نظر منتشر شده
۲۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268436
رئیس‌جمهور در همایش فرماندهان ناجا:
"پلیس" موظف به اجرای اسلام نیست، موظف به اجرای قانون است
بخش داخلی الف، 5 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز شنبه در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا، اظهارداشت: ایمان به خداوند، دین حق و راه حق برای قلب و روح انسان امنیت و آرامش می‌آفریند و هم برای زندگی اجتماعی ما امنیت‌آفرین است.

به گزارش فارس، روحانی دراین همایش تأکید کرد: دولت یازدهم در کنار برنامه‌هایی که بر دوش دارد به هرچه در انتخابات وعده داده در پی آنها بوده و هست تا آنها را نعل به نعل عمل و اجرا کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که دولت از آغاز اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بوده مسأله امنیت در کنار مسأله سلامت بوده است.

روحانی تاکید کرد:‌ در سال ۹۱ بودجه عمرانی ۱۱ هزار میلیارد تومان، سال ۹۲ بودجه عمرانی ۲۲ هزار میلیارد تومان و سال ۹۳ بودجه عمرانی ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که اجرا شده است.

وی افزود: علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشته ضمن اینکه بودجه جاری را پرداخت کرده‌ایم بودجه عمرانی را افزایش دادیم و اتکای ما به نفت از همیشه تاریخ پایین‌تر بوده است، با این حال بودجه نیروهای مسلح را صددرصد و بیشتر از آن پرداخت کردیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برخی از ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند دولت بنا بوده که پلیسی نباشد و فضای امنیتی را کم کند پس چرا بودجه نیروهای مسلح را اضافه می‌کند.

وی ادامه داد:‌ یک اشکالی که در ذهن برخی‌ها وجود دارداین است که بین جامعه پلیسی با جامعه دارای پلیس خوب و امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه تفاوتی قائل نیستند، اینها دو مقوله هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ ما در جامعه نیازمند امنیت هستیم و برای ایجاد امنیت باید هزینه کنیم، موفق‌ترین نیروی امنیتی در جامعه نیرویی است که خرجش کم باشد و بهره‌وری از آن بیشتر.

روحانی با بیان اینکه مؤثرترین نیرو کم‌هزینه‌ترین نیرو است، گفت: اگر این موضوع را مدنظر قرار دهیم و اثربخشی پلیس را افزایش دهیم یک حرکت خوب و مؤثر انجام دادیم.

وی در ادامه اظهار داشت: سال همدلی و همزبانی است و باید این را مورد توجه قرار دهیم که همدلی باید در میان بخش‌های مختلف ناجا افزایش پیدا کند. پلیس در تمام کشور مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. از حراست و حفاظت مرزها تا حراست از تمام روستاها، شهرها و ....

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ اگر می‌خواهید همدلی را برقرار کنید، اول باید در داخل بخشی که هستید این را انجام دهید و بعد همدلی با سایر نیروهایی که امنیت را برقرار می‌کند. ایجاد امنیت در سایه همدلی و هماهنگی و همکاری بین دولت، نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی امکان‌پذیر است.

روحانی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت ابتدا باید به ریشه‌ها در این موضوع توجه کنیم، اولین دلیل ایجاد ناامنی فقر و بیکاری است و باید آنها را از بین ببریم، چسبیده‌ایم به چند فرع اسلام و فکر می‌کنیم دنیای منکر و معروف آنجاست.

وی افزود:‌ منکر چیزی است که وقتی پلیس برای اجرای قانون به سمت آن می‌رود همه پلیس را تحسین می‌کنند؛ یکی از بزرگترین هنرهای اسلام، مردم‌سالاری و ترکیب آن با دین‌سالاری است. افتخار ما این است که اجرای قانون مصوب ما شرعا لازم است و حکومت اسلامی یعنی حکومت قانون و این را ده‌ها بار امام (ره) در سخنرانی‌هایشان مطرح کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید قانون را با دقت اجرا کنیم و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.

روحانی یادآور شد: احکام شرع برخی در قانون وجود دارد و بخشی هم مجلس تصویب کرده که مخالف با شرع نبوده است؛ برخی احکام اسلام در قانون نیامده آیا پلیس می‌تواند در آن دخالت کند؟‌ مثلا هنگام نماز ظهر وارد یک بانک شود و به رئیس بانک بگوید وقت نماز است.

وی تاکید کرد: احسان به والدین یکی از واجبات بزرگ ماست ولی آیا می‌شود یک نفر را دستگیر کرد به خاطر اینکه در خیابان از پدرش جلوتر حرکت کرده است؟ نمی‌شود پشت یک درخت علامت راهنمایی و رانندگی بگذاریم و بعد مردم را جریمه کنیم. علامت راهنمایی باید در مقابل دید مردم قرار گیرد.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه هماهنگی نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح برای حفظ امنیت ضروری است، گفت: امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه دو مقوله متفاوتند.

روحانی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بسیار پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: زمانی پلیس قانون را اجرا می‌کند که این قانون ابلاغ شده باشد البته پلیس باید اولویت‌ها را در اجرای قانون در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه برای برخورد با مردم آموزش بسیار مهم است، گفت: شما (پلیس) اولین جمعی هستید که با مردم مستقیم سر و کار دارید، از طرف دیگر شما مظهر اقتدار از طرف نظام هستید البته اقتدار غیر از زور است، اقتدار یعنی قدرت مشروع مقبول.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در برخی موارد برخورد سخت و مشکل می‌شود که اینجا آموزش نیاز است و حسن خلق می‌خواهد. یادمان نرود که صاحبان کشور مردم هستند و همه ما باید نوکر مردم باشیم، تمام کارگزاران نظام نوکر ملت هستند و هیچ سمتی بالاتر از این نیست که ما خادم مردم باشیم.

روحانی ادامه داد: پلیس افتخارش این است که خادم مردم در بخش امنیت است، مردمی که راحت به سر کار می‌روند و راحت می‌خوابند اعتمادشان به پلیسی است که امنیت را در جامعه برقرار کرده است.

رئیس‌جمهور با مهم خواندن چگونگی برخورد با مردم گفت: ما باید بدانیم وقتی با مجرم برخورد می‌کنیم باید با جرم برخورد کنیم، آنجایی که با طرف برخورد می‌کنید به خاطر قانون است. معیار شما قانون است و وقتی کسی قانون را می‌شکند شما به او متعرض می‌شوید اما در برخورد با مردم اخلاق حسنه، روی خوش، تواضع و ادب جزو وظایف همه ماست خصوصا نسبت به جوانان و زنان که این دو طبقه بسیار حساس هستند.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما نسبت به هر دوی این طبقه سنگین‌تر است. امام علی(ع) می‌فرمایند اگر یک زنی به تو فحش داد تو حق نداری جواب او را بدهی. همچنین امام علی(ع) در زمان جاهلیت می‌گوید اگر کسی با زنی برخورد می‌‌کرد در آن طایفه تا پایان عمر خود منفور می‌شد.

روحانی با بیان اینکه آموزش برای اجرای قانون مهم است، یادآور شد: قانون برای همه مساوی است اما نحوه برخورد با زن فرق می‌کند پس برای اجرای قانون آموزش اولویت‌بندی و شناخت تهدیدات فرضی مهم است.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: گاهی نیروهای مسلح و یا خود دولت درگیر تهدیداتی می‌شود که اصلا تهدید نیست و بافته یک عده‌ای است، من در این خصوص مثال زیاد دارم که در ۶ مورد کشور را از جنگ نجات دادیم. از اینکه اطلاعات غلط می‌دادند که مثلا فلان‌ کشور می‌خواهد به ما حمله کند و یا فلان دسته می‌خواهد شهر را به هم بریزد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی در تهدیدات اغراق نیز می‌شود، همین الان هفته‌ای نیست که یک تهدید چه اقتصادی، چه فرهنگی و موارد دیگر برای من بیاورند که من وقتی چند سوال می‌کنم می‌بینم که چیزی نیست.

روحانی با بیان اینکه تهدید فرضی تهدید واقعی ایجاد می‌کند، اظهارداشت: عکس‌العمل شما در تهدیدات فرضی در ادامه به تهدید واقعی تبدیل می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید ریشه‌های امور را پیدا کنیم، گفت: پلیس در ظاهر امر با مجرم برخورد می‌کند اما ما باید ریشه‌ها را پیدا کنیم در این خصوص گاهی دولت، گاهی قوه قضاییه، گاهی قوه مقننه و گاهی دستورات و هدایت‌های سطح بالاتر از سوی مقام معظم رهبری وارد عمل می‌شوند که ما همه اینها را نیاز داریم.

وی گفت: باید فضای فرهنگی در جامعه درست شود، نسل جوان ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد.

روحانی با بیان اینکه انسان موجود پیچیده‌ای است،‌ گفت: یک انسان خوب یا بد طی یک هفته ممکن است تغییر کند و این در مورد انسان بد هم صدق می‌کند، چرا که انسان موجودی پیچیده است و عوامل مختلفی در این امر دخالت دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امنیت تنها مسائل انتظامی نیست، خاطرنشان کرد: امنیت، مسائل اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و مسائل فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.

