نظر منتشر شده
۷۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 316686
نامه دعایی به رهبرانقلاب و پاسخ ایشان به وی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۴
سیدمحمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در نامه ای سرگشاده که در فارس منتشر شده است از نامه نگاری خود با آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری درباره انتشار خبرهای رییس دولت اصلاحات و پاسخ ایشان خبر داد.

متن نامه سرگشاده دعایی که ظهر روز شنبه و در پاسخ به سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل سیاسی منتشر شده به این شرح است.

محمود دعایی در یادداشتی، به نامه سرگشاده سعدالله زارعی درباره سرمقاله ۱۸ آذر روزنامه اطلاعات پاسخ داد.

پس از درج سرمقاله روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۸ آذرماه (با موضوع درج مطلبی از سید محمد خاتمی) بود که سعدالله زارعی یکی از کارشناسان سیاسی طی نامه سرگشاده‌ای به حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول این روزنامه، به بررسی سرمقاله مذکور پرداخت که متن آن را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

به دنبال انتشار این نامه سرگشاده در خبرگزاری فارس، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز طی یادداشتی که آن را در اختیار فارس قرار داده است به نامه زارعی پاسخ داد.

متن یادداشت حجت الاسلام دعایی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمندم حضرت سعدالله زارعی دام مجده

با سلام و عرض ارادات

نامه مرحمتی را از طریق خبرگزاری فارس که سرگشاده بود، قرائت کردم. قبل از هر چیز، از لحن صمیمانه و بزرگوارانه‌تان نسبت به خودم سپاسگزارم. هرچند در قضاوت‌ها و برداشت از اقدام حقیر عجولانه و قبل از مذاکره و دریافت توضیح پیشداوری و در مواردی جفا فرموده‌اید.

اینک به شما و به همة یارانی که چون شما تصور و یا قضاوت می‌کنند توضیحاتی تقدیم می‌کنم:

اولاً به قلم و دانش شما احترام می‌گذارم و تقریباً همة یادداشتهای شما را که نوعاً در کیهان عرضه می‌شود، در «اطلاعات بین‌المللی» منعکس می‌کنم.

ادب و در بسیاری موارد دقت و انصاف شما را همچنان که در برخوردهای برادر ارجمندم جناب صفارهرندی مشاهده کرده‌ام می‌ستایم. اما در این نامه ناچارم جسارتاً نکاتی را یادآور شوم.

برادرم! حقیر جناب خاتمی را مصداق فتنه نمی‌دانم بلکه او را در آزمون به صحنه آمدن سیاسی در این کشور عنصری می‌دانم که به انتخاب مردمش خیانت نکرد و در دو دورة سخت، کارنامه‌ای درخشان از ادب، منطق و فرمانبری از ولایت و از همه مهمتر پاک‌دستی و خلوص به جا گذارد و در جریان انتخابات ۸۸ به دلیل همسویی و دغدغة خدمت به این نظام و مردم از کاندیدایی که صلاحیتش تأیید شد حمایت کرد. همچنان‌که آن کاندیدا همچون خود او قبلاً از عالی‌ترین و مقدس‌ترین مقام این نظام (ولیّ‌امر عظیم‌الشأن) استجازه کرده بود.

حمایت او از آن کاندیدا همچون حضور آن کاندیدا قانونی و مجاز بود و بعد از انتخابات و جریان اعتراضات اولیه، تا زمانی که مقام معظم رهبری سخن فصل را نفرمودند همراهی کرد از آن به بعد در هیچ اقدامی همراهی با معترضین به نتیجة انتخابات نکرد. گرچه از نظر عاطفی تأسف و اندوه خود را از آنچه به انجام رسید دریغ نکرد.

از حضور حقیر در تظاهرات ۹دی یاد کردید که به حمایت از رهبری و خط ترسیم شده بعد از آن بود. به عقیده حقیر، شرکت نکردن مجمع روحانیون در حضور اعتراضی طرفداران کاندیدای مغلوب در خیابان علی‌رغم دعوت قبلی متابعت از راه رهبری بود با این تفاوت که تن دادن به حمایت و همراهی با منتخب اعلام شده را آنچنان که منتخبین او تن دادند نپذیرفتند. اما جهت آرامش جامعه و حفظ منافع ملی از هیچ کوششی دریغ ننمودند. نمونه‌اش حضور در انتخابات و ریختن رأی به صندوق در چندین مرحلة بعد از آن.

جناب آقای زارعی! آقای خاتمی در همین دورانِ سکوت و آرامش بعد از ماجراهای ۸۸ و ۹دی جهت نشان دادن علاقه و عاطفه و مهر دیرین به ساحت رهبری معظم انقلاب و مصالح کشور و نظام نامه‌ای صمیمانه که بیانگر نظر، عواطف و دغدغه‌های جدی وی بود به محضر معظم‌له تقدیم کرد و برای پرهیز از هرگونه شائبه سیاسی متن آن نامه را در یک نسخه که آن هم فقط تقدیم به ایشان شده بود تهیه کرد.

نمی‌دانم آن عزیز چه پاسخی مرحمت فرمودند اما می‌دانم تعبیر ظریفی داشتند که حکایت از ادب و صمیمیت و دلسوزی نویسندة آن نامه بود.

