نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 451587
خودروی صفر و ۱۰۰‌ ایراد/ مردم نباید تاوان کهنه بودن ماشین آلات خودروسازان را بدهند
بخش اقتصادی الف، ۱۶ اسفند ۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
پیشتر یک مسئول صنعتی گفته بود، توقع مردم از خدمات پس از فروش خودرو زیاد شده.واکنش خریداران خودروهای صفر کیلومتر را جویا شدیم، از صدها ایراد در این خودروها گله کردند. همچنین با خبرشدیم خودروسازان ۳ درصد فاکتور فروش را صرف خدمات پس از فروش نمی‌کنند.

یکی از وظایف اصلی شرکت‌های خودروساز پس از فروش محصولات ارائه ی خدمات پس از فروش است و این امر یک فاکتور اساسی در تضمین فروش یک محصول در سراسر دنیا به شمار می‌آید، اما متأسفانه در ایران توجه جدی به این موضوع نمی‌شود و خودروسازان از این فرصت برای بهبود فروش و افزایش رضایت مشتریان خود استفاده نمی کنند. امروز کمتر خریداری از خدمات پس از فروش خودروها رضایت دارد اما با وجود تمام اعتراضات گویا همچنان ضعف نظارتی در این بخش باعث شده تا راهکار اساسی برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان ارائه نشود.

علاوه بر مردم مسئولان نیز خود بر وضعیت نامناسب خدمات پس از فروش تأکید دارند و بارها این موضوع را به شرکت‌های خودروسازی یادآور شده‌اند اما هنوز اوضاع تغییری نکرده و خبری از اکرام مشتری و افزایش رضایت مندی آنها از خرید خودروهای ساخت داخل نیست.

اخیراً گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در همین ارتباط اعلام کرده که کمتر از یک دهم درصد از مجموع نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش از نظر عملکردی و تأمین رضایت مشتریان در رتبه یک قرار دارند. این امر نشان می‌دهد که 99.9 درصد مردم از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس ازفروش خودرو ناراضی هستند.

به گزارش تسنیم،عباسعلی غیاثی دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو نیز مهم ترین نقطه ضعف خدمات پس از فروش را هزینه بالا و کیفیت نامناسب می داند و معتقد است: براساس نتایج سال گذشته نقطه قوت خدمات پس از فروش خودرو، حرکت جمعی و جامع بخش خدمات پس از فروش برای تطابق فرایندهای ضمانت، سفارش گذاری و تأمین قطعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، فرایند پذیرش و ترخیص با الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و نقاط ضعف به ترتیب کمبود یا نبود قطعه، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و هزینه بالای خدمات و قطعات است که البته سرمایه گذاری یکی از عوامل مهم در جبران نقصانی هاست که در بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان موثر است.

اظهارات فعالان بخش خودرو در مورد خدمات نا مناسب پس از فروش در حالی بیان می‌شود که امیر حسین قناتی مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با تاکید بر اینکه خدمات پس از فروش نسبت به ده سال گذشته قابل مقایسه نیست، می گوید: با توجه به نمونه‌ها و تنوع کالا و برندهایی که در دنیا مردم مشاهده می کنند سطح توقع آنها از خودرسازان افزایش یافته است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت در حالی از افزایش سطح توقع مردم از شرکت های خودروسازی می گوید که بعضاً خودروساز خودرویی را تحویل مشتری داده که ابتدائی ترین امکانات آن اشکال داشته و حتی خودروساز به بهانه‌های مختلف در دوره گارانتی هم حاضر به رفع آنها نیست.

در این گزارش که به برخی مراکز خدمات پس از فروش شرکتهای خودروسازی سری زدیم، قصد داریم تا گوشه‌ای از مشکلات مردم را در بخش خدمات پس از فروش بیان کنیم تا در نهایت دیده شود سطح توقعات مردم بالا رفته یا هیچ گونه نظارتی بر عملکرد خودروسازان در این بخش نمی شود و مردم همچنان با توجه به سطح درآمدی خود مجبور هستند این خودروهای پُر از ایراد را تحویل گرفته و مدام به تعمیرگاه ها برای رفع ایرادات مراجعه کنند.

