محمود
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۲:۲۲
وضع مالی پزشکان خییلی خوبه
جزو اقشار بسیار مرفه جامعه هستند. (4103184) (alef-11)
وزیر بهداشت مسول تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی و بخش دولتی است، اگر بخش خصوصی را تجارتخانه آزاد هم بدانیم باید تعرفه ها عادلانه و متناسب با وضع اقتصادی کشور باشد، مگر منطقی است تعرفه پزشکی بخش خصوصی در ایران برابر باشد با کشورهایی که سرانه آن کشورها 40,000 دلار است ؟؟؟!!!!! در ایران بالاترین درآمد روزانه یک پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی نباید از درآمد یک ماه یک کارگر بیشتر باشد، در هیچ جای دنیا درآمد یک روز یک پزشک از درآمد یک ماه یک کارگر بیشتر نیست. وقتی در آمد یک کارگر در ایران ۹۰۰ هزار تومان است ،بالاترین حقوق یا درآمد یک پزشک نباید بیش از ۲۷ میلیون تومان باشد، در حالی که در بخش خصوصی در یک روز یک پزشک ۱۰۰ نفر را ویزیت می کند و ۱۰۰ تا پنجاه هزار تومان می گیرد یعنی روزی ۵ میلیون تومان و ماهی ۱۵۰ میلیون تومان، به تعبیر ساده ، ماهی بیش از ۱۲۳ میلیون تومان اجحاف و ظلم و گرانفروشی می کند اگر یک کاسب بدبخت کالایی را ۵ هزار تومان گران بفروشد تعزیرات با او برخورد می کند ولی پزشک ماهی ۱۲۳ میلیون گرانفروشی می کند برخوردی با او نمی شود که هیچ، بلکه این مبلغ ....او مقیاس برای تعرفه های بخش دولتی هم قرار می گیرد !!!!! ظلم بس است، مردم خسته شدند از این همه اجحاف پزشکان، (4103335) (alef-11)
من یک پزشک عمومی ام. نهایت بیماری که یک متخصص بتونه ببینه در روز 60 مریضه اولا. دوم اینکه از حق ویزیت کلش سهم پزشک نیست گاها نصف آن سهم پزشک است بعلاوه مالیات پلکانی بر درامد وجود داره به طوریکه اگه پزشکی درآمدی بالای 30 تا 40 میلیون داشته باشه عملا ضرر میکنه. قضاوت های عزیزان بر اساس اطلاعات واقعی نیست (4105872) (alef-11)
مگر مالیات هم میدهند پزشکان؟؟ (4108235) (alef-11)
پزشکان شاغل در مراکز استان و اموزش پزشکی همه وصل به رانت قدرت هستند و انحصار بیمارستان خصوصی را هم دست گرفتند باید کاری کرد (4103449) (alef-11)
اکثر پزشکان با استفاده از امکانات تحصیل رایگان دولتی مدارک خودشون رو کسب کرده اند. اینکه یک پزشک که حافظ جان مردم هست حقوق و مزایای بالایی داشته باشه هیچ کس مخالف نیست ولی اینکه از بین بخش خصوصی و دولتی باید یکی رو انتخاب کنه کاملا منطقی هست اگر بخش دولتی براشون مقرون به صرفه نیست کسی جلوی فعالیت اونها رو در بخش خصوصی که نگرفته (هر چند که در ازای تحصیل رایگانی که با استفاده از منابع بیت المال انجام دادند باید موظف باشند به ارائه خدمات به میزان دو برابر مدت تحصیلشون در بخش دولتی و اگه دوست ندارن هزینه تحصیلشون رو پرداخت کنن و برن تو بخش خصوصی
ولی مشکل اونهایی که مخالفن اینه که اقایون بخش دولتی رو میخوان برای به طعمه انداختن مریض بدبخت و شکوندن اون به مطب و نهایتا سرکیسه کردن مریض بدبخت (4103810) (alef-11)
اکثر پزشکان با استفاده از امکانات تحصیل رایگان دولتی مدارک خودشون رو کسب کرده اند. اینکه یک پزشک که حافظ جان مردم هست حقوق و مزایای بالایی داشته باشه هیچ کس مخالف نیست ولی اینکه از بین بخش خصوصی و دولتی باید یکی رو انتخاب کنه کاملا منطقی هست اگر بخش دولتی براشون مقرون به صرفه نیست کسی جلوی فعالیت اونها رو در بخش خصوصی که نگرفته (هر چند که در ازای تحصیل رایگانی که با استفاده از منابع بیت المال انجام دادند باید موظف باشند به ارائه خدمات به میزان دو برابر مدت تحصیلشون در بخش دولتی و اگه دوست ندارن هزینه تحصیلشون رو پرداخت کنن و برن تو بخش خصوصی
ولی مشکل اونهایی که مخالفن اینه که اقایون بخش دولتی رو میخوان برای به طعمه انداختن مریض بدبخت و شکوندن اون به مطب و نهایتا سرکیسه کردن مریض بدبخت (4103815) (alef-11)
تبریزی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۶:۳۲:۵۴
یک ساله حقوق نگرفتن چون حقوق یک ماهشون برابر با حقوق 30 سال کار کردن یه معلم با مدرک دکتراست. (4103892) (alef-11)
من پزشک عمومی ام حقوقم ماهی 5 تومنه هنوز حقوق اسفند پارسال رو به من ندادن. چرا با زندگی ما بازی می کنید ما هم زن و بچه و بدهی داریم. با این اعصاب خوردی ها و رفتارهایی که با ما میشه چطور انتظار دارید با آرامش مریض ببینیم. چرا تخلف عده ای معدود از پزشکان رو به همه نسبت میدید. این ظلمه بخدا (4105877) (alef-11)
من دوست دندانپزشکی دارم که مطبش را تعطیل کرده و دارد لیسانس حقوق می خواند تا وکیل شود ایران بهش وکلای دادگستری است نه پزشکان (4106387) (alef-3)
اگر در سال ۹۵ یک ریال به پزشکان طرحی(اجباری)پول دادند.مدیون ملت ایران.باشند.وزارت بهداشت پول پزشکان را از بیمه تا پایان شهریور ۹۵گرفته.اما قصد نداره پرداخت کنه.قصد دارن پول را ببرن جای دیگه خرج کنند و از کل سال۹۵ نهایت دو ماه پرداخت کنند تا انتخابات انجام شه (4104007) (alef-11)
یکسال است پزشکان پول دریافت نکرده اند؟ !
