نظر منتشر شده
۹۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48113
توکلي: آقاي موسوي، دست از خودکشي برداريد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۴۵
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: « بيانيه‌هاي اخير موسوي جريان اصلاح‌طلب را به شدت تضعيف مي‌كند و اين مساله فرصت هدايت و مهار قدرت دولت را در مسير چهار سال آينده در كشور كاهش مي‌دهد.»



دكتر احمد توكلي ـ رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره وقايع روزهاي اخير افزود: « بنده فكر مي‌كردم لااقل پس از آشكار شدن بهره‌برداري دشمنان خارجي از حركت اعتراضي ميرحسين موسوي و جمعي از مردم، آقاي مهندس مرز حفظ استقلال سياسي را پاس مي‌دارد و به مسير قانوني اعتراض بسنده مي‌كند؛ ولي با بيانيه‌هاي پياپي، به ويژه بعد از خطبه‌هاي روز جمعه اخير، به نظر مي‌رسد ايشان قصد دارند خودزني را تا حد خودكشي ادامه دهند.»



نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه "از لحظه‌اي كه معلوم شد نتيجه انتخابات مورد اعتراض‌ آقاي مهندس موسوي است و او به همراه دوستان و طرفدارانش قصد تحرك مدني بدون رعايت قانون را دارند، آشكار شد كه وي با خودش در تناقض قرار گرفته است"، تصريح كرد: « به دو دليل موسوي مي‌بايست به قانون براي احقاق حق تمكين مي‌كرد؛ اول آن كه فردي كه قصد داشت سكان‌دار قوه مجريه باشد و حالا نيز خود را در واقع برنده انتخابات مي‌داند، وظيفه‌اي جز اجراي قانون ندارد و دليل دوم آن است كه بزرگ‌ترين ايراد آقاي موسوي به آقاي احمدي‌نژاد در مناظره‌ها و تبليغاتش، قانون‌گريزي رييس‌جمهور اين دوره بوده است و حالا خودش در برابر آزمايش در سر دو راهي اقدام قانوني براي رسيدن به حقي كه مدعي پايمال شدنش است يا اتخاذ روش‌هاي فراقانوني و غيرقانوني براي حق‌طلبي‌ ادعايي قرار گرفته است.»



او ادامه داد: « متاسفانه خيلي زود با بيانيه‌هاي اوليه موسوي، معلوم شد كه تناقض گفتار و عمل خاص ديگران، مهندس را هم سخت گرفتار كرده است.»



رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اين كه "از اين تاسف‌ بارتر مواضع آقاي موسوي بعد از آشكار شدن دخالت دشمن مستكبر و خونريز ملت‌ها يعني آمريكا و چند كشور پر مدعاي اروپايي در ماجرا و بهره‌برداري و حتي تهديد تلويحي اوباما تحت عنوان نگراني درباره تماميت ارضي ايران است"، اظهار كرد: « مرز حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور و وحدت ملي خط قرمز در تمام كشورها، تاكيد مي‌كنم تمام كشورها با هر نوع نظامي است؛ يعني آقاي مهندس ميرحسين موسوي منكر طمع و تحرك دشمنان خارجي است يا خط قرمز بودن استقلال و تماميت ارضي را قبول ندارد.»



اين نماينده مجلس ادامه داد: « در اين‌جا ديگر مساله تناقض قول و فعل يك سياستمدار قديمي نيست كه منحصر به ايشان نيست، بلكه مساله امنيت ملي مطرح است كه استيفاي هيچ حق فرضي نيز با آن نبايد در تعارض قرار گيرد. اگر تا اين‌جا كارهاي موسوي را خودزني بنامم، حالا فكر مي‌كنم او دارد خودكشي مي‌كند.»



توكلي با بيان اين كه "گفته مي‌شود موسوي و طرفدارانش شوراي نگهبان را بي‌طرف نمي‌دانند و تصميم را از قبل معلوم شده مي‌بينند" گفت: « اين چه سخني است؟ الان بحث قرار گرفتن زير چتر حمايتي طماعان به استقلال كشور و امنيت ملي و يا قبول پذيرش قانون و باز گرداندن آرامش به كشور و مبارزه قانون داخلي است؟ چه جاي اين حرف‌هاست؟ در عين آن كه اين اعتراض پس از روز راي‌گيري مسموع نيست. مگر شوراي نگهبان بعد از روز راي‌گيري، كه دوستان خود را از ظهر جمعه 22 خرداد پيروز اعلام كردند، تحولي درش پيدا شده است؟ وقتي اين‌ها فرقي نكرده‌اند، هر عيبي كه به شورا وارد بدانيم قبل از راي‌گيري هم وارد بود؛‌ چرا نامزد شدند؟»



نماينده مردم تهران در مجلس با ذكر مثالي اضافه كرد: « اگر تيمي قواعد فيفا و داور را قبول ندارد و آن‌ها را جانبدار مي‌داند، وارد بازي فوتبال نمي‌شود، نه آن كه در پايان 90 دقيقه بازي وقتي داور تيم را برنده اعلام نمي‌كند، به اصطلاح جرزني پيشه كند. البته همان طور كه گفتم حالا با مسائل امنيتي پيش آمده خارجي و داخلي حرف از اين‌ها گذشته است؛ حتي اگر حق با موسوي هم مي‌بود حالا جاي كوتاه آمدن بود.»



او درباره بيانيه اخير موسوي نيز تصريح كرد: « در يكي دو بيانيه اخير، موسوي به مثابه رهبر يك جريان اجتماعي معترض كه خارج از چارچوب قانوني موجود قصد عمل دارد، ظاهر مي‌شود. اين كار دو زيان جبران‌ناپذير دارد؛ اول برخي سياستمداران قديمي كه بخشي از ظرفيت سياست امور هستند را از حيزانتفاع مي‌اندازد. من به همين مي‌گويم خودكشي و دوم آن كه جريان اصلاح‌طلب را به شدت تضعيف مي‌كند. اين زيان دوم فرصت هدايت و مهار قدرت دولت را در مسير چهار سال آينده در كشور كاهش مي‌دهد. اين با هدف اصلاح‌طلبي نيز ناسازگار است.»



اين نماينده مجلس با طرح اين سوال كه "گفته مي‌شود محدوديت‌هاي ايجاد شده براي نامزد و حاميان معترض مانند بستن سايت‌ها و ندادن فرصت راديو و تلويزيون يا مواضع دولت و رييس‌جمهور در پيدايش اين وضعيت چرا ناديده گرفته مي‌شود؟" اظهار كرد: « در اين باره بايد بگويم گرچه من بستن سايت‌ها يا روزنامه‌ها را در اين شرايط غيرموثر و نادرست مي‌دانم و به برخي اقدامات مسوولان و آقاي احمدي‌نژاد در ميان انتخابات و پس از آن انتقاد جدي دارم، اين روزها نيز اقدامات سياسي و فرهنگي را مهم‌تر مي‌دانم ولي اين‌ها مجوز فرار از قانون و روي آوردن به رفتارهايي نمي‌شود كه از دل آن اغتشاش بيرون آيد و از همه مهم‌تر دشمنان را به تهديد در لباس ابراز نگراني اميدوار كند. نه اين موارد، حتي اگر تمام موارد ادعايي معترضان درست بوده باشد، باز هم مهندس ميرحسين موسوي حق ندارد از خط قرمز وحدت و امنيت ملي عبور كند. ايشان بايد به ياد داشته باشد كه نظام اسلامي كه امام (ره) حفظ آن را اوجب واجبات مي‌دانست به حذف آيت‌الله منتظري با آن سوابق درخشان منجر شد، بقيه بايد عبرت بگيرند.»





