نظر منتشر شده
۲۰۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 359813
ارائه طرح تعطیلی جمعه و شنبه به دولت/ نظر شما چیست؟
بخش اجتماعی الف، 17 خرداد 95
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸
کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران قصد دارد پیشنهاد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را در شورای گفت‌وگو به دولت ارائه کند.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران درباره پیشنهاد اخیر این کمیسیون مبنی بر تغییر تعطیلات پایان هفته اظهار کرد: ما تنها کشور اسلامی هستیم که در آن پنجشنبه و جمعه به عنوان تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود؛ البته برخی ادارات و شرکت‌ها پنجشنبه‌ها نصف روز فعالیت می‌کنند.

علیرضا خائف ادامه داد: افغانستان آخرین کشور اسلامی بود که پنجشنبه و جمعه در آن تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شد که آنها نیز چند ماه پیش این روزها را تغییر دادند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در همه‌جای دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است و چون در ایران تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه است از لحاظ اقتصادی این امر سبب شده که ما عملاً چهار روز تعطیل باشیم و دو روز از بازار جهانی عقب بمانیم؛ بنابراین ما به دنبال آن هستیم که این عقب ماندگی را به یک روز برسانیم و با توجه به اهمیت نماز جمعه پیشنهاد دادیم که دو روز جمعه و شنبه تعطیل باشند.

خائف با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: مطابق بررسی‌هایی که انجام دادیم اگر در هفته دو روز تعطیلی کامل وجود داشته باشد مردم به مسافرت می‌روند که این امر موجب گسترش گردشگری و ایرانگردی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قصد دارد که پیشنهاد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را در شورای گفت‌وگو به دولت ارائه کند، چراکه اگر ما به دنبال جذب گردشگر و توسعه گردشگری هستیم ناچار به تعامل با تمامی بخش‌های حاکمیتی هستیم. بر همین اساس قصد داریم در این خصوص با دولت، مجلس و حوزه علمیه قم رایزنی کنیم.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران افزود: به نظر می‌رسد که نظر دولت در این خصوص مثبت است زیرا هفته گذشته در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق تهران، دکتر نعمتی معاون رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از این پیشنهاد استقبال کرد.
 
کلمات کلیدی : تعطیلی شنبه
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۶:۴۶:۵۲
این طرح به دلیل مسایل دینی موفق نخواهد بود: زیارت اهل قبور پنجشنبه ها- بر گزاری دعای کمیل و مانند آن. تعطیل بودن شنبه ها در بعضی ادیان. (3744058) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۰:۰۷
برای ما فرق زیادی نمیکند ، من و همکارانم که الان توی شهرداری کار میکنیم عین برده از ساعت 7.5 تا 5 بعد از ظهر کار میکنیم و معمولا فرصت نهار خوردن و نماز خوندن هم نداریم و احیانا اگر یه وقتی فرصت کنیم بریم نماز رئیس هی زنگ پشت زنگ میزنه که کجایید ، کارمان هم سنگین است تازه روزهای جمعه و تمام تعطیلی ها مثل تاسوعا و عاشورا و روزای عید باید سر کار حاضر شویم با تمام این کارها باز هم بی دلیل به ما اخطار و کسر حقوق میدند و میگویند کم کاری کرده ایم این در حالی است که ساعت کار اداری تا ساعت 14 بوده و مطابق ماده 62 قانون کار روزهای جمعه تعطیل اجباری است .
تازه ما نیروی رسمی هستیم
یکی نیست پیگیری کنه
یک مستند تلوزیون در مورد برده داری در زمانهای گذشته پخش میکرد ؛ می گفت برای برده ها در هفته یک روز تطیلی قرار میدادند ولی ما از برده ها هم بدتریم (3744418) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۸:۳۷
روز جمعه هم ميشود زيارت اهل قبور رفت ، ٤ روز از جهان عقب هستيم با اين كار دو روز عقب ميمانيم اين طرح ميتواند بصورت ازمايشى براى يك سال انجام شود و اگر منافع آن از ضررهايش بيشتر بود اين حار بصورت قانون قطعى درآيد . (3744451) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۶:۲۱
قبور را معمولا عصر پنجشنبه میروند نه اول صبح .
عصر 5 شنبه هم که در اختیار مردم هست (3744500) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۷:۱۷
اولا" همه هر پنجشنبه برای زیارت اهل قبور نمی روند . ثانیا" در دین ما جمعه آن هم به خاطر نماز جمعه تعطیل اعلام شده است و همین الان هم بانکها و بسیاری ادارات پنجشنبه ها باز هستند .
در ضمن اینکه در بعضی ادیان شنبه ها تعطیل است اتفاق بدی نیست چون ما همه ادیان ابراهیمی را قبول داریم . (3744503) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۱۹:۲۰
دوست محترم
زیارت اهل قبور پجشنبه بعد از ظهر ها انجام میشه که فرداش یعنی جمعه تعطیل است
دعای کمیل هم پنجشنبه شب هست که فرداش جمعه تعطیل هست
مشکل الآن کجاست؟
نگفتن که میخوان جمعه تعطیل نباشه میخوان جمعه و شنبه تعطیل باشه (3744611) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۴:۳۰
به نظرم میتونه خیلی خوب باشه
هم برای گردشگری هم برای تجارت
چون کشورهای عربی تعطیلی جمعه و شنبه هست و کشورهای غربی هم شنبه یکشنبه اینجوری حداقل یک روز رو با انها مشترکیم و تاثیر داره
برای تجارت هم تعطیلی ها بهم نزدیک میشه و برای کارهای اداری در هر دو کشور به تعطیلی نمیخورن و میتونن کارها رو انجام بدن (3744618) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۰۹:۰۶
من با شما مخالفم (3744673) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۴:۱۷:۳۶
تمام کشورهای مسلمان شنبه تعطیله...چهار روز با دنیا مراوده اقتصادی نداریم انتظار داریم اقتصاد درست بشه..خب نمیشه (3744887) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۰:۰۰
دعای توسل هم روز سه شنبه است با این استدلال سه شنبه را هم تعطیل کنیم. (3744674) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۱:۳۳
من شركت بازرگاني دارم و واقعا با اين مساله مشكل دارم
ما فقط 2 شنبه و سه شنبه و جهارشنبه با دنيا در ارتباط هستيم
حتي اگر ما هم پنجشنبه ها و جمعه ها كار كنيم بعلت تعطيلي گمرك و وزارتخانه ها كاري را نمي توانيم پيش ببريم
بسياري از مواقع كالايي در روز شنبه و يكشبه در گمركات صادراتي و وارداتي گير ميكند تا مثلا فروشنده يا خريدار يك مدرك را براي گمرك در روز دوشنبه بفرستد و يا گاها كالاي صادراتي در روز پنجشنبه به گمرك مقصد ميرسد كه بعلت تعطيلي اگر نيازمند مدركي از سوي ايران باشد بايد تا دوشنبه هفته بعد معطل بماند.
و اين به معني اتلاف منابع كشور بصورت هزينه هاي معطلي و دموراژ و از دست دادن قدرت رقابت است. (3745510) (alef-13)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۴۴:۵۳
هر روز تعطيلي معادل تلف شدن 10000 شغل است بيائيد بيكارها رادر يابيد (3744721) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۳۷:۲۹
با ايجاد نشاط در جامعه کاري کشور، ميتوانيد ميزان افزايش بهره وري را نيز اندازه بگيريد. بنده الان با شش روز کار در هفته واقعا دوچار فرسودگي شده ام و 26 روز مرخصي سالانه نيز صرف برخي تاخير ها و مرخصي هاي اجباري اعم از کار بانکي و غيره ميشود و زماني براي سفر و استراحت وجود ندارد.استان قم پنج شنبه ها نيز تعطيل نيست (3744946) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۵۵:۵۹
واردات بی رویه و مصرف اجناس خارجی باعث بیکاری شده (3745088) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۸:۳۶
بنده مخالفم !! ... چرا مخالفم. ؟ براي اين كه دليل دارم !! ... حالا دليلم چيه ؟ دليلم اين است كه
هميشه خدا تو اين مملكت روز " شنبه " يك اُبهت خاصي داشته ، يك وقار و هيمنه اي داشته ،
مثل اين كه همه از اين روز -- روز شنبه -- حساب مي برده اند ، مي ترسيده اند !! توضيح آن كه
با رسيدن روز شنبه همه خود را براي رفتن سر كار حاضر مي كرده اند
-- منصور خان ! امروز كه اول مهر است ، چرا مدرسه نرفتي ؟!!
-- خان دايي ! امروز چهارشنبه است ، مدرسه رسمي نيست ٫ خدا بخواد از روز شنبه !
-----
-- آقا احسان ! انگار كارگاه تشريف نداري ، اومدم نبودي !!
-- محمد آقا ! ديروز كه تعطيل بوده ، امروز هم كه پنج شنبه است ، فردا هم كه جمعه !! ديگه گفتم
از " شنبه " .!! انشاءالله روز شنبه در خدمتم !!
---
-- آقا مهدي ! شنيدم كار پيدا كردي ؟ مباركه !! ... ولي انگار ... نكنه خداي نكرده پارتي بازي ...
-- نه حسين آقا ! ... خيالت راحت باشه ؟ به رئيسم گفتم اين دو روز ديگه هم استراحت بكنم !!!
ديگه از روز شنبه ... انشاءالله !!
--
-- به به ! داداش محسن ! انگار بالاخره داري آماده ميشي براي كار پيدا كردن ؟!! خدا كريمه
-- بله آبجي جان ! ديگه فردا شنبه است ، برم ببينم خدا چي مي خواد !!
بله برادر ! حالا نميدانم اين وقار و ابهت روز شنبه چيه كه همه دست و پاي خود را جمع مي كنند ،
و آماده مي شوند براي شروع كار در اين روز ، ... اما اگر امديم و اين روز تعطيل كرديم ،و روز
شنبه كه همه " ازش حساب مي بردند ، وهر آدم تنبلي هم كه بود ، در برابرش تسليم مي شد ، اين
روز را تعطيل كنيم !! ... آيا ديگه ؟ ... بياييد اين اًبهت و متانت روز شنبه را نشكنيم !!البته ناگفته
پيداست ، كه آنچه عرض كردم ، يك نظر شخصياست ، اما بهتر آن است كه صاحبنظران و اقتصاد دانان در اين باره حساب و كتاب دقيقي بكنند فوايد و مضرات اين كار بسنجند ، تا ببينند كه چه بايد كرد و راه صواب كدام است ... بله ؟؟ (3745484) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۳:۰۰:۱۵
دوست من یک دلیل بیشتر نداشتید و آن هم غیرمنطقی بود. خوب این عادت است در کشورهای دیگر که شنبه و یکشنبه تعطیل است دوشنبه برای آنها مانند شنبه ما ابهت و .... که گفتید را دارد. ما هم عادت می کنیم. به نظر من طرح خوبی است. البته نظر دیگر دوستان که پنجشنبه از نظر مذهبی ویژگی خاصی دارد می تواند دلیل بهتری باشد اما برای نجات اقتصاد کشور این طرح خوب است ضمن این که دعای کمیل و زیارت اهل قبور هم منافاتی ندارد و می تواند در همان پنجشنبه پس از تعطیلی ادارات انجام شود. (3750697) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۱:۳۶:۵۹
چه فرقی برای ما داره پشنبه تعطیل باشه یا شنبه .برای تنوع هم بدنیست مدتی شنبه ها تعطیل باشیم (3752567) (alef-13)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۴۵:۱۹
صحیح است، ولی با احتساب تعطیلات عید و بقیه موارد و با احتساب میزان کار مفید کارمندان در اداره جات مملکت (یعنی پایین بودن راندمان کار) به این نتیجه می رسیم و رسیده ایم که ما عمدتاً و همیشه در تعطیلاتیم. بنابراین هیچ فرقی ندارد. بجای این طرح ها تقلیدی، انگیزه کار و کوشش و تلاش های فردی را در جامعه ارتقا دهید که پیشرفت کشور منوط داشتن وجدان کاری و شغلی و همت والاست. جامعه بی نشاط و افسرده بیشتر طالب تعطیلات است. تعطیلی برای مملکت ما سم است. نه موهبت. (3744722) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۲۲:۵۲
با اين كاري كه بعضي ها ميكنند فكر كنم تعطيل ياشن بهتره چون لااقل منابع كشور كمتر هدر ميره و مملكت اسيب كمتري ميبيند.! (3745010) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۳:۵۶
شما بیا تو بخش خصوصی کار کن، کم کاری کن ببین سر دو روز اخراج می شی یا نه، این داستانا برای ادارات دولتیه. (3745417) (alef-13)
 
