نظر منتشر شده
۲۰۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 186743
صبحانه انتخاباتی الف؛
خاتمی،هاشمی،قالیباف وزن کشی شدند/ خیز ولایتی
بخش داخلی الف، 17 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
امروز آغاز ثبت نام اهل تکلیف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است. نامزدها ۵ روز فرصت دارند تا نام خود را در صف متقاضیان پست ریاست جمهوری ثبت کنند. خبرنگارها در وزارت کشور مترصد هستند تا اعلام حضور نامزدها را مخابره کنند. بنابراین طی چند روز آینده خیلی از گره های تحلیلی انتخابات ۹۲ باز میشود. از ائتلاف ۵ نفره بالاخره چه کسی می آید؟ آیت الله هاشمی خواهد آمد؟ خاتمی چطور؟ و باقی کسانی که این روزها حرف از آمدن یا نیامدنشان است، تکلیف شان در این ۵ روز مشخص می شود. صبحانه انتخاباتی الف امروز خبری تر است. نظرسنجی ها چه می گویند.

چه کسی بالاتر است؟ وزن کشی اولیه
آخرین نظرسنجی ملی توسط یک نهاد نظارتی در ۲ بخش مجزا یعنی آرای مثبت و منفی مردم به کاندیداها صورت گرفته است. نتیجه این نظرسنجی برای تحلیل وضعیت موجود قابل اتکا است.
مطابق این نظرسنجی وضعیت کاندیداها در سطح کشور بدین شرح است: خاتمی ۱۷.۲ درصد -قالیباف ۱۵.۸ درصد - هاشمی ۱۲.۴ درصد -ولایتی ۸.۷ درصد -حدادعادل ۷.۶ درصد -رضائی ۵.۷ درصد - مشائی ۵.۴ درصد - نیکزاد ۲ درصد- لنکرانی ۱.۹ درصد- الهام ۱.۸ درصد- باهنر ۱.۵ درصد- عارف ۱.۳ درصد- چمران ۱ درصد- متکی ۱ درصد- جلیلی ۱ درصد- ابوترابی ۰.۵ درصد- شریعتمداری ۰.۵ درصد – روحانی ۰.۵ درصد و باقی کاندیداها نیز زیر نیم درصد هستند.

نکته قابل توجه این نظر سنجی مربوط به آرای منفی است. بدین ترتیب که نشان می دهد چند درصد مردم حتماً به کاندیدای مورد سوال رای نمی دهند.
بر این اساس بالاترین رای منفی مربوط به مشائی با ۱۷.۸ درصد و باقی بدین ترتیب است: هاشمی ۱۱.۴ درصد- خاتمی ۱۱.۳ درصد- رضائی ۷ درصد- حدادعادل ۵.۸ درصد- قالیباف ۲.۹ درصد- الهام ۲.۷ درصد- ولایتی ۲.۳ درصد- آل اسحاق ۲.۱ درصد – نیکزاد ۲.۱ درصد- متکی ۱.۹ درصد- جلیلی ۱.۹ درصد- لنکرانی ۱.۵ درصد- باهنر ۱.۳ درصد- پورمحمدی ۱.۳ درصد و روحانی ۱.۳ درصد.

از سوئی نظرسنجی یک نهاد فرهنگی - رسانه ای معتبر در ابتدای اردیبهشت ماه نیز نشان می دهد که در سطح ۳۰ مرکز استان وضعیت نامزدهای احتمالی با آخرین نظرسنجی خیلی تفاوت ندارد. نتایج بدین شرح است: خاتمی ۱۶ درصد، هاشمی ۱۳.۱ درصد، قالیباف ۱۲.۱ درصد ، ولایتی ۶.۸ درصد حداد عادل ۶.۲ درصد ، رضائی ۶.۲ درصد، لاریجانی ۵.۷ درصد و مشائی ۴.۷ درصد آرا را در اختیار دارند.

دیدار زاکانی با رهبر انقلاب
ابتدای هفته جاری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و نامزد احتمالی ریاست جمهوری با رهبر انقلاب دیدار داشت. از جزئیات این دیدار اطلاعی در دست نیست. با این حال شنیده شده است که زاکانی و ستاد وی پس از این دیدار با توان و انگیزه بیشتری در انتخابات فعال شده اند.
پیش از این اسحاق جهانگیری با رهبر انقلاب دیدار داشت که وی نیز بعد از این دیدار به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات در برخی محافل سیاسی مطرح شد.

خیز ولایتی
علی اکبر ولایتی طی یک ماه گذشته رشد معناداری در نظرسنجی ها داشته است. کسانی که مواضع انتخاباتی را مرور می کنند حتما به خاطر دارند که ولایتی در ابتدای راه بیشتر توجه خود را بر پایداری ائتلاف سه گانه قرار داده بود. وی در همین رابطه در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفت که همواره برای وحدت اصولگراها تلاش کرده ام و در این دوره از انتخابات نیز طرح ائتلاف سه گانه توسط وی مطرح شده است.

اما ولایتی که در آغاز راه کم تحرک تر از دو عضو دیگر ائتلاف بود، در حال حاضر با رشدی که در نظرسنجی ها داشته است برای حضور در انتخابات جدی تر از سابق شده است. برخی وی را رقیب جدی قالیباف می دانند.
ولایتی که در حال حاضر در نظرسنجی ها عقب تر از قالیباف است، طی دو هفته گذشته تلاش کرد سازوکار انتخاب نامزد نهائی ائتلاف را متناسب با نظرسنجی و نظر جامعتین معرفی کند. گفته می شود نظر جامعتین بیشتر نزدیک به ولایتی است. با این حال با موضع گیزی تقوی به عنوان عضو جامعه روحانیت مبنی بر اینکه جامعتین نیز بر مبنای نظرسنجی اعلام موضع می کند، ولایتی از مولفه دیگری به نام شاخص های کیفی خبر داد. به این ترتیب انتخاب نامزد نهایی ائتلاف سه گانه منوط به نظرسنجی و نظر جامعتین و بررسی شاخص های کیفی است.

اما چرا ولایتی ظرفیت جذب رای دارد؟
اول اینکه نسل اول و دوم انقلاب خاطره خوشی از حضور ولایتی در سیاست دارند. سالها اخبار ساعت ۹ را با حضور یک دیپلمات با پرستیژ مرور کردند و سابقه ذهنی که از ولایتی ساخته شده است می تواند پتانسیلی قوی برای موفقیت وی در این دوره از انتخابات باشد.
دوم اینکه وی به دلیل ارتباط با آیت الله هاشمی و ماجرای سال ۸۴ که به نفع وی کناره گیری کرد، سبد رایی مشترک با آیت الله دارد و همین نیز فرصت دیگری برای رشد وی نسبت به دیگر کاندیداها را فراهم می سازد. بخشی از کسانی که به هاشمی اعتماد دارند ولایتی را نیز گزینه مورد حمایت هاشمی می دانند. هرچند که وی بارها این موضوع را به اشکال مختلف تکذیب کرده است.
سوم اینکه ولایتی طی ۸ سال گذشته هیچ نقدی به دولت نداشته و حاضر نشده است، مانند برخی دیگر از اصولگرایان انتقاد از دولت احمدی نژاد را علنی سازد. همین موضع سبب شده است که برخی حامیان سابق دولت که همچنان احمدی نژاد برایشان محبوب است وی را گزینه مناسب تری برای ریاست جمهوری بدانند.

البته رفتار کدخدامنشانه ولایتی و تلاش وی برای ایجاد وحدت و داشتن برنامه و نزدیکی اش به رهبر انقلاب از دیگر دلائلی است که برای برخی ملاک است و به وی اعتماد کرده اند. با این حال موفقیت ولایتی بیش از اندازه به حضور آیت الله هاشمی مرتبط است. از طرفی ولایتی حدود یک ماه فرصت دارد تا فاصله خود را با قالیباف کم کند. به نظر می رسد در چنین صورتی گزینه نهائی ائتلاف سه گانه در رقابت جدی قالیباف و ولایتی تعیین می شود.
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۴:۰۱
فقط هاشمي اونم با حمايت قاطع خاتمي از هاشمي (1287479) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۱:۰۵
1- به نظر بنده هم بهتر بود بین کاندیداهایی که احتمالا فقط یکیشون حاضر میشه و بقیه ازش حمایت میکنن، به صورت سبد رای نظر سنجی میکردن. با اینحال طبق این نظر سنجی رای مثبت و منفی کاندیداها اینطوری میشه:

خاتمی+هاشمی = 29.6 درصد رای مثبت و حدود 11 درصد رای منفی
قالیباف+ولایتی+حداد = 32.1 درصد رای مثبت و حدود 4 درصد رای منفی

2- در صورت رقابت نهایی دوقطبی جلیلی-هاشمی و کنار کشیدن اکثر کاندیداها به نفع این دو نفر، رایها اینطوری میشه:
جلیلی: 53 درصد
هاشمی: 40 درصد (طبق معمول!)
رضایی و ...: 7 درصد

3- با اینحال این نظرسنجی ها، آدمو یاد نظرسنجی های سال 84 در مورد هاشمی، لاریجانی، معین و ... میندازه.
همین نظرسنجی ها باعث حمایت جبهه متحد اصولگراها از لاریجانی شد ولی نهایتا 1.5 میلیون رای آورد!!! اصلاح طلب ها هم که از معین حمایت میکردن و کروبی رو مسخره میکردن، بعدا فهمیدن چه اشتباهی کردن.
خوشبختانه هر دو گروه اصرار دارن اشتباهاتشونو تکرار کنن! (1287577) (alef-13)
 
هوشنگ
Malaysia
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۵۷:۵۴
لطفاٌ این حضرات تازه به دوران حکومت رسیده رو با اقای هاشمی مقایسه نکنید .. ایشون باید سالها زحمت بکشند تا گوشه ای از توانایی های اقای هاشمی رو داشته باشند ... اقای جلیلی تا کنون چه کاری برای مردم کرده اند جز اینکه چند جلسه با چند نفر برگزار کردند ... همین .. که اونهم هر کس دیگری بود همون مواضع رو داشت همون حرفها رو میزد ... جون این سیاستها دست ایشون نیست .. تازه اگر هم بود کار خاصی تا حالا انجام نداده اند .... خیلی سخت نگیرید ... دو نفر از همه بیشتر رای دارند .. به رای منفی ها فکر نکنید که این فقط برای سرگرمی هست اگر هاشیم یا خاتمی بیایند رای بقیه افراد قطعاٌ شکسته خواهد شد ... (1287948) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۴۷:۴۹
آره ایشون برا خانواده واطرافیان ودارودسته خودش سنگ تموم گذاشت اشرافیگری رارواج داد وفقرا را فقیرتر کرد ایشون چه کاری برای هزاران رزمنده ای که درطول 8سال دفاع مقدس جنگیدندوباحماسه سازیهای آنها ایشان ژست فرمانده وسردار پیروز میگرفتندوحالااون رزمنده ها در اوج گمنامی درحال محو شدن ومردن تدریجی اندودریغ ازیک تخفیف درحق بیمه های خودپردازشان نمونه اش خود بدبختم با60ماه زجر وزحمت درجبهه های جنگ اینک بایک درآمد ناچیز باید ماهانه150هزارتومان حق بیمه بپردازم (1290747) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۲۵:۴۹
اصلاح طلب ها سال 84 بین معین و کروبی اشتباه کردن. اینبار بین قالیباف و هاشمی. دفعه بعد هم احتمالا بین لنکرانی و کواکبیان!!! ناجور دنده عقب گرفتن! (1288064) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۷:۱۲:۰۰
آقای "م.مردم" شما احیانا پسرخاله یا داداش جلیلی نیستی؟!
در تمام صفحات صبح تا شب داری جلیلی جلیلی میگی :) (1288658) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۷:۱۳:۳۵
"هر دو گروه اصرار دارن اشتباهاتشونو تکرار کنن"
ولی این خوب گفتی (1288661) (alef-13)
 
