نظر منتشر شده
۱۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 495228
درباره خانم نامداری و 2 مداح
محسن مهدیان/3 مرداد96
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۲
ماجرای انتشار عکس خانم نامداری را در کنار اخبار اخیر دو مداح مشهور ببینید. وجه اشتراک این دو خبر بسیارست؛ البته در گذشته هم سابقه داشته و آینده نیز متوقف بدان ها نیست. دچار یک "بیماری اجتماعی" نگران کننده شدیم که متاسفانه خیال درمان و چاره ای هم نیست.
هرکس به سهمی زنجیره توزیع "خطای ثابت شده و نشده" دیگران شده است.

مرور کنیم:

یکم. ما با چه آدم هائی مواجهیم؟ جامعه ما مشحون از مردمی است با ایمان متزلزل؛ با قصورها و تقصیرها. محصور به "این" و "آن" نیست و تا "من و ما" امتداد دارد. قرارست پرده ها بیافتد؟ تاب می آوریم؟

دوم. رسانه ای آبرو می برد؛ یک گناه. بدتر اینکه دست به دست می شود؛ دو گناه. زشت تر اینکه وقتی تکذیب می شود، بازهم مقاومت می کنیم.
مسابقه افشاگری گذاشتیم؟ گناه چه کسی بیشتر است؟ "گناه فردی" فلان مجری و مداح یا "گناه اجتماعی" من و شما؟
ریختن آبروی مومن از معدود گناهانی است که نمی بخشند. ظلم است؛ امروز و فردا نیز وبال مان.

سوم. نگران چه هستیم؟ نگرانیم دامن یک جریان سیاسی آلوده شود؟ نگرانیم پای انقلاب نوشته شود؟ نگرانیم هیات و حجاب لطمه نبیند؟ نگرانی بحقی است. اما مقصر خودمانیم.وقتی الگوهای اجتماعی را جابجا و کم فروشی به مخاطب کردیم، باید نگران این خطاها می شدیم.
با این حال مردم هوشیارتر از ما هستند و الگوهای غیرواقعی را می فهمند و بین اسلام و مسلمان تفاوت قائلند.

چهارم. اگر خبرها آنطور که ما "نوشتیم" و "توزیع" و "قضاوت" کردیم بود، مخاطب سه بند بالائیم. اما اگر ماجرا به نحو دیگری رقم خورد و فهمیدم "کذب نوشتیم" و "ناحق خواندیم" و "خلاف تماشا کردیم"؛ آنگاه قطعا جوابگوی این حجم از "تضییع اجتماعی" نخواهیم بود.

کانال تحلیلی محسن مهدیان در تلگرام
http://telegram.me/mahdian_mohsen
 
کلمات کلیدی : آزاده نامداری +دو مداح+دستگیری+حجاب+حریم خصوصی
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۱۵:۲۳
مشکل اصلی ریا کاری و دروغگویی برخی است.
تا راه برای یک رو شدن باز نشه نشر این خبرها درباره افراد مشابه تداوم خواهد داشت (4487294) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۰:۵۳
مشکل قضاوت کردن ما در مورد ریاکاری و دروغکاری افراد ه. در حالی که در جایگاه قضاوت نیستیم (4488201) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۷:۱۱
اگر شخصی را بخاطر عیبی ملامت کنی ، نمی میری تا به همان عیب سرزنش شوی. برای کسانیکه این جمله آشناست خواستم بگویم که عیب از خودمان است وقتی کسی را در رسانه بخاطر نوع حجابش ملامت کنی باید منتظر عواقبش هم باشی. پس کمتر یکدیگر را قضاوت کنیم. (4488785) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۲۳:۰۸:۰۹
این خانم مروج فرهنگ چادر در صدا و سیماست ...مردم ناراحت هستن که بهشون دروغ گفته شده در صدا و سیما (4490579) (alef-13)
 
رصا
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۲:۵۱:۴۴
اقای مهدیان

مشکل جامعه شمایید که معروف و منکر را نمیشناسید. نماز ستون دین است اما وقتی پای ریا در بین باشد قران میگوید

ویل للمصلین الذین هم یرایون

منکر فقط بی حجابی نیست که باید از ان نهی کرد . به همان دلیل که باید از بی حجابی نهی کرد از نفاق هم باید نهی کرد.

انتشار این تصاویر مصداق امر به معروف ونهی از منکر است و منتشر کننده نزد خدا ماجور است. قران نخوانده ای که

اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم (مصداقش خانم نامداری است)

راستی چرا انتشار عکسهای خاوری در کازینو رو مطرح نمیکنی. لابد از دیدگاه شما انتشار اونها باقیات الصالحات است نه؟ ولی مال مداحان و ...ورود در حریم خصوصی!

همین تفکرات باعث میشود خاوریها در ایران چفیه به گردن بیاندازند وبعد در کانادا در کازینو حال کنند و به ریش همه بخندند.

باید نفاق را کوبید . این خود از مراتب نهی از منکر است. لطفا درک کنید.