کارمند
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۰۸:۵۲:۱۸
عزیزم حتما شما کارمند نیستید . خستگی و ساعت کار بالا تو ایران باعث کاهش بهره وری شده ، ساعت کار ایران (44 ساعت هفتگی )رو با بقیه کشور ها مقایسه کن بعد نظر بده . سازمان ها مون در تهران که با دنیا در تعامل هستند دو روز تعطیلات دارن بعد شهرستان ها که نه سر پیازن نه ته پیاز 6 روز رو باید کار کنن . (4298850) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۶:۱۲:۰۴
اگر اجرایی شود بسیار موثر و مفید خواهد بود،انشاءالله.
اگر سنگ اندازی نکنند عده‌ای. (3744920) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۸:۱۰:۴۵
مگه جمعه نمیشه رفت زیارت اهل قبور؟ همین الان هم بسیاری از خانواده ها به علت شلوغی بیش از حد پنجشنبه ها، جمعه ها این کار را می کنند. (3744987) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۵۷:۲۶
زیارت اهل قبور و دعای کمیل عصر و شب پنج شنبه است مشکلی برای کار روزانه نداره (3745095) (alef-3)
 
سيد سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۱:۱۱
عزيزم حرفت درسته ولي دليلت خيلي غير منطقيه

نگاه كنين ٥شنبه ديفالتش رو تعطيلي هست چه بخوايم چه نخوايم دولت هم كاري نمي تونه بكنه
دولت چقدر تلاش كرد تعطيلات ١٤روز و به ٧روز تقليل بده اما موفق نبود.پس نفس تعطيلي پنجشنبه رو هم نمي تونه برداره
حالا طبق دو مقدمه ي بالا تعطيلات ما ٣روز ميشه
كه فقط قشركترگر و شغل ازاد ضربه مي خورن (3746170) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۴۲:۳۱
یارت اهل قبور بعد از ظهر و دعای کمیل شب پنج شنبه هاست داداش (3746843) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۰۳:۰۰
سلام
زیارت اهل قبور عصر پنجشنبه هاست و دعای کمیل هم ساعتی پس از نماز عشا برگزار میشود (3747148) (alef-3)
 
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۶:۲۰:۵۰
تعطیلی شنبه اساسا یک سنت یهودی است که امروز غرب مسیحی هم به ان دچار شده،این نوع پیشنهادها یا سبقه لیبرالی دارد و یااز روی اباحه گری است! (3747791) (alef-13)
 
احمد
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۵:۵۸
خیلی با این طرح موافقیم! چون:

علاوه بر تعطیلی ارتباط با دنیا در 4 روز از هفته، میزان ساعت تبادل و ارتباط هم در سه روز باقیمانده بسیار کم است.

از طرف شرق با ژاپن و چین و مالزی 5 ساعت عدم همپوشانی زمانی داریم و از طرف غرب هم با قاره آمریکا هشت نه ساعت و با اروپا سه ساعت.

یعنی در کل هفته فقط سه تا "4 ساعت" با شرق و سه تا "یک ساعت" با غرب همپوشانی زمانی اوقات فعال کاری داریم. (3748205) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۰:۵۲
ربطی ندارد. زیارت اهل قبور کار عموم نیست. دوم این زیارت اغلب غروب انجام میشود و بعد ساعات اداری.
اصل طرح خوبست و حتی پیشنهاد میشود یکشنیه هم اضافه شود.
بهره وری با افازیش ساعات و روزهای کاری حاصل نمیشود وبلکه برعکس نیوری کار فرسوده میکند. دوشیفت کار کردن موجب کاهش بهر وری میشود و نه افزایش. این از عرفهای غلط کاری در ایران است که گمان میکنند هر چه ساعات بیشتر فرد در محل کار باشد بهره وری بیشتر میشود! نه! این فکر غلطی است.
بجای ساعات طولانی و 6 روز در هفته، ساعات کم و به 6 روز و چهار زور در هفته برسد. از طرفی با دو شیفته کار کردن جلوگیری شود، البته افزایش حقوق از این ناچیز800 تومنی به حد واقعی یعنی به حدود دو میلیون و بیشتر. مثل کشورهای پیشرفته. الان هزینه نزدیک آن کشورها شده و درامد نه.
در این صورت بخشی از نیوری کار در شیفت های دوم مراکز شغلی بکار مشغول میشوند. در کل دوشیفت کاری ممنوع شود برای مستخدمین. (3748660) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۱:۳۴:۰۷
همه که 5شنبه ها تعطیل نیستند.مثلا بعضی از شرکتها و سازمانها در تهران و بسیاری از سازمانها در شهرستانها (3752558) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۶:۵۰:۰۶
حرف حساب هست (3744066) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۱۵:۳۱
کو گوش شنوا؟حالا یک عده که میبینن مزایای اینکار برای کشور قابل توجه میباشد،شروع به مخالفت های عجیب و غریب خواهند کرد. (3744191) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۱۹:۱۰
این سیستم به درد دولتی هایی می خورد که بازدهی صفر دارند و حقوق اخر ماه چند میلیونی ما خصوصی ها بدون بیمه و بدون حقوق خوب با ماهی 500 هزار تومن باید 5 شنبه ها هم بیاییم اگر روشون می شد ما رو هم جمعه ها هم می اوردن سر کار بابت هر تعطیلی رسمی هم حقوق ما رو کم می کنند حالا حساب کنید دولت فربه یعنی چه حساب کنید چرا مردم سوئیس میگن نه ما میگیم یارانه می خواهیم (3744290) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۰۸:۰۴
اولا شرکت های خصوصی هم گلی به سر ملت نمی زنن جز خالی کردن جیب دولت و ملت توامان.
دوما اینکه شما نمی تونی حقتو از شرکت خصوصی بگیری علاوه بر(با عرض معذرت) بی همتی خودتان ناشی از بربادرفتن جنبه های نظارتی حمایتی مراجع ذیربط است
سوما بازدهی جلبک دریایی هم صفر نیست که اینجوری برای دولتی ها حکم صادر می کنید
چهارما سوییس رو با ایران مقایسه کردن زیادی قیاس مع الفارق است
پنجما تو سوییس دولت نمی خواست به ملت یارانه بده بعد همه چیز رو گرون کنه و دو زار را دو هزار با ملت حساب کنه! اونجا چون دموکراسی مستقیمه یک عده بعد از جمع کردن امضا تقاضا کردن که دولت به همه ملتشون یارانه ۲۵۰۰ دلاری بده تا بدون دلواپسی نان دنبال رویاهاشون باشن.
ششما تو سوییس ملت یا به دلیل کارکردن درآمد دارن یا حقوق بیکاری می گیرن فقط کافیه برای دولت ثابت بشه فرد بیکار دنبال کار هست البته کار هم از طرف دولت به افراد پیشنهاد می شه
هفتما زیاد سخت نگیرید تا بوده همین بوده (3744748) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۶:۰۲
ببخشید داداش .در بخش خصوصی زیادی حرف بزنی و ادعای حق و حقوق بکنی میان چنان شلاقت میزنن که از جات نتونی بلند بشی(مگه سرنوشت کارگران معدن طلای آق دره در ارومیه و یه معدن دیگه رو نشنیدی؟)!!!شما دولتی ها چه خبر دارید از حال ما خصوصی های بدبخت؟زیر کولر لم میدین و هر ارباب رجوعی هم میاد با یه جواب سربالا ردش میکنید میره! ما خصوصی ها باید کار در بدترین شرایط و با حقوق کم و یا چند ماه حقوق عقب افتاده و کار در روزهای تعطیل رسمی رو تحمل کنیم و هزینه ایاب و ذهاب هم از جیب خودمان بدهیم و جیک نزنیم! ما خصوصیها مثل شما لوس بار نیومدیم که تا یه اعتراضی بکنیم لیلی به لالامون دولت بذاره و نازمون رو بکشه.تا حرف بزنی بزرگواری کنند اخراجی و گرنه حبس و شلاق هم پشت بندش هست! آخه داداش ما پارتی نداشتیم که با مدرک دیپلم و زیر دیپلم و یا یه مدرک بدون کنکور بی ارزش بالاتر در دستگاههای دولتی استخدام بشیم. با مدرک فوق لیسانس و معدل بالا بدلیل نداشتن پارتی در بخش خصوصی استخدام که چه عرض کنم به اسارت درآمدیم بطوریکه حتی در حسرت همون حقوق حداقل ماهیانه هستیم! (3745281) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۱:۲۰
والا واسه ما فقیر بیچاره ها(عموم مردم)چندان فرقی نمیکنه که سه شنبه یا جمعه تعطیل باشه چون به هر حال به علت نداری همیشه خونه هستیم.خوش به حال کسانی که حقوق 80 میلیونی از بیمه و 50 میلیونی از بانکها و 150 میلیونی از دانشگاه آزاد و 300 میلیونی از خودروسازان و 400 میلیونی از وزارت بهداشت میگیرن!!تعطیل واسه اوناست وگرنه عموم مردم تعطیل یا غیر تعطیل پارک هم نمیتونن برن چه برسه به مسافرت چون دیگه پول بنزین 1000 تومنی رو ندارن و یا اصلا خودرو ندارن و تاکسی هم که گرون درمیاد!
در کل ولی موافق تعطیلم .تو خونه میگیریم می خوابیم یا میریم خونه فامیل درد دل می کنیم و چند تا دزدی و اختلاس و تخلف و کلاهبرداری در ادارات دولتی و شهرداریها و یا از زورگویی اداره مالیات می شنویم و به علل واقعی بیچارگی خود بیشتر پی می بریم تا بلکه کمتر به این کشور و آن کشور مرگ بخواهیم و فحش بدیم! (3745406) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۹:۲۰
من مخالفم..اگر میخواهیم کشور به.سمت چشم انداز بیست ساله حرکت کنه و رونق اقتصادی،ایجاد بشه تعطیلی جمعه ها هم باید برداشته بشه اون موقع میخواهید یکروز تعطیلی هم اضافه کنید؟چه جوری این طرحها به ذهنتون میاد؟خوب معلومه که کسی از تعطیلی بدش نمیاد ولی آخه کدوم کشوری در موقعیت اقتصادی ما که آرزوهای اقتصادی بلندی داره به تعطیلات رسمیش یکروز هم اضافه میکنه؟ (3744329) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۹:۲۵
اگر همه روزهای هفته را هم کار بزنند اگر کار آیی نباشد فایده ای ندارد .
اتفاقا" به نظر من 3 روز در هفته را باید تعطیل اعلام کنند آن وقت با رونق توریست داخلی رشد اقتصاد در همه مناطق کشور متوازن می شود . (3744507) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۶:۲۰
یه بار محتوی متن رو بخون بعد کامنت بذار! گفته شده به جای روز پنجشنبه ، شنبه تعطیل بشه . یعنی پنجشنبه همه سر کارشون حاضر باشند تمام وقت . (3744622) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۸:۴۳
دولتی ها اگه پنج روز درست کار کنن به اهداف میرسیم. ولی اگه هفت روز هفته مثل الان کار کنن هرگز به پیشرفت نمیرسیم (3744629) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۲:۵۵
اصلا نخونده نظر میدهند موضوع اضافه کردن تعطیلی نیست بلکه تغییر جای پنجشنبه با شنبه است. (3744680) (alef-13)
 
