نظر منتشر شده
۱۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 230211
نوبخت در کنفرانس امروز مطرح کرد؛
کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند حذف می‌شوند
داوود حشمتی، 21 خرداد 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
پس از آنکه دولت نتوانست مردم را قانع کند به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه ها انصراف دهند، قرار شد تا به تمام کسانی که در فرم درخواست یارانه ها را در سایت refahi.ir پرکرده بودند، یارانه پرداخت شود. حالا در آستانه پرداخت دومین یارانه پس از خوداظهاری مردم سخنگوی دولت می گوید: «کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند» حذف خواهند شد.

اواخر فروردین ماه سال جاری فرصت داده شده تا آنها که نیازمند دریافت یارانه هستند، با ثبت نام از دولت یارانه دریافت کنند. دولت تلاش زیادی کرد تا افرادی که به این یارانه ها نیازمند نیستند در این مرحله به طور داوطلبانه انصراف دهند. اما در نهایت آنچه به دست آمد برخلاف انتظار دولت بود. تاجایی که مخالفان دولت آن را «رفراندوم یارانه ای» دولت قلمداد کردند.

پس از اتمام ثبت نام یارانه نقدی مشخص شد از بین ۷۷ میلیون ایرانی تنها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه در این مرحله انصراف داده‌اند و دولت طبق قولی که به مردم داده بود یارانه اردیبهشت ماه (اولین یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها) را به تمام ثبت نام کنندگان پرداخت کرد.

این درحالی بود که علی طیب نیا وزیر اقتصاد در اواخر فروردین در مجلس گفت:« براساس آمار و ارقامی که به دست آمده تعداد قابل ملاحظه‌ای در این مرحله ثبت‌نام نکرده‌اند که این می‌تواند زمینه مناسبی را فراهم کند. اطلاعاتی که از این طریق فراهم می‌شود می‌تواند زمینه‌ساز پردازش‌‌ها و تصمیم‌گیری‌های بعدی باشد. خوشبختانه نزدیک ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه توسط دولت شناسایی شده‌اند و اطلاعات مهمی در مورد درآمد آن‌ها وجود دارد که اگر ثبت‌نام کنند زمینه حذف این افراد وجود دارد و به سادگی می‌توان آن‌ها را از دریافت‌کنندگان یارانه حذف کرد. قرار بود فرآیند حذف با حداقل تنش ممکن صورت گیرد که اهداف مجلس نیز در این زمینه محقق شود.»

دولت در فرم خوداظهاری برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها پنج گروه درآمدی شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر از ۶۰۰هزار تومان، ۶۰۰هزار تا یک‌میلیون تومان، یک‌میلیون تا ۲میلیون تومان، ۲میلیون تا دوونیم میلیون تومان و بیشتر را انتخاب کرده بود. مواردی که به گمان بسیاری از شاخصه های اصلی حذف افراد از دریافت یارانه ها شناخته می شود.

باوجودی که مجلس پرداخت یارانه را تنها به افراد نیازمند مجاز دانسته بود، اختلافات بر سر نحوه دسترسی دولت به اطلاعات مالی مردم مورد مناقشه قرار گرفت. برخی سرکشی دولت به حساب های مردم را برای دانستن میزان دارایی هایشان غیرقانونی می دانستند، اما برخی دیگر از نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی و اقتصادی معتقد بودند این حق دولت است که اظهارات مردم را راستی آزمایی کند.

شایعات اولیه می گفت کسانی که رقم درآمدی آنها بیشتر از یک میلیون و دویست هزارتومان باشد از یارانه های حذف خواهند شد. اما همان موقع مسئولان دولت به ویژه شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور گفت که فعلا قرار نیست کسی از لیست دریافت یارانه های حذف شود. تصمیمی که به باور بسیاری از کارشناسان واکنشی بود که دولت به عدم انصراف از یارانه ها و از سر اجبار به آن تن داد.

در این شرایط دولت قرار است امشب دومین یارانه دولت پس از اجرای فاز دوم یارانه ها به حساب مردم واریز شود. دولت یازدهم از اوایل اردیبهشت ماه فاز دوم را کلید زد که به موجب آن نرخ حامل های انرژی افزایش پیدا کرد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون بحثی درباره حذف خانوارها، تعداد آنها و بررسی داده های مردم مطرح نشده است. با این حال سخنگوی دولت می گوید: «هر وقت بررسی داده‌های مردم تمام شود و برسیم به اینکه کسی مستحق دریافت یارانه نیست، خودمان حذفش می‌کنیم.»

نوبخت که در حاشیه جلسه هیأت وزیران سخن می گفت با بیان اینکه ارزیابی‌های دولت با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی باید انجام شود، توضیح داد: «اگر نابحق یارانه کسی را قطع کنیم نفع آن کمتر از آن است که با تامل و بدون عجله این کار را انجام دهیم.» وی همچنین از واریز قبلی یارانه خانواده‌ها از امشب خبر داد و افزود: «البته ما وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم و اگر کسی مستحق دریافت یارانه نیست، خودمان حذفش می‌کنیم.»

همانطور که پیشتر نیز حسن روحانی و مسئولان دولت گفته بودند، پرداخت یارانه ها به شیوه دولت قبل هزینه زیادی به دنبال دارد. اما آنطور که به نظر می رسد دولت یازدهم قصد ندارد تا این در یک اقدام «آنی» افراد را از دریافت یارانه ها حذف کند.

تأمل دوماهه دولت در بررسی و اعلام این نظر که «قرار است عده ای از یارانه بگیران حذف شوند» نشان می دهد، دولت یازدهم در اجرای تصمیماتی که با حاشیه های اجتماعی روبه روست، آهسته تر عمل خواهد کرد. و روند حذف را به صورتی آهسته دنبال خواهد نمود. برخلاف دولت قبل که مسائلی از این دست، یک شبه تصویب و اجرا می شد.
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۲۱:۲۲
آقا قطع کن و راحتمان کن.

این چند غاز چی هست که چندین ماه است که هر روز در باره آن اظها نظر می کنید، ثبت نام مجدد می کنید، تهدید می کنید......؟ (2195913) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۸:۵۹
جناب آقای دکتر نوبخت بنده و خانواده ام که جز اقشار متوسطیم در راستای اهداف دولت انصراف دادیم ولی مشاهده کردیم که عملا هر کس ثبت نام کرده به او یارانه اختصاص یافته است لذا خواهشمندیم در سایت خود اجازه ثبت نام مجدد به ما بدهید زیرا وقتی دولت به قولش که حذف افراد مرفه بود عمل نکرد ما مختاریم که از عدم ثبت نام خود انصراف هیم با تشکر
ضمنا از نظر شرعی چون شما شرایط قول خود را یکطرفه فسخ کرده اید ما هم مختاریم فسخ کنیم
لذا هر ماه تاخیر در اجازه ثبت نام ما تعهد شرعی و قانونی برای دولت ایجاد میکند - (2195969) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۳۰:۰۱
من هم که یک کارمند نادان هستم ، برخلاف توصیه اطرافیان و با این احتمال که دولتمردان می خواهند 10 میلیون نفر را حذف کنند، انصراف دادم و حالا به شدت پشیمانم. لطفا شرایطی فراهم کنید که بتوانم ثبت نام کنم (2196482) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۴:۳۳
من هم از ابتدا ثبت نام نکرده ام تاکنون یک ریال هم یارانه نگرفته ام. درآمد حدود 2 میلیون دارم و مستاجر هستم.
به شدت از عملکرد دولت ناراضی هستم و حداقل دلیل عدم استقبال مردم از خود انصرافی مشخص شد. مردم مقصر نیستند. دولت مقصر است که با سیاست های پوپولیستی در حق مردم ظلم می کند. به عبارت دیگر کسانی که انصراف ندادند تجربه و شناخت شان از دولت بیش از بنده نوعی بوده است. من هم از الان به بعد از این اشتباهات نمی کنم وهر در هر مسئله ای منافع فردی را بر منافع ملی ترجیح خواهم داد. چون دولت وظیفه شناس و مسئول نداریم و نخواهیم داشت. (2196766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۰:۵۸:۵۱
آقای روحانی زمانی که رئیس‌جمهور شدند گفتند جشن پیروزی را وقتی می‌گیرند

که نرخ بیکاری تک رقمی شده باشد. آیا الان تک رقمی شده که آقایان، دولت را

برای تدارک برپایی جشن یک سالگی بسیج کرده‌اند و قصد دارند هزینه اضافی

روی دوش ما مردم بگذارند؟ (2197109) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۴:۲۵:۳۲
موافقم (2199792) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۱۷:۱۹
شما خودشو ناراحت نکن افرادی که پولدار هستن نمیگیرن و مجلس هم دولتو مکلف کرده که افراد با درامد بالا نگیرن این عین قانونه (2196043) (alef-1)
 
...
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۴:۳۹
پس چرا برای همین چندر غاز افرادی که احتیاج ندارن هم ثبت نام کردن؟
ضمنا حداقل بالای 10 میلیون نفرمستحق دریافت این یارانه نیستند که در چندرغاز ضرب بشه ، میشه ماهی 455 میلیارد تومن !!!
راست میگن مملکت ما پولدار ترین گداها و گدارترین پولدارها رو داره! (2196059) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۸:۰۳
در دولت قبل یارانه نوزادان به صورت خودکار به حساب سرپرست خانواده پرداخت می‌شد اما اکنون حتی برای ثبت‌نام در سایت مربوطه مشکل داریم چه برسد به اینکه بعداً یارانه آن را بدهند یا ندهند. (2196066) (alef-1)
 
