نظر منتشر شده
۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 299144
درباره براه افتادن کمپین‌های مردمی؛
"کمپین ارتقاء کیفیت"
وهاب فرهمند*، 11 مهر 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
جمله‌ای کلیدی از شهید آیت‌الله مدنی در ذهن نگارنده حک شده است: اگر دیدید که خدمتی یا کاری را که علاقمندید انجام دهید، شخص دیگری به انجام می‌رساند و بواسطه آن کار یا خدمت محبوبیتی دنیایی بدست می‌آورد و شما دلخور و ناراحت نمی‌شوید، بدانید بر نفس خود مسلط شده‌اید (قریب به مضمون)، خدایش رحمت کناد.

پس از براه افتادن کمپین‌های مردمی علیه مصرف کالاهای بی کیفیت داخلی بویژه خودرو در گروه‌ها و صفحات اجتماعی و ...امید داشتم بالاخره از میان مسئولین کسی پیدا شود و کمی هم حق را به مردم بدهد و ضمن تأیید خواست مردم، در جهت جبران مافات، قدم بردارد و با مصرف کنندگان اعلام همدردی نماید.

امـّا متأسّفانه، دست اندرکاران صنعت خودرو اعم از مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌های تولیدکنندگان خودرو و قطعات، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و...نه تنها هیچ وقعی به این خواست مردمی ننهادند که بر طبل افزایش قیمت‌ها نیز کوبیدند تا همچنان مصرف‌کننده مظلوم هرگونه تلاش خویش را آب در هاون کوفتن ببیند و سلامت و امنیّتش را نیز در مخاطره.
بنابراین بعنوان کسی که سالیان متمادی در صحنه صنعت به خدمتگزاری به ملّت عزیز اشتغال داشته و هماره در تولید هر کالایی، ابتدا خویش را بجای مصرف‌کننده قرار داده و سعی نموده‌است مشکلات تولید را پیش از ایراد صدمه فنی به مصرف‌کننده، برطرف نماید. بنظرم می‌رسد که لازمست مسئولین و متولیان دولتی بطور جدّی برای رفع نگرانی بحق مردم قدم بردارند و این مرتبه نه "کمپین مردمی علیه تولید ملّی" که " کمپین مسئولین اجرایی برای ارتقاء کیفیت" را راه بیندازند.

حتماً بخاطر دارید که چند سال پیش و در تعطیلات نوروزی مقام معظّم رهبری در دیداری سرزده آر شرکت ایران خودرو، در واقع می‌خواستند این پیام را بطور عملی به مسئولین امر برسانند که کیفیت در تولید ملّی باید حرف اوّل را بزند. امّا افسوس و صد افسوس که اقدامات و بیانات دلسوزانه و حکیمانه معظّم‌له معمولاً در بین مسئولین اجرایی "مخاطبِ مطیع" پیدا نمی‌کند و پس از گذشت مدّت کوتاهی، بازهم "در" بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

مسئولین محترم دولت: بیایید یکبار و برای همیشه ارتقاء کیفیت را با تمام هزینه‌های احتمالی‌اش سرلوحه تمام اقدامات اجرایی قرار‌دهید و گامی بسیار مهم در جهت رونق اقتصاد مقاومتی بردارید، چراکه تا زمانی که کالای درخور شأن مردم تولید نشود نباید توقع داشته باشید که مردم پولشان را که با هزار زحمت بدست آورده‌اند، صرف خرید کالایی کنند که می‌دانند سلامت و امنیّتشان را دچار مخاطره می‌سازد.

اقداماتی که بعنوان پیش‌شرط باید از سوی مسئولین دولتی انجام گیرد بشرح زیر است:
۱-تغییر مأموریت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان
نیک می‌دانید تا مصرف نباشد، تولید شکل واقعی خود را پیدا نمی‌کند، آنچه که در حال حاضر در این سازمان عمل می‌شود اینست که ظاهراً نقش میانه را بین مصرف‌کننده و تولیدکننده بازی می‌کند. بدین معنی که هرجا مصرف‌کننده مطالباتی داشته‌باشد، آن را از تولیدکننده پی‌گیری می‌کند و جایی هم که تولید کننده معترض باشد، با استفاده از اهرم‌هایی مانند صدور مجوز افزایش قیمت در اصل مطالبات تولیدکننده را از مصرف‌کننده می‌ستاند.

