نظر منتشر شده
۱۸۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223219
هدفمندی یارانه ها؛ داشته ها و نداشته ها
مهدی یاراحمدی خراسانی، 30 فروردین 93
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
این که شیوه ی پرداخت یارانه ها به همه ی مردم از ابتدا طرحی غلط و از حیث تبعات تورمی ظلمی به محرومین و نیازمندان جامعه بود واقعیتی انکار ناپذیر است. اگر شرعی و یا عقلی به این موضوع نگاه کنیم دلیلی ندارد که به شکل غیرهدفمند و ناعادلانه‌ای به همه ی مردم یارانه بدهیم و علاوه بر این بی‌عدالتی، با چاپ اسکناس، جیب کوچک مستعضفان را خالی‌تر کنیم. به بیان دیگر پرداخت یکسان یارانه نقدی به تمامی افراد جامعه هم غیر منطقی و هم غیر قانونی است و بر همین مبنا طرح شناسایی و حذف چند دهک از افرادی که نباید یارانه نقدی دریافت کنند در فاز دوم مورد توجه قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام انجام شده و در ایران نیز امکان پذیر است. در میان بیست کشوری که اصلاح قیمت حامل های انرژی را اجرایی کرده اند تنها در ایران به همه افراد جامعه به صورت یکسان یارانه پرداخت می شود.

در دولت دهم نیز بحث حذف تعدادی از دهک های جامعه از فهرست یارانه بگیران نقدی مطرح شد و با عنوان خوشه بندی دهک ها نیز به اجرا گذاشته شد ولی در پی اعتراض های گسترده، دولت مجبور به عقب نشینی از طرح فوق و در نهایت پذیرش پرداخت یکسان یارانه نقدی به همه افراد شد. اکنون چند روزی از ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها می گذرد. مرحله ی حساسی که تیم اقتصادی دولت را در معرض آزمون مهمی قرار داده است. و هرگونه اشتباهی مثل آنچه درفاز اول رخ داد می تواند سال ها دولت را درگیر مشکلات شدیدی از قبیل؛ کسری بودجه، بی ثباتی در بازار، افزایش تورم و نارضایتی مردم نماید. لذا برای در امان ماندن از اشتباهات استراتژیک در فاز دوم هدفمندی یارانه ها توجه به چند نکته به شرح زیر ضرورت دارد:

۱- مدت زیادی است دولت از طریق رسانه های دیداری و شنیداری اقدام به تبلیغ(بخوانید التماس) انصراف از دریافت یارانه می کند. تاجایی که حتی در متن پر بیننده ترین سریال نوروزی سیما و یا حاشیه گزارش حساس ترین مسابقه فوتبال لیگ برتر هم مباحثی در ارتباط با تبلیغ این موضوع به صورت ناشیانه گنجانده شده بود. آنچه دولت در بستر این تبلیغات به دنبال آن می باشد افزایش انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه است. غافل از اینکه کسی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است طبق قانون و منطق ذاتاً مستحق دریافت یارانه نیست. پس اینگونه ادبیات ملتمسانه در تبلیغات دولت تنها منجر به ایجاد ذهنیتِ غلط استحقاق در برخی افراد می شود. به بیان ساده تر یا افراد با توجه به اوضاع مالی خود از حق دریافت یارانه برخوردارند که یارانه باید طبق قانون به آن ها پرداخت گردد و نباید آن ها را با امور تبلیغاتی و تشویقی به انصراف از یارانه ترغیب کرد و یا از این حق بی بهره اند که گذشت کردن و اعلام انصراف از چیزی که نسبت به آن حقی ندارند بی معناست. به نظر می رسد این یک مسأله روانی در فاز دوم هدفمندی یارانه هاست که از آن غفلت شده است.

۲- اگر دولت می خواهد همراهی و رضایت مردم را تا انتهای انجام این طرح با خود داشته باشد باید در طول اجرای آن همواره به مصالح مردم -حداقل به اندازه مصالح خود!- فکر کند.(هر چند در حقیقت باید مصالح دولت و مردم کاملاً یکی باشد). به بیان دیگر اکنون که قرار است افرادی از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف شوند باید بررسی های دقیقی صورت پذیرد که در روال طبیعی زندگی گروهی از مردم خللی ایجاد نگردد. اگر قرار است "داشته" های مردم شامل؛ درآمد، مسکن، حساب های بانکی و ... شناسایی گردد "داشته" های دیگری مثل اقساط بانکی، تعداد فرزندان، هزینه ی عائله، اجاره مسکن و... نیز وجود دارد. پس چه خوب است به "نداشته" های آن ها هم دقت شود.

۳- نکته ی مهم دیگر افزایش قیمت هاست. همه ساله پس از تحويل سال همه كالاها دستخوش افزایش قيمت ها می گردند. در حالی که قبل از این نیز پیش بینی می شد بعد از شروع سال جدید شاهد افزایش مجدد قیمت برخی از اقلام اساسی سبد کالای خانوار باشیم، این اتفاق گویا از هم اکنون به صورت آرام آغاز شده است. اگر قرار است مردم در طرح های اقتصادی با دولت همکاری کنند باید دغدغه های مالی آنان مرتفع گردد. ثبات بازار و کنترل قیمت ها خصوصاً در ارتباط با کالاهای اساسی یکی از مهمترین نگرانی های مردم است که باید بدان توجه شود.

۴- طبق قانون درآمد‎های حاصل از اجرای گام دوم هدفمندی‎ یارانه‎‎ها باید در چند محور اصلی به‎کار گرفته شود؛ به صورتی که دولت موظف است مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان را صرف کمک به بخش تولید، بهبود حمل ونقل عمومی و بهینه‎سازی مصرف انرژی در واحد‎های تولیدی، خدماتی و مسکونی (ماده ۸ قانون هدفمندی‎ یارانه‎ها) کند و هم‎چنین مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز به تقویت نظام سلامت و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران اختصاص دهد. لذا ضرورت دارد مردم عزم جدی دولت برای تحول اساسی در موارد فوق الذکر را مشاهده نمایند. تا از اجرای هدفمندی یارانه ها در فاز دوم رضایت و حمایت کامل داشته باشند.

سخن پایانی این که یکی از اهداف هدفمندکردن یارانه‌ها کاهش فاصله خانوارهای ایرانی در استفاده از یارانه پنهان است لذا برای تحقق این مسأله شناسایی مستحق و غیرمستحق اهمیت فراوانی دارد. مقوله ای که باید با دقت و وقت سپاری مناسب انجام پذیرد. مسلماً یکی از جدی ترین چالش ها در راه حذف دهکهای پردرآمد از جمعیت یارانه بگیر همان نبود پایه اطلاعاتی دقیق در مورد میزان درآمد افراد جامعه است. عدالت ایجاب می‌کند، یارانه‌ها متناسب با "درآمدها، هزینه ها، داشته ها و نداشته" های مردم پرداخت گردد و از منابعی که فعلاً به خانواده‌های بی‌نیاز داده می شود، درجایی دیگر استفاده شود.
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۷:۴۱:۴۹
آیا دولتهای قبلی‌ یا کنونی فقط در مورد هدفمندی یارانه‌ها بد عمل کردند یا تقریبا در تمام جنبه‌های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی‌ مشکیلت اساسی‌ داریم، فقط وضعیت صدا و سیما یا اینترنت یا خودرو سازی را به عنوان مشت نمونه خروار ببینید!دوستان مشکل از جای دیگری است، تا حل نشود، سال‌های درگیر این سو مدیرت بودیم و سالها بیشتر درگیر خواهیم بود. کار دست کارد دان نیست و هیچ کس هم حاضر به قبول مسئولیت یا استعفا نیست. (2087446) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۵۳:۵۱
یکی از مهمترین مسائلی که از قلم افتاده، مراقبت دولت و قوه قضاییه از سلامت اقتصادی است.!!

جهش قیمتها موجب می شود تا افرادی رشوه گرفتن، ویژه خواری، رانت خواری و در یک کلمه دزدی را مباح تلقی کنند.

طاعون فساد مالی، بدتر از فقر و نداری می تواند کشور را فلج کند.

آیا نسبت به گذشته ، چیزی از قوانین و یا اجراییات مبارزه با فساد مالی ارتقا یافته؟ (2087551) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۸:۵۳
به خوبی دیدیم که "دهک" بی خاصیت و ناتوان نشان داد و به "خوشه" آویزان شدند ، ولی خوشه هم خشکید و در نهایت به همۀ مردم (و حتی مردگان!!!!هم) یارانه دادند ؛
ولی اینک آیا این گفته های زیبا و امیدوارکننده در مورد توانائی بالای مرکز ، برای بهره گیری از داده های دهها بانک رسد اطلاعات شهروندی و پایگاه های پرشمار "راستی-آزمائی" داده ها ، در عمل بی پایه و بی مایه است و یا آنکه واقعا دست ها و موانعی در کار است تا "راستی-آزمائی" را ناکار کند و پولدار ها را پولدارتر و بینوایان را بینوا تر ؟!؟!؟!؟!؟ (2088724) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۵۶:۱۳
با سلام لطفا مديران صدا و سيما خود را قيم مردم ندانند و از جانب خود و جناب ضرغامي و مديران خود حرف بزند نه از جانب من و امثال من ما يارانه ميخواهيم و ميگيرييم حال جناب ضرغامي اگر نمي خواهد از اسم خود استفاده كند نه ملت (2087558) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۸:۱۰
تخصیص بخشی از درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها به مردم و تولیدکنندگان که تنها در حد یک شعار باقی ماند، بدون انجام سیاست‌های اولیه و سیاست‌های مکمل، اقتصاد را در سیکل معیوب قرار می‌دهد که نتیجه آن افزایش مستمر قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و تعطیلی بنگاههای تولیدی و افزایش بیکاری خواهد بود. (2087640) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۸:۴۶
من از اول به قانون هدفمندی انتقاد داشتم و مخالف اجرایی شدن آن بودم. (2087641) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۸:۵۹
این قانون در همه عرصه ها اشکال داشت. این قانون زندگی را هم برای مردم و هم برای تولید کننده تنگ کرده است. چون تصمیمات دولت هزینه نهادهای تولید را افزایش داده است. این قانون همچنین موجب پایین آمدن کیفیت خدمات دولتی نیز شده است. (2087642) (alef-6)
 
