نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 31391
استيضاح وزير آموزش و پرورش؛ چرا نه؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۷
دستگاه عظيم، پيچيده و حساس آموزش و پرورش، از آنجا كه رسالت و مأموريت نهادينه كردن هنجارها و ارزش‌ها ديني و ملي و آموزش مهم‌ترين پيش‌ نيازهاي توسعه و سرمايه‌هاي اجتماعي را بر عهده دارد، معمولاً بيش از ساير دستگاه‌ها در كانون توجه و حساسيت گروه‌هاي جامعه و نمايندگان مردم در مجلس قرار مي‌گيرد. مردم گران بهاترين سرمايه‌هاي زندگي خود يعني، فرزندان و نونهالانشان را به مدارس و آموزش و پرورش مي‌سپارند و كاركنان اين دستگاه كه بيش ازنيمي از نيروهاي مشمول نظام هماهنگ پرداخت را شامل مي‌شوند، در 150 هزار مدرسه در اقصي نقاط داخل و خارج كشور به خدمت‌رساني مشغولند. بديهي است به همين نسبت مديران و مسوولان آموزش و پرورش و در رأس آن وزير اين دستگاه، بيش از ساير وزرا در زير ذره‌بين افكار عمومي و قضاوت‌هاي فردي و اجتماعي قرار مي‌گيرد.

بنابراين، حساسيت‌ها و انتظارات بالاي اجتماعي از وزير آموزش و پرورش از يك سو و محدوديت و تنگناهاي مالي، انساني، قانوني و فرهنگي براي پاسخ به مطالبات عمومي، به راحتي مسوولان و وزير اين دستگاه را در معرض نقد و سؤال قرار مي‌دهد. اين كيفيت معمولاً به دليل دخالت شديد سلايق منطقه‌اي در عزل و نصب مديران و ورود ديدگاه‌هاي سياسي، جناحي و صنفي در اين دستگاه نمود بيشتري مي‌يابد.

تعدد مراكز تصميم‌گيري در حوزه فرهنگي، ميل شديد مردم و گروه‌ها ي صنفي و سياسي به دخالت در امور تخصصي آموزشي و تربيتي، غلبه نگاه اشتغال جويانه و تمايل عمومي جامعه به ويژه بانوان براي ورود به آموزش و پرورش، وابستگي شديد مالي اين دستگاه به دولت، آستانه پايين تحمل اجتماعي و مقاومت براي اصلاح برخي كاستي‌ها و تغيير رويه ها در حوزه اداري و مالي  اين وزارت به ويژه در زمينه جابه جايي و ساماندهي نيروي انساني، موجب استمرار وضع موجود و تشديد نارسايي‌ها مي‌شود.

همچنين كليت و فراواني مشكلات موجود، غير عيني و كيفي بودن فعاليت‌هاي تعليم و تربيت، شرايط مناسبي را براي طرح سؤال و استيضاح از مسئولان آن آماده مي‌سازد

مرور اجمالي روند استيضاح در تاريخ مجلس كشور و بررسي دوره‌هاي زماني وزارت افراد مختلف در آموزش و پرورش، به ويژه در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد، وزراي آموزش و پرورش بيش از ساير وزيران در معرض حساسيت‌هاي اجتماعي بوده، با تعداد كم آرا از مجلس رأي اعتماد گرفته‌اند، همواره در معرض استيضاح و سوال قرار داشته و عمدتاً با شرايط بسيار دشوار سياسي و مالي براي اجراي برنامه‌ها رو به رو بوده‌اند.

نتيجه بديهي اين كيفيت، نگراني وزرا از اجراي برنامه‌هاي بلندمدت و فراگير، روزمرگي، عوام زدگي و در نهايت نبود فرصت كافي براي اعمال سياست‌هاي متناسب در آموزش و پرورش است كه في‌نفسه فرآيندي زمان‌بر و ديربازده قلمداد مي‌شود.

ناتواني و يا تأخير آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات و حقوق كاركنان، بازنشستگان، سرانه مدارس‌، پاداش مناطق محروم و.... در نتيجه نارضايتي عمومي معلمان از مهم‌ترين مصاديق و موارد استيضاح وزراي آموزش و پرورش از جمله آقايان نجفي، مظفر، حاجي و فرشيدي بوده و متأسفانه در دوره وزارت كوتاه آقاي علي احمدي نيز تكرار شده است.

واقعيت آن است كه آموزش و پرورش كشور علاوه بر كمبودهاي مالي و اعتباري كه  در سالهاي اخير به بيش از 50 درصد اعتبارات مصوب آن رسيده است، با مشكلات حاد، مزمن و پيچيده‌ديگري نيز در زمينه هاي بهره وري و كيفيت بخشي  و توزيع متعادل منابع رو به رو است كه بنا به تجربه و اظهارنظر كارشناسان حل آنها جز با دريافت صحيح از مأموريت‌هاي اين دستگاه، همراهي، همنوايي و پشتيباني دولت و مجلس و مردم، ايجاد فرصت كافي و ثبات  نسبي براي مسوولان و مديرلن اين دستگاه قابل تصور نيست.

به عنوان مثال: ساماندهي كاركنان حداقل 1/1 ميليون نفري اين دستگاه و ايجاد سازوكار و قانونمند كردن ايجاد مدارس و تراكم كلاس‌ها از ضرورت‌هايي است كه تأخير در اجراي آن، به اتلاف بيش از پيش منابع و پيچيدگي بيشتر دشواري‌ها منجر خواهد شد.

