نظر منتشر شده
۱۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 220375
درد دل یک نوجوان مجتمع بهزیستی با رییس جمهوری؛
روحانی: خدمت سربازی فقط آموزش نظامی نیست
بخش داخلی الف، 1 فروردین 93
تاریخ انتشار : جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۷
یکی از نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب در گفت و گو با رییس جمهوری از این که پس از پایان ۱۸ سال و ترخیص از بهزیستی ناگزیر است به سربازی برود ابراز نگرانی کرد و گفت بدون مادر و پدر و شغل روزگار برایشان سخت تر می شود.

« پوریا» ۱۷ ساله که در دیدار عیدانه رییس جمهوری با دکتر روحانی گفت و گو می کرد، افزود: پس از پایان ۱۸ سال و ترخیص از مجتمع بهزیستی باید به سربازی برویم و بعد از اتمام سربازی با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داریم و نداشتن پدر و مادر وحمایت های این چنینی زندگی برایمان سخت می شود و دچار مشکلات بسیاری می شویم.

پوریا ادامه داد: از سوی دیگر پولی که به هنگام ترخیص از مجتمع به ما داده می شود آن چنان کافی نیست که بتوانیم شغلی ایجاد و مشکلاتمان را برطرف کنیم.وی از رییس جمهوری خواست زمینه ای را فراهم کند که نوجوانانی با شرایط او به سربازی نروند.پوریا معتقد بود که در سربازی دو سال ازعمرشان تلف می شود و بعد از آن نیز با توجه به عدم حمایت های لازم از بعد مادی برای ادامه زندگی و داشتن شغل دچار مشکل می شوند.

رییس جمهوری در پاسخ با تاکید بر اینکه رفتن به سربازی کسی را از زندگی عقب نمی اندازد، خدمت وظیفه عمومی را فقط آموزش نظامی ندانست و آن را تجربه ای مهم خواند.

روحانی با اشاره به اینکه در سربازی یک انضباط و نظم بر ما حاکم می شود، اظهار داشت: در دوره ای که جوان خدمت می کند، برای زندگی آماده می شود چرا که یاد می گیرد در برابر ناملایمات تحمل بیشتری از خود نشان دهد، کار دسته جمعی را می آموزد و از نظرجسمی نیز با توجه به آموزش هایی که می بیند پرورش می یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه در دوره سربازی وقت افراد تلف نمی شود، گفت: حتی در آنجا ممکن است زمینه ای فراهم شود وشما علاقه مند شوید در یک محیط نظامی کار را ادامه دهید و جذب این فعالیت ها شوید و از سوی دیگر برای ورود به فعالیت اجتماعی آماده تر می شوید.

وی با اشاره به تعبیر رایج مردم ایران که «سربازی پسر را مرد می کند» گفت: نکته دوم حرف های شما که وقتی سربازی شما تمام شد دولت باید حمایت ویژه ای از شما داشته باشد تا مشغول به کار شوید، حرف درستی است. روحانی توضیح داد: من ندیده ام که کسی به خاطر سربازی رفتن از زندگی عقب افتاده باشد و کسی که نرفته به خاطر این موضوع جلو افتاده باشد. سربازی یک ضرورت، قانون، وظیفه و کاری مهم است.

رییس جمهوری هدف دوره سربازی را آمادگی برای دفاع از کشور در شرایط خاص عنوان کرد و اظهار داشت: این گونه نیست که فقط در کشور ما دوره خدمت وظیفه عمومی وجود داشته باشد. بسیاری از کشورها این قانون را دارند. روحانی درپایان از رییس سازمان بهزیستی خواست که نقطه نظرات و پیشنهادات نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب را دریافت کند، پس از پایان سخنان وی، نوجوانان و کودکان این مجتمع با رییس جمهوری عکس یادگاری گرفتند.

علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در پایان خطاب به نوجوانان مجتمع خاطرنشان کرد: ما در دولت تدبیر و امید خود را پدر و مادر شما می دانیم و نگران آینده شما هستیم به همین سبب در برنامه هایمان به آینده شما توجه داریم.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که انشاءالله نتایج این پیگیری را خواهید دید.

روحانی امروز در نخستین روز فصل بهار و در راستای به جا آوردن سنت حسنه دید و بازدید ایرانی، ابتدا از شیرخوارگاه شبیر در خیابان ۱۷ شهریور و سپس از مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب در خیابان نبرد تهران دیدن کرد.
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۶:۴۶:۲۱
سربازی فقط عمر جوون ها را تلف می کنه. ما که رفتیم و اومدیم شغلی پیدا نکردیم. اخرشم هم رفتیم شاگردی! سربازی فقط اونایی که بی پناه هستن و پارتی ندارن می رن. (2034731) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۰:۰۲:۵۷
خدایی اخه این وضع که ما داریم جوونا.اخه ادم حرصش میگیره هیچ کسم اصلا براش مهم نیست. اقای روحانی با این شرایط سربازی رو کجای دلم بزارم اخه. (2034891) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۰:۴۷:۳۴
مشکل سربازی اینه که دوره آموزشی اون خیلی کوتاه است .دوره آموزشی باید حداقل یک سال باشه تا جوان برای زندگی پخته و ورزیده بشه . (2036233) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۱:۲۸:۱۳
نمی دونم دیگه چه توضیحی باید به امثال شما داد، اگر صحبت های آقای روحانی رو کامل خونده بودید حتما متوجه ضرورت خدمت سربازی می شدید.
ضمنا بنده جزء طرفدارهای ایشون نیستم اما واقعا توضیح و استدلالشون کامل بود. (2034980) (alef-10)
 