سهیل کاکایی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۹:۲۳
باید آسیب شناسی کرد که در چه مواضعی کشور لطمه دیده است و چه باید بکنیم که این لطمات به کمترین حد برسد. این را هم بگویم چون این قانون کج شروع شده و آثار آن کجی باقی مانده است، ما نمی توانیم توقع این را داشته باشیم که ادامه کار بدون خسارات باشد. (2087643) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۹:۴۰
می‌توان این یارانه‌ای که اکنون به مردم پرداخت می‌شود را صرف پرداخت حق بیمه کرد. کل این رقم را برای این کار بگذاریم. پرداخت هزینه‌های تامین اجتماعی در آنجایی که باید پرداخت شود الان تاحدودی اشکالاتی دارد اما یارانه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنیم. آنجا هم که یارانه حق بیمه فرد می‌شود باید به موقع پرداخت شود که آن وقت دیگر تامین اجتماعی خوب می‌شود. (2087644) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۰:۰۳
چون پرداخت یارانه‌ها را قول دادیم باید اجرا کنیم. مگر قانون نیست؟ پس نمی‌توان آن را اجرا نکرد اما پرداخت یارانه نقدی به بالارفتن تورم کمک کرده است. پس باید چه کرد؟ یعنی شیرینی پرداخت اول یارانه را چند ماه بعد تلخی تورم از بین می‌برد. من در این مورد پیشنهادی دارم. آیا در سبد هزینه خانوار ایرانی یک آیتم مهم بحث تامین اجتماعی و درمان نیست؟ اگر هست که هست می‌توانیم این پول را صرف قسمتی از سبد هزینه خانوار که سلامت و درمان است کمک کنیم. یعنی یک تامین اجتماعی پایه برای همه مردم کشور تدارک ببینیم و این پول را صرف این کار کنیم. (2087645) (alef-10)
 
پوریا
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۰:۴۹
آقای دکتر توکلی دمت گرم واقعا سایت خوبی دارید
آقای یاراحمدی از مطالب شما و اقای شریفی بیش از دیگران استفاده می کنم (2087647) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۱:۴۲
وضعیت اقتصادی بعد از هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که مشکل داریم و باید با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی، استفاده از نظرات مشاوران علمی و دانشگاهی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور این مشکلات را مدیریت کنیم. (2087652) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۳:۳۰
معتقدم قدرت خرید مردم را باید بالا ببریم. از رو می‌توانیم این کار را با کارت‌های اعتباری در بخش سلامت، حمل‌ونقل و سایر حوزه‌ها انجام دهیم. (2087655) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۳:۵۶
آقای یاراحمدی؟
سوال دارم


نماینده اقتصاد خوانده ، آیا همان جراح و تئوریسین اقتصادی یک کشور است؟
با چه دلیلی برخی اقتصادخوانده های مجلس از رشد حبابی قیمتها در بورس سهام حمایت می کنند، ولی از سوی دیگر هدفمندی تصویب می کنند؟
در مجلس محترم و عزیز ما، چند نفر دارای تخصص جراحی اقتصادی هستند ؟
چرا از علمای مستقل علم اقتصاد، اظهار نظری در مورد هدفمندی شاهد نیستم؟ (2087658) (alef-10)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۳:۵۹
قبول دارم که مشکلات اقتصادی زیاد است اما باید بگوئیم که طبق دستورات دینی ما مسلمانان نباید مایوس شوند. (2087660) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۴:۲۰
آنچه مسلم است این که دولت وضعیت مناسبی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ندارد. (2087663) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۴:۵۰
طرح هدفمندی یارانه‌ها در مجلس هشتم با افقی پنج ساله دیده و طراحی شده بود و این در حالی بود که این طرح دو هدف عمده از جمله حذف کامل یارانه را دنبال می‌کرد این در حالی است که دولت نه تنها این طرح را پنج ساله ندیده است بلکه به هیچ کدام از دو هدف اساسی دست نیافته است. (2087664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۰:۲۱
=دیوان محاسبات با تهیه گزارش مقایسه‌ای تفریغ بودجه سال‌های 90 و 91 ، از تخلف حدود 1.5 میلیارد دلاری یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران در عدم واریز پول فروش نفت ایران پرده برداشت.=

این خبر امروز است!

یعنی 3,500,000,000,000 سه هزار و پانصد میلیارتومان پول بیت المال را غیب کرده اند.

حالا این عدد چند نفر یارانه و به مدت چند سال می شود؟

بجای هیاهوی طرح های مختلف مثل هدفمندی (در نامش هم مشکل دارم) بیایید جلوی چپاول ریز و درشت بیت المال را بگیریم.
آنقدر تکرار کرده ایم هدفمندی که امر بر خودمان مشتبه شده. (2087710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۷:۲۵
این اختلاس ها در دولت احمدی نژاد انجام شد که با رفتن ایشان انشالله ریشه اختلاس ها خشک میشود . (2088438) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۴:۴۵
روحانی مچکریییییییییییییم (2087910) (alef-10)
 
روحانی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۱۷:۴۱
خواهش می کنم قابلی نداشت عزیزم
حالا کجاشو دیدی؟! (2088354) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۳۶:۰۸
دولت دهم با هر ترفند و روشی که بود مبلغ یارانه ماهانه را به اقشار جامعه می رساند و حالا با قطع یارانه برخی اقشار جامعه که ممکن است طبقات متوسط نیز بخش قابل توجهی از آنها را شامل شود، ممکن است در اذهان عمومی این جمع بندی و ذهنیت به وجود آید که " دولت احمدی نژاد یارانه می داد و دولت روحانی یارانه مان را قطع کرد." (2087948) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۵:۰۲
بررسی دقیق ؟ دلت خوش است برادر عزیز اگر دولت می توانست لیست دقیق درآمد لفراد را داشته باشد مالیات می گرفت که از این امر عاجز است (2087456) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۵:۰۱
با سلام يارانه سهم همه مردم است و همه ازادنه از اين حق بايد بهره ببرند و منتي بر مردم عزيز نيست و بايد براي احاد مردم در نظر گرفته شود حال اگر جناب ضرغامي و مديران انها و اقايان فردوسي پور و خياباني و ...... راست ميگويند خودشان اعلام كنند نميخواهند و انصراف دهند لطفا از جانب بقيه نظر ندهند و از مال ديگر حاتم طايي نگردند انچه منماييي خود هستي ؟ و دارايي وزرا طبق قانون بايد اعلام شود جناب طيب نيا اگر راست ميگوييد دارايي وزرا محترم را اول اعلام كند و بعد از دارابيي افراد ديگر دم بزند انچه خود مي نمايي هستي ؟ (2087536) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۲:۰۵
فقط درامد دقیق کارمندان و کارگران مشخص است (2087593) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۳۵:۱۵
بنده با اینکه مستاجر هستم ولی از گرفتن یارانه انصراف دادم ولی از دولت خواهشمندم با چک کردن حساب کسانی که ثبت نام کردند افراد پولدار و بساز بفروش و فوتبالیست و ... را جریمه نموده و مالیات آنها را براساس درآمد واقعیشان دریافت کند . (2087946) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۶:۰۱
چشم جریمه می نموده و مالیات دریافت خواهیم کرد در اسرع وقت؛ امری نیست؟ (2088433) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۹:۲۵
این هدف مندی نهایتا پدر ملت رو در میاره.. یک نگاهی به قبض ها بکنید متوجه صحبت من می شی (2087462) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۱:۱۳
در میاره ؟!!!!!!!!!!!!!!!
در اوورده . (2087714) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۸:۳۹
بی گمان اکثریت قابل توجهی از پیشروان طیفی که باعث شدند روحانی پای در ساختمان خیابان پاستور بگذارد ، از اقشار فرهیخته جامعه اند و به خوبی از ضرورت ها و الزام های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها آگاه اند، این طیف همان طور که در جریان انتخابات خرداد 1392 هنرنمایی کرد ، هم اکنون نیز باید در داخل شبکه های اجتماعی مختلف نقش آفرینی کند و معذورات و محدودیت های دولت را در ادامه روند توزیع یارانه نقدی بین بیش از 75 میلیون شهروند ایرانی را برای مخاطبان شبکه های اجتماعی تشریح کند. (2087985) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۶:۴۴
سوال؟ فرهیخته چیست؟ (2088434) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۹:۱۰
به چه دلیل برخی وزرا فکر می کنند که به محض حضور در کابینه، همه اقتصاددان شده اند؟ بسیار شاهد اظهارنظرهای اقتصادی هستیم از سوی کسانی در مجموعه ی دولت که کوچک ترین تخصصی در این زمینه ندارند. (2087986) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۹:۲۷
اگر چه هدفمند کردن یارانه ها در دوره ی اول نتوانسته موتور تولید را روشن کند و سیاست های کمک به بخش تولید برای ایجاد رشد و سرمایه گذاری مجدد موثر نبوده، اما هدفمندی یارانه ها در زمینه ی بهبود توزیع درآمد، اصلاح سبد مصرفی خانوارها و به خصوص مقابله با تحریم ها بسیار موثر بوده است و الگوی مصرف بنزین و سایر حامل های انرژی را تغییر داده است (2087988) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۵۰:۲۵
حتما باید بخش تولید، تشویق و هدایت شود تا به سمت تغییر فناوری تولید برود و بهره وری و کارایی را بهتر کند.کیفیت خود را بهتر کند.چرا باید ما 60 میلیارد دلار واردات داشته باشیم؟ درست است که بخش عمده ای از واردات، کالاهای واسطه ای است. اما چرا این کالاهای واسطه ای را ما خودمان نمی توانیم تولید کنیم؟ چرا کیفیت کالاهای ما به صورتی است که نمی توانیم در هیچ یک از بازارهای جهانی برویم. هم کیفیت پایین هم قیمت بالا داریم. در صورتی که ما مزایایی خیلی بیشتری نسبت به چین داریم. هیچ کشوری در اطرافمان نیست که ما فکر کنیم می توانیم با آن رقابت کنیم و با کالاهایی که او می تواند تولید کند مقابله کنیم. (2087992) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۵۱:۰۰
خیلی از موارد باید درایران اصلاح شود به ویژه نظام مالیاتی که کسانی نتوانند ماهانه صدها میلیون درآمد داشته باشند و یک ریال مالیات ندهند اما من استاد دانشگاه و کارمند و... مالیات بدهم! (2087996) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۵۱:۳۴
عامل اصلی تورم، نقدینگی است. دولت باید نقدینگی را کنترل کند. اول دولت باید انضباط مالی را در خود به وجود بیاورد که کسر بودجه نداشته باشد. اگر دولت، کسر بودجه نداشته باشد، انضباط مالی را رعایت کند، حجم نقدینگی را نگذارد که افزایش پیدا کند و بانک مرکزی سیاست های مناسب را به کار بگیرد تورم قابل مهار است (2087997) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۰۴:۱۸
در تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای داشتن هرگونه ملک یا خانه یا آپارتمان ولو کوچک تا یک درصد ارزش ملک در سال مالیات گرفته می‌شه حالا می‌خواد خالی‌ باشه یا زمین باشه، و این باعث میشه که هیچ کس هوس نکنه که دومین خانه را برای سرمایه گذاری بخره یا خالی‌ انبار کنه، ولی در ایران هیچ یک از آقایان نماینده یا وزرا یا ازای شورای شهر حاضر نخواهند شدِ به طرف تصویب چنین قوانینی بروند چون متاسفانه با دید کوتاه خود، آقایان به این فکر خواهند بود که خود به دلیل داشتن چندین ملک باید مالیات بدهند و از آنجا که چاقو دسته خود را نمیبرد وضعیت ملک و مسکن در ایران هر سال دریغ از پارسال است، (2087465) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۶:۰۰
بد اجرا شدن هدفمندی یارانه ها کشاورزی کشور را با مشکل مواجه کرد (2087491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۱:۰۴:۴۳
نظر شما چه ربطی به کامنت بالا دارد ؟؟!! این کامنت میگوید که نمایندگان مجلس بدلیل اینکه خود ملک و آپارتمان دارند مخالف تعیین مالیات برای آپارتمان و دلالان آن هستند ! (2089191) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۸:۲۴
قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی فکری برای مشکلات کنید (2087494) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۹:۴۰
مشکل هدفمندی یارانه ها تنها حذف افراد از یارانه نقدی نیست! (2087495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۰:۳۲
به نظر من قطع كردن یارانه بعضی افراد درست نیست چون آنها هم سهمی دارند ضمناً دولت فقط دریافتی كارمندان و كارگران را می داند پس كسانیكه شغل آزاد دارند و یا چندین شغل آزاد و ماهیانه 2-3 میلیون دریافتی دارند چگونه می فهمند . (2087499) (alef-10)
 