روحانی با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی اظهارداشت: شما ضابط قانون هستید و باید قانون را اجرا کنید، یکی از مواردی که مردم عصبانی می‌شوند آن است که اولویت رعایت نمی‌شود و باید جرایم پرخطرتر در اولویت قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: موادمخدر در عدم استحکام خانواده اولویت آسیب اجتماعی است که این مسائل ریشه در بیکاری و فقر دارند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت می‌داند پلیس ما امروز که وظیفه‌ای را بر عهده دارد و در شرایطی که باب شهادت برای برخی گویی بسته شده است، باب شهادت برای نیروی انتظامی گشوده است و این امر از خیابان تا لب مرز امکان دارد.

روحانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین امنیت جامعه قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید در مبارزه با تخلف و جرایم اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و در تهدیدات خیالی گرفتار نشویم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مردم در برابر قانون و حقوق شهروندی از جمله سنی، شیعی و مسیحی یکی هستند، اظهار داشت: شما باید در کار خود رضایت خداوند را در کنار رضایت عامه مردم قرار دهید.

رئیس‌جمهور با تشکر از اقدامات تیم گذشته فرماندهان ناجا خاطرنشان کرد: تیم جدیدی که فرماندهی مسئولیت انتظامی را بر عهده گرفته‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند یار، پشتیبان شما باشد. دولت حامی و تقویت‌کننده در کنار شماست.

روحانی با بیان اینکه امسال همدلی را بیشتر در جامعه ببینیم خاطرنشان کرد: پلیس و ناجا باید رونق اقتصادی به ما کمک کنند چرا که بدون کمک شما پیشرفت و رونق اقتصادی امکان‌ناپذیر است و امیدوارم با همدلی و همکاری آنچه را رضای خدا و خواست ملت است را انجام دهید.
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۰۹:۵۱:۴۷
البته از آنجا که قوانین اسلامی است اجرای قانون، قاعدتاً همان اجرای اسلام است اگر واقعا به قانون عمل شود. البته اخلاق چیزی بالاتر از قانون است. (2845650) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۴:۰۳
این حرف شما چه ربطی به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه "پلیس" موظف به اجرای اسلام نیست، موظف به اجرای قانون است داشت؟پلیس باید آنچه که قانون میگه اجرا کنه حتی اگر به زعم بعضی اسلامی نباشه (2845868) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۴:۰۹
یه مثال از این اسلامی نبودن قانون بزن
جمهوری اسلامی مگه قانون مخالف اسلام داره؟ (2846052) (alef-13)
 
دقت
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۵۸:۱۶
یه بار دقیق بخون
شاید همه قوانین اسلامی باشه، اما همه اسلام به شکل قانون در نیومده و پلیس هیچ نقشی در اجرای اونها نداره
البته اگه قوانین تفسیر به رای نشه. (2846537) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۳۰:۳۳
آقای روحانی در حرم امام راحل(ره) گفتند، قبول صلح شهامت می‌خواهد! ما که نفهمیدیم دست بالا بردن و تسلیم خواسته دشمن شدن چه شهامتی می‌خواهد! آیا منی که 8 سال در خط مقدم جبهه بودم و 4 بار مجروح شده‌ام چون مخالف زانو زدن در مقابل استکبار بودم به قول رئیس‌جمهور در برابر دشمن می‌لرزم! ولی فردی که در زمان جنگ با خیال آسوده در آمریکا و انگلیس به ادامه تحصیل مشغول بوده و در برابر دشمن دست و دلش می‌لرزد شجاع است؟! (2847470) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۳۰:۴۸
کسی که واقعا جبهه بوده اونو جار نمیزنه معلومه که داری دروغ میگی (2847967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۱:۴۶:۴۹
قابل توجه عزیز برادری که میگوید < آقای روحانی در حرم امام راحل(ره) گفتند، قبول صلح شهامت می‌خواهد! «« ما که نفهمیدیم »»دست بالا بردن و تسلیم خواسته دشمن شدن چه شهامتی می‌خواهد؟ >...
دلیل عدم فهم شم...امثال شماها است.
-----------------------------------------------------------
با فرض اینکه حضرتعالی مؤمن باشی و ر...نباشد باید عرض کنم > ... اگر خدا بخواهد شما خوب می شی به شرط آنکه خودتم دلت بخواد ! (2848089) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۳۸:۰۹
روحانی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت ابتدا باید به ریشه‌ها در این موضوع توجه کنیم، اولین دلیل ایجاد ناامنی فقر و بیکاری است و باید آنها را از بین ببریم، چسبیده‌ایم به چند فرع اسلام و فکر می‌کنیم دنیای منکر و معروف آنجاست.


رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید قانون را با دقت اجرا کنیم و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.



چرا باید آقای روحانی بگه، پلیس" موظف به اجرای اسلام نیست؟! جمله نامفهومیه! میتونست بگه پلیس موظف به دستگیری بدحجابان نیست یا شبیه این.

بعدشم فقر و بیکاری با آزاد کردن قیمت نون و حاملهای انرژی بدون اینکه سوبسیدش رو به مردم برگردونید یا با ۵ برابر کردن مسکن مهر از بین نخواهد رفت! (2847484) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۱۱:۱۷
روحانی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت ابتدا باید به ریشه‌ها در این موضوع توجه کنیم، اولین دلیل ایجاد ناامنی فقر و بیکاری است و باید آنها را از بین ببریم، چسبیده‌ایم به چند فرع اسلام و فکر می‌کنیم دنیای منکر و معروف آنجاست.

بسم الله چرا به ریشه نمی پردازید کسی جلوتان را گرفته که فرع را مطرح می کنیدتا راه گم کنید. (2847936) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۷:۲۴
اگر الف یاری کنه من براتون یک مثال میزنم :
خانه ما جنوبیه , عیال بنده با خودرو وارد پارکینگ شد و در پارکینگ را با ریموت بستم چون خودم تو پارکینگ بودم (که البته در پارکینگ را جوری ساخته ام که گربه ها نه دید داشته باشند و نه بتونند وارد بشند) در همین حین پلیس با خودروش جلوی درِ نیمه باز ایستاد و از پنجره ماشینش به عیالِ مربوطه گفت که:حجابت را رعایت کن!!!!!!!!!!!! بنده 2ریال به بد حجابی عیالم معتقد نیستم اما 1ریال به کارِ مامور پلیس هم اعتقادی ندارم. ایکاش میتونستم بخودم بقولانم که کار آن مامور از ته دل است اما نیست! منظور دوستمون همین است که زمانی خواهد بود که شما بواسطه مجری قانون بودن خود را قانون و یا حتی فراتر از آن ببینید.
اعتقادِ خیلی از مردم اینه که با دیدن پلیس به جایِ اینکه احساسِ امنیت کنم
برعکس است و احساسِ ناامنی میکنم و این ربطی به قانون و اسلام نداره بلکه مربوط به برداشت آن مامور از وظایف محوله است که البته نیاز به توضیح نیست که این داستان را نمیتوان به همه کارکنان پلیس ربط داد. (2846566) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۴۱:۱۹
به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم فرصت خدمت به این کشور و مردم مثل باد سپری خواهد شد. آنچه در پرونده اعمال ما به جای می‌ماند عمل خالصانه است. ایشان به جای کسب رضایت مدعیان اصلاحات که سابقه فتنه‌گری دارند به فکر کسب رضایت خداوند و شهیدان باشد. (2847493) (alef-11)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۳:۲۸
آره دقيقا،مثلا كارمند بانك با اينكه ميدونه سودى كه از مردوم ميگره يجورايى نزول و ربا هست، باز هم به وظيفه قانونيش عمل ميكنه،نه به وظيفه شرعيش (2846188) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۶:۰۴
اضافه کنید دیرکرد رو (2846686) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۸:۲۲
مغلطه نکنید لطفا
اینکه بانک اسلامی نیست رو همه می دونن. وقتی سود میگیره، قانونش هم اسلامی نیست. کارمندی هم که بر اساس قانونش عمل می کنه، کار غیر اسلامی میکنه همونطور که شما می گی.
ولی نیروی انتظامی، بانک نیست که قانون هاش رو بر اساس هوا تنظیم کنه. بر اساس اسلام تنظیم می کنه. گرچه ممکنه عمل نکنه ولی اصلش به حال خود باقی ست. (2846873) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۲۳:۰۱
چند تا قانون غیر اسلامی رو نام ببرید ؟ و برای هرکدام 4 مثال بزنید ؟ 2نمره (2846267) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۵:۵۵
جناب مثل اینکه شما خیلی پرتی!
قانون از اسلام جدا نیست. در حکومت اسلامی... مبارزه با جرم و فساد از قوانین اسلامه. (2846863) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۱:۰۶:۵۲
یه سوال اگر فرمانده دستور بده یکنفر را بزن و شما هم یقین دارید که ظلمه و غیر اسلامی آیا باید قانون (دستور فرمانده) را اجرا کنی یا دستور اسلام را؟ (2847535) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۱:۵۹:۱۵
شما وقی پلیس میبیندت داری با سوییچ ماشن ور میری میگه مدارک نشون بده یعنی چی:
1- در پلیس اصل بد بد گمانی است و ظن چون کارشونه
2- در قوه قضاییه میگه تا اتهام اثبات نشه نمیشه مجازات کرد یعنی اصل بر بی گناهییه
حالا با این تفاسیر پلیس میتونه به فرد بی حجاب مطنون بشه که میخواد نظم و امنیت عمومی را به هم بزند ، یا میتونه هر ماشینی رومتوقف کنه و بگه مدارک این جزو کار پلیسه و خلاف اسلام هم نیست. (2847649) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۱۸:۴۹
صحبتهای رییس جمهوررا به نفع خود مصادره نکنید.
این جملات درمتن است بادقت بخوانید:
یکی از بزرگترین هنرهای اسلام، مردم‌سالاری و ترکیب آن با دین‌سالاری است. افتخار ما این است که اجرای قانون مصوب ما شرعا لازم است و حکومت اسلامی یعنی حکومت قانون و این را ده‌ها بار امام (ره) در سخنرانی‌هایشان مطرح کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید قانون را با دقت اجرا کنیم و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم قرار می‌گیرند. (2847944) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۱:۱۲:۱۳
این حرف رییس جمهور یعنی بعضی جاهای قانون اسلامی نیست؟؟؟ یا قسمتی از اسلام در قانون نیست؟ یا قانون نسبت به موازین اسلامی ضعیفه؟ من که نفهنیذم ، بسیار حرف نپخته ای بود (2848031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۵:۲۴
درست گفته مثلا دزدی که دزدیش ثابت شده تو ایران میره زندان در صورتی که حکم صریح خدا در قرآن چیز دیگری است حالا ما یا دستورات خدا رو قبول نداریم یا روی فرمان خدا اجتهاد می کنیم در هر صورت قانون ما با دین ما همخوانی ندارد پلیس هم موظف به اجرای قانون هست (2846221) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۹:۰۶
ببخشید حکم صریح خدا چیست؟
میشه بفرمایید؟ (2846876) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۱۵:۵۲
حکم صریح خدا قطع کردن دست دزذ است نه زندان رفتن او (2847439) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۲:۰۰:۱۱
قطع دست دزد بیش از 15 شرط دارد که اگر محقق شود قطع هم می شود ولی امان از دزدانی که خود قوانین را بدانند (2847653) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۷:۴۰:۴۱
عزیزم برو یه سرچ تو قرآن بکن متوجه میشی خیلی روشن گفته شده بدون هیچ گونه تفسیری (2848200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۶:۴۲
احتمالا شما می خواهید پلیس ایران هم مثل پلیس داعش افراد را به خاطر حضور نداشتن در نماز جمعه، جریمه کند. (2846346) (alef-13)
 