hadi
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۵۰:۴۳
حتما شما سربازی نرفتید که اینجوری نظر میدید! توی سربازی جز تحقیر فرد و تلف کردن عمرش کاری نمی کنن. آخه اگه تحصیل کرده بره دو سال تو پادگان کارای الکی بکنه مرد میشه؟ پس واسه چی این همه کشور برای تربیت اون هزینه کرده؟ الان سزبازی فوق لیسانس با دیپلم چه فرقی داره؟ چی یاد میگیرن؟ جز توهین و ...؟ (2035245) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۸:۵۴:۱۴
آره حرفاش خیلی منطقی هست ، من با فوق لیسانس و 4 سال سابقه ی کاری نظم و انضباط یاد نگرفتم ، وقتی 2 سال برم خدمت و منصب شغلی که بدست آوردم رو از دست بدهم و اطلاعات علمی من هم فراموش بشه نظم رو یاد می گیرم ، تازه 2 سال ازدواج من به تاخیر میفته تا با نظم تر شم ، کاش یه آمار میزاشتین که چند درصد از پسرهای مسئولین به خدمت رفتند و کجا و چگونه خدمت کرده اند ، تازه جالب عدد 2 سال هست ، تو این 2 سال سیصد بار تورم از ما عبور میکنه (2035985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۱:۰۹:۵۶
جوان تا نره سربازی مرد نمیشه . آمار طلاق رو نگاه کنید بیشتر مربوط به کسانی است که خدمت سربازی نرفتند و لوس و ننر بار اومدند و تا توی زندگی مشنرک به مشکلی بر میخورند فوری صحبت از طلاق میکنند . (2035085) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۳۰:۳۶
لطفا منبع حرفی که زدید رو بفرمایید (2035234) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۵:۳۷:۵۶
منظورت اینه که عامل اصلی طلاق دختران هستند؟ چون دخترها سربازی نمیروند! (2035370) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۴:۳۶:۳۲
آقای روحانی با این جواب هایی که به انتقادات میدهند
چند وقت دیگه مثلا وقتی کسی از گرانی گوجه فرنگی بپرسد میگویند بیا از خیابان خانه ما بخر ارزان تره.

من نمیدونم مشکلات وقتی اینقدر اظهر من الشمس است چه اصراری به توجیح کردن و لاپوشانی داریم؟ مشکلات سربازی را کیست که نداند؟ (2035123) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۶:۰۵:۳۵
نظر پیشنهادی شما برای دکتر روحانی، د راون شرایط چی هستش میشه بگین؟ (2035868) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۲۷:۰۶
یکی از مزایای سربازی شکستن غرور بیجای جوان است . جوان مغرور در جامعه به مشکل خواهد خورد و هرچه زودتر باد کله اش خالی شود بهتر است . (2035188) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۷:۳۷:۰۴
یکی مشکلات عدیده فرهنگی جامعه ما ( از جمله خشونت ، فحاشی ، دروغ گویی و...) بخاطر شکسته شدن غرور جوانان نسل قبل در همین دوران سربازی بود (2035449) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۸:۳۹:۰۰
بیچاره. همین غرور و شهامت بود که در زمان جنگ جوونا رو به سمت جبهه ها می فرستاد. فردی که اعتماد به نفسش تضعیف بشه دیگه توان مقابله با تهدیدات را نخواهد داشت. (2035470) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۲:۴۰:۰۹
تو همین الان از سربازی فراری هستی اونوقت میتونی بری جنگ ؟!!! (2035683) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۲۱:۳۰:۰۲
جان من فدای یک ذره خاک وطنم. زود قضاوت نکن. محض اطلاع شما ، من سربازیم رفتم ولی با این نحوه سربازی مخالفم. (2036118) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۱:۱۱:۵۵
برای دختر خانمها هم در این زمانه خیلی واجبه (2035665) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۸:۲۱:۳۴
دوست من شکستن غرور جوان ها خوب هم نیست بیشتر میره سمت توهین به اونها . سربازی خودم از یادم نمیره که تو آفتاب ظهر تیر ماه واسه یه ناهار مزخرف 100 تا بشین پاشو میدادن ! (2035698) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۵۱:۴۰
کاملا درست . فقط اتلاف عمر است بس . هیچ نقش دیگری ندارد . تجربه کردم (2035204) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۰:۵۰:۵۵
در شرایطی که کشور ما از همه طرف با تهدیدات تروریستی و منطقه ای روبرو است باید تمامی معافیت ها حذف و سربازی دارای آموزش های قوی تر و بروزتری باشد تا دیگر شاهد به گروگان گرفتن سربازانمان نباشیم . (2036235) (alef-13)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۱۱:۳۷
من از اینگونه اظهار نظرها جز تنبلی و کوته فکری هیچ چیز دیگه ای پیدا نکردم .
خدمت سربازی رفتم و خیلی روی افکار و نوع تفکراتم نسبت به دنیای پیرامونی تاثیر داشت . صحبتهای آقای روحانی کاملا صحیح و منطقیه .
فقط باید تنبلی رو که گریبانگیر ما مردم ایران شده کنار بگزاریم. (2035221) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۰:۵۹:۰۱
مطلقاً سربازی اجباری رو قبول ندارم. من 26 سالمه و از 19 سالگی کار کردم، درس خوندم و ازدواج کردم. الان دارم یه کارخونه تاسیس می کنم در این شرایط حساس از کار و زندگی به اجبار سربازی کنار کشیدم و دارم خدمت می کنم. واسه آدم تنبلی که کار و باری نداره اشکالی نداره ولی واسه کسی که زحمت کشیده و دائما در حال دوندگی و تلاشه. این خدمت یعنی عقب افتادن؛ یعنی مسیبت.
من به روحانی رای دادم ولی با این نظرش کاملاً مخالفم. به جای تمرکز بر کارهام و تولید باید برم و کشیک بایستم تا یه افسر عقده ای بیاد و اعصاب ما رو خرد کنه. جالب اینه که آدم می ره واسه یه سیستمی خدمت می کنه که پاک باشه، رو به پیشرفت باشه، اعتبار جهانی داشته باشه و کرامت انسانی توش اهمیت داشته باشه. که متاسفانه در این مورد سیستم هیچ یک از این شرایط رو نداره و در کل خدمت موجب ضرره. (2035527) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۱۵:۱۹:۰۳
7 سال کار اونهم پاره وقت اینهمه درآمد داشت ؟که باهاش کارخانه زدی لابد کارخونه ات هم بزرگتر از ایران خودور (2036653) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۱:۴۰:۵۸
من رفتم بیکارم (2035555) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۲۱:۳۸:۰۳
در یک کلام سربازی یعنی بیگاری و بردگی، اگه برای مرد شدن میخواین کمک کنید خوب در قبال کاری که میکنیم بهمون حقوق بدین،
آقا همه پولدارها که خدمت رو دور میزنن، فروشیش کنین به ماها حقوق بدین حداقل تا حس برده بودن بهمون دست نده
این سربازی در حالت فعلی بزرگترین ظلمه به جوونای این کشور (2036126) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۴:۰۱:۰۵
آقای روحانی من رفتم خدمت و بدترین خاطرات زندگیم از این دوران بردگیه،
وقتی 1 گروهبان برای خنده هر بلایی سر من فوق لیسانس میاورد...
اگه خودتون یا فرزندانتون خدمت رفته بودن میفهمیدین خدمت چقدر معایب داره در کنار مزایای خیالی که شما سربازی نرفته ها فکر میکنید داره... (2036265) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۳:۱۳
متاسفانه خیلی از نظامات ما در شکل و تعریف خوب هستند ولی در عمل به علل مختلف فاصله بسیاری تا آن تعریف آرمانی پیدا می کنند. (2034737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۳:۵۱
آقای رییس جمهوری:
۱- چند کشور در دنیا سربازی اجباری وجود دارد؟
۲- در کجا دو سال از عمر جوانها مخصوصا افراد تحصیلکرده صرف کارهای اداری ایستادن بر سر چهار راه و حفاظت از پادگان می شود؟
۳- آیا کسی که در دوران تحصیل در مدارس و دانشگاه کار دسته جمعی را یاد نگرفته است با دو سال خدمت سربازی آن را یاد می گیرد؟
۴- اگر ایشان کسانی رو ندید که بخاطر معافیت سربازی در زندگی جلو افتاده اند من می توانم خیلی از دوستان رو که معاف شده اند و الان در حال کسب درآمد یا تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا هستند را به ایشان معرفی کنم.
۵- آیا واقعا راه دیگری برای مرد شدن وجود ندارد جز اتلاف وقت وقت وفت در جایی که کمترین چیز در آن نظم است! ( بی نظمی در نظام سربازی را تنها می توان با یکبار حضور در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح! با تمام وجود حس کرد. جایی که مرتبط با نخبگان نیروی مسلح است انقدر بی نظم است که عملکرد سایر اجزا کاملا مبرهن است.)
۶- ای کاش فرصتی برای به چالش کشیدن این میراث رضاخانی وجود می داشت. و تدبیر و امید!!!!!!! در نظام سربازی و شرایط آن نیز حاکم شود (2034739) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۵۱:۳۵
ريس جمهور عزيز كاش كمي هم تظر جوانان در اين رابطه را جويا ميشديد ايا جواني كه بعد از٤سال ليسانس گرفتن حال شده راننده ودو سال از بهترين روزهاي عمر خود را بايد اينگونه بگذراند با شرايط كار دسته جمعي اشنا مي شود؟ ريس جمهور عزيز سربازي يكي از بزرگترين مشكلات جوانان بخصوص افراد تحصيلكرده است كاش خدمت برايه مدارك ليسانس به بالا اختياري مي شد هركسيم نخواست بره با پرداخت مبلغي نقد يا اقساط سربازي رو بخره اين پولم خرج افزايش حقوق سربازان بشه واقعاً قشر تحصيلكرده با مشكل مواجه هستند ازدواج انها به تاخير افتاده واين امر برخلاف بيانات رهبر فرزانه انقلاب مي باشد كه به افزايش جمعيت كشور تاكيد فرموده اند (2035071) (alef-10)
 
فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه شیراز
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۵۸:۳۷
سه سال پیش رفتم همین جایی که میگی. بنیاد نخبگان (؟!!) نیروهای مسلح. یه سرباز گروهبان2، که بعدها حین خدمت متوجه شدم دیپلم یا پایین تر بوده، گذاشته بودن واسه پاسخگویی به من فوق لیسانس. اصلا رشته منو متوجه نمیشد. کلا ترجیح دادم تو این جدولایی که الان مد شدم اسممو ننویسم. آخرش هم رفتم نیروی انتظامی و با حالتی شبیه خفت 16 ماه سر چهارراه سوت زدم اونم جلوی دانشکده ای که 7 سال جز بهتریناص بودم. این هم گذشت ولی....من باید باور می کردم که دارم تو ایران زندگی می کنم (2035301) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۰:۲۲:۲۴
پس بقیه که نگهبانی دادن و امنیت تو رو تامین کردن تا بتونی در آسایش درس بخونی آدم نبودن !! حالا نوبت توئه تا نگهبانی بدی و بقیه درس بخونن . (2036225) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۰۴:۱۱
چرا در دوران اصلاحات سربازی قابل خریداری بود اما حالا نیست؟
باید سربازی رفن دلبخواهی شود. هر کس خواست برود و در قبال آن حقوق کافی و بیمه دریافت کند. هر کس هم که نخواست نرود و آن را بخرد.
در حال حاضر سربازی یک نوع بیگاری است که اثرات منفی روانی فراوانی به همراه دارد. (2034746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۹:۱۰:۵۷
بیگاری و بردگی با ماهی 50 هزار تومن ! (2034850) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۳:۴۴:۲۳
براي سرباز حقوق كافي بدهند نه اينكه سربازي خريدني باشه
لازم بذكر ميدانم بهترن و مفيدترين و انسانسازترين دوران پسرانه ، سربازيست
اي كاش كاري ميكردند دخترها هم با حفظ شرايط ، سربازي برن چون خيلي مفيد و زندگي سازه
سربازي سوسولي را از بين ميبره و پختگي مياره (2035109) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۴:۳۳
باید سربازی برای زنان هم اجباری باشه و اگر ندارند حق نداشته باشند از خدمات عمومی واستخدام بهره مند بشند ت-ها خانه داری بکنندد - البته سریع نگید نمیشه منظور از سربازی خاتم ها این نیست که برند پادگان اون ها باید دو سال همانند مردان با همین حقوق بر حسب تخصصشون در نهادهای عمومی - دولتی - ویا به عنوان یارانه تولید دولت در بخش خصوصی به کار بپردازند با حقوقی که مردها بابت سربازی می گیرند مگه خانم مولاوردی نمیگه حقوق زنان باید با مردها برابر باشه پس تکالیف هم باید برابر باشه (2035284) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۰۶:۴۶
من صدها نفر رو میشناسم که سربازی اونا رو از زندگی عقب انداخته، آقای روحانی اگر وضعیت من و خیلی از دوستانم رو میدیدند که چطور بخاطر سربازی نمیتونند زندگیشونو اداره کنند و کارشون داره به جدائی از همسر یا نامزدشون میکشه یا کشیده، حتما در افکار خودشون در مورد سربازی تجدید نظر میکردند. (2034747) (alef-13)
 
