نظر منتشر شده
۱۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221194
سریال پایتخت 3 و تصویری که از مشهد نشان می دهد
بخش تعاملی الف - حسن اسفندیاری
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
یک زن مشکوک و بی منطق، که از آداب معاشرت، میزبانی و مهماندوستی هیچ بهره ای نبرده؛ دو برادر زن با فرهنگی سطی و ابتدایی، پسری بی تربیت، شلوغ و خطرناک و پدری که بعد از شش ماه در اولین روز دیدن فرزندش برای تربیت پسر شلوغش تسمه می کشد و بدنبال فرزند می دود و ...

اینها خصوصیات یک خانواده مشهدی در سریال پایتخت ۳ می باشد که جناب محسن تنابنده مغز متفکر سریال و آقای سیروس مقدم کارگردان با تجربه آن سهوا یا عمدا به بینندگان پر مخاطب ترین سریال حال حاضر سیما معرفی می کنند, براستی پشت صحنه ی این انتخاب و نشان دادن چهره بد از یک خانواده که نماینده ی یک کلان شهر و یک فرهنگ می باشد چیست؟

آیا می توان پذیرفت که کارگردان و دیگر عوامل دست اندرکار این سریال کمتر از آقای دکتر جان ویشرد- نویسنده کتاب بیست سال در ایران - مردم مشهد را شناخته اند! جایی که راجع به مردم مشهد می نویسد: درمشهد مقدس‌ترین شهر مذهبی‌ در ایران زندگی‌ مردم متکی‌ به زائران و مسافران است. این روحیه خود باعث می گردد که مشهدی ها مردمی زود جوش بار بیایند و چون در اکثر روز‌های سال با قوام و زبان‌های مختلف مردم گوناگون سر و کار دارند بتوانند با غریبه‌ها زود پیوند آشنایی بر قرار نمایند که این موضوع سوای میل به سود جوی و کسب مأبانه در روحیه میهمان نوازی که خصلت کلی‌ ایرانیان است قابل جستجو است.

و یا حتی به خود زحمت نداده اند برای شناخت فرهنگ مردم مشهد به کتاب ها و مراجع معتبر از جمله کتاب بهشت شرق مراجعه کنند. مشهدی ها مردمانی خونسردند و در اولین برخورد با آن‌ها احساس تکبر می شود در صورتی‌ که بسیار متواضع اند غالباً هرچه ثروتمند باشند توجهی‌ به وضع ظاهر ندارند. به علویین علاقه وافری دارند و بعضی‌ از اغنیا شهر به منظور کسب افتخار و به هزینه خود وسایل ازدواج سادات را فراهم میسازند و اجرای پاره‌ای از مراسم دینی افراط روا می‌دارند. غیورند، چون کوهی وزین و دریایی متلاطمند و به طور کلی‌ در این سرزمین مردمانی فاضل شاعر نکته سنج و نیز جنگجو و میهن پرست وجود داشته و دارد.

جنابان مقدم و تنابنده علیرغم احترام زیادی که برایتان قائلیم متاسفانه خبط بزرگی انجام داده و تصویری بس نامناسب از مردم خونگرم، مهربان و مهمان نواز و دارای فرهنگ اصیل وغنی مردم مشهد به نمایش گذاشتید خصوصا اگر متوجه باشید سالی ۲۵ میلیون نفر از زائران بارگاه مقدس رضوی مهمان مردم ولایت مدار مشهد می باشند، آیا به نظر شما تمسخر دیگر قومیت ها و فرهنگ هایی که در قالب طنز در قسمت های قبل این سریال خشم تعداد دیگری از هم میهنان عزیزمان را بدنبال داشت نیز نشانه هایی از کم توجهی سهوی و یا خدای ناکرده عمدی به خرده فرهنگ های قابل احترام در جامعه ایرانی نیست؟
کلمات کلیدی : حسن اسفندیاری
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۹:۵۹:۲۲
از آقای تنابنده و مقدم دیگه انتظار توهین نداشتیم. (2045204) (alef-13)
 
جدید
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۴۵:۳۲
مشهد مال همه ایرانه شما هم از قوم لر ، به تحریک محسن رضایی یاد گرفتید/ آقا در صداسیما رو ببندن خیالتون راحت میشه.
(سایت محترم الف اگر نخواستی منتشر کنی خواهشا باطلاغ دکتر توکلی برسانید تا جلوی این بی فرهنگی ها را بگیرد) (2047760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۵:۲۰
چیزی که عوض دارد، گله ندارد! در قبال 3 سال تمسخر و توهین به مردم مازندران ساکت ماندن و یا ریاکارانه به‌به و چه‌چه کردن عاقبتش همین است. وقتی از توهین به دیگران راضی شدید، نصیب خودتان هم می‌شود. (2045298) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۶:۳۶
این حرف ها چیه؟ تو تمام سریال ها تا به الان تمام دزد و قاتل ها تهرانی هستند، آیا کسی بهش برخورده؟ (2045300) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۰۷:۵۶
توی این قسمت اخر که جهره خوبی از مشهدی ها نشان داد و سوء تفاهمات برطرف شد. (2045337) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۱۴:۵۵
سلام- من بعنوان یک ایرانی ویک مسلمان ازعزیزان زحمتکش این سریال کمال تقدیروتشکررودارم وبه کسانی که ازاین سریال ودیگرسریال های به این شکل ایرادمی گیرندعرض میکنم که هدف شما ازگفتن این اراجیف چیست؟وچرااینقدرکوتاه فکرهستیدوآیا شما که خودرادایه مهربانترازمادرمیدانیدجهت شادی مردم وجلوگیری ازتوجه به شبکه های مبتذل ماهواره های چه کار قابل توجه ای انجام داده ایدخواهشمندم لحظه ای ازغاربیرون بیایید (2045350) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۰:۰۵
متاسفم برای این جور رسانه ها . به نظر من این کار شما بی فرهنگیه . خصوصیات یک خانواده مشهدی که توی تهران زندگی میکنن رو به پای کل مشهدیا میزارین ......
در همه دنیا ادم خوب ، بد هست . کسی هست بتونه بگه همه مردم تهران با مشهد یا مازندران و... با فرهنگ هستن ، اقای نویسنده این زندگی معمولیه ادمهاست . با معیار های شما همه بیفرهنگ هستن !!!! (2045402) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۱۹:۰۳
وقتی ما بنا را برخندیدن بهر قیمتی میگذاریم بیش از این انتظاری نیست (2045479) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۷:۴۳
البته من بامشهدی ها زیادبرخوردکرده ام بیش ازهفتاددرصدآنهامردمی فرصت طلب و بزدل هستند و همگی لهجه ی ضایعی دارند. (2049589) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۲۴:۰۴
چراجدیدا هرفیلمی پخش میشه سریع اعتراض میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟


هیچ ربطی به فرهنگ مشهد ی نداره.... (2045488) (alef-13)
 
ایراندوست
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۴۴:۴۶
واقعا فکر می کنید مسوولان صدا وسیما با منطق مجاب می شوند؟ باید مثل بختیاریها باشید تا فوری لباس محلیتان را بپوشند و عذر خواهی کنند. (2045524) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۶:۱۲:۵۵
دمت گرم. (2048869) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۰:۰۱
با این مسخره بازی که راه انداخته اید بهتر است بگویید کسی در ایران سریال نسازد!!!!! با این حساب با ساخت هر سریالی باید به مردم نصف استانها بر بخورد!!! استفاده از لهجه ها و گویشهای مختلف کمک به جذاب شدن سریال می کند و باید جلوی این تنگ نظری های سخیفانه گرفته شود.... (2045561) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۷:۴۵
به نظر من صدا وسیما باید کلا بساط فیلم وسریال رو جمع کنه چون تو ایران به هیچ کسی نمیشه گفت بالا چشمات ابروست.بعد از بختیاری ها و مازندرانی ها حالا نوبت مشهدی ها شده تا به صدا وسیما گیر بدن و ابراز وجود کنن.حیف این همه زحمت وهزینه که واسه سرگرمی ما میکنن(البته با حفظ احترام مشهدی های با جنبه) (2045578) (alef-13)
 
محمدي
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۱۷:۰۴
سلام.دوست عزيزكه معلومه اهل شعار هستي نه عمل !من نميدانم كي وقت ان ميرسد كه كسي مثل شما بفهمد كه انسانها مساوي هستند .سريال اقاي تنابنده تنها يك سريال اجتماعي طنز هست وتقريبا واقع بينانه ،دوست من تا الآن يك جمع ده نفره را أداره كردي ؟ حتما من (2045600) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۳۸:۴۶
دوست عزیزی که در بی انصافی اهل عمل هستی و نه شعار. یعنی چهره ای که از مشهدی ها نمایش داده شد واقع بینانه بوده؟ (2048557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۰:۰۵
من فقط می دونم حسادت چیز خوبی نیست.تا یکی محبوب میشه شروع میکنن به نوشتن یه مشت حرف بی حساب..البته میدونم چاپ نمیشه چون خودت این مطلب رو نوشتی...... (2045612) (alef-13)
 
