طلب حقيقي يكي اند و آنهم علي (ع) و امام خميني(ره) بود وبس بقيه از اين اسم نانش را مي خورند
اينقدر اصولگرائي اين اقايان ابكي هست كه حتي حاضر نيستند در موقع ضروري با هم متحد شوند و يا به نفع اصلح يا كسي كه بيشترين شانس را دارد كنار بروند
آقاي توكلي آيا چنين نيست؟
آنچه بيشتر از همه مردم ايران را ناراحت مي كند و اعتماشان را از بين مي برد اين حزب بازي ها ست
يادبياوريد زمان امام را كه چطور يك خط و يك راه و يك هدف بود و همه مطمئن ودلخوش و راضي آن راه را قبول داشتند و جانفشاني برايش مي كردند (3380492) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۳:۲۶:۴۳
از پارگراف دوم به بعد کاملا موافقم. احسنت.
در رابطه با پارگراف اول به نظر می رسد بدون در نظر گرفتن همه جوانب بیان شده. اگه ما حوادث بعد از انتخابات 88 رو صحیح و دقیق ریشه یابی کنیم، خیلی از مشکلات امروز مملکت برطرف میشه. (3381257) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۲:۳۹:۱۷
از یه فرمانده سپاه تو همین سایت نمیشه انتقاد کرد. حتی از گشت ارشاد زورگو نمیشه انتقاد کرد. کدوم آزادی بیان؟ (3380536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۲:۵۲:۱۴
متاسفانه نظرات مخالف خودتان را حذف می کنید و یکی دو مورد ملایم را قرار می دهید ظاهرا سایت شما باید به جای الف بشه مسعودنامه (3380554) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۰:۱۴
جناب آقای توکلی قبل از اینکه به عملکرد دیگران متعرض شوید عملکرد خودتان ودوستانتان را در مجلس برای ملت بازگو کنید!کدام مصوبه وقانون را برای رفاه ملت تصویب کردید؟سهم مجلس درایجاد این وضعیت رکود وبحران اقتصادی کشور چقدر است به نظرشما؟؟شما کدام راهکار را برای برون رفت از مشکلات موجود ارایه کرده اید که به آن توجهی نشده است؟؟؟الف جان منتشر کن لطفا (3380647) (alef-13)
 