حکاک
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۷:۲۲:۳۳
امروز روز اول ثبت نام ،لینک این صفحه رو نگه دارید تا در اینده گمانه زنی هارو بازبینی کنیم.
به نظر بنده ، هاشمی اگر بخواد ثبت نام کنه بزرگترین اشتباه زندگی رو انجام داده.
آقای هاشمی پتانسیل شدیدی برای رای منفی داره.
جامعه ی ایرانی متاسفانه متاسفانه نوع زندگی آقای هاشمی رو قبول نداره
آقای هاشمی بارها خیلی شفاف گفته در زندگی رویه درویشی نداره.
در واقع آقای هاشمی خوب یا بد انسانی شفاف بوده {در زندگی شخصی}
در حالی که متاسفانه ما نشون دادیم که از ریا بیشتر خوشمون میاد{علی رغم ادعاهایی که درباره ی نفی ریا و ریا کاری داشتیم}

آقا زاده های بسیاری در این کشور بودن که از رانت پدرانشون استفاده کردن اما در خفا.
آقا زاده های جناب هاشمی اما شفاف و در مقابل چشم اکار عمومی فعالیت اقتصادی انجام دادن و اصولا فعالیت اقتصادی کار و رویه ناپسندی نیست.
همین آقای دکتر خزعلی که الان زندان هست و دایه عزیز تر از مادر برای ایران شده در سال های گذشته و در خفا زد و بند اقتصادی انجام می داد و حالا به ریا میهن دوست و ازادی خواه شده.
به قول معروف
گربه شد زاهد و مسلمانا

اما الان این آقا اگر از زندان آزاد بشه بیاد کاندیدای ریاست جمهوری بشه به دلیل همون ریا کار دوستی ما مردم ممکنه رای بالایی هم بیاره.

خلاصه ی کلام ، آقای هاشمی در صورت کاندید شدن میتونه رای منفی جذب کنه . و رقیب اون هرکی که باشه میتونه از آرای منفی آقای هاشمی به عنوان برگ برنده استفاده کنه .

الف جان برای ثبت در تاریخ لطفا تائید کن (1288677) (alef-13)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۰:۱۷
به نطرم مردم اين بار اشتباه نكرده وگول سياه نماييهاي امثال احمدي رونخواهند خورد هاشمي وخاتمي با همه انتقاداتي كه من به عنوان ثهروند عادي بهشون دارم هنوز هم بي نظريند وقباي رياست جمهوري در حال حاضر برتن اين دو برازنده تر از ذيگران است (1291831) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۲۱:۲۳
نظر سنجی ها هم مثل کامنت های الف فیلتر میشه. هر کدوم فکر کنن خوبه منتشر می کنن (1288997) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۱۷:۱۷
دوست عزیز اگر دقت کرده باشی به ترکیب ستاد قالیباف و حضور اصلاح طلبان در راسش حتی در شهرستانها این حرف رو نمیزدی...
من خودم به عنوان یک اصلاح طلب به همرام بسیاری از دوستان اصولگراو ااصلاح طلب دیگه در ستاد دکتر قالیباف حضور دارم ولی در صورت حضور رفسنجانی یا خاتمی این ستادا خالیه عزیز... (1289509) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۵۳:۰۱
بابا ریاضیدان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1289630) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۱۳:۰۷
هاشمی هیچ برنامه ای برای اداره ی کشور ارائه نداده و مطمئن باشید نمیده.
بنظر میاد بیشتر میخوان با ایجاد محیط هیجانی رای جمع کنن بعد بشینن ببینن چه برنامه ای دارن.
بنظر من محسن رضایی از همه با برنامه تر هستش. (1287612) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۵۷:۵۴
هاشمی و رضایی هر دو تو مجمع تشخیص هستن و طرح هایی که رضایی ارائه می ده بیشترشون از اونجا نشئت می گیره.
بعدش هم اگر کسی مثل آقای هاشمی رئیس جمهور شه، آدم های بسیار قوی می تونن وزیرش بشن فرض کن که همه ی این کاندیداها که می خوان رئیس جمهور شن وزیر باشن، می دونی چقدر هیئت دولت قوی می شه؟ فرض کن مثلا رضایی و قالیباف و ولایتی و روحانی و ... تو یه هیئت دولت باشن (1288183) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۵:۵۱
با شما موافقم البته برای شخص اقای هاشمی احترام زیادی قائلم همچنین ایشان وزنه سنگینی در ایران و و دارای اعتبار جهانی هستن ولی دوست دارم کشور برای یکبار که شده و برای همیشه رویه انتخاب رئیس دولت را از شعاری و تبلیغاتی افراطی به برنامه محوری و عقلانیت تغییر دهد تا ما در راه پیشرفت واقعی اقتصادی مانند اروپاییها قرار بگیریم برای همین فعلا گزینه رضایی را به این همه کاندیدا ترجیح میدم دوره های بعدی هم به هر کسی که برنامه بهتری ارائه بده و بجای شعار توخالی برنامه خوب ارائه بده رای میدم (بهترین شعار برنامه خوبست) (1288309) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۸:۴۶
ديگر زمان راي به شعار هاي بي برنامه گذشته و بايد به افرادي مانند رضايي كه برنامه دارند توجه شود. (1288325) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۴:۲۴
برنامه کیلیویی چنده. تو این مملکت حرف ها و برنامه های قبل از انتخابات کشکه مگه حرف های احمدی نژاد قبل از سال 84 نشنیدی. ما باید به اندیشه ها و تفکرات کاندیداها رای بدیم. (1288433) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۷:۰۲:۰۶
محسن رضائی برنامه نداره فقط حرفه (1288643) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۷:۴۲:۴۵
هاشمی خودش برنامه کامله. بیست وچند سال تو مجمع تشخیص مصلحت فکر میکنی چیکار میکرده. سند چشم انداز 20 ساله و برنامه های 5 ساله توسعه رو مگه مجمع عرضه نکرده؟ رضایی هم اگر حرفی از برنامه میزنه حاصله همنشینی با اعضای مجمع هست البته الحمدلله این دولت ریشه هرچی برنامه بود رو زد! (1288710) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۴۸:۱۹
خوب شما بگو برنامه کاملش چیه؟ برنامش در مورد آزادسازی نرخ ارز چیه؟ چطور میخواد تورم رو کنترل کنه؟ در مورد یارانه ها و سیستم تامین اجتماعی چه برنامه ای داره؟ در مورد مشکلات نظام درمان در کوتاه مدت و بلند مدت چه برنامه ای داره؟ برای نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی برنامه ش چیه؟ چه برنامه ای برای کاهش بیکاری داره؟ و ... این برنامه کامل هاشمی در این موارد چی میگه؟ شما مطالعه کردی اینا رو یا خواستی از این آقای برنامه کامل؟ ما که به قول این دوستمون هر چی سایتش رو زیر و رو کردیم نقشه آینده ای ندیدیم فقط نقد گذشته بود و مقایسه این 8 سال و اون 8 سال (1289977) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۳۴:۲۷
متاسفانه دوستان هم که همگی ادعای اهل مطالعه بودن دارند هاشمی تصمیم نگرفته پشت سرش قرار گرفتن. اگر تصمیم به اومدن بگیره تو 3 هفته چه برنامه ای میخواد برای دوره ریاست جمهوریش ارائه بده؟ اصلا تصوری از دولت هاشمی و تیمش در 4 سال آینده دارید که تصمیم دارید بهش رای بدید؟ تا حالا یک بار شده به سایتش سر زده باشید؟ دنبال برنامه از ایشون و سایر کاندیدا ها بودید؟ قشر به اصطلاح اهل مطالعمون که احساسی و جناحی و بدون مطالعه بره پشت سر کاندیداها تکلیف بقیه مردم معلومه (1289052) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۱۴:۱۹
دوستانی که دنبال برنامه اند دقت کنند که توی هیچ کشوری حتی آمریکا که تمام کاراشون با برنامه هستش رئیس جمهور به برنامه های زمان انتخاباتیش عمل نمی کنه. چون وقتی میاد روی کار با مسائل مختلفی روبرو میشه چون برنامه ریزی اساسی برای یک کشور کاری نیست که یک کاندیدا با تیم حتی 10 نفره بتونه انجام بده. اینکار نیاز به بسیج کردن مراکز فکر و کارشناسان و دانشگاهیان در زمینه های مختلف اقتصاد و سیاست و مدیریت و ... داره. کسی میتونه از عهده کار بر بیاد که در وهله اول تفکرش این باشه (نه مثل آقای احمدی نژاد یکجانبه ) و اینکه بتونه نیروهای قوی رو بسیج کنه. آقای رفسنجانی این کارها رو میتونه بخوبی انجام بده اما اگه بیاد ممکنه بازم تخریبش کنند و رایهایی که باید برای انتخاب فرد مناسب بکار بره اینطوری از بین بره و مثل سال 84 فردی بیاد باچند تا شعار رای بیاره که مردم شناخت کمی ازش داشتن. بنابراین الان زمان ریسک کردن روی هاشمی نیست. من ترجیح میدم هاشمی نیاد و چهره ای معتدل تر مثل قالیباف رای بیاره چون منابع رای قالیباف و هاشمی شبیه به هم خواهد بود در صورت شرکت هر دوشون رایشون شکسته میشه. (1292644) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۱۲:۲۹
سایت الف لطفا گزارشی تهیه کنید در مورد بررسی وبسایت کاندیدا ها و این که کدام یک برنامه دوره ریاست جمهوریشان و نقشه راهشان را منتشر کرده اند و کدام یک خیر. تحلیل برنامه کاندیداها فرصت خوبی برای تصمیم گیری آنهایست که چشم بسته پشت سر کاندیداها نرفته اند (1289192) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۲:۰۸
رضایی برنامه داره اما اطرافش کسی نداره که توان اجرای برنامه ها رو داشته باشند و البته اکثر برنامه های ایشون قابل اجرا نیست بعنوان نمونه قانون سربازی (1289476) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۵۴:۵۸
هاشمی سیاستمدارترین کاندیدا است و اقبال عمومی با اوست (1289636) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۲۱:۳۰
دوست عزیز تنها کسی که تا الان لیستی از بدهکاری های دولت ارائه کرده جناب هاشمی بوده پس میتونیم امیدوار باشیم که ایشون میان.بقیه کاندیدا همه فقط گفتن ما این کار و میکنیم و...... که همه شعاری بیش نیست و تنها کسی که خیلی واقع گرایانه به مسائل نگاه کرده که دولت بعدی با چه بدهکاری ها و مشکلاتی باید دست وپنجه نرم کنه جناب هاشمی بوده پس نگید ایشون برنامه ندارن (1289904) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۷:۳۳
والله این بنده خدا رضایی 4 سال پیش هم تنها کاندیدای با برنامه بود اما چه سود....
توی این مملکت مردم و کاندیداها تکنوکرات بودن رو فحش میدونن! غافل از اینکه تکنوکرات یعنی برنامه محورر!
این که برنامه های ما باید جهادی و ایرانی اسلامی باشه قبول اما این که تکنوکرات بودن مذمومه خیلی تاسف برانگیزه!! (1289996) (alef-6)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۸:۱۹
جناب یونسی گفتن اقای رفسنجانی کاندیدانمی شن.اما نگفتن چرا. (1287739) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۳۷:۳۲
قشنگ گفتی عزیز ولی همین جمله تو برعکس کن قشنگ تر هم میشه یعنی حمایت اون از این چی میشه ایران = گلستان (1287872) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۹:۴۱
گلستان!!!!
دو سوال ساده رو سالهاست از حامیان خاتمی دارم و هنوز منتظر جوابشم. اگر دوستانی که پاسخ منطقی و غیراحساسی دارن جواب بدن، خوشحال میشیم:

1- چرا خاتمی با همه درایت و عرت و اعتبار داخلی و جهانی و ... مجبور به پذیرش معاهده سعدآباد شد؟
چرا حتی برای فعالیت 3 سانتریفیوژ "تحقیقاتی"، از غرب اجازه گرفت؟!
چرا با همه "عزت و احترام بین المللی"، نتونست غربو حتی به پذیرش غنی سازی 3.5 درصد راضی(!) کنه؟!
واقعا این احترام و جایگاه، عزت و احترامی بوده که به حال کشور مفید باشه؟ یا صرفا در ازای کوتاه اومدن خاتمی در پرونده هسته ای و سایر مواضع انقلاب اسلامی بود؟

2- فرض کنیم بپذیریم که پیامدهای هسته ای شدن و غنی سازی 3.5 درصد (حتی در حد 3 سانتریفیوژ تحقیقاتی!!!)، به قدری سنگین بوده که خاتمی ترجیح داده ازش صرف نظر کنه و معاهده ... سعدآباد رو بپذیره (این معاهده بقدری ننگین بود که بعیده تا سالها مفادش مشخص بشه)

دراینصورت تصور کنید پیامدهای غنی سازی 20 درصد، فعالیت چند هزار سانتریفیوژ، تاسیسات جدید هسته ای و ... تا چه حد سنگینه و تا چه حد دولت رو با مشکل مواجه کرده.

پس چرا ادعا میشه مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت احمدی نژاد بوده؟
مجددا سوال میکنم چرا خاتمی نتونست همزمان با نرخ تورم کم، حفظ ارزش پول، حمایت داخلی، اعتبار جهانی و تنش زدایی و ...، اجازه فقط 3 سانتریفیوژ تحقیقاتی رو از غرب بگیره؟ اگر خاتمی هم بر روی حقوق هسته ای و مواضع انقلاب و امام(ره) می ایستاد، میتونست شرایط اقتصادی رو کنترل کنه؟

3- بد نیست بدونید بر اساس آمار غیرمغرضانه، تا بهمن 90 و قبل از تحریمها و مشکلات ارز و طلا و ...، وضعیت اقتصادی، خصوصا برای اقشار سابقا محروم، در مقایسه با سال 84 بسیار بهتر شده بود. (1288038) (alef-13)
 
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۵۹:۳۳
سلام
من به عنوان یک ایرانی مستقل نظرم را به شما می گویم نه به عنوان یک طرفدار صنفی یا گروهی! من تابع نظریه صفر و یکی نیستم که فردی صفر مطلق باشد و شخصی یک مطلق. آقایان خاتمی-احمدی نژاد-رفسنجانی و ... هر یک نقاط قوتی دارند و نقاط ضعفی.
با این مقدمه به سوال شما این گونه پاسخ می دهم که بله از نظر من درصدی حق با شماست. از نظر من بزرگترین کار آقای دکتر احمدی نژاد رفع تعلیق بود (البته کتمان نمی کنم اگر شرایط اقتصادی خانواده ای خراب شود حق داشته باشد نظرش را عوض کند-نمی گویم باید عوض کند می گویم می فهممش). ولی شما هم فراموش نکنید شاید بد نباشد حال که در این زمینه پیشرفت کرده ایم مدتی به جنبه های دیگر بپردازیم که یکی از مهمترین مزایای دموکراسی همین تغییر تاکتیکهاست. من فکر می کنم درصدی از ایرانیانی که به آقای اخمدی نژاد-در مقابل آقای رفسنجانی-رای دادند اکنون به آقای رفسنجانی-در صورت کاندیداتوری-در مقابل کاندید طرفدار دولت رای خواهند داد. زیبایی دموکراسی همین چرخش آرام قدرتهاست.

ممنون (1290437) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۵:۱۰
خیلی ساده است و واضح اگه بری تو این سایت سخنان دکتر ولایتی رو بخونی راجع به تعلیق هسته ای!http://khabarkhoon.com/Post/%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%82%d9%81-%d8%ba%d9%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%af
بعدش جوابتو بنویس لطفا!
یه چیزم من بگم سیاست خاتمی خرش کن بارش کن بود نسبت به غرب،نه با شاخ وشونه کشیدن ادبیات سخیف بکار بردن مث گاوچران ها و از این قبیل حرفا! (1290833) (alef-6)
 
ققنوس
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۳۶:۴۲
پاسخ سوال شما از نظر من اینست که در دوره خاتمی قیمت نفت تقریبا"یک دهم قیمت هشت سال بعدی بود با اینهمه بخش قابل توجهی از آن در صندوق ذخیره ارزی ذخیره میشد . ( یعنی تاآن زمان ذخیره ای نداشتیم ) و اگر تحریم های امروزی در آن زمان اعمال میشد نظام با مشکل مواجه میشد شاید به همین دلیل و دلایل سیاسی و امنیتی دیگری که در صلاحیت مقامات ارشد نظام است شورای عالی امنیت ملی که نماینده رهبری هم در آن حضور دارند تصمیم به کوتاه آمدن کرده است . اما در 8 سال اخیر قیمت نفت به کمتر از 80 دلار نرسیده است بلکه تا 140 دلار نیز افزایش داشته است لذا جیب پر باعث شده است ایران تاکنون در مقابل شدیدترین تحریم های تاریخ دوام بیاورد و با پرداخت چند برابری قیمت یک جنس به دلال های بین المللی توانسته بخش زیادی از نیاز های کشور را پوشش دهد . و اگر درایت و تدبیر لازم وجود داشت و از واردات بی رویه اجناس غیر ضروری جلوگیری میشد و بجای آن از تولید داخلی حمایت میشد اکنون نه تنها دارای ذخایر هنگفت ارزی بودیم بلکه با شکوفائی تولید داخلی نیاز به فروش نفت نداشتیم و با صادرات تولید داخل ارز لازم وارد کشور میشد . مضاف بر اینکه با شکوفائی اقتصاد ، دولت محترم نیز با کسب در آمد مالیاتی لازم کاسه چه کنم چه کنم بر نمیداشت و مردم نیز دارای شغل و در آمد و معیشت مناسب برخوردار بودند . البته بنظر من بحث فراتر از اینهاست و نباید با مسائل پیچیده بین الملی بصورت سطحی وشعاری برخورد شود هر چند نظر جناب عالی نیز برای حقیر محترم است (1292442) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۹:۰۰
با این حساب 8 سال پیش ایران گلستان بوده !!! و ما خبر نداشتیم !! (1288216) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۰:۱۶
نمیدونم سایت الف با چه استدلالی از قالیباف حمایت میکنه. (1288472) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۰:۳۸
جبهه پایداری = خلوص + ایمان (1288474) (alef-13)
 
Hamed Kermanshahani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۵:۵۶
توانایی و تجربه برای کار اجرایی چی؟ (1289993) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۶:۲۰
تعامل ایران با جهان در زمان آقای خاتمی خوب بود . به یک مثال توجه کنید:نقل شده از آقای جک استراو وزیر امور خارجه ی وقت انگلیس که یک روز از طرف ایران یک تماس با من برقرار شد وزیر امور خارجه ی ایران به من گفت : ما می خواهیم 20 سانتریفیوژ را با پول خودمان و دانشمندان خودمان و در کشور خودمان آن هم به منظور کارهای تحقیقی راه اندازی کنیم.آیا شما اجازه می دهید! که من هم به او گفتم:فکر نکنم بتوانید ولی بگذارید با بقیه هم صحبت کنم!...این فقط یک نمونه از روابط خوب ما با جهان در زمان آقای خاتمی بود...امیدوارم دوباره آن دوران طلایی تکرار شود!!! زنده باد عشق (1289485) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۸:۱۹
ولایتی ظرفیت جذب رای دارد؟ این استدلال کاملا شخصی است و البته نظر نگارنده محترم. (1287496) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۴:۲۴
.... همچین میگن که ولایتی ظرفیت جذب رای دارد انگار اصولگرایان چه رأیی دارند.
عزیز برادر سقف آرای اصولگرایان 8 میلیون نیست .
تنها قالیباف توان جذب بالاتری دارد . همانگونه که احمدی نژاد داشت و اصولگرایان با افزودن آرای ناچیزشان به آن رقیب را دک کردند. (1287696) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۸:۲۸
بعد از ثبت نام کردنها و رد صلاحیت شدنها باید جوجه ها را بشمارید از الان پیشگویی نکنید (1287905) (alef-10)
 
آراز
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۶:۵۰:۲۴
منظورتون انتخابات آزاد به تمام معنی مورد ادعای آقایونه دیگه !!!!!!!!!نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من چهارنفربه شما معرفی میکنم شما یکی رو انتخاب کن ودلتم خوش باشه که سرنوشت خودتو خودت رقم زدی!!!!! (1288636) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۷:۴۲
اخه دیگه کی به اصولگراها رای میده ؟ تازه با چه رویی هم کاندید میشن ملت رو که بیچاره کردید ارزشه پوله ملی رو پایین اوردید تورم رو به اوجه خودش رسوندید دیگه چه کاری مونده که بخواین بیاید انجام بدید ؟ دیگه کم مونده بنزین بگیرید دستتون کله ایران رو بسوزونید البته بعید هم نیست از شما! (1288505) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۲۸:۲۶
ولایتی کارنامه درخشانی در وزارت خارجه ندارد. بنر فاقد پتانسیل جذب رای است. (1288809) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۲:۵۱:۳۱
بله درست است (1290169) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۹:۴۶
جوکی به این قشنگی نخونده بودم/ خاتمی 17 (نه 71 اگه هاشمی نیاد) هاشمی 12.4( نه 42.1 اگر خاتمی نیاد)قالیباف 15 (نه5.1 اگه خاتمی بیاد و 15 اگه هاشمی بیاد) و ولایتی 8( نه 0.8 اگه خاتمی بیاد و 8 اگه هاشمی بیاد) و ......درستش اینه جان دل برادر (1287712) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۴:۵۳
این قسمتش را خیلی جالب گفته است، "سالها اخبار ساعت ۹ را با حضور یک دیپلمات با پرستیژ مرور کردند و سابقه ذهنی که از ولایتی ساخته شده است می تواند پتانسیلی قوی برای موفقیت وی در این دوره از انتخابات باشد."