 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۹:۰۴
اگر تمام مردم ايران از گناه شما بگذرند من و همشهريانم بهيچوجه نخواهيم گذشت . شما انتخابات روز 22 خرداد را كه منجر به خلق حماسه اي به ياد ماندني شد با استدلالهايي بي پايه و اساس به زير سوال برديد صرفا به خاطر اينكه در انتخابات شكست خورديد و مسلما شكست اندوهبار است.ولي آيا بايد مردم مظلوم ايران -جماعت شهري و روستايي - به خاطر شكست شما اينگونه هزينه بپردازند.آيا نظام جمهوري اسلامي كه ميراث خون هزاران شهيد است اينگونه بايد با بيانيه هاي كذايي شما به بازي گرفته شود؟
شما كه احاديث معصومين را خوب روايت مي كنيد حتما شنيده ايد كه ميان حق و باطل چهار انگشت فاصله است . حق آن چيزي است كه مي بينيم و باطل آن چيزي است كه مي شنويم . نمي خواهم مثل شما براساس شنيده هايم قضاوت كنم بلكه مي خواهم آن چيزي را كه به چشم ديده ام براي شما بيان كنم :
من يك معلم و ساكن يكي از شهرهاي كوچك استان محروم خراسان جنوبي هستم . مردماني ساده و زحمتكش كه به حقشان قانع هستند ولي براي بدست آوردن آن هميشه در حال تلاش و فعاليت هستند. مردم ما بعد از سالهاي متمادي چه در دوره ي طاغوت و چه بعد از انقلاب در دولتهاي قبل نتوانسته بودند به حقشان دست پيدا كنند تا اينكه بالاخره در دوره ي رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد طعم شيرين عدالت را چشيدند و به خواسته ي بر حقي كه براي رسيدن به آن نزديك 70 سال تلاش كرده بودند و خون دل خورده بودند نائل آمدند. مردم ما خواهان ارتقاي بخش خود به شهرستان بودند كه نهايتا در دولتي كه شعارش عدالت بود اين خواسته محقق شد و شادي مهمان خانه هاي اين زيبا گل كويري شد . حال از شما سوال مي كنم چرا نبايد اين مردم به اقاي احمدي نژاد راي بدهند ؟ چرانبايد در هر خيابان و هر كوچه اي ستادي از ايشان وجود داشته باشد ؟ چرا نبايد براي انتخاب مجدد ايشان مردم اين منطقه نذر و نياز كنند ؟ از مجموع بيش از چهارده هزار واجد شرايط راي دادن در اين منطقه دوازده هزار راي به نام آقاي احمدي نژاد در صندوق ريخته شد و دو هزار راي به نام شما .دقيقتر بگويم هزارونهصدو نودو نه راي.
باور كنيد ايران خيلي پهناورتر از آن نقشه اي است كه شما در ذهن خود تصوير كرده ايد . ايران فقط شمال تهران نيست و بشرويه هم متعلق به همين ايران است . به ما نه كسي دروغ گفت نه عوام فريبي كردند به ما خدمت صادقانه و بي ريا كردند.شما راي شهرهاي كوچك را دست كم گرفته بوديد ولي ما خودمان را دسته كم نگرفتيم و خوشحاليم ازاينكه با راي اكثريت ، اصلح را انتخاب كرديم . خدا از شما نگذرد اگر راي اين مردم مستضعف و مظلوم كه صدايشان به جايي نمي رسد را در زير چكمه هاي غوغا سالاري و هوچي گري پايمال كنيد.خدا از شما نگذرد اگر گرگهاي گرسنه و زخمي خارجي را براي به استثمار كشيدن دوباره ي ملت به طمع بيندازيد. خدا از شما نگذرد اگر منافع شخصي خود را بر منافع ملي ترجيح دهيد. (159880)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۹:۵۷
بحث تناقض که آقای توکلی مطرح کردند اصلا درست به نظر نمی‌آید. میرحسین موسوی بعد از انتخابات همان میرحسین قبل از انتخابات بوده است. اشتباه مربوط به برداشت ماست. (159883)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۲:۰۰
واقعا شما این دو موسوی را یکی می بینید... موسوی که دم از خط امام و رهبری می زد اما عملا نماز جمعه را تحریم می کند تناقض ندارد... این فقط یک نمونه است... (160513)
 
smh
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۱:۱۳
با سلام . آقاي موسوي با اينكه اينهمه تبليغ كرده تمتمي تبليغاتس هم از قانون و اينكه دولت از دولتهاي قانون گريز خطاب كرده . ايا خودش هم قانونمند هست./ من خودم به آقاي موسوي راي دادم اما اگه راي گيري مجدد انجام بشه نه من بلكه تمامي دوستانم ديگه بهش راي نمي دم (159885)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۰:۳۰:۲۵
شما دقيقا چند تا دوست داريد قربان؟
و چرا شما طرفدارهاي آقاي احمدي نژاد اينقدر خودتون رو زير سايه موسوي قايم ميكنيد؟
كمي جرات داشته باشيد (161284)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۴:۳۷
نرود میخ آهنی در سنگ ! (159890)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۷:۵۷
دیگه خسته شدم .حتی دیگه حال فکر کردن به کارای آقای موسوی را ندارم چه برسه به اینکه دربارش حرف بزنم یا نظرم رو براتوk بذارم .فقط می گم آقای موسوی ولمون کن ,باشه قبول تو بردی ,از این به بعد تو رییس جمهور همه ایرانی ,از به بعد بهت می گیم mr president(نمی دونم درست نوشتم یا نه ,بالاخره ما مخالفای ایشون سواد مواد نداریم )پاتو از روی گردنمون بردار ,داریم خفه میشیم.تو بردیyou win. (159893)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۱:۵۷
بسمه تعالی
جناب آقای توکلی عزیز بنده شخصا حضرتعالی را دوست دارم و به نظرات شما احترام گذاشته و خواهم گذاشت ولی این خیلی بی انصافی است که همه تقصیرها را گردن آقای موسوی انداخت چرا که همه در این افتضاح مقصر هستیم و این کند کاری از زمان توهین به شخص آقای رفسنجانی و....شروع شد . حضرتعالی آن موقع چرا اعتراض نکردید و چرا درآن موقع همه آقایان و حتی بزرگان مملکت سکوت اختیار نمودند و پس از رای گیری حالا همه کاسه داغتر از آش و دلسوز نظام شده اند. همه دست در دست هم داده و همه کار انجام داده اند و کار خود را کرده اند و هر چه بی قانونی می توانسته اند انجام داده اند ولی حالا که نوبت به ایشان رسیده حتما ایشان باید قانون را رعایت کند چرا که نظام در خطر است و خون شهدا در حال پایمال شدن .ای کاش آن زمانی که آقای احمدی نژاد برای جلب آرا به خود اجازه داد به بزرگان و زحمت کشان نظام توهین کند همه وارد عمل می شدیم نه الان که نوبت به آقای موسوی رسیده .به هر حال وضعیت فعلی مملکت مورد دلخواه هیچ دلسوزی نیست بیاید همه دست در دست هم به گناهان خود اعتراف و از پیشگاه این ملت نجیب عذر خواهی و از همه شهیدان ، پدر و مادران شهدا و جانبازان و ... طلب حلیت نماییم.

یک ایرانی مسلمان. (159894)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۹:۴۷
اگر منظورتان اینست که موسوی نشسته تا احمدی نژاد از موضع خود در قبال آقای هاشمی کوتاه بیاید تا او نیز به رای ملت تمکین کند که وای بر ما.
این چه مقایسه ایست که شما می کنید؟
انسان به یاد دعوای کودکانه می افتد. دو برادر را دیدم که یکی آدامس دیگری را برداشت و چون دومی نتوانست اولی را در پس گرفتن آدامس خود اقناع کند، با سنگ سر او را شکست.
این وسط ما هر دو را با یک چوب برانیم؟
بلی شاید اشکال از طرفین باشد ولی این کجا و آن کجا؟
کجایید آقا؟ آبروی ما در دنیا رفت. حالا نشستید می گید چرا آدامسش را برداشت؟ (160446)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۸:۴۷:۱۹
آقاي احمدي نژاد كه مسبب اين مسايل بودند و با توهين شان به آقاي هاشمي كار را به اينجا رساندند كه آقاي خامنه‌اي هم موضع بگيرند بايد جوابگو باشند دوست گرامي (161023)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۸:۰۶
گندکاری از زمان توهین به آقای رفسنجانی و ... شروع نشد.... از 3 ماه قبل از انتخابابت با تهمت ها و بزرگ نمایی های طرفداران بعضی از کاندیداها شروع شد... با گند زدن به رنگ سبز سیدها و خط سرخ امام شروع شد...
در ضمن مسئولین و مردم وقتی اعتراض می کنند که چیزی خلاف واقع گفته بشه... چیزی که در مورد آقای رفسنجانی و... گفته شد خیلی قبل از این افشاگری توی ذهن مردم و مسئولین بود و هست...
موافقم بهتره همه به اعتراف دست بزنن ولی فکر نمی کنین بهتر باشه شروع این امر با کسی باشه که با به خیابون کشیدن مردم باعث ریخته شدن خون جوون ها شد در حالی که همسرش گفته بود حاضر نیست قطره ای خون ریخته بشه؟ به نظر میاد ایشون واقعا نمی خواست \"قطره ای\" خون ریخته بشه انگار می خواستن \"دریایی\" از خون... (160521)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۰:۲۸:۱۳
البته يادم نمياد همسر آقاي احمدي نژاد در اين مورد چيزي گفته باشند
چون ايشان بودند كه افتضاح ببار آوردند و بايد جوابگوي شما و من باشند (161281)
 