توسعه بي‌رويه مدارس و كلاس‌ها در 10 سال اخير، علي‌رغم كاهش جمعيت دانش‌آموزان، كمبود شديد معلم در مناطق محروم و در نتيجه استفاده از حدود 60 هزار حق‌التدريس و سرباز معلم در اين مناطق و از سوي ديگر وجود حدود 50 هزار نيروي حقوق‌بگير مازاد و فاقد كلاس‌ درس در شهرهاي بزرگ، از جمله معضلات بديهي در ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش است. در 10 سال اخير با وجود اين كه تعداد دانش‌آموزان از حدود 19 ميليون به 13 ميليون (حدود 30درصد) كاهش يافت، تعداد مدارس و آموزشگاه‌ها از حدود 100 هزار به حدود 150 هزار واحد (50درصد) افزايش يافت، در حالي كه تعداد كاركنان تغيير قابل توجهي نداشته است، گرچه اين امر ممكن است ظاهراً حسن و نشان‌ دهنده گسترش خدمات آموزشي باشد، ولي در عين حال مبين فقدان ضوابط مشخص و قانونمند در ايجاد مدارس، پرداخت هزينه‌هاي اضافه بابت  ايجاد مدارس غير ضرور و ابهام در برنامه‌ها و پرداخت هاست. ضمن آن وزارت آموزش و پرورش همواره از حدود 10درصد(حدود 100 هزار نفر) از نيروهاي خود به دليل مأموريت به ساير دستگاه‌ها انواع مرخصي‌ها، تقليل ساعات كار معلمان و... استفاده نمي‌كند، در حالي كه اغلب حقوق و مزاياي اين افراد پرداخت مي‌شود، كه توجه به آن ، لزوم ساماندهي و شفاف سازي فعاليت ها را مضاعف مي سازد.

همچنين در حال حاضر (با توجه به تعداد 13 ميليون دانش‌آموز در برابر 1/1 ميليون نفر كاركنان)، نسبت دانش‌آموز به نيروي انساني در آموزش و پرورش كشور به عدد 11 نزديك شده است در حالي كه حتي در پيشرفته‌ترين و غني‌ترين كشورهاي جهان، اين عدد بسيار بالاتر است، به عنوان مثال: آموزش و پرورش كشور تركيه كه از نظر تركيب و ساخت و تعداد جمعيت دانش‌آموزي و پراكندگي جغرافيايي مشابه كشور ماست، با حدود 600 هزار نفر اداره مي‌شود، در حالي كه آموزش و پرورش ما حدود دو برابر آن نيروي انساني در اختيار دارد.

بنابر اصل اقدام براي ساماندهي و مديريت نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش از سوي وزير فعلي آموزش و پرورش (آقاي علي احمدي) امري بسيار لازم و شايسته و مطابق مقررات و قوانين موجود و سياست هاي نظام است. اما متأسفانه به دليل، كم توجهي به شرايط اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي و جغرافيايي و تعجيل در ارسال بخشنامه مربوط، با واكنش و اعتراض برخي از نمايندگان و كاركنان اين وزارت همراه شده كه پس از رايزني‌ها و نشست‌هاي كارشناسي، انعطاف لازم در اين بخشنامه ايجاد و با واگذاري اختيارات بيشتر به استان‌ها و شوراهاي استاني و منطقه ايي، زمينه اجراي تدريجي ساماندهي منابع فراهم تر گرديد.

بي ترديد به دليل نهادينه شدن برخي ناهنجاري‌ها، گستردگي و حجم نيروي انساني و نيز دخالت متغيرهاي جغرافيايي، جنسيتي، دوره تحصيلي و مقطع تحصيلي، رشته‌هاي شغلي و... اجراي آن دشوار و با عكس‌العمل‌هاي فردي، اجتماعي و سياسي روبرو است. ليكن بررسي اجمالي و نظرخواهي از مسوولان آموزش و پرورش در مناطق و شهرستان‌ها، مبين رضايت نسبي آن‌ها پس از اصلاحات به عمل آمده در بخشنامه منظور است. گرچه قضاوت در اين باره به دليل گستردگي ابعاد  آن و عدم شروع سال تحصيلي  زود به نظر مي‌رسد  و به گزارشها و بررسي هاي دقيق تري نياز دارد.

از سوي ديگر تجربه نشان مي‌دهد كه با جابجايي وزرا، برنامه‌هاي پيشين يا اصولاً فراموش شده و پي‌گيري نمي‌شود و يا چنان استحاله و دگرگون مي‌شوند كه بعضا تشخيص آن از طرح نخستين به دشواري ممكن است.ايجاد مدارس نمونه مردمي در سال 1374- مدرسه محوري درسال  1379 ، ايجاد مدارس هيات امنايي در سال 1382 ، اجراي نظام جديد متوسطه و.... از اين جمله اند .نگراني  از آن است كه با جا بجايي وزير طرح ساماندهي نيروي انساني نيز به سر نوشت برنامه هاي پيشين دچار شده  و خسارات ناشي از تاخير ويا عدم اجراي آن كماكان دامنگير آموزش و پرورش باشد.

در حال حاضر آموزش و پرورش كشور با آسيب‌ها و نارسايي‌هاي سخت‌افزاري و محتوايي بسياري دست و پنجه نرم مي‌كند، جابجايي وزيري كه حدود 6 ماه از خدمتش مي‌گذرد، بيش از هر چيز بر نظام آموزشي كشور آسيب مي‌زند و به دلسردي مسوولان اين دستگاه و ركود امور جاري آن مي‌انجامد. بنابراين استيضاح و يا بركناري وزير آموزش و پرورش در حالي كه توان و تخصص كافي برنامه‌ريزي و عزم اجراي برنامه‌ها در او ديده مي‌شود و در شرايطي كه كمتر از يك سال به پايان كار دولت نهم باقي مانده، در واقع از دست دادن ظرفيت و فرصت ايجاد شده و قبول استمرار و حتي تشديد نارسايي‌هاي گذشته است

همچنين استيضاح وزير آموزش و پرورش گرچه جز اختيارات قانوني نمايندگان است، اما توجه بيشتر به محورهاي استيضاح كه بر موضوعات ساختاري اين وزارت از جمله: كسري بودجه و عدم امكان پرداخت مطالبات و رفع مشكلات مالي ادارات و بند(و) ماده 52 قانون برنامه چهارم مبني بر «افزايش انگيزه شغلي معلمان با تأمين جايگاه و منزلت حرفه‌اي مناسب و اصلاح نظام پرداخت متناسب با ميزان بهره‌وري و كيفيت خدمات آن‌ها" و همچنين استخدام حق‌التدريس‌ها، با (وجود كسري حدود 7000 ميليارد توماني) و ..... اشاره دارد، حاكي است كه استيضاح كنندگان به شرايط محيطي  اين وزارت ، محدوديت شديد فرصت‌ و امكانات در اختيار وزير و تناسب آن براي اجراي موارد مطرح شده، توجه كافي مبذول نداشته‌اند و يا ضرورت اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني را باور ندارند.

