نظر منتشر شده
۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 273575
راه انصراف از عضویت در «ساپتا» بانک ملی
تاریخ انتشار : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
طبق آنچه که عضو هیات مدیره بانک ملی مبنی بر هزینه ۵۰ میلیارد تومانی این بانک در سال جاری برای ارسال پیامک به بیش از هشت میلیون مشتری، عنوان کرده اینگونه برآورد می‌شود که حدود ۲۲ میلیون نفر از جمع ۳۰ میلیونی مشتریان بانک ملی باید بدون دریافت هیچ‌گونه خدمات پیامکی جور هزینه هشت میلیون مشتری دیگر را به دوش بکشند.

به دنبال کسر هزینه پنج هزار تومانی بابت ارسال پیامک به مشتریان عضو سامانه ساپتا بانک ملی و ایجاد موجی از اعتراضات و هجمه‌ها نسبت به این بانک فاطمی - عضو هیات مدیره بانک ملی و مدیر فناوری اطلاعات آن توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمی با تاکید بر این‌که هیچ اجباری بر عضویت مشتریان این بانک در سامانه ساپتا وجود نداشته و می‌توانند انصراف دهند، عنوان کرد: سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بابت ارسال پیامک به حدود ۴ میلیون مشتری هزینه شد.

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان این‌که با افزایش تعرفه خدمات پیامک از سوی اپراتورها در سال جاری از هشت به ۱۱ تومان در شرایطی قرار گرفتیم که بودجه جاری ما کفاف هزینه‌های سنگین پیش رو را ندارد، ادامه داد: این در حالی است که با توجه به این‌که در حال حاضر هشت میلیون نفر در سامانه ساپتا عضو هستند و در طول سال بر تعداد آنها افزوده خواهد شد برآیند می‌کنیم که هزینه‌های بانک ملی برای پرداخت هزینه ارسال پیامک به مشتریان این بخش به حدود ۵۰ میلیارد تومان برسد رقمی که با توجه به دولتی‌بودن بانک و محدودیت بودجه آن قابل توجه خواهد بود.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطر نشان کرد: به‌طور یقین با ادامه ثبت‌نام مشتریان در سامانه ساپتا این تعداد هشت میلیونی فعلی افزایش خواهد یافت و احتمالا هزینه ارسال پیامک به آنها به بیش از ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که با افزایش تعرفه خدمات پیامک در سال جاری از سوی اپراتورها و همچنین افزایش بودجه لازم برای ارسال پیامک به مشتریان ناچار به تصمیم‌گیری برای دریافت کارمزد شدیم افزود: براین اساس مشتریان به دو گروه عمومی و ویژه برای دریافت پیامک تقسیم شدند که برای عمومی ارسال پیامک برای برداشت کلان از حساب به‌طور رایگان، اما برای پیامک‌های ویژه باید جهت تامین هزینه اپراتورها کارمزد دریافت شود.

فاطمی با اشاره به این‌که برای تقسیم‌بندی پیامک‌های ارسالی به مشتریان و دریافت هزینه آنها در مرحله‌ی اول از طریق ارسال پیامک اختصاصی برای مشتریان اطلاع‌رسانی کردیم، گفت: این اطلاع‌رسانی که از طریق سایت‌ها و شبکه‌های خبری و سایت خود بانک ملی انجام شد در نهایت به ارسال پیامک اختصاصی به مشتریان در ۲۷ فروردین‌ماه امسال انجامید که آنها فرصت داشتند تا اردیبهشت‌ماه عدم تمایل خود برای دریافت پیامک ویژه را اعلام کنند که در این صورت ارسال پیامک عادی ادامه می‌یابد.

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان این‌که ۴۹ هزار نفر یعنی ۰.۸ کل مشترکین عضو سامانه ساپتا از دریافت این پیامک انصراف دادند، توضیح داد: هزینه مورد نظر از حساب مشترکین حذف و به مشترکانی که پیامک را دریافت نکرده بودند مجدد ارسال کردیم که در صورت عدم تمایل تا آخر خرداد‌ماه وقت دارند از این سامانه خارج و انصراف خود اعلام کنند.

