نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49653
مغز پسته‏اي‏
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۴
اواسط هفته گذشته يكى از دوستان سبز كه مديرمسئول يكى از روزنامه  هاى مغز پسته اى است بعد از مدت ها زنگ زد كه: «جمعه ببينيم همو!» گفتم: «در خدمتيم» گفت: پس ميدون امام حسين(ع) قرار بذاريم، چون ما قراره سجاده مونو اونجا پهن كنيم!



ديروز آن دوست عزيز را كه زيارت نكردم، ولى از ديدار خيل نمازگزارانى كه صفوفشان در خيابان طالقانى به ميدان فلسطين هم نرسيده بود محظوظ شديم.



نمازگزارانى كه بسياريشان پس از خطبه هاى سبز آقاى رفسنجانى و پيش از شروع نماز به سمت منازلشان در شمال تهران راه افتادند.



هولوكاست سبزى كه جريان روشنفكرى ايران در ائتلاف با سرمايه دارى داخلى و خارجى براى سوزاندن و انكار ۲۴ ميليون ايرانى مسلمان آغاز كرده است، ديروز شكست سنگينى را متحمل شد و به رغم فراخوان گسترده و در اختيار داشتن شبكه هاى متعدد ماهواره اى و اينترنتى و پيام هاى حماسى «رهبران جنبش مغز پسته اى» حتى نتوانست ۵ درصد رايى را كه در انتخابات تهران به دست آمده بود به اين نمايش سياسى تبليغاتى بكشاند.



اگرچه اين شكست را از زواياى گوناگون سياسى و جامعه شناختى مى توان تحليل كرد، اما سطح تحليل را مى توان تا عمق مبانى معرفتى نظام جمهورى اسلامى پيش برد. مبانى اى كه ريشه در قرآن و سيره انبياى الهى دارد و استحكام خود را از جايى مى گيرد كه دست هيچ متوهم زياده خواه و برترى طلبى ياراى خدشه در آن ندارد.



نماز در منظومه معرفتى آرمانى دين نقشى كليدى و محورى دارد. قرآن در كنار تبيين و تشريع اصل نماز، صفاتى را براى نماز و نمازگزار واقعى برشمرده است كه راه سوء استفاده از اين شعار مهم دين در جوامع بصير و هوشيار را بسته است.



جامعه ايران سى سال پس از انقلاب اسلامى كه مهم ترين غايتش بيرون كشيدن اسلام ناب از زير آوار اسلام آمريكايى با همه وجوه متحجر، التقاطى، سلطنتى آن بود به بلوغ رسيده است كه امكان ايجاد فتنه در آن با درآميختن حق وباطل و سوءاستفاده از مظاهر و شعائر دين به حداقل رسيده است، چرا كه رويكرد انقلاب اسلامى به دين، رويكرد منظومه اى و جامع است و دين انقلاب اسلامى، همه «دين » است و ده ها هزار تن از بهترين جوانان ايران خون خود را نثار اين قرائت از دين كه قرائت اهل بيت عليهم السلام است كرده اند.

سوره معارج نمازگزاران را اين گونه معرفى كرده است:



المصلين الذين هم فى صلاتهم دائمون و الذين هم فى اموالهم حق معلوم اللسائل و المحروم؛



نمازگزاران كسانى هستند كه هميشه نماز مى گزارند (نه آنكه براى حفظ منافع طبقاتى يا شخصى شان به نماز روى بياورند) و در اموالشان حتى براى محرومان و مستمندان قائلند (نه آنكه حق محرومان و مستضعفان را هم براى خود بخواهند)



نماز و زكات در ادبيات قرآنى در كنار هم  هستند. يكى اتصال ملكوتى فرد است با خدا و ديگرى اتصال ملكوتى فرد است با جامعه. ارتفاع از عالم ماده و نزديك شدن به خدا با فاصله گرفتن از مردم و ايجاد طبقه ممتازه مرفه در كنار دره هاى فقر ممكن نيست و نماز واقعى ملازم هميشگى دغدغه ديگران داشتن و تنها به منافع شخصى و طبقاتى خود نينديشيدن است:



«اقيموا الصلواه و اتوا الزكوه» و «و يقيمون الصلوه و يوتون الزكوه» بارها و بارها در قرآن تكرار شده است و نيز «يقيمون الصلوه و ممارزقناهم ينفقون»

 

حركت انفاق كه جنبش جامعه مؤمنين براى پر كردن فاصله هاى اقتصادى است از ويژگى هاى اصلى نمازگزاران در قرآن محسوب مى شود.

 

جالب اينجاست كه بسيارى چالش هاى انبياى الهى نيز بر سر همين قرائت از «نماز» و رابطه با خدا پيش مى آمده است. هنگامى كه شعيب(ع) خطاب به منكران آنها را به «قسط» و عدالت و شهروند درجه دو نخواندن ديگران دعوت مى كرد آنها خطاب به وى مى گفتند:



«اصلوتك تامرك ان نترك ما يعبد ءاباؤنا او نفعل فى اموالنا ما نشاء» يعنى: «آيا امتداد نماز تو به دخالت در امور مالى شخصى ما مى رسد؟» (سوره هود ۸۷)



نماز واقعى ربط وثيقى با مساله ولايت و حكومت در قرآن دارد:



«انما وليكم الله و رسوله و الذين امنو الذين يقيمون الصلوه و يؤتون الزكوه و هم راكعون».



در آيه ولايت، حكومت دينى حق نمازگزاران واقعى است. يعنى آن كه نماز را بهانه و دستاويزى براى فرار از مسؤوليت هاى اقتصادى دينى نمى كند، تا چه برسد بهانه اى براى دفاع از اختلاف طبقاتى و منافع طبقه ممتازه.



اميرالمؤمنين(ع) از اين جهت به ولايت برگزيده مى شود كه نمازش با دغدغه محرومان و بيچارگان همراه است و ولايت در مفهوم قرآنى پاسدار جامعيت دين است: معنويت در كنار عدالت و عدالت در كنار معنويت.

نمازى كه در منظومه معرفتى آرمانى قرآن و مكتب اهل بيت(س) تبيين شده است قابل بهره بردارى و سوء استفاده از سوى طبقه ممتازه و زياده خواه نيست، اگر چه همواره اين تمنا از سوى برترى طلبان و زياده خواهان وجود داشته است.



ماجراى مسجد ضرار كه به دستور پيامبر (ص) تخريب شد گوشه ديگرى از اقدام عملى رسول خدا (در كنار تبيين نظرى نماز قرآنى) براى مقابله با توطئه گران است.



در نماز جمعه مستحب است كه سوره جمعه و سوره «منافقون» خوانده شود كه ضمن حفظ وحدت جامعه اسلامى از رخنه منافقان (با صفات پيچيده و ظاهرسازى ها و رياكارى هاى متنوعشان) به فضاهاى ناب و منزه دينى جلوگيرى كند.



اما سوره ديگرى در قرآن است كه شايد مى توانست در نماز جمعه ديروز همان كاركرد را داشته باشد:



بسم الله الرحمن الرحيم

ا رايت الذى يكذب بالدين فذلك الذى يدع اليتيم ولا يحض على طعام المسكين فويل للمصلين الذين هم عن صلوتهم ساهون الذين هم يرائون و يمنعون الماعون

... پس واى بر نمازگزارانى كه در نمازشان سهل انگارند.

آنها ريا مى كنند و از برخوردارى محرومان از امكانات اوليه هم مانع مى شوند. 



شكست ديروزمغز پسته اى ها جلوه ديگرى از بى فرجامى پيوند زدن دين با منافع طبقه ممتازه است . بدعتى از سوى سردمداران اين جنبش كه عمق فاصله آنها با مبانى انقلاب اسلامى را آشكار تر كرده است . انقلابى كه امامش آن را انقلاب مستضعفان و پابرهنگان مى نامد نمى تواند ابزار دست رياكاران مغز پسته اى براى تحقق توهمات برترى طلبانه طبقه ممتازه شود .و آنها دير يا زود خود را مجبور خواهند ديد كه براى دفاع از منافع كاستى و طبقاتى شان ادبيات جديدى دست و پا كنند.



مرتبط:

مطلب وارده/ نماز جمعه؛ چرا نفی حضور؟



 
 
حنانه
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۲۴:۳۳
و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین (183423)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۲۶:۵۶
آقای مغز بادامی...من نه طرفدار رفسنجانی هستم ونه طرفدار موسوی،اما در مورد آقای کروبی باید بگویم که او هر چه باشد یک روحانی است ونباید به او تعرض می شد.شما که تا حالا زخم دیده از بارها رای نیاوردن هستید به چه حقی مخالفان آقای احمدی نژاد را شمال شهری می دانید.تا کی می خواهید چشم خود راببندید وهر چه می خواهید بگویید.از خدا بترسید.آقای احمدی نژاد دارد همه را به پرتگاه می کشاند.روزی می آید که سیلی حقیقت شما را بیدار می کند.قرآن را نیز دستاویز قرار ندهید چون ما امثال شما را از زمان خوارج به یاد داریم.بس است دیگر.بس است... (183426)
 
محمد صالح
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۰:۰۲
خوب شد یک آدم 1400 ساله پیدا شد که خوارج رو به یاد داره! و حتما هم یادش هست که خوارج به دلیل سرپیچی از اوامر ولایت به این نام خوانده شدند . حال خودنان قضاوت کنید که خوارج چه کسانی هستند ؟ (183470)
 
هر چی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۱:۵۵:۰۲
سلام
این نوع برخورد کاملاً طبیعی و قابل پیش بینی بود. همیشه هر کسی مخالف شماها باشه بد و غیر حق و مفسد فی الرضه و فقط آدم خوبا شمایید و بسخدا مرو فقط شما شناختید، پیامبر و ران رو شما فهمیدی و به مستضعفان شما کمک کردیدو .... به چه حقی به خودتون اجازه می دید بگید کسانی که دیروز نماز خوندن دفعه اولشون بود و برذای منافعشون خوندن. شما رو فقط و فقط به خدای خوب و مهربون و انعطاف پذیر و رحمان و رحیم و مقتدر و عزیزم می سپارم. این چندمین نوشته ام ام چون به حس چشایی دبرا خوش نمی یاد خوشبختانه تو این سایت واقعاً مخوف و تاریک چاپ نمی شه.لطفاً پایین صفحه نوشتن نظرات بنویسید نظراتی که حرف ما رو تکرار کنه به زودی چاپ می شه (184216)
 
آ مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۰:۴۹
يه سوال : چرا قبل از نماز جمعه آموزش نماز جمعه رو بعضي از سايتها گذاشتند .
البته توي تصاوير هم كسايي هستند كه بهشون اينجوري آموزش دادند كه با كفش نماز خوندن باعث ابطال نماز نميشه .
فك كنم فتواي جديده . (185845)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۶:۱۹
امثال شما را هم از صفين به ياد داريم. شما هم لباس پيامبر را دستاويز قرار ندهيد. (183586)
 
محمدرضا روزبه (تحليل گر قديمي سايت)
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۳:۲۱:۱۸
اولا خوارج كسايي هستن كه بدون منطق هم از مسير دين خارج شدن

هم از مسير قانون خارج شدن

دوما خيل عظيم موسوي ها از قشر مرفه هستن نه همشون .. اين ديگه كاملا مشخصه و بنده كه اهل مشهد هستم اين چيزا رو تو شهر خودم ديدم و تهران جاي خود

در ضمن قرآن اونقدر هم بي بنيه و ريشه نيست تا بخواد دستاويز حرف كسي بشه و اين آدما هستن كه به خاطر برداشتشون ميخوان يك حرف رو چه درست چه غلط به كرسي بنشونن

در شمن من به اين متن در كل معترض فقز به اين خاطر كه جهان شمول صحبت كرده نه جز به جز
اما در كل تمامي حرفها خوب و درست بود اما در مخاطب مشكل داشت

در ضمن كسي از آينده خبر نداره
شما خودتم ميدوني تصميمات رئيس جمهوري حالا هر كي مي خواد باشه اولا از هيأت دولت تصميم گيري ميشه

بعدش بعد از چند مرحله ميرسه به مجلس كه فوريت بگيره يا نگيره .. تصويب بشه يا نشه

شما نگراني ..قبول .. اما نميتوني بگي رئيس جمهور نيست

چون اكثرا بهش راي دادن و همه جا يه عده مخالفن و عده موافق
يه عده هم بدون منطق يا با منطق دم از تقلبي ميزنن كه يه سند هم ندادن از ادعاشون

پس اين بحثارو تموم كنين بچسبين به پيشرفت خودتون .. پيشرفت كشور از خود شماها و من شروع ميشه نه صرفا رئيس جمهور

منطق اينو ميگه .. پس تموم

در ضمن مخالفي و ميخواي راي بدي درست
اما اگه واقعا مردي جواب منطقي بده به پيامم
همه بلدن راي بدن .. كي بلده منطقي حرف بزنه ؟ (184431)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۳۹:۵۸
من هم درباره موضوع با شما موافقم اما ای کاش از عبارت مغز .... استفاده نمی کردید که در همین تعالیم روح بخش از کاربرد عبارات تمسخرآمیز درباره دیگران منع شده ایم: لا یسخر قوم من قوم (183434)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۰:۱۰
اتفاقا مغز پسته ای اشاره فوق العاده ظریفی دارد به باغهای پسته کرمان که مغز مالی عالیجنابان را تشکیل میدهد و تصادفا با رنگ تزویر موسوی همرنگ است (183490)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۷:۳۴
کجای کاری؟
رشوه های استات اویل و توتال خیلی بیشتر از باغهای پسته عایدی داره عزیزم
راستی مضنه یورو چنده؟ (183539)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۷:۳۱
مغز پسته اي يه جور رنگ سبزه. موج سبز نه تمسخر. (183591)
 
پویا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۱:۰۱:۴۴
اقایان فقط به آن بخشی از تعالیم روح بخش را که \"پول توش باشد\" تمسک میجویند آن هم چه تمسکی. نان میخورند از این راه (184752)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۴۰:۳۹
در اینکه نماز جمعۀ دیروز دستاوردی برای پدید آورندگانشان نداشته هم اکنون نیز شکی نیست و یا لااقل در آیندۀ نزدیک دیگر شکی باقی نخواهد ماند، اما چیزی که خنده دار و بهت آور است عنوان حضور 5/2 میلیونی در نماز دیروز است که حتی یکی از سایتهای منتسب به آقا زاده ها که سواد ریاضی خود را به رخ کشیده، گفته است که اگر در هر متر مربع 3 نفر(!) حضور پیدا کنند و با مساحت چنان و چنان میشه انقدر!
اما برای اونهایی که صدها میلیارد، صدها میلیارد، پول خرده، جماعت 5/2 میلیونی اندازۀ صف اتوبوسه!