یکسال نیست و 4 ماه است .
در ثانی ، حقوق گرفته اید ، کارانه نگرفته اید .
ثالثا" شما 1 ماه کارانه بگیرید ، به اندازه 3 سال پرسنل غیر پزشک شاغل در بیمارستان گرفته اید . (4103186) (alef-11)
من همسر پزشک تا پایان سال 94 تازه تسویه شده . (4103316) (alef-11)
حقوق یا کارانه چند ده میلیونی؟
متاسفم
خیلی از کارگران چندین ماه حقوق نگرفتن و خیلی از صنایع چندین ماه است که پول بیمه ندارند که بدهند تا خرج جیب پزشکان شود (4103381) (alef-11)
همون تا 30 سال براتون کافیه (4103768) (alef-11)
مگه ممکنه قطع یه اب باریکه ای باعث مشکلات اساسی بشود؟ اب باریکه ای بیش نیست دیگه چه اهمیتی داره؟
تناقض رو در جمله ملاجظه میفرمایید؟ اب باریکه یک طرفه مشکلات اساسی طرف دیگر جمله
مثل اینکه بگیم حرکت مورچه باعث له شدن فیل ها شد (4103774) (alef-11)
دقیقا از فرودين پرداخت نشده.
اونی که استخدامه حقوق گرفته کسی که قرار دادیه فقط کارانه داره که اونم ده ماهه ندادن. (4104003) (alef-11)
آب باریکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آب باریکه ی پزشکان در مقابل حقوق سایر اقشار سیلاب است. (4103187) (alef-11)
بیشتر شبیه سیل 4 سال پیش نکا است تا آب باریکه . (4103268) (alef-11)
سال80...4سال میشه 91 (4103672) (alef-11)
ما در قم تازه کارانه اسفند 94 را گرفتیم (4104691) (alef-11)
کارمند حسابداری بیمارستان دولتی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۷:۵۵
آب باریکه 90 میلیونی ؟ (4103189) (alef-11)
این ۹۰میلیون فقط به دو رشته تخصص که لابی دارند و تعرفه هاشون را نجومی بردند بالا میرسه.مابقی که درامد ندارند.شما هم برای اون دوتا گلو پاره کن. (4104002) (alef-11)
وزیر بهداشت با این طرح تحول ، پزشکان عمومی را بیچاره کرد. خیلی از پزشکان عمومی ، به شغل های غیر مرتبط روی اوردند. پزشک عمومی هست که فست فود زده! (4103196) (alef-11)
بیکار
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۳:۵۲:۵۵
خدا رو شکر معنی بیچاره رو فهمیدیم یارو اونقدر داشته رفته فست فود زده ولی بیچاره بود !!!!!!!!!!!!! (4103660) (alef-11)
کسی پول داشته باشه فست فود بزنه که خیلی خوبه ، درامدشم خوبه ، پس مشکل چیه!!! (4104353) (alef-11)
متاسفم برای فکر کوچکتان (4104964) (alef-11)
همه منابع کشور از سهم تولید و صنعت،باید جمع شوند و بدهند به طرح تحول سلامت. چرا ؟ چون اقای وزیر لجبازانه ، نمی خواهد اعتراف کند که طرحش شکست خورده . شما هم مثل اقای ظریف ،بیا و بگو اشتباه کردم. (4103201) (alef-11)
بله "حقوق دریافتی آنها کمتر از دو میلیون است" اما دریافتی هایشان نجومی (4103204) (alef-11)
مجلس اگه یه مصوبه بدرد بخور توی این چند ده سال گذشته داشت همین طرح ممنوعیت کار همزمان پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی بود .
چه بسیار زیادند پزشکانی که روزانه در حدود 1 ساعت در بیمارستان دولتی حضور پیدا میکنند و همه کار را به عهده رزیدنت ها گذاشته و بلافاصله به مطب شخصی و بیمارستان خصوصی میروند .
جالبه که :
نحوه ثبت ساعت ورود و خروج حضرات پزشک در بیمارستان های دولتی و آموزشی هنوز به صورت کارتی و دستی پانچ میشود !!!!!!