الف به خاطر اسلام چاپم کن. (4488481) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۲:۲۰
من نمی دانم این خانم کیه و چقدر برای نظام ما مهمه ؟
یه روز حتی برای جشن تولد فرزندش هم مطلب دارند این رسانه های وزین ما ؟؟؟ (4488499) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۵ ۰۵:۴۷:۱۹
دو جمله صحیح ، با محتوا تر از کل مقاله اصلی. (4490789) (alef-11)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۱۷:۴۷
ایت الله علم الهدی چند روز پیش گفتن حجاب اجباری دیگه جواب نمیده
حقیر به عنوان شخصی که خودش رو متعلق به قشر ارزشی جامعه میدونم میگم اگر اجبار از حجاب برداشته بشه و اقدامات مشابه هم در موارد دیگه صورت بگیره ما شاهد کاهش حساسیت جامعه به رفتارهایی مثل بالا خواهیم بود. (4487297) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۸:۵۷
و شاهد کم شدن دورویی و نفاق و امتیازگیری توسط عده‌ای سودجو. (4488126) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۵:۳۴
حجاب جزو قانون این مملکته (4488231) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۲:۴۵:۱۵
قانون نمی توان تغییر داد ؟! همانطور که قانون نادرستی گذاشته شده می توان انرا ملغی کرد. لطفا نگاهی به دهها کشور مسلمان دیگر در دنیا بیاندازید (4488471) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۸:۰۵
نمي شه كه قانون اشتباه باشه و اصلاح بشه؟ (4488509) (alef-11)
 
صاحبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۸:۱۳:۴۶
با سلام
شما گویا خودتون را به خواب زده اید! مساله سر حساسیت ملت به سلوک و روش زندگی کسی یا حجاب او نیست! مساله این است که شخصی خود را در برهه ای از زمان نماد پوشش خاصی میکند و تظاهر به ایمان قلبی به آن میکند و هم ایشان خود نقش چماقی را بازی میکند که بر سر سایرینی میکوبندش که ولو با حجاب و پوشیده هستند اما چون پوششان مانند ایشان نیست بسیار تحت فشار قرار مگیرند!
آنگاه به یکباره معلوم میشود که این شخص هیچ اعتقاد قلبی به آن موضوع نداشته و گویی فقط قصد داشته عده ای را به این روش به زیر بکشد و یا با این روش ریاکاری کند و در سیستمی که این مسائل را ارزش میپندارد بالا رود.
بلی! مساله دورویی و سوء استفاده از یک سری مسائل و توهین به شعور ملتی است که این صدا و سیما از پولشان دارد میچرخد.
وگرنه خیلی ها هستند که خارج از ایران که میروند روسری هم سر نمیکنند! اما حداقل داعیه دار حجاب برتر و طلایه دار کوبیدن مانتویی ها یا غیر چادری ها نیستند.
خود را نمادی نمیکنند برای تخریب سایرینی که این ظاهر سازی ها را ندارند. (4488244) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۲۱:۱۱
نگران همین جمله اخرتان هستم
""با این حال مردم هوشیارتر از ما هستند و الگوهای غیرواقعی را می فهمند و بین اسلام و مسلمان تفاوت قائلند.""
خدا کند واقعا این گونه باشد (4487306) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۲۱:۳۷
حریم خصوصی مینو خالقی چی میشه؟؟!! (4487307) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۳:۴۷
طبق معمول قضاوت با عینک سیاست (4488354) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۰۹:۳۵:۵۲
کسی که وارد عرصه سیاست میشه باید در اتاق شیشه ای برود
باید برای مردم اصالت و هویت و صداقتش به اثبات برسه

اما برای مردم معمولی مثل من و شما قضیه فرق داره (4488860) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۲۴:۴۷
با سلام . تجسس در زندگی شخصی دیگران کار نکوهیده و ناپسندی است . اما دو رویی و ریاکاری هم بسیار زشت و چندش آور است . من به شخصه مخالف انتشار این جور عکس ها هستم ولی وقتی میبینم کسانی جلوی روی مردم تظاهر به مومن بودن می کنند ولی اگر فضا مهیا شود جور دیگری هستند ، واقعا ناراحت می شوم. (4487311) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۱۳:۲۴
احتمالا کل مساحت سوییس براساس تفکر مجری خانم,حریم خصوصیش بوده و تماممردم سوییس قوم و خویش بسیارنزذیک وی!!!اما خود ایشون ب خانومهای داخل کشور موکدا توصیه میکنه حجابت کامل باشه ووووووو..رسوایی۳ (4487412) (alef-11)
 