5/2 میلیون نفر یعنی جمعیت 25 استادیو آزادی، یعنی جمعیتی بالغ بر 2 برابر نیروهای مسلح در حال خدمت، یعنی جمعیتی در حدود جمعیت شهرستان کرج، یعنی اینکه از هر 28 ایرانی یک نفر در نماز جمعۀ دیروز تهران شرکت کرده است!
بعضی ها واقعاً مردم رو چی فرض کردند؟!

اما ما از این موضوع استقبال میکنیم که عده ای از نمازگزاران، دیروز به خاطر آقای موسوی هم که شده، اولین اقامۀ نمازشون رو بجا آوردند تا برای آقای موسوی باقی الصالحاتی باشد، انشاالله! (183438)
 
برای موسوی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۴۸:۲۹
بعد از یکهفته هیاهو و تبلیغات شبانه روزی لس آنجلسیها و صدای آمریکا وقتی پنجشنبه شب دیدم موسوی گفت که در این بازی شرکت میکند، خیلی ناراحت شدم.
آقای موسوی ، اگر میخواهی اعتراض مدنی هم بکنی بکن ولی خدت برنامه بریز و خودت باش نه مهره برنامه ریزان لس آنجلسی و واشنگتنی (183422)
 
آیدین صبور
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۵:۴۴:۲۳
المصلين الذين هم فى صلاتهم دائمون و الذين هم فى اموالهم حق معلوم اللسائل و المحروم؛

نمازگزاران كسانى هستند كه هميشه نماز مى گزارند (نه آنكه براى حفظ منافع طبقاتى يا شخصى شان به نماز روى بياورند) و در اموالشان حتى براى محرومان و مستمندان قائلند (نه آنكه حق محرومان و مستضعفان را هم براى خود بخواهند)

ببخشید من عربیم خیلی هم بد نیست ولی شک دارم ترجمه یک خط آیه شریفه سه سطر شده باشد تازه در متن عربی پرانتز هم ندارد نکند نگارنده جان مفسر قرآن هم هستند یا از علم جدید تفسیر به نفس استفاده کرده اند، بعد آنوقت کدام منافع شخصی ما در این نماز جمع بود کتکش یا اشک آورش سانسور کن بازم خجالت نکش (185291)
 
یبات
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۰:۲۴
دیشب بی بی سی و وی او ای خودشونو کشتن تابگن انبوه جمعيت اطراف دانشگاه بي نظير بود
تصاویرشان حداکثر تجمعات هزار نفری را نشان میداد (183424)
 
امیر حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۲:۳۰
آقای بیات شما هم مگه BBC می بینید؟
باز خدا رو شکر که به تصاویر صدا و سیما استناد نکردید چون اون ها همون چند هزار نفر رو هم نشون ندادن!
در ضمن دوست من شما اگه دیروز اونجا تشریف داشتید می دیدید تعداد پلیس و نیروی انتظامی خیلی بیشتر از این حرف ها بود که می گید دیگه مردم که جای خود! (183498)
 
م بیات
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۵:۵۴
امیر حسین عزیر
سلام این که شما از فرانسه چطور تونستی همه پلیسها و همه نمازگزاران دیروز در تهران را ببینی و با هم مقایسه کنی، بماند...
ولی برادر عزیر، وقتی اوباش از تجمع طرفداران موسوی* سوء استفاده می کنند و اتوبوسها را به آتش می کشند و به من چادری حمله می کنند**، خوب طبیعی است که نیروی انتظامی برای کنترل امنیت و جلوگیری از اغتشاش حضور زیادی داشته باشد.

* نمی گویم این کارهای اوباشی گری زا طرفداران موسوی انجام میدهند چون خیلی هایشان واقعا اینکارها را نمی کنند.

**من خودم به عنوان یک دختر چادری در ساعت 6.5 عصرسه شنبه 30 خرداد وقتی برای دندانهایم به مطلب دکترم در خیابان مطهری رفتم مورد حمله همین بی حیاهای --- قرار گرفتم و با کمک یک راننده تاکسی از دست آن جوان وحشی سبزپوش فرار کردم و خدا می داند تا چند روز از ترس می لرزیدم.

این را هم بگویمکه خدا لعنت کند باعث و بانی نا امنی ها را (183537)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۰:۴۶:۲۲
سلام
سخنان شما در واقع همان سخنان اکثریت ملت است (184703)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۰:۱۷
حالا حمله کردن کاری هم شد؟ (186328)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۵:۰۵
آقاي امير حسين آي پي شما كه از فرانسه متصل شده. شما چطوري تو نماز جمعه بوديد؟ نكنه طي العرض كرديد؟ (183580)
 
حمیدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۹:۴۵:۳۰
چطور شماهایی که همانند آقای احمدی نژاد و اطرافیانش آقای رفسنجانی را قبول ندارید و از هر تلاشی برای کوباندن او و خانواده اش دریغ نکردید در نماز جمعه شرکت کردید.
مگر نه اینکه پشت سر کسی که قبول نداری نماز خواندن صحیح نیست.
پس شما هم برای مقاصدی از پیش تعیین شده( و نه فقط برای خود نماز جمعه) در آن شرکت کردید.
غیر اینه؟ (184114)
 
رعنا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۴۴:۳۷
حضرت علی (ع)هم قریب به 25 سال پشت سر خلفای جور و ملعون ان زمان نماز خواند حضور افرادی مثل ما هم در نماز جمعه برای اینست که فرصت به مخالفان حیدر ندهیم (185511)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۲۲:۱۶:۵۶
در اجوبه‌الاستفتائات (آيت الله خامنه‌اي) آمده، اگر بدانيد امام جمعه عادل هم نيست، براي كسب فيض نماز جمعه پشت سر او نماز خواندن ايرادي ندارد. (185700)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۳۹:۴۷
سلام
لازم است بدانيد
امام جمعه موقت به حكم ولي امرمان منصوب است
تا اين حكم از سوي حضرت ايشان لغو نگرديده باشد ما خود را ملتزم به آن مي‌دانيم (186813)
 
امین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۹:۲۷
طی الارض است عزیزم نه طی العرض (186474)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۸:۳۹:۰۳
متاسفانه شما چشم و گوش خودتان را بسته ايد چه در مقابل صداوسيماوچه در مقابل شبكه هاي ماهواره اي (184044)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۰:۳۸:۰۴
che rabti dare?
mage mardom raft boodand dava ke az police betarsand?
na salamati rafte boodand namaz, pas kasi(vase namaz khoondan) kari be kareshoon nadasht. (184347)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۱:۴۲
برای موسوی متاسفم که ته مانده هوادارانش این ---- ها مانده اند (183444)
 
محمد صالح
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۲:۲۹
ببین دنیا طلبی با آدم چه میکنه ؟ کسانی که به عمرشون حتی یک بار صدای نمازجمعه رو هم نشنیده بودن و اصلا نمیدونستن نماز جمعه چند رکعته حاضر میشن برای رسیدن به خواسته دنیایی و غیر شرعی خودشون (یعنی تضییع حق 24 میلیون انسان آزاده) ، دست به دامن این فریضه الهی بشن ! و فقط زمانی نام این فریضه عبادی سیاسی رو در سایت ها و مجلاتشون میارن که به نفع دنیای ظلم گستر خودشون باشه ! (متشکرم از مطلب زیبا و به جایی که در سایت درج کردید) (183446)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۹:۵۳
من که سی ساله نماز می خونم اينقدر غره نشدم که ديگران را از نماز خواندن منع کنم چه نماز جمعه چه نماز مستحب. ايا شما که اينقدر به نمازگزاران برچسب ميزنيد واقعا نماز می خوانيد يا حرفش را می زنيد. خدا رحم کند لابد الان فکر ميکنيد براتون بهشت را هم رزرو کردند. (185492)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۲:۴۲
من با این که در تهران نیستم، اما با ویژگی که رسانه میلی دیدم،مطمئن هستم اگر تعداد نمازگزاران کم بود بارها با هلی کوپتر فیلم برداری می کردید تا آبروی هاشمی و موسوی را ببرید.
تازه مگر شما آن روزی که جمعیت از آزادی تا فردوسی بود را اعتراف کردید؟ (183448)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۴:۰۱
مگر شما آنروز که به قول شما از آزادی تا فردوسی جمعیت پر بود در تهران بودین ؟
یا از سایت ها خوندین؟ (184247)
 
محمدرضا روزبه (تحليل گر قديمي سايت)
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۳:۲۹:۳۸
اتفاقا واسه همين اين كارو نكردن كه آبروشون نره ديگه

مگه يادت رفته صدا و سيما هر كاري كنن يه چي بهشون ميگن .. اينم ميكردن ميگفتن دارن آبروي اينارو از دستي ميبردن

در ضمن در شعت اين سخنراني نيست كه به جمعيت كمش اشاره بشه

و از همه مهمتر .. شما هم در تهران و نماز جمعه نبودين كه روي زمينو ببيني چه برسه به تصاوير هوايي ساختگي ذهن خودت

ممنون هم وطن ... ايكاش آدمهاي قدرتري اينجا مطلب بنويسن تا آدم به چالش كشيده بشه و جوابي كه ميده به دلش بشينه

اينا بچه بازيه (184434)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۴:۱۳
آقای تحلیل گر قدیمی، فکر میکنم همه ما تلاش جناح اصولگرا و یا حداقل برخی از اعضای این جناح را در حفظ آبروی هاشمی در جریان مناظر ه ها و حتی واکنش به همین نماز مورد بحث دیده باشیم. در ضمن نظریات موافق یا مخالف با هر کامنت نشان دهنده بچه گانه بودن یا نبودن آن نظر است. (185461)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۵:۰۶
لطف ميكنيد بفرمائيد تحليل گر قديمي سايت يعني چي؟ من حداقل 10الي 12 نظر شما را خوندم ولي چيزي بنام تحليل از اون برام مسجل نشده يك مقدار از اين توهمات خارج بشيد بد نيست در ضمن شما مگر تو نماز جمعه اين هفته بودين؟اگر بودين و از طارفداراي دولت محترم بودي اونجا ميتونستي از طريق حضوري اظهار نظر كنيد براي طرفداراي موسوي برادر خوبه انسان مقداري سر بزير باشه تا پر هياهو اينجوري خودت و همفكرات رو زير سئوال ميبري ميدوني چرا كسي به شماجواب نميده و فقط راي مخالف دشت ميكنيد ؟من به شما ميگم براي اينه كه اساسا چيز خاصي نمگين كه قابل بحث باشه
خدا هم من و هم شما رو هدايت كنه (186651)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۳۴:۰۴
حتی نماز جمعه ای که آقای خامنه ای بعد از انتخابات امامت کرد هم با هلی کوپتر فیلم برداری نشد که بخوان نشون بدن جمعیت زیاد بوده.
من یادم نمی یاد به جز راه پیمایی 22 بهمن، از تجمعاتی با هلیکوپتر فیلم برداری کرده باشن حتی نماز جمعمه. مطمئن نیستم.  (184544)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۰:۵۳
اگر فاصله میدان آزادی تا میدان فردوسی حدود 15 کیلومتر باشد که نیست
و اگر در هر متر 4 نفر آدم بایستند که نمی شود
خواهیم داشت
15 ضربدر 1000 ضربدر 4 مساوی با شست هزار نفر
اگر بگوییم این صف در سه ردیف ایستاده بودند خواهیم داشت صد و هشتاد هزار نفر
و اینها در صورتی است که تقاطع ها را حساب نکنیم
بروید یک حرف دیگر پیدا کنید.
با تشکر ار الف بهترین سایت خبری ایران (186329)
 
سادات
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۶:۲۱
بار الها ، بر محمد و آل محمد رحمت فرست و منافقان و فرصت طلبان و قدرت طلبانی را که به خاطر منافع خود حضور مردم و منتخب مردم و حق مردم را ضایع میکنند نابود و دل آقایمان را خوشنود فرمای .

جناب آقای موسوی اصلاحات دیگر چقدر خون می خواهد تا زنده بماند !
خاتمی دیروز کجا بود !
چرا کروبی و هادی غفاری را به جای شما کتک زدند !

آیا فریاد \"ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند\" و یا \" خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست \" را نشنیدید!

عاقبت مسیری که در آن حرکت میکنید بسیار روشن است .