;lhg
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۰۱:۴۴
به نظم مقصود ایشان اجرای احکام اسلام بوده است . (2846754) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۴۵:۰۵
یه توصیه: معاونت های عقیدتی ناجا آموزش های مداوم و مستمری برای پرسنل زحمت کش خود برنامه ریزی و اجرا کنند (2847219) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۹:۲۸:۲۰
" قوانین ما اسلامی است " شوخی جالبی بود . قانون مجازات اسلامی هنوز داره به صورت آزمایشی اجرا می شود . دولت هم داره بیشتر از کشورهای غربی مالیات می گیره هم اگر معتقد باشی باید خمس و زکات بدی .
وارد بحث بورس و بیمه و بانک نمی شوم که اظهر من الشمس است . (2847336) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۴۵:۵۸
امام خمینی ره :
چه پاسداران وچه سایر قوای انتظامی ونظامی... موظف به حفظ اسلام ودفاع از کیان اسلامی هستیم.
رهبر معظم انقلاب:
همه باید بدانند که نیروی انتظامی بنا دارد از ارزش های اسلامی دفاع کند.
پاسداری از ارزشهای اسلامی وانقلابی بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی است. (2847985) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۰۹:۵۲:۲۲
"""""یادمان نرود که صاحب کشور مردم و ملت ایران هستند و همه ما باید نوکر مردم باشیم"""

روحانی جان ما انتظار نوکری نداریم فقط به بعضی ها بگید یکم حرف و نظر مردم رو قبول کنند کافیه! (2845651) (alef-13)
 
فریدون
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۰۹:۵۷:۴۱
جناب رییس جمهورمحترم پس لطفابه پلیس راهنمایی ورانندگی دستوربده که بیخود مردم راجریمه نکنند یکی ازوابستگان من درراهنمایی ورانندگیست میگوید فرمانده مادستورداده برگه جریمه تاپایان ساعت اداری باید برگه اش تمام شود .وهرکس سریعترانجام دهد مقربترهست. این واقعیت تلخ وغیرقابل کتمان هست .سایت محترم الف خواهشا مقاله ای درباره ی جریمه شدن بی دلیل وبااعصاب مردم برخوردکردن رانیزدرج نمایید. باتشکر (2845662) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۰:۰۵
آقای روحانی همه مردم انتظار دارند قانون اجرا شود ما مردم هم فقط همینو میخایم ، اما برای همه نه برای بدبخت بیچاره ها ، راستی ماجرای آقا زاده ها و نورچشمی هایی که میلیاردها خوردند و بردن به کجا رسید؟ آقای روحانی بدبخت بیچاره ها باری 2 میلیون ناقابل تو زندان هستند و اعمال قانون شدند اما عزیزان نور چشمی میلیاردها خوردند و بردند و میبرن و ........... (2845671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۲:۵۷
خب راست میگه دیگه پلیس باید قانون را اجراکنه نه اسلام ! (2845676) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۴۰:۱۱
همه مردم ایران که مسلمان نیستند پس پلیس باید قانون رو اجرا کنه. (2847489) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۳:۱۳
نهی از منکری که از آن می‌گوییم فقر و فساد، بیکاری و ریاست که باید آن را از بین ببریم. چسبیدیم به چند فرعیات اسلام و آن را رها نمی‌کنیم. (2845678) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۹:۲۳:۳۸
قوانین که بزرگ و کوچیک نداره . قانون قانونه . حالا اگه بخشی از قانون به بخشی از احکام مدنی اسلام اشاره دارد باید اجرا بشه و بخشی از قانون به وظایف دولت برای بیکاری و اقتصاد هست خب این هم جایگاه خودشو داره . خواهش میکنم که به مردم و نخبگان این طرز فکر که بعضی قوانین که حتی ناظر به شرع اسلام که فکر میکنن کوچیک هست ، کوچک نشمرن . متاسفانه ما مردم هم اگه ناظر قانونی نباشه قانون گریز میشیم که اینقدر در اقتصاد هم می بینیم دچار بی قانونی و فساد هستیم . از رییس جمهور که حقوقدان هستند بعید هست که اینطور وانمود می کنند که برخی قوانین کوچک و برخی بزرگ هست . البته در مورد حجاب، نیروی انتظامی به دنبال مچ گیری و تجسس کردن نباشد که شرع هم اینطور راضی نیست. (2847328) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۳:۴۳
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست. بی‌خود به مخمصه فکری فرو نرویم. پلیس فقط باید قانون را اجرا کند.
اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، باید قانون شفاف باشد و آن‌گاه پلیس وارد می‌شود تا قانون را اجرا کند.
اقتدار غیر از زور است. (2845679) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۴:۱۴
من موافقم کاملا درسته (2845682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۴:۵۲
نیروی انتظامی اگر وارد حاشیه بشه کارش را نمیتونه انجام بده حرف دکتر روحانی کاملا درسته (2845686) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۵:۲۹
من موافق هستم . نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشه نه زور اقتدار با زور فرق میکنه (2845689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۰۱:۳۸
اصولا آدم وقتی پلیس میبینه باید احساس امنیت کنه ولی تو ایران آدم وقتی پلیس میبینه باید بترسه!!!
پدیده لباس شخصی ها هم که چیزی نگیم بهتره (2847119) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۶:۳۶
موافقم . متاسفانه یک عده میخواهند پلیس شریعت بوجود بیاید یعنی صبح تا شب بگند خانون این چه پوشششیه چرا لباست آبیه آقا تیشرتت چرا نصف آستینه (2845690) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۸:۰۷
کاش می گفتید چرا پلیس با تجمعات بدون مجوز نیروهای خودسر و تندرو برخورد نمی کند؟! اگر اون موقع که ریختند توی سفارت انگلستان . پلیس به وظیفه اش عمل می کرد وضعیت ما بهتر بود. عده ای اقلیت خودسر حاضرند برای منافع خود یا عقاید خود . اکثریت دهها میلیونی ملت را قربانی کنند. (2845696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۶:۵۵
نکنه شما با سفارت انگلیس رابطه ای داری؟ (2846090) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۳:۵۲
داشته باشه اشکالی داره؟؟ (2846559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۱۰:۱۲
دوست عزیز سفارت یک کشور خاک اون کشور هست! وقتی اون جماعت حمله کردن به سفارت انگلیس ، این کشور می تونست به ما اعلان جنگ بده! لطفا همه چیز رو به مسخره نگیرید! (2846576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۰:۵۴
فرض کن که با سفارت امنگلیس رابطه هم داشته باشه مشکلی داری؟ حرف ناحقی زده؟ این مغالطه حمله به شخص رو نمیخواهید ول کنید و به کلام طرف توجه کنید؟ حتما باید خودش رو زیر سوال ببرید؟ الان میلیونها ادم هستند با نظر ایشون موافقن اونها هم با سفارت انگلیس رابطه دارن؟ (2846963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۰:۱۵:۵۵
چقدر انگلیسی داشتیم! (2847440) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۸:۳۱
یکیس از دستاوردهای دولت روحانی کاهش شدید انحرافات بودجه نسبت به دوران احمدی نژاد است (2845697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۷:۵۱
بله.نمونش این که با بودجه دولتی همایش انتخاباتی بانوی انقلابی برگذار می کنند. (2846094) (alef-13)
 
حمدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۲:۱۵
بهتر از اینه که بره برای ونزوئلائیهایِ کمونیست که اصلا" نمیدونند ایران کجای دنیا است خونه مجانی بسازه!!!!!! (2846618) (alef-13)
 
حامد بی باک
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۴۲:۳۳
چه ربطی داشت (2846156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۸:۵۷
نیروی انتظامی ضابط قانون است و باید قانون را اجرا کند. گاهی اوقات ممکن است که مردم حتی از پلیس ناراحت شوند. دلیل آن این است که اولویت‌بندی‌ها رعایت نمی‌شود.
موادمخدر اولویت آسیب اجتماعی ماست.
تهدیدات خیالی نباید ما را گرفتار کند.
قانون برای همه مساوی است. (2845698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۸:۱۷
داداش قانون فقط ماله بدبخت بیچاره هاست قانون با دانه درشتها و کله گنده ها و از همه مهمتر آقازاده ها خیلی خیلی خیلی مهربونه ............... (2846509) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۹:۰۷
گاهی باید پلیس به دولت هشدار دهد. (2845699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۹:۳۹
ادمان نرود که صاحب کشور مردم و ملت ایران هستند و همه ما باید نوکر مردم باشیم. هیچ سمتی بالاتر از نوکری نیست. (2845702) (alef-13)
 
سهند
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۴۲:۳۶
اين حرفها به نظرتون آشنا نيست؟ نكند اين ها هم مثل بعضي ها فقط در حرف بماند و مردم دوباره سرخورده شوند؟ (2846158) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۳:۲۲
چقدر این سخنان آشنا به نظر می رسند. یاد آن روزها بخیر نباد. (2846376) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۶:۰۱
این حرف خوبه و قشنگه البته اگر به جای نوکر بگیم خدمتگزار اما تا این حرف یه هزار سالی فاصله داریم! (2846644) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۰:۳۶
چه شعارهای زیبا و دهان پر کنی! آفرین مگه غیر از اینه؟ مخصوصآ در دولتهای نهم و دهم که دیگه نگو. اخر نوکری مردم و عدالت و سلامت مالی و پاکدستی و . . . باقیش را از اون شعار خوشگلا بزار. (2847051) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۳:۵۶:۲۴
ایران نوکر نمی خواد. مدیر می خواد. ادم کار بلد می خواد. (2848126) (alef-3)
 
خشایار
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۰:۰۰
جانا سخن از زبان ما می گویی ... (2845706) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۰:۳۱
به وعده های انتخابیت عمل نکردی و حالا هرچند یکبار از این حرفا می زنی تا
محبوبیت کسب کنی ... (2845708) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۱:۲۷
بنظر من آقای روحانی باید بودجه ی وِیژه ای را به نیروی انتظامی اختصاص دهد
تا بتوانند تجهیزات مدرن روز را در اختیار گیرند . انواع لباس های ضد گلوله ی سبک و همچنین سلاحای شوک (2845709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۰۱:۲۰
شما اصلا" نوشته بالا را کامل خوندی؟ (2847917) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۲:۳۹
این گفته رییس محترم جمهور را که فردی حقوقدان می‌باشند باید با آب طلا بنویسند و در معرض دیدگان همگان قرار دهند. (2845711) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۴:۰۸
کاملا درسته نگاه ریاست محترم جمهور به مردم و رابطه ی پلیس و مردم کاملا نگاه درستی است
حاکمیت حق مردم است (2845719) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۴:۲۱
حاکمیت حق مردم است (2845720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۲:۰۲
اونوقت این مردم که شما میگی کجان ؟ میشه بگی؟ (2847057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۶:۵۰
اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، باید قانون شفاف باشد و آن‌گاه پلیس وارد می‌شود تا قانون را اجرا کند.
مادر زمینه ی قانون خیلی ضعیف هستیم ومشکلات ما با طرح امران به معروف بدتر هم میشود چون علنا نیروی انتظامی به حاشیه میرود وافراط گرایی حاکم میشود (2845729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۸:۱۱
پلیس به جای برقراری نظم امنیت در کشور فقط مزاحم مردم می شود ! (2845733) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۸:۱۴
آقای رییس جمهور تورا خدا نذارید و طرح امران به معروف اجرا شود نذارید افراط گرایی حاکم شود
بخدا اگه پلیس به حاشیه بره سنگ رو سنگ بند نمیشه (2845734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۰:۴۳
آهان این هم حرف حساب
اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، باید قانون شفاف باشد و آن‌گاه پلیس وارد می‌شود تا قانون را اجرا کند. (2845742) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۱:۱۹
حکومت اسلامی، یعنی حکومت قانون که رهبر کبیر انقلاب بارها آن را تاکید کرده‌اند. در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم است.
درود بر تو ای مرد دانشمند (2845744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۴:۴۷
آقای روحانی شما تورم را 14 درصد اعلام کردید . دستتون درد نکنه و.لی آقای روحانی 14 درصد یعنی حدود 6برابر استاندار جهانی بخدا برامون سخته این تورم یکاری کنید پایین بیاد (2845758) (alef-13)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۸:۲۵
ربطی به خبر نداشت امّا همه چیز هم به تورم نیست، قضیه خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. (2846510) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۳:۱۵
تورم در دولت قبل حداقل 35 درصد بود یعنی 20 برابر استاندارد جهانی
خیلی هم خوب کاهش پیدا کرده (2846968) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۷:۵۲
باسلام
حسن جان باز افاضات روشنفکرانه از خود در کرده،به خدا صد رحمت به محمود.
"پلیس موظف به اجرای اسلام نیست. بی‌خود به مخمصه فکری فرو نرویم. پلیس فقط باید قانون را اجرا کند"
در صورت صحت مطلب فوق یک نفر از این اقای دکتر حقوقدان نمی پرسد : داداش اجرای قانون بدون اجرای اسلام یعنی چی؟چه مخمصه ای؟فرض بر این است که قوانین ما اسلامی است و مجریا نیز با نگاه یک مسلمان به برادران مسلمانش قانون را اجرا می کند.خدا به داد برسه اگر مجریان فقط خود را در قبال قانون بخشنامه ای و مافوق مسؤول بدانند.در صورت تعارض قانون با دستورات شرع مقدس اسلام تکلیف چیست؟کدوم آدم عاقلی حاضره برای چند جمله که نویسندگان و تهیه کنندگانش هم نسبت به آن الزام تام ندارند و ممکن التغییر می باشند وجدان و دین خودش رو زیر پا بگذاره؟ (2845772) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۴:۳۵
استاد مهدی , از اینکه اجازه میدید تا از سخنان ناب شما بهره مند شویم بصورتی سخت و شدید مشعوف و مسعود شدیم . استاد , الان یک سوال برای حقیر بوجود آمده که محصولِ سخنان مشعشعانه حضرتعالیست :
ببینم الآنه که همه کشورهای کاردرست دنیا که قانونشون رو نویسندگان و تهیه کنندگان نوشتند همگی بلا تکلیف و پادرهواند؟ یعنی همشون بی وجدان و کافر تشریف دارند؟
یه اسفندی واسه خودت دود کن که چشم نخوری. (2846681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۸:۰۲
آقای دکتر روحانی هرچه زودتر توافق کنید ما منتظر توافق نهایی هستیم (2845773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۸:۳۲
از اینکه ثبات نسبی رابه بازار پر نوسان ایران آوردید متشکرم (2845775) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۲۹:۲۲
درود بر دکتر روحانی ...
که برای اولین بار بعد از 30 سال وظیفه اصلی نیروی انتظامی رو به برادران همیشه و همه جا در صحنه بازگویی کردند...