علي وارنا
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۹:۵۷
جناب توكلي راه ميانه را در پيش گرفته و هر دو جناح را دارد!؟ و اما دولت فبل هم حتما ايراداتي اساسي و غير اساسي داشته است و شكي در ان نيست، اما دولت قبل خودش را در مقابل قبلي ها پاكتر ميدانست!؟ كدام رييس دولتي را سراغ در در منزل خودش كشور را اداره كند؟ دولت قبل هم وقتي امد بحث هسته اي بود و كشور درگير ان بود و هر دولتي سياستي داردو دولت قبل انچه كه حق ايران بود ، را نمي خواست در موردش كوتاه امده و تازه مثل اين دولت تدبير باج هم بدهد به غرب ها بابت حق مسلم خودمان!!!!؟؟؟؟ دولت قبل پاشنه اشيل را شناخت و برطرف كرد، اما چرا دولت تدبير مجددا كشور را درگير ان نقطه ضعف نمود؟؟؟؟؟!!!! چرا دولت تدبير بجاي برطرف كردن عيبهاي توليد بنزين توسط پتروشيمي ها، اين طرح را كلا تعطيل نمود؟؟؟؟؟؟!!! واردات را جايگزين توليد كرد؟؟؟؟؟؟؟!!!! شايد به اين دليل كه سهامداران خانوادگي و مالكان كارخانه هاي پتروشيمي در اين دولت منصب گرفتن؟؟؟؟؟؟! خب دلار نفت را در جهت اشتغال كوچك و مسكن مهر هزينه كرد دولت قبل، اما متاسفانه ما ملت حتما بايد بر سر هر كدام مان يك ناظر باشد تا خطا نكنيم!!!؟؟؟نماز و روزه و خمس و زكات ميدهيم!؟ اما وام ميگيريم كار كشاورزي كنيم ، ميبريم ساخت وساز ميكنيم، دلار مي خريم، سكه و غيره؟؟؟؟؟؟ خب حالا ٢٠ ميليون نفر فكر كنيد وام گرفته اند ، بايد لابد ٢٠ ميليون ناظر هم لازم بوده؟؟ البته الان همينطور است؟؟؟ و بعد كارشناسان بانكها وقتي امدند دين خود را به دنيا فروختن و ملكي كه ارزشش ١٠٠ م است ١ ميليارد قيمت نهادند، چه ارتباطي به رييس دولت دارد؟؟؟؟ اما دولت تدبير يك كليد نشان داد و خود را تكنو كرات معرفي كرد( يعني انديشه و افكار نو) مردم را اميدوار كرد و شعارهاي داد كه قادر به اجرايي انان نبود و تا الان هم نبوده!!!!؟؟ مگر دولت فعلي كه قوه مجريه را در دست گرفته، از امار و اطلاعات اقتصادي و سياسي و اجتماعي كشور اگاه نبوده؟؟؟؟ كه الان همه چيز را به گردن دولت قبل و خزانه خالي انداخته؟؟؟؟؟؟ رييس دولت تدبير در مجمع مصلحت نظام، شاغل بوده و از تمام اطلاعات موجود در كشور اگاه بوده، و اگر هم بخواهند بگويند كه اطلاعي نداشتن،اين خودش بسيار بد است، كه چطور فردي نامزد رياست جمهوري شود بدون اگاهي از وضع جامعه اش؟؟؟؟!!! اما مشكل اساسي اينجاست كه شما بخواهيد نقش تكنو كرات را ايفا كنيد، چون از ان نيستيد!؟ امروز حرفهاي قشنگ زديد در زمان انتخابات بدون اينكه راه حلي و راهكاري براي انها بلد باشيد!؟ بعد از مديراني در كابينه تان استفاده كرديد كه در گذشته هم در همين زمينه هاي كاري فعال بوده و كارنامه موفقي نداشتند!؟؟ وعده ميدهيد اما به ان عمل نمي كنيد!!! مثلا همين بحث وام خودرو ، ٧ ساله و بعد ٤ ساله باز پرداختش، و بعد هم هنوز نتوانستند انجامش دهند!!!!؟؟؟؟ مسله بي اعتمادي به دولت ميشود، در صورتيكه اين اعتبار اگر هم دولت انرا ميداشت بايد در جاي ديگر هزينه ميشد نه خودرو!!!!؟؟؟ هر روز گراني يك كالا را در بازار مردم شاهدند!؟؟؟؟؟ حج فقرا نزديكترينش است كه قيمت بليط هواپيما به كجا رسيده!!!؟؟؟ و قيمت بليط قطار هم بين ٨ تا ٢٠درصد گران شده!!!؟؟؟ اينم شد حج پولدارها، چرا؟؟؟؟؟ توجه نكردند به اصول انقلاب و خطوط قرمز انقلاب، و بعد با رييس دولت استعمارگر امريكا ، وزيرش خوش و بش و دست ميدهد در سازمان ملل!؟ در عمل يك حركت پيش پا افتاده مي ماند اينكار، اما در عمل چيز ديگري در نگاه عاشقان انقلاب در بين مرزها؟! كه نكند ايران هم مثل كوبا و ديگرها شده و دست از عقايد انقلابي اش برداشته، و الي اخر، عزيزان چرا مسايل را در موردش نسنجيده سخن ميگويم؟؟؟ دولت وقتي تا سال ١٤٠٤ سياستهاي كلي نظام در بخش اجرايي وغيره تعيين شده توسط مجمع تشخيص نظام، خب چه ميشود ، يعني دولتها در چهار چوبي از قبل تعيين شده حركت خواهند كرد، خب دولت قبلي در همين جهت ابتدا حقوق كارمندان و كارگران را بالا برد و همسان سازي نمود و در همين راستا قيمت دلار را افزايش داد، البته اگر بخواهيم اقتصاد قوي و از شر قاچاق كالا به كشور خلاص شويم در دوره بحران اقتصادي اورپا دولت قبل بايد قيمت دلار را به مرز ٦٠٠٠ و قيمت فراوردهاي نفتي را به بالاترين قيمت ميرساند، البته دولت قبل اين كار را به مجلس برد كه نمايندگان با ان مخالفت كردند، و درست هم ميگفت تفاوت ازادسازي قيمت حاملهاي انرژي ميشد ماهي ٢٥٠ هزارتومان به مردم داد، خب الان دولت تدبير همش دارد با منت ٤٥٥٠٠ ميدهد و ازان طرف قيمت حاملهاي انرژي و اب و برق و گاز را چندين برابر افزايش داده؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟ بايد متناسب با افزايش طبق قانون يارانه مردم هم را افزايش ميدادند؟؟؟؟!!! و غيره، پس تا روزي كه براي ماندن در منصب ها قوانين را بطور ديگري تفسير ميكنيم كه به نفع ما باشد از اين دست مشكلات داريم و خواهيم داشت، اگر نماينده بفكر دور بعدش نبود، در ان زمان كه دنيا در بحران بسر ميبرد به يكبار يكدوره ٢ ساله كشور دچار قفل شدن ميشد ، اما ديگر به يكبار بنزين ٤٠٠٠ هزارتومان و الباقي هم همينطور، و به مردم هم يارانه مناسب با مديريت خودشان از اين ركود خارج ميشديم!!!!؟؟؟ نه اينكه اخر هر سال كشور را دچار چالش و اول سال بعد هم همينطور ، يعني ٢ گراني كالاها در عرض ٥٠ روز!!!!!؟؟ (3380669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۴۵:۰۰
چه دولت قبل مظلوم بوده ما نمیدونستیم! آخی! (3380726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۸:۰۶:۲۷
این بابا یه کتاب نوشته منتشر کردین
من یه پیام کوتاه بدون توهین مینویسم منتشر نمیشه!!!!!!!!!!!!!!! (3385929) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۲۹:۵۷
جالبه عجب درد دلی .....طوماره !!!!و مشخصه ناراحته از این دولت و منتظره بهانه پیدا کنه (3380972) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۶:۵۴
ما نفهمیدیم منظور نویسنده چیست در این پیا م . (3380978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۷:۱۴
از فساد حرفی نزدید دوست عزیز (3380979) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۸:۱۳
اگر قیمت دلار 6000 تومان می شد حج همچنان مال فقرا بود ؟ (3380980) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۸:۳۲
یادتان رفته نان را کی گران کرد ؟ (3380981) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۱۴:۱۷
آقای توکلی عزیز . لطفا بفرمایید چطور کسی که با نبوت پیامبر اسلام مساله دارد و مسلمان نیست می تواند حرف بزند اما کسی که مساله سیاسی با نظام دارد نمی تواند حرف بزند؟ (3380693) (alef-13)
 