ما در نماز جمعه جمعیت حامیان شما را دیدیم و به واقعیت تقلب در انتخابات پی بردیم ! (183453)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۱:۵۷:۰۵
ashnaii ba simaye nevisande:
http://www.iricap.com/author.asp?id=459 (183454)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۱:۴۴
تو همون دوستی هستی که سجاده ات تو میدان امام حسین پهن کرده بودی سیمای نویسنده خوب بود چون خدا آفریده واحسن الخالقینه (183573)
 
محمد علي
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۰۱:۱۹
بابا اينقد نگين صف خيابون طالقاني به ميدون فلسطين هم نرسيد! چون اصلا داخل دانشگاه پر نشده بود و خيلي ها که تو خيابون قدس نماز خوندن صفشون به امام وصل نشد. حياط دانشگاه تقريبا يک پنجمش هم پر نشده بود. (183460)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۷:۴۷:۳۱
من خودم خونه ام مشرفه به میدون فلسطین و همه میدون پر پر بود همه هم سبز بودن (184473)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۱۷:۵۱
میدون فلسطین آلمان (185478)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۰۶:۵۱
من واقعا دیروز ولایتمداری رو دیدم

لذت بردم از صحبت های آقای تقوی سخنران قبل از خطبه ها که با بیان صحیت های مقام معظم رهبری در باره آیت الله هاشمی همه رو به حفظ وحدت تشویق کردند و با زبون بی زبونی گفتندکه مردم کسی بی احترامی نکنه
آیت الله مکارم شیرازی هم از مشهد مردم رو به حفظ وحدت و دوری از گفتن شعارهای تفرقه انداز دعوت کردند
که دیدیم نمازگزاران همیشگی و یاران همیشه جمعه های انتظار تهران به اون گوش دادند.

ولی امان از بعضی ها که حتی ...

به هر حال خوشحالم که ولایت مداری هنوز هم حرف اول رو میزنه و سخنان رهبر فصل الخطاب ملته

اون دوستامونم که با شعارهاشون و خوندن شعر یار دبستانی من حتی وای نیستادن نماز آقای هاشمی تموم شه خوش باشن

و همه بدونن آقای هاشمی تا زمانی که رهبر عزیزمون از ایشون حمایت میکنند تو دل همه ما هست

دوستان توهم برشون نداره آقای هاشمی رو رودر روی نظام قرار دارند

من کاری ندارم که سبزها چی فکر میکنند

دلشون به چی خوشه

ولی دیدیم دیروز مردم نمازگزار تهران اونها که با باد و بارون و آفتاب میان نماز برای این مملکت و حفظ ولایت و ایران حاضرن تو دمای 40 درجه بشینند و به حرفهایی گوش بدهدند که شاید زیاد به مزاقشون خوش نیاد ولی برای حفظ حرمت نماز جمعه حفظ اصل نظام یه شعار نامربوط ندند و بیشتر از حتی همون سبز ها و پسته ای ها به سخنان خطیب گوش بدهند و با کف و سوت سخنان خطیب رو قطع نکنند

واقعا لذت بردم

از این همه شعور و درایت مردم

اجرتون با پروردگار عالمیان که در حفظ دین اون با کسی تعارف ندارید (183465)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۹:۳۹
جسارتا\" ملت تا امروز هم به خاطر انقلاب در خیلی از نمازهای جمعه شرکت کرده اند در حالیکه به بی عدالتی امام جماعت واقف بودند! اگر امام جمعه (رهبری) دستور دهند ملت در همان نماز جمعه خائنین ملت را رسوا می کند. (184251)
 
محمد علیاری فارغ التحصیل
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۰۷:۰۰
هفته قبل با یه دوستم باید برای آخر هفته قرار میگذاشتم. به شوخی گفت پنجشنبه نمی تونم جمعه هم باید
برم نماز جمعه!
منم که برنامه ریزی و تبلیغات بیسابقه موسوی چی ها و حامیان خارجی شان را دیده بودم به شوخی بهش گفتم. باشه بیا تا اینبار یه جوری بزنمت که سبز و آبی ات قاطی بشه!

البته به شوخی گفتم ولی اگه پاش برسه و اوباش موسوی چی بخواندوباره شلوغ کنن و بیان اتوبوس آتیش بزنن خداشاهده این بار پوتین می پوشم فانوسقه می بندم و میام تو خیابون اساسی حالشونو جا میارم. چون مث اینکه حرف حساب و استدلال حالیشون نمی شه. یه ماهه میگیم شومایی که میگین تقلب خوب مدرکتون رو بدین ولی فقط لفاظی و کلی گویی.

چاره اینجور آدما بی اعتناییه ولی اگه خواستن دوباره به امنیت عمومی آسیب بزنن دیگه چاره شون کتکه (183440)
 
ب ی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۳:۱۸
باهات موافقم ولی فکر می کنم این باقی مانده طرفداران موسوی این 35 روزه اونقدر در گوششون از تقلب گفتن که دیگه هیچ استدلالی را نمی شنون
به نظرم بهتره قبل از اینکه به کتک متوسل بشیم، این صدا و سیما بی خاصیت را از خواب بیدار کنیم تا مناظره بگذاره و حداقل به اندازه تبلیغات خارجی ها ، به شبهه ها پاسخ بده (183507)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۴:۲۲
عزیزم
چوب خدا صدا نداره وقتی بخوره دوا نداره رو مامانت یادت نداده یکم به خدا توکل کن صبور باش صبور اونا هم خواهر برادر های ما هستن دوستشون داریم اینو فراموش نکن ما هم اشتباه میکنیم فقط امیدوارم قابل جبران باشه (183565)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۸:۰۴
خواهروبرادرای ما اتوبوس آتیش نمیزنن و چادر هم از سر کسی نمی کشن. سنگ پرانی نمی کنن. بانک آتیش نمی زنن. سطل آشغال آتیش نمی زننو خودپردازارو خورد نمی کنن....
بازم بگم؟

خیلی از طرفدارای موسوی اهل منطقن و حالا که دیدن این مرد لجباز دلیلی برای تقلب نداره، آتیششون خاموش شده ولی اینهایی که آشوب به پا می کنن فقط زبان کتک حالیشون میشه (183619)
 
دهاتی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۲:۰۱:۴۷
سعی شده که معلوم نشه کی بوده! وکی زده!والا صداوسیما سانسور نمیکرد
همان لباس شخصیت را بپو شی وکتونی بپوشی که اگه جا ماندی بتونی خودتو برسانی.مواظب خودت باش شست پات تو چشت نره! (184226)
 
هر چی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۲:۰۲:۳۶
ناز نفست. چه شیرین گفتی.هموطن این چه لحن حرف زدنه؟ یه بار از خودت پرسیدی چرا این جماعت به بی بی سی رو آوردن. هر وقت خواستید به راحتی شادی کردید، هر وقت هر چی به هر کی خواستید گفتید، کجا گفتید اگه کسی مخالفتی، نه، سوالی داره بیاد بپرسه؟ از محیط کار گرفته تا هر جا که پای دولت توشه، نمی شه یه سوال پرسی. نمی شه پرسید بابا مگه انسان جایز الخطا نیست؟ این جماعتی که شما دنبالشونید چرا نمی خوان یه لحظه فکر کنن آدمن، به جای فرشته؟ یعنی از خدا به اینا وحی می شه که اینقدر به خودشون ، به کارشون، به حرفشون مطمئنن؟ اگه شما 24 میلیلونید، ماهم اصلاً 1 میلیون، مگه ما چی می گیم؟ بد می گیم که تا کی خفقان و ابهام در میان جملاتی که سراسر دم از زلالیت آب زمزم می زنن؟کجاست جایی که رعیتی سوالشو بدون ترس از حکما بپرسه؟ شما رو به خدا بگید. کجاست؟ (184229)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۶:۵۷:۲۴
شما بد نیست برای اینکه خیلی احساس خفگی نکنید و فریاد ها رو بشنوید یه سری به اعتماد، اعتماد ملی، صدای عدالت، سرمایه، تحلیل روز، آفتاب یزد، ایلنا، تابناک و ... بزنید. فریاد که خوبه علنا فحش میدن.
نکنه می خواید برید وسط خیابون فریاد بزنید تا احساس خفگیتون از بین بره !؟
خواهشا واقع بین باشید و دست از مظلوم نمایی بردارید.
بله ما هم به عملکرد صدا وسیما انتقاد داریم چراکه می تونه یه کاری کنه که راه استفاده از ترفند مظلوم نمایی را از تیمی که شما ازش حمایت می کنید بگیره اما همه چیز که صدا و سیما نیست. کل رسانه های دنیا اونوری هستن حالا یه صدا و سیمایی از دست در رفته این وری شده. این دلیل بر مظلوم نمایی شبانه روزی شما نمی شه.
این فریاد مظلومیتی که آقایان سر می دهند بیشتر فضایی غیر واقعی است که متخصصان جنگ روانی آنها برای شما به وجود آورده و به نحوی خوراک فکری شما کرده اند. در عالم واقع مظلومیتی وجود ندارد. (185382)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۱۱:۴۸
برادر محترم قبل از اينكه شما زحمت چنين كاري رو بكشين همفكراتون با تمام وجودشون با متوسل شدن به هر تاكتيكي ((حمله به اموال مردم در سبحان كه يادت نرفته))يك نمونه ازتاكتيكتهاي قابل بحث شما و همفكراتون نشون دادين مشروعيت خودتون و آراتون رو اين رفتار هاي امثال شما بعد از انتخابات خودش يك مدرك بسيار قوي هستش در ضمن ظاهرا شما و همفكرات(( پشت به دشمن رو به خودي ميجنگين؟)) يكم فكر كني متوجه ميشي اونهايي كه حتي يه باتوم به يك نفر زدن سر پل صراط بدجوري شرمنده ميشن شايد الان بگي گناهش گردن موسوي اما اگر يك درصد بعضيها تخلف كرده باشن تا يك نفر بياد بالا اون موقع جواب خدا رو چي ميدي؟
در ضمن من به موسوي راي ندادم اما اگر قرار باشه كسي پوتين و فانوسقه ببنده بياد به مردم حمله كنه خودم قلم پاشو ميشكنم آدم مثل من زياد تو اين كشور پس حواستون رو جمع كنين
{{از كادر الف و بينندگان محترم معذرت ميخوام ولي با بعضيها بايد مثل خودشون حرف زد}} (186631)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۰۸:۳۹
عنوان بسیار خوبی برای متن انتخاب شده است. (183468)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۳:۲۸
هاشمي وموسوي با بانو وخاتمي وكروبي باننجونش و...همگي باهم ديگه همين چند هزارتا براشون مونده .مردم اين قدرت طلب هاي ديكتاتور قانون گريز رو خوب شناختند وبايد گفت هاشمي موسوي ديگر اثر ندارد. به اميد نابودي همه ي منافقين كوردل انشاالله. (183477)
 
ایرانی معمولی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۷:۲۵
نمی خوام درباره این مقاله قضاوت کنم ولی چیزی که منو خوشحال میکنه اینه که دیروز آقازاده هاشمی که عکسشو در اخبار کناری الف هم انداختین حسابی حالشون گرفته شد.

گور پدر این دعواها هم کرده ولی هروقت این آقازاده ها جیگرشون میسوزه جیگر من و امثال من که شهروند درجه دو هستیم و دستمان هم به جایی نمی رسه، حسابی خنک میشه. (183447)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۱۹:۵۵
باید در نماز را در چالوس برگزار می کردند. موج سبز پنجشنبه جمعه ها آن جاست! (183489)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۲:۴۸
زدی تو خال برادر (183564)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۱:۰۸
دقیق تر بگم در ارتفاعات کلاردشت کنار ویلاهای ازما بهتران. پیش یرکار خانم ف و اهل بیت--- (183596)
 
پرهام
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۰:۴۷
من به شخصه به جریان احمدی نژادی بسیار مشکوکم. رحیم مشایی در دولت نهم و معون اول دولت دهم. جریان بهائیت انگلیس و وهابیون انگلیسی و ... بدجوری فکر مرا به خود مشغول کرده است.

انگلیس ید طولانی دارد در استفاده از مذهب علیه مذهب.

ببینید چه کسی یاران انقلاب را به جان هم انداخت و چه کسی از این دعوا سود برد؟
اصولگرایان متنفع شدند؟ اصلاح طلبان؟ مردم؟ احمدی نژاد؟ رهبر؟ موسوی؟ کروبی؟ رضایی؟ چه کسی؟

آیا سود واقعی را دشمنان انقلاب نبردند؟ این تفرقه ای که در مردم ایجاد شده را آیا آمریکا و انگلیس با جنگنده ها و تحریم اقتصادی و ... توانستند ایجاد کنند؟ فکر نمی کنید پس از سی سال آنها فهمیدند که این روشها جوابگو نیست و تغییر روش داده باشند؟ کمااینکه روشهای مشابهی را قبلاً دولت انگلیس در سرکوب حرکت های اسلامی بکار گرفته است.