آیا امکان بروز تخلف نیست ؟؟؟؟؟
ما بقی پرسنل بیمارستان ها به صورت ثبت اثر انگشت و ثبت چهره . (4103205) (alef-11)
کارت پانچ کاغذی دستی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متعلق به دهه 70 است و قابل تقلب در ثبت ساعت ورود و خروج (4103276) (alef-11)
جالبه
جلوی تقلب با حقوق 2 میلیونی رو سد کرده اند ولی حقوق 90 میلیونی برای تقلب آزاد است ! (4103349) (alef-11)
یکی باید پیگیر این موضوع باشه (4103650) (alef-3)
جوسازی علیه پزشکان چقدر موثر هست .تا حالا نمیدونستم واقعا چقدر غوغا سالار هستن کسانی که با یک بهانه کوچک طرح به این بزرگی رو زیر سوال میبرند .من یک سوال دارم مردم اگردو برابر همین پول رو مستقیم به پزشک بدهند هیچ اعتراضی ندارند وخیلی هم راضی هستند .جالب هست که هزینه های دندانپزشکی که آزاد هست ومستقیم از مردم دریافت میشه اصلا باعث نارضایتی نیست .ودندانپزشکان حق دارند بابت کشیدن دندان 150 الی 250 دریافت کنند .کمی وجدان لطفا یا مثلا برای تعمیر یک وسیله معیوب خانگی چقدر پول باید پرداخت کنند یا سایر هزینه ها (4103329) (alef-11)
مراگز خدمات دولتی محلی است برای توزیع کارت ویزیت مطب خصوصی پزشکان شما اگر برای دریافت خدمات به این مراکز دولتی مراجعه کرده باشید می بینید که برای 2 ساعت شصت نفر شماره داده اند و پزشک معمولاً با تاخیر حاضر شده و اکثر بیماران را جهت ادامه درمان و ویزیت به مطب خصوصی خود ارجاع می دهد . (4103486) (alef-11)
پزشکانی که با کار همزمان در دو بخش خصوصی و دولتی، از آموزش دانشجویان طفره می رفتند و به شکل غیر قانونی بیماران را از بخش دولتی به مطبهایشان میفرستادند و در مطبهایی شلوغ با نوبتهای چند ماهه ، کیسه هایشان را پرپول کردند از این مصوبه ناراحت هستند.
جناب زالی هیچ جای دنیا آموزش دانشجوی پزشکی را به پزشکی نمی سپارند که بیشتر وقتش را در مطب میگذراند و از قبل کار در بخش دولتی، مطب شخصیش را شلوغ نکه میدارد. (4103214) (alef-11)
در عوض به اون پزشک استاد پولی میدن که بیخیال درآمد چند ده میلیونی مطب و بیمارستان خصوصی بشه (4106689) (alef-11)
برای پزشکان که فرقی نمی کنه به این ترتیب بیشترشون از سیستم دولتی خارج خواهند شد و این وسط فقط مردمی که به سیستم دولتی مراجعه می کردند آسیب خواهند دید (4103216) (alef-11)
چی میگی تو ؟
مراکز دولتی برای اینا بهشته .
برای 40 ساعت حضور در ماه در بیمارستان دانشگاهی دارن ماهی 70 - 80 میلیون تومان کارانه میگیرن . (4103263) (alef-11)
متخصص طرحی
بالای 175 باید پر کنیم (حتی اگر در پاویون بیکار بشینیم )
یکبار 150 پر کردم با من تماس گرفتند که حواست باشه کسری ساعتهات به طرحت اضافه میشه (4103491) (alef-3)
من ، توی فلوی طرحی یا رزیدنت طرحی نگفتم (4103513) (alef-11)
طرح تحول فقط پول نجومی برای زنان و رادیولوژی داشت.بقیه بیخود معطل هستن تو طرح (4103985) (alef-11)
برای پزشکان که فرقی نمی کنه!
دکتر جون یه روز میاد شما هم مثل سایر اقشار جامعه باید تلاش کنید و متناسب حقوق بگیرید و هیچ حاشیه امن غیرعادلانه ای نداشته باشید.
دیر و زود داره ولی سوخت و ساز نداره (4103807) (alef-11)
منفعت طلبی هم حدی دارد (4103219) (alef-11)
طرح تحول سلامت به نام بیمارها و به کام پزشکان (4103222) (alef-11)
یونسی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۰:۳۳
طرح تحول سلامت ( بخوانید طرح تحول دریافتی پزشکان ) را هر چه سریعتر متوقف کنید . (4103226) (alef-11)
پزشکان چه وقت از پول سیر میشوند ؟ (4103229) (alef-11)
شاید وقتی دیگر (4103284) (alef-11)
وقتی که دیگران عقده پزشکان را نداشته باشن (4103987) (alef-13)
مصطفی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۲۱:۲۷:۳۴
خدیا باکیا شدیم 70 ملیون؟ (4104473) (alef-11)
خدایا از این آب باریکه ها نصیب ما هم بشه انشاء الله. (4103235) (alef-11)
خدایا یه دیوار نشونم بده سرمو بکوبم بهش. درامد پزشک زیر دو میلیون ؟؟؟؟
داداش 2 تا از دوستام پزشک عمومی هستند قسم میخورم یکیش میگفت اینقدر بهشون میدن که دیگه علاقه ای به تخصص خوندن نداره.
پزشک عمومی ماهی بین 10 تا 18 میلیون راحت رامد داره. اینا واقعا بدنبال چی هستند؟ (4103238) (alef-11)
من پزشک عمومی با سابقه ۱۵ سال کار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم و یک میلیون و نهصد هزارتومان دریافتی دارم. (4103374) (alef-11)
علی رضا
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۵:۵۹:۵۳
از پزشک های متخصص و علی الخصوص جراح هر چه بگی درسته ولی عمومی اینطور نیست که میگی.با دوتا گل بهار نمیشه (4103832) (alef-11)
آب باریکه !!!!!!!!!!!!!! 35 سالمه و بیکارم این آب باریکه را به من بدین فوری ازدواج میکنم. (4103239) (alef-11)
هر پزشک به اندازه حقوق 40 معلم و 43 کارگر و 41 کارمند و 30 مهندس در ماه فقط کارانه دریافت میکند .