ايراني
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۱۹:۱۰
به نظره من انتشار اين عكس ها آنچنان هم غير اخلاقي نبود، چون چهره ي يك انسان رياكار و كاسب دين را افشا كرد، به خصوص اينكه ايشان در تصاوير هم بي حجاب بودند هم شرب خمر كردند، و بعد در توجيه مي گويند كه در آنجا فقط محارمم بودند. (4487428) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۹:۲۴
به نظر من انتشار این کلیپ ها و عکس ها برای جمع کردن بساط دورویی لازم هم هست. (4487469) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۱:۳۵
به نکته خوبی اشاره کردی.
آفرین. (4487473) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۵:۲۸
خانوم نامداری یک اصلاح طلب به تمام معناست
پدرشوهرش معاون خاتمی بوده
مادر شوهرش عصو جبهه مشارکت بوده و بعد از ۸۸ دستگیر شده
شوهرش هم پست بگیر اصللح طلب هست
خودش بارها از روحانی حمایت کرده در مصاحبه ها
خطبه عقدشون را خاتمی خونده و....
لطفا ایشوت رو به اصولگراها نچسبانید .... ایشون از دسته بزرگ اصلاحطلبانی هستند که وقتی رفتند خارج همه چیز را یادشان رفت (4487481) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۷:۲۲
بيشتر مقدس مآب ها ظاهرسازى ميكنند. مثل خاورى كه چفيه مى انداخت و نوحه ميخواند (4487721) (alef-11)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۲:۱۶
شما در خفا آب جو بخور و بيحجاب باش در آشكارا و جامعه باحجاب.
خفاي شما ربطي به من ندارد خودت هستي و خداي خودت .
ولي جامعه فرق مي كند بايد رعايت كني چون هم خودت هستي هم مردم و هم خدا (4487733) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۸:۰۲
مومن بودن در این مملکت دکان یک عده شده که ازش نون در می آورند ! (4487797) (alef-3)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۰:۲۹
بر فرض که ریاکار باشد، حتی این ریاکار بودن اون شخص رو هم نباید بر زبان بیاریم.
خداوند دوست داره ما فقط خوبی همدیگر رو بگیم. خداوند ستار العیوبه؛ اونوقت ما بگردیم دنبال عیب ها؟! (4488027) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۲:۰۸:۵۰
امیدوارم راجع به همه ی ادما این نظرتون باشه (4488435) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۲:۴۷:۳۰
درسته به شرطي كه از اين رَيَّا كاري براي نشان دادن براري خود بر ديگري كه مي تواند شغل او را داشته باشد استفاده نكند. و در ضمن تبليغ به انچه خود نيست نكند (4488476) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۰:۳۴
گناه ریاکاری و تظاهر رو چقدره ؟؟؟؟

کسانی که با ریاکاری و تظاهر دنبال پپیشرفت هستند ؛ همیشه بزرگترین ضربه رو به دین و اعتقاد مردم میزنند .

متاسفانه جامعه ما پر شده از ریاکاران و متظاهران (4487320) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۰:۴۴
ببینید با بعضی حرفاتون مخالفم.
اینا آبروبردن نیست.این آدما که شما اسم بردید نماینده یه طرز فکر خاص هستن که سعی داره نگاه خودشو به جامعه تحمیل کنه و وقتی این تضادها در رفتار و عملکرد این گروه دیده میشه خیلی واضحه که مثل بمب صدا میکنه. (4487321) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۰:۰۶
میدونی چرا انقدر مردم به این خانم حساس شدند, چون صبح تا شب جلوی دوربین چادر و حجابش را میکرد تو چشم مردم, های ملت ببینید من حجاب دارم فقط من چادریم
قربون خدا برم که دست ریاکارها و کاسبان دین و حجاب و رو میکند (4487560) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۰:۳۳
آفرین (4487892) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۱:۵۰
خدا شاهد است حرف حق گفتید. به چه راحتی وارد حریم خصوصی انسانها میشویم و آبروی افراد را می بریم. (4487322) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۰:۰۱
عزیزم فاز روشن فکری نگیر, مردم از دو روی و تظاهر به دینداری ناراحت هستند (4487684) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۰:۵۴
چه جوریه داخل خودرو حریم خصوصی نیست اما پارک عمومی در کشور سوییس حریم خصوصیه!؟ (4487686) (alef-3)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۰:۴۳
خیلی قشنگ گفتی... آفرین (4488299) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۱:۳۶
خدا شاهد نیرنگ و نفاق نیست؟؟ (4487731) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۷:۲۴
قبل از تکبیر گفتن یه کم فکر کن! طرف مجری بوده و میوموده تبلیغ حجاب میکرده. ریا کرده.
حکایت ایشون حکایت چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کننده. (4487952) (alef-11)
 
هیچ
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۸:۴۱
حریم خصوصی؟درسته ب ما ربطی نداره ولی درست وقتی ایشون شروع ب تبلیغ عقایدشون میکنه و در نهایت چنین میشه ب ما هم مربوط میسه! (4487970) (alef-3)
 
کاف
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۲:۲۰
با توجه ب سابقه رفتاری ایشان ،نمیدونم چرا احساس میکنم ک از عمد اینکارو کردن! (4487975) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۲:۰۱
"مسابقه افشاگری گذاشتیم؟ گناه چه کسی بیشتر است؟ "گناه فردی" فلان مجری و مداح یا "گناه اجتماعی" من و شما؟"
به اخبار مراجعه کنید که هراز چندگاهی اجتماعی از دختران و پسران در محلی با عنوان پارتی دستگیر و مجازات میشوند اگر بر مبنای حرف شما باشد آیا انها آبرو ندارند؟!
هرچند این گروه افرادی ناشناس هستند و مانند بعضی ادعای چنین و چنان نداشته و بعد فیلمشان رو نمیشود (4487323) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۷:۵۶
اینهااسمش گناه نیست!!!جرمه جررررم (4487509) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۶:۲۷
آنچه شما مطرح میکنی خطای فردی نیست ایجاد محیط فساد است که باید جلوی آنها گرفته شود (4487825) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۸:۵۷
آیا این افراد ناشناس با آبروشون بازی میشه؟ (4488022) (alef-11)
 