پس باید بیشتر فکر کرد و اندیشید. (183492)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۴:۱۴
پاسخ سوالات شما درعدم پذیرش نتیجه انتخابات از سوی آقای موسوی است. زیرا بارها انتخابات برگذار شده بود و همیشه طرف بازنده با تبریک به طرف رقیب هیچیک از این مشکلات پیش نمیآمد. پس جواب شما خدمت آقای موسوی است. (183577)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۲:۵۶:۵۳
مجید جان!
منظور بنده اصلاً نتیجه انتخابات نبود (هر چند در موردش حرف دارم) بلکه منظور من نوع رفتار احمدی نژاد و دولت مردانش است. احمدی نژاد قبل از انتخابات در مناظره ها آتش تفرقه و دعوا را روشن کرد با اتهام زنی بدون مدرکش علیه بزرگانی چون هاشمی و ناطق و ... . برو افراطهای احمدی نژاد و تفریط های مشایی در مورد اسرائیل را در کنار هم قرار بده و در مورد تک تک آنها فکر کن ببین مسلمانان (ایران یا غیر ایران) بیشتر سود بردند یا اسرائیل و آمریکا و انگلیس و چین و روسیه؟ (184977)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۳:۲۶
اقا چرااینقدر عصبانی هستید . بیست ساله که شما با نماز جمعه همینطوری حال میکنید . یه جمعه هم ما حال کردیم . (183500)
 
محمدرضا روزبه (تحليل گر قديمي سايت)
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۳:۳۸:۴۶
اولا در شأن نماز جمعه نيست كه بشه گفت باهاش حال كرد يا حال كنين

دوما نماز جمعه جاي صدتا غلط اضافي نيست

سوما خودتون ميدونين بيشترتون فقط اومدين تا خودي نشون بدين و چند تا شعار بدين نه بيشتر حتي بيشترتون نماز هم نخوندين از اونايي هم كه خوندن متاسفانه حتي نخواستن درستشو بخونن

هيچ ربطي هم به ياد داشتن يا نداشتن نداره چون بعضي چيزها كاملا براي همه مشخصه و نياز به يادآورري نميمونه پس مشخصه كه دنبال ناهنجاري بودن بعضا چون كلا دوس دارن ايجاد تنش كنن

اگه واقعا منطق داشتين يه كلمه از موسوي ميپرسيدين يه سند بدين توروخدا تا ما هم حرفي واسه گفتن داشته باشيم نه اينكه بريزيم تو خيابونو فقط شعار بديم و تخريب كنيم آخرم كتك بخوريم به خاطر اين كارامون

نه ؟

راي مخالف همه بلدن بدن... تو اگه واقعا منطق داري جواب بدين ببينم چي داري
راي يا حرف ؟ (184436)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۵:۲۴:۴۵
خوندن درست یا غلط نماز توسط هر کس موضوعیه بین اون فرد و خدا به من و تو هیچ ربطی نداره آدم منطقی (185261)
 
ن
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۶:۵۵
وای یه حال شما که نماز روهم به نفع خودتون مصادره میکنید.
اگه راست میگید این همه مامور باتون به دست و گاز اشک اور و تیر هوایی چه دلیلی داشت .
دوست مغز بادام زمینی اگر به همین اندازه مغزداشتی و اعضای بدنت به مغزت فرمان میداد صدای الله اکبر و مرگ بر روسیه گوش تو کر میکرد.
و جرا از خطبه ها حرف نزدید؟ چون
نمیشه هیچ جوری به نفع خودتون ازش برداشت کنید؟ (183508)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۶:۱۰
نماز جمعه ای که شعارهایش (مرگ بر چین) را صدای آمریکا تعیین کند، همان بهتر که به طرف واشنگتن خوانده شود. (183556)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۹:۲۸
كاملا مشخص شد كي نماز رو به نفع خودش مصادره مي كنه. همون كسايي كه وقتي آقا اومد نماز جمعه هيچ كدومشون نيومدن. آقاي موسوي كه كاملا از خط ولايت با اين كارش خارج شد.
واي بر شما نهرواني ها و صفيني ها. (183605)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۰:۴۹:۵۶
bazam ke zadid too kanal bi manteghi.
shomaha mahz e rezaye khoda nemitoonid kami ba manteh bashid? (184356)
 
azizi
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۷:۳۵
وقتی طرفداران به اصطلاح موسوی قبل از آغاز خطبه های نمازشعار\"هاشمی هاشمی سکوت کنی میکشیمت \"رو سر میدادن خیلی متعجب نشدم زیرا خیلی از اونها چهار سال پیش وقتی هاشمی کاندید ریاست جمهوری بود می گفتندفرزندان هاشمی فلان کار رو کردند و...واصلاًهاشمی رو قبول نداشتند و برخی شون به قالیباف رای دادند و وقتی به دور دوم کشیده شد چون از هاشمی دل خوشی نداشتند به احمدی نژاد رای دادند(از جمله برخی اقوام من) و نکته دیگه نماز نخوندن برخی از اونها و نماز خوندن به صورت انفرادی و اونهم مختلط برخی دیگه اونها \" از عکسهائی که در اکثر سایتها قابل مشاهده است و به طور خلاصه قبول نداشتن عدالت هاشمی که رکن اصلی امام جماعت است\" حالا نتیجه گیری تحلیلی باخودتون ! (183509)
 
امین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۰۹:۰۰
من اونجا بودم ولی شعار اونی که شما نوشتی نبود بلکه این بود:هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی (186492)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۴۸:۴۷
ميگفتن...((هاشمي هاشمي سكوت كني خائني)) زشت كه شما به اين راحتي دروغ ميگين (186660)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۰:۳۴
به اقا ی جلیلی بفرمایید که من بنظرم می رسد که ایشان را در خیابان وصال دیدم. اگر درست شناخته باشم ایشان باید دیده باشند که قبل از پایان خطبه ها چه مانور رعب و ایجاد وحشتی از طرف نیروهای انتظامی و امنیتی در انجا انجام شد . چطور تعداد زیادی موتوریهای دو ترکه که یک نفر با لباس شخصی در جلو و حتی مسلح و نفر پشتی با لباس رسمی... و با سلاح سنگین تر بودند وارد صفوف شدند و مردم را تحریک کرده و ترساندند و باید دیده باشند که چطور وانتهای پر از جوانها (و حتی نوجوانها )با لباس کاملا شخصی که فقط یک جلیقه پلنگی روی لباس شخصی خود پوشیده بودند و مجهز به باتوم و کلاه خود و بعضی از انها ماسکهای مشکی که تمام سر را می پوشاند بودند وارد مردم شدند و کاری کردند که حتی ما خانمها که در پیاده رو مستقر بودیم از ترس بروز درگیری و کتک خوردن و ناکار شدن و دستگیر شدن و حتی به تیر غیب و ناشناس گرفتار شدن سجاده ها را جمع کردیم و فرار را بر نماز بدون حداقل امنیت ترجیح دادیم.
اما بقیه فرمایشهای ایشان هم جواب دارد و باید پرسید که
جایگاه طبقاتی وزیر چند صد میلیاردی کشور که متولی برگزاری انتخاباتی چنین حساس بود کجاست؟ ایا در کنار مستضعفین و پابرهنگان است؟!
ایا اگر همین وزارت کشور به متقاضیان برگزاری تظاهرات مجوز می داد و قانون اساسی را که برای دفاع از حقوق مردم پیش بینی ازادی اجتماعات و تظاهرات را کرده به این اسانی زیر پا نمی گذاشت انگاه هم این مغز پسته ای های مورد نظر شما از ظرفیت نمازجمعه اختصاصی مومنین دو اتشه ای که فکر می کنند کارت عبور تضمینی بهشت در دستشان است استفاده می کردند؟
ایا همین امام جمعه ای که کاست مورد نظر شما را به نظر شما نمایندگی و پشتیبانی می کند منصوب مقام ولایت امر نیست؟!
اکر این کسر بزرگ از جامعه ایرانی بعد از انقلاب با نماز (اعم) و نماز جمعه (اخص) بیگانه است و فلسفه ان را نمی داند و از این کانال بزرگ معرفتی برای اعتلای روح و اعتقادات خود محروم و بی بهره است چه کسی مقصر است و در راه تبلیغ و اشاعه معارف دین اسلام شکست خورده است؟
ایا شما معتقدید که در دولت نهم رویکرد اقتصادی دولت از پیوستن به اقتصاد جهانی و جریان سرمایه داری به سوی اقتصاد ملی تغییر یافته ؟! اگر این طور فکر می کنید ادعای خواص بودن و هدایت افکار دیگران را نداشته باشید!
این که فرموده اید امکان سوئ استفاده از مظاهر و شعائر دینی به حداقل رسیده است که واقعا نوبر تئوریک است! در هر حکومتی پس از استقرار در قدرت است که باب نفاق و ریا باز می شود تا هر نااهلی در پوشش همسویی ،از مواهب قدرت بهره مند شود. بسیاری از کسانی که خیال می کنید صادقانه و مومنانه در سطح سیاست ، اقتصاد و فرهنگ و حتی در سطوح حافظ امنیت و دستگاههای اطلاعاتی مشغولند، خداوند از عمق اعتقاد و اخلاصشان ! اگاه است. و البته بعد از هر مرحله از انتخاباتها و تحولات سیاسی کشور است که پته بخشی از انها را بخش دیگری بر اب می ریزد!
برادر! چشم دل باز کن و چشم تعصب کور سیاسی را ببند شاید در عمق وجودت نسبت به ترمیم این تفرقه و شکاف عمیقی که در سطح ملت و حکومت ایجاد شده احساس مسوولیت کنی! (183511)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۱:۳۸
کار خوبی کردین ما دوست داریم همه با نماز حال کنن اونی که بده دعوا وفحش وفضیحته (183597)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۱:۱۸
به نظر می آید همه احساساتی شده اند اعم از طرفداران دولت یا طرفداران موسوی و حتی سیاسیون و حتی همه ی دنیا به نظر می رسد باید لا اقل دو ماهی صبر کرد تا ببینیم در این یک ماه چه گذشته است و آیا به نفع نظام بوده است یا خیر و به قول اعراب الأمور بخواتمها . یا همان عبارت معروف ما که جوجه را آخر پاییز می شمارند. (183512)
 
غزال
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۳۹:۰۲
من دیروز نماز جمعه تهران بودم. توی عمرم نماز جمعه هم چند باری-حالا نه به اندازه دوستان - رفتم. حداقل در چند راهپیمایی روز قدسی که شرکت کردم مطمئنم نماز جمعه خوندم.
چیزی را نمی خواهم اثبات یا نفی کنم. ما می دانیم چی می خواهیم و جایگاه اجتماعی و اعتقادی مان کجاست . ولی اگر به خدا اعتقاد دارید، نه با خاطر ما یا موسوی یا احمدی نژاد و نه هیچ کس دیگه، فقط به خاطر دنیا و آخرت خودتون سعی کنید منصف باشید. احترام هر کس و با هر عقیده ای به جای خود ولی من یکی که از حقم و تهمت هایی که می زنید نمی گذرم. خود دانید. (183528)
 
ن
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۰:۳۶
این سایت به جای اظهارات حکیمانه ایشان بهتره حرفای اقای رفسنجانی رو رو سایت بذاره و به مشارکت بذاره (183531)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۵:۳۸
آنهایی که برای اولین بار رای دادند و باعث آبروریزی شدند، حالا نماز خواندنشان هم موجب خنده شد، آقایان چرا می خواهید ادا در بیاورید لطفا خودتان باشید، داستان کلاغ شده که می خواست مثل کبک راه برود.
شعار الله اکبر و نمازجمعه برای کسی است که از دل به آن اعتقاد داشته باشد مگرنه میشود قرآن بر سر نیزه.
باز هم می گویم لطفا خودتان باشید. (183535)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۹:۰۴
آقاي وحيد جليلی نويسنده محترم متن فوق از يكى از دوستان سبزش كه مديرمسئول يكى از روزنامه هاى طرفدار اصلاحات است به عنوان مغز پسته اي و احتمالا به معني مغز فندوقي ياد مي كنه.
من واقعا از تعبير ايشون متاسفم .
گويا مغز خود ايشان به اندازه يك هندوانه است و مي فهمند به اندازه يك فيل شايد يك كمي هم بيشتر از فيل.
و تعبير كرده اند اين جريان سبز را به \"هولوكاست سبز\" و روشنفكرى ايران را در ائتلاف با سرمايه دارى داخلى و خارجى دانسته اند.

من از اين نويسنده همه چيز فهم واقعا ممنونم كه اين تحليل رو ارائه دادند و چند سوال ديگر هم مي پرسم كه لطفا پاسخ دهند.
1- در درگيريهاي پس از انتخابات تعدادي كشته شدند. چه كساني مسبب مرگ آنان بودند؟ شايد اين كشته ها هم وجود ندارند و هولوكاست سرخي بوده باشد.
2- تعداد زيادي اكنون گم و گور شده اند شما آدرسي چيزي از آنها نداريد. شايد اكنون با هيلاري مشغول صرف ناهار و شايد هم زهره ماري هستند و ما نمي دانيم.
3- هيچگونه مجوزي براي طرفداران اين عوامل خودفروخته جهت تجمع داده نمي شود. شما اصول قانون اساسي را كه بلديد؟ نمي دانيد چرا اصلا اين عوامل اجنبي با توجه به قانون اساسي اجازه نفس كشيدن دارند چه رسد به ....
4- به رئيس جمهور محترم غربيها تبريك نگفتند ولي اولين دولتي كه تبريك گفت كشور دوست و برادر روسيه بوديد. نظر شما چيست ۀ
5- من تحصيل كرده هاي زيادي رو مي شناسم كه از داشتن چنين رئيس جمهوري افسرده اند و حالشان بد است . وظيفه من در قبال اين منافقان جديد چيست ؟
6- پدر من 30 سال پيش انقلابي بود و زندان سياسي بود و... الان پشيمان است و مدام آه مي كشد كه... با او چه كنم ؟
7- بچه كه بودم پدرم مي گفت كه دروغگو دشمن خداست. چگونه به رئيس جمهور كشورم و شما حالي كنم كه لطفا لااقل ديگر دروغ نگوئيد. شما راهش را بلديد؟ نسخه اي تجويز فرمائيد.
8- راستي تحصيلات شما چقدر است ؟ (183543)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۵:۲۱
مغز پسته ای منظور رنگ مغز پسته بود
شما چرا هر کسی یه چیزی میگه یه صفت توش پیدا میکنید به خودتون نسبت میدید حرف تو دهن این واون میزارید عجیبه به خدا
وقتی میشنیدید میگفتند هر چی گر وجواده با احمدی نژاده به هم گروهی هاتون تذکر میدادید؟

منم تحصیل کرده های زیادی رو میشناسم که حس تحصیل کرده هایی که شما میگید رو ندارند

تو این درگیری ها خیلی ها کشته شدن خانوادشون از موسوی شکایت دارن شما میدونید کیا کشتنشون

این وسط خیلی ها دروغ گفتند مثل اینکه شما خبر ندارید یک مطالعه تو همه سایتهای موافق مخالف و بی طرف اینو ثابت میکنه

در مورد پدرتون هم ایشان عاقل وبالغ هستند شما نگران نباشید (183615)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۰:۳۰
سلام

اگر دیشب پخش نماز جمعه را از تلویزیون دیده باشید ، احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که چرا این جماعتی که داخل زمین چمن (روبروی خطیب) نشسته بودند این قدر ساکت بودند و چرا حتی وقتی که صدای شعار از دور دست به گوش میکروفن ها می رسید ، تصویری از صاحبان صدا دیده نمی شد؟!
من به عنوان کسی که می خواستم وارد دانشگاه بشوم (مثل روال عادی خودم) خیابان قدس (ضلع شرقی دانشگاه) را از میان انبوه جمعیت طی کردم اما به علت ازدحام زیاد به در شرقی نرسیدم و نتوانستم وارد شوم. برگشتم تا از در شمالی وارد شوم که احتمال می دادم خلوت تر باشد. وقتی به در رسیدم ، دیدم که در بسته شده و وقتی علت را از برادرانی که آن سوی نرده ها بودند پرسیدم ، گفتند چون نمی توانند در برابر ازدحام جمعیت ، خانم ها را بگردند (برای بمب و ...) برای حفظ امنیت کلا این در را بسته اند.
خلاصه ما هر قدر تلاش کردیم که این برادران راضی شوند که در را باز کنند ، نشد. البته یک جوان حدود 25 ساله با موبایلش از داخل از مردمی که جلوی در بودند فیلم می گرفت (یا این طور نشان می داد) که علتش را من نمی دانم (جمعه های قبل کسی از ما فیلم نمی گرفت). البته در مسیر برگشت بعد از نماز هم در جاهای مختلف کسانی با دوربین های HD از نمازگزاران فیلم می گرفتند که باز هم جدید بود.
از لحاظ اتصال و رعایت حدود قرارگیری خانم ها و آقایان هم که ما دل را به دریا زدیم و نماز را خواندیم. راست و نادرستش با مسوولین.
راستی ، آن صداهایی که می شنیدید (و بعضی هایش را هم در پخش تلویزیونی نشنیدید) از نمازگزاران خارج از دانشگاه بود.

