نظر منتشر شده
۲۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187482
بررسی عملکرد انتخاباتی نامزد دقیقه نودی اصولگرایان
نبرد با «بیان و برنامه»
بخش داخلی الف، 26 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
سعید جلیلی، گزینه اصلی اصولگرایان جوان برای جذب رای است. اما همانقدر که این گروه، با انرژی و تا حد زیادی خوش بیان هستند و بر توجه به مسائل اقتصادی اقشار مختلف تاکید می کنند، سعید جلیلی، خشک بیان است و  در موضوعات اقتصادی بی برنامه جلوه کرده است.

شنیدن حرف های افرادی که با جلیلی حشر و نشر داشته اند و مشاهده سخنرانی های جلیلی نشان می دهد که وی فردی به غایت آرام است که به شدت یک خطی و بدون هیجانات مرسوم حرف می زند. این خصیصه اگر چه ممکن است برای فردی که پای میز مذاکره می نشیند و یا از یک عالم دانشگاهی پذیرفته باشد اما در میدان جلب رای همانند سم مهلک عمل خواهد کرد.

البته مقداری از محبوبیت جلیلی تاکنون به دلیل همین کم گویی و مهابت بوده است و از همین روست که سکوت و رازآمیز بودن جلیلی ممکن است تا مدتی بیشتر از حرف زدن به نفع او باشد؛ تا هر که از ظن خود یارش شود. اما این امتیاز فقط تا زمانی امتیاز خواهد بود، و درست از موقعی که صاحب سخن در پشت تریبون عمومی تبلیغات سراسری تلویزیون قرار گیرد مشکلات آغاز خواهد شد: اولین مناظره تلویزیونی جلیلی به مثابه شوک منفی برایش عمل خواهد کرد و در همان اولین ظهور عمومی، رای وی خواهد افتاد.

این سکون و جمود را بگذارید کنار تهییج و پمپاژ انرژی سایر رقبا که از سمت رسانه های داخلی و خارج به صحنه انتخابات سرازیر است و در راس آن بی بی سی - یا آنگونه که این روزها شاهدیم، در واقع، ستاد تبلیغات رسانه ای فرامرزی رفسنجانی - قرار دارد که از یک سو هاشمی رفسنجانی را با انواع حیل به جلو می راند و از سوی دیگر با انرژی تمام در بسیاری از بخش های خبری و تحلیلی، رقبای اصلی وی شامل قالیباف و جلیلی را با انواع و اقسام تخریب های ممکن، از اشاره به سوابق نظامی، شایعات مربوط به عملکرد تیر ۷۸ و ... می زند.

علاوه بر بیان کم هیجان، عدم توجه جلیلی و تیمش به مسائل اقتصادی بیش از همه در ذوق می زند. تاکید صرف بر اقتصاد مقاومتی بدون ارائه برنامه مشخص اقتصادی در مواردی مانند رشد، توزیع درآمد، هدفمندکردن و ... تمام چیزی است که تا به امروز از جلیلی و تیمش دیده شده و گویی اراده ای برای ترمیم آن هم وجود ندارد. تاکید صرف بر اقتصاد مقاومتی نیز - درست همانند خشک بیان بودن - شاید از جلیلی مذاکره کننده هسته ای پذیرفته باشد اما از جلیلی داوطلب ریاست جمهوری پذیرفته نیست و به هزینه از دست رفتن آرای فراوان در مقابل هاشمی تمام خواهد شد.

جلیلی اگر می خواهد موج آفرین باشد باید ضعف های خود را در کمترین زمان ممکن ترمیم کند. مشاوران و تیم جلیلی، در کنار سایر رقبا، دو رقیب اصلی درونی پیش روی خود دارند: بیان و برنامه
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۲:۵۱:۳۳
من برای آقای جلیلی به دلیل جانبازی و اینکه از نزدیک میدانم از دست دادن عضو بعدا چه قدر سخت است احترام قائلم ولی هر چه فکر می‌کنم نمیتوانم هیچ دستاورد قابل توجّهی از ایشان در کار اجرای و یا دیپلماتیک ببینم، فقط گفتن تکراری مواضع که نمیتواند دستاورد باشد، به هر حل ریاست جمهوری باید کسی‌ باشد که بتواند در یک رقابت سالم آرای مردم را به خود جذب کند و شخصیت کاریزماتیک داشته باشد که آقای جلیلی فاقد انست. (1322205) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۶:۳۱
واقعا جای تاسف داره افرادی که در ویترین هستند مطرح میشوند من که در ستاد های قبلی نامزدها فعالیت کرده ام این دوره به نتیجه رسیدم از نظر خودم دکتر سبحانی اصلح است اما هیچ گاه سخنی از این عالم اقتصاد نیست رای اوری در مرحله بعدی تحلیل قرار دارد چرا اینطور عمل میشود اقای الف؟! (1322402) (alef-17)
 
یه جوون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۱:۰۳
من که حاضم به احمدی ژاد رای بدم به افرادی که میخوان از نو شروع کنند رای ندم فعلا شرایط کشور مطلوب نیست از لحاظ اقتصادی بهتره یکی باشه مثل مرد بحران.واقای توکلی دیشب مصاحبه تونو دیدم و بشدت مخالفم باهاتون که کشور به دست نیروی جدید بیفته (1322608) (alef-6)
 
یه دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۴۳:۳۳
واقعا سخته.نمیدونیم دولت رو به قدیمی ها بدیم که چندان راضی کننده نبودند
نمیدونیم به تازه وارد ها بدیمیش که ریسک بزرگیه! (1323808) (alef-10)
 
یه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۳:۴۶
یعنی چی ریسک بزرگیه؟ پی گردش نخبگان چی؟ پس این همه آدم تو مملکت همه هیچ چی؟ چون قبلا رئیس جمهور نبودن؟ این جوری باشه چند سال دیگه باید کشور رو تعطیل کنیم چون رئیس جمهورای سابق که پشت سر هم فقط جاهاشون عوض میشده به رحمت خدا رفتن! (1325214) (alef-13)
 
پارسا از شیراز
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۷:۴۹
هاشمی یک وطن پرست واقعیست که خیرش هم به مردم میرسد . البته مشکلاتی هم دارد که طبیعیست . زنده باد هاشمی بزرگ (1322638) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۳۰:۳۱
شما یک جوری صحبت میکنید که تمام نظرها رو جمع کردید
من از شما یک سوال میپرسم جواب بدید
شما طرفداران آقای هاشمی جمعیتتون از حزب الله بیشتر؟؟
همین که هاشمی اومد بیشتر نماینده ها درخواست رد صلاحیت این فرد را کردند
اگر ممکن است سخنان آقای بیژن نوباوه را درباره سعید جلیلی بخوانید همین فردی که من در زمان انتخابات نمایندگی مجلس از این فرد متنفر بودم و نماینده مردم تهران از ایشان حمایت می کنند

http://www.bibaknews.com/shownews.php?idnews=7766 (1322878) (alef-6)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۶:۵۴
ببخشید حزب الله کیه ؟؟؟تا حالا به معنای لغوی این کلمه حتی فکر کردی که این قدر راحت درباره خودت به کار می بری و دیگران رو حزب اللهی نمی دانی عزیزم این توهین بزرگ به دیگران است و این خود نشانی از نادانی است.
ببینم ایت الله هاشمی که خود در دوران قبل از انقلاب در زندان به سر برده بیشتر لایق این جور کلمات هست یا تویی که حتی کوچک ترین اسیب ها رو ندیدی؟
میزان رای ملت است نه نمایندگان مجلس و این موضوع خالی از لطف نیست که بگویم که نمایندگان اکثریت از یک جبهه در مجلس هستند.
یادمه سال 84 هم از این دست تخریب ها صورت می گرفت. (1323494) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۶:۴۲
سلام
آقا شما چه بصیرتی داری از پشت مانیتور فهمیدی اون بنده خدا هیچ آسیبی ندیده ،لابد اجدادش رو هم شناختی ، صد البته که میزان رای ملت است اما این هم هست که ملاک حال فعلی افراد است نه گذشته آنان و صد البته بنده کاری به آقای هاشمی و حلقه اطرافش ندارم ، نگرانی من و تعدادی مثل من مدنیت ایرانه که امیدوارم هر کس که میاد سعی کنه در راه رسیدن به اون.
شاد باشید (1327026) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۲:۴۸:۳۶
یعنی کسانی که از آقای هاشمی طرفداری میکنند جز حزب اله نیستندو فقط شما جز حزب اله هستید ؟؟؟؟؟
اون بیشتر نماینده ها که مد نظر شماست ؛ قطعا ترس تمام وجودشان را فرا گرفته و از این جهت با آمدن آقای هاشمی مخالفند چون میدونن رای بالایی میاره .....
طبیعتا همتون میدونید که با آمدن آیت اله هاشمی امید و شور و شعف در مردم زنده شده وگرنه اگه مطمئن بودید رای نمیاره این همه تخریب نمیکردین .....
یادمون نره آقای هاشمی توی این چند سال سکوت کرد و هیچکس هم بیشتر از اون به رهبری وفادار نبوده و رهبر معظم هم علاقمندی خود را با قرار دادن ایشان در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان داد ... (1324430) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۱:۲۷:۲۰
کدوم وفاداری عزیزمن؟؟؟؟؟؟؟
رهبر دارن هاشمی رو با این پستا برای نظام حفظ می کنن، کنترل میکنن ... وگرنه ایشون باکسی عقد اخوت ندارن که از سر علاقه بهش پست بدن..
مردم ما حافظشون مثه این که ایراد داره..یادتون رفته زمان همین آقای هاشمی چه بلایی سر فقرای این مملکت اومد به بهونه توسعه؟؟!! بهش گفتن آقا طبقات محروم دارن زیر چرخ توسعه شما له میشن،فک میکنین چی جواب داد؟؟ حضرت فرمودند بالاخره الانم مثه زمان جنگ یه سری از افراد باید برن روی مین تا راه باز بشه!!!!!خدایی این یعنی چی آخه؟؟؟؟؟؟؟؟
اقتصاد یه مملکت که به این راحتی به این روز نمیرسه که مردم اسیر معیشتشون بشن،،وضع الان نتیجه همون توسعه و اقتصاد آزاد دولت سازندگیه که یه مشت پولدار شکم سیر اقتصادو به دست گرفتن و هر بلایی که دلشون خواست سر این ملت مظلوم آوردن که حالا باید محتاج نون شبشون باشن............
تورو خدا چشماتونو باز کنین..ما رئیس جمهور درده فقر کشیده میخوایم نه کسی که..........!خدایا این مملکتو به صاحبش برسون! (1326782) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۴:۲۶:۴۱
این نقل قول را بیش از همه در ابتدای هدفمند کردن یارانه ها از دولت احمدی نژاد شنیدیم. به خصوص شخصا مصاحبه ای ازآقای خلیلیان وزیرکشاورز یبخواندم که در دوره هاشمی می خواستند که یک عده له شوند ولی با برنامه ما همه نفع می برند و کسی آسیب نمی بیند. البته نتیجه کا این آقایان را هم دیدیم که به جز چند دهک بالا همه دچار مشکل شدند. این است که به خاطر ضدیت با کسی نباید حقیقت را مخدوش کرد. در هر دو دولت مردم دچار تورم و آسیب بودند اما دولت احمدی نژاد با وجود درآمد نفتی بالا به خاطر هدر دادن منابع مالی بیشتر دچار ضعف است. (1332240) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۸:۳۱
سعید جان خودتم میگی...تا دیروز از کسی متنفر بودی و امروز حمایت میکنی ازش...پس معلومه تعادل نداری عزیر...
طرفداران هاشمی همان حزب الله هایی هستند که دلسوز نظام هستند و انقلاب و کشور و رهبرشون رو دوست دارند...
نماینده ها رو هم میشناسیم،همون هایی هستند که صبح با استیضاح وزیری موافق هستند و بعدازظهر مخالف استیضاح میشن...بیشتر نماینده های ما به همون طریق که احمدی نژاد رای آرود ، رای آوردن...بایدم با آقای هاشمی مخالف باشند... (1324740) (alef-13)
 
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۷:۴۶:۱۱
خدا به فریاد ملت برسه هر کسی که یه روزی به هر نیتی در جنگ شرکت کرده امروز شده بزرگتر این ملت و فکر میکنه از همه بیشتر میدونه !!!!! (1326888) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۵۰:۴۶
معمولا مردم ابتدا جو گیر می شوند ولی با گذشت مدتی با عقل و تدبیر تصمیم می گیرند.آقای هاشمی چه برنامه ای دارد. جز اینکه یک خانواده مافیایی اند که نیمی از مشکلات کشور به خاطر ایشان است. آماده حماسه بزرگ باشد (1323316) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۸:۲۲
أمير جان خيلى بي انصافى البته منكر برخى از نقاط ضعف هاشمى نميشوم ولى نبايد گول شايعات و رسانه هاى مغرض را خورد كه بيش 20 سال است در حال تخريب هاشمى هستند، مثلأ اين يادداشت جريان خريد نمايندگان توسط رحيمى يكيش، خدايش من چندين بار اين يادداشت را با دقت خواندم ولى نتوانستم ربطش را به هاشمى درك كنم.
اين حقير به عنوان يك هموطن نسل اول انقلاب كه شاهد افت و خيز هاي فراواني چه در زمان پيروزى ، چه زمان جنگ و بعد از آن بوده ام با اطمينان عرض ميكنم در شرايط كنونى كشور، تنها فرد اصلح كه بتواند بحرانهاى موجود را پشت سر بگذارد و اين كشتى طوفان زده را به ساحل امن هدايت كند هاشمى است و بس. (1324701) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۲:۱۴
حالا که این همه مشکلات را تحمل کردیم و امریکا و غرب نزدیکه در برابر ایران تسلیم بشه. رای به هاشمی که به احتمال زیاد میخواد در برابر امریکا و غرب کوتاه بیاد؛ خیانت به کشور، مردم و خون شهدا و دانشمندان هسته ای هست.
اگه مشکل کشور اقتصاد است. باید دنبال کسی بود که مشکلات را با حفظ عزت و بزرگی ایران حل کنه نه با ذلت و دوستی با آمریکا و غرب. (1324108) (alef-10)
 
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۲:۰۴
طوری حرف میزنید انقار ما اونارو تحریم کردیم.شکم سیری اخرش این میشه.خدا به داد ما جونا برسه.بد بخت شدیم رفت پی کارش. (1324987) (alef-1)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۷:۲۵
ببخشید دوست عزیز میشه بگید غرب و آمریکا کجا کوتاه اومدن ؟

ولله گناه مومن اینقدر ناآگاه باشه جنگ شرایطی داره و درگیر شدن اصولی که من نمیدونم الان کجاش داره رعایت میشه ؟
میریم سر مذاکره میگن مسئله هسته ای ما میگیم بحرین وسوریه مگه اصلا موضوع مذاکرات سر این مسئله است ؟ نمیگم سراین مسائل حرف نزنیم بگیم اما نه در استانبول و آلمااتی.....

کسی که شمشیر میکشد با شمشیر نیز خواهد مرد... (1325008) (alef-1)
 
حمیدعبادی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۴:۰۵
تا زمانی که هاشمی زنده است این مملکت مشکل دارد (1324113) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۵:۵۳:۲۰
این جملت رو باید با طلا نوشت. (1324485) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۰۸:۲۸:۳۹
مشکل این مملکت شما و افکار امثال شماست که فقط تا نوک بینیتون را بیشتر نمیدونید ببینید بجای مردم حرف میزنید بجای مردم تصمیم میگیرید و بجای مردم محاکمه و مجازات میکنید غافل از اینکه خدا ناظر بر اعمال همگان است و ریاکاران را رسوا خواهد کرد
شمایی که از اعمال گذشته خود عبرت نمیگیرید کمی هم به روزی که باید در برابر پروردگار خود پاسخگو باشید فکر کنید (1330889) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۱۴:۱۱
ببین با کیا شدیم 70 ملیون نفر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1326009) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۰:۰۷
اگر اين واقعيت را بپذيريم كه أيده آل وجود ندارد و هر انسانى نقاط ضعفى دارد در شرايط فعلى به گزينه برتر كه برنامه هم براى أداره مملكت دارد هاشمى رأى ميدهيم (1324671) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۷:۵۵
دستاورد پيش‌كش!!
چند كلمه از ايشان تا به حال حرف شنيده‌ايد؟ صداي ايشان چه طوري است؟ كسي تا به حال غير از لبخند به زوري كه ايشان به خانم اشتون مي‌زند، از ايشان حركت ديگري به ياد دارد؟ تا به حال در غير از تركيه و آلماتي در جاي ديگري ديده شده است؟ خيلي واقعاً بايد اوضاع اصول‌گرايان بي‌ريخت باشد كه اميد به چنين امام‌زاده‌اي بسته‌ باشند. (1322406) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۰۲:۳۹
اگر تیم نخبه پشت سر ایشان بود، تا به حال برای هزاران درد این دولت منتسب به خودشان فکری کرده بودند. شما باز هم می خواهید با آزمایش و خطا آقای جلیلی را به دیگران تحمیل کنید. (1323693) (alef-13)
 
فيروز
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۰۸:۱۴
دوست عزيز زود قضاوت نكن مردم تعيين خواهند كرد كه او لياقت دارد يا خير شما دمكرات هاي وطني به هيچ قاعده اي از دموكراسي پايبند نيستيد در اين روزها كه بازار تهمت و تخريب داغ است جمله اي از او بر عليه كسي شنيده ايد او وطن دوستي و ايرانپرستي خود را پيش تر و بيشتر از مليون كرواتي نشان داده است درود خدا بر او فرزند صالح و شايسته ايران زمين او مرا به ياد اسطوره آرش مي اندازد انروز كه برا ي حفظ ايران زمين جان خود را دركمان انداخت .... (1323182) (alef-6)
 
اصغر آقا
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۳:۱۴
پَ نَ پَ؛
بیاد راجع به لولو و ... حرف بزنه!
بالاخره رئیس جمهور با شخصیت و مودب میخواین یا از این یکیا؟؟؟ (1325059) (alef-1)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۱:۳۲
1- دوست عزیز شاید مهمترین جنبه های کاریزماتیک جلیلی، همین سکوت و جانبازی ایشون باشه. شما چطور میفرمایید کاریزما نداره؟!