ابوالفضل گنجعلی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۰:۲۴
باسلام. بنده شدیدا با نظر شما مخالفم. چرا به این راحتی تلاشهای یک کارگردان را برای ساختن یک سریال به این قشنگی از بین میبرید. دیگر مردم ایران به مانند قدیم فقر فرهنگی ندارند که با این نوشته ها موافق باشند. مردم خستههستند از سریالهایی که حتی ارزش نشستی جلوی تلویزیون را هم ندارند. از کدام خبط و یا ظلم حرف می زنید. این سریال بیشتر به واقعیت نزدیک است تا حرفها شما. بنده 5سال در مشهد زندگی کرده ام شما چطور. بافرهنگ آشنا هستم و در این سریال نقشها واقعا به واقعیت نزدیک است. یادتان باشد اوس موسی بنایی از شهر مشهد می باشد نه یک ردشگر و یا دکتر و یا مهندس. پش به اندازه یک بنا با ید انتظار داشته باشید. توهین به فرهنگ ایرانی زمانی انجام میشود که شبهای برره را میدیم یا روزی روزگاری که دزدان سرگردنه بودند.من از سازندگان سریال پایتخت نهایت تشکر را دارم. امیدوارم نظر بنده تایید گردد. (2045613) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۰:۴۸:۰۱
دوست عزیزم اولا با دفاعی که از سریال پیاتخت کردین ازتون ممنونم اما شب های برره و روزی روزگاری هم واقعا توهین نبود همون ها هم کلی از مردم را پای تلویزیون می کشاندند تا با این بهانه برای ساعاتی دور هم جمع بشن واقعا این تفکرات دیگه قدیمی شده خداوکیلی دست بردارید و از کارگردان این جور فیلم ها باید قدردانی نمود (2048380) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۲۱:۲۶
سلام.من تا حدی با شما موافقم.اما باید پذیرفت که شب های برره قسمتی از رسوم ما را که واقعا به مسخره بازی تبدیل شده است رو مورد نقد قرار داده بود و کاملا درست بود.فیلم روزی روزگاری یک شاهکار بصری بود زیرا سرگذشت 2گروه دزد رو نشون می داد و دزد در هر کشور و فرهنگی هست. بیائیم منطقی قضاوت کنیم و نخواهیم که فقط ازمون تعریف کنند و یک چهره مقدس از خودمون بسازیم. (2048644) (alef-13)
 
سلطانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۳:۱۱
سلام
فکر نمی کنم توهینی صورت گرفته باشد
ما به عنوان بیننده توجه به ظرافت های طنز داریم نه به قومیت وشهرو... (2045619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۵:۰۴
مخالف نظر خودخواهانه شما هستم. (2045622) (alef-13)
 
؟؟؟
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۳۷:۴۴
چرا از واقعیت گریزانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2045641) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۹:۴۴
آقای ؟؟؟ پنیر پیتزا ریخته رو کیبردت؟!!! (2047700) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۳۹:۵۴
سلام
بخدا نامردیه علی آباد رو بهشت نشون میده بخدا سال قبل وسایل خودمو تو علی آباد دزدیدن. (2045647) (alef-13)
 
masoud
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۴۵:۱۶
پس من پیشنهاد می کنم که مردم مشهد هم به صورت خودجوش دست به تجمع اعتراضی بزنند (2045651) (alef-13)
 
بيژن
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۴۶:۱۱
بزركترين ايراد و تفاوت سري دو م و سوم پايتخت در برخورد طلبكارانه بازيگر نقش نقي مي باشد كه متاسفانه اين تغيير اخلاق در بر نامه نود هم مشهود بود بگونه اي كه ايشان در يك برنامه زنده صرف نظر از غرور و قيافه طلبكارانه اصولا شرايط يك برنامه زنده را در نظر نمي گيرد و با چرخيدن بر روي صندلي و اينسو و آنسو رفتن گويا كه قله اورست را فتح كرده و قرار است اين فتح را به رخ مردمي بكشد كه اگر تشويقآنها نبود اينها همان بازيگرهاي در پيتي بودند كه هيچ كس حتي اسم آنها را هم بلد نبود چه برسد به يك برنامه زنده پر طرفداري مثل نود. متاسفانه ايشان در جاي جاي اين سريال كم لطفي مي كند و با حركات ناشايست خود بگونه اي سمبليك قصد شخصيت سازي كاذب به نفع خود را دارد كه البته از ديد با هوش بيننده ايراني پنهان نمي ماند و چه بسا باعث از چشم افتادن ايشان نيز باشد (2045653) (alef-13)
 
تهرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۵۷:۳۰
ای بابا بعضیا فکر میکنن تمام مردم یک شهر بی عیب و نقصن تایه فیلم و سریال میسازن زود اعتراض میکنن اشکالی نداره مردم تهران جنبشون بالاست بازم از ما فیلم بسازید (2045675) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۴۱:۱۴
دوربین رو بدین دست دیگر اقوام تا از هویت واقعی تون فیلم بسازن؟ (2048562) (alef-13)
 
ط.ز
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۱۱:۵۱
با سلام و احترام
من از بینندگان پاییتخت 3 هستم .نظر من این است که تصویری که از خانواده مشهدی می بینیم برشی است از زندگی یک خانواده قشر زحمت کش بنا.اما فراموش نکنیم که این خانواده دیگر ساکن تهران است و در رابطه با مهماندوستی و ...خلق و خوی تهرانی گرفته که بدلیل مشکلات زیاد یک خانواده در شهر پرجمعیت و گرفتاریها و گرانی ها و ...از مهمانداری اذیت می شوند.دیگر اینکه آن بچه و شلوغ کاریهایش را دیدید اما ادای نماز خواندن پسر کوچک تر و یا غیرت برادران خانم اوس موسی و فهم بالای آنها در برخورد با مساله سوأتفاهم نسبت به اوس موسی را چرا برجسته ننمودید. دیگر اینکه خاصیت طنز بزرگنمایی معایب است دیدی کارکاتورگونه که بخشهایی را برجسته می کند تا جلب توجه برای کم و یا برطرف کردن مشکل کند.این خانواده اگر هر لهجه دیگری هم می داشت باز گفته می شد چرا فلان شهر را و فرهنگ را تمسخر می کنید. در آخر یک زن نه چندان مهمانپذیر و کمی بد اخلاق و بچه ای شلوغ را در گوشه گوشه ایران می توان دید و چیز عجیب و غریبی نیست ولی ااین خانواده اتفاقا مشهدی اند نه تعمدا. دیگر اینکه نیت خوانی را بگذاریم به عهده خداوند نه خودهایی که از دل خودمان هم گاهی نا آگاهیم.بگذاریم تیم سیروس مقدم که عمده کارهایش خوب است کارش را بکند و کمی لبخند بر گوشه لبها بیاورد نه اینکه با اتهام تمسخر قومیتها و شهرها این پنجره های دلگشای قاب جادویی را ببندیم.
با تشکر (2045698) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۳:۴۸:۳۵
اول لــــــرها بعد شمالی ها حالا هم ما مشهدی ها ........
ای بابا اینها فیلم هستند اگه اینطوری نباشه پس باید فقط از خارجی ها ،فیلم بسازیم ...... (2046464) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۱۷:۱۷
جدیدا چینی ها باید اعتراض کنند ..... (2047494) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۴:۱۲
بنده هم معتقدم نباید نیت خوانی کرد. وانگهی حالا که همه ما خوبیم و هیچ آدم بدی هم در کشور نداریم و همه هم خوشبختیم و با فرهنگ ترین مردم جهان هستیم بهترین تماشگر جهان رو داریم و . . . اعم از شمالی ها ،جنوبی ها ،شرق کشور و غربی کشور. این همه مشکلات از کجا آمده؟چرا در طلاق رتبه چهارم جهان رو داریم.چرا اینهمه سرقت و فساد در کشور هست.در شب چهارشنبه سوری چرا در کشور وضعیت جنگی داریم؟ چرا اینهمه آلودگی زیست محیطی در کشور داریم و چرا های دیگر.بابا ترا بخدا اینقدر خودمان را بخواب نزنیم. بخدا بیدار نمی شویم ها. (2046791) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۲:۰۷
میشه شماها که اینقدر حساسین لطف کنین به صدا و سیما و کارگردانها و فلیم سازان بگین در رابطه با چه موضوعی و چه زبانی فیلم و سریال درست کنن که دیگه کسی بهش بر نخوره!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاید نظر و خواسته شماها اینه که فیلم صامت تولید بشه اونم دربا موضوع راز بقا!!!!!!!!!!!! (2047187) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۱۳:۰۲
بابا دست بردارید تو رو خدا
یعنی چی که هر چی میسارن یکی از یه جا بهش بر میخوره و شروع میکنه به فرا فکنی حالا میخواد تو مجلس باشه یا مس شما صاحب قلم و تریبون.
طنز همینه دیگه مردم دارن با این سریال بعد از مدت ها یکم میخندن حالا شما میخوای تربیت بشی برو یه سریال دیگه رو نگاه کن .
اصلا من آخرین قسمت این سریال و که دیدم با خودم گفتم مردم غیور چین الان باید اعتراض کنن چون توی فیلم گفت زنای چینی غیرت ندارن لطفا شما به عنوان مدعی العمومم اینا به اطلاع اونا برسونید.
البته میدونم اینا رو منتشر نمیکنی ولی حداقل خودت بخون (2045701) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۲:۲۷
سلام . با توجه به اینکه خرده فرهنگ در مشهد زیاد است و درست است که لحجه مشهدیها جالب نیست ولی اگر همین فردوسی ما نبود همین اقای سازنده فیلم معلوم نبود با چه زبانی باید این فیلم رو میساخت . لحجه خوش عقل و شعور نمی آورد . این اقا عمدا این کار رو نکرده هست بلکه شعورش بیش از این نبوده شما به دل نگیرین همه ایران مثل همدیگر هستند همه برده نژادیم گر چه پادشاه باشیم (2045713) (alef-13)
 
امیرحسین نهبندانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۲۶:۲۳
لهجه ما جالب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو یره (2046210) (alef-15)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۳۰:۳۸
من خودم مشهدیم
اول یک گله بکنم از دوستانی که کامنت میزارن میگن مشهدی ها ما رو میچاپن!!
شما کدوم مغازه دار رو تو تهران شمال جنوب شرق غرب و . . . جاهایی که توریستیه میبینی منصف باشه وقت نوروزو شلوغی ها که مشهد دومیش باشه؟
ثانیا شما با مغازه داره ا روبرو شدید و بحث داد و ستد بوده ولی چطور من فراموش نمیکنم گروه گروه میومدن مشهد و براشون بعضی ها مفته جا درست میکردن؟؟
واقعا متاسفم
این مردم مشهد ویژگی هایی داشتن که خدا این امام رضا رو به ما داده
از کجا معلوم به شماها میداد بدتر نمیکردید؟
ثانیا ما خودمون تو مشهد عاشق این فیلم هستیم ولی به شوخی به هم میگیم فاتحه مشهدو خونده بعدش هم میخندیم! ولی اصلا ناراحت نمیشیم
سخت نگیریم (2046219) (alef-13)
 