ساير موارد استيضاح از جمله ناتواني وزير در درك مسايل آموزش و پرورش و نارضايتي 90درصد فرهنگيان از محورهاي قابل بحث است.

علاوه بر دلايل كارشناسي و دروني آموزش و پرورش، ذكر شده، استيضاح وزير اين دستگاه از منظر موقعيت سياسي و زماني نيز نامناسب به نظر مي‌رسد. در حالي كه به پايان مهلت قانوني دولت نهم فرصت چنداني نمانده، و در آستانه آغاز سال تحصيلي جابجايي وزير عملاً به تشتت و سردرگمي بيشتر اين وزارت مي‌انجامد و عوارض نامطلوب آن مجموعه نظام آموزشي و سياسي كشور را به شدت تحت تأثير قرار مي‌دهد.

ابتكار و توصيه مقام معظم رهبري در اواخر سال 1383 مبني بر دعوت به آرامش و در زماني كه استيضاح وزير وقت آموزش و پرورش (آقاي حاجي) مطرح بود، شاهد مثال اين ادعاست. كه  آموزش و پرورش براي عبور از تنگناهاي سخت و مشكلات ساختاري خود كه در طي سالهاي گذشته و به دلايل گوناگون ايجاد شده‌اند، نيازمند آرامش ، ثبات، برنامه‌ريزي، عزم اجرا، همراهي عمومي است.

اميد مي‌رود با پرهيز از در گير كردن آموزش و پرورش با موضوعات سياسي و غير كارشناسانه ، پايبندي به شاخص‌ها و شرايط تعيين شده در طرح ساماندهي نيروي انساني وا فزايش بهره وري ، توزيع منابع و امكانات در آموزش و پرورش از ساختاري منطقي و مطابق با مصالح ملي و عالي نظام تبعيت كند.و به ايجاد تحول مورد نظر مقام معظم رهبري در آموزش و پرورش سرعت بيشتري ببخشد .
  
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۰:۱۸
متاسفانه ضعف تصمیم گیری در مجالس هفتم و هشتم بی داد می کند نمایندگان قادر به تصمیم گیری درست نیستند و یا احساسی تصمیم گیری می کنند و خیلی زود پشیمان این خصوصیت در مورد قویترین نمایندگان دو دوره نیز صادق است. - احساس نداشتن نمایندگی ملت و بیشتر و یا در برخی مواقع کاملا در خدمت دولت بودن دومین ضعف هر دو مجلس است. در حالی که نقاد دولت بودن و نظارت دقیق بر عملکرد دولت خدمت بیشتری به دولت است تا حمایت بی منطق- (78120)
 
کامبیز
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۰:۰۷:۱۴
استیضاح وزرای ناکارامد لازم وضروری است ولی متاسفانه در این سالها دیده شده که از این ابزار برای معامله بعضی از نمایندگان با دولت استفاده میشودولذا نمیتوان انرا جدی گرفت . (78124)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۰:۳۴:۱۳
چرا درهفته معلم معلمان فرهيختگان جامعه هستند ولي دربين 1200000نفرفرهيخته يك نفر شايسته وزارت نيست قابل توجه نمايندگان محترم مجلس كه حرف زدنشان رامديون معلمان مباشند؟! (78130)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۰:۳۵:۳۷
بنام خدا ابتدا از اينكه مجددا فعاليت ميكنيد خوشحالم گرچه در خيلي از زمينه ها با نظراتتان موافق نبودم ولي در فضاي نقد منصفانه ميتوانيد وزنه خوبي باشيد. در خصوص مقاله بالا:
مطلب خوبي است و صرفنظر از شخص وزير آموزش و پرورش و دولت و ... بر اساس تجربيات موجود به جرأت ميتوان گفت اقدام آقاي وزير در اصلاح نيروي انساني آموزش و پرورش اساسي ترين اقدام در آموزش و پرورش است كه مطمئنا نتايج مثبتي خواهد داشت كه در مقاله نيز به گوشه هايي از آنها اشاره شده بود. حال چرا برخي از نمايندگان با اين موضوع كه اتفاقا منطبق بر برنامه چهارم توسعه هم هست برخورد اينچنيني ميكنند سؤالي است كه بايد از خودشان پرسيد. بهر حال وزير نبايد ذره اي از اين موضع كوتاه بيايد حتي به قيمت عدم كسب رأي اعتماد تا بتواند در مقابل آيندگان و در پيشگاه خدا پاسخگو باشد. (78131)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۰:۴۵:۴۹
از همین آغاز کار مشخص است که مردم نمی توانند امیدی به مجلس هشتم ببندند. دمدمی مزاجی و تحت تاثیر لابی یا وعده های دولت قرار گرفتن مثل روز آشکار شده است. قبل از تعطیلات مجلس200 نماینده به اظهارات مشایی اعتراض کردند بعد از تعطیلات این تعداد به 57 نفر کاهش یافت. وزیر آموزش و پرورش را 82 نماینده استیضاح می کنند بعد 40 نفر ظرف دو سه روز نظرشان عوض میشود! از به بوته فراموشی سپرده شدن مدرک جعلی آقای وزیر کشور باید به خدا پناه برد و پرسید آیا این نمایندگان از اسلام که بگذریم به اصول اولیه انسانیت پایدار هستند؟! (78132)
 
مهدی حیدری
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۴:۱۲
با استیضاح وزیر اموزش و پرورش به عنوان یک معلم مخالفم . چرا که چه ایشان رای بیاورد و چه نیاورد هیچ تغییری در اموزش و پرورش ایجاد نمیشود . چرا که تا زمانی که تفکر حاکم بر آموزش و پرورش عوض نشود هیچ تغییر بنیادی در ان شکل نمی گیرد . نمایندگان به جای سیاسی بازی بیایند و مشکلات اموزش و پرورش را که قانونی و ساختاری است حل کنند . به طور مثال فکری برای اموزش و پرورش رایگان و حل مشکل قانونی پول گرفتن کنند . برنامه ایی برای حل مشکلات معیشتی و بودجه ای این وزارت خانه بریزند و ساختار بیمار اموزشی کشور را با طرح ها و برنامه های خود اصلاح کنند نه اینکه به خاطر عوض کردن فلان رییس و فلان مدیر منطقه یا سازمان وزیر را عوض کنند . (78138)
 
كاوه
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۵:۵۹
قطعا امضا 80 نماينده براي استيضاح يك وزير و پس از آن حذف 40 امضا تداعي كننده‌ي نوعي معامله سياسي است!
شايد توصيه‌اي، شايد دستوري و ....
در هر حال اين برخورد در شان مجلس يك كشور نيست؟ و نشان از پريشان خاطري نمايندگان محترم دارد!
اينكه آقاي وزير نه ماه ديگر وزير است، توجيه مناسبي نبوده و اگر لياقت اين منصب را ندارند، نه ماه خود بيش از 20 درصد يك دوره رياست جمهوري است.