2- اتفاقا امسال تریپ آرامش و بی خیالیه. فاطمه هاشمی تا ساعت 5 روز ثبت نام میگفت بابام هنوز از خواب بیدار نشده (درحالیکه حسن روحانی دیروز گفت هاشمی ساعت 3 تصمیم گرفت ثبت نام کنه)!

فکر میکنم حفظ این آرامش و مهابت در اوج دست و پا زدن سایر کاندیداها (خصوصا هیجانات خنده دار پیر کهنه کار و طرفداراش برای جلب رای)، اتفاقا به نفع جلیلیه. حتی در مناظره ها هم آرامش جلیلی و بیان قاطع و روشنش در مقابل سایر کاندیداها جلوه خاصی پیدا خواهد کرد.

3- برنامه رو هم منتظر باشید به وقتش. چند ماهه قالیباف و ولایتی و حداد و زاکانی و ... دارن برنامه تهیه میکنن!

سلام بر جلیلی. فرزند شایسته کوی مظلوم طلاب مشهد. (1322422) (alef-17)
 
فرزند ايران
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۰۴:۳۷
با شما موافقم ... م . مردم
امسال سال آرامشه و جليلي اين موضوع رو خوب فهميده و بهره برداري خوبي هم ازش ميكنه
سلام بر جليلي . سلام به گفتمان واقعي انقلاب (1322462) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۳۳:۳۰
تو رو خدا دست از سوئ استفاده از گفتمان واقعی انقلاب بکشید چون چنبن چیزی وجود ندارد (1322890) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۴۸:۴۳
هاشمی "شخصا" دو تا بیانیه انتخاباتی داده. درحالیکه جلیلی گفته فعلا تا بعد از تایید صلاحیتها کسی تبلیغ نکنه! خیلی جالب و با اطمینان خاطر داره کار میکنه. (1323116) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۲۱:۲۵
حالا چرا مظلوم اقای م . مردم؟!!! (1322510) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۴۲:۵۹
در جریان اعتراضات گسترده در کشور به سیاستهای اقتصادی دولت هاشمی (فشارهای سنگین اقتصادی و تورم و فساد مسئولان و اشرافیت و آقازاده ها و وِزه خواری و ...)، کوی طلاب مشهد به علت کشته شدن چند نفر در جریان اعتراضات، به یکی از معروفترین نمادهای نارضایتی شدید مردم از اوضاع اقتصادی و سیاسی دوران هاشمی تبدیل شده.

ممکنه دوستان بفرمایند بعد از جنگ بوده. ولی بهتره توجه کنن که اولا زندگی مردم هم یه زندگی حداقلی و غیرقابل مقایسه با رفاه فعلی یود. ثانیا مردم تا جایی که مربوط به جنگ بود تحمل میکردن. ولی فساد و ویژه خواری و اشرافیت و افتخار مسئولان به له شدن محرومان هم بدلیل جنگ بود؟ (1322925) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۱۶:۳۶
حالا چرا میگویید اعتراض؟ اعتراض باید از طریق قانون انجام شود نه اردوکشی خیابانی. در آنصورت فرقی بین فتنه گران سال 88 و مردم کوی طلاب وجود ندارد من در سال 88 به آقای احمدی نژاد رای دادم و الان هم منتقد ایشان هستم ولی حرف شما آقای "م. مردم" دلیلی بر مظلومیت مردم کوی طلاب مشهد نیست اگر اعتراض به وضع اقتصادی را از طریق نماینده مشهد در مجلس انجام می دادند دچار این به "اصطلاح مظلومیت" نمی شدند. (1323382) (alef-13)
 
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۱:۳۵:۰۵
والا تا جایی که من یادمه این "مردم مظلوم" که شما میفرمایید ریختن بانکارو سوزوندن و اموال مردم رو به غارت بردند و بسیجیا جمعشون کردن. اگه اون اتفاق الان می افتاد که اینا چیزی بیش از مشتی اراذل و اوباش نبودن، حالا چون دولت هاشمی بود شدن مظلوم؟ (1326325) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۳۱:۳۴
آقای محترم قالیباف چند ماه نیست که داره برنامه تهیه میکنه. چند ساله. و اتفاقا برنامه ش هم تهیه و منتشر شده و هم تو سایتش هست هم تو سایت هواداراش. خدا رو شکر که برنامه داره و مثل بقیه یک هوویی و با بیخیالی احساس وظیفه نکرده. آخرین چیزی که تو این اوضاع کشور میخوایم بیخیالیه. ایشالا برخی کاندیداها بعد انتخاب شدن میشینن برنامشون رو هم مینویسن و بعد 2 سال ریاست جمهوری انتظارتون به سر میرسه. مثل اوضاع کنونی بودجه. اون دوسال بدون برنامه رو هم تنخواه میدن نگران نباشید (1322885) (alef-6)
 
ثبت
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۱:۴۲
آقای رضایی که قدیمی تره حتما هم برنامش از قالیباف بیشتره.... (1324009) (alef-10)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۵۳:۳۶
آرامش در مناظرات؟! اگر سمت مقابل یکی مثل رئیس جمهور فعلی باشه و در مقابل ایشون مثل اون کاندید که سکوت کرده بود آروم باشه ؟!! هر چیزی اندازه و جایی داره. در جایگاه مناظره باید مناظره کرد نه لبخند زد. (1322963) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۵۶:۱۵
حتما به خاطر همين ارامششان است كه در اين چند سال كه با غربي ها مذاكره مي كند نه تنها پيشرفتي نمي بينيم بلكه هردفعه كه مذاكره تمام مي شود يك تحريم ديگر هم اضافه مي شود (1323139) (alef-6)
 
رای
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۳:۴۳:۱۷
همچین از راز گونه بودن سکوت جلیلی میگن که فکر میکنن کسی به اینچیزها رای میده!
آخه راز آلود بودن هم شد گزینه اصلح ریاست جمهوری؟!!!!
همه اگر میگن هاشمی: چون فرد با تجربه ای هستش و استخوان داره و باج هم نمیده به غربی ها. مذاکره و رفع سوتفاهم با باج دادن فرق میکنه. (1326618) (alef-13)
 
اصفهاني
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۵۷:۳۴
اتفاقا جليلي در اصفهان نيز محبوبيت زيادي دارد پاكدستي ارامش متانت ايمان به هدف در سرتاسر وجود او جلوه گر است ما اصفهاني ها او را خيلي دوست داريم و خواهيد ديد كه بيشترين راي را از اصفهان خواهد اورد جبهه پايداري اصفهان نيز اولين تشكلي در سراسر ايران است كه چند ساعت پس از اعلام كانديداتوري ازاو اعلام حمايت كرد وتو اي دوست عزيز م مثل مردم او را فرزند همه ايران بدان (1323144) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۶:۴۹
من هم یک اصفهانیم به آقای جلیلی احترام می گذارم اما ایشان منتخب من نیستند . پس لطف کنید از جانب تنها خودتان نظر دهید ! (1324754) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۶:۲۳
يادت باشه ما اصفهاني ها بيشترين راي را به احمدي نژاد داديم (1327069) (alef-13)
 
نظرآزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۶:۳۸
جالبه . اهل فلان محله بودن شده یک نکته مثبت برای انتخاب چهره مورد نظر!!!!!!! مردم هم بگردن ببیند چه کسی متولد کدام محله است . ضمنا تعدادی از کاربران محترم که مدتها توی این سایت ازجناب احمدی نژادطوری طرفداری میکردن که انگار پادرجای پای معصومین گذاشته وازهر کلام یا رفتار ایشون بصورت متعصبانه طرفداری میکردند و هیچ اشتباهی از ایشون رو بر نمیتافتند چطوری از این چهره ی محبوب!!!!!!! و مردمی !!!!!سال84 و 88 روی گردان شدند و به پیروی از رییس جمهور از جناب مشایی که مورد پشتیبانی آقای احمدی نژادهست طرفداری نمیکنند ؟ وحالا هوادار جناب جلیلی شدند؟ رییس جمهور که بخاطرمشایی وارد گود شده شما چرا خودتان را کنار کشیدید (مگر اینکه معتقد باشند که حداقل در این مورد اشتباه میکند). یا حق (1323493) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۰:۵۵
بله ایشون باید هم آرام باشه وقتی صدا سیما به بهانه مذاکرات هسته ای هر روز گزارش موفقیت های ایشونو به سمع ونظر مردم می رسونه !!!! (1324744) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۰:۰۹
ایشون اگر کاریزما داشت و اگر این طور که دوستان می گویند پایگاه مردمی در مشهد داشت، چطور در دو انتخابات مجلس ششم و هفتم که از مشهد کاندیدا شد حتی به اندازه ورود به مجلس رای نیاورد. آخر تا کی ما باید شاهد بالا آمدن آماتورهای سیاسی در رقابت ریاست جمهوری باشیم... (1325019) (alef-1)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۳:۴۶:۵۳
دلیل رای نیاوردن ایشان در انتخابات مجلس این بود که بازیهای سیاسی و لیستهای منتسب به جناحین را قبول نکرد و به صورت کاملا مستقل و مردمی وارد شد. شرط و شروط هیچی گروهی را برای قرار گرفتن در لیست نپذیرفت و به همین دلیل حذف شد. همین که زیر بار هیچ شرطی از طرف گروههای ثروت و قدرت نمی رود یکی از مهمترین ویژگیهای او برای اصلح بودن است. (1326628) (alef-13)
 
میثم-قم
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۳:۲۷:۲۳
شما مثل اینکه کارو زندگی نداری نشستی و پای همه خبرها نظر میدی دیگه وقتی اسمتو بالای نظرات میبینم حالم بد میشه
الف چطوریه که نظرات چرت و پرت ایشون را منتشر میکنی اما من بیشتر از 10نظر گذاشتم هیچکدومو منتشر نکردی نکنه از خودتونه؟؟؟؟؟
اینبار منتشر نکنی برای همیشه قیدتون را میزنم. (1331929) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۰۳:۲۵
اتفاقا کشور ما به همین لبخندو سکوت وارامش نیاز دارد نه کسانی که مدعی هستند و با هر حرف وسخنشون کشور متلاطم میشه
اما برنامه های اقتصادی هم که تیم اقای توکلی و ... در مجلس مقتدرانه حاظرند و هربرنامه ای که اونجا بره زیر ذره بین می برند و اصلاح می کنند حتی اگر نیاز شد از اول برنامه ریزی می کنند و تصویب می کنند
در اجرا هم که قدرت رهبری جلیلی مهم است و تیم منتخب ایشون
رهبریشون که معلومه عالیست بدون حاشیه ومقتدرانه
تیم که معلوم بهترینها را انتخاب می کنند
گفتمان هم که مولای درزش نمیره (1322822) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۱:۳۰:۱۳
خداییش خیلی باحالید ... همه چیز هم معلومه هم از بهترین نوع.... این حرفها من رو یاد سال 84 میاندازه " مردی از جنس مردم"؛" پاک باش و خدمتگذار" و ... ولی خدایی اگه قراره در هر صورت جلیلی رءیس جمهور بشه بگید مثل سالهای پیش ما خودمون رو علاف نکنیم... (1324333) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۷:۵۷
سلام برادر عزیز

آرامش و سکوت و اینجور حرفها به خاطر اینه که ایشان چیزی برای گفتن نداره ، کلا چاکر اقا است و بس ، ایشان هم مانند احمدی نژاد بی عقبه میاید و با کلی دلخوری و دلهره میرود
رای به این افراد چیزی جز میوه تلخ کام سوز برای این کیان نمینشاند
بیش از این سرگردانی و بی برنامگی در این کشور جای ندارد
آقای هاشمی هم مانند باقی بودند اگر انگ دزدی و چپاول و دسته بازی به ایشان زده میشود ، پس به آقای احمدی نژاد چه باید گفت که نفر بعد از خود را هم پوتین وار میخواهد القا کند
حد اقل ایشان میتواند فشار خارج را کمتر کنند که همه حضرات این را میدانند

من الله التوفیق (1324700) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۵۴:۱۱
توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی وجه ایجابی ایشون
حتی اسم ستادشان(حیات طیبه) هم خودش یک حرکت رو به جلو و مثبت است
زنده باد جلیلی (1323131) (alef-6)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۰:۵۰
نیست که آقای جلیلی اقتصاد دان هستند ؟ یا برنامه اقتصادی دارند؟ اصلا تیم اقتصادی ایشان کیست؟ در این چند سال فقط گوشی تو گوششون بود تا در مذاکرات هسته ای ببیند نظر داخل چیه و یا مذاکرات بی نتیجه داشتن یا مذاکرات معطوف به تحریم. از اسم ستاد(حیات طیبه) و اینچیزا بگذر آقا! تجربه هشتاد و چهار و هشتاد و هشت ستادهای احمدی نژاد جلوی رومونه که از ساده زیستی آنها به واردات بی رویه "پورشه" و "مازراتی" یک میلیارد تومنی با ارز مرجع کشید. در حالی که ارز مرجع دارو رو قطع کردند. حنای شما دیگر رنگی ندارد آقای امیر! (1324007) (alef-13)
 
هومن اعتمادی
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۷:۲۴
8 سال مملکت در اختیار آقایانی بود که دم از رجایی بودن و خاکی بودن میزدند...دیدیم که نتیجه چه شد نه حاکمان جدید به آن خوبی که میگفتند بودند و نه حاکمان قدیم به آن بدی که در گوشمان خواندند ...هرچند در همان 8 سال پیش همین دوستانی که الان از افراد نوظهور و منجی های نو دم میزنند درد دلهای افراد دلسوز را نادیده گرفتند.خداوندا به تمام واجدین شرایط راه دهی قدرت اعتراف به اشتباه و درک وضعیت موجود، قدرت تفکر و تصمیم گیری و انتخاب درست اعطا فرما ...این کشور تحمل 8 سال اشتباه دیگر را ندارد ... (1324934) (alef-1)
 
