نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 274204
حکایت ما و یارانه و تورم؛
من و بنزین آزاد همین الان یهویی
مهدی یاراحمدی خراسانی، 12 خرداد 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
عجب حکایتی شده است حکایت ما و یارانه و تورم...

اگر خاطر شریفتان مکدر نشود می‌خواهم شما را ببرم به زمانی که دولتی از جنس مهر و عدالت برای جلوگیری از هرز سرمایه‌ی ملی و ایضاً اجرای عدالت در توزیع یارانه‌ها، به اندازه قابل توجهی هزینه‌های انرژی، آب، گاز، برق، نان و... را افزایش داد و بجای آن مبلغی را به صورت ماهیانه به حساب کلیه ایرانیان داخل و خارج کشور واریز کرد.

بر این اساس قرار بود نتیجه‌ی طرح هدفمندی یارانه‌ها این باشد؛
افرادی که مصرف بیشتری می‌نمایند هزینه‌هایشان از سهم یارانه‌ی دیگران و جیب سایر مردم تأمین نشود؛ و خودشان هزینه‌ی بیشتری پرداخت نمایند و از این طریق عدالت اقتصادی برقرار گردد. هر چقدر در همان زمان بسیاری از عقلا و صاحب نظران (از جمله همین آقای دکتر توکلی الف) بارها تذکر دادند که این شیوه‌ی پرداخت یارانه نه تنها عادلانه نیست بلکه بیشتر باعث اجحاف در حق کم درآمدها و ضعفای اقتصادی می‌شود به گوش کسی از مسئولین وقت نرفت که نرفت...

ماه‌های اول پرداخت یارانه با پول‌های ذخیره شده‌ی خزانه و یا تأمین از منابعی که خیلی هم وجهه‌ی قانونی نداشت سپری شد ولی دیری نپایید که خوش خوشان پرداخت‌های دولت به پایان رسید و افتاد مشکل‌ها...!

پرداخت بی حساب کتاب و بدون برنامه‌ی این چنینی سبب شد دولت با مشکلات عدیده ای در تأمین هزینه‌های این امر مواجه شود. از آن زمان به بعد سالیانه هزینه‌های مختلف آب، برق، نان، گاز، تلفن، بنزین و سایر مواردی از این دست روز به روز به صورت نجومی افزایش پیدا کرد ولی در یارانه‌ی پرداختی دولت هیچ گونه تغییری رخ نداد. حتی دولت جدید هم نتوانست توفیق آن چنانی در حذف پردرآمدها داشته باشد و گامی در جهت اجرای عدالت بردارد.

حالا تصور بفرمایید با این اوضاع چه بلایی سر اقشار کم درآمد جامعه آمده است؟ از این طرف حتی اگر خانه نباشند و یا در تاریکی زمان را سپری کنند باید کلی هزینه‌ی برق و سایر اقلام را پرداخت نمایند و از طرف دیگر روز به روز ارزش یارانه‌ی دولتی کاهش می‌یابد و عملاً کمکی برای هزینه‌های آن‌ها در دراز مدت محسوب نمی‌شود.

یک حساب سرانگشتی برای شناخت دقیق اثرات این امر کافیست. بنده‌ی کارگر، کارمند و یا فردی از اقشار کم درآمد جامعه طی چند سال اخیر درآمدمان بسیار محدود افزایش پیدا کرده است (در این بین تکلیف بیکارها و یا صاحبان مشاغلی که به دلیل تحریم و یا سایر مشکلات اقتصادی درآمدهایشان کمتر هم شده روشن است) اما در همین زمان مثلاً بنزینی که لیتری ۱۰۰ تومان برایش هزینه پرداخت می‌کردم لیتری ۱۰۰۰ تومان شده است. آرام آرام یک نان و پنیر ساده هم با قیمت هزار تومانی نان و پنیر چند هزار تومانی تنها سهم سفره‌ی اعیان خواهد شد.

شکی نیست هدفمندی یارانه‌ها با توجه به شرایط مصرف انرژی و بی عدالتی حاکم در شیوه‌ی پرداخت یارانه‌ها در گذشته امری مهم و حیاتی بود اما اجرای ناصحیح آن مشکلات اقتصادی کشور و فاصله‌ی طبقاتی را بیشتر می‌کند.

یکی از رفقا که کارگر ساده ای در یک شرکت غیردولتی است را دیدم. از من سؤال کرد: «چرا ما تمام نمی‌شویم؟!»
گفتم: متوجه سوالت نمی‌شوم. پاسخ داد: حقوق و مزایای ما طی این چند سال خیلی ناچیز افزایش پیدا کرده است ولی قیمت‌ها سرسام آور بالا رفته، مثلاً همین بنزین طی چند سال اخیر ده برابر شده است با این اوضاع من و امثال من باید یک روز تمام شویم...
تا آمدم برایش توضیح دهم خودش بلافاصله پاسخ داد: خودم فهمیدم داریم از نیازهایمان می‌گذریم... حتی نیازهای اساسی...
در پایان ذکر یک نکته خالی از لطف نیست. این اعلام خبر تک نرخی شدن بنزین آن هم در ایام شادمانی جشن سوم خرداد و بدون اطلاع رسانی قبلی اصلاً به مذاق مردم خوش نیامد. سری به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزنید تا با چشم خودتان ببینید...

