نظر منتشر شده
۱۰۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 301989
تجاوز دو افغانی به یک استاد زن دانشگاه در تهران
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
باز هم وقوع حادثه ای وحشتناک نام منطقه سعادت آباد تهران را بر سر زبان ها انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این بار دو مرد افغان زن جوانی را که در حال عبور از یک پل عابر پیاده بود با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند و اموالش را سرقت کردند.

این حادثه وقتی به پلیس گزارش شد که خانواده زنی به نام «سیما» بعد از ساعتی بی خبری از او، بدن نیمه جانش را در نزدیکی خانه اش در کوی فراز، واقع در سعادت آباد پیدا کردند. آثار متعدد ضرب و جرح روی بدن زن جوان به خوبی مشهود بود و نشان می داد حادثه تلخی برایش رخ داده است.

ساعتی پس از این حادثه وقتی «سیما» شرایط بهتری پیدا کرد گفت در حالی که از روی پل عابر پیاده نزدیک خانه اش عبور می کرد دو مرد افغان با تهدید چاقو او را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس به ساختمانی نیمه کاره در آن حوالی گریخته اند.

به این ترتیب مأموران پلیس پایتخت تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. زمانی که مأموران به ساختمانی که دو متهم در آن جا پناه گرفته بودند رفتند با ۳۰ مرد افغان روبه رو شدند و معلوم شد آن جا مدتی است به محلی برای اقامت افغانی ها تبدیل شده است.

در همین حال قربانی این حادثه دو متهم را در بین ساکنان ساختمان نیمه کاره جست و جو کرد اما نتوانست آن ها را شناسایی کند. شواهد نشان می داد ۴ نفر از این افراد دو متهم را فراری داده اند. به همین دلیل ۴ نفر به عنوان متهم بازداشت شدند و پرونده اتهامی آنها به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.

در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد شاکی که استاد دانشگاه است در حالی که اشک می ریخت بار دیگر آن چه را رخ داده بود شرح داد. او گفت: ساعت حدود ۶ عصر بود که از خانه ام بیرون رفتم. در نزدیکی خانه ام یک پل عابر پیاده وجود دارد. من چند قدم روی پل رفتم اما چون دو نفر را دیدم که از آن سوی پل وارد شدند، ترسیدم و برگشتم اما آن ها خود را به من رساندند و با تهدید چاقو من را به پایین پل بردند.

من جیغ می کشیدم و کمک می خواستم اما چون آنجا محل خلوتی است هیچ کس صدایم را نمی شنید. آن ها من را مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار دادند و بعد از حدود نیم ساعت در حالی که گردنبند و پول هایم را دزدیده بودند من را که هوشیاری کامل نداشتم رها و به ساختمان نیمه کاره فرار کردند.

به دنبال این اظهارات قاضی روز گذشته از چهار متهم خواست درباره این حادثه توضیح دهند اما متهمان اعلام کردند در این ماجرا نقشی نداشتند و از مخفیگاه دو متهم اصلی نیز اطلاعی ندارند. در چنین شرایطی قاضی به افسران پلیس آگاهی دستور داد دو متهم اصلی را شناسایی و دستگیر کنند.
 
کلمات کلیدی : تجاوز، افغانی، سعادت آباد
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۸:۴۷:۱۴
دوستان عزیز، فقط چند سوال، بٔر اساس آمارها ایران اولین کشور دنیا بٔر اساس میزان اعدام به نسبت جمعیت است، شما بفرمییید:

۱- آیا ایران امن‌ترین کشور دنیا با کمترین میزان جرم و جنایت و ادم ربایی و قتل و تجاوز هم هست( قاعدتن باید باشد چون بالاترین مجازات اعدام را دارد)؟!!!!

۲- حتما همه ماجرای اعدام آن چند نفر در مورد زورگیری را به خاطر دارند.... آیا بعد از آن اعدامها ، میزان زورگیری در ایران به شدت کاهش یافته و به صفر رسیده؟!!!!!..

۳- اصولا همین صرف اینکه هر سال میزان اعدام در کشور کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش هم می‌یابد، آیا نشان نمیدهد که اعدام باعث کنترل جرم و جنایت نشده؟!!!!

و سوالهای بسیار دیگر!!!