یوسف
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۶:۴۵
با سلام وشب بخیر خدمت همگی دوستان الفی ببینید " انتخاب اصلح یعنی دکتر جلیلی"
مثل اینکه دوستان دکتر جلیلی رو کامل نمی شناسند بنده ایشان را کمی براتون معرفی می کنم :
- دکتر سعید جلیلی اهل مشهد مقدس
- دکترای علوم سیاسی (متخصص سیاست خارجه)
- 47 ساله ساکن تهران
- لقب : در بین سیاسیون مطرح به " دیپلمات جانباز" مشهورند
- در دوران دفاع مقدس بسیار فعال بودند و در عملیات کربلای 5 به درجه جانبازی نائل شدند(جنباز 70 درصد)
- مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی می باشند.
- عضو جامعه اسلامی مهندسین بوده اند.
- در سال 1368 وارد وزارت امور خارجه شده ومدت 18 سال سابقه درخشان دارند.
- در سال 1380 به دعوت دفتر مقام معظم رهبری شدند و مدیریت واحد بررسی های جاری دفتر مقام معظم رهبری بودند.
- پس از انتخابات سوم تیر 84 گزینه اصلی دکتر احمدی نژاد برای تصدی وزارت امور خارجه بودند ...ولی بنابر تغیرات و اتفاقاتی بنا بر مصلحتی ، به عنوان معاونت اروپا و آمریکای شمالی وزارت امور خارجه انتخاب شدند.
- مشاور وزیر امور خارجه بودند.
- بعد از استعفای لارجانی از دولت نهم با معرفی مقام معظم رهبری و حکم دکتر احمدی نژاد به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شدند وتا امروز دستاورد های بسباری را در پرونده هسته ای برای ملت کسب نموده اند.
- همچنین یک چهره فرهنگی در دولت دکتر احمدی نژاد به شمار می آیند.
- عنوان پایان نامه ایشان در دوره دکتری : (اندیشه سیاسی در قرآن در حوضه سیاست خارجی اسلام)...که این رساله تبدیل به کتاب شده و به زبان عربی منتشر و در لبنان با استقبال بی نظیر مواجعه شد.
- اعتقادکامل و تسلط کامل بر اقتصاد مقاومتی دارند( برای توضیح بیشتر متن سخنرانی ایشان در همایش اقتصاد مقاومتی را در سایت ها مطالعه نمایید.
زنده باد امام خامنه ای زنده باد دکتر احمدی نژاد زنده باد دکتر جلیلی (1325107) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۸:۱۳:۴۸
جانباز 70 درصد؟؟؟ يعني اين بنده خدا چطوري 70 درصد گرفته؟؟؟ ما ديديم كه 50 درصدي هاش نميتونن به راحتي زندگي كنن اين با 70 درصد اينهمه هم مشغله برا خودش درست كرده؟ به نظر از روز اول پارتيش كلفت بوده كه با 70 درصدش موافقت شده... (1326918) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۴:۵۴
شما که طرفدار دکتر احمدی نژادی لطف کن به کاندیدای ایشون رای بده (1327118) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۲۸:۲۲
زنده باد جلیلی زنده باد دکتر احمدی نژاد مرگ بر لندن نشینان (1328981) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۲:۵۲:۵۰
سوابق آقای جلیلی چیست ؟اصلا چه جوری میشه یه نفر که ما فقط از مذاکراتی که هنوز نتیجه ای جز فشار بر مردم کشور ما نداشته میشناسیمش به این نتیجه رسیده در مقام ریاست جمهوری میتواند بهتر عمل کند آیا تیم مذاکره کننده بهتر از اینها نمی توانست عمل کند؟ در ضمن مسئله هسته ای یک مسئله است و قوه مجریه با هزاران مسئله مواجهه است (1322209) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۶:۱۶
واقعا اگر جلیلی مرد میدان سیاست بود با توجه به حقانیت جمهوری اسلامی تا به حال باید موضوع هسته ای را حل میکرد.ولی تاکنون که نتوانسته . (1322399) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۲۱:۰۴
موضوع هسته ای خیلی وقته حل شده است.
ما کارمون رو می کنیم
اون ها تحریم می کنند
ما اقتصادمون رو جلو می بریم
چیزی به پایان داستان نمونده! (1322509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۰۲:۰۱
میشه بفرمایید کدوم اقتصادمونو داریم جلو می بریم ؟!! فعلا از آن اقتصاد به جز یک پیکر بی جان که روز به روز تازیانه های بیشتری بر او می زنند چیزی نمانده ! این نگاه رویایی شما پایانی ندارد ! (1324765) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۰:۲۳
کجا اقتصاد پیش بردی عمو
مردم دارن خفه میشن
صدات از جای گرمی در میاد (1324943) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۶:۴۷:۰۲
هر روز در تمام اخبار شبکه ها تصویر جلیلی در حال پخش است درست همان کاری که زمان احمدی نژاد شد در جریان است همه کنار میروند و اخر سر هم جلیلی بیرون میاید به اخبار دقت کنید صدا و سیمای میلی در تمام اخبار یک صحنه تکراری از جلیلی را بیش از بیست بار پخش کرد چطور متوجه نشدید؟؟؟؟ (1325620) (alef-1)
 
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۲۷:۳۶
عزیز من . مذاکرات هسته ای برای این است که امریکا و هم پیمانانشان رفتار خود را تغییر دهند . اتفاقا اقای جلیلی بسیار خوب مقاومت کرده اند . البته اگر منظور شما از موفقیت در مذاکرات تقدیم دو دستی حقوق ایران به غربی ها میباشد از دست بنده هم بر می آید . (1322726) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۰:۵۵
البته اگر منظور شما از مقاومت تقدیم 5 قطعنامه علیه ما میباشد از دست همه برمیاد (1324946) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۲:۵۷:۴۱
جلیلی تنها کسی بود که قبل از آغاز انتخابات هیچگونه تبلیغی انجام نداد و از این نظر قابل تحسینه. یعنی تنها فردی که واقعاً به قانون عمل کرد خودش بود.
کشور به امثال جلیلی که واقعاً(نه فقط در حرف!!!) به قانون عمل میکنه احتیاج داره. البته این یکی از ملاکهای انتخاب رئیس جمهور آینده هست که واضحه تو این مورد جلیلی یه سر و گردن از بقیه آقایون جلوتره. (1322221) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۰۳:۱۴
صدا سیما به اندازه کافی براش تبلیغ می کنه . (1324766) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۰۳:۱۸
قصد تخریب ندارم اما سوال اینکه برادرمون اقای جلیلی سابق کار اجراییشون چیه که قراره همه اصولگرایان رو ایشان اجماع کنن و شورای نگهبان صلاحیت ایشان رو تایید کنن؟
اگه قراره به کم گویی و گزیده گویی رجل سیاسی انتخاب بشه که در کشور رجل سیاسی فراوان داریم!
اگه قرار به تابع محض ولایت بودن رجل سیاسی باشه که باز هم رجل سیاسی زیاد داریم!
ایا فقط داشتن پست دبیر شورای عالی امنیت ملی باعث رجل سیاسی شدن میشه؟ و سابقه اجراییه بقول اون بنده خدا کاغذ پارست!
بهتر دور از تعصبهای سیاسی و افراط و تفریط حزبی و گروهی به فکر کاندیداهایی باشیم که توان اجرایی برای وضعیت موجود کشور رو داشته باشه (1322243) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۳۳:۰۰
اتفاقا تابع ولایت کم داریم همه ادعا دارن (1322742) (alef-10)
 
ولی خانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۹:۳۰
اصولگرایان جوان،اصولگرایان میان سال،اصولگرایان پیر واصولگرایان .... حق با کدام این گروه هاست؟ (1325921) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۲۳:۴۹:۵۱
کلا هیچوقت حق با اصولگرا ها نبوده اما همیشه به زور و پارتی و پول خودشونو تحمیل کردن (1334082) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۲۷:۰۲
بستگی دارد کار اجرایی را چه چیزی تعریف کنید (1324039) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۱۷:۲۱
شما نگران رای آوردن این و اون نباشید. مردم به هرکی بخوان رای میدن. حالا از هرجا میخواد حمایت بشه. (1322280) (alef-17)
 
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۱۷:۲۲
جان مادرتان این مهره را دیگه مثل 8 سال پیش که احمدی را علم کردید نکنید اصلا جلیلی کی هست؟ هرکی مگه چهارتا سفر خارج رفت و با اشتون مثلا مذاکره کرد اونم چه مذاکره ای که هروقت برگشت تحریم ها بیشتر شدمیتون این آقا رئیس جمهوربشه خجالت بکشید این بنده خدا را خراب نکنید من بعید میدونم از عهده اداره یک دانشکده این برآید چه رسد به کشوری که 8 سال شما اصول گزایان توش ... الف خواهش می کنم سانسور نکن (1322282) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۰:۵۵
یه بنده خدایی میگفت جلیلی احمدی نژاد دوم ولی اصلا شباهتی بین این دوتا نیست چون از ویژگی تخریب علیه هیچ کاندیدی استفاده نکرد (1322293) (alef-17)
 
صداقت
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۸:۳۴
شباهت توی علم اجراییش هست عزیزم و توی گروه نوپاش که هنوز بک کار کلان نکرده نه روش صحبت کردنش... (1324681) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۰:۵۷
ببر صداتو الف
حالمو به هم می زنی
بی بی سی تنها رسانه ای است که حقیقت را می گوید (1322294) (alef-17)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۷:۰۲
البته بخشهايي از حقيقت را كه در جهت سياستش است و هر از چندي اشتباهات (!!) رسانه اي (شما بخوانيد دروغ!) را چاشني كارش مي كند. (1322353) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۹:۱۰
این بی ادبی رو از بی بی سی جونت یاد گرفتی ؟؟؟؟ (1322364) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۰:۴۹
چه عصبانی! (1322373) (alef-17)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۱:۱۱
ان شاالله خداوند شما را با بی بی سی و خصوصا جناب آقای صادق صبا! محشور کند. (1322376) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۱:۳۳
اگر أجازه مي دادند رسانه هاى داخلى حقائق را (حداقل در حد الان) گزارش و مسؤولين را نقد كنند اينقدر مردم تشنه حقيقت جذب رسانه هاى خارجى نميشدند تا أنها با سؤ استفاده از اين خلا رسانه اى به أفكار مخاطبينشون جهت بدن، پس از ماست كه بر ماست!!! (1324787) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۵:۵۸
اینطور طرز بیان به هیچ وجه درست نیست. از طرفی هم نمیتونیم همان طوری که آقای هاشمی تو بیانیه شون گفتن منکر این بشیم که بی بی سی اول از همه مطامع و مقاصد دولت انگلیس رو دنبال میکنه..... از طرفی هم از این تحلیل غیر منصفانه و میشه گفت ظالمان "الف" هم تاراحتیم که به طور مداوم سعی داره بی بی سی و صدای آمریکا رو به آیت الله ما وصل کنه.... اخلاق انتخاباتی رو باید رعایت کرد، به نظر من کسی نوکر بی جیره و مواجب انگلیس هستش که با بی تدبیری و دروغگویی کاری کرده که مردم حرف بی بی سی رو از حرف بزرگان مملکت بیشتر قبول داشته باشن. (1322398) (alef-17)
 
مرتضی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۸:۴۴
همین که فکر می کنید بی بی سی تنها رسانه ای هست که راست می گوید مشخص است که چقدر خوب توانسته ماموریتش را در مورد شما به اجرا بگذارد
شگرد بی بی سی تبدیل کردن مخاطبش به یک شیفته چشم و گوش بسته است که هر چه گفت بپذیرد
کمی دقت کنید
برای چه بی بی سی باید همیشه راست بگوید؟
به چه کسی تعهد دارد؟
چرا تعهد دارد؟
بی بی سی تنها به دولت و حکومت انگلستان تعهد دارد که برآوردن آنهم مطمئنا با راست گویی منافات دارد
چون اگر بخواهد راست بگوید اول باید از جنایات ارباب خود صحبت کند
کمی در تاریخ به سابقه انگلیس - یا به قول بنگاه خبر پراکنی آن بریتانیا - حداقل در مورد ایران بنگرید تا متوجه شوید چه جنایاتی در حق مردم ما روا داشته است
والعاقبة للمتقین (1322447) (alef-10)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۲۴:۴۹
اگر این کار کمی است پس چرا صدا وسیما از انجامش عاجزند؟ (1323044) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۵۸:۵۰
داداش اگر صدا وسيما ميلي ما درست وبي طرف عمل مي كرد مخاطبش را به سمت بي بي سي سوق نمي داد (1323148) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۰۰:۳۲
شما هم اگر میتونید به جای فحش دادن و تمسخر رسانه بی بی سی کاری انجام بدید
این اشتباه ما هست که فکر می کنیم هر نامسلمانی دروغگو و بی اخلاق است (1323347) (alef-6)
 
تنها
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۹:۲۲:۵۷
بی بی سی راست میگوید چون رسانه ملی یا نمیگوید یا اگر میگوید راست ویا همه را نمیگوید. (1324616) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۴۷:۱۴
عزیز من خونتو کثیف نکن شما همون بی بی سی رو نگاه کن (1322586) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۰۶:۵۶
یه بزرگی میگفت اتکای فقط به یک رسانه حماقت میاره (1323179) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۳۰:۱۱
عزیزم رسانه ایی که با لقمه حرام کمپانی های صیونستی سره پاست از دهنش حرف راست بیرون نمیاد قروبونت برم (1323253) (alef-6)
 
فرزند ايران
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۱:۴۶
مخالفم .
اتفاقا مسئله اي كه مردم به آن توجه ندارند همين داشتن برنامه است هرچند بيان خيلي تأثير دارد ولي به نظر مي رسد جليلي به دليل ضربه ي زيادي كه احمدي نژاد از سخنراني هاي فراوان خورده را براي خود عبرت قرار داده و برنامه اي مدون براي بيان خود تنظيم كرده باشد
توجه داشته باشيد مردم فقط دنبال ناجي نيستند اگر مردم حس كنند فردي كه امروز در ميان سايت ها بعنوان ناجي شناخته مي شود قصد تشويش و بر هم زدن نظم كشور را دارد و به تبع آن واكنش منفي بازار ارز را به دنبال خواهد داشت به راحتي كنار خواهند گذاشت
مخلص كلام مردم دنبال آرامش هستند و به دنبال فردي هستند كه اهل حواشي هاي احمدي نژاد و خاتمي و اهل تجمل گرايي هاشمي نباشد
بتواند وجه بين المللي خاتمي را داشته باشد ، عدالت طلبي احمدي نژاد را دنبال كند و مقداري از سياس بودن هاشمي را به ارث برده باشد .
برقرار كردن يك تيم اقتصادي براي شخصي مثل جليلي سخت نيست پس يك فقط منتظر باشيد تا معادله ها بهم بخورد (1322296) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۵:۰۶
در واقع اقتصاد مقاومتی ؛ اقتصاد اسلامی . اقتصاد نه شرقی و نه غربی و.... تا زمانیکه برنامه مشخص و چارت ن مشخص نشود صرفا به درد شعار میخورد و برای شعار زدگان (1322309) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۶:۲۸
در سیاست نامه خواجه نظام الملک توصیه شده با پنج گروه معامله نکنید
1- تازه به دوران رسیده ها
2- کودکان
3- دانشمندان مدعی
4-
5-
ردیف 4 و 5 رو دوستان از خود کتاب بخونید چون ممکن است اگر من بنویسم سانسور شود (1322311) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۶:۴۰
اینکه رای اونا بیفته یا نیفته به چه طور اعلام کردن برنامه هاشون داره و اینکه به جزییاتی که به اونا مربوط نیست وارد نشن. (1322312) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۸:۱۴
مگر ضعفها با بیان و ارائه برنامه ترمیم میشود؟ (1322317) (alef-17)
 
کویرلوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۶:۴۷
تفاوت زیادی بین ارائه برنامه و توانایی انجام برنامه هست .عدم توانایی در اجرای صحیح برنامه ها و یا اشتباه در اجرای آن به برنامه های ارائه شده جنبه دکوری و ویترینی میدهد حال باید دید رییس جمهور منتخب آینده(حال هر کاندیدی که انتخاب شد) مجری خوبی برای شعارهای خود خواهد بود یاخیر؟ (1325108) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۸:۱۶
متاسفانه یکی از مشکلات اصول گرایی در ایران این است که اصول گرایان دنبال آدم بی نقص و عیب و اعتقادی در سیاست می گردند و این امر همیشه باعث شده تا آنها معمولا از افرادی حمایت کنند که سابقه اجرایی ندارند یا با حرف و شعار رایشان در صندوق افراد عوام فریب ریخته اند یاچون نمی خواسته اند که شخص خاصی رای بیاورد به مقابل او رای داده اند. اگر دقت کنید اصول گرایان در سال ۸۴ از احدی نژاد حمایت کردند چون او را اعتقادی می دانستد در سال ۸۸ برای مقابله با اصلاح طلب ها به او رای دادند و حالا جلیلی دوباره نقش احمدی نژاد سال ۸۴ را بازی خواهد کرد.
به نظر من اصول گرایی نیازمند نگاه انتقادی به خود است. و اینکه بهتر است به جای اینکه اینقدر در ذهنیت و آرمان ها و نوستالوژی ها دنبال کاندیدای خود بگردد به امر سیاست کمی از ناحیه اقتصاد و زندگی و برنامه معیشت دنیوی به آن نگاه کند و در این بستر که نیاز های ابتدایی انسان ها به خوراک و پوشاک و مسکن برطرف شده نیازهای معنویش را بجوید. (1322318) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۲:۲۷
من به احمدي نژاد راي ندادم چون روزي كه گفت پول نفت را سر سفره ها مي اورد فهميدم با چه اعجوبه اي طرفيم اما جليلي ارام و متين و اخلاق گرا كجا و احمدي نژاد:
از قياسش خنده امد خلق را كو چو خود پنداشت صاحب دلق را (1323191) (alef-6)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۰:۱۲:۳۲
احسنت زهرا خانم
نگاه تقدس گرایانه به رییس جمهور کاملا اشتباه است بهتره اضول گرایان روی کسی تمرکز کنند که سابقه اجرایی قوی یا حداقل دارای برنامه عملیاتی وقابل اجرا باشه تا اینکه دوباره به مسایل ارزشی ودینی صرف تکیه کنند اینها لازمه مدیر هستند ولی کافی نیستند در ثانی اشتباه بود که احمدی نزاد را فردی پاک وارزشی معرفی کردند این باعث ضربه خوردن شدید به دین مردم شد اگه دوباره یه بعدی نگاه نکنیم چند سال بعد درهمین نقطه خواهیم بود درضمن احمدی نزاد چه گلی به سر مردم زده که میگید جلیلی مثل احمدی نزاده مردم وقتی معیشت وامنیتشون تامین بشه به دیننشون هم میرسن به خدا که استفاده ابزاری از دین ورهبری واعتقاد مردم آفت دین ودنیای مردمه آقای جلیلی انسان بسیار خوب ومؤمنی هستند ولی آیا مدیر توانمندی هم در این وضعیت بحرانی هستند ؟ (1324167) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۲۹:۴۳
آقای جلیلی مذاکره کننده ای قوی نیست، وگرنه وضعیت پرونده هسته ای ایران اینقدر بغرنج نبود. (1322323) (alef-17)
 