باشد که دوستان اندکی به فکر امنیت و آرامش مردم باشند..
چند سال باید طول بکشه تا دوباره مردم بتونن به این این ارگان اعتماد کنند؟؟؟ (2845777) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۹:۰۲
من که به نیروی انتظامی به خطر امنیت کشور اعتماد دارم. (2846097) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۱۴:۲۶
روحانی تو کاری که بهش مربوط نیست دخالت نکنه (سیاست گذاری نیروهای مسلح کار ایشون نیست ) (2846590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۰:۰۰
همین که با 27میلیارد دلار درامد نفتی نرخ تورم رابه 1405درصد و نرخ رشد را به 3درصد نسبت به 150 میلیارد دلار درآمد نفتی و تورم 45 درصد ونرخ 7-درصد رشد رساندی مچکریم (2845778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۶:۲۰
البته روی کاغذ (2846036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۱:۲۴
خب روی همین کاغذ دلیل بیارید که دروغه !
یسوال چراهیچ اقتصادانی نتونسته ثابت کنه که تورم کاهش پیدانکرده ؟
یا رشد اقتصادی ما مثبت نیست ؟
دقت کردی ؟؟؟؟؟ (2846614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۹:۵۴
شما احتمالا بابات خرجیتو میده توی بازار نمیری وگرنه این حرفو نمیزدی. (2846102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۱۱:۰۹
شما هم یکمی سواد داشته باشی اشکال نداره !
البته اقتصاد رشته ی بسیار سخت و حجیمی است چون که شما هم باید ریاضی دان خوبی باشی و هم جامعه شناس وهم آمار دان
هر ننه قمری بیاد آمار را زیر سوال ببره که نمیشه
منظور از تورم نان و روغن و برنج نیست بلکه 450 قلم جنس است
سال پایه سال 90 است .قیمتها بر اساس آن محاسبه میشوند !
قیمت مرغ کاهش شدید یافته16-درصد
قیمت اجاره مسکن ثابت مونده
قیمت گوشت 4درصد گران شده
قیمت اتومبیل 1درصد گران شده
قیمت حبوبات کمتر از 3صدم درصد رشد داشته
قیمت میوه ها 26درصد افزایش یافته
قیمت بنزین و سوخت ثابت بوده
قیمت مسکن 7 درصد کاهش داشته
قیمت فولاد 6درصد کاهش داشته
آلومینیوم ثابت بوده
خیار و گوجه و سیب زمینی کمتر از 3درصد گران شده
.....
خب با این تفاصیل تورم 15 درصد کاملا قابل قبوله و هیچ شکی در آن وجود ندارد .
البته تورم استاندارد جهانی 2.3 درصد 15 درصد یعنی 7 برابر حداستاندارد (2846579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۳۷:۲۰
باور کردیم. (2846297) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۸:۴۵
خوش خیالی اصلا عیب نیست دوست عزیز (2846323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۱:۰۹
بازی با کلمات برای زنده نگهداشتن رای ها پشیمان شده
اقای رئیس جمهور ما پشت گوشمان مخملی نیست (2846331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۵:۰۲
دلار که تقریبا دو ساله تثبیت شده دارم با چشم خودم میبینم تورم هم دیگه کاملا مشخصه کم شده قبلا سریعتر همه چیز گرون میشد رشد اقتصادی هم بانک جهانی امار داده که مثبته امار دروغ هم باشه دیگه -10 درصد دولت قبل نیست
کاملا اقتصاد بهبود پیدا کرده (2846974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۹:۳۱
بارک الله و آفرین , کاملا" درست گفتید.
حالا اگر عده کمی میترسند بـبـیـنـند , مشکلِ خودشونه اما اگر دولت قبلی و یا معادلش رویِ کار بود الان دلار 10هزار تومن بود و این تازه بهترین حالتش بود. (2846696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۳:۳۵
درود بر روحانی (2845785) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۴:۳۶
فقط قانون و قانون و قانون (2845789) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۵:۵۶
آقای روحانی آخرین و مهمترین وعده ی شما لغو تحریم ها است امیدوارم آن را عملی کنید. خیلی ممنون (2845793) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۶:۲۰
بدیهیه که در هر جامعه ای باید نظم و مقررات برقرار باشه ، بدیهیه که بی توجهی به رعایت قانون باید رصدگر و مسئولی هم داشته باشد وبازهم بدیهیه که در یک جامعۀ انسانی و تمدنی این مبصر و ضابط برای انسان بودن یعنی یرای رعایت قانون ، نیرو و دوربینی درونیست بنام "وجدان" ، همان نیروئی که دراوایل دهۀ 60 کارائی بسیار بالائی داشت زیرا در چهار راه ها نوشته شده بود : " امروز گذشتن از چراغ قرمز ، نه تنها یک خلاف بلکه ، یک گناه است "... ؛
ولی متآسفانه امروز کار بجائی رسیده که "وجدان" ، دوربین درونی ، مکتب انسان-سازی ، تربیت و پرورش انسانهای قانون-مدار و..... ، دیگر کارائی خود را از دست داده ، جای را به پلیس سپرده ؛
امروز که خلافکاری دیگه "یک گناه نیست" ، ..... چنین است که "پلیس" موظف به اجرای !!!!! اسلام هم میشود؛ (2845795) (alef-17)
 
مرضیه
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۲:۵۰
قانونی که قابل اجرا نباشد باید در اون تجدید نظر کرد! (2845842) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۵:۴۴
هرگونه اقدام فراقانونی مطمئنا باعث هرج و مرج میشود وگرنه برای چی قانون وضع میشود؟! به گفته مقام رهبری قانون بد از بی قانونی بهتر است. (2845878) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۹:۲۹
مردم میگن "خب خدا گناه ها رو میبخشه" و هر کاری دلشون بخواد میکنن ولی وقی چیزی قانون حکومتی باشه دیگه بخششی در کار نیست پس ملزم به عمل به اون میشن (2845985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۳:۰۱
یعنی چی وظیفه پلیس مشخص... مجلس هست, دولت هست و موراد دیگه... پلیس که یه مامور اجرایی... قانون در مجلس تصویب میشه نه در پلیس... اگر مردم با قانون مشکل دارند نماینده های رو انتخاب می کنند که قانون مورد نظر اون ها رو اجرا کنه به همین راحتی... پلیس تنها جای که حق هیچ کاری رو نداره. ریس جمهور قانون کشور رو یاد آوری کرده به پلیس (2846243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۶:۴۶
آقای رییس جمهور تورم استاندارد جهانی 2.3درصد است ولیس تورم ما 14.5 درصد است توراخدا آن را کاهش بدید (2845796) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۷:۰۵
من با سخنان رییس جمهور موافقم شدیدا (2845798) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۰:۴۸
من هم مخالفم شدید. (2846106) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۳:۰۲
کم شمارهستید کم شمار. (2846855) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۶:۰۴
با توجه به این مثبتها رئیس جمهور 10 درصد مخالف داره و این یعنی بالای 90 درصد موافقن و بسیار عملکرد عالی هست (2846976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۷:۳۵
دوستت دارم چون ((حاکمیت راحق مردم میدانی !)) (2845800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۳۸:۰۴
دو صد گفته چون نیم کردار نیست. (2846302) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۲:۲۶
عملگراهارا دیدیم . تورم و رکود دزدی رانت و اختلاس (2846621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۸:۳۰
روحانی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت ابتدا باید به ریشه‌ها در این موضوع توجه کنیم، اولین دلیل ایجاد ناامنی فقر و بیکاری است و باید آنها را از بین ببریم، چسبیده‌ایم به چند فرع اسلام و فکر می‌کنیم دنیای منکر و معروف آنجاست. (2845803) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۱۱:۰۴
فقر و بیکاری رو باید دولت درست کنه که اینقدر حرف الکی میزنه و خای میبنده، نه پلیس (2846396) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۱:۱۱
کاملا درست گفته اند. توجه به فروع به جای اصول، برخورد با زنان و فعالیت در حوزه فرهنگی به جای ایجاد امنیت و برخورد با باندهای سازمان یافته یکی از آفت های حوزه نیروهای انتظامی است. (2845809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۲:۱۵
درود بر روحانی
توافق هسته ای حق مسلم ماست (2845812) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۶:۰۲
البته ما برای بیش از 50 درصد موارد قانون شفاف یا اصلا قانون نداری.م فرض کنید اگر یک کامینون که روی بار ماسه اش چادر نبسته باشد و با عث دید کم خودرو عقب و تصادف آن شود هیچ پیگردی ندارد. در ممالک مترقی دولت با ایجاد سایتهای ویژه ضمن اطلاع رسانی گسترده در رسانه ها انواع فرمتهای قانونی حقوق شهروندی را در اختار مردم میگذارد بعنوان مثال شما برای تعویض پمپ ترمز خودرو خود یک گارانتی چند ماهه و یا طی مسافت معیین را از سوی تعمیر کار با فرمت دولتی دریافت میکنید که تضمین کننده کار تعمیر کار است. در حالی که در بسیاری از موارد تعمیر کران ما زیر بار دوباره کاری خود نمیروند و هیچ قانونی جبران کننده حق مشتری نیست . (2845825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۸:۰۷
عاشق این یک جمله هستم (((حاکمیت حق مردم است ))) (2845831) (alef-13)
 