روز سوم خرداد ۹۴؛ من و خبر بنزین تک نرخی همین الان یهویی!
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۷:۴۸
لطفا قیمت های قبل از سال 84 تا سال 92 را در ذهنتان یاد آوری کنید ، ......لطفا بی طرفی را بیشتر رعایت کنید . (2934849) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۳:۲۸
چرا افرادی که ماشین دارن باید از دولت ماهیانه 18000 تومن یارانه روی بنزین بگیرند و من که ماشین ندارم این یارانه بنزین یا به عبارتی پول مفت را نگیرم؟؟سهم افراید که خودرو نداشتند و این یارانه را نگرفتند کجا رفته و چه شده؟ مسئول این اجحاف کیست و الان در ولنجک چه میکند؟ (2935560) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۰:۲۲
دوست خوبم این یارانه رو کجا به شما میدن ؟فقط یک جاشو بگو (2935732) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۷:۲۱
کدام یارانه؟ دولت ادعا می‌کند، قیمت بنزین فوب خلیج فارس فلان قدر دلار است بعد آن را در 3000 تومان ضرب می‌کند و ماتفاوت آن نسبت به قیمت فروش بنزین در بازار ایران را یارانه می‌داند و بابتش بر سر مردم منت می‌گذارد! اینجا چند نکته وجود دارد:
1- به دلیل تحریم هیچ کس از ایران بنزین نمی‌خرد و دولت چاره‌ای جز فروش بنزین در داخل ایران ندارد. هر کالایی که قابلیت انبار شدن نداشته باشد در چنین شرایطی با افت قیمت مواجه می‌شود، نمونه‌اش را در قیمت فروش محصولات کشاورزی مانند هندوانه شاهد هستیم که با بسته شدن مرزها قیمتش سقوط می‌کند. همین قضیه در مورد گاز و نفت و غیره هم صدق می‌کند. اما چون دولت در این زمینه انحصارگر است هر قیمتی خودش خواست بر روی محصولش می‌گذارد.
2- چه کسی گفته ارزش دلار در بازار 3000 تومان است؟ و اگر هست چرا تنها قیمت خدماتی که دولت می‌فروشد را به این قیمت حساب می‌کنند؟ چرا قیمت خدماتی که دولت می‌خرد و بسیار هم ارزان می‌خرد به این قیمت حساب نمی‌شود؟ چرا قیمت خرید خدمت کار کارگران و کارمندان به این قیمت حساب نمی‌شود؟
اگر بنزین در آمریکا و اروپا گران است، برای آن است که هزینه خرید چنین خدماتی گران‌تر است. (2935930) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۵:۳۲:۳۷
گل گفتی. (2936688) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۶:۲۲
اگر قرار باشه این پول یارانه بنزین به همه پرداخت بشه که فاجعه میشه شما حسابش رو بکن الان دولت بنزین رو 1300 میخره حالا از هزینه های جانبی بگذریم بخاد 300 تومن برای 100 لیتر هر ماه به 80 میلیون یارانه بنزین بدهد رقم بزرگی خواهد شد یعنی باید به هر نفر 30 هزار تومن ماهانه یارانه بنزین دهد قبلا این رقم 60 هزار تومن بود(بنزین 700 تومنی) وقتی نزین 400 تومن بود حدود 100 لیترش صد هزار تومن یارانه به هر نفر پرداخت می کرد(به هر کسی که ماشین داشت)
لذا پرداخت یارانه بنزین به هر نفر غیرممکنه و فقط کسانی که اتومبیل دارن میتونن برخوردار بشن. (2935946) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۰۸:۳۵:۴۴
این قیمت ها را کی به شما گفته؟ همونایی که بدون مدرک حرف میزنند؟
قیمت بنزینی که در ایران فروخته می‌شود با کرایه حمل و بدون ریخت و پاش اضافه زیر 1000 تومان در میاد
آیا ما باید هزینه ریخت و پاش ها و ضعف مدیریت ها را بپردازیم؟
فکر میکنید چرا واردات بنزین انحصاری هست و اجازه نمی دهند دیگران به این حوزه وارد شوند؟ (2938885) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۸:۱۸
دوست گرامی
نگران نباش چند برابر ان را در حمل و نقل با قيمت بالاتر پرداخت ميکني و يادت ميره (2935967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۷:۴۹:۵۷
دوست عزیز الان هم که آزاد شد سهم ما را ندادند پس در دعوای دیگران دخالت نکن مگر انکه تو از این 6000 میلیارد سهم داشتی (2936364) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۹:۲۴:۳۲
ماشین نداری تاکسی هم سوار نمیشی؟ حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنی؟ خوب قیمت اونا هم با توجه به سهمیشونه دیگه (2936408) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۳:۵۳:۱۰
نه والا این پول رو منم نگرفتم منم 18000 تومنم رو میخوام خودم مدیریت کنم باید به همه کارت سوخت بدن (2936608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۰:۴۹:۲۶
چون الان شما بجای اون 18000 تومن باید 40000 اضافه هزینه برای تاکسی و حمل و نقل کنی عزیز (2936442) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۵:۵۹:۵۳
تلاش دوستان اتومبیل دار برای اینه توجیه کنند که حذف 18 هزار تومن به ضرر اونایی میشه که اتومبیل ندارن در جای خودش بسیار جالبه
بنده اتومبیل ندارم روزها با مترو جابجا میشم یا اتوبوس
خیلی ها هم هستند همینگونه زندگی میکنند هر سال قیمت مترو و اتوبوس حدود 100 تومن افزایش پیدا میکنه من روزانه 200 تا تک تومن پول بیشتری نسبت به سال قبل باید پرداخت کنم که در ماه به 10 هزار تومن هم نمیرسه چه دلیلی داره شما که اتومبیل دارید مابه التفاوت بنزین 1400 تومنی و بنزین 400 تومنی را یارانه دریافت کنید و ااین فاصله 1000 تومنی را چه دلیلی داره دولت به شما 60 هزار تومن سهمیه بدهد؟
1-تک سرنشین اکثرا بیرون می ایید و ترافیک ایجاد میکنید
2-ترافیکی که ایجاد میکنید باعث کند شدن حرکت وسایل نقلیه عمومی و اتوبوسی میشه که من سوارش هستم
3-با ازدحامی که در جاده ها درست میکنید هر ساله 25 هزار کشته ایجاد میکنید تعداد شهدای جنگ 210 هزار نفر بود شما هر 8 سال اندازه یه جنگ تلفات ایجاد میکنید
4-هوا را الوده میکنید و مردم بیمار میشوند و از این طرف هم کلی تلفات ایجاد میکنید
5-الودگی صوتی ایجاد می کنید
6- برخی هاتون میایید بیرون ویراژ میدهید و دور دور میفرمایید(نگو من دور دور نمیکنم گفتم برخی ها)
از دید من بنزین باید بسیار گران بشود و دو برابر فوب باشد مابقی را هم به عنوان مالیات الودگی و ترافیکی که درست میکنید ازتون بگیرن. همه جای دنیا اتومبیل خونه پارکه و فقط سالی چند بار ازش استفاده میشه شما یه کشور رو مثال بزن خیابوناش از خیابونای ما عریض تر باشه
بسیار هم از بالا رفتن قیمت بنزین راضی هستم حتی بیش از این هم هزینه ایجاد کند حاضرم پرداخت کنم ولی ترافیک کم بشه و الودگی هم پایین بیاد که اینم با گران کردن قیمت بنزین و رسوندنش به بالای 2500 امکان پذیره (2936702) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۸:۰۵:۳۶
شما نمیخاد نگران اونایی باشی که اتومبیل ندارن این همه سال تک سرنشین اومدی و رفتی کسی سوار نکردی الان دیگه لازم نیست نگران بقیه باشی.
شما از جانب خودت صحبت کن اگه من ماشین ندارم بسیار هم راضی هستم از قیمتها به اندازه کافی الودگی و ترافیک شماها رو تحمل کردیم هر چی بنزین بره بالا باز کمه باید طوری بشه که طرف داره بنزین میزنه دستش از ترس بلرزه تا ماشین نیاره خیابون. (2936780) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۲:۳۶
دیگی که برای شما نجوشد ..... امیدوارم همه بیایند و اتوبوس سوار و مترو سوار شوند تا از بی اتومبیل تان شرمنده نباشید گو اینکه آن موقع دیگر جایی برای توبوس هم ندارید (2943569) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۴۳:۳۵
دوت عزیز اقتصاد ایران از سال 84 تا 90 رشد 6 درصدی داشت ولی در اواخر 90وسال 91 بعلت اوج تحریمها وبزرگتر از آن جو شدید روانی از طرف داخل وخارج اوضاع اقتصاد بهم ریخت (2935607) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۹:۴۳:۳۴
کی تحریم ها رو کاغذ پاره می خوند؟ (2935846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۰۹:۴۸:۵۶
احمدی نژاد (2938923) (alef-3)
 