سورنا
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۷:۴۷:۲۸
این حرف خلاف واقعیت است. هیچ واریز خودکاری وجود نداشت. لازم بود نام نوزاد را در سامانه وارد کنید تا از ماه بعد یارانه اش برقرار شود. گشایش سایت برای ثبت تغییراتی مانند اضافه شدن نوزاد جدید در مقاطع خاص انجام می شد و هر لحظه این امکان وجود نداشت. خود بنده در مورد فرزند جدیدم دو ماه پس از تولدش توانستم اسمش را وارد و یارانه اش را دریافت کنم. (2197263) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۰:۱۷
دولت تدبیر و امید گویا تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه را انصراف مردم از دریافت یارانه تصور کرده بود. در حالی که با کمی تدبیر و با بازگرداندن میلیاردها تومان معوقه بانکی و جلوگیری از ریخت و پاش‌های اضافی و جشن‌ها و تعمیرات غیرضروری کاخ‌ها و عمل به دستورات و راهکارهای رهبری عزیز و دلسوز مشکلات جامعه بدون فشار به مردم قابل حل شدن است. (2196080) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۲:۳۹
مدتی است ازدواج کرده‌ام برای ثبت‌نام یارانه با همسرم مراجعه کردم ولی سیستم قبول نکرد. پدر و مادرم نیز ثبت‌نام کرده بودند همسرم وقتی که دید این مشکل برایم به وجود آمده، با پدر و مادرش که چند روز بعد فرصت ثبت‌نام داشتند ثبت‌نام کرد. حال من بدون ثبت‌نام مانده‌ام. از مسئولین امر انتظار می‌رود مشکل بنده را حل نمایند چرا که با وجود تشکیل زندگی و تورم و گرانی و بیکاری توان اداره زندگی را ندارم. (2196088) (alef-1)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۴۳:۴۳
عجب همسر باحالی دیده با تو یارانه گیرش نمیاد رفته با باباش!!اول کاری بدجور توی ذوقت زده داداش (2197321) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۹:۴۸:۵۴
مشکل شما مشکل بنده و هزاران نفر دیگر هم هست اما دریغ از پاسخگویی دولت تدبیر و امید!!!
همش از این میترسیدیم که نکنه بگیم کاش دوران احمدی نژادبود!!!
احمدی نژاد هر چقدر که کار اشتباه میکرد اما حداقل پاسخگوی درخواست مردم بود
آقا با چه زبونی بگیم : مااااااااااااا نیاااااااااااااازمند دررررررریافت یارااااااانه ایم
ما نیازمندیم ما فقیریم ما بدبختیم
ما واسه اداره زندگی مشکل دارییییییییم
بخدا مشکل داریم
بخدا به خودکشی هم فکر کردم
روزی هزااااااااار باااااااااااار (2197400) (alef-10)
 
جلال
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۳۰:۳۳
بمیرم برات حتما موقع خواستگاری گفته بودی اسمم عبدالسبد کالا س و یارانه دارم (2197912) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۳:۲۴
باتوجه به درخواست‌های مکرر دولت از مردم برای انصراف شایسته است در سال اقتصاد و فرهنگ دولت از خود شروع کند و جلوی ریخت و پاش‌های غیرضروری و همایش‌های تجمل‌گرایانه را بگیرد. قطعاً با این کار بیش از پول یارانه نصیب دولت و ملت می‌شود. (2196090) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۴:۵۸
آقای نوبخت وقتی در کنار گود بودند از افزایش یارانه‌ها تا صد هزار تومان سخن

می‌گفتند و حال که به قدرت رسیده‌اند از کاهش و حذف آن سخن می‌گویند آیا هر

دو سخن براساس تدبیر بوده است؟ (2196096) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۵:۴۶
از دولتمردانی که در این دوره از گرفتن یارانه انصراف داده‌اند سوال می‌کنیم چرا در دولت گذشته این کار را نکردید و امروز یادشان افتاده که انصراف بدهند. پس وقتی با منافع ملی کشور سیاسی برخورد می‌کنند از دیگران توقع زیادی نداشته باشند. (2196099) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۸:۴۶
با رانت 600 میلیون یورویی، به چند میلیون ایرانی یارانه می توان پرداخت کرد؟؟ (2196104) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۵:۱۱
ثبت نام مجدد 97 درصدی مردم به یارانه ها نشانه عدم اعتماد مردم به سیاست های اقتصادی روحانی و کابینه اش است. (2196163) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۷:۳۹
اگر الان احمدی نژاد هنوز هم رییس جمهور بود، یارانه ها چندین برابر شده بود.

به امید بازگشت آن مرد! (2196169) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۳:۰۰
لابد قيمت ها هم ثابت مي ماند ؟؟؟؟؟ (2196761) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۹:۳۲:۵۶
البته گراني هم چنان بود كه با آن پول چيزي نمي دادند (2200362) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۲۶:۲۸
آیا بالاخره دولت دست "دروغگویان" رو ، رو خواهد کرد ، یا اینکه هر ماهه یارانه به حسابشون واریز خواهد شد ؟!؟!؟!؟!؟
متأسفانه تا بوده ، همیشه "خوش به حال" آنانی بوده ، هست و لابد خواهد بود که به مسئولیت های شهروندی و انسانی خود کمال بی توجهی را داشته ، دارند و لابد خواهند داشت ؛
اما در عوض ، "دودش به چشم آنانی رفته ، می رود و لابد خواهد رفت " که یا به دلیل قانونمندی و یا به دلیل پرهیز از ماجراجوئی ، فرم های تعهدات شهروندی !!!! را با صداقت پر کرده اند و.........؛
راستی اون 10 میلیون "ثروتمند !!!!" که شناسائی شده بودند ، چی ؟!؟!؟!؟!؟
آیا دولت راه و روش بررسی درآمد ها رو نمیدونه و دستش به جائی بند نیست ؟!؟!؟!؟
آیا دولت ساز و کار لازم برای شناسائی "دروغگویان" رو نداره ؟!؟!؟!؟
آیا دولت همۀ اینهارو داره ولی ........ ؟!؟!؟!؟!؟
آیا ...................واقعا جریمۀ 3 برابری مالیده ؟!؟!؟!؟
خدا کنه دولت بتونه با اقتدارکامل و در حمایت از مردم با فرهنگ ، درس نخست شهروندیگری را به مفت-خور های بی مسئولیت بیاموزد ؛ (2196245) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۳:۵۲
انصراف بدم كه بابك جان بخوره و به ساده بودنم بخنده !!! (2196435) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۴۰:۵۱
خیلی ناراحتی خوب این چندرغازو نگیر به حرفاشونم توجه نکن،همین چندرغازا برا تو چندرغازه ولی برا دولت شده مصیبت (2196271) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۰۰:۵۹
زمانی که سیاست و سیاسی بازی همه چیزمان می شود نتیجه اش می شود این که دولت حاضر است به خاطر از دست ندادن رأی در انتخاباتهای پیش رو قید اجرای قانون را بزند. این همان کاری است که دولت جدید و طرفدارانش احمدی نژاد را به آن یعنی پوپولیسم و عوامفریبی متهم می کنند. (2196323) (alef-1)
 
شهروند.......
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۷:۴۰
با سلام چقدر منت چقدر نهدید چقدر توهین از95 درصد مردم که نه گفتن درس عبرت نگرفتید دید وثنی با زبان زور و تهدید با مردم صبحت کردید وثتی با منت با مردم صحبت کردی یاد 85 درصد مردم که به راسنگویان نه گفتن بی افتید جناب نوبخت این طور با ولی نمعت خود که مردم هستند صبجت نکن که 95 درصد نه یاداوری است (2196371) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۴۹:۵۴
نه تو رو خدا؟!!!!!!!!
اگه نیازمند نبودی چرا اسم نوشتی!!!!
حالا دیگه سر دولت منت هم میذاری؟
معلومه که باید اونایی که مستحق نیستن یا اطلاعات دروغ وارد کردن از لیست یارانه بگیرها خارج بشن (2196406) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۱۳:۲۸
جسارتا شما آقای روحانی نیستید؟؟ (2196454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۵۰:۴۷
به نظر من اگر همه امور یارانه و هدفمندی مستقیما زیر نظر یک نفر (دکتر نوبخت که مجرب هستند و باذکاوت) قرار بگیره، مسئولیت احساس می کنه و همه جوانب کار بزرگی مثل هدفمندی را در نظر داره.
تجربه 1 ساله نشون داده که طیب نیا و معاونش از عهده پروژه های کلان بر نمیان (2196408) (alef-1)
 