جناب زارعی! حقیر در طول نیم قرن حضورم در صحنه مبارزات روحانیت همواره به مثابه سربازی کوچک و اینک کهنه‌سربازی وفادار، خود را وقف خدمت و اطاعت از رهبران انقلاب کرده‌ام. البته در حد توانِ ضعیف و تشخیصِ ناقصم. از طرفی با آقای خاتمی نیم قرن است که آشنا و همراه بوده‌ام. از دورانی که در قم با هم تمرینِ نوشتن مقاله می‌کردیم تا در زمانی که نوشته‌های او را که به توصیة مرحوم حاج احمدآقا در ایران تهیه می‌شد در صدای «روحانیت مبارز ایران» قرائت می‌کردم تا زمانی که روزهای آغازین حضورم در روزنامه اطلاعات به عنوان اولین یار، یادداشتهایی را برای روزنامه اطلاعات نوشت و اولین دستِ یاری‌دهنده بود که بازویم را در اردیبهشت ۵۹ گرفت. یادداشتهایی در دفاع از دکترین حکومتی امام: «نظریة ولایت فقیه». تا زمانی که اولین کابینه‌اش را به مجلس معرفی کرد و من با شناخت و منطق از کابینه‌اش دفاع کردم تا دورانی که رئیس جمهور بعدی دفتر او را پس گرفت و آرزو کردم در اتاقی که در مؤسسه اطلاعات به او اختصاص دادم حضور یابد و نجیبانه برای اینکه دردسری برایم فراهم نشود،‌ نپذیرفت و فقط یک شب افطار مهمان مؤسسه اطلاعات شد که تصادفاً آن شب هم مصادف با سالروز تولدش بود. به رسم برادری، وفا و صمیمیت دیرینه با تدارک مراسمی ساده بر روی کیکی شمع تولدش را فوت کرد.

از آن به بعد عهد کردم این یار عزیز که در کارنامه‌اش تعابیری افتخارآمیز از دو رهبر عالیقدر این نظام داشته و در عمل جز ادب و مهر و پاکدستی و معرفت نشان نداده بود و در ۸ سال حضورش در رأس قوة اجرایی در صحنة جهانی آوازه و اعتبار انقلاب، اسلام و ایران را به اوج زیبایی و کمال رساند و اینک از او فاصله گرفته‌اند تنهایش نگذارم.

با هزینه شخصی‌ام و نه از مؤسسه اطلاعات، در دفتر کارش و نه در مؤسسه اطلاعات، تولدش و دوام عمر و حضور و خدمتش به اسلام و میهن را در سالروز تولدش جشن بگیرم و این کمترین حق‌شناسی و ابراز وفاداری یک یار به کاکای نازنینش هست.

جناب زارعی! برخی یاران شما به او تهمت‌ها می‌زنند و از آنجا که ایمان دارم همة تهمت‌ها دروغ و جفا به این انسان پاک و نازنین هست بر خود لازم می‌دانم از او دفاع مسئولانه کنم.

او پاک‌دست، پاک‌چشم، پاک‌اندیش، منیع‌الطبع و شریف هست. چون اجدادش شرف خود را به بیگانه نمی‌فروشد و در جامعه‌ای که انواع پلشتی‌ها و بدعملی‌ها مردم را از انقلاب و آئین دلسرد و دور کرده به دلیل اعتقاد یاران و دوستانش به آرمانهای پاک و مذهبی او را تجسم اسلام رحمانی می‌دانند و چون او معتقد به آرمانی است به آن آرمان پایبندند.

به همین دلیل در یکی از جشنهای تولدش در دفترش گفتم: شما حجت دینداری این جمعید چه آنکه اگر الگوهایی از درک روشن مذهبی و اعتقادی در این جامعه نباشند و اسلام را آنچنان که هست در عمل و بیان عرضه نکنند تندخویی‌ها و خشونت‌ها و جفاهای برخی مدعیان، مردم را از دین و دینداری بیزار و منزجر می‌کند.

اگر نبود رهنمودهای مقام معظم رهبری که تبلور آن در دو نامة اخیر معظم‌له به جوانان غرب نگاشته شده و عمل و رهروی امثال خاتمی‌های روشن‌دل و روشن‌ضمیر که دست‌پرورده‌های مکتب حیات‌بخش اسلام و امام بوده‌اند چه الگوهایی قابل عرضه بود.

جناب زارعی! حقیر با این شناخت و با این ارتباط نمی‌توانم این عزیز را مصداق فتنه بنامم.

در روزی که عزیزی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری وفاداریم را به خاتمی و نقل سخن‌ها و اظهارات او را در روزنامه برنتافت و از منظر رهبری اعتراضی داشت نامه‌ای خصوصی به محضر رهبر و مرادم نوشتم در آن نامه همة عشق و عاطفه و امید و انتظارم در مورد خاتمی را با آقا در میان گذاشتم و این انگیزه وفاداریم به خاتمی و استجازه در ادامه همراهیم با وی را بیان کردم.

مراد و ولیّ‌امرم بعد از خواندن آن نامه کریمانه و بزرگوارانه فرمودند: «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دلِ تو!» اشک شوق و امیدم جاری شد و از آن روز به بعد کاکایم را غریب نگذاشتم و اگر سخن و مطلبی داشت به دور از هیاهو و جنجال در روزنامه منعکس کردم.

همان مقامِ عالی و مسئول در دفتر مجدداً توضیح خواست که متن تقدیمی به محضر مولایم را برایش خواندم. متواضعانه و بزرگوارانه فرمود اگر بین خود و خدایت حجت داری، ادامه بده که تا به امروز ادامه داده‌ام.

جناب زارعی! شبی که جناب جعفری دادستان محترم انقلاب من و تنی چند از مدیران مسئول مطبوعات را صدا کرد تا بگوید خاتمی خط قرمز و عضو فتنه است دردمندانه و مستنداً به او توضیح دادم که قبول ندارم و چون یقین دارم کاکایم پاک است و سرشار از عاطفه و مهر به رهبری و نظام، مطالبش را انعکاس خواهم داد و تا چند روز قبل تحمل شدم و دوستان در دادسرا عکس‌العملی نداشتند. نمونه‌اش انعکاس اظهاراتم در سالروز تولدش در مهر امسال در روزنامه اطلاعات.

بارها پیام‌های او را که پیام معرفت و ادب و وفاداری به نظام و رهبریست در روزنامه چاپ کرده بودیم و تحمل شده بود تا اینکه اخیراً مصاحبه او را با سردبیر روزنامه «السفیر» لبنانی همراه با عکسی در حال مصاحبه چاپ شد که مورد اعتراض دادسرای فرهنگ و مطبوعات قرار گرفت.