سرباز بیچاره
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۱:۰۴:۴۶
همسر من در دوران عقد به دلیل 24 ماه شدن و طولانی شد دوران سربازی ازم جدا شد. با ماهی 100 تومن چیکار میشه کرد. (2034963) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۱۹:۳۸
اگه کسی رو عقب نمیندازه آقا زاده ها چرا نمیرن؟ (2034755) (alef-13)
 
سلمان
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۰:۵۰:۵۷
آقای روحانی درست میگن ما تو فامیلمون هرکی رفت سربازی مرد شد اومد چسبید به کار، یکیشون دیپلمه بود رفت برگشت الان دکترای شیمی داره و عضو هیات علمیه، یکیشون هم که نرفت و معاف شد هرسال میگفت از سال بعد میرم دنبال کار! هم سن همونه شانس آورد الان یه کار بسیار درجه پایین داره سه سال طول کشید پایان نامۀ ارشدشو بنویسه!لوس و پر سر و صدا. (2034938) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۷:۰۴:۵۳
گشتی یکی رو پیدا کردی همون هم شده سند واست؟ (2035433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۱:۰۲:۲۴
چرا فک کردی که سربازی دکترش کرد؟؟
چرا فک کردی نرفتن به سربازی بیکارش کرد؟؟ (2035658) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۲۷:۴۲
جناب روحانی بهتر بود می فرمودید خدمت سربازی اصلا آموزش نظامی نیست . ما که توش فقط حمالی کردیم آموزش نظامی ندیدیم . (2034762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۰۰:۴۴
به خدا غیر از حمالی و نگهبانی و تحقیرشدن هیچ نبود که نبود (2035144) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۹:۴۰
اضافه کنید اسیر شدن را. (2035288) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۰:۲۳:۴۷
سربازی زکات عمرته که باید پرداخت کنی . (2036227) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۳۶:۳۰
عملا من ندیدم صحبتی در مورد مشکل این قشر بشه (2034771) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۴۷:۱۰
خدایا به داد جوانها برس با این دولت مردان! (2034790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۴۷:۲۸
کسی به فکر ما هست؟ (2034793) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۷:۴۸:۰۸
آقای روحانی اگه سربازی رفتن خوبه پس چرا خودت نرفتی؟ (2034794) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۵:۵۸
ای بابا ایشون که می گفت از فرماندهان جنگ بود اون وقت سربازی نرفت ؟ (2035286) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۷:۱۸:۴۴
فرماندهی با سربازی یکسان هست؟ در ثانی اون موقع حقوقدان بود یا سرهنگ؟ بعدشم ما نفهمیدیم چه جوری یه حقوقدان که هیچ سررشته ای از مسائل نظامی نداره شده بود فرمانده ؟ (2035921) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۰:۳۵
به پیر به پیغمبر شرایط کار کردن الان از سربازی سخت تره
مگه الان داریم خوش می گذرونیم و نا ملایمات نداریم ؟
مگه 4-5 ساعت خوابیدن فقط تو سربازی اتفاق می افته

خواهشاً بردارید این اجباری رو. واقعاً عین یه ترمز دستی جلوی پیشرفت آدم رو می گیره. (2034814) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۸:۳۲:۰۲
سال نو بر تمام هموطنان خجسته و پیروز باد و گرامی!! ای کاش اکنون که اراده خداوند بر مستقل بزرگ شدن این فرزندان ایران است سیستم اموزشی خاص به همراه دوره های زبان انگلیسی ورزشی هنری فرهنگی و....برای این عزیزان در نظر گرفته شود تا ضمن کم کردن اوقات فراغت کاذب با توجه به شرایط زندگی دسته جمعی این دردانه های وطن احساس تنهای و خستگی و دل زده گی از وجودشان رخت بربندد! و از همان کودکی برای کارهای بزرگ و مهم روح وجسمشان پروزش داده شود! و بدانند که برای وطن مفید تر از دیگر هم نوعان خود هستند!به خدا با کمترین هزینه می توان از این عزیزان با توجه به شرایط شان ابر انسانهای ساخت که کشور را به عرش برسانند! و از همان کودکی احساس بزرگی وخدمت به وطن را در ایشان بیدار کرد و غالب! (2034819) (alef-13)
 
زهرا مرادي
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۸:۵۸:۲۶
با سلام و تبريك سال نو
بايد به اقاي رييس جمهور گفت مگر در سربازي چه بد رفتاري ميكنند كه گفتند سربازي انسان را در برابر نا ملايمات مقاوم ميكند،كجا مثل ايران سربازي اجباري است چرا اختياري نميكنيد دو سال از بهترين روزهاي جوانان را به باد مددهيد،لااقل دوباره بفروشيد،وا با پول ان براي بيكاري جوانان كاري كنيد، (2034839) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۹:۲۲:۲۰
به نظز من کسایی که دوست دارن نظامی بشن باید قبلش حتما یه دوره سزبازی برن تا عاقل بشن (2034861) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۹:۲۸:۵۸
من هم فكر ميكردم سربازي يك وقت تلف كردن اجباري است، بعد از پايان تحصيلاتم در انگلستان به ايران برگشتم و چند ماه بعد به سربازي رفتم، من نظر رييس جمهور را تاييد ميكنم كه جداي تمام ناملايمات و سختيهاي خدمت، بسياري مسائل مفيد آموختم كه در حال حاضر در زندگي شغلي من به عنوان يك طراح معمار، عليرغم بي ربط بودن پيشه من به ارتش، بسيار به دردم ميخورند، و نظم و كارايي بيشتري به زندگي من داده است.
ايام به كام و عيد شما مبارك (2034866) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۵:۵۲:۱۹
به نظرم یک مناظره درباره سربازی در شبکه یک تلویزیون توسط اقای حیدری برگزار شود تا مردم نظر بدهند و هم مسولین پاسخگو باشند (2035379) (alef-10)
 
esmaeil
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۹:۴۶:۵۳
دیگه سربازی که دست روحانی نیست و اخه اون بدبخت چه جوابی میتونه بده سربازی قانون است و تو مجلس باید اصلاح بشه (2034879) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۴:۳۴:۰۸
لااقل می تونست همدردی کنه. ایجوری که صحبت کرده نشون میده که مدافع پر و پا قرص سربازیند. (2035340) (alef-10)
 