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۲:۱۸:۲۹
من نمیدانم دولتمردان چرا و به چه دلیل یارانه افراد را میخواهمد قطع کنند خدا را شاهد میگیرم بند نزدیک به 3 میلیمن توان درامد دارم 6 نفری 3 نفر دانشجوی دانشگاه آزاد دارم هشتم در گرو نهمه هر طر ترم باید برای شهریه از اینو اون قرض کنم نشستید اون بالا درآمد مکفی دارید به فکر مردم که نیستید مرتب صحبت از قطع میکنید حالا این منم با 3 میلیون توان درآمد درمانده شده ام وای به کسانی که درآمد پائینی دارید حسن روحانی بداند آنهائی که مرتب فشار می آورند که قطع کنید برای بد بین کرئن مردم و تنفر از طرفدارن دولت در انتخابات مجلس آینده است.
سؤال چرا داعش یک شبه استان نینوا را می گیرد ؟؟؟ زیرا دولتمردانشان بد عمل کردند و از مردمشان غافل ماندند.
دانشمندی میگوید حاکمی که نداند روزگار مردمش چگونه سپری میشود بمانند گورکنی است که دانشمندی را به خاک می سپارد مردم از لحاظ اقتصادی دردشان سنگین است
ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی / ته که یارم نه‌ای پیشم چرایی
ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم / نمک پاش دل ریشم چرایی
(بابا طاهر عریان) (2196822) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۵۱:۲۷
واجب نیست بچه هایتان دانشگاه آزاد ثبت نام کنند خوب درس می خوندند دولتی قبول می شدند (2197495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۴:۳۵:۰۹
یارانه ماله شهریه دانشکاه نیست که میرفت سراسری حرفا میزنن اونا که با پول خودشون رفتن کجارو گرفتن که تو از دولت بگیری بدی ی خورده منطقی باش دوست عزیز (2199810) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۱۵:۲۸
به مرگ میگیرید تا به تب راضی بشند مردم.
قرار بود با افزایش قیمتها یارانه نقدی افزایش پیدا کنه. پس چی شد!!!! (2197289) (alef-10)
 
خرم آبادی
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۸:۲۴
ما وقتی روستا تشریف داشتیم با گاو زمینها را شخم می زدیم همسایه ای داشتیم که فصل شخم زدن می اومد با التماس به همسایه ها گاوهایشان را قرض می کرد و می برد زمینش را شخم می زد کارش که راه می افتاد دو چوب گاوها را می زد و با این الفاظ از صاحبشان تشکر می کرد (صاحبتان خیر نبینه) حالا حکایت ما با دولت و نمایندگان شده حکایت اون بابا موقع نیاز به رای مردم ، خدمت گذارند. رای که از مردم گرفتند مرتب قانون پشت قانون تصویب و مردم را به قطع یارانه تهدید میکنند غافل از اینکه از پشت امروز فردایی نهفته است.
بابا این شندل غاز ایقدرها هم ارزش نداره که نوبخت خان مرتب روی اعصاب مردم راه میره هی میگه قطع میکنیم بابا یه بار بقطع خیال همه را راحت کن تا شب راحت بخوابی ای سخنگو که یک بار سخن خوب نگفتی؟؟؟؟ (2197881) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۹:۵۳:۳۶
من یک نظامی(پاسدار) بازنشسته هستم. نیازی به یارانه ندارم . برای گرفتن یارانه مرحله دوم ثبت نام نکردم و با کمال تعجب دیدم برایم یارانه واریز شده است. بنظر می رسد اشکال در سیستم وجود دارد و یا مسئولین نیروهای مسلح اسم تمام پرسنل را بدون درخواست شخصی اعلام کرده اند. دولت لازم است بررسی کند. (2199452) (alef-10)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۱:۳۰:۰۹
این چندرغاز همونیه که به خاطرش قیمت آب و برق و گاز و بنزین و ... چند برابر شد . شما فقط به جای خودتون نظر بدین. اگه چنرغاز بود چرا ثبت نام کردی که الان میگی قطع کن؟؟ (2199506) (alef-10)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۹:۳۸:۵۸
جناب نوبخت توجه داشته باشید که مستحقی که از آن اسم می برید نه مردم ایران بلکه پدر بزرگوار جنابعالی است. مردم مستحق نیستند بلکه این پول را حق خود میدانند. این پول از بابت ما به التفاوت قیمت یارانه ای و قیمت آزاد زمانی به مردم پرداخت میشد که الان دیگر شاید یک دهم آن مبلغ هم نباشد. حالا این مبلغ رو هم زیاد می بینید؟ بجای این کارها از اسراف خود و دوستان بزرگواری که بالای 3 میلیون حقوق می گیرند کم کنید. من کارمند که با اضافه کاری و هزار تا دنگ و فنگ مجموعا یک و نیم میلیون هم نمی گیرم. تازه با مدرک کارشناسی ارشد و 20 سال سابقه کار! اساتید دانشگاه که بمیرم براشون حقوق بالای 7 میلیون میگیرن اونم تازه فقط حقوق نه چیزهای دیگه! مدیران دانشگاه هم که دست کمی از آنها ندارند و بالای 5 میلیون دریافتی دارند. (2200373) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۲۳:۱۴
دکتر نوبخت عزیز بنده وهمسرم علی رغم احتیاج مبرم به یارانه بخاطر کمک به دولت وبهتر چرخیدن چرخهای مملکت از دریافت آن انصراف دادیم.امیدوارم دولت با شناسایی حداقل پنج میلیون نفر از کسانیکه به این یارانه احتیاج ندارند وعدم پرداخت آن به آن افراد آن پول را هزینه بخشهایی مانند درمان ویا سوبسید به ناشران برای پایین آوردن قیمت کتاب کند تا کشور وفرهنگ کشور منفعت حداکثری از این منابع بکندچنانچه در این مدت شاهد برکات طرح تحول نظام سلامت با استفاده از منابعی که امثال من با انصراف از دریافت یارانه برای دولت خدمتگزار فراهم کرده ایم بوده است.از دولت عاجزانه میخواهم حتما کسانی را احتیاج به این یارانه ندارند از دادن یارانه نقدی محروم کند.یادمان نرود من نوعی اگر از گرفت یارانه انصراف نداده بودیم امشب تقریبا صدهزار تومان درحسابمان بود ولی آیا انصراف ازآن علی رغم احتیاجمان به اینکه وقتی میبینیم بیماری به بیمارستان دولتی میرود بیشتر از ده درصد از حق درمان خود را نمی پردازد واز خرید دمپایی ودارو واز قبیل توسط همراه بیمار خبری نیست نمی ارزد؟ (2195915) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۹:۱۳
استفاده از كلمه مستحق يعني تحقير تمامي كساني كه يارانه ميگيرند همه ايراني هستيم و همه يا بايد يارانه بگيريم يا نگيريم خدمات پايه را رايگان نماييد طبق قانون اساسي حداقل آموزش براي تمامي ايرانيان رايگان است اما مدارس غير انتفاعي ايجاد كرده ايم كه ميليون ها تومان پول طلب ميكنند و مدارس دولتي نيز بدون دريافت پول نيستند كه كيفيت آنها بدشدت پايين است نه اينكه ميخواهند چنين باشند بلكه مشتري مدارس غير انتفاعي از دست نرود.
تامين اجتماعي را نيز با بيمه هاي تكميلي جوابگويي بخش كوچكي از هزينه هاي درمان است اين هزينه ها رايگان شود. اما (2195971) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۵۵:۲۹
ای کاش تو این مملکت افراد بیشتری تفکر و دغدغه ی شما را داشتند (2195988) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۰۱:۳۶
پس برا همينه كه دارويي رو كه تا يك ماه پيش 25 هزار تومان بودحالا شده 72 هزار تومان (2196001) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۵:۰۵
اسم آن دارو را مي گوئيد ؟؟؟ (2196438) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۵:۴۸
مطمئني ؟

احمدي نژاد رفته ها !!! جو سازي !!! (2196441) (alef-13)
 
محاسب
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۱:۰۴
علي اقا جان درست ميفرماييد ولي خرج هاي مهمتري كشور دارد كه به ترتيب اولويت عرض ميكنم 1-چون اقاي رحيمي واقاي مشايي نازنين از لاي صورت بدهكاران يكهزار ميليارد به بالا نشت اطلاعاتي شدند وحاضر به بازپرداخت نيستند ودر صرافي بزرگ دبي كه متعلق به رحيمي است درجريان است ملت بزرگوار بايد تقبل فرمايند واقاي نوبخت انها را حذف وپولش به حساب بدهي ها برگردداين 2000ميلياردش 2-ما،دراين كشور هم هزينه زياد داريم هم تعهد،هزينه را با چاپ پول داخلي هرچند تورم زاست كاريش ميكنند ولي ان تعهدات ارزي است وبايد بايد وباز بايد پرداخت شود ارز نفت را قسمت عمده اش را به ان تعهدات اختصاص داده اند چون به حيثيت همه برميگردد يعني ؟!؟! اسم نميتوان برد نمايندگان در جريانند چند روز پيش تبريكش را گفتند وجالب است دولت وهيچ نهاد وارگاني جرات مخالفت ندارند بايد ...داستاني را برايتان بگويم از دوره شاه همان شاه شاهان شهرداري كار ميكردم البته بعد يكسال بيرون امدم فكر بد نكنيد شهردار دستور دادليستي از انهايي كه عوارض اصلا نداده اند تهيه كن تا برق منزلشان را قطع كنيم هنوز عقلش به فروش تراكم نرسيده بود( اين اقاي كرباسچي كارافرين بود )،خلاصه ليست را تهيه كردم بردم خدمت شهردار وقت، دوروز بعد ديدم 90درصدش خط خورده 10 درصد باقي مانده براي اجرا هرچه بالا وپايين كردم ديدم خط خورده ها تمام دربار ومجلس وامراء بودند ان بقيه از روي نداري پرداخت نكردند حالا هم مطمئن باشيد همان اتفاق خواهد افتاد صداش فردا درمياد (2196053) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۶:۱۲
پدر 75 ساله‌ام تنها درآمدش یارانه 45/500 تومان می‌باشد ولی برای وی سبد کالا در نظر گرفته نشد. وزیر صنعت معدن و تجارت که برای عمل جراحی گوش خارج را بر داخل ترجیح می‌دهد و متولی سبد کالا هم هست چه پاسخی برای امثال پدرم دارد؟ (2196101) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۱:۳۱:۳۷
یعنی فقط با همون 45 تومن زندگی میکنه؟؟!!! (2199507) (alef-10)
 