نجفی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۲:۱۸
سلام
ضمن تشکر از موضع گیری به حق و منطقی شما باید عرض کنم همانطور که از قدیم گفته اند ماه همیشه زیر ابر نمی ماند ، باید چهره افرادی مثل موسوی و کرباسچی و ... یک روزی برای مردم روشن می شد که به حول قوه الهی دارد همین اتفاق می افتد و لی با هزینه زیاد که امید وارم خداوند به نخبگان سیاسی توان روشن کردن ابعاد مجهول را بدهد تا سره از ناسره تشخیص داده شود . البته مقام معظم رهبری شاخص ها را مشخص کرده اند و این برای مردم فصل الخطاب است. (159895)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۴:۱۸
سلام من نميفهمم از دل همه ي بيانياهاي اين دو روز اخير بوي تبرء آقاي موسوي مياد اميدوارام نظام ملاحضه اين آقا را نكند وا تا دير نشده دستگير و محاكمه بشه (تا با آرايش و لباس زنانه از كشور فرار نكرده ) (159899)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۷:۵۰
اون ها که فرار ميکند منافقان هستند و قطعا\"تو يکي از انها هستي موسوي يار امام راحلمان است و مال اين اب و خاکه (160440)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۰:۲۹:۳۷
شما منتظری فرار کنه تا بفهمی منافقه ؟
در مورد امام راحل هم بهتره در مورد ماجرای جام زهر تحقیق کنی . (161283)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۴:۳۱
هر چند سایت الف به دلیل در خطر دیدن تمامیت ارضی کشور بسیاری از حقایق و اظهار نظرها را در سایت خود انتشار نمی دهد، اما از آنجا که حداقل امید می رود آقای توکلی سری به این مطالب بزند شاید سخن زیر خالی از فایده نیست:
هر چند مطمئن هستم که آقای توکلی بسیاری از حقایق را بیش از دیگران می دانند و ایشان که در طی این چهارسال تلاش بسیاری نمودند که شاید بتوانند این دولت را به مدار قانون و خردگرایی بازگردند تا کار به اینجا کشیده نشود که مجبور شود برای حفظ تمامیت ارضی دیده خود را بر بسیاری از حقایق ببندند، اما نتیجه ای نگرفتند و حال مجبور شدند هم صدا با دولت به تهدید و تخریب آقای موسوی بپرازند و این موضوع انسان را یاد موضوعی می اندازد که دارایی اش را برده بودند و همه او را مورد نکوهش قرار می دادند که شما چرا خانه ات را به دزدگیر مجهز نکردی، چرا برای خانه نگهبان قرار ندادی، شما چرا در تمام شب بیدار نماندی و ... بنابراین خود شما مقصرید که دارایی ات دزده شده است.
مالباخته گفت از قرار معلوم تنها کسی که تقصیر ندارد، دزدی است که به خانه من دستبرد زده است.
البته اینجانب در مورد آقای توکلی چنین قضاوتی ندارم، اما برداشتی که از سخنانش دارم این است که به آقای موسوی اعلام می کنند حالا که دولت بعد از این همه نصیحت کردنها کوتاه نمی آید و تمامیت ارضی مملکت در خطر است(البته این هم به مثابه لولویی شده که بزرگتر ها برای اینکه بچه ها دست از سرشان بردارند، به آن متوسل می شوند.) بیا و شما کوتاه بیا.
اما جناب آقای توکلی اگر دیر بجنبیم یاس و بی تفاوتی مردم موجب می شود که تمامیت ارضی به راحتی دستخوش نفوذ بیگانگان گردد و شما به جای اینکه همراه دیگران بر موسوی بتازید زمینه حضور ایشان را در رسانه های عمومی برای کمک به آرامش جامعه بوجود آورید. (159900)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۲:۰۸
به نظر بنده آقای توکلی باید صریحتر سخن می گفت تا این برداشت برای شما پیش نیاید.موسوی باخته ولی ظرفیت باخت را نداشت و حالا کم آورده و توی جاده ی یک طرفه لجاجتی افتاده که تهش پیدا نیست. (160431)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۹:۳۶
چرا مغلطه می کنید، این چه ارتباطیست که بین ایندو برقرار می کنید، یعنی حال که آقای توکلی دید نمی تواند به زعم شما جلوی بی قانونی دولت را بگیرد الآن جلوی بی قانونی موسوی ایستاده است،این دو مورد چه ارتباطی می توانند به یکدیگر داشته باشند؟
اگر منظورتان اینست که چون احمدی نژاد از موضع خود در قبال آقای هاشمی کوتاه نیامد موسوی نیز به رای ملت تمکین نکرد که وای بر ما.
این چه مقایسه ایست که شما می کنید؟
یک جای دیگر نیز این را گفتم:
انسان به یاد دعوای کودکانه می افتد. دو برادر را دیدم که یکی آدامس دیگری را برداشت و چون دومی نتوانست اولی را در پس گرفتن آدامس خود اقناع کند، با سنگ سر او را شکست.
این وسط ما هر دو را بایک چوب برانیم؟ کجای کاری آقا \"وحید\"، اعتماد عمومی مردم ما ضربه ای بزرگ خورد، آبروی ما در دنیا رفت، حال شما نشستی می گی مقصر اصلی اون کسی است که آدامسش را پس نداد؟ (160509)
 
قاصدك
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۶:۴۹
دو فرض است:
اول اينكه آقاي موسوي در اين 20 سال كه در هيچ جايي شركت نمي‌كردند واقعاً روي خودشان كار كرده‌اند كه اينگونه مقابل نظام و رهبري و مردم مي‌ايستند؟!
دوم اينكه نه خير. ايشان از اول و از همان دوران نخست‌وزيري نيز همين رويه را داشته‌اند يعني اگر به خواسته خودشان نرسند از همه طريقي اهرم فشار مي‌آورند تا به خواسته خود برسند. حتي ايستادگي مقابل ولي فقيه!
البته به نظر من فرض دوم صحيح است. (159904)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۸:۴۹
آشکار شد که آقای میر حسین در شرایطی که همه چیز بر وفق مراد باشد می توانند خود را قانون مدار نشان دهند.

متاسفانه ایشان ابدا اهل مبارزه و سختی نیستند. خدا را شکر می کنم که ایشان انتخاب نشدند وگر نه با این مجلس چطور کنار می آمدند.

از آقای احمدی نژاد واقعا معذرت می خواهم که در این مدت قدرشان را ندانستیم اکنون می فهمم که شرایط بسیار مهمتری برای رئیس جمهور وجود دارد. نبود این شرایط در فردی مانند آقای میر حسین ممکن است کشور را به باد دهد.

کسی که تحمل مخالف را ندارد بسیار به دیکتاتوری نزدیک تر است. (159909)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۹:۲۶
من هم بشدت با اينكه اين بيانيه ها و اقدامات موسوي جريان اصلاح طلبي را تضعيف مي كند موافقم و از اين موضوع خوشحال.چرا كه چهره اين جماعت براي مردم در حال نمايان شدن است.جالب است كساني مانند محمد خاتمي كه تا ديروز اعتراض در يك همايش دانشجويي(16 آذر 83) را صداي دشمن مي خواندند امروز اين آشوبها و آدمكشي هاي خياباني و به آتش كشيدن مساجد را رفتار مدني! ميدانند.
اين بي منطقي ها و بي دليل اعتراض كردنها و باطل خواندن انتخابات به اين شفافي خاطره شعبان بي مخ ها را براي مردم ما زنده ميكند. (159911)
 
چند نفر از بنگاه املاک
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۱:۱۴
خودش بهتر از دیگران حالیه ولی دست خودش نیست . بگویید آقایان \' آقای موسوی را نکشید . (159913)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۳:۱۷
آقاجون طرف يا حاليش نيست داره چكار مي كنه ،يا مهره دسته ديگرانه.با نفاق وارد جريان انتخابات شدواز شورانگهبان تاييد صلاحيت گرفت ،حالا داره بر عليه همان شورا ومهم تر از آن امنيت كشور اقدام مي كنه. (159917)
 
م.ت.
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۳:۱۷
بنده با فرمایشات آقای توکلی موافقم بخصوص در مورد این مساله که \"حتي اگر تمام موارد ادعايي معترضان درست بوده باشد، باز هم مهندس ميرحسين موسوي حق ندارد از خط قرمز وحدت و امنيت ملي عبور كند\". ادامه اغتشاشات موسوی بخصوص پس از فرمایشات رهبر عزیز و تحت شرایط بحرانی سیاسی امروز دیگر خیانت آشکار به همه ایرانیان است حتی حامیان او (159918)
 
یزدان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۳:۲۷
چرا اجازه تجمع داده نمیشود؟ مگر به صلح آمیز بودن ان شکی هست؟ چرا تبیعض . همه که خراب کار نیستند . شما اجازه بدهید . خود تجمع کنندکان حفاظت خواهند کرد . به شرطی که کسی (از نیروهای مختلف) تحریک وتهدید نکنند . به خدا قسم اگر یک اجازه تجمع به این طرف داده می شد .این مشکلات پیش نمی امد . مردم ازتبعض . فرق گذاشتن .یک طرفه بودن رنج می برند .کی ما می توان حرفهای مخالف را شنوا باشیم. در خانواده اگر اختلافی بین بچه ها پیش می اید . پدر باید اجازه صحبت کردن به هر بچه را بدهد تا بتواند خوب تصمیم بگیرد .مقام معظم رهبری با این مسائل که مخالفتی ندارد به خدا استقبال هم می کند. اما بدون توهین .بدون فحاشی . بدون ریختن آبروی مومن .در برادری وصداقت .
چرا کسی سؤال نمی کند .دو نفر از اعضای شورای نگهبان که بایستی بیطرف باشند در زمان انتخابات طرفداری از کاندیدای خاصی کردن .بخدا برای مردم سئوال است .مگر نباید قاضی بیطرف باشد؟ خداوند به رهبری سلامت و سایه ایشان را از سر ما کم نکند. به امید جمهوری اسلامی ایران سربلند با رهبری حضرت ایت الله خامنه ای وکوری و نابودی دشمنان دین واسلام (159919)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۴:۵۵
ربنا اهدنا الصراط المستقیم (159921)
 
samaneh
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۵:۰۴
`khaste nabashid. kheyli khub bud (159922)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۶:۰۲
پيشنهاد مي كنم در پخش زنده ايشان محاكمه شوندتا اين جريان نفاق هرچه زودتر جمع شود.مگر ايشان پخش زنده نمي خواد ،باشه پخش زنده اما در محكمه اي عادلانه. (159925)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۶:۴۰
فصل الخطاب فقط عدالت است خیلی ساده (159926)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۶:۴۵
باسلام
مطلب نوشته شده قابل توجه بود.به نظربنده بازی که آقای موسوی دانسته یا ندانسته شروع کرده اند بازی باخت باخت می باشد که دوستان خوبشان را در کل جامعه از دست دادندواین افرادی که می بینیم به خیابان می آیند برایشان باقی مانده به نظر شما این بازی بغیر از بازی باخت باخت است؟ (159927)
 