بعد این بابا میگه آب باریکه (4103240) (alef-11)
کارانه بابت انجام کار و تامین درآمد برای پرستار، بهیار، کارگر، مهندس و پرسنل اداری بیمارستان هست. (4103377) (alef-11)
حرف بی ربط ... بزار پزشکایی که دلشون بیشتر میخواد مهاجرت کنند ببینند هیچ جای دیگه اینقدر بهشون میرسن یا نه/ اونقدر جون مستعد و پزشک داریم که به جای زیاده طلبی های ملیاردی دنبال حق منطقی شون باشند نه اینکه شانتاژ کنند که به ما نمیدن...مردم کور نیستند برخورد پزشکان و درآمدشان را میبینند... (4103255) (alef-11)
شما بگذار مثل بقیه رشته های دانشگاهی پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش یابد بعد ببینیم که می شود از این تهدید ها کرد ؟ (4103489) (alef-3)
که مثل مهندسا جماعت بی سواد مدرک بدست بشن (4103899) (alef-11)
لاذقی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۰:۰۲:۴۵
چرا سازمان بازرسی به قضیه کارانه دریافتی پزشکان مراکز دولتی ورود نمیکند ؟ (4103256) (alef-11)
محدوده اینا ورود اکیدا " ممنوع است (4103287) (alef-11)
تمام صحبت پزشکان شده فقط پول پول پول، کل بودجه مملکت داره میره تو جیب آنها باز هم هر موقع هر صحبتی میشه فقط میگن درآمد ما پایینه، حقوق چند ده میلیونی اگر کمه و معشیت شما مشکل داره پس حقوق کارگر با ۸۰۰ هزار تومان چیه (4103260) (alef-11)
من به عنوان یک پزشک متخصص صددرصد با مصوبه مجلس موافقم . اصولا در اغلب کشورها پزشکان یا در سیستم دولتی ویا خصوصی میتوانند مشغول بکار باشند وبخصوص فعالیت خصوصی با چنین پراکندگی و اشفته بازاری که در ایران دیده میشود در هیچ جا مشاهده نمیشود . بااجرای طرح دولتی یا خصوصی دیگر بیماران از مراکز دولتی با ترفندهای مختلف به مراکز خصوصی گسیل نمیشوند و زیاده خواهی تعدادکمی از پزشکان که موجب بدنامی بقیه قشر خادم پزشکی شده اند نیز تحت کنترل در میاید. خدا قوت جناب دکتر پزشکیان نماینده کوشای مجلس (4103262) (alef-11)
من هم جراحم و کاملا با این طرح موافقم (4104426) (alef-11)
دلم میخواست بدونم تو کدوم مرکز و داری از کدوم رانت دولتی استفاده میکنی (4104578) (alef-11)
جناب دکتر زالی شما جوش خودتان را میزنید یا سلامت جامعه ؟ اول بهتر است بفرماییید خودتان در چند مرکز دولتی و خصوصی همزمان مشغول بکارید ودوم چطور به بیماران در تمام این مراکز قادرید بخوبی رسیدگی کنید و سوم اینکه درامد ماهانه ایشان از هر مرکز چقدر است؟ در ثانی در اجرای این طرح دوسال تاخیر شده است امیدوارم ایندفعه جلوی این اقدام واجب با لابیگری مسدود نشود (4103275) (alef-11)
ناشناس
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۲:۲۸:۰۷
خود وزیر محترم هم استاد دانشگاه و مسوول آموزش هستند مثلا و هم چندین بیمارستان خصوصی دارند خودشان (4103507) (alef-11)
متاسفم برای رییس جمهور که با ...در طرح تحول سلامت موجب مشکلات جدی در بخش درمان کشور شد
این طرح اصلا به بهداشت اهمیتی ندادند و فقط به فکر جیب پزشکان شدند
برای همین کار نکردن و عدم مجوز کلی حقوق می گیرند و کسی هم رعایت نمی کنه و طبابت می کنند و درامدهای کلان دارند
چرا پزشکان در مطبها دستگاه کارتخوان ندارند .
چرا در جایی مراجعه به مطب و دستور پزشک ثبت نمیشه تا برای پیگیری های بعدی بشه استفاده کرد .
نظام پزشکی میشه بگه چه چیزی از نظر اونها قصور پزشکیه ؟ مثلا مرگ بیمار به خاطر بریدن رگ بیمار قصور هست یا نه ؟
نظام پزشکی بگه که چه میزان اگر پزشکان حقوق بگیرند از نظر اونها آب باریکه نیست و منظقیه مثلا اگه 100 هزار دلار در سال بگیریند کافیه ؟ نظام پزشکی بیان کند که آیا کیفیت کار و ویزیت پزشکان ایران هم مثل اروپا و آمریکا است ؟
متاسفم برای .....این تدبیر (4103282) (alef-11)
خبر خوبی برای رزیدنتا هست. اساتیدی که از رزیدنت ها بردگی می کشند و در مطبشان تشسته و با کار رزیدنتا کسب درآمد می کنند و در ضمن همیشه هم طلبکارند مجبورند بین بخش دولتی و خصوصی یکی رو انتخاب کنند (4103301) (alef-11)
وقتی کارگران اعتراض می کنند شش ماه، هشت ماه حقوق نگرفته اند شلاق می خورند دستگیر و زندانی می شوند اخراج می شوند... ولی از اب باریکه حرف نمی زنند! (4103307) (alef-11)
پزشک مختار است بخش خصوصی یا دولتی را انتخاب کند این بهتر است و برای همه پزشکان اشتغال ایجاد می شود و مسئله پاس دادن مریض از مراکز دولتی به مراکز خصوصی که خیلی ها انجام می دهند هم حل می شود. (4103308) (alef-11)
مطمن باش پزشکان مطبشون رو هم خواهند داشت ....
کی می خواد جلوشون رو بگیره ، نظام پزشکی که خودش متشکل از پزشکان هست (4103378) (alef-11)
نظام پزشکی باید غیر پزشک باشه؟ (4105562) (alef-11)
باید مدیران و کنترل کنندگان غیر پزشک هم داشته باشد که بتوانند احقاق حق جامعه را کنند نه یک گروه را صرفا! (4106155) (alef-11)
چرا بر خطاهای محرز پزشکی نظارتی نیست؟ چرا پزشک بیسوادی که باعث معلول یا جان باختن بیمار شده برخوردی نمی شود/ چرا مجوز طبابتش باطل نمی شود؟ فقط در ایران است که یک پزشک می تواند بدلیل سهل انگاری یا نابلدی ادم بکشد و بابتش پول بگیرد و راست راست بگردد. (4103309) (alef-11)
به نام خدا ..