Ukraine
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۱۱:۰۸:۳۹
واسه شما ناشناسند ، واسه اهل محل و دوستان و اقوامشون که ناشناس نیستند، عجب منطقی داری عزیز (4489050) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۲:۴۷
1-کسانی که کار رسانه ای می کنند دقیقا به این نکته واقف هستند که همیشه رفتارشون در معرض دید عموم هستند و می بایست رعایت افکار عمومی رو داشته باشند
2- کسانی که در رسانه هستند و ترویج محسنات و اخلاقیات رو دارن و دیگران رو توصیه به تقوی می کنند , اگه یه روزی برخلاف همون آموزه هایی که ترویج می کنند ، رفتار کنند بصورت مضاعف باید جوابگو باشند که چرا به تزویر و دوروئی مبادرت کردند

بنابراین اینجا قضیه رسانه ای شدن این موارد اتفاقا به جلوگیری از این رفتارهای دوگانه منجر میشه و خیلی خوبه که ذهن عموم مردم و جوان ها پاسخی دریافت کنه و مابقی افراد مشهور و میکروفون دار از قبیل مجری و مداح در رفتار خودشون تجدید نظر کنند تا شاهد بیشتر از این نباشیم (4487324) (alef-11)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۳:۰۳
جناب مهدیان شما باید یکم برگردی عقبتر .شما از دبستان شروع کن.ما چطور پرورش پیدا کردیم . (4487326) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۵:۲۸
رياكارى را از دبستان ياد بچه ها ياد ميدهند. حجاب اجبارى از انجا شروع ميشه (4487746) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۴:۳۶
وقتی کسی جانماز آب میکشد و بعد خودش خلاف آن عمل میکند مشکل زا است. ولی اگر این خانم به چادرش افتخار نمیکرد و بی حجاب هم خارج کشور میگشت کسی کاری با او نداشت. (4487328) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۱:۱۰
زندگی شخصی افراد مشهور، حریم خصوصی نیست. (4487837) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۵:۳۳
ینکه ایشون به چادرش افتخار میکنه عقیدشه و به من و شما ربطی نداره که بهش واکنش نشون بدیم. خارج از کشور هم چادرش رو برداره نظر شخصیشه و من و شما هیچ حقی برای قضاوتش نداریم (4488203) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۰۷:۵۷:۳۰
نظرت خنده داره چون اینکه یکی بقیه رو امر به معروف کنه و خودش نهی از منکرش رو اجراااااااااا
مجری ریاکاروتزویرگر (4488700) (alef-11)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۴:۵۴
دروغ ، تظاهر ، ريا ، دورويي در كشور بيداد مي كند .....
خدايا به دادمون برسه !!!! (4487330) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۲:۲۲
آی گفتی .
ایران فقط و فقط زمانی درست میشود که ریا .پاچه خواری و دروغ تمام شود (4487637) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۴:۵۶
كاش اينگونه أفراد فقط محدود به همين سه نَفَر بودند (4487818) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۵:۲۵
ایشان دقیقا 3928 کلیومتر از کشور دور شدن تا در دل جنگل اونجور باشه که واقعا هست باشه. خسته نباشید واقعا این همه تظاهر و دروغ سخته (4487331) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۷:۵۸
البته اگر موضوع جاسوسی باشد شخصی نیست و احتماعی- سیاسی است و باید اطلاع رسانی شود. در مورد رفتار ها و حتی گناه های بین خدا و انسانها باید منتشر نکنیم (4487339) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۷:۰۶
بحث خانوم مجری,خصوصی نیست چون ایشان الگوی خیلی از خانمهای ایرانی بودند و مصداق عالم بی عمل یعنی همین رفتاروکردار این مجری...باعث تاسفه که حتی خودش رو مقید به حجابی که داشت ندونست و یااینکه خواسته بگه حجابش از سر اجبار بوده!اماتلخ تر از اون این هست که دفاعیات و دلایل بسیاربدتری آورده اینکه جمع محرم و خانوادکی بوده..درصورتیکه که در انظارعمومی بودند و این دروغی بیش نیست ضمناذنوشیدنی های خاص از نوع بدون الکل از برنذی معروف سرمیز آنها چکارمیکرد؟؟؟ (4487396) (alef-11)
 