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۴۰:۲۳
مقایسه کن با عملکرد روحانی تا بدونی چقدر موفق عمل کرده است. اون زمان جک استراو تو دستشویی با مسئول ما تلفنی حرف میزد و می گفت حتی یه سانتریفیوژ هم اجازه نمیدم داشته باشید. حالا منت میکشه تو رو خدا بیشترش نکنید لااقل
این تفاوت نگاه عزت مدارانه به دیپلماسی ست
احسنت بر جلیلی (1322761) (alef-6)
 
dfs
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۵۴:۱۴
تحریم ها نشان از درست بودن کار جلیلی دارند.
در زمان دولت اصلاحات با این همه عقب نشینی ایران و امضای قرادادهای ننگین سعد آباد و...در موضع هسته ای بازهم همان دولت توسط آقای جرج بوش محور شرارت خوانده شد!
کجاست اون توسعه سیاسی؟ (1323132) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۱:۴۶
هیچکس تا این اندازه نتونسته بود نقطه ضعف ایشون را بیان کند. (1322329) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۱:۵۸
سوال من از آقای جلیلی این است که آیا تابحال یک دبیرستان را مدیریت کرده است که حالا می خواهد یک مملکت با این همه مشکلات را تحویل بگیرد و سامانش ببخشد؟
آقای جلیلی تو را به خدا اندازه ات را بدان. (1322330) (alef-17)
 
اعظم
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۳:۴۶
مردم سايزها و انداز ها را تعيين خواهند كرد درود بر جليلي فرزند شايسته ايران زمين (1323195) (alef-6)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۲:۲۷
ان الذين آمنوا وعملوالصالحات سيجعل لهم الرحمن ودا
همانا كساني كه داراي ايمان وعمل صالح مي باشند به زودي خداوند محبت آنها را در (دلها ) قرار مي دهد.
با سلام
آقاي دكتر جليلي به دلايل ذيل انشاءا.. موفق خواهند بود:
1-اخلاق وقانون مداري( در نحوه ثبت نام ، وسوابق مديريتي ايشان مشهود است)
2-اتقان ، صراحت و شجاعت در بيان مباحث مبتني بر اشراف ايشان بر مباني و اهداف انقلاب اسلامي
3-نگاه راهبردي و مدبرانه در مديريت كلان كشور(تجربه مديريت شوراي عالي امنيت ملي و پرنده هسته اي )
4-ارتباط با بدنه نخبگاني حوزي و دانشگاهي و پژوهشكده هاي علمي(درنوع حمايت ها و دعوت ها از ايشان مشهود بود)
5-مقاوم بودن (در دو حوزه : اول ارتباط عميق و حمايت از خط مقاومت در خاورميانه و دوم مقابله با جريان فتنه با شيوه اي هوشمندانه و حكيمانه در شورا يعالي امنيت ملي )
6-نداشتن حاشيه (به دليل تقواي سياسي و كياست ايشان) (1322331) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۰۲:۲۳
لطف كنيد فقط درمورد همين كارنامه فعاليت انها بعنوان مذاكره كننده ارشد هسته اي توضيح دهيد كه مذاكرات سه ساله ايشان چه دستاوردي براي مملكت داشته جز تحريم بيشتر اين جور كه ايشان عمل كردند كه من هم مي توانستم مذاكره كنم اينكه بري مذاكره كني فقط براي وقت كشي و تعيين زمان ومكان مذاكره بعدي (1323165) (alef-6)
 
میاق
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۷:۵۹
عزیز دلم
آقای جلیلی تبلیغات را گذاشته اند برای زمان قانونی تبلیغات. (1322359) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۰:۱۹
خداوکیلی، وجدانا، بینی وبین الله هاشمی دیگران را تخریب می کنند یا دیگران هاشمی را. آیا صرف گفتن نام هاشمی در فلان خبرگزاری دال بر حمایت هاشمی و مورد تأیید بودن از سوی هاشمی است. نا سلامتی من و شما مسلمانیم. در خبر دیگری ازتون همچین کارهایی رو از مسلمانی مبرا میدونستید حالا خودتان دارید تهمت و تخریب میکنید. به خدا راهش این نیست مسلمان. (1322372) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۰:۳۱:۰۶
آقا چرا همه هاشمیو تخریب میکنن از جلیلی تعریف میکنن مگه هاشمی تو بیانیش نگفت مکتبش مکتب اهل بیته و به تعریف رسانه های بیگانه اهمیتی نمیده چرا هیشکی اینارو نمیگه من از سایت الف گله دارمکه این حرفای آقای هاشمیو نمیگه متاسفم اینه دموکراسی؟ (1326193) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۲:۴۵
بله فقط بی بی سی راست میگوید.بی بی سی ریگی را به عنوان رهبر جنش آزادی مردم ایران معرفی.کرد!!این نشون میره چقدر بی بی سی انسان دوست و به فکر مردن ایران است!!ملکه انگلستان هم که دلسوز ما فعلا ما رو تحریم دارو کرده که به صحت حرفاشون پی ببریم. (1322384) (alef-17)
 
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۳:۵۹
حالا دیگه بی بی سی هم حقیقت گو شده. خود بی بی سی هم به زحمت جرنت می کنه همچین صفتی به خودش ببنده. (1322387) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۵:۳۰
الف جان آخه چرا اینقدر زود درباره بی برنامه گی جلیلی قضاوت می کنی
هنوز نه نتیجه تایید صلاحیت ها اومده و نه زمان تبلیغات رسمیه
صیر هم چیز خوبیه (1322396) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۴۳:۴۶
وقتی پسوند به برنامه اضافه شود ه حذف میشود بی برنامگی ، هفتگی و... ایا این به دلیل پائین بودن سرانه مطالعه است؟ (1322575) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۷:۴۵:۲۹
حالا یه جور میگن برنامه که انگار همه کاندیداها با برنامه اومدن،،
کدومشون برنامه دارن اینکه هی بگی یکساله، دوساله یا 4 ساله اقتصاد مملکتو درست می کنم شد برنامه؟؟ حداقل دم جلیلی گرم که از این حرفای مفت و خاله زنکی بقیه نمیزمه. (1323105) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۷:۳۱
نمی خوام از پیش قضاوت کرده باشم چون کمتر کسی از توان و تخصص و رفتار آقای جلیلی چیزی میدونه
اما یک رئیس جمهور باید شاخص های متعددی داشته باشه
صرف این که شهردار بوده و فرمانده سپاه بوده و دبیر کمیته مذاکره هسته ای بوده و با 5+1 مذاکره میکرده که نمیشه رئیس جمهور انتخاب کرد
به نظر من انتخاب آقای احمدی نژاد باید تجربه خوبی واسه ما باشه
من در حال حاضر شخصیتی که بشه روش حساب کرد و از همه مهمتر سیاستمدار موفق و با نفوذی باشه به جز آقای رفسنجانی نمیبینم
همه یه سری بدی هایی دارند آقای رفسنجانی هم با همه ایردات و انتقاد هایی که به ایشون میشه ولی :
1- ایشون به اشتباهات گذشته اعتراف کردند(که در کمتر کسی این روزها دیده میشه)
2- دیدگاه اقتصادی مطلوبی دارند و قطعا برنامه اقتصادی روشنی خواهند داشت
3- در عرصه بین المللی چهره ای شناخته شده هستند و در روابط خارجی تندرو نیستند و حرفهای بی پایه و اساس نمیزنند
این نظر بنده بود نظر همه دوستان هم محترم (1322405) (alef-17)
 
میرا
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۳:۱۲
کجا به اشتباهاتشون اعتراف کردند؟

ایشون همین چند روز پیش بود که می گفت هرچی خوبی هست ازدولت من آغاز شده. (1322483) (alef-10)
 
بهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۲:۲۴
ایشون الان که میخواهند قدرت را بدست بیاورند به اشتباهات گذشته اعتراف میکنن ولی اون زمانیکه قدرت رو در اختیار داشتن هم به اشتباهاتشون اعتراف و اصلاحی در آنها بوجود میاوردند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! لطفا جو گیر نشید . این پیرمرد دیگه وقتشه بره خونه استراحت کنه نه اینکه راه بیوفته تو کشور اینور اونور بره که چون نمیتونه بچه هاشو بفرسته برن وضعیت اونها هم که مشخصه. (1322611) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۰۲:۱۲
دیدگاه اقتصادی مطلوب دارند؟ جل الخالق!!! متولد چه سالی هستی شما؟! (1322652) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۳:۲۸
دوست عزیز
اولا گمان نمیکنم سنم از شما کمتر باشه
ثانیا قضاوت در مورد افراد باید با شرایط و ضوابط دوران مدیریت اون فرد سنجیده بشه
ایشون رئیس جمهور کشوری بود که از دوران جنگ برمیگشت
اکثر زیر ساختهای کشور یا نابود شده بود یا در ورطه سقوط بود
رشد تولید و سازندگی در کشور در دوره ایشون آغاز شد
بله ایراداتی هم داشتند ایشون بر کسی پوشیده نیست
ولی نمیشه شرایط رو نادیده گرفت
رشد اقتصادی دوران خاتمی بدلیل زیر ساختهای دوران هاشمی بوده
بهتره کمی در حوزه مدیریت و اقتصاد مطالعه کنید (1328629) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۹:۰۵
من در دوره ریاست جمهوری اقای هاشمی دانشجو بودم تورم و نابرابری اجتماعی چنان پوستی از م کند که درس رو رها کردم و در پی کار رفتم وقتی الان همه میگن هاشمی سردرد میگیرم اشکال از ما مردم است یا احمدی نژاد یا هردو؟! (1322409) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۱۱:۴۵
منم الان دانشجو هستم. تورم و نابرابری اجتماعی پوستمو کنده. اگه می تونی یه کارم برا من پیدا کن. (1322672) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۳۹:۱۵
برگرد 20 سال پیش اقای دانشجو چرا تا میگیم هاشمی همه میگن احمدی نژاد ایا ما مخیر بین انتخاب ایدز و سرطان هستیم؟ (1322758) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۱۲:۴۰
برو خدا رو شکر کن که کاری بود که انجام بدی. الان همون کارم نیست که کسی بخواد بره دنبالش. (1322678) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۲۰:۰۵
بی علاقگی یه درستو به گردن اینو اون ننداز!!! به جای اینکه به خاطر اسم هاشمی سردرد بگیری از تورم و فشار اقتصادی زبون به دهن بگیر. (1322705) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۳:۵۹
من هم روزه رياست جمهوري ايشون دانشجو بودم. كل هزينه يك ماه زندگيم مي شد 3500 تومان!! (1326972) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۱:۰۵
آیا می شود آقای جلیلی را که هیچ تز اقتصادی و سیاسی ندارد را جز رجل سیاسی دانست فقط به خاطر مزاکره هسته ای که اون را هم مسولین درجه یک کشور تصمیم میگیرن و جلیلی فقط آنها را عنوان میکند (1322417) (alef-17)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۱:۱۷
اصلا چه کسی گفته یک رئیس جمهور خودش باید یک متخصص اقتصاد دادن باشه؟

رئیس جمهور باید از لحاظ فکری و اعتقادی و گفتمانی یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشه و مدیریت باتدبیر و بی تعارف و مقتدری داشته باشه تا بتونه افراد قوی رو دور خودش جمع کنه و مدیریتشون کنه که سوابق جلیلی تو شورای عالی امنیت ملی و معاون وزارت خارجه دقیقا اینو نشون میده .
تفکرات و رویکردهای انصافا متعالی گفتمانی و سیاسی ایشون رو هم می تونید توی چند سخنرانی منتشر شده از ایشون ببینید.
ایشون در حالیکه اصلا شناخته شده نبود با تقوای ذاتی ای که از خودش نشون داده خودش رو بسرعت در شورای عالی امنیت بدون هیچ حاشیه ای چه در داخل و چه در خارج تثبیت کرد و بی هیچ بگو مگویی خیلی سریع جریانساز شد .

اکنون زمانیست که مردم ایران به آرامش متفکری اهل عمل، کاری و بی حاشیه و هماهنگ و معتقد به رویکردهای متعالی نظام اسلامی چون جلیلی نیاز دارند. (1322609) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۷:۵۴
مثل این که متوجه نیستید همین نا موفقی ایشون در مذاکرات به شدت تحریم ها وفشار برمردم وبروز نارضایتی ها دامن زده ؟ (1324795) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۴:۳۸
بی بی سی حامی هاشمی نیست . می خواد با این کار هاشمی رو تخریب و تفرقه ایجاد کنه .
اونا می دونن دارن چه کار می کنن (1322433) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۹:۱۳
کاش خود هاشمی هم اینو می فهمید (1325013) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۰۰:۴۰
بنظر من آقاي جليلي ميتونه ضعيف ترين گزينه براي رياست جمهوري باشه.
1- از لحاظ بيان 2- از لحاظ تجربه كاري 3- از لحاظ مديريتي كلان 4- حتي از لحاظ ديپلماسي (1322454) (alef-10)
 
نظرآزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۵۷:۵۸
آقای جلیلی در تازه ترین اظهار نظرشون فرمودند:( برداشت من این است که هرچه بیشتر بر مذهب و اصول داخلی خود اتکا کنیم، می‌توانیم ظرفیت بیشتری برای دنبال کردن مسیر پیشرفت ایجاد و بیشتر مقاومت کنیم.) کاربران عزیز به نظرشما معنی این صحبت ایشون چیه؟ (1326128) (alef-15)
 
مسعود
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۴:۵۹
لطفا" جو گير نشويد! آخر اين آقاي جليلي چه كارنامه اي دارد ؟ شما در مورد رئيس جمهور صحبت ميكنيد اينقدر موضوع را كوچك نبينيد كه چون آقاي جليلي حرف نميزند محبوب است اتفاقا" كانديد رياست جمهوري بايد حرف بزند تا شناخته شود در ضمن بنده مخالفتي با ايشان ندارم چون شناختي ندارم ولي غير از چند قطعنامه عليه ايران چه دستاوردي از ايشان سراغ داريد لطفا" مرا هم راهنمائي كنيد (1322490) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۰۴:۱۱
یکی از مهم ترین توانایی های اوباما برای پیروزی در انتخابات قدرت سخن وریش بود . (1325971) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۵:۱۶
فقط دكتر قاليباف.جليلي در حد فرمانداري هم نيست چه برسه به رياست جمهوري.كارنامه اي نداره .محبوبيتي نداره.يه احمدي نژاد ديگست به خدا اونم از جبهه پايداري متحجر.خيلي بايد مراقب باشيم (1322493) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۰:۲۷
نکته مشترک اکثریت قریب به اتفاق( چه طرفداران هاشمی و چه قالیباف که دو کاندیدای اصلی هستند) اینه که جلیلی با هیچ معیاری در حد یک وزیر هم نیست. چه برسه به ریاست جمهوری.من که می‌گم ایشون حتی مناسب شهرداری هم نیست.
تنها نکته مثبت ایشون اینه که جانبازه که البته این جانبازی در عرصه ریاست جمهوری دردی از کشور دوا نمی‌کنه. (1323544) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۸:۳۰
برام جالبه آقای جلیلی رو چرا انقدر دارن تخریب می کنند در صورتی که تا به حال بر ضد هیچ کسی حرفی نزده.یه نماینده که گفته بود اصلا رجل سیاسی نیست یه کی دیگه کم مونده بود بگه که اصلا آدم نیست.اگه هیچی نیست که دیگه ترس نداره. اگه ازش خوشتون نمیاد بهش رای ندید.متاسفانه تو انتخابات ایران نامزدها وهوادارانشون بیشتر دنبال نفی دیگرانند تا اثبات خودشون.بنده خدا یه پاشو که برای اسلام وایران داده بر علیه هیچکسم که حرف نزده.دوستش ندارید بهش رای ندید (1322501) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۴۴:۲۱
امیر جان دلیل این همه انتقاد به علت سخن نگفتن ایشان است مردم میترسند مبادا هزاره چهارم در راه باشد و بنیاد زندگیشونو برهم بزند یادم نرفته که احمدی نژاد هم 10روز قبل از انتخابات به هزاره سوم تبدیل شد چون قبلش همه جا رو بر هم زده بود حتی مردم اردبیل از دستش دلشون پر خون (1322931) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۰۹:۳۹
مسئله تخريب نيست مسئله اين است كه ايشان اصلا تجربه مديريتي موفق و مشخصي ندارد كه به اتكاي ان بخواهيم كشور را بدستش بدهيم شما اگر سراغ داري بگو من كه جز مذاكرات ناموفقشان با غرب چيز ديگري سراغ ندارم (1323184) (alef-6)
 