وی با تاکید بر این‌که مبلغ دریافتی بابت ارسال پیامک به هزینه ناشی از پرداخت اپراتورها اختصاص می‌یابد و هیچ درآمدی را برای بانک ملی به همراه نخواهد داشت، عنوان کرد: ما در راستای توسعه سرویس و ارائه‌ی گسترده‌تر خدمات در سطح ویژه برای مشتریان نسبت به این موضوع اقدام کرده‌ایم و هیچ مغایرتی با دستو‌رالعمل بانک مرکزی ندارد.

فاطمی یادآور شد: طبق آنچه که بانک مرکزی طی دستورالعملی مجوز آن را در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ صادر کرده، بانک‌ها می‌توانند نسبت به دریافت هزینه برای ارسال پیامک مبلغی را دریافت کنند که البته چند بانک کوچک و بزرگ قبل از بانک ملی نسبت به این موضوع اقدام و هزینه دریافت می‌کنند،اما با توجه به این‌که بانک ملی از زمان صدور مجوز تا سال گذشته می‌توانست از محل بودجه جاری خود این هزینه را تامین کند، از مشتریان مبلغی دریافت نکرده بود.

وی این را هم گفت که در مجوز بانک مرکزی حتی دریافت کارمزدی معادل ۲۵ تومان برای بانک تعیین شده است، اما ما هیچ‌گاه در بانک ملی در این مورد اقدامی نکرده و حتی پیامک‌های عمومی ما رایگان است.

عضو هیات مدیره بانک ملی در پایان بار دیگر با تاکید بر این‌که هیچ درآمدی از محل دریافت هزینه از پیامک‌های ارسالی از طریق سامانه ساپتا (سرویس ارائه خدمات ویژه پیامکی) به بانک ملی اختصاص نمی‌یابد، به مشتریان توصیه کرد که با توجه به توسعه روز‌افزون بانکداری الکترونیک و نیاز به استفاده از سامانه‌های بروز بانکی مناسب است از این سامانه خارج نشده و خدمات آن را دریافت کنند.

راه انصراف از عضویت در ساپتا

به گزارش ایسنا، مشتریانی که تمایلی در حضور سامانه ساپتا ندارند می توانند با ارسال عدد ۱ به شماه پیامک ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ انصراف خود را اعلام کرده که تا ظرف یک روز هزینه کسر شده از آنها به حسابش بر خواهد گشت.در عین حال که متقاضی می تواند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی انصراف خود را اعلام کند.
 