مهمان
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۳:۲۹
جناب نویسنده احتمالا مشهدی هستند وگرنه مردم ایران خوب مشهدی ها را می شناسند که چه آدمهای بی منطق و کم ظرفیتی هستند تا آنجا که بتوانند خون زائران را می مکند ما از نزدیک با مشهدی ها برخورد داشتیم. (2045715) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۸:۵۷:۱۱
فقط میتونم بگم سلام علیکم...... (2046075) (alef-13)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۰۸:۲۶
شما اهل كجاييد؟؟؟؟ (2046503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۴۳:۰۴
شما زا نزدیک با سه میلیون آدم برخورد داشتی برادر؟ شما با منطق هستی؟ مشهد چهارتا مغازه و هتله فقط؟ اونم فقط معدودی که شما رفتی؟ سالی بیست الی سی میلیون زائر رو میشه به هیچ مشکلی بدرقه کرد؟ (2046599) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۲:۳۴:۵۷
كاملا موافقم (2046628) (alef-13)
 
روزبه از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۳:۰۰
از نوع كامنت گذاشتنت مشخصه خانواده دار نيستى يا اگه اومدى مشهد از دور بر حرم كه افرادى مثل خودت پيدا شدن و مغازه زدن خريد كردى مشكل از خودته والا ما مشهدى ها هم به خيلى شهرها كه رفتيم بى فرهنگى ديديم ولى به جميت كل اون شهر تعميم نداديم من براى سايت الف متاسفم كه نظر ادمهاى بى ادب رو مثل تو رو هم چاپ ميكنه (2046788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۳۶:۲۰
با خوندن نظر شما که معلوم نیست اهل کجا هستید معلوم میشه بی منطق کیه شما با چند نفر در مشهد تماس داشتید که اینچنین کینه جویانه راجع به هموطنهات البته اگه اونا رو لایق همطن بودن با وجود گرامی خودت میدونی اظهار نظر میکنی. (2046842) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۱۶:۵۰
متاسفم واسه سایت الف برای درج این نظر تفرقه افکنانه و توهین آمیزو متاسفم که هموطنی مانند ایشون دارم   (2047209) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۰۰:۴۹
خدا شما رو از عقل بهره مند کنه. (2047920) (alef-15)
 
گلناز
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۱۶:۵۳
مشهدی ها خیلی هم خوب هستند که همیشه این همه زایر و مسافر رو سرشون خراب میشه و ترافیک و شلوغی و .... رو تو شهرشون تحمل می کنن. انصاف هم چیز خوبیه (2047950) (alef-15)
 
مشتی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۲۱:۳۴
نمک خوردی نمک دان را شکستی؟ من نمی دونم که شما اهل کجا هستید ولی تجربه ی من میگه این جزو ویژگی های ملی ماست که در مواقع نیاز به هم رحم نکنیم. نمونه بارزش همین برف زمستون سال 92 تو شمال بود که یک بطی آب معدنی ور 12 هزار تومان فروختند. کل جامعه ی ما فقط در حد تعارف جلوی در به هم احترام می گذاریم. سیل ها زلزله ها و حوادث غیر مترقبه اون روی واقعی ما رو خوب نشون میده. نورزو هم همینطوره حالا می خواد مشهد باشه، شمال یا کیش و ... مطمئنم شهر خودتون تو این جر مسائل دست کمی از مشهد نداره.مشتی (2048091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۵۰:۱۲
شما لازم نیست از طرف مردم ایران اظهار نظر کنی. این همه از مشهد بد میگین آخرش هم تا یه گره تو کارتون میوفته دست خالی میاین این شهر و دست پر برمیگردین.
ترسیدی اسم شهرتو بگی؟ (2048582) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۳۷:۵۳
بی تربیت. مشهد در ایام عید و تعطیلات همیشه ارزان ترین شهر بین دیگر شهرهاست. بی منطق و کم ظرفیت خودتون هستین که فکر میکنین امکانات این شهر مجانی هست . حتی از خریدن "من کارت" برای سوار شدن اتوبوس هم دریغ میکنین . یا طرح زوج و فرد و محدودیت ترافیکی و صف جایگاه های بنزین و گاز رو رعایت نمیکنین . رفتار مشهدی ها با شما آیینه رفتار خودتونه. امثال شما رو تو شهرمون زیاد میبینیم. (2048682) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۶:۳۳:۲۹
من یک شهروند کورد هستم که از بیش از سی سال قبل در مشهد زندگی می کنم و به همین دلیل فکر می کنم حق دارم خودم رو مشهدی بدونم و در موردشون اظهار نظر کنم. در مورد مکیدن خون زایران، معلومه که شما فکر می کنی اون مغازه دارهای اطراف حرم مشهدی هستن که در حقیقت نیستن و به دلیل سودآوری، حتی صاحبان هتل آپارتمان های اطراف حرم هم اغلب غیر مشهدین. در واقع مشهد به سمت غرب گسترش پیدا کرده و حرم مطهر در بخش شرقی شهر قرار گرفته و کاملا از محل زندگی بسیاری از مردم بومی جداست چون اون اطراف بی نهایت شلوغه و اصطلاحا "زواری"یه و تحمل شلوغی و سرو صداش برای همه ممکن نیست. ثانیا مشهدی ها اتفاقا کم ظرفیت نیستن و من خودم زیاد شنیدم که میگن مشهدی ها عین خیالشون نیست که هرچی تو این فیلما آدمهای خنده دار و روستایی هست لهجه ی مشهدی دارن! ضمن این که در واقع این نوشته تنها متنیه که در اعتراض منتشر شده و شما نه از طرف نماینده ها، نه مردم، و نه هیچ کس دیگه ای چیز دیگه ای نشنیدید در حالی که توهین به مشهدی ها کاملا آشکار بود جایی که اوس موسی به برادرهای خانمش گفت "فکر کردید همه مثل شما هستن؟" اما تو همین سریال پایتخت از ترس اعتراض مازندرانی ها، دائم و ربط و بی ربط، تعریف مازندرانی ها و فرهنگشون میشه در حالی که کاملا تابلو هست که این مجیزها صرفا برای ساکت کردن اعتراض ها است. نکته ی دیگه اینه که مردم مشهد رک گو هستن و از این نظر شبیه ما کوردها هستن. یعنی مثل مردم تهران و اصفهان و شیراز و... زبان چرب و نرم ندارن بنابر این ممکنه بعضی ها فکر کنند که آدمهای متکبری هستن در حالی که این طور نیست. این خصلت رو در امثال شجریان و کیانیان و میثاقیان و خداداد و عطاران و... به راحتی میشه دید.
خلاصه این که بسیاری از مردم ایران به مشهد آمد و رفت دارن اما چون از محدوده حرم کمی آنسوتر تشریف نمی برن، شناختی از هموطنان خودشون پیدا نمی کنندو در صورتیکه ما هم اگر بخواهیم مردم شمال یا جنوب یا اصفهان و شیراز و... رو به بازارهاشون بشناسیم، باید بگیم در ایران شغل همه تیغ زنیه. (2048902) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۲۰:۴۵:۱۱
هرچی لایق خودت بوده به مشهدی ها نسبت دادی انسان کوته فکر (2049284) (alef-13)
 
ع. ش
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۴:۳۰
این یکی سریال فقط یه کمی میخندونه.ببینید اونو هم میتونید جلوی پخشش را بگیرید تا همه بروند دنبال شبکه های ماهواره ای. خب از مازندرانی نگن، از آذری نگن، از خراسانی نگن، از لری و اهوازی نگن پس چطور میتونن اینهمه فرنگ گوناگون و اصیل ایرانی را آمیخته با طنز نشون بدهند؟ قطعاً و یقیناً هدف و نیت کارگردان و یا نویسنده مسخره و یا تحقیر مردم یک قوم نیست بلکه نشان دادن اداب و فرهنگ مختلف اقوام ایرانی است که به خوبی به تصویر کشیده شده است. آیا همه مردم یک قوم و یا قبیله ایرانی خوب و معصوم و بی گناه هستند و هیچ خطایی را مرتکب نمی شوند؟ که مسلماً چنین نیست. پس بیایید بدون هیچ دلیلی فرافکنی نکنیم و با احساسات مردم بازی نکنیم و یا خدای نکرده با این متن موجبات تشویش اذهان مردم خوب مشهدی را فراهم نیاوریم. خسته نباشد عرض می کنیم به کلیه دست اندرکاران مجموعه دوست داشتنی پایتخت3. (2045716) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۳۹:۴۸
تحلیل واقعا مسخره‌ای بود اینا که گفتی چه ربطی داشت مگه همه جای ایران گل و بلبله اگه یه وقت بخوان یه ادم ناجور و نافرمو نمایش بدن باید حتما تهرونی باشه؟ مگه جاهای دیگه ایران از این شکل آدما نداره؟ (2045725) (alef-13)
 
HJHHJ
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۴۷:۴۶
نظرتان مسخره هست اقای تنابنده قصد و غرض توهین نداشته اند این برداشت شخصی شما میباشد (2045733) (alef-13)
 