فقط خواهشاً نفرمائید که اگر عزیز خودت هم بود ، چنین میگفتی‌.... موضوع عدم مجازات نیست بلکه کدام شیوه بهتر جواب میدهد است.... خدای نکرده مطمن باشید که اگر در شراعت مشابه بودم و اطمینان داشتیم که حتی با گذشت من، باز هم فرد خاطی‌ و جانی باید حداقل ۲۰ سال در زندان باقی‌ بماند، از حق خود برای اعدام صرفنظر میکردم ولی‌ چه کنیم که قوانین می‌گوید اگر طرف رضایت خانواده مقتول را گرفت میتواند بعد از چند ماه آزاد شود!!!!!!! (3261995) (alef-11)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۶:۰۰
به فرض حرف شما قبول؛ اگر طرف افغانی باشه، با هویت نا معلوم، به یک فرد استاد دانشگاه سرزمین خودت تجاوز یا تعدی و ... کنه. باز هم به نظرت همون مجازاتی که برای هم میهن خودت در نظر می گرفتی برای اون هم همین رو می گفتی؟ (3262181) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۹:۱۰
مجازات متناسب با جرم است نه با ملیت مجرم. منصف باشیم. (3262282) (alef-11)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۲۴:۴۸
به نظر شما به خاطر افغانی بودن این اتباع، شوکی که به این خانم وارد شده به مراتب سنگین تر نیست( مطابق عرف جامعه...) چیزی که قانون این را نمی بیند.....
منصف باشیم... (3262327) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۶:۲۱
نه، چرا باید سنگین تر باشه؟!! من که نمیتونم دلیلی برای حرف شما پیدا کنم. (3262406) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۰:۰۵:۱۱
اگه نژاد پرست باشی چرا هست (3263365) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۲۱:۱۳
آقای محترم بی عدالتی و تبعیض نژادی را با عرف نمیشه توجیه کرد. اگر عرف اینه ما بهتره بریم فرهنگ و عرفمون رو اصلاح کنیم به جای ادعاهایی که گوش فلک رو کر کرده (3263621) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۴۶:۳۴
به نظرم حتی اگر شاکی هم رضایت بده حکم متجاوز فقط اعدامه....الان در کشوری مثل سوئد حکم متجاوز اعدام نیست...فکر میکنی به نسبت جمعیتش متجاوز کم داره؟؟؟...اکثرا هم مهاجرین خاورمیانه ای هستن...اتفاقا حکم اعدام لازمه در این مورد خاص...تا مجرم در لحظه ارتکاب جرم متوجه عواقب جرمش هم باشه... (3262241) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۳۹:۲۴
راه حل، تجربه حداقل ۱۵۰ کشور دیگر است... آیا کشورهای دیگر که حکم عدام ندارند یا اعدام در حداقل است ، میزان جرم و جنایت آنها از ایران به مراتب بیشتر است؟!!!....نه عزیز.... مطمئن باشید که در اروپا و ژاپن و حتی آمریکا میزان تجاوز به نسبت جمعیت از ایران کمتر است ولی‌ مجازات چنین تجاوزی، شیرین، ۲۰ سال پشت میله‌های بدترین زندانهای دنیا بدون ‌مرخصی و تخفیف و بخشش است..... نه اینکه با جلب رضایت و هزار بهانه دیگر ، چند سال بعد از زندان در بیان... ببینید که چه اندازه برخی‌ از جانیها در ایران دارای سابقه کیفری ۱۰ تا بیست تا در مدت کم مانند چند سال هستند؟!... این یعنی‌ عدم مجازات واقعی که اینها را به جرائم سنگین میکشاند...اگر در همان موارد اول چند سال حبس می‌خوردند، ممکن بود نه خود و نه دیگران را به زحمت نمیندختند و متنبهه می‌شدند! (3262499) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۷:۱۹:۲۸
اعدام نشکه که میشه اینجا جنگل.... تجاوز کردند باید تاوان پس بدهند (3263066) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۳۷:۵۱
برای مقایسه دو کشور باید شرایط آنها را در نظر گرفت. آیا روش اداره کردن 20 زندانی خلافکار که سواد هم ندارند با روش اداره کردن 20 دانش آموز نخبه یکی است؟
در اروپا مشکلات اولیه حل شده است و جامعه به نقطه ای رسیده که برای اندک مجرم باقی مانده راه حلهای سبکتری برای تادیب عمل می کند. در واقع در آنجا ضررهای ناشی از مشکلات جانبی اعدام بیش از سود اعدام است. ولی در ایران خیلی مانده تا به آن نقطه رسید. امیدوارم یک روزی به آنحا برسیم هر چند بعید است! (3263642) (alef-11)
 