رحيم ملكي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۸:۱۱
ما تبريك روسيه را قبل از تائيد انتخابات بمراتب خطرناكتر از لفاظيهاي امريكا و چشم ابيهاي اروپائي ميدانيم در ضمن معني ادرس غلط را نيز بخوبي مي فهميم (159929)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۸:۳۵
کاری که الان موسوی دارد با ایران و آبروی ایرانی و امنیت ملی ما می کند دشمن هم نمی کند. هر چه زودتر باید جلوی این دیوانه گرفته شود زیادی لی لی به لالای او گذاشته شد. امان از روزی که رهبر عزیز به قول خودشان بیایند و با مردم صریح تر از روز جمعه گذشته صحبت کنند (159930)
 
رضا گرشاسبي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۸:۳۴
جناب ايشان ني لبك چوبي در دست گرفته وميخواهد اداي اجراي سمفوني پاستورال بتهوون رادر بياورد . يكي نيست به اين مدعي قانون گرايي و ادب و د اماد لرستان و چند چيز ديگر بگويد:اول برو قاعد بازي را ياد بگير بعد بيا و مدعي قانون و اجراي انباش وگرنه تا چند وقت ديگر اف5كار عمومي شما و همفكرانترا به عنوان احياگر اپارتايد نوين خواهد شناخت . (159943)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۶:۲۰
جناب آقاي موسوي!
شما ديگران را به اتهام دروغگويي متهم كرديد. ولي جنابعالي:

1- در مناظرات و سخنراني‌هاي خود از عدم التزام خود به قوانين جاري مملكت چيزي نگفتيد و بر عكس خود را مطيع قانون مي دانستيد و ديگران را نيز به قانون گريزي متهم مي كرديد. حالا خود بگويد كه دروغگو كيست؟

2- جنابعالي خود را راه امام (ره) و كانديد مقابل خود را بدور از حط سير اصولي امام معرفي مي كرديد. آيا امام ره قانون را فصل الخطاب قرار نداد؟، آيا ايشان تكيه همگان بر ولايت فقيه را اصل قرار نداد؟ اين بود تاكيدات حضرت امام به التزام عملي به شوراي نگهبان............... حالا خود قضاوت كنيد كي به مردم دروغ مي گفت؟

به سرنوشت پشت كنندگان به اين مردم توجه كنيد و تا دير نشده به دامان مردم برگرديد و دست‌هاي آشكار و پنهان را براي مردم بازگو كنيد تا حداقل خود را پيش امام و شهدا شرمنده نبينيد. (159955)
 
عباس خوشنویس
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۱:۲۳
اقای مهندی موسوی عزیز بسیاری از مردم که به دکتر احمدی نژاد رای دادند اعتراضات جدی به او دارند وبسیاری از آنها حتی به اصلاحات مد نظر شما امیدوارند . ولی تصمیم گیرنده در انتخابات خود مردمند. به رای مردم احترام بگذارید سعی کنید نقاط ضعف خودرا ببینید و برای انتخابات بعدی خود را آماده کنید کشور به شما امثال خاتمی بزرگ نیاز دارد
شما هزینه های زیادی به مردم تحمیل کردید. تمام ملت ایران پذیرای مهند س موسوی است با خدای خود خلوت کنید و به ندای وجدان خود پاسخ دهید .و آنگاه یک بیانیه متفاوت همرا با اخلاص و شجاعت همه ایرانیها را خوشحال و امید را به همه ملت ایران هدیه کنید. شما در تاریخ میمانید اگر از شر وسواسان و خناسان خود را نجات دهید.
درورد بر موسوی
درود بر احمدی نژاد
دررود بر خاتمی (159989)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۰:۲۹
موسوی باید تکلیفش را با آنهائی به او خط می دهند و برایش بیانیه می نویسند روشن کند.راستی چه شباهت عجیبی بود بین بیانیه سازمان مجاهدی انقلاب و نامه آقای موسوی به شورای نگهبان (160447)
 
سیدمحمد حسینی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۳:۳۷
بنده خودم به اقای میرحسین موسوی رای دادم واطرافیان راتشویق نمودم که به این سید اولاد پیغمبررای دهند اما الان جایگاه خودم دربین اطرافیان نیز با تحرکات اخیر زیر سئوال رفته است من از اقای موسوی خواهش میکنم منافع ملی ودینی رادرنظر بگیرند واز این حب جاه ومقام به خاطر خدا ومردم دست بردارند. (159993)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۰:۴۷:۲۳
سلام
جالبه بدونی که تمامی انشعابات مذهب شیعه از همین سید ها بوده
5 امامی
6 امامی
7 امامی و . . .
مگه نوه امام مورد دار نبود
پسر امام جمعه لاهیجان ( قربانی هستش نه ؟) و نماینده ولی فقیه در زمان امام راحل چی؟ (163325)
 
نسل سومی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۵:۱۱
من یک جوان 27 ساله ام وقتی به صحبت های تبلیغاتی آقای موسوی و حامیان ایشان نگاه می کردم به راحتی می توانستم این روزها راپیش بینی کنم من فکر می کنم هدف ایشان ریاست جمهوری نیوده و نیست چون می دانستند که رای کافی را نمی آورند و تنها می خواستند گروههای سیاسی که وابسته به آن هستند را از مرگ نجات دهند ولیآقای موسوی زنده نگه داشتن یک حزب چه میزان مهم است که به خاطر ان امنیت ملی یک کشور را زیر سوال می برید حرف ولایت ا نشنیده می گیرید و رای 25 میلیون نفر را نادیده می گیرید من فکر م می کنم نه تنها موجب احیای تفکرات حزب و گروههای حامی خود نشدید بلکه کلید انحلال ان را خود روشن کردید فقط امیدوارم در روز قیامت جوابی برای ارائه به امام داشته باشید. (160015)
 
علي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۹:۵۰
سلام باز هم از تحليل جامع شما استفاده كرديم ممنون (160020)
 
متعجب
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۱:۰۹
آقاي توكلي
1- گفته ايد خط قرمز استقلال و تماميت ارضي است. آيا زماني كه شما فعاليت انقلابي خود را در رژيم گذشته شروع كرديد هم همين اعتقاد را داشتيد؟
2- فرموده ايد چرا نامزد شدند؟ يعني مي فرماييد بدون طي مراحل مصالحه آميز روشهاي تند در پيش مي گرفتند؟
3-فرموده ايد حالا جاي كوتاه آمدن بود. چرا آقاي احمدي نژاد كه خيلي به تماميت ارضي و امنيت ملي ملتزم هستند كوتاه نمي آيند و استعفا نمي دهند؟و چرا شما اين پيشنهاد را به ايشان نمي دهيد؟
4- فرموده ايد به بستن راههاي اطلاعاتي معترضيد. چرا شما و مجلسيان براي حفظ تماميت ارضي به عنوان نمايندگاني قوي، صدا و سيما را وادار به بي طرفي نمي كنيد؟ (160021)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۲:۰۶
کسی که 25 میلیون رای آورده باید استعفا دهد یا آنکه به ناحق خود را برنده میداند؟ مگر ما گناه کردیم به احدی نژاد رای دادیم؟ موسوی خجالت بکش (160451)
 
اميري
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۰:۵۹
يك سخن با آقاي موسوي


شما يا براي قدرت تلاش ميكنيد يا براي احقاق حق اين سوال براي من كه به حضرتعالي راي دادم مطرح است

آيا دست يافتن به هر يك از اين دو مورد به قيمت زير پا گذاشتن ارزشها و ارزدن قلب مبارك حضرت ولي عصر توجيه منطقي دارد شما را به خدا يك لحظه به خودتان بياييد به نظر اينجانب اين موضوع موجب خسر الدنيا والاخره خواهد شد (160041)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۱:۴۸:۰۷
به نظر شما گرفتن حقوق مردم از جمله خود شما باعث آزردن دل امام زمان می شود ؟
به نظر شما پایمال شدن خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و از یاد بردن آرمان های امام خمینی (ره) بیشتر باعث آزار دل نازنین ولی عصر نخواهد شد؟ (163390)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۰:۴۰:۵۹
به نظر من اين انتخابات باطل است چون اقاي احمدي ن‍‍‍‍‍‍زاد بصورت غير قانوني با متهم نمودن افرادي كه نمي توانستند ازخود دفاع كنند واجازه دفاع به انها داده نشد وعده ريادي از افراد تحت تاثير همين اتهامات اثبات نشده به او راي داددند اقاياني كه ادعاي دينداري مي كنيد واقايان بسيجي چه شده است شما را شما از كسي حمايت كرديد وحمايت مي كنيد كه خلاف شرع وخلاف قانون را با هم مرتكب شده غيبت از زنا بدتر است شما ميتوانيد از مرجع خود در اين مورد سوال نماييد ايا كسي كه فقط براي راي اوردن در برنامه زنده تلويزيوني نام اشخاص غايب را بياورد وبا ابروي انها بازي كند ايا استحقاق اين را دارد كه رييس جمهور يك كشور اسلامي باشد به نظر من اگر نمايندگان نماينده واقعي ملت بودند او را به مجلس مي كشاندند واز او در اينمورد سوال مي كردند اگر شوراي نگهبان واقعا بي طرف بودصلاحيت او را با چنين جرم و گناه اشكاري حتما رد مي كرد اي اهل ايمان تعصب را كنار بگذاريد وعادلانه قضاوت كنيد كه فرداي قيامت در پيشگاه خداوند بايد جوابگوي همه اعمال خود باشيم از اقاي توكلي كه در مركز پزوهشهاي مجلس هستند عاجزانه درخواست مي كنم براي روشن شدن حقايق درستي و نادرستي اطلاعاتي كه اقاي رييس جمهور در برنامه هاي تلويزيوني دادند مثل تورم بيكاري توليد اهن شروع و خاتمه پروزه هاي فاز 9و10 پارس جنوبي و پالايشگاه گاز پارسيان در دولت نهم و... را براي مردم توضيح دهند كه ما متوجه حقيقت ماجرا بشويم وبتوانيم عادلانه قضاوت كنيم از تخريب و توهين به يكديگر جدا خودداري كنيد انچه را براي خود نمي پسنديد براي ديگران هم مپسنديد اگر مي خواهيد عاقبت بخير بشويد بايد عادلانه قضاوت كنيد وبا دقت مراقب اعمال خود باشيد واگر احساس ميكنيد نسبت به شخصي ناعدلانه رفتار كرديد حتما اورا راضي كنيد واگر نمي توانيد در حق او دعا كنيد بياييد همگي از دروغ تهمت غيبت بدگويي دوري كنيم واز همه جهت تقوي را رعايت كنيم تا خيرات وبركات خداوند بر اين مملكت نازل شود انشااله (164837)
 