اشکان
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۰:۲۶
عزیز بحث آبروریزی یک طرف،بحث دورویی و نفاق از سوی دیگر (4487347) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۲:۲۰
شهید مطهری در بحثی پیرامون نفاق می فرماید: “منافق کسی است که فکر و اندیشه اش یک جور می‌گوید و زبانش جور دیگر، درست بر ضد آن، احساسات و عواطفش در یک جهت است، ولی تظاهرات ظاهریش در جهت دیگر “. (4488302) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۰:۳۹
به نظر من در مورد حساسيت مردم در خصوص خانم آزاده نامداري نبايد به مردم خرده گرفت ، چون وقتي ايشون در صدا و سيماي داخل به شكل افراط گونه تظاهر به حجاب و چادري بودن و دينداري مي نمايند و بعد در كشور سوئيس در پارك و در جلوي رهگذران و مردم در پارك در پارك ، حجاب بر مي دارند ، خوب معلوم است كه مردم اينهمه تظاهر و ريا و دورويي را برنمي تابند . (4487348) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۹:۴۸
نوشیدنی سر میزشون رو مردم ندبدند که برند معروف یک شرکت اروپاییه البته ازنوع غیرالکلیش بود (4487405) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۶:۱۵
اصولا تنها داخلی ها و هم میهنان نامحرمند.... (4487675) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۴:۵۹
من الان نمیفهمم منظورتون از افراط چیه! چادر تنگ ملی مبشه افراط! اولا ايشون سالهاست ممنوع الکاره و تلویزیون برنامه نداره، ثانيا چادری ها هیچوقت نامداری رو به عنوان یه زن مذهبی چادری قبول نداشتند، همون موقع که چادر رنگی سر میکرد تو تلویزبون از طرف جامعه مذهبیون طرد شد، رفتارهاش هم مورد تایید بخش مذهبی نبود، چادر بدون استین، زیور آلات، نوع بیان و ... بنابراین مبلغ این طیف نبود. بیشترین انتقاد رو هم همون زمان حضورش از جامعه مذهبی دریافت میکرد. ثالثا یه بار ایشون به خاطر بازی تو یه فیلم سعی کرد چادرش رو برداره اما متاسفانه عکس العمل جامعه باعث شد دوباره سرش کنه. اگه همون موقع کسی اعتراضی نمیکرد چادرش رو برداشته بود خیال خودش و بقیه هم راحت شده بود. (4488092) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۱:۲۹
اینکه آبروی افراد را ببریم درست نیست ولی باید دست منافقان و ریاکاران رو شود (4487351) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۶:۱۱
نگران افزایش ریاکاری هستیم. (4487360) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۹:۰۰
من كه اصلا نفهميدم هدف اين نوشته چي بود. مدح بود يا ذم. ولي چيزي كه هست اينه كه هيچ كس از انتشار تصاوير خصوصي اين خانم و اون آقا خوشحال نيست. اين خانم مثل همه حق داره با شوهرش كره ماه هم بره، چه برسه به سوييس. چيزي كه باعث برانگيختن احساسات مردم شده اولا نداشتن حجاب از سوي كسي هست كه همه رو به بي حجابي متهم ميكنه و وجه تمايزش رو با بقيه مردم همين قرار ميده و به نوعي فخرفروشي ميكنه، بعد در يك عذربدتر از گناه مياد ميگه مردم اون پارك محارم من بودن!!! از اون طرف شيشه نوشيدني الكلي جلو دستشه و... بازم ميگم، طبق اصول انساني ايشان حق داره با شوهرش هرجايي بره و هر تيپي بزنه.ولي ديگه بقيه شمر فرض نكنه و خودش بشه امام حسين. (4487366) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۵۱:۲۲
روزی دروغ گویان و ریا کاران دستشان برملا می شود (4487369) (alef-11)
 
موسوی
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۵۳:۰۱
مشکل ریا کار بودن اینهاست. بنابراین باید بی ابرو شوند (4487372) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۲۹:۴۳
کاملا" موافقم کسانی که راه نفاق ، تظاهر و دورویی رو پیش می گیرن باید بی آبرو بشن (4487449) (alef-11)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۲:۵۱
پناه بر خدا!
متوجهی چی داری می گی؟
تو باید عیب مردم رو پنهان کنی. حالا می گی آبروشون روببریم؟! تو چه کار به ریاکاریش داری؟ به تو چه ربطی داره. من و تو عیب کم داریم؟ (4488029) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۱:۳۳:۵۹
در جواب عزیزی که فرموده عیب و ریاکاری امثال این آدمها را باید پنهان کرد باید گفت که تا کی باید پنهان کرد?همین پنهان کردنها باعث شد که به این روز بیفتیم. (4488406) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۳:۲۵:۰۹
ما به اونها كار نداريم ..ولي از وقتي يادمونه اونها به ما كار دارن (4488519) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۵۶:۳۴
چی گفتی؟ (4487377) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۸:۵۶:۴۸
عكس هايي كه منتشر شده به نظر نمي رسه توي فضاي خصوصي باشه ....البته به كسي مربوط نيست تا وقتي كه اين خانم به عنوان مروج حجاب چادر در جامعه مطرح نشده باشه
اين خانم فقط مجري يه سري برنامه است و اينكه مدام مسائل خصوصي زندگي ايشون ،از دعواي زناشويي و ازدواج اول و دوم و پيكنيك در خارج كشور و ...در جامعه پخش بشه خيلي عجيبه !
گويا ايشون دوست داره عمدا مطرح بشه به هر طريقي (4487378) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۴:۱۲
ظاهر افراد با باطن فرق دارد انکه ابرویی ندارد و هنوز ادای دیندار را در می اورد و عده ای دور خود جمع میکند و مورد حمایت قرار میگیرد اکثر جامعه ان فرد را منفور میداند هرکس که میخواهد باشد (4487392) (alef-11)
 