مهیار
۱۳۹۴-۰۷-۲۶ ۱۷:۵۴:۰۹
آمریکا با ۳۰۰ میلیون جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر زندانی دارد. در اکثر شهر های بزرگ آمریکا مناطقی هست که اگر آدم غریبه ای بعد از تاریک شدن هوا گذرش بیفتد به نر و ماده تجاوز می کنند. حتی داخل حریم بسیاری از دانشگاههای آمریکا گروه های داوطلب اسکورت هستند که دختر خانمها پس از تاریکی هوا تنها تردد نکنند و این بخاطر آمار بسیار بالای تجاوز جنسی است. لطفا بدون آگاهی اظهار نظر نفرمایید. (3268085) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۳:۱۸
شما راه حل بفرما. لابد می گی فرهنگ سازی کنیم. (3262261) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۵:۱۸
پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهمه و برای پیشگیری از تجاوز و سایر جرم و جنایات افاغنه باید اونا را اخراج کرد (3262760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۳:۴۵
بیشترین اعدامی ها در ایران قاچاقچیان مواد مخدر هستند که اون هم به دلیل قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت بین المللی مواد مخدر از افغانستان به اروپا و آمریکا هستش. (3262262) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۹:۳۸
کی گفته که اگه رضایت شاکی رو بگیره براحتی آزاد میشه؟ طرف از لحاظ جنبه عمومی هم مجازات میشه. (3262283) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۲۶:۰۲
حکم زندان کوتاه مدت است. (3262331) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۹:۳۵
آره من هم موافقم و باید در زندان هم علاوه بر امکانات رفاهی به شما افغانیها حقوق داد و بعد هم به مجرم و خانواده اش تابعیت
ایرانی داد تا دیگر امکان اخراج شما نباشد (3262777) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۷:۲۱
حداکثر سه سال، اونم با احتساب تموم مدتی که از لحظه دستگیری زندانی شده، نه فقط بعد از اعلام حکم. (3262407) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۲۴:۵۹
با حرف شما موافقم. اینکه در صورت رضایت ولی‌ دم مقتول، قاتل فقط از جنبه عمومی‌ جرم فقط مدتی‌ کوتاه به زندان می‌‌افتاد به نظر من جرم و جنایت را زیاد می‌کند و فشار مضاعف بر خانواده مقتول وارد می‌کند. تازه ممکن است به تهدید خانواده و دوستان قاتل برای رضایت گرفتن مواجه شوند (3262329) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۴۵:۲۰
ببین دوست عزیز، اولاً اطلاعات شما دقیق نیست. چون نوشته اید هر سال تعداد اعدامیها بیشتر می شوند در صورتیکه طبق آمار جهانی تعداد اعدامها در سال 2013 ، 369 نفر بوده و در سال 2014 ، 289 نفر یعنی کاهش 12 درصدی در یک سال . از طرف دیگر کل اعدامها از سال 2007 تا پایان 2013 ، 2401 نفر بوده که میشود 343 نفر به طور متوسط که 19% بیشتر از آمار سال 2014 است.
موضوع بعدی این است که اگر مشکل مواد مخدر در کشور حل شود تعداد اعدامها بسیار کاسته خواهد شد. (بابت تجاوز و قتل و امثالهم) در صورتیکه آمار کشورهای دیگر که در رتبه های بعدی هستند اغلب جرایم خشن اجتماعی است یا فساد مالی یا نافرمانی سیاسی (کشورهایی مانند عربستان سعودی، عراق، چین، کره شمالی، اردن ، سومالی، سودان ، سنگاپور ، بلاروس ، افغانستان ، تایوان ، مصر و آمریکا) . ثالثاً این را مطمئن هستیم که اجرای مجازات اعدام قطعاً موجب جری شدن مجرمین یا افزایش جرم و جنایت نخواهد شد اما این را هم قبول داریم که برای ریشه کن شدن جرم و جنایت نیز کافی نیست و باید راهکارهای فرهنگی ، اجتماعی و حتی اقتصادی دیگری به موازات آن به انجام برسد.
یا علی (3262368) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۲:۲۷
اتفاقا گفتن داره!!!
این بلا رو سر خودت می اوردن صحبتهات شنیدنی بود عزیز (3262423) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۸:۱۵
بعضی ها کار رو از.....، تو کی هستی نظر و آمار میدی آخه؟! تو قوه قضاییه کار میکنی؟پلیسی؟ وکیلی؟ قاضی هستی؟! متناسب با شغلم میگم اگر حکم اعدام وجود نداشت ، تو خیابون نمیتونستید راه برید (3262647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۵:۰۹:۰۸
اعدام اعدام (3262821) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۲:۳۰
اگر این روش جواب میداد بدون شک در تمام دنیا انجام می گرفت در عین حال مخالف مجازات سنگین نیستم .با وجوداین مجازات هم فکر نمی کنم شخص قربانی این خاطره ازاردهنده را فراموش کند وحتمادر زندگی شخصی واجتماعی فرد اثر می گذارد.ولی می بایست به موازات مجزات های پیشبینی شده ابتکار عمل های دیگری هم بخرج داد واز متخصصین و جامعه شناسان وتجربیات دیگر کشورهای موفق در این زمینه کمک گرفت.در غیر اینصورت مشکل باقی میماند وقربانی میگیرد ودر عین حال شخص خاطی هم به نوعی قربانی است که مشکلاتی دوباره پس ازحذف او به وجود می اید واین دور باطل همچنان ادامه خواهد یافت (3262892) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۶:۰۹:۳۴
دولت بايد ورود افغاني هاي مجرد رو ممنوع كنه و متاهل ها هم اگر ميان با زنشون بيان تا كمتر شاهد اين فجايع و جنايات باشيم (3262945) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۲:۰۰:۳۵
دلیل تجاوز اعمال خشونت هست نه انگیزه ی جنسی. تجاوز کوچکترین ربطی به مجرد یا متاهل بودن افراد نداره. (3263525) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۳۳:۳۸
جواب شما از نظر من و البته بدون دخالت دادن احساسات شخصی:

1- نه نیست.

2- خیر, نتیجه گیری غلطی است. چه بسا اگر این اعدامها نبود به ته جدول امنیت سقوط می کرد.

3-خیر, مانند جواب دوم.

به نظر من باید برای جرائمی مانند قتل با قصد قبلی و تجاوز صرفنظر از رضایت شاکی یا رضایت وی حکم اعدام در نظر گرفته و بدون اغماضی اعمال کرد. باز هم به نظر من اینکه این اعدامها جرم را کاهش نداده چند دلیل دارد که مهمترین آنها چنبن است:

1- عواملی که بستر ساز چنین جرمهایی هستند مانند فقر و بیکاری, بی عدالتی و شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر میشود طوری که نرخ آنها از نرخ بازدارندگی مجازات بیشتر است.

2- از بین جرائم بیشمار تعداد کمی مجرم گرفتار میشوند. مجرمان بنا به تجربه شخصی و یا دیگر دوستان مجرم خود به این نتیجه می رسند که امکان گرفتار شدن آنها کم بوده و به همین دلیل دست به قمار می زنند. در حالیکه اگر پلیس با مسوولیت بیشتری جرمها را پیگیری کند جسارت مجرمان کم می شود.

3- امکان فرار از مجازات با کسب رضایت از شاکی این فکر را برای مجرمان پیش می اورد که حتی در صورت گرفتار شدن می توانند با کسب رضایت از طرق مختلف به خصوص تهدید!! از چنگ مجازات فرار کنند.

نتیجه: مطمئنم که در صورت کاهش بیعدالتی اجتماعی, فقر, اعتیاد و ... همراه با افزایش موفقیت پلیس در دستگیری مجرمان و بهبود رویه قضایی در محاکمه آنها و منفک کردن نوع مجازات از رضایت یا عدم رضایت شاکی در جرائم سنگین مانند قتل و تجاوز و در نظر گرفتن اعدام برای این جرمها آمار چنین جرائمی به سرعت کاهش خواهد یافت. (3263636) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۰:۱۵:۰۳
موضوع اجتماعی است
شخصی اش نکن (3263686) (alef-3)
 
مهندس
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۱۲:۲۷:۴۰
این چه مغالطه ای است ؟؟ مگر هدف از مجازات تنها کم شدن جرم است ؟
فردی خلافی مرتکب شده و باید متناسب با ان مجازات شود این اصل مطلب
است که بعید است کسی مخالف ان باشد. حالا اینکه ایا ان مجازات موحب کاهش ارتکاب ان جرم میشود یا نه بحث دیگری است و اصولا کاهش هر جرمی
مستلزم از بین بردن زمینه های وقوع ان است نه مجازات عامل ان.
عدم کاهش امار یک جرم با یک مجازات خاص ( اعدام ) به هیچ عنوان دلیلی برای
منسوخ کردن ان مجازات نیست. مجازات برخی جرایم تنها اعدام است.
لطفا دست بردارید از این مغلطه و پز روشنفکرانه.
کسی که مبتلا به اپاندیسیت حاد است باید جراحی شود و کسی نمیگوید که
مگر جراحی اپاندیس تعداد مبتلایان به ان را کاهش داده یا نه ؟ (3264061) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۱:۴۴
شما از قبل از پرسش ها شبهه افکنانه ی سفسطه گرانه،
اول یاد بگیر: شرایط و نه شراعت!!!! بعد به شبهه پراکنی اقدام بفرما! (3266722) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۸:۵۸:۱۶
با توضیحاتی کهگفتیدچراتیتر را نوشتید تجاوز؟؟؟؟؟/ این برای این خانم خوب نیست