*گیربکس هایی که صداش طبیعی است و خبری از تعمیر نیست

یکی از خریداران که دل پری از خدمات نامناسب خودروسازان دارد با اشاره به اینکه خدمات پس از فروش در خودروها به هیچ عنوان راضی کننده نیست به خبرنگار تسنیم می‌گوید: وقتی خودرو از کارخانه خارج می‌شود بعد از گذشت چند هفته یا چند روز با ایرادات بسیاری روبه رو است و اصلاً خودروسازان زیر بار رفع این ایرادات نمی روند و هر روز با بهانه تراشی هایی مردم را سرگردان می کنند. به عنوان نمونه وقتی دو سال پیش ماشینم را از نمایندگی فروش یکی از این شرکت های خودروسازی تحویل گرفتم از همان روز اول ترمز آن مشکل داشت، تا چند ماه درگیر کار کارشناسی نمایندگی ها بودم و در نهایت مجبور شدم ماشینم را با وجود دوره گارانتی به یکی از تعمیرگاه ها ببرم و با پرداخت هزینه زیاد ماشین را موقتی تعمیر کنم. البته  بعد از ترمز هر روز ماشین ایرادهای جدید پیدا کرد و تا به امروز درگیر پرداخت هزینه های تعمیر آن هستم.

فرد دیگری با بیان اینکهگیربکس‌ خودروی من بعد از چند ماه خراب شده است، افزود: تعمیرکار می‌گوید کیفیتش خوب نیست حتی کلاف‌های درب ماشین هم خراب شده و هوا وارد ماشین می شود. چندین بار برای تعمیر گیربکس به نمایندگی‌ها رفتم اما با وجود نوبت گیری و تعویض قطعه همچنان گیربکس ایراد دارد. یکی از تعمیرکارها به من گفت این ایراد در اکثر خودروها هست چون خودروسازها غالباً نوسازی در دستگاه ها انجام نمی دهند.

فردی که خود را یک کارمند معرفی می کند، با بیان اینکه هر ماه باید بخشی از حقوق خود را صرف هزینه های ماشین کنم از جلوبندی خودرو خود شکایت دارد و به خبرنگار تسیم می گوید: خودرویی که 7 ماه پیش تحویل گرفته ام جلوبندی اش مشکل دارد و با مراجعات مکرر به نمایندگی ها هنوز موفق به تعمیر آن نشده ام. مهم تر آنکه در شهرستان ها وضعیت خدمات پس از فروش نسبت به پایتخت سطح بسیار پائین تری دارد و حتی برخی از قطعات در شهرستان ها یافت نمی شود.

*ابهامات شراکت قطعه سازان با خودروسازان و نصب قطعات بی کیفیت در خودرو

محمدی یکی از تعمیرکاران مرکزی خودرو یکی از دلایل مشکلات مردم در خدمات پس از فروش را کمبود منابع مالی قطعه سازان می داند و با اعلام اینکه خودروسازان طلب قطعه سازان را به موقع پرداخت نمی کند می گوید: در این شرایط قطعه ساز مجبور است مواد خود را تغییر داده یک قطعه دیگر بسازد یا از بازار اجناس دست دوم را خریداری و به نام محصولات خود به فروش برساند که همین امر باعث می‌شود نارضایتی برای مشتریان بوجود آید.

وی با بیان اینکه با چندین قطعه ساز ارتباط دارد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها است، گفت:  قطعه سازان طلب خود را به جای 45 روزه 120 روزه از شرکت خودروساز دریافت می‌کنند حتی این 120 روز هم با کندی انجام می‌شود در این شرایط قطعه ساز مجبور است که تن به بی عهدی شرکت خودروساز داده و باز محصول خود را به خودروساز بفروشد زیرا خودرو ساز در صورت نیاز به یک قطعه به طور حتم منتظر این قطعه ساز نمی شود و نیاز خود را از سایر قطعه سازان تأمین می کند.

 قطعه سازان هم در همین ارتباط عدم پرداخت به موقع تعهدت شرکت های خودروسازی را یک عامل مهم در تولید قطعات با کیفیت در خودرو می دانند.  به نحوی که امروز یکی از شرکت های خودروساز حتی بدهی خود را 300  روزه به قطعه سازان را پرداخت می‌کند که این موضوع اصلاً برای صنعت قطعه سازی کشور خوشایند نیست.

