۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 8008
آخرین اخبار از سهمیه بندی بنزین با کارت هوشمند سوخت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۳
زمینه های فنی و اجرایی سهمیه بندی بنزین با کارت هوشمند سوخت در اغلب جایگاه های کشور آماده شده و دولت آماده است از اول خردادماه بنزین را با کارت هوشمند سوخت عرضه کند.

به گزارش "الف"، مهندس نعمت زاده، معاون اول وزیر نفت عصر امروز در کمیسیون بودجه مجلس گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت آماده سازی جایگاه ها برای عرضه سهمیه بندی بنزین عرضه کرد.

بر اساس این گزارش، از 8 میلیون و 35 هزار خودروی شماره گذاری شده تا آخر سال 1386، تا اول اردیبهشت ماه مالکان 4 میلیون و 65 هزار خودرو و از 7 میلیون موتور سیکلت، مالکان 750 هزار دستگاه موتور، کارت هوشمند سوخت کارت خود را تحویل گرفته اند.

با وجودیکه هنوز عده زیادی از مالکان موتورسیکلت ها کارت هوشمند خود را نگرفته اند، اما کارت هوشمند برای همه خودروها و موتورها صادر شده و توزیع آن ها با سرعت فزاینده ای تا 20 روز دیگر به پایان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، از 2300 جایگاه و 13557 تلمبه عرضه بنزین در سراسر کشور، 11143 تلمبه نوسازی شده و نوسازی بقیه تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

روی هر تلمبه، رایانه ای جهت خواندن اطلاعات خودرو و ثبت میزان سوخت تحویلی نصب شده است. این رایانه می تواند اطلاعات کارت های وارد شده را تا یک ماه حفظ کند تا در صورت قطع احتمالی با سرور جایگاه و سرور کشوری سامانه توزیع هوشمند سوخت، اختلالی در عرضه بنزین پیش نیاید.

وزارت نفت با همکاری نیروی انتظامی و وزارت ارتباطات برای مقابله با شرایط اضطراری از جمله خراب یا گم شدن کارت مالکان خودروها تمهیدات لازم را پیش بینی کرده اند. بطوریکه 600 دفتر خدمات پستی در سراسر کشور از هفته های آینده آماده صدور کارت المثنی یا اصلاح کارت های معیوب خواهند بود. همچنین به هر جایگاه تعدادی کارت اضطراری برای شرایط خاص تحویل داده شده تا در صورت خرابی موقت سیستم، کار عرضه سوخت مختل نشود.

پیمانکار این سیستم یک شرکت ایرانی است و شرکت های مشاور چینی و انگلیسی از طرف وزارت نفت بر اجرای پروژه نظارت می کنند. ناظر کل بخش های IT پروژه نیر موسسه ای وابسته به دانشگاه صنعتی شریف است.
براساس قانون بودجه سال 86، دولت موظف است بنزین را با سهمیه بندی به مالکان خودرو توزیع کند.

این پروژه، بزرگترین پروژه فناوری اطلاعات در مقیاس سراسری است و اجرای آن علاوه بر افزایش ظرفیت IT کشور، به نیروی انتظامی برای شناسایی خودرو ها و موتورسیکلت های سرقتی و نیز غربال شدن اطلاعات ناجا از کل خودروهای در حال حرکت کشور کمک خواهد کرد.دولت موظف بود تا پایان فروردین میزان سهمیه هر خودرو را تعیین و اعلام کند. مرتبط:  سهمیه بندی غیر رسمی بنزین در شهرهای مرزی  
Share/Save/Bookmark
 


زاهدي
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۰۸:۰۵:۲۷
مثل همه كارهاي ديگه دقيقه نودي و فشار زمان روي مردم.يادتون مي ياد چند سال پيش شب عيد مردم شب تا صبح برا تعويض پلاك تو صف رفتند . بعد هم هيچ. (23238)
 