به عنوان یک نسل اولی ولایتی را از ناکارامدترین وزرای خارجه دنیا می دانم. (1288019) (alef-13)
 
آریا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۹:۱۶
صد در صد نظر سنجی شما غلط است .سرتان را بیاورید بیرون می بینید هاشمی نه یک سر و گردن بلکه خیلی بالاتر نفر اول است می گن نه این گوی این میدان الف جان ما خیلی ازت انتظار صداقت داشتیم اما به کجا چنین شتابان (1287497) (alef-13)
 
نمازیان
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۶:۴۱
جناب آریا ... بهترین کار اینست که در مقابل این ادعا ها سکوت کرد تا حضرات در اشتباه بمانند و دنبال حادثه آفرینی نروند . (1287705) (alef-13)
 
احسان
Czech Republic
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۴۹:۳۸
شما از عمق نفرتی که هنوز در روستا ها و مناطق محروم و شهرستان های کوچک از هاشمی وجود دارد، مطلع نیستید. شاید هم مطلعید ولی برای دل خوش کنی خود را به خواب می زنید...

هاشمی فقط و فقط در شهرهای بزرگ و در میان طبقه بالا و متوسط شهری رای دارد ( آن هم نه همه رای این طبقه را). متاسفانه نظرسنجی ها و این سایت ها شما را در خصوص انتخابات گمراه می کنند. عین اتفاقی که در 88 افتاد.... (1288156) (alef-10)
 
کولیوند
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۲۷:۵۲
من در الشتر یکی از شهرهای کوچک لرستان زندگی می کنم تقریباً 90% مردم از هاشمی می گویند و آرزوی کاندید شدن او را دارند و اون 10 % باقی هم نیروهای کارمند و دولتی و مسئولین هستند که جرأت نمی کنند علنی از کسی حمایت کنند (1288806) (alef-13)
 
احسان
Czech Republic
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۳:۵۱:۱۰
من هم فامیل های اسلام شهری دارم. هنوز خاطره برخورد خشونت آمیز هاشمی با اعتراضات خیابانی مردم در اوایل دهه هفتاد از ذهن مردم این منطقه پر جمعیت پاک نشده.... (1290190) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۷:۳۱
خوب با اینی که گفتی تا حدودی موافقم ولی نظر سنجی نباید مبنای رای دادن باشه، قرعه کشی نیست که به هرکی رای بالاتری داره باید رای داد، باید هرکس به وظیفه خودش عمل کنه و با مطالعه به شایسته ترین فرد از نظر خودش رای بده (1289488) (alef-10)
 
هدایت
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۲۳:۵۴
با نظر این دوستمون به شدت موافقم
متاسفانه اکثر کسانی که فرایند انتخابات رو از طریق فضای مجازی پیگیری میکنن دچار یه همچین اشتباهاتی میشن
هاشمی بخصوص بعد از قضایای مناظره های سال 88 به شدت در شهر های کوچک و روستاها منفور است به عبارت دیگه رای منفی بسیار بالایی داره
پیشنهاد میکنم که صرفا به چهارتا مثبت و منفی کنار کامنت ها دلخوش نکنید ... گاهی اوقات واقعیت جامعه بکلی با فضای مجازی متفاوته (1289914) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۴۱:۳۱
جناب اریایی روایته میگن از حضرت علی پرسیدن فلانی درجنگ برعلیه ماشرکت نکردولی به ماهم کمک نکرد.درجواب حضرت می فرمایندان شخص باطل رایاری نکرد ولی حق رو ضایع کرد (1292058) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۹:۱۷
من کارم رفتن به شهرستان های کوچک و بزرگ است روزی نیست که در سفر نباشم به طور قطع می گوشویم همه میگن خاتمی آن هایی که به احمدی رای داده بودن همه خاتمی را مدنظر دارند به نظرم رای ایشون خیلی بالاتر از رقبای دیگر است (1287498) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۰۶:۲۰
دوباره توهم!
دوباره منبع موثق!
دوباره من خودم شنیدم!
دوباره همه میگن فقط سبز!
دوباره توهم! (1288939) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۹:۳۵
خاتمی اگر از سد شورای نگهبان عبور کنه رای بیشتری داره چون سوابق منفی هاشمی نداره (1289494) (alef-10)
 
محمود
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۹:۳۵
همه میدانند که خاتمی وهاشمی وبعد از این دو قالیباف بیشترین آرا را دارند حالاچرا خاتمی وهاشمی نمی آیند ویا نمی توانند بیایند برای مردم سئوال است ؟ (1287499) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۰:۰۸
سروران :
خاتمی و هاشمی
(خاتمی بر حسب حروف الفبا قبل هاشمی اومده) !!! (1287501) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۱:۴۷
احمدی نژاد در پست شهرداری تهران انسان کارامدی بود ...
حالا دلیل نمیشه قالیبافم کارامد باشه در مقام اجرایی ریاست جمهوری ... (1287509) (alef-13)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۷:۱۲
یا شما نمی دونی کارآمد یعنی چی یا نمی دونی شهرداری کجاست
از دوره شهرداری احمدی نژاد یه دونه( فقط یه دونه) کار ماندگار برای تهران بگو که الان باقی مونده باشه؟ (1287590) (alef-13)
 
آه آه آه آها
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۲۹:۰۸
دوربرگردانش که معروفه عزیز دل برادر! (1288082) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۲۰:۴۵
دقیقا منظورتون از موفقیت رو بگین تا بدونیم احمدی نژاد تو شهرداری چه کار کرده؟
شهرداد موفق تهران فقط کرباسچی بود که تهران را نجات داد (1287639) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۲:۳۱
کی میگه احمدی نژاد در شهرداری قوی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمدی نژاد در شهرداری هم خیلی ضعیف بود
منتها تا اومد شهرداری لباس رفتگرها رو تن کرد رفت میون رفتگرها و سفر منطقه به منطقه در تهران رفت و جلب توجه کرد همین (1287721) (alef-13)
 
مبهوت
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۶:۰۳
ببخشید آقای احمدی‌نژاد کجا کارآمد بود؟!!!!!
دو سال شهردار بود و فقط برای جلب آرا پول شهرداری رو هزینه کرد، آقای احمدی‌نژاد در شهرداری تهران چه کار مفیدی کرد؟ چی ساخت؟
میشه چند نمونه نام ببرید (1287773) (alef-13)
 
ارش
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۵:۱۳
احمدی نزاد حتی یک کار ماندگار توی شهرداری انجام نداد

او فقط کارهای عامه پسند مثل تن کردن لباس رفتگرها را انجام داد
بخشی از پول مردم را بین مداحان تقسیم کرد

صدا و سیما رفتارهای عامه پسند وی را به تصویر میکشید و از همان زمان برای وی تبلیغ میکرد

و بعدش هم قضیه سیصد ملیارد گمشده که هنوز هیچ جوابی برایش پیدا نشده (1287836) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۲:۴۶
كاملا موافقم.قاليباف بيش تر يك تكنوكرات هستش.توان مديريت جريان هاي سياسي رو نداره. (1288243) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۵۱:۲۲
بابا منظور این حرف این بود که احمدی نژاد سابقه نشستن بر کرسی اجرایی مملکتو داشت ولی دلیل نمیشه این کرسی به کرسی اجرایی قوه مجریه برسه ...
به نظر من نمیشه کارهای قالیباف در شهرداری رو پشتوانه کافی برای ریاست جمهوری دونست..لازم اره اما کافی نه...شایدم باشه...
اگه این جوری بود که الان کرباسچی باید رییس جمهور مادام العمر میشد... (1288884) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۶:۲۴:۵۵
جناب میشه لطف کنی مفهوم کارآمدی را از منظر خودتون و همفکرانتان تعریف کنید؟ (1290239) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۳:۰۹
عرصه سیمرغ نه جولانگه توست (1287515) (alef-13)
 
پسر دایی
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۳:۵۷
نکته ی فابل توجه اینه که :
قطب اصولگراها : قالیباف
قطب اصلاح طلبا : هاشمی و خاتمی
در این نطر سنجی ها خاتمی و هاشمی جدا محاسبه شده اند ... اگر باهم جمع شوند چه میشود .................. (1287520) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۶:۵۴:۴۸
اگر با هم جمع بشوند انتخابات سال 84 در دور دوم تکرار میشود!!! ضمنا جمع خاتمی و معین هم یادمون نرفته پس فکر نکن ملت مثل شما بر اساس جریان و حزب رای میدن (1288628) (alef-13)
 
سلام.
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۱۲:۵۷
قالیباف قطب اصولگراها نیست.
قالیباف اصول گرای اصلاحطلب هستش.
به همین دلیل مواضعش در اداره امور با اصولگرایان متفاوت است. (1289193) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۷:۲۸:۱۳
ما قالیباف رو بعنوان اصلاح طلب قبول نداریم ....خودمون ادم زیاد داریم...
بخوایم رو کارامدی تو شهرداری حرف بزنیم کرباسچیو علم میکنیم ... (1290271) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۴:۲۲
ارای خاتمی + هاشمی ::::::::: کووووووووووووولاک ........... (1287523) (alef-13)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۱۵:۲۶
رای منفی ها رو هم یه جمع میزدی معنی کولاک رو با فوت میفهمیدی.
مردم از بازگشت به گذشته بدشون میاد.
یادت باشه خاتمی هم به این خاطر رای آورد که مقابل هاشمی معرفی شد. (1287623) (alef-13)
 