به دوستان در دادسرای ویژه روحانیت که بسیار صمیمانه و دوستانه توضیح خواستند، توضیح دادم که در این ماجرا نه قانونی وضع شده و نه مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی بوده، در نامه صمیمانه شما هم اشاره‌ای به مصوبه شورای عالی امنیت ملی هست که قاطعانه می‌گویم چنین مصوبه‌ای شورای عالی امنیت نداشته تنها در دوران معاونت مطبوعاتی آقای رامین با دبیرخانه مطبوعات شورای امنیت هماهنگی شده بود که متنی را به جراید اعلام کنند که نباید از آقای خاتمی مطلبی عرضه شود که در تحولات بعدی آن دستورالعمل ملغی شد.

جهت اطلاع سرکار اخیراً در محاکمه سایت انصاف‌نیوز که به همین اتهام محاکمه می‌شد به دلیل فقدان مصوبه شورای عالی امنیت ملی مسئول آن سایت تبرئه شد.

بر همین اساس هم به مسئول عزیز دادسرای ویژه روحانیت تأکیداً عرض کردم به مشی خود وفاداریم منتهی به خواست آنها از انعکاس عکس کاکا برای پرهیز از جنجال خودداری می‌کنم و در توضیح به برادران نگران هم عریضه‌ای تقدیم شد که نامة سرگشاده شما در پی آن مرحمت گشت.

صادقانه بگویم خدمت به رهبری و نظام آن است که طیف همراه و همدل ایشان را وسیع کنیم. که در آن طیف همة دلسوزان و علاقه‌مندان نظام از هر گروه و جناحی بگنجند. در این جهت خالصانه و صادقانه می‌کوشم و آرزو دارم کاکایم روزی در محضر مراد و مولایم و مولایش مجال یابد: حضوراً بگوید آقا همچنان مرید و دلسوز و فرمانبرداریم. این آرزو از آن مرد رئوف و پدر دلسوز برآوردنی‌ست.

عزیزم زارعی، به گرمی می‌بوسمت. باز به امید دیدار و درددل‌های حضوری و صمیمی.

کمترین برادرت

سیدمحمود دعایی
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۸:۴۳:۲۱
آقای دعایی وجود شما در جامعه رسانه ای کشور برکتی بزرگ میباشد. اصولگرایی واقعی شما هستید که از اصول خود کوتاه نمی آیید و مصلحت اندیشی نمی کنید. خداوند حفظتان کند (3383068) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۱:۳۱:۳۶
خیلی احساساتی شدم!!!

کاک رضا کجایی که دلم واست تنگ شده!!!

اخه این چه حرف هایی بود که اقای دعایی زدید؟

شما اگر به راه خودتان و ممنونع التصویر بودن این فتنه گر اعتقاد ندارید پس انقلابی عمل کنید! مطمئنا شما یکی به نعل و یکی به میخ را قبول ندارید چون اگر داشتید اینگونه دو پهلو نامه نمینوشتید!

ضمنا این فتنه گر که خودش را به رهبر خیلی نزدیک می داند در همین صفحات دنیای مجازی اظهاراتش رو از سال 88 تا کنون بررسی کنید ببینید چقدر در خط رهبری بوده!

مطمئنا خواهید دانست که ایشون خطشان را نه تنها از خط رهبری بلکه از خط امام نیز جدا کرده اند!
نمونه اش سال 78 و سال های بعد از ان و سال 88 تا بحال. در انتخابات سال 92 و بعد از ان اظهارات تامل برانگیر ایشان کملا مشهود بوده!

جستجوی این مطالب سخت نیست.

پس لطفا قران بر سر نیزه نکنید!

مطمئن باشید با این نامه ها نمیتوانید قبح فتنه گران را بشکنید.


چطور شد که سال 88 همه ارکان نظام را غیر قانونی دانستید و یا سال 84 و خواستار ابطال انتخابات شدید!

چطور شد که در سال 92 که با رای لب مرزی ملت ان هم به واسطه گذشت کاندیدا ها به قدرت رسیدید و شما به این منصب رسیدید حرف از تقلب نزدید!!!؟؟؟؟

اخر ما دم خروس را باور کنیم یا قران بر سر نیزه شمارا!!!

والعاقبت للمتقین!!! اخوند های درباری جایی در بین مردم ندارند!

به دامان ملت برگردید و از مردم و نظام عذر خواهی کنید! نه اینکه طلبکارانه مدعی ارث نداشته خود هستید!!! (3384697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۱:۴۴:۵۵
آقای دعایی!
خاتمی بعد از اتمام حجت با آشوبگران هیچ گاه دست از فتنه برنداشت، خیلی باعث تاسفه چنین شخص فتنه گری را مطیع(!) امر رهبری می دانی، به اعتقاد من خودت هم به این جمله اذعان نداری، مگر اینکه مرادت از رهبری، رهبری بنیاد سوروس باشد.
کسانی که خودشان را به خواب زده باشند هیچگاه واقعیت را نمی بینند، تطهیر خاتمی کمتر از جرم این فتنه گر که موجب شهادت عده ای بسیجی ها شد، نیست:
بخشی از نقش خاتمی در فتنه:
پیام تبریک خاتمی به موسوی!
23خرداد/ همراهي با کروبي و موسوي
25 خرداد/حضور خاتمي در راهپيمايي معترضين
بيانيه خاتمي به هواداران موسوي
28 خرداد/نامه سرگشاده به رئيس قوه قضائيه
29 خرداد/ بي توجهي به نماز جمعه تاريخي به امامت رهبر معظم انقلاب
31 خرداد/بيانيه خاتمي بعد از حوادث 30 خرداد
8 تیر/ به شورش خواندن مردم آغاز استبداد است
10 تیر/ بانيان خشونت مسبب خسارات وارده هستند!!
29 تیر/ خاتمي: اتکا به همه‌پرسي،‌ راه برون رفت از بحران است
3 مرداد/ نامه خاتمي و جمعي ديگر به مراجع تقليد
3 شهریور/ ارتباط خاتمی با بنیاد سوروس (3384740) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۰:۴۹:۵۰
«من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دلِ تو!»