سيدحسين
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۲۵:۳۱
پول نفت و گاز و پتروشيمي و ذغال سنگ و معادن ايران براي تمام مردم ايران هست
نيازمند و غير نيازمند نداره
يا به همه بدين يا به هيچ كس ندين... (2195921) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۹:۲۷
اگر قادر به شناسایی افراد غیر حقوق بگیر هستید انجامش هیچ ایرادی ندارد ولی اگر افرادی که بیش از ۵۰۰ میلیون درامد دارند ولی پنهان هستند و فقط به حقوق بگیران دسترس دارید این موضوع موجب نارضایتی عممومی خواهد شد چرا اینکه افراد با درامد بیشتر را می بینند یارانه میگیرند و یارانه انها قطع میشود شما هم باشید ناراحت میشوید و فکر کنم ایراد قانونی هم دارد (2195973) (alef-1)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۶:۲۰
سید حضرت علی (ع) هم می خواست عدالت را رعایت کند و حق فقرا را از اغنیا بگیرد که به شهادت رسید (2196165) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۵:۰۹
مخالفم (2196184) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۱۱:۵۲
همین الانش هم وقتی میری پمپ بنزین 50 لیتر میزنی حدود 100 هزار تومان فقط بابت همان 50 لیتر داری یارانه از دولت میگیری! دیگه دولت تعهدی نداره دستی هم به افرا غیر نیازمند پول نقد پرداخت کنه که.
امیدوارم زودتر یارانه افراد غیر نیازمند از جمله خودم قطع شود. من ثبت نام کردم ببینم دولت عرضه دارد مرا کرد کند یا خیر. دروغ هم درباره درآمدم نگفتم. (2196204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۸:۰۶
دوست عزيز و از همه جا بي خبر من :

دولت پاك مي گفت بنزين 100 توماني را مي كنيم 700 تومان ، اختلافشو بهتون مي دهيم .

آب و برق گاز و . . . را هزار برابر كردند ، منت هم مي گذارند !!!!!

بنزين را بكن 100 تومن ، يارانه نخواستيم . (2196773) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۱۷:۱۰
این چه حرف مفتیه؟؟؟؟
یارانه برای قشر کم درامده...چه لزومی داره مستقیم پول به همه داده بشه..باید زیرساختا رو بسازن و به قشر ضعیف کمک کنن....

ما ایرانیا همیشه طلبکاریم (2196216) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۱۰:۰۸
دوست عزیز این اشتباه را رییس جمهور قبل در افکار عمومی جا انداخت: دولت موظف حمایت های ویژه ای از نیازمندان به خصوص افراد زیر خط فقر خشن انجام دهد ...

پول نفت بحث جداگانه ای است و باید در آینده با نظر کارشناسان و حکومت تغییراتی عمده در نحوه هزینه، ذخیره و یا توزیع آن میان مردم انجام شود ... (2196337) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۳:۰۷:۲۳
نظرت چیه از فردا کل پول کشور رو تقسیم کنن بین مردم، اموزش و بهداشت و شهر و همع چیز رو هم تعطیل کنن؟ (2196939) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۲۳:۳۰
خب تفکرات نئولیبرالی دقیقا همینه حتی جناب نیلی که تفکرات نئولیبرالی داره یکبارم گفته بود پول نفت رو بین مردم تقسیم کنید خودشون تصمیم بگیرند (2198131) (alef-10)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۳۲:۴۲
جناب نوبخت
فكر ميكنم كه روش دولت در موضوع يارانه ها از يك روش كاملا تدافعي در مقابل هجمه مخالفان است و فكر ميكنم اكر تدبير زير انجام پذيرد به حق و انصاف و منافع ملي نزديكتر باشد

اكر ثبت نام كنندگان متوجه شوند كه به انها موارد زير تعلق نخواهد گرفت ، قطعاً تعداد بسيار زيادي از متقاضيان يارانه ، خودشان اجباراً نسبت به انصراف اقدام خواهند كرد؟

به كسانيكه يارانه ميگيرند تسهيلات زير منطقاً تعلق نميگيرد:

١- متقاضيان وام ها و تسهيلات ريالي بيش از مثلاً پنجاه ميليون ريالي
٢- عدم امكان شركت در مناقصات دولتي ( مثلا بيش از يك ميليارد ريال ) براي شركتهايي كه سهامدار انها متقاضي يارانه هستند
٣- مشابه رديف بالا ولي در مزايده هاي دولتي ( مثلاً بيش از صد ميليون ريال )
٤- عدم بخشودگي مالياتي ( ٢٠٪ در اختيار مميز كل )
٥-عدم اختصاص ارز مسافرتي ( بغير از اماكن متبركه و زيارتي )
٦- جرائم مالياتي ناشي از كتمان درامد براي كسانيكه اظهار خلاف واقع درامدي اعلام نموده اند
٧-ساير مواردي كه كارشناسان محترم جنابعالي بسيار بهتر از اينجانب شناسايي خواهند كرد








Sent _from my iPadخنض (2195938) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۴:۵۵
این همه درکشور اتلاف منابع داریم گیر دادی به ارز مسافرتی که فقط سیصد دلار آنهم فقط یکبار درسال داده میشه؟اتفاقا ارز مسافرتی از معدود چیزهائیست که باید اضافه هم بشه چون مستقیما خیرش به مردم میرسه.نظرت خیلی باحال بود. (2195957) (alef-1)
 
...
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۱۹:۰۹
8- یارانه کسانی هم که iPad دارن رو حذف کنن! (2196048) (alef-1)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۸:۲۶
آفرين به اين استدلال.
لطفاً کارشناسان محترم دولت از کنار اين نظرات به سادگي عبور نکنند. راه حل بسياري از مشکلات را مردم بهتر از کارشناسان دولت مي دانند. (2196070) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۲۴:۰۲
استفاده از بیمه
استفاده از بنزین سهمیه ای
اسفتاده از داروهای یارانه ای
و ... (2196238) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۱۳:۲۰
سلام
با همه بندها موافقم ولی با بند اول(عدم پرداخت وام به یارانه بگیران ) بشدت مخالفم ، چون اکثر یارانه بگیران جزء افراد کم درآمد هستند و همیشه دنبال وامهای کوچک(حدکثر 15 میلیونی) هستند که همین الان هم بانکها با هزار کلک به آنها نمیدهند ، حالا بیاییم یک چاه دیگر جلوی وام این بیچاره ها بیاندازیم
ولی سایر موارد مذکور کاملا عاقلانه و صحیح بود (2196346) (alef-1)
 
ابوعلی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۸:۰۶
مثلا این ها دولت راستگویان ! هستند. خدا به ما رحم کند. (2195965) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۵:۴۸:۳۶
دولت قبل کلا سیاه و دولت جدید همه اش خوب حتی تاخیر 2ماهه در اجرای قانون(حذف پردرآمدها) من عاشق دولت قبل نیستم ولی تملق هم حدی داره!!! خیلی از کسانی که انصراف دادند به این امید بود که پردرآمدها حذف میشوند که فعلا خبری ازش نیست!!!!
راستی دروغ شاخداری که همه مسئولین دولت تدبیر گفتند که خیل کثیری از مردم از دریافت یارانه انصراف دادند ، جایز بود اگر در دولت قبل این اتفاق می افتاد چکار می کردید (2195968) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۸:۲۰
وزیر محترم بهداشت و دیگر مسئولین این وزارتخانه از طریق رسانه ملی خبر از ارزان شدن داروی بیماران ام‌اس دادند ولی وقتی برای تهیه داروی فوق به هلال‌احمر مراجعه کردیم با همان قیمت سابق توزیع می‌شد. وقتی اعتراض کردم و گفته مسئولان را یادآور شدم مورد تمسخر کارکنان داروخانه قرار گرفتم. (2196067) (alef-1)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۰:۱۵
تأمل دراینکار قطعاً لازم و ضروریست، مثلاً امثالِ بنده هستند که با وجود متأهل و کرایه نشین بودن وداشتن دوفرزند 6 سال است بیکارم! از زنده ماندنِ من متعجب نشوید! خدا کفیلِ رزق همه است، بنده مشمولِ دریافت سبدکالا نشدم! و تنها امکانی که برای من وامثالم فراهم شد، نوشتن اعتراض،توضیح (هرچه بنامیم) در سایت مربوطه بود و لاغیر، پس از آن نیزهیچ پاسُخی جزهمان پاسُخِ اولیّه دریافت نکردیم (سبدکالا به شما تعلق نگرفته)...!
درچنین سیستمی معیارچیست خداداند، چراکه وضعم ازافرادتحت پوشش کمیتۀ امداد و بهزیستی نیز بدتراست، دلیلیش هم نداشتنِ هیچگونه پوشش بیمه ای أعم از بیمۀ بیکاری، درمان، بهزیستی یا امداد است، تنها حسابِ بانکیم هم نیز بوضوح مشخص میکند که بالاترین تراکُنِشِ موجود درآن همان ورود و خروجِ ماهیانۀ یارانۀ نقدی است (همسرودوفرزندم که اصلاً حسابی دربانکهاندارند!) سؤال این است که با چه معیاری امثال مرا سنجیده اند که مشمولِ دریافتِ سبدِ کالانشدم خداداند! ضمناً اگر یارانۀ امثالِ من قطع شود تنها ورودیِ مشخص مالی که درحال حاضر دارم نیز قطع خواهد شُد... بنابراین بهترین روِش همان تأنّی و تأمل و دقت در بررسیِ درآمد افراداست وبس...
شغل، نوعِ اتومبیل، محل سکونت، املاک و مستغلات أعم از اینکه بنامِ سرپرست یا خانوادۀ تحتِ تکفل وی باشند، پس انداز با ارقامِ بالا... و بسیاری فاکتورهایِ این چنینی و دیگرموارد میتواند استحقاق دریافت یارانۀ نقدی افراد را مشخص کند... (2196079) (alef-1)
 