دکتر کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۷:۲۹
مشکل اساسی که رد پای آن در همه معضلات دیده میشود جایی است که ارزش ها را جابجا کردیم، مثلا مجری خوب باید متعصب باشد، مثلا از مداح اهل بیت بهتر نداریم، مثلا معلم خوب استاد خوب به شدت باید اسلامی باشد (متفاوت از معتقد بودن و مسلمان عادی بودن) و آنوقت باید منتظر ریاکاری ها و پس از آن آسیب به اسلامیت و مسلمانی باشیم
خواه خاوری (مدیری که باید مومن میبود)
خواه نامداری(مجری که باید چادری می بود)
خواه هرکسی... (4487397) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۸:۴۵
ايا شما در بين اكثر افراد مشهور ادم هاي رياكار نميبينيد؟من كه زياد ديدم (4487401) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۰۹:۱۲
خانم خالقي و ورزش كارهاي خانوم را يادتون رفت اضافه كنيد (4487403) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۱۲:۲۵
صحبت شما دقیقا مصداق زیر فرش کردن آشغالهاست. اینگونه افراد ریاکار رسما به شعور یک ملت توهین کرده اند. وقتی فرزند نوجوان من می بیند که این به اصطلاح الگوهای جامعه یک به یک فرو میریزند، چه جوابی بدهم؟؟!! با عرض پوزش من اصلا صحبت شما را قبول ندارم. (4487409) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۱۷:۲۳
از اثار حکومت بدون شایسته سالاری وباند بازی است (4487423) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۲۰:۴۷
دقيقا ايراد مردم به ريا كاري ايشان است . نه اينكه چرا واقعا كشف حجاب كرده يا نه ؟
اينكه براي مردم نقش بازي كنيم و احساس كنيم در اين امر هم موفق هستيم ؛ حقيقتا به مردم بر مي خورد. (4487432) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۲۸:۲۲
مشکل از جامعه یا افراد نیست. مشکل از ریا و فریبکاری افراد مشهور و صاحبان قدرته که از ابزار دین و حجاب برای رسیدن به اهدافشون استفاده می‌کنند. خانم نامداری و امثال ایشون آزادند هرگونه خواستند زندگی کنند ولی نباید در رسانه‌ها و به‌ویژه تلویزیون چهره‌ای از خودشون نشون بدن که خود واقعی اونا نیست. (4487443) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۲۸:۲۹
جالبه بی حجابی خارج از ایران حریم خصوصی محسوب میشه ولی تو ایران داخل خودروی مردم هم حریم عمومی هستش و به پلیس ربط داره!!!!!!!! (4487444) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۱:۵۴
گل گفتی (4487688) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۰:۴۱
مشکل از صداوسیماست که به این افراد افراطگونه برنامه می دهند به طوری که در یکسال چندین برنامه به آنها داده و بدون تحقیق تبدیل به نماد می کنند (4487450) (alef-11)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۱:۰۷
اولین نفری که باید نسبت به آبروی مومن اهتمام بورزد خود شخص است
وقتی شخص برای آّبروی خود هیچ اهمیتی قائل نیست در ملاء عام کاری انجام میدهد و عکس و فیلم هم میگیرد دیگر از مردم چه توقعی دارید
نکند توقع دارید آبروزی که خود کرده را مردم بیایند جمع کنند و از وی دفاع کنند!!!
مشکل اینجاست وقتی شخصی در ملاء عام کاری انجام میدهد و عکس و فیلمش را منتشر میکند دیگر حریم خصوصی و در خفا نیست که میگویید نشر ندهید یا مخفی نگه دارید، حفظ آبروی مومن بکنید (4487452) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۳:۰۳
آقا بحث خانم نامداری غرق میکنه . ایشون تو یه جای عمومی حجابش رو برداشته . مردم عکس خصوصیش رو که نگاه نکردن . ایشون کشف حجاب کرده . آنقدر سر هر چی مردم رو نکوبونید.
بیچاره مردم بدبخت . (4487455) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۵:۰۲
یاد خاوری افتادم در کازینویی در کانادا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4487459) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۹:۱۲
مشکل اصلی اینجاست که جامعه ما با اجبار یکسری هنجارها مردم رو مجبور به رعایت آنها حتی در صورت عدم التزام قلبی می کنه. خب مشخصه که همین آدمها وقتی در فضای دیگری قرار میگیرند میتونن خود واقعی شون رو نشون بدن (4487466) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۹:۴۹
خداوند وعده داده است آبروي منافقان يعني آناني كه ظاهر و باطنشان يكي نيست را كيفر دهد . حال شايد خانم نامداري مشمول همان وعده خداوندي قرار گرفته اند تا بلكه مردم ريا كاران را بشناسند . (4487470) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۴:۰۹
مجبور نيست بيا بگه بخاطر كارم حجاب ميزنم ولي انرا قبول ندارم (4487478) (alef-3)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۳:۵۶
دقیقا! ریاکاری و نقش بازی کردن است که حال مردم را به هم میزند (4487942) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۹:۲۰
مجبوره از حجاب دم بزنه؟ مجبور نیست. فقط به خاطر منافع ریاکاری میکنه (4488320) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۵:۲۰
آقای مهدیان در مورد خانم مینو خالقی و کسی که اون برنامه رو پیاده کرد چی داری بگی؟ هر چند مطمئن هستم که الف نیوز نظر من رو منتشر نمیکنه . (4487480) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۵:۱۶
دقیقا درسته! (4487947) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۶:۲۲
چه دفاع بدي كردين حالا گيريم كه تو جمع خانوادگي بوده آبجو كه ديگه حلال نيس مهم ريا كاري وبدبين كردن مردم به آموزه هاي ديني كه انصافا ضربه ميزند (4487484) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۹:۰۴
جمع خانوادگی در "پارک" ؟؟ (4487680) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۹:۴۷
فعلا که به دو تای اخر مبتلا هستیم.... (4487682) (alef-11)
 