جونم به این جمله. (3386302) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۸:۴۸:۴۰
قابل توجه دلواپسان . (3383081) (alef-13)
 
یاسر امیدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۱:۲۱:۲۲
ببین دوست عزیز،رهبری موقعی که در شهریور93 در بیمارستان بستری بود بعضی از وزرای دولت درخواست عیادت خاتمی از ایشان را مطرح کردند اما رهبری نپذیرفت (3384660) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۸:۴۹:۵۷
این افراد بصورت بسیار نرم و آرام و بر اساس اقدامات شطرنج گونه شروع به تطهیر سران فتنه نموده اند.
افرادی که در سال 88 باعث شدند به نظام ضربه وارد شود و رای 40 میلیونی مردم به نظام را تحت الشعاع خودخواهی خود و حزب خود نمودند و با دروغ و افترا سعی در ابطال انتخابات داشتند،افرادی که از احساسات مردم سوء استفاده نموده و خون عده ای مردم بی گناه را بخاطر منافع حزبی خود بر زمین ریختند و با دلار های کثیف آمریکایی-عربی به خیال خود سعی در برادازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و شعار نه غزه نه لبنان سر میدادند به هیچ وجه به عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران بر نخواهند گشت. (3383083) (alef-13)
 
منتقد الف
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۱:۵۸
تنها هنر شما همین گفتن سران فتنه!!! است و بس. لطفا یکبار دیگر متن این مطلب مندرج در " الف " را بخوانید و قدری تامل پیشه نمایید. (3383222) (alef-13)
 
صادق خان
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۵:۱۹
بزرگترین ضر به را به انقلاب و اسلام و ایران همین طرز فکر ها زده که ملت را چند شاخه کرده و برای اینکه جای بیشتری برایشان باز بشود و مقامات را بی درد سر در اختیار بگیرند و از خوان گسترده بهرهمند تر گردند هر که را که سر راه می بینند با انواع حیل و تهمت و ریا کنار میزنند و هر روز انگ جدیدی به دلسوزان میزنند . یکروز لاییک و بی بصیرت و نفوذی و فتنه گر و غرب زده و فتنه پر خاموش و..... (3383231) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۰:۳۲:۵۳
خدای تعالی هدایتمان کند انشاءالله.
اگر سخنان مرحوم عسکراولادی و سید محمود دعایی برای کسی محل تامل نباشد ، اگر آن همه تذکر اولیای دید در پرهیز از تفرقه مد نظر نباشد ؛ اگر خط قرمز تشخیص خودی از خودی فراز زیارت عاشورا (انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) نباشد ... پس جا دارد صادقانه بگوییم انا لله و انا الیه راجعون. (3384477) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۶:۵۵:۴۵
باشه دادگاه تشكيل بدهند بعد محكوميت اين كارها را انجام دهند (3385732) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۵:۰۶:۳۲
کاش نامه را خوب میخواندی دلواپس جان آنجا که نظر رهبری را در باره سید عزیز گفته اند (3385407) (alef-13)
 
من
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۹:۴۷:۲۹
اگر ادبیات آقای دعایی و شریعتمداری را مقایسه کنی می فهمی چه کسانی در پی نفاق وبرهم زدن اتحاد ملی هستند .این دو نمایند دو طیف در دو مطبوعه قدیمی هستند (3386178) (alef-13)
 
سید امیر
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۰۴:۲۹
اشک ما رو در آوردی "کاکو"
خدا عزت تو و "سید" را مستدام دارد. (3383104) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۰۶:۴۹
نقد و پاسخ جدی، مشفقانه و مودبانه چه باحاله ... یه چیزایی یاد گرفتم. مممممنوووون! (3383108) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۱۹:۱۲
ضمن لذت بردن از ادب اقای زارعی و دعایی عزیز.
به عنوان نمونه در تصورات خلاف اقای دعایی کافیست به همین یک جمله توجه عمیق تر شود :
"در ۸ سال حضورش در رأس قوة اجرایی در صحنة جهانی آوازه و اعتبار انقلاب، اسلام و ایران را به اوج زیبایی و کمال رساند".
ضمن احترام، به عقیده بنده همین جمله اوج سهل اندیشی نسبت به این موضوع را نشان می دهد.
ضمنا ایشان بالاخره نفرمودند پس به چه علت است که رهبری عزیز 6 سال است اون اقا را به حضور نپذیرفته. چرا بارها به این مضمون فرمودند از اینها خاسته شده پاسخ به اشتباهشان بدهند اونهم نه در ملا عام، جوری که امکان پاسخدهی باشه ولی تفره رفته اند.
چرا اون اقا بعد از فاش شدن دروغ تقلب یازده میلیونی یک جمله رسمی و علنی در این خصوص نگفتند؟؟
از این دست سوالها بسیار است که با ماچ و بوسه حل نمیشود.
ضمن ارزوی توفیق برای جناب دعایی از راه دور می بوسمتان:D (3383120) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۱۶:۲۵
ادب را رعایت کن مرد مومن (3383214) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۴۱:۴۷
الان کجاش بی ادبی بود؟؟
مستند حرف زده و من هم با "سهل اندیشی" حضرت دعایی موافقم خب... (3383265) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۱:۲۰:۰۰
اگر خودتان را به خواب زده اید بیدار نخواهید شد یعنی شما شک داری که در طول هشت سال ریاست جمهوری اقای خاتمی اوج اعتبار ایران در دنیا بود که دیگر تکرار که نشد هیچ از بین رفت وغیر قابل باز گشت شد (3383341) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۵۵:۳۶
بله !!!!! مخصوصاً محور شرارت نامیدن ایران!!! (3384987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۴۷:۲۲
پامت را خواندم و ناراحت شدم. اما خوب است که توانستی پیامت را بدون ترس و نگرانی بنویسی! اما پیام ما که اشخاص مورد احترام شما را زیر سوال میبرد منتشر نمی شود هرچند گه بسیار موبانه و بدون نیش و کنایه نوشته شود. (3383275) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۲:۰۸:۰۲
صد درصد جناب دعايى صحيح گفته اند در دوران اقاى خاتمى روحيه واقعى كشور و نظام جمهورى اسلامى ايران برهبرى امام خامنه اى به جهانيان شناسانده شد ، در سازمان ملل بجاى
ديدن هاله نور ، گفتمان ،، گفتگوى تمدن ها را اعلام نمود ، بسيارى از تبليغات ضد جمهورى اسلامى ايران را خنثى نمود ، و منلكت را با نفت زير ١٠ دلار نيز اداره نمود رشد اقتصادى كشور را مثبت خوب نمود ، و در دوره او تورم به حداقل كاهش يافت و كشور را ذخيره ارزى قوى تحويل
منتخب بعدى ملت نمود ، هرچند كه ايشان و همه و همه معصوم نيستند و ميتوانند اشتباه كنند ،
همانطور كه بسيارى از اقاى احمدى نژاد حمايت نمودند و عده اى از انها معتقدند كه اشتباه كرده اند ، اما انچه كه مشخص است اقاى خاتمى مطيع ولايت و رهبرى بوده و هستند . (3383493) (alef-11)
 