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۱۲:۰۸:۰۹
1) به علت فقدان حمل و نقل عمومي مناسب درصد زيادي از مردم از اتوموبيل شخصي استفاده ميكنند
2)اكثر اتوموبيلهاي شخصي به دلايل عديده(فرسودگي، ترافيك، غير استاندارد بودن و ... بيش از حد استادارد بنزين مصرف ميكنند
3)سهم تهران از بنزين مصرفي روزانه كشور 22 ميليون ليتر است كه اگر خوشبينانه تنها هفت و نيم ميليون مصرف را پرت مصرف به خاطر ترافيك و استفاده اجباري مردم از اتوموبيل شخصي به خاطر فقدان حمل و نقل عمومي بدانيم، با احتساب 500 تومان قيمت تمام شده بنزين براي هر ليتر، سالانه نزديك به 1400 ميليارد تومان از ثروت عمومي كشور فقط از اگزوز اتوموبيلهاي تهرانيهاي عزيز دود ميشود
4) سرمايه اوليه تاسيس بانك پاسارگاد 350 ميليارد تومان بود (بيشترين ميزان آورده بانكهاي خصوصي كشور) يعني به ازاي هر سال 4 بانك
5) متروي تهران روزانه يك ميليون مسافر را جابجا ميكند
6) خسارات كوتاه مدت و بلند مدت ناشي از آلودگي هوا چندين برابر ارقام محاسبه شده بالا ميباشد
7) بودجه هاي تصويبي مترو به سختي تخصيص مييابد و ميلياردها براي پروژه سهميه بندي بنزين هزينه ميشود
سوال فلسفي: آيا مسئولان و تصميم گيرندگان با ماشين حساب و طرز كار آن آشنايي دارند؟!
سوال تخيلي : آيا تا سه ماه ديگر كارت هوشمند بخش اعظمي از نيازمنديهاي همشهري را اشغال ميكند ؟
نتيجه گيري: نتيجه گيري با خوانندگان (23261)
 
بسيجي سابق
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۸:۳۴
شايد ما تنها كشوري باشيم كه شيپور را از سر گشاد ان مي زنيم
ايا كشورهاي ديگري كه خود نفت و پالايشگاه ندارند اينجور مردم خود را به عذاب مي اندازند. بابا حقوق ها را درست كن انوقت قيمت بنزين را بسپار به عرضه و تقاضا .
الان در تركيه همه بنزين 1800 توماني مي زنند و رقابت بين شركت هاي مختلف هم در كشيدن مصرف كنندگان به طرف خود هست. و اقتصاد و صنعت هم مثل ساعت كار ميكند و تورم هم شده اس حدود 8 درصد و در امد سرانه تركها هم از 2600 دلار در سال به حدود6000 دلار رسيد ه است . در حالي كه ما ل ايران در همان حد 1500 دلار مانده و نيم نگاهي هم به رقمهاي پائين دارد. (23271)
 
يعقوب
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۶:۵۱
ما كه 2روز ميريم در كلانتري كارت سوخت موتور بگيريم ولي هنوز ار سرباز دم در نتونستيم انور تر بريم (23303)
 
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۲۱:۰۸:۴۶
ما کارت سوختمون را گم کردیم باید چیکارکنیم؟ هیچکی جواب نمی ده به ما (23323)
 
djalisina
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۳:۰۲
من کارتم را گم کردم باید چی کار کنم (42633)
 
پیمانکار نصب
۱۳۸۶-۰۲-۰۳ ۲۳:۳۵:۵۷
پروژه کارت هوشمند سوخت آماده اجرا نمی باشد لطفا به مردم دروغ نگویید (23332)
 
باقرزاده
۱۳۸۶-۰۲-۰۴ ۰۹:۲۹:۵۹
شماره تلفنهايي كه اعلام كرده اند جهت پيگيري دائما اشغال است، حتي 12 شب. بعدم اينكه من ديروز رفتم پليس + 10 به ما و جمع زيادي گفتند كه شما كه مدل ماشينتون پايينه احتمال زياد بايد درخواست مجدد بديد، در صورتي كه قرار شد ماشينايي كه بعد از آخرين نقل و انتقال آدرسشون تغيير نكرده نيازي به ثبت نام ندارند. (از طريق اينترنت به مردم سايت معرفي كنن) (23358)
 
استاد
۱۳۸۶-۰۲-۰۴ ۰۹:۵۳:۲۶
ببخشید ما اگه بخواهیم بنزین 500 تومانی بزنیم چی کار کنیم ؟
لااقل تمام دولت و مجلس و ... نتوانستند این موضوع را حل کنند حالا من یکی می خوام بنزین 500 تومانی رو بزنم که کسی که ماشین 5 تا 12 میلیون تومانی داره و کسانی که ماشین ندارند از این موضوع بهره ببرند چرا دولت برای من که یک مرسدس 100میلیونی دارم مثل بقیه نگاه می کنم
بابا نمی خوام من اینو به کی بگم (23359)
 