ایران 2264
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۰:۵۳
سلام از یك طرف مدام شایعات درباره یارانه ها زیاد می شود،از طرف دیگر دولت با این تاخیر های خود در پرداخت یارانه ها این شایعات را شدت می بخشد.
یارانه افراد ثروتمند قطع شود خوب است اما به شرطی كه اجباری نباشد و خودشان بخواهند. (2087500) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۱:۰۸
هرچه زمان گذر از سیستم یارانه ای غیر مستقیم به سیستم یارانه ای مستقیم و هدفمند بیشتر طول بكشد به همان نسبت بر تورم و مشكلات عدیده آن نیز بیشتر خواهد شد. (2087502) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۱:۲۰
کارشناسان امر چگونه تشخیص می دهند کسی تمکن مالی دارد و باید از گردونه خارج شود من خودم کارمند دولت هستم وبااضافه کار و ایام تعطیل نزدیک به یک میلیون تومان حقوق می گیرم و نزدیک به 600 هزار تومان قسط می دهم با مابقی یک خانواده 4 نفره را اداره می کنم و اکنون باید بخاطر تمکن مالی که دارم خارج شوم عدالت یعنی این! (2087503) (alef-10)
 
سردرگم
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۱:۳۳
وقتی مدیریت درستی برای اجرای یارانه نداشته باشیم بهتره همچین طرحی رو شکست خورده قلمداد کنیم. (2087504) (alef-10)
 
علی تقوایی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۱:۴۵
در روش قبل هر کس بیشتر مصرف می کرد بیشتر یارانه می گرفت ولی وقتی قیمتها آزاد باشد و یارانه ها مساوی هر کس بیشتر مصرف کرد بیشتر پول پرداخت می کند ولی یارانه او با دیگران مساوی است قطع کردن اجباری یارانه افراد برخوردار کار درستی نیست مگر اینکه خودشان نخواهند بگیرند (2087505) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۱:۵۶
سلام دولت فقط ازدرآمد کارمندان خبر داره چگونه میخواهند درآمد افرادی که شغل آزاد دارند را بفهمند تا یارانه آنها راقطع کنند به نظر من با قطع کردن یارانه ها بی عدالتی زیاد می شود (2087506) (alef-10)
 
طرفدار دولت
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۲:۴۵
با اجرای این قانون در 11 ماهه اخیر 15 میلیارد دلار صرفه جویی اتفاق افتاده و در سال 86 که مصرف بنزین 73 میلیون لیتر بوده است، هم اکنون با وجود وارد شدن سالانه یک میلیون خودرو به سامانه حمل و نقل، اکنون 59 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می شود. به عبارتی در سال گذشته واردات بنزین به حدود 5 میلیلارد دلار رسید اما امسال حدود یک ششم این مبلغ یعنی 830 میلیون دلار واردات بنزین انجام شده است.

هدفمند کردن یارانه‌ها موجب اصلاح قیمت‌ها، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و سرانجام کاهش تورم می‌شود. (2087508) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۳:۰۴
سهم بخش تولید در هدفمندی یارانه ها به فراموشی سپرده شده است با این شرایط اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها شرایط بخش تولید كشور، را بحرانی تر می کند. با افزایش قیمت نهاده های تولید میزان تولید داخل كاهش پیدا می كند؛ که البته دو سناریو درباره اجرای این قانون معرفی شده است که اولین سناریو مطرح شده در اجرای فاز دوم قانون هرفمند کردن یارانه ها این است که دولت بخش تولیدی را از اجرای این قانون مستثنی کند و سناریو دیگر این است که در فاز دوم، دولت قیمت های ترجیحی برای بخش تولیدی و صنعتی در نظر بگیرد. (2087510) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۹:۲۹
اگر در کشور، ما برای اینکه بخواهیم به جای هزار تومان، دو هزار تومان به مردم بدهیم و برای این کار دلار هزار تومانی را دو هزار تومان به بازار عرضه کردیم، این کمک به مردم نیست، بلکه ساده کردن صورت مسئله‌ای است که ما آن را پیچیده کردیم. (2087613) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۳:۲۵
هم اکنون دولت در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل است و همانطور که مشاهده می‌شود، هرچند وقت یکبار برای پرداخت مبالغی که تعهد دارد، دچار مشکل می‌شود و به ناچار از منابع دیگری برداشت می‎‌کند، بنابراین اگر بخواهد در فاز دوم نیز تعهدات خود را بیشتر کند، معنایش کسری بودجه است و کسری بودجه نیز تورم و بسیاری از مشکلات ریشه ای را در پی دارد. (2087511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۳:۴۵
علت ركود اقتصادی ناشی از اجرای نادرست هدفمندی یارانه ها است. و هم اکنون به واسطه رکود تورمی موجود در کشور و مشکلات شدید اغلب واحدهای تولیدی اجرای فاز دوم بویژه به صورت افزایش قیمت حامل های انرژی، مشکلات بخش تولید چند برابر خواهد شد و از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز و قفل شدن تسهیلات بانکی به روی بخش تولید، رکود این بخش را مضاعف نموده است و بر اساس چرخه اقتصادی می دانیم که از مهمترین پیامدهای این رکود، ایجاد بیکاری در سطح جامعه می باشد. بنابراین آسیب شناسی این قبیل مسائل کمک می کند تا تصمیماتی منطقی تر اتخاذ شود. (2087513) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۴:۰۴
اگر قرار باشد فاز دوم این قانون اجرا شود باید ابتدا با انجام کار کارشناسی، نقاط ضعف و قدرت این قانون مورد ارزیابی قرار گیرد و نسبت به نتایج اصلاح قیمت حامل های انرژی در یک سال اخیر آسیب شناسی و اصلاح ساختار صورت گیرد. (2087515) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۷:۵۳
دولت روحانی چاره ای جز سر کشیدن این جام زهر نخواهد داشت، حتی اگر به قیمت از دست رفتن محبوبیت و مقبولیت در بخش هایی از طبقات اجتماعی باشد. (2087983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۸:۱۵
دولت روحانی چاره ای ندارد جز اینکه بخش هایی از جامعه را از خود برنجاند ، اما دولت نباید از ظرفیت و نقش شبکه های اجتماعی غافل شود . همان شبکه های نیم خفته ای که دو سه روز مانده به انتخابات 24 خرداد 1392 با میدان داری اقشار فرهیخته و نخبه جامعه به یاری روحانی آمد ، هم اکنون نیز باید به یاری دولت بیاید و الزام دولت یازدهم در اجرای فاز دوم هدفمندی را درون این شبکه های اجتماعی به بحث و بررسی گذارد. (2087984) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۴:۱۵
در فاز دوم باید تصمیمات جدیدی برای حمایت از تولید اتخاذ شود که یکی از این حمایت‌ها از طریق "نظام مالیاتی و اصلاح در مالیات" و سیاست‌های اعتباری جدید صورت خواهد گرفت. (2087516) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۸:۵۰
یکی از اصلی‌ترین دست آورد هدفمند سازی یارانه ها باید افزایش بهره وری عوامل تولید باشد و همین دست آورد است که موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات که در اثر آزادسازی قیمت‌ها افزایش یافته‌اند شده و در نتیجه منجر به کاهش تورم می‌ شود. برای این مهم دولت می‌بایست بخش‌های مختلف اقتصاد را به صورت اجزاء یک سیستم ببیند. در این صورت با اجرای یک بسته سیاستی مناسب که عمدتاً بخش عرضه (تولید) را هدف‌گذاری کرده است، کاهش قیمت‌ها ممکن خواهد بود. (2087610) (alef-6)
 