این نقش باید به اینصورت تغییر یابد که مطالبات مصرف‌کننده را از تولیدکننده و "عمده"مطالبات تولیدکننده را از دولت و نظام بانکی و ... پی بگیرد. علاوه براین سازمان، انجمن‌های صنفی و صنعتی و اتحادیه‌ها و ...بعنوان حامیان اصلی تولیدکنندگان، ده‌ها سال است که حقوق تولیدکنندگان را کم و بیش از دولت مطالبه می‌کنند و متأسّفانه تنها کسی که حامی واقعی ندارد، مصرف‌کننده است و جالب است بدانید که اگر در مواردی نادر، تولیدکننده مؤاخذه و جریمه شود، مبلغ جریمه نه بدست مصرف‌کننده‌ای که اضافه بهاء را پرداخت کرده که بحساب خزانه واریز می‌شود، در حالی که برای معرفی متخلف نیز معمولاً از اطلاع‌رسانی مصرف‌کننده از طریق پیامک و ... استفاده می‌کنند؟
سهم مصرف‌کننده از حمایت سازمان بایستی دائم درحال افزایش باشد. شاید گفته آید که طبق قانون همین نوع حمایت ترجیحی از مصرف‌کننده نسبت به تولیدکننده وجود دارد که بایستی در پاسخ گفت که فاصله قانون با اجرا بسیار زیاد است.

۲-تقویت سازمان استاندارد
این سازمان از بدو تأسیس بعنوان زیرمجموعه وزارت صنایع وقت فعالیت می‌کرد و بطور طبیعی توان اعمال نظر در صنایع را بدون اذن وزیر پیدا نمی‌کرد و طبعاً نظارت بر سایر وزارتخانه‌ها هم از حیطه قدرت او خارج بود، مثلاً اگر قرار بود کالای خاصی بدون طی مراحل از خارج وارد شود، این سازمان بدلیل عدم حضور در دولت و بعنوان یک سازمان حاشیه‌ای امّا با مسئولیت ملّی قدرت مقاومت نداشت.

از دیگر سو امکانات آزمایشگاهی سازمان شاید دهه‌ها از تکنولوژی عقب و از داشتن یک آزمایشگاه مرجع در اغلب زمینه‌ها بویژه در زمینه الکترونیک محروم است. تئوری استانداردسازی در سازمان نیز مبتنی است بر ترجمه استانداردهای بین‌المللی و بیشتر بعنوان دارالترجمه‌مدارک‌علمی عمل می‌کند و دانش استانداردسازی بومی نشده است.

فقدان نیروی متخصص و آموزش‌دیده از دیگر نقاط ضعف سازمان بشمار می‌آید. امروزه سطح استاندارد ملّی در غالب کشورهای توسعه‌یافته صنعتی بالاتر از استاندارد بین‌المللی است، بدین معنی که کالایی که برای مصرف داخلی تولید می‌کنند از نظر کیفی بالاتر از متوسط جهانی (استاندارد بین‌المللی) است. در کشور ما هدف و آرمان در تولید ملّی همان استاندارد بین‌المللی است و استانداردهای بین‌المللی پس از ترجمه توسط کارشناسان از سوی سازمان ملّی استانداردبعنوان "استاندارد ملّی"معرفی می‌شوند و نشان استاندارد ملّی به تولیدکنندگانی تعلق می‌گیرد که کالایشان را مطابق این استاندارد تولید می‌کنند!

در اواخر دولت دهم با جداسازی سازمان ملّی استاندارد از بدنه وزارت صنایع و معادن و الحاق آن به معاونت اجرایی ریاست جمهوری گامی هرچند کوچک در جهت استقلال سازمان برداشته شد، لیکن در موتردی عزل و نصب قبیلگی و گماردن افرادی با توان و قدرت پایین در مسئولیت خطیری مانند سازمان ملّی استاندارد، همچنان این سازمان و مأموریت‌های بزرگ آن را دچار چالش می‌کند.

سهم خواهی برخی دستگاه‌ها در دریافت استانداردها از دیگر چالش‌های این سازمان است که کماکان حل نشده باقی مانده‌است.