ahmad
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۴:۵۲:۰۶
آن چیزی که برای یک کشور قدرت بازدارندگی ایجاد میکنه همدلی و اتحاد ملت با همدیگه و اعتماد به مسئولینه نه تعدا سرباز در آن کشور.
كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ (2035348) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۱:۰۵:۱۷
طرحی لایحه ای. سخت نیست (2035661) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۰:۰۶:۰۱
جناب روحاني اين نظرات زيباتون را زمان انتخابات مي كفتيد بيشتر در مورد راي به شما فكر مي كرديم ما كه نفهميديم در دولت تدبير و اميد شما دقيقا قرار است جه اتفاقي بيفتد كه دل ما جوانان خوش شود با اين روند شك نكنيد كه اقاي رييس جمهور بعد از دوره اول بايد به فكر شغل ديكري بيفتند و اولين رييس جمهور يك دوره اي خواهند بود (2034893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۵:۵۱:۴۱
متاسفانه موقع انتخابات نه از برنامه مسکن نه از ادامه هدفمندی نه از سربازی نه از صف و توزیع سبد کالا و .... چیزی نگفت فقط گفت کلید داره و ما هم که هزار گره و قفل در زندگیمان بود فکر کردیم کلید ایشان قفل های دلخواه ما را باز می کند. (2035378) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۰:۵۱:۱۵
اگر انقدر مفیده چرا اقایون دنباله معافیت پسراشون هستند؟؟؟ (2034940) (alef-10)
 
فرشاد
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۱:۱۱:۱۸
در کنار همه ی مشکلات سربازی این که مسؤولان مربوطه اعلام کردند ممکن است سربازی 24 ماه شود از دیگر مشکلات است (2034970) (alef-10)
 
پاکدل
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۱:۲۶:۳۵
کاش آقای روحانی بجای این توجیهات که خودش هم میداند بی معنی است موافقت میکرد که دست کم خدمت سربازی را برای این بچه های بی پناه بردارند. باور کنید که این سمت مضاعف است به این بچه ها. (2034978) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۱:۴۹
بازم یک تبعیض دیگر .
یا باید همه برن خدمت یا هیچ کس نره . (2035197) (alef-10)
 
.
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۲۳:۳۷:۰۴
منم دقیقا همین شرایط رو دارم .. پدر و مادرم فوت کردند و تقریبا کسی رو هم ندارم ولی باید با ماهی 50 تومن برم سربازی .واقعا عدالته؟ (2036190) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۱:۲۹:۱۶
آقا روحانی من 38 ساله که 19 سال محرومیت تحمل می کنم سربازی چه سودی دارد؟
اقای روحانی واقع بین باشید چند کشور در دنیا سربازی اجباری دارند (2034982) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۲:۱۲:۵۸
آقای روحانی شما سربازی رفتی؟؟
من که رفتم همش وقت تلف کردن بود (2035016) (alef-10)
 
طنز تلخ
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۲:۱۴:۱۰
اون هایی که میگن سربازی خوبه و مرد میکنه ، شما هم مثل جون های مملکت 2 سال رو برید سربازی .

پس این همه کسانی که ( آقازاده ها و بعضی افراد ... ) نرفتن یعنی مرد نشدن ؟ ؟ ؟

در نتیجه سربازی بیگاری و مختص کسانی هست که وضع مالیشون متوسط ،

متوسط رو به پایین هست . (2035017) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۲:۴۲
برو خدمت نترس . مرد که اینقدر ترسو نمیشه . (2035198) (alef-10)
 