امید
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۷:۴۲
بی انصافها اولا بانکهای دیگر این مبلغ را کسر نکردند ثانیا مگر نه از قبل ATM ها هزاران میلیارد کارمزد دریافت میکنید!!!!! (2926521) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۷:۳۹:۴۳
هموطنان محترم
تصمیم کسر هزینه آبونمان ساپتا توسط مدیران ارشد بانک گرفته شده و هیچ ربطی به پرسنل وکارمندان زحمت کش بانک در شعب و سایر واحدها ندارد آنها فقط مجری دستورات مدیران ارشد خود میباشند خیلی از کارمندان نیز از انجام این کار راضی نبوده ولی این کار انجام گرفت
اولا با توجه به مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور رسوب پول در حسابها سودی برای بانک ندارد و بانک ملی در سال گذشته میلیاردها تومان زیان داد و بهترین کار جهت کاهش زیان صرفه جویی در هزینه ها میباشد.آیا تاکنون بانک زیان خود را از شما دریافت کرده؟؟
دوما وجه حسابهای ادارات دولتی نزد بانک مرکزی و خزانه کشور واریز میگردد و پولی نزد بانک ملی نیست فقط دریافت و پرداخت توسط این بانک انجام میشود.
سوما آیا اپراتورهای تلفن همراه جهت مشتری مداری هزینه پیامک از شما نمیگیرند؟ (2927989) (alef-11)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۱۱:۲۲:۴۳
بهترین کار خارج کردن پول ها از بانک ملی و سرمایه گذاری در بانک هایی است که قدر سپرده هارا بدانندو (2928515) (alef-3)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۳۲:۴۹
سرمایه گذلری بانکها در بنگاه های اقتصادی باعث از بین رفتن کارگاههای کوچک شد.
همش هم به خاطر سود های میلیاردی است.
اونوقت تو میگی پول های تو حساب مردم هیچ سودی برای بانک نداره؟
هیچ وقت مردم رو ..... فرض نکن (3068028) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۸:۲۷
آقاي فاطمي : اين 8 ميليون نفر بطور متوسط چقدر پول مانده در حسابشان نزد بانك بوده و شما چقدر سود به آنها پرداخت ميكرديد حال اگر اين مجموعه همان روز اول پولشان را از بانك ملي به بانك هاي ديگر كه سود ميدهند انتقال دهند(من اين كاررا كردم وازاين ببعد هم با فاصله يك روز انجام خواهم داد و تعدادزيادي از همكارانم تصميم گرفتند كه اين كار را بكنند) بانك ملي چقدر از منابعش را از دست خواهد داد و درنتيجه چقدر زيان خواهد ديد . آقاي وزير دارايي بهتراست كمي فكر كند و اينگونه مديراني كه تا جلوي دماغشان را ميبينند شناسايي كنند.وبعد... (2926629) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۵:۲۲
شما چه جوری حساب میکنید که هزینه اپراتورهاواسه هر نفر میشه 10000 تومن؟؟؟!!
شما چند برابر پولی رو که به اپراتور میدین دارین از مشتری میگیرین. اصلا لطف کنید هربار که به مشتری اس ام اس میزنید پول همون اس ام اس رو کم کنید یا طی دوره ماهانه یا چند ماهه تعدتد اس ام اس های مشتری رو محاسبه و به نرخ اصلا گرونترین اپراتور ازش بگیرین .اونوقت میبینید اکثر مشتریان سالی 3000تومن هم نمیدن. مردم رو خیلی ساده فرض میکنید. (2926706) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۹:۴۷
حقون کارمندان هر ثانیه کلی سود برای بانک دارد.این سود کجا میرود (2926725) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۰:۴۳
از پرداختی کارکنانشان کم کنند
حالا که بحت خدمات شده میگن دولتی هستن
لیست پرداختی کارکنانشان را منتشر کنند (2926729) (alef-11)
 
صاحب حساب
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۸:۱۳:۰۳
پس سود پولهای ما که روزها در این حساب می ماند چه می شود؟ (2926769) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۹:۱۲:۲۷
اگر واقعا سود مالی برای بانک ندارد ، ارسال پیامک را خودشان حذف کنند هر کس لازم داشت درخواست بدهد. (2926922) (alef-11)
 
حسن فیروزی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۹:۱۷:۱۳
سلام لطفا اینجانب مدت 30 سال برای آ ن بانک ملی کار کردم مبلغ 5000 تومان برای من که بازنشسته آ ن بانک هستم خیلی زیاد میباشد (2926937) (alef-11)
 
saeid
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۹:۳۹:۴۷
ببخشید، یکی این خدمات عمومی و ویژه رو میشه توضیح بده چی هستن؟ تو سایت بانک ملی هم چیزی نبود، منم حسابم رو خالی کردم کلا، (2926998) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۲۰:۲۶:۵۹
حالا اگر بجای پیامک پرینت گرفته شود هم محیط زیست خراب می شود و هم هزینه بیشتر (2927119) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۶:۵۹
با سلام
تاا الان هیچ پیامکی از بانک ملی برای من نیامده و نمیدانم از حسابم پولی کسر شده یا نه؟! (2927296) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۲۱:۵۵:۵۴
با سلام و احترام بهترین راه مبارزه منفی و انتقال وجه به سایر بانک ها میباشد- (2927326) (alef-11)
 