زیبا
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۵:۰۵
تو به این می گی تخریب؟ پس یه سری به سایت هایی مثل فارس و مشرق ... بزن تا ببینی تخریب یعنی چی! آقای هاشمی رو ۸ سال تخریب کردن. هر کی هم میاد می گه این کار اخلاقی نیست جز فتنه حساب می شه! (1323562) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۱:۱۷:۴۷
تخریبه خیلی ام تخریبه.دوستان اول جلیلی بنده خدا رو ربطش میدن به آقای مصباح بعد ازش نتیجه می گیرن اینم میشه یه احمدی نژاد دیگه.مگه جلیلی از سوی جبهه پایداری وآقای مصباحه .بنده خدا مستقل شرکت کرده.شما یه جمله بیار آقای مصباح دربارش حرف زده باشه.جانباز جنگه اونایی ام که میشناسنش میگن فوق العاده آدم اخلاق مداریه.باید نقد کرد اونم منصفانه.مثلا انصافا هنوز یه مقدار ریاست جمهوری براش زوده.باید پخته تر بشه.بعد هیچ کس رو نباید تخریب کرد.آقای هاشمی ام زحمت زیاد کشیده.چونکه فلان سایت آقای هاشمی روتخریب میکنه ما نباید بگیم پس باید ما هم جلیلی رو تخریب کنیم (1326274) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۲۳:۰۴
مردم مثل مار گزیده اند از ریسمان سیاه سفید می ترسند احمدی نژاد هم یک چهره نا شناخته بود وقرار بود کارها بکند ! (1324806) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۲:۱۱
به دلیل اینکه تبلیغات صدا و سیما از همین الان برای ایشون شروع شده سایت های امثال همین الف هم می خوان بلایی که سال 84 با این تحلیل ها سر کشور آوردن تکرار کنن و بعدش بعد هشت سال بگن ما بین بد و بدتر بد رو انتخاب کردیم و یا اون موقع به تکلیف عمل کردیم . این تکلیف شناسی اقایون اصول گرا بنده رو که هلاک کرده بقیه رو نمی دونم..............
وجداناً سانسور نکنی ها............. (1327034) (alef-13)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۲۴:۳۷
ثبت نام به پايان رسيد و كساني براي تصاحب كرسي رياست دولت قصد رقابت دارند و يكي از انتظارات به حق گزينشگران از ايشان ارائه برنامه كاري است ؛ حال صرف نظر از اينكه كي مي آيد و چه كسي بايد بيايد و از اين قبيل حرفها ، به عنوان يك شهروند از فرهيختگان و سياست پيشه گان و رسانه ها از جمله سايت الف در خواست دارم كه يك برنامه اي به عنوان نمونه به نامزدهاي اين مقام پيشنهاد بدهيد كه در آن از دو ويژه گي پايه اي غفلت نشده باشد؛
الف - مطالبات و انتظارات بيشينه مردم ايران در آن لحاظ شده باشد كه مطالبات با رنگ بوي اقتصادي و نگراني هاي معيشتي در دغدغه هاي ايشان پر رنگ تر احساس مي شود.
ب - اين برنامه بر پايه واقعيات باشد و از حيث اختيارات قانوني براي رييس دولت عملي كردن آنها مقدور باشد و شعاري و توخالي نباشد و زلف وعده ها به كاكل اما و اگرها گره نخورده باشد! (1322518) (alef-10)
 
فرامرز
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۶:۵۷
از كاركرد گذشته پند يگيريد (1322632) (alef-10)
 
pelak
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۵۷:۱۰
سلام
اوناییکه نظر میدین، بیوگرافی جلیلی رو خوندین که دارین نظر های کارشناسیتون رو میدین؟!
شمایی که جز مذاکرات آلماتی و ... ازش چیزس نمیدونین، کمی دربارش تحقیق کنید
عاقلانه س ، نه؟! (1322634) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۰۱:۰۷
اوه اوه فقط تصور کنید بچه های هاشمی تو این 8 سال دوری منابع قدرت و ثروت و بعد از اینهمه ناملایمی که دیدن چه کار خواهند کرد. وقتی خارج از قدرت بودن قانونو به چیز هم حساب نمیکردن وای به اینکه قدرت رو هم به دست بگیرن. آخ جون دوباره داستان آقا زاده شروع میشه و 2 سال بعد همین ملت که دارن طرفداری میکنن فحش دادنشون به هاشمی و خاندانش شروع میشه. عجب از این مردم کم حافظه (1322647) (alef-10)
 
تهامی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۵۰:۵۵
عزیزم حرفهای درست تان را بگذارید برای بعد انتخابات. الان وقتش نیست. الان فقط کمک کنید به آرامش داشتن کشور. رویه جبهه ی پایداری را دنبال نکنید.
4سال پیش را یادتان هست که ؟
فقط کمک کنید به آرامش. شورای نگهبان وظایف خودش را انجام میده. قوه قضاییه هم. مردم هم انشالله با انگیزه و فکر باز رای خواهند داد.
درباره ی برنامه ها حرف بزنیم اما درباره ی خانواده و این حرفها... خودتان میدانید به هیچ جایی نخواهد رسید. خص.صا در شرایط کنونی کشور (1322781) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۵۵:۲۰
مردم کم حافظه نیستیم مردم شایعه هاییییمم !
فلان اتوبان در کانادا ، فلان اسمان خراش در دبی ، کارخانه فلان و فلان و ... مطعلق به فرزندان هاشمی است !بعد مشخص می شود ان کارخانه ها تماما سهامی عام است نه خاص !!! ولی من نمی دانم شخصی که با بگم بگم امد و ادعا فاسد بودن این اشخاص را داشت یک مدرک نتوانست نشان دهد تا من هم باور کنم ! شایعه سازی کاره ساده ایست! نهایت مدرکی که داشت از برادر رئیس مجلس بود که به ان شکل مفتضحانه رو کرد!
یاد بیگیریم که شایعات را باور نکنیم و مستندات را تنها پذیرا باشیم ! (1322792) (alef-13)
 
غفاریان
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۱۱:۵۹
سلام
سعید جلیلی تنها کاندیدایی است که ساده زیست و ارزشی است
عملکرد آقایان هاشمی و قالیباف در فتنه سکوت و آقایان عارف و روحانی حمایت بوده است.

آقایانی که میگویند جلیلی چکار کرده انقلاب ایشان در زمانی که 18سفیر را اخراج کردند بروید و ببینید. (1322674) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۰:۲۲:۳۸
قبلا تجربه یک رئیس جمهور رو داشتیم که ساده زیست بود و با پژو اینور اونور می‌رفت. دیگه بسمون عزیز جان. از ساده زیستی نگو دیگه.
برای ریاست جمهوری ساده زیستی شرط نیست. مدیر و مدبر بودن مهمه. چون نه ساده زیستی درد فقر و تورم و بیکاری رو از کشور دوا می‌کنه و نه اعتباری به واقعی بودن اون هست. (1323587) (alef-13)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۰۳:۴۸
خوب شد فهمیدیم شرط لازم وکافی برای کاندیاتوری ریاست جمهوری ساده زیستی است . این همون تبلیغی نبود که برای احمدی نژاد می کردند! (1323985) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۲۸:۲۴
تورو خدا دیگه از ساده زیستی نگو که مو به تنم سیخ میشه ! (1324815) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۹:۵۷
من نمیدونم چرا الف بعضی از اظهارنظرهای ساده رو هم چاپ نمیکنه . این که مثل روز روشنه جانب جلیلی رو گرفتید و هیچ مشکلی نیست .
دوبار مطلب رو مینویسم:
" سعید جلیلی تنها کاندیدایی است که ساده زیست و ارزشی است "
یعنی شرط لازم وکافی برای ریاست جمهوری ساده زیستس و ارزشی بودن است . این همان شعاری نبود که برای احمدی نژادهم میدادید؟ (1325238) (alef-13)
 
بیرونی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۱۷:۴۲
جلیلی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است. چون همین رفتار ایشان که نام بردید از ایجاد شوک در بیرون از ایران علیه ایران خواهد کاست.

اجازه دهید یک بار رییس‌جمهوری داشته باشیم که بدون ایجاد سر و صدا برنامه‌های ایران را به پیش ببرد (1322694) (alef-10)
 
amin
Sweden
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۲۳:۲۳
دوستان الف عنایت داشته باشند که هنوز اصولگرایان به هیچ اجماع فکری نرسیدن پس دندون رو جیگر بذاریم تا بعد از تایید صلاحیت ها. (1322713) (alef-10)
 
میثاق
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۲۷:۴۶
درود و سلام خدا بر رییس جمهور آینده ی ایرا که قطعا از مبان آقایان جلیلی و یا قالیباف خواهند بود.
اصلاح طلب ها در بهترین شرایط 12 میلیون رای داشتند. (1322727) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۲۹:۱۰
با سلام
با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه استاد اقتصاد دانشگاه تهران، نماینده سه دوره مجلس و معاون سابق وزیر دکتر حسن سبحانی را اصلح می دانم. امیدوارم الف برخلاف خیلی از رسانه های دیگر از سانسور ایشان و دامن زدن به دوقطبی های بی فایده دست بردارد. (1322733) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۳۰:۲۲
شما هم که برعکس به هر لطایف الحیلی که هست سعی در تخریب هاشمی دارید. فرقی بین شما و صداو سیمای ملی هست؟

رسانه های خارجی اگر در مورد قالیباف حرف میزنند، چیزکی در دست دارند والا چیزهایی نمیگفتند! سخنرانی ایشان در جمع بسیجیان و جمع دانشجویان شریف به لطف اینترنت (همان که شما از آن هراس دارید) در دسترس همه است! بی‌بی‌سی تنها با آب و تاب آن را تعریف میکند والا در اصل ماجرا توفیری نیست!

حناب جلیلی را تنها در کارزار مذاکرات هسته‌ای دیده ایم که آن هم تا کنون هیچ سودی بر ایران نداشته! امتیازی که نگرفته‌ایم هیچ تحریم ها هم چند برابر شده.

در مورد کاندیداهایی همچون رضایی و لنکرانی که خبرساز و خودتخریب هستند و نیاز به زدن برجک از سوی رسانه های بیگانه ندارند.


مشکل اینجاست که به جز هاشمی هیچ کاندیدی که از نظر سیاست و برنامه ریزی و استراتژی سرش به تنش بیارزد وجود ندارد. کارشناسانی هم که در شبکه هایی همچون بی‌بی‌سی دعوت می‌شوند اصولا ار لحاظ سیاست و استراتژی به کاندیدا نگاه می‌کنند و بالتبع نظرشان به هاشمی نزدیک است. همانطور که نظرات اکثر استادان دانشگاه ، بازاریان، اقتصاد دانان در ایران همین است. (1322736) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۴۵:۴۳
عزیزان، کار اجرایی کردن و پیشرفت داشتن در این زمینه ها مربوط به فرد خاصی نیست، مثلاً اگر شهری چند تا سد می زنه این به خاطر فرد خاصی نیست، بلکه پیشرفت در حوزه اجرایی به برکت نظام جمهوری اسلامی است، یعنی پیشرفت در این حوزه خود جوش است، به برکت نظام اسلامی فعالیتهایی اجرایی خود جوش انجام می گیرد. ما نیاز به تحول در زمینه فرهنگی داریم تا بتوانیم راحت زندگی کنیم، مگر در8 سال اخیر کار اجرایی نداشتیم؟
اما برخی از افراد از فرهنگ دینی خودشون عدول کردن و آرامش رو از مردم گرفتن.
مشکل جامعه ما فرهنگ هستش نه کار اجرایی، اگر فرهنگ درست بشه همه چی درست می شه، اگر فرد ولایتمداری با اعتقاد و بینش قرآنی رئیس جمهور بشه کار اجرایی هم حتماً خواهیم داشت، جناب دکتر جلیلی برای پایان نامه دکترای خود 10 بار قرآن را از اول ختم کردند، ایشان حافظ کل هستند.لطفاً تخریب نفرمایید. (1322770) (alef-13)
 
تهامی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۴۶:۵۲
توهین به کاندیداهاذ نکنید. یک کاندیدارو بالا نبرید.بقیه رو پایین نکشید.
بذارید همه چی در ارامش پیش بره. آقای جلیلی بسیار مومن و قابل احترام است. درمورد برنامه هم هنوز مهلت تبلیغات سروع نشده. بگذارید حرفهایش را بزند. بعد قضاوت می کنیم.
شاید هم به جای قالیباف به او رای دادم. (1322774) (alef-10)
 
پیمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۲۲:۱۶
نامزد ریاست جمهوری باید حداقل تجربه اداره یه روستا یه بخش یه شهر یه استان را داشته باشه بایدبرای اکثریت مردم شناخته شده باشه اتفاقا نه تنها نباید ساکت وبی سروصدا باشه بلکه باید سخنور ومطلع در امور سیاسی اقتصادی اجتماعی و.....باشد ازاین نظر کاندیداهای دیگر اصولگرایان حتی بر آقای جلیلی ارجح هستند (1322859) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۲۹:۵۲
سیاست مدارنه ترین شیوه مبارزه انتخاباتی با هاشمی عدم اجماع اصول گرایان است تا ارائ شکسته شده و هاشمی نتواند بیش از نیمی از ارائ را مرحله اول کسب کند در مرحله دوم نامزد پیروز اصول گرایان با هاشمی رقابت تنگاتنگی خواهد داشت و این یعنی نه کاندیدای اصول گرایی احساس ظلم به خودش خواهد کرد و نه هاشمی برنده انتخابات خواهد شد تکثر در مرحله اول بهترین روش جلوگیری از قدرت رسیدن اصلاح طلبان است (1322877) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۶:۳۸:۱۲
سعید جلیلی، خشک بیان است و در موضوعات اقتصادی بی برنامه جلوه کرده است؟!!!!

دوست عزیز!
هنوط زمانن تبلیغ و برنامه دادن فرا نرسیده است (1322905) (alef-6)
 
جمشيد
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۲۰:۰۷
اگر اقاي جليلي در باقي مانده زمان نشان ندهد كه شخصا چه توان وكار ايي در زمينه سياست وكشور داري دارد سكوت ان حمل بر ضعف توانايي شخصي شان خواهد شد (1323222) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۳۷:۵۶
من تعجب می کنم از دوستان
شما که هنوز مواضع دکتر جلیلی و اعلام برنامه هاش رو نشنیدین چرا اینقدر زود قضاوت میکنین؟ اگه نظرتون نسبت به کاندیدایی خوبه خوب به جای اینکه دیگران رو تخریب کنین سعی کنین اون کاندیدارو اثبات کنین... بهتر نیست اینجوری؟ خدا هم راضی تره (1323276) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۴۷:۴۰
ایشان سابقه اجرایی در مقایسه با دیگر کاندیداهای وزین ندارند البته انسان محترمی هستند ولی کشور را دست هر کسی نمی توان داد 8 سال گذشته تجربه شد آقای روحانی 4 برابر ایشان سابقه دبیری امنیت ملی دارند هاشمی وقتی ایشان بدنیا نیامده بود در میدان سیایت بودند قالیباف چند صد برابر او در جبهه بوده اندوغیره بحای احساسات کارنامه ایشان را بنگرید که در گفتگوهای هسته ای در جا زده اند و عقب رفت داشته ایم احساسات نباید منطق و عقل را جایگزین کنید.هر کسی می تواند مثل احمدی نژاد ریاست کند اما اداره مملکت کار هر کسی نیست. (1323465) (alef-13)
 
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۲۶:۵۵
این تحلیلی که آقایان الف کردند باعث شد بعضیها در توانایی دکترجلیلی تشکیک کنند خداییش من کار ندارم ولی مدیریت کردن مذاکره با شش قدرت دنیا کار آسونی نیست و اینکه اونا تا الان نتو نستن کمترین امتیازی از ما بگیرند بهتره همه صبر کنند تا ایام تبلیغات و مناظره ها شروع بشه ببینیم ایشون چی تو چنته داره بعد قضاوت کنیم (1323408) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۴۸:۱۶
هیچ رسانه ای تو دنیا بیطرف نیست ولی اینو یادتون نره اولین بار این بی بی سی بود که کشتار مسلمانان تو میانمارو اعلام کرد تو جریانات سوریه هم که میشه بی طرفیش رو به وضوح مشاهده کرد درباره جریانات ایران هم تا حدودی جهت دار هست ولی مطمئن باشید نسبت به عملکرد صداوسیمای خودمون اصلا قابل قیاس نیست متاسفانه مدیران صدا و سیما با این نوع عملکردشون هیچ اعتباری برای این رسانه باقی نگذاشتن (1323470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۱:۵۳
بنده به عنوان يك طلبه اصولگرا تا حالا سايت الف را به عنوان يكي از بهترين سايتها به دوستان معرفي مي كردم ولي از چند روز قبل كه برخورد ظالمانه سايتتان با هاشمي بزرگوار را مي بينم ديگر تمايلي به شما و توكلي ندارم سلام بر هاشمي صبور (1323480) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۰۷:۵۹
درود بر دوستان