د.د
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۲:۰۹
بنام خدا
جناب آقاي دكترتوكلي ازنقدحضرتعالي كمال تشكر رادارم.پس ازنتايج انتخابات متاسفانه به نظر مي آيد بحث فقط خودمحوري است.من ازكانديداي نامبرده دعوت مي كنم كه واقع بين باشندوبماننديك رجل سياسي فرهيخته درك درستي ازشرايط داخلي وتهاجم هاي دشمنان قسم خورده خارجي داشته باشد.چراايشان اعتقادي به انقلاب مخملي در روششان ندارند(پس ازمشخص شدن نتايج انتخابات). لازم است بدانند پديدآورندگان اين شيوه (امريكا)درتلاشندبااستفاده ازقانون گريزي بعضيها وعوامل وآشوبگران اين وضعيت رادرايران قدرتمنداسلامي پياده كنندوصدالبته وبه گفته امام راحل:امريكا هيچ غلطي نمي تواندبكند. (160043)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۳:۴۹
اصلا بحث ریاست جمهوری نیست.این آقا دچار توهم شده و به یک خود برتر بینی شده.خدایاما را از شر متکبران نجات بده.به فرموده معصوم: جاه طلبی آرین دام شیطان است.خوب دقت کنید آخرین دام! (160456)
 
يوسف
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۳:۵۷
خداوند نمي گذارد اين كشور كه با هزاران بدبختي ومشكل و رنج و تحريم چندين ساله روي پاي خود ، به دست عده اي نابود شود.بدون شك خداوندخيانت كاران رابه زودي رسوا خواهد كرد.

پروردگارا ! همان گونه كه ياريمان كرده اي ايدئولوژي اسلامي دركشور -هرچند ناقص- از بين نرود ،كمك كن و تحملمان را افزايش بده تا بتوانيم عرفان وبرابري و درستي را تا مرز حقيقي آن كه شايسته اين كشور باشد پياده كنيم.
ژروردگارا!اگر ما را به خودمان وا بگذاري معلوم نيست چه بر سرمان خواهد آمد.ياريمان كن پيشرفت اقتصادي را دركنار دين وآيين منحصر به فردمان داشته باشيم .
ايراني بمانيم با كوله باري از فرهنگ وتمدن پيشينيان. (160045)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۴:۰۳
فكر كنم آقاي موسوي و همسرش آخر بازداشت بشن

آقاي توكلي حرفا ت درسته

از انتخاب موسوي ناراحتم مسئول تمام كشته شده با اوست تو كه جنبه نداشتي نبايد وارد مي شدي

بازي اشكنك داره سرشكستن هم داره




برگرد به مواضع امام و رهبري (160046)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۷:۵۹
الهي شرمنده ام از راي كه به موسوي داده ام
الهي خجالت زده ام از تلاشي كه براي پيروزي او كرده ام
خدايا ببخش بنده نادانت را كه فريب قول و گفتار ظاهري انساني دروغ گو فرصت طلب را خورد
چهار سال درد عدم رعايت قانون از سوي دولت در برخي موارد آتشي در جانم پديد آورد كه حرف هاي آقاي موسوي درباره لزوم رعايت قانون آرزوي ديرنه ام بود
خدايا بر ما ببخش و از خطاي ما در گذر كه تو مهرباني و توبه پذير (160054)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۲۱:۴۹
مگر پس از انتخابات گذاشتند میر حسین و یارانش نفس بکشند و حرفی بزنند با مردم که شما اینقدر نا امی هستید مطمئن باشید پس از 20 سال نیامده بود که شما را سرکار بگذارد و دلایل کافی دارد (161390)
 
یک دوست
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۴:۱۰:۱۳
توبه را معمولا به درگاه خدا میبرند. و در یک سایت برای دیگران نمی نویسند. این دوستمان که از رأی به آقای موسوی توبه کرده است، بهتر است که جای کلماتی چون خدا، بارالها، پروردگارا را با کلمات دیگری از قبیل ... پر کند. هم برای دنیای نویسنده بهتر است، هم برای عقبی آقای موسوی، تا دیگر حساب چنین کسانی را به پای او ننویسند.
یادش به خیر کربلا، چه آشناست این صحنه ها به کوفه! (162357)
 
مصطفی. ر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۸:۰۸
جناب آقای توکلی واقعا متاسفم برای شما که اینگونه میانه روی پیشه کردید تا نتیجه انتخابات مشخص شود و آنگاه جانب داری خود از دولت را آغاز کردید.
حالا هم از هر دری که بشود اقدامات آقای موسوی را محکوم کرد واردمیشوید غیر از در حقیت.

به قول خودتان اگر فرض کنیم که حق با موسوی باشد چرا تا به حال هیچگونه امکاناتی برای ابراز بیانات ایشان در نظر گرفته نشده؟
ایشان که بارها و بارها از مسئولین خواستار در اختیار داشتن رسانه عمومی و یا برپایی راهپیمایی با مجوز وزارت کشور شدند، ایشان از ابتدا خواستار اجرای قانون بودند ، ولی ظاهرا روند بررسی آرا از طریق قانون برای بعضی ها بسیار گران تمام میشد که با خواسته های موسوی مخالفت کردند و کبریتی شدند بر انبار کاه.
متاسفانه سخنان نسنجیده آقای احمدی نژاد هم آتش معرکه را شعله ور تر کرد.
در خاتمه به عرض برسانم ، این دولت بود که با مخالفت خود نسبت به خواسته های مردم ، خودزنی کرد نه آقای موسوی.


امیدوارم که مانند کامنت های قبلی من سانسور نکنید. (160055)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۱:۳۳
مگر موسوی همه جوانب را مطلع نبود که وارد این بازی شد؟ مگر از مرجعی غیر از همین شورای نگهبان تائید شد؟مگر مجری کسی غیر از وزارت کشور قرار بود باشد؟آیا موسوی نمی توانست در طول مناظره ها حسابش را از هاشمی و خاتمی جدا کند یا اینکه نخواست؟ و چرا بعدا گله می کند که چون به هاشمی و انقلاب و خط امام توهین شده من رای نیاوردم؟مگر مملکت قانون و حساب و کتاب ندارد که اینها اغتشاش می کنند.آقای موسوی گیرم انتخابات تجدید شد و تو به فرض محال رای آوردی آیا آنهاکه رای نیاورند زیر بار تو خواهند رفت ؟ آیا جنگ داخلی در کشور ایجاد نخواهد شد؟آیا تو اینها را نمی فهمی یا فقط از سر هوای نفس وارد این وادی شده ای؟
حدایا ما را اندکی هم شده سر عقل بیاور (160474)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۰:۵۲
آقای توکلی دلسوزانه دقیق و بی طرف حرف می زنند و در تحلیلهایشان به اشکالات دو طرف اشاره می کنند. به نفع موسوی است که به این دلسوزیها توجه کنند.
البته آقای موسوی و مجمع روحانیون مبارز و مجاهدین انقلاب و در راس همه کسی که دارد هدایت پشت پرده مسائل را دنبال می کند هر روز بیش از روز قبل خودشان را درگیر می کنند. بیانیه های تند این روزها و تصمیمات ماجراجویانه ای که گرفته می شود احتمالا خسارتهای سنگینی برای این جریانها و مردم در پی خواهد داشت.
آقای موسوی و همراهانشان باید بفهمند که بازی را از قبل باخته اند. آنها باید قبل از همه متوجه شده باشند که جز در تهران و چند شهر بزرگ حمایت جدیی از اقدامات آنها صورت نگرفته و در تهران هم اجابت به دعوت آنها عمدتا به نقاط خاصی از شمال و مرکز شهرمحدود است. بدیهی است که با حمایت قشر متوسط شهری و احساساتی کردن جوانها از طریق شبکه های بیگانه و بیان مطالب تند راه به جایی نمی توان برد.تصور من این است که حمایت مردمی در شهرهای بزرگ هم از تحریکات موسوی و هوادارانش رو به تقلیل است و مردم رفته رفته حساب دستشان آمده است. (160060)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۱:۳۳
البته آقای موسوی در عملکرد روزهای اخیر تنها نبوده اند و حمایت قاطبه اصلاح طلبان و کارگزاران رو نیز داشتند. در واقع، روزهای اخیر، روزهای \"انتحار سیاسی\" اصلاح طلبان برای خروج از گردونه رقابتهای سیاسی برای سالهای متمادی است. این جناح با قانون گریزی آشکار خود بدون داشتن ادله محکم، برخی مناطق کشور رو به آشوب کشید و به طور یقین بسیاری از حمایتهای مردمی خودشون رو هم از دست خواهد داد. (160062)
 