ش س
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۰۲:۴۸
مگه تو انتخابات رای منفی هم داریم این دوره قرار اینجوری برگزار بشه یه رای بدیم کی بیاد یه رای بدیدیم کی نیاد (1289155) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۰۴:۰۹
خاتمی اگه جرات کرد ثبت نام کنه حتما رای هم میاره! (1290015) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۲۸:۱۱
شمایی که یادت رفته !اون زمان شایعه بود که هاشمی از خاتمی حمایت میکنه ،هر چند که هاشمی حمایت یا عدم حمایتشو از خاتمی علنی نکرد اما ارای زیادی رو براش به ارمغان اورد ،من سال 78 اقای خاتمی رو نمیشناختم اما به دلیل همین شایعه!به ایشون رای دادم (1290505) (alef-10)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۲۴:۳۱
نکته تو اینه که طرفدارای هاشمی بخشی از اصولگرا ها هستند که شاید به خاتمی رای ندند ولی طرفدارای خاتمی دلسوزان کشورند که برای نجات کشور از این اوضاع حتی به هاشمی هم رای میدن
فقط اومدن هاشمی میتونه یه عیب داشته باشه و اونم فعال شدن کاندیدای دولت هست و اونوقت ممکنه هاشمی و کلا اصلاح طلبا شکست بخورن به هر حال من اگه هاشمی بیاد و خاتمی بگه بهش رای بدید بهش رای میدم (1287644) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۰۵:۳۴
طرفدارای خاتمی نون به نرخ روز خوران کشورند که حتی حاضرند پشت هاشمی که قبلا ازش بدشون میومد هم قایم بشن! (1290020) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۵:۳۱
بنظرم رای هاشــمی بالاتر از قالیباف خواهد بود. (1287527) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۸:۴۸
کاشکی خاتمی بیاد. خاتمی اگر به فکر ایران است نباید از تهدید های تندرو ها گران باشد. تهدید به رد صلاحیت از طرف افراد غیر مسئول، نشانه ترس آنهاست (1287543) (alef-13)
 
مازیار
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۸:۵۱
حالا مشخص شد که این آرای 40 میلیونی آرزویی بیش نیست. از ابتدا هم مشخص بود که وضعیت انتخابات این دوره مثل سال 84 به شدت پراکنده است.
اما خوشحالم که این نظرسنجی نشان داد خاتمی اگر بیاید و از فیلتر عبورکند، ... (1287544) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۳:۳۱
در نظرسنجي "يك نهاد نظارتي" چرا راي هاي مثبت و منفي اينقدر باهم تناقض دارند !!!!
در ضمن هيچكس باور نمي كند كه قاليباف دوم باشد. مگر اينكه اين نظرسنجي در خانواده قاليباف انجام شده باشد ! (1287555) (alef-13)
 
رضا
Korea, Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۷:۵۵
حالا نکته اینجاست چرا باید دو نفری بیشترین آرا رو دارن منتظر اجازه باشند؟ گیرم این دو نفر خیلی بد، اما این که با وجود محبوبیتشون کنار گداشته بشن خلاف مشی حضرت علی (ع) نیست؟

التماس انتشار نظر نمی کنم. با وجدان خودتون (1287565) (alef-13)
 
lمجید
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۵۴:۵۱
عزیزم فضای مجازیه ها!!!!! فضای مجازی که شرط نیست. مردم از هر سه رییس جمهور گذشته دلگیرن. مردم ما چون ایده آل گرا هستند لذا فقط عیب آنها را میبینند. پس دنبال نفر جدید هستند. (1289635) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۴۵:۳۳
نظر سنجی که در فضای مجازی انجام نشده از مردم عادی انجام شده دوباره متن رو بخونید لطفا (1292685) (alef-6)
 
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۷:۵۶
انشاءالله با حضور آقای خاتمی شاهد رشد و شکوفایی سیاسی و اقتصادی کشور باشیم. (1287566) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۵:۲۹
خاتمی اگه می تونست باعث رشد بشه که تو همون هشت سال شده بود! (1287793) (alef-10)
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۳۵:۰۷
نگاهی بی آمارها همه چیرو مشخص می کنه (1288107) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۵:۱۲
کاش می شد هزار تا مثبت داد . این مردم گویی حافظه بلند مدتشان دچار اخلال اساسی شده . (1288255) (alef-13)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۵۷:۲۶
به نظر من اگر مرضيه وحيد دستجردي بياد تمام اين نقشه ها به هم ميريزه به اين دليل كه راي بسياري از زنها رو جذب ميكنه و اصلا پيش بينيها غلط از آب درمياد.ضمنا براي حكومت هم يك تبليغ حسابي ميشه و اصفهانيها هم همه حمايت ميكنند ازش.منتقدان دولت هم به خاطر مسايل آخر كارش در وزارت بهداشت ازش حمايت ميكنند. در هر صورت خيلي چيزها به هم ميريزه به خاطر متفاوت بودنش. (1290425) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۵:۳۴
مگه نشد؟وضعيت الان با رشد اقتصادي صفر رو با اون موقع مقايسه كن. (1288258) (alef-13)
 
یه ایرونی
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۲۳:۲۴
اخه بی وجدان خاتمی با وجود اون همه ناملایمات ,چه داخلی چه خارجی,مگه کم خدمت کرد!!!! (1289003) (alef-13)
 
سر به هوا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۳۳:۳۰
دوستان عزیز لطفا فضا رو سیاه و سفید نکنید
هر چند سخته اما دیو و پری که نداریم
آمار اصلی کشور تویه دوره های مدیریت اصلاح طلبان
و اصولگرایان خود گویاست و این به
معنی بی نقصی هیچکدام نیست
و تنها کمی، فقط کمی انصاف ما را بس است
اگر داشته باشیم ودرمیان مردم
روزگار بگذرانیم...
به امید روزی که بی فرهنگی، فساد وفلاکت
ازین فرسوده فلات
رخت بربندد (1289255) (alef-13)
 
mohamad
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۱۶:۴۷
برادر یا خواهر محترم
اگر منصفانه نگاه کنیم،در عرصه سیاسی و بین المللی بهترین سالها مربوط به دوره آقای خاتمی بوده است. در زمینه اقتصاد هم با توجه به نفت 9دلاری وضعیتی به مراتب بهتر از اکنون که نفت را بیش از 100دلار میفروشیم داشتیم.زیر بناهای اقتصادی و صنعتی که اکنون به نتیجه رسیده اند نیز اکثرا در این دوره شروع شده اند. (1289699) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۳۹:۲۹
وبعلاوه ی تمام اینها نشاط مردم وامیدشون به اینده ،که البته احمدی نژآد نقش بر ابش کرد! (1290534) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۱:۱۵
قالیباف هاشمی خاتمی و تمام ایرانیهایی که نمی خواهند کشورشون طی نقشه شوم صهیونیزم نابود بشه باید به صحنه بیاند.باید بدونند که جبهه پایداری و سران آن روزنامه هایی مثل کیهان و تمام کسانی که چشم پیشرفت قدرتمند و ثروتمند بودن و نفوذ ایران و رشد سیاسی اجتماعی اقتصادی ایران ندارند با تمام توان جلوی شما خواهند ایستاد.ولی عمله های صهیونیسم باید بدونند کارشون تمومه (1287578) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۴:۰۵
الف جان ازت انتظار نداشتم نظرسازی منتشر کنید تا نظرسنجی...

ای بابا ما داریم توی همین جامعه زندگی میکنیم...ارای هاشمی خیلی بالاتر از بقیه هست... (1287584) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۴۹:۴۶
آرای هاشمی بالاست اما همون 10 میلیون سال 84 که رفت دور دوم شکست خورد (1288157) (alef-10)
 
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۶:۳۰
خاتمی و هاشمی که جزو سران فتنه اند پس نظر مردم راجع به آنها مهم نیست
در نتیجه رقابت پرشوری بین ولایتی و قالیباف و حداد عادل در خواهد گرفت و حداد عادل با اکثریت قاطع آراء اتنخاب خواهد شد. (1287587) (alef-13)
 
شروین
Germany
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۸:۴۴
تا وقتی همچین تفکری در مورد نظر مردم در جامعه حاکم باشه نباید هم منتظر معجزه باشیم ... باید به همین وضع اسفناک تورم 40-50درصدی و ... عادت کرد ! (1287805) (alef-10)
 
داوود
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۲:۴۱:۰۱
یعنی متوجه نشدید این نظر طنزه ؟ (1290163) (alef-10)
 
علیرضا
Germany
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۹:۲۴
آقای محترم فتنه گر کسی هستش ک زندگی مردم ایران رو به این حال و روز انداخته ! (1287810) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۳۰:۳۴
نه برادر من این حرفهایی است که تو دهن امثال شما می گذارند برو تو اجتماع خودت همه چیزو متوجه میشی واقعیات چیزهای دیگری است که مردم می دانند. (1287854) (alef-10)
 
علی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۲۹:۱۶
اگر نظر مردم مهم نیست لطفاً شما هم نظر ندهید!!!
فتنه!!!
از کی تا حالا اگر مردمی دنبال حقشان باشند مشود فتنه گر!!!!
فتنه گران کسانی هستند که جز به منفعت شخصی به چیز دیگری فکر نمی کنند. (1288812) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۷:۰۸
الف جان : شما خوانندگان خود را چه چيزي فرض نموده اي ؟!
آيا روي پيشاني ما چيزي نوشته شده است ؟!

نتيجه گيري آخر مطلب شما شده است : گزينه نهايي = قاليباف يا ولايتي !!!!!!!!!!!
چطور است از همين الان انتخاب قاليباف را به ايشان تبريك بگوييد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1287589) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۹:۱۵
باسلام ،

با تمام احترامي كه براي آقاي دكتر ولايتي براي سوابق درخشان ايشان قائل هستم ، اما معتقدم كه سرمايه گذاري جناح اصولگرا بر روي ايشان دربهترين حالت دقيقاً همان نتيجه سرمايه گذاري اصلاح طلبان روي آقاي مهندس موسوي در انتخابات 88 را به بار خواهد آورد ( فارغ از حوادث بعد ازآن انتخابات ) .
بدليل اينكه ايشان اولاً مانند آقاي موسوي نزديك به دو دهه است كه پست اجرائي كه با بدنه مردم در ارتباط باشد را نداشته است.
ثانياً شخصيتاً روحيه پيگيري و حل مشكلاتي كه در حال حاضر كشور با آن دست به گريبان است ، را ندارد و مردم نيز اين را بخوبي درك ميكنند.
بنابراين جناح اصولگرا اگر مي خواهد ضريب موفقيت خود را در انتخابات بالا ببرد ، به طور حتم مي بايست با قاليباف به اجماع برسد يا مطمئن تر از اين حالت اينست كه افرادي مثل آقاي توكلي يا علي مطهري را جهت حضور در انتخابات ترغيب نمايد . (1287597) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۱۱:۵۵
دعوا نکنید دوستان فقط خودم؟! بقیه بدرد نمی خورن (1288763) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۹:۲۶
حاشمی پیرو ولایت است و رای دادن به این مرد واجب چون کشور بدان نیارمند است. (1287598) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۱۲:۱۷
مطمئن باشید سعید جلیلی آرای بسیار بالایی داره. (1287608) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۵۱:۲۹
بی تجربه تر از سعید جلیلی نداریم؟-احمدی نژاد که سابقه استانداری و شهرداری داشت این شد - (1288165) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۵۸:۰۴
تو همین جا منفی های نظرت ببین جوابت رو بگیر (1290122) (alef-10)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۱۴:۲۹
اگربتوان بهاین نظرسنجی اتکا نمودوواقعا نمونه اخذشده معرف کل جامعه باشد ازهم اکنون درصورت سرریزشدن آرائ هریک از آقایان هاشمی یا خاتمی بریکدیگر بایست پیروزی یکی از این دوگرامی راتبریک گفت اماباتوجه به برش ونفوذ کلام ومدیریتی که درجناب هاشمی بیش از جناب خاتمی می باشد اصلح است هاشمی بیایدوانشااله برای نظام ومردم ورهبری عزیز مبارک باشد به نظر می رسد درکوبیده شده دوستان اجازه دهند صدای آن واضح تر بگوش آقای هاشمی برسد تاباصلابت واقتدار بیشتری بیاید انشاله (1287617) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۲۴:۳۹
اگر خاتمی بیاید قطعا رای هاشمی را خواهد گرفت که حدودا میشود 33% البته در صورت امدن قطعا با تبیلیغات خوب رای بیشتری میگیرد زیرا در حال حاضر ا جناح مخالف فقط تخریب می شود ولی اگه به همین صورت با قالیباف به مرحله بعد برود خیلی خیلی رقابت نزدیک خواهد بود ولی در این شرایط نزدیک تحتمال شکست خاتمی بیشتر است مگر اینکه در مدت باقیمانده بتواند نظر بعضی از مردم را عوض کند (1287645) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۳۷:۵۱
یک کلام ختم کلام کسی باس بیاد که یه دوره بوده و با تجربش کشور رو برگردونه به حالت اول و باروابطش در سطح بین الملل مارو به جایگاهمون برسونه!
اونم یا خاتمی یا هاشمی تمام شد رفت! (1287679) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۰:۲۳
خاتمی+هاشمی+تمام اصلاح طلبان + قسمت اعظم اصول گراهای نادم از اصولگراها چه شود بیا و ببین (1287684) (alef-13)
 
