نظر منتشر شده
۲۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 328015
بزرگترین هواپیمای جهان که ایران خرید
تاریخ انتشار : جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵
در سفر حسن روحانی به فرانسه، قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس میان طرف ایرانی و این غول هواپیماسازی نهایی شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از این هواپیماها از نوع ایرباس A۳۸۰ یعنی بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع‌ترین زمان هواپیما ایرباس A۳۸۰ را در اختیار ایران قرار دهد. علاوه بر این، ده‌ها فروند هواپیمای مسافری کوچک و متوسط برای مسیرهای داخلی خریداری شده است.


نمای داخلی یکی از کلاس‌های ایرباس A۳۸۰

قیمت هواپیمای A۳۸۰ حدود ۴۱۴ میلیون دلار است.

خرید این هواپیماهای ایرباس از سوی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک است و کشورمان متعهد می‌شود در مدت ۱۰ سال پول هواپیماها را پرداخت کند. در این میان قرار است چند فروند از هواپیماهای A۳۸۰ غول‌پیکر با ۵۵۵ صندلی در آینده‌ای کوتاه‌مدت در اختیار ایران قرار بگیرد. همه هواپیماهای تحویلی به ایران، نو خواهد بود.

A۳۸۰ یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت اروپایی ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

در سال ۲۰۰۷ نخستین پرواز آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی استرالیا انجام شد.

معمولا از این هواپیما برای پروازهای طولانی‌مدت استفاده می‌شود.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات مستقر در دبی، بیشترین تعداد از این نوع هواپیما را در ناوگان خود دارد. هواپیمای امارات دارای ترمینال ویژه برای بزرگترین هواپیماهای جهان است.

بوفه پذیرایی در ایرباس A۳۸۰ - ۸۶۱ هواپیمایی امارات

بر پایه اطلاعات منتشر شده در ویکی‌پدیا، تعداد صندلی ایرباس A۳۸۰ در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است.

قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏‌های بوئینگ ۷۴۷ و ۷۷۷ است.

فرود هواپیمای A۳۸۰ تنها در برخی از فرودگاه‌های جهان امکان‌پذیر است.

مشخصات:
* فاصله نوک دو بال: ۷۹٫۶۵ متر
* طول: ۷۲٫۷۵ متر
* ارتفاع: ۲۴٫۰۸ متر
* ظرفیت مسافر: ۵۲۵ نفر در ۳ کلاس


هواپیمای ایرباس A۳۸۰ شرکت امارات در نمایشگاه هوایی دبی

* بیشینه سرعت: ۰٫۸۹ ماخ (۱۰۶۱٫۹ کیلومتر بر ساعت)
* بُرد پرواز: ۱۴٬۸۱۵ کیلومتر
* میزان مصرف سوخت: ۳۱۰٬۰۰۰ لیتر
* خدمه: دو نفر؛ یک خلبان و یک کمک خلبان
* وزن: وزن خالی = ۲۷۷۰۰۰ کیلوگرم
* سقف پرواز: ۱۳۱۰۰ متر معادل ۱۳.۱ کیلومتر
هواپیمای A380 شرکت لوفت‌هانزای آلمان

 

 

مراسم معرفی نخستین نمونه هواپیمای ایرباس A380

 

 

ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان

 

 

ترمینال ویژه هواپیماهای A380 در فرودگاه دبی

 

 

چیدمان صندلی‌ها در هر دو طبقۀ A380

 

 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۹:۵۲
این واقعا تحقیر آمیزه که خرید کالایی رو به عنوان یک امتیاز به حساب بیاوریم!
یعنی ایران این قدر حقیره ؟؟؟؟ (3505299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۹:۴۶
چی میگی؟
نه سقوط هواپیما و حوادث مکرر هواپیماهای فرسوده امتیاز هست!!! (3505480) (alef-11)
 
یکی
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۳:۳۶
یعنی ما هم داریم مثل آدما میشیم؟؟؟؟ (3505590) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۲:۵۴:۱۷
آدم شدن به اینه که در ملکت رو باز کنی... اقتصاد خودتو ویران کنی و اقتصاد بقیه رو رونق بدی
به نظر میاد آقای روحانی فعلا نمیخاد رو تولید سرمایه گذاری کنه ...چون این کارا نتایجش تا انتخابات اسفند معلوم نمیشه....باید کارایی کرد که تا به چشم مردم بیاد....آخه اسفند نزدیکه (3506223) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۲۱:۴۹
شما جایی توی این کشور سراغ داری که هواپیمای مسافربری تولید کنه؟اگه داری بگو که از اون برن بخرن.چون اوضاع هواپیماهای از رده خارجمون خیلی جالب نیست.ما هم دوست نداریم فک و فامیلمون توی آسمون تیکه تیکه بشن.اگه هم سراغ نداری پس صحبت بی جا نکن. (3507040) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۷:۴۱:۰۰
یعنی اولویت دار تراز هواپیما نداشتیم دیگه هاااا؟؟؟؟؟؟ (3508306) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۴۷:۰۰
میخوای بگی هواپیمای ایرانی سوار شیم؟! نداریم پسر بفهم نداریم هواپیمای ایرانی!! مگر اینکه بفرمایید هواپیما هم سوار نشیم... (3507126) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۳۵:۴۹
ببخشید در صنعت هواپیماسازی اقتصاد پویا و توانمندی داریم؟ که حالا سنگش را به سینه میزنی؟ (3507302) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۳۶:۰۵
میگم لازم نبود این هواپیماهای لوکس رو خرید...... (3507304) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۷:۲۰:۰۱
یعنی شما میگی جناب روحانی هواپیمای غول پیکر بسازه؟؟
یا از هواپیماهای فرسوده استفاده کنه و هی سقوط وکشته بدیم.
قوم بنی اسراییلی به شما میگنا.
یه شبه میخایید ره صد ساله برید.
هر چند اگر معجزه هم بشه و هواپیمای غول پیکر هم تولید کنیم به موارد دیگه گیر میدید.
مثل صنعت هسته ای - هواپیماهای اف14 و.. یا موشکهای س400 و...
خدایی شما خودت برا این مملکت چکار مفیدی کردی جزئ گشت زنی در سایتها و چرت وپرت های بیهوده نویسی وتوهین به رییس جمهور منتخب مردم.
مگر مقام معظم رهبری امسال دولت وملت . همدلی وهمزبانی نام گذاری نکردند؟؟؟
روحانی منتخب مردمه و تو هم اگر نظر مردم برات مهم بود احترام میذاشتی و توهین نمیکردی.
مثل سایت الف!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3508236) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۳:۴۶:۵۳
اگر خودت درست کنی آدمی، اگر مصرف کنی همان .......... هستی که بودی (3507504) (alef-11)
 
سلانت
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۵:۰۶
این افتخار بیشتر واسه فرانسه است که در این وضع رکود اقتصادی بیش از صد هواپیما رو فروخته و کلی منت هم سر خریدار گذاشته (3505620) (alef-11)
 
آرتین
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۷:۵۱
متاسفانه
بعد از پسا برجام
هنوز میلیارد ها دلاری که داشتیم
وارد اقتصاد ایران نشده
زود زود برایش چاله کندند
و بجای دلارهایمان
هواپیما و ماشین و ....... ( خدا کنه بعدا صداش در نیاد که سنگ پا و گونیا و خط کش و ...)
اینها را خریدند
دربررسی بعمل آمده از 80 میلیون جمعیت ایران
کمتر از 3 میلیون نفر سوار هواپیما میشوند
یعنی 77 میلیون نفر
از این هواپیماها محروم هستند
حال
اوضاع زندگی 77 میلیون مهمتر است یا 3 میلیون نفر ؟؟!!
بجای این خریدهای بی ارزش
اوضاع محیط زیست و کشاورزی و باغداری و ... را درست کنین
دستگاههای آب شیرین کن بخرین که بسیاری از شهرها و روستاها نیازمندند (3506790) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۹:۳۷:۲۷
با شما مخالفم. دستگاه اب شيرين كن هم به محيط زيست اسيب مي زند. ما نياز به هواپيما داشتيم. (3508685) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۳:۳۸
من خودم پول ندارم هواپیما سوار بشم ولی از اینکه دیگه جون مردم در سفر های در خطر نیست خوشحال خواهم بود ! (3505669) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۶:۳۷
دم شما گرم.خیلی مردی.خدا بهت برکت بده (3505948) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۱۲:۱۹
دم تو گرمتر منم مثل تو ایران باید بشود ایران قدیم خدایا مدد کن (3506165) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۳:۴۴:۴۹
این کارها شوی تبلیغاتی است... قیمت خرید 8 فروند A380 حدود 12000 میلیارد تومان است که با این پول می شد کارهای بهتری کرد.
من نمی گم این کار بد است اما اولویت بندی شرط عقله... وقتی ناوگان تاکسی رانی مان هنوز دارد با لگن کار می کند، خیلی منطقی تر و عام المنفعه تر اینه که تاکسی ها را عوض می کردند، یا شاید احداث خطوط راه آهن سریع السیر می کردن یا ...

بنده به عنوان یک نفر که تخصصم اینه خدمتتان عرض می کنم که اولا این هواپیما فقط در فرودگاه امام می نشیند ، ثانیا باید تقریبا نصف کره زمین راه برود تا پروازش اقتصادی بشود.
حتی اگر گیر دادیم هواپیما بخریم بهتر بود اول ناوگان داخلی را ترمیم اساسی کنیم بعد برویم سراغ پرواز تهران نیویورک !

اگر هم کسی فکر کرده با خرید هواپیما، می توانیم با امارات ایرویز یا قطر ایرویز رقابت کنیم، ضحی خیال باطل، اونها مدیریت رو اصلاح کردن، زیر ساخت رو آماده کردن و ...

