نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 236081
زیرساختهای میلیاردی آزاد راه مشهد-قم در حال خراب شدن است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عدم پیشرفت آ‍زادراه "حرم تا حرم" گفت: ۲ سال است هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است و دولت سعی دارد پروژه را به شرکت های خصوصی غیر دولتی واگذار کند و با توجه به آنکه شرکت های خصوصی توان انجام چنین پروژه ای را ندارند هنوز دولت آنرا به شرکت خاصی تحويل نداده است.

به گزارش خانه ملت؛ علیرضا خسروی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۵ میلیون مسافر و زائر به مشهد مقدس می روند گفت: با جاده فعلی متاسفانه همه ساله شاهد تصادف های دلخراشی در این جاده هستیم. البته آمار تلفات حوادث جاده ای در کل کشور همچنان خیلی بالا است و کشته شدن روزانه ۱۲۰ نفر آمار قابل تاملی است که تنها دیه ی آنها بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان می شود.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه می توان هر بخش از آ‍زاد راه را به شرکت خاصی واگذار کرد گفت: تشکیل هلدینگ از شرکت های کوچک عمرانی و یا تقسیم کردن آزاد راه به چند بخش و واگذار کردن هر بخش به شرکتی می تواند راهکاری برای انجام پروژه حرم تا حرم باشد هرچند یکی از مشکلات اساسی که اکنون وجود دارد تامین منایع مالی است.

خسروی ادامه داد: تا کنون میلیاردها تومان برای زیرساخت‌های این پروژه صرف شده است اما به خاطر این‌که بودجه‌ای طی دو‌سال گذشته به این پروژه اختصاص داده نشده است، زیرساخت‌هايی هم که تا کنون به انجام رسیده بود یا به مقدار زیادی از بین رفته است یا روز به روز از بین می رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ٦٠ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم در مسیر سبزوار به نیشابور زیرسازی و آماده آسفالت شده بود گفت: به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار، این ۶۰ کیلومتر آزادراه به صورت کامل تعطیل و حتی یک کیلومتر هم آسفالت نشده است.

او گفت: اقدامات اینچنینی به وضوح هدر رفتن هزینه‌ها و سرمایه‌های ملی رامنجر می شود.

آ‍زادراه "حرم تا حرم" از قم تا مشهد مقدس به طول حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد ومسئولین وقت اعلام کردند طی پنج‌ سال و در سال ۱۳۹۴ تکمیل می‌شود اما با گذشت بیش از ۳ سال هنوز ۷۵۰ کیلومتر از آن هیچگونه پیشرفتی نداشته است.
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۴:۳۰:۰۶
چرا قرارگاه خاتم دست به کار نمی شود؟ (2278118) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۴:۳۲:۲۱
از بین بره از جبیب خودشان ندادن که به فکرش باشن در این کشور کسی به فکر بیت المال نیست فقط به فکر پول ومقام وچاپلوسی است (2278120) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۵:۲۲:۰۰
وقتی میگن کار اصولی منظور همینه دیگه برادر ....
خدا بدادمون برسه (2278169) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۶:۳۰:۱۸
مسیر مشهد تهران را بهتر می کردند خیلی مفید تر بود ! مگر تهران تا قم چقدر فاصله داره که نیاز مند 1000 کیلومتر جاده جدید است ؟ تازه تهران قم بهترین جاده کشوره ! کار100% دکوری است ! بدون فکر ! (2278241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۰:۳۳
بیشترین تصادفات و تردد در تهران مشهد است.

استان های بوشهر اصفهان فارس چارمحال کهگلیویه خوزستان مرکزی لرستان و همدان کرمانشاه ایلام و کردستان برای رفتن به خراسان باید از مسیر قم به مشهد تردد کنند . این یعنی کاهش ترافیک مسیر تهران مشهد و عدم ورود این هم خودرو به تهران

حالا فهمیدی چرا اصولیه بوده

مهم این دولته که نمی خواهد کارهای قبلی را تمام کنه چون هدفی جز خراب کرد ن قبلی ندارد (2278313) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۲۰:۲۰:۳۰
میخواستن پولی گیر عده ای بیاد تازه میگن چرا بخش خصوصی نمیاد واقعا بنازم به این رو (2278500) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۵:۳۰:۱۳
الان اهمیت چنین راهی چیه؟ این پروژه هم مثل باقی پروژه های دولت نهم و دهم فقط برای حیف و میل بیت المال طراحی و به اجرا گذاشته شده. (2278179) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۶:۳۶
به عنوان کسی که سالهاست با ماشین شخصی این مسیر را می روم از روز اول با این طرح مخالف بودم زیرا با بهسازی قسمتهایی که جاده یا شانه آن دچار مشکل است به جاده دو بانده ای که براحتی جوابگوی تردد مسافرین است دست خواهیم یافت و اگر بجای آن در احداث راه آهنی با قطارهایی با سرعت 300کیلومتر که امروزه یک تکتولوژی معمولی در دنیاست اقدام شود تا سالهای بسیار زیادی علاوه بر رفاه و آساش وایمنی و صرفه جویی در وقت مسافران،عامل کاهش سفرهای زمینی و هوایی خواهیم شد. پس بهتر است پول ملت رابا این طرحهای غیر کارشناسی حرام نکنیم (2278201) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۶:۳۴:۵۶
این بزرکراه هیچ لزومی نداره بهتره این هزینه صرف ساخت راه اهن بشود (2278246) (alef-13)