مهمتر از مطالب بالا اينكه، وظيفه چه نهاد و سازماني است كه تعداد نيروي انساني، مدرسه، دانش‌آموز، و .... را پيش بيني نمايد، چرا برنامه‌هاي توسعه اينقدر بي مطالعه تدوين مي‌شوند كه اين ناهنجاري‌ها پيش آيد!
چرا سازمان مديريت به جاي آنكه تقويت شود، منحل مي‌شود؟ (78140)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۱:۴۳:۱۷
استيضاح ايشان كار درستي است ولي متاسفانه با زد و بند هاي نمايندگان راي نمي آورد (78141)
 
خاتون
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۱:۵۹:۳۲
سلام دوستان از اينكه يكي ديگر از سايتهاي فعال باز شد خدا را شكر و تبريك مي گويم و اما در مقوله استيضاح وزير آموزش و پرورش متاسفانه آموزش و پرورش در ايران به يك بعد سياسي تبديل شده است ديگر نه قانوني بر ان حاكم است و نه كسي پايبند به قوانين. اولين قانون اموزش و پرورش در قانون اساسي است كه درس خواندن هر ايراني تا پايان متوسطه رايگان است اما ساليان درازي است كه اين قانون نقض شده است . هر سال در زمان ثبت نام مي گويند حق پول گرفتن از كسي را نداريد اما من مدير بايد با مردم بيچاره درگير شوم چون از طرفي به ما مي گويند خرج مدرسه با خودتان است و از مردم كمك بگيريد متاسفانه مدرسه ها شده فقير و غني هر كسي پول بيشتري بدهد در مدرسه بهتري ثبت نام مي شود . زماني كه خود من مدرسه مي رفتم مدرسه ها با هم فرقي نداشت و هر مدرسه اي كه نزديك خانه بود ثبت نام مي كرديم اما هم اكنون در بعضي مدارس بهترين معلمان و امكانات وجود دارد و همه دانش آموزان زرنگ در يك مدرسه جمع مي شوند و مدرسه هاي پايين شهر با حداقل امكانات گاهي از يك بخاري براي گرم كردن دانش آموز محروم است چه كسي ميخواد به اين اختلاف طيقاتي كه وزارت آموزش و پرورش به وجود اورده رسيدگي كند. مسئولين مدارس از معلمان مي خواهند كه بخاطر اينكه رتبه مدرسه بالا برود به دانش اموزان نمره مجاني بدهند و ..... خدا رحم كند و فردي دلسوز و مدير به وزارت برسد نه فردي سياسي ! (78142)
 
م صاد
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۲:۴۷:۰۵
اصلاح نیروی انسانی؟آیا منظورتان ممنوعیت پذیرش مراکز تربیت معلم و به تعطیلی کشاندن آنهاست؟یا ممنوعیت تربیت دبیردر دانشگاه شهید رجایی؟به نظر شما این اصلاح است یا افساد؟تغییرات عجیب و غریب در قوانین انتقال فرهنگیان نیز باید به صورت کلی مورد بررسی قرار داد.اینکه معلمانی در دهها کیلومتر د.رتر از محل زندگیشان تدریس کنند و به یکباره امیدی که برای نزدیکی به محل سکونتشان وجود داشته به نومیدی بدل شود چه تاثیری در عملکرد آنان خواهد داشت و نیز آیا اگر به بهانه ی نزدیکی به پایانکار دولت وزرارا از استیضاح معاف کنیم آیا این خود عاملی برای بی توجخی وزرا به عملکرد صحیح نخواهد بود؟ (78144)
 
علی
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۳:۱۰:۴۱
متاسفانه غالب مطالب آورده شده در این مقاله تکرار حرفهای غیر کارشناسی آقای وزیر است.
مهمترین موضوع گفته شده در مقاله این است که: تعداد دانش آموز کم شده اما تعداد معلمان ثابت است.
گفتن این موضوع ناشی از عدم شناخت از مسائل آموزش و پرورش است.
علت های ایجاد موضوع پیش گفته عبارتند از:
1-بزرگترین علت ایجاد این موضوع کم شدن جمعیت در روستاهاست در روستایی که قبلا 30 دانش آموز یک کلاس تشکیل میدادند حالا 10 نفر کلاس تشکیل می دهند حالا به نظر نویسنده باید این کلاسها در روستاها حذف شود؟ و تمام تلاشها برای کاهش بیسوادی به باد برود؟ در شهرها حتی قبل از طرحهای آقای وزیر کلاسها با تراکم بسیار زیاد دانش آموز تشکیل می گردید(مگر خود والدین شاگردان همواره از شلوغی کلاس گلایه نداشته اند)
2-بخش دیگری از این مسئله به علت گسترش زیاد مدارس عالی فنی تحت پوشش آموزش و پرورش در این سالهاست است که مدارک کاردانی فنی به دانش آموزان هنرستانی می دهد.تا آموزش رشته های فنی گسترش یابد و با مشکل تئوری بودن صرف دروس در آموزش و پرورش مقابله شود هر چند میتوان این بخش را از آموزش و پرورش منفک کرد و چند ده هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش کاست اما در کل در وزارتخانه دیگری دولت باید هزینه بپردازد که در دید کلان برای کشور تفاوتی ندارد.
3-بخش دیگری از موضوع به ایجاد پژوهشسراها در آموزش و پرورش این سالها بر می گردد تا روح پژوهش به دانش آموزان دمیده شود هر چند با ندادن بودجه توسط وزیر به این مراکز، با این وضعیت تعطیلی آنها بهتر از باز بودن آنها می باشد
4-تعدادی از کارمندان آموزش و پرورش که نفوذ سیاسی دارند در برخی مراکز تربیت معلم ، سازمانهای آموزش و پرورش و ..... مشغول وقت گذرانی هستند که آقای وزیر هرگز برنامه ای برای مقابله با این موضوع نداشته اند و فقط به کادر زحمت کش معلم فشار آورده اند.