والسلام

پ.ن. صدا و سیما با بد اخلاقی ، تصویری گروهی از خانم های نمازگزار را نشان داد که یکی شان در حال درست کردن روسری اش بود و از این تصویر می خواست به مخاطب این مفهوم را منتقل کند که این افراد برای نماز نیامده بودند. هیچ توضیج اعتقادی برای چنین عمل قبیحی نمی تواند وجود داشته باشد. شرمنده همسرم شدم.


اگه رو سایت نذاشتین هم اشکال نداره ، اقلا خودتون بی خبر نباشن (183546)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۲:۳۳
مهم ترين مشخصه طرفداران ((ريا كاري)) مي باشد اگر معتقد بوديد پشت سر هاشمي نماز نمي خوانديد اگر كسي عدالت ندارد واشرافي است چرا پشت سرش نماز ميخوانيد نماز خواندن شما هم در خدمت قدرت بودن است مومن واقعي ازاين كارها نمي كند دوره دوره ريا كاري مي باشد وحرفي زدن جهت مطرح كردن خود .شما داريد كاري مي كنيد كه مردم با خدا نيز قهر كنند چون شان اعمال الهي را در حد اعمال زميني پايين آورديد .اين ده سال پاياني نيز مي گذرد. ولي اينرا بدانيد همانطور كه گذشتگان را در از از دست دادن ((زمين ))سرزنش مي كنيد آيندگان شما را در از دست دادن ((زمان ))نكوهش مي كنند. (183548)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۴:۵۲
همه آنها که به نماز جمعه آمدند ایرانی بودند چه آنهاییکه با کفش بدون چادر نماز خواندند چه آنهاییکه تمامی آداب را به جای آوردند بایستی به همه آنها احترام گذاشت و قوه دافعه را نباید در مورد آنها بکار بست هر ایرانی یک رای دارد ومحترم است دلیل حضور کمتر از پیش بینی هم ترس از در گیری و پرونده سازی است من به عنوان یک ایرانی مسلمان می خواهم نظریاتم را بدون ترس از ...و آزادانه عنوان کنم آیا این گناه است؟ (183551)
 
اشکان
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۵:۲۵
با سلام خدمت همه دوستان عزیز و نگارنده محترم این متن و نیز دوستان در سایت الف ؛
دیشب من در قسمت ارسال مطالب و اخبار سایت متنی را ارسال کردم که متاسفانه در جایی از این سایت اثری از ذکر به موارد متن ندیدم ، گفتم شاید ذکر مجدد موارد آن خالی از لطف نباشد .
دوست عزیز نگارنده متن فوق ، دوستان عزیز سایت الف ، منتقدان عزیز به نماز دیروز ؛
سالها بود که در نمازهای جمعه ، از یک طیف خاص و بقول نگارنده نماز خوان و مومن و پایبند به اصول و از همین موارد حضور داشت . ای کاش این دوست عزیز ، جناب آقای شریعتمداری ، دوستانمان در دولت و سایر احزاب اصول گرا کمی هم منصف بودند و موارد زیر را نیز می دیدند ؛
1-من خود از کسانی بودم که اولین حضورم را در نماز جمعه تجربه می کردم . جدای از انتقادات وارده به دوستانم که چندان عملکرد مناسبی در نماز جمعه نداشتند ، دیدن این قشر عظیم از تفکرات متفاوت در کنار هم و در صفوف مردمی که برای خواندن نماز جمعه آمده بودند جلوه ای زیبا و جالب بود که ای کاش دوستان منصفمان در اینجا و آنجا این خیل جوانان را به دلیل بلد نبودن خواندن نماز جمعه نمی کوبیدند !
2-مشاهده جوانی که کنار دستم بود و از پیرمردی که کنارش نشسته بود طریقه خواندن نماز جمعه را می پرسید و او با آرامش برایش توضیح می داد ، حس زیبایی و عظمت بر اتحاد را نشان می داد که در اینجا و آنجا می بینم که دوستانمان فقط و فقط بهشت و خدا را از آن خود می دانند و جوانی را که نماز جمعه را برای اولین بار می خواند به دلیل اینکه با کفش نماز می خواند ، می کوبند ، درد آور است .
3-دوستان ، عزیزان حاضر در کیهان و رجانیوز و الف و غیره ؛ اگر جنگی در گیرد فقط شما به دفاع برمی خیزید ؟ آیا در همین جنگ 8ساله نبود که از مسیحی و یهودی و بی دین و با دین با تمام وجود از وطنشان دفاع کردند ؟ آیا باید جنگی در گیرد تا متحد شویم ؟
3- عزیزان ، ای کاش کمی منصف بودید و با انتشار این مقالات و گفتن نظرات تند این خیل عظیم را نمی کوبیدید و سعی در کشاندن دوباره همین جوانان به نماز جمعه می کردید تا از همه اقشار در همه مسایل مملکت حتی نماز جمعه حضور یابند .
ای آقای من بیا که کشورت و ملتت در تفرقه افکنده شده .
با تشکر
اشکان شمس (183552)
 
meller
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۷:۱۰
اقای محمد صالح جناب عالی که خیلی نماز جمعه تشریف میبرید تا حالا به این فکر کردی تو این مملکت مردم چگونه باید اعتراضشونو نشون بدهند.اون کسایی که هر هفته نماز جمعه میرن که فقط تو این مملکت زندگی نمیکنن. (183557)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۰:۵۶:۰۲
azizam khob har hafte to ham boro. mage kesi jeloto gerefte? (184358)
 
حنــــــــــــــــاته
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۵:۰۱
آقای هاشمی قبل از دعوت مردم به وحدت میرفت بچه هاشو توصیه به این امر مهم کنه
آقای هاشمی! اگه به زعم خودتون بحران در جامعه وجود داره، مسببان همین بحران دارن بازجویی میشند پس چرا میخوایید آزاد شند؟
میگویید در انتخابات تردید ایجاد شد مسبب و زمینه ساز این تردیدها کی بود؟ (183567)
 
یییییییییییییییییررررررررررررررررر
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۹:۰۴
فویل المصلین الذین هم عن صلاتهم ساهون
وای بر نمازگزارانی که ....
تمامیت و قداست و حرمت نماز جمعه با حضور ......... سبز پوشان پوشالی و بی منطق شکسته شد و ...... وای به حالمان خداییش موسوی و طرفداراش دنبال چی میگردید . چی میخواهید ....... شما همه چی رو زیر سوال بردید . حتی از فضای پاک و معنوی نماز جمعه هم سو ء استفاده کردید و به تاریکی و جهل و فساد کشاندید واقعا متاسفم برای شما آقای موسوی (183572)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۳:۰۹
بعد از نماز جمعه ديروز روشن شدن چند نكته ضروري به نظر مي رسد:

1- آقاي هاشمي بايد موصع خود را در مقابل فرمايشات و نظرات رهبري درباره انتخابات و دولت صريح و روشن بيان نمايند و با كلي گويي و بيانات دو پهلو از روشن كردن ديدگاهها و مواضع ضان فرار نكنند.

2-آقاي هاشمي صرف نظر از شبه افكني هايي كه اتفاق افتاده بايد صريحا نظر خود را درباره پشتوانه مردمي نظام و اتكا آن به آراي مردم بيان كنند.

گرفتن ژست هاي فراجناحي كه باعث لوث كردن واقعيات و مخفي كردن اعتقادات و باورها شده در زندگي سياسي گذشته ايشان نتيجه اي جز از اينجا رانده شدن و از آنجا مانده شدن نداشته است.

اظهارات ديروز ايشان نه توقعات تندروها و قانون شكنان را از ايشان برآورده كرد و نه به ايشان نزد مردم ولايت مدار و دوستدار انقلاب وجهه قابل قبولي داد. صرف نظر از اصالت حق و انتظاري كه از فردي مثل ايشان ميرود تا براي دفاع از حق حتي از نزديكان و اقارب خود هم عدول كند، اين چندمين بار است كه هواها و روياها اين سياستمدار كهنه كار را در محاسبات سياسي معمول هم دچار خطاي فاحش مي نمايد.

اگر از اهل سياست مردم نشانه هاي ديانت را بطور فاحش مشاهده نكنند و از تدبير آنان گره مشكلات مردم حل نشود و در عوض وبال مردم شده و اسباب زحمت فراهم كنند نبايد انتظاري جز مواجه شدن با انزوا و كنار گذاشتن شدن تدريجي از عرصه سياسي داشته باشند. (183575)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۳:۳۳
در یکی از سایت ها خواندم که طرفداران احمدی نژآد بی ادب ترین طرفدارن در انتخابات بودند ، با این کامنت هایی که در این سایت گذاشتن معلوم که همه تون بی ادب هستید ، اگر نمی دانید ، بدانید که همه در مقابل خداوند یکسان هستند حتی انهایی که برای بار اول نماز می خوانن ، کاشکی میفهیمدید که باید بهم احترام بگذاریم، (183576)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۸:۰۷:۰۳
کاشکی میفهیمدید که باید \"بهم\" احترام بگذاریم، (184000)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۱:۳۰:۴۵
اون سایتی که می‌فرمائید، احتمالا سایت آینه نبود؟ یا شاید هم قلم یا شاید هم .... ؟ (184386)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۵:۵۰
رسيد مژده كه ايام غم نخواهد ماند چنان نبوده و چنين نيز نخواهد ماند (183582)
 
منم
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۶:۱۴
جالبه که همه دوستان در مورد میرحسین موسوی صحبت میکنند و از کسی که خطبه ها رو خواند و تو ی کل صحبتهاش حتی یکبار (تاکید میکنم حتی یکبار جز مهلت 5روزه)از رهبری صحبت نکرد و نقش ایشون رو به هیچ عنوان جدی نگرفته کسی صحبت نمیکنه،همون کسی که گفته میشه میرحسین وبقیه دوستان رو به خط کرد تا حکومتش رو به هر رنگ و شکلی که شده پس بگیرن ،شاید ما یادمون رفته که موسوی 400 میلیارد نداشت که خرج تبلیغات کنه یا نامه سرگشاده با تهدید به اتشفشان خاموشش رو فراموش کردیم میخواین باور کنید یا نه اما موسوی فقط یه مهره اسب توی صفحه شطرنج ایشون بود وبس که حالا با زرنگی با چند تا سرباز دشمنش معامله شد! (183585)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۷:۵۳
آقای میر حسین و طرفدارانشان اشتباه بزرگی مرتکب شدند، چراکه با حضور خود در نماز جمعه به امامت آقای هاشمی ، مهر تایید بر نظریه احمدی نژاد در مناظره با موسوی زدند که \" آقایان موسوی ، کروبی و رضایی مهره های آقای هاشمی هستند و پشت سر این ماجرا ها آقای هاشمی است \" تقریبا بخش قابل توجهی از آرای احمدی نژاد مربوط به این ترفند بود و حال مهر تایید از جانب طرفداران آقای موسوی و خود ایشان پیدا کرد . به نظر اینجانب جریان حامی آقای موسوی در صورت آزادی افرادی همچون حجاریان و تاج زاده و... دچار چنین اشتباه بزرگی نمی شدند. بدترین اتفاق گره خوردن به هاشمی است که متاسفانه افتاد. (183592)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۰:۵۷
سلام
شما چرا فکر می کنید که فقط طرفدارهای آقای احمدی نژاد نماز می خوانند؟
دین من که چنین تنگ نظریی ندارد! شما هم به دین خود باشید و به اسلام واقعی که دین رحمت و رافت است ، چنگ نزنید. ناخن خودتان می شکند.
اسلام یک دین جهان شمول است نه دین طرفداران آقای رییس جمهور (183625)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۸:۱۱:۰۰
فرق دين ما با دين شما اينه كه تو دين ما با كفش و موهاي بيرون از روسري نميشه نماز خوند. بريد به اسلام بي بي سي يي و وي او اي يي و سي ان اني خودتون برسيد. (184005)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۷:۲۷:۲۸
سلام
اسلام ناب از اینکه مردم به سمتش بیان ناراحت نمی شه. اتفاقا از هر بهانه ای برای جذب دیگران استفاده می کنه و فرصت ها رو که مثل ابرهای آسمون می گذرند ، با گاز اشک آور پر نمی کنه.
شما یه کم قران و سیره اهل بیت رو مطالعه کن تا بفهمی چطوری اسلام دنیا رو و قلب ها رو در اختیار گرفت.
به امید آن روز (185414)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۱۶:۱۲
آقا کی کاووس!
تو را خدا جون مادرت تو را به مقدساتت ..جون من........کی رو بایست ببینیم؟