ضمنا چرا مسولین فکرینمیکنند و اجازه میدهند افغانیها همین طور وارد کشور شوند
و هیچ هویتی نداشته باشند و قابل شناسایی هم نباشند (3262012) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۷:۲۷
خوب وقتی تجاوز اتفاق افتاده باید چی بگیم، آزار و اذیت؟! در ضمن برای اون خانم اتفاق بد وقتی افتاده که امنیتش تامین نشده نه اینکه الان که در مورد حق از دست رفته ش داره صحبت میشه. (3262385) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۸:۴۶
چون وجود افغانی ها متضمن منافع سرمایه داران است . حال قتل و تجاوز هم بکنن مهم نیست . مهم منافع سرمایه داران است !!! (3262648) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۰۳:۱۷
بعد ادعا کنید افغانی های... باید از همه امکانات برخوردار باشند. از مدرسه گرفته تا هر جای دیگر را با بی تدبیری...ایران پر کرده اند. اینگونه هم جولان میدهند. (3262016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۴:۰۴
مسئله این است که ایران تبدیل به محل ترانزیت افغانیها به ارو پا تبدیل شده . این که می بینیم هر چند وقت یکبار خبری از گرفتن خودرویی با 7-8 مسافر افغانی می شنویم اتفاقی نیست . ولی ظاهرا" مرزهای ما تبدیل به اتوبان شده که هر کس می خواهد وارد می شود . (3262203) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۵۷:۵۵
ماکه ادعا نداریم ولی سرمایه دارا چرا . چون طرف میخواد یه کارگر ایرونی بگیره چقدر باید حقوق ومزایا بده وبیمه بده وکارگره چیزیش بشه باید بره اداره کار جواب پس بده به خاطرکارگرش . چقدردرسربکشه
ولی الان یه افغانی میگیره ٫نصف اون ایرونی بهش حقوق میده .
ولی وقتی یه افغانی چندسال کارکرد اونم کلاسش میره بالا باتجربه میشه وبایه دخترایرونی ازدواج میکنه جاش محکمتر میشه ومدارکشو درست میکنه ٫ حالا باهرحقوقی کارنمیکنه ٫ ازایرونی هم بیشتر کلاس میذاره .
اینجا بازاون سرمایه داره مجبوره این افغانی باتجربه رو کناربذاره . ومنتظر افغانیهای جدیدتری باشه که تازه ازافغانستان میان .واین چرخه ادامه پیدا میکنه تا جمعیت این افغانها مدام بیشترو بیشتر میشه .
الان این همه بیکارداریم ولی هیچ تمایلی وجودنداره که افغانهارو اخراج کنن چون منفعت سرمایه دارای ....در وجودافغانها وواردشدن افغانهای جدیدوجدیتره . بدون اینکه این سرمایه دارا به منفعت ملی واینده فکرکنن . برای این سرمایه دارا همین که منفعت حال حاضرشون تامین بشه وسرمایشون بیشتروبیشتربشه کافی (3262798) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۰:۰۷
دقیقا برای کاهش این جرایم باید همه حق تحصیل داشته باشند تا سطح فرهنگ بالا بره (3263647) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۰۹:۱۰
آقای گیوکی بیش از یکسال است قاضی نیست (3262023) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۱۱:۲۸
تورو خدا زودتر فكر به حال اين افغانيها بكنيد (3262027) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۵:۲۳
من یه نکنته مهم هم بگم

متاسفانه شهرداری هم مقصر هست بخاطر اینکه تمام پل های عابر رو با انواع تبلیغات پوشوندن

و هیچی دیده نمیشه

پلها شدن محل دستفروشها و گداها و کارتن خوابها ،حتی من دیدم اشغال جمع کنه گونیای اشغالشونو برای دیده نشدن میارن بالای پل تا شب با وانت جابجا کنن

نکته بعدی ،کسی با افغانی مشکلی نداره اما باید همشون با هویت وارد کشور بشن و محلشون ثبت بشه بعد دوس داشتن کارکنن کسی جلوشونو نگرفته

شما ببینید الان اروپا این حجم عظیم پناهنده رو از مبداش در یونان هویت دار میکنه تا کسایی که داخل کشور میان همرو انگشت نگاری و عکسبرداری میکنن

اما اینجا انگار دروازه شده هر افغانی صبح میاد کشور جنایت میکنه شبانه برمیگرده کشورش
یه پناهنده و مهاجر اگه واقعا از کشورش فرار کرده چرا دوباره برمیگرده کشورش معلومه خیلی از اینا هدفشون از اول جنایته وگرنه خیلی افغانیای شریف داریم که اومدن و محل زندگی دارن اینجا شده وطنشون (3262644) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۰:۴۵
آخ گفتی. من که مرد هستم میترسم از روی پل عابر پیاده رد شم. شده تونل وحشت. مسوولین لطفا رسیدگی کنن! (3263649) (alef-11)
 