حمید
New Zealand
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۵۰:۰۷
برادر عزیز. تحقیقات بسیار زیادی در کشورهای توسعه یافته نشون داده که تعطیلی و تعادل بین کار و استراحت تاثیر کاملا مستقیم بر افزایش بهره وری داره. یعنی برعکس فرمایش شما (3744729) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۰۶:۱۴
مگه برده داریه ک جمعه ها هم بیاییم سر کار (3744795) (alef-13)
 
س .ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۰۹:۱۵:۵۶
بخشی از نظرها را که میبینم ، متوجه میشم که بعضی ها اصلا به خودشون زحمت نمیدهند یکبار با دقت اصل خبر را بخوانند !
قرار نیست میزان تعطیلی فعلی در هفته کم و یا زیاد بشه!
فقط برای هماهنگی با کشورهای دیگر ، تعطیلی پنجشنبه و جمعه به تعطیلی روزهای جمعه و شنبه تبدیل میشود .
یکی نگران زیاد شدن ساعت کاره ، یکی نگران بیشتر شدن تعطیلاته و ... !!!!!
تو را به خدا برای اظهار نظر کردن مطلب را به دقت بخوانید (3750417) (alef-13)
 
سلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۰۸:۴۴
برای ایجاد رونق اقتصادی تعطیلی جمعه ها هم باید برداشته بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدایی این حرف رو به تنهایی خودت زدی یا شخص دیگه ای هم کمکت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! تو کدوم کشور دیدی برای ایجاد رونق اقتصادی 7 روز هفته بدون استراحت و تعطیلی کار کنن؟؟؟؟؟؟ مگه انسان ماشینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! بعدشم رونق اقتصادی با کار کردن 7 روز در هفته بدست نمی یاد فاکتورهای دیگه ای داره. (3745135) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۰۹:۲۵:۳۴
عزیز گرامی لطفا یکبار مطلب را بخوان و بعد مخالفت کن (3750420) (alef-3)
 
محمد قاسمی
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۴:۵۴
برای همین طرح تعطیلی دو روز در هفته چقدر احمدی نژاد رو مسخره کردن
اون میگفت ما کمترین تعطیلی در دنیا رو داریم
امان از اینکه اجازه بدیم دیگران بجای ما فکر کنن
طرح خوبیه خصوصا از زیان دهی در ادارات کاسته میشه (3744493) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۷:۴۳:۳۷
خیلی هم خوب
با این وضع کسادی بازار اگه کلا" تعطیل کنن بریم خونه هیچ مشکلی پیش نمیاد (3744124) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۵۵:۰۹
چند تا نکته؛
1- قراره پنجشنبه روز کاری تمام وقت باشه و شنبه و جمعه کامل تعطیل
2- اگه شنبه نصفه نیمه تعطیل باشه یا بگن مثلا بانک ها باز باشه و ... هیچ فایده ای نداره
3- این دولت ظاهرا قانون مداری از خودش نشون میده بنابراین اگه همه مردم هم راضی باشن، طرح رو اجرا نمی کنه- حداقل امیدوارم مجلس یه کاری بکنه.
4- منافع اجتماعی طرح از منافع مالی و اقتصادی اش بسیار بیشتره
5- شخصا اگه احمدی نژاد با این شعار تو انتخابات شرکت کنه، حتما بهش رای میدم (البته اگه به شعارش عمل کنه) (3745086) (alef-13)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۷:۵۹:۳۲
آخه ناهماهنگی و بی فکری تا کجا؟ در مدارس دوره متوسطه دوم تعداد و ساعات درسیش قراره بیشتر بشه و قرار بود پنجشنبه ها هم برگرده و بشه شش روز در هفته. دوره متوسطه اول هم اونقدر تعداد ساعات بعضی از دروس مثل زبان رو کم کردن که در عمل نمی شه چیزی تدریس کرد. پس تکلیف برنامه مدارس چی می شه؟ وقتی بین سازمان های مختلف ناهماهنگی باشه نتیجه اش می شه ارائه طرح های عجیب و غریب. کل مشکلات مملکت حل شده فقط مونده بود بیشتر کردن تعداد روزهای تعطیلی تا اون 15 دقیقه کار مفید در روز هم از اینی هم که هست کمتر بشه. (3744139) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۱:۵۵
شاید شما 15 دقیقه کار کنید ولی من و همکارانم که الان توی شهرداری کار میکنیم عین برده از ساعت 7.5 تا 5 بعد از ظهر کار میکنیم و معمولا فرصت نهار خوردن و نماز خوندن هم نداریم و احیانا اگر یه وقتی فرصت کنیم بریم نماز رئیس هی زنگ پشت زنگ میزنه که کجایید ، کارمان هم سنگین است تازه روزهای جمعه و تمام تعطیلی ها مثل تاسوعا و عاشورا و روزای عید باید سر کار حاضر شویم با تمام این کارها باز هم بی دلیل به ما اخطار و کسر حقوق میدند و میگویند کم کاری کرده ایم این در حالی است که ساعت کار اداری تا ساعت 14 بوده و مطابق ماده 62 قانون کار روزهای جمعه تعطیل اجباری است .
تازه ما نیروی رسمی هستیم
یکی نیست پیگیری کنه
یک مستند تلوزیون در مورد برده داری در زمانهای گذشته پخش میکرد ؛ می گفت برای برده ها در هفته یک روز تطیلی قرار میدادند ولی ما از برده ها هم بدتریم (3744423) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۱۷:۲۱
همکار محترم! چه فرقی داره به جای پنجشنبه روز شنبه تعطیل باشه . ما پنجشنبه رو میاییم کلاس، شنبه رو همه دستگاههای دولتی برای هماهنگی با کشورهای دیگر که تعطیل هستند تعطیل می کنند . مثل مدارس خارج از کشور که جمعه و شنبه تعطیل بودیم. ساعات اضافی اگر لازم باشه عصر برگزار میشه! (3744608) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۶:۳۵:۰۶
کار مفید بیشتر از 5 ساعته ولی کارهایی که انجام میشه بعضا مفید نیست.بهتر است از این واژگان استفاده شود! (3744924) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۸:۴۸
شما متوجه موضوع نشده ای!
قرار نیست تعطیلی را بیشتر بکنند/ اتفاقا قرار است تعطیلی کمتر بشود./

اول تعطیلی پنج شنبه را بر می دارند و همه می روند سر کار/
دوم روز شنبه را بجای پنج شنبه تعطیل می کنند./

این طوری وقتی یک کار تجاری یا بانکی یا اداری با دنیای بیرون داریم، چهار روز در هفته تعطیل نیستیم دیگه!!! ( پنج شنبه و جمعه ما تعطیل باشیم و شنبه و یکشنبه اونا!!) (3745037) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۲:۰۶
جالبست در مذهبی که امام اول شعیان میفرماید: ساعات شبانه روز به سه قسم کنید. یک قسم (8 ساعت) به کار، یک قسم به امور غیر کار مثل حمام و معاشرت با خانواده.. و قسم آخر به استراحت و خواب. ولی امروزه این سخن ارجمند را بکار نمبسنند در جالیکه ممالک پیشرفته این سخن تایید دارند و در بازار کار این نه به سمت پیشرفت و بلکه ارتجاع دارد به دوران برده داری و بیگاری و استثمار نیروی کار.
بخاطر کمی مزد و حرص کارفرمایان کم سواد یا آزمند، یعنی حداکثر 8 ساعت کار. حالا وضعی بوجود امده، کارکنان دو شیفته و شیفته و 6 روز و بلکه 7 روز هفته کار میکنند در ظاهر! ولی زهی خیال بال، بهره وری این شیوه استثماری قدیمی، حتی یک سوم بهره وری لازم ندارم.
اینگونه است که، نیروی کار بجای 40 سال توان کاری در 20 سال اعلام بازنشستگی میکند، ازبس فرسوده از نظر روحی و جسمی است. (3748780) (alef-13)
 
