نظر منتشر شده
۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 132428
تحليل پايگاه آمريكايي؛
جنگ مانع از انقلاب در آمريكا نمي‌شود
بخش خبري الف
مردم آمريكا پس از مدتها به حقايق در مورد حوادث ۱۱ سپتامبر و يا حتي تبلیغات رواني آمريكا و اسرائيل عليه ايران پي برده‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۲
سيمور هرش روزنامه‌نگار، اخيرا در مطلبي در پايگاه اينترنتي "اكنون دموكراسي" با اشاره به گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد برنامه هسته‌اي ايران گفت: این يك گزارش علمي نيست بلكه يك سند ساختگي سياسي است. اين اظهارنظر سيمور هرش در حالي مطرح شده است كه بايد به مقامات آمريكايي گفت كه به راه انداختن جنگ جهاني سوم مانع از وقوع انقلاب جديد در آمريكا توسط معترضان ضد سرمايه داري در اين كشور نخواهد شد.

به گزارش الف، پريزن پلنت نوشت: مقامات دولت آمريكا پيشتر نيز در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مردم اين كشور دروغ‌هايي را گفته‌اند. مقامات واشنگتن تلاش كردند واقعيت‌هاي مربوط به حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را پنهان كنند و جنگ رواني جديدي را با هدف منحرف كردن افكار عمومي در اين كشور به راه بيندازند.

مقامات آمريكايي نمي خواهند بپذيرند كه سرانجام حقيقت افشا خواهد شد. جنگ‌طلبان آمريكايي نمي‌خواهند از اشتباهاتي كه در جنگ‌هاي عراق و افغانستان مرتكب شدند، عبرت بگيرند و معتقدند كه مي توانند با طرح‌هاي مخفيانه براي به راه انداختن جنگ جهاني سوم در خاورميانه رو به جلو حركت كنند. مردم آمريكا پس از مدتها به حقايق در مورد حوادث ۱۱ سپتامبر و يا حتي تبلیغات رواني آمريكا و اسرائيل عليه ايران پي برده‌اند.

سيمور هرش، گرت پورتر، ري مك گوورن ، پپ اسكوبار(چند روزنامه نگار و خبرنگار معروف) و ميليون‌ها فرد ديگر در جهان مي دانند كه گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد برنامه هسته‌اي ايران يك حقه و طرحي ساختگي بوده است. حتي افرادي که در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ارتش آمريكا و اسرائيل فعاليت مي‌كنند، نمي توانند باور كنند ايران در حال ساخت سلاح هسته‌اي است.

تكنيك دروغ‌گويي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد ايران موثر نبوده است و اينكه سياستمداران در آمريكا و اسرائيل كه فكر مي‌كنند اين سياست كارآمد است، نيز اشتباه فكر مي كنند. بله در زمان حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ممكن بود مردم جهان هر دروغي را باور كنند اما در اين مقطع زماني مردم هر چيزي را باور نمي كنند.

چرا رهبران سياسي آمريکا در مورد برنامه هسته‌اي ايران دروغ مي‌گويند؟ چرا آنها اين تبليغات رواني را براي به راه انداختن جنگي ديگر به كار بسته‌اند؟ يكي از جواب‌هاي قانع‌كننده اين است كه اين رهبران سياسي آمريكا مي خواهند با به راه انداختن اين جنگ جهاني از وقوع انقلاب در آمريكا توسط معترضان ضد سرمايه داري جلوگيري كنند. سياسيون در آمريكا مي خواهند با آغاز اين جنگ از اقدامات گسترده معترضان آمريكايي عليه سيستم اقتصادي، سازمان سيا، تشكيلات نظامي، بانكداران ، مقامات فاسد، سياست خارجي ناكام و ديكتاتوري دو حزبي در سيستم سياسي آمريكا جلوگيري كنند.

مقامات آمريكايي بايد بدانند كه طرح به راه انداختن جنگ عليه ايران در خاورميانه فاجعه به راه مي‌اندازد و عملا اقتصاد جهان را در مسير فروپاشي قرار مي دهد. در اين راستا دولت آمريكا نيز مي‌تواند از اين شرايط سوءاستفاده كند و در آمريكا شرايط اضطراري اعلام كند. اخيرا نيز گزارشي از احتمال تصويب لايحه‌اي در كنگره منتشر شده كه براساس آن ارتش آمريكا مي تواند در هر شرايط افراد را تا مدت نامعلومي دستگير و زنداني كند.