*قطعات خرابی که مشمول گارانتی نیستند/انتظار دو ماهه در مراکز خدمات پس از فروش

نوری شهروند دیگری که بیرون یکی از همین نمایندگی های فروش برای تعمیر خودرویش منتظر است به خبرنگار تسنیم می گوید: چند وقتی است که کمک فنرهای ماشینم صدا می دهد اما تعویض نمی کنند  حتی کارشناسان این ایراد را مشمول گارانتی نمی دانند .چندین بار نوبت گرفته ام اما هر بار مشکل ماشینم رفع نشده است البته در صورت مراجعه به تعمیرکارها آنها  به راحتی کمک فنرها را عوض می کنند و با پیشنهاد قطعات خارجی پول زیادی را از مشتری دریافت می کنند اما مشکل من عدم ارائه خدمات در دوره گارانتی است.

وی افزود: هر بار که به این نمایندگی خدمات پس از فروش خودرو مراجعه کرده ام می گویند قطعه نداریم و شماره شانسی خودرو را برای دریافت قطعه امداد می کنند که همین مسئله چندین روز و هفته طول می کشد ؛ حتی من برای دریافت یک قطعه تا دو ماه منتظر بودم. این در حالی است که اگر به تعمیرگاه بروم در ازای دریافت مبلغ زیادی ماشین تعمیر می شد. به عنوان نمونه دسته راهنمای ماشینم خراب شد با تغییر قطعه و اجرت در مجموع 50 هزار تومان پرداخت کردم در حالی این موضوع مشمول گارانتی بود ولی انقدر نمایندگی ها اذیت می کنند که مجبورم به تعمیرگاه ها بروم.

*مردم نباید تاوان کهنه بودن ماشین آلات خودروسازان را بدهند

وی با اشاره به اینکه سر سیلندر خودروها وقتی 25 تا 30 هزار کیلومتر کار می کند خراب می شود در حالی که باید 2 میلیون کیلومتر کار کند،  تصریح کرد: برای تعمیر گیربکس که صدا می دهد چندین بار قطعات خودرو را عوض کرده ام و حدود  500 تا 600 هزار تومان پرداخت کرده ام اما همچنان صدا می دهد. در نهایت به من گفته اند پوسته گیربکس خوب نیست و باید کلاً تمام قطعاتش را عوض کنم.

شهروند دیگری با بیان اینکه مردم که نباید تاوان کهنه بودن ماشین آلات خودروسازان را بدهند، گفت: ماشین کاری و صداگیری خودروها در کارخانه خوب انجام نمی شود همه از سفتی کلاج گله مند هستند. من هفته پیش رفته بودم تعمیرگاه، ماشین چند ماه کار کرده وقتی ترمز می کردی راهنمایش کار می کرد و زمانی که بوق می زدی چراغ ها روشن می شد این اصلاً خوب نیست ما به زحمت هزینه خرید خودرو را جور می کنیم و در نهایت هم یک ماشین بدون کیفیت و خراب را به ما تحویل می دهند.

تعمیرکاران خودرو خرابی گیربکس،دیسک صفحه، کمک فنرها، جعبه فرمان را یکی از بیشترین ایرادات خودروهای فعلی می دانند اما نکته اینجاست نمایندگی ها آغاز تعمیر خودرو های صفر را طی شدن مسافت  5 هزار تا کیلومتر عنوان می کنند و  قبل از آن توجهی به رفع ایرادات نمی کنند و از مردم می خواهند بعد از طی شدن این میزان مسیر مراجعه کنند. فقط اگر ترمز ماشین ایراد داشته باشه آنهم با اکراه تعمیرات انجام می شود.

*وانت هایی که نصف می شوند/  نمایندگی های سرویس اولیه خودرو را حذف کردند
وی با اشاره به اینکه لنت ترمز ها استاندارد نیست، اظهار داشت: شیرفرمان باید فشار روغن تنظیم کرده و درست کار کند ولی چنین چیزی در خودروها درست کار نمی کند. سیم کشی 405 ،سمند و پارس ، پراید و تیبا  با ایرداتی همراه است که هنوز رفع نشده است.

شهروند دیگری که صاحب یک وانت آریسان است با اعلام اینکه آهن کشی اتاق این خودرو درست نیست و به محض حادثه اتاق آن جدا می شود، به خبرنگار تسنیم می گوید:  موتور 70 سال پیش پیکان رو تقویت کرده و روی این خودرو نصب کرده اند که اصلا کیفیت لازم ندارد.

رضایی با بیان اینکه ماشین خود را دو هفته‌ نیست تحویل گرفتم، گفت:  با خیال راحت داشتم در مسیر شمال حرکت می‌کردم که یک مرتبه وسط راه موتور خاموش شد تعمیرکاران می گویند عدم سرویس اولیه  این خودروها باعث این ایراد شده زیرا اگر در زمان تحویل خودرو این سرویس انجام می شد به طور حتم متوجه ایرادات شده و باید برطرف می شد.