Belgium
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۰۵:۱۵
خوبه مردم مسافرت نميرن و آمار تلفات جاده اي اينه.... (3744153) (alef-3)
 
ا.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۲۳:۴۵
اتفاقا اگر دو روز تعطيل باشه مردم براي تعطيلات دو روزه ديگر اينقدر له له نميزنند و سفرهاي كوتاه خود را با در پنجاه و دو هفته سال تخس ميكنند. (3744700) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۳:۵۶
یکی از علل اصلی آمار تلفات تراکم مسافرت در مقاطع خاص هست
بویژه ما شهرستانی ها چون 5شنبه سرکار می ریم از هر فرصت تعطیلات برای مسافرت استفاده می کنیم
اتفاقا تعطیلی دو روز در هفته مسافرت ها رو در ایام سال توزیع می کنه و شاید کاهش تلفات رو هم در پی داشته باشه (3745306) (alef-3)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۸:۲۰
ما شهرستانی ها فقط چوب تهرانی ها رو می خوریم
در اکثر استانها 5شنبه روز کاریه و فقط جمعه رو تعطیل هستیم
امسال هم که مورد لطف دولت قرار گرفتیم و استان یزد و سمنان در ماه رمضان به جای اینکه ساعت کاری رو دیرتر شروع کنند یکساعت جلوتر کشیده اند و از ساعت 6.30 تا 13.30 باید سر کار بریم اونوقت تهرانی ها 8 تا 15.30 سرکار می روند و 5شنبه هم تعطیل (3745315) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۰۶:۲۵
مگر ما یهودی هستیم که شنبه را تعطیل کنیم به ما چه که دیگران چکار میکنند مگر مسیحیان حاضرند شنبه را تعطیل کنند که مسلما نان پذیرفتند ؟همین را کم داشتیم. (3744159) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۹:۴۲
یعنی اطلاعات شما فقط در همین حده که میدونی یهودی ها شنبه تعطیلن همین! فکز کنم به اندازه کافی توضیح داده توی اصل خبر. همین الان هم شرکت نفت و کشتیرانی و ... تقویم کاریشون رو با همین به قول شما یهودی ها و مسیحی ها تنظیم کردن دنیا که به همین سادگی نیست که همه هفته ای ۵ روز کار کنند جمعه هم برن خونشون با خانواده صفا کنند مملکت رو همین هایی دارن میچرخونند که پنجشنبه و جمعه و شب و روز سر کار هستند در بسیاری از مشاغل. (3744441) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۱۹:۵۶
"مسیحیان" شنبه را تعطیل هستند!!!خواب خوش! (3744481) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۳۳:۳۳
پنجشنبه ها مگه در اسلام تعطیل اعلام شده ؟ اصلا" می دانید تعطیلی یک روز در هفته و مرخصی و بیمه و..همه ابداعات تمدن غرب است ؟ بنابر این اگر بخواهیم از غرب پیروی نکنیم همه این امور باید تعطیل بشود . (3744515) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۳۰:۰۹
عمو جان تمام دنیا شنبه ها تعطیله. شما خبر نداری (3744631) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۵۹:۵۴
صرفا جهت اطلاع
شنبه در اکثر کشورهای مسیحی تعطیل است (3744742) (alef-13)
 
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۹:۲۹
که چه؟؟؟؟ (3746898) (alef-3)
 
زهره
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۲۳:۱۵
بله در اغلب کشورهای مسیحی شنبه تعطیل است. (3744766) (alef-13)
 
زهره
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۲۶:۲۷
خود این طرح خوبه ولی توچیه گردشگری براش آوردن یک کمی مساله داره. یعنی الان فرهنگ رانندگی ما درست شده و جاده ها مون هم استاندارد شدن که الان یک سری ماشین دیگه هم سرازیر کنیم توشون؟ همین الان هم رتبه اول مرگ و میر جاده ای را در دنیا داریم بسه. (3744767) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۴:۴۴:۳۵
در همه کشورهای مسلمان (ازجمله امارات) و مسیحی (ازجمله ایتالیا و آمریکا) شنبه تعطیل است (3744895) (alef-13)
 
عزتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۱۳:۴۱
خواهشا هر بحثی رو مذهبی نکنید. چه ربطی به یهودیان و مسیحیان داره. یه زمانی این بحث ها مطرح بود الان زمانه تغییر کرده و با مراودات بین المللی که وجود داره نمی شه با این حرف ها به اقتصاد کشور ضربه زد که. بعدشم اینها پیشنهاد دادن جمعه هم تعطیل باشه یعنی عملا به بحث تعطیلی مسلمان ها لطمه ای وارد نمی شه (3745150) (alef-13)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۰۷:۰۰
یه دفعه بکنیمش شنبه و یکشنبه خیلی بهتره البته مثل هر مسئله جدیدی دیگه ای به احتمال هزار درصد با مخالفت عده ای روبرو میشه و در ابتدا در تضاد با دین به نظر میاد ولی اگه دولت مقتدر باشه و به فکر مصالح جامعه کم کم جا میفته واقعا هم ربطی به دبن نداره نماز سر جاش کار و منافع اقتصادی مطابق مسائل روز هم سر جاش. (3744161) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۴۹:۴۷
احتمالا از این نظر من خوشتون نیاد ولی اگه به خاطر یک مناسبت مذهبی یک روز تعطیلی میخواستند اضافه کنند اونوقت میدیدین همه این کامنتایی که در موافقت الان نوشته شده همه با شدت و حدت علیه اون مینوشتند که چه خبره و همین الان هم کلی تعطیلی داریم و.... ولی چون فقط این اضافه شدن تعطیلی مطابق با کشورهای اروپایی و امریکاست ببینید چه همه آسمون و ریسمون به هم بافتند که بگن طرح خوبیه .....
نمیدونم چرا خودمون رو گول میزنیم . الان مثلا مشکلات ارتباطی اقتصادی ما با دنیا بخاطر ناهمسان بودن تعطیلات ما با اوناست ؟؟!!!! و هیچ ربطی به تحریم ها و ادامه اونا نداره ؟؟!!!!
کسانی هستند که از هر پدیده و اتفاقی که ما و فرهنگ مون رو بیشتر شبیه به غربی ها میکنه بشدت استقبال میکنند ؛ خب این نظر خودشونه و اونا هم میتونند مثل همه نظراتشون رو ارائه کنند اما خواهشی که من دارم اینه که برای این شیفتگی و شیدایی نسبت به غرب و فرهنگ اون ؛ سعی نکنید این همه توجیهات و استدلالهای مثلا منطقی و مصالح و منافع ملی و .... ردیف کنید.
الف جان اونارو منتشر کردی اینو هم منتشر کن. (3744958) (alef-13)
 
س.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۰۹:۲۲:۲۹
کلی دارم این مطلب را میخونم ببینم شما چی گفتی؟
حرف های شما نه در چارچوب انقلاب و نه در چارچوب دین و مذهب میگنجد !
به نظر میاد یک دفعه از خواب بیدار شدی و داری اظهار نظر میکنی؟!
اخه جابجایی یک تعطیلات برای هماهنگی بهتر با دنیا این همه سفسطه و مغلطه نیاز ندارد (3750419) (alef-13)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۱۹:۲۲
با این وضع اقتصاد بیمار و راندمان پایین ادارات دولتی
و کاغذ بازی و راه نینداختن امور جاری اداری در کل
سازمانها بهتر است که فقط در طول هفته یک روز
کاری داشته باشیم.
و مابقی روز های هفته را بریم پیک نیک جوج بزنیم.

نامروی الف جان اگر سانسور کنی. (3744205) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۲۶:۳۸
عالی نیست ولی از این وضعیت افتضاح الان بهتره.

عملا اگر با یک کشور اروپای غربی یا امریکایی مراوده داشته باشید فقط از بعد از ظهر دو شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه امکان کار هست. (3744216) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۴۵:۵۴
ایده خوبیه و برای پیشرفت کشور کارکرد مثبتی داره هر چند بعید میدونم بپذیرند (3744239) (alef-13)
 
majid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۸:۴۷:۰۳
چرا باید بسیاری از ادارات دو روز در هفته تعطیل باشند ولی بقیه جاها یک روز در هفته تعطیل باشن برای تحقق عدالت و وحدت رویه در این موضوع امیدواریم با انجام این طرح دو روز تعطیلی شامل همه ادارات و سازمانها بشه (3744242) (alef-13)
 
یک
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۱:۳۱
یه اداره دولتی هست که پنج شنبه ها هم تعطیله و یه اداره دیگه پنج شنبه ها اختیاریه ،یعنی میتونن اندک کاری که در طول پنج روز هفته قرار بود انجام بدن ، انجام نمیدن و میزارن روز پنج شنبه انجام میدن تا اضافه کاریشون بره بالا و چون کارمند دولتی هستند هرساعت اضافه کاری حدود سی و پنج هزار تومن ، اونوقت ببین پنج شنبه کار کردنشان چقدر هزینه برای دولت به بار میاره. (3745271) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۲۷:۲۹
اگر مشكلي را از انبوه معضلات و مشكلات حل كند خوب است. (3744302) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۲۹:۲۱
صحیح است (3744307) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۱:۴۹
شنبه و یکشنیه باشه بهتره از نظر مطابقت تجاری یا جمعه و شنبه و یکشنبه که خیلی خوبه!! (3744313) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۲۲:۱۱
نه خیلی اهل کار هم هستیم!!!! (3744815) (alef-13)
 
کاوه دادخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۲:۴۰
اگر منظور از تعطیلات رفتن مدیران بادریافت حقوق ومزایای چند میلیونی مدنظر شماهس بله طرح خوبیه اما بقیه مردم مد نظر هست باید عرض کنم این مردم تونیازهای اولیشون موندن چه برسه بخان سفربرن....اقا به دادبیکاری برسین.به دادتولید برسین... (3744314) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۶:۰۸
بنظرم بسیار مزخزف است ؛ در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است چون عید مذهبی یهودی ها شنیه و مسیحی ها یکشنبه است ؛ در سنت اسلامی روز های پنجشنبه و جمعه محترم و عید است و باید تعطیل باشد ؛
این کار یعنی وادادگی ، یعنی هضم در دنیا شدن ، یعنی دست از اسلام و مسلمانی برداشتن برای نزدیک تر شدن به دنیا و ..... (3744323) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۵:۴۵
شما که دم از اسلام میزنید بدانید برای ما فرق زیادی نمیکند من و همکارانم که الان توی شهرداری کار میکنیم عین برده از ساعت 7.5 تا 5 بعد از ظهر کار میکنیم و معمولا فرصت نهار خوردن و نماز خوندن هم نداریم و احیانا اگر یه وقتی فرصت کنیم بریم نماز رئیس هی زنگ پشت زنگ میزنه که کجایید ، کارمان هم سنگین است تازه روزهای جمعه و تمام تعطیلی ها مثل تاسوعا و عاشورا و روزای عید باید سر کار حاضر شویم با تمام این کارها باز هم بی دلیل به ما اخطار و کسر حقوق میدند و میگویند کم کاری کرده ایم این در حالی است که ساعت کار اداری تا ساعت 14 بوده و مطابق ماده 62 قانون کار روزهای جمعه تعطیل اجباری است .
تازه ما نیروی رسمی هستیم
یکی نیست پیگیری کنه
یک مستند تلوزیون در مورد برده داری در زمانهای گذشته پخش میکرد ؛ می گفت برای برده ها در هفته یک روز تطیلی قرار میدادند ولی ما از برده ها هم بدتریم. (3744433) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۷:۵۷
ساعت کاری را در روزهای هفته افزایش یدهید و جمعه و شنبته را هم تعطیل کتید.