۱۳۸۶-۰۲-۰۷ ۲۱:۲۲:۳۵
نمایندگان مجلس ودولت به حقوق خود و پاداش هایشان نگاه می کنند نه به حقوق مردم (23868)
 
مجید اسکندری فر
۱۳۸۶-۰۲-۰۸ ۰۰:۵۷:۵۱
کسیکه 8 میلیون یا بیشتر ارزش ماشینش است سهمیه 3یا 5 لیتری کفاف زندگی روز مره اش را نمیدهد وسرمایه اش هم مانند آیینه دق جلو چشمش قرار گرفته .به عبارتی میتوان گفت که شرکتهای اتومبیل سازی هم رو به ور شکستگی میرود چون کسی به علت کمبود بنزین ماسین نمی خرد ازطرف دیگر هم دولت باید وسایل نقلیه عمومی را در سطح خیلی بالایی افزایش دهد که آن هم به این زودی عملی واجرایی نیست . پس به نظر حقیر طرح سهمیه بندی عملی نیست . واگر بنزین آزاد هم توزیع شود اثر تورمی آن دیگر قابل کنترل نیست . اگر دولت نظام اسلامی واقعا می خواهد عدالت در این زمینه عملی گردد باید بنزین را به نرختمام شده آزاد در اختیار مردم قرار دهد و سوبسید آن را به تمام اقشار جامعه نقدا پرداخت نماید . آلان خانوادهای است که هرکدام یک یا چند ماشین دارد ودر مقابل عدهای الاغ هم برای سوار شدن ندارند واکنون سوبسید در جیب آن فرادی سرازیر میشود که تعداد ماشین بیشتری دارند موفقیت تمامی کسانی که می خواهند به عدالت رفتار نماین را از خداوند متعال خواستارم. (23882)
 
۱۳۸۶-۰۲-۰۸ ۱۰:۳۳:۱۰
الان موقع آن رسيده كه همانند صدر اسلام ، درآمد مملكت (بيت المال) كلا بين مردم تقسيم و مردم خود هزينه هاي خود را پرداخت كنند كه بهترين نوع عدالت محسوب مي شود؟ (23907)
 
عبدالرسول فرهانی
۱۳۸۶-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۲:۲۶
ایا سیاستی درخصوص گرانی بنزین در نظر گرفته شده است اگر چنین است از هم اکنون که شایعه گرانی سوخت بین مردم است تمام اجناس گران و ضربه محکم به قشر اسیب پذیر جامعه وارد شده است خواهشمند است موضوع مجدا \"پیگری و مطرح گردد . (24042)
 
۱۳۸۶-۰۲-۱۱ ۱۰:۰۷:۵۶
امیدوارهستم که دولت بتواند باسهمیه بندی بنزین عدالت را در کشور محقق سازد (24270)
 
شهری
۱۳۸۶-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۷:۵۱
درسایت epolice.irکارت سوخت صادرولی توسط هیچ باجه پستی دریافت نشده است مابایدچیکارکنیم (24969)
 
ع
۱۳۸۶-۰۲-۳۰ ۱۹:۰۶:۲۱
کسانی که در جایی دورتر از محل زندگی کار میکنند ونمیتواننداز تاکسی استفاده کنندوباید چندین مرتبه این مسیر راطی کنند در صورت سهمیه بندی به میزان3تا5لیتر چه باید بکنند (26255)
 
x
۱۳۸۶-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۶:۵۰
راستش را بخواهین کارت سوخت چیزی چرت است و اونها می خواهند با این کار جلوی دزدی را بگیرند نه اینکه جلوی مصرف زیاد بنزین را بگیرند و با این کار مردم را با مشکل مواجعه میکنند و باعث بالا رفتن اجناس و کرایه وسایل نقلیه می شود (26398)
 
x
۱۳۸۶-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۷:۳۵
کارت سوخت چیز خوبی است (26399)
 
۱۳۸۶-۰۳-۱۶ ۱۳:۲۹:۳۵
سلام
چرا اسانترین راه باید انتخاب شود واز راه مطمئن ودرست خبری نیست تا کی آزمون صحیح وخطا ادامه داد تا کی بجای شکوفه شدن خانواده ها در بهار شاهد پژمرده شده ان آنها باشیم نمی خواهم توسعه کشور عزیزمان را زیر سوال ببرم اما ! (28497)
 