بابا جون جمع کن کاسه کوزتو
عین بچه ها که دعوا میکنند موهای همو میکشند و جیغ میزنند میگه من تو دینم راهتون نمیدم مگه دین حیاط خونتون

قربانت برادر اون دینی که تو و امثال تو مسئول گزینشش باشند پیش کش خودت و رفیقات

اگر منظورت از دینمون عواید و منافعی که شما با هزینه کردن از دین دارید بدست میارید

باید بگم قربانت نوش جان ما هنوز اینقدر گرشنه نشدیم که فکر این کارا باشیم

لطفا\" یا از این اسمم استفاده نکن یا درست بنویسش (185476)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۱:۱۹:۲۱
لعنت بر تنگ نظر آقا رضا. خانمها و آقایون، نماز بخونن ولی نه با کفش یا نه با مقنعه‌ای که تمام موهاشونو ازش ریختن بیرون. دین چهار چوب داره که باید بهش احترام گذاشت و اون جمله معروف « قلب باید پاک باشه » کافی نیست. (184376)
 
fereydoon
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۹:۵۲
من فکر نمیکنم اقایان موسوی یاکروبی خیال بر اندازی نظام را داشته باشند بلکه برعکس فکر میکنم انها بنظر خودشان میخواهند نظام مهربانتر باشد یکبار که مغز پسته ایها از میدان فردوسی تا میدان ازادی را پر کردند الان هم تعدادشان کم نشده فکر کنید در خانه باشند یا با ددی رفته اند سواحل (AZOR)فرانسه خلاصه این تعداد ادم وجود دارند اعم از اینکه بنماز جمعه بیایند یا نیایند ولی سئوالی همیشه برای من مطرح است اینست که چرا نظام همه اش خودزنی میکند مگر گروه فارق التحصیلهای دانشگاهها مدیران اینده این کشور نیستند مگر در خوابگاههای دانشکاهها گروه فقیرتر دانشجویان زندگی نمیکنند ایا صحیح است که شبانگاه لباس شخصی ها بریزند و دمار از این فقیرزادگان در بیاورد ایا بعد از فراقت از تحصیل این ها پیرو نظام خواهند بود (183606)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۵:۵۵
هیچ کس آقای هاشمی را مفسد نمی داند. (183583)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۶:۲۹
دوست خوبم نمی دونی! سالهاست که می خونیم می آییم بیرون اعاده می کنیم. می خونیم که مثل سبزپوشان بهانه به دست انگلیس ندیم. می خونیم که بگیم وحدت داریم. می خونیم که آمریکاییها خوشحال نباشن. اعاده می کنیم چون اعتقاد داریم اما مخفیانه، برادر. (183587)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۷:۴۵
چون آقا از آقاي هاشمي حمايت كردند، ما هم بايد هميشه در صحنه باشيم و نماز رو خالي نذاريم، پس اينبار هم رفتيم نماز جمعه. بذار بگن اين چند هزار نفر هم كه تقريبا همه شون \"ما\" بوديم، آخرين طرفداراي موسوي اند. در حالي كه اون هم \"ما\" بوديم كه به نماز جمعه رفتيم. نه طرفداراي موسوي. ديگه طرفداراي موسوي به همين چند هزارتا هم نمي رسه. (183603)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۵:۲۱
جوش نخور عزیزجون! خیلی ها نمازشون رو اعاده کردند. ولی انقدر شعور دارند که این مواقع آب به آسیاب دشمن نریزند. البته به موقعش آسیاب دشمن رو از جا در میاریم! غمت نباشه.
علی علی. (183628)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۸:۱۵:۵۰
قبلا من يه جايي گفتم
اين جوونا بعد از دوره تحصيل كه هيچ، اواخر دوره تحصيلشون به اين دوره از زندگي خودشون جز يه لبخند و \"جوونيه ديگه\" چيزي تحويل نميدن. شما نگران اونا نباش.
فكر هم نكن همه كسايي كه تو دانشگاه ها دارن درس مي خونن ضد نظامن و پس فردا نظام از بي مديري مي ميره. ما هم تو همين دانشگاه ها داريم درس مي خونيم. يه كم دست از اين خود بزرگ بيني تون برداريد همه چيز درست ميشه. (184010)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۸:۵۳:۵۱
شما كه دارين عليه موسوي حرف مي زنين فعلا بين مشايي تون را جمع كنين بعد بيايين در خدمتيم (184071)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۹:۴۵:۱۵
صادقانه ترین وبی ریا ترین نماز جمعه بود چون هم طرفدارهای دولت میدو نستن چیکار دارن میکنن هم معترضین (184113)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۱۹:۵۳:۰۴
اولا خدا یه شما چشم بصیرت بدهد که اینهمه آدم را در خیابان ببینید.

ثانیا اگر مرد هستید اجازه تجمع قانونی بدون کتک، گلوله و زندان را به قول حودتان به مغز پسته ای ها بدهید تا تعداد واقعی آنها را بدانبد. جهت اطلاع به راهپیمایی از انقلاب تا آزادی مراجعه کنید.

ثالثا برادر عزیز زمان بحث های طبقاتی و یا ایتکه چه کسی نماز می خواند . چه کسی نماز نمی خواند گذشته است. ماهمه یک ملت هستیم که آزادی می خواهیم.

برادر عزیز به قرن 21 قدم بگذار! (184119)
 
سید علوی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۱:۵۷:۰۸
مغز پسته ای بودن بسیار بهتر از تهی مغز بودن و سر زیر برف کردن و کتمان حقایق است!
چطور به خود اجازه این طور توهین کردن به ملت را می دهید؟ (184219)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۲۷ ۲۲:۵۲:۲۸
جالبه من نمیدونم تو یه کشور فرضا جهان اول و دموکراتیک اگه موقع یه حرکت عمومی و مذهبی گروهی میومدن با دست زدن و شعارهای تحریک کننده ایجاد اخلال میکردن پلیس چه برخوردی باهاشون میکرد ؟
با اتفاقاتی که من دیدم و شنیدم این رفتار بارها خشن تر از پلیس ایران میبود...
برخی میگن باید از نماز اولی ها استقبال کنیم... بله استقبال میکنیم ولی از کسی که برای نماز و وحدت اومده نه کسی که جای نماز شروع میکنه شعارهای تحریک آمیز دادن...
مردم به نظرم خیلی هوشمندانه وارد بازی نشدن و از درگیری و اجتناب کردن... (184266)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۰:۲۵:۳۹
ار ساعت 13:30دقیقه باوجود تعداد زیاد نظرات هیچ نظر جدیدی اضافه نشده ! نکند از انعکاس نظرات مردم مغز پسته ای می ترسید. (184342)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۱:۰۹:۲۶
شما هم که زدید تو کار توهین و کنایه، دیگه از ژست گفتمان خسته شدید نه؟ مغز پسته ای؟ یاد طنزهای کیهانی میفته آدم. فقط نمی دانم چرا از صدا و سیما انتقاد می کنید؟ شما دقیقا همان خط مشی را دنبال می کنید. (184370)
 
طلوع
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۱:۴۸:۲۳
چرا انقدر دروغ می گید ؟ شما که درهای دانشگاه رو از ترس بسته بودید . همه مردم پشت در مونده بودند . اگر تعداد سبزها انقدر کم بود دیگر چه نیازی به اشک آور و باتوم و پلیس ضد شورش داشتید ؟ یادم نمیره موقعی که طرفداران موسوی زنجیر سبز از تجریش تا راه آهن درست کردند . وقتی اون راه پیمائی ملیونی را انجام دادند . کیهان و فارس هر دو نوشته بودند فقط چند صد نفر ! اغتشاشگر توی خیابون بوده و لاغیر . راستی شمائی که هاشمی رو قبول ندارید چرا رفتید پشت سرش نماز خوندید ؟! واقعا به اون خدائی که مدام از پیغمبرش دم می زنی . تعداد طرفداران موسوی در نماز جمعه همینقدری بود که نوشتی ؟ تو که داری دروغ میگی حداقل اسم و حدیث پیغمبر رو نیار توی نوشته ات . می دونی هرکسی اومد پی دستگیری و باتوم خوردن رو به تنش مالیده بود ؟ اگر ما انقدر کم بودیم دیگر چه نیازی به این همه لباس شخصی و کتک زدن کروبی بود ؟ به خاطر اشک آور ها مجبور شدند توی محوطه دانشگاه آتش روشن کنند . همه این بساط برای متفرق کردن همون تعداد معدود بود ؟ شب ها صدای الله اکبر رو نمی شنوی ؟ یا نکنه تو هم مثل تیمسار ازهاری معتقدی نواره ؟!
از سایت الف خواهش دارم این نوشته را سانسور نفرمایند . ممنون . (184404)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۸:۰۴:۴۸
دوست نویسنده عزیز تمسخر و تهدید همنوعان خود را کنار بگذار سبز و اصلاحات به اذعان خودت حداقل در دل 13 میلیون ایرانی جای گرفته است بدون ریا و رانت دولتی که شما از آن به وفور برخورداری اگر ترس نداشتید چرا این همه اوضاع را بسته نگه داشتید. (184479)
 
نادعلي مجدپناهي
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۸:۳۶:۴۴
به نام خدا
يا سلام خدمت دوستان. خدا پدر گردانندگان سايت الف را بيامرزد. دوستان توجه بفرمايند كه راهش همين است. نه طرفداران موسوي از اسراييل آمده اند نه دوسنداران احمدي نژاد از پشت كوه. ما بايد آنقدر باهم حرف بزنيم تا بلكه ياد بگيريم كه چطور بايد يكديگر را تحمل كنيم. به مردم منطقه و دنيا هم بياموزيم. اينطور نباشد كه چون يكي از فرانسه در بحث شركت كرده يا از شمال شهر آمده يا اززمره شهروندان متوسط است در اين صفحات تحقير و تمسخر شود. ضمنا خالي بندي هم نبايد بشود. كشور يك مشگلاتي دارد. نه موسوي مي توانست يدبيضا نمايد و نه احمدي نژاد بهتر از اين مي تواند كار كند. اگر آنها دچار هيجان و درشت گويي شده اند باري، ما هم بي تقصير نيستيم. با هورا كشيدن هاي بي جهت طرف را به سمتي كه نبايد هول مي دهيم.دشمن هم از همين روزنه ها استفاده مي كند. يكي را به توهم بزرگترين انديشه قرن بودن مي اندازد، يكي را صاحب نظريه جديد سياسي معرفي مي كند به يكي جايزه وبل مي دهد به اين يكي هم مي خواهد شربت رابين هود بخوراند. آدميم ديگر. ماهم باشيم فريب مي خوريم.
جهت شفافيت عرض مي شود كه بنده به اقاي احمدي نژاد راي دادم. ايشان را بسيار دوست دارم و از زيركي و مردميدان بودن اش به وجد مي ايم. و شهادت مي دهم كه ايشان خالصانه عمل مي كند. اما به تعبير دوستان زيادي كه دارم با دل خون به ايشان راي دادم. بالاخره كمترين انتقادي كه به ايشان وارد است و ايراد بزرگي هم هست، تيم ناهمگوني است كه باايشان كار مي كند. موضوع فقط هم امثال علي كردان نيست. در استاني كه من سكونت دارم و استان بسيار مهمي هم هست. حتي يك مسئول موثراز همفكران رييس جمهور در آن مكسئوليت ندارد و بالعكس. و مي دانستم هم كه نمي شد در اين مقطع غير از دكتر احمدي نژاد كانديد ديگري براي همفكران ما معرفي شود. چون بدون ترديد دكتر احمدي نژاد راي قاطع شهروندان پيراموني را در اختيار داشت و در بدترين شرايط هم ايشان با بيش از 17 ميليون راي رييس جمهور مي شد.
اما به هرحال از آقاي موسوي و خانم رهنورد شناخت داشتم. مي دانستم تاثيرپذيري ايشان از بانوي محترمشان چقدر است. خداي بزرگ حضرت حوا (ع) را قرين رحت بفرمايد كه پدر آدم(ع) را درآورد!
در عين حال از باند ثروت و ريايي كه ايشان را از دوسال قبل احاطه كرده بود شناخت داشتم قدرت مال و رسانه اي ومناسبات بين المللي اي حضرات به نحوي است كه كه هر امام حسيني(ع) را به شهادت مي رساند. موسوي و مردم ايران كه جاي خود دارند.
حالا ما در اين وضع قرار داريم. نه بايد كه هموطنان خود را به دليل طرفداري از اين و آن تحقير و طرد كنيم ونه مثل خود اقاي موسوي تصور كنيم انعطاف ناپذيري با استقامت در راي مساوي است. بايد اشتباه را پذيرفت. نبايد فريب افراد ناباب و شهرت وطلب و قدرت طلب و ثروت طلب را خورد. بايد مواظب نيت شوم دشمن بود. به دليل واضح اروپا و آمريكا دوست مانيستند و بلكه قطعا با ما دشمني دارند.
فقط ما برادران و دوستان يكديگريم. فقط ما ايرانيان خيرخواه يكديگريم. بايد يكيدگر را تحمل كرده و حتما به حرف هاي هم گوش بدهيم و حرف درست را بپذيريم و از حرف غلط دفاع جاهلانه نكنيم. واله ما بافرهنگ ترين مردم منطقه هستيم و جزو معدود ملت هاي صاحب فرهنگ و مكتب در دنيا هستيم. (184497)
 