طنز تلخ
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۴۹:۵۷
شما به جای ما برو خدمت و از ثمرات و مرد شدنش استفاده کن . !!! (2035297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۱۱:۵۴:۵۱
یعنی من بجای شما مرد بشم !!! (2036418) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۸:۲۶:۳۶
من سرباز اموزشی مرزبانی هستم در گردان 500نفره ی ما که همه هم تحصیل کرده هستند با توجه به این که با خیلی هاشون دوستم هنوز فردی از قشر پولدار ندیدم همه طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند از هر کی هم پرسیدم حتی خود فرمانده ها این حرف رو تایید کردند می خوام بگم ایا فقط ما قشر متوسط و ضعیف به این کشور و اب و خاک دین داریم فرمودید من ندیدم کسی به خاطر سربازی از زندگی عقب بماند به خاطر این است که از اطرافیان شما کسی سربازی نمی ره تو پادگان یک شب در میان باید نگهبانی بدیم بعضی از شب ها فقط دو ساعت می تونیم بخوابیم (2035467) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۸:۵۰:۳۰
یه سرباز اموزشی مرزبانی
منم از این که درس خوندم و تو سن 25 سالگی اومدم خدمت خیلی پشیمانم تا سربازیم تموم بشه میشه 27 سالم بعدشم دنبال پیدا کردن کار تا پول تو جیبیمو از دست های لرزان پدرم نگیرم (2035472) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۲:۱۴:۲۶
جناب روحانی
ما که خدا رو شکر با کلی سختی تونستیم سربازی رو بپیچونیم الحمدلله 20 سال افتادیم جلو و اگه رفته بودیم الان هنوز تو هزار جور بدبختی بودیم ولی تو رو خدا اینقدر سد راه جوونها نشید.
اینها همه نسل سوخته اند. (2035018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۳:۳۰
اقای روحانی لطفا به فکر پنج سربازمان باش که از زندگی عقب که هیچ ...
مردی اینو چاپ کن (2035053) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۵:۵۳
آقای روحانی چاره ای نداشتند.
خودشان بهتر می دانند این دوره کاملا عمر تلف کردن است!
این سربازی با شکلی که الان هست خیانت به سرمایه های ملی است. (2035057) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۴۹:۲۲
آموزش نظامى فقط ٣ماه انهم در دو نوبت ٤٥ روزه لازم است الباقى اتلاف عمر جوانان و بيگارى كشيدن و بنوعى استثمار جوانان است و ممكن است استفاده از سربازان در امور غير نظامى مسئوليت شرعى هم داشته باشد ....... نظام بايد برود بدنبال سربازان حرفه اى دير و يا زود بالاخره به اين نتيجه خواهد رسيد . (2035069) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۵۱:۵۶
این داستان نیست خواهشمندم آنرا بخوانید!!!
سال سوم دانشگاه بودم که علاقمند دختر شدم ولی چون سرمایه و کار نداشتم پا پیش نمی گذاشتم. تصمیم گرفتم کاری پیدا کنم و با جمع آوری سرمایه ای به خواستگاری بروم
اطلاعیه در دانشگاه برای کار دیدم برای کار رفتم که اتفاقا آن دختر خانم هم آنجا برای کار آمده بود آن دختر خانم و چند نفر دیگر مشغول به کار شدند اما من به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت نتوانستم جذب شوم حتی برای کار به صورت پاره وقت مرا نپذیرفتند دلیل آنها هم این بود که ما به شما آموزش بدهیم و بعد وسط کار برید سربازی!!!
چند جای دیگر نیز رفتم و همین پاسخ ها را به من دادند تا اینکه بعد از کارشناسی ارشد قبول شدم
اتفاقا در همان دانشگاه بازهم هم دوره آن دختر شدم در آن دو سال باز هم سعی کردم ولی کار با درآمد مناسب پیدا نکردم ولی باز هم مشغول آن کارها شدم ولی در آمد آن کارها محدود بود . در این مدت همیشه به خودم می گفتم اگر سربازی نداشتم حتما من هم شغلی مناسب داشتم در انتها من سرمیه اندک داشتم بزرگترین مانع برای خود را سربازی می دیدم برای همین به سربازی رفتم وقتی برگشتم سراغ خبری از آن دختر خانم گرفتم فهمیدم که دانشجوی دکتری شده است و زندگی به هم زده بازهم جرات رفتن نداشتم من به قدر کافی سرمایه نداشتم و حتی اگر هم جلو می رفتم و آن دختر خانم قبول هم می کرد او صاحب خانه و ماشین بود که من نداشتم پس شروع به کار کردم در سه روز اول کاری مناسب پیدا کردم و در 6 ماه با قرض توانستم خانه ای بخرم ولی کار از کار گذشته بود او حدود دو هفته قبل ازدواج کرده بود. این را برای شما نقل می کنم چون که همین چند روز قبل این خانم را همراه همسر و فرزندانش در پارک دیدم
الان نزدیک به 35 سالمه و هنوز هم مجردم
اگر سربازی اجباری نبود شاید سرنوشت من هم جور دیگری رقم می خورد
شاید... (2035072) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۴:۳۹
بنده خدا فکر کردی قحطی اومده و فقط همون یک دختر تو دنیا بوده !! (2035200) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۹:۵۲:۳۰
جناب روحانی این بود دولت امید و تدبیر؟؟
بی تدبیر ناامیدمان کردی
من بخاطره افکاره غلط شما و دولتتان که فقط به فکره خودشان و خانواده‌شان هستن باید از قیده آرزوهایم در جوانی بگذرم ..
خدا با خداییش دنیارو برامون اختیاری کرد نه اجباری،،اونوقت شماها ...
وای نمیدونم چی بگم فقط میخوام زار زار گریه کنم
ما داریم تاوونه چیو پس میدیم توروخدا ..
رئیس جمهور محترم شما چگونه شب ها با آرامش و با خیال راحت میخوابید درحالی که جوانی مثله من شب ها را با دلهره و نگاه ب آینده و با آرزوهای برباد رفته شب را صبح میکند..هنوزم سکوت را ترجیح میدهید یا جوابی برای نسل سوخته دارید؟؟؟
جناب روحانی یا هرچه سریعتر اجبارو ب اختیار تغییر دهید و با سرنوشت نسل جوان امروز و فرداها بازی نکنید و یا من به شخصه از حقم نمیگذرم و شما و تمام دولتتان را به خدا واگذار میکنم ....
خدا جای حق نشسته و تردیدی ندارم که جواب بی عدالتی ها را خواهد داد ......... (2132303) (alef-10)
 
صالح
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۳:۰۴:۳۴
خيلي ناراحت شدم برات . (2035254) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۲۳:۴۱:۱۹
دقیقا درکت میکنم داداش .
نمیگم مثل تو .. ولی درکت میکنم به خدا :( (2036195) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۲۳:۵۲:۲۲
یک اسم مقدس روی سربازی گذاشتن نمیشه در موردش حرف زد.
آقای روحانی شما که دولتتون اسم تدبیر رو یدک میکشه خیلی از صاحب نظران نظامی میگن که این مدل سربازی وقت تلف کردنه.
البته یادم رفت که شما حقوقدان هستید نه سرهنگ
از قدیم گفتن سواره از حال پیاده خبر نداره (2035073) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۱:۳۸:۵۰
اگه وقت تلف کردن نیست چرا کشور های پیشرفته خدمت اجباری سربازی رو برداشتن؟ (2035087) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۳:۲۷:۱۷
من با پسر داییم 4 روز اختلاف سن داریم
من درس خوندن و پشت کنکور و سربازی 7 سال وقتم رو گرفت . کار هم پیدا نمی کنم
پسر دایی بنده سرباز فراری و با تحصیلات دیپلم ردی . مشغول کار هست

ایشون الان یه پرشیا دارن و یه نیمچه سرمایه
من هم یه ماشین حساب کاسیو fx دارم و بدون سرمایه.
کلا معتقدم درس خوندن و سربازی کاملا اشتباهه !!!! (2035101) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۵:۴۱
اتفاقا من سربازی رفتم و از اونایی که فراری هستن خیلی موفق ترم . (2035202) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۳:۳۹:۴۶
خدمت سربازی را همه ی مشمولین به خدمت باید بروند . این دوره هم اموزشی است و هم اماده شدن برای دفاع از کشور . چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح . مربوط به زمان کنونی هم نیست . که موضوع تاریخی است . (2035106) (alef-10)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۰۰:۰۴
ببین با کیا شدیم 75 میلیون :( (2035212) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۳:۴۳:۰۷
جز تلف کردن عمر چیزی نیست...بایدم آقای روحانی اینطور جانبدارانه از سربازی حمایت کنند، نیروی کار مفت و مجانی با حداقل حقوق یا بهتره بگم بدون حقوق! (2035108) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۳:۵۵:۴۴
جناب اقای روحانی خود من تو سربازی با مدرک لیسانس کارم شده بود ظرف شستن و نامه تایپ کردن وقت را به علافی گذراندن
واقعیت این است مه مسئولان نمی خواهند از این جمعیت عظیم برای کارای مفت و بی خود چشم پوشی کنن (2035113) (alef-10)
 