ایرانی غیرتمند
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۱۷:۵۷
اگه این اتفاق در کشور دیگری رخ میداد دولت آن کشور تمامی افغانی ها را از مملکتشان اخراج می کرد ولی...ما فقط لاف شجاعت و مردانگی رو می زنیم این ....کجایند تا رگ غیرتشان بریده شه (3262035) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۳:۱۱
چرا عادت داریم اییینهمه حرف الکی بزنیم؟!! مگه کم پیش اومده یه ایرانی در امریکا یا کانادا جرمی مرتکب شه؟ همین الان دهها ایرانی به جرم قتل در زندانهای امریکا به سر میبرن. آیا یک بار شنیدین امریکاییها بگن باید تموم ایرانیها رو از کشور بیرون کرد؟! مشابهش در دهها کشور دیگه هم وجود داره. (3262424) (alef-11)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۱۸:۴۶
وقتی افغانها تو کشور ما جا خوش کردن و کسی به فکر بیرون کردنشون نیس معلومه که هر کاری بخوان می کنند. (3262037) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۴۴:۰۶
ضمن ابراز انزجار و تاسف از این اقدام این جانیان موارد ذیل را به سمع خوانندگان سایت الف می رساند:
وقتی دو نفر مثلا لر یا ترک چنین کاری را مرتکب شوند شما آیا قومیت آن را می نویسید. این رویکرد که نام متجاوزین را با نام ملیت آنها در تیتر می نویسید در واقع قصد دارید که همه اعضای ان ملیت را به آن جرم منتسب کنید. طبیعتا اگر شما بنویسید که دو نفر مثلا ترک یا لر یا هرکسی که چنین کاری را کردند علیه شما اقامه دعوی خواهند کرد اما متاسفانه مهاجرین افغانی کسی را ندارند . شما با این تیتر زدنتان را احساسات یک ملیت را جریحه دار می کنید. (3262083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۷:۳۶
برو بابا وطن فروش (3262184) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۵:۳۶
ببخشید چی شد یکهو دو قومیت ترک و لر به ذهن شما خطور کرد و نه مثلا فارس و کرد یا بلوچ؟ خودتون با این نظرتون احساسات این دو قومیت رو جریحه دار می کنید. جای تعجبه که شما فرق قومیت و ملیت رو نمی دونید. در هر کشوری که یک تبعه خارجی جرمی مرتکب بشه میگن مثلا طرف ایرانی تبار یا امریکایی تبار یا مالزیایی تبار و... بوده ولی هیچ جای دنیا به قومیت و نژاد یک فرد مجرم اشاره نمی کنن. الف لطفا منتشر کنید. (3262208) (alef-11)
 
بهت زده !!! ؛
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۸:۲۰
آقای افغانی زاده !!! عجب سئوال مسخره ای رو پرسیدی ؟!؟!؟!؟!؟
آخه اقوام مختلف ایرانی را که صاحب و مالک ایران اند و در افتخارات همیشگی ایران همیشه سهیم بوده و هستند، داری با خارجی هائی مقایسه میکنی که تازه اگر هم قانونی وارد کشوری شده باشند، در هر لحظه قابل اخراجند، چه برسه به این خارجی هائی که غیر قانونی وارد میشوند و ...... ؟!؟!؟!؟!؟!؟
عجب روئی ؟!؟!؟!؟ (3262280) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۲:۵۴
افغانی زاده؟ مثلا خواستی توهین کرده باشی؟! صاحب و مالک این مملکت هستند یا زنان این مملکت؟ چرا فکر میکنید اگر ایرانی تجاوز کنه به اون بدی نیست که یه افغانی تجاوز کنه؟! چند جا تو کامنت ها به این اشاره شده بود! تجاوز به یک فرد صورت گرفته؛ ملیت متجاوز اهمیتی نداره و باید تقاص پس بده. (3262395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۰:۳۹
اینا مهاجر نیستن

مهاجر یعنی از کشور خودش فرار کرده بخاطر سختی زندگی

اینا بدون هویت میان جنایت میکنن شبانه برمیگردن افغانستان !!!

اگه از کشورشون فرار کردن چرا پس دوباره برمیگردن همونجا


شما معنای مهجرت رو بفهم ،الان شما بخوای اقدام به مهاجرت به اروپا کنی باید 30 صفحه توضیح بنویسی کلی مدارک بدی حتی اگه غیر قانونی بری،اینجوری نیس که ادمای بی هویت بتونن تو اروپا ول بگردن به اسم مهاجرت و
امثال نادانهایی مثل شما که ادعای روشنفکری دارن فرق مهاجر رو با جنایتکار نمیدونن

اینا اگه راس میگن میتونن کارت اقامت بگیرن مثل هزاران افغانی دیگه اما چرا نمیگیرن؟
چون میخوان راحت جنایت کنن نه عکسی ازشون باشه نه اثر انگشتی (3262652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۱:۳۲
برادر عزیز شما قومیت رو با ملیت قاطی کردی !!! خیلی فرق میکنه . (3262657) (alef-11)
 
نیما
Europe
۱۳۹۵-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۶:۱۴
جناب چنتا افغانی که از ملیتی دیگه هستن گروهی به استاد ایرانی تجاوز کردن بعد شما میگی چرا تیتر زدی و نام ترک و لر رو میاری؟ (3990568) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۵۰:۳۵
باید اینقدر بزنن اینارو تا زبون باز کنند. (3262104) (alef-3)
 