نهایتا امیدوارم مسئولین کمی اولویت های کشور را بهتر تشخیص بدهند و انشالله در همه زمینه ها شاهد حضور بهترین های جهان باشیم (3507499) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۳۵:۱۸
-- ماشاءالله ، ماشاءالله !! ... الله اكبر !! ...دستش درد نكنه كه اونو ساخت !! خيلي هواپيماي بزرگيه !!چه قدر كه داخلش قشنگه !! حالا بازهم خوبه كه ما عكسش را مي بينيم !!بازهمين هم خوبه !! از قديم گفتن كه : " وصف العيش ، نصف العيش " !! صندلي هاشم كه ببينيم ، خودش خوبه !! انگار داخلش هم رفتيم !! انگار كه سوارش هم شده ايم !! باز هم از قديم گفتن : " يك دنيا ديدن ، بهتر از دنيا خوردن است " !! حالا درسته كه ما فقير و فقرا ، ما كارمندان دولت ، ما بازنشستگان ، ما كارگران ،هرگز پاي مان به اونجاها نخواهد رسيد و اگر پشت گوشمان را ديده ايم ، داخل اين هواپيماها را مي بينيم !! و باز هم درسته كه دولت رفته اين ها را خريده و با حقوق خود دولت و باگرفتن يارانه ٤٥٠٠٠ توماني خود دولت و با حقوق بازنشستگي و تامين اجتماعي نميشه سوار چنين هواپيمايي شد ،و بازهم درسته كه مسافر چنين هواپيما هايي بودن براي افرادي مثل ما يك آرزوست !!، اما قربونتم آرزو داشتن كه بر مردمان عيب نيست !! ما كه بخيل نيستيم !! حالا از ما بهترانهم كه سوار بشن ، انگار كه ما سوار هواپيما شديم !! فرق نميكنه !! هر كه سوارش ميشه ، انشاءالله كه بهش خيلي خوش بگذره !! ديگران به جاي ما !! انشاء الله كه سفر تمام مومنين و مومنات مسلمين و مسلمات و ديگر مردم رويزمين بي خطر باشه !! آمين يارب العالمين !! (3506193) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۹:۴۱:۲۹
مطمئن باشيد با استفاده از هواپيماي خطوط هوايي داخلي بجاي خارجي پول به صورت غير مستقيم به همه ميرسد. صنعت گردشگري نيز رونق مي گيرد و ان نيز به صورت غير مستقيم به افراد كم بضاعت بر مي گردد (3508699) (alef-3)
 
نکته
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۰:۴۸:۲۱
ولی شرط میبندم فردا تجهیزات داخل هواپیما رو از جاش میکنن و بجاش صندلی اضافه میکارند. میگی نه حالا ببین (3506138) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۶:۱۹:۳۸
بسیار خرید خوبی است،اما برای جهانی شدن بایستی مثل همه دنیا شد و مثل خطوط هوائی معتبر از مسافر پذیرائی کرد،مبارک هموطنانم باشد. (3506275) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۳ ۱۰:۱۷:۴۹
به نظر من کمی افراطی عمل شده مگر مسئولین می خواهند با شرکت هواپیمایی امارات رقابت کنند از این هواپیماهای گران می خرند؟ به نظرم ما اولویتهای بسایر مهمتری هم داشتیم ، امیدوارم بعد از چند سال نگیم که پس از برجام بدترین خرید ها را با پولهای برجام کردیم؟؟
بالاخره غرب با فروش دو هدف دارد اول مطمئن شدن از عدم مصرف این پولها به زیر ساختهای نظامی و یا به فلسطین ، حماس ، حزب الله و سوریه و .... و دوم کسب درآمد برای خودشون. (3516291) (alef-11)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۴۷:۰۴
مبارک هواپیما سواراش و اونایی که واردش میکنن باشه... (3506357) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۳۵:۰۳
كجا هستند كساني كه احمدي نژاد را به عدم حمايت از توليد داخل به باد انتقاد مي گرفتند. (3506654) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۷:۳۲:۰۳
جناب کجا هستند!!!!میخای یه شبه هواپیمای غول پیکر بسازی؟؟.
اکثر کشورهای اروپایی خودشون هواپیما میخرند اونوقت تو....
مگه ماشینه که خاموش کرد هولش بدی ببری تعمیرگاه
اگر یه مشکل کوچیک پیش بیاد دیگه فاتحه .....
صنعت حمل ونقل صنعت مهمیه.
تا کی باید مسافرای ایرانی برا رفتن به اروپا و... مجبور باشن برن دبی.... (3508280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۴:۲۱:۱۵
نه عزیزم شما خودت رو ناراحت نکن! همینکه یه کشوری وسط تحریمها رهات کنه و غرامت نده بعد بری دوباره ازش خرید کنی امتیازه!! اصلا میدونی این هواپیماها بخاطر استانداردهای خاصش جز تو فرودگاه امام خمینی و چند فرودگاه بین المللی دیگه جایی نمیتونه فرود بیاد. یعنی تو پرواهای داخلی قابل استفاده نیست.
چرا نمیخواهید یه کم مسائل رو عمیقتر ببینید؟ (3507607) (alef-11)
 
ب
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۱۴:۲۰:۴۰
استفاده این هواپیما فقط برای بین قاره ای هست و حتی برای کشورهای نزدیک هم استفاده نمی شود و در جهان فقط چند فرودگاه قابلیت فرود آن را دارند که شاید بیشتر از صد تا نباشد
در ایران هم که چهل سومین فرودگاه بزرگ جهان است قابلیت فرود آن وجود دارد
با این حساب مسافرت با این هواپیما فقط مختص 5 در صد مسافرین است
آن وقت سوالی که غربی ها را هم وحشت زده کرده این که ایران این همه هواپیمای غول پیکر رو میخواد چیکار؟؟؟! (3527228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۶:۳۰
بله وفتي براي خريد بنزين هواپيما مشكل داشتيم خريد خود هواپيما افتخاره. البته اين سطح پايين افتخارات به لطف رييس جمهور محبوب شما بوده و البته به قول ايشون آ....چون فكر نمي كرديد برجام به نتيجه برسه (3505490) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۱:۱۵
آره شما درست میگید ولی به شرطی که دولت محترم یه فکری هم به حال تولید داخل بکنه بیکاری و رکود داره مردم را از پا درمیاره تمام کارگاههای کوچک تعطیل شدند و صاحبانشون گذاشتن برا فروش (3506678) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۶:۴۴
ساخت هواپیما مانند ساخت گز اصفهان نیست. تکنولوژی و علم میخواد. (3505513) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۸:۳۶
مگه رایگان می دهند؟
فکر می کنید پول تکنولوژی و علمش رو نمی گیرند؟ (3505679) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۳۹:۰۷
مگه چیز رایگان هم در دنیا وجود داره؟؟ (3506023) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۹:۲۳
یک ویدئویی از این هواپیما دیدم در آن گفته شد که 4 میلیون قطعه‌ی جداگانه در این هواپیما استفاده شده است. (3505747) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۰۱:۳۲
باور کنید برخلاف برخی که سیاسی نظر می‌دهند، اگر در دولت نهم یا دهم چنین خبری منتشر می‌شد، قطعاً خوشحال می‌شدم.
نمی‌دانم برخی چرا در «اشتباه نشان دادن تصمیم مسئولان» پافشاری می‌کنند. (3505750) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۸:۳۴
به قیمت مسخره کردن .... متحد باشیم (3505786) (alef-11)
 
ساده دل
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۱۶:۱۷
به انها که دم از تحقیر شدن میزنند بگو ما هم در خیلی از علوم حرف داریم امثال دکتر سمعی بسیارند و صنایع دیگر بزار برگردن دانشمندان ما ارباس هم میسازیم (3506171) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۳۴:۴۱
علم ایرانی ها بیشتر از فرانسوی ها است اراده است که فرق بین ما و فرانسوی هاست (3506191) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۳:۳۶:۵۹
کی چنین چیزی گفته.لژاندر،لاپلاس،فرما،آمپر،وصدها و صدها دانشمند تاثیر گذار در علم بشری مال فرانسویهاست.ما هم تلاش کنیم از آنها چیزی کم نخواهیم داشت.ولی نفی واقعیتها برای ما فایده ای ندارد. (3507476) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۳:۱۶
بالاخره می دونی که ما توانایی تولید هواپیما نداریم و تا همین چند هفته پیش حتی اجازه خرید هواپیما هم نداشتیم در شرایط فعلی باید گفت که بله این که بتونیم هواپیما بخریم امتیازه (3505526) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۲۱:۳۹:۵۵
ما توانایی تولید خیلی چیزای دیگر رو هم نداشتیم ولی الان داریم (3508964) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۶:۰۲
داداش مثل اینکه شما تو یه کشور پیشرفته زندگی میکنی ها. خوب معلومه باید هواپیماهای مدرن وارد کرد تا هم سرو سامانی به ناوگان هوایی داد و هم متخصصین بتوانند به فناوری های بکار رفته در آن پی ببرند. (3505570) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۵۸:۴۳
فرمایش شما کاملا درسته! ضمن اینکه هیچ کس توجه نمی کنه: 100 فروند هواپیمای جدید یعنی چندصد نفر فرصت شغلی برای خلبانی، چند صند نفر فرصت شغلی برای مهمانداری، چند هزار نفر فرصت شغلی برای سرویس و خدمات رسانی، در صورت برنامه های صحیح و تبدیل شدن تهران به نقطه سرویس به پروازهای دوردست همانند فرودگاه مهراباد سابق، چندین هزار نفر فرصت شغلی برای سرویس به هواپیما ها و شرکت های خارجی . (3507174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۶:۵۵
دوست عزیز این هواپیماها جای گزین هواپیماهای قدیمی می شوند پس اشتغال زایی ندارند. (3513540) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۳۲:۴۰
یادمه زمان احمدی نژادیه دونه ازاین هواپیماهاتوفرودگاه امام نشسته بودکه مال کشورهمسایه بوددولت مهرپرور چه ذوقی کرده بود (3505605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۵۲:۱۷
اشتباه یادته عزیزم! تو دولت روحانی بود که نشست! (3506050) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۹:۵۳
دقیقا همین حد ناراحتی هم نداره عزیزم (3505623) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۳:۴۳
اقا مگه فکر میکنی ما چی هستیم من ۱۰سال تو اروپا زندگی کردم بعضی وقتها از من میپرسیدن تو ایران جاده اسفالت هست با این ماشینهای که ما سوار میشیم اکثریت بله که ادمهای بدبختی هستیو (3505670) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۴:۵۲
ببخشید از شما نپرسیدن رفتن تفاهم امضا کردن . خوب بود وضعیت از اینم بدتر میشد هواپیما های همون زمان شاه استفاده میکردن که کهنه بدرد نخور شدن (3505697) (alef-11)
 
sina
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۲:۱۶
ما هر سال که نه... هر ماه هم که نه... هر هفته با هواپیما میریم مسافرت خیلی مردم نیاز داشتن بخصوص جوونایی که تازه با وام ۳ میلیونی ازدواج کردن!!!! من واقعا از ته دل میگم:
روحانی مچکریم... (3505773) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۳۹:۵۴
شماها متوجه نمیشین که این هواپیماها علاوه بر امنیت هموطنامون چقدر در تسهیل سفر برای تجار و بازرگانان و همین طور توریست و گردشگرها میشه؟ (3507084) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۲۳:۴۷
دوست عزیز ما هواپیما ساز نیستیم و یکی دو تا هم که با کمک اوکراین ساختیم سقوط کرد و دیگه مجوز پرواز نداره تحریمها بیشتر به صنعت هواپیمایی ااسیب زده بود شما خودت هواپیمای خوب بساز که این حس رو پیدا نکنی.
ما در ساخت خودرو خوب هم مانده ایم دلیلش هم همین تصور اشتباه شما است که یک کشوری باید همه کاره باشه و همه صنایع رو داشته باشه ما خودرو ساز هم حتی نیستیم چون مزیت رقابتیش رو نداریم. (3505893) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۲:۱۲
بعد 36 سال تازه یادت اومده (3505913) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۱۶:۲۱
چند می گیری گریه کنی؟
یعنی چقدر می گیری که با هر چیزی مخالفت کنی؟؟
راستی سفارت فرانسه هنوز هست ها!!!! (3506172) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۴۶:۵۳
حالا اگه بعد دله در نیارن و بدن!! (3506208) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۵۰:۵۵
در زمینه عمق تاریخی و فرهنگی سر تر هستیم از اکثر کشورهای دنیا ولی از نظر علمی و صنعتی واقعا حقیر هستیم . قبول کن دوست عزیز.