به نظر بنده که 14 سال به تدریس در آموزش و پرورش مشغولم بزرگترین هنر این وزیر ایجاد اذیت و آزار روحی برای فرهنگیان بوده است آیا ندادن انتقالی به زوجین فرهنگی ساکن در 2 استان مختلف و

ندادن ماموریت برای ادامه تحصیل هم برای صرفه جویی مالی است یا صرفا برا ی حالگیری از فرهنگیان؟
آیا جابجایی های حزبی نیروها به خاطر صرفه جویی مالی است؟
آیا تخلفات گسترده در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان و رد کردن اکثر نمرات بالا و فرستادن نمرات پایینتر هم به قصد صرفه جویی است؟ و آیا قبولی 46 اصفهانی از مجموع 270 قبولی نهایی این آزمون به دلیل صرفه جویی در بودجه بوده است؟
رفتارهای طلبکارانه و بد با چطور؟ به خاطر صرفه جویی است؟ (78150)
 
یک ایرانی
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۳:۱۸:۲۲
با سلام من نیز یکی از 1/1 میلیون نفری هستم که در این کلاف سر درگم ارتزاق میکنم خودم را به هر دری میزنم تا از این کلاف برهانم چونکه به هیچ بعد انسان توجه نمی شود در این کلاف نه میشود تلاش دو چندان کرد که بهتر بود چونکه هیچ توفیری بین بد و خوب نمیشود . ننه به ارتقا علمی نه به ارتقا مهارتی نه به ... اهمیت میدهن
از این وزیر جدید هم هیچ خیری به ما نرسید هنوز پاداش مناطق محروم 85و86 و حق التدریس 87 را پرداخت نکرده من با چه امیدی میتوانم به فرزندان این میهن درس دهم پس خواهشمنداست یک فرد قابل آشنا به وزارت را انتخاب نمایید (78151)
 
سید محمد
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۳:۳۵:۴۲
استیضاح یعنی طلب توضیح. باید توضیح بدهند. اما اینکه لزوما تغییر دهند وزیر را شاید کار غلطی باشد. مشکلات آموزش و پرورش زیاد است و آقای علی احمدی هم در این زمینه تازه کارند و حضورشان تقریبا برای جامعه فرهنگیان قابل تحمل نیست. اما باید توجه شود اکثر مشکلات ایجاد شده این 2و3 ساله علتش کمبود شدید بودجه بوده که به دلیل توجه نشدن دقیق به نیازمندی های مالی آموزش و پرورش است. نبود سرانه دانش آموزان و ... نتایج این عدم توجه است. بنابراین بیشتر مشکل بر گردن جناب ایشان نمی باشد. یا علی. (78156)
 
علي اكبر
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۴:۱۹:۵۰
اين بنده خدا كه هنوز مركب ابلاغ او خشك نشده(وزير آموزش و پرورش) چرا مورد غضب نمايندگان محترم قرار گرفته است
چرا از وزير جهاد كشاورزي كسي سوال نمي كند كه كشور را. انداخته و بعد هم به راحتي به گردن خشكسالي مي اندازد
متاسفانه هيچ برنامه اي در وزارت جهاد كشاورزي وجود ندارد كه بشود به ان اميدوار بود در حالي مهمترين وزارتخانه در مجموعه دولت است اما ضعيفترين . (78147)
 
سید حسین
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۹:۵۶
در صورت صحت چنین خبری، ای وای به حال ما که اختیارمان را به چنین نمایندگانی داده ایم.اگر علت سئوال و استیضاح درست بود و با عقل و تعقل به آن رسیده اید چرا حرفتان را پس میگیرید و اگر هم سئوال ناثواب کرده اید پس عقل و تعقلتان کجاست؟
در دوران ریاست فعلی مجلس بر سازمان صدا و سیما، تحقیق و تفحصی از سوی مجلس از صدا و سیما بعمل آمد.ریاست آن موقع سازمان هم هر چه دلش خواست از بی اطلاعی و... نمایندگان آن روز گفت و یک مرد هم پیدا نشد که بگوید ای نمایندگان اگر حرفتان حساب است چرا دفاع نمیکنید و اگر ناحساب است با کدام عقل و منطق آنرا گفتید. اینهم نمونه ای همیشگی از آنچه در این خانه ملت میگذرد؟ (78164)
 
خاكي
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۴:۵۶:۴۸
بنام خدا
با سلام بايستي عرض كنم نمايندگاني كه دم از استيضاح زدند سپس حرف خود را پس گرفتند افرادي دمدمي مزاج و نان به نرخ روز خورند در خبر اعلام شده كه نمايندگان از پيگيري مشكلات در آموزش و پرورش قانع شدند ! بيشتر مايه تأسف است كه اين نمايندگان چگونه از مشكلات معلمان و بويژه حق التدريسان فراموش نموده اند و از باز پس گيري حقوق از دست رفته اين قشر زحمت كش دست برداشتند انشاء الله در قيامت پاسخگوي ملت خواهند بود (78170)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۷:۴۱
با یک معا مله سیاسی دیگر این وزیر نیز کارش به استیضاح نخواهد کشید.
نمایندگانی که نامه را امضا کرده اند در متن آنچه نوشته اند اگر درست باشد واقعا فاجعه در آموزش و پرورش رخ داده است.چطور حاضر میشوند برای 9 ماه دیگر ایشان وزیر باشد.والله یک ساعت نیز حرام است گناه میکند (78175)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۱:۳۱:۰۵
وبالاخره طبق پيشبيني ها استيضاح منتفي شد بله آقايان دلشان براي امثال من باهفت سال سابقه كار وداشتن دو فرزند نمي سوزد كه حالا بايد به فكر راحت كردن خود وفرزندانم ازاين زندگي باشم آقايان نبايد با پنج ميليون حقوق به فكر من وامثال من با سي ودوسال سن وفرصت هاي ازدست رفته شغلي باشند تا ماباشيم ديگر گول شعارهاي دروغين نخوريم. (78231)
 