شمالی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۹:۳۰
واقعیت اینه که اکثریت مردم از پلیس متنفرن و اگه تو یه ماشین نشسته باشید که خانمی توش نباشه یه پلیس یا مامور میبینن اکثرا شروع میکنن به فحش.. علتشم معلومه ادمهای که به خودشون اجازه میدن هرگونه رفتار خلاف عرف و وظیفشون با شما بکنن واقعا زشت برخورد میکنن و از قدرت خودشون هم بسیار در برخورد با ادم سواستفاده میکنن کافیه جوابشونو بدی تا بزنن پس کلت برات دوتا مورد الکی بسازن! البته یه سری ازین فحش ها که مردم میدن بخاطر قضایای.. که دیدن یا فهمیدن بعصی چه کردن!
خواهشا دست بکار بشید و یک قانون درست حسابی در رابطه با حقوق شهروندی تنظیم بفرمایید تا اینقدر راحت مورد تعرض.. قرار نگیرند
لطفا سانسور نکنید الف این هم یک جور امر به معروف و مخصوصا نهی از منکر بود! (2845835) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۶:۵۲
واقعا" اکثر اوقات همینطوریه , به جایِ اینکه موقع دیدنشون احساس امنیت کنی برعکسه و احساس ناامنی میکنی .
لطفا" چیزی به من نچسبونید که یک کارگرم و نه سیگار میکشم و نه اختلاس بلدم. (2846714) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۰:۴۸
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست ؟! وااسفا وامصیبتا داریم به کجا میرویم ؟ به قهقرا؟؟ (2845837) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۷:۲۴
برادرمن مردم را بازورسرنیزه وزور نمیشود به بهشت برد (2846384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۳:۳۱
پلیس موظف به اجرای قانون است . اگر پلیس به جای قانون موظف به اجرای اسلام باشد نخستین مشکل این است که در برخی مواقع فتاوا مختلف است. دوم اینکه اساسا مامورین پلیس خیلی وقتها دارای شرایط امر به معروف و نهی از منکر نیستند. سوم اینکه مثلا مجبورند با ریش تراشی هم برخورد کنند یا مثلا اگر پلیسی تشخیص داد کار فلان بانک خلاف شرع است می تواند در بانک را تخته کند.
دقیقش این است که پلیس موظف به اجرای آن بخش از اسلام است که به صورت قانون در آمده. (2847063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۱:۱۲
بله منظور اجراى قانون و با استفاده از رحمت و اخلاق و ادب و احترام اسلامى است . (2845839) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۲:۳۲
حرف درستی زده مگه غیر از اینه ؟
کجاست مساوات
کجاست عدل (2845841) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۵:۳۳
یا قانون اسلامی است یا خیر؟ اگر هست پس به اسلام عمل شده و اگر نیست پس باید قانون عوض شود این همه سفسطه برای چیست آیا برای عده ایی حاشیه امن درست کردن نیست (2845850) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۹:۴۵
هر شخص به لحاظ مذهبی و در مقابل خداوند موظف است همه احکام اسلام را رعایت کند ولی پلیس فقط به آن دسته از احکام اسلام عمل می کند که قانون برایش معین کرده است.
اگر قرار باشد پلیس در همه امور دخالت کند، چون نمی تواند همه امور را به درستی انجام دهد، کار به هرج و مرج می کشد.
از قدیم گفته اند یک ده آباد از 100 شهر خراب بهتر است. اگر پلیس فقط 10 مورد از احکام اسلام را به خوبی اجرا کند و 90 مورد را رها کند بهتر از این است که 100 مورد از احکام را به صورت نصفه نیمه اجرا کند. (2846392) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۸:۳۲
اون عده سالهاست حاشیه امن دارند و این آقا میخواد همون حاشیه را از بین ببره که دستش درد نکنه. (2846720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۸:۵۵
الان مشکل کشور بحث گشت ارشاده که آقای روحانی در هر سخنرانی بهش حمله میکنه تورم صفر درصد چی شد همه چی که هی گرون میشه (2845858) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۳:۵۳
مگه نمیدونی تورم شده صفر درصد. (2846115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۱:۲۱
تورم صفر نشده ولی انگار حافظه ی شما صفر شده که فرق تورم را با گرونی نمیدونید
تورم صفر درصد توجیحه اقتصادی داره
یعنی کاهش هال با افزایش ها در یک دوره زمانی برابر شدند ولی انگار سواد اقتصاد چیزی است که شما نداری (2846546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۶:۱۶
قانون وقتی برای همه یکسان نباشد مفت خدا هم نمی ارزد. (2845882) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۶:۲۳
روحانی: "در مبارزه با تخلف و جرایم اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و در تهدیدات خیالی گرفتار نشویم" (2845883) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۸:۰۳
باریک (2845891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۱۲:۰۶
صحیح است

صحیح

همه ملزم به اجرای قانون هستند (2845902) (alef-13)
 
عبداله
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۱۲:۳۴
چرا برخی تعبیرهای کج تاب توسط برخی مسؤولین بیان می شود؟

نخیر! پلیس موظف به اجرای اسلام است. اسلام او را موظف به اجرای قانون نموده است.

اینگونه تعیبر ها زمینه ساز تفکرات غلط و غیر اسلامی "المأمور معذور"است.
در دیدگاه ما، "المأمور مسئول" . هرانسانی مسؤول آن چیزی است که انجام می دهد و مسلما یک مسلمان باید اسلام را مدنظر داشته باشد.

مگر نه این است که اگر "قانون " مثلا دستور مافوق و ... با اسلام یا اعتقادات فرد تضاد داشت، فرد بایستی به اعتقادات خود عمل کند؟ مثلا می تواند از خدمت در سازمان مربوطه خارج شود.

قوانین اسلام فقط برای ما نیست و عمومیت دارد!
با این طرز فکر خلبانان سعودی مسؤول جنایات خود نیستند!

کم کم زمزمه جدایی دین از سیاست شروع شده؟؟ (2845903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۴۳:۵۲
این مغالطه اینقدر ابتدایی هست که نیازی به پاسخ نداره! این قصه حجاب و خوانندگی و کنسرت موسیقی و ... مدتیه که دستاویز رسانه ای برای انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی شده. متاسفانه دولت و اعوان و انصارش با این روش مدتی افکار عمومی رو به خودش مشغول می کنه. یه عده در تایید و یک عده هم در رد این موضوع و تو سایه این مشغولیات مذاکرات رو در خفا پیش می برن! (2846160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۴:۲۵
به شدت باهات موافق اقا عبداله (2846194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۱۲:۲۱
شما نه دین را درک کرده اید و نه سیاست را. (2846400) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۰۷:۲۲
الان تو کارمند ایرانخودرو و یا بانک ملی هستی. هر جفتشون هم خلاف شرع عمل میکنند , اولی کم فروشی و گرانفروشی میکند و دومی نزول خور است!!
استعفا میدی؟ نه گمانم!
طبق فرمایش شما , هرگونه همکاری با بانکها در حال حاضر حرام است چونکه تمام این بانکها در حال دادن و گرفتن ربا هستند! میخوای چه بکنی؟
شاید طبق اعتقادات شما من کافر و از نظر شما محکوم به مرگ باشم! شما چه کاره ای که بخوای این کار را بکنی؟
همه ما میگیم سیاست بی پدر و مادر است و واقعا" هم همینطوره,پس چطور میخواید با دین یکیش کنید؟ (2846773) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۱۸:۳۲
هدفش از این حرفها بی حجاب کردن خانمهاست متاسفانه (2845920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۸:۰۹
هدفش از این حرفها جلوگیری از تبدیل سلیقه یک گروه به قانون لازم الاجرا برای همه اقشار جامعه و آنهم با توسل به زور ، ون ، باتوم و اسید است. (2846205) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۱:۵۸:۵۳
اسید رو خوب اومدی .... دمت گرم (2847648) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۱۱:۰۵
آقا محمود , حرفت 2زار نمیارزه , این حرفت هیچ جا خریدار نداره (2846781) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۲۰:۳۰
تعجب میکنم از این مغالطه !!!!
مگه اینجا کشور کفره که این حرف رو میزنی ....
همین قانون برگرفته از اسلامه و هرکسی قانون رو پیاده کنه و یا مراقبت از اون کنه یعنی داره اسلام رو پیاده میکنه !!!! همین چراغ قرمز هم ، رد شدن ازش حرام شرعیه.
دیگه من نظرم کلا نسبت به این دولت عوض شد ...مغلطه ،دروغ ، بازی با کلمات ، فحش نثار منتقدین ، وزرای تیلیاردر ، اصلن یه دورانیه دورانیه بحرانیه جهانیه ....
در ضمن تو تعیین سیاست های نیرو های مسلح رییس جمهور هیچ نقشی نداره ...این رو من از قانون اساسی فهمیدم ولی شاید نقش های جزئیه دیگه ای رو داشته باشه که سطح پایینه....
((((((( بعضیا تابع نظریان کینزی اند مثلا :اگر فساد یا گناهی شایع شد دیگه اون فساد نیست ...اگر همجنس گرایی شایع شد دیگه گناه نیست !!!!!!! هواسمون باشه ههمون مورد بازخاست قرار میگیریم و شدیدتر از ما حاکمان ))))))) (2845926) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۹:۲۵
اسلامی که در این مملکت هر کسی یه برداشت ازش داره رو که نمیشه معیار قرار داد!!!!