کجا ما می توانیم همچین هواپیمایی رو بسازیم؟؟؟.
ببین بیش از صد تا هواپیمای نو داده اند به ما بعد پولش رو هم رو طی ده سال میگیرند ببین چقدر وضع مالی اونها خوبه که نیازی به پرداخت یکباره پول ما ندارند.
درعوض ما فقط نفت خام صادر می کنیم .
حقیریم بابا حقیر. (3506363) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۲۹:۱۶
عزیزم این یک روش معمول توی همچین معاملاتی هست.ربطی به حقارت نداره.اجاره به شرط تملیک جز مطلوبترین روشهای بازار معاملات هست که شرکتها برای جذب مشتری ازش استفاده می کنن. (3507055) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۳:۲۶:۱۴
دو سال پول نفت ما رو بلوکه کردند بحران کل کشور رو در برگرفت. آیا ما می تونیم نفت مان را به اینصورت بدهیم . پس صنعتی شدن این مزایا رو هم داره مثل همین اجاره به شرط تمیلک که می فرمایید.
اصل این است که ما در زمینه صنعت عقب هستیم . (3507449) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۷:۳۲:۲۳
حقیقت تلخه ، تلخ! (3508281) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۲۴:۵۴
خب با همین روحیه ای که داری تا بدنت سرد نشده یکی بساز که اینهمه تحقیر نشی. (3506613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۳:۴۸
خيلي عجيبه قطر داره گاز پارس جنوبي را كه يك ميدان گازي مشتركه بين ايران و قطر، برداشت ميكنه و ما اينطرف پروژه ها را به دليل نداشتن پول الويت بندي مي كنيم و از طرفي براي اينكه بگيم دولت موفقي بوديم و مذاكرات دستاورهاي فراواني داشتيم بريم پاريس مثل كشور هاي عربي پولدار هواپيما بخريم.يعني ما در اين مملكت اين قدر پولدار شديم كه تمام مشكلات مالي اصلي ديگه را حل كرديم و حالا فقط مونده حل مشكل مربوط به هواپيماها مون. (3506689) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۸:۱۲
محمد جان یک دنیا است و یک هواپیمای ایرباس 380- تحقیر اون بود که همه ایرانی ها برای پرواز به اروپا و آمریکا باید میرفتند دوبی!!! خرید این هواپیما کجاش تحقیره؟ یادت رفته اون روزای نه خیلی قدیم رو که هواپیماهای ایرانی مال زمان تیرکمان شاه بود و فرودگاه های هند هم از پذیرش چنین هواپیماهای فرسوه و اسقاطی امتناع میکردن؟ مگه خدای نکرده شستشوی مغزیت دادن؟ (3506707) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۹:۳۲
هر اقدامی بشود عده ای مثل شما که احتمالا دچار خودباختگی هستید و خود را حقیر می شمارید تحقیر حساب می کنید بهتره یه کم به خود بییایید (3506711) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۵۳:۴۸
حتی آمریکا هم برخی وسایلشو خریداری میکنه.مگه یک کشور همه چی باید بسازه. (3506731) (alef-11)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۲:۲۰
دقیقاً.ایرانی حقیره.نه ثروت، نه علم، نه ... . بسیار هم حقیریم و این واقعیتی است جلوی چشم. (3506761) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۴:۳۳
احتمالا به نظر شما فقط باید خلال دندان چینی و سنگ پای چینی و ....چینی و چینی وارد کنیم!!!؟ سنگ پاش به درد شما میخوره !!! (3507196) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۶:۴۱
نه افتخاره که همون قراضه هارو سوار شیم سقوط کنن شادروان بشیم (3507209) (alef-13)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۰۳:۱۰
توسعه نامتوازن یعنی ...
مردم گرسنه
جوانان منتظر وام ازدواج
مردمان بیکار
ولی ثروتمندان سوار بر بهترین هواپیمای جهان!
این خرید جای تبریک نداره
تبریک برای زمانی است که جوانان به خاطر مسائل مالی از ازدواج دوری نکنن
مردم درد سفره و خجالت نداشته باشند
ان شالله سنگاپوری رشد نکنیم (3505302) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۵:۳۰
فکر کردی تا الان ثروتمندان جامعه سوار گاری می شدن؟ نه خیر پولا رو می ریختن توی جیب ترکیه و قطر امارات و با پرواز شرکت های خاجی سفر می کردند. در ضمن اگر این پول ها صرف کشور نشه امثال خاوری راحت همه رو جمع می کنهن می برن کانادا یه آبم روش (3505532) (alef-11)
 
سید
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۰:۲۷
ببخشید اگر نیاز به کار و سرمایه داریم نیازمند جذب سرمایه داران و جهانگردان هم هستیم و یکی از ابزارهای جذب و ورود همین هواپیماهای به روز است که مطمئناَ نفعش به همه ملت خواهد رسید . (3505539) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۹:۵۰
مردم سنگاپور از مرفه‌ترین مردم دنیا هستند و زندگی آنها دورترین آرزوی مردم ایران است. بعد شما می‌فرمایید انشالله سنگاپوری رشد نکنیم؟
البته کسانی که هدفشان تبدیل ایران به کره شمالی بود باید هم سنگاپور شدن ایران و راحت زندگی کردن مردم کابوسشان باشد! (3505553) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۱:۲۳
سنگاپور نمونه ای از یک کشور توسعه یافته است که ضریب جینی خیلی بالایی داره (3505975) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۰:۱۰
توسعه متوازنتون رو هم دیدیم. اگر توسعه متوازن یعنی 800 میلیارد دلار پول نقد و سوار شدن بر توپولوف اجاره ای دست هفتم، در این صورت ما این توسعه به قول شما نامتوازن رو هزار بار ترجیح میدیم.

به جای مرثیه خوانی بر درد مردم اگر راست میگویی و بلد هستی عوامل فقر و فلاکت و نابرابری رو معرفی کن. در کشوری که شازده ای مثل بابک زنجانی یکشبه از فرش به عرش میرسه چیزهایی که گفتی کاملا عادیه.

راستی امثال شماها چرا هیچ وقت راجع به زنجانی و خاوری و عوامل تولید و رشد آنها اشاره نمکنید؟ (3505640) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۰:۵۸
صنعت هوایی برای پیشرفت کشور لازمه و سودش توی جیب افراد فقیر هم میره. مثلا برای گسترش تجارت و صنعت و توریسم و حضور سرمایه گذاران خارجی این موضوع خیلی مهمه. حتی ترانزیت مسافر و کالا میتونه درآمد بالایی برای ایران داشته باشه. (3505642) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۰۴:۵۳
سفرهامون که پره! پول نفت 4 ساله اومده تو سفرهامون (3505754) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۰:۵۳
مردمان بیکار ! خوب هواپیما خودش سرویس می شه ؟ تمیز می شه ؟ حرکت می کنه ؟ بلیطش فروخته می شه ؟ غذایی که توش سرو می شه اماده می شه ؟! بارش خودش جا به جا می شه ؟!! خوب این همه کار یک هواپیما ایجاد می کنه!!!
رشد سنگاپور چه ایرادی داره ؟!! کمونیستی رشد کنیم خوبه ؟!! (3505769) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۶:۰۴:۵۲
ورود این هواپیماها برای هزاران جوان مستعد و مشتاق ایرانی در صنعت هوانوردی شغل و درآمد ایجاد مینکنه و باعث رونق تجارت و گردشگردی با کشورهای آسیایی و اروپایی میشه. برای چی باید سهم بازار هوایی به جیب کشورهای همسایه بره که بعضا برخورد ناشایستی با هموطنای ما داشتن
بهترین جا برای درآمد های نفتی کشور همین سرمایه گذاری در زیرساختهای توسعه است (3506270) (alef-11)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۱۲:۰۱
آقایون با سواد
دکترای دیسلایکی
سنگاپور دومین کشور دنیا در بالا بودن ضریب جینی است
یعنی فاصله طبقاتی فوق العاده بالاست .
یه سرچ ساده کنید می بینید.
برای همین گفتم ان شالله سنگاپوری رشد نکنیم. (3506562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۵۳:۱۸
مشکل رشد و توسعه سنگاپور دقیقا کجاشه (3507154) (alef-11)
 
r
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۰۸:۴۸
درود بر روحانی (3505311) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۹:۲۱
به چه درد میخوره؟ این هواپیما بدرد کشوری با تعداد زیادی گردشگر پول دار میخوره

مگه اینکه امیدوار باشیم دولت به فکر افتاده روی گردش گری هم سرمایه گذاری کنه و پرواز مستقیم بین مسیرهای طولانی مثل آمریکا برقرار کنه

بازهم این یه ریسکه، مثلا اگه از این هواپیما برای مسیرهای کوتاه مثل اروپا استفاده بشه بنظرم از بخش زیادی از ظرفیت این هواپیمای بزرگ استفاده نشده و پولمون به هدر رفته، نه فقط پول خود هواپیما بلکه هزینه نگهداری زیاد و هزینه باندها وپژه. میشد چندتا هواپیمای کوچکتر و ارزانتر خرید. (3505331) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۱:۳۴
اروپا مسیر کوتاهه؟ (3505503) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۶:۵۵
بله، اروپا نزدیکه، من منظورم فاصله تهران-کرج نیست، منظورم مثلا فاصله تهران با لس آنجلسو و ونکووره که حدود 4 برابر فاصله مثلا تهران-لندنه (3505594) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۳۳:۳۵
بله کوتاهه...اکثر شهر های اروپایی با با کمتر از 5 ساعت پرواز از تهران قابل دسترس هستند (3505607) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۱:۳۴
ایشون هفته ای یکبار فک کنم اروپا تشریف می برند بعد مسافت به چشمم نمیاد! (3505772) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۲۱:۱۷
شما فكر ميكنيد تو كشورهاي ديگه پول اين هواپيماها رو يارانه نقدي ميكنن ميدن به مردم كه بهشون راي بدن (3506421) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۱:۵۲
درود بر ظریف و روحانی
اعتبار و عزت به ایرانی و پاسپورت ایرانی برگشت (3505335) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۱:۱۹
با خرید هواپیما! چه ادعایی!! (3505583) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۲:۲۲
همین هواپیما رو تا 2 سال پیش به شما نمی دانند ! (3505934) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۴۱:۳۸
عکسش را هم نمی فروختند (3506347) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۰:۵۲:۰۷
راستی پولش از کجا اومد؟از نفت زمان احمدی نژاد؟پس اون بیچاره درمیاورد شما خرج میکنید؟ (3506946) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۲۰:۰۶:۰۹
اگر اون عرضه داشت همانموقع پولها را ميگرفت و خرج ميكرد (3508764) (alef-3)
 