اینکه پزشکان در کشور همه پولدارن شکی نیست
اینکه حقوق پزشکان در کشور بسیار زیاد است شکی نیست
اینکه حقوق ملت با جامعه پزشکی خیلی فاصله داره شکی نیست
راه حلهای مجلس شورای اسلامی اشتباه محض است
اقدمامات زیر باید برای حقوق پزشکها انجام بشود.
1- هر چه حقوق بیشتر به صورت پلکانی مالیات آنها افزایش پیدا کند
2- پزشکان باید همزمان در بخش خصوصی ودولتی کار کنند . درغیر اینصورت هم مردم هم جامعه ی پزشکی آسیب می بینند
3- طرح فوق باعث تخریب خواهد شد تا سازندگی (4103397) (alef-11)
بزودی باید کمپین کشوری شامل کادر غیرپزشک و معلمان و مهندسان و بیکاران تحصیل کرده علیه حقوق تبعیضی پزشکان با سایرین تشکیل بشه (4103409) (alef-11)
موافقم چجوری باید تشکیل بدیم؟ (4105430) (alef-11)
آب باریکه!!!
واقعا توهین به شعور مردم است.
آقای زالی دیگه بسه (4103412) (alef-11)
من خودم دانشجوی سال آخر پزشکی و از شاگرد اول ها هستم که فقط درس خوندن.
من کاملا موافق با این مصوبه هستم به چند دلیل. یکی اینکه معدود از پزشکان که هیئت علمی هستن و وظیفه آموزش ما و رزیدنت هارو بعهده دارند متاسفانه اغلبشان هیچ توجهی به آموزش ندارند. سیستم آموزش پزشکی در کشور ما مثل اینه که دانش آموزش راهنمایی رو بدیم دست دبیرستانی که آموزش بده و نه معلم. اگر این اقایان پزشک اقلیت که بی مسوولیتیشون باعث شده هویت همه جامعه پزشکی زیر سوال بره دوست ندارن در دولتی و با تعرفه پایین فعالیت کنن خب میتونن از سیستم دانشگاه خارج بشن تا من و امثال من که تشنه کارهای پژوهشی و نوآوری هستیم و به پول کمتر ولی حلال اهمیت میدیم بتوانیم بیایم در سیستم دانشگاهی فعالیت کنیم. متاسفانه این مصوبه اصلا اجرا نشده. ایشالا که بشه! (4103474) (alef-11)
فکر میکنم مهمترین کنترلی که بر فعالیت پزشکان باید اعمال شود ، کنترل بر تعداد ویزیت روزانه هر پزشک است که متاسفانه در کشور ما بعضا تعداد پذیرش شوندگان در یک بعد ازظهر به بیش از 30 نفر هم می رسد در حالیکه نرم جهانی حدود 10 نفر در روز است . (4103490) (alef-11)
یک مصوبه کاملا درست داشته مجلس اونم همین بوده پزشکان سیری ندارند وازهمه طلبکارند (4103497) (alef-3)
رزیدنت
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۲:۱۸:۵۵
من دستیار یکی از رشته های تخصصی در تهران هستم. ای مردم به خدا قسم سیستم سلامت ما هرچی میکشه از این اساتید هیئت علمی پزشکی میکشه. اینا 2 روز در هفته میان 1 ساعت ماهارو به توهین و ناسزا میکشند و میروند اما ما می مانیم و کشیک شب و کارکردن مجانی برای اساتیدی که هیچی بهمون یاد نمیدن. در شبی هم که آنکال هستند وحق آنکالی میگیرند اگر ما ندونیم باید با مریض بیچاره چه کنیم و این ریسک رو به جان بخریم و بهشون زنگ بزنیم مارو با خاک یکسان می کنند و مجازات و کشیک جریمه که چرا زنگ زدین. ولی ای مردم! این ها در اقلیت قدرتمند هستند که دست کسی بهشون نمیرسه و شما ها وقتی میاین بیمارستان زورتون به ما میرسد و به ما توهین میکنین. خدا جزای این اساتید مفت خور رو بهشون بده ایشالا. (4103498) (alef-11)
درس میخوندید یه کم شما هم پزشک میشدید...
اینقدر حسود نباشیم.
من از دل دهات کرمان اومدم و با زحمت پزشک شدم و کارم نجات جان انسان هاست. به ازای اهمیت خدماتم هم پول بهم میدن. نوش جونم... (4103506) (alef-3)
نوش جونت ولی به اندازه حقت نه بیشتر (4103669) (alef-11)
دوست عزیز اهمیت خدمات یک پارامتر غیر قابل تعریف است. اهمیت به چه معناست؟
مثلا کارگران شهرداری اگر چند روز نظافت شهر را رها کنند چه اتفاقی رخ میدهد؟
یا معلمان دوره ابتدایی اگر در تدریسشان کوتاهی کنند(البته منظورم این نیست که نمیکنند)
یا اگر کارمندان وزارت نیرو در تعمیر و نگهداری نیروگاه ها مشارکت نکنند و تعداد زیادی مثال های مشابه که هر کدام نشان از اهمیت هر کاری دارد.
درست است پزشکی مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است ولی دلیل بر اهمیت بیشتر این شغل نسبت به دیگر شغل ها نمی شود بلکه تنها میتوان گفت که این شغل از نظر تاثیرگذاری مثبت و منفی خیلی زودبازده است.
علاوه بر این مساله محدودیت در انجام کار پر ریسکی مثل پزشکی لازم و ضروری است همانطور که اکثر کشور های پیشرفته انجام جراحی های زیاد در طول دوره زمانی های مشخص برای پزشکان امکان پذیر نیست. (4103736) (alef-11)
نجات انسانها حتی در اورژانس 115نیز اتفاق میفته.