در سرویس اولیه خودرو که پی دی اس نام دارد باید محصول قبل از آنکه در اختیار مشتری قرار گیرد، بازرسی و عیوب آن برطرف شود که  در حال حاضر این موضوع کنسل شده است و دیگر سرویس اولیه در خودروهای صفر  انجام نمی‌شود.

*خودروسازان سه درصد از فاکتور فروش خودروها را صرف خدمات نمی کنند

یکی از نمایندگی های فروش در مورد دلایل حذف سروس اولیه خودرو به خبرنگار تسنیم می گوید: شرکت امروز دیگر پول پی دی اس را به نمایندگی‌ها نمی‌دهد و همین موضوع باعث شده تا سرویس اولیه متوقف شود. این درحالی است که هزینه خودروساز برای سرویس اولیه حدود 25 تا 30 هزار تومان است اما عدم اجرای این طرح طی ماه‌های اخیر باعث شده تا خودروهای صفر با ایرادات متنوع در اختیار مشتری قرار گیرد. در این شرایط مشتری با درنظرگرفتن اینکه خودروی صفر خریده توقع ایرادی را ندارد اما یک مرتبه بعد از گذشت چند روز متوجه ایرادات خودرو می‌شود.

رأسی رئیس اتحادیه تعمیرگاه ها در همین ارتباط با اشاره به اینکه در تمام دنیا خودرو یک بار تولید اما تضمین خدمات پس از فروش عموماً 10 سال است، به خبرنگار تسنیم گفت:  این حق شهروندان است که در ازای خرید یک خودرو بتوانند از خدمات مناسب نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حتی برخی از خودروها دوره گارانتی مادام العمر دارند، افزود:  به عنوان نمونه مرسدس گارانتی 5 ساله را بدون محدودیت کیلومتر برای مشتری درنظر گرفته اما خودروهای داخلی همه در دوره‌های محدود به مشتریان عرضه می‌شود. این درحالی است من شنیده‌ام که برخی از خودروهای چینی 150 هزار کیلومتر با گارانتی 5 ساله دارند؛ حتی آنها بیمه بدنه یک ساله را هم برای خودروهای خود درنظر گرفته‌اند.

وی تصریح کرد:بحث اساسی امروز ما معضلات مردم با خودروهای داخلی است. براساس سیاستگذاری ها خودروسازان سه درصد فاکتور فروش خودروها را باید در یک حسابی نگهداری کرده و بابت هزینه‌های خدمات پس از فروش صرف کنند. اما متأسفانه چنین موضوعی در محصولات داخلی اصلا! اجرایی نمی‌شود. 

رأسی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما این است یک گروه بی‌طرف میزان ارائه خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی را ارزیابی و میزان رضایتمندی مردم را در این حوزه مشخص کند، افزود: در دوره ضمانت تعمیرگاه‌های خودرو دستشان بسته است. خودروسازان سه درصد را از مردم می‌گیرند و به جای اینکه  خرج خدمات و ارتقای محصولات خود کنند با بهانه تراشی‌هایی حاضر به ارائه تعهدات خود نیستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران تصریح کرد: امروز 1500 نماینده سطح کشور به 800 نمایندگی رسیده که این موضوع نشان می‌دهد این بخش برای مردم سودده نیست. در حال حاضر مشتری برای تعمیرگاه‌های ماشین از سکه بهار آزادی با ارزشتر است چرا که اگر آنها نباشد فعالیت اقتصادی برای آنها توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: مردم وقتی از تعمیرگاهی می‌خواهند خودرویشان را تعمیر کند اگر مشتری پول تعمیر را پرداخت کند با کمال میل انجام می‌دهد اما وقتی خودروها در دوره گارانتی باشند چون شرکت خودروساز پول نمایندگی‌ها را با تأخیر پرداخت می‌کند آنها حاضر به ارائه خدمات و تعمیر خودروها نیستند. به عنوان نمونه فردی به نمایندگی مراجعه می‌کند و خواستار تعمیر خودروی خود در قالب گارانتی است نمایندگی اول بهانه طبیعی بودن مشکل را اعلام می‌کند اما وقتی با اصرار مشتری روبرو می‌شود می‌گوید این خودرو نیازمند قطعات است که در حال حاضر در نمایندگی وجود ندارد شما در لیست متقاضیان قرار می‌گیرید و به محض تأمین قطعه خودروی شما را تعمیر می‌کنیم غافل از اینکه همان قطعه معیوبی که در خودرو استفاده شده بود در  نمایندگی دوباره استفاده می شود.