مبین
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۱۴:۲۶
از نوجوانایی که بهشون تجاوز شد چه خبر!؟
از اینکه وزیر دولت!!!!! بعنوان مسافر به عربستان رفت چه خبر!!؟ (3505775) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۱:۵۲
حالا موندم خلبانامون یه هویی از پای فرمون اون هواپیماهای قدیمی وپکیده بشینن پشت فرمون اینا می تونن هدایتشون کنن ؟!مثل این که از پشت پراید بشینی پشت لامبرگینی یا پورشه مدل باا ! (3505369) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۸:۴۸
برای همین صد و خورده ای و از هر مدلی چندین تا خریدیم، که یکی دوتای اول رو بندازن زمین یاد بگیرن! :) (3505495) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۰۸:۴۲
خیر عزیزم، اگر یادت باشه خلبان بیچاره اون ایر 140 مونتاژ داخل که افتاد و سوخت اوکراینی بود و خلبان برخی از بوئینگ ها تا همین دیروز خارجی بودند. فکر اینجاشم کردند. شوخی نیستش که. (3506158) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۹:۵۷
روحانی اشتباه کرد رفت هواپیما خرید ملت با ترس و لرز سوار نشن. باید .... میومد تقسیم بر تعداد میکرد، بعد میومد تو تلویزیون با پوزخند و منت بهشون میداد میگفت "نون خوب بخورید". (3505498) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۶:۲۲
آی گل گفتی (3505534) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۵:۰۹
هر هواپیمایی آموزشهای مخصوص به خودش رو داده. خلبان باید گواهی مربوطه رو کسب کنه. (3505508) (alef-11)
 
قاسم
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۲:۲۰
متاسفانه خرید این نوع هواپیما ها کارشناسی نشده است. این هواپیما محدوذیتهائی دارد که ازجمله در ایران فقط در فرودگاه امام قابلیت نشست و برخاست دارد و در نتیجه فقط برای پروازهای خارجی مناسب است. دوم اینکه طبقه دوم این هواپیما متعلق به مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس هست که با توجه به بهای بسیار گران انها بعید مسافران ایرانی - غیر از محدودی - قادر به استفاده از آن باشند. پس اینکه صرفه اقتصادی داشته باشد یا خیر کمی مورد تردید است. ( شاید اگر صنعت توریسم موفق داشتیم قابل قبول تر میبود) سوم اینکه بیشتر استفاده کنندگان این نوع هواپیما کشورهای عربی هستند که کمتر محدودیت مالی دارند. خدا کند که فقط 5 - 6 فروند از هواپیماهای خریداری شده از نوع "A 380" باشد. (3505373) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۲:۳۲
په نه په ، فکر میکنید مسیر تهران رامسر با این میرن؟؟ (3505559) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۶:۵۱
این هواپیماها در مسیرهای طولانی بین المللی هما استفاده میشن .مثلا پاریس تهران توکیو .خیلی از مسافرها هم لازم نیست حتما بیان ایران ما با این هواپیماها مبتونیم واردبازار رقابتی شرکتهای مسافری بشیم وکلی مسافر خارجی رو تو مسیرهای بین المللی جابجا کنیم.همین الان خیلی از مسافرهای ایرانی از هواپیمایی امارات وکی ال ام استفاده میکنند.به امیدروزی که ایران ایر دوباره یک ناوگان قدر و بزرگ بین المللی بشه. (3505593) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۴۲:۰۵
عزیز دل برادر، آنچه شما میگوئی که مسافر غیر بومی در مسیرهای غیر از داخل کشور هم از این هواپیما استفاده کنند مستلزم بسیاری از قابلیت هاست. وقتی پیرو یک اتفاق در عربستان سعودی سفارتخانه را آتش میزنند و قس علیهذا ، معلوم است که ایران را بعنوان یک کشور نا امن معرفی میکنند. شما اگر سری به کامپیوترهائی که در بسیاری از فرودگاههای جهان وجود دارد بزنید که در آن شرح خلاصه ای از وضعیت کشورهای مختلف از لحاظ اقتصادی و امنیت و گرانی و... نوشته شده و در آخر نیز توصیه به سفر کردن میکنند یا نمیکنند. و ایران جزو کشورهائی است که مسافرت به آنجا را توصیه نمیکنند. با این جساب شما چگونه انتظار داری با اینهمه سابقه منفی سقوط هواپیما در ایران ، ذهنیت جهان در مورد کشور عوض شود؟ البته عوض خواهد شد اما نه به این زودیها. زمان میخواهد. (3506030) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۶:۵۱
دوست عزیز لازم نیست که حتما بیان ایران.ایران ایر میتونه از قابلیت ترانزیتی ایران استفاده کنه به شر طی که فرودگاه امام مثل فرودگاه دوبی پیشرفت کنه.مثلا مسافری که میخواد از امریکا بره مالزی یا استرالیا میاد فرودگاه امام با تعویض پرواز میره استرالیا یا مالزی. (3506409) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۲۱:۲۸:۴۳
پس بهتر است صبر کنیم تا فرودگاه امام سر و شکل آبرومندی پیدا بکند و لااقل در حد همین فرودگاه دوبی و شارجه و ... سازمان دهی بشود بعد مینشینیم با هم حرف میزنیم. البته اگر تا آنروز زنده بمانیم. بهتر نیست؟ (3508943) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۵:۳۳
کارشناس پشت کامپپیوتر، میفرمودید! (3505621) (alef-11)
 
کمیل
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۵۳:۱۳
شما واقعا فکر کردی این هواپیماها قراره برن مشهد؟! برنامه اینه که این هواپیما برن اروپا و آمریکا و مسافرهای خارجی پولدار عزیز سوار بشن. (3505627) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۰:۲۲
يعني اوج كارشناسي بودها!!!! (3505682) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۳:۰۲
یکی از قرار دادهای منعقده با فرانسه بهینه سازی فرودگاه ها است و ییگری توسعه فرودگاه امام. در ضمن میتوان صندلیه را در یک کلاس اکونمی سفارش داد که 888 نفر ظرفیت هواپیما میشود و یا در دو کلاس ویا در سه کلاس. (3505817) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۵:۵۲
عزیز قیمت بلیط چه ایران چه کشورهای دیگر رنج مشخصی دارد، تا به امروز پس مردم چطوری میرفتن اروپا یا آمریکا؟ با امارات، قطر، ترکیش و همیشه هم صندلی ها چه اکونومی چه بیزنس پر میشه. تنها فرقش این شده که ایران هم به جمع خطوط دارنده این هواپیما میپیوندد. به جای اینکه فرضا برای رفتن به یک کشور دور اول بریم قطر یا امارات و چند ساعت وقتمون تلف بشه یک راست از ایران میریم. (3505872) (alef-11)
 
حميد
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۰۶:۵۶
شما خودت جواب خودت را دادي ، انتظار نداري كه a380 پرواز تهران مشهد باشه ؟ پرواز هاي بالاي ٧ ساعت رو از اين هواپيما استفاده ميكنن ، ضمنا براي توريسم امكانات لازمه ، به نظر من مهمترين و اولين هزينه اي كه بايد انجام ميشد به درستي انجام شده (3505874) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۰۰:۱۰
نگران نباشيد، احتمالا ايران سفارش داده به صورت اتوبوسي بسازند كه اون بالاش هم پر مسافر اكونومى شه:) (3506297) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۶:۲۱:۳۲
به این نکته توجه داشته باشید که لازمه برقراری ارتباط تجاری و توریستی با دیگر کشورهای خوب دنیا داشتن سرویس خوب حمل نقل است.

خرید این هواپیماها نه فقط تضمین کننده جان هموطنان ماست بلکه باعث به وجود آمدن تعداد قابل توجهی شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز هست.

در نهایت هزینه این هواپیماها هم توسط مسافرینی پرداخت می‌شود که در آینده از آن استفاده می‌کنند. (3507989) (alef-13)
 
ایت
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۳۲:۲۳
آقا مملکت الان تو رکوده دولت میگه پول ندارم طلب پیمانکار آن روبدم حالا این خرید های بزرگ لازمه...؟! لااقل تو این وضعیت...باز چشمشان به پول آزاد شده افتاد حول کردن (3505374) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۳:۲۸
متن رو بخون. پول نقد ندادن. (3505505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۲:۳۸
هول کردن. (3505588) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۲۵:۱۲
همون جوري كه به شما پول ميدن قراره به اونا هم پول بدن ولي فرقش اينه كه بانكها از اونها حمايت ميكنن ولي از شما بهره ٣٢ درصد ميگيرن (3506429) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۱:۴۱
کشوری که ده میلیون جوان بیکار دارد ایشان رفت ده میلیارد دلار هواپیما خرید (3505390) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۲:۵۵
عجب دیدگاهی!! یه جوری میگی انگار پول نقد داده. اصلا متن رو خوندی؟؟ 10 سال طول میکشه تا شرکت های هواپیمایی پولش رو پرداخت کنن. امنیت جانی مردم مهمه. افرادی با افکار شما کشور رو خراب کردن. (3505504) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۹:۴۸
مهم اینه که پول اونهم از طریق بلیتی که مردم میخرن میتونه تامین بشه. یعنی پیشرفت تجارت و توریسم بدون اینکه دولت پول زیادی بده. این سودش توی جیب همه میره. (3505660) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۷:۲۹
هزینه خرید هواپیما از بلیت هایی که به مسافران فروخته می شه در می یاد (3505536) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۳:۵۵
من خودم پول ندارم هواپیما سوار بشم ولی از اینکه دیگه جون مردم در سفر های در خطر نیست خوشحال خواهم بود ! (3505671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۱:۵۷
توسعه صنعت هوانوردي علاوه بر ايجاد اشتغال مستقيم به واسطه توسعه گردشگري به صورت غيرمستقيم هم باعث اشتغال زايي ميشه. اينقدر محدود فكر نكنيد. (3505687) (alef-11)
 
بهرام
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۵:۳۴
الحق كه ما ملتي قدر نشناس هستيم.. تا ديروز دغدغه همه(كه البته بجا هم بود) نوسازي ناوگان فرسوده هوايي مون بود،الان شد كار بيهوده؟؟ بابا انقدر بدون اطلاع از اوضاع اطراف حرف نزنين.. (3505701) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۶:۱۵
دارم فکر می کنم با اون 800 میلیارد دلار گم شده چقدر میتونستیم ناوگان های مختلف رو تجهیز کنیم. واقعا باید از رئیس دولت قبل سراغ این 800 میلیارد رو گرفت یادمه برا 200 میلیون تومن در مناظره به یکی ...گیر داده بود حالا فکر کنم 800 میلیارد دلار خیلی بیشتر از 200 میلیون تومن باشه (3505396) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۱:۳۰
الان دبی داره سالی دهها میلیارد دلار بابت همینکه شده هاب منطقه پول درمیاره در حالیکه ایران بسیار شرایط بهتری داره دلیلش هم مسائل سیاسی و مشکل ایران با غرب بویژه آمریکا بوده. (3505407) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۰۳:۵۱
ای جان جیگرم حال اومد. نه برای خودم. من که بعیده صد سال دیگه هم سوار این هواپیما بشم. ولی همیشه از اینکه چهار تا عرب تازه به دوران رسیده به خاطر این چیزها به ایران فخر میفروختند احساس شرمندگی میکردم. بگذریم که همانها را هم ایرانیها پرواز میدهند.