سید
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۴:۵۳:۲۸
ولایتمداریشون رو توی نامه اصلاح طلبان به رهبری و سال 88 به عینه دیدیدم (3383943) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۷:۰۰:۱۵
بله بهتر از يازده روز قهر وخانه نشيني و... احمدي نژاد بود ولايتر بود لازم نيست ولايي بودن را به عين تفكر ايشان بودن مقايسه كنيم خدا انسان را متفاوت آفريده (3385744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۸:۳۱:۴۳
بزرگترين ضربه را به اسلام متملقين زده و ميزنند ، هر فردى آزاد است نظر و ايده خودش را به رهبرش بگويد و البته در كل اوامر رهبر را اطاعت ميكند صرف نوشتن و حتى نظرى مخالف داشتن دليل بر ولايت نداشتن نيست ، انسان ميتواند نظرش مخالف باشد ، اما بر طبق وظيفه و اعتقادش از رهبرش اطاعت ميكند . (3386001) (alef-13)
 
من
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۹:۵۱:۳۶
کجا اجازه اظهار نظر به ایشان دادند؟در ثانی قرار نیست مخالفان شما در هر موردی که شما تعیین میکنید نظر دهند.مقام رهبری نیز بیشتر ارشاد مینمایند و بخوبی تشخیص داده اند سید بزرگوار نیازمند ارشاد نیست. (3386187) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۲۱:۴۰
واقعا باید احسنت گفت به این قدرت تفکر و تعقل و قلم و بیان شیوا و رسا و مستدل و متقن جناب آقای دعایی مدیر مسئول محترم روزنامه وزین اطلاعات. (3383129) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۲۴:۵۰
درود بر اقاى دعايى مرد با كرامت و پرافتخار اين مملكت. (3383136) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۲۹:۰۳
درود بر دعایی عزیز یار وفادار دیرین امام و آقا سید مصطفی و رهبری معظم (3383140) (alef-13)
 
م.م.س.
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۳۹:۳۰
فراترین زیبایی این نوشتار پر از مهر و عطوفت اسلامی را عبارت "خدمت به رهبری و نظام آن است که طیف همراه و همدل ایشان را وسیع کنیم" می دانم. همه مان را به خدا قسم می دهم که از این فرصت های طلایی عمرهای کوتاهمان فقط و فقط برای مهر و محبت و مکارم اخلاق مردم عزیزمان گام برداریم و دشمنان را با عمل های صالحمان ناچار کنیم که هرگز نتوانند توان اظهار دشمنی داشته باشند. (3383154) (alef-13)
 
ابراهيم بهارلويي
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۴۶:۰۲
سلام اگر دامنه تحمل خود را قدري كم بالا ببريم مي توانيم زير پرچم بلند جمهوري اسلامي دو باره جمع شويم و براي ساختن ايراني اباد همه يك صدا شويم (3383165) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۴۸:۴۴
جز حیرت چیزی باقی نمیماندهرچند که سانسور میکنید (3383170) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۵۰:۵۶
از جناب آقای دعایی برای نوشتن این پاسخ و از الف برای درج ان سپاسگذارم. (3383175) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۵۶:۳۲
سید محمد خاتمی این مرد ادب و اخلاق محبوب دل من و حجت من در این زمان برای مسلمانیم است (3383189) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۱۹:۵۸:۴۸
آقای دعایی عزیز با این سخن شما آرامش یافتنم
او پاک‌دست، پاک‌چشم، پاک‌اندیش، منیع‌الطبع و شریف هست. چون اجدادش شرف خود را به بیگانه نمی‌فروشد. (3383192) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۴:۲۲:۴۵
انسان شریف دروغ تقلب یازده میلیونی را می داند و دم بر نمیاورد؟ پس شرف ینی چه؟ (3385281) (alef-13)
 
رضا اهواز
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۰۱:۲۰
همه بدانند قریب به اتفاق مردم طرفدار آقای خاتمی هستند.لااقل ایشان به رای مردم خیانت نکرد و هیچ سوءاستفاده ای از مقام خود نداشت و 11 روز در خانه ننشست.درود بر خاتمی و درود بر دعایی عزیز (3383197) (alef-13)
 
همه
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۴۵:۵۰
منظورازهمه
همه ملتند که 9دی علیه نفاق اقدام کردند. (3384335) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۶:۳۵:۴۵
تعداد لایک های نظرت رو ببین خجالت بکش!!! (3385662) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۶:۵۳:۳۶
پاسخت را چه جانانه با تعداد لایک های زیر نوشته ات گرفتی آقا یا خانم "همه" (3385725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۰:۵۹:۲۱
نه هرکی ۹ دی اومد بیرون مخالفه رییس اصلاحاته نه هر کی قبل از نمازجمعه ی فصل الخطاب اومد بیرون معاند و ضد انقلاب (3386322) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۰۳:۳۱
خداوند نگهدار شما معلمین اخلاق وادب اسلامی باشد. (3383200) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۰۶:۴۳
آفرین از نحوه نگارش و ادب و احترام و متانت جناب دعایی لذت بردیم (3383203) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۱۹:۳۶
حاج اقا دعایی خیلی ممنون
لذت بردم واقعا و طرز برخورد با اندیشه مخالف از شما یاد گرفتم (3383217) (alef-13)
 