یک خراسانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۴۸:۵۸
برو بابا شما هم دیگه شورشو در آوردین... هر چی بسازن شما ایراد می گیرین...
مردم حق ندارن یه کم شاد باشن؟؟؟
کجا توهین شده اتفاقا به نظر من اصلا توهین نشده...
خدا نکنه یه سریال پرطرفدار باشه از هر راهی بقیه می خوان خرابش کنن.
واقعا برای نویسنده ی این نقد متاسفم چون بسیار بدبین و منفی گرا نقد کردند و اصلا نقد جالبی نبود... (2045735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۳۸:۴۷
منم بااين نظركاملا موافقم احساس مي كنيد خليي چيز هاليتونه در صورتي كه حاليتون نيست .اين همه آقاي تنابنده زحمت بكشند بعد شمابااين حرف هاي مسخره خستگي اون ها رودوبرابر كنيد . خوبه مثل بقيه ي فيلم ها سروته نداشت و بي مزه بود يك نفرم كه كارجالب وتازه اي رو نشون ميده اينجوري باهاش رفتارميكنيد متاسفم (2045863) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۰:۰۱
چطورمشیه فیلمی با این همه مخاطب درست کنند ولی دستاندکاران فیلم فرق بین جنگلبانی و محیط زیست را تشخیص ندادند و نمیدانند که هر کدام یک سازمان جداست (2045737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۰:۲۰
این خانواده مشهدی آدم را به وحشت می انداختند و یک سری باورهای غلط درباره مشهدی ها را در ذهن متبادر می کردند. البته شمالی ها را خیلی بدتر نشان داده. کلا همه کاراکترها بی خرد هستند به جز زن نقی که اسمش هما است و لهجه تهرانی دارد و همه ی صفات خوب فقط در او دیده می شود. (2045738) (alef-13)
 
کوروش
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۱:۴۲
والله من در تمام عمرم حتی یک مشهدی مهمان نواز یا اصلا خوب ندیدم. (2045739) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۴۴:۴۷
بنده مشهدی هستم و اکثر آدمهای خوبی که میشناسم مشهدی هستند. (2046601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۳:۴۳
تو کجایی هستی‌ که فکر میکنی‌ خیلی‌ خوبی‌؟ (2047152) (alef-13)
 
افغانى
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۳۴:۳۱
من افغانى هستم در پاسخ شما بايد بگويم من هم هيچ ايرانى خوب نديدم شما كه از خودتان اينقدر بيزاريد و بدگويى ميكنيد از ديگران چه توقعى داريد (2046841) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۵۷:۳۸
جل الخالق! خب عزیزم بیا این ور مرز! اون ور مرز ایرانی نیست ها! (2047293) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۲۶:۲۸
واقعا متاسفم برای این افغانی که نظر توهین امیز داده .
شما مگه طلبی از ایران داری؟
دست ما نمک نداره .
افغانستان تا حالا چه گلی به سر ما زده ؟؟؟
ما ایرانی ها از یک خانواده هستیم دعوا هم کنیم به خودمان مربوط است . لطفا شما که عضو خانواده نیستی دخالت نکن .
باید در هر موضوعی خودت را داخل کنی؟ این موضوع داخل خانواده است و اصلا به شما ربطی ندارد.
برگردد مملکت خودت و با هم وطنان خوب خودت زندگی کن .
الف نشان بده
الف نشان بده
الف نشان بده (2047340) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۲۷:۱۴
واقعا متاسفم برای این افغانی که نظر توهین امیز داده .
شما مگه طلبی از ایران داری؟
دست ما نمک نداره .
افغانستان تا حالا چه گلی به سر ما زده ؟؟؟
ما ایرانی ها از یک خانواده هستیم دعوا هم کنیم به خودمان مربوط است . لطفا شما که عضو خانواده نیستی دخالت نکن .
باید در هر موضوعی خودت را داخل کنی؟ این موضوع داخل خانواده است و اصلا به شما ربطی ندارد.
برگردد مملکت خودت و با هم وطنان خوب خودت زندگی کن .
الف نشان بده
الف نشان بده
الف نشان بده (2047341) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۲۷:۴۱
واقعا متاسفم برای این افغانی که نظر توهین امیز داده .
شما مگه طلبی از ایران داری؟
دست ما نمک نداره .
افغانستان تا حالا چه گلی به سر ما زده ؟؟؟
ما ایرانی ها از یک خانواده هستیم دعوا هم کنیم به خودمان مربوط است . لطفا شما که عضو خانواده نیستی دخالت نکن .
باید در هر موضوعی خودت را داخل کنی؟ این موضوع داخل خانواده است و اصلا به شما ربطی ندارد.
برگردد مملکت خودت و با هم وطنان خوب خودت زندگی کن .
الف نشان بده
الف نشان بده
الف نشان بده (2047343) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۰:۱۳
دوست افغانی به پای شما که نمیرسیم که مثلا پشتون ها هزاره ها در افغانستان را اصلا متعلق به افغانستان نمی دانند.
عزیزدر کشورت افغانستان که همه به جان هم افتاده اند.به فکر مشکلات خودتان باشید لطفا. (2047347) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۱:۰۹
من هم افغان ها را دوست ندارم متوقع و قدرنشناس و طلبکارند . (2047350) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۳:۳۲
نظر این افغانی بسیار بسیار بسیار توهین امیز و ناراحت کننده و آزار دهنده بود . (2047352) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۵:۳۴
ما به نمک خوردن و نمکدان شکستن شما ملت افغانستان عادت داریم . (2047353) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۵۷:۵۲
الف چرا جواب ما به این افغانی رو نشون نمی دی و سانسور می کنی؟؟؟؟؟؟؟ (2047601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۲۴:۵۲
چه چيز باعث ناراحتى شما شده اينكه اوارگانى كه به كشور شما پناه اوردن را با كمترين حقوق و بدترين وضعيت به كار ميگيريد همه جا با تنفر به برادر دينى خود نگاه ميكنيد اين همان مهمان نوازى است كه همه جا با افتخار در مورد ان سخن ميگويند (2047862) (alef-13)
 
در جواب دوست افغان
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۹:۵۰:۰۲
رفتار دولت افغانستان با مهاجرین خارجی:

همین چند وقت پیش در خبرگزاری فارس خبری خواندم مبنی بر اینکه 15 کارگر پاکستانی که دارای مدارک اقامتی بودند با شرب و شتم از سوی پلیس افغانستان از افغانستان اخراج شدند و دلیل انهم کمبود شغل برای خود افغان ها اعلام شد! این خبر هنوز در برخی سایت ها قابل ملاحظه است در صورت تمایل می توانید سرچ کنید کشوری که خود بدترین رفتار را با اندک مهاجرانش دارد چطور از کشورهای دیگر خصوصا همسایه انتظار داشته که بار سنگین پناهندگانش را سالیان متمادی تحمل کنند و دم بر نیاوردند؟ کجای اسلام گفته شده شما می توانید هر مزاحمتی برای همسایه خود ایجاد کنید بعد بگویید ما مسلمانیم؟! از مسئولین افغانستان می پرسم این چه مسلمانی است که هنگام مهاجرت به یاد ان می افتادید لکن هنگام مهاجرت پذیری از یاد بردید؟ (2049175) (alef-13)
 
در جواب دوست افغان
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۹:۵۰:۲۲
رفتار دولت افغانستان با مهاجرین خارجی:

همین چند وقت پیش در خبرگزاری فارس خبری خواندم مبنی بر اینکه 15 کارگر پاکستانی که دارای مدارک اقامتی بودند با شرب و شتم از سوی پلیس افغانستان از افغانستان اخراج شدند و دلیل انهم کمبود شغل برای خود افغان ها اعلام شد! این خبر هنوز در برخی سایت ها قابل ملاحظه است در صورت تمایل می توانید سرچ کنید کشوری که خود بدترین رفتار را با اندک مهاجرانش دارد چطور از کشورهای دیگر خصوصا همسایه انتظار داشته که بار سنگین پناهندگانش را سالیان متمادی تحمل کنند و دم بر نیاوردند؟ کجای اسلام گفته شده شما می توانید هر مزاحمتی برای همسایه خود ایجاد کنید بعد بگویید ما مسلمانیم؟! از مسئولین افغانستان می پرسم این چه مسلمانی است که هنگام مهاجرت به یاد ان می افتادید لکن هنگام مهاجرت پذیری از یاد بردید؟ (2049177) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۹:۵۶:۲۳
دوست افغانی اینجا صحبت از یک سریال ایرانی بود
الان شما وسط این موضوع چرا بحث نفرت خودتان را از ما پیش کشیدید؟؟
بنا و گچ کار و نقاش و جوشکار و سنگ کار افغانی دارن روزی 100 هزار تومان از ما ایرانی ها مزد می گیرن منظورت از حقوق کم این بود؟
من لیسانسه چقدر می گیرم؟
درآمد شما افغانها در ایران خوب و خیلی خوبه
اگر ایران بده چرا روز به روز افغانی بیشتر ی به ایران میاد؟

حتی کارگر روزمزد افغانی هم از ما لیسانسیه ها بیشتر می گیره .
آخه انصاف شما کجاست؟
افغانستان تا حالا برای ایران چه کرده؟
چرا فقط توقع از ایران دارید؟
زشته این اخلاق و روحیات .
خود دانید.
الف لطفا جواب من به این دوست افغان را که معلوم نیست چرا انقدر تند و غیر منطقی حرف میزند را نشان بده (2049193) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۴:۰۱:۴۴
دوست افغانم خوب نیست این جوری نظر دهید . در هر ملتی خوب و بد هست . در هر شهر ایرانم خوب و بد هست .
دوست خوبم بضاعت ایران کم است . توجه کن که تعداد زیادی از مردم ایران هم شرایط مناسبی ندارند . خودت می بینی که در ایران مناطق محروم داریم.
چه تنفری از شما داریم؟ همه بندگان یک خداییم . اگر گاهی از تعداد زیاد مهاجران گله می کنیم دلیل بر تنفر نیست.مشکلاتی ایجاد شده . اما به هر حال هر ظلمی که به شما افغانها در ایران شده من از طرف خودم به عنوان یک نفر ایرانی عذر میخواهم . (2049719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۵۸:۴۰
افغانی قدر شناس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دستت درد نکنه !!!!!!!!!!!
خیلی بی انصافی. (2047603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۵۹:۰۴
تو افغانستان تمام اقوام با هم مشکل دارند. (2047604) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۴:۰۶:۵۳
الف جان نظرات توهین آمیز هیچ فردی چه ایرانی چه غیر ایرانی را نشان نده . یعنی چه؟ یکی میگه مشهدی ها فلان یکی میگه شمالی ها فلان یکی هم میگه ایرانی ها فلان . (2049722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۴:۰۳:۱۶
به هم توهین نکنیم . همه جا خوب و بد دارد. (2049720) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۰۲:۱۳
اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. (2047925) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۴۳:۳۰
مشکل از خودته. (2048567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۵۵:۴۷
ما مشهدیا با مردم سایر شهرها مثل خودشون برخورد میکنیم. (2048591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۶:۳۵:۲۵
مشکل از عمر با برکت شماست که احتمالا در آنتالیا و تایلند گذشته. (2048905) (alef-13)
 