اگر آمريكا به ايران حمله كند، نه تنها واشنگتن با مقاومت‌هاي مردمي در ايران،عراق،لبنان، افغانستان و سراسر خاورميانه روبرو خواهد شد بلكه مردم آمريكا نيز كه از سياستهاي دولت امريكا طي سالهاي اخير خسته شده‌اند، ممكن است عليه دولت به پا خيزند. میلیون‌ها نفر این موضوع را تایید کرده‌اند که حمله به ایران از سوی آمریکا حمله به تمامیت ارضی آمریکا است چون با این حمله امنیت شهروندان آمریکایی به خطر می‌افتد اما مردم سراسر دنیا در جریان طرح‌های شیطانی آمریکا برای ایجاد دیکتاتوری در جهان هستند.
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۰۹:۴۱:۳۵
دلتون رو به اين مقاله ها خوش كنيد. (547498) (moderator4)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۰:۲۵:۳۹
سلام
برادر گرامی
مسئله این است که مردم آمریکا تقریبا از اینکه سیاست های خارج یدولتمردانشان در راستای تامین منافع کشورشان است خیالشان راحت است.
بالاخره هنوز بهترین کشور دنیاست.!
اگر در قوانین مهاجرت سختگیری نکنند بی تردید بیشتر مردم دنیا دوست دارن اونجا زندگی کنند.!
بیش از هر چیز خیالشان راحت است که هیات حامه بالاخره بعد از چند سال جای خود را به دیگران خواهند داد.
شما حاکمان آمریکا را در 20 سال قبل ببینید. الان کدامشان سر کار است؟
همواره ثبات در قدرت موجب تشدید فساد می شود.
در آمریکا هر تغییر رویه ای رخ دهد اسم انقلاب نمی تواند داشته باشد.!!
مگر اینکه بخواهند حکومت شاهنشاهی تشکیل دهند.!!!!!!
یا انواع دیگر حکومت.!!
شاید مردم آمریکا معترض به سیاست ها باشند. ولی خودتان بهتر می دانید اگر دولت آمریکا بتواند امنیت و اقتصاد شهروندانش را تامین کند، اصلا با هیچ اعتراضی مواجه نخواهد شد.
همانطوری که در عراق و افغانستان این کار را کرد.
ضمنا این اصلا ادبیات خوبی نیست که ما بگوییم اگر آمریکا به تاسیسات هسته ای ما حمله کند یا بخواهد حکومت ما را ساقط کند ما مردمشان را در خاک آمریکا می کشیم.!!!
پس اگر به ما می گوین تروریست نباید زیاد ناراحت شویم.!
ما میگوییم که تا آخرین نفس و تا وقتی حتی یک ایرانی در خاک ایران نفس می کشد اشغال شدن کشورمان را به هیچ بهانه ای نمی پذیریم و مقاومت میکنیم، حتی با دست خالی.
ما پیرو مکتب حسین (ع) هستیم.
اینگونه بهتر بود اگر میگفتید.
شما که تریبون دارید مسئولیتتان سنگین است.
یا علی (547537) (moderator4)
 