امینی اموذگار بازنشسته
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۲:۵۰
بعنوان یک فرهنگی از نامه سراسر ادب حجه الاسلام دعایی درس اموختم امید دارم در زمانی که تلاش داریم حتی در انسوی مرزها بجای دافعه جاذبه ایجاد کنیم با عنایت و دیدگاه وسیغ و فراجناحی رهبر معظم . اقای خاتمی هم که میتواند هنوز هم یکی از یاران بزرگ انقلاب باشد به جمع یاران انقلاب باز گردد (3383223) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۵:۲۷
خدا را شاکرم که یکی از یاران قدیم امام به نیکی از یار قدیمی خود دفاع کرد بیجهت نیست مدت 37 سال به خوبی توانسته روزنامه اطلاعات را مدیریت کند ما قدر این افراد به خوبی میدانیم که این سید را یاری میکنند (3383233) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۵:۵۲
این کاکای شما معتقده نظام متقلبه. این کاکای شما به ۲۵ میلیون انسان و انتخابشان توهین کرده و بی نجابتی کرده. کاکای شما کاری کرد که ایران را محور شرارت نامیدند و ناقض حقوق بشر و ...
کاکای شما و دوستانش بهترین عناصر امریکا و اسراییلند . کاکای شما مهره سوخته شده و دقیقا به همان دلایلی که شما قبولش داری ما ازش بدمان می آید. (3383234) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۵۲:۲۹
چرا از خودتان برای دیگران حرف در می آرید
شما اگر توانستید یک سند و مدرک قابل قبول فقط برای یکی از جملاتتان بیاورید ، من بقیه اش را چشم بسته قبول میکنم.
به این مسأله هم فکر کنید که روزی باید پاسخگوی این تمهتها باشید.... (3384980) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۸:۴۳
بهترین روش پاسخ را اقای دعایی انتخاب کرده که انسان از خواندن این مطالب در س ادب واخلاق ووفاداری میگیرد کاش برادرانی که در طرف مقابل قرار دارند برای نظرات دیگران هم ارزش قایل شوند وایران را برای همه ایرانیان بخواهند نه انحصار طلبانه فقط خودشان را حق بدانند ودیگران را باطل ومنحرف،مجددا تاکید می کنم به انسانهای شریفی امثال دعایی بیشتر نیاز داریم. (3383242) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۳۹:۵۲
تا بحال به این فکر کرده اید که خاتمی و کروبی در زمانی که ریس جمهور و ریس مجلس بودند و دارای قدرت، عملکردی از خود بجا گذاشتند که رهبر معظم انقلاب از اینان تشکر کرد بنابراین وقایع 88 را نمی توان به جاه طلبی و فریب خوردن انان نسبت داد. آن وقایع چند ضلعی است که باید سهم هرکس در ان روشن شود و سپس تقاضای معذرت خواهی از دیگران نمود (3383260) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۴۲:۰۷
جناب دعایی
لطفا نامه کامل و جواب کامل خود در مورد مسءله ای که به رهبر نسبت داده اید منتشر کنید

وگرنه حرف شما بی اعتبار هست


برای تطهیر سران فتنه تمام تلاشتان را می کنید اما خدا کسی را بخواهد ذلیل کند کسی نمی تواند در برابر خواست الله تعالی بایستد

در آخر فتنه ضربه اش چه در اقتصاد و چه در وجهه بین المللی غیر قابل انکار هست که پیرو این آشوب قعطنامه های شدید تری برای ملت ایران صادر شد شاید امثال شما به دلیل مشکلات اقتصادی متضرر نشده اید اما ملت در تنگنا قرار گرفتند و بدین دلیل و جفایی که این آقایان به مملکت و نظام کردن مردم و ملت این نادان ها را نخواهند بخشید پس از کیسه خود به فتنه گران بذل بخشش کنید همانند تولد برای این فتنه گران

و اعتقادات دینی این آقا را دیده ایم که خارج شدن قوانین اسلام از دایره اداره کشور و دست زدن و دست دادن با زنان نا محرم


خدا همه ما را عاقبت بخیر کند تا در پیری داشته های خود را به تاراج ننهیم


باشد تا رستگار شوید جناب دعایی (3383267) (alef-13)
 
منتقد الف
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۱۱:۲۹
یک انسان موحد اجازه ندارد در حق ولو دشمنان بالفطره و قسم خورده خودش نیز این چنین به قضاوت و صدور رای بنشیند تا چه برسد در حق گروهی از هموطنانش که مورد تایید بخش اعظمی از هموطنانشان بو ده ، هستند و ان شاء الله خواهند بود با یکطرفه به قاضی رفتن جفای آشکار روا دارد. اگر شخصیتهایی بسان جناب آقایان خاتمی و دعایی و امثال این بزرگواران لغزشی داشته باشند چه بهتر که حتی اگر شده است به خاطر دفاع از آنان به قعر جهنم برویم اما با این چنین نظرات و کامنت هایی همراهی و همنوایی نکنیم. والله اعلم. (3384803) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۱۹:۰۳
اگرخلاف این باشد رهبری بدون شک برخورد می کند شما دلواپس نباشید (3384831) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۰:۵۹:۱۸
رهبری بزرگوار نظام در جواب نامه جناب آقای دعایی در خصوص فرزند فاضل ودانشمند امام راحل مرقوم داشته اند «من هم مثل تو فکر میکنم اما نه به نرمی دل تو » امیدوارم در این خصوص همه مخالفین ایشان دیگر از رهبری نظام جلو نزنن فرزند فاضل ودانشمند امام راحل در قلوب بخش وسیعی از مردم جای دارد وایشان را به همان تعابیر جناب دعایی میشناسند امیدوارم الف پیامم را حذف نکند (3383296) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۱:۱۰:۰۲
در پاك دستي آن جناب همين بس كه نه دستگير شدند و نه محاكمه وگرنه دستگيري او التهاب افرين تر از آن دو نفر نبود ،
انتظار از او اين بود كه در محكوميت آن دو و دفاع از انتخابات 88 سخن بگويد كه نگفت و در هيچ جاي قانون انجام ندادن يك كار جرم محسوب نمي شود (3383318) (alef-13)
 