برزو
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۲:۳۲
سلام قرار بود بجای کوپن یارانه به ما بدهید و آنوقت ما خودمان مصرفمان را مدیریت کنیم یعنی کمتر آب وبرق وگاز وبنزین وغیره مصرف کنیم تا پول یارانه به جیبمان برود یا اینکه اگر زیاد مصرف کردیم علاوه بر یارانه از جیب هم بپر دازیم این طرح خوبی بود . اما الان چرا در صورتی که همه چیز گران شده چه آنهایی که در تملک دولت بود وچه انهایی که آزاد هستند . بنظر شما کسانی که در آمد متوسط دارند اگر یارانه آنها قطع شود این کار درستی است ؟همه ما ایرانی هستیم ومستحق دریافت مگر کسانی که واقعا نیاز ندارند وخودشان انصراف داده اند. ما مدتهاست که زندگی با رنج گرانی را تحمل می کنیم پس کی می توانیم با آرامش زندگی کنیم . این تورم کی تمام می شود چرا حقوق ما همیشه نسبت به تورم کلی عقب تر است ؟ (2196087) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۰:۰۴
حرف شما کاملا متین ولی بهنظر بند ه حقیر مجلس با فشار به دولت میخواد وجه عمومی دولت را در نزد کسانی که به اون رای دادند رو پایین بیاره پس اگه خیلی مجلس محترم مصر به این کاره خودش قانونی تصویب کنه وبه دلت ابلاغ کنه ودولت ملزم باشه ظرف چند ماه این قانون رو برای حذف پردرآمدها اجرا کنه. (2196107) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۱:۲۲
چرا حداقل پنج میلیون نفر؟باید حداقل پانزده میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی تا دوماه دیگر از لیست یارانه بگیران حذف شوند.چرا باید دولت با این وضع درآمدی ماهانه به هفتاد میلیون نفر یارانه نقدی بدهد درصورتیکه بسیاری از آنها ماشین های شاسی بلند سوار میشوند ودارای حقوق ودرآمدهای حداقل ماهی دو سه میلیون به بالا هستنددرصورتیکه بورس کشور بخاطر تزریق نشدن پول توسط شرکتهای حقوقی خوابیده ونیمه تعطیل شده وسهامداران حقیقی خانه خراب شده اند ورمق از تولید وصنایع کشور گرفته شده وشاخص بورس به 74هزار واحد رسیده؟این تدبیره؟جالبیش اینه که اتفاقا بسیاری از آنها که در ثبت نام مجدد از دریافت یارانه انصراف داده اند برخلاف آنکه بسیاری فکر میکنند قشر متوسط ومسولیت پذیر جامعه بوده اند که خواستند باانصراف از یارانه دولت وکشور را درراه خدمات بهتر به مردم وکشور کمک کنند ولی متاسفانه تقریبا تنها ماندند ودولت هم با اعلام اینکه به همه ثبت نام کننده ها یارانه نقدی میدهد آنهارا تنهاگذاشت.تدبیر واخلاق حکم میکرد که دولت برای حمایت ازآن قشر مسولیت پذیر وآگاه سریعا برای شناسایی کسانیکه مستحق گرفتن آن نبودند ولی ثبت نام کردند بوسیله ابزارهایی که حداقل ورود به حریم خصوصی افراد راشامل میشدوارد عمل شود ویارانه آنهارا قطع کندومنابع حاصل ازآنرا مصروف بهبود کیفیت محیط زیست وتزریق به بورس ورونق تولیدوسلامت ودرمان کند. (2196112) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۲:۵۶
به قول وزیر اقتصاد که گفته بودند 10 میلیون نفر از افراد ثروتمند شناسایی شده اند چرا یارانه اونها رو قطع نمی کنند لابد دولت میترسه طرفداراشو که بیشتر از قشر ثروتمند هستند از دست بده ولی بالاخره که چی؟ (2196120) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۴:۰۹
مردم دارند لحظه شماری می کنند تا این سه سال تموم بشه و احمدی نژاد برگرده یارانه ها حذف میشه بنزین گرون میشه حقوق کارمندان و کارگران زیاد نمیشه کالاها در حال افزایش قیمت هست
بینی و بین الله خودتون قضاوت کنید واقعا این دولت چه اقدام مفیدی واستون انجام داده؟ چهار موردش رو بگید
میاد اینهمه تبلیغات میکنه که بیمه سلامت دادم و درمان رایگان شده در مان رایگان فقط در بیمارستانهای دولتی هست که اونم قبل از این دولت هم پول چندانی از مردم گرفته نمیشد در ثانی کیفیت ارائه خدمات در بیمارستانهای دولتی اونقدر پائین هست که خیلی ها ترجیح می دن به بیمارستان خصوصی بستری بشند وگرنه تعرفه پزشکان افزایش پیدا کرده تعرفه ویزیت پزشک متخصص با دفترچه 20 هزا رتومان بود ا این هفته شده 27 هزار تومان یعنی 35 درصد افزایش پیدا کرده دارو گران شده ماشین گران شده
میگند ما با دولت غرب و آمریکا به توافق رسیدیم و 7 قسط آزاد شده خوب اگه 7 قسط آزاد شده این پول در کجا صرف شده؟ در ثانی کل تاسیسات هسته ای هم تعطیل شده در صورتیکه برای تولید برق به اورانیوم غنی شده 20 درصد و برای تولید دارو به 70 درصد نیاز هست انرژی هسته ای نیاز کشور هست حالا اونم تعلیق کردند در عوض تعلیق چیزی گیرمان نیامد (2196125) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۵:۴۲
بیت المال و ثروت کشور حق همه است چه دارا چه ندار. چیزی که به نام یارانه پرداخت میشود باید به همه پرداخت شود وثبت نام 75 میلیون نفری نشان از این خواست عمومی دارد اگر دولت طبق گفته هایش به نظرات مردم توجه دارد مردم نظر دادن وهمگی درخواست دریافت دارند. پس قطع یارانه کسانی که ثبت نام کرده اند خلاف تمام موازین است (2196132) (alef-13)
 