منصور
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۷:۴۹:۴۶
از اينکه سايت الف آغاز بکارکرد خوشحالم به همان اندازه که از فيلتر شدن ان ناراحت شدم
از ابتدا انتخاب وزير محترم آموزش وپرورش فعلي کار صحيحي نبود چرا که ايشان دراين مجموعه عظيم عملکردي نداشته و فقط توانسته بود تعدادي از مدارس را بعنوان مکاني براي پيام نور از آموزش وپرورش بگيرد
اما به نمايندگان ملت توصيه ميکنم نظم و انضباط -وفاي به عهد رارعايت کنيد تا انشاالله درپايان دوره درپيشگاه خداوند و وجدان خود شرمنده نباشيد بنده درنطر ندارم که کسي را متهم به بي کفايتي ويا وکيل الدوله نمايم ولي به جرات ميتوان گفت لابي هاي قويي در مجلس هفتم وهشتم وجود داشته ودارد که خدا کند به جهت رضايت خداو خدمت به مردم و اسلام باشد راي اعتماد- سئوال - استيضاح حق نماينده است ولي قبل از هر عملي تفکر اولي تر از حق است (78273)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۸:۳۷:۴۷
باسمه تعالی
نگاه تحلیلی به عملکرد دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاددرارتباط با آموزش وپرورش واقعیات انکار ناپذیری از اهتمام ضعیف دولت محترم به این وزارتخانه مهم وکلیدی را نشان می دهد که با مباحث وقول های این استاد محترم دانشگاه قبل از انتخابات مغایرت های جدی دارد.حفظ آرامش و اصلاح امور فرهنگیان جهت ورود این آرامش به کلاس های درس وجامعه می تواند از فاکتورهای موثر در ارزیابی عملکردهر دولت فرهنگ دوست قلمداد شود,که متاسفانه تاکنون این گونه نبوده است. مروری گذرا براین جریان نشان از گماردن سرپرست در ابتدا -تایید نشدن وزیر معرفی شده - رای پایین وزیر بعدی - استیضاح نامبرده وگرفتن تایید از مجلس - برکناری ایشان با دستور ریاست جمهوری- معرفی فردی ناآشنا با فضای حاکم برآموزش وپرورش - انتصاب افراد نا آگاه از دانشگاه پیام نورو افرادی بدون داشتن صلاحیت و مدرک مناسب در راس بعضی از امور-برهم زدن آرامش ستاد ,استان ها ومناطق با ارسال بخشنامه غیر کارشناسی ساماندهی- طرح استیضاح و...
بااین تفاسیر این سئوال مطرح است که آیا ریاست محترم جمهور ,مجلس محترم شورای اسلامی یا وزرا وسرپرستان محترم در جهت ایجاد آرامش به فضای حاکم برمدارس وآموزش وپرورش حرکت کرده اند ؟ویا متاسفانه دلشغولی ودلواپسی را به معلمان دلسوزوجامعه فرهنگی ودر نتیجه فرزندان وجوانان عزیزمان پیش کش کرده اند. (78287)
 
علی احمد مرادی نیا
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۸:۴۲:۰۰
متاسف شدم از اینکه مجلس به جای رسیدگی به امور جامعه شده است مجلس کار چاق کن و به خاطر مصالح خود حق یک میلیون ودویست هزار فرهنگی را به راحتی معامله می کنند،آهای آقایانی که از صدقه سری فرهنگیان وارد مجلس شده اید این رسم مروت و جوانمردی؟ کجا رفت غیرت شما آیا وزیری که . نباید استیضاح شود؟آیا وزیری که . نباید استیضاح شود؟آیا وزیری که ب. نباید استیضاح شود(در مراسم معارفه جناب آقای دکتر محمدیان و آقای مهندس نوید)آیا وزریری که براحتی این همه نیروی کارآمد وزبده که زمانی تامین کننده تمامی دستگاه های کشور بود واکنون به یمن وجود ایشان نیرو از دانشگاه پیام نور وارد می کند و می گوید در آموزش وپرورش افرادی شایسته وجود ندارد نباید استیضاح شود؟آیا وزیری که . نباید استیضاح شودمانند .) در کجا سراغ دارید که یک راننده .؟ یعنی این قدر آموزش وپرورش خار و ذلیل شده است؟
آقایان نماینده آینده شما و فرزندان شما به آموزش وپرورش وابسته است چرا این در حق آموزش وپرورش ظلم می کنید؟
آیا نتیجه این بی اعتنایی شما به آموزش وپرورش را در جامعه نمی بینید؟ شما آموزش وپرورش را به امان خدا ول کرده اید و معلمان هم فرزندان شما را رها کرده اند که نتیجه اش این همه بی بندباری در جامعه است،آقایان این اول سحر است تا پایان روز فرصت زیاد است،به شما قول می دهم .، پس اگر می خواهید جامعه ثبات داشته باشد و براساس اصول انسانی پیش برود پس آموزش وپرورش را دریابید؟
جناب آقای رئیس جمهور در هیچ جای دنیا در آموزش وپرورش برای صرف هزینه صرفه جویی نمی کنند؟بلکه هزینه آن را دو برابر می کنند تا درآینده نتیجه آنرا ببینند؟
.. (78285)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۱۶:۰۶:۲۱
[quote ايا اقاي وزير ميدانند در كلاسهاي 40 نفره و حتي بيشتر چگونه ميتوان عدالتي كه شعار اقاي رييس جمهور بود را رعايت كرد يا اينكه ميدانند معلمان ناراضي تا چه حد ميتوانند باعث پيشرفت و موفقيت دانش اموزان شوند به نظر من وزيري كه كوچكترين مشكل وزارتخانه خود را نداند بهتر است از كار بركنار شود تا اسيب بيشتري به جامعه علمي و فرهنگي كشور وارد نكند . (78391)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۹:۱۲:۰۳
ترا بخدا معلومه مملكت چه خبره ؟
اين بيچاره 6 ماه نيست آومده مي خوان استيضاحش كنند . گراني و تورم بويژه در ماه مبارك رمضان بيداد مي كنه يكي بفكر استيضاح وزير بازرگاني نيست ؟
عجب شوي قشنگي ! (78293)
 