*استفاده از ضعیف‌ترین مدل لامپ در خودروها و  بروز آتش سوزی
وی با اعلام اینکه تکرار مشکلات خرابی خودرو برای مشتری تا اتمام دوره گارانتی ادامه  دارد، افزود: بعد از اتمام این دوره مشتری وقتی به نمایندگی یا تعمیرگاه مراجعه می‌کند آنها قطعات مختلف ایرانی و خارجی را معرفی کرده و مشتری با توجه به بودجه اقدام به خریداری قطعه می‌کند.

رأسی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه ایراد داشتن یک خودرو یک اقدام دور از ذهن نیست، تصریح کرد: خودروسازان باید برای رفع این عیوب وظایف خود را انجام دهند. مثلا یک مشتری به تعمیرگاه مراجعه و می‌گوید کلاج خودروی من صدا می‌دهد، کارشناسان نمایندگی ماشین را بررسی و در نهایت می‌گویند صدای آن طبیعی است. یا برخی می‌گویند گیربکس ماشین ما زوزه می‌کشد، برای آنهم طبیعی بودن مشکل را عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایرادات خودروها در همان سروی اولیه به راحتی قابل تشخیص است، گفت:  این سرویس اولیه  خارج از نمایندگی 200-300 تومان اجرت دارد.  اما نمایندگی‌ها می‌توانند با 30 هزار تومان این سرویس را انجام دهند.

 رأسی با طرح این پرسش که چرا خودروهای نو باید ایراد پیدا کند، افزود: در دنیا عمر قطعه 10 سال است و این موضوع متناسب با کیلومترها انجام می‌شود مثلا می‌گویند یک سرسیلندر چقدر عمر دارد.  حتی در دنیا لامپ چراغ ماشین هم عمر دارد. چرا ماشین‌های ایرانی هر روز لامپهایش می‌سوزد؟ چون سیمکشی‌ها آنها درست انجام نشده است .

وی اضافه کرد: وقتی ضعیف‌ترین مدل لامپ در خودروها استفاده شود آتش سوزی در خودروها ایجاد خواهد شد. حتی اگر لوله بنزین‌های خودرو هم خارج از استاندارد باشد حرارت اگزوز آنها را آب کرده و خودرو آتش می‌گیرد. متأسفانه در کشور خودروسازان توجهی به کیفیت نمی‌کنند و فقط اهمیت به کمیت می‌دهند.

اتحادیه تعمیرکاران  با اشاره به اینکه مشتری در یک تونل در حال حرکت است یک مرتبه تسمه تایم یا پمپ برق خودرو خراب می‌شود، گفت: گیربکس‌ اکثر ماشین های داخلی خراب است البته ماشین های وارداتی هم اشکالات خاص خودشان را دارند اما کلا چون موضوع خدمات پس از فروش خودروها خارجی است این نکته را اعلام کردم.

وی تصریح کرد: دستگاه های تراشکاری خودروسازان بعضاً خارج از استاندارد است و  بدون نویز گیری در خودرو استفاده می‌شود، حتی جعبه فرمان‌ها نیز صدا می‌کند. چراغ جلوها بعد از چند ماه استفاده شدن لعاب‌هایش از بین رفته و بدون نور می‌شود که همین امر باعث تصادف می‌شود.
 
کلمات کلیدی : تعمیرات خودرو+گارانتی خودرو+خدمات پس از فروش+کیفیت خودرو
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۲۲:۵۲
وای بر کم فروشان

درامد این شرکتهای فرقون ساز حرامه

به امید ورشکستگی همشون (4189175) (alef-11)
 