با توجه به نکات فوق به این نتیجه می‌رسیم تا اراده جدّی از سوی ریاست محترم دولت ابراز و عملی نشود، دیگر دست‌اندرکاران اجرایی قادر به اجابت درخواست بحق مردم و مطالبات رهبری معظّم انقلاب در جهت ارتقاء کیفیت نیستند، لذا نگارنده پیشنهاد خود را مجدداً تکرار می‌نماید که "کمپین ارتقاء کیفیت محصولات داخلی" بعنوان یک امر ضروری از سوی مسئولین و دست‌اندرکاران تولید ملّی و پاسخی متناسب به خواسته مردم عزیز می‌باشد.
*معاون سابق وزیر تعاون
 
احمد
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۱۷:۳۹
بی عدالتی بی عدالتی
...ریس جمهور عزیز
کمی به این ظلمی که به مردم روا میشه توجه کنید ما هم خودرو ایرانی را با دو برابر قیمت سوار میشیم البته با کلی ایرادو هم خودرو خارجی را
لطفا دست ظالمین را از سر مردم کم کنید...
خودرو را میخریم که امنیت و اسایش داشته باشیم ولی غیر از جفا چیز دیگری نمیبینیم (3233983) (alef-11)
 
اسمعیلی
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۱:۱۱
کاش بجای این همه درج خبر و مصاجیه و نظرات کارشناسی
همانند کشورهای پیشرفته
دنبال چاره حل مشکل برای برون رفت شرکتهای خودروساز
از این وضعیت که رو به نابودی هستند
میگشتید
چون این تولید کننده ها هستند که بزودی نابود میشوند اما
مردم با نخریدن مشکلی برایشان بوجود نمی آیند
دلیل نخریدن مردم را خود همانند مردم میدانین
خودروهای مدل 1989 را در سال 2016 فروختن
خودروهایی با ورقه نازک فلزی ساختن
مشکل شاسی داشتن تولیدات
مشکل موتور داشتن
مشکل لوازم یدکی
مشکل خدمات پس از فروش
عدم احترام به مشتری
عدم پایبندی به قوانین و قرادادنامه و .....
عدم
عدم
عدم
با این همه مشکل انتظار حمایت مردم از خودروساز داخلی غیر منطقی و نامعقول است (3234127) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۶:۳۳:۱۱
اول باید قیمتها یک سوم شوند چجه خودرو چه دلار و همه و همه (3234645) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۹:۵۶
این کمپین ارتقا کیفیت نیست چون این سیستم توليد اصولا قابلیت اصلاح خود را از دست داده است...نمیخرم ...نمیخریم....نمیخرند (3234161) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۳۴:۰۹
حرف حساب (3234270) (alef-11)
 
مسلم
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۲۳:۱۶:۲۷
دقیقا (3238020) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۰۹:۲۶:۵۸
فقط خودرو!!!؟؟؟؟ برادر من مگه خبر نداری!؟! اب و ابلیمو و ابمیوه و رب و روغن پالم و لبنیات و .... یکی یکی داره رو میشه که ارم استاندارد ایران ظاهرا یک برند تبلیغاتی و درامد زا بوده !!! نه اطمینان زا !!!!!!!!!!! (3238560) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۵:۲۳
در متن نامه چهار وزیر آمده است :
به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.
یک قدم مانده به صبح .....
نمیخرم......نمیخریم......نمیخرند (3239795) (alef-11)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۱۸:۵۹
باز چه خبر است؟
مگر نزدیک انتخابات است حقوق شهروندی حقوق مصرف کننده مطرح است. (3233991) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۲۶:۳۱
کمپین محل حضور عده ای بیکار است . (3234024) (alef-11)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۴۸:۴۳
عزیزم اینا بیکار نیستن
اینا بهشون مثه من جفا شده انشاله شما هم به جمع این جفا شد گان بپیوندی تا از دل مردم با خبر باشی (3234114) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۰۱:۱۱
شما هم اگر این 200 میلیارد رو نمیدادن بهتون الان بیکار بودین (3234165) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۲۳:۵۶:۲۶
دویست میلیاد هاپولی شد رفت اونهم در چند ثانیه. (3235547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۳۵:۳۱
از جمله خودتتتتتتتت (3234276) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۳:۲۹:۴۸
اشتباهي مثبت دادم جناب خودروساز (3235708) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۲:۳۳:۱۰
تو که کار داری بیا به ما کمک کن که با پول ماشین ایرانی ماشین خارجی سوار بشیم. (3236699) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۲:۲۰:۱۳
فعلا که همین چنتا بیکار دارن در صنایع ملیتون رو تخته میکنن (3239245) (alef-11)
 