یک دوست
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۱:۴۰
با تشکر از آقای توکلی از این روشنگری و حفظ وحدت همه نیروهای انقلاب
بهتر است این جریان خاتمه پیدا کند. آقای موسوی هم صبر خدایی پیشه کنند و به آینده امیدوار باشند. (160063)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۸:۵۸
من با نظر آقاي توكلي كاملا موافقم .به صلاح مملكت و دوستان نيست كه چنين بيانيه هايي صادر كنند چون در انتخابات پيروز نشديم به هر دليلي آيا مي توانيم كشور را دچار بحران كنيم.آيا خواسته آقاي موسوي اينست.ايا ايشان از حمايت آمريكا و انگليس از خودش خوشحال مي شود.آيا ايشان واقعا در خط امام باقي مانده است اينها سوالاتي است كه هر فرد عاقل و بي طرف هم اكنون با آن مواجه شده است. (160075)
 
سرکانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۲:۴۱
جناب آقای توکلی به شما احسنت می گویم وآرزومی کنم خداوند شر دشمنان دین وایران را بخودشان برگرداند.البته ضمن اینکه تابع ولایت هستم زحمات بزرگان دین وانقلاب را در حال وگذشته قدر دانم ، آرزوی وحدت یکپارچگی وموفقیت برای کشورم در پناه دین مبین اسلام از خداوند تبارک وتعالی دارم. (160088)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۴:۵۱
به نظر ینده راه حل نهائی این است که دوباره انتخابات برگزار شود با حضور همه ناظران بین المللی و آنهائی که آقای موسوی بیشتر از شورای نگهبان و نظام و رهبری قبولشان دارد.آنوقت خواهید دید با چه فضاحتی شکست خواهند خورد و اینبار حتی بخش عمده ای از هواداران خودشان را هم از دست خواهند داد.من مشتاقانه آرزوی چنین روزی را دارم. (160480)
 
ليلي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۹:۴۹
آقاي توكلي كار از اين حرفها گذشته اگر موسوي نتواند تقلب گسترده را كه منجر به جابجايي 10 ميليون راي شده اثبات كند بايد به جرم اخلال در نظم و امنيت عمومي محاكمه شود
در روز كشور را به آشوب كشيد . خانواده هايي را داغدار كرد و آبروي ملي ما را به گند كشيد حالا ديگر چرا داريد ناز اين آدم خودخواه را مي كشيد؟. (159879)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۶:۵۵
باسمه تعالي
دوپيشنهاد:
1- مصاحبه خانم محترم ايشان با بي بي سي (صداي انگليس پليد)را هم منعكس كنيد.
2- با توجه به اقبال مردم از سايت آقاي توكلي براي تسريع در خبر رساني وانعكاس نطرات ، ايشان تيمش را تقويت كند. (160388)
 
نيك دل
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۴:۴۷
چقدر اين صحنه آشناست!
هيچ ابهامي نيست
همه چيز در نهايت وضوح
يك نفر لبه پرتگاه ايستاده پايش ميلغزد، با نگاهش با چند قطعه سنگ ، تا ته دره سقوط ميكند
صدايي او را ميخواند
چقدر اين صحنه آشناست!
بيا
برگرد
تو از مايي
تو با مايي
و صداهايي:
بپر! بيا پيش ما !
تو قهرماني!
بپر قهرمان!
تو ميتوني!

يكي شان در گوش ديگري نجوا ميكند :
راهي رو كه ما 20 ساله رفتيم تو در چند لحظه...
همه ميخندند و ميخندند،
آن پايين هلهله اي بر پاست....
و چقدر اين صحنه آشناست!
همه منتظر
كاش همه چيز به خوبي تمام شود
اصلا كاش مثل فيلم هاي هندي يك نفر در آخرين لحظه دستش را بگيرد و...
كاش آرام برگردد با قدم هاي كوتاه در آغوش باز ... (نماهاي بسته از اشك شوق همه)
چقدر اين صحنه آشناست!
كاش...!
كاش...


محمد نيك دل (160433)
 
محمد جواد عباسی بهشهر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۵:۵۷
حاج احمد عزیز همفکران شما هر کاری برای حفظ قدرت انجام میدهند چون وسیله رسیدن بهان را برای خود توجیح میکنند فقط به2 مورد جواب بدهید اول حمایت جمعی از شورای نگهبان که می خواهد قاضی باشد از یک نامزد دوم اعلام صحت انتخابات قبل از مراحل قانونی اقای حاجاقا شما رطب خوردید نمیتوانید منع رطب کنید تمام دور زدنهای قانون بعد از رحلت ان پیر سفر کرده باید در این انتخابات بجای اول خود برگردد حال شما هر بر چسب میخوا هید بزنید در مازندران شما صد در صد ارا افزوده شد اقای کدخدایی گفت در 50 شهر بیش از صد در صد که حدود 3 میلیون رای میشود رای بصندوق ریخته شد اینها یعنی چه عیب شما ها این است که انصاف ندارید البته اگر همه به اندازه شما انصاف داشتند کار باینجا نمیکشید ارا واقعی مردم دست دوستان شماست همان را اعلام کنید از خدا بترسید روز قیامت وجوددارد مطمین باشید جوای ندارید مردم از جناحی عمل کردنهای شما خسته شدهاند بروید همان ناوایی خود را اداره کنید که نانها بیات شده است مملکت را به مبارزان وپیروز کنندگان انقلاب وجنگ یعنی فرزندان خمینی .ره.قراردهید چون اقتصاد خواندید خوب میدانید کشور در این چهار سال چه کشید بس است (160436)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۸:۰۸
ذجوع كنيد به قانون اساسي آنجايي كه استقلال و آزادي را تبيين مينمايد. نبايستي به عنوان استقلال آزادي سلب شود . (160441)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۱:۴۲
ای بابا شما که فقط نظرات طرفداران احمدی نژاد را تو سایت قرار می دهید اگر شما بی طرف هستید نظرات مخالفان احمدی نژاد را هم که فقط نظر منطقی دادند هم قرار بدهید در ضمن من به طرفداران احمدی نژاد یک نصیحت دارم و آن اینکه شما احمدی نژاد را برای چهار روز انتخاب نکردید بلکه برای چهار سال انتخاب کردید پس از هم اکنون به این فکر باشید که در این چهار سال احمدی نژاد شاید دچار چالش های زیادی بشود از قبیل تورم یا افزایش قیمت بنزین و هزاران مشکلات دیگر پس شما طرفداران هم خدای نا کرده مثل مردم کوفه نباشید که مثلا در عرض 6 ماه دیگر قیمت اجناس بالا رفت مقابل احمدی نژاد قرار بگیرید چون مدتی پیش یک خبر نگاری به صورت خصوصی از احمدی نژاد پرسیده بود با این رای 24 میلیونی مردم حتما مردم هم در این چهار سال انتظارات بیشتری از شما دارند احمدی نژاد در جواب خبر نگار گفته بود من در طول تبلیغات خودم در این دوره قولی به مردم نداده ام که مردم از من انتظاری داشته باشند (160449)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۴:۴۲
من در تعجبم که جناب آقای دکتر توکلی چه جور با این همه تناقض فکری-عملی شب سر بر بالین میذارن. تا اونجایی که من می دونم، ملت ایران از استبداد داخلی به همون اندازه استکبار جهانی متنفر هستند، در دو انقلاب مشروطه و اسلامی اینو نشون دادند. تو کشور ما اگه خدای نکرده یکی تو وسط خیابون روسریش یکم بره عقب، ربط پیدا می کنه به امنیت ملی پس بگو همه خفه بشند تا ...

اینکه با اینکار آقای موسوی جریان اصلاحات ضعیف می شه از دید شما، ببینم هیچ فکر کردین که این جریان اصلاحات چه جوری باید حرفشو به مردم برسونه تو این چهارسال، با کدوم رسانه؟ اینا سایت شما و محسن رضایی رو مجال نمی دند که یه حرف مخالف بزنه، یادتون نرفته که سایت تون رو برای چی فیلتر کردند، بعد انتظار دارین که اون روستایی ها و مردمان دور از تهران نظرات آقای خاتمی رو بشنوند، زهی خیال باطل واقعا.