رضا راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۴:۵۳
صنعت خودرو هم مثل منتقدین و قلم به دستانمون بالاخره همه چیمون باید به هم بیاد. شمایی که دغدغه مشتری ها و مردم رو داری به نظرت واقعا مشکل صنعت خودرو مدل لامپ و کهنه بودن ماشین آلاته؟ یعنی واقعا این عمق ریشه یابی شما برای یک مشکل 50 ساله بود؟ (4189273) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۴:۴۹
همینه که هست ! اگه گذاشتم یه روز دیگه ماشین سوار بشی ! بی ش.... (4189199) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۴۰:۳۶
ای بابا دست رو دلمون نزار الف!
درد خودروسازیهای داخلی درد بی درمانه.نگاه کردن به خودروهایی که مردم کشورهای خیلی فقیرتر از ایران (البته منظورم مردم ایرانه چونکه کشور ایران غنیه و لی مردمش فقیر) باقیمیت و کیفیت عالی سوار می شن شده بخشی از عقده ما مردم ایران (4189208) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۵:۵۳
حق مسلم کسانی که کمپین رو شکستند و خودرو خریدند همین خودرو ها و همین کیفیته اصلا قبول ندارم که دوستان شایسته جنس بهتر هستند همین براشون بسیار برازنده و متناسبه و مبارکشون باشه (4189400) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۹:۰۳
برادر من کمپین کجا بود، ملت پول نداشتن، دولت وام داد ملت ریختن سرش و پراید برداشتن (4189782) (alef-11)
 
بهداد فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۹:۲۵:۲۲
این چه حرفیه برادر من .
خیلی ها رو توی شهرمون دیدم که ماشین خودشونو فروختن که برن صفر بخرن . (4190633) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۹:۳۹
من ده سراتو کره ای 2008 دارم 250000 تا کار کرده تابحال یکبار شمع و سه بار لنت عوض کردم بجز این تعمیر گاه نرفته
از بس نون کورند نمیخوان تعمیرکار درامد داشته باشه (4189588) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۴۴:۰۵
یه بنده خدایی میگفت توی بلاد کفر (آمریکا) ماشین نویی که خریده خراب شده و برده نمایندگی.بعد از اینکه رئیس نمایندگی کلی ازش بابت خراب شدن ماشین نو معذرت خواهی کرده گفتن برو یک هفته دیگه برگرد و یه ماشین هم بهش دادن که از کار و زندگی نیفته
شایدم دروغه،نمیدونم (4189216) (alef-11)
 
جهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۰:۱۳
آقا شلوغش میکنی چرا یک کلمه گفتند لامپ ضعیف میزارند و خدمات پس از فرششون هم چنگی به دل نمیزنه پای آمریکا رو چرا میکشی وسط کلا ما یکی از بزرگترین صنایع خودروسازی دنیا رو داریم البته مشکلاتی هم هست که به همت مسئولین حل خواهد شد. (4189289) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۹:۱۶
از لحاظ کمیت بله بزرگ ولی از لحاظ کیفیت چی؟
همین که سالی چندهزارتا ارابه مرگ و فرقون تولید میکنیم مارو جزء بزرگترین خودروسازان جهان قرار نمیده!بزرگ بودن به اینه که هم در داخل طرفدار داشته باشی هم در خارج نه اینکه داخلیا به ناچار سوارت شن و خارجیهای خریدارت هم عراق و سوریه باشن (4189391) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۴۶:۲۹
ایران خودرو و سایپا و بسیاری از سایت های تولیدی ما دارن از تکنولوژی هایی استفاده می کنن که خودروسازهای دیگه دارن برای تولید محصولات معمولیشون استفاده می کنن. منتهی بحث اینجاست که کیفیت مونتاژ و قطعات استفاده شده انقدر پایینه که داد همه رو در آورده. ضمنا، خودروهای قدیمی هرکاری بکنید نمی تونید به جای خودروی جدید به ملت قالب بکنید. مشکل از جای دیگه است. مشکل از عدم برنامه ریزی و عدم مدیریت هزینه در این شرکت هاست. (4189219) (alef-11)
 
farzan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۴۹:۵۳
متاسفانه از سال 90 به بعد سیلندر و کلیه قطعات حساس ماشین از چین وارد میشود. خود من به چشم دیده ام که در کارخانه جات به اصطاح قطعه سازی فقط قطعات را از چین وارد میکنند و به نام خود بسته بندی میکنند و به ایران خوردرو ارسال مینمایند.
ماشین های 90 به بعد عمر سرسیلندر انها به یک سال نمیرسد. و متاسفانه مسئولان خودروی کشور با بی ... تمام باز به صدا سیما می ایند و دفاع میکنند.
از ان بدتر وزیر ... صنایع از این صنعت بی کفایت تمام قد دفاع میکند (4189224) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۰۰:۳۵
یک ماه پیش خودروی برلیانس230 از شرکت سایپا خریداری کردم زمان عقد قرارداد در کاتالوگ شرکت قید شده بود که سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو میباشد اما در کمال ناباوری خودرو فوق فقط دو بلندگو داردکه جداگانه 140000 تومان خریداری کردم در ضمن نیم سینی زیر موتور هم نصب نشده واز فروشگاه به مبلغ 180000 تومان تهیه کردم (4189237) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۵۱:۱۰
میخواستی کمپین رو نمی شکستی تا شر این بنجل سازان متقلب از سر مردم کم میشد غیر خودتو سرزنش نکن (4189665) (alef-11)
 