هم ساعت کاری و راندمان کاری بالا می ره هم مردم دو روز کامل استراحت می کنند.

اگر طرح به طور درست و کارشناسی بررسی بشه خیلی هم خوبه.

ولی اگر قرار هست مثل داستان یارانه ها بشه، دستش نزنند بهتره. (3744438) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۸:۲۷
در سنت اسلامی جمعه محترمه. پنج شنبه رو از کجا آوردی؟ (3744506) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۳۲:۰۷
طبق کدام روایت اسلامی پنجشنبه عید است؟ (3744633) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۳۱:۰۳
ربطي به وادادگي ندارد. الان تو كشورهاي مسلمان ديگر هم همينطور است (3744704) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۱۲:۲۶
كجاي اسلام پنجشنبه محترم و عيده؟!!! (3744754) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۶:۱۰:۰۵
ینی آدم مخش سوت میکشه از بعضی نظرات،آخه چه ربطی به اسلام داره، (3744919) (alef-13)
 
ﻋﻤﺮاﻥ
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۷:۳۳
ﺗﻌﻂﻴﻼﺕ ﺭﺳﻤﻲ ﻏﻴﺮ اﺯ ﺁﺧﺮ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻪ ﺁﺧﺮ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻪ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﻛﺸﻮﺭ ﺿﺮﺭ ﻣﻴﺰﻧﺪ. (3744324) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۶:۴۱:۱۲
برادر من در اغلب کشورها یعنی بالای 70 درصد از کشورهای دنیا دو روز از هفته را تعطیل هستند.در مورد بقیه تعطیلات هم حداقل از 12 روز تا 21 روز تعطیلات را داریم .در کشور ما بیشتر مشاغل چه دولتی و چه خصوصی شش روز از هفته را و بهتر بگویم بصورت خروس خوان شغال خوان در سر کار تشریف دارند پس مطمئنا مشکل میزان تعطیلات نیست.مشکل عمده کیفیت انجام کار و برنامه های موازی و الکی است و دیگر عدم توزیع عادلانه ثروت.پس مدام نگوئید ما کار نمی کنیم و تعطیل هستیم! (3744925) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۳۸:۱۱
در ایران که مردم دنبال این هستند از زیر کار در بروند با اجرای این طرح تعطیلی پنجشنبه از بین نمی رود که هیچ، شنبه هم به آن اضافه می شود. اضافه شدن تعطیلی هم خلاف اقتصادمقاومتی است که رهبر روی آن تاکید دارند. امیدواریم دولت روحانی آن را اجرا نکند. اگر دولت احمدی نژاد بود حتما آن را اجرا می کرد بی آنکه به عواقب کار فکر کند. (3744327) (alef-13)
 
بهلول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۴۰:۴۳
در اندونزی بعنوان بزرگترین کشور اسلامی دنیا با ۲۴۰ میلیون جمعیت ، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است ، روزهای جمعه هم نماز جمعه در تمامی مساجد شهر ها برگزار می شود . رییس جمهور نیز اگر در کاخ‌ریاست جمهوری باشد ، در مسجد کاخ نماز جمعه را حتما شرکت می کند . به خدا مسلمان بودن و انسان بودن و با بقیه دنیا تعامل داشتن خیلی خیلی اسان است. (3744333) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۰:۴۹
شما تشریف ببرید همون مالزی و اندونزی زندگی کنید. (3744612) (alef-13)
 
Belgium
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۴۰:۴۴
نسبت به جهان یک روز تعطیلی مشترک داریم که خوبه (3744334) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۵۴:۳۶
عالی است چندین سال است قرار بشود (3744361) (alef-13)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۵۸:۰۰
بسيار هم عالي

اقتصاد ما نمي تواند با اقتصاد جهاني سه روز و نيم فاصله تعطيلاتي داشته باشد

اينكار كه بسيار دير هم انجام ميشود ، زماني هرچند كم رو ، تاحدودي كمتر ميكند (3744366) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۹:۵۹:۰۲
کاملا موافق هستم. کاش خیلی زودتر این اتفاق می افتاد. (3744367) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۰۸:۳۶
بسیار طرح خوبیست که صرفه اقتصادی قابل توجهی برای کشور دارد (3744376) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۲۸:۲۳
خیلی هم خوبست. یک عده به هر تغییری اعتراض دارند. خیلی ها یادمون هست وقتی میخواستن ساعت رو عوض کنند چه حرف و ربط ها به دین داده میشد (3744406) (alef-13)
 
کار مفید
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۳۷:۰۲
خیلی تعطیلات کشور کمه اقتصاد خوبه

من الان یچیزی می گم باز میگن ژاپن ژاپن می گه

کشور ژاپن با کمک اندیشمندانش و مسولین و مردمش اقتصاد جهان را گرفته اینجا را نگاه کن ...... :-X :-X

در جایی تعطیلات خوبه و باعث رو حیه میشه که امید باشه ولی نیست چه فایده بدتر میشه اینا چه قانونیه (3744415) (alef-13)
 
تیرداد
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۱:۲۱
در اغلب کشورهای جهان دو روز کامل تعطیلی آخر هفته یا همان weekend دارند. و این که در ایران تعداد روزهای تعطیل زیاد است یک حرف بی پایه است. اکثر کشورهای جهان فقط 104 روز تعطیلی آخر هفته دارند.
پس این طرح حتما باید در ایران اجرا شود و اثرات خیلی خوبی برای اقتصاد، خانواده ها، گردشگری، ترافیک و ... خواهد داشت.
همچنین برای سیستم دولتی و ادارات کم بازده ما بهترین راه حل خواهد بود. تصور کنید چقدر هزینه آب برق گاز تلفن کاغذ بنزین و سوخت و ... در ادارات کاهش خواهد یافت! (3744421) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۲:۵۲
شنبه و یک شنبه خیلی بهتره (3744427) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۴۳:۱۲
بسیار بسیار طرح خوبی ست امیدوارم اجرا شود (3744429) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۲:۳۱
این طرح کذایی فقط باعث تق ولق ترشدن ادارات دولتی وضرربه اقتصادملیست (3744445) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۳:۱۲
خیلی هم خوبه. البته اگر میشد شنبه و یکشنبه یا حتی فقط شنبه خیلی هم بهتر بود. اگر قرار باشه با دنیا تعامل داشته باشیم نیازه که ساعات کاریمون هم هماهنگ باشه.
نماز جمعه هم بدون مشکل میتونه همون جمعه برگزار بشه بدون تعطیل کردن اون روز. مثل خیلی از کشورهای اسلامی دیگه (3744447) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۳:۲۳
کاملا موافقم. طرح خوب و درستیه (3744449) (alef-13)
 
feri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۰۲:۱۹
جمعه ها تعطیل مسلمانان است سوره جمعه نیز تاکید بر حضور در نماز جمعه دارد. شنبه ها تعطیل یهودیهاست و یکشنبه مسیحیان تعطیل هستند شاید با این همه بهره وری و تولید اضافی و صادرات و بازدهی بیش از صد در صدی کارکنان دولت و اینهمه فعالیت و کار ( البته خدماتی نه تولیدی ) بهتر است پنجشنبه جمعه و شنبه تعطیل باشد تا گردش گردشگری کاملتر شود و عیش مردم هم بیشتر و همه دعاگوی دولت تدبیر و امید خواهند بود. کشورهای اسلامی برای هماهنگی با اقتصاد غرب جمعه و شنبه را تعطیل هستند (3744454) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۰۸:۴۲
چقدر شبه روشنفکر و غربزده اینجا زیاده (3744458) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۰۹:۱۹
با اصلاح ساعت كاري هفته ،دوروز تعطيلي باعث افزايش كاري است وتعطيلات پراكنده در طول سال نيز بايد تعديل گردد (3744461) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۱۰:۴۵
خیلی هم عالی (3744468) (alef-13)
 
PEYMAN
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۲۷:۰۰
هرچه تعطیلیها بیشتر باشد کارها روانتر صورت میگیرد.
عالیست.
در ایران اگر روزانه 30 دقیقه کار مفید صورت گیرد 6 در 30 میشود 180 که به عبارتی 3ساعت در هفته
بنظر من اگر ما در هفته فقط یک روز کاری داشته باشیم کارها بهتر صورت میگیرد و چوبها بیشتر لای چرخ میروند و کار مملکت هم بهتر میچرخد. (3744502) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۳۰:۱۴
این طرح ارزان ترین اصلاحی است که متیواند بیشترین و عالیترین منافع را به اقتصاد کشور تزریق کند و فواید ان بری همه اقشار جامعه ملموس خواهد بود
در حال حاظر در مواردی روبط اقتصادی ما با جهان به 56 ساعت در هفته برقرار است که خسارتی بسیار بزرگ بر جامعه اقتصادی وارد کرده
این فاجعه ای است که مزین به نام اسلامی نیز شده (3744510) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۵۹:۰۹
جای تعجب داره این پیشنهادات از کجا در میآید؟
پنجشنبه نیمه تعطیل است نه تعطیل کامل
نمونه بانکها و ادارات تا ساعت 12 کار مردم را راه میاندازند.
بطور طبیعی روز جمعه 100 درصد تعطیل خواهد بود اگر روز شنبه هم تعطیل باشد بدلیل دوروز تعطیلی کامل پشت سرهم عملا بانکها و ادارات نیمه تعطیل روز پنجشنبه هم تعطیل کامل خواهند بود.
درمورد مسافرت وگردشگری مردم درصورت دوروز تعطیلی کامل هم بهتر است ابتدا فکری بحال امنیت خودروها و گنجایش جاده ها و هتلها بکنیم بعد مردم را تشویق به ایرانگردی کنیم.
تجربه نشان داده است اکثر تغییرات در ایران منجر به وضعیت بدتر میشود نه کارآمدی بهتر. (3744576) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۱:۵۹:۲۴
از قدیم میگفتن شنبه عید جهودهاست. کل مملکت تعطیله برادر چی میگی . کارمندهای دولت هم که روزی 15 دقیقه بیشتر کار نمیکنند اینطوری میخواهیم بشیم مثل ژاپن. عمرا" (3744577) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۰۲:۵۳
تعطیلی شنبه طرحی تحمیل شده از سوی انگلیس و اسرائیل به اغلب کشورهاست . (3744588) (alef-13)
 