ایرانی دلسوز
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۲۰:۲۵
برادر ارجمند نماینده محترم تهران جناب اقای دکتر توکلی
1-حضرتعالی در طول دوران نمایندگی مردم به عنوان اقتصاد دانی که همواره و همیشه منتقد برنامه های اقتصادی همه دولتها بوده اید شناخته شده اید و در مبارزه با صورت فساد شهرتی برای خود فراهم اورده اید.
اگر شرایط امروز جامعه و شاخص های موجود و شناخته شده فساد را ملاک قرار دهیم نتیجه ان نشان از ناتوانی شما و امثال شما در انجام وظیفه ای است که به ان مفتخرید زیرا مبارزه ای که حاصل ان وجود زنجانی و ..باشد محکوم به شکست بوده و خواهد بود .
2- در مقام ناصح قرار گرفتن و بازی با الفاظ و پافشاری بر انچه دانشجو به خوبی بر ان واقف است نه سودی در ان نهفته است ونه افتخار دارد بلکه نوعی فرصت سوزی نیز میباشد .همانگونه که دانشجویان میدانند بده کاری کاندیدای نمایندگی میتواند زمینه ساز فساد باشد به همان اندازه هم که شما ناگفته گذاشته اید دانشجو میداند هیچ فرد مستقلی در جامعه توانایی ابراز وجود در عرصه سیاسی و نمود یافتن در مقام نمایندگی مجلس را بدون پشتیبانی مالی و تشکیلاتی ندارد . در غیر ین صورت شما به عنوان فردی با تجربه در این عرصه یک مورد را ذکر میکردید و یا راهکاری برای ورود به لیست انتخاباتی بدون صرف هزینه و تبلیغات معرفی میکردید که مخاطب لا اقل بدیلی برای انچه نامطلوب است ممکن و باورکردنی بداند.
3- فرموده اید مطبوعات خودسانسوری نکنند و جسارت افشاگری داشته باشند...به خوبی میدانید که هزینه جسازت برای جامعه مطبوعاتی مکافات عملی چون حبس و محرومیت در برداشته است . یک مورد دفاع عملی و منجر به نتیجه برای رفع گرفتاری این عزیزان در کارنامه بلند بالای خود را عنوان میکردید تا لا اقل فاصله حرف تا عمل را پر کرده نزد مخاطب عرصه خالی از واقعیت نمیماند.
4-شما ادعا کرده اید: من آقای موسوی را خوب می‌شناسم و می‌شناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر اما خوب شناختم. از فحوای کلامتان بر می اید او را صالح تر یافته اید و در ادامه دلیل انرا وجود پتانسیل مخالفت با ولایت نزد طرفداران موسوی دانسته اید ولو اینکه خودش نخواهد و معکوس این حالت را در مورد احمدی نژاد و طرفدارانش متصورشدید .حال انکه همه میدانیم لا اقل در سطوح بالا اطرافیان و حامیان احمدی نژاد به انحرافی بودن شهرت داشتند
فارغ از اینکه اصل ادعای شما در مورد موسوی و طرفدارنش را تا چه اندازه قرین به صحت دانست میتوان دریافت تحولات و اعتراضات پس از ماجرای انتخابات مبنای قضاوتتان در مورد مخالفت طرفداران جناب موسوی با ولایت فقیه قرار گرفته و بر این اساس پاسخ به این سوالات از طرف شما جنانکه تمایل به شفاف سازی داشته باشید ضروری است

5- قبل از پدیدار شدن کنش و واکنش های اجتماعی بین موافقین و مخالفین نتیجه انتخابات و حواشی نمود یافته از نوع برخورد با رای دهندگان معترض که مبنای قضاوت های بعدی و ترجمان متفاوت از ان حوادث قرار گرفته و از اعتراض صرف تا فتنه گری تفسیر شد چگونه شما توانایی چنین تشخیص محالی را داشته اید ؟ حضرتعالی به چه ابزاری تجهیز شده بودید که پیش از وقوع همه این وقایع که مبنای ادعای شما بر عدم تبعیت از ولایت قرار گرفته
توانایی تشخیص نیت و خواستگاه افکار عمومی دو طرف ماجرا را داشتید؟