يك بانكي
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۷:۵۵:۵۱
دوستان توجه داشته باشيم اگر تمام مشتريان بانك ملي هم پولهايشان را خارج كنند هيچ اتفاقي برأي بانك مزبور نمي افتد دارايي هاي بانك ملي نه از سپرده اي مردم بلكه به خاطر نگهداري حسابهاي دولتي است كه رقم كل بودجه و درآمدهاي دولت را شامل ميشود و أساسا مشتريان نه برأي بانك ملي ارزشي دارد و نه صرفه اي به همين جهت تلاشي برأي حفظ مشتري نميكند چون از رانت حسابهاي دولتي استفاده مي كند (2928013) (alef-11)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۲۲:۰۹:۲۵
به خاطر بی انصافی شما من حساب بانک ملیون ميبندم. (2927357) (alef-11)
 
بابک خرمدین
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۰:۲۵:۵۴
با سلام به همگی من هم دارم حساب بانک ملی خودمو خالی میکنم و به بانکهای دیگه منتقل میکنم (2927714) (alef-3)
 
ترکمن
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۱:۱۳:۵۴
از اینکه دم از ارسال پیامک بانک ملی مزنند آیا تا حالا فکر کردید آقای رئیس جمهور محترم چقدر پیامک جهت تبریک سال ارسال داشته است. این هزینه از جیب بیت المال میباشدازجیب کل مردم ایران است .فکر کردین (2927796) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۳:۴۳:۴۶
سلام
من چند روز پیش حساب باز کردم برای افتتاح حسابم سی هزار تومن واریز کردم
الان واسم پیام اومده موجودی حساب هفت هزار و سیصد
پنج تومن واسه این کم کرده
هجده تومن دیگه اش هم معلوم نیس کجا رفته؟؟
من دو روز نبود حساب باز کردم که اندازه سه چهار دفعه ازم پولشو گرفت ؟! (2927893) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۱۷:۲۶:۳۴
منم مثله شمام (2929720) (alef-3)
 
پنجره
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۳:۴۹
باسلام
منتظر برگشت پول مان هستیم.
با احترام می گوییم: پولی که بدون اطلاع از حسابمان برداشت کرده اید، را پس بدهید.
دیر شود، بد خواهد شد... (2928170) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۹:۵۳
باسلام خدمت کارکنان خدوم بانک
عزیزان بهتر است تعداد تراکنش های حساب هر فرد رادرنظر بگیرند به عنوان مثال فردی که در هر ماه 200تا 300 تراکنش بانکی دارد با افرادکارمندی که ماهانه فقط حقوق رادریافت می کنند آیا نباید در این مورد فرق کنند؟ (2928194) (alef-3)
 
باشناس
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۶:۵۳
به خاطر این بی احترامی که بدون اجازه دست به حساب مشتریان خود برده اند و مبلغی از آن کم کردن هرچند که مبلغ ناچیزیه،حساب بانک ملی رو کلا میبندم. (2928255) (alef-3)
 
asasoal
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۱:۲۱:۳۲
جناب آقای فاطمی بفرمایید اگر اجبار به ثبت نام در سامانه ساپتا ندارید پس چرا عضویت در سامانه بام را منوط به ثبت نام در سامانه ساپتا کرده اید و مشتری اجبارا باید در سامانه ساپتا عضو شود؟
لطفا با کلمات بازی نکنید و ارقام و آمارها را با مدرک مستند ارایه دهید! (3484691) (alef-11)
 
سیب خان
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۹:۴۷
بنظر من هدف از ایجاد سامانه بام ، اجبار مردم بیچاره به واریز 10 هزار تومن پول جهت آبونمان یکساله پیامکشون هستش . وگرنه روش قبلیشون بسیار راحت و امن و انعطافشم بیشتر بود .
من اینو به خودشونم گفتم . فقط خنده تحویلم دادن ! (3915642) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.