متاسفانه در کشور ما تا به جایی وصل نباشی نمیتونی پله های ترقی رو طی بکنی حتی اگر از سابقه درخشانی برخوردار نباشی میتونی با حمایت افراد خاص رئیس جمهور بشی مثل همین آقای احمدی نژاد که با حمایت بعضی ها تونست سال 84 به دور دوم راه پیدا بکنه و بعدش رئیس جمهور بشه! ظاهرا حمایت همون بعضی ها الان متوجه آقای جلیلی هستش که با وجود نداشتن کارنامه درخشان اینجوری شده یکی از قطب های اصلی انتخابات! واقعا جالب نیست ؟ (1323711) (alef-13)
 
حمید
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۱۱:۰۸
مطلبی که تو این مقاله کفته شد از جهاتی قابل قبوله اما بیان و برنامه زمانی باید مشخص بشه که موقع اش برسه و اون زمان قانونی تبلیغاته نه حالا ...بعضی از نامزدها از ماهها بقولی سفرهای استانهاشون رو شروع کردند البته با پوشش های مختلف و الان ادعای التزام به قانون و مردم رو دارند اما ایشون اینطوری عمل نکرده اگه این ایراد داره و این رو نشانه عدم برنامه و بیان بدونیم که خیلی خیلی باید متاسف باشیم برای خودمون . در این صحنه و زمان هاست که میشه عمل و حرف اشخاص رو باهم قیاس کرد ..اقای جلیلی خیلی وقته که تیم های تخصصی ای رو از جوانهای متعهد و متخصص رو دور هم آورده و در حال برنامه ریزی هستند و به وقتش انشاا... به سمع ونظر مردم میرسونه... (1323722) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۱۵:۱۸
درود بر جلیلی ارزشی ترین کاندیدا... (1323730) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۱۵:۲۸
دیگران نظراتی کرا ه در حمایت از هاشمی است، درج نمی کنید. از همان روزی که دکمه منفی را برداشتید، معلوم بود می خواهید کم کم مخاطبان را به سمت خاصی یعنی تبلیغ برای آقای جلیلی بکشید. این شیوه ضد تبلیغ و توهین به شعور مخاطب است. شخصاً در این چند روزه بیش از 20 بار نظر داده ام و نظراتم، اما حتی یک نظر را هم درج نکرده اید. تمام نظراتم نیز بسیار مودبانه بوده است. متأسفم که یکباره در آستانه انتخابات رویه تان را تغییر داده اید. این کار خلاف اخلاق حرفه ای است. (1323732) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۱:۲۸:۰۶
خیلی جالبه که الف اولین و تنها وب سایت خبری هست که مطلبی اینچنین راجع به دکتر جلیلی می نویسد . اگر دوستان جایی غیر از الف سراغ دارن لینک بزارن چون هیچ سایت خبری راجع به دکتر جلیلی اینچنین اظهار نظر نکرده . واقعا نمی دونم الف چه چیزی را دنبال می کنه!!.
در این چند ساله تعداد زیادی از نیروهای ارزشی کشور را دیدیم که متاسفانه چپ کردن ،امیدوارم شخصیت هایی که تا کنون کارنامه قابل قبولی داشتند ،دچار دوگانگی نشوند . (1323756) (alef-13)
 
ولایی
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۰۳:۵۶
واقعا تحلیلی بسار سطحی وفکر نکرده بود

چه دلیلی میشود که دکتر جلیلی که هنوز منتظر نظر شورای نگهبان است بیاید و شروع کند به صحبت کردن و با این کارش بیشتر حاشیه درست کند.

ما دیگر حاظر نیستیم گول مسایلی ار قبیل این که باید فردی بیاید که اقتصاد را درست کند بخوریم و به همین خاطر به افرادی که ولایی نیستند و بویی از مسایل فرهنگی که حضرت آقا مهمترین مساله میدانند زای بدهیم (1323852) (alef-13)
 
الله کرم
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۱۸:۲۸
بی تعارف بگویم آزموده را آزمودن خطاست یکبار درمورد جنبه آدمها با شکست روبرو شدید ودسته گلتان شد احمدی نژاد باز جلیلی که جنبه اش سنجیده نشده و درکار اجرایی واقتصادی وسیاسی او را نسنجیده اید شاخص کرده اید؟ (1323888) (alef-13)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۵۵:۳۹
توروخدا جلیلی رو انقد بزرگش نکن الف جان!!
جلیلی یه سیاستمدار تو طیف متوسط رو به بالا هم نیست.نه کارنامه ای نه برنامه ای.حالا همچین کسی چجوری میتونه کشورو اداره کنه؟باز صد رحمت به احمدی نژاد که لااقل استاندار و شهردار بود....اااآخه جلیلی؟!! منصف باشید. (1323965) (alef-13)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۰۳:۳۴
واقعا اقاي جليلي انساني مومن وخيلي هم خوب،ولي براي رياست جمهوري اونهم در اين وضعيت فعلي كشور توانايي دارند؟لطفا شعاري و جناحي رفتار نكنين وتجربه اين هشت سال كافي نيست؟ سايت الف از اقاي توكلي انتظار نداريم كه خلاف منافع مردم باشند،اقاي هاشمي با همه كمي وكاستي ها يش كه همه هم ميدانند ولي باز بهتر از همه ميتواند اين شرايط را درست كند ودل مردم راشاد كند وشما كافي است در مردم باشيد وببينيد
ريلست جمهوري مهم است وجاي تمرين كانديداهاي تازه كار نمي باشد ومردم چقدر هزينه اين ازمون وخطا وجناح بازي شماها را بدهند؟ (1323984) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۰:۲۶
سلام.دوستان دقت کنید پوتین هم انسانی کم حرف و جدیست.حتی نزدیکانش میگن اون حتی در ایینه به خودش هم نمیخنده.اما بعد از فروپاشی شوروی اون تنها کسی بود که نام روسیه رو زنده کرد.دوستانی که به لبخند نزدن جلیلی ایراد میگیرن چند ساله با لبخندهای هاشمی و خاتمی و حالا لبخندهای احمدی نژاد سرکار هستیم. (1324005) (alef-10)
 
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۴:۰۵
دکتر جلیل نه کم حرفه نه بی برنامه فقط مثل سایر نامزدها نیست که هنوز تایید صلاحیت نشده شروع کردن به تخریبو وعده وعید دادن ایشون خیلی وقته گفتن تا آغاز رسمی زمان تبلیغات حرفی از ریاست جمهوری نمیزنن. (1324018) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۴۲:۰۶
جلیلی نیومده ترکونده . (1324073) (alef-10)
 
آزاد
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۵:۵۴
آخه کدومش برنامه داره که گیر دادی به جلیلی (1324118) (alef-10)
 
عليرضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۶:۵۳
من از همه مردم ميخوام واقعبينانه تصميم بگيرند. آينده ايران و مردم درگرو تصميم درست است. چرا اينقدر احساسي و چشم‌بسته . بياييم دو دوتا چهار تا كنيم ببينيم توي اين وضعيت اسفباري كه كشور گير كرده، با چه كسي ميتوان كم‌هزينه‌تر و سريعتر مشكلات را حل كرد و كشور را پيش ببريم . با امثال جليلي و احمدي‌نژاد و زاكاني و قاليباف و.... به شما قول مي‌دهم تا چند سال ديگه ايران از افغانستان و بنگلادش و سوريه عقب‌تر بيفتد. به خاطر بچه‌هاي فعلي و آِينده ايران سعي كنيم درست تصميم بگيريم (1324123) (alef-13)
 
نامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۰:۰۷:۴۹
اینقدر از کاندیداهای مختلف بد نگویید نقاط مثبت کاندیدای مورد نظر خود را بگویید البته نقد اشکالی ندارد من از قالباف خوشم نیومد چون با عصبانیت منتقد امدن هاشمی بود خوب بگذارید یکبار دیگر هاشمی خودش را محک بزند من تا حالا به هاشمی رای ندادم حتی سال 84 چون معتقد بودم سنش زیاد است اما حالا چون خیلیها که خودشان نتوانستند کاری برای مملکت انجام دهند و مملکت را به قهقرا بردند از هاشمی انهم ناجوانمردانه بد میگویند میخواهم به هاشمی رای بدهم راستی چرا کامنت های مرا منتشر نمی کنید؟ (1324156) (alef-13)
 
s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۱:۰۸:۴۷
الان در سال 92 به سر میبریم ایران 92 با مختصات جدید واژ اونجایی که بیشتر جمعیت رو جوانان تشکیل میدهند. دیگه دوره ی تعصب گذشته !نسلی که هدفشو میدونه وتحجر گرا نیست,این نسل به شدت با خلاف منطق وشرع سرجنگ داره,بهتره مدیریت را نیز هم کسی از جنس همین نسل به عهده بگیره!
رای اولی های آگاه معتقد رو فراموش نکنید!
رای جوان مسلمان آگاه ایرانی کسی مانند جلیلی است ,این نسل خود برنامه وگفتمان ساز است زیرا قابلیت به‌کار گیری مخالف خود را دارد!! (1324286) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۷:۲۸
چرا يك دفعه ناشناسي بنام جليلي را عنوان مي كنيد حتي يك ميليون هم راي نداره بهتر بود در مقابل هاشمي كه 70 در صد راي از ان اوست قاليباف را مطرح ميكرديد چرا اشتباه 84و 88 را تكرار ميكنيد (1324735) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۱:۴۰:۴۴
باسلام عزيزان من اقاي دكتر جليلي سياستمدار ي جوان.متبحر.متدين.مبارز.متقي.جهادگر.مخلص.جانباز.عملگراوفرزندملتي است كه درلواي پرچم لااله.....باحيات طييبه وباپشتيباني ملت رشيد.شجاع.باايمان فهيم وباحمايت امام خامنه اي ان شاالله اسلام ناب محمدي رابه ابر قدرت جهان تبديل خواهندكرد. عزيزان من.شايدبيشترشماوقايع سالهاي 70.71رابيادنياوريد.دردورنج وسختي زندگي دراثرضعف مديريت اقاي هاشمي كه سن كمتري داشتندوهنوز به هشتادسالگي نرسيده بودندونيز بلحاظ انتخاب مشي اشرافيگري تجملگرايي وبريزو بپاشها ورانتخواريهاي فراوان مردم برخي نقاط بويژه در مشهد به خيابانها ريختندوحتي كشته هم دادند.بهرحال شمارا به خدا قسم.بگذاريد ايران عزيز برگشتي به دوران اشراف پروري نداشته وعصركلي گويي وشعارزدگي را پشت سرگذاشته وبه سوي ارامش .كم كردن فاصله طبقاتي وقانونمداري به پيش رفته وبه پيشرفت هاي جانانه خود ادامه دهد. متشكرم ا . (1324353) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۱:۵۱:۴۲
همه میگن ما احساس تکلیف کردیم و کانديد شدیم اینکه دیگه انتخابات نیست جشن تکلیفه!!! (1324364) (alef-13)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۲:۰۳:۲۷
متاسفانه تو ایران کسی به برنامه نامزدها کار ی نداره ، فقط مردم دنبال کسی هستند که هیاهو و شعارهای بیشتری دارند . اگه دقت کنید در تمام انتخابات ریاست جمهوری کسی که بهترین برنامه ها رو ارائه داده کمترین رای رو آورده . امیدوارم این بار مردم به برنامه نامزدها هم توجه بکنند ، هر چند بعیده ! (1324379) (alef-10)
 
نظرآزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۱:۳۵
مسئله فقط ارائه برنامه نیست .مگر احمدی نژاد شعار و برنامه عدالت محوری نداد ولی وقتی مثلا برنامه هدفمندی یارانه هاش به مشکل برخورد و نقدینگی بالا رفت و تورم سر به فلک کشید همه رو انداخت گردن دستهای پنهان و دشمنی دشمنان ایران و...... همه مقصر بودند الا خودش و کابینه اش . آقامجتبی تا موقعی که احزاب تو ایران نباشند همینه که هست دیوارحاشا برای تبرئه کردن مسئولین بلنده (1324745) (alef-13)
 
مصطفی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۲:۰۹:۲۷
تهمت بسیار ناروایی به آقای هاشمی زدین.
تو این فضای بسته کشور برا خودم متاسفم که مجبورم این سایت رو ببینم. بدون تردید مطرح کردن همچین ادعایی حتی تو رسانه های صهیونیستی دنیا اینجوری بی حساب و کتاب ممکن نیست.

تو پرانتز:
از کسایی که طرفدار جریان اصولگرایی و مایل به جناح تندروترش هستن خواهش میکنم وفتی تو زندگیشون ۳ جلد کتاب نخوندن در استفاده از کلمه جدیدی که میبینن حداقل کمی تامل کنن. رییس جمهور گفتمانی! گفتمان مو لای درزش نمیره! کلمه گفتمان رو از معنا تهی نکنید خواهشا-مث بلایی که سر واژه خودجوش اوردین- چون این کلمه(به فرانسوی:دیسکور) تو جامعه شناسی و فلسفه به یه مفهوم به درد بخور در تحلیل جوامع و افکار اشاره داره نه به ایدولوژی شما. (1324388) (alef-13)
 
بنده خدا
Azerbaijan
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۴:۴۰:۴۴
ما جلیلی را دوست داریم جون ادم خوبی است این شرط لازم برای ریاست جمهوری است ولی کافی نیست جلیلی وزن سیاسی و مدیریت اجرایی ندارد در مذاکرات هسته ای هم هیج کاره است فقط وقت تلف کرده در گفتگو هم عبوس است سکوتش هم شاید به این علت باشد که اصلا حرفی برای گفتن ندارد ربس جمهور باید دارای برنامه پویا و بانشاط باشد (1324467) (alef-13)
 
عباس
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۴:۴۸:۵۷
به نظر میاد رسانه های داخلی به صورت دستوری از انتشار هر مطلبی جز جوابیه ستاد قالیباف درباره موضوع و بهانه اصلی این مقاله منع شدند؛ نه؟ هیچکدوم از سایت ها حتی یه کامنت از خواننده هاشون ذیل خبر مذکور منتشر نکردند.
به نظر من همین بهترین حجته که چرا بی بی سی مرجع خبری بخش بزرگی از ایرانی هاست. (1324470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۵:۴۱:۲۶
تا زمانی که حب وبغض بر اساس ملاک منافع شخصی باشه روزگار ما همینه وجدانا ما اگه میگیم کی خوبه کی مناسب نیست برای ریاست جمهوری به چه میزان وملاکی میگیم اگه بر اساس منفعت شخصیه که بله مثلا اگه فلان کس رئیس جمهور بشه پسر عمه من در خدمت ایشونه پس من هم به نوائی میرسم وبه همین جهت میگم همین شایسته وما بقی همه بدند خب وضع همینه ورقابت بر سر منافع شخصیه اما اگه بر اساس ملاحظه منافع ملی باشه این جاست که نظر اکثریت خوبه (1324483) (alef-13)
 