6-اعتراض و پرسش گری بخشی از جامعه در قبال بحران سازی بخشی از سیاسیون به هیچ وجهی مخالفت و مقاومت در مقابل امر ولایت نیست و نبوده
بنده شخصا معتقدم شما دلسوزانه سخن گفته اید و صد البته که کسانی در این سالها هر رایی مخالف خود را عامدانه مخالف ولایت و رهبری معرفی کردند . ولی به هر حال ایا اعتراض و سرخوردگی بخش بزرگی از جامعه را اگر به قول و ادعای افرادی چون شما " مخالفت با ولایت" بتوان تفسیر کرد عاملان و پدید اورندگان این پتا نسیل چه کسانی میباشند " موسوی و دولتش " سه دهه قبل یا" دولت احمدی نژاد" در ان برهه زمانی؟ عملکرد دولت احمدی نژاد و سکوت مجلس نشینان در مقابل قانون شکنی ها و ایجاد نارضایتی و اعتراض مردم و نه گفتن به دولت احمدی نژاد و رنجش خاطر جامعه از حامیان او بخصوص در مجلس را نمیتوان دلیل وقوع ان شرایط دانست؟
7-برادر عزیز با پذیرش اینکه احمدی نژاد میل به مخالفت با ولایت در وجودش برای شما محرز بود و اعمالش در دولت نهم در مقابل دیدگان با بصیرت شما قرار داشت و موسوی را ناتوان از مدیریت طرفدارانش میدانستید و همه را یکسره ناصالح تشخیص دادید ایا بر شما واجب نبود واقعیت را با مردمی که البته غیر خودی میدانستید و شما با رای انان بر کرسی مجلس نشستید میگفتید و لحظه ای درنگ و مصلحت سنجی به خود راه نمیدادید ؟
8-ایا خط سومی وجود نداشت وجامعه محکوم به تحمل فاجعه ای بود که از رهگذر نبود موسوی و بودن احمد نژاد میسر میشد ؟
-نتیجه اجتهاد شما بین دوطرف که منجر به انتخاب احمدی نژاد شد جبران مافات کرد و یا فاجعه را کسترش داد در مقابل انتخاب خود و انچه پدید اوردید پاسخگو بوده و هستید ؟ بر ما وشما چه گذشته که نخست وزیر امام ناصالح شده و نسلی که جنگ تحمیلی را با شجاعت پشت سر گذاشتند و فرزندانشان که بخش بزرگی از اجتماع امروز را تشکیل میدهند در مسیر متفاوت با شما و از نظرشمابه غلط رای خود را به همان موسوی دادند و اورا انتخاب کردند ؟این دوگانگی ثواب است یا خطا؟
با فرض پذیرش ادعای شما اگر این نوع تفکر و محق دانستن به تفسیر ارای جامعه را به دیگر ناظران و مجریان انتخابات تعمیم دهیم ایا نتیجه ان مهندسی ارا جامعه نخواهد شد ؟در اینصورت ان کسانی که ادعای تخلف و یا تقلب در انتخابات را بر فرضیه مهندسی ارای مردم مطرح میکردند محق نیستند ؟
اقای توکلی برادر عزیز سیزده میلیون رای دهنده به جناب موسوی را شما شخصا نیت خوانی کرده بودید ؟با کدام حکم شرعی و عقلی برای فرار از مسیولیت و پاسخگویی در قبال حمایت از احمدی نژاد خود را از مقام اقتصاد خوانده به جامعه شناس و عالم به غیب و همه چیز دان ارتقا داده اید ؟
نماینده محترم جناب توکلی " تهرانی ها که به شکل ویژه ای شما انان را شماتت و قضاوت کرده اید چوب اعتمادشان به امثال شما را خورده اند که احمدی نژاد را بر امورات شان مسلط کردند و انچه در قبل و بعد از انتخابات پدید امد با هر نوع سلیقه ای انرا قضاوت و تفسیر کنیم فاجعه و خسارت سنگینی بود که بر نظام سیاسی " جامعه " و همه ارکان رکین کشور تحمیل شد .ازطیفی که یکسره هرچه پدید امد را فنته گری و خیانت خواص و بی لیاقتی غیر خودی ها و کار سرویس های بیگانه تشخیص دادند تا کسانی که با تخفیف سهوا یا عمدا فقط انرا باز پس گیری رای ملت دانستند همه باهم در یک کشتی نشسته اند و به یک اندازه از ان سهم دارند . انصاف نیست به وقت تقسیم تقصیرات خود را کنار بکشید و عالم به غیب بدانید و از مردم طلبکار شوید و پرستیژ بصیرت بگیرید .
بدیهی است که دانشجو به عنوان موتور محرکه تفکر اجتماعی هوش و استعداد شناسایی وحدت سازان و تفرقه افکنان را دارد و همگی بر این امر واقفند که ولایت ماننده خیمه نظام مانع تفرق است .به طور حتم جامعه در انتخابات پیش رو به کسانی روی خوش نشان خواهد داد که حرف و عملشان در محدوده توانشان یکسان باشد و مردم را نیمه عاقل و حامل پتانسیل های خیالی ندانند. بر شما و همه کسانی که احمدی نژاد را به نوعی ضرورت تشخیص دادند واجب است امروز با پذیرش خطای خود مردم را نسبت به صداقت و درایت در مدیریت ازمون های مشابح دیگر در اینده پیش رو مطمین سازند . (3380698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۵:۲۶:۵۳
واقعا عالي جواب داديد دمت گرم (3381463) (alef-13)
 
محبوب
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۰:۲۵:۳۷
جناب توکلی مشکل اساسی کشور نبود ازادی بیان و قلم است به این شخص و ان شخص چسبیدن مشکل را حل نمی کند مثلا فلانی برای رهبر مشکل ایجاد می کند و ان یکی پیرو رهبر است اقای توکلی مگر در قانون اساسی وظایف هرشخص مشخص نشده است مشکل خود مسولان نظام هستند نه کس دیگر . شما که ادعا می کنید مطبوعات خود سانسوری نکنند مگر

مطبوعات می توانند از مسولان نظام انتقاد کنند شما یک نمونه نشان دهید که روزنامه ایی از یک مقام انتقاد کرده باشد و دچار توقیف نشود جناب عالی به خاطر انعکاس نظرات مردم در همین سایت الف مگر به دادگاه احضار نشدید . اقای توکلی در این نظام افرادی هستند که اصلا انتقاد را بر نمی تابند و خود را عین نظام تلقی می کنندمگر در کشورهای پیشرفته وقتی دولت عوض می شود تمام چاچوب کشور بهم می خورد چرا انها با یک برنامه ایی منظم چنیدن دهه است کشورشان را به نحو مطلوب ادره می کنند و همیشه به فکر منافع خودشان هستند ولی در ایران وقتی دولت عوض می شود تمام مسولین از رده پایین گرفته تا بالا عوض می شوند مشکل ما این است .اگر مجلس مقتدر و توانا در کشور حاکم بود اقای احمدب نزاد کشور را به دلخواه خود اداره نمی کرد قانونی که در کشور تصویب شده و بهترین سازمان دولتی بود به نام بر نامه ریزی دولت مهرورز به پشتیبانی چه کسانی این سازمان را منحل کرد ایا غیر از این است که مجلس در این مورد مقصر است مسولان نظام چرا تا حالا به افکار عمومی پاسخ نمی دهند دولت مهرورز در این 8 سال زمامداری با درامد نجومی 700 میلیارد دلار کشور را به ورطه ورشکستگی کشاند تورم 40 درصد رشد اقتصادی منفی و از بین بردن ارزش پول ملی و تعطیلی کارخانجات شما به عنوان نماینده که حامی احمدی نزاد بودید باید به پرسشها پاسخ دهید اینهمه در مجلس در مورد اختلاسهای انجام شده توسط ارگانهای دولتی تحقیق و تفحص انجام دادید نتیجه اش چه شد . مردم دیگر از عملکرد مسولان دلسرد شده اند بنا به گفته خودتان فساد در کشور نهادینه شده است چرا این وضه به وجود امده در اینجا هم دشمن نفوذ کرده است بنده یک فرد معمولی از اول مخالف احمدی نزاد بودم چون با خواند سوابق ایشان متوجه شدم اوضاع اگر دست این اقا بافتد خراب خواهد شد ولی شما به عنوان فردی سیاسی چرا به ایشان اعتماد کردید .ووقتی که دولت و مجلس یکدست شوند وضع همین است که می بینیم اگر هم بعضی از نماینده ها با دولت مخالفت می کنند به خاطر منفع کشور و ملت نیست بلکه به خاطر منافع جناحی ست اگر مجلس مقتدر بود باید عدم کفایت دولت مهر ورز را می داد نه اینکه اجازه می داد مدت 8 سال کشور را به این روز بیاندازد . (3380708) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۱:۰۱:۵۶
اقای توکلی شما اگه به فکر محرومین مظلومین بودید در جلسه دوروز پیش مجلس ساز مخالفت را با تبدیل شدن مهران به منطقه ازاد نمی زدی .اقای توکلی ایران شما فقط تهران تبریز اصفهان مشهد میباشد .اما ما هم خدایی داریم امام حسینی شما را واگذار کردیم به امام حسین (3380744) (alef-13)
 