حمومی
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۸:۳۳:۳۰
بر اساس کدام آمار اظهار نظر می کنی ؟ رشد اقتصاد 6 درصدی یعنی رونق کسب و کار ، ریشه کن شدن بیکاری و گسترده تر شدن سفره مردم . تمام آمارهایی که در دولت قبلی و دولت فعلی ارائه می شود بویژه آمارهای اقتصادی پایه علمی ندارند . والسلام (2936385) (alef-11)
 
کیا
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۹:۰۵:۱۹
دوست عزیز رشد 6 درصدی را مدیون افزایش قبمت نفت تا بیش از 120 دلار بودیم و اگرنه رشد کمتر از 0/6 درصد بود!! (2936403) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۰:۲۷
قیمت نفت سال ۸۴ چند بود و چقدر صادر می کردیم و سال ۹۲ چقدره !!!!!!!!!!!! (2935934) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۰:۴۲
مهم اینه که شیب اش ملایم بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2936232) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۱:۲۴
مهم اینه که همانطور که جناب نوبخت فرموده اند افزایش 40 درصدی قیمت بنزین بر روی گرانی سایر کالاها اثری نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2936234) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۴:۰۱
وقتی خودروهای داخلی به جای 5 درصد تا 14 درصد سوخت مصرف می کنند تقصیر مردم چیست که مصرف سوخت در جامعه زیاد است؟

چرا دولت زورش به 75 میلیون نفر می رسه ولی به دو شرکت خودروساز نمیرسه؟


چرا قیمت بنزین باید در 5 سال به فوب خلیج فارس برسه ولی قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخلی نباید به کیفیت و قیمت خلیج فارس برسه؟؟؟


اقای روحانی اینها سوالات اصلی مردمه نه جنجال افرینی هر روز بر سر اجتهاد نیروی انتظامی و کم سواد و بزدل و بی شناسنامه و ....


ما که از دولت های قبل حرکتی ندیدیدم شما چرا در خصوص این فساد حرکتی نمی کنید؟؟؟؟ (2936235) (alef-11)
 
کیا
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۲:۲۸:۰۲
واقعا این سوال مهمی هست. چرا فقط قیمت سوخت باید به فوب خلیج فارس برسد؟ چرا دستمزد ها، کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی، قیمت خودرو و ... نباید به فوب خلیج فارس برسد. فقط اون چیزی که به نفع دولت هست را اعلام می کنند و منت سر مردم می گذارند!!! (2936542) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۲:۴۷:۱۶
اینا رو سال 89 که اون 45 هزار تومن رو بهت میدادن چرا نمیپرسیدی؟ اون موقع خیلی خوشحال و خندان بودی چی شد؟
الان یادت اومد قانون بجز 45 تومن بندای دیگه ای هم داره؟ (2936920) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۳:۴۲:۴۸
با سلام . وقتی بنزین از 3 تومان به 6 تومان و .. تا 100 تومان افزایش یافت ، یارانه ای هم نمی دادند . واقعا فکر میکنید اگر یارانه نمی دادند بنزین الان 1000 تومان نبود؟؟؟؟؟ (2936951) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۱۹:۴۵:۱۹
تدبیر موفق دولت این بود که گرانی را از قبل اعلام نکرد و این باعث کنترل گرانی گردید.

ولی سنگی که دولت قبل به چاه انداخت این بود که به همه این یارانه از جمله یارانه بنزین را میداد و دولت روحانی باید روش غلط گذشته را با هزار بدبختی اصلاح کند و یارانه ثروتمندان را حذف کند.

روحانی از گران کردن بیشتر هم حمایتت می کنیم تا بلکه باعث کاهش آلودگی و ترافیک و افزایش کیفیت و کمیت سرویس های عمومی شود. (2938299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۲:۱۷
آنچه باعث شكوفايي اقتصاد كشور مي شود كنار گذاشتن تنبلي و كار و توليد است، با اميد و اعتماد به خارج و چشم داشت كمك هاي خارجي اتفاقي نمي افتد.