یک جوان
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۴:۱۰:۵۴
به نام خدا
من یک جوان 23 ساله هستم که هم درس میخوانم و هم 3 سال است که در رشته ی تحصیلی خودم دارم کار میکنم
به لطف خدا در کارم بسیار پیشرفت کردم و به روندم ادامه میدم الان با درآمدم میتونم تشکیل خانواده بدم ولی به نظر آقای رئیس جمهور آیا میتونم با درآمد سربازی هم این کار رو بکنم ؟؟؟؟
اگر حدود 2 سال از کارم دور بمونم باز هم میتونم به جایگاهم بر گردم یا نه شاید یتونم به آمار بالای بیکاری کمک کرده باشم ؟!
امیدوارم اگر سربازی مزایایی داره معایب اون هم بررسی بشود
به امید روزی که ..... (2035119) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۷:۲۷:۴۶
از دولت راستگویان توقع نداشتیم
قطعا سربازی آدم رو عقب می ندازه و صد درصد بعد از دوره ی آموزشی بیگاریه. (2035131) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۹:۵۰:۳۷
مسائل و قوانين سربازى مربوط به رياست جمهورى نيست بلكه مربوط به كل نظام است و بايد قبل از همه نمايندگان مردم كه البته نماينده جوانان نيز هستند براى معضل سربازى فكرى بينديشند مدت اموزش نظامى بيش از سه ماه نيست و بيست و يك ماه ديگر به جژ اتلاف وقت فرد سرباز و در مواردى بكارگيرى ان فرد در ادارات و سازمانها و نيروهاى ديگر بدليل تقريبا مجانى بودن حقوق ان سرباز است . به دو دليل شايد اين عمل حرام نيز باشد .
الف - اين كه ان جوان سرباز قلبا و باطنا از اينكه مفتى كار كند رضايت ندارد .
ب- فرصت كارها و شرايطى كه ميتواند در اين دو سال براى او اتفاق بيفتد از او گرفته شده است . (2035138) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۰۹:۵۶:۰۳
روحانی اگه تجربش رو داشتی از این نظرات نمی دادی (2035139) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۰۹:۰۷
تو جامعه ای که بی کاری بعد از تحصیل یک معضل بزرگه معلومه سربازی رو بر نمی دارن چون می گن 2 سالم دوساله بزار دو سال هم به بهونه سربازی بگذره شاید بعدش یه چاره ای برا بیکاریش بشه فعلا سرش گرم باشه تا بعد !!! (2035147) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۲۱:۰۸
تورو خودا این سربازی رو براش یه فکری بکنید، به خدا شده مشکل کلی از جوونا (2035149) (alef-13)
 
غلام
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۳۷:۵۴
با سلام
اصولا نفس اين كار يعني بازديد مقامات از اين نوع مراكز علاوه بر اجر معنوي و سله رحم باعث ايجاد اين روحيه در مردم ميشوند كه ارتباط مستقيم و بدور از تشريفاتهاي معمول اداري دارند و مثل سيره نبوي و ائمه مسئولين بدون ريا عمل كردند خودش از الطاف الهي است.ولي در مورد خدمت سربازي-در هر كشوري يا نيروي داوطلب براي حفض استقلال كشور وجود دارد و يا نيروي حرفه اي .متاسفانه در كشور ما خواسته و يا نا خواست اين مهم را بصورت تلف كردن عمر جوانان نشان ميدهند و لي با تخصصي شدن خدمت و استفاده از تخصص و توانايي جوانان در مقوله نظام وظيفه علاوه بر گسترش بعد انساي و تقويت اصول حفض امنيت كشوربايد از اين استعدادها استفاده كرد بطوريكه در انتهاي خدمت جوانانرغبتي براي ترك اين محيط ها نكنند و راغبتر باشند. (2035154) (alef-10)
 
سیدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۷:۳۶:۰۹
اینکه از تخصص جوانان به درستی در خدمت سربازی استفاده نمیشود٬امری درست است. (2036282) (alef-10)
 
سیدمهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۰:۵۳:۳۸
تا این طرز تفکر برای سربازی باشه امار ازدواج هم پایینه نمیگم سربازی بده اما باید هدفمند باشه الان به سربازی میگن خوب تو ایران که به قول معروف یه جایی بیفتی که بخور بخواب باشه نمگن وقتت مهم تره از این حرفا فقط هم یه نفر هم تو قضیه سربازی دخیل نیست هیچ کدوم از سران نظامی بلند مرتبه راضی نیستن سربازی کم بشه وباید یکی قدرت مجاب کردنو اونو رو داشته باشه محسن رضایی توتبلیغاتش میگفت که کاهش سربازی از اختیارات رییس جمهوری نیست اما شاید بتونم عده ای رو مجاب کنم که مدل سربازی عوض بشه (2035160) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۰۶:۰۰
نتيجه خدمت در جاي بيخطر:عقب افتادن از زندگي
نتيجه خدمت در مرز هاي غربي: مردن از گرسنگي(بس كه به سربازا ميرسن)
نتيجه خدمت در مرزهاي شرقي:(ربوده شدن توسط گروهكها)
ميخوام بدونم اگه بچه هاي مسئولين ميخواستن تو مرزها خدمت كنن اينجوري ازشون محافظت ميشد؟
البته كاري نداريم كه اونا اصلا اين تجربه گرانبها رو در عين اشتياق براي بدست اوردنش از دست ميدن!!!!!!!!!!!!!! (2035167) (alef-10)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۱:۳۶:۴۲
صرفنظر از این که سربازی خوبه یا بد (که چون خانم هستم در موردش نظر نمی دم) رفتار آقای روحانی رو در مواجهه با این جوان و این مسأله، پسندیدم. ایشون می تونست مثل خیلی آدم هایی که می شناسیم، بیخودی دل بچه رو خوش کنه و بگه حالا بررسی می کنیم. یا این که خلاصه چیزی بگه که طرف بیخود امیدوار بشه در حالی که سربازی به نیروهای مسلح مربوط میشه. اما ایشون پدرانه با این جوون رفتار کرد و وعده ی الکی بهش نداد. (2035196) (alef-10)
 
حسین ملایمی
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۱۳:۳۵
جناب آقای روحانی. شما که حقوقدان بودید!!! حرف سرهنگها رو تکرار می کنید؟؟!! (2035222) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۲۱:۰۶
حرف های شما که وقتی سربازی شما تمام شد دولت باید حمایت ویژه ای از شما داشته باشد تا مشغول به کار شوید، حرف درستی است.
عجب پس حرف درستی هست فقط همین (2035225) (alef-10)
 