جانا سخن از زبان ما می گیی
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۴:۵۶
احسنت (3234058) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۷:۲۴
ببینید ارتقاء کیفیت مستلزم داشتن منابع مادی و غیر مادی مانند فرهنگ سازمانی خلاق و متخصص و...است این دوستان این منابع را ندارند اگر هم کاری کنند به دلیل نبود مدیریت درست خودرو گران تمام خواهد شد این دوستان راهی جز مونتاژ خارجی یا تعطیلی به نظر بنده که تخصصم همین منابع و تئوری منبع محور هست ندارند. (3234062) (alef-11)
 
محمد فراهانی
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۸:۴۶
کمتر از دو هفته قبل در اتوبان در حال حرکت بودم که خودروی پژوی بنده وسط اتوبان ناگهان خاموش شد و دیگر روشن نشد. ( پژو وقتی خاموش باشد نه ترمز دارد نه هیدرولیک فرمان) به هر زحمتی بود ماشین را به کنار اتوبان رساندم و خدا را شکر حادثه ای رخ نداد، ماشین بعد از کش و قوس های فراوان به نمایندگی منتقل شد و مثلا مورد تعمیر قرار گرفت. یک هفته ای بدون مشکل کار کرد تا دیروز که دوباره ناگهان خاموش شد، اینبار در یک سرپایینی بودم و نداشتن ترمز نزدیک بود منجر به تصادف شود که باز هم شکر خدا اتفاقی نیافتاد. ماشین باز هم روشن نشد که نشد... امداد خودرو آمد و گفت از دست ما کاری ساخته نیست باید برود نمایندگی، گفتم هفته قبل در نمایندگی بوده ... گفت به هر حال راه دیگری نداریم.

وقتی فکر می کنم که اگر این اتفاق در شرایط بحرانی رخ داده بود، اگر ماشین جلوی من با گاز به موقع فاصله را با من بیشتر نکرده بود، اگر دفعه بعد وقتی خواستم از تصادف با یک عابر پرهیز کنم ماشینم خاموش شد و ترمز نگرفت... وقتی فکر می کنم شاید این اتفاق در یک جاده کوهستانی می افتاد ... ترس تمام وجودم را می گیرد.

به خودم قول دادم حتی اگر شده بی وسیله بشوم ، دیگر از تولیدات وزین ملی استفاده نکنم

تا دیروز امیدوار بودم کمپین مردم منجر به بیداری خودروساز و دولت شود، امروز از صمیم قلب امیدوارم مردم آنقدر نخرند تا ایرانخودرو ورشکست شود و تعطیل گردد.

هر اتفاقی می خواهد بیوفتد بگذار بیوفتد، از خطر مرگ که بیشتر نیست. (3234072) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۵:۵۰
مردم باید خودشون حق طلب باشند
من اون روز در یکی از ادارات بودم و دیدم کارمند بسیار بد با ارباب رجوع برخورد کرد و ظرف هم نگاه یارو میکرد.
آیا نباید از حق خودت دفاع کنی؟
آیا این کارمند مدیر ندارد؟ آیا سازمان بازرسی ندارد؟ خنثی بودن به چه درد میخوره؟
حقوق کارمند های دولت از پول نفت و مالیات من و شما تامین میشه و وظیفه دارند بهترین خدمات انجام بدهند و پاسخگو باشند.

این از وضعیت دولتی.

وضعیت خصوصی هم ، بهترین راه تنبیه هست.
یعنی هم سازمان های مربوط بازرسی کنن ازشون و درصورت نیاز تنبیه
هم مردم در صورت عدم کیفیت نخرند.

یارانه به تولید، مردم رو بدبخت کرده. این میشه که کارخانه ها انگیزه ای برای کاهش مصرف انرژی و هزینه ها و بالا بردن کیفیت خودشون ندارند

از وقتی نان یارانه اش کم شده . خیلی بهتر شده. مثل قدیم ، نیست که هر چی زورشون برسه بدن تو حلق مردم. کم کم نانوایی های بی کیفیت مشتری هاشون کم شده و رقابتی شده (3234145) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۶:۱۲
حقوق مصرف کننده اونم تو ایران!!!! (3234147) (alef-11)
 