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۹:۳۹:۴۵
همین خودرو در عزض چند ساعت پیش فروش شد. موقع خرید سر ودست می شکنند . خلایق هر چه لایق...... (4191720) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۱۷:۰۸
جنس مرغوب و باکفیت تولید کنید تا علیرغم بی پولی اکثریت مردم ، با افتخار حتا گران تر از مشابه خارجی بخریم !!
اما دریغ و صد افسوس .... (4189256) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۳:۱۳
خود کرده را تدبیر نیست . وقتی مردم تن به خرید هر لگنی میدهند میخواهی
چه چیزی عایدشان شود؟ (4189268) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۳:۴۱
و دولتی که به این بنجل سازان وام داد تا بیشتر مردم را سرکیسه کنند!! (4189270) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۸:۰۹
دوست گرامی اکثر خودروساز ها دولتی هستن البته نه کاملا اما اکثر سهامشون مال دولته برای همین مدیر عاملاشون رو دولت انتخاب میکنه و دولت در حقیقت وام به خودش داد یه پولی از یه جیبش دراورد کرد توی جیب دیگش (4189403) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۸:۱۵
مشکل صنعت خودرو دولتی بودن و راندمان کاری پایین هست .الان ایران خودرو و سایپا با شرکتهای اقماریشن تو بورس بیشتر کار بانکی میکنند تا تولیدی.شرکت ساپکو تبدیل شده به بهشت واردات یک مشت مدیر میلیاردر یقه سفید که از ترکیه و فرانسه و چین جنس وارد میکنند و اینجا به فروش میرسونند.تنها خودروی بی عیب فعلی زیر 50میلیون تومان محصولات رنو هستند ال نود و ساندرو که با نظارت دقیق طرف فرانسوی انصافا خودروی با کیفیتی رو هر چند گران دست مردم میدن.البته سال اینده با ورود بیشتر رنوی فرانسه در سایپای کاشان باید شاهد بهبود کیفیت باشیم اگر واقعا این بار طرف فرانسوی و طرف ایراتی با سیاسی کاری و ایرادات الکی همکاریشون رو به هم نزنند. (4189284) (alef-11)
 
مازندرانی
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۰:۰۴
از آنجائیکه با دادن وام خرید خودرو به مردم وفروش خودروهای رو دست ایران خودرو سایپا مونده را به قیمت بالائی فروختند ومشکل خودرو سازان حل شد پیشنهاد میکنم برای رفع مشکل خدمات پس از فروش هم به مردم وام بدند.چی میکنه این وزیر صنعت ومعدن وتجارت و..... (4189288) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۴:۵۰
با سلام من یه سمند صفر در اردیبهشت 95 گرفتم بعد از 4 ماه در کیلومتر 4500 دیسک و صفحه اش سوخت . فقط یکبار از پخش سی دی آن استفاده کردم که بعد از پیگیری فراوان یکی بمن زنگ زد گفت بنفعته خودت ببریش تعمیر . دنده یکش بزور جا میخوره و در آخر دزدگیرش خودبخود حتی بعد از استارت فعال میشه بردمش نمایندگی گفت مدلشه . ما ملت ایران چه گناهی کردیم چرا کسی بداد ما نمیرسه (4189319) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۲۴:۰۱
گناه مردم ایران اینه که 6 ماه اگه دندون روی جگر بذارن و خودروی داخلی نخرن ، خودروساز ایرانی باید تعطیل کنه یا اینکه با خودروساز خارجی شاکتی و با برند خارجی جنس تولید کنه (4189746) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۵۰:۰۹
با خودم عهد کردم تا دولت اینجوری از این فرقون سازها حمایت کنه و وضع خودرو تو این مملکت درست نشه هیچ کالای ایرانی نخرم (4189556) (alef-11)
 