شما هم طبق این فرمایش تنبلی رو بذار کنار
چشم به دولت و خارج هم نداشته باش (2934860) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۱:۲۶
عزیزم تنبل کیه؟ ما که شب وروز کار می کنیم باز هم تنبلیم؟
تنیل آنهایی هستند که فقط حرف می زنند وده برابر ما پول می گیرند! تنبل آنهایی هستند که کتابهای به دردنخور می نویسند وبا رانت واجبار کتابهایشان را تاچندین جل می فروشند وسودکلان به دست می آورند!نمی خواهم آنهای دیگه را بگویم چون انتشار نمی دهند!عزیزم تنبل آنها هستند هرچند که از نظر خودشان زرنگ هستند (2935537) (alef-11)
 
تولید کننده بیکار
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۲:۴۷:۰۰
آخه رو چه حسابی این حرفها رو میزنی؟؟؟؟؟؟
بین همکاران و تو خیابان جمهوری به من میگفتند :تراکتور!! بعضی از رفقا میگفتند اگر 4 5سال دیگه اینجوری کار کنی میمیری!!
الان نشستم تو خونه و یکم گرو 2امه و همه اینها هم بخاطر سیاستهای غلط و 2زاری دولت دهمه , نه کسی پولمو خورد و نه چک الکی دادم و نه کار اشتباه کردم و نه بی مبالاتی . بفاصله 3 ماه مواد اولیه2ونیم برابر گران شد و الباقیش!
با شعار مگه کاری درست میشه؟؟
چین با اونهمه گنده بودنش چشم به خارج نداشته باشه باید سرشو بزاره زمین و بمیره. (2936072) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۴:۲۰
اتفاقا اونایی که کار واقعی میکنند تو تنگنای معیشتی بیشتری هستند (2936207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۵:۰۶
مشکل بنزین نیست بلکه تعداد زیاد اتوموبیلهای بی کیفیت ساخت کشور است که بنزین را می بلعند. افراد زیادی روستاهای خود را ترک کرده و یا زمین های خود را برای ویلا سازی فروخته و با تهیه یک پراید حتی دست دوم در خیابانهای شهرهای بزرگ بخصوص تهران آقایی کرده و بدون مشقت کار کشاورزی درآمد سهل برای خود فراهم کرده اند.
اشتباه دولت در این است که قیمت بنزین را بالا برد. در حالیکه باید تعداد اتوموبیلها را کاهش داده و قیمت آن را چندین برابر می کرد. با اینکار هم از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کرد، هم کشاورزی را رونق می داد و هم از ترافیک و آلودگی هوا و مصرف بی رویه بنزین جلو گیری می کرد. (2934866) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۳:۴۵
مدتی در خارج از کشور در دانمارک سکونت داشتم مردم بندرت از خودروی شخصی استفاده می کردند البته دولتشان هم به قدر کافی اتوبوس و مترو در اختیارشان گذاشته بود هر مسیری که می خواستی بروی از جی پی اس استفاده میکردی بهت میگفت پیاده با اتوبوس و یا مترو و یا دوچرخه چقدر راه هست استفاده از دوچرخه واقعا فراگیر بود و برای خودشان مسیر مشخص داشتند زن و مرد و پیر و جوان همه دوچرخه داشتند که یک سبد مخصوص حمل بار و یا گاهی جای نشستن کودک هم داشت تاکسی برای خودش تو خیابان نمی چرخید مسافر پیدا کند که هم ترافیک زیاد شود هم آلودگی هر مکانی و خیابانی ایستگاه داشتند و خودروهایشان هم مدل بالا بودند یا باید میرفتی ایستگاهشان و یا با تلفن و تماس از نزدیکترین ایستگاه برایت در کمترین زمان تاکسی میفرستادند. خود ببیند هم یک روش چقدر در مصرف بنزین صرفه جویی دارد بقیه موارد هم بماند وقتی رهبری می گویند الگوی اقتصاد مقاومتی بنظرم یعنی این عده ای به اشتباه فکر میکنند اقتصاد مقاومتی یعنی گران کردن کالا و خدمات و یا اینکه هر کالای بی کیفیت داخلی که تولید شد مثل خودرو بخریم و اعتراض هم نکنیم!!!!!!!!!!! (2934888) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۹:۱۰
کشور دانمارک را با ایران مقایسه نکن اخوی به چند دلیل : آنها کشوری خوش آب و هوا و بدون دغدغه برای فردا هستند که مسئولینشان به حرف هایی که می زنند عمل می کنند برای مثال نمایندگان مجلس آنجا با دوچرخه رفت و آمد می کنند ، زیر ساخت های حمل و نقل عمومی آنها مشکلات کشور ما را ندارد ، جمعیتشان کم است ، بیکار کم دارند ، شغل با درآمد کافی دارند و تامین هستند و دولتشان به معنی واقعی برایشان کار می کنند (2943577) (alef-13)
 
کارمند سابق
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۸:۳۹
من یکی از اون افرادی هستم که متاهلم و یک ماهه بیکار شدم یک شرکت تولیدی کار میکردم اونقدر از مزایا و حقوقم بریدن که مجبور شدم بیام بیرون
یه ماه دنبال کارم پسندازم داره تموم میشه هر جا میرم دنبال معرف میگردن انگار خودمو نمیبینن حالا گگناه من چیه که شرکت تولیدی قبلی که با هزار دوز و کلک و تقلب تولید مواد شوینده و بهداشتی رو داشت اما باز بخاطر وضع بد اقتصاد نمیتونست حقوق من و امثال منو بده اینجا مقصر کیه ؟ (2934923) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۰:۱۷
براي اينكه به اين روز نيافتيم ، بايد همان روزگار فكرش را مي كرديم ،
استقلال بانك مركزي ، ملي كردن دوباره صنعت نفت ، اجبار بانك ها به شفاف كردن محل سرمايه گذاري ها ، جلوگيري از واردات كالاهاي مصرفي ، همزمان با جلوگيري از توليد خودروي بي كيفيت داخلي (مي شود لوازرم خانگي را در داخل توليد كرد و اتومبيل را وارد كرد ، برعكس رويه موجود)

اينهاست كه ما را از وضعيت فعلي نجات مي دهد (2934927) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۳:۳۹
حالا ببينيد چه بلايي سرتوليد يهاي كوچك امده هزينه توليد سرسام اور شده ما كه تموم شديم (2934936) (alef-3)
 