ارکین
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۰۹:۵۴:۳۷
حامی افغانیها .... پس اینها هرکاری دلشون خواست میکند تمام افغانی ها در قالب زابلی وارد ....شدن خدا میدانه چند میلیون افغانی نظامی داریم گلستان که فراونه (3262116) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۰۳:۱۷
در تاریخ تهران و ایران و در زمانی که از نیروهای قزاق ... برای تامین امنیت تهران و سایر شهر های کشور استفاده میشد چنین مشکلاتی مشاهده نمی شد و گشت پیاده پاسبان های شهربانی با باتوم و سوت و بعدا" بیسیم و موتور سیکلت و پیکان برای تامین امنیت شهر ها کافی بود .
به علت بعد مسافت مابین محل کار و تحصیل تا سکونت ،، بخش عمده ای از مردم با مشکل امنیت تردد نوامیس خود در ساعات کم تردد و خلوت تر مواجهند به خصوص در پاییز و زمستان از اواخر بعد از ظهر و حتی در حین عبور از پل های عابری که نه دوربین دارند نه مامور و پاسبانی برای گشت در معابر محلات و تامین امنیت شبانگاهی مردم ...
آیا استفاده از نیروی سربازان نظام وظیفه و بسیج محلات برای تامین امنیت این نقاط تا ساعاتی قبل از نیمه شب کاری دشوار است که ظاهرا" تا کنون تجربه نشده است یا مشکل مادی است و مردم خود باید مسلح شده یا فکری برای خود کنند... (3262137) (alef-11)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۱:۴۳
مهاجران افغان کسی رو ندارن؟؟؟جالبه دارن مظلوم نمایی هم میکنن واس ما، آقای نه چندان محترم شما افغانی ها ذاتتون تاتاره ذاتتون خرابه، شما به ظاهر خوباشونم اگه فرصتش میش بیاد ازین بدترشو جنایت میکنید، الف ا.... درج کن (3262174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۰۱:۵۰
نژادپرستی هم حدی داره (3262285) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۴:۵۱
از نحوه حرف زدن شما معلومه که ذاتتون چقدر درسته! (3262401) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۸:۳۴
تارخ رو بخون که محمود افغان و اشرف افغان چه جنایاتی رو در ایران کردند و نادر شاه کبیر چه بلایی سر این .....ها اورد (3262771) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۴:۳۸
تو چرا اسمت ایرانی نیست؟ (3263655) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۵:۰۶
سلام خیلی ببخشید اصلا بحث قومیت نیست این عمل زشتی هست که تو همه جای دنیا محکوم هست ازار و اذیت یه زن بی دفاع دوما غیرت ترکها تو دنیا معروفه (3262178) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۷:۳۴
متاسفانه در شهر مشهد دو طرف تقریبا تمام پل های عابر پیاده را تابلوهای بزرگ تبلیغاتی نصب کرده اند بطوری که آنچه که روی پل می گذرد از بیرون ندیده نمی شود و این می تواند افراد شرور را تشویق به زورگیری و یا اذیت و آزار خانم ها نماید (3262183) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۲۳:۳۷
این شهروند به نکته خوبی اشاره کرده اند. در تهران هم همینطور است. پلهای عابر پیاده عمدتا شده اند نابلوهای تبلیغاتی. جادارد که شهرداری این پلها را آزاد کند تا دیده شوند. برای تبلیغات هم سازه های جداگانه بگذارند.
این موضوع بسیار جدی است. قابل توجه سامانه 137 شهرداری (3262699) (alef-11)
 
محمد جواد
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۹:۵۸
پلهای عابر هم با تابلوهای بزرگ تبلیغاتی به محل امنی برای زورگیران متجاوزین به عنف و معتادان شده است لطفا فکری برای این وضع شود (3262191) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۸:۱۸
همین چند میلیون افغانی با این وضعیت نابسامان خاورمیانه خدای نکرده وارد بحرانی بشیم همین افغانیها مثل زامبیها به جون ملت میفتن پس تا وقت هستش باید اخراج بشن یا اینکه این هم احتیاج به کمپین داره (3262217) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۹:۵۵
احتمالا ميليون ها افغاني غير مجاز در كشور هستند كه با اين شواهد خطر بسيار بزرگي براي مردم و بخصوص زنان ميباشند اما متاسفانه اقدام موثري در اين رابطه صورت نميگيرد. چرا بايد اينگونه باشد؟ . با كمال تاسف مردم هم بي تفاوت شده اند در هر كشوري اين اتفاق مي افتاد قطعا مردم واكنش نشان ميدادند. (3262225) (alef-11)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۸:۱۳
مطمئن باش خطر مردانی ایرانی برای زنان افغانی بسیار بسیار بیشتره! فکر میکنی روزی چند مورد دختر افغانی با وعده ازدواج و دریافت تابعیت ایرانی اغفال میشن؟ فکر میکنی در ماه چند زن و دختر افغانی مورد تعدی قرار میگیرن و حتی نمیتونن امیدوار به بررسی پرونده شون در دادگاه باشن؟!
کاش نگاهمون کمی انسانی تر باشه... (3262440) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۹:۳۸
بسیاری از این ها از داعش و طالبان بودهاند من کارگری داشتم که خودش می گفت با طالبان بوده (3262778) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۹:۵۹
عدم امنیت تو تمام شهر ها هست و هیچکس فکری براش نمیکنه آقا ما دیگه نمیتونیم زن یا بچه خودمون رو تنها بزاریم برن بیرون باور کنید بچم تا دم در که میره من استرس میگیرم وقتی که از طبقه چهرم دم در خونم کفش هام رو میدزدن دیگه خودتون تا آخرش برید (3262226) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۲۱:۳۵
ما اینهمه بیکار ودرمانده در ایران داریم وقتی که سازمان ملل هم هیچ همکاری نمیکند چرا ما باید بیش از 2میلیون افغانی را در ایران وبازار کارمان داشته باشیم اگر حقی هم باشد باید جوانان خودمان مقدم باشند نه دیگران (3262323) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۳۱:۳۱
مجازات باید اعدام باشد صرف نظر از ملیت (3262341) (alef-11)
 