حسینی
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۰۹:۳۰:۳۵
1- شما نمایندگان با پس گرفتن امضاهای خود بیشترین ظلم را در حق فرهنگیان کردید؟ می دانیم که خداوند از سر تقصیر شما نخواهد گذشت چون خداوند حق خود را می بخشد و حق الناس را نمی بخشد وای به روزی که برای حساب در پیش گاه خداوند متعال حاضر شوید وای وای وای
2- چرا وزیر محترم از نیروهای متخصص آموزش وپرورش که دارای تخصص روابط عمومی هستند برای پست مدیرکلی این وزارت خانه استفاده نمی کند؟3- چرا وزیر محترم برای نظرات کارشناسی ارزشی قائل نیست؟
4- چرا وزیر در جلسه کمیسیون آموزش وتحقیقات به فرهنگیان توهین می کند وکسی پاسخگو نیست؟
5- چرا از نیروهای آموزش وپرورش در پست های کلیدی استفاده نمی شود؟
6- مشکل آموزش وپرورش ورود افراد غیر آموزش وپرورشی به آن است نه بودجه چون آگاهی کافی برای چگونگی هزینه آن را ندارنند.
7- چرا وزیر آموزش وپرورش براحتی دستور خروج نیروهای توانمند این دستگاه انسان ساز را صادر می کند؟
8- چرا کسانی که با هزینه آموزش وپرورش مدرک دکتری را می گیرند براحتی با خروج آنها موافقت می شود؟
9- چه کسانی چارت آموزش وپرورش را تهیه و تصویب کرده اند خیلی ناشیانه این چارت تهیه شده است.
10- به حوزه روابط عمومی دراین چارت(چارت جدید آموزش وپرورش) ظلم شده است؟در هیچ جای دنیا شما سراغ ندارید که روابط عمومی زیر نظر کسی به غیر از مدیریت مستقیم دستگاه قرار گیرد؟
11- چرا برای مشاورانی(غیر آموزش وپرورش) که وزیر منصوب کرده است ماهانه مبلغ یک میلیون تومان پول پرداخت می شود؟
12- مشاور خلاقیت و نوآوری وزیر چکار می کند؟که ماهی یک میلیون تومان پول می گیرد؟
13- ادب،نزاکت ،حفظ حرمت افراد،ایجاد روابط درست انسانی و... از شروط اصلی مدیریت است که در آموزش وپرورش...
14-جایگاه نیروهای ایثارگر و رزمنده در این دستگاه کجاست؟
15-چرا هر کسی که اظهار نظر می کند و برخلاف نظر مدیریت دستگاه است او را به مناطق آ.پ منتقل می کنند؟مانند آقای ص.ب که تنها متخصص رشته اقتصاد آموزش وپرورش بود؟
16- آیا آموزش وپرورش سازمان بازنشتگی است که بیشتر پست های آن در اختیار بازنشتگان است
17- و...
با تقدیر و تشکر از سایت خبری و تحلیلی الف (78303)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۱۲:۴۴:۴۷
آقاي رييس جمهور مثل آب خوردن در سال پاياني دولتشان وزير عوض ميكنند . ولي نمايندگان براي يك استيضاح ساده (كه معلوم هم نيست آخر به بركناري وزير منجر شود يا خير) هزار جور سبك سنگين ميكنند ! (78340)
 
مهدي مرادي
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۱۳:۱۴:۴۳
وزير آموزش و پرورش هر كس و از هر جا كه باشد وقتي به جنگ كسري وحشت ناك بودجه اين دستگاه مي رود شكست مي خورد و مورد غضب و نفرت فرهنگيان قرار مي گيرد وقتي همين حق و حقوق اندك آنها با تاخير پرداخت مي شود يا به تعويق مي افتد يا به ديون تبديل مي شود معيشت براي هر كسي اگر مهم باشد براي فرهنگيان اهميت مضاعف دارد چون احترام و منزلت آنها و مهم تر حرف شنوي شاگردان از آنها هم در گرو همين معيشت است يك معلم فقير كه حتي لباس مناسب خود را ممكن است نتواند تهيه كند كجا مورد توجه شاگردان واقع مي شود. اما اين مشكل را مجلس بايد حل كند مجلس اگر مي خواهد مسائل آموزش و پرورش را حل كند نبايد در وهله اول يقه وزير را بچسبد بلكه بايد ببيند به اين وزير چه داده است؟ و او با چه مشكلاتي روبروست كه فرصت و امكان پرداختن به ديگر مسائل را به او نمي دهد. به نظر من مجلس يك سال بايد بودجه را مطابق با خوسته آموزش و پرورش ببندد و مسائل اوليه او را در پرداخت ها حل كند و بعد از وزير بازخواست كند و گرنه وزيري كه 7 هزار ميليارد كسري دارد اگر به تعديل نيروي انساني دستگاه خود دست بزند نيازمند تشويق است اين شلختگي در بحث اعتبارات آموزش و پرورش را بايد مجلس حل كند كه از اول سال اين دستگاه و وزير و مديرش را دچار چالش مي كند و رابطه مديران و پرسنل را خصمانه مي كند و در آخر هم چون كسري ها در فصل اول است ناگزير است آن را بپردارد يعني نظام هر ساله در داستان كسري بودجه آموزش و پرورش هم چوب را مي خورد و هم پياز را . اين چه توقعي است كه از وزيري كه پول ندارد به معلمان موجودش بدهد بخواهيم كه معلمان ديگري را استخدام كند. اگر وزارت آموزش و پرورش با تعديل برنامه هاي خود به اين نتيجه برسد كه نياز به استخدام جديد ندارد درست تر است يا اين كه به صرف اين كه كساني چند سال حق التدريس بوده اند مجوز استخدام صادر كنيم و به خيل نيروهاي مازاد اين دستگاه اضافه كنيم اگر معيشت اين آدم ها مهم است خوب بيمه بيكاري بدهيد تا زماني كه كار براي اينها پيدا شود يا فكري براي بيكاري با گسترش توليد در كشور بكنيد. هيچ جايي از قانون حق استخدام براي حق التدريس ها وجود ندارد و آنها قانونا در استخدام در اولويت هم نيستند در فرايند رقابت بين متقاضيان معلمي آن كه صلاحيت بيشتري دارد بايد انتخاب شود (78350)
 