خودم
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۰:۲۶
زور نزنین، رئیس جمهور منتخب 63% خود قالیباف ه، خودتونو خسته نکنین، خاتمی هم یه ترسو بیشتر نی (1287685) (alef-13)
 
یا حسین ع
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۲۱:۲۷
شما طرفدار قالیباف نیستی.
فقط خواستی با این کامنت ایشون را تخریب کنی.
ایشان با آقای خاتمی روابط بسیار خوبی دارد.
و شما نمیتوانی ایندو را مقابل هم قرار دهی و قالیباف را = احمدی نژاد. (1289219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۱:۲۶
بنظرم اين نظر سنجي كاملا واقعيت رو نشون ميده اون 11 تاي آخري دارن وقت و هزينه و انرژي شونو تلف مي كنن(نيكزاد،لنكراني،الهام،باهنر،عارف،چمران،متكي،جليلي،ابوترابي،شريعتمداري،روحاني) (1287687) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۲:۱۲
ایت الله باید بدونه مردم اشتباه 8 سال پیش رو دیگه تکرار نمیکنن و گول شعارهای بی سر و ته رو نمیخورن،دقیقه به دقیقه اخبار رو چک میکنم برای حضور ایت الله و سید بزرگوار (1287690) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۲:۵۳
هاشمي هميشه 10 ميليون راي ثابت داره بقيه اش برميگرده به امواج انتخابات (1287691) (alef-13)
 
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۴۴:۰۷
این پیغام رو نگهدارید: اقایان قالیباف وروحانی بیشترین رای رامی اورند.(ببینیم تحلیل اقای زیبا کلام درست از اب در می اید یا برای ما) با احترام فراوان به همه شرکت کنندگان در انتخابات. (1287694) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۲۴:۰۳
ایشان گفته در چه شرایطی . نه بطور کلی . (1289235) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۰:۵۴
رای هاشمی و خاتمی بالاتر از این حرف هاست خیلی ها منتظرن ببینند که این دو نفر به صحنه انتخابات می آن یا نه که تصمیم بگیرند شرکت کنند یا خیر !!! (1287717) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۵:۳۵
لنکرانی و قالیباف خیلی مخلصان. (1287729) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۵:۵۵
فقط خاتمی یا هاشمی
بقیه می تونن سیاهی لشگر باشن (1287733) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۳:۱۳
دراین برهه هاشمی بهترین گزینه برای رئیس جمهوری است وخاتمی معاون اول او (1287760) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۳:۳۰
خاتمی اگر بیاد قطعاً نفر اوله. (1287762) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۵:۲۸
سال 88و84نيز از نظر سنجي ها ي ابكي والكي خيلي وهم برتون داشت اما توده مردم چيز ديگه اي مي گن ومي خوان ،كمي رستون رو از برف بالابياريد(البته قطعا"اينها نظرسنجي نبوده بلكه اينها ارزو و روياهاي دست نيافتني شماست ) (1287768) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۵:۳۰
ولایتی اندازه رای باطله هم رای نمیاره (1287770) (alef-13)
 
علی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۶:۰۳
به نظر من آقایان هاشمی و خاتمی به ترتیب رای بالایی خواهد داشت این نظر را بر روی احساسات یا سلیقه نمی نویسم از روی پرس و جوهایی که از دوستان و آشنایان انجام دادم و اینکه اکثراً هم می گفتند اگر آقای هاشمی و یا خاتمی کاندید نشود رای نمی دهند.
و اینکه تیم احمدی نژاد - مشایی محبوبیتی در بین قشر متوسط ندارد. (1287774) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۲:۲۸
دوستان و آشنایان ! هر کس معمولا مثل خود او فکر می کنند و اینکه اطرافیان ما به چیزی اعتقاد داشته باشند دلیل نمی شود که توده مردم نیز به آن معتقد باشند . این تحلیل از روی دوست و آشنا خیلی سطح پایینه . (1288292) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۸:۲۴
چون آقای خاتمی هم دارای توان و قوه و بنیه جسمی بهتری هستند و هم با نظر باز و بلندی که دارند میتونن با بهره گیری از راهنمایی های آقای هاشمی بهتر از دوران قبلی نتیجه بگیرند (1287779) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۲:۵۱
فقط ولایتی (1287791) (alef-10)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۵:۴۸
به نظر بنده اگر دوره چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد را در نظر بگیریم و با توجه به اون زمان بخواهیم رای بدیم، میشه گفت که قالیباف شاید شانس زیادی داشت ، اما اگه وضع موجود و حال حاضر کشور و تحریم ها رو هم اضافه کنیم ، نیاز به کسی داریم که کار کشته باشه و امتحانشم پس داده باشه و آزمون و خطایی کشور رو اداره نکنه .
پس چه کسی بهتر از هاشمی و خاتمی( البته اگه دوستان بگذارن، بیان) (1287795) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۴۰:۴۸
هاشمی در زمانی که تحریمها با الآن قابل مقایسه نبود 50 درصد تورم رو به مردم تحمیل کرد. پس واقعا امتحان پس داده است ولی مردم ما واقعا فراموشکارند. ایشان اگر بیاید آنقدر جا برای اشراف باز خواهد شد که احتیاج به دزدی 3000 میلیاردی نیست تقدیمشون میکنن. ولی متاسفانه احمدی کار کرده که هر چی بگی مردم گوش نمی کنن و یادشون رفته سالهای سیاه 68 تا 76 رو. می بینم 2 سال دیگه کامنتهایی رو که .... (1290393) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۵:۵۴
آخه هاشمی چه گلی به سر مملکت زد. خاتمی خوبه ولی قالیباف از همه بهتره امیدوارم ملت این بار اشتباه نکنه (1287796) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۱:۲۱
ریاست جمهوزیو نمیشه با شهرداری مقایسه کرد، نتیجش میشه اینی که حالا هستیم (1288481) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۳۳:۴۹
احمدی نژاد موقع شهرداریش هم افتضاح بود و اصلا در این زمینه با قالیباف قابل مقایسه نیست. تهرونیا می دونن من چی می گم. ولی اگه منظورتون از سابقه کار اجرایی فقط ریاست جمهوریه خوب فقط سه نفر می تونن کاندید بشن که البته مسخره است! (1290376) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۳۹:۵۵
میشه از سوابق اجرایی قالیباف مواردی را ذکر کنید ؟؟؟
سوابق اجرایی هاشمی را اقای خاتمی در مصاحبه اخیرشان اعلام کردند... (1288846) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۳۷:۱۳
آقای هاشمی و خاتمی عالی هستند ولی بنده هم دلم مخصوصا برای آقای هاشمی میسوزد که با ورود به انتخابات مورد حمله افراد افراطی و بدون شناسنامه در انقلاب ولی ظاهر مذهبی قرار خواهند گرفت ، البته قطعا هر یک از این دو نفر با ورودشان به انتخابات مورد استقبال خوب مردم به خصوص قشر تحصیل کرده و اصیل انقلاب قرار خواهند گرفت
اگر این دونفر وارد انتخابات نشوند به نظر بنده دکتر روحانی بهترین گزینه برای کشور برای برگشت به اعتدال در عرصه داخلی و جهانی و برون رفت از مشکلات هسته ای کشور خواهد بود
خدواند کمک کند شایسته ترین فرد و مفیدترین شخص برای مردم و اسلام عهده دار این مسئولیت شود (1287871) (alef-10)
 
رحمان
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۳۷:۴۹
من نميدونم چه کسي هاشمي رو باقاليباف مقايسه ميکنه. (1287873) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۳۲:۵۲
دقیقا قالیباف خیلی بهتره :) (1289945) (alef-10)
 
امیدوار
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۳۸:۳۰
دوست دارم کسی که می آید بهای خونهایی که در طول جنگ داده ایم را بداند.
دوست دارم با آرمانهای امام ره همگام باشد، نه فقط به زبان براند.
دوست دارم آنچه که همه میدانند درست است را انجام دهد نه آنچه دلش میخواهد.
دوست دارم کسی که می آید مفهوم معاد را محترم داند.
دوست دارم بداند این مسئولیت یک امتحان الهی است نه میدان یکه تازی.
اگر توانش را در خود نمی بینی تورا بخدا جلو نیا
مدیریتت را اینجا محک نزن
اول مدیر باش ، بعد بیا
قربانت (1287876) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۱:۰۱
اقای ولایتی را دوست داریم اما باور کنید که رای ندارد. فقط قالیباف اجرایی ، انقلابی و با جرات است. (1287881) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۱۰:۱۴
قالیباف در مقابل هاشمی شانسی ندارد (1289670) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۱:۵۳
خاتمي يا هاشمي يك كدوم آخر مياند منتظر باشيد (1287884) (alef-10)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۴:۵۰
درود بر خاتمی. سلام بر م ...
خودم سانسور کزدم شما منتشر کنید ملت خودشون نظرمنو می گیرن
یا حق (1287894) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۷:۳۵
امیدوارم که بالاخره بزارن خاتمی یا هاشمی یکیشون بیان غیر از این باشه آمار رای خیلی میاد پایین (1287900) (alef-10)
 