مازنی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۳۶:۴۳
مقوله تجاوز به عنف جای روشنفکری کافه نشینی نیست
بلکه حکم تجاوز فقط اعدام است،در مقابل باید اینگونه رفتارهای وحشیانه ای آسیب شناسی شود و ریشه آن را بخشکانند اما پاسخ قاطعانه در مقابل این وحشیگری فقط اعدام است (3262354) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۵:۵۰
اون راننده ای که اینها را قاچاقی و بدون هویت وارد کشور میکنه تا بصورت ناشناس هر غلطی خواستند بکنند
اون آقا باید این اخبار را بخونه .او را باید اعدام کرد.. (3262383) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۸:۳۶
همه افغانی ها باید اخراج بشن (3262387) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۳:۰۱
وقتي اعدام ويا هر نوع حكم ديگري جواب ميدهد كه سريع وحتي يك هفتهاي برسي وبمرحله اجرا در ايد شما بعضي از اين جرم ها كاملا نوع جوم اتفاق افتاده مشخص است ومجرم به جرم خود در همان جلسه اول اعتراف مي كند ومدارك محكوميت او چيزي كم ندارد اگر در اين موارد مخصوصا دزدي فساد وتجاوز سريعا وبا اكثريت ميزان محكوم شود بسيار اثر گذار خواهد بود وفتي دو سال و يا جندين سال از يك موضوعي مي گذرد خب مشخص است هم مساله تنبيه اثر رواني خودش را از دست مي دهد هم مجرم راه گريز ار قانون را ياد مي گيرد (3262396) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۵:۳۶
40 تاشون را اعدام کنید (3262433) (alef-11)
 
مهدیار
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۲۴:۰۴
بنده یک ایرانی هستم از شما سوال میکنم چه دلیلی داره که ملیت این دو مجرم رو بر سر زبان بیارید؟ آیا این تحریک افکار عمومی ملت ایران علیه مردم مظلوم افغان نیست؟ بنده هر ملیتی که در کشورم به دلایل مختلف زندگی میکنه رو دوست دارم و خالصانه میخوام که آرامش داشته باشه.... ولی امثال شما با این غرض ورزی هاتون همیشه مانع این مهم بودید و هستید..... امثال شما تا جایی پیش رفتید که خبرگزاری هایی مثل بی بی سی فارسی هم ویژگی نژادپرستانه ایرانی ها رو تحلیل میکنند..... ولی این رو باید بدونید که جنگ همه چیز یک مملکت رو از مردمش میگیره مثل جنگ هشت ساله ایران و عراق که هنوز آثار منفیش در مردم ما دیده میشه (3262455) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۹:۴۳:۵۴
کدام مظلوم همین حمالا پنج سال پیش از خونه ای یکی از آشنایان سرقتی بالغ بر ۱۸ میلیون طلا و جواهر بردن (3263331) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۳۸:۱۳
حدود 10 تا پانزده روز پیش در سایتهای خبری آمده بود که خانمی که فرانسوی و توریست بود از سوی 4 افغانی در کوههای فرخزاد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود ساعاتی بعد از شکایت زن فرانسوی دو تا از آنها در کوه دستگیر شدند و دو تای دیگر تا 24 ساعت بعد لب مرز چند روز بعد زن اعلام رضایت کرد اما دادستان گفته بود که ما این موضوع را از جنبه عمومی پیگیری می کنیم و این 4 نفر حتما اعدام می شوند حالا این اقدام سریع و قاطع کجا و این بی خیالی طی کردن نسبت به فرزند تحصیل کرده و با آبروی کشور کجا واقعا داریم به کجا می رویم؟ (3262495) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۲:۴۱:۵۶
یعنی نیم ساعت تو خیابون آذارت دادن و کسی از اونجا رد نشد و فریادت رو نشنید؟؟؟؟!!!! (3262505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۳:۳۵
اول ببینید که افغان بودن بعد قضاوت کنید (3262547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۶:۵۱
بسیاری از افغانیها بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و متاسفانه بسیاری از آنها بدون ترس از پیگیری ،دست به جرم و جنایت می زنند. (3262558) (alef-11)
 
....
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۳:۳۱:۲۴
تقدیر بوده (3262606) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۱:۰۸
رفتار دو فرد بزهکار رو نباید به پای یک جمع نوشت. این ساده ترین اصل در قضاوت و داوری ست. برای اینکه قضاوتی منصفانه داشته باشید، شما باید تعداد کل افغانهای ساکن در ایران را بدانید و بعد درصد بزهکاری رو استخراج کنید. من گمان میکنم درصد بزهکاری مهاجران افغان بالا نیست (البته گمان من هم فقط یک "گمان" است و بس و باید اثبات بشه).

این دو فرد بزهکار باید مجازات بشن؛ اما چرا گناه این دو را میخواهید به پای همه بنویسید و نتیجه گیریهای جمع گرایانه انجام بدید؟

اگر یک ایرانی در آلمان بزهی مرتکب شد، این بدان معناست که آلمان باید با همۀ ایرانی ها خصمانه برخورد کنه؟ در ثانی، دوستان افغان ستیز، کمی درنگ بیشتری کنند و فقط قوانین مهاجرتی ایران را با سایر کشورها مقایسه کنند و ببینند در این زمینه ما چقدر از استانداردهای جهان عقبیم. (3262655) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۱۲:۲۰
همین چند وقت پیش توی خبرها آمده بود چند جوان ایرانی چند کارگر مرد افغان را به بهانه کار در باغ به باغ متروکه ای کشانده اند و بعد آنها را به اسارت گرفته اند و شکنجه کرده اند و با خانواده شون هم برای گرفتن پول تماس گرفته اند و ضمنا به آنها تجاوز هم کرده اند!!! آیا درسته بگیم ما ایرانیها همه فلان و بهمانیم!!! اینهمه خلافکار ایرانی تو خیلی از کشورهای دنیا داریم, آیا ایرانیها رو بیرون کردن؟! یا گفتن ذات ایرانیها خرابه؟! اگه کسی تو کشوری راجع به ما همچین چیزی بگه همین شمایی که میگی ذاتشون خرابه یا همشون رو بیرون کنید یا ۴۰ نفرشون رو اعدام کنید!!!! میای یقه پاره میکنی که به ما توهین شده و باید به اون کشور حمله نظامی کرد. هر کسی خلاف کرده باید طبق قانون, خودش تقاص بده نه فک و فامیلش یا هموطنهاش. ضمنا باید بررسی کرد دید چرا با وجود مجازات اعدام اینقدر جنایت زیاده. اون دوستی که میگه اگه اعدام نباشه نمیتونید راه برید تو خیابون, یعنی جاهایی که اعدام ندارند الان نمیتونن از شدت ناامنی برن تو خیابون؟! (3263608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۱۸:۱۵:۳۵
"جاهایی که اعدام ندارند الان نمیتونن از شدت ناامنی برن تو خیابون؟"

