نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 238826
دربار شیوه آزمون استخدامی تامین اجتماعی
بخش تعاملی الف - حسین اسدی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۷
چند روزی است سازمان تامین اجتماعی آگهی استخدامی جذب و گزینش نیرو را منتشر کرده است. در مورد این آگهی و شرایط اخصاصی ثبت نام نکاتی وجود دارد که حساسیت زا هستند.

برخی از شرایط اعلام شده استخدامی تامین اجتماعی:

-- دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم در رشته تحصیلی بهیاری بدون شرط معدل و با شرط سنی حداکثر ۳۰ سال.

- -دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم با شرط معدل حداقل ۱۲ و شرط سنی حداکثر۳۰ سال تمام.

-- دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس با شرط معدل حداقل ۱۲ و شرط سنی حداکثر۳۰ سال تمام .

--متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت نام در آزمون استخدامی می بایست از روز چهارشنبه مورخ ۱۵ /۵ /۹۳ تا پایان روز شنبه ۲۵ /۵ /۹۳ پس از مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی به نشان www.tamin.ir نسبت به واریز مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ (پانصد هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی از درگاه اینترنتی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.

با توجه به ۳۰ عنوان رشته تحصیلی مورد نیاز و با عنایت به آمار بالای متقاضیان استخدام در دایره های دولتی و شرایط خاص و بعضاً دور از تصور اعلام شده، خیل زیادی از جوانان برای ثبت نام در این ماراتن بزرگ شغلی ثبت نام می کنند که با احتساب هزینه بالای ثبت نام و با یک حساب سرانگشتی می توانید عایدی تامین اجتماعی را از ورای این آزمون حساب کنید؛ ضمن اینکه باظرفیت نسبتاً پایین پذیرش در استان ها، تعداد کمی از داوطلبین شانس کمی برای استخدام شدن دارند. برای مثال در کلان شهر اصفهان تنها یک نفر خانم شانس استخدام و در کل استان اصفهان تنها ۵۵ نفر شانسی برای استخدام شدن دارند.

این اشکال به اکثر ادارات و سازمان های دولتی نیز وارد است. این اشکال را در استخدام موسساتی از جمله بانک ها و موسسات مالی و... می توان مشاهده کرد.

متقاضیان کار ناچار هستند برای کار، زیر بار شرایط اعلام شده بروند و بعد با دست خالی و ناامید سراغ فرصت های شغلی دیگری بروند.

این در حالی است که عموما موسسات خصوصی برای گزینش و جذب نیرو از روشی منطقی و منصفانه تری استفاده می کنند و ابتدای امر با دریافت رزومه یا همان سابقه کاری از واجدین شرایط و بدون هزینه ثبت نامی اقدام به ثبت نام می کنند و از میان افراد ثبت نام شده با مصاحبه تخصصی و طی مابقی مراحل در نهایت گزینش می شوند.
 
کلمات کلیدی : حسین اسدی
 
مموتی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۱۲:۳۳
در استان سیستان و بلوچستا از 60 نفر نیروی مورد نیاز استان
سهم زابل ۴۸ نفر است که با توجه به جمعیت استان و تقسیم بندی
این تعداد زیاد برای یک شهر شمال استان خیلی زیاد است و مرکز استان با جنوب استان به آن پهناوری 12 نفر استخدام دارد مه خیلی تبعیض آمیز است و حق بلوچستان ضایع شده است و این روال نامتعارف خیلی از این جمعیت اکثریت استان را از استخدام باز داشته است (2335477) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۲:۱۷:۵۱
به نکاتی خوبی اشاره کردی باید در مورد ازمون های دیگه هم میگفتی مثلا بانک سپه ۳۵ تومن و ثبت اسناد ۵۳ تومن ولی ارشد با این همه امنیت و درد سر ۲۰ تومن متاسفانه ظاهرا هیچ ارگانی برروی پول های دریافتی از ثبت نام متقاضیان نظارتی بعمل نمی اورد (2343438) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۱:۵۲
باسلام سوالی داشتم دیپلم ها هم آزمون باید بدن (2408244) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.