آرمین
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۱:۳۴:۴۷
((احمدی نژاد راءی مردم رو آورد و خیانت بود اگر از او حمایت نمی کردیم.))
پس دکتر روحانی که راءی مردم رو آورد و حمایت که نکردید هیچ بعضی اوقات تخریب هم کردید به گفته خودتون(دکتر توکلی )خیانت کردید.مگه مردم نبودن که به دکتر روحانی راءی دادن؟؟ چون هیچ بی احترامی نکردم و خط قرمزی رو رد نکردم خواهشا حرف دل من جوون رو چاپ کنید.یا مولا علی مددی (3380767) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۲:۵۱:۴۰
جناب توكلي بنده شما را انسان صادق و امين نميدانم بلكه شما را يك سياستباز ميدانم-و بسيار متاسفم كه امثال شما و افرادي بدتر از شما وسط ميدانند و انسانهاي صادقي همچون اقاي مطهري به حاشيه رانده ميشوند (3380828) (alef-13)
 
Nasim
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۴:۵۶:۴۵
واقعا متاسف شدم که اقای توکلی چنین مقایسه ناحقی انجام داده است. اصلا چه وجه مشترکی می توان بین میرحسین موسوی و رییس دولت نهم و دهم پیدا کرد؟
اقای توکلی قبول کنید که احمدی نژاد اشتباه فاحش و استراتژیک اصولگرایان بود. از اشتباهات باید درس گرفت تا توجیه کرد.

خدا را هم خوش نمی آید در مورد کسی که نیست و دستش از رسانه کوتاه است، صحبت کرد. از شما انتظار نداشتم شخصا. امیدوارم که جبران کنید. (3380853) (alef-13)
 
مجمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۲۷:۰۲
بدترین دیگتاتوری این است که شما بگوئید آنها که با نظام مسئله سیاسی ذارند حق جرف زدن ندارند با یک توجیهی شامل خود شما هم می شود شاید گروهی بگویند توکلی با رئیس جمهور مخالف وحق حرف زدن ندارد
آقای توکلی همه ایرانیان حق حرف زدن دارند وشما حق جواب دادن مردم حق انتخاب بین شما ودیگران را
دو پهلو حرف زدن که در آینده با هر طیف سیاسی قابل چرخش باشد خیلی مهم نیست اما اینکه فقط رضای خدا را بخواهید ونظر افراد وگروهها برایتان مهم نباشد خیلی با ارزش است بعد از پیامبر افراد انگشت شماری از مولا دفاع کردن اما درزمان حاکمیت همه حق حرف زدن داشتن وجسارت در حدی بود که شخصی در مسجد بلند میشود ومی گوید اگر خطا کنی با شمشیر هدایتت می کنیم شما می دانید خطایی هم انجام نشده بود آیا مولا با ایشان برخورد داشت یا تنبیه شد (3380901) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۳۷:۰۸
شما اقای احمدی نژاد را با مشابه موسوی میدانید .
ایا اخلاق و ادب و تربیت و سواد انها با هم قابل مقایسه است . به سیاست کاری ندارم چون فعلا" ما افراد سیاسی و سیاست زده زیاد داریم چیزی که ما کم داریم اخلاق و ادب و تربیت است . (3380908) (alef-13)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۷:۳۷:۱۴
ای جناب بر هم زننده سخنرانیها معنی حرفت را نفهمیدم ..انهایی که به قانون شما معتقد هستند باید صحبت کنند و بقیه نه و هر که صحبت کرد شلوغ کنید و سر وصدا . (3380909) (alef-13)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۸:۱۰:۰۲
اقای توکلی . کسی که از اول انقلاب بر مستد کار هستی .کسی که خیلی ادعا میکنی میخواهی مبارزه با فساد کنی .اگر خودت مفسد نیستی .اگر فقط حرف نمیزنی . اگر معتقدی که ازادی هست .اگه معتقدی که میشه از دولت انتقاد سازنده کرد .
اونروزی که احمدی نژاد مستند با ارایه فیلم و بصورت علنی در مجلس شورای اسلامی دست به افشا گری زد و روسای دو قوه قضاییه و مقننه را به فساد متهم کرد مگه اونجا نبودید و خودتان نشنیدید . چرا مبارزه نکردید .فساد از این علنی تر .چه حرف احمدی نژاد راست و چه تهمت و دروغ در هر دو صورت فساد است .یا باید احمدی نژاد پاسخ گو باشد که تشویش اذهان عمومی کرده و عامل فسادی بزرگتر از فساد اقتصادی بوده استیضاح میشد و افتابه گردنش میکردند و دور خیابان میگردونش همچون که اون بدبختهایی که بخاطر افتابه دزدی چنین بر سرشان اوردید .ویا این بزرگواران روسای دو قوه .را باید محاکمه و استیضاح میکردید .اگه نمیگویید که من قاضی نیستم که محاکمه کنم .چون تاکنون خیلی اشخاص را محاکمه کردید و حتی حکمهای سنگینی نیز صادر فرمودید .البته انها خودی نبودند .
جناب ان روزی که کروبی در مجلس بعنوان رییس مجلس در مورد محاکمه زن سعید امامی و اقرار گرفتن از او. و فیلم پخش شده برای مجلسیان و اقرار های جناب سعید امامی سخن میگفتن .شما که انجا بودید و کاملا گوش میدادید و دست پشت دست خود میزدید و وای وای میکردید .چرا مبارزه با فساد نکردید .
به حرف که ان مردک منافق رجوی و مریمش و بنی صدر و رفیق دوست و جزایری و خاوری و زنجانی و ............از شما مبارز تر هستند و اقای بابک زنجانی که خودش را مجاهد اقتصادی معرفی میکنه .و بنی صدر که کتای اقتصاد ما را نوشتدو مورد تایید امام راحل بود .
چون هم سن من هستید یاد اوری میکنم .کتاب برگزیده ای از سخنان شاهنشاه اریامهر که بزور سال ششم دبیرستان به دانش اموزان تحمیل کردند برای خریدش .و گفتن جز درسهای جدید است و امتحان میگیریم .در دبیرستان ما که اینچنین بود . اون شاه مخلوع چنان از مبارزه با فساد .اقتصاد . ازادی بیان .ازادی مطبوعات سخن رانده که شما چنانچه بیست نفر مشاور هم داشته باشید حتی یک کلام ان را هم نمیتوانید به زبان بیاوردید .خودتان بودید و ازادی ها را میدید .فسادها را میدید .اقتصاد را میدید .
اینها را یاد اوری کردم جناب توکلی که فقط حرف نزنید و مردم را بنوعی گول نزنید که بشما رای دهند و یا به جناحتان رای بدهند . اگه به حرف بود اشخاص فوق خیلی بهتر از شما حرف میزدند (3380929) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۸:۲۵:۴۷
درود بر آقاي توكلي ، تشكر فراوان از سخنان پر از حقيقتان در مورد فساد در ايران ، جناب منهم صد در صد هم عقيده شما هستم كه جمهوري إسلامي را هيج چيز نميتواند ضربه بزند جز فساد كه متاسفانه در كشور ما بي اندازه رواج پيدا كرده و ميترسم كه همين فساد عاقبت كار دست كشورمان بدهد با فساد مردم از حكومت دل سرد ميشوند و بي اعتمادي و بد بيني نه تنها مشگل بزرگي براي حكومت ما ميشود بلكه موجب فروپاشي اخلاق در جامعه هم ميشود كه شده اين همه جنايتي كه در كشور ما ميشود منشأ ان همان فساد و بي عدالتي است چيزي كه مردم براي بدست اوردنش انقلاب كردند ، چون حكومت ما إسلامي و ديني است همين فساد ها موجب بي اعتقادي مردم به دين و مذهب ميشود كه ان يك فاجعه است جامعه بدون اعتقاد مذهبي فاجعه است ، در زمان شاه هر چه نا عدالتي بيشتر ميشد هر چه فساد بيشتر ميشد مردم بسوي اعتقادات مذهبي ميرفتند و انرا قوي تر ميكردند و يك پناهي براي انها شده بود چون شاه را ضد مذهب ميدانستند ، اما امروز مردم انقلاب كردند و حكومت مذهبي را انتخاب كردند هر چه بي عدالتي و فساد ببينند اعتقاد مذهبي انها سست تر ميشود چون همه را از چشم مذهب مي بينند اين اتفاق تا حد زيادي افتاده است وگرنه ما آنقدر جنايت و رفتارهاي نا هنجار در جامعه نداشتيم ،در زمان شاه هر چه شاه ديكتاتوري ميكرد ، دزدي و فساد ميكرد مردم را بسوي مذهبي تر شدن سوق ميداد به عبارت ديگر پناه مردم دين و مذهب انها بود حالا كه در حكومت مذهبي فساد و بي عدالتي مي بينند مطمن باشيد اين بار پناه انان بيگانگان خواهند بود اگر جلوي اين فسادها و اختلاس ها و زميخواريها و............. گرفته نشود ، اري هيج چيز نميتواند حكومت ايران را جابجا كند الا فساد و بي عدالتي و تبعيض ، شما را بخدا كاري كنيد
شما تنها نماينده مورد اعتماد من هستيد از شما جهت همه زحماتتان تشكر ميكنم (3380936) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۸:۳۳:۵۸
اين توجيه توكلي در خصوص ترجيح احمدي نزاد در مقابل موسوي قابل قبول نيست. اولا نظام محكم تر از اينهاست كه موسوي مي تونست جز يك هياهو كاري بيشتر بكند. البته توكلي هم در شناخت خود از احمدي نزاد كم آورد و نمي دانست احمدي نزاد چقدر مخرب است و چه بلايي مي تواند بر سر ايران بياورد. واقعا اگر توكلي اين را ميدانست بازهم راي به احمدي نزاد ميداد.
آقاي توكلي كي مي حواهيد قبول كنيد كه اشتباه كرديد در تشخيصتون