روحانی جان مچکریم. با همین فرمون برو جلو. سعی کن شرکتهای امریکایی مثل اپل و مایکروسافت و بوئینگ و اگزون موبیل و اینتل و ......رو هم بیاری. شما میتونی. .... (3505428) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۴:۵۵
فکر کنم این هواپیماها رو بیشتر برای این خریدن که اروپاییها و آمریکاییها رو بیارن ایران برای سرمایه گذاری و توریسم و البته برای کسب درآمد از ترانزیت مسافر. (3505646) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۰۶:۵۴
بسیار عالی
باید با برنامه ریزی بخش قابل توجهی از پروازهای ترانزیت دوبی و استانبول را به تهران منتقل کرد. مزیت بزرگ تهران نسبت به دوبی و استانبول ارتفاع مناسب از سطح دریاست. (3505434) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۸:۳۶
به شرطی که فرودگاه درست و حسابی هم داشته باشیم. (3505657) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۹:۰۱
البته امیدوارم دلواپسان بذارن و منافع ملی رو به خاطر منافع گروهی یک عده فدا نکنن که یک تنش بیخودی دیگه بین ایران و غرب پیدا بشه. (3505659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۰۹:۳۵
ما باید حمل و نقل کل خاورمیانه را در دست بگیریم ، این صنعت جز پول ساز ترین صنایع دنیا هست و ارز آوری داره برای کشور (3505440) (alef-11)
 
حميد
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۱۲:۳۸
موافقم هم از نظر جغرافيايي هم آب و هوايي بهترين موقعيت رو براي ترانسفر مسافر داريم و بيشترين درآمد زايي رو ميشه از اين كار كسب كرد ، يكي از بهترين تصميم هاي دولته زير بنايي و ساختاريه (3505881) (alef-11)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۱۴:۲۶
فکر کنم باید اینها را یک جایی پارک کنند و روی اونها پلاستیک بکشند چون با این وضع و مدیریت فرود گاه امام که نه وضع پارکینگ درستی دارد و دسترسی به پارکینگ های فضای باز اون هم اگر غیر ممکن نباشد یکی از 7 خوان رستم است و سایر مشکلات مدیریتی ؛حتی به چند فروند هواپیمای موجود داخلی و خارجی هم نمیتواند سرویس قابل تحملی بدهد. (3505447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۴۸:۴۴
خدا رو شکر این دولت کارش رو بلده. همزمان قراردادهایی برای تجهیز و توسعه فرودگاه مهرآباد بسته شده. (3507139) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۲:۵۰
امیدوارم مثل پژوهایی که از فرانسه خریده شد و تمامی امکانات رفاهیش را برداشتند نشود!!! (3505462) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۴:۴۳
اتفاق مبارکیه.ایرانی لیاقت استفاده از بهترینهارو داره.اگر بخواهد. (3505465) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۶:۴۹
آى جان چه پولى قراره از ما مسافراش بگيرن ! (3505471) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۷:۴۸
خوشبحال مسافران و شهروندان دو تابعیتی آمریکایی و کانادایی . ساکنان لس آنجلس و تورنتو و ونکوور که حالا با خیال راحت میرن و میان و سرمایه هاشون رو میبرن کانادا . هر موقع هم که دلشون هوای وطن کرد با پرواز مستقیم تشریف میارن تهران... (3505473) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۲۷:۱۲
مجاني كه نميرن پولش رو ميگيرن شما هم برو دربيار برو (3506432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۲۰:۱۶:۲۵
الان هم با خيال راحت از طريق قطر و تركيه ميايند. ما إيراني ها خيلي تنگ نظر هستيم (3508797) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۸:۲۱
یه سوال! آیا امکانات ناوبری و فرودگاهی ایران امکان داشتن و استفاده این هواپیما رو فراهم میکنه!؟ (3505477) (alef-11)
 
جابر
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۳۱:۵۷
سلام. بنده جزو كادر يكي از فرودگاههاي كشور هستم. اين اتفاق واقعا تحول بزرگي در صنعت هوايي ما ايجاد خواهد كرد. البته به موازات خريد اين هواپيماها بايد زيرساختهاي لازم هم ايجاد بشه. توسعه صنعت حمل و نقل هوايي مزايا و منافع بسيار فراواني واسه كشور بدنبال خواهد داشت. بنده هم مراتب تشكرم رو از رئيس جمهور وجناب اقاي ظريف كه واقعا محبوب ملت هستن اعلام ميكنم. (3505715) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۲:۱۶
هیچکدام از فرودگاههای کشورمان حتی فرودگاه امام امکانات لازم برای سرویس دهی به این هواپیما را ندارد. (3505486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۸:۱۹
طبق قراردادهایی که بسته شده قراره این زیرساختها باکمک شرکتهای خارجی فراهم بشه. (3506935) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۴۹:۱۵
همینکه از دم قسط دارن میدن باید کلاهمون رو پرت کنیم هوا و خدارو شکر کنیم والا توی مملکت خودمون سایپا حتی پراید قراضه رو هم از دم قسط نمیده چه برسه به یه همچین هواپیمایی... (3505518) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۲:۰۹
خرید هواپیمای نو خیلی خوبه بشرط انکه وضعیت مالی مردم هم خوب باشه وحداکثر مردم هم بتونن از اون استفاده کنن (3505521) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۲:۲۱
در بسیاری از کشورهای دنیا سوارشدن هواپیما برای طبقه متوسط یک چیز لوکس حساب نمیاد. ما هم باید به اون سمت بریم. (3505838) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۸:۳۵
ضعف آینده نگری در ما بیداد میکنه! بجای اینکه داد و بیداد کنید که آی ما بیکاریم، آی فرودگاهمون کشش نداره، پس دولت نخر، بیاید مطالبه کنید که فرودگاه در طراز دنیا ساخته بشه تا جایگاهمون رو از این کوچولوهای پایین خلیج فارس پس بگیریم! (3505538) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۴:۴۹
بالاخره ایران هم موفق شد که ایرباس A۳۸۰ را وارد آشیانۀ خودش بکنه و این واقعا لحظه ای بسیار باشکوه و از یاد نرفتینه برای همۀ ایرانیان .
در هشتم مهر ماه سال گذشته که این ابر-ایرباس برای نخستین بار در باند یک فرودگاه ایرانی بزمین نشست، خیلی حسرت خوردیم چون بغل نویس امارات !!!! بر هیکل عظیمش نقش بسته بود ولی البته چاشنی این سرافکندگی و حسرت را احساس افتخاری بزرگ با طعم ایرانی معطر میکرد چون خلبان این پرواز مهم ، کاپیتان کامبیز پورقناد بود که از 4 سال پیشتربا هدایت غول پیکر ترین هواپیمای مسافربری جهان از مبدا دوبی به مقصد لندن، نام خودش رو به عنوان اولین خلبان ایرانی هواپیمای ایرباس 380-800 به ثبت رسانده بود؛
باید خیلی شادمان باشیم که هرچند دیر ولی بالاخره جایگاه هوانوردی ایران داره مجددا پر و بالی بخودش میگیره ، واقعا حق ماست چونکه :
ایران در سال 1944 یعنی بسیار سالها پیش از آنکه این شیخ نشین های خرد و ریز !!! بنامهای بحرین، قطر، دوبی، شارجه و...و یا مثلا کل "امارات" متولد شوند، یکی از بنیانگذاران !!!! ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) بود و در عین حال نخستین پرواز دور-برد بر فراز اقیانوس اطلس، توسط "هما" یعنی نخستین!!! خریدار هواپیمای بوئینگ 747 در دنیا !!!، صورت گرفته بود وو..و... ؛
این افتخار مجدد در سامانۀ هوانوردی ایران را باید به همۀ ایرانیان و ایران-دوستان صمیمانه شادباش گفت ؛
پاینده ایران (3505548) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۶:۲۹
خريد اين هواپيماها كلي اشتغال داخل كشور ايجاد ميكن
پروازهاي هواي بي خطرتر ميشه
ودرامد دلاري هم براي كشور داره (3505573) (alef-11)
 
sam
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۹:۳۸
با سلام
از جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور جهت خرید این هواپیماها تشکر ویژه دارم.مسلما این کار نیک ایشان در تاریخ کشورمان ثبت خواهد شد.برخی از افراد این عمل ایشان را نکوهش می کنند که از دو حال خارج نیستند : یا ساده لوح هستند و یا خدای نکرده خائن! پرسش من از این دست از افراد این است که چرا زمانی که سالانه ده ها میلیارد دلار از ارز کشور خرید اجناس قاچاقی از قبیل لوازم آرایشی،آدامس،شکلات،سیگار،پارچه و حتی تسبیح و.... از چین و ماچین می شود اینها ساکتند ولی وقتی کالای بسیار مهم،حیاتی و بادوامی مانند هواپیما خریداری می شود این دسته صدایشان را بلند کرده و پشت سر هم انتقادهای غیر منصفانه می کنند؟ ... آیا ما نباید این خیل عظیم از هواپیماهای فرسوده 40 و 50 ساله را تعویض کنیم؟ تا کی باید شاهد این همه سوانح هوایی رنگارنگ و تلفات انسانی ناشی از آن باشیم؟ بنده به نوبه خود امیدوارم که همراه این هواپیماها یک تیم برجسته تعمیر و نگهداری هم وارد شوند تا مهندسین و تکنسین ها به صورت فشرده زیر دست آنها آموزش ببینند و به امید خدا در کار تعمیرات این هواپیماها هم خبره شوند.از تمامی عزیزان استدعا دارم که این موضوع را جناحی نکنیم،خرید هواپیمای نو و باکیفیتی همچون ایرباس مهم تر از آنی است که فکر می کنیم و بی شک افتخار آمیز است. (3505579) (alef-11)
 