خدایی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۰:۳۳
دردولت دهم اقای رییس جمهور وقت اعلام کرد که یارانه نیز دوبرابرمی شود ولی این دولت همیشه می گوید یارانه بعضیها قطع می شود این وجه قانونی ندارد اگر بررسی بفرمایید مردم را فقیز تر کرده اید وکمتر بگویید یارانه بعضی ها قطع می گردد (2196176) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۲:۵۴
دولت میخواهد با آرامش و اعتدال مرفهین را از دریافت یارانه محروم نماید. (2196181) (alef-13)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۱۷:۰۵
ول نفت و گاز و پتروشيمي و ذغال سنگ و معادن ايران براي تمام مردم ايران هست
نيازمند و غير نيازمند نداره
يا به همه بدين يا به هيچ كس ندين. (2196215) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۱۷:۱۹
جناب اقاي نوبخت لطفا درباره طرح شكست خورده يارانه مانور نكنيد
به نظر ميرسد دولت هم خود در اين باره به نتايجي كه ملت رسيده .رسيده است و بهتر اين است به جاي پاك كردن اشتباهات دولت قبل شما از جيب ملت مايه نزاريد
و اين طرح رو ابرو مندانه جمع كنيد (2196217) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۱۷:۵۸
تو چكاره هستي كه براي مردم تصميم بگيري
يارانه حق ماست
مگر اينكه قبض ها را به روزگار قبل برگرداني
اكر هم نميتونيد مملكت را اداره كنيد با يك عذر خواهي انرا به. محمودي پس دهيد (2196218) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۲۱:۱۹
این دولت دولتیه فاقد برنامه و کاملا دروغگو به دروغ ادعا کرد مسکن مهر تورم زاست و با این بهانه ساخت مسکن رو متوقف و میلیونها نفر رو آوراه کرد
به دروغ ادعا کرد بنزین پتروشیمی آلوده ست و اقدام به وارد کردن بنزین کرد
به دروغ ادعا کرد یارانه قطع نخواهد شد اما پس از رای آوردن دادن یارانه نقدی را تورم زا و صدقه دانست
به دروغ ادعا کرد حقوق معلمان وکارمندان و کارگرران متنسب با تورم افزایش خواهد یافت اما این کار را انجام نداد
به دروغ ادعا می کند جلوی رشد تورم گرفته شده اما قیمت ماشین و لبنیات بسیار بیشتر از نرخارسال در حال افزایش هست
به دروغ ادعا کرد خزانه خالیست اما با خزانه خالی استخر ساخت و میلیاردها تومان خزج تغغیر دکوراسیون کرده و با اون فضاحت سبد کالا داد
به دروغ ادعا کرد دیپلماسی دولت ضعیف هست و با این کار تمامی تاسیسات هسته ای را تعلیق و میلیردها دلار خسارت به ایران وارد و در عوض آن در 8 قسط مقداری پول به ایران وارد کرد که معلوم نیست که وارد شده و یا نشده و اگر شده در کجا صرف شده
به دروغ ادعا کرد بیکاری کاهش پیدا کرده در حالیکه نه کارخانه ای احداث شده و نه استخدامی صورت گرفته و در حقیقت میزان جمعیت فعال به دلیل رشد منفی جمعیت کم شده که دولت کاهش جمعیت فعال را به عنوان کاهش بیکاری در نظر میگیرد
البته ما نمی گوییم دولت احمدی نژاد دروغگو نبود اون دولت هم آمارهای ساختگی و دروغین ارائه می داد و لی در کنار آمارهای ساختگی دولتی فعال و عدات محور بود (2196230) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۲۴:۴۲
من وهمسرم چون تازه ازدواج کرده بودیم زیر مجموعه خانواده هامون ثبت نام نکردیم چون اعلام کردند زمان دیگری رو واسه ثبت نام افرادی نظیر ما اعلام میکنند.حالا دفاتر پلیس+10اعلام میکنند چون شما ثبت نام نکردین جز انصرافیها هستید.خیلیها مثل من همین مشکل رو دارند و مشکلشون تا حالا حل نشده.از جناب نوبخت خواهشمندیم تربیبی بدهند تا افرادی نظیر من هم بتونند ثبت نام کنند. (2196239) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۰:۱۷:۵۴
خوب اشتباه کردید دیگه باید زیر مجموعه خانواده هاتون ثبت نام می کردی وقتیکه هنوز از خانواده تون جدا نشده بودید و تا اون تاریخ زیر مجموعه خانواده تون محسوب میشدید چرا اسم خودتون رو حذف کردید باید بعد از اتمام ثبت نام می رفتید پلیس به علاوه 10 جدا می کردید اینکه خیلی ساده بود الانم فکر نکنم بشه واستون کاری کرد (2196569) (alef-13)
 
حامد شیرازی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۳۷:۳۹
پیشنهاد بنده: هر ماه 5 میلیون نفر حذف شوند و یک ماه وقت داشته باشند تا اعتراض کنند. این عمل تا 5-6 ماه ادامه پیدا کند تا تمام افراد متمکن حذف شوند و مشکلی ایجاد نشود. (اگرچه بلندگوی تبلیغاتی این پولدار ها بسیار بلند و اعتراضشان در کنار دلواپس ها بلند خواهد بود) (2196265) (alef-1)
 
عادل
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۵۲:۳۲
كساني كه درآمد كافي دارند ومتقاضي يارانه هستند طبق دستور راديوهاي بيگانه متقاضي شده اند كه نيتشان ضربه به نظام بوده است (2196299) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۷:۵۸:۳۶
یارانه مارو که قطع کردن .برج قبل هم نریختن نمیدونم با چه معیاری.حالا این همه به جای سم سم یه دفعه بگن سماق ومال همه رو قطع کنن مگر قطع کنن چیکار میشه کرد.مثل من..... (2196315) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۱۳:۰۸
مراجع نيز اعلام كنند اگر كسى احتياج ندارد اين پول را دريافت ميكند دچار اشكال شرعى است (2196345) (alef-1)
 
١٢٣
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۱:۴۷:۴۳
واي به حال روزي كه مراجع بخوان اين كار رو بكنن
يارانه نبايد از اول مستقيم به دست مردم ميرسيد. اين كار فقط به درد خريدن راي يه سري مردم ساده لوح مي خوره و بس. دولت وظيفه داره كه با اون پول اقتصاد و آموزش و سلامت و ... رو درست كنه كه به صورت غير مستقيم به سود تك تك مردمه
ولي حالا كه اين روش غلط يارانه دادن رو پي گرفتن بايد به همه چه فقير و چه غني يارانه بدن چون اين پول حق تك تك مردم كشوره. مثل اين ميمونه كه بري ماشين يه آدم كه براي بدست آوردنش كار كرده و كاملا حلاله رو بگيري بدي به يكي ديگه چون پول نداره
اگه يارانه ي من و خيلي هاي ديگه رو قطع كنن راضي نيستيم كه كس ديگه اي ازش استفاده كنه.
اين افرادي كه صرف نظر كردن بزرگواري خودشون رو نشون دادن كه از حق مسلم خودشون انصراف دادن كه دولت با پولش اشتباهات خودشو جمع و جور كنه. (2197145) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۰:۳۵
جناب نوبخت عزیز باید عرض کنم به شخصیت شما احترام خاصی قائلم لذا بعنوان یک درد اجتماعی عرض میکنم بنده حدود سی سال در این کشور مدیر اجرایی میانی بوده ام جانباز و بازنشسته ام خود نیز مدرک مهندسی دارم با افزایش حقوقی که امسال داشتم کمتر از دو میلیون تومان در ماه با این تورم در یافتی ام هست بین خود و خدای خود به این مطلب توجه فرمایید این پست و مقام و قدرت ناشی از ان برای هیچکس ماندنی نیست و خدایی هست و محاکمه ای همه پیش رو داریم انصاف است با افزایشی که در تعرفه متخصصان امسال دولت مصوب کرده در امد یک روز ونیم انها برابر یک ماه حقوق یک مدیر میانی کشور با حدود سی سال مدیریت میانی برابری کند ایا واقعا نمیدانید که در امد متخصصان در کشور با این تعرفه ها حد اقل چهل میلیون تومان در ماه شده است محاسبه ان راحت است در روز 60 ویزیت و در ماه 25 روز کار کرد حدود چهل میلیون تومان میشود بنده با متخصصان جراحی و رادیولوژی و تعدادی دیگر که در امد افسانهای برای انها فراهم کرده اید کاری ندارم فقط حداقل ها را گفتم که شک و تردیدی نباشد و بنده فقط عرض می کنم مطلع هستم جناب نوبخت سازمان ملل حدود 180 کشور عضو دارد کشوری می شناسید که در ان متوسط حقوق کار مندان کشور یک میلیون تومان و متخصصان چهل میلیون تومان در ماه باشد ایا دولت ها در کشور های دیگر به موضوع سلامت و امنیت و اموزش حساسیت ندارند در کشور ما حوزه سلامت تجارتخانه نشده و هر سال دو ماه مانده به تعیین تکلیف تعرفه از کلمه رمز پایین بودن تعرفه نظام پزشکی در کنکره های پزشکی پرده برداری نمی کند که دولت را فریب دهد چطور توقع دارید مردم از دریافت یارانه منصرف گردد تا به تعرفه ها و افزایش در امد متخصصان همت کنید انصاف است خدا راضی است این قدر این طبقه قدرت پیدا کرده اند که دولت نمی تواند به کاهش تعرفه و سلامت مردم همت کند جناب نوبخت عزیز عمر من بپایان است پیش خدا شکوه خواهم داشت از کم لطفی دولت در خصوص سلامت مردم که به تجارتخانه تبدیل کرده اید اگر نمی دانید و تا کنون محاسبه نکرده اید هوشیار باشید و جبران کنید مطمئن باشید وزیر محترم بهداشت که خود دارای سهامدار بیمارستان نور تهران تشریف دارند که از طریق تعرفه های انچنانی سهامدار ان شده است هر گز و هر گز خواستار اصلاح بهداشت و کاهش تعرفه نخواهد بود منافع صنفی اجازه نمی دهد که موافق کاهش تعرفه باشد باید دولت خود مدافع سلامت مردم باشد طرح سلامت فعلی هم عملا کار ایی نخواهد داشت ایا بعد از ظهر ها بیمارستانهای دولتی متخصص بحد کافی دارند و خوب ویزیت می کنند یا بیمارستان دولتی نون دونی برای هدایت مریض به بیمارستان خصوصی و یا مطب انها شده است بنده حساسیت خاصی به سلامت مردم دارم نمی توانم قبول کنم که یک دندانپزشک با شش سال دانشگاه رفتن ده برابر یک دکتر حقوق یا برق ویا ... که حد اقل هشت سال تحصیلات دانشگاهی دارد در امد داشته باشد و نمی توانم انرا عدالت تعریف کنم خدایی هست و به مطالبی که نوشتهام پیش خدای خود محاکمه خواهم شد سلامت تحارتخانه نیست برادر بزر گوار جناب نوبخت عزیز (2196359) (alef-1)
 