حسين .الف
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۰:۳۰:۰۷
دوست عزيزم :
واقعا كدام مسئولي به اين مطالب توجه مي كند . در ادامه بايد خدمتتان عرض كنم ماها فقط در انتخاباتها غيور و رشيد و فهيم هستيم و با اين نمايندگاني كه به مجلس فرستاديم كه ثبات فكري ندارند و خودشان امضا مي كنند و بعد پس ميگيرند مردم بايد چگونه فكر كنند شايد اينها توانسته اند با .. راي خود را عوض كردند و يا شايد تماس رئيس جمهور با آنها آنان را منقلب كرده و پي به اشتباه خود برده اند ف در اين اوضاع انتظار از اين نمايندگان كه در واقع مدافع دواتند و در مقابل عدم اجراي قوانين مصوب مجلس و دهن كجي دولت بي تفاوتند ، انتظار عبثي است .
و نكته جالب آن اين است كه همه اينها در دوران دولت و مجلسي است كه عدالتخواهي آنها پررنگ اما اجراي عدالتشان هيچ رنگي ندارد .
(78711)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۶-۱۸ ۱۳:۳۰:۳۶
شما را بخدا چی شده ؟خودتان می برید و خودتان می دوزید :
اگر اندکی روحیه انقلابی دارید فقط علت انتصاب رئیس سازمان آموزش و پرورش استان .. را بررسی کنید .اگر برای شما قابل قبول بود بدانید که کل ملت ایران از رایی که به شما دادند راضی اند . (78352)
 
۱۳۸۷-۰۶-۱۹ ۰۸:۳۷:۲۲
نمی دانم این همه پافشاری برای ماندن در پست وزارت برای چیست؟ ادامه جذب وقراردادبا افراد خارج از مجموعه ,خدمت به جامعه معلمان که ایشان را از خود نمی دانند وآیشان هم خودشان را جزء این خانواده نمی داند یل...
درآمار منتشر شده از طرف یکی از معاونین وزیرمحترم آموزش وپرورش , تعداد نمایندگان استیضاح کننده که امضاء خود راپس گرفته اند بیش از تعداد نمایندگان استیضاح کننده است . انعکاس سریع این آمار ونقل قول از معاون نامبرده در بعضی از سایت ها وروزنامه ها حاکی از نوعی سر در گمی ,دستپاجگی .عجله وهمچنین جو سازی برای منتفی اعلام کردن استیضاح است. راستی در این ماه عزیزومبارک یک بار هم که شده با خودمان صادق باشیم ,خدمت به خلق خدااین همه شیرین وگواراست که تاب وتوان از کف ما برباید؟ (78508)
 
معراج
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۱:۵۷:۰۶
با سلام
همانگونه که همه می دانند یکی از مهمترین و زیر بنائی ترین وزارت خانه ها در کشور ما که نقش اصلی در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد وزارت آموزش وپرورش می باشد . این وزارت خانه با دارا بودن جمعیت میلیونی در کادر آموزشی واداری و همچنین جمعیت هیجده میلیونی دانش آموزی باید نسبت به سایر وزارت خانه ها از امکانات بالاتری بهرمند باشد ولی متاسفانه از قدیم الایام به وزارت آموزش وپرورش بعنوان یک وزارت خانه مصرفی نگاه شده است و امکانات و بودجه ناچیزی به این وزارت خانه اختصاص یافته است . در حالیکه اکثر کشورها به فکر زیر ساخت های اساسی نظیر آموزش وپرورش در کشور خود هستند در کشور ما بیشتر بودجه را به صنایع و وزارت نفت اختصاص می دهند و همچنین تا هنگاهی که به آموزش وپرورش از دیدگاه سیاسی نگریسته شود ما به هیچ جا نمی رسیم و تاهنگامی که این ارزش را برای معلمان قائل نشوند که یکی از همین معلمین در راس وزارت قرار گیرد آش همان است و کاسه همان . پس استضیاح که یکی از حقوق مجلسی ها می باشد درست است ولی همین مجلسی ها تا وقتی که نماینده نشده اند دم از آموزش وپرورش می زنند وقتی که پا در مجلس نهادند اصلا یادشان می رود که خودشان روزی معلم بوده اند . پس هیچ انتظاری در خصوص استیضاح و عدم رای اعتمادد به وزیر را نداشته باشید . (78836)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۶-۲۰ ۱۴:۱۷:۰۲
\"امضا 60 نماينده براي سئوال از رئيس‌جمهور\"
سنگ بزرگ که نه در این زمان سنگ کوچک هم نشانه نزدن است
این نماینده ها ثابت کردند توان سوال کردن از رئیس سازمان آو پ استان آذربایجان غربی را هم ندارند چه رسد به وزیر و رئیس جمهور ! (78881)
 
پور محمد
۱۳۸۷-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۸:۰۷
بنظر میرسد اکثر کسانی که واسطه شدند و اسیضاح را پس گرفتند اشنائی با فضای اموزش و پرورش راندارند.
موج شادی که با اعلام استیضاح در اموزش وپرورش ایجاد شد بیسابقه بود!
ااگر مدیران ارشد برای اغاز سال تحصیلی و بازگشائی مدارس هیچ کاری جز خروج وزیر فعلی را هدیه نمی دادند برای سالی پر انرزی کافی بود!
درک غلط از اموزش و پرورش باعث ادامه ناهنجاری در اموزش و پرورش گردید!
شما نمایندگان خواهید دید هیچ اتفاق جدیدی جز افزایش نارضایتی و بی تدبیری در این وزارت در ماههای اتی نخواهد افتاد ! (79309)
 
اميد .ف
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۱۱:۰۶:۰۷
هر تغيير كلاني بخواهد در سطح هر دستگاهي ايجاد شود بايد در جلسات كارشناسان مختلف مورد نقد و بررسي قرار گيردودر صورت ضرورت با توجه به مقتضيات زمان و شرائط خاص آن دستگاه به مرور اجرا شود تا كمترين واكنش احتمالي رادر پي داشته باشد به عنوان مثال طرح تعديل نيرو در كادر اداري آموزش و پرورش در كوتاه مدت واقعا مشكلات جدي را براي همه فرهنگيان فراهم خواهد اورد. حال امسال خواهيم ديد آشي كه وزير با حذف 20درصدي كادر اداري درست كرده است چطور به كام همه تلخ خواهد شد. (80375)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.