شهریار
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۶:۲۷:۳۹
با سلام خدمت کسانی که وقت خود را صرف خواندن این چند سطر می نمایند شاید شماهم مثل بنده با نظرهای جور و واجوری که در متن بالا آمده است قدری متعجب شدید که بالاخره دراین مجال باید به هم پاسخ بدهیم یا ایده و نظر بدهیم . بنده معتقدم اگر قدری به فضای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ایران از بالا بنگریم و شرایط را از زاویه دیگری که عام مردم نمی تگرند، نگاه کنیم قضیه متفاوت خواهد شد. فضای سیاسی ایران فضای مملو از عوام فریبی گردیده و اطاق های فکر سیاسیون بخوبی فهمیده اند که چند درصد از جامعه ایران را عوام و چند درصد را خواص تشکیل می دهند براساس این تحلیل برنامه های خود را برای جذب رای عوام که اکثر آمار ما را تشکیل می دهد ،می بندند و برای همین بعضی از رفتار ها و گفتار ها با منطق علمی جور در نمی اید چرا که مخاطب انان کسانی هستند که باید رای به صندوق بریزند. برادران عزیز ایران ، تهران و چند شهر بزرگ و تعدادی تحصیل کرده فرهیخته نیست، مگر فراموشمان شده روند تغییر آرای برآمده از شهرستان ها و روستاهها که شائبه تخلف و تقلب را تقویت نمود، چه غوغایی بر پا کرد .... با قدری واقع گرایی و شناخت محیط ملی مان به راحتی می توان روند حضور کاندیدها در صحنه و تبلیغات را تحلیل نمود. ای کاش به جایی برسیم که به جای فرد به برنامه رای بدهیم به جای چهره به گفتمان و رویکرد. تعدادی که خود را مکلف به حضور در عرصه رقابت ریاست جمهوری می دانند به جای اشاره به سابقه و دودمان خود و شعار های رنگارنگی که ادعای اصلاح جهان را می نمایند ، (ابتدا بگویند کجا هستیم و بعد ادعا کنند با این برنامه ، به کجا می توانم برسانم ) و برای یک یا دو معضل ملی برنامه ی ارایه نمایند و این برنامه را به نقد عمومی و رسانه ای بگذارند تا معلوم شود اندیشه مدیریتی انان به چه میزان عمق دارد، ولی افسوس که رنگها و لعاب ها و عکس ها و پوستر ها و شام ونهار ها در کشو ر ما افکار عمومی را مهندسی می نماید ........ ای کاش این گفته را سیاسیون ما نخوانده بودند که "عوام مثل شمشیر در میدان رزم می مانند هرکه زودتر بردارد برنده تر است " ولی هرچه که هست رقابت است و تلاش برای رای بیشیتر لذا هرکه جامعه را بهتر بشناسد راه نفوذ را بهتر می تواند بیابد و بر این اساس برنده افکار عمومی خواهد بود پس دعا کنیم که خداوند به منتخبین ما بصیرت ، تقوی، عقل و..... عنایت فرماید تا مملکت را با آزمون و خطا به پیش نبرند. کشور را قطاری بدانیم مرکب از یک لوکوموتیو (رهبری) و سه واگن (قوای سه گانه ) که بر روی یک ریل و به سمت یک مقصد در حرکتند هم سو ، هم افزا و همدل، تا زمانی که این محقق نشود، نمی شود انچا که باید بشود . خدا نگهدارتان .... (1324496) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۵:۴۸
خوبه ! آخرالزمان گه می گن اینه دیگه نقاط منفی شده مثبت و مثبت ها شده منفی ! هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده و تبلیغات قانونی بعد از اعلام تایید صلاحیت ها شوع میشه ، از بین کاندیداها فقط جلیلی ملتزم به قانون بوده که شما میگید نقطه منفی است !!! (1324580) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۴:۵۹
من که راي نميدم.
اصلاح طلبها دنبال براندازي و تامين منافع خودشونند.
اصولگرايان هم به روش ديگري دنبال منافع خودشونند.
اصولگرايان تحولخواه هم فقط حرف ميزنند و انتقاد ميکنند آن هم بسيار دير موقع.مثلا اون روزي که رييس جمهور سازمان برنامه و بودجه رو منحل کرد کي صداش در اومد؟ولي در عوض در مورد تغيير دادن يا ندادن ساعت رسمي در اول بهار غوغايي به پا شد.
دلم ميخواد نظرم رو منتشر کنيد تا کسي سعي کنه منو قانع کنه که راي بدم. (1324588) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۷:۴۸
سی دو سال است آزمون خطا کردیم تیجه نگرفتیم این دفعه فردی امتحان پس داده ای مثل هاشمی کشور را نجات می دهد (1324608) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۰:۵۰:۴۴
8 سال از همون 32 سال این آقا رئیس جمهور بود 8 سال هم رییس مجلس
پس آزموده را آزمودن خطاست این منطقی تره (1326230) (alef-7)
 
اسماییل
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۱۸:۴۹
یک رییس جمهور قوی ، کارآمد ،با تجربه اجرایی .بدور از احساسیگری ،معتدل ،سیاستمدار و مسلط به امور صنعت ،اقتصاد و کشاورزی، میخواهیم.

اینجا دیگر فرصت سعی و خطا نیست.

اکثر این داوطلبان انسانهای خوبی هستند ولی ظرفیتهای لازم .........ندارند. (1324695) (alef-13)
 
محمد-م
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۲:۵۶
اقای جلیلی چهره ای محبوب و دوست داشتنی هستند و واقعا انسان معتقد و مقید و دینداری اند. اما آنچه ما ازایشان دیدیم نشان دهنده رجل سیاسی نیست. نمونه اش همین نشست های بینتیجه که جز هزینه چیزی برای کشور ندارد. ما هنوز نتوانستیم از این میدان پیروز وسربلند بیرون بیاییم. البته اسم این پیچیدن ها را نباید موفقیت گذاشت. زماانی می توانیم ادعای موفقیت کنیم که حداقل چرخه برق هسته ای درشبکه توزیع برق جریان یابد. آیا الان ما به جز هزینه محصول خروجی هم از تاسیسات هسته ای داشته ایم؟ یا اگر داشته ایم با چه هزینه ای؟ البته من معتقدم باید این دانش و فناوری و حتی فناوری های پیشرفته آن را کسب کنیم و کوتاه نیاییم اما با یک مقبولیت وعقلانیتی که همه مردم وجامعه از آن خیر ببینند. به گونه ای که صدسال دیگر بگویند مردم در آن زمان از خیلی از خواسته هایشان گذشتند تا ما این شرایط خوب الان را داشته باشیم. نه این که صدسال دیگر به مثل قاجار بمانیم به الان ما که جز تکه تکه کردن وطن وقراردادهای ننگین چیزی از آنها در ذهن مانیست.
فردی باید بیاید که زیرکی و هوش سیاسی داشته باشدو حتی اگر شده مانند شاه عباس اگر لازم دید باج دهد تا روز روزش. علاوه براین قرار نیست که همه هزینه هارا مردم بدهند و سیاسیون راحت باشند. برای ما بسیار سخته که شرایط بد اقتصادی رو تحمل کنیم و عده ای بیان تمام زحمات ما رو با یک اختلاس و یا بی مدیریتی بالا بکشند. (1324789) (alef-13)
 
مهناز
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۳:۲۶
دورود بر جلیلی....
رای من فقط جلیلی
آرام منطقی با وقار دوست داشتنی خوش تیب مورد نکاه بین الملل و.... (1324917) (alef-1)
 
میم
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۷:۰۶
واقعا جای تأسفه که پست ریاست جمهوری شده تنها یک مقام اجزایی که خود ما هم به آن به عنوان فردت نگاه می کنیم ونظر می دهیم.
آن چه که نویسنده محترم تلاش در بیان آن دارند دقیقا همین است که چگونه کاندیدایی همچون آقای جلیلی باید مردم را قانع نموده (و یا حتی خدای ناکرده با ظاهرسازی اغفال نموده) تا مردم به وی رأی دهند و این یعنی تلاش برای به دست آوردن قدرت... چیزی که همیشه ادعای خلاف آن را داریم و می گوییم غربی ها این طورند ولی ما فقط به خدمت به مردم فکر می کنیم... (1324931) (alef-1)
 
شایسته
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۰:۵۴
یکی از ایرادهایی که مستمرا به هاشمی گرفته می شود این است که هاشمی مافیا است و فرزندانش فلان و بهمان هستند:
1- آیا دیگر مسئولین مملکتی که شما فرزندانشان را نمی شناسید و رسانه ای نشدند فکر می کنید بدون پول و دارایی و خیلی ساده دارند زندگی می کنند؟
حداقل فرزندان هاشمی را همه دیگر می شناسیم و توی چشم هستند و معلوم است که چکار دارند می کنند؟
2- آیا شما هنوز به این فکر اشتباه معتقدید که به دنبال آدم پاک و متعهدی هستید که مال بیت المال را نخورد؟ آیا از احمدی نژاد و ادعاهایش که پاک ترین دولت است و نوکر مردم است درس عبرت نگرفته اید؟
3- غلامحسین کرباسچی و دکتر قالیباف و هاشمی رفسنجانی به ما یاد دادند که اگر بخورند و لی کار کنند بهتر از این است که ادعا کنند که نمی خورند و کاری هم نکنند (1324945) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۳:۱۸
از نظر برنامه هیچکدام از کاندیداها به رضائی نمی رسند برنامه کاملا مدون
اما رای نخواهد آورد چون شعور سیاسی ما مردم هنوز بسیار پایین است...!!! (1324992) (alef-1)
 
reza
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۲:۲۲
آقای جلیلی به قدری بی حال صحبت میکنه که آدم نمیتونه روش تمرکز کنه . درسته که ایشون جوونه ولی تفکراتش قدیمیه و میخواد دوباره شروع کنه و راههای آزموده رو دوباره طی کنه . (1325026) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۵:۰۲
آقای جلیلی انسانی با تجربه و سیاستمداری قدرتمند در عرصه بین الملل است و اطمینان دارم ایشان بالاخره مذاکرات اتمی را به نفع ایران به پایان می رسانند (1325065) (alef-1)
 
سروش
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۷:۰۴
به نظر من در حال حاضر هدف اصلی باید کاهش فشار های بین المللی بروی کشورمان و گسترش روابط با کشورهای دنیا و ایجاد همدلی و وحدت در کشور باشد و تنها کسی که توانایی این کار را دارد هاشمی است . (1325109) (alef-13)
 
علي 1340
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۱۰:۳۶
ما كه از لبخندهای هاشمی و خاتمی و حالا لبخندهای احمدی نژاد خسته شديم. (1325119) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۱۵:۰۵
فردی بی تجربه و فاقد هرگونه شناختی از کارهای اجرایی و اقتصاد مملکت را را بار دیگر در دقیقه نود بصورت مهندسی شده علم کرده جلو بیاندازید و پس از هشت سال گناه همه اشتباهاتش را به گردن دیگران انداخته و بازی من نبودم که او را پشتیبانی کردم و انحرافی و غیرو را راه بیاندازید.
آخر آقای جلیلی چه تجربه و دانش و بینشی برای اداره این مملکت بزرگ دارد؟؟ (1325131) (alef-13)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۳۱:۳۶
من هر چی بیشتر فکرمیکنم که چرا به آقای جلیلی باید رای بدهم کمتر به نتیجه می رسم امیدوارم خود آقای جلیلی هم بر روی این موضوع کمی فکر کنند (1325171) (alef-13)
 
ماکان
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۹:۲۴
من به نظرم اصلا جلیلی گزینه مناسبی برای رئیس جمهوری نیست اصلا شخصیت کاریزماتیکی ندارد به نظرم مشایی با اینکه عملکرد خاصی نداشته ولی خیلی کاریزماتیک تر و سیاس تر از جلیلی است. هاشمی گرچه عملکرد گذشته اش انتقادآمیز است مثل هر رئیس جمهوری دیگر ولی محاسنی هم دارد.اول از همه عاقل است لجباز نیست .2- وطن دوست است که خیلی خیلی برای پیشرفت یک کشور فاکتور مهمی است 3- روابط حسنه ایی با عربستان دارد به همین خاطر از فشار های زیادی که الان از جانب این عربستانی های خدا نشناس به ایران تحمیل میشود میکاهد.4- رابطه اش با بسیاری از مراجع نهادها خوب است.5- معتدل است. به علاوه اگه این دفعه یک فرد رادیکالی مثل جلیلی سر کار بیاد واقعا کار ایران به انتها میرسد . (1325279) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۲:۵۳:۳۹
من فکر میکنم در انتخاب باید دنبال اصلح بود نه کاریزماتیک بودن افراد (1326508) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۷:۲۳
سلام، به نظر من با شروع تبلیغات و سخنرانی آقای جلیلی، محبوبیت ایشون بیشتر میشه.
دقیقا مثل سال 84، سال 84 معدود افرادی بودند که آقای احمدی نژاد رو میشناختن، در تهران فقط ایشون رو میشناختن، اما با شروع سخنرانی ها، محبوبیت احمدی نژاد یک مرتبه بالا رفت، قبل از این چقدر شایعه بود که احمدی نژاد فرد خشنی هست، احمدی نژاد بلد نیست صحبت کنه و ...، اما دیدیم یک مرتبه محبوبیت زیاد شد.
در مورد آقای جلیلی هم دقیقا همین نظر رو دارم.
نکته دیگه هم اشاره کنم که اینقدر که میگید جلیلی سکوت کرده، اتفاقا جلیلی داره قانون رو رعایت میکنه، هنوز تبلیغات قانونی نیست، اما هر کاندیدی تبلیغات خودش رو توی شهرها با سخنرانی شروع کرده، اما این جلیلی هست که طبق قانون هنوز شروع نکرده. (1325540) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۷:۵۵
شما جوش نزن، همونطور که برا احمدی نژاد برنامه "درست" کردن، برا این بابا هم یه چیزی از بالا درست می‌کنن و میدن دستش. زبونش رو هم یه خورده تر می‌کنن که از خشکی در بیاد. فقط موندم ریخت مبارکش رو چیکار می‌کنن!! (1325643) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۲:۴۵
به نظرم زاکانی بهترینه هم از نظر سلامت و ساده زیستی و هم بیان و هم فسادستیزه ، (1325756) (alef-1)
 
سيدامير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۵:۴۲
[آزموده را آزمودن خطاست.تنها تفاوت جليلي با احمدي نژاد،مسلط بودن به زبان انگليسي و تفاوت در ادبيات است.(مطمئنم كه اين كامنت را نمايش نميدهيد) (1325764) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۰:۰۴:۴۳
تنهاکسی که دلمان به سمتش میکشه جلیلی است اماعقلمون هنوزمجاب نشده!منتظربررسی های بیشتریم. (1326141) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۰:۰۶:۲۴
الف جان
مشکلت این است که زیادی مادی شدی هیاهو و زر و زور و تبلیغات هزار رنگ آقایون چشمت را گرفته من خطبه متقین نهج البلاغه را برای بخش داخلی الف روزی سه بار هر 8 ساعت تجویز می کنم
فَالْمُتَّقُونَ فیها هُمْ اَهْلُ الْفَضائِلِ، مَنْطِقُهُمُ
پرهیزکاران در این دنیا اهل فضائلند، گفتارشان
الصَّوابُ، وَ مَلْبَسُهُمُ الاِْقْتِصادُ، وَ مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ. غَضُّوا
صواب، پوشاکشان اقتصادى، و رفتارشان افتادگى است. از آنچه

اَبْصارَهُمْ عَمّا حَرَّمَ اللّهُ عَلَیْهِمْ، وَ وَقَفُوا اَسْماعَهُمْ عَلَى الْعِلْمِ النّافِعِ
خدا بر آنان حرام کرده چشم پوشیده، و گوشهاى خود را وقف دانش بامنفعت

لَهُمْ. نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ، وَ لَوْلاَ
نموده اند. آنان را در بلا و سختى و آسایش و راحت حالتى یکسان است، و اگر

الاَْجَلُ الَّذى کَتَبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ لَمْ تَسْتَقِرَّ اَرْواحُهُمْ فى اَجْسادِهِمْ
خداوند براى اقامتشان در دنیا زمان معینى را مقرر نکرده بود از شوق به ثواب و بیم از عذاب

طَرْفَةَ عَیْن، شَوْقاً اِلَى الثَّوابِ، وَ خَوْفاً مِنَ الْعِقابِ.
به انـدازه چشـم به هم زدنى روحشـان در بدنشان قـرار نمى گرفت.

عَظُمَ الْخالِقُ فى اَنْفُسِهِمْ، فَصَغُرَ ما دُونَهُ فى اَعْیُنِهِمْ. فَهُمْ
خداوند در باطنشان بزرگ، و غیر او در دیدگانشان کوچک است. آنان

وَالْجَنَّةُ کَمَنْ قَدْ رَآها فَهُمْ فیها مُنَعَّمُونَ، وَ هُمْ وَالنّارُ کَمَنْ قَدْ رَآها
با بهشت چنانند که گویى آن را دیده و در فضایش غرق نعمتند، و با عذاب جهنم چنانند که گویى

فَهُمْ فیها مُعَذَّبُونَ. قُلُوبُهُمْ مَحْزُونَةٌ، وَ شُرُورُهُمْ مَأْمُونَةٌ،
آن را مشاهده نموده و در آن معذبند. دلهایشان محزون، همگان از آزارشان در امان،

وَاَجْسادُهُمْ نَحیفَةٌ، وَ حاجاتُهُمْ خَفیفَةٌ، وَ اَنْفُسُهُمْ عَفیفَةٌ. صَبَرُوا
بدنهایشان لاغر، نیازهایشان سبک، و نفوسشان با عفّت است. روزى چند را در راه حق صبر کردند

اَیّاماً قَصیرَةً اَعْقَبَتْهُمْ راحَةً طَویلَةً، تِجارَةٌ مُرْبِحَةٌ یَسَّرَها لَهُمْ رَبُّهُمْ.
که براى آنان راحتى جاوید به دنبال آورد، این است تجارتى سودآور که خداوند براى آنان مهیّا نمود.

اَرادَتْهُمُ الدُّنْیا فَلَمْ یُریدُوها، وَ اَسَرَتْهُمْ فَفَدَوْا اَنْفُسَهُمْ مِنْها.
دنیا آنان را خواست و آنان آن را نخواستند، به اسارتشان کشید و آنان با پرداخت جانشان خود را آزاد کردند.