محبوب
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۴۳:۰۲
قابل توجه اقایانی که ادعا می کنند از نظر تکنولوزی پیشرفه هستیم با عرب معذرت ما تا 500 سال دیگر هم نمی توانیم این نوع همواپیما بسازیم چون از تولی خودرو های داخلی مشخص است که چقدر ما از دنیا عقب هستیم و خودمان هم فکر می کنیم پیشرفه ایم نه تنها پیشرفته نیستیم در حا ل در جا هستیم این یک واقعیت است چه قبول بکنیم و چه قبول نکنیم ما در حل مشکلات اقتصادی عاجز مانده ایم و نمی توانیم مشکل تورم و بیکاری و گرانی و اختلاس را حل کنیم و ادع داریم که امریکا قدرت توانایی ما را ندارد و اقایانی که می گویند خرید این نوع هماپیما افتخار نیست درست ولی خرید هواپیماهای رده چندم و فرسوده روسها افتخار بود که چنیدن نفر از هموطنانمان با سقوط این پرنده های مرگبار جانشان را از دست دادند روسها هواپیما های فرسوده را به ما می فروختند و با پول انها ایرباس می خریدند ودر ضمن با این وضع اقتصادی اگر دولت در پرداخت پول این قرار دها با مشکل مواجه نباشد خوب است . تعدای از اقایان و مسولان کشور نمی خواهند واقعیت را قبول کنند و می گویند مرغ یک پا دارد تا زمانی که در اداره کشور با عقل و خرد و علم استفاده نشود وضع همین است ادراه کشور با علم و اگاهی و اشراف به تمام مسایل داخلی و خارجی امکان پذیر است نه با شعار و جلسه و سخنرانی (3505618) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۱۹:۵۷
متاسفانه خرید هواپیماهای از رده خارج و قدیمی چه روسی و چه غربی سو استفاده ایرلاینها برای سودجویی بیشتر از تحریم فروش هواپیمای نو بود. تصور کنید هواپیمای MD با حداکثر ده میلیارد خریداری میشد و در کمتر از یک سال سرمایه را برمی گرداند.
ایرلاینها به راحتی می توانستند هواپیمای ده سال کارکرده بخرند ولی نفعشان کم میشد.
همین حالا هم که تحریمها حذف شده اگر دولت آیین نامه درست برای خرید هواپیما نداشته باشد باز هم ایرلانهای خصوصی سراغ هواپیماهای درب و داغان می روند. (3506177) (alef-11)
 
دلواپس
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۵۳:۳۶
آخه اینا چه به درد ما می خوره؟؟؟ ما به اندازه کافی هواپیما داریم... مارو اصلا
به اینها نیازی نیست........
با خرید این هواپیما ها ایران واقعا تحقیر شد، شرم آوره که ما از یک دولت اروپایی
هواپیما خریدیم... این دولت های غربی این هواپیماها رو به قیمت گزاف به ما فروختن و عده ای ساده هم از این بابت بسیار خوشحال هستند............
ای کاش پول خرید این هواپیما این طور مصرف می شد که یه عده جوون برن
سرکار وخودمون بتونیم هواپیما بسازیم، این طور می شد هم عده ای می رفتن
سرکار و هم پول مملکت صرف خرید این هواپیماها نمی شد و ایران هم این طور
تحقیر نمی شد............ (3505628) (alef-11)
 
محبوب
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۰:۵۸:۵۸
دوست گرامی تا حالا در کجا ما برنده شدیم که اینهم یکی باشد خدا وکیلی شما با تولید این خودرو های داخلی مگر می توانیم هواپیما تولید کنیم اقای محترم ما در کشور به قدر کافی کارخانه تولیدی داریم اگر مدیریت در کشور حاکم باشد با راه اندازی این کارخانجات جوانان بیکار نمی شوند بلکه در تولید مشغول می شوند ولی متاسفانه کسی نیست این مشکلات را حل کند کارخانه های عظیمی مانند تراکتور سازی تبریز و ماشین سازی تبریز و کارخانه ایدم و صد های کارخانه دیگر وجود دارند ولی متاسفانه کیفیت لازم را ندارند تا به کشور های دیگر صادر شود اگر تولیدات داخلی از کیفیت مناسب بر خوردار باشند دیگر نیازی به سر مایه گذاری جدید نمی باشد و شما گفته اید با خرید این هواپیماها ما سرافکنده شدیم دوست عزیز حرف شما منطقی نیست دلیل بر اینکه تمام هواپیما های ما عمرشان تمام شده و فرسوده اند چقدر از هم وطنانمان با این پرنده های مرگبار جانشان را از دست دادند درست است که من و شما سالها با این درامد نمی توانیم سوار اینها شویم ولی لا اقل انهایی که سوار می شوند و وضع مالی خوبی دارند لا اقل سالم به مقصد برسند . سرافکندگی در خرید از خارج نمی باشد سر افکندگی در بیکاری و تورم و گرانی و اختلاسهای نجومی است سر افکندگی در این است که الودگی هوارا نمی توانیم حل کنیم شرمندگی در این است که از لحاظ تصادف و مرگ و میر جاده ای در دنیا اول هستیم سر افکندگی ما در این است که کارتن خواب داریم و چند هزار نفر به خاطر نداشتن توان مالی از تحصیل باز مانده اند اقای محترم دولت نهم و دهم بنا به گفته مسولان نظام در مدت 8 سال زمامداری با درامد بیش از 700 میلیارد دلار کارخانجات را ورشکسته و اقتصاد را فلج و تورم را به بالای 40 در صد رساند و رشد اقتصادی را منفی و اختلاسهای نجومی را به بار اورد ایا اینها سر افکنگی نیست ؟ اقایان به واقعیتهای جامعه با چشم بصیرت نگاه کنند نه از روی احساس شما بررسی کنید ما در طول چندین سال از لحاظ تکنولوژِ ی چقدر پیشرفت کرده ایم کشور هایی نظیر ترکیه و امارات و قطر و غیره کجا بودند ما کجا بودیم الان انها چه وضعی دارند ما چه وضعی داریم کتمان کردن مشکلات کشور مسله را حل نمی کند بلکه به مشکلات می افزاید با عرض تاسف باید بگویم مردم ما برای اینده نا امید شده اند چون امروز از فردا بهتر است در صورتیکه انسان باید فرادیش از امروز بهتر باشد .بنده به عنوان یک بازنشسته دو تا فرند بیکار دارم و سن ازدواجشان هم گذشته است چه جوابی درام به انها بگویم ایا مقصر من هستم که اینها را به وجود اورده ام و یا مقصر جامعه می باشد ؟ الف محترم منتشر کن (3506147) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۱:۴۴:۲۰
والله سر پا کردن کارخونه دمپایی سازی هم به این راحتی نیست (3506207) (alef-11)
 
مردم از خنده
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۶:۳۱:۲۵
برای امثال تو بجای هواپیما سبد کالا اماده کرده اند که شامل سیب زمینی ، برنج، کدو، روغن، شکر ، میباشند.
البته کسانی سبد کالای خانوار بگیرن اسمشون تویه فرودگاها ثبت میشه و هیچ وقت نمیتونن سوار هواپیماهای جدید شوند. باید با همون هواپیماهایی که شما میگین دارین، با همونا سفر کنین (3506283) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۶:۳۸:۰۷
حالا اینگه گفتی جوک بود یا جدی بود؟ (3506285) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۱۳:۴۰
مى خوايد جاي هواپيما يه سري پيكان گوجه اي جوانان بخرن بيارن مردم رو از تهران ببره پاريس؟؟ چه طوره؟؟ قيمتشم ارزون تر در مياداااا (3506309) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۹:۵۹
عزیز دل برادر دلواپس شما پارچه شلوارت هم از ترکیه و چین میاد تحقیر نمیشی.مردم تو هوا کشته بشن تا شما تحقیر نشی؟ (3506416) (alef-11)
 