بینام
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۰:۲۸
البته حمایت که نه اصلا برا دولت مهم نیست مصرف کننده چه مشکلاتی داره اونچه مهمه دریافت دو تا سه برابری از تولیدات داخلی وخارجی هست فقط پول پول برا دولت مهمه (4189933) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۹:۴۵:۲۴
فقط خودرو نیست اکثریت کارخانه های تولید داخل قیمتهاشون بالا و کیفیت پایین است و اصلا هم رفتار مشتری مدارانه ندارند مثلا کفش ملی که کیفیتش متاسفانه خیلی بدتر از سالهای پیش شده و قیمتهاش هم رفته بالا . یک فروشنده ای میگفت من اجناس ایرانی آوردم برای شب عید هیچکس نمیخره هر کسی میاد جنس ترکیه ای میخواد. تولیدکنندگان داخلی اکثرا مشتری مدار نیستند . (4190114) (alef-11)
 
محمدامین حیات مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۲:۱۷:۵۶
گمرک واردات خوروی خارجی به 5 درصد برسد و ایران خودرو و سایپا به خودروسازان خارجی فروخته شود .
همین خودروهای ساخت داخل سالی سی هزار نفر را میکشند. (4190471) (alef-3)
 
بهداد فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۹:۱۹:۳۸
از ماست که بر ماست
همین مردمی که الان با هزار ناله و فریاد و فغان از خودرو ساز ها گله میکنن همونایی هستن که چند وقت پیش برای دریافت وام خرید خودرو ،لحاف تشک پهن کردن و جلوی نمایندگی های خودروسازان خوابیدن .
اگه همه این هموطنان با کمپین نخریدن خودروی صفر بی کیفیت داخلی همکاری کرده بودن الان اوضاع فرق میکرد.
پس لطفا آه و ناله نکنین و به وضعیتی که خودتون پول دادین و برای خودتون ساختین قانع باشین .
اون روز که با گرفتن وام بیست و هشت درصدی خرید خودرو با خودروسازان همراه و هم داستان شده بودین باید فکر این روزا رو میکردین.
تا بود چنین بود و تا زمانی که ما با خریدن این گاری های بی کیفیت حمایتشون میکنیم چنین خواهد ماند. (4190628) (alef-13)
 
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۵:۲۵:۵۲
با كلي تحقيق و ريسك از شركت كرمان موتور سر موعد ليفان 620 تحويل گرفتم .تا الان 40000 كيلومتر كار كرده و گارانتي 24 ماه هم تمام شد .بدون جانبداري ميگم تا الان به غير از تعويض روغن هيچ هزينه ديگري نكرده ام خدا را شكر از انتخابم كاملا راضي ام (الان يادم اومد .6 ماه پيش در فرحزاد از زير ماشين آب رفت و آمپر رفت بالا.زنگ زدم امداد كرمان موتور بست دور لوله آب را سفت كرد و هواگيري كردو درست شد .چند روز بعد هم بردم نمايندگي براي سرويس 30000 تمام آب رو خالي و شستشو كردند وضد يخ ريختند.والسلام) (4191228) (alef-13)
 
ebi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۰۷:۳۲:۳۷
خلایق هر چه لایق (4192375) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۱۶:۵۶:۲۳
لطفا لعد از سالها تجربه یاد بگیریم عوامل عوامل موثر را مورد تحلیل قرار بدهیم!!تجهیزات فرسوده بهانه ای هست برای یک خرید و قرارداد و اختلاس در معاملات خارجی که بعدش بهانه دیگری دارند، واقعیت این است که مدیران مافیایی در حدود سی سال ثابت شده اند و در پیرامون یک دایره چرخشی فعال هستند که جز به منافع شخصی و خانوادگی و فامیلی به هیچ چیز دیگر رضایت نمیدهند! یعنی خیلی هوشمندانه همه چیز تحت کنترل هست تا جریان منافع و برداشت از صندوق شرکتهای دولتی قطع نشود، اگر خودروی صفر به تعمیرگاه نرود ضررشان زیادتر میشود و پیوستگی عجیبی در این چرخه حکمفرماست که البته در دولت قبل کمی بهم ریخته شد ولی مجددا ترمیمش کرند!!کاش جایی برای توضیح بیشتر بود، مدیران انحصاری و باندی و ثروت اندوز اگر ببینند جائی مشغول خودکفا شدن هستند نابود میکنند اون محل و مجری و بانیانش را، قطعه سازی داخلی سازی هم فقط یک ترفنداست جهت کسب ثروت و تسخیر موقعیت استراتژی صنعت خودرو (4194815) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.