سنگ پا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۳:۲۴
در این نقد و نقدهای مشابه به تنها مسئله ای که توجه نمی شود کارکرد طنز است.بر حسب زدن یک سوزن به خود و یک جوالدوز به بقیه باید بگویم این سریال و کلا فیلم ها و سریال های طنز بسیاری از خلقیات بد شخص اینجانب را نمایش داده است که شاید اگر فرد غیری مستقیم به من می گفت بسیار آزرده می شدم.این اصلی ترین کاربرد طنز است که فردی چون من را متوجه نابهنجاری های اخلاقیش کند.قرار نیست سریال حماسی ساخته شود و یا از مفاخر آن خطه داستانی نقل شود و یا سفرنامه نمایش داده شود که این دوستمان و دیگر دوستان می خواهند سریال ها و فیلم های ما تعریف و تمجید از ولایت آن ها باشد.آن دوستمان در مقاله ای دیگر صحبت از دیلیمیان و یا شهدای والامقام مازندران می کند و بقیه به همین روال.عزیزان سریال طنز است.تعریف از من و شما نیست. (2045742) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۶:۵۱
سلام
به نظر من هم تصویر بسیار زننده ای از مشهدی ها در این سریال ساخته شده که متاسفانه مردم مشهد مثل بختیاریها تعصبی از خودشان بعد از دیدن این قسمت از سریال ، نشان ندادند . (2045746) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۶:۵۵
سلام
به نظر من هم تصویر بسیار زننده ای از مشهدی ها در این سریال ساخته شده که متاسفانه مردم مشهد مثل بختیاریها تعصبی از خودشان بعد از دیدن این قسمت از سریال ، نشان ندادند . (2045747) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۰۲:۱۷
آخه مشهدیها با ظرفیتند!! (2046564) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۷:۴۹
واقعاکه با این تفکر تان-کی میخواید درست شوید -مثل سررزمین کهن با آن همه بار هنری سزیال -بس کنید این مسخره بازی ها رو (2045748) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۹:۰۶
فیلم طنز اصلا میدونید یعنی چی؟ما ایرانیا حقمونه فقط غم بخوریم.آقا نقادیت غلطه/این فیلم خیلی هم خوبه (2045750) (alef-13)
 
mohsen.a
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۰۵:۱۷
سريال پايتخت فقط يك سريال سرگرم كننده س كه حال و روز عده اي رو نشون ميده كه مي تونن هر مليت و قوميتي داشته باشند. اينكه ما بخواهيم صرف اينكه افراد از قوميت ها و اهليت هاي خاصي اتنخاب شده اند قصد عوامل رو غرض ورزي و كينه توزي نسبت به يك فرهنگ بدونيم مته به خشخاش گذاشتن است.
بازيگران فيلم هر اهليت ديگري هم داشتند ممكن بود به مردم اون منطقه بربخوره. گرچه خود من به عنوان يك بيننده غير مشهدي و غير مازندراني! اصلا تا حالا اين نكته به ذهنم نرسيده كه رفتار بازيگران نماينده رفتار مشهدي ها و مازني هاست.
بهتره انتقادي هم اگر ميكنيم بي دليل و از روز كينه ورزي نباشه و كساني رو كه براي سرگرمي ما زحمت مي كشن رو تخريب نكنيم. (2045754) (alef-13)
 
پیشوائی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۱۳:۴۷
من نه مشهدی هستم و نه مازندرانی ، ولی به نظرم آقای اسفندیاری تند رفته اند .
حرکات زن مشهدی و دو برادر زنش با این دید است که فکر میکنند استاد موسی دو ماه به شمال رفته و تجدید فراش کرده و به زن اولش اطلاع و خرجی نداده است . عصبانیت و رفتار آنها بدین دلیل است و تقریبا در تمام نقاط کشور در مقابل چنین حرکتی از سوی مردان ، این .اکنش صورت میپذیرد .
حال دمیدن در بوق وا اسفا و .... درست نیست . آیا دوست دارید برای مشهدیان هم مثل لرهای بختیاری حماسه سرائی کنید .
ایام عید و طرب است و دو روز دیگر با سالگرد شهادن حضرت فاطمه (س) به اتمام میرسد و خلائق به عزاداری میپردازند . خواهشا تهییج نسازید . (2045763) (alef-13)
 
م.ع.ر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۱۶:۰۰
با سلام خدمت دوست نگارنده عزیز
لازم به عرض است مورد ی را که شما مرقوم فرمودید فقط در یک قسمت نمایش داده شد که شما را این چنین بر آشفت .
در صورتی که اصل فیلم در مازندران حال نمایش است که ظاهرا از نظر شما فیلم مذکور عینا آداب ورسوم ،منش واخلاق وگویش مازندرانی ها را در حال معرفی است وفقط به شما توهین شده است .اگر با این عینک نگاه کنیم که ما خیلی شاکی تراز شما هستیم . در صورتی که ما این فیلم را فقط جنبه طنز وآن را در سطح ملی وبرای یک خانواده خاص می بینیم (2045765) (alef-13)
 
00000000000
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۱۶:۵۰
وای تمام کنید این تعصب روی قوم های مختلف رو ........... یک مثال خوبی داریم به یه نفر با انگشت ماه رو نشون می دادند ماه رو نمی دید و نوک انگشت طر ف رو نگاه می کرد زل زده بود و ایراد می گرفت (2045768) (alef-13)
 
احمد.اکبر.
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۱۷:۰۹
بامطلب این برادر مشهدی موافقم عمدی یاسهوی آقایان تنابنده ومقدم درباره این خانواده افراط واشتباه کردند. خصوصا با سابقه خوبی که ازشخصیت دراذهان ایجادکرده بودند.احمد.اکبر قیدار (2045769) (alef-13)
 
namvar
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۱۹:۱۲
این یک اتفاق عادی است که تو زندگی روزمره بیشتر افراد می افته و ربطی هم به فرهنگ نداره
پس جای نقد نیست (2045772) (alef-13)
 
تعادل
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۲۳:۵۲
همه ی مردم از این سریال راضی هستند لطفا افراطی بازی رو شروع نکنیین اسمش رو سریال هست طنز حالا اگه شما جنبه ندارید مردم رو بهانه نکنید اینا واقعیتای زندگیه (2045779) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۵۹:۰۹
شما هم از طرف همه مردم نظر نده (2048600) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۲۹:۴۱
ایا در فیلم نباید شخصیت منفی باشد؟

اگر قرار است باشد باید از فضا باشد تا همه راضی شوند ؟


هر شهری ادم با فرهنگ داریم و بدون فرهنگ هم داریم ،

زنده باد پایتخت 3 (2045784) (alef-13)
 
سید حسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۳۷:۲۸
جناب اقای نویسنده شما اصلا کل فیلمو دیدی؟
همون مشهدی که شما ازش نام میبرید در قسمتهای قبلش ببین چه رفتاری داره و چه کارهایی میکنه. اتفاقا اقای مقدم وطنابنده در این فیلم مشهدی ها ی عزیزمونو خونگرم و مهمان نواز نشون داده فقط کافی شما چشماتو باز کنی و درست نگاه کنی (2045792) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۴۱:۱۶
چه عجب بالاخره مشهدی ها هم اعتراض کردند سکانس خانواده مشهدی در یک الی دو قسمت بود من برای تنابنده و مقدم متاسفم به عنوان یک مازندرانی شما در اصل خودتان را به تمسخر گرفتید (2045799) (alef-13)
 
lمریم
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۵۳:۱۲
چرا هر وقت یه سریال طنز که از تلوزیون پخش میشه به دنبال سوژه میگردین ...چرا همش جبهه گیری ...بابا اول به خودتون زحمت بدین معنی طنزو بفهمین بعد انتقاد کنین ...مردم همش باید فیلمهایی رو ببینن که توام با اشک وآه باشه ...کم تو زندگی خودمون اشک میریزیم...کمی جنبه داشتن هم بد نیست به خدا.... (2045805) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۴۴:۱۰
سلام
این کجای فرهنگ مازندرانیه؟
تهرانی ها از همه باهوشترن و با فرهنگترن؟
من متاسفم
مازندرانی ها که از قبل میلاد مسیح در این سرزمین زندگی می کردن وحتی مورد حمله مغول ها و افغانی ها هم قرار نگرفته بودند.... چطور می شه میان اینچنین عقب افتاده و دور از علم و پیشرفت و دهاتی نشون داده می شند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنظر من آقایون تهیه کننده با ساخت این فیلم خودشان را مسخره کردند
بیان باهم بخندیم نه به هم
این واقعیته
متاسفانه از نام امام معصوم و پاک امام نقی (ع) در این فیلم استفاده شده که باعث شده خیلی ها از هموطنان که اسمشان نقی بود احساس خجالتی و حتی در صدد عوض کردن نامشان بر آمدند .چرا از اسمهایی دیگر مثل جمشید و هوشنگ و..... استفاده نشد چرا ........
من واقعا متاسفم (2045870) (alef-13)
 