ثریا دالغین
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۸:۲۴:۰۲
در همون اروپا و آمریکاش هم حقوق مصرف کننده را دو دستی تقدیمش نکرده اند.مصرف کننده خود حق خود را بدست آورده است گرامی.. (3235962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۰۲:۵۹
هفته قبل بعد چند ماه بدقولي و انتظار يه ال 90 از ايران خودرو تحويل گرفتم كه كاش نميگرفتم. كلي از قطعاتش رو برداشتن . ديروز ديدم باطريش خالي كرده بيش از ده بار به امداد خودرو زنگ زدم اخرش متوجه شدم باطري كه نصب كردن مال باطري سپاهانه اونا گفتن باطري كه به ايران خودرو دادن بدون گارانتيه!!!!!!!با زبون بي زبوني ميگن خودت برو يه باطري بخر بزار روش راحت شي. جالبه 37 مليون پول بدي و حتي ماشين يك هفته هم كار نكنه.امداد خودرو ميگه ماشين بر بگير نوبت از تعمير گاه بگير ببر تا يه باطري مثل همين بندازن روش .هيچ كس نبايد دم از ارتقا كيفيت بزنه. (3234170) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۳۷:۲۳
شما خیلی اشتباه کردی که این خودرو را تحویل گرفتی باید پس میدادی و پولتو میگرفتی.حال هر اتفاقی که بیفتد مقصرش خودتی (3234287) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۳۸:۱۹
حقته. حقته. مگه نگفتن نخر حالا که خریدی ... خود کرده را تدبیر نیست. ... چون دیدی ارزون شده فرصت طلبی کرده و حالا افتادی در دام ویران خودرو.... تازه اولشه (3234290) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۵:۵۰:۵۱
دوست عزیز اتومبیلایی که تولید کردن و دارن تولید می کنن همه دارای قطعات بی کیفیت هستن و اصلا راه نمیرن باید خودت هلش بدی
خیلی اشتباه کردی دوستای من رفتن پولشون رو پس گرفتن شما هم باید همینکارو میکردی
دو نفر از اشناهام که پارسال گرفتن همین مکافات رو دارن و پشیمونن کسی خودوهای تولید 91 به بعد بخصوص 93 و بویژه 94 رو قبول نداره در فروش مجددش هم دچار مشکل میشی (3234518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۲۰:۰۶:۴۹
عزیزان بخدا رفتم پولو پس بگیرم هی گفتن سایت بسته اس برو چندروز دیگه بیا. هیچ کس پاسخگو نبود. ناچار شدم.حالا هر بلایی سرم بیاد حقمه. (3235096) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۳:۲۰:۰۸
ماشين من كه توليد 8 سال پيشه باتري فابريكش نزديك 6 سال كار كرد، هنوزم كار ميكرد كه عوضش كردم! اصل فرانسه بود. حالا آقايون ميگن استاندارد ما در حد جهانيه. تازه فرانسه كه توي خودروسازي عددي نيست. (3236853) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۴:۳۶:۵۳
نخواهم خرید
نخواهی خرید
نخواهد خرید
نخواهیم خرید
نخواهید خرید
نخواهند خرید (3234284) (alef-11)
 
سعید تمر
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۵:۴۷:۴۳
چندبار بگم
جک روزگار است سازمانی که همزمان هم مدافع حق مصرف کنندگان است و هم تولید کنندگان!!

راستی، چرا سازمان؟
چرا کشور ما نهادهای مردمی مثل ان جی او برای مصرف کنندگان نداشته باشد؟

داستان سر دراز دارد عزیزان (3234513) (alef-11)
 
ما ادمیم
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۶:۴۴:۳۴
کمپین ها حق مسلم ماست چون میتوانیم سالم بنوشیم سالم بخوریم سالم استفاده کنیم سالم حرکت کنیم -این روزها همه چیز در کشور ما شیمیایی و خراب است اخبار رو میشنوید ابلیمو -رب گوجه -لبینیات-مرغ-میوه -روغن -اب معدنی- (3234684) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۹:۱۱:۴۵
خودرو نمی خریم
تا قیمت واقعی و کیفیت جهانی نباشد
خودرو نمی خریم (3234972) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۰:۵۴:۵۴
رئیس جمهوری که میخواست صد روزه مشکل کشور را حل کند الان800روز از آن وعده گذشته است. به نظرم کلیدش را گم کرده و داره دنبالش میگرده.
به نظرم روحانی کلید خودش را به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی و وزارت صنایع سپرده است تا قفل را باز کنند. (3235626) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۷:۱۷:۲۹
سرنوشت هر قومی دست خودشان است پس ناظرین خوبی باشید تا کشور ساخته شود (3235828) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۷:۴۱:۰۶
از ارديبهشت ماه که يه ماشين پژو slx تحويل گرفتم تا حالا پدرم در اومده از بس عيب و ايراد از اين ماشين رفع کردم چندين بار به نمايندگي مراجعه کردم ولي سنگ قلاب شدم . خداييش اگه اون موقع اين کمپين راه افتاده بود نميخريدم . ماشين صفر تا حالا اين ايرادارو ازش گرفتم