زهره حیدری
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۴:۳۱
در مورد زمان اجرای این قانون دقت لازم صورت گیرد و مسلماً اجرای فاز دوم آن در زمان نامناسب بازخورد بدی به همراه خواهد داشت. (2087517) (alef-10)
 
شهروز
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۰:۳۷
البته این مالیاتی که شما گفتید برای کسانی هستش که بیش از 1 مسکن دارند و آن را احتکار میکنند وگرنه برای مالکیت یک خانه کسی مالیات نمیپردازه (2087712) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۳۰:۴۲
متاسفانه دولت همچین طرحی برای گرفتن مالیات از خرید و فروش ملک و آپارتمان برای کاهش دلالی ملک و مسکن به مجلس ارائه کرد ولی مجلسی ها جلوی آن طرح را گرفته و خودشان یک طرح الکی بی اثر را تصویب کردند . بقول شما چون خود شان تعدادی ملک و آپارتمان دارند مخالف این طرح هستند . (2087930) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۳۲:۰۷
تمام اینهایی که کامنت بی ربط با نظر شما گذاشتن خودشان یا بساز بفروش

هستند و یا چند آپارتمان و ملک دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2087933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۰۶:۴۲
هنوز مشکلات فاز اول هدفمندی یارانه ها مرتفع نشده است (2087467) (alef-10)
 
گرجی از تبریز
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۰:۳۱
به زودی و توسط دولت کلید !!!! ملت از گرسنگی تلف خواهند شد . (2087690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۴:۳۰
نکه دولت محبوب شما نفت رو آورد تو سفره های مردم !! (2087909) (alef-10)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۱۵:۱۳
هیچ کشور پیشرفته ای یارانه مستقیم به مردم نمی دهد.
مقدار حداقل مصرف هر فرد در تمامی بخش های ضروری مانند آب و انرژی محاسبه شود و آن میزان برای فقرا مجانی درنظر گرفته شود مصرف بیش از آن باید بطور کامل اخذ گردد. (2087476) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۱۹:۲۳
قبلا سازمان هدفمندي يارانه ها اعلام کرده بود که ظرف ۳ روز براي متقاضيان پيامک ارسال مي شود؛ اما اکنون با افرادي مواجهيم که با وجود گذشت سه روز از ثبت نام، هنوز اين پيامک را دريافت نکرده اند. (2087478) (alef-10)
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۱۹:۳۷
كاري به قانوني بودن چك كردن حساب هاي مردم ندارم. ولي آقايان بايد توجه داشته باشند كه اگر كسي مثلا" 15 ميليون تومان پول در حساب بانكي داشت به معني پولدار بودن نيست. چون بايد 3 ميليون ديگه روش بذاره تا بتونه يك پرايد بخره. (2087479) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۱:۳۵
سهمیه بنزین اردیبهشت‌ واریز می‌شود؟ (2087482) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۷:۱۸
اصلا كلا طرح هدفمندي رو كنار بزاريد و قيمت ها رو هم بر گردونيد به سال 88 !!!!!!!! (2087636) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۰:۱۹
زهی خیال باطل (2087787) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۵:۴۰
ده برابر یارانه ای که به مردم دادند را توسط قبض ها می گیرن. روحانی انشالله بری همان جایی که احمدی نزادرفت (2087489) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۰:۳۲
آمین آمین (2087788) (alef-10)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۱۴:۱۶
اصلا اینطور نیست
قیمت مصرف آب یک خانوار 5 نفره روستایی یک درصد یارانه دریافتی ماهیانه است و برق 5 الی 10 درصد و گاز 5 درصد . مابقی پول هم تو جیبشان میگذارند.
برای خانوار شهری آپارتمان نشین با 4 نفر آب 2 درصد ، برق 25 درصد و گاز 10 درصد یارانه ماهیانه دریافتی است (2087877) (alef-10)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۶:۱۲
من یه سوال اساسی دارم
اگر شخصی از سن 20 سالگی تا سن سی سالگی از تمام خوشیها و بهترین دوران زندگیش زده باشه و فقط به دنبال کار و تلاش بوده و بعد از ده سال زحمت و سختیهای طاقت فرسا حالا ثروتمند شده و نباید یارانه بگیره با اونی که از 20 سالگی تا سی سالگی صرفا به دنبال کیف و خوشگذرانی بوده و هیچ تلاشی نه برای خودش و نه برای جامعه داشته و حالا همه این عزیز دل انگیز رو مستحق دریافت یارانه می دونن به نظرتون این عدالته ..... ؟این مسلمونیه ....... ؟؟ آخه اینم شد کار .....؟؟ یارانه رو باید به بخش خصوصی که موفقیتش به دلیل خوشفکر بودن و اینکه تلاشگر هستش بدهند تا هم برای ملت و هم برای دولت تو اقتصاد نقش مفیدی ایفا کنه .....
حالا یارانه رو بدین به تعدادی آدمهای تن پرور و تنبل ( بلا نسبت مردم محترم ایران زمین ) تا خرج شکمشون کنن.....!! (2087492) (alef-10)
 
عدالت
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۷:۱۰
تو هم یک رانتخوار و بساز و بفروش بیش نیستی که نفری چهل و پنج هزار تومن که خرجه یک قبض آب و برق نمیشه را تن پروری میدانی. امثال تو اگر مالیاتهایشان را درست میدادند و رانتجو نبودند وضع مملکت این نبود. در همه جای دنیا نخبگان خود را خادم مردم میدانند و به پیشرفت کشور کمک میکنند در ایران برعکس است و نخبگانی که اکثرشان هم با پولهای باد‌آورده و در رفاه نخبه شده اند، خود را قیم مردم میدانند. خجالت بکشید همین نخبه ها کشور رو به این روز انداختند. (2088683) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۷:۵۰
این قانون برای کشور است و همه باید همکاری کنند و دهک های درآمدی باید به طور دقیق شناسایی شود که در ماده ۱۰ قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است. (2087493) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۲:۰۴
خیلی دوست دارم بدونم دکتر توکلی خودش انصراف داده یا نه؟؟؟ (2088176) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۲:۲۳
حتماانصرا داده دکی جون (2088363) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۱:۱۷
شما از یک نماینده مجلس چه توقعاتی داری ؟؟!!! (2088424) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۹:۵۴
حرف های شما درست است اما کاملا ضرب المثل کنار گود نشسته میگه لنگش کن برازنده این متن است.
یا شما مسوولین را خیلی نادان فرض کرده اید یا اینکه خواستید با نوشتن این متن خودی نشان دهید. چرا که تنها بدیهیات را طرح کرده اید.
فکر کنم بد نباشد به تاثیر متن خود در این زمینه نیز فکر کنید که چه طور چنین نوشته هایی به گروهی از مردم این باور را منتقل می کند که چیش از انجام هر کاری توسط دولت با بدبینی به آن نگاه کرده و اعتمادی به انجام کار درست نداشته باشند.
البته تصور می کنم شاید کمی هم شما در داشتن چنین نگاهی حق داشته باشید به هر صورت هشت سال در این کشور دولتی بر سر کار بود که نظر کارشناسان برایش هیچ ارزشی نداشت اما به هر صورت دولت عوض شده و هر چند هیچ تضمینی برای برخورد منطقی این دولت وجود ندارد اما توجه داشته باشید که بدبینی امثال شما نیز دلیل موجهی ندارد و تنها به عدم اعتماد مردم و البته عدم تمایل برای انصراف از یارانه و دیگر مشارکت هایی که از مردم انتظار می رود منجر خواهد شد. (2087497) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۰:۱۹
یکی از محوری ترین و کلیدی ترین آموزه های اسلامی "عدالت قسطی" است که آموزه های دستوری اسلام در راستای تحقق آن سامان یافته است. برای تحقق این هدف والا، مهم ترین هدف میانی که مورد توجه قرار گرفته، گردش سالم اقتصادی در تمام طبقات اجتماعی است. از این رو سازو کارهایی از سوی خداوند برای مدیریت سالم جریان اقتصادی و گردش آن ارایه شده است. بی گمان طرح هایی چون هدفمندی یارانه ها و کمک های اقتصادی، برای محقق شدن این هدف مورد توجه قرآن می باشد و به عبارتی جامعه اسلامی می تواند با اجرای این قبیل قوانین، به مدینه فاضله در امر اقتصاد مردم تبدیل شود؛ اما در مورد نحوه اجراء و سایر مسائل درگیر با این قضیه باید بررسی ها و برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد که مبادا در این میان نتیجه معکوس برای رشد و توسعه اقتصادی به ارمغان آورد. (2087498) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۲:۴۵
عدالت قسطی خیلی باحال بوو (2088366) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۷:۵۱
معمولا كشورهاي در حال توسعه كه داراي اقتصاد تك محصولي مي باشند يا به اصطلاح ،دولت رانتيیر (دولت تحصيل دار)نامیده میشوند و درآمد مستمری دارند یارانه پرداخت میکنند ؛زيرا توان مالي مردم براي زندگي معمولي پايين است.این در آمد که معمولا، مانند در آمد ناشی از نفت خام، سهل الوصول و(کلان) باشد معمولا در دست دولت هاست. مثل دولت های نفتی خاور میانه ویا کشور های آفریقایی و آمریکای لاتین که هرکدام یک محصول خاصی مثل شکر ،موز،بادام زمینی ،کاکائو و... تولید میکنند ومردم نقش چندانی در تولید آن ندارند به عبارت بهتر هم تولید وهم هزینه در آمد ناشی از تولید در دست دولت است؛ البته این نو ع از دولت ها بر اثر بی نیازی از مالیات مردم، نیازی هم به پاسخ گویی به مردم حس نمیکنند! (2087519) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۳۸:۵۴
انباشت ثروت جامعه و پول بیت المال در نزد عده ای اندک که وارد کننده کالا یا دلال ارز و... می باشند. کاری که هم اکنون در حال انجام است و ضرر اصلی آن رادست کم شش دهک پایین جامعه متحمل میشوند (2087522) (alef-10)
 