اشکان احمدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۶:۴۵
دوستان دقت کنند که گول جو سازی های تندرو ها را نخورند.
این بنزین با لیتری 300 تومان افزایش و با توجه به سهمیه 30 لیتری در ماه 9 هزار تومان به ازای هر ماشین به اقتصاد خانواده ها فشار خواهد آورد.
بنده اتفاقا مخالف بنزین ارزان هستم. شما تصور کنید بقالی هم میخوان برن بعضی ها با ماشین میرن!! معنی نداره ماده ای به این با ارزشی حیف و میل شود.
اگرچه کیفیت خودرو ها و وضعیت آلودگی هوا و ... هم مطرح است.
خلاصه فرافکنی در مورد افزایش قیمت بنزین هم حدی دارد. (2934945) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۸:۰۹:۰۱
اخه مشکل از اینجا است که طرف الان 40 ساله بنزین رایگان میزده زورش میگیره پول بنزین بده
همین بنزین ارزون ترافیک و الودگی هوا درست کرده اگر مثل ترکیه لیتری 8000 تومن بشه اون وقت همه چی درست میشه
الان میخای بگی ترکیه بنزین لیتری 8000 نیست؟ تو بگو لیتری 4000
نه؟ بگو لیتری 3000 (2936783) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۹:۱۰
داریم از نیازهایمان می‌گذریم... حتی نیازهای اساسی... (2934953) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۵:۳۸:۱۱
بنام خدا- اینجانب کارمند ... این هفته از فهرست بیمه تکمیلی خانواده ام را خارج کردم... توکل برخدا... خرج روزمره کفاف آینده نگری را نمی دهد... (2935336) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۸:۱۳
این بیمه تکمیلی هم آش دهن سوز برای ما نمی شود
فقط جیب صاحبان این حساب راپر می کند (2935637) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۹:۵۲
ما که کلا بیمه رو بی خیال شدیم (2935657) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۸:۱۰
مهدی جان ,با 24سال بیمه تامین اجتماعی الان 6ساله که ازش خارج شدم چون دیگه نمیشد,ترجیح دادم پولش را صرف خانواده کنم. کامنتها هم دیگه از بین میره چون میخوام اینترنت را هم قطع کنم,بعد میگند چرا آمار خودکشی بالاست. (2935949) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۰:۰۴
معاون محترم اقتصادی بانک مرکزی محاسبه کرده اند که تاثیر افزایش نرخ بنزین بر تورم 2درصد است یا ایشان درست میفرمایند یا بقیه!!!!! (2934987) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۴:۴۴:۵۰
بله چون پارسال هم همین اقدام را دولت انجام داد در عمل دیدیم تورم کم شده
مثال عدم تغییر قیمت سکه و ارز در این یکهفته
کاهش گوشت مرغ و گوسفند در این یک هفته
تازه بنزین گران نشده سهمیه آن حذف شده
در آخر تمام اقتصادانان کاهشض تورم را قبول دارند (2935185) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۴:۵۱:۴۵
درست میگه. چون بنزین آزاد که تغییر نکرده و تنها 60 لیتر سهمیه تغییر قیمت داشته. (2935206) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۲:۴۹
شما تحمل کن چند روز دیگه یارانه ها هم حذف میشه (2935663) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۹:۴۴
اینها در افزایش قیمت بنزین بلندمدت را در نظر می‌گیرند ولی در محاسبه تورم ناشی از آن تنها به یک ماه آینده یا نهایت شش ماه آینده نگاه می‌کنند. در صورتی که تورم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در یک تا دو سال آینده ظاهر می‌شود. (2935933) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۵:۵۳
با توجه به نتایج گفته های مسئولین کشور ( به عنوان نمونه آقای نوبخت: در سال 94 افزایش بهای انرژی نخواهیم داشت.) خودت چی فکر میکنی؟ (2935944) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۳:۰۸
(الف لطفا این نظر رو به جای نظر قبلی منتشر کنید)

یک حساب سر انگشتی بهتون میدم. اگه حوصله کنید به نتیجه جالبی می رسید. من دبیرم. پنج سال قبل برای رسیدن به محل کارم 200 تومان بابت کرایه دو تا تاکسی و 300 تومان بابت کرایه اتوبوس می دادم و همین مقدار هم برای برگشت هزینه می کردم. مجموعا می شد 1000 تومان رفت و برگشت. اون زمون 450 هزار تومان فیش حقوقیم بود. 16 روز می رفتم سر کار که می شد ماهی 16000 تومان. یعنی حقوق دریافتیم 28 برابر هزینه رفت و آمدم بود.

الان بعد از 5 سال برای رفت 1000 تومان می دم به دو تا تاکسی (5 برابر 5 سال پیش) و 2500 تومان بابت کرایه اتوبوس (بیش از 8 برابر 5 سال پیش) و الان حقوق دریافتیم یک میلیون و صد هزار تومانه. می شه روزی 7000 تومان اما چون امسال به مدارس دورتری برای تدریس میرم روزی تا 12000 هم می پردازم. بذاری با همون 7000 تومان حساب کنیم تا با 5 س سال پیش مقایسه درستی کرده باشیم. به احتساب روزی 7000 تومان در واقع حدود 110000 هزینه رفت و برگشتم می شه. یعنی الان حقوقم تنها 10 برابر هزینه رفت و امدم هست. (البته در واقع فقط 7 برابر بیشتره).

این قضیه هر سال و هر سال تکرار می شه به طوری که ممکنه در چند سال آینده کل حقوق دریافتیم صرف هزینه رفت و آمد بشه و نه تنها پولی برام نمونه بلکه ببینم اگه برم سر کار باید یک پولی هم از جیبم بدم به تاکسی و اتوبوس و تصمیم بگیرم خونه بمونم!