امینی
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۱:۳۷:۰۱
اقای دعایی عزیز خدا انشاالله سلامتتان بدارد بنده بعد از 31سال خدمت در اموزش وپرورش امشب یک درس اخلاق واقعی از شما اموختم (3383390) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۱:۴۱:۱۸
براستی که کلام خداوند (( دشمنی با قومی موجب نشود عدالت را رعایت نکنید ، بدرستیکه عدالت است که نزدیک به تقواست )) را امثال آقای دعائی عمل نموده اند و مدعیان تقوا و انقلابی بودن باید از ایشان درس بگیرند (3383406) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۱:۵۲:۰۳
آقای دعایی پس چرارهبری خاتمی رابه حضورنمی پذیرند؟ (3383441) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۷:۰۶:۰۸
رهبري از دست تفكرات شما كه باعث تفرقه شديد مجبور به اين كار هستند (3385757) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۲۱ ۲۲:۰۳:۵۸
دلسوزی و حمایت از کسانیکه برای رسیدن به قدرت از هیچ اقدامی مضایقه نکردن!
انگار نه انگار این حامیان فتنه خیلی راحت ادعای تقلب رو مطرح کردن و انتخابات 88 رو که میتونست به افتخاری بزرگ تبدیل بشه،به بک بحران ملی تبدیل کردن. (3383481) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۷:۴۷:۱۹
روال اینست افرادی که می خواهند جا باز کنند باید یک عده را از جای خود بلند کنند و بر مسند آنها تکیه بزنند
ولی دوستان هنر آنست که با کمبود جا در کنار یکدیگر ومتحد بنشینیم و منفذها را پر کنیم تا جایی برای انگلیسها نباشد (3384035) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۸:۱۵:۰۲
باید در هر شرایطی با ادب صحبت کرد متاسفانه این روز ها ادب هم از یاد رفته همه انهایی که به این انقلاب ومردم نجیب خدمت می کنند مورد دعای خیر مردم هستنند وانهایی که خیانت کر دنند مورد لعن نفرین چون با این خیانت ها ایمان بچه های ما رو گرفتنند (3384084) (alef-11)
 
ايرج
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۸:۴۱:۳۷
به نظر ميرسد ما پس از جند دهه گذشتن از انقلاب بايد يادبگيريم خطي وحزبي به افراد نه افتراء بزنيم ونه تشويق نماييم بلكه ملاك صداقت افرادرامدنظر قرار دهيم ومن آقاي خاتمي را فردي شايسته ميدانم كه اگر پس از دوران رياست جمهوري ايشان حمايت ميشد شايد الان به جاي بانكي مون دبيركل سازمان ملل بود وايا براي كشور بهترنبود ؟ (3384133) (alef-11)
 
پاشا
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۸:۵۳:۱۳
به راستی که حوزه های دین ودامن مردان خدامی تواندچنین اخلاقی را بپروراند جناب اقای دعایی داشتن چنین اخلاق وادبی را به شما تبریک می گویم وارزویکثرت برای چنین مردانی را دارم (3384153) (alef-11)
 
پیرو خط امام و رهبری
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۱۵:۰۰
اولا آقای دعایی نماینده حضرت امام و مقام رهبری در روزنامه اطلاعات هستند.حرمت ایشان را حفظ کنید.

ثانیا اگر کار ایشان خلاف بود خود مقام رهبری ایشان را خلع میکردند.نیاز به قوه قضاییه نبود.

ثالثا معلوم شد کار ایشان با اطلاع رهبری بوده پس بیخودی شما کاسه داغتر از آش نشوید!!!!!!!

رابعا روزنامه اطلاعات حرفه ای ترین و با انصاف ترین و معقولترین و غیر حاشیه ترین روزنامه در 35 سال انقلاب با مدیریت آقای دعایی بوده.اگر سابقه منفی از ایشان و روزنامه اشان دارید لااقل در این 35 سال میگفتید.

خامسا آقای دعایی چنان دست همه شماها دروغگویان را رو کرد که هیچ کس نمیتوانست اینجوری دست شماها را رو کند.

در آخر خطاب به آقای دعایی حقا که شیر پاک خورده ای و سر سفره حلال نون خورده ای.حقا سید پاک و نجیب اولاد پیغمبری که با وجود دشنامها و توهینها حتی در جواب دادن با حفظ حرمت و با منطق و استدلال پاسخ میدهی.

دیگه با صلوات دعوا را تمام کنید که رهبری به آقای سید محمود دعایی درباره انتشار اخبار سید محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات ایراد نگرفته اند.