م. مقدس
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۵۳:۰۵
ملتی كه هدف های بزرگی دارد از مشكلات كوچك و احتمالی ناشی از هدفمندی یارانه ها نمی ترسد (2087550) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۵۶:۲۵
اگر بخواهند مي توانند پر درامد هاراشناسايي كنند حيف كه نميخواهند راهش اينست :1- كسانيكه خودرو بالاي پنجاه ميليون تومان دارند از راهنمايي ورانندگي استعلام كنند 2- كسانيكه كارت بازرگاني دارند از اتاق بازرگاني بپرسند (صادرات - واردات ) 3- اساتيد دانشگاه - قضات - نمايندگان مجلس - مديران ادارات - حقوق بگيران بالاي 5 ميليون تومان - جامعه پزشكان (غير از پزشكان عمومي دانش اموخته جديد )6- صاحبان بنگاه هاي معاملات مسكن وماشين -7- كسانيكه در شمال ويلا دارند -8- كسانيكه اطراف شهر ها باغ دارند . 9-بنگاه هاي ميوه وعمده فروشان - 10-كسانيكه در اين شرائط براي حج واجب به مكه ميروند 11- كسانيكه هر سال عمره ميروند11- كارخانه داران ائم از پارچه-لبنيات وساير در شهرك هاي صنعتي 12تمام كسانيكه در تهران از مير داماد به بالا خانه ملكي دارند .
كم كم خطر ناك شد چون اقشاري را نام بردم كه خودشان تصميم گيرنده هستند و در ليست بالا هستند پس بنا بر اين اين كار غير ممكن است . (2087559) (alef-10)
 
قرتاسي
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۰۰:۳۶
بنظر من اختلاس آقايون را ملت بايد باز بگردونه . خجالت خوب چيزي (2087565) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۱:۰۳
خوب گفتی بخدا.یکی دیگه می دزده دودش میره تو چشم ما (2087790) (alef-10)
 
پرویز دهقانی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۰:۵۴
با سلام به همه هموطنان
بدون شک این طرح برای مردمی که در روستاهای دور افتاده هستند و همچنین اقشار فقیر جامعه
بسیار عالیست اما برای مردم شهر نشین و متوسط الحال بعید میدانم خوب باشد مگر آنکه در همه چیز صرفه جویی کنند ودیگر با فراق بال نمی توانند مصرف کنند و اما افراد متمول برایشان فرق نمیکند چون از این دست گران بخرند از آن دست گران می فروشند.
به امید آنکه فقیری در جامعه و کشورمان یافت نشود (2087580) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۱:۱۳
طرح یارانه بسیار عالی است اگر:1-عدالت بین تولید کننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود 2-نظارت و کنترل بازار عرضه و تقاضا در نظر باشد3-مردم زود پول خود را خرج نکنند4-یک از راه های مقابله با گران فروشی نخریدن و صبر در خرید است 5- بازار با رقابت و کیفیت سالم اداره شود6-جلو قاچاق کلا گرفته می شود7-افراد بیشتر به تولید و اشتغال گرایش پیدا خواهند کرد (2087581) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۱:۳۴
انجام کار خوب با کار را خوب انجام دادن متفاوته امیدوارم این کار خوب,خوب انجام بشه نه مثل سهام عدالت که بنظرم کار چندان خوبی نبود و خوب هم انجام نشد. (2087586) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۱:۵۱
محموووووووووووووووووود دوستت داریم (2087591) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۱۷:۵۶
دولت اول باید برادری خودش رو ثابت میکرد بعد میرفت سراغ فاز دوم.این نمیشه که مالیات ها زیاد بشه،آب و برق 25 درصد گرون بشه، قیمت دلار پایین نیاد که هیچ سیر صعودی هم بگیره ،تورم 40 درصدی وجود داشته باشه، قیمت بنزین 25 درصد گرون بشه و..... تازه دولت بگه از این چندرغاز صرف نظر کنید آخه کجای این طرحی که مجلس تصویب کرده انصاف وجد داره. بابا یه جای نفس کشیدن هم برای مردم بگذارید (2087746) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۵:۴۴
یک چند وقتی نیست یکم آرامش روحی و روانی پیدا کردیم . (2087913) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۳:۲۲
روحانی خیط کاشتی داداش (2087597) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۸:۵۰
روحانی احمدی نزادی دیگر است با رنگ اصلاحات (2087708) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۳:۵۲
همه ی این آدمها باهم شریکند حیفه این ملت ساده دل (2088367) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۷:۰۶
امسال سی درصد توان خرید مردم کاهش داشته است. (2087604) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۷:۳۲
از ابتدای انقلاب تاکنون هیچکدام از دولت‌هایی که آمده‌اند و رفته‌اند یک برنامه جدی برای تقویت کشاورزی ایران نداشتند در حالی که در تمام دنیا کشاورزی تنها بخشی است که یارانه می‌گیرد. در آمریکا که کمترین یارانه پرداخت می‌شود، 25 درصد در اروپا حدود 50 درصد و در ژاپن در برخی از اقلام مانند برنج تا 60 درصد یارانه می‌پردازند. (2087605) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۸:۰۶
حذف یارانه نقدی در اجرای صحیح این سیاست یک مسئله انحرافی است که برخی افراد مغرضانه به آن دامن می‌زنند. اجرای صحیح هدفمند کردن یارانه‌ها در قالب یک بسته سیاستی که متغیرهای کلیدی اقتصاد را هدف‌گذاری کرده است، با بار تورمی کمتر امکان‌پذیر است. همه می‌دانند که حذف یارانه انرژی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولید داخلی که عمدتاً توسط صنایع فرسوده و انرژی‌‌بر تولید می‌شوند، می‌شود؛ بنابراین می‌بایست راهکار مناسبی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات اندیشیده می‌شد. تخصیص بخشی از درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها به مردم و تولیدکنندگان که تنها در حد یک شعار باقی ماند، بدون انجام سیاست‌های اولیه و سیاست‌های مکمل، اقتصاد را در سیکل معیوب قرار می‌دهد که نتیجه آن افزایش مستمر قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و تعطیلی بنگاههای تولیدی و افزایش بیکاری خواهد بود.ی (2087606) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۴:۲۱
اگر می‌بینیم که در عرص نیم ساعت قیمت یک کالا 300 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و...، نه ربطی به تحریم داشته و نه دلیل اقتصادی دارد، بلکه نتیجه سوء مدیریت و تصمیمات غلط مسئولان است. (2087626) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۹:۰۹:۰۷
افرین درود بر شرفت (2093999) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۴:۴۰
اگر در کشور، ما برای اینکه بخواهیم به جای هزار تومان، دو هزار تومان به مردم بدهیم و برای این کار دلار هزار تومانی را دو هزار تومان به بازار عرضه کردیم، این کمک به مردم نیست، بلکه ساده کردن صورت مسئله‌ای است که ما آن را پیچیده کردیم. (2087627) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۴:۵۶
اگر یارانه پرداختی به مردم را 5 برابر کردید و از آن طرف مردم را مجبور کردید سوخت و انرژی را 8 برابر قیمت فعلی بخرند، چیزی به جیب مردم اضافه نکردید، بلکه کم کردید. (2087628) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۵:۱۴
ریشه اصلی افزایش قیمت ارز را می‌بایست در ضعف مدیریت پولی و بانکی کشور و همچنین نگاه به ارز به عنوان یکی از منابع جبران کسری بودجه جستجو کرد. (2087630) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۷:۲۸
براساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و سیاست های ابلاغی ذیل اصل 44 هدفمندی یارانه‌ها باید ادامه یابد؛ اما شرط توفیق در اجرای آن، بازگشت به مسیر صحیح و قانونی و نیز اجرای کامل آن است. به زبانی ساده، اگر هدفمند کردن یارانه‌ها ، رساندن یارانه‌ها به دست گروه‌های هدف که همان دهک‌های پایین درآمدی هستند، تعریف کنیم؛ این سیاست امری پسندیده و در جهت بسط عدالت در جامعه و بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید اقشار مستضعف است. در عین حال اگر همین سیاست به روشی غلط پیاده سازی شود، نتیجه عکس حاصل شده و اقشار مستضعف جامعه فشارهای بیشتری را متحمل خواهند شد. (2087638) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۲۷:۴۹
همه می‌دانند که حذف یارانه انرژی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولید داخلی که عمدتاً توسط صنایع فرسوده و انرژی‌‌بر تولید می‌شوند، می‌شود؛ بنابراین می‌بایست راهکار مناسبی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات اندیشیده می‌شد. (2087639) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۳:۴۱
هدفمندی یارانه ها سنگی است که مشترکا توسط مجلس و دولت قبل در چاه انداخته شده و الان صدها غاقل هم نمی توانند درش بیاورند. جالبه که سایت یک نماینده مجلس که خودش هم در این بازی شریک است مطالب اینجوری نشر می دهد (2087656) (alef-10)
 