reza
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۲:۰۵:۱۱
دوست عزیز چقد خود باخته ایی وچقد ترسو.
این نوشته را یه امریکایی نوشته وتو چرا اینقد ناراحتی واینقد می سوزی !!!! از ایادیشان هستی پسر چه قبول کنی یا نکنی ویا منتظر گرین کارت .اگه میخایی پاسخ این مقله را بدی یه چند سال جاسوسی امریکایی را بکن شاید بهت بدن.
ما که چه این جوری فکر کنن امریکاییا یا جور دیگر استواریم وعلاوه هرکس به ما حمله کنه هرجا گیرشون بیاریم به اوونا حمله میکنیم .
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت شیرخدا ورستم ذستانم آرزوست (548577) (moderator22)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۴:۱۳
من اصلا علت این ناراحتی و عصبیت شما را نمی فهمم.!!
در ضمن مطلب فوق همه اش مقاله اون آمریکایی نیست.!!
درست مطالعه بفرمایید کاملا مشخص است.!!
ّدر ضمن از کجای نوشته من بوی سوختگی بر میامد؟؟
من دلم میخواد ایران آباد تر از آمریکا باشه..
دلم میخواد به اندازه ای قدرتمند باشه که کسی جرات نکنه راجع به حمله نظامی به ما حرف بزنه.! همانطور که میبینی هیچکسی آمریکا رو به جنگ تهدید نمی کنه.!
ولی ما بجای اینکه بریم خودمون رو قوی کنیم، مردم آمریکا رو بجای دولتش تهدید می کنیم.
در ضمن تو چه میدونی که من چون نمی تونستم نرفتم؟؟
نه عزیزم گاهی وطن حتی جهنم هم باشه، آمهایی هستن کت تن به غربت نمدن، حتی اگر بهشت باشه.!
یا علی (548926) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۱۰:۵۸
آقای رضا، مشکل ما امثال شما هست که چپ و راست به این و اون برچسب میزنی! من مطمئنم که شما مطلب پویا رو تا آخر نخوندی و چون چند سطر اولش با ذهنیات شما همخونی نداشت سریع موضع گرفتی و انواع و اقسام اتهامها رو به این بنده خدا زدی! البته الآن ممکنه برای اینکه کم نیاری بگی مطللب رو خوندی ولی هر کسی حرفهای شما رو بخونه میفهمه که چی به چیه! (550383) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۷:۱۰:۵۶
شمايي كه طاقت شنيدن حرف منطقي را نداريد هي وصله جاسوس و وطن فروش ميزنيد به اين و اون ، خداي نكرده اگه جنگ بشه امثال شما ديگه خبري ازتون نيست (551054) (moderator22)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۹:۲۲:۴۹
با سلام
برادر گرامی سالهای درازیست که با این الفاظ با یکدیگر صحبت کردیم چرا شما فکر میکنید هرکسی چند کلمه راجع به امریکا حرف زد جاسوس آمریکاست. البته بنده با همه صحبت آقا پویا موافق نیستم مثلاً من قبول ندارم که آمریکا بهترین کشور دنیاست. من قبول ندارم که کسی در ایران گفته باشد چنانچه آمریکا به ما حمله کند ما مردم آمریکا را میکشیم،ولی شما توجه داشته باشید که این روش برخورد یک روش نخ نمای قدیمیست و چون دوست نداریم نظرات دیگران را بشنویم فوراً آنها را معاند و جاسوس بیکانگان صدا کنیم. اگه مسلمانی روش برخوردت را تصحیح کن. اگر هم چماقداری بدان که دوران چماقداری بسر آمده (551155) (moderator22)
 
رضا
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۸:۰۱:۲۹
آقا پویای عزیز!
در اینکه قلب هر ایرانی واقعی برای وطنش می طپد شکی نیست. هدف از تحلیل و سخن گفتن در باره کشورهای دیگر هم تامین امنیت، شکوه، تحقق آرمانها و پیشرفت وطن است. در مورد آمریکا هم باید بگوییم این کشور بدخواه ماست. دلایلش هم زیاد است که جای بحثش نیست. قبول دارم که ما نباید دشمنانمان را بی جهت ضعیف جلوه بدهیم. اما رعب بی مورد و بزرگ دیدن آنها هم خیلی بد است.
اما بحث روشنفکران امروز آمریکا در موضوع دیکتاتوری دو حزبی و جنگ زرگری آنها برای تغذیه مراکز اقتصادی آمریکا از جیب مردم چیز کاملاً روشنی است. چون از زمان بوش پدر به این طرف تقریباً مردم آمریکا هیچ تغییر رویکردی را ندیده اند و فقط فریب خورده اند. جورج بوش با ادبیات کلیسا رای گرفت و اوباما با ادبیات صلح طلبانه. ولی در عمل می بینیم که چه کردند و می کنند. (550467) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۸:۵۰
انقلاب یعنی حذف دیکتاتوری فراماسونر ها در آمریکا. (554996) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۱:۳۰
بيداري اسلام در آمريكا آغاز شده است (547602) (moderator4)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۶:۴۶:۰۲
مشکل آنها این است که یک ولی فقیه ندارند وگرنه زودتر پیروز می شدند (548661) (moderator22)
 
بیدار
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۹:۰۳:۴۴
ای بابا پس چرا شما هنوز خوابی داداش گلم (548716) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۰:۵۱:۴۵
فرض کنید امریکاییها بیان انقلاب کنن. حالا اگه میشه توضیح بدین تو آمریکا دقیقاً چی عوض میشه؟ (547635) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۱:۴۱:۱۲
دقیقا سیاستای استعماری و تنش زا در روابط بین الملل.
البته نه اون انقلابی که شما فکر میکنی که یه دولت بیاد و بره. انقلابی که نظام سرمایه داری رو به زیر بکشه (547729) (moderator4)
 