آیدین صبور
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۶:۱۵:۳۹
قدرت نگارشت بالاست و سعی می کنی از آن استفاده به نفس کنی، بسیار شجاعی که به اخلاص یک نفر شهادت می دهی من جرات آن را ندارم. برای این سایت متاسفم که اجازه می دهد امثال شما با مقدسات عالم از جمله اولین انسانها شوخی کنی. آقای موسوی از اقوام و آشنایان شماست که می دانی تحت تاثیر همسرش است و باندهای قدرت او را دو سال است محاصره کرده اند و چه عیبی در همسر ایشان دیدی که مثال میزنی در لفافه دوستی و برادری عمیق ترین توهینها را می کنی و به خیالت زرنگی این همان معنای عوام فریبی است برادر. مرد از دامان زن به معراج می رود و تو هنوز اندر خم یک کوچه ای خدا به راه راست هدایتت کند (185336)
 
امير110
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۸:۴۷:۰۷
و آنگاه كه دروغ حاكم بر جامعه مي شود پس بشارت باد به نابودي و به فلاكت رسيدن آن جامعه. (184501)
 
اهرا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۰۲:۵۷
سالی که نکوست از بهارش پیداست.انتصلب اسفندیارخان رحیم مشایی رو تبریک عرض میکنم انقلاب مشروطه یادمون نرفته که شعبان بی مخ وزیر عزل ونصب میکرد حیف از رایی که به صندوق حاکمیت انداختم راستی روسها به آقای(محصولی) گفته اند تا از ما توپولوف نخرید در نماز جمعتون شرکت نمیکنیم (184519)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۰۴:۲۵
حید جلیلی عزیز:

اسلام و نمازی که شما فرموده اید تک بعدی و یک جانبه نیست همه و همه در آن نقش دارند
آنهایی که به مازل شمل شهر رفتند یک وظیفه و شما هم یک ظفه دیگر

از سما نفی همه جانبه بودن نماز و ایلام و ... به خاط جناحی بعید بود (184521)
 
بی خیال
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۰۷:۵۶
دوستان عزیز طرفدار رییس جمهور محبوب خون گرم ولایت مدار از جنس مردم و...؟
ضمن تبریک به مناسبت انتخاب رییس جمهور دوم اقای اسفندیار رحیم مشایی (دوست دار مردم اسرییل )عرض می کنم دست از سر مغز پسته ایها و سبز ها زردها قرمز ها و...برداشته به فکر دهن کجی بزرگی که رییس جمهور مردمی به شما رای دهندگان کرده باشید.
از نویسنده این مقاله شگرف هم کمال تشکر و قدر دانی را داریم که راه بهشت را به ما نشان داده وبا نازل کردن آیاتی چند مارا از شر شیاطین زمان دور نموده است (184527)
 
باران
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۳۴:۴۲
خيلي مسخره بود نمي دونستم بايد بخندم يا گريه كنم يكسري از طرفداران موج سبز با شروع نماز وايساده بودن وكف وسوت ميزدن ويك عده از به اصطلاح مومناشون هم اعم از دختر وپسر شانه به شانه يكديگر بدون رعايت اصول اوليه نمازفقط خم وراست مي شدن اينا كه ادعا ي سواد وتحصيلاتشون گوش فلك رو كر كرده
اينهمه براشون كلاس آموزش نماز گذاشتن حداقل يكيشون ياد نگرفته بود كه نماز رو با كفش نميخونن مكرو ومكرالله والله وخيرالماكرين (184545)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۰۹:۵۲:۳۹
باز هم همه دیدیم که گفتمان اصلاحات تمام شده است
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین (184563)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۱:۰۰:۳۶
برادران حزب الهي اگر تونستيد جواب اين سئوال را بدهيد من هم به خيل مشتاقان دكتر مي پيوندم . به خود خدا سوگند
مگر نه اينكه كه مي گوييد ديروز كسي نبود توي نماز جمع و همه خس و خاشاك بودند ؟!؟! خب از رئيس جمهور منتصبتان بي زحمت بپرسيد پس چرا مي ترسد دوباره انتخابات برگزار كند ؟ مگز نه اينكه 24 ميليون راي دارد خب بياد دوباره پرشور 24 ميليون راي را جارو كند برود و احتمالا با اين آشوبهايي كه طرفدارهاي موسوي كردند بايد رايش هم كمتر شده باشد ؟ بياد تو تلويزيون و از اينطرفي ها هم يكي بياد بگويد كه چرا مداركشان را شوراي نگهبان قبول نكرده ، بعدش هم ببخشيد شما ا نتظار داريد مدارك قابل ارائه به شوراي نگهبان مبني بر تقلب را مثلا طي يك نامه توي دستگاه هاي دولتي انجام بدهند كه دنبال مدرك مستدل هستيد ، همين بس كه توي تلوزيون آراي شمارش شده به صورت نمونه انگار همين چند دقيقه قبل چاپ شده بودند و تا نداشتند ؟!؟! عزيزان شما نمي خواهيد مدارك را قبول كنيد و ببينيد وگرنه چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ؟!؟!؟ يك برادري هم گفته بود دفعه بعد كه مردم بيان تو خيابان پوتين پاش مي كند و مياد مردم و لت و پار مي كند بهش مي گم شما خونت كثيف نكن برادر ، . انشا اله خدا به شما قوت بدهد .
(183997)
 
داريوش
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۱:۴۱:۵۱
جناب آقاي جليلي
سردبير محترم نشريه راه
باسلام
مرقومه حضرتعالي را خواندم و حظ وافري بردم از اينكه مثل شما نمي انديشم. نشريه هاي مغز پسته اي نام خوبي است . اصولا رنگ سبز و آن هم از نوع مغزپسته اي اش هم كه برگرفته از پسته باشد كه قيمت آن هم براي من و امثال من كه از اقشار زير خط فقر هستيم يادآور نوعي از خشكبار است كه به ندرت مي توانيم از آن استفاده كنيم . ولي رنگ نشاط آورش هميشه در ذهن مان ماندگار است . رنگ هر چيز نشانه اي از صفات دروني همان چيزي است كه آن رنگ را ميسازد يا به نظاره گر آن چيز نشان ميدهد از جمله پسته و رنگ سبزش . همه ما شنيده ايم كه رنگ رخسار نشان ميدهد از سر درون . آري رنگ سبز مغز پسته نشانه اي از محتواي دروني مغز پسته دارد كه خوردن آن اثرات مطلوبي براي استفاده كننده خواهدداشت . و البته منظور من يادآوري خصوصيات و اثرات خوردن مغز پسته نيست و به همان نكته اشاره دارم كه گفتم يعني سر دروني هر چيز . اصولا هر مقوله اي ، شئي ، مفهومي ظاهري دارد و باطني . ظاهرش را ميشود با چشم سر ديد اما باطنش را بايد شناخت يا اثراتش را ديد و صد البته اين مربوط به عالم معنا و ماوراء الطبيعه و نيز اسرار دروني انسان ها نميشود. مثلا در مورد همين پسته كه شما فرموده ايد ظاهر و رنگ سبزش با چشم قابل ديدن است و باطنش را بايد با خوردنش تجربه كنيد . اين كه رنگ سبز آن هم از نوع مغز پسته اي را براي جرياني يا نشريه اي ( كه خودتان ميشناسيد و من و مخاطبين ديگر نميدانيم كدام نشريه است ) بكار ببريد حاوي دو نكته ميتواند باشد يا در پي تخريب و تخطئه يا تعريف دو پهلوي قابل توجيه و تمسخر محترمانه آن هستيد ( كه احتمالا آن را به زبان نفي مي كنيد ) يا واقعا منظور خاصي نداشته ايد و صرفا به دليل نزديكي برخي صفت و موصوف هاي متعارفي كه در فرهنگ ما وجود دارد از آن ياد كرده ايد ( كه اين را هم بعيد ميدانم ) . هر چند كه خيلي فرق نمي كند رنگ سبز نشانه ايمان است و اگر كسي آن را به عاريت بگيرد رنگ را منكوب نمي كنند بلكه رفتار عاريت گير است كه مذموم خواهد بود . اگر كسي نماز ريا برپا كند رياكاري اش مذموم است نه خود نماز . اما اينكه چه كسي در نمازش ريا كرده من و شما نمي توانيم قضاوت صحيحي از وجود يا عدم ريا داشته باشيم مگر اينكه نعوذبالله بر مسند قضاوت الهي نشسته و از غيب و سر و نهان آدميان مطلع باشيم . شما را نمي دانم اما من يكي به خود اجازه چنين قضاوتي را نمي دهم . حضرتعالي كه اين همه از نماز واقعي و اسرار آن قلم فرسايي فرموده و از بيانات وحي مكتوبه خود را متبرك ساخته ايد چگونه به خود اجازه ميدهيد آيه مباركه ... ان الحكم الا لله ... را فراموش كنيد . آيا واقعا از سوي خداوند عالم حكمي داريد كه از نيات ديگران مطلع شده و اجازه فرمان صادر كردن درباره نيات و كردار ديگران را هم از باريتعالي دريافت كرده ايد كه به اين سادگي در مسندي مي نشينيد كه حتي اولياء خدا هم راغب به تكيه بر اين مسند نبوده اند و آنچنان ديگران را قضاوت ميكنيد كه گويي خليفه او در زمين هستيد؟ شايد بر اين باور باشيد كه آياتي كه از آن سخن رانده ايد به شما نشان ميدهد كه سره از ناسره را تشخيص دهيد . درست است المصلين الذين هم في صلوتهم دائمون والذين هم في اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم.. وليكن اين نميتواند به شما حق قضاوت درباره عمل كسي را بدهد شما از كجا آگاهي يافته ايد كه آنهايي كه براي اولين بار مانند رأي اولي ها نماز اولي ها بوده اند نياتي پليد و شوم دارند كه قصد آنها فقط و فقط سرنگوني نظامي است كه خون ها براي آن ريخته شده ؟ تصور شما اين است كه صندوق هاي صدقه اي كه در گوشه و كنار خيابان ها و كوچه هايمان نصب شده صرفا توسط شمايي كه هر نمازجمعه در صف اول نماز مي ايستيد پر ميشود و آنهايي كه نماز خوان اشان نمي پنداريد و شايد لباسي متفاوت از من و شما مي پوشند پولهايشان را فقط براي خريد لوازم آرايش و لباسهاي آنچناني هزينه ميكنند و هرگز پولي در آن صندوق ها نريخته و نميريزند ؟ نمي دانم چه مقدار به آدم هاي اطراف خود توجه داريد اما بارها و بارها همين آدم هاي به تعبير شما آنچناني را ديده ام كه بيش از من و امثال شما پول به اين صندوق ها ميريزند چرا كه به آن اعتقادي قلبي دارند اما بر خلاف من ( و شايد شما ) بي ادعا . مگر نه اين است كه خداوند عالم آب سرد و گرم را در درون ظرف درياهاي خود در كنار هم قرار ميدهد ؟ مگر من موج سبز و حضرتعالي پيرو ولايت ميگذاريم گزندي از جانب كسي به اين نظام و رهبري اش برساند ؟ درثاني چرا نگران اين هستيد كه نمازخوان و نماز نخوان وارد يك صف شده در كنار هم قرار گيرند؟ مگر نه اين است كه درصدي ( شايدبه زعم جنابعالي و همفكرانتان ناچيز ) از 48 درصد آراء انتخابات مربوط به همين نماز نخوان ها و بي حجاب هاست . چگونه است كه اگر اين درصد ناچيز ( كه ناچيز هم نبوده ) نظام را تأييد كند خوب است و بسرعت مصادره ميشود و اگر در صف نماز جمعه اي كه نظام آن را تأييد و تعريف كرده و در داخل همين نظام تعريف شده بأيستد نظام را تخريب ميكند و به رياكاري و اشرافي گري تعبير ميگردد ، آنهم فقط و فقط به اين دليل كه مطلوب نظر شما و همفكرانتان نيست و در خط رقيب انتخاباتي ديگري بوده است ؟ آيا خط بندي كردن انتخابات به خودي و غير خودي ، جداسازي نماز جمعه سبزها از غير سبزها نقض غرض از برگزاري نماز ( جمعه يا هر نماز ديگر ) به جماعت نيست ؟ اگر منطق و دليل شما براي ديگري كه نظري ديگر دارد قوي تر باشد نماز سبز رنگ را به رنگ شما درخواهد آورد . مگر نه اين است كه فرموده : ... واركعوا مع الراكعين ... نفرموده واركعو مع الراكعين الذين هم رأيهم بالمحمود .. مصادره اسلام و شعائر آن از سوي همفكرانتان برخي از اين شعائر را نشان دار كرده اما نظر اسلام غير از اين است . مگر مي شود شعائر اسلام را به نفع گروه و دسته اي خاص مصادره نمود ؟ يكي از دلايلي كه برخي خود را از برخي شعائر دور نگه داشته اند همين مصادره به مطلوب شماست . نماز جمعه كه از شعائر اسلام است ملك شخصي يا گروهي شما نيست كه آن را مصادره نماييد و اگر كسي هم خوب يا بد ، سبز يا غير سبز ، بلد يا نابلد در آن شركت كند به تمسخر ايشان بنشينيد و عملشان را رياء و تزوير و اشرافي گري بخوانيد . اينكه كسي در نماز جمعه اي كه با حضور رهبر برگزار شده شركت نكرده نفي مسلماني و خروج او از نظام نيست ولو اينكه در طي اين سي سال يكبار هم نماز جمعه يا حتي نماز نخوانده باشد . اگر غرض ورزي سياسي نبود اين نماز جمعه هم به نمادي بر حقانيت نظام تعبير ميشد نه به لشگر كشي سياسي و تفريق بين كفر و باطل و يا پابرهنه ها و شمال شهر نشينان .
نوشته ايد كه مستحب است در نمازجمعه سوره جمعه و منافقون خوانده شود تا ضمن حفظ وحدت مسلمين از رخنه منافقين به « فضاهاي ناب و منزه ديني گرفته شود » . برادر مسلمانم ، بترسيم از روزي كه حجاب ها كنار رفته و رياكار از مخلص بازشناخته شود و رياكار و مخلص معلوم گردد . آيا امروز پيامبر جديدي ظهور كرده و حكم بر منافق بودن جمعي مسلمان ديگر ميراند همانگونه كه پيامبر خاتم با داشتن صفت معصوميت حكم بر تخريب مسجد ضرار داد ؟ چگونه خود را در جايگاه عصمت پيامبر قرار ميدهي و برادران مسلمانت را منافق و حكم به تخريب نمازشان ميراني؟ آيا اين دليلي نيست بر همان ادعا كه شما برخي شعائر از جمله نماز جمعه را به نفع خويش مصادره كرده ايد ؟ مسجدالضرار نه به حكم و پول و اخلاص پيامبر اكرم كه به حكم و پول و نيت پليد ديگري ساخته شد اما نماز جمعه پيشين به حكم نهادي از نهادهاي ناظر و مجري بر نماز جمعه برقرار ميگردد و به يقين بدانيد كه حضور آنكسي كه جنابعالي ايشان را اشرافي گرا ميدانيد بدون تأييد رهبر اين نظام در نماز جمعه ناممكن خواهد بود . آيا رهبري نظام برگزاري نمازي را كه شما اشرافي گري مي خوانيد تأييد مينمايد . آيا رهبري نظام اجازه داده مسجدالضراري در نظام جمهوري اسلامي ايران پا بگيرد ؟ اين تهمتي عظيم است هم به امام جمعه هم به مردمي كه به ايشان اقتداء كرده اند و هم به رهبري كه اجازه چنين نماز منافقانه اي را به زعم شما داده است . اصلا اگر اينگونه است چرا نشسته ايد و مقاله و تحليل مي بافيد چرا يقه هم او را كه اجازه چنين رفتار منافقانه اي را در اين نظام داده نميگيريد ؟ مگر نه اين است كه به تفسير خودت خواندن سوره منافقون براي جلوگيري از نفوذ منافقين در فضاهاي ناب و منزه ديني است و ستاد نماز جمعه تهران منافقين را به اين فضاي ناب و منزه ديني راه داده و رهبري آن را برتافته است؟ اگر بر اين باوري چه نشسته اي ؟ چرا بر مجري و ناظر و تأييد كننده اش بر نمي آشوبي ؟ اين ادعا با آن عمل نمي خواند . برادر مسلمانم ظاهرا فراموش كرده اي كه ... لم تقولون ما لا تفعلون ... اگر بر اين باوري كه اين نماز منافقانه ، آن خطيب و امام جماعتش اشرافي و نمازگزارانش منافقان بوده اند چرا به جهادي عليه ايشان دست نميزني اما با تمسك به كلام خدا آنها را القابي ميدهي كه لايق خودت ميباشد . ميداني نشانه منافق چيست ؟ همان بود كه در قرآن ديده اي و نديده اي خوانده اي و نفهميده اي اما بدون آنكه بداني ( در صورتي كه منفي باف نباشيم ) همان را انجام ميدهي كه قرآن همه ما را از آن برحذر داشته . لم تقولون ما لا تفعلون ؟
فراموش نكنيم در جايي كه امام راحل فرمان هشت ماده اي اش را صادر و همه را از تفتيش در امور جاري و زندگي و حريم خصوصي ديگران ( آن هم از نوع فيزيكي اش) منع فرموده و آن را حرام دانسته اند چگونه به خود اجازه ميدهيد با صلابت در نيات ديگران وارد شده آن را بخوانيد و با قدرت تمام جار بزنيد ؟ اگر اينگونه بود كه شما را چشمي معرفت بين داده بودند و مانند بزرگان عرفان مهر بر دهانتان مينهادند و بجاي اينكه تحليل هاي سياسي و غيره بنويسيد در عرفان و سلوك مينوشتيد.
در آخر هم اين را بگويم كه بازهم فراموش كرده اي يا نديده اي يا متوجه نشده اي در اين دنيا بسيار از اسرار نهان خواهد ماند و تنها ... يوم تبلي السرائر ... پرده از اسرار بسياري كه نهان بوده است برميدارد . خداوند راه توبه را باز گذارده است و توبه ميتواند بسياري را راه نجات باشد . اللهم اغفر لي و لوالدي و للمونين يوم يقوم الحساب . (184837)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۲:۰۷:۱۸
یک سوال از طرفداران موسوی که برای اولین بار در نماز جمعه شرکت کردند (یا برای اولین بار نماز خواندند) دارم. آیا شما حقیقتا برای رضای خدا و فقط برای رضای خدا نماز اقامه کردید یا نه؟ (لازم نیست به من جواب دهید، خودتان قاضی خودتان شوید). در رساله مراجع دیده می شود که نمازی که برای ریاکاری (نمایش به مردم) باشد، باطل است (حکم فقهی).
چرا یک بار هم که شده از زبان شما جماعت \"مرگ بر آمریکا\" شنیده نشده؟ آیا فقط چین و روسیه جنایتکارند (که بعید می دانم به آنهم معتقد باشید و اگر پاش بیفته از همانها هم طرفداری می کنید). آیا اسرائیل و آمریکا صدبرابر بدتر از چین و روسیه آدم نکشتند؟ آمریکا تا به حال حدود 120 جنگ علیه کشورهای مختلف تشکیل داده و میلیونها نفر آدم بیگناه را کشته. در عراق فقط حدود 1 میلیون نفر از آغاز جنگ کشته شده اند.