مطلع - تهران
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۲:۰۵
بنا بر اطلاعات موثق از 20 ام تا 29 ام فروردین ماه ؛ 70 میلیون نفر ( به غیر از 30 و 31 ام ) برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند .
ملت گرسنه اند . (2087671) (alef-10)
 
مطلع تر
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۱:۲۴
بنده این خبر را تکذیب می کنم (2087792) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۰۸:۳۹
ازاین آمارکیلویایی بو دآقای مطلع از تهران (2088164) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۲:۵۶
دولت حق ندارد در حسابِ شخصی بانکیِ ملت سر کشی کند . (2087672) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۶:۰۷
با حساب های بانک ملت کار ندارد !!!! (2087915) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۴:۵۸
تواین مملکت دولی حق همه کار داره.فکرکردی اینجا سوییسه (2088369) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۳:۴۶
تمام پول یارانه خانواده من صرف قبض گازم شد . (2087674) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۲۸:۰۳
خدا وکیلی 169900تومن پول گازم شده که توی عمرم اینقدر پول گاز نداده بودم ضمنا ما فقط چهار نفریم (2088218) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۵:۲۰
قبض برق به مراتب بدتره (2088371) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۴:۰۷
برای دولتِ تدبیر متاسفم . (2087676) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۱۷:۲۱
این دولت با بی تدبیری امید مردم را کشت (2087742) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۵:۴۲
کدام تدبیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2087769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۶:۰۱
صدرحمت به احمدی نژاد (2087771) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۰۰:۵۳
هدفمندی یارانه طرحی شکست خورده که از ابتدا با اشتباه و غلط کاری ؛ در بدترین زمان ممکن که (بین مردم بحث و اختلاف به جهت خطایای سیاسی به غایت فراوان بود ) ممکن بود این کار انجام شود توسط نادانترین مدیران تاریخ کشور به اجرا درآمد و بی ارزش کردن پول ملی در برابر ارز خارجی (به دلیل ناشایستگی سیاسی و اقتصادی)نرخ تورم را به بالاترین حد و دستیابی خود دولت به پول فروش نفت و اقلام صادراتی را به حداکثر رساند و مردم از جهت وضعیت معیشتی متوسط را به خط فقر نزدیک و بسیاری از فقرا را نابود کرد .....
حال چاره کار در تعطیل کردن این اشتباه و ارزش دادن به پول ملی و مراجعت به اوضاع اقتصادی و سیاسی قبل از سال 88 است ...... (2089050) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۴۸:۳۵
پرداخت یارانه از بیت و المال حق همه است فقیر و غنی ندارد چرا که این پول از خزانه دولت است که متعلق به همه است و کسی حق اینرا ندارد که بگوید به چه کسی تعلق میگیرد و یا نه

پرداخت یارانه به این شکل از ابتدا یک اشتباه بزرگ بود که دولت گذشته مرتکب شد ملتی را وا میدارد به تنبلی و کار نکردن . یارانه باید در افزایش دستمزد لحاظ می شد هر که در این کشور کار کند از کارگران سر گذر و سایر کارگران و کارمند و .......شامل این افزایش باشند و یا رانه ای که به ضعفا و فقیر ان و از کار افتاده ها فقط از کانال بهزیستی و دوایر خدماتی دولتی پرداخت میشد (2087684) (alef-10)
 
کارمند آموزش و پرورش کاشمر
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۷:۰۲
اقای دکتریاراحمدی این که به نداشته های مردم هم اشاره کردید نشان می دهد که درد شناسید. از اینکه به این گونه از ما مستضعفین حمایت می کنید تشکر می کنم (2087704) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۶:۲۳
تشکر نکن.امثال یاراحمدی هم خودش ن از مرفهینی هستند که حرف مردم رونمیفهمند (2088376) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۷:۲۵
مگر میلیاردهای کشور درد ما رو می فهمند ؟؟؟؟ (2087706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۰:۳۶
احمدی نژاد به دادمون برس .
دچار بی تدبیری دولت تدبیر شده ایم (2087711) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۳:۳۸
آره جون خودت !!! احمدی نژاد آخر تدبیررررررررررررررررررررر بود !!!!!!!!!!!!!! (2088431) (alef-13)
 
خوش سخن
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۹:۳۸
دولت ؛ فقط و فقط و فقط برای جبران کسری بودجه باید اقدامات زیر را انجام دهد :
1 ) از کمک مالی و غذایی به سایر کشورهای جهان خودداری کند .
2 ) یارانه تمام مسئولین کشور اعم از وزرا و نمایندگان مجلس و فرمانده هان نظامی و انتظامی و مدیران ارشد دولتی و اونایی رو که نمیتونم الان اسمشون رو ببرم ( و الا کامنت من رو حذف میکنید ) و کاریکاتورشون هم نمیشه کشید که تعدادشون هم کم نیست و نیز سرمایه داران بخش خصوصی را قطع کند . (2087729) (alef-13)
 
نظامی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۱۳:۵۹
باید یارانه اونایی قطع شود که به دنبال سهم خواهی از دولت هستند و میگن که دولت باید در مسائل اقتصادی از ما دستور بگیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2087738) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۱:۲۰
تعدادشون کم هم نیست . (2087754) (alef-10)
 