من نمی دونم یه بار شد شما بیای تو مجلس بگی بالاخره خاتمی 8 سال رییس جمهور این مملکت بود، نه 100 ساعت، بابا 1 دقیقه که حقش هست از این صدا و سیما استفاده کنه با مردم حرف بزنه. آخه واقعا بی انصافی تا چقدر (160461)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۳:۲۷
لطفا احساسی برخورد نکنید... حق استفاده از صدا و سیما و غیره به احساس شما و چند روز و چند ساعت آدما کاری نداره... قانون داره... قانونی که نماینده هایی که خود مردم انتخاب کردن وضع کردن... بنده خودم توی صدا و سیما هستم... فکر کن اگر قرار بود هر کسی احساس می کرد که حق داره چی می شد... (161034)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۰:۳۸:۱۸
شما رئيس جمهور فعلي را به انواع اتهامات دروغين مي نوازيد بعد دائم از رئيس جمهور پيشين دفاع مي كنيد حق داريد هر كسي را كه مي خواهيد دوست داشته باشيد و گرتمي بداريد اما حرفهايتان بايد در چارچوب قانون باشد شكايتي هست قانون تكليف آن را روشن كرده است اگر در دوران خاتمي كي با هر بهانه اي تظاهرات مي كرد و از مردم مي خواست تكبير بگويند و هوار حسين راه بياندازند كه انتخابت بايد ملغي شود شما چه مي گفتيد مگر موسيو در دوره سوم مجلس شوراي اسلامي چه گفت در اين خصوص چرا منطق قانون را نمي پذيريد و دائم مرجع خود را احساسات بي پايان خويش قرار مي دهيد (161750)
 
حقجو
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۱:۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم
یا دائم الفضل علی البریه یا باسط الیدین بالعطیه یا صاحب المواهب السنیعه صل علی محمد ... واغفر لنا یا ذوالعلا فی هذه العشیه
از خداوند متعال می خواهم همه ما را به راه راست هدایت بفرماید و کسانی را که در این راه گام برداشته اند ثابت قدم بفرماید .
برای شادی روح ملکوتی عالم جلیل القدر حضرت آیت الله بهجت صلوات
التماس دعا (160473)
 
م.شیرازی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۱:۵۸
من اعتقاد دارم که آقای موسوی به دلیل خودخواهی های بیش اندازه و همچنین تحریکات اطرافیان ایشان از راه راست منحرف شده و به نظر نمی رسد دیگر بتواند اشتباهات گذشته را جبران کند ایشان از خط اصیل انقلاب و امام خارج گردیده است و باید محاکمه گردد. (160493)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۹:۱۰
آقاي موسوي خود هم ميداند كه چه حركات عجيبي از خود بروز داده، چه بيانيه هاي تحريك آميزي را صادر كرده، اما او از يك طرف ميترسد با پشت كردن به حرفهاي چند روز خود هم طرفداراني را كه اين روزها با او به خيابانها آمدند را سرخورده كند و آنها را در مقابل خود ببيند و هم از اين ميترسد كه با ادامه اين كارها كه البته با تحريك عده اي و دستور عده اي ديگر به آن تن داده از توده هاي مردمي كه روزگاري او را نخست وزير امام ميناميدند جدا شده و به انزواي سياسي كشيده شود. در اين برهه از زمان موسوي بايد دوباره قدم در راه رهبري عظيم الشان كه همانا دنباله راه امام (ره) است گذاشته تا از اين برزخ نجات يابد. (160508)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۹:۵۵
آقا مهدی حرف شما حرف دل خیلی از مردم بی نوا و جنگ دیده ی جنوب هم هست (160510)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۸:۱۲
با تشکراز حرفهای بی طرفانه شما من هم معتقدم شما خلا ءاطلاع رسانی منصفانه رو تا حدودی پر کرده اید.من از طرفداران جدی احمدی نژادم ولی بیش از رجا نیوز به شما اعتماد دارم وتمام اظهار نظرها روزیر نظر داشتم خدا شما رو برا ما نگه داره و همین جور ادامه بدین تا مردم ازهمه چیز خبر داشته باشند. (160522)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۹:۵۵
به گفته بعضي از تحليل گران ويژه صدا و سيما : تكليفا ! با توجه به تراز امنيت ملي! وظيفه شرعي! التزام به قانون ! و . . . . بايد آقاي موسوي دست از اعتراض بردارد. اين حقير هنوز قانع نشده ام آيا تقلب شده است يا نه؟ آيا 20 درصد آراء شركت كننده كه معروف به راي خاموش هستند(حدود 11 ميليون راي به غير از آراي معمول اصلاح طلبان) به آقاي احمدي نژاد راي داده اند؟ اين كه گفته شود نبايد بخاطر چند ميليون راي امنيت ملي بخطر بيافتد غلط است. اينجانب مخالف تنها گذاشتن رهبري با حذف ياران صديق انقلاب و اركان نظام هستم. و معتقد هستم بايد همه و از جمله آقاي توكلي سخنگوي سابق دولت آقاي موسوي و وزيركار دولت ايشان از عدالت طلبي جناب موسوي حمايت كنند تا حقيقت مشخص شود. نبايد هر بار بگوييم مردم به نظام راي دادند. اين هم غلط است . ملت يك بار نظام را راي گذاشته اند. آمديم در انتخابات بعدي مردم 40 درصد شركت كردند درآنصورت بايد بگوييم مردم به نظام راي منفي داده اند؟ سبحان الله. تقوا پيشه كنيم خدا را در تحليل ها در نظر بگيريم. (160526)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۵:۰۲
آقاي توكلي ياران صديق امام خودكشي را بهتر از خودفروشي يا بهتر بگوييم دين فروشي ميدانند در اين چند سال پس از انقلاب با خود فروشي واز دين مايه گذاشتن چه چيزي عايد شما شده انصاف داشته باشيد دنيا دو روز است (160592)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۷:۵۲
آقای توکلی برات تاسفم معنی تحلیلهای شما را هم فهیمدیم
تازه متوجه شدیم که شا کی هستید شما بسیار علاقه مند هستید که نادیده گرفته نشوید و همین اصل مهمترین رویکرد شما را مشخص می کند در جهت گیریهای شما در طول 20 سال گذشته این مهم بسیار جالب توجه بوده است به نظر من شما لیاقت نمایندگی این ملت را ندارید و وخودم شخصا قول می دهم شما در دور بعد نماینده نخواته=ید بود
اگر می دانستید از کجا قول می دهم مطمئن بودید درست است
در ضمن دکتر احمدی نژاد ادمهایی مثل شما را هی وقت جدی نگرفته است پس بی جهت تلاش مضاعف نکنید. (160597)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۶:۵۱
سلام

چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید

موسوی مردی مردمیست
درسته که طبق اتفاقات اخیری که پیش آمد عاقلانه بود سکوت میکرد و برای باقی ماندن و سمت داشتن و بدست آوردن پول عقل حکم میکرد سکوت کند
اما با مردمی روبرو بود که دوستش داشتند این خیلی مهمه
با مردمی طرف بود که تمام امیدشون به ایشان بود

رادیو تلویزیون که ،برای دولت و تملق جویانه برای دولت کار میکرد
سایت ها بسته
ایمیل ها عملا بی استفاده

کسانی که بر سر میز و کار هم هستند که چنان میز را دو دستی چسبیدند که مردم همه اعتماد و حقانیت خود را از آنان سلب کردند((دلسرد شدند)) و فقط یک تن را میدیدند و این موسوی بود
موسوی چه باید میکرد؟
مردمی که نظام را از شاه گرفتند و در دست موسوی و اطرافیانش دادند تا دولتی در خور مردم و مردمی به وجود بیاورند را رها میکرد؟! و با همکاران خویش که فقط دنبال قدرتند همراه میشد؟!

و موسویی یک تنه در کنار مردم تنها ایستاد
هیچ یک از همکاران دوران انقلابش با او نبود
چقدر موسوی تنها شد

ما عدالت میخواهیم
ما مردم دولت مردمی میخواهیم
دنیا روز به روز پیشرفت میکنه و ایران در جا می زنه
ما ایرانی پیشرفته،متمدن،اسلامی، و عزیز میخواهیم



عمرا حرفام پخش بشه (160607)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۹:۳۵
تا جایی که من می دانم طبق قانون اگر در صندوقی تخلف یا تقلب شده بود ابتدا ان صندوق بعد شهرستان سپس استان ودر نهایت کل کشور ابطال میشود (نه به یکباره کل کشور ابطال شود)
-چطور میشود که اقای موسوی و اقای کروبی قبل از انتخابات شائبه تقلب را مطرح میکنند وبعد از انتخابات هم بر خلاف نص قانون به یکباره خواستار ابطال انتخابات در کل کشور هستند؟
-اقایان میفرمایند شورای نگهبان را قبول ندارند اینجا این سوال مطرح است: چرا وارد بازی میشوید که قواعد ان را قبول ندارید ؟(امیدوارم با نیت سو وارد عرصه نشده باشند)
-چرا فقط بیانیه ان هم به صورت یک طرفه صادر میکنند ؟بهتر نیست به جای استتار پشت ای بیانیه ها قدری به ارکان نظام ان هم نظامی که که خود نیز از ارکان ان بوده اند اعتماد کنند؟
-اصلا ازکجا که شما برنده انتخابات هستید ایا نتیجه انتخابات به صرف گزارشاتی است که از نمایندگانتان به دستتان میرسد در این صورت چرا انتخابات برگزار شد؟
-چرا بعضی از عزیزان نیز باید برای این اتش هیزم فراهم کرده و قبل از شمارش آرا پیام تبریک برای اقای موسوی صادر کنند؟
-ایا اساسا می توان 11 میلیون رای یعنی نزدیک به 30% ارا را از نامزدی گرفت و به دیگری داد ان هم در شرایطی که اقای موسوی در 89% صندوقها دارای نماینده بود؟
- ایا باید اعتراض خود را از BBC و ... دنبال کنیم؟
-چرا شرایط را خواسته یا نا خواسته به نحوی رقم بزنیم که افرادی مانند شیمون پرز و ایهود باراک و منافقین و... از آن ابراز خوشنودی کنند و افراد بی مقداری مانند علیرضا پهلوی بگوید به نقطه مشترکی رسیدیم وخواستار تشکیل حکومت لائیک شود؟
-و ...
من معتقدم اکثریت قریب به اتفاق مردم اجرای قانون را خواهانند همان قانونی که شما بر اساس ان ثبت نام کردید لطفا در ادامه هم قانون را پیروی کنید تا شعار قانون مداری تان هنگام مناظرات و سایر گفتگو های انتخاباتیتان( که بنده و بسیاری دیگر از مردم را به سمت شما کشانید) دچار خدشه نشود
تقاضا دارم با بازگشت به قانون بیش از این مردم را در اضطراب قرار ندهید وهزینه بر این ملت تحمیل نکنید (160627)
 
مهزاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۳:۵۴
بله بايد از راه bbc وارد شويم براي اينكه رسانه ملي ما جناحي شده و ذره اي عدالت ندارد (161879)
 
پیشنهاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۰:۳۳
موسوی بهتر است دست از کشته شدن دیگران بردارد. اگر دوست دارد خود کشی کند، راه برای ایشان باز است. ولی جان و مال و امنیت مردم را به خطر نیاندازد. (160630)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۰:۰۰
به گزارش روز سه شنبه خبرگزاري جمهوري اسلامي بنابر اعلام ستاد انتخابات شهرستان اهواز، به منظور رسيدگي به شكايت \"محسن رضايي\" نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روز دوشنبه جلسه هيات اجرايي ، نظارت و بازرسي انتخابات شهرستان اهواز برگزار شد.
بنا به اعلام روابط عمومي فرمانداري اهواز هيات هاي مذكور ضمن اعلام آمادگي براي بازشماري 10 در صد صندوق هاي اخذ راي شهرستان اهواز و به رغم فراهم آوردن تمهيدات لازم تا ساعت 24 دوشنبه هيچيك از نمايندگان معرفي شده به هيات نظارت از سوي اين نامزد رياست جمهوري در جلسه حاضر نشدند.
اين گزارش حاكيست: به علت عدم حضور نمايندگان نامزد مذكور در جلسه هيات اجرايي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در شهرستان اهواز بازشماري آراي صندوق هاي مذكور انجام نشد.
محسن رضايي نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، \"علي عماد\" مسوول ستاد مير حسين موسوي در اهواز و نيز \"ستار اكبر زاده\" از فعالان ستاد موسوي را براي حضور در جلسه بازشماري آراي 10 درصد صندوق هاي اخذ راي شهرستان اهواز به هيات نظارت بر انتخابات معرفي كرده بود. (161039)
 
آفتاب
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۱:۴۸
امروز موسوي در اذهان پاكان بيش از آنكه فردي روشنفكر باشد موجودي عصبي است
اميد آنكه ايرانيان پاك از او در امان باشند (161042)
 
مشارکت در بحث
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۱:۰۳:۴۴
دوستان مسئله فقط آقای موسوی و نحوه رفتار ایشان نیست. مسئله این است که مردم کشور ایران دارای اندیشه ها و سلایق گوناگون هستند. دولت و طبیعتا نظام جمهوری اسلامی موظف است به عقاید و آرای تمامی اقشار مختلف مردم احترام بگذارد. در واقع آقای موسوی خودش تحت تاثیر مردمی قرار گرفت که او و همسرش را بعنوان رهبر جنبش اصلاحات برگزیدند اگرنه آقای موسوی اصولا فردی معتدل و معتقد به اصولهایی بودند و هستند که مبانی اعتقادی و حزبی اصولگرایان است. من دراین جریانات آقای احمدی نژاد را بیشتر مقصر میدانم که با تحریک و تحقیر گروهی از مردم این جریانات را براه انداخت. ایشان باید بداند که در مقام ریاست جمهوری ارزش کلامی که از انسان خارج میشود چندین هزار برابر یک فرد معمولی است. ایشان میبایست شرایطی را در جریان رای گیری مهیا میکردند که دیگر نامزدها را به تشکیک در مورد انتخابات و یا شبهه طرفداری دست اندر کاران از ایشان سوق ندهد. همه اینها اسمش مدیریت کارآمد است که یک رئیس جمهور باید داشته باشد. حال چه کسی پاسخگوی آب رفته به جوی خواهد بود؟ (161318)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۰۶:۳۱
به نظرم رای خوانندگان به اظهار نظرها جالب است؟////////! (161376)
 
farhad
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۱۷:۰۲
اميدوارم که مخالفت آقای توکلی با آقای موسوی از باب کدورت شخصی نبوده باشد.
برای بنده روشن نيست که چرا فقط آقای موسوی سلّاخی ميشوند و هيچ کس و ارگانی از قبيل وزارت کشور، صدا و سيما، کيهان و.. مورد انتقاد آقای توکلّی قرار نميگيرند.
خوب است که سايت الف يک بررسی آماری هم از تمامی اظهار نظر های منتشر شده در اين سايت انجام دهد تا بخوبی اختلاف بين حاميان آقای احمدی نژاد و موسوی آشکار شود.
من هم هنوز منتظر شفّاف سازی در زمينه آرای متناقض و دور از انتظار انتخابات هستم (161386)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۳۸:۱۹
آقای توکلی بدی کار شما اینست که هرکه خواست حرفش را بزند وضعیت مملکت و دشمنان داخلی و خارجی را مطرح و اورا در سایتها و روزنامه ها و رسانه ملی وابسته به بیگانگان مینامید . این منطق شاه بود و مبارزان قبل از انقلاب و زجرکشیده های انقلاب را نیز مثل شما وابسته به خارج معرفی میکرد . خداوند همه را ازشر هوای نفس برهاند (161407)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۴۴:۳۹
لطفا به آقای ترقی بفرمائید از روزی که مجمع روحانیون مبارز به اذن امام خمینی (ره) تشکیل شد مورد حب و بغض بسیاری از انحصار طلبان قرار گرفت واز زمان فوت امام تاکنون به اشکال مختلف مورد هجمه فرارگرفته اند و لذا اظهار نظر امثال شما دور از انتظار نیست.(کل حزب بما لدیهم فرحون ) (161413)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۷:۲۵:۲۱
باسلام خدمت آقای موسوی وسایر دوستان ایشان
جناب آقای موسوی لطفا تا دیر نشده توبه کنید و از مردم عرض خواهی نمائید
شنما با این عملکرد خود به تمام مردم ایران وخودتان توهین نموده اید
شما که در تمام مناظرتان دم از قانون مداری می زنید خود بزرگترین قانون شکن هستید
نگذارید اسمتان در تاریخ چون بنی صدر و هاشمی(از نزدیکان آقای منتظری) به بدی یاد گردد-تا دیر نشده توبه کنید (161521)
 
fhgd
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۸:۱۶:۱۱
واقعا موسوي بني صدر ديگري است.بايد كاري كرد. (161545)
 
مهزاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۰:۵۶
ديروز هم گفتم كه بحث كشته شدن عمار است.
همه ميدانند كه آقاي توكلي از احمدي نژاد بدش مي آيد اما از آقاي هاشمي متنفر است! (161866)
 
طه
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۹:۲۳
خوب است تا دیرتر ازاین نشده اقای موسوی خودش را از دست اطرافیانش خلاص کند هرچند مدیون افرادی چون فائزه رفسنجانی هاوتاج زاده هاست اماباز بهتر ازان است که مدیون یک ملت باشد.اقای موسوی متاسفانه بجای اینکه با شعور سیاسی وارد شودباشعاراحساسی عمل کرده ومیکند.نظر خواهی های انچنانی -فقط متمکنین را دیدن-عمل کرد اینچنینی هم دارد. (162679)
 
الساكت عن الحق شيطان اخرس
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۲۳:۴۹:۲۶
متاسفانه سايت شما هم به دلايلي جانب بي طرفي را رها كرده واز تماميت خواهان

اين روزها حمايت مي كند شايد ترس از فيلتر شدن يا ترس از از دست دادن كرسي پارلماني

باعث شده كه شما تغيير رفتار كنيد يا اينكه چهره واعي خود را از پشت نقاب بيرون اورديد

يادتان نرود كه اقاي توكلي بيشترين انتقادات را از دولت نهم تا قبل از انتخابات را داشت (164247)
 
توكلي
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۳:۴۶:۴۷
آقاي توكل

با توجه به تاييد اما م و شيو ه مد يريت و سلامت آقای موسوی نياز به نصیحت شما ندار د.شما بهترا ست موا ظب سلامت مالی فرزندان خود باشید. (164491)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۰:۳۵:۲۸
خوب است به کسی که در زمان امام و8 سال دفاع مقدس خدمت خالصانه داشت چگونه وبه راحتی تهمت می زنند آیا این به غیر این است که ایران در حال تغر حکومت از جمهوری اسلامی به عدال اسلامی که یعنی نظام شاهنشاهی اسلامی است (175628)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.