نويد
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۲:۳۰:۱۸
الان شما فكر كن كه مردم آمريكا از ظلم و ستم دولتمردانشون به كشورهاي ديگه به ستوه اومدن... (548595) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۲:۱۴:۳۵
جواب شما در همون معنای انقلاب مستتر. (547762) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۳:۱۸:۴۰
همين النش در آمريكا انقلاب شده است مگر نمي بينيد (547845) (moderator4)
 
متعجب
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۹:۰۶:۵۰
نه بابا خداییش اگه توی یک کشور 350 میلیونی که همه حق اعتراض و تظاهرات دارن به تظاهرات 30 یا 40 هزار نفر میگن انقلاب پس به اینا چی میگن (548721) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۲۲:۱۸
مثل اینکه شما حافظتون از مادربزرگ من هم بدتره! یادتون نیست سر حمله به عراق تظاهرات میلیونی تو آمریکا و همه اروپا بود؟ چقدر مردم حنجرشون رو پاره کردن؟ آخرش چه بلایی سر صدام و عراق اومد؟ فکر کنم صدام هم دلش به تظاهرات آمریکاییها خوش بود... این چیزها برای کشوری که تحت خطر حمله آمریکا و متحداش هست نون و آب نمیشه! بجای اینجور مقاله ها یک کم به مسئولین تذکر بدین که مواظب سیاستها باشن و با کارهایی مثل اتفاقات سفارت انگلیس مشکلات مارو بیشتر از این نکنن! (550390) (moderator22)
 
فرش باف
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۴:۰۱:۱۳
آقای سیمور هرش گفته میخوان اسم حکومت آینده امریکا رو بذارن انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا
خداییش اینا روی هر چی خیالبافه کم کردن (547944) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۴:۱۷:۴۴
نظر ایشان که اصلا در آمریکا اهمیت ندارد بهتر است بفکر کاهش قیمت ارز و طلا باشید بجای دلخوش کردن به این مقالاتی که بودن یا نبودنش برای ما فایده ای ندارد! (548011) (moderator4)
 
حمید گودرزی
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۴:۳۹:۰۸
قبل از هرچیز ذکر این نکته ضروری ست که برخلاف مفهوم (( دهکده جهانی )) اینک جهان بیش از هر زمان دیگری قطعه قطعه شده است!!!
باید در نظر داشت که نفس سرمایه و سرمایه داری در اصل خود چیز بدی نیست چیزی که نظام سرمایه داری را به پرسش میگیرد آلوده شدن آن با اخلاق سوداگرانه لیبرالیسم و اومانیسم است بخصوص آن نوع از نظام سرمایه داری که مارکس معرفی نموده و تصویر غلطی از نفس سرمایه داری به دست داده است... به هررو از آنجا که در حال حاضر جنبش های اعتراضی در امریکا جایگزینی برای نظام سرمایه داری امریکایی و حتی نوع صادراتی آن معرفی نمی کنند ... اما بی تردید مردم امریکا خود برای تدبیر سازوکاری جدید برای جایگزین کردن با سازوکار قدیمی که جنبش های اعتراضی می کوشند آن را دگرگون کنند دست به کار خواهند شد.... چه بسا ترکیب و نوع سرمایه داری قدیمی به جدید بدل شود که واجد خصوصیاتی مردمی باشد و به سرشت انسانی نیز نزدیک تر .... (548030) (moderator22)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۸:۱۵
به بهانه برج های دو قلو به افغانستان حمله کرد ، به بهانه وجود سلاحهای شیمیائی و اتمی به عراق حمله کرد ، در حال بهانه گیری از ما به بهانه ساخت بمب اتمی است ! نزدیک ده سال است که در کشور های افغانستان و عراق است و آن دو کشور را به و یرانه های تبدیل کرده است و بیش از یک میلیون انسان بی گناه در آن دو کشور ا کشته و زخمی شده اند ، جالب اینکه در عراق در طول این مدت حتی یک چاه نفتی نیز آتش نگرفت ! اما تقریباً هر روز بمب منفجر می شود ؟ (548034) (moderator4)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۴۴:۳۳
حیف که به احتمال زیاد حرفهای من چاپ نمیشن ولی عراق همچین ویرانه ای هم نشده ها! همین هفته دو تا خبر تامل برانگیز از عراق بیرون اومده که اولیش ورود خیل عظیم (چند میلیونی) شیعیان از سراسر جهان به عراق بوده که در کنار حضور توریستهای خارجی دیگر نشان دهنده رشد بسیار عالی این صنعت در عراق و درآمد سرشار از اون هست و خبر دیگر هم اینکه به سلامتی عراق جایگاه دومی ایران در اوپک در صادرات نفت رو از ما گرفته و بزودی هم فاصله اش رو با ما خیلی بیشتر خواهد کرد. و خوب اینهم نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب در این صنعت هست که البته خودش این معنی رو میده که سرعت آبادانی با کمک پول نفت بسیار سریع خواهد بود. آلمان و ژاپن که مشکل تروریستی هم نداشتن هر کدوم بطور متوسط چهارده سال طول کشید تا در سراشیبی پیشرفت قرارگرفتن و نشانه هایی از اینکه تبدیل به قدرتهای اقتصادی امروزی میشوند در آنها مشاهده شد. اگر به عراق فرصت داده بشه حتما همینگونه خواهد شد. (550400) (moderator7)
 