حسین
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۰۳:۲۷
کارگر که ساعتی پول میگیره پس چی؟
مگر همه ریس شرکت دولتی هستند که ۲۴ساعته در سفر باشن
نون کارگری میخورم ، (3744589) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۰۸:۳۵
این مسئله تفاوت تعطیلات واقعا مسئله مهمی در پروژه ها و روابط بین المللی هست روزهایی که ما هستیم انها نیستند و روزهایی که آنها هستند ما نیستیم (3744600) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۲۵:۴۴
هیچ اثر دینی الزام آوری که پنجشنبه را برای مسلمانان روز تعطیل حتمی غیر قابل تغییر دانسته باشد در منابع معتبر شرع دیده نمی شود.
حتی اگر پنجشنبه نزد مسلمانان حکم واقعی تعطیل را داشته باشد فقها نیک می دانند احکام اشیاء بر حسب تغییر شرایط موضوع و شرایط مخاطب حکم و اضطرار باید بنحوی تغییر پذیر باشند.
شرع مبین اسلام راه آسان و هموار و بی آزار زندگی را به بشر معرفی می نماید و مطابق با محکمات صریح قرآن دین دشوار و سخت گیر نیست. والله اعلم (3744621) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۴۳:۲۸
با سلام
ضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در همه‌جای دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است و چون در ایران تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه است ...
این فرمایش ایشان که تناقض داره ، اما چرا طوری فعالیت نمی کنید تا اروپایی ها پنجشنبه و جمعه را تعطیل کنند (3744646) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۴۶:۱۹
از کی تا حالا تهران یعنی ایران
ما فقط جمعه تعطیلیم نه پنجشنبه و جمعه (3744648) (alef-13)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۴:۰۸
بسیار خوبه
ما هرچه بادیگر کشورهای دنیا از لحاظ تعطیلات نزدیک باشیم از جهت اقتصادی بهتر
می باشه (3744654) (alef-13)
 
شاملو
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۹:۱۰
جهت ارتقا و بهبود اقتصاد طرح خوبیست اگر با مخالفت عده ای خاص روبرو نشود. (3744660) (alef-13)
 
مادر خانه دار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۹:۲۱
با اینکه هنوز کاملا مشخص نیست مزایای و مضرات این طرح چیست ولی برام عجیبه این همه کارها و طرح های بسیار عالی در کشورهای پیشرفته وجود داره واجرا میشه و اتفاقا در داخل کشور به راحتی قابل اجراست حال اومدن ازیک طرح تلطیلی تقلید میکنند با چه نیتی بماند! (3744661) (alef-13)
 
قاسم نادعليزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۰۶:۱۷
بسيار عالي اميدوارم اجرا شود (3744670) (alef-13)
 
محسن
Netherlands
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۰۸:۳۶
من نمیدونم کی اولین بار sunday را به یکشنبه ترجمه کرده چرا ترحمه روزها رو بصورت زیر در نظر نگیریم اینطوری مشکلی برای تفاوت تعطیلات بوجود نمیاد در ضمن مراسم دینی ما هم سرجاش خواهد بود.

Monday=شنبه
Tuesday=یکشنبه
Wednesday=دوشنبه
Thursday=سه شنبه
Friday=چهارشنبه
Saturday=پنجشنبه
Sunday=جمعه (3744671) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۱۲:۴۲
کلی خندیدم....عالی بود....ممنونم (3745146) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۰۸:۴۸
یعنی الان اونا یک شنبه هاشون جمعه است یا ما جمعه هامون یک شنبه است لطفا چاپ کنید تا امروز وارد فردا نشده (3744672) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۱:۴۵
اميدوارم اين طرح ايجاد بشه الان بي عدالتي زيادي در اين رابطه وجود داره خيلي از اداره هاو مدارس پنجشنبه ها هم تعطيلن خيلي ها هم نه مثل بانكها
كاش تعطيلات دو روز در هفته باشه تا مادران شاغل فرصت بيشتري براي بودن در كنار همسر و فرزندان خود داشته باشن
چون روزهاي عادي با ترافيك وحشتناك تهران مجبوري از ساعت ٦ صبح بزني بيرون زود زود برسي خونه ٦ عصره اونم خسته و داغون حداقل دو روز تعطيلي فرصت خوبي براي استراحت و كنار هم بودن خانواده هاست ولي بجاش تعطيلات ديگه رو حذف كنن كه زندگي مردم و اقتصاد رو روال و نظم بيفته (3744677) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۱:۵۷
این طرح خوب رو احمدی‌نژاد داد که طبق معمول همه ریختن سرش که این چه طرحیه، حالا جالبه که یکی یکی طرح هاش مورد استقبال و پیگیری قرار میگیره (3744678) (alef-13)
 
ا.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۶:۴۵
به نظر من اين كار باعث ميشه بار ترافيكي در زمان تعطيلات مناسبتي دو-سه روزه كم بشه چون همه ميدونند كه هميشه يه تعطيلات دو روزه براي سفرهاي كوتاه مدت وجود داره. (3744692) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۹:۵۹
نظر من اینه علاوه بر پنج شنبه و جمعه، شنبه و یکشنبه رو هم تعطیل کنن که خیال همه راحت بشه . باور کنید اینطوری هزینه هایی که در آب و برق و گاز ادارات دولتی صرفه جویی میشه بسیار بیشتر از بهره وری انها در این چهار روز خواهد بود و به اقتصاد کشور کمک بیشتری خواهد کرد. (3744695) (alef-13)
 
رضا
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۲۷:۰۷
مدتهاست که حرفش هست....بسیار عالی است (3744701) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۴۰:۳۷
این طرح مزایا و معایبی دارد که می بایست کارشناسان امر با عدد و رقم آن را محاسبه نمایند. یکی از مهم ترین شاخص های تصمیم گیری در این خصوص مسائل فرهنگی است که به آن نیز می بایست توجه شود. (3744712) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۴۲:۴۳
سلام به دلیل تسهیل روابط بین المللی با این طرح صدرصد موافقم (3744716) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۴۴:۲۷
اگر جمعه، شنبه و یکشنبه تعطیل بشه خیلی خوبه. (3744719) (alef-13)
 
یه بنده خدا !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۵۲:۰۲
والا به نظرم ملب بیشتر به مغلطه شبیهه تا یه موضوع واقعاً جدی .

اولاً مراکز دولتی و بانکی غالباً پنجشنبه ها فعالن
جمعه هم ما هم اونا تعطیلن
میمونه یه شنبه .

انصافاً سرعت بوروکراسی ما اینقدر سرسام اور و به لحظه است ؟
منکه باور نمیکنم .
حتی در اوج بالندگی اقتصادی هم همچین چیزی رو باور نمیکنم .

فرض که سرعت ما سرسام آور و به لحظه است ، خوب فقط قسمت مربوط به درگاه های اقتصادی که دنیای اقتصاد بیرون در ارتباط هستند رو اینگونه برنامه ریزی کنید و یا شیفتی کنید .

بعد هم دولت مردان نه چندان مدیر اگر خودشان بهره وری مناسبی داشته باشن ، بالطبع زیردستانشان هم اینگونه خواهند شد .
مدیر بی عرضه که نمیتونه زیردست با عرضه پرورش بده یا زیر دست با عرضه رو بکار بگیره و مدیریت و راهبری کنه .

به نظرم موضوع و مشکل ما اینا نیست . (3744731) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۵۳:۱۰
خوب چرا مثله بقیه دنیا شنبه یک شنبه نشه !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ جمعه شنبه از کجا دراومده :| نمیشه یکبار ما همون مسیری رو بریم که بقیه رفتن ؟! حتما باید یک کاره جدید بکنیم ما نه ؟! (3744733) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۲۳:۵۳:۵۲
طرح خوبی ولی به شرطی که برای تمام ادارات و سازمان های دولتی به صورت یکسان اجرا بشه نه اینکه خیلی از ادارات 6 روز در هفته کار میکنند و خیلی جاهای دایگه 5 روز (3744735) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۰۲:۴۲
مگه پنجشنبه ها تعطیله؟ (3744746) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۹:۴۴
اینها تهران رو کل ایران می دونن
مثل اینکه خبر ندارن کل کشور به غیر از تهران و چند جای دیگه 5شنبه ها سر کار میرن (3745317) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۱۸:۱۹
برای ما کارمندان دولتی و خصوصی خوب هست اما برای مشاغل آزاد خوب نیست (3744760) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۰:۲۶:۴۵
به نظرم طرح تعطیلی شنبه تا جمعه بهتره (3744768) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۰۴:۱۳
بنظرم باید تعطیلی جمعه هم برداریم چون هیچ جای دنیا اندازه ایران تعطیلی نداره دوم اینکه کارمندان منصفانه کار نمی کنند اگه ۲ روز هم تعطیلی داشته باشیم که کار مملکت کساد میشه مخصوصا کارمندان بانک (3744792) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۵۴:۲۰
اتفاقا اگه سري به تعطيلات ديگر کشور ها بزني ايران کمترين تعطيلات رو داره چون همه جاي دنيا دو روز آخر هفته تعطيله ولي تو ايران يه روز تعطيله. و تمام تعطيلات سال به صورت کاملا غير منظم بين هفته تقسيم شده که عملا به هيچ دردي نميخوره و مسافرتي نميشود . اگه بهره وري تو ايران کمه بخشي از اون به خاطر همين فرسودگي شغليه که به وجود اومده . حالا هي بگيد تعطيلي تو ايران زياده . تناسب بين کار و استراحت باعث افزايش بهره وري ميشه (3744965) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۰۵:۲۶
صد در صد اجرا نمیشه خواب خوش ببینید . (3744793) (alef-13)
 