نجات انسانها در دیالیز هم اتفاق میفته.
نجات انسانها در بخش های سرطانی.
نجات کار همه است پزشک نیز بخشی از اون.
تو درس زیاد خوندی یا دکترای فیزیک؟
اون چقد تو چقد؟!!!!!!!! (4103755) (alef-11)
دوست عزیز
همه درس خوندن اینجوری نیست که فقط شما درس خونده باشی یک فردی که فقط لیسانس مهندسی برق گرفته 5 تا 10 برابر بیش از شما وقت گذاشته
اما ملاک درس خوندن نیست. کشور ما به رایگان اموزش میده و توقعات نظام امریکا رو در اینجا داشتن کاملا بی مورده شما که خودتون فرمودین از روسنا اومدین ایا توان پرداخت سالانه 50 تا 80 هزار دلار در 4 سال اول تحصیل را برای پزشکی خواندن در امریکا داشتید؟ به عبارت دیگه داشتی حدود 300 میلیون تومن سالانه فقط بابت شهریه پرداخت کنی؟
بنابراین انواع مغالطه در استدلال شما است:
1- مظلوم نمایی که بنده از فلان جا امده ام
2- ربط دادن حقوق به درس خواندن که ربطی نداره
میزان حقوق در هر کشور یک سری ملاکهایی داره که به ثروت و درامد اون جامعه مربوطه
نمیشه که طلب حقوق امریکا را داشت اگر اینطور باشه در امریکا کارگز 2500 دلار کمترین حقوقشه در ایران 250 دلار دریافتی کارگره یعنی کارگر در جامعه ما باید 10 میلیون تومن در ماه بگیره بعد بیاییم در مورد اعداد شما صحبت کنیم
اصلا صحبتهای شما قابل قبول نیست.
ارتباط دادن یک سری بیماری با یک سری دارو توسط پزشک عمومی کاری نیست که اهمیت بسیار فوق العاده ای داشته باشه الان هم از طریق اینترنت میشه این کارو انجام داد
مردم ما در دهه 60 با اوردن پزشک هندی مساله رو حل کرده بودن به نظر من با این وضعیت باید هندی ها برگردن جامعه هند الان رشد اقتصادی بالایی داره و موفقه و بخشی از سیستم درمان امریکا رو همین هندی ها و اسیایی ها اداره میکنن
قرار بود هندی ها بروند و خودمان با درامد نفت اموزش رایگان بدیم و مساله حل بشه نه اینکه داستان و طلب کاری و...شکل بگیره (4103788) (alef-11)
خوب حقوق کارگر کمه حقوق کارگر باید زیاد بشه عزیز. (4107889) (alef-11)
تبریزی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۷:۳۷:۱۲
یعنی هر کسی رتبه زیر 1000 تو رشته تجربی نیاره یعنی درس نخونده؟ مثلا رتبه 3000 از بین چهارصد هزار نفر شرکت کننده درس نخونده؟ فوق لیسانس و دکترای بقیه رشته ها درس نخوندن؟ یا قرار بوده هشتاد میلیون ایرانی همه شون پزشک بشن و اگه نشن باید از گرسنگی بمیرن؟ من هم معلمم و وظیفه ام تربیت پزشکه. میزان منطق پزشک ها همینقدره که تو این کامنت اومده. (4103992) (alef-11)
عزیز جان پیداست خوب تربیت نکردی .چون اونا دارن چیزی که یاد گرفتن انجام میدن (4105422) (alef-11)
بحث حسادت یه طرف .اما تو خوده وزارت بهداشت هم در تمام استانها باند و انحصار درست شده.اجازه به پزشکان جوان نمیدهند .تمام جاها را تقسیم کردند و مردم بیمار هم از کمبود پزشک زجر میکشند (4103999) (alef-11)
نوروزی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۹:۴۰:۱۱
کسی از دریافت حق الزحمه مطابق با انصاف و شرایط کشور مشکلی ندارد دریافت نجومی شما مردم را کلافه کرده است (4104256) (alef-11)
برادر زحمت کشیدی نوش جونت حرف مردم اینه منم مهندس عمران از بهترین دانشگاه تهران دریافتیم 2 تومن اکه حقه یه منم 20 تومن بدن تا نوش جون هر دومون باشه (4104387) (alef-11)
مصطفی
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۲۱:۳۰:۲۲
دولت که عوض شد ببینم بازم میگی نوش جونم یا نه ؟ (4104481) (alef-11)
هر دولتی باشد فرقی نمیکند, قشر پزشک هیچوقت کم درآمد نمی شود. (4104977) (alef-11)
آقای دکتر بنده هم مثل شما بعد از دیپلم هفت سال در دانشگاه دولتی درس خوندم
ولی حقوق من مثل شما نیست - چرا؟
خیلی ها درست خوندن ولی درآمد ندارند
چرا باید نفر اول پزشکی دانشجو سال چهارم مهندس باشد ؟
چرا مهندسی بی ارزش شده (4104548) (alef-11)
ادبیات شما تاسف برانگیز است
اگر بقیه بیشتر درس می خواندند دیگر شما پزشک نمی شدید (4104729) (alef-11)
تو باید قدر زحمتی که میکشی پول بگیریو یعنی اگه زیر کولر نسخه میپیچی باید ماهی یک و دویست بگیری. از سرت هم زیاده. (4104821) (alef-11)
کسی که میره در رشته های مهندسی دکترا میگیره یک پنجم شما هم درآمد نداره . بعد میگید ما درس خوندیم . چهار تا کتاب حفظ کردن شد درس خوندن ؟ (4104994) (alef-11)