برای طول عمر رهبر انقلاب و سید محمود دعایی نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات بفرست صلوات بر محمد و آل محمد

از طرف یکی از پیروان خط امام و رهبری (3384246) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۰:۱۵:۴۹
خدایا، در این وانفسای بی ادبی و بی اخلاقی و هتک حرمت و اهانت، از ادب و متانت این مرد نازنین متعجب شدم.
وای بر ما که چنین افرادی را کنار زده و عنان جامعه را دست کسانی داده ایم که جز توهین و بی اخلاقی چیزی ازشان نمی بینیم. (3384416) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۱:۰۱:۵۷
این نکته برای کسانیکه براستی دغدغه دین دارندیعنی واقعا دنبال اعتلای اسلام محمدی هستنداگراشنا به سیره نبوی وعلوی هستندوقتی باامثال نظردعایی عزیزکه عزتش خدایی وبواسطه همین دیدگاههاست مواجه میشوند مسرورمیشوند اشک شوق ازدیده جاری میکنندبسیارحائزاهمییت است.اما انچه مهمتراست ونکته اساسی ومع الاسف غالبا مدعیان ومعارضین ومخالفین امثال خاتمی ازان غافلندخواست واراده مردم ومیزان بودن رای مردم است .والبته درهرشرایط احترا م به حقوق اقلیت -پرهیز ازتمامیت خواهی -خودرا متولی دین ندانستن.به نظرمیرسدبرای استحکام بیشترنظام عمل به موازین مردم سالاری رهبری معظم به افرادمورداحترام مردم بیشتربها بدهنددراین مجال به همین اندازه بسنده میکنم (3384591) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۲۸:۳۰
و برخی با همین ساده اندیشی های امثال دعائی موجبات تنها شدن امام خویش را در جامعه فراهم اوردند...هرچند که از ظاهر عبارات ایشان سوء نیت برداشت نمی شود اما از درک عقبه اقدامات و گفتارهای جریان رفورمیست عاجز و بیشتر تحت تاثیر خصلت های فردی اقای خاتمی واقع شدند.
جناب دعایی نسبت این خصلت های جناب خاتمی با گفتار و رفتار اصلاح طلبان چه سنخیتی دارد؟
با هزینه هایی که طی چندین سال گذشته برای این کشور و مردم درست کردند چه نسبتی دارد؟
با فتنه سبز نیز؟
با خیل عظیمی از رسانه های خارجی و دنباله رو های داخلی انان چی؟
مشکل اینجاست که اصلاح طلبی که جناب خاتمی متولی ان هستند به دلیل اینکه هیچ وقت تعریف نشده است یک طیف وسیعی از سلطنت طلب تا بهایی تا منافق و مغرض و جاهل زیر این پرچم جمع شدند و این هم دلیل ندارد الا استفاده از ظرفیت تمامی اینها برای زدن یک چیز
ولایت مطلقه فقیه
اما نباشند شیر بچه های حیدر کرار تا طیفی بوژوا خواب زمین زدن عمود ولایت را ببینند (3384872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۳:۴۷:۱۰
درود بشرف آقای دعایی در بازار آشفته جداییها و جناح بازیها که قسمت عمده انرزی و توان ملی را بجای وحدت در آرامش در گرد باد باد منافع جناحی فرسوده ساخته است با دلسوزی تمام عیار بسردمداران خطوط جداییها ندا میدهد مصلحت نظام و میهن نه جزیره سازی و پا فشاری بر پاره پاره کردن موزاییکهای خوش ترکیب نظام بلکه سعی و کوشش در مستحکم سازی و جلوگیری از گزند معاندان از تخریب آنهاست.
دیگر یخاطر هر چه که اعتقاد دارید منافع شخصی و جناحی را کنار بگذارید ّباینده مملکت و ملت بپردازید که بقا دیانت و استمرار آن در کشور در گرو آنست. (3385157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۸:۵۵:۱۰
اقای دعایی برای به قدرت رسیدن دوستانت به چه کارها و ادبیاتی روی اوردی؟ چرا اون موقع که عکس امام ررا پاره می کردند صحبتی نکردی؟ مردم چه گیری اوردی؟ (3386056) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۱:۰۷:۵۲
ایکاش گفتگو ها را در همین فضا به پیش ببریم (3386349) (alef-13)
 
دانشجوی اصولگرای رشته حقوق
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۱:۱۶:۵۸
اولا معلوم کنید چرا به غیر از رئیس دولت اصلاحات هیچ متهم یا مجرمی در کل تاریخ حقوقی و دادگستری ایران و اسلام ممنوع التصویر نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ثانیا معلوم کنید آیا دادستان میتواند تا چند سال یک نفر را از حقوقش بدون محاکمه و اثبات جرم محروم کند؟؟؟؟؟؟؟ لطفا ماده قانونی قانون مجازات را به بنده بفرمایید؟؟؟؟؟؟؟ چون در قانون مجازات برای تعقیب متهم 3 ماه منظور شده و نه چند سال؟؟؟؟

ثالثا چگونه مرتضوی دادستان سابق که پرونده دارد و در دادگاه تحت تعقیب است چرا میتواند از کشور خارج شود و بیانیه و اطلاعیه دهد و یا بابک زنجانی و برخی اختلاسگران و تصویرشان اشکال ندارد
اما رئیس دولت اصلاحات از مصاحبه با یک روزنامه محروم است فقط بخاطر انتشار تصویرش؟؟؟؟؟؟؟؟

رابعا قرار است تا کی این محدودیت اعمال شود 1 یک 10 سال یا 50 سال و طبق چه قانونی در شرع مقدس و قانون کیفری اسلام؟؟؟؟

خامسا مثالی بیاورید که حضرت علی(ع) و پیامبر اسلام با مخالفین و منتقدین حکومتشان چنین کرده باشند؟؟؟؟
البته اگر نمونه پیدا نکردید میتوانید به تاریخچه حکومت بنی امیه و بنی عباس مراجعه کنید بازم اشکالی ندارد؟؟؟؟؟

در آخر بفرمایید چرا دم انتخابات این فشارها را بر برخی افراد سیاسی اعمال میکنید؟؟؟چه نیتی از اعمال اینکارها دارید؟؟؟

هر جاشو توانستید منتشر کنید و هر جا میدانید براتون سخته نقطه چین بگذارید. (3386370) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۲:۲۶:۲۷
احسنت... (3386536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۲۱:۲۱:۳۷
جناب دعایی:فقط یک سوال دارم وامیدوارم جواب بدهید وآن اینکه بگو زمانی که مقام رهبری در بیمارستان تشریف داشتند چرا خاتمی را جهت ملاقات نپذیرفتند؟جنابعالی که از رهبری مایه می گذاری (3386379) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.