دكتر محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۹:۴۵:۳۵
ببخشيد تعداد شصت ويزيت در روز را كجا محاسبه كرده ايد؟من بسيارى از متخصصين و فوق تخصصها را مى شناسم كه روزانه كمتر از ده بيمار در مطب دارندو با توجه به حدود بيست روز فعال بودن مطب در ماه دخل وخرج مطبشان با انبوه هزينه هاى جانبى. در حد سر به سر است وبه هيچ وجه از اين در آمدهاى افسانه اى خبرى نيست ضمن اينكه شما نمى توانيد كار در بخش خصوصى هر شغلى را با كه با سرمايه شخصى فرد انجام شده با ميزان حقوق كارمندى مشاغل دولتى مقايسه كنيد وگرنه چه بسيار مشاغل خيلى ساده ترى مثل آبميوه فروشى و آرايشگرى وجود دارد كه درآمدى به مراتب بالاتر از اينها دارد (2198811) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۵:۴۱
در اینکه بسیاری از مردم نیاز به دریافت یارانه ندارند شکی نیست. در اینکه دولت هم حق راستی ازمایی مردم را دارد، این هم به نوعی قابل قبول است. اساس هدفمندی براین استوار بود که کسانی میتوانند از منابع سوبسید دار استفاده کنند و حق افرادی که نمیتوانند پایمال میشود.مثال خانواده ایی چندین اتومبیل دارد و از بنزین سوبسید دار استفاده میکند و خانواده ایی اصلا اتومبیل ندارد و خانواده غنی تر سهم سوبسید بیشتری را مصرف میکند، تمام این اصول درست است. اما مسئولین زمانی حق راستی ازمایی مردم را دارند که ابتدا خود به عنوان خادمین مردم در مقابل مردم راست گو باشند، مگر دولتها وظایف خود نسبت به مردم را انجام داده اند که در طول تاریخ نظام پیوسته این مردمند که باید بار ندانم کاری مسئولین را بدوش بکشند. مردم خسته شدند از اینکه فریاد کنند فرزندان خود را از راس امور بردارید و اقوام خود را از روستا به شهر نیاورید و مدیر و وزیر و غیره نکنید. 30 سال است فساد فرزندانتان غوغا کرده و هر از گاهی یکی را که سبیل اقایان را چرب نکرده دستگیر میکنید مخفیانه محاکمه میکنید و ناگهان دار میزنید و از مبارزه با فساد مقاله ها مینویسید، در همان زمان 650 میلیون یورو رانت به یک اقازاده میدهید. اقای نوبخت اگر در 650 میلیون یورو خلافی صورت نگرفته و ان شخص قابل تقدیر است چرا رسما نام و نسبت فامیلی ایشان را اعلام نمیکنید تا مردم هم از وی و هم از پدر زن وی قدر دانی کنند؟ چون دروغ میگویید. به مسئولین دروغ گو باید دروغ گفت. (2196367) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۸:۱۸
نامردا حداقل پول کافی نتمونو از اصل پول کم کنین بدین
این همه زحمت برای ثبت نام و رفت و آمد هیچی که هیچی؟ (2196373) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۳۳:۲۳
جهت شاد شدن شما این خبر الف را نیز که در این زمینه است بخوانید
http://alef.ir/vdcbfgb50rhbfgp.uiur.html?230036 (2196378) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۸:۵۱:۰۸
دولت بهتر است با خواسته اکثریت مخالفت نکند یا خودش را منتخب مردم دیگری به جز این مردم بداند. (2196409) (alef-1)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۲:۲۰
دولت با كمك به بهداشت وسلامت كه آثار آن در جامعه مشاهده شد اعتماد مردم را كسب نمود ومن فكر ميكنم خيلي از كساني كه انصراف ندادند با مشاهده اقدامات دولت كه موجب شد هزاران نفر كه سالها نياز به جراحي هاي پزشكي داشتند وقادر به تامين هزينه ان نبودند وطي اين دوماهه اخير خودرا معالجه كردندراضي باشند كه يارانه انها قطع شود ومنهم موافقم كه يارانه افرادي كه در امدشان بالاي دومليون تومان است قطع بشود.خود منهم راضي هستم كه اينكار صورت بگيرد چون ان موقع اطمينان نداشتم كه دولت صرفه جويي مربوطه را در جهت منافع مردم هزينه كند ولي الان اعتماد دارم .مشروط بر اينكه نماينده مجلس براي تماشاي مسابقات جام جهاني به برزيل اعزام نشود .واقعا خنده دار بود كه براي پيگيري مفاسد فوتبال اين سفر توجيه شود . فكر نميكرد مردم بپرسند مگر قرار است تيم ملي وفدراسيون فوتبال در برزيل مرتكب چه مفاسدي بشود ؟كه اين اقاي دوآتشه ميخواسته جلو آنرا بگيرد .به شعور مردم بي احترامي كردن هم حدي دارد. نه؟ (2196428) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۱:۵۷:۰۲
فکر نکن ، این پول حق مردم است و تنها بزور سرنیزه گرفتنی است
وظیفه دولت هم بوده به وضعیت به بهداشت و بیمه رسیدگی کنه - مگر اینا نوبرن

بعدهم کسی بخواد به مستحق کم کنه وکیل وصی نمیخواد و خودش درک و شناخت بیشنری برای کمک داره تا بیگانه که معلوم نیست چه کنه !!! (2197158) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۲:۵۷
شما كه چند برابر يارانه رو خيلي راحت دارين از ملت ميگيرين باز چي ميخواين اگه حساب كنيد يارانه 45500تومان سه سال پيش الان كمتر از 15000هزار تومانه با اين تورم 40% ملت با اين يارانه ها بزور دارن فيش آب و برق وگاز و غيره رو ميدن فكر نكنم چيزي تهش بمونه كه تورم ايجاد كنه بابا به فكر ملت باشين زير اين فشار اقتصادي له شدن........... (2196429) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۹:۲۰:۱۲
کار درست هم همین است. آنهایی که وضع مالی خوبی داشتند اصلا نباید ثبت نام می کردند. من کسانی را می شناسم که زندگی متوسطی داشتند ولی انصراف دادند. پس در چنین شرایطی عادلانه نیست که ثروتمندان یارانه بگیرند. (2196462) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۲:۳۱:۵۰
کار درستی هست اما نحوه اجرا مهمه اینا سبد کالا که چیزی نبود به خاله من که بیوه بود و بچه یتیم داشت و تو محله محروم اطراف اسلامشهر زندگی میکمه ندادن بعد به شخص دیگه ای در محله الهیه با درامد چند میلیونی دادن اونم برد داد به کارگر ساختمونشون از کجا معلوم از نظر دولت امثال خاله من ثروتمند نباشن؟؟؟ (2197172) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۰:۲۹:۲۱
فاز دوم اجرا شد بنزین 1000 تومان.
حالا موقع قطع کردن یارانه ها.؟؟؟؟؟
به والله اگر اقای احمدی نژاد منت بر سر ما بذارد ودوباره کاندید شود با دل جان رای می دهم .برایش تبلیغ می کنم.هرچند که نیازی به تبلیغ نیست وهمین قطع کردن یارانه مردم ,پیروزی این عزیز را تضمین می کند.
خجالت بکشید اقای نوبخت ,با این گرانی قبض های تلفن برق واب وگرانی کمر شکن اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید عاقبت خوشی ندارد. (2196603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۱:۵۶
خزانه دولت خالي و درآمد دولت صفر ( به خاطر خصوصي سازي )

شما بوديد چكار مي كرديد ؟؟؟؟؟ (2196783) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۱:۵۷:۴۰
عزیز من این ریس جمهور خوشبختانه تمام این 35 سال را در این کشور بوده وهمه مسایل را میداند اگر هم نداندخودش اعلام کرده که اشراف کامل دارد .حالا شما از من سوال میکنید چکار کنم ؟عزیزم موقع انتخابات تمام مشکلات را میگفت 100روزه حل میکنم من چه کار کنم وظیفه من شهروند بود که به ریس جمهور اعتماد کنم که الحمدلله کردیم واعتماد کردم .حالااگر قادر است این گوی واین میدان واگر قادر به حل مشکل نیست راه حل این است که مردانه استعفا داده تا یک اکیپ قدرتمند امور را در دست بگیرند .ببخشید از اینکه من خیلی رک وپوست کنده واقعیت را بیان کردم .میفرمایید خزانه خالی است چرا ؟مگر ایرانیها کار نمیکنند؟میفرمایید مشکل هست کجای دنیا مشکل نیست ؟چرا اینقدر مسله را غامض وپیچیده میکنید وضع موجود همین است اگر توان حل معضل را دارند بسم الله .اگر نه راه حلش همان است که پیشنهاد کردم وهیچ عقل سلیم را بر ان تشکیک نیست والسلام (2199534) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۲:۰۶:۲۶
فارغ از هر جناه وچپ وراست ونیمه چپ ونیمه راست .ما میخواهیم این اقایان دولت مردان مارا با کشورهای دیگر مقایسه کنند .به جز مسایل دفاعی کشور در جهان چه رتبه ای داریم .مسایل دفاعی چون در دست مقام محترم رهبری است نمره خوبی میگیریم .اقابیایید معدل گیری کنید یک روز اسم سازندگی یک روز اسم اصلاحات یک روز اسم مهرورزی وحالا هم اسم اعتدال اقایان محترم اسامی فی نفسه خوبند اما بفرمایید چه گلی به سر این ملت زدید ؟؟؟؟؟ ان از وضع اشتغال ان از وضع امید به زندگی .ان از وضع گرانی ان از وضع اسیبهای اجتماعی ان از وضع فلاکتبار معیشت حقوق بگیر ان از وضع بزههای اجتماعی بازهم بنویسم یا اینکه بس است (2199545) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۰:۳۳:۴۱
من نمی‌دانم این شل‌کن سفت کن‌ها دیگر چیست؟
یک آقای اسحاق جهانگیری اعلام می‌کند پرداخت یارانه به همین روال ادامه پیدا می‌کند فردا آقای نوبت اعلام می‌کند:کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند حذف می‌شوند.
یعنی دولت نمی‌تواند یک موضع رسمی و قاطع داشته باشد. (2196613) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۲۷:۳۶
آقای نو بخت ! کم شل کن سفت کن بازی در بیار . شده یک خبر خوب که به آن عمل کنید به مردم بدهید ؟ هر چی هم گفتید برعکس از کار در آمده . همیشه خبرهایتان نا امید کننده بوده . خودت از خودت خسته نشدی؟ (2196706) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۴۳:۱۷
چقدر بی سواد و سطحی هستند اونهایی که میگن (2196743) (alef-10)
 