فرزین
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۱۲:۵۵
می شودتعطیلی پنجشنبه را برداشت شایدهمین یکروز جمعه کافی باشد.بعدهم چراانها خودشان را باماوفق ندهند.؟اگرانهاهم یکروزتغییربدهندبه جای یکشنبه جمعه راتعطیل کنندما هم عوض کنیم ان موقع همه دنیا دوروزتعطیلی یکسان دارند.وگرنه اصلا جالب نیست اول هفته روزتعطیل واستراحت باشد. (3744804) (alef-13)
 
میرا
Portugal
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۱:۲۷:۲۳
یه نظر من عالیه .من خودم چند ساله خارج از ایران زندگی می کنم و به نظرم کار زمانی بازده داره که افراد خسته نباشن و زمانی رو برای مسایل شخصی خودشون داشته باشن .در جامعه ای که زضایت از زندگی با چیزای کوچیک بالا بره مردم با امید بالا تری هم به آینده نگاه میکنن و با آرامش بیشری .یکی از دوستای من پارسال برای یک دوره به تهران مسافرت کرد وکارش هم در دانشگاه بود بیچاره وقتی برگشت همش می گفت شما ایرانی ها چرا انقدر کار می کنید !حالا ولی به عنوان یک ایرانی آیا ما واقعا زیاد کار میکنیم ؟! (3744822) (alef-13)
 
محسن
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۴:۰۷:۳۴
به نظر من این یک طرح فانتزی است!به جای این کارها طرحهایی برای افزایش بهره روی و چابکی بوروکراسی بدهید یک طرح شجاعانه می تواند بازخرید دو سوم کارمندان ادارات دولتی و سازمانهای وابسته به بودجه عمومی کشور باشد که اول از همه در میان مدت باعث صرفه جویی های کلان برای دولت و در کوتاه مدت باعث سریع شدن روال اداری خواهدشد... (3744881) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۵:۴۴:۰۵
باید تعطیلات پراکنده بیهوده در سال لغو و بجای آن شنبه و یکشنبه تعطیل شود. (3744914) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۰۵:۱۱
به نظر من کاملا کار عاقلانه ای هست. الآن ما تو شرکت خودمون از روز چهار شنبه عصر دیگه با طرفهای خارجی شرکت ارتباطی نداریم تا دو شنبه صبح. و این کار مشکلات زیادی رو ایجاد کرده. (3744931) (alef-13)
 
از استان فارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۱۴:۰۲
سلام/ظاهرا" این مسوول محترم و خیلی از عزیزانی که نظر داده اند، اطلاع ندارند که پنجشنبه فقط تهران (آن هم ادارات و نه بازار) و درصد اندکی از شهرستان ها تعطیل اند، بقیه ی جاها تعطیل نیستند و فقط جمعه تعطیل هستند یعنی در هفته فقط یک روز. دو روز تعطیلی در هفته واقعا" لازم است. (3744935) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۳۱:۴۹
موافقم (3744944) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۴۲:۰۵
این پروژه برای سازمان ها و شرکت هایی که با کشورهای خارجی در تعامل هستند عالیه زیرا ما در حالت عادی، 4 روز از آنها عقب هستیم (5شنبه، جمعه، شنبه و 1شنبه که دو روز تعطیلات آخر هفته ایران و دو روز تعطیلات آخر هفته ممالک دیگر است). با انجام این پروژه، فاصله زمانی ما با آنها به 3 روز خواهد رسید. حتی برای هم خوانی زمانی با کشورهای دیگر شاید بایست روی تعطیلی شنبه و 1شنبه برای آخر هر هفته برنامه ریزی کرد. (3744953) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۸:۱۴:۰۴
این اشخاصی که دغدغه ارتباط با دنیا را دارند، همین الان پنجشنبه ها میآیند سر کار؟!!!! (3744989) (alef-3)
 
دکتر مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۱۷:۴۸
با سلام
به عنوان یک شخصی که قریب به پانزده سال در فضای بین المللی کار می کنم، شدیدا موافق طرح تعطیلی جمعه و شنبه ها هستم. (3745000) (alef-3)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۲۷:۴۳
باید بین منتفعین این طرح و غیر را تفکیک نمود .
یعنی برای منتفعین روزهای جمعه و شنبه تعطیل و برای سایرین به روال سابق باشد .
بطور مثال موسسات عمومی مثل آموزش پرورش , مراکز درمانی , پلیس و .....
طبق روال جاری تعطیل باشند .
و موسسات اقتصادی مثل بانکها , شرکت ها و ..... روزهای جمعه و شنبه تعطیل باشند .
با این روش نه به عرف و نه به سنت در جامعه خللی وارد نمیشود . (3745018) (alef-13)
 
ebi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۳۱:۳۵
کل هفته رو تعطیل اعلام کنند هفته بعدش میرم سر کار ؟؟؟!!!! اینجوری بهتره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3745027) (alef-3)
 
روشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۴۱:۱۱
به نظر من هر كاري كه در دولت دكتر روحاني عزيز انجام بشه عاليه (3745040) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۴۴:۰۴
با توجه به حجم بیکاری موجود جامعه عملا بخش زیادی از مردم کل هفته رو تعطیل هستن دیگه چه کاریه یه روز به تعطیلاتی اضافه کنیم که به صورت غیر رسمی تعطیل هست؟!
تعطیلی وقتی کاربرد پیدا میکنه که عملا بقیه روزای هفته، روزهای کاری باشه و مردم برای رفع خستگی به تعطیلات برن نه اینکه برای رفع خستگی ناشی از یه هفته تعطیلی بازم برن تعطیلات!
دولت محترم بجای این اقدامات پوپولیستی بهتره بیشتر به فکر اشتغال باشه که بخش زیادی از مردم دارن از این بی برنامه گی دولت در زمینه اشتغال به شدت رنج میبرن! (3745049) (alef-13)
 
حجت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۹:۵۹:۵۸
بتظرم این طرح اگر اجرا شود ، اثرات مثبتش بیشتر از اثرات منفی احتمالی ان خواهد بود. (3745105) (alef-3)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۲۳:۰۵
چون بازارهای جهانی شنبه و یکشنبه تعطیل هستند بسیار عاقلانه است که ما نیز شنبه را تعطیل اعلام کنیم در اینصورت تعطیلات آخر هفته همچون دیگر دنیا دو روز خواهد بود و این به انگیزه ، نشاط و پویایی جامعه کمک بالایی خواهد کرد.کشورهای پیشرفته در این زمینه تحقیقات بسیاری کردند که برای پویایی جامعه ، آخر هفته ، دو روز را تعطیل اعلام کردند ، ما نیز باید به سلامت ، شادابی و نشاط جامعه اهمیت بدهیم و خودمان را با بازارهای جهانی هماهنگ کنیم.روزی که بازارهای جهانی تعطیل است ما از نظر اقتصادی نه تنها سود نمی کنیم بلکه هزینه نگهداری پرداخت می کنیم لذا بسیار بجاست که تعطیلات آخر هفته دو روز جمعه و شنبه باشد. موفق و پایدار باشید (3745171) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۴۴:۵۹
عالیه...کمک به اقتصاد داخلی از نظر بین المللی (3745184) (alef-3)
 
شيري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۰:۴۹:۴۹
مي خوام ببينم فكر شغلهاي ازاد رو هم كردن كه حقوق بگير نيستند ايا مالياتشون هم كم ميشه ايا فكري هم به حال قشر كسبه و.. كرديد يا فقط همينجوريه؟ (3745192) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۱:۰۴
این طرشون ی مزایای دیگه ای هم داره
پایین آمدن آمارهای بیکاری با کاهش ساعات بیکاری
بالا رفتن میزان اشتغال با کاهش ساعات کاری و طولانی شدن پرسه کار های مردم

موج سواری رئیس جمهور با انجام طرح کاهش فاصله با بازار جهانی ( برجام - عبور از رکود - مگر ما برجام را آوردیم !!!!) (3745357) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۴:۱۴
دو روز تقویم رو جابجا کنیم که تعطیلات پنج شنبه و جمعه ما روی شنبه و یکشنبه اروپا منطبق بشود (3745308) (alef-3)
 
ملکوتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۴:۲۶
با سلام

بهترین گزینه این پیشنهاد است اگر یکی از نماینده ها این طرح را ارائه دهد

مطمئن باشید رای می اورد دقیقا مثل ساعت است که یک ساعت انرا تغییر

می دهیم این پیشنهاد را تکرار کنید تا ببینند شما الف هم می توانید این

پیشنهاد را ارائه دهید . (3745539) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۱:۲۴
20 ساله که این طرح میاد مجلس ،رأی نمیاره و دوباره خاک می خوره الان این چهارمین بار هست که میاد مجلس (3745328) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۹:۳۱
فکر بسیار عالی ای است (3745352) (alef-3)
 
جمشید
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۰:۰۳
به نظر من چون در کشور ما تعطیلی نسبت به کشورهای دیگر به خاطر اعیاد و وفات
ومناسبتهای انقلاب و نوروز و ...زیاد است پنجشنبه تعطیل نباشد وفقط جمعه ها
تعطیل باشد واگر شنبه بین تعطیلی افتاد ویا مثلا روزهای خاص مثلا روز بعد از سیزده بدر و یا شب یلدا شنبه باشد تعطیل شود وگرنه تعطیلی فقط روز جمعه باشد (3745354) (alef-13)
 
حسن
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۷:۲۲
پیشنهادبسیارخوبی است منتهابه شرط اینکه درکل کشور اجراشود الان هم پنج شنبه ها دربرخی استانها تعطیل نیست واین خود باعث می شود برخی ادارات وابسته درروز پنج شنبه نتوانند کارهای مربوطه راانجام بدهند وفقط اتلاف وقت وانرژی راشاهد هستیم (3745427) (alef-13)
 
حمید-تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۲۳:۳۹
حمید - تهران


بنظرم این طرح بسیار خوب و اثر بخش در حوزه ادارات است،امیدوار هستیم

که این طرح به تاًیید نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی برسد. (3745441) (alef-13)
 