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۴۸:۲۳
خدایا کشورم را از سه بالا محفوظ دار :دشمن خشکسال و دروغ (4487489) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۵:۵۳
فعلا هر سه بلا در حال نزول بر سر ما هستند! (4487593) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۷:۰۹
لااقل بگو که این جمله ماله کوروشی بوده که بعضیها الان کلا میخوان نامش رو پاک کنن از تاریخ مملکت!!! (4487645) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۴:۰۴
ریا و تظاهر هم بهش اضافه شده (4487742) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۱۹:۵۹
گرفتار سه تا بلا هستیم. (4488298) (alef-11)
 
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۰:۱۸
خیلی زشته حرکتتون
به حریم خصوصی ژن خوبای صدا سیما چیکار داریید (4487492) (alef-11)
 
صمصام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۱:۲۰
جناب مهدیان:
تمامی سخنان شما را خواندم درست و منطقی بود خاصه ریختن ابروی یک مومن ...اینکه تا امروز دلیل علمی فضولی در زندگی شخصی افراد نمیدانستم اما فهمیدم
بگذارید واضح حرفم را بزنم
اما تاکید میکنم بردن آبروی یک انسان گناهی بسیار بزرگ است !
وقتی مخاطب با یک موضوع یا چهره شناخته جامعه (حال محبوب یا منفور )با تصویر یا خبری 180 درجه متفاوت از انچه تا کنون از ان فرد میدیده مواجه میشود به نظر شما چه اتفاقی میافتد؟؟!!
این موضوع گسترده است و یک مبحث با همه ویژگیهای روانشناختی است اما حوصله کنید و عرایض حقیر را توجه فرمایید
نام نمی برم
اما تصور کنید فردی را که در جامعه چهره ای متدین و مقبول ومتواضع و مومن دارد و همه او را کمال وتمام میدانند و شاید هم علی رغم میلشان او را تایید میکنند بر مبنای انچه تاکنون بوده است
حال وقتی می بینید فرد مذکور بر خلاف انچه در انظار نشان داده بوده و خصوصیات اخلاقی متفاوتی دارد چه فکر میکنید ؟؟ چه حالی میشوید
مردم ما در طول 38 سال از عمر انقلاب ، این انقلاب را بر مبنای انچه در کتب ومتون و سخنرانیها وعرایض بزرگان نظام وصاحنظران و سخنوران میشناسند و از ان توقع دارند ...اما وقتی با اخباری 180 درجه متفاوت از انچه در باره انقلاب دیده اند وشنیده اند مواجه میشوند ،خود شما چه میکنید ؟؟؟!!
در واقع واکنش گروه مورد نظر شما جبران توهینی است که به انها شده است ،و لج بازی با ان فرد مورد نظر
مردم ما بسیار دقیق وتیزبین اند و به لطف این انقلاب از هیچ چیر نمیگذرند
و السلام !!! (4487493) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۲:۰۰
مسلما انتشار تصاویر خصوصی افراد درست نیست، حتی اگر آنها اشخاصی دو رو باشند اما می توان فهمید که چرا وقتی از اقشاری که دین و ایمان را جاده پیشرفت خود کرده اند و یا خود مستقیما دیگران را به علت ضعف دین و تعهد کوبیده اند یا وجود آنها بهانه این کار شده، دیگرانی هستند که احساس ظلم می کنند، این که چرا برخوردی اگر درست است، مساوات نیست. چرا باید دین تبدیل به ابزار کار شود. اینجاست که پدیده زشت تعقیب عیب جذاب و عادی می شود. (4487496) (alef-11)
 
كياوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۳:۱۵
من به عنوان يه روانشناس نظرم اينه كه اين مسائل يه استثنا نيست بلكه دقيقا نشانه ايه از چيزى كه در سيستم جريان داره ، تا جايى مه من از زندگيم بخاطر دارم ، هميشه تظاهر كردن باعث پاداش ميشد و صداقت باعث تنبيه.
بايد بدون درگير چپ و راست بودن ، ببينيم و آسيب شناسى كنيم كه چرا تو جامعه ما ريا زياد شده
شما فقط مقايسه كنين كه اگه خانوم نامدارى با اين كاراكتر جديدى كه ازشون ديديم يا حتى به عنوان يه زن مانتويى ظاهر ميشد چقدر پاداشى كه ميگرفت از سيستم ميتونست متفاوت باشه

بنظرم خيلى خيلى فرق داشت
خيلى خيلى بحث گسترده ايه ولى تمام حرف من اينه كه اينا استثنا نيست بلكه اتفاقا قاعدست! (4487498) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۵:۰۰
ریختن آبروی مومن از معدود گناهانی است که نمی بخشند. ظلم است؛ امروز و فردا نیز وبال مان.