سیاسی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۲:۵۶
نظامی !
نظامی نباید در کار سیاسی و اقتصادی دخالت کند . (2087760) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۴:۱۳
اقای روحانی با این کارهایی که می کنید بی شک نمی دانید عجب دلهره و استرس را در دل محرومین می اندازید (2087762) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۵:۱۰
شرکت برق، اب و فاضلاب و شرکت گاز و از همه بدتر مخابرات با قبض هایی که برای مردم ارسال می کند عملا احجاف می کند عملا ظلم می کند خدا عامل این همه فشار به مردم را نمی بخشد (2087766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۵:۳۳
مابدبخت ها هم خدایی داریم (2087768) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۵:۴۵
آزاد سازي بيشتر قيمتها نتيجه ميدهد دلار گرانتر. پس هر بار که هدفمندي وارد فاز جديدي ميشه ارزش ريال کمتر و کمتر ميشه. پس قيمت سوخت کي به فوب خليج فارس ميرسه؟ و تا کی این سيکل معيوب اجراي يارانه ها ادامه خواهد یافت ؟؟؟؟ (2087770) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۷:۲۰
روحانی دوستت داریم اما دوستی به جای خودبرای یارانه هم ثبت نام کردیم بالاخره باید پول داشته باشیم قبض هامون را به دوست عزیزمون بپردازیم !!! (2087775) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۲۷:۲۷
نهایت هدفمندی این که مردم بدبخت می مانند با تورم
مردم کم درامد می مانند با قبض های چند صدهزارتومانی
تورم و افزایش قیمت هاست
ما که از اقتصاد اطلاعاتی نداریم فقط انچه می فهمیم تورم و گرانی است که با تمام وجود لمسش کردیم (2087776) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۳:۰۰
ای وای اگر صیاد من غافل شود از یاد من (2087796) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۵:۱۰
من با این مساله که اقای یاراحمدی خراسانی گفتند موافقم چرا دولت قبل از اینکه از مردم سوال کند چه چیزهایی دارید سوال نمی کند که چه کمبودهایی دارید.؟؟؟؟ایا مسکن دارید؟ پول اجاره دارید؟ قسط و وام دارید؟؟
واقعا خودشان درک نمی کنند یا این که .......... (2087800) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۴۰:۱۰
دست از سر ملت برداریدددددددددددددد (2087814) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۵۹:۳۲
هدفمندی یارانه اساسا طرح اشتباهی بود که تاکید کارشناسان و مدیران بر آن فقظ نشان می دهد که آنان از چه سطح سواد و اگاهی بر خوردارند. یارانه هدفمند بود و نیازی به این کارها نداشت. صف شیر یارانه ای، استفاده قشر پایین جامعه از اتوبوس های ترمینال های مسافرتی با گازوییل 16 تومانی بخشی از یارانه ای بود که نصیب مردم می شد. وسایل منزل افراد مرفه جامعه لوکس و خارجی بود و کم مصرف محسوب می شوند لذا انان عملا از برق استفاده چندانی نداشتند. دولت یکسال قبل از هدفمندی بهای بنزین را برای خودروهای خارجی لوکس افزایش داداه بود و هیچ شوک اقتصادی و هیجان کاذبی هم بوجود نیامد.
در همان موقع 2 میلبون خودروی پیکان دست مردم بود (از 7 میلیون خودروی کشور) که از بنزین یارانه ای 100 تومانی استفاده می کردند. ایا این پیکان ها دست قشر مرفه جامعه بود؟ صف نان سنگک 100 تومانی توسط قشر پایین جامعه تشکیل می گردید نه قشر مرفه. یک جراح قلب یا مغازه دار لوازم صوتی تصویری امکان نداشت دز این صف ها شرکت کند. هدف مندی بر اساس یک دوروغ بنا گردید و ان این که قشر مرفه از یارانه ها استفاده می کند (2087854) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۰۵:۵۵
این کار با جرأت شروع شد و اهداف خوبی همچون عدالت اجتماعی و شکل‌گیری تولید در سایه آن را دنبال می‌کرد ولی متاسفانه در اجرا با چالش‌هایی مواجه و در نهایت منجر به تورم بالا در کشور شد و آثار رفاهی پرداخت یارانه‌ها را از بین برد و فشار اقتصادی سنگینی را بر مردم تحمیل کرد. (2087864) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۰۶:۰۸
آقای یاراحمدی خراسانی ممنون.بسیار مقاله خوب و واقع بینانه ای بود. (2087865) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۷:۵۸
من هم موافقم.سپاس (2088380) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۰۶:۳۷
ریشه اصلی افزایش قیمت ارز را می‌بایست در ضعف مدیریت پولی و بانکی کشور و همچنین نگاه به ارز به عنوان یکی از منابع جبران کسری بودجه جستجو کرد. (2087866) (alef-10)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۱۷:۲۴
شکل کنونی و در دست احیای حذف یارانه از اقتصاد کشور با گام اول در اصلاح قیمت حاملهای انرژی از زمان دولت آقای هاشمی بنا گذاشته شده..که منطقی ترین روش اجرائی یعنی افزایش قیمت حاملها با شیب متوسط20 تا25 درصدی است.هرچند که در سالهای نخست اجرای این طرح در دولت آقای هاشمی بواسطه ی تنگناهای ویژه اقتصادی پس از دوران جنگ در ایجاد تورم 45تا50 درصدی اثر مستقیم و غیر قابل انکار داشت..ولی با توجه به عدم پرداخت یارانه نقدی بجهت کمبود و محدودیت منابع مالی در دوران پس از جنگ آثار مثبت این روش در ایجاد رونق اقتصادی و جلوگیری از افزایش مهار گسیخته ی تورم تاچندین سال آینده و حتی در زمان دولت آقای خاتمی که ایشان هم با تبعیت از همین روش به اصلاح قیمت حاملهای انرژی ادامه میدادند.. را نمیتوان انکار نمود.
در دولت دهم پرداخت یارانه ی نقدی و ایجاد توقع مالی مستقیم در جامعه با عباراتی متنوع نظیر( پول نفت .. حق ملت از بیت المال .. پول امام زمان.. وو)همگی حکایت از حرکتی سیاسی و مشخص به نفع یک جریان در ازای خسارت به منافع و اقتصاد ملی داشته.اگر هم بپذیریم که مغرضانه و هدفمند بمنظور ضربه به اقتصاد ملی نبوده پس حتما" غلط و کاملا" اشتباه بوده است ..
ولی سوال اصلی اینجاست که چرا دولت کنونی به صراحت و با صداقت این مسئله را به مردم نمیگوید؟
چرا دائما" با زبان ایما و اشاره و دائما" در لفافه.. فقط به جهت حفظ محبوبیت شکننده خود باهدف تثبیت و ایجاد آرامش اقتصادی تصنعی سعی در انکار واقعیت عدم اعتماد عمومی اقشار جامعه نسبت به نتایج این طرح در فاز دوم با توجه به توضیحات ناقص و بریده بریده و هر روز متفاوت از زبان مسئولینش دارد.
دولتمردان محترم با صداقت و بدون لکنت به ملت بگویید..که پرداخت یارانه ی نقدی به همه اقشار جامعه از ابتدا اشتباه بوده و ارتباطی به عدالت اجتماعی اصولی نداشته و خارج از توان مالی دولتها بوده است... و دولت دهم علی رغم آگاهی از این موضوع در پی اهداف و وسوسه های سیاسی و فقط به منظور ایجاد بن بست برای دولتهای بعدی اقدام به اجرای این طرح آنهم در دو سال آخر دولت دوم آقای احمدی نژاد نموده است........امیدوارم دوستان سایت محترم الف از انتشار دیدگاه بنده امتناع ننمایند. (2087885) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۰:۴۶
دولت هنوز فاز نخست را به صورت کامل اجرا نکرده است بنابراین از نظر من فعلاً نباید دنبال اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باشیم. قرار بر این بود که 30 درصد از منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها صرف تولید شود، تا فشار ناشی از حذف یارانه‌ها از مصرف‌کننده کم شود و برای تولیدکننده هم تولید صرفه اقتصادی داشته باشد. اما متاسفانه این‌گونه نشد. (2087893) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۱:۲۹
هدفمندی یارانه‌ها طرح بسیار خوبی است اما نتایج منفی آن ریشه در سوء مدیریت دارد. (2087897) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۱:۵۰
اینکه آیا فشار تحریم ها نسبت به گذشته کمتر خواهد شد یا خیر در حل این مسئله بسیار موثر است. اینکه آیا سیاست های دولت در فاز دوم تورم زا است و یا کاهش تورم را به همراه دارد نیز نقش مهمی ایفا می کند. البته ناگفته نماند، چشم‌انداز روشنی برای لغو تحریم‌ها و افزایش صادرات نفت وجود ندارد و اگر هم باشد به صلاح نیست که در شرایط کنونی به دنبال اقتصاد انبساطی برویم و دولت نباید روی این موضوع تکیه داشته باشد. (2087900) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۲:۱۲
با اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها و با افزایش قیمت بنزین و گازوییل و همچنین مشخص شدن خانوارهایی که یارانه نقدی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت؛ عملاً اقتصاد ایران وارد مرحله دوم طرحی خواهد شد که یکی از مهمترین تحولات اقتصاد کشور را به دنبال خود خواهد داشت. طرحی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی از اجرای ناقص فاز اول آن گله مندند و افزایش چشمگیر تورم را ناشی از آن می دانند. به طوری که برخی از تورم 70 درصدی صحبت به میان آوردند و برخی از اعضای دولت تدبیر و امید در مخالفت با این موضع گیری، تورم 10 درصدی را ناشی از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها می دانند. (2087902) (alef-10)
 