آفرین بر دولت تدبیر و امید و همه دولت های قبلی با این برنامه ریزیشون. (2935044) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۷:۰۵:۴۶
لطفا در محاسباتت پول یارانه دریافنی ات را هم حساب کن (2936744) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۷:۰۹:۵۱
دوست عزیز شما باید محل کارت را به محل زندگی نزدیک کنی (2936746) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۳:۴۲
راحتترین راه مدیریت، افزایش قیمته که متاسفانه مدیران ما هم دنبال راحتترین کارها هستند . کاش به جای افزایش قیمت بنزین در زمان کاهش قیمت نفت از یارانه ی هر نفر مثلا پنج هزار تومان یا ده هزار تومان کم می شد و در عرض مثلا 4 سال این یارانه که حیف و میل منابع ملی است، قطع می شد. (2935095) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۵:۴۸
با همین قیمت های بهویی اب معدنی گران تر از بنزین است. که چند هزار متر از زیر زمین بیرون می کشند تصفیه میکنند در باک مشتری محترم می ریزند. تازه تجدید ناپذیر هم هست. بر خلاف اب . (2935101) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۵:۰۸:۰۴
برادر گرامی !گران بودن آب معدنی به خاطر بطری آن است که از مواد پلاستیکی و از مشتقات نفتی است. نه آب آن. می توانید از مغازه های پلاستیک فروشی بپرسید یک بطری پلاستیکی خالی چه قیمتی دارد. (2935247) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۹:۵۷
با کلیت فرمایش شما موافقم ولی نباید از دروغ استفاده کرد. هر بطری آب معدنی یک و نیم لیتر است. یک و نیم لیتر بنزین هم می شود هزار و پانصد تومان. من که تا به حال آب معدنی هزار و پانصد تومانی ندیده ام چه برسد به گران تر از این. پس بنزین از آب معدنی ارزان تر نیست! (2935658) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۰:۰۲
این هم از آن مثال‌های تلویزیونی است. بالاتر بودن قیمت آب بسته‌بندی دلایل دیگری دارد و این دو مبحث کاملا بی‌ربط‌اند. در ایران آبی که از چاه استخراج می‌شود در حد مجانی است، شما کافی است یک زمین کشاورزی داشته باشی یک چاه عمیق حفر کنی و صدها هزار لیتر آب برداشت کنی و کسی با شما کاری ندارد! (2935954) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۲:۱۵
با این شرایط یا دولت به بنزین یارانه میده یا نمیده اگه نمیده که منتی نیست اگر هم میده باز دوستانی که بیشتر مصرف میکنن بیشتر از یارانه استفده میکنن!!!!
عجب دور باطلی!!!!!!!!!!!!! (2935299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۵:۳۶:۴۴
ایران برای همین سوخت ارزان است که هفتمین الودکننده هوای جهان و برای گازهای گلخانه ای کربن دار از مصرف بنزین ارزان است. که گرم شدن هوا کم بارانی و کم ابی را بدنبال دارد. (2935334) (alef-3)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۵:۴۸
دورت بگردم چرا مفت میگی ؟؟
خودرو ملی ما چند برابر استاندارد مصرف داره ؟
وضعیت ناوگان عمومی ما در قیاس با دیگر کشورها چگونه است ؟
کیفیت بنزین ما چطوره ؟؟ نسبت درآمد ماهیانه در قیاس با قیمتها چی ؟؟
الف هم زهره چشم بهش دادن دیگه منتشر نمیکنه . (2935457) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۴:۱۱
دوست من علت هوای الوده 1- بنزین با اکتان پایین 2- خودروهای بی کیفیت و پرسوز داخلی است 3- قطع بی رویه درختان (2935541) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۹:۴۷
یعنی به نظر شما بنزین گران شود مصرفش پایین میاید؟! مصرف بنزین با گران شدن در این چند سال کم شد؟ بنزین چیزی نیست که با گرانی مصرفش کم شود. مثل نان شما نان گران شود نمیخوری؟ (2935573) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۸:۳۵
بله طبق تئوری های اقتصادی بالا رفتن قیمت کالا باعث کاهش تقاضا میشه
حالا اگر که قیمت یک کالا متناسب با تورم بالا برود نگار قیمتش نسبت به اجناس دیگه ثابت مونده اما اگر یک مرتبه زیاد بشود اون موقع اثر خودش رو نشون میده اگر قیمت بنزین به لیتری 2000 برسه و مالیات الودگی و... هم روش بگیرن به 3000 برسوننش خودتون خواهید دید کم کم دوستان به فکر میفتن از ماشینهای عمومی و مترو استفاده کنند. قیمت 1000 برای بنزین زیاد نیست.
دولت باید بنزین را بالا ببرد و درامدش را صرف توسعه حمل نقل عمومی و رایگان کردن انها نماید. (2935653) (alef-11)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۱:۱۸
واقعا حرفتو قبول دارم، اخه مگر نان گران شد کیفیتش درست شد که حالا با گرون شدن بنزین کیفیتش بخواد درست بشه (2935662) (alef-3)
 
هاشمیان
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۱:۰۷:۱۷
باسلام
درصورتیکه توجه می‌فرمودید میزان مصرف بنزین طی چندسال گذشته علی‌رغم افزایش اتومبیل و چندبرابرشدن سفرها و جمعیت کشور ثابت بوده و بدین ترتیب ذخایر مملکت تا حدودی ( حدود 60 میلیون لیتر در روز) حفظ شده است. (2936453) (alef-11)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۱:۴۸
زدن شیپور از سر گشادش درست نیست. آلودگی هوا نه از بنزین ارزان؟! بلکه از خودروهای غیر استاندارد دودزای داخلیست که بیشتر از دو برابر خودروهای استاندارد خارجی سوخت مصرف میکنند. (2935734) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۳:۰۱
نسبت قیمت سوخت در ایران به متوسط درآمد مردم جزء بالاترین‌ها در دنیا است. در این زمینه قیمت‌های نسبی (نسبت سهم کالا در سبد خرید مردم) مهم است نه قیمت‌های مطلق. (2935940) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۱۰:۰۱:۵۱
شش کشور دیگر الودگی انها برای تولید انبوه . ایران اما برای مصرف انبوه ! (2937301) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۵:۵۵:۰۴
من ان چیزا رو نمیدونم
پدر من یک کارگر ساده است که از هیچگونه امکانات رفاهی دولتی(البته اگه از اینکه این چیزها حقوق اولیه ما هست بگذریم) مثل سهام عدالت،بیمه،حقوق بازنشستگی و ... برخوردار نیست.و الان حدود 10 سالی است که با بهم ریختن اوضاع اقتصادی وضعیت در آمد مناسبی نداره، یعنی به معنای واقعی کلمه صورت خودش رو با سیلی سرخ نگه داشته،اینو هم بگم که این تنها وضع پدر من نیست بلکه وضع تمام کسانیه که از لحاظ اقتصادی تو یه سطحیم،حالا شما برید سر هر چی که دوست دارید دعوا کنید.من معنی هیچ کدوم (با اغراق)از شاخص های اقتصادی که دولتمردا میگن و نمودارها و آمارهایی که نشون میدن رو نمیدونم.من فقط صورت سرخ پدرم و ... رو میبینم.من هیچکدوم از این آمارایی که میدین رو یادم نمیمونه فقط حس کینه ای که بخاطر صورت سرخ پدرم تو دلم تشکیل میشه رو بخاطر خواهم داشت تا...
والسلام علی من التبع الهدی... (2935379) (alef-11)
 
nima
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۹:۴۴
مشکل اینه که ما همیشه با یک سری دلایل میخواهیم خلاف جهت آب حرکت کنیم قیمت بزین باید گرانتر باشد شود و ماشین ارزان تر!!!!! نه این که بنزین گرون بشه و ماشین هم گرون تر یا بیکیفیت تر!!!