zenon
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۵:۵۴:۰۲
این حرفها چیه ؟
کدوم انقلاب ؟
واقعا دلیل و هدفتون از این نوشته ها چیه ؟
این چه مدل تبلیغ یست ؟
حداقل قبل از حذف این کامنت پیش وجدان خدایی خودتون این سوال ها رو به خودتون جواب دهید. (548099) (moderator22)
 
دهه سوم
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۲:۳۶:۵۳
هم اون حادثه يازده سپتامبر كار خود دولت امريكا بود، يه سيلي به مردم خودش زد كه تا يه مدت گيج باشن بياد دو تا كشور رو سر فرصت بگيره. شما خيالت راحت هنوز كه هنوزست مردمش نمي دونن از كجا خوردن. هم اين خيمه شب بازي ها كار خود دولت امريكاست كه مردمش يه چند وقت سرشون به خودشون گرم باشه امريكا خارج از خونه كارش رو كه انجام داد همه چيز برميگرده سر جاي اولش... يادتون رفته امام خميني گفته: امريكا شيطان بزرگ است؟ همچين تئاتر بازي ميكنه كه هم مردم خودش هم من و شما اينجا بازي ميخوريم... حالا هي دل خودتون رو خوش كنيد... (548602) (moderator22)
 
شناس
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۶:۰۴:۳۸
کدوم جنگ جهانی؟ مردم امریکا از وضع اقتصادی ناراضی اند و بصیرتشون اونقدر بالا نیست که از تبلیغات علیه ایران ناراضی باشن، کلا نهمیدم این چه مقاله ای بود اخه؟
به این بپردازید که بیداری اسلامی و نارضایتی مردم غرب از نظام سرمایه داری در چه مرحله ای هستند و ایران برای هدایت اونها چه برنامه ای داره (548650) (moderator22)
 
آماده مرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۰:۴۶:۰۸
میخواستم به صدا و سیما که هی با آه و تاب تصاویر اعتراضات مردم آمریکا رو پخش می کنه بگم همین که راحت می تونن بیان توی خیابان و حرفشون رو به هر زبانی که می خواهن بزنن خودش به تنهایی نشانه آزادی و دمکراسی هست{.......} (548851) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۷:۳۰:۴۶
دقیقا و این نشانه هایی است برای عاقلان اگه کمی فکر کنند. (549278) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۰:۱۶:۴۴
آمریکا و نظام سرمایه داری غرب در سراشیبی سقوط نهایی است. این توجیهاتی هم که بعضی دوستان ارائه کرده اند از جنس تحلیل های مبدعین نظام سرمایه داری است. آقای یک درصدی هم بهتر است راه حل را از عقل خودش بخواهد. وقتی بعدر از 80 سال دوباره چنین جوی در آمریکا به راه می افتد نباید اینقدر ساده لوحانه به آن نگاه کرد. وقتی نظام سیاسی آمریکا به زمین خورد به راه حل خواهی رسید. (550908) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۴:۴۰:۰۰
انقلاب یعنی زیر و رو کردن همه مولفه های موجود-به ستوه امدن اکثریت مردم-وجود الگوی قابل مشاهده بهترجهت جایگزینی. خوب کدام یک از اینها وجود دارد؟ هنوز که هنوزه مهاجرت به داخل امریکا وجود دارد( نه به داخل ایران با اینهمه ادعا) (549136) (moderator22)
 