اين كه نمي شود همش بگيد من اينو مي دونستم من اونو مي دونستم
من تشخيص دادم. شما و خيلي بزرگتر از شما هم خيلي اشتباهات فاحش كرديد كه اگر يكيتون جرات داشتيد اظهار كنيد خيلي از مشكلات مملكت به همين يك ابراز اشكال داشتن حل مي شود. (3380938) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۴۱:۵۸
من شما را اصول گرا نمی دانم. افراد اصول گرای واقعی و نه سیاست پرستان می آیند و از مردم بابت انتخاب نا اصلح خود در 88 عذر خواهی می کنند. نه اینکه مدعی هم باشند. (3380985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۱۶:۰۷
می‌خواستم معنی‌ این حرف آقای توکلی را بدونم: معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند...... (3381015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۳۱:۱۲
دکتر توکلی:
گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمی‌تواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و ۱۱ روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست ...« و مردم اعتنا کردند ! »... (3381029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۰:۳۴:۵۶
جناب توکلی عزیز شما که می فرمائید عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد ، ممکن است توضیح دهید دولت یازدهم با کدام پولی که ندارد فرصت ها را از دست میدهد؟ (3381034) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۲:۵۲
آقای توکلی عزیز درست است که در زمان قبل گاهی انتقاد می کردید ولی سیل هجمه ها به این دولت که علیرغم نفت زیر 40 دلار توانسته حداقل جلوی تورم لجام گسیخته دوره دکتر طیف شما را بگیرد دست مریزاد دارد . عیب و خطا وجود دارد ولی حداقل کلیت بدنه دولت را افراد متخصص ،دلسوز و پاکدست تشکیل داده است . من یک فرهنگی بازنشسته سال قبل هستم و با اینکه 15 ماه است که پاداش پایان خدمت امثال بنده پرداخت نشده ، خود داوطلبانه نیز از اولین کسانی بودم که از دریافت یارانه انصراف دادم و شکایتی ندارم . اینقدر آزمون و خطا آقای دکتر بس است تعلق جناحی را کنار بگذارید و ازخدا بخواهید مشکلات مملکت حل شود . دیروز پیامی می خواندم که ضمن تقبیح کار دکتر ی که از مردانگی بویی نبرده بود به این نکته اشاره داشت چرا کسی نمی گوید چرا پدر کودک از عهده حداقل درمان فرزند خود برنمی آید . مردم خیلی مشکل دارند به قول اخوان . هوا بس ناجوانمردانه سرد است . (3381071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۲:۱۱:۵۹
هنوز هم كار خودتان را توجيه مي كنيد كه آنوقت به احمدي نزاد راي دادم به اين دليل. اين نشان ميدهد كه با تمام ادعاهاي كه مي كنيد اهل شناخت اين و ان نبوديد.
يك سوال : آيا اگر مي دانستيد احمدي نزاد اين همه خرابي ببار مياورد بازهم به او راي ميداديد. و اگر نه پس حداقل يك غذرخواهي ساده اگر بلديد بكنيد نه اينكه هزار دليل و منطق رديف كنيد كع نشان دهيد چقدر زرنگ بودي. كليه ايراداتي كه هم بابتش مينازيد كه از احمدي ن‍اد انتقاد داشتيد باز دست شما را از كارهاي احمدي نزاد نمي شويد.
و اما يك نكته شما به اين دليل به موسوي راي نداديد كه مي دانستيد اگر بيايد ريشه خيلي از شماها را مي كند نه اينكه تهديدي براي نظام بود. ممكن بود يك كمي بهم ريختگي بوجود ميامد ولي نظام انقدر قوي بود كه در برابر موسوي و امثالهم دوام بياورد و مطمئنا ضررش بيشتر از احمدي نزاد نمي شد. (3381149) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۳۳:۲۴
جناب توکلی من به اقتصاد دوره های بعد از جنگ نگاه می کنم می بینم علت اینک اقتصاد ایران دلالی و وارداتی گردید علتش همین رویکرد مسئولین است که طرفدار بازار دست بازاریان بوده و هنوز هم ادامه دارد. جنابعالی هم خودت طرفدار این رویکردی و چیزی که می گوید با آنچه اتفاق می افتد یکی نیست. (3382134) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۵۹:۴۲
با سلام و احترام. علی رغم احترامی که به خاطر شناخت از سوابق و رویکردهای آقای توکلی دارم متاسفانه باید بگویم که چرا آقای توکلی این کار را در آستانه انتخابات دارین انجام میدین و خیلی مانور رسانه ای میدین؟ هر چند در سابقه شما این قبیل افشاگری ها وجود داره که به زمان انتخابات و .... مرتبط و وابسته نمی باشد ولی این نکته نباید از نگاه کسی مثل شمایی مغفول بماند که نبایستی در ایام انتخابات تنور بگم بگم را داغ کرد تا آب به آسیاب دشمن ریخته شود.نباید بازهم جوری کار کرد که همه خواص مجددا مردود شوند.موفق باشید (3382158) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۷:۳۳:۴۹
من از سال 59 که رئیس دولت دهم فرماندار ماکو و بعدا خوی شد اورا از نزدیک میشناختم .موقعیکه کاندید ریاست جمهوری شد تعجب کردم و فقط بچند نفر از دوستان گفتم اگر انتخاب شود طوفانی بپا خواهد شد.
خواستم همان موقع نامه ای بشورای محترم نگهبان بنوبسم چون از تحولات فکری و رفتاری او از تابستان سال 62 ببعد نداشتم امساک کردم چرا که انسان میتواند در در طول چند سال آنهم در مسئولیتهائی نظیر استانداری و غیره با سیاستهای کلان مدیریت اجتماعی آشنا شود متاسفانه چنین نبود.
کسیکه در دوران زمامداری خود بیشترین در آمد نفتی را داشته و بیشترین حمایت مجلس وسایر ارگانها را یدک میکشید فاجعه بار ترین صدمات را از نظر اقتصادی و اجتماعی در داخل و انزوای بیسابقه تاریخی را در عرصه جهانی بارثیه گذاشت که هنوز سالها زمان میخواهد تا این زخمهای چرکین التیام یابد.
در عرصه داخلی با دادن نسبت فساد باقایان هاشمی ناطق نوری و...ضمن تهییج اذهان بخشی از جامعه بذر اختلاف و چند دستگی را در جامعه پراکند و با انتصاب کسانی ببالاترین مناصب که مرتکب اختلاسهای سنگینی شدند در بهترین حالت بفرض پاکدستی خودش قادر بمدیریت و کنترل نزدیکان خودش هم نشد.امید است در آینده شورای محترم نگهبان و مردم عزیز با تعقل و درایت بیشتری دست بانتخاب بزنند دیگر بیش از این آزمون و خطا جایز نیست.ترکیه را ببینید در سال وقوع انقلاب اسلامی حد اقل نیم قرن از نظر اقتصادی از ما عقبتر بود الان شانه بشانه 20 کشور پیشرفته جهان میساید و پیش میرود.
اگر ما بعد از خاتمه جنگ تحمیلی درست عمل میکردیم و بجای جناح بازی منافع ملی را مد نظر داشتیم قطعا امروز علیرغم زخمهای چرکین جنگ تحمیلی فرسنگها از امثال تر کیه جلوتر بودیم.
امیدوارم سازوکار جبران مافات را با انتخاب درست /استقرار آزادیهای بیان اجتماعات و .....جبران نمائیم دیگر بیش از این فرصت سوزی در این اوضاع و احوال آشفته منطقه با جناح بازی و وووووو.... فاجعه آفرین خواهد بود. (3382987) (alef-13)
 