قابل توجه دوستانی که آلزایمر گرفته اند :
بنزین سال 84 هر لیتر 80 تومن بود و تا سال 92 به 700 تومن رسید!
در اون زمان هم که بنزین قیمتش به شدت بالا رفت به چندین پمپ بنزین و مغازه و ...
نیز آسیب وارد شد! (2935467) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۴:۴۲
اصولا بيان حساب كنيم ببينيم مسولان راست مي كويند پول پرداخت يارانه را ندارند فقط قيمت بنزين را حساب كنيد قرار بود افزايش حامل هاي انرژي براي هدفمندي يارانه ها مورد استفاده قرار گيرد شما حساب كنيد بنزين صد تومان شده هزار تومان وساير موارد را هم در نظر بگيريد افزايش برق گار اب گا زوييل پول يارانه هايي كه از قبل از هدف مندي پرداخت ميشدواقعا حالا به ببيند اين افزايش قيمت كجا ويارانهاي كه پرداخت مي شود كجا (2935497) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۶:۰۶
سلام
منم کارمند
در تکاپو برای حذف بیمه تکمیلی جهت گذران روزمرگی
بنزین هزار تومنی برا دوستان دولتی چیزی نیس برا ما دیگه به قول دوستمون (تموم) (2935500) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۰:۵۸
دولتی که حق سرکشی و خبر یافتن از حسابهای مردم را نداره توان دریافت مالیات عادلانه را نداره در چنین شرایطی افزایش مالیات یعنی له شدن قضر حقوق بگیر و بس. (2935555) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۸:۵۹
50 ساله دارید بنزین مفتی میزنید توی باک ماشین و هم ترافیک درست می کنید هم الودگی هوا هم الودگی صوتی بهتره که دست از این همه غر زدن بردارید و پول بنزین واقعی رو به همراه مالیات کثیف کردن هوا و اشغال کردن خیابان بپردازید قیمت واقعی بنزینی که باید همراه مالیات بپردازید کم کمش لیتری 3000 تومنه(مالیات کثیف کردن هوا و مریض کردن مردم رو در نظر نگرفتم وگرنه بالای 4000 باید باشه) از سال 1347 این بازی رو شروع کردن که بنزین و فراورده های نفتی ثابت باشه و...و نتیجش هم شده این هوای الوده و ترافیک .و..
بنزین گران باید بشود طبق قانون و مالیات چربی هم باید روش بگیرن که ماشینت رو برنداری بیاری خیابون و جلوی تردد حمل و نقل عمومی رو بگیری حمل ونقل عمومی هم تندتر و سریعتر و کاراتر میشه
این همه هم اینجا چونه نزنید قانون هدفمندی شوخی نداره امسال هم سال اخرشه قیمتها همه باید بره بالا به این رئیس جمهور و اون رئیس جمهور هم ربطی نداره با چونه زدن و مظلوم نمایی که وای کمرمون شکست هم قانون کنار گذاشته نمیشه
نمیدونم از این صحبتها که شما مرفهین و بی درد و یا نمیدونی چه گرونی ایجاد میکنه هم زیاد کردین دیگه تمومش کنید.
خارج کشور طرف دو بار در سال ماشینش رو بیرون میاره اینجا کلا ویراژ دادن و ماشین به رخ کشیدن شده فرهنگ
از دولت هم میخام زودتر قانون هدفمندی رو به فاز اخر برسونه و مالیات و تعرفه و...برای کسانی که میخان ماشین بیرون بیارن طبق سخت ترین استاندارهای جهانی وضع بشه و در این مورد هیچ گونه انعطافی صورت نگیره.
یه زمان بود من نگاه میکردم توی خوابگاه میدیدم پر از نون خشک میشه الان دیگه نون خشک من نمیبینم اگر هم دیده بشه نشون دهنده اینه که نون هنوز به قیمت واقعیش نرسیده
دانشجو هم نیستم الان دنبال مغالطه حمله به شخص نباش بی فایدس (2935638) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۹:۲۹:۳۷
اقای توکلی
من قبلا هم کامنت گذاشتم که قانون خوب بود ولی خوب اجرا نشد.
دلیل ان قرار نبود از جیب دولت چیزی پرداخت بشه مابه التفاوت افزایش در صندوفی ریخته و انرا به سه دسته بدهند .
ولی کی بد اجرا کرد و کی در این مورد سکوت کرد هر دو در مقابل خدا جوابگو
انشا...... (2935816) (alef-11)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۴:۱۰
مردم اگر به اون فهم لازم برسند، خودشون باید یارانه نگیرند، یارانه برای بی‌بضاعت‌هاست نه طبقۀ متوسط. من خیلی تعجب می‌کنم وقتی برخی «ثبت‌نام مجدد یارانه‌ها» رو جناحی تفسیر می‌کنند. (2935924) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۱:۰۹
شما اگر به قانون هدفمندی مراجعه کنید واضح گفته سال پنجم اجرا باید قیمت به 90 درصئ فوب برسه
شایسته است وقتی پنج ساله ماهی 45 هزار تومان دریافت میکنید یه نیم نگاهی هم به قانونش بندازید (2935937) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۳:۵۳
به نظر من این 18000 تومن یارانه بنزین در ماه نمیتونه تاثیر خاصی رو اقتصاد خانواده بذاره تازه خیلیا هم ماشین ندارن، ولی جمع این پول میتونه قابل توجه باشه حالا اگه دولت در جهت تولید مصرفش کنه شاید مشکل گشای چند جوان بیکار باشه. (2935941) (alef-11)
 