اَمَّا اللَّیْلُ فَصافُّونَ اَقْدامَهُمْ تالینَ لاَِجْزاءِ الْقُرْآنِ یُرَتِّلُونَهُ تَرْتیلاً،
به هنگام شب براى عبادت برپایند، در حالى که اجزاى قرآن را شمرده و سنجیده تلاوت کنند،

یُحَزِّنُونَ بِهِ اَنْفُسَهُمْ، وَ یَسْتَثیرُونَ بِهِ دَواءَ دائِهِمْ. فَاِذا مَرُّوا بِآیَة فیها
خود را به آیات قرآن اندوهگین ساخته، و داروى دردشان را از آن برگیرند. و چون به آیه اى

تَشْویقٌ رَکَنُوا اِلَیْها طَمَعاً، وَ تَطَلَّعَتْ نُفُوسُهُمْ اِلَیْها شَوْقاً، وَ ظَنُّوا
بشارت دهنده بگذرند به مورد بشارت طمع کنند، و روحشان از روى شوق به آن خیره گردد، و گمان

اَنَّها نُصْبَ اَعْیُنِهِمْ. وَ اِذا مَرُّوا بِآیَة فیها تَخْویفٌ اَصْغَوْا اِلَیْها
برند که مورد بشارت در برابر آنهاست. و چون به آیه اى بگذرند که در آن بیم داده شده

مَسامِعَ قُلُوبِهِمْ، وَ ظَنُّوا اَنَّ زَفیرَ جَهَنَّمَ وَ شَهیقَها فى اُصُولِ آذانِهِمْ.
گوش دل به آن دهند، و گمان برند شیون و فریاد عذاب بیخ گوش آنان است.
فَهُمْ حانُونَ عَلى اَوْساطِهِمْ، مُفْتَرِشُونَ لِجِباهِهِمْ وَ اَکُفِّهِمْ وَ رُکَبِهِمْ
قامت به رکوع خم کرده اند، به وقت سجده پیشانى و دست و زانو و انگشتان پا

وَ اَطْرافِ اَقْدامِهِمْ، یَطْلُبُونَ اِلَى اللّهِ تَعالى فى فِکاکِ رِقابِهِمْ. وَ اَمَّا
بر زمین مى گذارند، و از خداوند آزادى خود را از عذاب مى طلبند، اما به هنگام

النَّهارُ فَحُلَماءُ عُلَماءُ، اَبْرارٌ اَتْقِیاءُ. قَدْ بَراهُمُ الْخَوْفُ بَرْىَ الْقِداح ِ،
روز، بردباران و دانشمندان و نیکوکاران و پرهیزکارانند. بیم از حق جسمشان را چون تیرِ تراشیده لاغر کرده،

یَنْظُرُ اِلَیْهِمُ النّاظِرُ فَیَحْسَبُهُمْ مَرْضى، وَ ما بِالْقَوْمِ مِنْ مَرَض،
مردم آنان را مى بینند به تصور اینکه بیمارند، ولى بیمار نیستند،

وَ یَقُولُ: لَقَدْ خُولِطوا، وَ لَقَدْ خالَطَهُمْ اَمْرٌ عَظیمٌ.
و مى گویند دیوانه اند، در حالى که امرى عظیم آنان را بدین حـال درآورده .

لایَرْضَوْنَ مِنْ اَعْمالِهِمُ الْقَلیلَ، وَلایَسْتَکْثِرُونَ الْکَثیرَ. فَهُمْ
به طاعت اندک خشنود نمى شوند، و طاعت زیاد را زیاد ندانند. بنابراین

لاَِنْفُسِهِمْ مُتَّهِمُونَ. وَ مِنْ اَعْمالِهِمْ مُشْفِقُونَ. اِذا زُکِّىَ اَحَدٌ مِنْهُمْ خافَ
خود را به کوتاهى در بندگى متّهم کنند، و از عبادت خود در وحشتند. هرگاه یکى از آنان را تمجید کنند

مِمّا یُقالُ لَهُ فَیَقُولُ: اَنَا اَعْلَمُ بِنَفْسى مِنْ غَیْرى، وَ رَبّى اَعْلَمُ بى مِنّى
از آن تمجید بیم نموده و گوید: من از دیگران به خود آگاه ترم، و پروردگارم از خودم به من

بِنَفْسى; اللّهُمَّ لاتُؤاخِذْنى بِما یَقُولُونَ، وَاجْعَلْنى اَفْضَلَ مِمّا
داناتر است; خداوندا، مرا به آنچه درباره ام گویند مگیر، و از آنچه مى پندارند

یَظُنُّـونَ، وَ اغْفِرْ لى ما لایَعْلَمُـونَ.
بهتر گردان، و زشتى هایى را که از من خبر ندارند بر من ببخش.

فَمِنْ عَلامَةِ اَحَدِهِمْ اَنَّکَ تَرى لَهُ قُوَّةً فى دین، وَ حَزْماً فى لین،
از نشانه هاى دیگرشان آن است که هر کدام را داراى نیرومندى در دین، دوراندیشى با نرمى،

وَ ایماناً فى یَقین، وَ حِرْصاً فى عِلْم، وَ عِلْماً فى حِلْم، وَ قَصْداً فى
ایمان همراه با یقین، حرص در دانش ، علم با بردبارى ، میانه روى در

غِنًى، وَ خُشُوعاً فى عِبادَة، وَ تَجَمُّلاً فى فاقَة، وَ صَبْراً فى شِدَّة،
توانگرى، فروتنى در عبادت، آراستگى در تهیدستى، بردبارى در سختى،

وَ طَلَباً فى حَلال، وَ نَشاطاً فى هُدًى، وَ تَحَرُّجاً عَنْ طَمَع . یَعْمَلُ
جویایى حلال، نشاط در هدایت، و دورى از طمع بینى. در عین به جا آوردن

الاَْعْمالَ الصّالِحَةَ وَ هُوَ عَلى وَجَل. یُمْسى وَ هَمُّهُ الشُّکْرُ، وَ یُصْبِحُ
اعمال شایسته ترسان است. شب مى کند در اندیشه شکر، و روز مى کند

وَ هَمُّهُ الذِّکْرُ. یَبیتُ حَذِراً، وَ یُصْبِحُ فَرِحاً: حَذِراً لِما حُذِّرَ مِنَ
در اندیشه ذکر. شب را به سر مى برد با خوف، و ر وز مى نماید دلشاد: خوف از غفلتى که او را از آن

الْغَفْلَةِ، وَ فَرِحاً بِما اَصابَ مِنَ الْفَضْلِ وَالرَّحْمَةِ. اِنِ اسْتَصْعَبَتْ
برحذر داشته اند، و دلشاد از فضل و رحمت حق که به دست آورده. اگر نفس او را در آنچه

عَلَیْهِ نَفْسُهُ فیما تَکْرَهُ لَمْ یُعْطِها سُؤْلَها فیما تُحِبُّ.
بر او سنگین است از او پیروى نکند او نیز آنچه را که نفس به آن رغبت دارد به او نمى دهد.

قُرَّةُ عَیْنِهِ فیما لایَزُولُ، وَ زَهادَتُهُ فیما لایَبْقى.
روشنى چشمش در آن چیزى است که جاوید است، و بى رغبتى اش در آن است که فانى شدنى است.

یَمْزُجُ الْحِلْمَ بِالْعِلْمِ، وَ الْقَوْلَ بِالْعَمَلِ. تَراهُ قَریباً اَمَلُهُ، قَلیلاً زَلَلُهُ،
بردبارى را با دانش، و گفتار را با عمل آمیخته مى کند. آرزویش کم و کوتاه، لغزشش اندک،


خاشِعاً قَلْبُهُ، قانِعَةً نَفْسُهُ، مَنْزُوراً اَکْلُهُ، سَهْلاً اَمْرُهُ، حَریزاً دینُهُ،
دلش فروتن، نفسش قانع، خوراکش اندک، زندگیش آسان، دینش محفوظ،

مَیِّتَةً شَهْوَتُهُ، مَکْظُوماً غَیْظُهُ. اَلْخَیْرُ مِنْهُ مَأْمُولٌ، وَالشَّرُّ مِنْهُ مَاْمُونٌ.
شهوتش مرده، و خشمش فروخورده است. خیرش را متوقّع، و از شرّش در امانند.

اِنْ کانَ فِى الْغافِلینَ کُتِبَ فِى الذّاکِرینَ، وَ اِنْ کانَ فِى الذّاکِرینَ
اگر در میان غافلان باشد از ذاکرانش به حساب آرند، و اگر در میان ذاکران باشد

لَمْ یُکْتَبْ مِنَ الْغافِلینَ. یَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَهُ، وَ یُعْطى مَنْ حَرَمَهُ،
در شمار غافلانش نیارند. از آن که بر او ستم کرده بگذرد، به آن که او را محروم نموده عطا کند،

وَ یَصِلُ مَنْ قَطَعَهُ. بَعیداً فُحْشُهُ، لَیِّناً قَوْلُهُ، غائِباً مُنْکَرُهُ،
و با کسى که با او قطع رحم نموده صله رحم نماید. زبان دشنام ندارد، گفتارش نرم است، زشتیش پنهان،

حاضِراً مَعْرُوفُهُ، مُقْبِلاً خَیْرُهُ، مُدْبِراً شَرُّهُ، فِى الزَّلازِلِ وَقُورٌ،
و خوبیش آشکار است، نیکى اش روى آورده، و شرّش روى گردانده، در حوادث آرام،

وَ فِى الْمَکارِهِ صَبُورٌ، وَ فِى الرَّخاءِ شَکُورٌ. لایَحیفُ عَلى مَنْ یُبْغِضُ،
در ناخوشیها شکیبا، و در خوشیها شاکر است. بر دشمن ستم نمى کند،

وَ لایَأْثَمُ فیمَنْ یُحِبُّ. یَعْتَرِفُ بِالْحَقِّ قَبْلَ اَنْ یُشْهَدَ عَلَیْهِ. لایُضیعُ
و به خاطرمحبوبش مرتکب گناه نمى شود. پیش ازحاضر کردن شاهد، خود اقرار به حق مى نماید. امانت

مَا اسْتُحْفِظَ، وَ لایَنْسى ما ذُکِّرَ، وَ لایُنابِزُ بِالاَْلْقابِ،
را تباه نمى کند، و آنچه را به یادش آرند به فراموشى نمى سپارد، احدى را با لقب زشت صدا نمى کند،

وَ لایُضارُّ بِالْجارِ، وَ لایَشْمَتُ بِالْمَصائِبِ، وَ لایَدْخُلُ فِى الْباطِلِ،
به همسایه زیان نمى زند، به بلاهایى که به سر مردم مى آید شادى نمى نماید، در باطل وارد نمى شود،

وَ لایَخْرُجُ مِنَ الْحَقِّ. اِنْ صَمَتَ لَمْ یَغُمَّهُ صَمْتُهُ، وَ اِنْ ضَحِکَ
و از حق خارج نمى گردد. اگر سکوت کند سکوتش غمگینش نکند، و اگر بخندد

لَمْ یَعْلُ صَوْتُهُ، وَ اِنْ بُغِىَ عَلَیْهِ صَبَرَ حَتّى یَکُونَ اللّهُ هُوَ الَّذى یَنْتَقِمُ
قهقهه نزند، چون به او ستم روا دارند صبر پیشه سازد تا خدا انتقامش را

لَهُ. نَفْسُهُ مِنْهُ فى عَناء، وَالنّاسُ مِنْهُ فى راحَة. اَتْعَبَ نَفْسَهُ لاِخِرَتِهِ،
بگیرد. از خود در رنج است، و مردم از او در راحتند. در امر آخرت خود را به زحمت اندازد،

وَ اَراحَ النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ. بُعْدُهُ عَمَّنْ تَباعَدَ عَنْهُ زُهْدٌ وَ نَزاهَةٌ،
و مردم را از جانب خود قرین آسایش کند. دوریش از آن که دورى مى کند محض زهد و پاک ماندن،

وَ دُنُوُّهُ مِمَّنْ دَنا مِنْهُ لینٌ وَ رَحْمَةٌ، لَیْسَ تَباعُدُهُ بِکِبْر وَ عَظَمَة،
و نزدیکى اش به آن که نزدیک مى شود به خاطر نرمىو رحمت است، دوریش از راه تکبّر و خودخواهى،

وَ لا دُنُوُّهُ بِمَکْر وَ خَدیعَة.
و نزدیکى اش از باب مکر و فریب نیست. (1326149) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۷:۲۲
این سخنان کاملا متین و محترم ولی از کجا معلوم که آقای جلیلی اینجوری باشه مگر آقای احمدی نژاد رئیس جمهور مکتبی و ...نبود که این آخر ی بد شد .
ثانیا اینجا گفته نشده که این اشخاص برای کارهای اجرایی مفیدند و فقط ویژگی انسانهای متقی گفته شده مردم ایران احتیاج به شغل و در آمد دارند تورم کمر شکن شده معظلات اخلاقی و فرهنگی و آسیب های اجتماعی زیاده تو کارهای اجرایی مخصوصا در ایران باید هزار و یک نقش زد که کار پیش بره و این کار آقای جلیلی نیست. (1326439) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۰:۵۶:۰۹
همین فرد ارام تومار شماها رو درهم خواهد پیچید (1326245) (alef-13)
 
پيمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۰:۲۶
ايت اله هاشمي 4 سال سكوت اختيار كرد و همچون مولايمان علي (ع) تمام ناملايمات و تهمت ها را تحمل نمود و به نظر من تنها كسي است كه هم در عرصه سياست خارجي و هم در عرصه اقتصادي كشور مي تواند رهگشا باشد (1326965) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۱:۵۸:۰۴
اوه اوه احمدي نژاد كه خودش منصوب امام زمان كرد حالا نوبت هاشميه كه شما منصوبش كنيد به امام علي واقعا كه (1335103) (alef-13)
 
شهریار
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۳:۲۰
در پاسخ به زحمت سرور عزیزی که رنج copy خطبه متقین را کشیدند و با امید به تاثیر ، آن را بر روی این نمایه past نمودند باید بگویم : مشکل این است که مخاطب این خطبه متقین هستند و مخاطب شما ( کاندیداها) دو مقوله از دو جنس سیاست و دیانت خدایش بیامرزد شهید مدرس را که این دو را یکی می دانست امروز سیاست وادی خود را دارد و دیانت وادی خود ، اگر به روند تخریب ها و تایید ها بنگریم به وضوح بی پدر ومادری سیاست جلوه گری می کند ، پس دامن متقین را آلوده به سیاست نکنید تا لا اقل آنان در وادی خود در صراط مستقیم باقی بمانند. انان که سیاست را برای دین میخواستند خیلی وقت است که نا امید شده اند و میدان را به کسانی واگذار کرده اند که دین را برای سیاست می خواهند. خداوند عاقبت همه را بخیر نماید ... (1327022) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۲:۱۵
آقای توکلی ما مردم در انتخابات به سرباز واقعی ولایت رای خواهیم داد...
ما مردم به سرباز جانبار ولایت جلیلی رای داده و با رایمان توی دهان غارتگران بیت المال و تکنوکراتها خواهیم زد ... (1327035) (alef-13)
 
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۴:۵۹
خداوند در قرآن مجید می فرمایند کسی که تخصص ندارد و بداند بهتر از او می تواند در مسندی قرار گیرد و کنار نرود به خدا و پیغمبر و تمام مومنین خیانت کرده است. بنابراین تقوا نیز زیر سوال می رود. با این توضیح تکلیف آنهایی که می گویند تعهد (تقوی) یا تخصص کدام مهمتر است معلوم می شود. اصولا اگر کسی تخصص نداشته باشد یا کس بهتری برای آن مسولیت وجود داشته باشد و مسولیتی را قبول کند تعهد و تقوای او کاملاً زیر سوال است. (1327068) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۷:۳۰
مقاله یا هر چی که اسمشو میذاری خیلی سطحی بود. (1327149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۵:۱۹
سلام . من طرفدار اصول کرا هستم اما واقعا کاندید اصول گرایی که صادق باشد و سابقه اجرایی داشته باشد نداریم در این دوره اقای جلیلی چه سابقه ای دارد ؟ اصلا توانایی لازم ندارد. قالیباف هم که حرف هایش معلوم نیست .مخصوصا که کاندیدا های اصول گرا متاسفانه جز کوبیدن هاشمی برنامه ای ندارند . راستش نمی دونم باید به کی رای بدم . (1328277) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۰۹:۲۱:۵۱
قانون انتخابات قانون خوبي نيست که تبليغات رو اينقدر به تاخير انداخته. ولي جليلي با شروع نکردن تبليغات نشون داده که به همين قانون بد هم پايبنده چون قانونه. (1330940) (alef-13)
 
azez
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۰:۳۸:۰۲
تعداد اظهار نظرهای مختلف درباره جلیلی نشون میده وی دارای قابلیتهای زیاد تو این عرصه است (1331078) (alef-13)
 
جواد از اصفهان
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۰۱:۵۰:۳۱
آنکه کمتر سخن می گوید بیشتر می اندیشد و مملکت ما به اندیشه و عمل بیشتر محتاج است تا به حرف
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
آقای جلیلی انسانی باتقوا و خداترس است و کسی که توکل برخدا دارد وجودش از هر حادثه ای متلاطم نمی شود و آرامش خود را بواسطه ایمان به خدا در همهمیدانها حفظ و معمولا بهترین نتایج را در پی بهترین تصمیمها می گیرند.
از خداوند برایش و برای مردم عزیز کشورم که تشنه آرامش وصداقت هستند آرزوی توفیق دارم (1334290) (alef-13)