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۴۸:۳۰
فقط اگر آيت ا... هاشمي رفسنجاني كانديد باشند راي ميدهيم و در غير اينصورت حتي به آقاي خاتمي هم راي نخواهيم داد .... دل بي تو به جان آمد وقت است كه باز آيي (1287906) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۰۲:۱۷
جمع نبد داداش ، آجی ، هر موجودیتی که هستی جمع نبد . (1287971) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۵۲:۲۰
با این وجود کدام ادله شرعی و قانونی شما آقایان را مکلف می کند که برخلاف رای مردم ساز کوک کنید (1287919) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۵۷:۲۴
اول خاتمی دوم هاشمی اگه نشد مشایی. (1287947) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۸:۲۵
مشایی نمیتونه کارآمد باشه!سابقه ی اجرایی نداره (1288458) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۰۱:۳۹
این نظر سنجی ها کی و کجا هستند ؟
هیــــــــــــــــچ وقت از من و دوستان و آشنایانم کسی نظر نپرسیده ، شما چطور ؟ (1287965) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۵۳:۴۶
فقط به سابقه اجرائی افراد دقت کنید نه شعار (1288174) (alef-10)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۰۸:۴۶
نمی گذارند خاتمی کاندید بشه و مرتب هاشمی را تهدید می کنند. بعد قالیباف را بزرگش می کنند و در چند نظر سنجی که معلوم نیست کجا انجام شده و یا اصلا انجام شده بزرگش می کنند. .... بقیه اش را که همه می دانند. من فقط وقتی خاتمی یا هاشمی کاندید بشه رای می دهم. برادر من به مانند شهدای دیگر به این خاطر زندگیشان را فدا کردند که نظام اسلامی که مبتنی بر آزادی افراد است حفظ شود و من از گناهان این مسئولین نمی گذرند که به این راحتی با آزادی انتخاب مردم بازی می کنند. (1287991) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۵:۵۰
برای رای دادن خوشتیب بودن و پرستیژ داشتن ملاک نیست عملگرا بودن مهم است ولایتی سابقه فعالیت اجرایی ندارد اگر قالیباف بیاید رای بیشتری کسب می کند... (1288024) (alef-10)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۲۳:۱۲
مردم د نبال کسی هستندکه تحریم رو برداره--گرا نی روجمع کنه ودرواقع شرایط مطلوب اقتصادی رو فراهم کنه.اماباید بگم این گزینه ها کافی نیستند.رییس جمهور در همه زمینه هاباید کارامد باشدبخصوص اعتقاد به ولایت واستقلال کشور.واقعا خاتمی-هاشمی وآنهایی که مجری فتنه 88بود ند گزینه های خوبی هستند؟شاید مشکلات اقتصادی ما حل شوند ولی ما ازچاله میافتیم توی چاه مردم باید درانتخابشون بیشتر دقت ومطالعه کنند.ممنون (1288050) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۶:۴۴
منظورت چیه از چاله میفتیم تووو چاه؟
وضع اقتصادی خوب یه کشور خوب رو در پی داره ویادت باشه مردمی که توو زندگیشون امیدو آرامشو داشته باشن میتوونن به دولت اعتماد کرده و سرمایه گذاری کنن
فک کن اگه به طور مثال اوضاع بازار سکه اروم شه به جای سرمایه گذاری تو این بازار و ایجاد چالش تو بازار تو کارای دیگه سرمایه گداری کنن (1288445) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۳۴:۱۶
بنظر من حرف اولو خاتمی میزنه بعد هاشمی . الف چرا نمیشه مثبتو منفی داد ؟ (1288101) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۳۷:۲۴
باتوجه به نظرسنجی مشایی رای نمی اورئ پس نامبرده را تایید کنید تا سیه روی شودهرکه ......... (1288115) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۴۳:۳۸
فقط و فقط خاتمی گزینه اول خاتمی و اگر کاندید نشد هاشمی (1288136) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۱:۵۵:۳۸
اگرم هیچکدون نیومدن میریم سراغ روحانی (1289459) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۴:۵۰:۱۶
فقط قالیباف شک نکنید (1288159) (alef-10)
 
پارازیت
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۶:۵۰:۴۷
خنده داره هنوز یادمون نرفته این اقای شهردار قالیباف وقتی بارون امد شهر تهران تا خرخره زیر اب رفت دیگه اگه بشه ریسس جمهور چی میشه!!!! (1288633) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۷:۰۲
آقای دکتر قالیباف قدرت جذب ارای زیادی از اصلاح طلبان رو داره بنابراین بهتره توی صحبت هاش متعادل تر باشه و اونا رو فدای ارای کم اصولگراهها که بین کاندیداهای متعددشون تقسیم می شه نکنه.
از ما گفتن بود آقای دکتر! (1288211) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۰:۳۳
خاتمي و هاشمي و از اصولگرايان هم قاليباف و ولايتي راي دارند .كساني كه جليلي و لنكراني را داراي راي مي دانند سخت در توهم اند افراطي ها راي نمي برند نه هركه سر نتراشيد و ريش گذاشت راي مردمان دارد . (1288283) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۰:۰۸
طبق همین آمار چنانچه میشه فهمید رای منفی آقایان هاشمی و خاتمی حدود 11.5 میشه که نشون از همون 12 درصدی از اصول گراهاست که به آقایان قالیباف و بقیه رای دادن
نظر شخصیه من اینه که تعداد مخالفای این آقایوون نهایتا 15 درصده و این نشون میده با توجه به تعدد کاندیداها در سمت اصولگرا و فعلا درگیری داخلی آنها، به راحتی آقایان هاشمی یا خاتمی رای ِ آورند. و البته من نمیدوونم این نظر سنجی کجا انجام شده که ما دانشجوها خبر نداشتیم. (1288411) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۰:۴۶
اول من شخصاازالف متشکرم بخصوص صبحانه که انصافامن که قبل ازهرچیزمنتظرشم حتی وقتی ناهارمیشه،اگرچه خیلی جاهاموافق مطالب نیستم.امادرموردانتخابات حقیقت این است امروزشرایط به گونه ای پیش امده بعلت اشتباهات 8ساله اصولگرایاناکثریت مطلق جامعه تنها راه نجات راامدن هاشمی یاخاتمی میدانندواگربه هردلیل این افرادشرکت نکننددربین مردم چنین برداشت میشودکه حاکمیت مانع شده بالاخص مواضع چندروزاخیرعده ای که به نام نظام حرفهایی رادرمخالفت حضورهاشمی وخاتمی اعلام کردندوبنده معتقدم دربازی سیاست این دونفرمذکوربااستفاده ازسه عنصر،موقعیتاسفبار حال ودرنظرگرفتن زمان واینده که بالاخره هروضعیتی قابل گذراست بازی راپیشاپیش برده اندزیرادرچندسال اخیرکه دستشان کوتاه بوده رقیب درمدیریت کاملا ناتوان بوده والان هم بدون هیچ ابزارقدرتی وعلیرغم تبلیغات مقابل مردم طالب بازگشتشان به صحنه است واگربه هردلیل درانتخابات شرکت نکنند باتوجه به وضعیت کنونی وعدم مدیریت اصولگرایان که حتی چهره ای شاخص درقامت ریاست جمهوری ندارنددرصورت تداوم ناکامی ها دوره بعد ریاست جمهوری که درعالم سیاست چشم برهم زدنیست یقیناجریان اصولگرا درجامعه موقعیت خودرا ازدست خواهد دادوبربزرگان این جریانست بادوراندیشی دست دردست برادرانی چون هاشمی وخاتمی پایه های انقلابمان رامستحکمترنمایند نه اینکه باحمایت ازچندنفرجوان خام ودوره ندیده وضع هشت سال گذشته راتکرا کنند (1288475) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۶:۴۰:۵۶
اميدوارم با رد صلاحيت هاي بيهوده انتخابات را از شور نيندازند اما با فرض اينكه رد صلاحيت در بين چهره ها نباشد انتخابات جالبي خواهد بود!!!
به نظر بنده اين بار مردم به دو جناح راست و چپ(اصول و اصلاح) پاسخ قاطعي خواهند داد (همانطور كه تا اينجا هم ميدادند اما اين گروها راي مردم را به حساب خود مينوشتند) يادتان باشد خاتمي خودش راي بالايي داشت و اصلاح طلبان فكر مينكنند كه راي متعلق با آنها بود. همينطور احمدي نژاد كه اصولگرايان راي او را به نام خود زدند !!!!
اما در مورد آقاي رفسنجاني، ايشان در هر سمتي باشند سمت مقابلشان پيروز است!!!!!!! (1288609) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۰۱:۱۳
باز هم بازی نظرسازی که به اسم نظرسنجی براه انداخته اند. مردم آگاهند. میخوان اگه هاشمی یا خاتمی وارد عرصه شدن واسه تقلب زمینه سازی کنند. مردم واقعیتها را می بینند ... (1288740) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۰۳:۵۰
شنیدن صدای مردم کارسختی نیست نخبگان کشور انتظار دارندو تمام کسانی که دلشان برای کشور می سوزدرهبران وگردانندگان کشور با گوش شنواصدا ی انها را که امدن خاتمی یا هاشمی رااعلام میکنند بشنوند (1288748) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۰۸:۰۱
کاش می شد انتخاب فرد نبود سه گزینه داشتیم: اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل. اونوقت این آقایون اصولگرا که خودشونو صاحب مملکتت می دونن می دیدن که واقعا چند درصدن (1288755) (alef-13)
 
رای به ه خ ا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۴۶:۰۰
به نظرم این نظرسنجی ها مثل انچه که در کشورای دیگه انجام میشه خیلی نمیتونه دقیق باشه ولی انچه مسلمه اینکه اکثریت مردم بدنبال ناجی هستن که اونا رو از این وضع خلاص کنه اصولگراهایی ک8 سال بیش با شعار بهبود وضع معیشت مردم از احمدی نژاد حمایت کردن دیگه حناشون رنگی نداره این وسط فقط هاشمی و خاتمی پیش مردم اعتاری دارن که البته باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشن (1288864) (alef-13)
 
mohamad
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۸:۴۸:۲۳
با سلام به همی ایرانی های با غیرت
به نظر بنده این نظرسنجی ها خیلی زود و بی مورد است.
و به نظر غیر ئاقعی می آید .
چون قبلا هم به همین نظرسنجی ها استناد میشد ولی خلاف آن ثابت شد
چون روستاها و شهرهای کوچک و درصد رای بالای آنها در نظر گرفته نمی شود .
یا علی مدد (1288873) (alef-13)
 
گلنار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۱۰:۳۱
غیر از هاشمی هر کی دیگه رای بیاره چهار سال آینده عین 8 سال پیش خواهد بود ! این خط- اینم نشون @!!! (1288955) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۱۲:۲۱
با این همه احساس تکلیف ما ایرانی ها چی کار کنیم باور کنین با وجود این همه کاندید ارا خرد میشه اخه چرا اونا ک میدونن اراشون ب 10میلیون هم نمیرسه میان واسه چی کار برای نامزد اصلح انقدر سخت میکنین بابا ما نمی خواییم این حس تکلیف شما را اگه جنم دارین پستای قبلیتونو درست انجام بدین (1288959) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۴۲:۰۶
پس با این نظرسنجی آقای هاشمی حداقل 50 درصد رای دارد ؛چراکه بسیاری از این آقایان که در نظرسنجی رای دارند به نفع او کنار میروند! (1289083) (alef-13)
 