دانشجو
۱۳۸۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۷:۴۲
کارت سوخت خوب است ولی بدون سهمیه چون اگر دولت جلوی قاچاق را بگیرد مردم راضی هستند که سوبسید داده شود چون مشکل مصرف زیاد در قاچاق و افرادی است که اتوموبیل مصرف بالا یا چندین اتوموبیل دارند چون با کارت سوخت مصرف کننده زیاد بنزین و قاچاق کننده معلوم می شود (31090)
 
سید اکبر موسوی
۱۳۸۶-۰۴-۱۳ ۱۱:۲۴:۴۹
تا مورخ 12/4/86دقیقاٌ 39روز است که از شرکت سایپا خودرو خود را تحویل گرفتم وتا حالا به علت مشغولیات کاری و خانوادگی 5 با از کارت دیگران به صورت قرضی مقدار 154لیتر بنزین زده ام که باید پس بدهم آیا سهمیه مدت گذشته( اززمان تحویل خودرو تا صدور کارت سوخت ) برایم ذخیره شده است یا مقدار سهمیه اززمان صدورکارت سوخت به بعداست؟ تکلیف من چه می شود با خودرو هم کارت موقت ندادند و نمی دهند - هنوز هم بی کارتیم (32035)
 
غریبه
۱۳۸۶-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۲:۱۵
سهمیه بندی بنزین کار بسیار خوبیه ولی نه برای کشور ما که سیستم حمل ونقل خوبی نداره و بسیاری از شهرها هنوز اتوبوس درون شهری ندارن کشوری که می خواهد بنزین رو سهمیه بندی کنه اول باید تمام زمینه اش را فراهم کنه بعدا به فکر سهمیه بندی بیفته (33707)
 
سالار
۱۳۸۶-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۷:۰۵
با سلام خدمت همه کسانی که مساله سوخت برایشان مهم است.
بنده از شهر مرزی سلماس با شما تماس می گیرم.در شهر و روستاهای لب مرزی ما تنها درآمدی که مردم دارند از قاچاق سوخت گازوءیل و در سطی پایینتر بنزین است بطوری که در روستاها روزانه هزاران اسب با ظرفهای 60 لیتی گازویل را به کشور ترکیه حمل می کنند آن هم نه در شب بلکه در روز روشن که البته سهم پاسگاهای محلی هم در این میان محفوظ است.و هر از چند گاهی اگر سهمیه پول پاسگاههای محلی نداده باشند جلو در لب مرز جلو اسبها گرفته میشود و حتی جان عده ای از قاچاقچیان گرفته می شود آن هم نه به خاطر قاچاق سوخت بلکه به خاطر اینکه مثلا سهمیه پاسگاه را که عبارت است هر بابت هر اسب چند هزار تومان که میلیونها تومان ار شب می شود می باشد.می خواستمک بپرسم آیا مسولین امر به جای اینکه لب مرز جلو اسبها را بگیرند و مامورین فاسد از از این قضیه سوء استفاده نکنند و میلیونها پول رشوه نگیرند سهم گازوئیل هر شهر را نمی دانند و نمی توانند جلو لوله گازوئیل را در تهران یا تبریز بگیرند؟یا این این یک باند سازماندهی شده در داخل دستگاههای دولتی است که سوخت که یک فراورده ملی است باید با پشت اسب به یک کشور خارجی حمل شود؟لطفا به بنده جواب دهید نا گفته نماند تمام کسانی که در شهر و روستاهای اطراف خودرو دارند در این کار دست دارند بو همچنین مامورین که هر کدام در محل زندگیش بهترین ساختمان و غیره دست و پا کرده است. (34310)
 
رحیم
۱۳۸۶-۰۸-۱۳ ۲۰:۰۹:۱۰
باید شهرهای بزرگ را سهمیه ویژه ای در نظر بگیرند چون در شهرهای بزرگ مصرف بیشتر است و ترافیک بیشتر (42892)
 
علی رضا کریمی
۱۳۸۶-۱۰-۰۵ ۱۵:۳۸:۳۲
باید شهرهای بزرگ را سهمیه ویژه ای در نظر بگیرند چون در شهرهای بزرگ مصرف بیشتر است و ترافیک بیشتر (47155)