esn
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۲۱:۵۳
با این تعصبای بیجا دارین قومیتهارو میندازین به جون هم.کاری که اوس موسی یا همون مرد مشهدی کرد هر کسی میکرد زنش بهش گیر میداد.حالا چه مشهدی باشه چه ترک و چه هر جای این کشور باشه.در آخر هم دیدین تا واقعیتو فهمید خیلی خوب با مساله کنار اومد و مهمون نوازیشو کرد.خود ارسطو اینا هم نماینده مردم مازندران نیستن و فقط یک خانواده هستن.ولی اگه حالا این خانواده با هر زبانی بخواهن صحبت کنن به اون قوم توهین شده؟به خدا نه.بالاخره باید با یک گویشی صحبت کنن دیگه.اینقدر تعصب بیجا به خرج ندید.منطقی باشید.والا مملکتی که چنگیز خانو مسلمون میکنه میفرسته خونش با این فیلما مردمونش نسبت به هم بدبین نمیشن.همه قومیتا تا آخر پشت همو تو این مملکت داشته و خواهند داشت.شماهایید که با تحلیل نادرستتون دارین فکر مردم و قومیتهارو مسموم میکنید. (2045837) (alef-13)
 
dada
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۵۰:۴۴
همچین میگید خرده فرهنگ انگار مطلع نیستید اندک فرهنگ ایرانی که تو تهران به چشم میخوره برایند همین خرده فرهنگ هاست برادر من تهران که سرچشمه فرهنگ نیست اگه میخوایید به منشا فرهنگشون پی ببرید به جهت دیش ماهوارشون دقت کنید ! (2045876) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۵۷:۰۱
با سلام
جناب به نظر من شما باید اهل مشهد باشی که داری اینجا واسه ما از کسایی تعریف می کنی که تمام خصلتهای بد تو فیلم و عکس چیز هایی رو که تعریف کردی رو دارند .
منه نوعی که 3 سال تو این جماعت مشهدی هستم تمام افکارو خصیصه شون دستمه ،،با آقای تنابنده موافقم.
تو هم گ.......نخور.
good night (2045888) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۵۸:۳۵
من از شهر مرزی چالدران برای کارگردان و بازیگران فیلم طنز پایتخت 3 سلام و خسته نباشید عرض میکنم و چون دل بسیاری از هم میهنان را شاد میکنند از ایزد یکتا برایشان سلامتی وجود و عمر با عزت و شادکامی را خواستارم (ساغ اولاسز شاد یاشیاسز) (2045892) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۳۸:۳۱
سریال که زیاد نشه آب بندی میشه چیزی که تو پایتخت 3 تو ذوق میزنه تازه حضور آقای تنابنده با لباس تنگ کشتی جلوی میلیون ها ایرانی که تعداد زیادی از آنها خانم هستند دسته گلی دیگر از آقای مقدم است امسال دیگه بهترین برنامه نوروزی نیست با این وضع افتضاحش سریال بی محتوا و چرت و پرت (2045956) (alef-13)
 
دکتر یوسف ف
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۴۹:۰۶
بخدا قسم من 5 سال در شهر مشهد بین سالهای 1363 تا 1368 در دانشگاه فرودسی مشغول تحصیل بوده ام. صرفنظر از وجود نورانی حضرت امام رضا (ع) در این شهر، مردم این شهر، مردمی با فرهنگ اجتماعی معمولی و گاهی حتی پائین تر ازسطح میانگین کشور می باشند. (2045965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۰:۲۵
بی حیا .بی فرهنگ (2048604) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۲۴:۰۰
بخدا قسم شما اگر خودت بافرهنگ و اجتماعی بودی اول میگفتی اهل کجایی بعد در مورد مردم مشهد اظهار نظر میکردی. (2048651) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۲۸:۴۳
چه بسیار دکترها که اندازه ی یک چوپان نمیفهمن و چه بسیار چوپان ها که با همان چوپانی به پیغمبری رسیدن.
شما فکر کردی تو اسمت کلمه دکتر رو آوردی دیگه واقعا دکتری؟ (2048659) (alef-13)
 
یک مشهدی با فرهنگ اجتماعی معمولی و گاهی حتی پایین تر از سطح میانگین کشور!
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۶:۴۱:۰۳
میانگین کشور در سالهای 65 تا 68 رو اونوقت شما چطور اندازه گرفته بودی آقای دکتر؟ خجالت هم خوب چیزیه. بعضی مردم "بافرهنگ اجتماعی بالا" برای چه مزخرفاتی قسم خدا می خورن. (2048917) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۸:۳۱:۲۰
به این اعتراضات توجه نکنید چون یه عده عقده ای که الان با صدا و سیما بخاطر مسائل سیاسی مشکل پیدا کردن دارن فرهنگها و قومیتها رو بر علیه صدا وسیما تحریک میکنن.شک نکنید مسئله سیاسیه و اصلا توجه نکنید.این سریال هیچ توهینی به هیچ قشری نیست.اگه اینگونه سطحی نگر باشیم که دیگه اصلا سریال طنزی نباید ساخته بشه.فرهنگ ما الان مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته چرا این ها هیچ اعتراضی نمیکنن؟مگه چیزی از فرهنگ ما باقیمونده که حالا این آقایون دایه مهربانتر از مادر شدن؟برخی ها چون صدا و سیما بهشون باج نمیده و به به چه چه نمیکنه دارن اختلاف میندازن تا صدا و سیما رو تخریب کنن.صدا و سیما هم اگه توجه کنه یعنی اونها رو تأیید کرده. کم مونده چینی ها هم بیان اعتراض کنن بخاطر بازیگر چینی این سریال!!!!!!!!!!!!!! (2046034) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۸:۵۰:۰۶
یاد حرفای پیمان قاسم خانی افتادم که میگفت تو این کشور هر طنزی که بسازیم به یه گروه بر میخوره

بهتر نیست به جای زوم کردن لهجه ی مشهدی خانواده و اعتراض و راه پیمایی بر ضد اون یه کم جنبه هامونو ببریم بالا؟

این بنده خدا تنبانده هزارتا مشکل واسه در آوردن فیلم داره که این مسائل توش گمه (2046062) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۹:۵۸
پیمان قاسم خانی از زندگی خودش فیلم طنز بسازه (2048641) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۱۵:۲۹
هموطنان محترم مشهدی، شکر نعمت بزرگی را که دارند با رفتار منصفانه با زائران حضرت رضا(ع)، پاس دارند و از همان ابتدا کرایه تاکسی و .... را هر چقدر تیغشان می برد نگیرند. (2046192) (alef-15)
 
مجتبي مشهدي از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۱۸:۲۲
كلمه تيغ رو خوب اومدي. متاسفانه وضع كار هم تو مشهد خرابه حداقل براي من، از بدرفتاري كه بگذريم ، عيد تموم شد اما هنوز حقوقمو ندادم، اخه اين كلك ها تاكي.؟ دوست من توي يكي از هتل هاي بزرگ و معروف كار مي كرد اومد بيرون چون هتل وفقط با درامد عربها ماندگار بود و با اون گروني بازهم نمي تونست از عهده خرج كاركناش دربياد. اينجا بعضي تاكسي دارها به ما رحم نمي كنن، نظارت نيست. متاسفانه امروز خبر دار شدم توي يكي از كمپ ها سگي به يه چه زائر حمله كرده. واقعا متاسف شدم. خودم خونه اي ندارم وگرنه الان ايميل و شماره مي دادم هركي اومد مشهد مهمون من. التماس دعا. (2046519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۴۷:۱۸
ما مشهدیها به چه زبونی به شما بگیم که اقلیت کوچکی از این شهر تاکسی دار و هتل دار هایی هستند که در مسیر شما عزیزان قرار دارند. (2046602) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۶:۵۲:۱۸
یه اقلیت کمی هم مغازه دار...یه اقلیت کمی هم اداری...یه اقلیت کمی هم...
آخه وضع رانندگی تومشهد رو ببینین...بد ترین نوع رانندگی درایران...میگین نه..از خود مشهدیها بپرسین ... از همه قشری رانندگی میکنند تو خیابون...دکتر.. مهندس..بازاری.. اداری.. 90% به بدتین وضع ممکن که ناشی از تکبر غرور وعدم رعایت حق دیگران است ...که اینها متاسفانه از بارزترین خصلتهای ما مشهدی هاست.. منصف باشیم و پا روی حرف حساب نزاریم... (2046674) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۱:۵۷
عزیز من رانندگی تو تهران خیلی خیلی خیلی افتضاح تر از مشهده. من اینو خودم کاملا تجربه کردم. کثیفی شهرها ی شمالی هم که واویلاست. قیمت هاش هم همینطور. (2048097) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۶:۴۵:۰۸
آی آی آی... عزیزم حرفتو از طرف خودت بزن، تو دهن مشدیا نذار. باشه؟ آفرین. ضمنا یک جا تو ایران رو نشون بده ملت درست رانندگی می کنند، تا حرفت حساب باشه. اتفاقا رانندگی تو مشهد از خیلی جاها بهتر شده. نسبت به تهران، خیلی کم وارد خطوط بی آر تی میشن، پشت خط عابر توقف می کنند و اغلب عابران هم صبر می کنند تا چراغشون سبز بشه. الته اطراف حرم که زوّاریه و از همه جا آدم توش پیدا میشه رو نمی دونم چون به ما خیلی دوره. (2048923) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۰:۳۱
خوب مردم از شهر شما همون تاکسی دارا و مغازه دارایی رو میبینن که از سرکار گذاشتن مردم لذت میبرن ! شما که مثل اهالی کربلا زوار رو تو خونتون جا نمیدین که انتظار دارین ما مهمون نواز تلقی کنیمتون ! (2047116) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۵:۳۵
شما خودتون چند تا مسافر رو تو خونه تون راه دادین؟ مگه خونه های ما مسافر خونه ست؟ نصف مسافرایی که میاین این شهر با جیب خالی میان و از هم دزدی میکنن بعد تقصیر رو میندازن گردن ما مشهدی ها . لطف تشریف میارین این شهر آداب سفر و زیارت رو اول یاد بگیرین بعد بیاین. (2048632) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۰۷:۵۲
غینت تاکسی تو تهران رو تا به حال با مشهد مقایسه کردی؟ (2047931) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۸:۵۳
باشه از شما کمتر میگیریم. (2048638) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۱:۱۷:۳۸
ما فقط و فقط و فقط بخاطر آقا امام رضا میریم مشهد و الا ............!!!!!! (2046284) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۰:۱۰
ما هم فقط و فقط به خاطر امام رضا شما رو راه میدیم و الا.....!!! (2048625) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۴۱:۰۰
ما هم فقط و فقط به خاطر دریا میریم شمال. یا مثلا فقط و فقط به خاطر یکسری کارهای اداری میریم تهران یا فقط و فقط به خاطر تفریح میریم کیش و الا.....!!! (2048689) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۱:۳۶:۱۲
در جواب دوستان شعری از مولانا عرض می کنم:

هوش را بگذار وآنــــــگه هـــوش دار گوش را بربند وانگه گوش دار

نه نگویم زانک خــــامـــی تــــو هنوز دربـــهاری تو ندیدستی تموز

این جهان همچون درخت است ای کرام ما برو چون میــــوه هـــای نیم خام

سخت گیرد خامــــها مــر شـــــاخ را زانکه در خامی نشــــایــد کاخرا

چون بپخت و گشت شیرین لب گزان سست گــیرد شـاخ ها را بعد ازآن

چون از آن اقبال شیـرین شد دهـــان سرد شد بر آدمی مــــلک جـــهان

سخت گیری وتعـــصب خامی است تاجنین کار خـــــون آشـــامی است (2046315) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۵۹:۲۷
با سلام
من هم یک ایرانی هستم فرقی نمی کنه که از کجا باشم ولی اینکه رسانه ها به گفته شما دوستان به قومهای مختلف توهین میکنند این شاید درست یا غلط باشه البته این نظر من هستش و از این که خیلی خوشحالم همه مردم ایران زمین غیرتمندن ولی عده ای هم از این موضوع سو استفاده کنند و مسؤلین صدا و سیما هیچ برنامه درست نکنند که باعث اعتراض مردم میشه و تجمع جلوی استانداری کنن آیا این درسته خوب ما هم مثل طالبان تلویزیون حرام کنیم ما باید دیدهایمون رو بروی مسائل باز کنیم (2046609) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۲:۱۹:۰۴
سلام
از بیننده های این سریال هستم . چرا در دو قسمت قبل این همه گله نشد از این سریال؟
نکته ای که به نظرم میرسه اینه که تلویزیون ما بدجوری به سمت فروش آنتن در حال حرکت است. زمانی رسیده که کودکان کم سن و سال ما باید موقع نگاه کردن عموپورنگ هم تبلیغات ببینند. و حالا در سریال ها. البته آن زمان که این معماری غلط را آقای مهران مدیری در برره گذاشتند کسی اعتراضی نکرد و حالا اینطوری از همه جا زده بیرون.
دوستان حقیر سوال مهمتری دارم.نظام ما سرمایه داری است یا اسلامی؟ کودکان ما با چیپس و ماکارونی تربیت باید پیدا کنند یا تربیت با دین.
امسال که این سریال پرمخاطب را دیدم بسیار جا خوردم.سالهای گذشته بسیار دلچسب تر و آموزنده تر بود. اما امسال به نظرم هدف سریال گم شده.
این تذهبون؟(به کجا می رویم؟) (2046619) (alef-13)
 
کرد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۰:۵۴
بنظرم از این به بعد اگر خواستند فیلمی یا سریالی را بسازند از تمام ایران نظر بخواهند الگر 50درصد بعلاوه 1 رای گرفتند بسازند وگرنه نسازند البته این موضوع ناشی از فرهنگی هست که در ایران جاری و ساری شده است چون دیگر مدیریتی در ایران وجود ندارد که بحث اصل فرماندهی واحد مطرح باشد ، استانداری در فلان شهر فرمانداری را منصوب می کند که مورد اعتراض آقای شریعتمداری روزنامه کیهان قرار می گیرد و یا آقای حسنی از پشت تریبون حمله می کند و........
لذا بنظرم در شبکه ها را تخته کنند و به همان شبکه 1 و 2 اکتفا کنند و کسانیکه مایلند به ماهواره پناه ببرند .
ضمنا در هرقوم و ملتی خوب و بد وجود دارد فرضا ارائه تصویر بد از کرد، ترک ، مشهدی و ..... دلیلی بر بد بودن تمام آن ملیت نخواهد بود .
ز (2046719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۷:۳۰
خواهشن مشدی بازی و لر بازیش نکنید همه چی رو !!!حالا یه سریال درست کردن دیگه هی بیا بگو مازنیا ناراحت شدن یا مشدیا به خودشون گرفتن ؟؟ این جوریا که شما میگی نیست برادر. (2046726) (alef-13)
 
ترکی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۲:۰۱
ما به احترام امام رضا (ع) به تمام مشهدی ها احترام قائلیم. (2046823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۲:۰۲
ما به احترام کی به شما احترام قائل باشیم؟ (2048609) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۳:۴۲
ما مشهدی ها هم به احترام خودمون به شما احترام قائلیم (2048612) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۲۶:۰۶
ما هم برای ترک ها با اینکه در شهرشون متعصبانه رفتار میکنن ولی دوستشون داریم و براشون احترام قائلیم (2048655) (alef-13)
 
جواد م
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۴۸:۴۹
بسمه تعالي
با سلام
(با لهجه مشهدي خوانده شود) مو بعنوان يك شهروند مشهدي از محسن تنابنده تشكر مكنم.

1- مشهد هم مثل بساري از شهرهاي اين ديار آدم و خوب وبد داره با اين قضاوتهاي مردم ياد داستان فيل مولانا مي افتم كه هر كس بر اساس تجربه شخصي در يك شب تاريك به دركي متفاوت از فيل رسيدند . قبول دارم كه برخورد برخي تاكيد ميكنم برخي از مجاورين، كسبه، هتلدارا، مسافرخونه دارا، راننده هاي تاكسي و ... با زائرين بسيار تاسف بار و كاسبكارانه است ولي توجه داشته باشيد كه خيلي از ساكنين مشهد از شهرهاي ديگري به اين شهر آمده اند و شايد اين نوع رفتارها در شهرهاي مسافر پذير ديگر هم قابل مشاهده باشد.

2- من به عنوان يك مشهدي اين مطلب رو ميگم كه اين سريال و قسمتهاي قبلي آن هيچ احساس منفي نسبت به مردم مازندران را به من منتقل نكرد. شايد دوستان مازندراني توقع داشته باشند كه بازيگران لهجه مازني رو صد درصد درست ادا كنند و هرگونه قصوري را تمسخر تلقي كنند كه به نظرم بايد در اون تجديد نظر بشه.

3- اين زود رنجي ها و توقع داشتن از ديگران دردي رو دوا نميكنه بايد خود ما (تك تك مردم) از خودمون شروع كنيم و آستانه تحملمون رو بالا ببريم و آنچه را كه براي خودمون نميپسنديم بر ا ديگران هم نپسنديم .

والسلام (2046960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۹:۱۶
مویم به عنوان یک مشدی موگم مردم مشد مثل مردم همه جای کشور عزیزمان هستند. مو خودم شهرای مخالفی رفتم باید بگم واژه ای به اسم مهمان نوازی هیچ جای این کشور وجود ندره. با کمال تاسف باید بُگم انسانیت تو ای کشور رو به اضمحلاله (نِمدونم ای کلمه ره درست نوشتم؟) (2048111) (alef-13)
 
siavash
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۳۵:۲۱
با سلام
تمام مطالب هموطننان رو خوندم ، متاسفانه اتفاق بدی که در فرهنگ همه ما ایرانی ها نهادینه شده و میبایست خیلی با آن مبارزه کنیم این است که برای هر کس و هر چیزی یک دادگاه تشکیل میدهیم و خود دادستان شده و قاضی و در نهایت اگر بتوانیم بجای هیئت منصفه نظر داده و در صورت دسترسی اجرای حکم را هم از دست نمیدهیم .
بالاخره در نگارش متن و نویسندگی و فیلم نامه نویسی باید از این خرده فرهنگ های زیبا ی این مملکت که دنیا حسرت آن را دارد بهره مند شد .
وگر نه خوب میشود کاری که آقای مدیری با برره بر زبان و گفتار فرزندان این مملکت آورد .
کدام بهتر است ؟
یاد بگیریم نیت خوانی نکنیم ، یاد بگیریم مدعی العموم نباشیم ، یاد بگیریم قاضی بناشیم و از همه مهمتر دید مثبت داشته باشیم ، نیمه پر لیوان را ببینیم .
خداوند دلها را به هم نزدیک کند و بر قوام و یکپارچگی این مملکت بیافزاید .
ایران مهد یکپارچگی در اوج کثرت است .
فرزند کوچک این آب و خاک ( لر زاده ای که در چهار گوش این کشور زیبا زندگی کرده و از هر قومیتی دوستانی چون برادر دارد ) . (2047016) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۶:۳۷
با تقدیم احترام به همه اقوام ایرانی
عالی جناب سیروس مقدم و عالی جناب محسن تنابنده من از طرف مردم شریف مازندران با شما سخن میگویم همان مردمی که لشکر 25 کربلا را افریدند و هزاران شهید تقدیم وطن کرده اند به قول اوون مربی با شرف شیرازی خدا وکیلی جرات دارید یا پاذری زبانان ایران یا اصفهانیهای هم همین کار رو بکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تقدیم احترام به همه مردم شریف ایران (2047330) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۹:۳۹
من اول فکر کردم این نوشته طنز هست یا شبه طنز ، واقعا مسخرست ، جوی ایجاد شده که طرف تا لهجه یه شهر رو داره و دست تو دماغش می کنه اون شهر میگه به ما توهین شد .