قادری
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۳:۱۳
واقعیت این است که تورم در ایران با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها به 40 یا 45 درصد رسیده است. بخش عمده این تورم نیز مربوط به اجرای ناقص آن بود. اگر در فاز اول دولت کنترل های لازم را اعمال کرده بود و اجازه افزایش قیمت برخی کالاها و اقلام تولیدی در داخل کشور را نمی داد شاید همان ده درصد عنوان شده صحیح بود اما به تبع افزایش هزینه های تولید، تولید کنندگان نیز ناچار شدند قیمت کالاهای تولید شده را اضافه کنند و این خودش موج تورمی جدیدی را ایجاد کرد و باعث شد تورم در حدود 35 درصد افزایش یابد که بخش عمده آن ناشی از هدفمندی یارانه ها بود. (2087905) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۳:۳۳
در اینکه مجموعه عوامل و کلیه تغییرات قیمت ها و افزایش قیمت ها ناشی از هدفمندی یارانه ها بوده است تردیدی وجود ندارد اما نمی توانیم بگوییم اوضاع احوال وشرایط محیطی و برخورد دولت در فضای کسب و کار نیز دخیل نبوده است. اینکه دولت در کنار این محدودیت ها و افزایش هزینه های تولید، گشایشی در فضای کسب و کار برای تولید کنندگان ایجاد کند و موانع و قید و بندهای فعالیت های اقتصادی را کاهش دهد می تواند در کاهش تورم موثر باشد. (2087907) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۱:۳۵
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در نخستین سال از تشکیل دولت یازدهم ، به ضرر محبوبیت و مقبولیت دولت روحانی می دانم و به واقع نیز چنین است. (2087961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۲:۵۷
یارانه نخواستیم ارزش پولمون را ببرید بالا. (2087965) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۷:۰۱
مگر همین آقایون نگفتند که ما تورم 60 تا 70 درصدی خواهیم داشت؟ یک سال و چندماه گذشته و تورم در مجموع 21 درصد است که بخش عمده آن به خاطر رشد نرخ دلار و نقدینگی ایجاد شده و سهم هدفمندی بسیار کم است. (2087978) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۷:۱۶
اساسا دولت یازدهم نام " تدبیر و امید" را برای این برگزیده که کارها را با مدیریت عقلانی پیش ببرد و از عوامگرایی در سیاست گزاری های کلان کشور بپرهیزد. (2087979) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۴۷:۳۴
آیا دولت یازدهم آن گونه که تا کنون با استفاده از رسانه های عمومی و تریبون های مختلف اعلام کرده است، می توان ذهنیت یک جامعه را نسبت به مساله یارانه ها آگاه سازد؟ (2087982) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۲:۵۷:۴۹
خواهشمند است در پرداخت یارانه ها در مرحله دوم مانند توزیع سبد کالا، ناعادلانه و غیر منطقی عمل نکنید. در مرحله اول سبد کالا به روستائیانی که دارای بیمه بازنشستگی نیستند و دارای درامد پایین (کمتر از 200 هزار تومان درماه) هستند و سن آنها نیز بیش از 60 سال بوده تعلق نگرفته است(بعضی از روستائیان از توابع قائنات خراسان جنوبی ) در حالیکه به افرادی با درامدهای بالا و اعضای هیات علمی مثل اینجانب و... تعلق گرفته است . این اشتباه فاحش در توزیع ناعدلانه سبد کالا را در مرحله بعد لطفا اصلاح نمایید ویا کلا دیگر سبد کالا توزیع نفرمایید. این روستائیان به دلیل عزت نفسی که دارند حاضر نیستند تحت پوشش کمیته امداد نیز قرار گیرند وتنها به کمک حمایت های مالی فرزندان خود روزگار سختی را می گذرانند. بعضی از این روستائیان مثلا یک پیرزن تنهاست.
هر چند این روستائیان ممکن است صدایشان بجای نرسد ولی آه ونفرین آنها کارها می کند.
با تشکر (2088147) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۲:۴۴
من کاملا موافقم دولت بدون این که از نداشته های مردم با خبر بشه نمی تونه در داشته های مردم سرک بکشه (2088178) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۳:۰۱
خدا کند آخر این یارانه ها زمین گیر شدن محرومان جامعه نشود (2088179) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۷:۱۶
قرار بود تا با اجرای فاز اول هدفنمد کردن یارانه ها 50 درصد در آمد حاصله به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت شده و 50 درصد دیگر وارد مراحل عمرانی و اجرایی کشور شود که این مهم محقق نشد. (2088191) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۷:۵۲
کشف 160 پرونده تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش 18 هزار میلیارد دلار، رفع تصرف 38 میلیون مترمربع زمین خواری، کشف 181 پرونده اختلاس به ارزش 12 هزار میلیارد ریال و ادامه دارد........ (2088193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۸:۲۸
کاش یک نفر به مردم فکر کند (2088194) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۹:۰۳
درود بر شرافت دکتر توکلی با این که خودش ثروتمند است همیشه در الف از زبان مردم سخن می گوید (2088195) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۹:۴۶
چه سخن باطلی است در کشور ما حمایت از محرومین و مردم (2088197) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۴۰:۲۹
تیتر امروز سایت الف: تخلف 1.5 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت؛ پول فروش نفت ایران چرا به خزانه نرفت (البته در دوران بزرگترین و بهترین دولت دست پاک و معجزه هزاره سوم).
برای پر کردن این چاه های ویل کنده شده شما چاره ای به غیر از گران کردن انرژی برای دولت می دانید!؟ (2088246) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۵۱:۲۶
بیش از 70 میلیون ثبت نام تا الان امروز و فردا هم بقیه ثبت نام می کنند یعنی حتی خارج نشینان هم ثبت نام کرده اند. این دولت بین مرده ها هم پایگاه اجتماعی نداره و البته بین مرفهین بی درد که اینقدر ازشون دفاع می کنه. (2088275) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۱۴:۳۵
من که رای ندادم
اما از این دولت توقع بود یارانه همه رو قطع میکرد یا میگفت از شهریور ماه پرداخت نمیشه دیگه تا مردمی که حسابی روی یارانه باز کردند برنامه ریزی کنند , سپس کل مبلغ رو برای کاهش قیمت ها اختصاص میداد
چه دلیلی داره منی که هفته ای یکبار دانشجوی ارشد هستم و به زنجان رفت و امد میکنم قبل عید 60 هزار تومان بابت یکروزم هزینه کنم اما بعد عید بشه 90 تا 100 هزار تومان , چرا واقعا ؟ بعد من بیام یارانه انصراف بدم ؟
عمرا (2088348) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۲۹:۳۹
خداخیرت بده الف جان (2088387) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۵:۱۲:۲۳
متاسفانه دولت مردم روچاخان میکنه (2088468) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۵:۱۲:۵۹
کدوم داشته ؟؟؟؟؟ همه نداشته است (2088469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۵:۲۸:۳۹
افزایش تولیدات داخلی و کاهش بیکاری کم هزینه ترین راه حذف یارانه هاست. ضمنا دستیابی به قیمتهای جهانی انرژِی در داخل در گروه ثبات ارزش واحد پول کشور و پویایی اقتصادی است. اقتصاد فارغ از تغییر هر پارامتر اقتصادی دوباره به سمت تعادلی میرود که منعکس کننده واقعیتهاست. (2088485) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۲۳:۰۳
بجای اینکه ببینیم چه کسی پولدار است چطور است ببینیم چه کسی در این مدت بدون کار و زحمت پولدار شده، بجای اینکه ببینیم چه کسی ماشین و خانه و.. دارد ببینیم رد اقتصاد ما چطور یک پزشک و پرستار تحصیل می کنند و زحمت می کشند ولی حقوق و درامدی بسیار متفاوت دارند. بجای اینکه قوانین و مقرران نادرست را اصلاح کنیم همیشه رانتخوران و اختلاسیون در جای امن هستند و پول های غارتی دست نخورده ولی بدنبال پولدارها می گردیم... (2088587) (alef-13)
 
شادی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۵۴:۱۳
در شروع فاز دوم هدفمندی بهای کلیه کالاها وخدمات سه تا پنج برابر ابتدای فاز اول و ارزش صدقه سری پرداختی دولت تدبیر و امید به ملت نجیب و شریف ایران یعنی مبلغ 45500 تومان در شروع فاز دوم معادل قدرت خرید 10000 تومان (چه کسی میتونه این معادله را حل کنه) بابا جون التماس نکنید چون آمار ثبت نام بالا میره فقط بگید غلط کردیم و نسنجیده فاز اول را شروع کردیم والان هم دست به دامن مردم شدیم که انصراف بدهند واگر ندهند چنین و چنان میکنیم. هر کاری دوست دارید بکنید و دست از سر این ملت بیچاره بر دارید . اجرتان با خدا $$$$$$ دلار فراموش نشه. (2089030) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۵:۱۶
چقدر ساده هستيد،خارج از كشوري ها به اقوامشان در ايران سپرده اند،خبر نداريد كه خارجي ها هم يارانه ميگيرند من خانواده اي را ميشناسم در دوبي زندگي ميكنندمادر ايراني با تقلب شناسنامه ايراني از مشهد به فاميل خودش براي بچه ها گرفته و پدرشان پاكستاني است ، وقتي گفت ما يارانه ميگيريم شاخ در اوردم،اسمشان را ميدهم اگر توانستيد حذفشان كنيد،ليلي پيرزاد مادر و دانيال پيرزاد و فرهاد پيرزاد از مشهد،پدرشان شركت صادرات و واردات دارد،بيچاره ما ايراني ها، (2089119) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۵:۲۴
چقدر ساده هستيد،خارج از كشوري ها به اقوامشان در ايران سپرده اند،خبر نداريد كه خارجي ها هم يارانه ميگيرند من خانواده اي را ميشناسم در دوبي زندگي ميكنندمادر ايراني با تقلب شناسنامه ايراني از مشهد به فاميل خودش براي بچه ها گرفته و پدرشان پاكستاني است ، وقتي گفت ما يارانه ميگيريم شاخ در اوردم،اسمشان را ميدهم اگر توانستيد حذفشان كنيد،ليلي پيرزاد مادر و دانيال پيرزاد و فرهاد پيرزاد از مشهد،پدرشان شركت صادرات و واردات دارد،بيچاره ما ايراني ها، (2089120) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۲۳:۰۱
برام جاي سواله باهدفمندي چطورفاصله بين اغنيا وضعفا كم ميشه؟يكي برام توضيح بده لطفا.وقتي حامل هاي انرژي گران بشه اياحقوق من كارمندافزايش پيداميكنه؟مغازه داروكارخانه دار كه ميكشن رو قيمت محصولشان تكليف ماچيه؟ (2090294) (alef-13)
 
سیدعباس
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۳۱:۵۳
حذف یارانه کارمندی - تحقیر وناامیدی (2090680) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۰:۱۶:۱۶
دکتر یاراحمدی عزیز من همیشه نوشته های شما را با دقت می خوانم. قلم متفاوتی دارید. هم شما هم آقای خاکسار که خصوصا با متن ما را ببخش گروهبان دل ما را حسابی جذب خود کرد امیدوارم موفق و سربلند باشید (2091877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۱۱:۳۲
متاسفم از این همه بی سیاستی و بزدلی برای شناسا یی و حذف افراد غیر مستحق برای پرداخت یارانه (2094613) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۴۲:۲۹
با این اظهار نظر ها باید گفت فاتحه این مملکت و نظام خوانده شده و ما خبر نداریم.. دولتی برای برنامه ای مشخص از مردم خواهان همکاری است ولی مردم در مقابل تمام دق و دلی هایشان از دولتهای قبلی را هم از همین دولت که هنوز خوب و بدش مشخص نشده در آورده و لجبازانه همه برنامه های چیده شده را با هجوم به مراکز نام نویسی برای یارانه به هم میریزند. میتوان گفت این یک رفراندم . متاسفم (2097188) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۰۳:۳۳
هرکس را میخوهند بدانند که در فساد مالی شرکت داشته از تمام مسئولین وافراد خانواده اش ثروت هایشان را بررسی کنید تاببینید فساد داشته اند یانه اگر نه همه پایشان میلنگد (2099413) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۰۷:۵۸
بهت است قیمت های دولتی را بر گرداند و یارانه را قطع کند وگر نه ملت با این همه دروغ در تمام دولت ها و مسئلین حکومت هیچ حرفی را باور نمی کنند زیرا به چشم میبینند که در مملکت قارون ها درست شده آپرسیده اید این همه اموال از کجا آمده (2099427) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.