توی همین نظراتی که کاربران توی سایت میدن مشخصه که چقدر نظرات در مورد برداشت از اسلام توسط هر شخص تفاوت داره

بنابراین گفته روحانی درست است و باید طبق قانون عمل بشه،که البته همون هم نمیشه (2846040) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۱:۰۶
مرده مومن میگه قانون از دل اسلام در اومده ... یعنی : اجرای قانون همون احرای اسلامه (این جمله غلطه که :: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست ) حالا اگر قانون 10 در صدش هم اسلامی باشه پلیس داره اسلام رو پیاده میکنه به هر حال،نسبت اسلام با قانون (عموم خصوص من وجه ) هستش یعنی اسلامی کلی تر از قانونه که تونستند از دلش باید و نباید و شاید و ... در بیارن ....( پس عمل به جز یاد آوری کل رو هم میکنه .) (2846544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۵:۲۳
احسنت.پس دیگه سال 96 بهش رای نده. (2846125) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۹:۴۲
کسانی که معلوم نیست خودشان هم جهنمی خواهند شد یا بهشتی، میخواهند همه را بزور به بهشت هدایت کنند. (2846210) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۱۳:۳۳
اسلام از حکومت اسلامی نخواسته همه احکام را اجرا کند بلکه اجرای بعضی از احکام را به خود افراد واگذار کرده. حکومت اسلام در امور خصوصی افراد دخالت نمی کند. (2846402) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۱:۳۶
شما نظرت همین بوده.عوض نشده!!!!!قانون ایران مبناش اسلامه.ولی وظیفه پلیس اجرای قانونه.وظیفه مجلس و شورای نگهبانه که قانون را بر اساس اسلام تعیین کنند نه پلیس!!! (2846491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۳۲:۰۹
با تشکر از سایت الف. اکنون که سایه یک رئیس جمهور دانشمند و فرهیخته که متکی به آرای مردم هم هست بر سر کشور هست بهتر است قدردان باشیم و دستورات ایشان را بعد از فرمانهای مقام معظم رهبری ارج و حرمت نهیم. و من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. (2845947) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۳۸:۴۷
صحبت های ایشان کاملا درست است. (2845960) (alef-13)
 
افتخاری
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۰:۳۸
خسته نباشید کاش اشاره ای به رشوه گرفتن درنیروی انتظامی اشاره می کردی (2845963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۶:۲۱
من کارمن نیرو انتظامی هستم رشوه هم نمی گیرم. (2846130) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۹:۵۰
آخه چرا وقتی میگیم تو نیروی انتظامی رشوه هست انگار به همه گفتیم؟فقط میگیم خیلیا رشوه میگیرن.مطمئنا انسان سالمم اونجا زیاد هست (2846485) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۴:۳۶
تا زمانی که یاد نگیریم
قانون برای همه است..

تا زمانی که هر کسی برای سو ء استفاده به نام اسلام از موقعیت خودش سو ء استفاده میکند..



راه به جایی نخواهیم برد..


ریس جمهور به نکته خوبی اشارده کرد چون یک عده از اسلام سوء استفاده میکند (2845973) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۶:۴۰
یکی هم باید به خودش بگه (2846087) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۵:۲۵
بله الان كاهش تورم رو همه حس كرده اند ولي نميدانم چرا بازهم تورم واقعي ٣٥ درصده؟؟؟؟؟؟ (2845975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۱:۳۱
انصاف هم خوب چیزی هست

اخه بی انصاف،بنزین از 700 شد 1000 تومن،چقدر قیمت ها تغییر کرد به نظرت؟فازدوم هدفمندی اجرا شد چقدر تغییر کرد قیمت ها؟

در صورتی که همین اتفاق اگر در دولت قبل میفتاد دلار 5000 تومن رو رد میکرد (2846043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۲:۰۹
شماها یا بی انصافید و یا نا آگاهید و یا مغرض .
روش و منشِ دولت قبل اگر الان جاری بود دلار 10هزار تومن بود!
اگر نفت قیمت الان را داشت به شما قول میدم دولت قبلی 1قرون یارانه نمیداد.
نفتِ 130 و140دلاری بود که دولت قبلی یارانه داد که ایکاش نداده بود که ایکاش این نفت تموم بشه چون همه این گرفتاریهامون از همین نفت است و پولِ باد آورده (2846850) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۵۲:۵۸
آیا قانون هم خلاف شرع متواند باشد می باشد . (2845994) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۶:۵۵
بله..مثلا چراغ قرمز در ساعت 2 شب و فردی که مریض دارد و دست کم 120 ثانیه دقیقا برای هیچکس منتظر می ماند خلاف شرع هم نباشد آیا خلاف عقل و انسانیت نیست؟!!... (2846320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۰:۲۸
مثل ربا خواری بانک ها (2846327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۱۴:۲۹
بله. فلسفه وجود تشخیص مصلحت نظام همین است. (2846408) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۴:۰۵
کو گوش شنوا؟؟؟ (2846032) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۴:۴۳
شما هیچ جای دنیا وقتی یک ون پلیس ببینید احساس نا امنی نمی کنید جز ایران.
پلیس تو ایران بجای اینکه ادم رو یاد امنیت بندازه یاد گیر دادن به اب پاشی جوون ها، دستگیری جوون ها در شش ساعت به خاطر درست کردن کلیپ، کشان کشان بردن دختران جوان به داخل ون ها و عملیات های محیر العقول برای جمع اوری ماهواره می اندازه. (2846077) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۸:۲۵
شیخ محترم پس قانون شما وقانون اساسی خارج از چهارچوب اسلام است (2846095) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۶:۰۵
نه خیر یا شیخ. ارتباط قانون کشور با قانون شرع عموم و خصوص من وجه است.
برخی از موارد قانونی که اجباری هستند در شرع نیستند.
برخی از اجباریات شرعی هم در قانون نیستند مثل اینکه کسی را که نماز نمی خواند نمی شود قانونا مجازات کرد. (2847072) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۸:۳۵
پس مجریان اسلام کیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2846096) (alef-13)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۴۷:۴۹
مجری اسلام؟ قرآن کتاب خداست و شما مجری اجرایِ آن بر خودتان .
مجری میشه طالبان!! مجری میشه داعش!! مجری میشه القاعده!!
مجری میشه بوکو حرام!! مجری میشه آل سعود!!
مجری میشه همین گرفتاریهائی که جهان اسلام را در گیر خودش کرده چون هرکسی خود را بهتر و برتر از دیگری میدونه و حرفِ خودش را حرفِ آخر و اول!!
باید خیلی خیلی تلاش و تقلا کنم تا براساسِ کتابِ خدا بتونم برایِ آخرتم باری ببندم , شرمنده ام که برای شما فرصتی ندارم اما شما هم میتونی برای خودت تقلا بزنی , به فکر من نباش تا برام نسخه بپیچی چون از خودت وا میمونی. (2846900) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۹:۱۰
پس رئیس جمهور هم با ما در برخورد با پاسور فروشان، مشروب فروشان ، ماهواره فروشان، خانه های تیمی و ... موافق و همراه است.
البته شاید بخواهد مقاومت کند اما این همان اجرای اسلام است پس ما هم امیدواریم ائیس جمهور و رای دهندگان به او در مقابل اجرای قوانین (که غالبا برگرفته از احکام اسلامی است ) مقاومت نکنند. (2846098) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۵۵:۱۹
مرد حسابی کجای اسلام گفته شده که مواد مخدر حرامه؟؟؟؟؟ (2847242) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۵:۰۹
نفت فروشی را هم به وظایف پلیس اضافه کنید!! (2846124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۱:۲۵
یک از مشکلات اینست که هیچ کس بکار خودش مشغول نیست. (2846181) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۴:۲۲
از قدیم گفتن قانون برای فقراست و در ایران این موضوع با دقت اجرا میشه (2846218) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۶:۲۷
می‌شه آقای روحانی زحمت بکشن حقوق عقب افتادهٔ این ماه من رو به حسابم بریزن. (2846223) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۱:۰۵
منتظر یورش همه جانبه اصولگرایان و دلواپسان به رئیس جمهور باشید. (2846237) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۴:۴۱
آقا یکی به داد مردم برسه از دست این پلیس امنیت! خودش تبدیل به بزرگترین شاکی خصوصی از مردم اونم به بهانه های واهی شده. (2846250) (alef-13)
 
محسنجعفری
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۲۷:۲۷
یعنی تو جامعه اسلامی ، قانون ورای اسلامه ؟!!!
آی یکی بهم جواب بده. (2846274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۷:۴۹
نماز خواندن اجبار شرعی است اما پلیس طبق قانون حق برخورد با بی نماز را ندارد.

رد شدن از روی خط عابر پیاده و رد نشدن از خط ممتد واجب شرعی نیست اما واجب قانونی است.