امیرآریا
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۵۰:۱۰
طرح بسیار خوبی است. فرسودگی شغلی در ایران بیداد می کند.
همه جای دنیا دو روز در هفته تعطیلی کامل و رسمی دارند و پنج روز کاری.
این طرح کمک بزرگی به خانواده ها در این دنیای تکنولوژیک و زندگی ماشینی است!
البته این طرح در ایران بدلایل ایدئولوژیک و واهی اجرایی نخواهد شد! (3745507) (alef-13)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۵:۳۳
باسلام،همه نظرات را که می بینی به این نتیجه می رسی که تضاد وتقابل آراء وجود دارد واین هم خوب است ولی در صورتیکه بتوانیم بدون آسیب دیدن مراسم مذهبی خودمان یک قدم به روش عمومی دنیا نزدیک شویم وکارایی را افزایش دهیم که باعث توسعه کشور می باشد طرح بسیار خوبی است.این همه هم یهودی ومسیحی نکنیم وقتی منافع کشور با یک دین دیگر که انهم یک دین آسمانی است مشترک بوده وبهتر به نتیجه می رسد وآسیبی هم به ارکان دین خودمان نمی زند چه ایرادی دارد انجام شود. (3745599) (alef-13)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۷:۰۸
اکثریت مردم توان اداره روزمره زندگی ندارند ؟منطورتان کدام مردمند؟؟ (3745758) (alef-13)
 
جویای سربلندی وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۲:۲۶
با توجه به رقابت سخت در بازار های منطقه و داشتن رقبایی که به خون جوانان ما تشنه اند با این کار هم به اشتغال کمک می شود و هم با خروج از رکود داخلی رقبای منطقه ای متضرر خواهند شد (3745843) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۵:۳۲:۱۳
خوب هستش (3745878) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۵:۳۳:۱۱
خيلي خوب ميشه وزمان بيشتري بابازارهاي جهاني داريم (3745880) (alef-3)
 
یک کارگر که استثمار میشود
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۸:۰۵
کارگرای بخش خصوصی که فرقی براشون نداره
کارفرما هرجور بخواد ازشون کار میکشه
هیچ ارگانی هم نظارت نمیکنه (3746010) (alef-13)
 
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۸:۱۰
تعطیلی جمعه و شنبه مشروط به کم شدن تعطیلات مناسبتی طرح خوبی است (3746099) (alef-3)
 
seyed saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۸:۳۶:۵۶
بسمه تعالي
خير درست نيست :)
چون كه ديفالت پنجشنبه تعطيليه بعد تعطيلاتمون ميشه سه روز تو هفته اينطوري اونايي كه ضرر مي كنن شغل هاي ازادن نه كارمند ها
خيلي كشورمون تعطيليش كمه بيشتر هم مي خوايد بكنيد (3746161) (alef-13)
 
حسین جمشیدی -استاد دانشگاه
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۸:۵۳:۰۳
طرح بسیار خوبی است مدت ها منتظر این طرح بودیم
آلمان با بیشترین بازدهی کاری متوسط ۳۶ ساعت کاری در هفته را دارد .ساعات کاری طولانی و روزهای کاری زیاد موجب از دست رفتن منابع و بهره وری نیروی کار و همچنین از دست رفتن بنیان های اجتماعی و خانوادگی میگردد
تعطیلی دو روزه پایان هفته علی رقم توسعه گردشگری که صنعت هزاره سوم است موجب همباشی بیشتر خانواده ها و استحکام بیشتر بنیان خانواده و افزایش مراودات اجتماعی میشود (3746194) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۲۰:۰۸:۲۸
خیلی خوشحالم که دولت به نظر خودش همه مشکلات ما جوانان از جمله بیکاری و ازدواج و غیره را حل کرده و اکنون زمان حل تنها مشکل باقی مانده که همان تعطیلی جمعه و شنبه می‌باشد ، رفته است!!!!!!!!!!!!
تبریک به این دولتمردان با تدبیر (3746293) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۲۱:۵۴:۲۱
به نظرمن طرح بسیارخوبی است ،چراکه بنوعی باتجارت جهانی همسوخواهیم شد البته بدوراز تعصبات مذهبی وملی ،حال بقول بعضی از دوستان بیاییم از تعطیلات ملی ومذهبیمان برای پیش بردمملکت وساختن آن وتحویل به آیندگان ازتعطیلات کم کنیم ،به همین راحتی ریسمان وآسمان نمیخواد.... (3746398) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۲۰:۱۱
به نظر من الان روزهای تعطیل یک و نیم روز هست . یعنی پنجشنبه ها نصف روز تعطیله و جمعه ها هم کاملا تعطیله. بنابراین برای اینکه این یک و نیم روز تعطیلی حفظ بشه بهتره شنبه ها کاملا تعطیل بشه و جمعه ها هم تا ظهر باز باشه و بعد از ظهر تعطیل بشه. یعنی مردم روز جمعه تا ظهر مثلا ساعت 12 به سر کارشان برند و بعد از آن تعطیل بشه و هر کسی که خواست به نماز جمعه بره . با این کار اولا تعداد روزهای تعطیل زیاد نمی شه و در ثانی ارتباطمان با دنیا تطابق بیشتری پیدا می کنه . ممنون (3746900) (alef-13)
 
بشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۴:۰۹
من موافقم به خوبی بررسی شود هم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی . تا بعد از جند وقت با مشکل مواجه نشویم که مانند بسیاری از اشتباهات رایج دوباره ناچار شویم به رویه قبل برگردیم اصلا شاید بهتر باشد اول فرهنگ سازی کار را به خوبی تبیین کنیم تا مطرح شود اصولا باید برنامه ای بلند مدت تر داشته باشیم . (3747254) (alef-13)
 
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۹:۰۱
تعطيلي پنج شنبه و جمعه خيلي هم خوبه، با اين كارها نميشه مشكل بيكاري جوانها رو حل كرد، اگر اختلاس كنندگان و چند شغله ها در مملكت نباشند، اگر مديران پس از ٣٠ سال بازنشسته شوند و تا دم مردن به ميزشان نچسبند، اگر خانم ها، بخصوص براي شغل هاي بيگاري را وادار به كار كردن نكنيم و مردان كه وظيفه نفقه را دارند جايگزين كنيم مشكل بيكاري حل ميشود ، خانواده هاي ايراني هم شادتر خواهند بود، پول براي گردشگري هم خواهند داشت، اعتياد هم كمتر ميشود و .... (3749566) (alef-13)
 
جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۲۱:۳۵:۳۵
اتفاقا طرح مزبور بسیار عالی است وبه جهت شکوفایی اقتصاد ورونق اقتصادی وحتی اشتغال زایی ازمنظر اقتصاد مفید به فایده خواهد بود وازطرفی ازجنبه آرامش وروحیه نشاط وبالندگی نیز مثمر ثمر می باشد چون ارتباط مابادنیا درطول هفته برخلاف حال بهبود می یابد وعملا مراودات بیشتری با جهان خواهیم داشت کمااینکه تعطیلی جمعه وشنبه جهت مسافرت وتفریح خانواده ها نیز مطلوب تر می باشد (3749943) (alef-13)
 
عمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۲:۴۳
امیدوارم به دور از تعصبات بی مورد اجرا شود.... (3751676) (alef-1)
 
امیررضا
Netherlands
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۵:۲۳:۳۵
امیداورم واقعا اجرایی شود. همچنین می تواند تاثیر مثبتی بر گردشگری داخلی بگذارد (3753195) (alef-13)
 
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۰۷:۲۶:۱۲
این می شود جریان ساعت که یک ساعت به جلو کشیده شد چقدر اول تبلیغ کردند خوب است بعد گفتند فایده ای ندارد (3754204) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۰:۱۹:۲۱
با سلام امید وارم اگر این طرح عملی شد شامل همه استانها وشهرستانها وکلیه دستگاهها مخصوصا بانکها شود چون کارکنان بانکها نیاز بیشتری به استراحت دارندوانرژی بیشتری صرف میکنند با توجه به اینکه تبادلات بصورت کارت خوان انجام می شود فکر کنم کمتر مردم با مشکل مواجه شوند واگر دو روز تعطیل رسمی باشد مردم نیز بر همان اساس برنامه ریزی میکنند با تشکر (3754434) (alef-3)
 
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۲۱:۵۱:۵۴
سلام کارهمیشه هست وتموم نمیشه زندگی بایدباامیدوشادی سپری بشه تعطیلی شنبه کمک بزرگی به خانواده ها میکنه تا اوقات بیشتری کنار هم باشند اصل زندگی کردن فراموش نشه محبت وبا هم بودن ودرکنارخانواده وصله رحم داشتن، همه چیز کار وپول نیست. (3755752) (alef-13)
 
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۰۶:۴۱:۲۰
عالیه (3766802) (alef-11)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۹:۳۷:۱۳
اگر بحث اقتصادی هست.میشود همه به صورت شیفتی یک روز در میان سر کار بیایند.مثل خیلی از مشاغل که شیفتی است.دیگر هیچ تعطیلاتی در کار نیست.نصف ملت همیشه مشغول به کارند.اگر کار شخصی داشتند با همکار خود جابجا کنند.2 یا 3 شیفت جابجا کنند متوانند یک هفته بروند مسافرت.و.... (3794279) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۲:۳۴:۴۲
شنبه و یکشنبه عقلانی تر است. (3794610) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۰:۴۸:۵۷
باسلام این طرح خوب و عالی است االبته باید شامل حال همه کارمندان بشه و نگن بانک ها باید سر کار باشند چون این طرح اگر بابت رفاه ایرانیان است پس کارمندان بانک هاهم ایرانیند و خانواده های این کارمندان هم حق دارند در رفاه باشند (3883538) (alef-11)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۷:۰۶:۴۲
باید شنبه هم مثل جمعه کلیه ارگانها و ادارت (بجز شیفتی ها) تعطیل باشند .الان میگن پنجشنبه تعطیله . برا نیمی از ادارت یا شرکتها تعطیل نیست. (3958049) (alef-11)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۰۹:۳۱:۱۹
در حال حاضر کل جهان دوروز کامل در هفته تعطیل میباشند.چرا ایران باید عقب باشد؟چرا ایران از جهان عقب است؟من و همکارانم ب طور خیلی شدید موافقیم این موضوع از نظر اقتصادی و صرفه جویی در مصرف انرژی.کاهش ترافیکی در داخل شهرها.کاهش آلودگی.کاهش افسردگی در خانواده ها میتواند داشته باشد.خواهشا پیگیر باشید و فقط صحبتش را نکنید.عمل کنید (4010945) (alef-13)
 
حسن ناصر
United States
۱۳۹۵-۱۰-۱۲ ۲۱:۵۸:۰۰
بنده جشم انتظار اجرایی شدن این طرح هستم از چند سال پیش و هنوز هم همچنان منتظر (4095865) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۲:۱۷:۱۹
با این طرح ها مشکلات مملکت حل نمیشه 2 روز تعطیلی یعنی فشار کاری در 5 روز دیگر هفته مخصوصا در بخش خصوصی باید بهره وری بخش دولتی را افزایش داد (4117728) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.