دلواپس
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۴۸:۰۹
حالا مطمئنی این هواپیماها کشته نمیده؟؟؟ که انقدر با اعتماد به نفس حرف می زنی (3507132) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۱۵:۵۳
ما به اندازه کافی هواپیما نداریم.در حال حاضر تمامی خطوط دچار کمبود هواپیما هستن.در ضمن بالای 90 درصد هواپیماها هم بالای 25 سال عمر دارن که این یعنی فاجعه.
با خرید این هواپیماها در مسیر های داخلی و خارجی اولا امنیت پرواز تا میزان بسیار چشمگیری افزایش پیدا می کنه چون همه نو و دارای تکنولوژی روز هستن مثال خوبش مدل 350.ثانیا هر ایرلاینی که هواپیمای جدید به روز و امکانات مناسبی داشته باشه میتونه وارد بازار ترانسفر مسافر در مسیر های بین المللی بشه و سهمی خوبی از این بازار رو به خودش اختصاص بده که هم باعث ارزآوری میشه و هم باعث مطرح شدن اون ایرلاین و اون کشور در بازار مسافرتهای هوایی میشه همون کاری که ایران در سالهای قبل از انقلاب کرد یا امارات و قطر در سالهای اخیر می کنن.
اصلا شرم آور نیست که چیزی رو که بهش نیاز داریم و خودمون فعلا نمی تونیم در داخل تولیدش کنیم رو از بهترین سازنده های خارجیش بخریم.مثلا شما می خوای برای خونت فرش بگیری.چون فرش بافی بلد نیستی و امکاناتش رو هم نداری میری از بازار با توجه به توان و بودجه ات بهترینش رو می خری.
بر اساس جستجویی که من توی سایتهای رسمی کردم قیمتهای این هواپیماها دقیقا مطابق قیمت رسمی شرکت سازنده است و هیچ گرانفروشی صورت نگرفته.
بهای خرید این هواپیماها در چند مرحله و بصورت بخشی پیش پرداخت و مابقی طی 10 سال یعنی از درآمد خود این هواپیماها پرداخت خواهد شد که البته شرکت بیمه ای در ایتالیا ضمانت بازپرداخت این خرید رو هم انجام داده.
اگه قرار باشه خودمون هواپیما بسازیم باید زیرساخت های لازم رو داشته باشیم.اولا نیروی متخصص در زمینه طراحی هواپیما ،ساخت مواد اولیه ،ساخت قطعات لازم با تکتولوژی بالا،احداث کارخانجات تولید کننده این قطعات و ...برای بدست آوردن دانش لازم و بروز در این زمینه بهترین روش الگو برداری از مدلهای موجود هست.با توجه به اینکه تقریبا هیچ کدوم از زیر ساختهای لازم در زمینه تولید رو نداریم پس ازمزیت نسبی لازم برای تولید هواپیما برخوردار نیستیم.و این به هیچ عنوان تحقیر نیست.(چندین برابر هزینه خرید این هواپیماها سالانه بصورت قاچاق در حال خروج از مملکت هست که اغلب کالاهای مصرفی و غیر بادوام هستن اما هواپیما یک کالای سرمایه ای و درآمد زاست).ما در خیلی زمینه های دیگه مزیت های لازم رو داریم مثل تولید فرش و یا موارد دیگه.پس نیازی نیست همه چیز رو خودمون به هر قیمتی تولید کنیم.تمام کشورهای سازنده هواپیما از هواپیماهای تکنفره و بسیار ابتدایی شروع به ساخت کردن و به مرور و با کسب تجربه های لازم و در بازه زمانی 100 ساله به این مرحله رسیدن.و این راهی هست که برای هواپیما ساز شدن باید طی کرد.اما با توجه به اینکه مدتهاست نیازمند خرید تجهیزات جدید و نو هستیم الان بهترین فرصت برای رفع این نیاز هست. (3507238) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۱۹:۵۴:۲۲
این همه هزینه کردن توی این شرایط بد اقتصادی مملکت مگه چند درصد مردم میخان سوار این هواپیماها بشن توی حمل ونقل شهری هزینه میشد باز عموم مردم به طور مستقیم استفاده میکردند (3505630) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۶:۱۵
کسانی‌ که از بیکاری و گرسنگی مینالند! توسعه صنعت هواپیمایی و فرودگاهی یکی‌ از کار آفرین‌ترین اقدامات اقتصادیست! سودش فقط به جیب به قول شما پولدار‌ها نمیره! کلی‌ صنایع جانبی و وابسته هم ازش سود میبرند! چطوره این چند بیلیون پول رو سیب‌زمینی میخریدن میاوردن تقدیمتون میکردن که شما خوشحال بشین! (3505650) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۶:۵۱
در زمان تحریم ، پژو فرانسه را چینی کردیم ! انشاءاله تو تحریمای بعدی کلا ایرباس هارا با قطعات چینی به هوا می فرستیم! (3505652) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۷:۵۴
سوالی که وجود دارد این است که آیا این هواپیما برای مردم عادی است یا برای از ما بهتران است؟ (3505656) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۰:۲۳:۰۹
حداقل یه خورده کوچکتر می خریدی که اگه سقوط کرد جان کمتری تلف بشه (3505690) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۰۸:۰۴
خرید هواپیمای خوب باعث ابرو واعتبار بین المللی هر کشور هستش اگه ما صنعت هوایی خوب نداشته باشیم هیچ گردشگری به ایران نمیاد بعد داشتن پرواز های بین المللی به دور دست دنیا باعث تبادل مسافر میشه و به پیشرفت ما کمک میکنه پزشک ایرانی مهندس ایرانی میرن در کشورهای دیگه علم یاد میگیرند بعد میان ان علم و تجربه رو به ما منتقل میکنند من خودم شاید نتونم تا اخر عمر سفر خارجی برم ولی کار خوب خوبه (3505763) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۲۷:۴۹
دوستاني كه بحث غني و ضعيف را پيش كشيدند در جريان باشند كه برد اين هواپيما 14 هزار كيلومتر است يعني فقط در مسيرهاي نيويورك(اگر دوباره برقرار شود)، تورنتو ، سيدني ، توكيو ، شانگهاي قابل استفاده است ، يعني از اين به بعد مسافران ايراني كه براي رفتن به اين مسيرها مجبر بودند به استانبول ، دبي ، لندن و هامبورگ رفته و از شركت هاي خارجي استفاده كنند مي توانند مستقيم و با شركتهاي ايراني پرواز كنند يعني دلارهايي كه به جيب هواپيمايي لوفت هانزا ،تركيش ، قطري و امارات مي رفت به شركت هاي ايراني مي رسد . (3505804) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۳:۰۸
فكر كنم بزرگترين هواپيماي مسافربري دنيا بوئينگ ٧٩٧ باشه با ١٠٠٠ نفر سرنشين و ظاهر عجيب و غريب شبيه به مثلث يا شايد خفاش (3505819) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۴۶:۵۸
مگر بویینگ برای 797؟برنامه ریزی کرده است (3507341) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۵:۱۰
فقط ایرانیان مقیم کشورهای خارج بخصوص آمریکای شمالی میتونند ظرفیت این هواپیما ها را پر کنند و سالانه میلیونها دلار پول ایرانی ها به جای اینکه سرازیر بشه تو جیب ترکیه و کشورهای خلیج فارس، میاد تو جیب ایران ایر . امیدوارم که درایت کافی در استفاده از این امکانات وجود داشته باشه . و ما با افتخار سوار هواپیمای ایران ایر بشیم . (3505822) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۳۷:۰۱
با سلام
واقعا احساس تاسف دارم که اگر یک سانت از لیوانی خالی از آب باشد بعضیا میگن تمام لیوان خالیه،اول از برجام که میگفتند امکان نداره به توافق برسند حالا از خرید هواپیما که بازم میگن خرید هواپیما بدرد چی میخوره،میشه بگید چی بدرد ایران میخوره؟تحریم ،هواپیمای کهنه شوروی،تورم و ....
در ضمن نگران نباشید یواش یواش همه چیز درست می شه ابتدا هواپیما،تورم و ...مطمن باشید با این دولت بیکاری و ازدواج هم درست میشه (3505824) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۶:۵۹
به نظر من خرید a380 اشتباه نهایتا یک عدد مگه چقدر مسافر ایران داره در ضم عمرا بیزینسش پر شه مگر با تخفیف خیلی ویژه (3505845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۳۲:۱۸
شما به فقراي داخلي نگاه نكن كلي ايراني باعرضه و ثروتمند اونور دنيا هستند كه ٣٠ ساله ايران نيومدند اونا ميان پول خرج ميكنن (3506448) (alef-11)
 
saeed
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۱:۵۵:۱۵
خوش بحال پولدارا . خبر خوبی براشون هست
من فعلاً استرس قطع شدن یارانمو دارم (3505855) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۷:۱۹
با یارانه اینتر نت اجاره کرده اید؟ باب ای والله چقدر عاشق پیشرفت هستید شما. اینتر نت یارانه ای می خواهید اما هواپیما و غیره اوف میشه. واقعا شما گلید گل. (3505995) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۲۲:۰۹
أگه همشون نو باشن که عاليه (3505892) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۶:۵۲
کشور کوچک دبی از صنعت هوانوردی سالانه 27 میلیارد دلار درآمد دارد
الان اکثر ایرانی ها و خارجی ها که می خواهند به خارج پرواز کنند یا به ایران بیایند از طریق شرکت های اماراتی و ترکیه ای مسافرت می کنند و میلیاردها دلار سود نصیب این کشور ها میشود
حال باید دلواپس این شد که چرا بخاطر نبود یک صنعت هوا نوردی پیشرفته این سود سرشار که باید نصیب ایران شود دو دستی به دیگران داده ایم. (3505921) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۳۴:۳۷
درسته خیلی ها نمی توانند هوا پیما سوار شوند ولی آمدن این هواپیماها حداقل 20 هزار نفر رو شاغل می کنه ودر آمد زیادی برای کشور داره که سودش برای همه می شه (3506017) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۵۴:۰۵
جاي اين بايد بوئينگ 8-747 ميخريدين (3506053) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۰:۲۴:۴۹
حالا اگر بوئینگ 8-747 میخریدند خود شما یا یک نفر دیگه میامد میگفت به جای این باید ارباس380 میخریدید! بعضی ها اصرار عجیبی دارند که حتی موفقیتهای دولت را هم لوث کنند و بی ارزش نشان بدهند.

البته من شخصا طرفدار بوئینگ و بخصوص مدلهای 747 و 787 هستم. ولی اولا جایگاه ارباس را دست کم نگیرید و ثانیا تجارت با امریکا هنوز با موانع و دست اندازهایی روبروست. مگر اینکه دوستان دلواپس رضایت بدهند کمی آب خوش از گلوی این ملت پائین برود. (3506108) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۰:۰۴:۴۷
به این فکرکنید که هرهواپیما چقدر مسافر انتقال میده و چقدر در رشد شرکتهایمان تاثیر داره !فکرمیکنید چندتا شغل ایجادمیشه! فکرکنید این سرمایه گذاری چقدر مناسبه !؟ آره بایدخرید بیشترازاینهاهم....چندتاکشور سازنده هواپیماهستند؟ ما چی داریم؟ تنها یک پاسخ تمدن داریم و گذشته!!!!! استفاده کنیم بردییییم.. (3506075) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۰:۲۳:۱۷
اگر دبی ودرآمد صنعت هوانوردیش .اگر فرانسه وصنعت هوا پیمایش .اگر برادران کمونیست چینی با آن دست های هنر مندشان . اگر سر زمین پهناور روسیه . اگر تمام دلار های چاپ شده ی امریکا .بیایند تو این مملکت بشوند سرمایه . یارانه همان 45 تومن . وضع از اینی که هست بد تر خواهد شد . حالا میخوای به خریدن هواپیما افتخار بکنی .بکن (3506104) (alef-11)
 
Reza
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۵:۱۹:۰۶
در دنیا صنعت توریسم بسیار پیشرفت کرده و سبب ایجاد اشتغال برای شمار زیادی از مردم عادی و حرف می شود . با توسعه صنعت توریسم همه اقشار جامعه نفع میبرند.
یکی از ارکان صنعت توریسم حمل و نقل هوایی مدرن و کارآمد است .
با تجهیز ناوگان هوایی و توسعه صنعت توریسم همه اقشار جامعه نفع میبرند.
مثبت بیندیشید و نیمه پر لیوان را ببینید هم وطنان (3506253) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۶:۰۸:۱۹
همه روزنامه ها چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا هم نداره تیتر زدن روحانی برامون سوغات آورده منظورشون همین هواپیماهاست آقازاده ها قند تو دلشون آب شده (3506271) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۴۶:۰۲
همین انسان های با وجدانی که صدایشان از این خرید ها درآمده است اگر دوباره هواپیما های فرسوده شروع به سقوط کنند صدایشان علیه روحانی درمی آید که چرا هواپیماهای ما فرسود است البته باید به این افراد یادآوری کنم دوران بگ بگم ها و کرکری گفتن های قبلی دیگه تموم شده و جامعه ی ما به عقلانیت باز گشته است و دوران طلایی کاسبان تحریم به سر آمده است (3506354) (alef-11)
 
مودی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۷:۵۳:۵۳
وقتی تمام سیستم ها و برنامه ها مردم رو به سمت مصرف گرایی سوق میدهند باید هم اینگونه خوشحالی از خرید هواپیمای بزرگ وجود داشته باشه.... جالبه که احتمالا بخش مهمی از این ذوق زده ها ممکنه حتی پول سفر با این هواپیمارو نداشته باشن....
جناب رییس جمهور ؛ سوغات شما برای شرکت های اروپایی در این سفر چه بود ؟؟!!! چند تولید کننده داخلی رو به جای تیم عظیم بازرگانان با خودتان بردید؟؟ چرا تمام تیم همراهتان اینگونه که در خبرها آمده بازرگانان (مجریان واردات) بودند؟؟؟
حالا این وسط یه عده از مخاطبان عزیز هم چنان مانند یک کارشناس خبره بازار سخن میگویند که شخصا به الف غبطه خوردم که چنین مخاطبانی دارد....توجه کنید : ورود هر هواپیمای این چنین بیست هزار شغل ایجاد میکند...!!!!جل الخالق اخوی دقت کن ببین تو تعداد صفرا اشتباه نکردی....؟؟!!! (3506366) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۲۶:۲۲
می دونی صنعت ترانزیت چقدر شغل ایجاد می کنه؟ می دونی اگه مثلا به جای یک هواپیما در روز بیست تا هواپیما تو فرودگاه بیشنه چند نفر اضافه نیاز هست؟

از نظافت چی گرفته تا مسئول بازرسی و فروشنده و تکنیسین و ... آخه وقتی سواد نداری مجبور نیستی حرف بزنی!