1- ريپ ميزنه ، بردم تعميرگاه ميگن کويلش خرابه
2- شلنگ روغن هيدروليکش روغن ميده
3-درهاي ماشين به خوبي بسته نميشه
4- درب سمت راننده که باز ميشه چراغ داخل عمل نميکنه
5- صندلي عقب بعد از دو بار استفاده چال شده و از بين رفته و بايد عوض بشه
6- پلاستيکاي زير شيشه هاي بغل کنده شده
7- بالاي صدي 12 تا بنزين مصرف ميکنه اما روش نوشته صدي 7/8 تا
8- ترمزهاي افتضاحي داره که برخي اوقات عين سنگ ميشه و عمل نميکنه (3235869) (alef-11)
 
ناشناس11
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۸:۴۲:۲۴
تنها راه چاره نخریدنه اگر مردم صبر داشته باشند و مدتی نخرند قطعا نتیجه آن بنفع مردم خواهد بود .
اگر مردم در این کمپین "نخریدن خودروی صفر" متحد باشند و پیروز شوند . بقیه صنایع و تولیدکنندگان نیز حساب کار دستشان میاید. (3236007) (alef-11)
 
سید
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۲:۳۵:۱۵
کشور وقتی دولتی باشد مردم هیچ اختیاری ندارند (3236711) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۲:۵۰:۰۹
البته اقتصاد یک کشور باید آزاد باشه !!!!! (3239395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۱۲:۵۲:۱۴
خداوند به داد مردم ایران برسه ما که به لطف استاندار شجاع خوزستان داریم لذت میبریم از خودروهای خارجی پلاک اروند (3236758) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۲:۴۶:۲۳
سال 93 یک رانا خریدم هنگام تحویل در آپکو متوجه قرشدن درب ورنگ پریدگی آن شدم که علیرغم اعتراض پاسخ دادند همین است که هست اگرتحویل نگیری ماشین به پارگینگ دیگری منتقل می شود وباید هزینه های پارکینگ راهم بدهی !!!!باطری ماشین پس از 168 کیلومتر کارکرد خراب شد که به دلیل اینکه هیچ کدام ازنمایندگی ها باطری نداشتند واصلا قبول نمی کردندمجبور به تعویض با هزینه شخصی شدم!!!به دلیل اشکال درECU ماشین حدود 3ماه اسیر نمایندگی های مختلف بودم که هیچکدام عیب را تشخیص نمی دادند ومی گفتند عیب یابی ماشین برایمان صرف نمی کند آخر هم چون دیگر اصلا ماشین روشن نمی شد مجبور به عیب یابی و تعویض ECU با هزینه شخصی شدم !!! بماند که تابه حال 2مرتبه دیسک وصفحه تعویض شده ومشکل جانرفتن دنده ها باقی است !!!!مصرف سوخت بالای صدی دوازده -صدای زیاد موتور-کیفیت بسیارپایین تزینات داخلی بی اعتنایی نمایندگی ها و.. جای خوددارد . اگرباورنمی کنید خودتان تجربه کنید (3239371) (alef-11)
 