این سوال شما مثل اینه که کسی بگه "برای درمان سرطان باید شیمی درمانی کرد" بعد شما بپرسی "هرکی شیمی درمانی نکنه سرطان میگیره؟"

جایی که امنیت نسبی داره نیاز به اعدام نداره. مثل کسی که سرطان نداره و به شیمی درمانی نیاز نداره. (3264563) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۲۲:۲۱
سخنی خطاب به مدافعان افغانی
میلیونها افغان در ایرانند بدون مدرک آیا این درست است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3263623) (alef-11)
 
فیروز
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۸:۰۱
این افغانیها بازار کار را گرفته ومال خود کرده وجوان های ما هم ول می گردندچون افغانها به هر قیمتی هر کاری را انجام می دهند.ودر این هفته این دومین خلاف شرع است که انجام می دهند .وطبق اعلام جراید تازه دولت تصمیم گرفته که افغانها را شناسنامه دار کندبهتر نبود این ها از مملکت بیرون کنند ونظارت بیشتری بر مبادی مر زی داشته باشیم پیشگیری بهتر از درمان است (3263661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۳:۳۴:۱۸
مراقبت و پیشگیری ها را باید بیشتر کرد مخصوصا از جانب خانومها. (3263762) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۶:۰۸:۱۲
سلام هموطنان عزیز درست افغانی حق زیستن و حیات داره اما با اجازه دادن به ورود غیر قانونی وبدون حساب و کتاب باید منتظر عواقب تلخ مانند سوریه باشیم.من کار گر داشتم رفت به طالبان ملحق شد.تا دیر نشده فکری بکنید دیگه با موشک نمیشه جلو اینا رو گرفت آخه داخل کشورند.پس برخورد جدی منطقی و مستمر باشه. (3263807) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۷:۳۷:۳۷
عده ای از اینا وهابی و داعشی هستند و باید کشته شوند. (3263833) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۷:۳۹:۰۷
سعادت آباد بی در و پیکره و سوراخ افاغنه شده.باید سم پاشی شود. (3263834) (alef-11)
 
يك ايرانى
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۸:۲۶:۰۹
تنهاراه نجات از اين فجايع بيرون كردن مهاجران غير قانوني از كشور است ايرانى ها با تحصيلات و با سرمايه هاى فراوان به خارج مهاجرت ميكنند ولى متاسفانه افغانى هايي كه به ايران مى ايند از قشر بسيار فقير وكم سواد افغانستان هستند ودر طى مدتى كه در كشور ما بودند به جز درد سر چيز ديگرى نداشتند فراموش نكنيم اگر يك ايرانى اين كار رأ در خارج انجام مى داد جه بلايي سرش مى اوردند (3263851) (alef-11)
 
مکافات عمل
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۱:۴۶:۴۲
باید در تلویزیون شبکه ای برای نشان دادن حکم اجرای مجرمها بگذارند تا دیگران عبرت بگیرند چاره ای جز نشان دادن ان به همه نیست (3293952) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۶:۰۳
واقعا پل عابر امنیت ندارند منم مورد ازار افغانی ها قرار گرفته ام دیگر استفاده نکردم ادم را ماسین بزنه بمیره بهتر است ناراحتی روحی بگیره (3618012) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۳۱ ۱۳:۵۴:۳۳
این وظیفه دولته چون برای هر افغانی که وارد ایران میشه به عنوان کمک مبلغی از سازمان ملل دریافت میکنه پس باید در زمینه امنیت ایرانی ها هزینه بشه . کسانی که از افغانستان به ایران میان که تحصیلکرده و.. نیستند یه تعداد بیکاره معضل جامعه به ایران رو میارن که با حضورشان کارگران ایرانی نیز بی کار میشوند ضمن اینکه علاوه بر آماده نمودن زمینه ورود مواد مخدر به روستاها و نقاط محروم هم نفوذ کرده و با ازدواج با دختران ایرانی و تولد بچه های متعدد از همه امکانات موجود هم استفاده میکنن.
این فقط دولت نیست که مسئوله بلکه کارفرمایان هم هستند که برای پرداخت کمتر از وجود آنها استفاده میکنن و باعث حضور بیشتر آنها بصورت قانونی و غیر قانونی میشود. (3943361) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۲۶ ۱۸:۲۷:۴۶
افغان ها را اخراج کنید (4165093) (alef-3)
 
ابراهیم دیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۱:۴۳
برخورد شدید با افغانی ها بایدگسترش یابد (4276715) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۳:۵۳:۴۱
چرا مرزهای شرقی كشور به حال خود رها شده اند تا اینچنین افرادی از افغانستان وارد ایران شوند ؟ مگر قرار نبود مرزهای شرقی كشور كاملا مسدود شوند ؟ پس چی شد ؟ واقعا مسئولین كشور باید از شنیدن اینگونه اخبار و اینكه به وظایفشان دراینگونه موارد درست عمل نمیكنند از خجالت آب شوند ... افغانیها باید هرچه زودتر به افغانستان برگردانده بشن ، ما برای رفتن به یك كشور دیگر باید هزارگونه عوارض و مالیات و سوء سابقه و سوءپیشینه و دهها مورد دیگرمان چك شود آنوقت فلان افغانی از كابل دو روزه راه نیفتاده در تهران مشغول بكار است با وجود اینهمه فقر و بیكاری !!! بعد از قتل و جنایت و هرگونه خلاف دیگر هم به افغانستان میگریزد و دیگر قابل پیگرد نیست !!! مسئولین یكبار برای همیشه تكلیف ملت ایران را با افغانیها و همه متجاوزان مرزی روشن كنند (4451900) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.