سی سال صنعت خوردو، کشاورزی و پتروشیمی دستتون بود چی شد؟ هیچی جز آلودگی هوا، نابودی محیط زیست و از دست رفت جندین ده هزار زندگی تو جاده های کشور ... (3507266) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۸:۰۵:۱۹
این هواپیماس یا دفتر 118 ! (3506390) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۳۹:۱۲
اولا مبارکه فقط این هواپیما برای سفرهای خارجی مناسبه ما که سفر خارجی نمی ریم (3506669) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۰۹:۵۱:۴۹
برای سفر به آمریکا چیز خوبیه
برای سفرهای درون کشوری همان ایران 140 بد نیست (3506724) (alef-11)
 
behzad
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۱:۴۲:۲۶
فقط یادتون باشه که چقدر مارو تحریم کردن ما نباید مصرف کننده باشم باید تا جایی که امکان داره وارد کننده نباشیم (3507095) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۰۰:۲۲:۰۲
برادر عزیز هواپیما که دمپایی نیست همین فردا کلنگ کارخونه اش رو یزنیم مجبوریم فعلا وارد کنیم (3509375) (alef-3)
 
فرهنگی
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۱۱:۲۶
خدا پدر و مادر اقای روحانی رو بیامرزه.تا کی حسرت وار به کشورهایی که در مقابل ما هیچ به حساب میان نگاه کنیم ببینیم بهترین ها رو دارن ولی ما نداریم!
]قای روحانی رایی که بهت دادم حلالت باشه .دنیا بعد از برجام داره بهمون احترام میزاره .همون ابر قدرتهایی که حاضر بودیم پول بدیم ولی حاضر نبودن امکانات و تکنولوژی شونو به ما بفروشن،حالا دارن بهمون با احترام همه چی میدن.700 میلیارد پول نفت زمان احمدی نژاد از دست رفت هیچی عاید ملت نشد ! ولی الان با نفت بشکه 30 دلار همه چی داره میاد.درود به روحانی درود به تمام کسانی که برای ایرانی بهترینها رو میخواد. (3507227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۲:۲۰:۳۲
شک نکنین این ها سه ردیف صندلی هم اضافه میکنن تا ظرفیتش به هزار نفر برسه (3507253) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۵:۴۸:۱۲
مشکلات و کمبودها فقط هواپیما بود؟ مگر اسباب بازی می خرند که یک دفعه این تعداد هواپیما آنهم مدل هایی که خریدار ندارند! نمی شد کمی بیشتر فکر کنند و حداقل مقداری صرف بازسازی و نوسازی صنعت نفت شود (که برای ایران ارز می آورد) یا قطار بعنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی که اقشار بیشتری استفاده می کنند قرارداد انتقال تکنولوژی در زمینه صنایع مدرن که اشتغال ایجاد کند یا.... (3507877) (alef-11)
 
احمد ک
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۶:۴۸:۴۰
خطابم به سایت الف است که حتی در کامنت ها گزینشی برخورد میکند وجانبدارانه من طرفدار ویا برعلیه این دولت نیستم به دولت قبل هم در حد کیفر خواستی پروپیمان در حد 800 میلیارد دلار حیف ومیل بیت المال با تمام ایادیشان در داخل وخارج شاکیم وسفره مردم را نابود کردندواین دولت هم با امارهای ساختگی دراین دوسال نشان داده که فقط دست در سفره مردم وجیب مردم داشته وبا انواع مالیات وعوارض امکان سلامت تغذیه سالم بهداشتی استاندارد جسمی وروحی وسایر نیازهای انسانی را از مردم گرفته وهمه اش وعده اجرای برجام وبا امدن ان امدن تکنولوژِی وفن اوری وافزایش تولید وقابل رقابت کردن تولیدات با کشورهای همسایه وافزایش درامد مردم ناشی از رشد 8 درصدی وهزار داستان دیگر که اقای نوبخت حرفه ای انرا برای مردم تعریف کرده ولی پس از اجرای برجام بالای 20 میلیارد دلار هواپیمای ا380 را خرید وباند مافیای پژورا برکشور حاکم کرد وباج داد وهمه اش شد واردات ایا چالشها اولویت بندی شده بودند که خرید ارباس در اولویت بود ؟یا این تصمیمات لیبرال منشانه را اتاق بازرگانی گرفت ؟که در یادداشتهای رئیس اتاق خود میگوید اعضا در پوست خود نمیگنجند !!هواپیمای ارباس برای کشوری خوب است که زیر ساختهای صنعت توریسم را اماده کرده باشد وتمام اقتصاد رشد مثبت داشته وبحرا اقتصادی وبحرا تقاضا حاکم نباشد ،چند نفر درسال با هواپیما سفر میکنند ؟مگر نه اینکه 50 درصد این مسافران کارمندان دولت وسفرهای بیخودی است جاده های ترانزیت وبزرگ راهها وراههای روستایی وقطارسریع به تمامی نقاط کشور تکمیل است فقط تنها چالش کشور هواپیمای ار باس بود ؟؟!!!بله اعضا ی اتاق بازرگانی ودولتیان طرفدار لیبرالیسم که تا دیروز سیستم کوپنی را به مردم تجویز میکردند ویکپارچه سوسیالیسم بودند از فقر مردم خبر ندارند که 70 درصد به مرز خط فقر رفته اند ،صنعت در احتضار وکشاورزی غرق ابی دارد به اب شور میرسد فارغ التحصیلان بی تخصص از سرو کول خانواده ها با جیب خالی مانده اند توان حرکت ندارند بعد ار باس های کلاس وفلان را کم دارند که عکس هایشان جوانان مارا به کار افرینی میرساند !!!هر کشوری پتانسیلهایی بالقوه وبالفعل دارد که مسافرت هوایی اخری انست باید از دردها گفت ونوشت از طلب پیمانکاران وخواب صنعت ساختمان وراه ولی ظاهرا وزیر صنعت هم مثل اتاق باید خوش خوشانش باشد که مافیای خودرو ادامه میابد !!! (3508094) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۹:۰۱:۰۷
دوستان آمار نشان مى دهد كه هواپيماى موفقى نبوده است.خارج از ذوق و مخالفت. (3508569) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۱۰ ۱۹:۴۸:۰۷
ادم متعجب می مونه که وقتی رییس جمهور یک کشور را برای عقد قراردادو کنفرانس مطبوعاتی به یک موزه می برند و زیر مجسمه یک اسب و سوار به ان بزرگی می نشانند چرا رییس جمهور شک نکرده که چرا برای عقد قرارداد او را به یک همچین مکانی اورده اند در صورتی که رسم است اینگونه کار ها معمولا در کاخ ریاست جمهوری یا حد اقل در ساختمان وزارت خارجه انجام می شود دوما از این گذشته نوع و مبلغ قرارداد هایی است که امضا شده گفته شد بیست سی میلیارد دلار از پول های ایران صرف خرید 118 هواپیمای ایر باس شده است واقعا ایا با این پول نمی شد بیکاری هزاران جوان ایرانی را از بین برد و ارامش را به میلیون ها خانوار ایرانی که گرفتا ر معزل بیکاری جوانشان را دارند برطرف کرد مگر چند در صد از مردم ایران با هوا پیما سفر می کنند که گفته شده تنها یک فرودگاه فقط میتواند نشست و برخاست این هوا پیما را تدارک کند معلوم میشود این هوا پیماها تنها برای سفر از ما بهتران به سواحل فرانسه و انتالیا و جزایر هونولولو و مالزی و ... بکار خواهند رفت که عمده انها برای خوشگذرانی ثروتمندان در بارها و قمار خانه ها و سواحل انچنانی به انجا سفر می کنند واقعا راه بهتری برای خرج کردن این پول های به اعتقاد اقایان باد اورده وجود نداشت در قرارداد دیگری دو هزار کیلومتر خط لوله نفت و گاز به فرانسوی ها داده شد مگر شرکت های ایرانی سالها این کار را نکرده اند که حالا باید فرانسوی ها با چند برابر قیمت بیایند این را انجام دهند مگر شرکت پژوی فرانسه همان شرکتی نیست که در سالهای تحریم دست ایران را در پوست گردو گذاشت و زیر قرارداد زد و ایران را ترک کرد مگر شرکت توتال همان شرکتی نیست که کار پارس جنوبی را نیمه کاره رها کرد و رفت تا ما از انجام ان عاجز بمانیم مگر نگفته اند که مومن دو بار از یک سورا خ گزیده نمی شود تا کی باید به اینها باج داد و پول این مردم بد بخت را به کام انها ریخت الی اخر (3508715) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۰۹:۵۸:۲۹
حالا چرا اینهمه هواپیما ، آیا نمیشد از بخشی از پول آن صنایع مختلف نوسازی میشد ؟ (3509979) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۱۱:۱۶:۱۲
از دولت آقای روحانی تشکر بسیار میکنم واقعا خوب دارید پیش میرید
مچکرم واقعا دارید به نفع ایران کار میکنید...فقط کمی سواد میخواهد که درک کنیم این همه تلاش دولت رو (3510192) (alef-3)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۱۵:۰۱:۳۵
کاش پولی که صرف واردات این هواپیماها شد صرف توسعه حمل و نقل ریلی کشور می شد، چند درصد مردم ایران توان پرداخت هزینه مسافرت های هوایی رو دارن؟ قشر متوسط به پایین دنبال حمل و نقل ارزان و مطمئن استف البته می توانستیم بای موارد ضروری واردات محدودی هواپیمای سبک داشته باشیم، کمی هم به تحقیق و توسعه در زمینه صنعت هوایی اختصاص دهیم، این واردات یارانه ای بزرگ برای 5% قشر پر درآمد جامعه است. (3510935) (alef-11)
 
امین علیپور ماکویی
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۱۸:۲۲:۰۸
با توجه به تقویت ناوگان هوایی از نظر منقولات امید به این است که از نظر کارد و پرسنل نیز تقویت شود .
آرزوی هر ایرانی علی الخصوص سرپرستان خانوار , رهایی از رکود و افزایش فرصتهای شغلی برای جوانان مجرب و تحصیل کرده ایران اسلامی میباشد .
آرزوی پیشرفت روز افزون
امین علیپور ماکویی
منظقه آراد ماکو (3511520) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.