ebadi za
۱۳۹۴-۰۷-۲۱ ۱۲:۱۵:۳۲
خودروهای مونتاژ(تولید)کارخانه های ایران ازجمله سایپا استانداردلازم را ندارندلطفا"توجه فرمائید:اینجانب اگرخودروی ایرانی آنهم ازطریق لیزینک رایان سایپا نمیخریدم به بی کیفیتی و.... آن پی نمی بردم این دومین خودروی تیبا هست که خریداردومین تیبا شرکت سایپامورخ93/7/7هستم بگذریم که خودروی قبلی هیچ وفانکردبعدازتحویل خودروی دوم به اینجانب ، متوجه شدم ترمزدستی کلا"خراب است که مورخ93/7/8درنمایندگی2سایپاپذیرش وکلا"قطعات ترمزدستی عوض نمودندونامه شکایت واعتراض ودرخواست تعویض خودروی به سایپایدک تحویل دادم ولی هیچ ترتیب اثری ندادندگفتندتولیدشان همین است و....بااین وضعیت این خودرو بی کیفیت ترین وناامن ترین وازنظرفنی بیشترین ایرادات رادارد وهیچ رضایتی ازآن ندارم وهمیشه درگیررفع ایرادات آن ومراجعه درهردفعه کمترازیک ماه به نمایندگی می باشم چون درطول یک سال ازتحویل خورو(93/7/7)بیش از18باربرای رفع ایرادات خودروبه نمایندگی ها مراجعه وهردفعه بیش از2روزخودرودرنمایندگی درتعمیرگاه مانده است بازهم هرروزبدترازروزقبل می باشد ودرهرمراجعه هزینه های زیادی رودستم می گذاردوروزبه روزبدترمی شودوایرادات جدیدی بوجودمی آیدازجمله نشانگرساعت یک خطش حذف شده وموکت کف خودروقلمبه شده ورنگ خودروکیفیت مناسب نداردوکنده می شودوترک ایجادنموده است لنت ها درعرض چندماه خراب شدندوباتقبل هزینه درست نمودندوصفحه کلاچ بزودی خراب شدوخرج دست ماگذاشت واکثرقطعات خودروگارانتی نداردوپولش راازمشتری می گیرندوسنسورترمزچرخهابااینکه گارانتی داشت به حساب مشتری محاسبه نمودندخودروبعدازمدتی جوش می آوردودرجه آمیربالامی رودودرجه گازخودروخودبخوددرموقعئ توقف بالامی رودوروی درجه 3و4حرکت می کندودهها مورددیگر که مجاال ذکرآنهانیست درمرحل نهائی خودروبدلیل ایرادات مذکوردرنمایندگی2سایپامیدان آذری مورخ30/6/94پذیرش نمودندایرادت قبلی رفع نشدکه هیچ، بدلیل عدم کارکردتعویض دنده هاگفتندصفحه گلاچ بایدتعویض شودآنهم به حساب مشتری که بیش از300هزارتومان خرج داردلازم به ذکراست درنوبت های گذشته نیزمبالغ زیادی پرداخت شده است درحالیکه خودروبیش از32هزارکیلومتر کارنکرده است علاوه براینها بدلیل عدم وجود فندک که خراب شده بودتعویض نکردندومیل تعادل چپ وراست چرخها جلودوماه قول تعویض داده اندبخاطرعدم وجودقطعه (بقول خودشان)ازانجام آن خودداری می نمایندتازمان گارنتی خودروتمام شوداین است مسئولیت پذیری شرکت خودروسازی سایپاو....وبااین وضعیت فقطبانوبت اینترنتی پذیرش می کنندوهیچ ترتیب اثر به خودروهای گارانتی بااشکالات فنی زیادنمی دهندونوبت اینترنتی هم بعداز20تا30روزمی باشد ومسئولین هم پاسخگونیستندورفع مسئولیت می کنندوگرفتاری های دیگری برای خریداران بوجودمی آورندوکنترل حین تحویل توسط مشتری یعنی چی؟ از کجا طرف مدت 5 دقیقه باید فهمید که خودرو سالمه یا نه . برای تست رنگ باید هر نفر یک الکومتر با خودش بیاره. برای تست گیربکس و صفحه کلاج و مشکلات مکانیکی باید دستگاه دیاگ همراش باشه. وعلهذا.خودرو معیوب ، ضرر و زیان وصرف وقت و هزینه و انرژی و استهلاک سرمایه و اعصاب خوردی مردم رو کی جبران میکنه ؟ ؟
میدونید چقدر باید تو این نمایندگی و اون شرکت وادارات تابعه خودروسازان بری و بیای آخرشم خسته بشی ونفرین پشت سرشان نثارکنی وبعدازاتمام گارانتی خودروکه24ماه ویا40هزارکیلومترکارکردمی باشدخودروسازان نفس تازه می کشندولی خریداران را بیشتردرعذاب ورنجش فرومی برند وخودروهای بی کیفیت و....دست مردم می ماند ولاغیرو....
به نظر من علت نخریدن خودرو بی کیفیتی قطعات خودرووعدم رعایت استاندادهای لازم درمونتاژ قطعات خودرومی باشدکه هزینه زیادی بعدازخریدخودرودست مردم می گذاردو....نه نداشتن پول ،پس چراخودروی خارجی می خرندو....... (3257897) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.