با کدوم پول و امکانات درس خوندی؟ اگه تو دانشگاه آزاد خوندی حرفت درسته چون که چند سال بایستی تلاش کنی جون مردم رانجات بدی! تا پول نجات دادنشان را بگیری و تلافی هزینه دانشگاه آزاد بشه. فقط از هول پول چاقوی جراحی را تو شکم مریض جا نذاری. اگه غیر دانشگاه آزاد خوندی پس از بیت المال برایتان هزینه شده تا بشی طبیب . (4106093) (alef-11)
پزشکی باید در ایران رقابتی بشه
ما چرا پزشک هندی و پاکستانی نداریم؟؟؟
چرا پزشک اروپایی نداریم
اینم مثل بازار خودرو انحصاریه (4103550) (alef-11)
حب ایشون به عنوان رئیس جامعه پزشکان باید از صنف خودش دفاع کنه و برای همین هم شده رئیس اون صنف.ولی مصوبه مجلس شورای اسلامی هم مسلما بدون دلیل و مطالعه نبوده. متاسفانه برخی پزشکان از مراکز دولتی برای جذب مشتری در مطب خود استفاده می کنند.یا می بینید که پزشکی با اینکه در بیمارستان دولتی هم کار میکند ولی میگوید من در بیمارستان دولتی عمل نمیکنم.فقط به عنوان استاد نگاه به کار دانشحویان میکنم و مستقیم عمل نمیکنم. اگر میخواهی خودم عمل کنم بیا فلان بیمارستان خصوصی بیا تا با دستای خودم عملت کنم و خیالت هم راحت بشه. خب در این وانفسا مریض هم از ترس جانش مجبور به پذیرش خواسته پزشک می شود.البته داریم پزشکانی هم که واقعا دلسوزند و حتی رایگان بیمار را ویزیت می کنند (4103560) (alef-11)
باید امور بهداشت و درمان و امور آموزش پزشکی از یکدیگر تفکیک شوند باید انحصار در امور پزشکی شکسته شود (4103604) (alef-3)
بی نام
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۳:۴۴:۵۹
اینایی که در مورد پزشکا بد حرف میزنن چون خودشون نتونستن پزشک بشن اینطوری حرف میزنن.تا مطلب در مورد پزشکا تو سایت میاد پونصد نفر میان نظر میدن.توجه کردین مطالبی که در مورد مشکلات پزشکاس بیشترین اظهار نظر رو داره.اینا فقط از عقده های درونی سرچشمه میگیره. (4103645) (alef-11)
تو خارج اگه کسی حقوق بالا بگیره بقیه هم خوشحال میشن. نمیدونم ما ایرانی ها چرا اینقدر بخیل هستیم و چشم نداریم ببینیم. طرف 10 سال شبانه روز وقت گذاشته و سخت ترین درس ها رو خونده اونوقت ما چشم نداریم ببینیم داره ماهی مثلا 20 میلیون حقوق میگیره. اگه میتونی شما هم برید پزشک بشید.
مشخصه این طراح نتیجش چی میشه. اگه کسی از لحاظ علمی سطحش بالا باشه از بخش دولتی میره و فقط در مطب و بیمارستان های خصوصی کار میکنه.
سطح کیفی بیمارستان های دولتی به شدت پایین میاد ولی سطح علمی مراکز خصوصی بالا میره. قشر متوسط و ضعیف که به مراکز دولتی میرن با کیفیت پایین خدمات پزشکی مواجه میشن ولی قشر مرفه پزشکان حرفه ای را کامل در اختیار میگیرن.
وقتی ما مردمی تنگ نظر هستیم باید هم یه همچین مسئولین و قانون گذارانی داشته باشیم. از ماست که بر ماست (4103657) (alef-11)
مصطفی
۱۳۹۵-۱۰-۱۸ ۱۵:۲۷:۰۷
خلایق هر چه لایق! (4105526) (alef-11)
اون کدام خارج است که درآمد یک قشر سر به فلک بزند و دیگری نان را به زحمت به خانه ببرد؟
اباطیل و لاطائلات بافتن راهی به جایی نمی برد. (4106139) (alef-11)
بخاطر اینکه همه مردم با پزشکان بی رحم برخورد داشته اند. (4106274) (alef-11)
این نظر یک میلیون لایک داشت. (4107891) (alef-11)
من نمیدونم پزشکان چه اعتراضی دارند آخه؟ که به ماهی صد میلیون هم راضی نیستند ! خبر از وضعیت مردم ندارند گویا....راه به راه هم که سفر خارجشان مرتب بجای خودش باقی است و مثل شام شب واجب!! چی میخواهید دیگه آخه؟؟؟ (4103690) (alef-11)
اب باریکه یا لوله شرکت نفت . بیچاره پزشکان باید تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند (4103747) (alef-3)
تعرفه دولتی وخصوصی یکسان شود.هم در بخش خصوصی ودولتی اجازه کار داشته باشند.دو کا حذف شود خلاف جهت اب حرکت نکنیم . (4103759) (alef-11)
بنده پزشک متخصص هستم.با این طرح مجلس موافقم ولی یک شرط بزرگ دارد و اون اینکه مراکز دولتی پرداختی پزشکان را حداکثر تا سه ماه پرداخت کنند.نه مثل الان که اخرین پرداختی ما در شیراز مهر 94(14ماه پیش) باشد. (4103796) (alef-11)
وی افزود: پزشکی یکی از مناصب و شغل های محترم در کشور است
سوال: مگه شغل قانونی نامحترم هم در کشور داریم؟
تفسیر این حرف اینه که ما خیلی ادمهای محترم تری هستیم و محترمانه باید هر چه درامد در کشور هست به جیب ما سرازیر بشه!!!!
دوباره فرموده اند:
" مثلا می توان به یک پزشک گفت نوبت صبح در مراکز دولتی مشغول به کار بشود و بعدازظهر برود موبایل فروشی یا مشاغل دیگر، ولی نمی تواند در مطب کار کند."