شعیب
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۹:۴۴:۰۰
سلام بر خوانندگان
آفرین به همت مرحبا به این حساسیت. از این که می بینم هموطنان این قدر پیگیر مسائل سیاسی کشورشان هستند سر شوق می آیم. انشاء الله که پیوسته چنین بادا تا آگاهی فزون شودا.
اما این روز هاشمی و خاتمی و کیل وصی زیاد دارند تمام اصولگرا ها نورسیده ها نوردیده ها آینده دارها پای داری ها سر داری ها و خلاصه هر که از راه می رسد در باره این دو و این که رای ندارند نظری می دهد. از تئورسین ریاست احمدی نژاد در 84 گرفته تا دشمن شناس حرفه ای.
اگر چنین است که می گویند همه را تشویق و تایید کنند و کار نهایی را به ملت بسپارند. اگر هاشمی ترس ندارد چنان که حسینیان گفته پس این همه موج تخریب و بدو بیراه و مصاحبه های جور وا جور همه جریان ها علیه وی چرا؟ به تعبیر شما دورانش گذشته و فکرش کهنه شده خوب عزیز برادر مرده که ترس ندارد شما چرا می لرزی؟ یک تایید و ملت کار خود را میکند و معلوم می شود که رای دارد یا ندارد. (1289094) (alef-13)
 
حامی رهبر
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۴۲:۴۴
درود بر خاتمی وقالیباف که افراد وزین وبا کفایتی هستند ولیکن فکر میکنم علی رغم میل باطنیم به این دو کاندید برای مصلحت کشور واجماع عمومی باید به هاشمی رای بدهم. (1289269) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۴۵:۵۲
امام خامنه ای (۱۳۹۲/۰۱/۰۱ ) : اينجور نيست كه كسی بيايد نسبت بدهد كه رهبری نظرش به فلان است ، به بهمان نيست. اگر چنين نسبتی داده شد، اين نسبت درست نيست. البته اين روزها با اين وسائل عجيبِ رسانه‌ايِ كنونی ــ‌ اين پيامكها و امثال اينها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممكن است يك نفر هزاران پيامك بفرستد. برای من گزارش دادند كه ممكن است در ايام انتخابات ، روزی چند صد ميليون پيامك رد و بدل شود . مراقب باشيد ، تحت تأثير اين چيزها قرار نگيريد ؛ (1289277) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۰:۵۶:۴۷
اسلا بهتره هیچ کس کاندیدا نشه تا احمدی نژاد همچنان رییس جمهور بمونه !!! (1289300) (alef-13)
 
مشایی تایید شود
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۱:۱۳:۳۱
به این ترتیب مشایی رو تایید کنید تا توسط مردم خود به خود کنار زده شود. (1289359) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۱:۲۴:۵۶
بنظرم هاشمی بهتره چون اساس و ریشه اکثر مشکلات فعلی در دوره ایشون پدید آمد پس برای حل این مشکلات کسی شایسته تر از خود شان نمی تواند باشد (1289377) (alef-10)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۱:۲۸:۳۳
فقط هاشمی باید بیایید تا با جمع آوری تما م جنا ح ها ایران را از این وضعیت نجات دهد (1289388) (alef-10)
 
خدافرین
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۳۶:۳۴
انتخاب اصلح وبا برنامه فقظ محسن رضایی (1289574) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۳۸:۳۶
هموطنان خواهش میکنم دست از سر هاشمی پیرمرد بردارید! امسال رای همه به دکتر محسن رضایی دکتر در اقتصاد هست. (1289580) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۱۴:۰۶
نظر من اگه خاتمی کاندیدا شد
برای بقیه که کاندیدا شدن بهتر انصراف بدن چون هیچ شانسی ندارن (1289690) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۴۱:۱۱
هاشمی و خاتمی اگه میخواستن کاری کنن تو دوره خودشون انجام میدادن
به نظر من بهترین گزینه قالیبافه چون یه بار هم تو شهرداری خرابکاری بعضیا رو جم کرده! (1289787) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۵۳:۰۵
لطفا در امار و حداقل جمع و تفریق دقت کنید مجموع کل ارا طبق اعلام شما از نظر سنجی برابر با ۸۶.۳ می شود پس بقیه ۱۳.۷ کجاست دقت کنید؟؟!!!!
خاتمی ۱۷.۲
قالیباف ۱۵.۸
هاشمی ۱۲.۴
ولایتی ۸.۷
حدادعادل ۷.۶
رضائی ۵.۷
مشائی ۵.۴
نیکزاد ۲
لنکرانی ۱.۹
الهام ۱.۸
باهنر ۱.۵
عارف ۱.۳
چمران ۱
متکی ۱
جلیلی ۱
ابوترابی ۰.۵
شریعتمداری ۰.۵
روحانی ۰.۵
بقیه کاندیداها ۰.۵
جمع کل آرا ۸۶.۳ (1289834) (alef-6)
 
اندیمشک
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۳:۵۴:۵۴
قطعا وبدون شک وشبهه ای قالیباف گزینه بسیارمقتدریست مابقی حرفی بر گفتن ندارند (1289841) (alef-10)
 
حنانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۳:۴۹
من و اطرافیانم با وجود ارادت خاص به آیت الله هاشمی و آیت الله خاتمی ،صمیمانه از آنها خواهشمندیم پا به عرصه نگذارند و هردو از آقای قالیباف حمایت کنند..تنها کسی که بدون حاشیه های سیاسی میتواند در این شرایط بحرانی کار کند آقای قالیباف است.. (1289987) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۹:۵۵
آقا ی زاکانی ازخانواده ودوربرت پرس وجو کن ببین بهت رای میدهند (1290001) (alef-10)
 
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۰۰:۱۰
بهترين راه نظرسنجي همين مثبت و منفي كامنت هاست.كاملا واضحه.... (1290003) (alef-10)
 
علی بی ادعا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۲۲:۱۱
امیدوارم اقای خاتمی عزیز اشتباه موسوی تو سال88 را نکنند و تو زمین اقای هاشمی وخانوادش بازی نکنند....من و خیلی های دیگه خاتمی واصلاحات را بدون اقای هاشمی دوست داریم...یادتون باشه در8سال دولت اقای خاتمی بیشترین نقدها به عملکرد اقتصادی اقای هاشمی بود و4سال اول همه انرژی دولت اصلاحات جهت تعدیل شرایط اقتصادی مردم گرفته شد...اقای هاشمی هیچوقت اصلاح طلب نبوده ونیست ....ولی امان ازاین سیاست امان!!!!! (1290059) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۲:۳۰:۳۰
دوستان عزیز
بیش از هر موقغی کشور نیاز به آرامش و ثبات برای تصمیم گیری های صحیح و اجرای موفق و هوشمندانه داره ولایتی و قالیباف به شرط بقای همکاری و عدم بروز اتفاقات غیر منتظره زوج خوبی خواهند بود البته با توجه به سابقه نظامی آقای قالیباف انتخاب ولایتی گزینه بهتری به لحاظ ضاهری خواهد بود البته پیش بینی این موضوع همانند غیر منتظره بودن انتخاب احمدی نژاد خیلی نزدیک نیست .... (1290156) (alef-6)
 
ایلیا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۲۲:۲۲
قالیباف مرد اجرایی وتوانمند (1290354) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۰۹:۵۱
سلام نظر سنجی باید علمی ومستقل باشد (1290456) (alef-10)
 
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۲۳:۳۱
راه غلبه بر این مشکلات و برون رفت از این شرایط، حفظ و تقویت اعتماد و وحدت و همبستگی مردم با برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور با حضور همه سلایق مختلف سیاسی است که در این صورت دولت برآمده از انتخابات نیز مورد حمایت همه جانبه مردم خواهد بود و در بعد بین‌المللی ، تنش زدایی و ایجاد رابطه سالم بر مبنای حفظ عزت و کرامت و احترام متقابل با جهان است.

جانا سخن از زیان ما میگویی ....... هاشمی بیا (1290492) (alef-10)
 
mohammad
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۳۹:۳۳
خاتمی که نمیاد یا رفسنجانی یا قالیباف یا محسن رضایی رفسنجانی باتجربه وسیاستمدارخوبیه وروابطخارجه بهتر میشه قالیبافم مدیریت خوبی داره وامتحانشم پس داده وامارضایی که بابرنامه خوبی اومده و میتونه کشورم بااین برنامه اداره کنه ولی اما مشایی عاشقتم ولی نیایی (1291310) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۵۱:۲۴
به جان مادرم این نظرسازی هست.توی جایی که ما هستیم توی استان هرمزگان خیلی از شهرستانها جز خاتمی هاشمی رضایی قالیباف وجلیلی کسی دیگه را مردم نمیشناسد نمونه اش ولایتی وحداد.بابا بس کنید این دروغها را (1291343) (alef-6)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۸:۲۲
محسن رضایی کلی برنامه وپرستیژداره.زشته برای یک ملت دیگه به شعار رای بدهند.آقا اداره یک شهر با یک کشور فرق داره فقط محسن رضایی برنامه داره آقایان هاشمی وخاتمی هم با تجربه ای که دارند میتونند کاری انجام بدهند دیگران برنامه که ندارند کشک هم ندارند (1291399) (alef-6)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۹:۴۷
اگر چه قالیباف در تهران محبوب تره اما ولایتی در سطح کشور اعتبار داره . ولایتی وزن بسیار بالایی نسبت به گزینه های موجود داره و در ضمن جنتلمنه و میتونه حرکت شتابان در سایه آرامش که امروز مردم مابیشتر بهش نیاز دارن داشته باشه . (1291454) (alef-6)
 
saeed
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۱۴:۲۵
اگه از بچه هایی که در سال های ریاست جمهوری هاشمی دبیرستانی یا دانشگاهی بودن بپرسین احتمالا یادشون بیاد که اون موقع چه خفقانی بود،دستهای پسرهایی که آستین کوتاه میپوشیدن(تو شهرستان ما اینجوری بود)رنگ میزدن که تنبیه بشن،پروژه هایی بسیار غیر مهندسی انجام شد مثل سدی که در کنار چشمه نمک زده شد،پتروشیمی که روی گسل ساخته شد و ....
حالا چه شده که ایشان ( با وجود اینکه خودم سیاست مداریشان را تایید می کنم ) رفتن سمت اصلاحات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1292647) (alef-6)
 
فارغ التحصیل بی کار
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۰:۰۴:۵۶
من یک جوان ایرانی ام بی طرف . اما به نظر من این هشت سال ، دوران محنت باری برای ایران و ایرانی بود چه در عرصه بین الملل چه در عرصه های داخلی . مردم واقعا در فشار و اقتصاد مملکت رو به ویرانی .... مردم زیر فشار کمر خم کردند.... به نظر من رای آوردن یک اصولگرا دیگه محاله .... شک ندارم آقی هاشمی با تجربه و درایتی که دارند می توانند (نه صد درصد اما به مقدار قابل توجهی ) مملکت رو از این اوضاع محنت بار نجات بدم . امیدوارم کاندید بشن .در غیر اینصورت آقای خاتمی گزینه مناسبتری هستند .... (1292946) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.