احمد علي
Syrian Arab Republic
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۷:۱۵:۴۴
راستش براي من اين مطلب اين انقدر واضح است كه جاي ترديد نيست،هر كس هر كاري كند ،بد ويا خوب نتيجه عمل كردش را خواهد ديد حال اين طرف امريكا باشد يا انگليس يا ايران فرقي نمي كند ،يك مقدار به اعمال وكردارها را توجه كنيم مشخص مي شود،چه كسي وكي وكجا بهم خواهد ريخت. (549267) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۳۰:۳۳
سلام به همگی
در پایان ایران ما پیروز خواهد بود (549713) (moderator22)
 
يكدرصد
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۲:۲۸:۲۰
الان براي من سواله كه واقعا 99% يك كشور چندصد ميليوني چطور فقط توي دو تا خيابون جمع شدن... اينو براي من حلش كنين دعاتون ميكنم... (549729) (moderator22)
 
klmh
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۱۶:۳۵:۲۰
در جواب یک در صد. ما مردم قیاس به نفس میکنیم - با هما ن ا تهامی که بما میزنند ما هم ندانسته به دیگران میزنیم. چون درشرق هر که حرف مخالف حکومت بزنه میگن میخواسته بر اندازی کند (چه قبل از انقلاب و چه حالا) فکر میکنیم در همه جای دنیا هم همینطور است. غافل از اینکه این اعتراضات ساز و برگ دومکراسی است. که مردم مشکلاتشان را با اشکال مختلف نشان بدهند سپس دولت و حکومت تغیراتی در سیستم میده. این اولین و آخرین شورش در امریکا و یا غرب نبوده و نخواهد بود. ولی همین نشان سلامت سیستم است که مرتب خودش را اصلاه میکند. اشکال ما اینست که جهان را نمیشناسم -- ولی فکر میکنیم میشناسیم. هر چه حکومت ها بما بگویند گر چه ظاهرا باور نداریم ولی میپذیریم. قبل از انقلاب امریکا را بهشت و حالا جهنم تبلیغ میکنند و ما هر دوی این افراط و تفریط را قبول میکنیم چو خودمان آدم های افراط و تفریطی هستیم - قدرت غیر محدود و در زمان نا محدود فساد میاورد - در کدام کشور غربی دیدید که یک مسول بیست سال پیش هنوز هم سر کارباشد/ . (550718) (moderator22)
 
مهگانه
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۱:۴۷:۲۷
در اینجا جمله ای حکیمانه تر از این سراغ نداریم که خدا را هزاران بار ایرانیها باید شکر کنند که دشمنانشان را از احمق ترین ها آفریده شما ببینید سال 2001 فرصت طلایی برای آمریکا بود که به ایران حمله کنه و از حماقتش نکرد و رفت اول سروقت دشمنان ایران یعنی طالبان در این ور ما و قداره بند فلک زده ای مثل صدام در اونور و بعد طراحان تیزهوشش طرح خاورمیانه جدید را ریختند نقشه اش هم در آمد که ایران از همه طرف آب رفته و فقط برایش دایره ای از استانهای مرکزی باقی مانده است . نبوغ آمریکائی راببینید خود زنی کرد که هیچ خری هم باور نکرد آسمانخراش صدو ده طبقه با چهارصد گالن سوخت هواپیما آنطور از پایه ویران نمیشه و دستکم صدها کیلو مواد منفجره بقول خودشان های اکسپلوسیو می خواهد که تازه با دقت در جزء به جزء ساختمان کار بگذارند دلش نیامد چند تا یهودی هم بکشه و به پنج هزار نفرشان پیش پیش خبر داد که در بروند تا بعد اینهم مایه آبروریزی بیشترش بشه بعد هم در هشت نه سال جنگ و غارت عراق بالای یک تریلیون دلار و 4500 کشته از جوانان خودش هزینه کرد و در آخر چه گیرش آمده جز لعن و نفرین میلیونها مردم خودی و بیگانه . کو خاور میانه جدید کو تحکیم قدرت افسانه ای آمریکا .این بحران نوظهور هم دنباله آن دسته گل ها که به آب داد . چنین حماقت بزرگی نه فقط در تاریخ خود ایالات متحده آمریکا بلکه در تمام تاریخ بشر سابقه ندارد (550974) (moderator22)
 
مهگانه
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۰۰:۱۹:۲۶
امروز برای همه ثابت شده فاجعه 11سپتامبر کار خود آمریکائی ها بوده و با این وجود باید برای ساده لوحانی که این حقیقت تلخ را نمی خواهند ببینند که حکومت آمریکا بخاطر سیاستهای خودش پنج هزار نفر از مردم بیگناه کشورخودش را کشتار کرد و هنوز هم می گویند بهترین کشور دنیاست ، متأسف بود (555180) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.