در میخانه ببستند خدایا مپسند که در خانه تزویر و ریا بگشایند (184884)
 
م
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۴:۰۱:۴۷
ترا به خدا دارودسته احمدی نژاد کمتر از ولایت دم بزنند که این کلمه را از چشم همه دارند می اندازند
ولایت پذیری شما را هم در معرفی معاون اول واحترام به مراجع دیدیم
لطفا\" از این به بعد به جای ولایت بفرمائید حزب اصولگرایان (185111)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۵:۴۵:۵۳
بعضي ها مي گفتند دو ركعت نماز براي موسوي مي خوانم قربه الي ...... (185294)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۶:۵۱:۰۴
بی شک جمعیت حاضر در نماز جمعه دیروز زیاد بود،این را منی می گویم که قبلا هم نماز جمعه را دیده ام،این را منی می گویم که قبل از اینکه تمام باورهایم زیر سوال برود هر از گاهی به نماز جمعه رفته ام،می گویم که جمعیت زیاد بود حتی بیشتر از روزهای قدس!و قبول دارم که شاید عده ای ازآنها که آمدند نماز نمی خوانند اما این آمدن را به سخره گرفتن نماز جمعه نمی دانم که این ضعف نظام است که با سرکوب هایش کاری کرد که مردم تنها پناهشان را در نماز جمعه جستجو کنند و تنها مکان احقاق حقشان را در اقامه نماز جمعه. (185376)
 
اباصلت
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۴:۴۶
1- اولین نماز جمعه تهران با حضور همه اقشار در سال 1358 به امامت مرحوم آقای طالقانی برگزار شد . همه بر برابری و برادری مسلمانان تأکید داشتند و جایگاه نماز گزاران جدا جدا نبود . متأسفانه امروز صف های اول مخصوص مقامات است و صف های بعدی در نماز اخیر مخصوص نیروهای نظامی و گزینش شده بود .

2- بعد از انقلاب اسلامی به دلیل نبودن مکان مناسب زمین چمن فوتبال دانشگاه تهران به دلیل نقش و تقدس دانشگاه و دانشگاهیان برای برگزاری نماز جمعه انتخاب گردید که این از افتخارات تاریخی دانشگاهیان می باشد . متأسفانه علیرغم سی سال تلاش برای ساخت مصلای بزرگ تهران و وجود امکانات بسیار در آن هنوز نماز جمعه را در دانشگاه برگزار می کنیم و نمازگزاران مجبورند در خیابان های اطراف در شرایط جوی نا مناسب نماز بخوانند.

3- حال که بعضی اقشار قدرتمدار تقدس دانشگاهیان را بر نمیتابند و شبانه به خوابگاه آنان حمله می کنند آیا بهتر نیست نماز جمعه در مصلای بزرگ تهران برگزار شود تا ضمن رعایت شأن مردم از امکانات آن مکان که با صرف بودجه عظیمی فراهم گردیده است استفاده بهینه شود . متأسفانه مصلای بزرگ تهران فقط به عنوان نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد .

4- استنباط می شود علت اصلی عدم انتقال نماز جمعه به مصلا واهمه از نمایش حضور اندک نماز گزاران در دانشگاه تهران است که با وجود مهارت های ویژه صدا و سیما برای پرحضور نشان دادن آن ،ا بینندگان در بعضی از صحنه ها صف آخر نماز جمعه را در زمین چمن مشاهده می کند. حال اگر در مصلا برگزار شود اقشار بسیاری شرکت خواهند کرد .

5- تقسیم صفوف نمازگزاران بدعتی پسندیده نیست و بایستی کنار گذاشته شود . برای دیدن نماز جمعه مردمی به عکس نماز جمعه روی اسکناس ها رجوع کنید . (185462)
 
saeid
۱۳۸۸-۰۴-۲۸ ۲۰:۱۱:۵۸
از مطالب بعضی رسانه ها یادم افتاد به فیلم اخراجی ها که حاجی توی اون فیلم رو به اون چند نفر مورد نظر میگفت اینا اهل جبهه نیستند اینا وطن نمیشناسند اینا اسلام نمیشناسند. (185583)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۲۸:۰۴
آقای حمیدرضا اونایی آقای رفسنجانی قبول ندارن و مفتضح کردن که عالیجناب سرخ پوش خطابش کردن اونهم زمانی که مردم اونو سردار سازندگی میدونستن اما حالا نمی دونم چی شده که ایشون مهم شده و جنبش سبز بخاطر ایشون سر و دست میشکونن و نماز پشت سرش میخونن. (185840)
 
یکی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۰۳:۳۸
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
ما نگوییم بدو میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم.
دوستتان ایرانی! اعم از چپ و راست
سیاسیت پدر و مادر ندارد. اینقدر خود را آلوده سیاسیت نکنید. هر گروهدر جریان این انتخابات تهمت های بسیار زیادی به گروه دیگر زده است که مطمئنا در ان دنیا همگی باید جوابگو باشیم. شاید این اختلاف و فتنه ای که در بین ما افتاده است نتیجه همین گناه کبیره است که مدتی بسیار در جامعه شایع شده است. پس بهتر است که استغفار کنیم و قضاوت را به خداوند که عالم الغیب است واگذار کنیم. ما که از دل مردم خبر نداریم. از کجا می دانیم نیت واقعی آقایان هاشمی، موسوی، کروبی، احمدی نژاد و ... چیست؟
امشب شب مبعث و استغفار است. بیایید همگی به درگاه خدا پناه ببریم و از گناهمان استغفار کنیم و از او بخوانیم سکینه و آرامش را بر جامعه ما دوباره حام سازد.
و من الله توفیق (185882)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۱۰:۴۷
اقای جلیلی مطالبی را به اختصار عرض می کنم انشائ ا...مفیدواقع شود 1-شماکه دانشگاه امام صادق(ع)تحصیل کرده اید باید بدانید درنماز قرائت فرع است وشکل .واصل بر اقامه نماز است که تنهی عن الفحشا والمنکر می شود نه قرائت ان 2-درصورتی میتوانیم از قران بهره ببریم که ان را بفهمیم ودر صورتی میتوانیم ان رادرک کرده واثر گذار باشیم که متقی باشیم و پس از ان است که نماز و انفاق مطرح میشود \"ایه 3بقره \" وگرنه اقای بیل گیتس از من وشما واعوان وانصارمان منفق تر است 3-امام سجاد(ع)فرمود:به سجده هاورکوعهای طولانی وطولانی بودن نماز افراد نگاه نکنید چرا که ممکن هست عادت انان باشد ودوری از ان باعث وحشت انان میشود ببینید ایارفتار وکردار انان نماز انان را تائید میکند یا خیر؟ 4-ایا مردرا به حق میشناسی یا حق را به مرد؟ حق خود معیار دارد که مردمان را بدان می سنجند 5-ایا تعداد بسم ا...الرحمن الرحیم و ناس درقران بیشتر است یا صلات 6- پیامبر بنا به فرموده قران که\" اسوه حسنه \"است درفتح مکه در قبال حاملان فرهنگ خشونت که شعار\" امروز روز انتقام است\"سرداده بودند فرمودند این شعار جاهلیت است بگوئید \"امروز روزرحمت است ان بزرگوار دو خانه را محل امن قرار داد یکی کعبه خانه خدا راودوم خانه ابو سفیان را 7-چگونه شما مردم را به نیکوکاری دعوت می کنید وخودرا فراموش میکنید حال انکه کتاب خدا را میخوانید چرا اندیشه نمی کنید\"44بقره\" 8-غالب اسامی والقاب معصومین(ع)بر نهج رحمت است نه خشونت ودافعه وامانماز جمعه : اولا محل اجرائی منافع (معرفت اندوزی )ومکان عملیاتی کردن علم وعمل است دوما-دراین رابطه فرقی بین فقیر وغنی نیست سوم-سیستم عملی تربیتی است
با توجه به مسائل فوق این5%اماری که ارائه نموده اید از کدام فراوانی اماری کسب کرده اید؟-شما مگر نمی دانید ماموم که جلوتر ازامام بایستد نمازش باطل است شما چرا به ایشان نگفتید که میدان امام حسین جلو امام است اصلا نام ایشان چیست؟ راه ندادن مردم به داخل دانشگاه هدایت مردم به سوی خیابان انقلاب ایجاد رعب ووحشت با شلیک گاز اشک اور و حرکت پرگاز موتور سواران درهنگام ایراد خطبه ها بین جمعیت نماز گزار پارک کردن اتوبوسها درمحل برگزاری نماز(بلوار کشاورز) زدن اقای کرو بی ونوری نشاه چیست ومبتنی بر کام اسلام؟ (185941)
 
prحق جو
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۷:۱۸
مگه مسلمان نیستید این همه با طعنه صحبت میکونید خوبه به شما هم بگن 746بادامهای تلخ (186725)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.