ارجمند
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۲:۱۹:۱۱
مشكل سربازي و خدمت تغيير روز به روز قوانين است يك روز مي توان آنرا خريد
يك روز 18 ماه است يك روز24ماه
يك روز با كوچكترين مشكل معاف مي شوي يك روز دم مرگ هم بايد به سربازي بروي.بكي كه اصلا يتبم است بايد يه سرياري برود يكي كه فقط پدرش بالاي 60 است ولي كاملا سالم،معاف مي شود (2035224) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۴:۱۸:۱۷
جناب روحانی دیگه امیدی به تدابیر شما نداریم. (2035320) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۸:۲۲:۲۳
من تا دبیرستان تو استانمون از لحاظ تحصیلی جزء اولینها بودم با آرزوهای زیاد ولی سربازی مسایلی پیش آورد که زندگیمو نابود کرد و از همه دوستانیکه جلو بودم عقب افتادم (2035466) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۹:۳۴:۲۰
واقعا متاسفم از این حرفهای اقای روحانی این همه اصرار جوانان مبنی بر وقت تلف کردن در سربازی اجباری باز از دولت مردان ادعا میکنند که سربازی اجباری خوب است و از این حرفها جناب اقای روحانی بپرسید از مشاورانتان که در چند کشور دنیا سربازی اجباری وجود دارد حتی اکثر کشورهای جهان سوم هم سربازی اجباری ندارند خواهشمندم تجدید نظر اساسی در این مورد انجام دهید (2035488) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۱:۲۵:۳۹
بهترین گزینه برا سربازی 6ماه تعلیم نظامی در پادگانهای همان شهر محل سکونت سرباز همین وبس ! (2035546) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۳:۱۳:۴۳
کار که نیست، حداقل بریم خدمت!! (2035606) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۱:۱۵:۱۹
از جمله مهم‌ترین فواید سربازی بهره‌مندی دولت از نیروی جوان ارزان است. بنابراین منطقی است که رئیس دولت از آن دفاع کنه. (2035666) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۱:۳۹:۴۱
سربازی اتلاف نیروی گران انسانی بی هیج هدف کاش میشد یک کسی یه فکر حسابی میکرد .نیروی انسانی گران ترین نیروی کشورهاست باید برای جلوگیری از هدر رفتنش کاری کرد (2035673) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۲:۱۷:۲۰
هزینه های خدمت یک جوان در طول دو سال اعم از هزینه های رفت و امد و خورد و خوراک..بیشتراز 3میلیون است که فشار زیادی به خانواده های قشر ضعیف می اورد (2035741) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۲:۳۹:۵۲
بهترین روش 6 ماه دوره فشرده بدون تبعیض و با نظم رضاخانی و بعد خلاص، ما که دو سال سربازی تنها تنبل و تن پرور تر و کودن تر شدیم (2035751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۳:۲۱:۱۴
سربازی طبق قانون کشور است. برای کشور خدمت کردن خیلی هم افتخار است ( متاسفانه بعضی ها عنوان حمالی و وقت تلف کردن بخ سربازی می دهند)
ولی اینکه بگوییم بعضی ایرادات و نواقصی که دارد، رفع شود، بحث دیگری است. در کل ، خدمت ، وظیفه هر ایرانی است.باید ارزش خدمت را بدانیم و خوب در مورد آن قضاوت کنیم. (2035777) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۶:۲۷:۲۵
سربازی واسه من فقط سیگاری شدن و 1 کوه عقده رو در پی داشت، جایی که هر روز تحقیرت میکنن، هیچ کار مفیدی برای انجام دادن نداری غیر از نگاه کردن به ساعت که کی روز خدمتی لعنتی تمام بشه، 6 ماه بعد از خدمت هم اونقدر از لحاظ عصبی مشکل داشتم که نمیتونستم درست بخوابم، سربازی فقط 2 سال وقت تلف کردن نیست 10 سال آدمو از زندگی عقب میندازه (2035890) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۶:۳۳:۰۳
حالا که بدترین روزهای عمرمو دارم تو سربازی میگذرونم میفهمم که بدترین اشتباه زندگیم تا اینجا رای دادن به روحانی بوده... (2035894) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۶:۳۶:۲۸
بَر یعنی سود و برده یعنی كسی كه سود می‌دهد. بنده هم یعنی كسی كه بسته شده یا بند به دست و پایش است».[1] «برده انسانی است كه قانون، او را در ملك دیگری می‌داند، در شدیدترین حالت، او كاملاً فاقد حقوق و صرفاً یك مال منقول است.»
این تعریفی از من سرباز است (2035895) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۰۱:۱۷:۱۸
عالی بود! (2036242) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۷:۳۲:۰۸
تاریخ زندگی من به دو دوره قبل و بعد از سربازی تقسیم می شود. قبلش خیلی با انگیزه بودم و اگر سربازی نبود الان هیئت علمی بودم. بعد از سالها بی کاری الان کارمندم و رئیسم 5 سال از من کوچیکتره و خدمت هم نرفته!!!!!! (2035932) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۷:۵۰:۰۲
بله اقای روحانی شما دیگه چرا ! این امار ا چیه !بیشتری کشورا خدمت اجباری دارند؟ بوالله مطءنم که ابچه شما و همقطاراتون هیچ وقت معنی بیکاری بعد از خدمت رو نمی دونند! برادر من تو دیگه واقعیات جامعه رو پنهان نمی تونی بکنی (2035947) (alef-13)
 
امیدوار
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۲۱:۳۰:۵۲
اکه مثبت ببینید، تجربه خوبی است. اکه سخت بگیرید، سخت تر می گذره. هرچند موضوع نسبی است و بستگی داره که کجا خدمت کنی. اما وقتی باید بری ، بهتره که بری تا بیش از این عقب نیفتی. من سربازیمو با سه تا ستاره مشهد بودم و اثر توجهات حضرتش تا حالا در زندگیم دیده شده ... (2036120) (alef-10)
 
سلمان
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۰:۳۹:۳۳
سربازي نه نظم اموزش ميدهد ن درس زندكي به كسي ميدهند حتي يك اموزش نظامي با ارزش نيست جارو دستت ميدن كه بركهاي پادكان رو جمع كني صبحانه و نهار يك كروهبان يا افسر بيسواد رو تامين كني براي يك ساعت مرخصي التماس هزار كس و ناكس رو بكني نابودي سواد و اطلاعات علمي است هيچكس مرد كه نميشود بلكه بايد مواظب باشي معتاد يا سيكاري نشي محيط بسيار بد با هزار اموزش بد است نه اقاي روحاني با شما موافق نيستم شما از وضعيت پادگانها خبر تداريد (2037112) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.