و این همه از رفتار نا پخته و بها دادن بیجا جناب ضرغامی نسبت به سرزمین کهن اونم برای خرد کردن کارگردانش بخاطر مسائل سیاسی بود !! که شری به دامن این مملکت انداخت که دیگه قابل رفع نیست !! (2047389) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۹:۵۶
توهین به بعضی قومیتها در سریالهای تلویزیونی پررنگتر و تعمدا صورت میپذیره.به عنوان یک ترک ایرانی هرگز توهینی که به ترکها در سریال روزگار قریب ساخته کیانوش عیاری شد رو فراموش نمیکنم.هرچند آذریهای غیور و خونگرم در اون موقع خویشتنداری کردند و واکنشی از خود بروز ندادند. (2047437) (alef-13)
 
براتی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۴۳:۰۹
سریال بسیار نزدیک به واقعیت است و مردمان اصیل مشهد واقعا چنین مردمی هستند (2047451) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۸:۱۰
نظری که دادی کاملا منطبق با شخصیت شماست. آدم بی انصاف و بی منطقی هستی. (2048620) (alef-13)
 
احسان مجیدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۱۱:۳۷
تنها چیزی که میشه گفت تاسف خوردنه.نمیدونم چرا اینگونه توهم توطئه داشتن در جامعه ما رواج پیدا کرده. (2047487) (alef-13)
 
علیزاده
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۳۸:۱۴
آقای خمسه و سایر بازیگران با تمام علاقه ای که به شما هاداریم باید عرض کنم .شما هادراین سریال با گریم بسیار زشت و نامتعارف و همچنین بابازی سایر بازیگران سراسرانتقادهم خودتان و هم مردم مازندران را زیر سوال بردید .. چقدر پول دادند تا این شخصیت کذابی را بازی کنید .. ما که از شما خیلی دلخـــــــــــــــــــــوریم !!!!!!
که بیشترین علت آن کم کاری مسئولین ما در جهت جلوگیری از اجرا و نمایش سریال پایتخت 1 و 2 بود


http://paytakhat3.blogfa.com/
این وب و صدها سایت دیگر مخالفت خودشون را همراه با نظرات مردم نشون دادند اما شماهاکه اصلا ککشون نمی گزه و هی از خودتون و سریال سراسر انتفاد تون تعریف کند ....
تورا خدا این نظر را تایید کنید جان مادرت (2047750) (alef-13)
 
و
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۵۴:۱۱
چند نكته را ميتوان در ورد اين فيلم گفت 1- دو سري اول و دومش ادب و آداب را نشان ميداد ولي اين سري بعضي از آداب واراداتي را نشان ميدهد و ادب را كاملا وا داده نمونه اش را ميتوانيد در محاورات و گفتگو ها و درگيري دائمي بين نقي و ارسطو ببيينيد2- بهترين ويژگي اين فيلم نمايش مستند گونه آن از شهرها و استانها ي كشور بود كه در اين سري اين ويژگي اش فيلم كم شده است البته به فرهنگهاي مسلمانانان خارج از كشور اشارهي خوبي شده است 3- هدف دوسري اول اين سريال براي بيننده مشهود بود ولي با اينكه ظاهرا در اين سري موضوع بيشتر اطراف محيط زيست و حفظ حيات وحش بوده تا حفظ اخلاق و برخوردها و معاشرات حسنه 4-بهترين كار اين است كه كار گردان محترم كه كارش هم خوب هست نويسنده فيلم را براي سري هاي بعد عوض بكند و غرور هاي كاذب هر شخص را در اين مجموعه مهار كند تا مشكلي پيش نيايد 5 - خوب است كه به ويژگي هاي فرهنگي و ديني كشورمان پرداخت بيشتر و دقيق و بدور از افراط و تفريط شود و با نشان دادن تنوع سلايق بومب و محلي ولي داخل در يك قوميت مطلوب، همه آحاد و اقوام را مجذوب نمايد (2047775) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۳۲:۵۵
الکی میگه ......... (2047876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۴۲:۲۹
بابا تو این سریال این خونواده باید یه جایی از این مملکت زندگی کنن مشهد نشد شیراز شیراز نشد تبریز حالا هر کاری کنن توهینه به مردم اون شهر. (2048188) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۴۴:۰۵
وقتی این خودی ها ما رو اینقدر ضایع میکنند از هالیوودی ها دیگه چه انتظار ؟؟؟ (2048234) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۰:۳۰:۲۹
با سلام
ضمن اینکه با نظر انتقاد مطرح شده مخالفم باید به نکات زیر توجه نمود

1-چطور سریالی که همه فراز وفرود یک استان با آن سابقه فرهنگی را مطرح می کند وباعث سرگرمی همه مردم ایران شده مورد اعتراض مازندرانیها قرار نگرفته واکثراً از شادی مردم رضایت دارند اما یک نکته منفی که مطمناً در همه استانها از این دست خانوادها نیز وجود دارند مورد اعتراض قرار گرفته؟

2-چطور در تمام قسمتهای قبلی که اوس موسی بعنوان شخصیتی مثبت معرفی گردید. مورد توجه واقع نشد .و فقط در سکاکانسها کوتاهی که بخشی از یک نگاه نه منفی که از روی علاقه به خانواده ورابطه خویشی وجلوگیری از یک اتفاق ناخوشایند در زندگی خواهر نشان داده شده مورد نقد ناآگاهانه قرار می گیرد.

3- ضمن اینکه جدیداً چند سالی است که باب شده تا هنر وارد هر گروه طبقه یا قوم وغیره شده...تا گاهی از باب انتقاد و گاهی از روی گشترش واعتلای خرده فرهنگ ها اقدام به ساخت سریال یا فیلم وغیره کند مورد هجوم واقع می شود .غافل از اینکه کار هنر بیان واقعیات می باشد.

4-در هر کار هنری همیشه تهیه کننده و کار گردان ونویسنده قرار نیست تاهرگاه از قوم وقبیله وطبقه ای سخن به میان آورد همه جنبه های مثبت را بیان وبعد به داستان خود بپردازد بلکه باید به آن بخشی که با قصه خودش مناسب تر است تکیه نماید. البته ضمن رعایت انصاف و عدم اغراق مخصوصاً در بیان نکات انتقادی. (2048366) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۷:۱۸
بله مشهدی ها همینطوری هستند . من یه رفیق مشهدی داشتم همیشه می خواست من و بزنه و من کلا باهاش کات کردم . (2048619) (alef-13)
 
نورالدین
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۵۶:۵۳
ضمن احترام به همه قومیت ها واقوام ایرانی اولا سریال طنز است وبهمون بر نخورد ودوم اینکه خانواده اوس موسی یک خانواده ایرانی است مرد زحمتکش وساده زن خانواده دوست وشکاک انصافا اگه شما هم مثل اوس موسیهمه چیز رو پنهان می کردید زنتون به شما شک نمی کرد برادر زنهاش هم با غیرت بودند ونه لمپن بچه اشون پسر وشیطون وشلوغ کار انصافا با داشتن این بچه باید گاهی پدرش کمربندش رو بکشه بیرون خوبه یک یادی از بچه گیهامون بکنیم ببینیم چه جوری بوده فقط آقای تنابده برای شیرینی سریال به بازیگر ها لهجه شیرین مشهدی داده تاسریال جذاب تر بشه کاش این خانواده لهجه شیرازی داشت ما که ناراحت نمی شدیم بنظر من عیب اصلی سریال این است که شعاری وبازاری شده وبیشتر بدنبال جلب نظر اسپانسر هاش است تا ارائه یک طنز قوی در ضمن هدف اصلی سریال این است که ضمن خنداندنمون مشکلات زندگی شهری را بیان کنه و آقای تنابنده زیرکانه با به تصویر کشیدن اتفاقات صفحات حوادث روزنامه ها ومسائل جاری نمیگزاره داستان از جریان زندگی واقعی در سال 92دور بشه (2048710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۴:۴۱:۵۱
برو بابا ، اين چه منطقيه ؟

هر كسي را كه بجاي آن نقش بگذارد بالاخره ايراني است ، آيا مي توان ايراد گرفت كه چرا بك ايراني به روي بچه اش تسمه مي كشد ؟ خوب داستان است ديگر ، چرا اينقدر بي منطق بهانه جويي مي كنيد ؟

من هم يك مشهدي هستم و اصلا از ديدن اين قسمت به من بر نخورد ،

اينطور كه شما فكر مي كني پس يك لر يا ترك يا عرب نبايد بهش بر بخورد و فقط مشهدي ها بايد ناراحت شوند ،

آنوقت تكليف اينهمه فيلم و داستان و سناريو چه مي شود ، هر روز بايد به يك دسته بر بخورد كه . . . (2048775) (alef-13)
 
باربا پاپا
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۹:۰۶:۲۵
من با مشهدی های زیادی برخوردداشتم!شما از رفتار خداداد عزیزی حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!! (2049123) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۲۳:۴۰:۲۶
هر داستان و فیلمی نیمه ی بد و سیاه رو داره، و نسبت دادن نقش خاکستری و نه چندان سیاه به این خانواده نمیتونه نشان از توهین یا هر قصد دیگری باشد، در هر صورت قرعه ی قومیت این خانواده شامل هموطنان ما میشد
مگر اینکه اینها هم چینی بودند. (2049503) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۴۱:۰۲
با سلام تاکسی های مشهد همگی تاکسی متر دارند ، هتل ها نرخ نامه دارند ، بی انصافی هم در. بهمه جای ایران دیدیم ، مگه ما ایرانی ها پای سود در میان باشه به هم رحم می کنیم؟ اگه همه چیز در همه جا قانونمند باشه مشکلی پیش نمیاد. (2049661) (alef-13)