مگه کارمندان که تعطیل میشن همه میرن سراغ موبایل فروشی؟ شما بعدازظهرت رو استراحت کن تا تجویزهای و درمانهات اینقدر با خستگی همراه نشه که اینقدر خطا بالا بره
بعد خود شما میفرمودید که پزشکان بیکار هستند این چه بیکاری است که طرف در چند جا داره کار میکنه؟ ؟؟؟؟
سوال بعد: اب باریکه قطع بشه چطور ممنه باعث مشکل اساسی بشه؟ همه میگن یه اب باریکه ای بود بیخیالش شدم
حرفها با هم تناقض داره و دلایل و بحث از ریشه دارای مشکله و فاقد دلایل محکم هست به عبارت دیگه فرضها و مقدم هایی که ایشون برای رسیدن به نتیجه و تالی استفاده کردن همه باطله (4103814) (alef-11)
مهندس
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۸:۰۵:۱۸
""کارم نجات جان انسان هاست." تازه شدی مثل یک مامور زحمتکش اتش نشانی... (4104058) (alef-11)
زیاده خواهی برخی غیرقابل تحمل شده.
آب باریکه 50-100 میلیونی!!! (4104575) (alef-11)
این طرح تحول سلامت باتلاق انتخاباتی دولت خواهد شد (4104605) (alef-11)
الهی به نان شب محتاج شوید که اینقدر اظهار گدا بودن و نداری می کنید. (4104684) (alef-11)
الهی ازت یه سال کار مفت بکشند و همه بهت بگویند چقدر پولداری و تو خرج اولادت بمونی (4105019) (alef-11)
ناشناس
۱۳۹۵-۱۰-۱۸ ۰۱:۱۱:۴۱
آب باریکه؟؟؟ (4104734) (alef-11)
در كشور ايتاليا پزشكان يا بايد در مراكز دولتي كار كنند يا خصوصي
اينجوري براي تمامي پزشكان إيجاد اشتغال گرديده است (4104784) (alef-11)
آریو سوئد
۱۳۹۵-۱۰-۱۸ ۰۶:۲۲:۴۱
خدا به فریاد کشوری برسد که نخبگان و فرهیختگانش خون مردم را تو شیشه میکنند و مردم را غارت میکنند. (4104790) (alef-11)
مردم به صحبت های مسئولین اعتماد ندارند. والسلام (4105231) (alef-3)
جناب توکلی گوش و حلق و بینی اصفهان ۶ نفر ظرفیت، ۴ نفر پذیرش (4105297) (alef-11)
آب باریکه عجبببببب. یعنی درامدهای چند صد میلیونی آب باریکه است؟ (4105485) (alef-11)
دوست دوران بچگی من که همسایه ی ما هم بود وتا چند سال بعد از دکتر شدن هم در خانه ی پدرش ( که کارگر باز نشسته است ) زندگی میکرد الان خودش و زن وبچه هایش در منزل بزرگ در بهترین جای شهر زندگی می کنند و چند وقت یکبار هم هر کدام خودروهای گران قیمت خارجی شان را عوض می کنند ومی دانم که ارث و امثال آن هم پیدا نکرده اند چون همه خانواده آنها را کاملا میشناسم (4105828) (alef-11)
این کار اشتباه است.
عموما پزشکان حاذق اساتید دانشگاه های علوم پزشکی هستند و با محروم کردن آنها از داشتن مطب تقاضای خدمات در بیمارستانهای دولتی بیشتر خواهد شد .
هستند افرادی که دارای تمکن مالی هستند و برای درمان به مطب خصوصی این پزشکان میروند که باعث میشود سیستم دولتی برای سایر افراد کمتر شلوغ بشود. با ممنوعیت داشتن مطب نوبت دهی ها طولانی تر خواهد شد و احتمالا افراد کم بضاعت بازنده این تصمیم خواهند شد. (4105942) (alef-11)
با سلام من یک متخصص بیهوشی هستم سهمیه منطقه یک با معدل الف از علوم پزشکی تهران ومستخدم دولت با حقوق ماهیانه حدود 4 میلیون تومان وبدون کار خصوصی .اگر یک طرح سازنده ومفید در کل جامعه پزشکی وجود داشته باشد ان جدا کردن کامل بخش دولتی از خصوصی است زیرا دیگر نمیتوان بیماران را بدلایل واهی از بیمارستانهای دولتی دزدید وبه مراکز خصوصی فرستاد دیگر نمی توان از یک دفترچه بیمه با یک ویزیت چند برگه جدا کرد وچند ویزیت گرفت دیگر افراد کم سواد کمتر حاضر به حضور در دانشگاهها میشوند زیرا باز ده مالی چندانی برایشان نخواهدداشت وبیشترکسانی که عاشق تدریس وتحقیق هستند دردانشگاههای علوم پزشکی حضور می ییابندودیگر تصمیمات کلی راجع به سیستم بهداشتی کشور کمتر با در نظر گرفتن منافع بیمارستانهای خصوصی اتخاذ خواهد شد وخلاصه کلام سیستم درمانی جان تازه ای خواهد گرفت (4106025) (alef-11)
باز هم تعرفه ها واقعی نیست! پس طرح تحول سلامت و واقعی شدن تعرفه ها قضیه اش چی بود؟ هر چقدر اضافه میشه باز هم میگن واقعی نیست (4106058) (alef-11)
چه آدم بی منطقی هستن بعضیا ...عزیز من اینکه یه دکتر پول داره خوب زحمت کشیده تلاش کرده حالا میخواد ثمره اش رو ببینه...اینکه تو عرضه نداشتی درس بخونی یا حرفه ای کسب کنی و حالا بدبختی به اون چه...ارث باباتو که نخورده... (4387150) (alef-11)