تدبیر
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۲:۲۳:۰۹
بالاخره دولت تدبیرو امید هست دیگه (2936049) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۳:۴۵:۴۰
آيا با اين روش آزاد سازي صرفه جويي محقق مي شود؟ اين كار باعث شده كه هر كسي كه بنزين ذخيره كرده براي مواقع لزوم و مسافرت استفاده كنه يكه مي خوره دولت با اين روش مصرف را افزايش مي دهد . چرا كار كارشناسي نشده از دولت مردان رخ ميدهد ؟ ! (2936147) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۱:۴۱:۲۷
یک نوشابه کولا که همش اب است با کمی شکر و چاشنی دیگر یک سوم لیتر ان در بطری شیشه ای هزار تومان است . میشه فهمید دنیا بنزین ارزانتر از کولاهاست که انها به ما میفروشند. (2936482) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۶:۰۲:۳۷
شما چرا تولید نمیکنی؟ ظاهرا سود خوبی داره دست به کار شو برا تولیدش اب و شکر میفروشی خیلی هم عالیه همش سوده (2936704) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۱۵:۱۰:۰۹
حرف متلک گونه نمی تواند واقعیت گرانی دو سه برابر نوشابه ابکی به بنزین در ایران را مخدوش نماید. (2937918) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۷:۱۶:۴۳
دستمزدی دلار حساب کنن کالا رو دلار شهروند را درجه گذاری نکنند بین کارمند تفاوت نگذارند بعضی از چند جا میخورند بازنشسته ها را داخل آدم حساب کنند (2936750) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۹:۲۱:۳۵
غر زدن بی فایده است بنزین باید طبق قانون به قیمت بین المللی برسد و طبق تئوری های اقتصادی دستمزد هم اتوماتیک وار در بلند مدت بالا خواهد رفت داد بیداد الکی نکنید جوری حرف نزنید که انگار اون قانونی که 45000 تومن ماهانه از 5 سال پیش میریخت توی حسابتون رو نخوندین حتما خوندینش
اگر هم نخوندین یه جستجو کنید دقیق بخونید که دیگه غافلگیر نشید برای یه خانواده 5 نفره دولت سالانه حدود 3 میلیون و در این 5 سال حدود 15 میلیون بهتون پرداخته
بهتره خودتون رو با شرایط جدید وفق دهید دوران مصرف انرژی مفت به سر رسید و دوران جدیدی اغاز شد (2936832) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۰:۱۷:۴۱
فقط و فــــــــــــــــــــــقط بنزین لیتری 3500 تومنی باعث کاهش الودگی هوا و کاهش ترافیک خواهد شد پیش بسوی زندگی بهتر خدا کنه تا حد ممکن بالا برود و شهرمان از الودگی رهایی یاید.
دولت محترم هم توجه داشته باشه این غر زدنا کار روزمره اینها است توجه نکن و بنزین رو به قیمت جهانی برسون ما هم حمایت میکنیم بسیار هم حرکت عالی است.این جماعت ماهی یه میلیون هم بریزی حسابشون باز فایده نداره و غر زدنشون رو دارند.
خسته نباشید میگم به دولت ضمنا یهویی اعلام کردن خیلی عالی بود جلوی خیلی سوء استفاده ها و صف ها و مهمتر از همه بهانه های گرون کردن اجناس رو گرفت دیکه وقت نداشتن یه ماه بشینن مطلب بنویسن و تحلیل کنن بسیار حرکت عالی بود خواهشا از این به بعد اصلا اعلام نشه تا خود فرد توی پمپ بنزین قیمت رو مشاهده کنه
منتظر فاز نهایی و قیمت واقعی بنزین هستیم خواهشا مالیات الوده کردن هوا و تردد بی جا هم دریافت بشه بنزین 1400 تومنی هم بی فایده است قیمت باید خیلی بالاتر برود تا فرهنگ استفاده از وسیله عمومی ایجاد بشود هر چه بالاتر الودگی کمتر و سرعت حرکت در خیابون بیشتر خواهد بود.
خرید اتوبوس بیشتر و توسعه مترو با پول مالیات بنزین هم فراموش نشود. به روستاها هم نگاه ویژه داشته باشید حمل و نقل عمومی روستاها رو با پول مالیات بنزینی که از این شهرنشین ها میگیرید رایگان کنید
لیتری 3500
2000 قیمت واقعی خودش
1500 هم مالیات و عوارض باشه و صرف توسعه حمل و نقل و کمک به بیمارانی باشه که از الودگی هوا یا تصادفات صدمه دیدن

ارزومند موفقیت دولتیم (2936865) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۲:۲۱:۳۲
یارانه پول همه است فقیر و غنی ندارد حالا خوب شد بنزین 80 تومانی سال 86 به 1000 تومان رسید باز هم ادعا می شود که یارانه میدهیم کی این بساط یارانه مرحله اول و دوم و سوم را بر می دارید حالا برای کسی که ماشین ندارد ایا بنزین 80 تومانی و 1000 تومانی فرق کرد کمی فکر کنید به فرموده رسول اکرم لحظه ایی فکر بهتر از 70 سال عبادت است (2936908) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۱۱:۲۸:۱۳
کار اتومبیل دارها و کسانی که برا خرید نوشابه هم با ماشین تا سرکوچه میرفتند تماتم است.از این به بعد باید به پاهای مبارک زحمت داده سوار اتوبوس یا مترو شوید.قیمت واقعی بنزین هم سه چهار برابر اینا است اون روز برسه دیگه اتومبیلت بیشتر شبیه یک تکه اهن به نظرت خواهد رسید.
نفت 100 دلاری =بنزین 3000 تومنی (2937444) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۱۶:۳۸:۰۵
سرصدای بیمورد نکنید این 45 هزار تومن باید قطع بشه بنزین همو باید للیتری 2500 تا 4000 باشه این همه مشکل با اوردن ماشین به خیابون درست کردین کافیه (2939760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۴:۵۰
شیب ملایم (2941386) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۵:۱۳
الان تورم حدود 70 درصد است ولی دو.لت آنرا 15 درصد اعلام میکند (2941388) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.