این دو مثال برای درک تفاوت. (2847079) (alef-13)
 
کارمند دانشگاه
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۵:۵۱
من هم مدافع گقتمان اعتدالگرایی , مردمسالاری و قانونگرایی می باشم. (2846317) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۶:۱۷
این حرف واقعا منطقی و عالیه.روحانی مچکریم. (2846477) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۶:۴۳
به نظر من اين جمله گهربار تنها راه نجات كشور است. همه بايد در چارچوب قانون عمل كنند در غير اينصورت هركس و گروهي با قرائت خودش از اسلام و اجراي آن هرج و مرج راه مي اندازند كه نمونه هاي آن حمله به شخصيت ها، تجمعات، سفارت انگليس و ... بود. به اميد روزي كه قانون در همه جا اجرا شود. (2846479) (alef-13)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۶:۲۵
حرف دلی را زده‌اند که بسیاری از مردم دین‌دار، در دل دارند. تو را به خدا، اسلام این‌گونه نشان ندهید. (2846502) (alef-13)
 
پیراسته فر
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۴:۵۷:۲۶
آقای رئیس چمهور سلام
یکجوری حرف نزن که مستمسکی باشه برای دلواپسان "اندروقت"برای کوبیدن دولت!
شما هم میتوانستید تیتربزنید"پلیس مجری قانون باشد" یا اینکه :پلیس ازصدورفتوی بپرهیزد.
چون همه بایدمجری احکام اسلام باشند،موظفند. (2846535) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۲:۲۰
آقای روحانی اینکه می گوییدوظیفه پلیس اجرای قانون است بااین فرض اگرهمه قوانین را پلیس اجرا کند هیچ کدام ازشما طاقت نمی آورید حتی مدعیان ...
بااین توقعات چرا حقوق پلیس را نصف حقوق وزرا نمی دهید تا هم انگیزه داشته باشند وهم کمترتخلف شود؟؟؟؟؟ (2846549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۸:۰۲
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست!!موظف به اجرای قانون است

حتما دولت تدبیر و امید و تازه علامه شده ها بابای اقازاده ها وخود اقازاده هاموظف به اجرای اسلام هستندو دارند کاملا اسلامو اجرا میکنن؟؟؟
خدایا عاقب همه رو ختم به خیر کن (2846719) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۵۴:۲۹
نکته جالبی که ممکن در سخنان رئیس جمهور مغفول مانده باشد اینست که برای اجرای قانون قانون را زیر پا بگذارن مثلا برای اجرای قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره بدو اجازه وارد حریم خصوصی مردم و ساختمانها از پشت بام . با عملیات محیر العقول (راپر ) شما بخوانید ژانگولر از تو ایوان خانه یا پشت بام یا حیاط سر در بیاورند و یا برای امر به معروف ناموس مردم بیفته زیر دست یه مشت مامور که مشابهش ر. در گشت ارشاد قزوین و معاون منکرات نیروی انتظامی دیدیم (2846737) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۰۵:۱۷
بی خود دلواپسان سفسطه نکند ، منظور این است که هر آدم کوتوله ذهنی خود را به جای اسلام نگذارد. یا حق (2846767) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۰۹:۰۰
رفتار پلیس های راهنمایی رانندگی معمولا" مودبانه نیست و ودر برخورد با شخص متخلف به جای اینکه از خودرو خود پیاده شود و به نزد خودرو متخلف برود معمولا" به شکل توهین آمیزی روی صندلی خودرو خود لم داده و شخص متخلف را به نزد خود فرا میخواند که این امر کاملا" مغایرآداب کاری پلیس است چرا که این پلیس است که همیشه باید سراغ متخلف برود و ابن روالی است که در تمامی کشورها رعایت میشود (2846775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۴:۴۹
ببخشید جناب رئیس!
آیا قانون از اسلام جداست؟ مبارزه با جرم و فساد از دستورات اسلام و از ضروریات حکومت اسلامی نیست؟
مبارزه با فقر و بیکاری وظیفه پلیسه یا دولت؟
یک جوری حرف می زنید انگار که فقر و بیکاری از حیطه وظایف شما خارجه!!!!! (2846857) (alef-13)
 
مرگ بر انگلیس
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۳:۱۰
اندیشه های لیبرالی است که بین دین وقانون تفکیک قائل میشود (2846996) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۲:۰۹:۴۹
اصلا تو می دانی لیبرال چیه؟ (2847674) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۰۴:۲۶
نه فقط شما میدونی (2847922) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۳۹:۴۱
آدم وقتی این کامنتها رو میخونه و برداشتهای عجیب و غریب رو از یک جمله رئیس جمهور محترم میبینه کاملا به همین حرف ایشون ایمان میاره که مبنا قانون است نه چیزی دیگر چرا که اگر بنا باشد پلیس اسلام را پیاده کند با این جور برداشتهای عجیب سنگ روی سنگ هم بند نمیشود .
ضمنا برای هموطنانی که اینجا بسیار برای اسلام سینه درانده اند معروض میدارد که حکم اسلام برای مواد مخدر وجود ندارد و احکام ثانویه و قوانین آنرا ممنوع کرده اند ، اگر مامورانی بخواهند به اسلام عمل کنند باید بگذارند طرف مواد را رد کند ولی حکم قانون مشخص است و ...
اینرا میتوانید به بسیاری از موارد تسری دهید تا برداشت درستی از سخن رئیس جمهور داشته باشید ، نظر ایشان در این زمینه به برخورد با بی حجابی و یا عدم برخورد نبوده ، بلکه خارج کردن اجتهاد شخصی از متون دینی در اجرای وظایف حکومتی افراد است و اینکه همه باید تابع قانون اعم از خوب و بدش باشند . (2847048) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۲۳:۴۹
من پلیس کانادا را خیلی دوست دارم -
دو سری نصفه شب خیابون رو بسته بودن جلوی من رو گرفت و بعد با لبخند تا نوک بینی اومد جلو پرسید مشروب نخوردی؟ من هم گفتم نه و گفت آفرین شب خوبی داشته باشی برو ..
چون اینجا مشروب خوردن و رانندگی جرم جنایی حساب میشه !
البته یک بار هم خیابون سرعت ۶۰ رو ۵۰ می رفتم - آروم افتاده بود دنبالم که ببینه چرا اینقدر کمتر از سرعت قانونی رانندگی می کنم... (2847170) (alef-11)
 
سیدمهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۵۳:۲۸
باز دوباره جناب روحانی یه نکته وحرفی زدن که همه ازاوضاع این روزا بی خیال بشیم بابا وضع اقتصادی رو دریابید بورس رو که میگفتین بعد مذاکرات چنین میشه وفلان میشه رو که افتضاح شد حالا این حرفاتون باز میشه دعوای دو جناح و روزنامه های دوجناح تا چند وقت برای همین تحلیل مینویسن (2847237) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۵۴:۰۹
صحبت رئیس جمهور کاملا درسته. مثال واضحش اینه که هیچ جای دین و اسلام نگفته مواد مخدر حرامه یا ممنوعه و .... اگه قرار باشه پلیس به اسلام عمل کنه نباید به قاچاقچیان مواد مخدر گیر بده. پس نتیجه می گیریم عمل به قانون بهتره. (2847238) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۹:۵۹:۰۶
جناب روحانی اگرنیروی انتظامی که وظیفه اش ایجاد امنیت برای مردم بوده کوتاهی نموده ودرروز روشن دزدان خانه های مردم وجیبشان راخالی میکنند وحضرات درایجاد امنیتی کردن جامعه مشغول هستند چرا بجای برخورد وتبیه بودجه شان را صدبربرنموده اید مگر به حقوق کارمندان وکارگران که درزیرفشاراقتصادی درحال له شدن هستند بیش از14درصد افزایش داده اید چرانمک برزخم امت میپاشید یادآوری واقعیتها دردی رادرمان نمیکند امت درانتظارعمل هستند چرابجای تنبیه تشویق (2847399) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۲:۳۵:۲۸
اجرای اسلام وظیفه هر کسی در هر لباسی است حتی اگر رئیس جمهور باشی (2847733) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۲:۳۹:۰۴
دقت بفرمایید اقای روحانی حرف جدیدی نزده بلکه حقیقتی را متذکر شده است . در کتاب مطالعات اجتماعی سال هشتم انتشار 1393 این مطلب در باره ی پلیس نوشته شده است « البه پلیس قانون وضع نمی کند و قدرت نامحدود هم ندارد ، بلکه پلیس نیز در چار چوب قوانین و تا جایی که قانون به او اجازه می دهد ، می تواند عمل کند . » (2847738) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۳:۱۰:۴۰
قابل توجه كسي كه فكر مي كنه اسلام نگفته مواد مخدر حرامه :خوبه ايشون بدونند كه اسلام تاكيد شديدي روي اين داره كه هرچيزي كه براي انسان جسم و روان و شخصيت و انسانيتش ضرر داره حرام هست و شراب هم براي همين حرامه كه كه براي جسم و عقل و روان انسان ضرر داره .
يعني چيزي به اين روشني را بلد نبودي يا از عمد و لجبازي حاضر به گفتن حق نيستي؟ (2847811) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۳:۱۸:۱۸
این یعنی سکولاریزم (2847830) (alef-3)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۳:۴۷:۰۸
شهید مدرس/ دیانت ما عین سیاست ماست .سیاست ما عین دیانت ماست..جهت اطلاع ریس جمهور محترم (2847876) (alef-3)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۲۳:۵۹:۰۲
هر گروهی رهبر خودش رو با چشم باز انتخاب کرده. هرکسی راهی رو میره که اهل اون راهه. (2847914) (alef-11)
 
حیدر
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۰:۲۷:۴۳
وقتی لایحه ای توسط مجلس تصویب میشه میره شورای نگهبان که آنجا توسط دوازده نفر6حقوقدان و6فقیه موردموشکافی قرارمیگیره واگرتاییدبشه تبدیل به قانون میشه پس نمیتونه مخالف شریعت واسلام باشه بنابراین قانون مااسلامی است ودیگه نمیخاداسلامی تربشه .جناب رییس جمهوردرست گفته اندقانون مادرذات خودش اسلامی است واگه درست اجرتبشه کفایت میکنه (2847961) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۰۱:۰۳:۱۸
همه در برابر قانون مساوی اند اما برخی مساوی ترند (2848013) (alef-11)