ستاره
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۲:۴۵:۲۲
روزی که قرار شد به مردم یارانه بدن نون هر عدد 20 تومان بود بنزین لیتری صد تومن و.... و نون شد 130 بنزین دولتی شد 400و... خوب چرا حالا با مردم به این شکل برخورد میشود .اول با حالت اطلاع رسانی بعد تهدید بعد تحقیر و بعد.... قدر ملت ایران را بدونید هرچند می دونم آقایون انتقاد پذیر نظرنیستند و به عنوان بی سواد و غرض ورز بما میگن اما آدم باید خدا را در نظر بگیردو بس (2196884) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۳:۲۵:۱۱
ضرب المثل به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشن همینجاست.تمامی کامنتها یک نفر نگفته که قرار بوده که با اجرای فاز دوم مقدار یارانه اضافه بشه .با این هیا هوی قطع وصل یارانه فعلا کسی به زیاد شدن فکر نمیکنه همه امیدوارن همین حفظ بشه زیاد شدن پیشکش. (2196970) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۳:۵۷:۲۸
تو که نمی تونی یک زندگیو اداره کنی و محتاج یارانه هستی چرا ازدواج کردیییییییییییییییی. (2197022) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۳:۵۹:۳۰
تا ما مردم اینطوری فکر می کنیم این بلاها حقمونهواز ماست که بر ماست (2197025) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۰:۱۵:۰۳
این تدبیرتون منو کشته وای به روزی که امیدتون را هم اجرایی کنید (2197049) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۱:۰۳:۴۳
یه عده گردن کلفت دارن یارانه میگیرن.طرف تبعه کشور سوئده،توی ایران حقوق بازنشستگی هم داره،خونه هاشو به اسم بچه هاش کرده و داره اجارشو میگیره.یارانه هم میگیره.مسخره نیست؟ (2197114) (alef-10)
 
محمود ا.
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۰۷:۳۵
آقای روحانی حواسش به انتخابات بعدی هم باشه که این قطع کردن های آروم ، یواش یواش جمع بشه و خواب دولت بعدی را هم نبینه. لذا بهتره با روان مردم بازی نکنند. (2197280) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۱۱:۰۰
دولت تدبير اينقدر با بي تدبيري اعصلب مردم را خورد نكند. (2197283) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۲۳:۰۰
هر چه زودتر بايد يارانه ها قطع بشه كسري بودجه بشدت تورم زاست (2197294) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۴۲:۴۸
چرا داديد كه حالا ميخواهيد بگيريد . من مي ترسم مثل توزيع سبد كالا باشه و فقط فقرا حذف بشن (2197478) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۵۰:۳۱
من افرادی را میشناسم که قشر متوسط و پایین هستند و به جهت اینکه از محل انصراف یارانه امکاناتی برای کل جامعه ایجاد شود انصراف دادند و در عوض افرادی را میشناسم که با وجود داشتن توانایی مالی بالا انصراف ندادند و تاکنون دومرحله هم یارانه گرفتند .سوال اینجاست آیا قرار نبود از همان ابتدا افراد پردرآمد را سریع شناسایی بکنند و فقط به افرادی که واقعا نبازمند هستند یارانه پرداخت کنند. پس این شناسایی چه شد ؟ شناسایی براحتی مقدور است نمی شود در کشور 70 میلیون نفر نیازمند باشند ! پس این همه ماشینهای آخرین مدل که در سطح شهر تردد میکنند و این همه ساختمانهای شیک مالکینش غیر ایرانی هستند ! بنظر اینجانب افراد نیازمند یارانه حداکثر به 20 میلیون نفر نخواهد رسید بنابراین حدود 50 میلیون نفر دارند به ناحق همچنان یارانه میگیرند و پولی که میتوانست برای کارهای واجب تر مثل دادند وام ازدواج به جوانان هزینه شود اینگونه با بی تدبیری دولت دارد حدر می رود . به نظر من دولت بیشتر از این شعار ندهد و افرادپر درآمد را حذف کند تا شرینی یارانه برای همه باشه . اگر غیر از این باشه بایستی اسم دولت راگذاشت دولت
بی تدبیر و سردرگم که توانایی ندارد بیت المال را در راه درست هزینه کند (2197494) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۴:۵۹:۵۹
ای ملت از یارانه هایتان انصراف دهید تا دولت جشن پیروزی یکسال گذشته اش را به طور مناسبتری برگزار کند
باتشکر حسن روحانی رئیس جمهور (2198080) (alef-10)
 
کورش
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۳۹:۳۴
سلام
ان روستای که سال به سال به شهر وگردش نمی رود هزینه این پلها جادها تونلها از بیت لمال نیست واین روستا زاده حق دراینها ندارد وهمش مال پولدارهاست این میلیاردها هزینه (2198175) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۷:۵۱:۵۷
اگر یارانه سهم اندک مردم از بیت المال است باید پرداخت گردد هم به ضعیف هم به غنی آقایان مگر شما راه حضرت علی 0(ع) را قرار نیست بروید پس این همه جنجال برای پرداخت حق مردم اون هم اندک مشکوک می باشد (2198573) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۰۴:۳۸
بلا خره كليد داره سمت جيب مردم ميره (2199299) (alef-10)
 
راهی پرسون
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۴۲:۲۷
سلام. ماهی هزار تومان از سرانه کم کنید. انشاالله به تدریج صفر میشه. وضع مملکت هم به تدریج خوب میشه. اونایی هم که به علت یارانه کار اصلی شون را شل کردن، کم کم گوشی میاد دستشون و وقت دارن که یک حرکتی بکنن. این یارانه نه به نفع پول دارهاست و نه به نفع فقرا. (2199324) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۸:۵۵:۱۵
من و برخی مثل من برای حمایت از دولت از دریافت یارانه انصراف دادیم. اگر قرار است یارانه دهک های بالای جمعیت حذف نشود، بهتر است کما فی السابق به همه 77 میلیون یارانه بدهید یه کم هم بیشترش کنید کار و تولید تعطیل! (2199435) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۹:۴۹:۵۶
حقوق شهروندی یعنی انکه دولت به کارمندان متناسب با شرایط اقتصادی وضع موجود حقوق بدهد و در مقابل کارمندان وقتی حقوق کافی دریافت کردند خودبخود از یارانه انصراف خواهند داد .
حقوق شهروندی یک منشور در ویترین نیست . حقوق شهروندی یعنی همانقدر که حقوق دولت محترم است حقوق ملت و مردم هم باید محترم شمرده شود .
وقتی حقوق کارمند و کارگر با ریال است و مخارج با دلار واقعا چگونه می توان از یارانه و کمک هم انصراف داد .
واقعیت این است که ملت همه به بانکها بدهکار هستند - مستاجر هستند و لذا برای همین خوشحال نیستند .
حقوق شهروندی یعنی نوشتن قوانین متعادل (2199451) (alef-10)
 
سید محمد......
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۱:۵۷:۴۱
بنده علیرغم اینکه بازنشسته شدم اما انصراف دادم چون معتقد هستم وقتی به یک نفر رای میدم باید از او حمایت کنم.انتظار داشتم حداقل نیمی از رای دهندگان به اقای روحانی این حمایت مالی را انجام میدادند ولی متاسفانه 8 سال دروغ ودغل کاری مردم را بی اعتماد کرده است.الان هم از انصراف خودم پشیمان نیستم (2199535) (alef-10)
 
یارانه بگیر
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۵۴:۵۴
هر کسی حذف بشه با خانوادش به روحانی رای نمیده. اولیش خودم. ما کارمندا زیر خط فقریم (2199720) (alef-10)
 
على براتلو
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۷:۰۰
خانواده بنده از بدو امركه اىن سنت زشت قانون شد هىچوقت ثبت نام ىارانه نكرده و رىالى هم نگرفته اىم و زندگى معمولى هم دارىم علت اىن امر هم مخالفت با اىن سىاست. زشت است كه ىك ملتى را حقوق بگىر دوزارى كرده اند اونهم با اهداف سىاه سىاسى. بجاى اىنكار چرخ صنعت و كشاورزى رو بحركت دربىارىد و مردم رو بجاى راه درست جلوى عابر بانكها مىخ نكنىد (2200050) (alef-10)
 
ardi
۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۰۸:۵۱:۲۶
راستش آدم نمیداند چطوربگوید ...من که پزشک هستم وبراثرتالمات روحی وبیماری همسر وفرزندم خانه نشینم وازحقوق بازنشستگی استفاده میکنم نمیدانم به کی باید بگویم که وضعم نمیرسد ...حالاخودمیدانند ویارانه من......... (2200828) (alef-10)
 
سین
۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۱۰:۰۸:۴۰
تو برای حذف کردن امدی ؟ (2200915) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.