راه
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۸:۵۸:۱۴
سلام جناب توکلی. نمیدانم چرا درمورد آقایان اکبر و شهرام و میرحسین و رحیمی و محمد کلی گویی کردید و با احتیاط صحبت کردید و در مورد آقای احمدی نژاد کم لطفی و کم انصافی کردید و اشراف ستیزی و خدمات بسیار شایان و درخور تحسین وی را کاملا" نادیده گرفتید!!!؟ حد اقل چهار سال اول و حدود دوسال و اندی از چهارسال دوم مسئولیت ایشان به خاطر خدمات و ولایتمداریشان در خور تمجید بود . اینطور نیست؟ از شما بعید بود. (3383093) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۰۸:۰۲
خداییش من فهمیدم اصلاح طلبها بیکارترن چون دائم تو اینترنت دارن کامنت میزارن و لایک میدن ولی تو انتخابات این مردم عوام هستن که سرنوشت رو معلوم میکنن. (3383109) (alef-13)
 
آقای توکلی
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۵۱:۱۲
جناب آقای توکلی

برخی از سخنان شما اصلا قابل دفاع نیست که در زیر به آنها اشاره می کنم

1- "هرکس در جمهوری اسلامی خطا کرد به استکبار خدمت می کند"اولا" خطا در ذات انسان است و هر انسانی ممکن است خطا کند مگر اینکه کاری نکند یعنی دیکته ننویسد ،ثانیا" به نظر شما یک کشور از کجا می خواهد مدیرانی عاری از خطا پیدا کرده و در مناصب مختلف از آنها استفاده کند.

2- شما می گویید بین بد و بدتر بد را انتخاب کردید ،چگونه است که در یک کشور 75 میلیونی برای پست مهم ریاست جمهوری کاندیدای شایسته ایی که نخبگانی مثل شما او را قبول داشته باشند وجود نداشت.

3- در تمام دوره رهبری حضرت آیت الله خامنه ای فردی به اندازه آقای احمدی نژاد به جایگاه ولایت فقیه آسیب نزده است .حال شما ادعا می کنید اگر آقای موسوی رییس جمهور می شد این آسیب بیشتر بود . آیا این قصاص قبل از جنایت نیست. (3384348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۵:۳۱:۰۳
توکلی منتقدی که دامنه انتقادش صرفا در حد حرف است، حوزه انتقادش حوزه صرف اقتصادی است، رو انتقادش از نظر جناح سیاسی معطوف به کارگزاران و اصلاح طلبان است و از نظر فردی تخریب گر هاشمی است؟ مردی که خودش را هم سرکار گذاشته است (3385483) (alef-13)
 
رسول مشهدي
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۸:۱۰:۰۸
آقاي توكلي
شما در مقامي نيستيد كه تشخيص بدهيد چه كسي حرف بزند و چه كسي حرف نزند.آقاي خميني قبل از پيروزي انقلاب در فرانسه در جواب خبرنگاري در مورد نقش گروه هاي مختلف در جمهوري اسلامي گفتند :حتي ماركسيست ها نيز آزادند كه تريبون داشته باشند و حرف خود را بزنند و در دانشگاه تدريس و تحصيل كنند.
ضمنا كجاي قانون اساسي به حاكميت يا به بخشي از حاكميت حق داده تا با استفاده از قدرتي كه از طرف ملت به آنها امانت داده شده به نفع خود استفاده كنند و بخشي از جامعه را به اسم فتنه گر و نفوذي و هزاران القاب من دراوردي از حقوق شهروندي خود محروم كند. (3385942) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.