مومن ؟؟؟ الان دقیقا کدام یک از این افراد مومن هستند ؟؟؟؟ (4487518) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۰:۲۸
بعضی هل دوست دارن به هر شکلی که شده دیده بشن از جمله این خانم مقصر اصلی خودشه (4487531) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۶:۲۹
به نظرم سیاست های جامعه بگونه ایست که باعث میشود مردم چهره های متفاوت داشته باشند ما کم نداریم افردایکه باورها شون با ظاهرشون متفاوته
هم خودشون اذیت میشن هم با رفتارهاشون به ارزش ها صدمه میزنن (4487546) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۶:۴۹
اگر شما دینتون را از خانم نامداری گرفتید همون بهتر بی دین بشید ...اگر شک دارید حجاب خوبه یا بده ...وکارهای این خانمم شکتون را افزایش میده بهتون حق می دم از دستش ناراحت بشید . (4487548) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۸:۰۸
وقتي جامعه خيلي مذهبي و ديني شد اين مسائل بيشتر و بيشتر مطرح مي گردد !! (4487556) (alef-3)
 
حسن
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۱:۲۱
خوب شد معنی جامعه مذهبی را فهمیدیم (4487911) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۲:۰۷
مؤمن تظاهر به دينداري و پيچيدن نسخه شيوه زندگي براي ديگران نمي كند او با رفتار سخن ميگويد نه با زبان (4487572) (alef-11)
 
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۱:۰۸
دروغ و ریا کاری یه طرف ، بد تر از آن قسمتی هست که طرف میاد و اعلام می کنه که عمدی نبوده و یه لحظه براثر باد این اتفاق افتاده . واقعا مردم رو چی فرض کرده . باید بهش گفت خودتی. (4487587) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۴:۴۳
آقا شما چرا بد بینی!!؟؟

لابد باد هم اون آب جو ها رو گذاشته رو میز دیگه!!!

حتما باد بوده دیگه!!! (4487945) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۶:۵۲
افشاى كشف حجاب كسى كه مبلغ و توجيه گر حجاب اجبارى است، افشاى دروغ و دورويى است، نه نقض حريم خصوصى. در غرب به اين كار مى گويند روزنامه نگارى (4487594) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۰:۴۶
سلام
فرمایش نویسنده در مورد حریم خصوصی کاملا صحیح است . بنده با دیدن این عکس بلافاصله آنرا پاک میکنم و برای کسی ارسال نخواهم کرد. ولی حریم خصوصی تعریف دارد . کوچه و پارک یک کشور خارجی حریم خصوصی نیست !! در همان سویس هزاران مهاجر ترکیه زندگی میکنند که بخاطر عقیده خالص خود ، حجاب کامل دارند . البته خانم نامداری هیچ وقت پرچمدار و الگو برای جوانان ما نبوده اند ولی این اتفاق مشخص کرد ایشان بصورت خالص و بخاطر خدا ، حجاب ندارند و اگر جبر نبود همانگونه که در سویس ظاهر شدند ، در ایران نیز ظاهر میشدند (4487600) (alef-11)
 
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۲:۲۹
مشکل از جامعه است که اجازه نمیده مردم خودشون باشند و مرتباً افراد را قضاوت و تقبیح و تکفیر میکنید . متاسفانه منافق پروری در جامعه موج میزنه.
وقتی واسه اینکه شغل که حق طبیعیه و توانایی و سوادش رو هم داری باید ی روی دیگه از خودت نشون بدی نتیجه ش همین میشه.

ولی در مورد این مورد خاص، وقتی کسانی به عنوان الگو و نماد عفاف که در رسانه ملی مردم رو وعظ میکنند ریاکاری میکنن واقعا غیر قابل تحمله. (4487610) (alef-11)
 
Ukraine
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۰:۴۰
فقط یک سوال: آیا این همه استعدادکشی، به هرز دادن نخبگان، بی عدالتی هایی که به اسم گزینش و تحقیقات و تعهد شد، نتیجه اش همین بود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی به همین راحتی می توان در صدا و سیما استخدام شد؟؟؟؟؟ (4487625) (alef-11)
 
افشاری
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۳:۰۶
ریا کاری در جامعه و ربا خواری در بانکها هر دوی بلای خانمسازی شده اندکه در جامعه اسلامی اتفاق می افتد .. (4487628) (alef-11)
 
منصور
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۷:۴۵
اولا عکس را خودشان گرفتن چون کاملا دوربین را نگاه میکند و منتشر کننده هم خودش هست حالا با چه نیتی خدا داند بعد ایشان آدم دروغگویی هست و دو رو شما که از چادر و حجاب دفاع میکنی ایران و سوییس نداره اگه با مردم مانند دیگر بازیگران صادق باشی مردم بیشتر دوست دارند اما اگر ریاکار باشی از چشم می افتی (4487631) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۸:۱۱
ناديده گرفتن حريم خصوصي مردم را كه شروع كرد از آنجا نقد را شروع كنيد (4487632) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۲:۵۵
باید از صدا و سیما اخراجش کنند تا با آبروی یک ملت انقلابی بازی نکند (4487639) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۵:۵۲
وقتی به جای اصالت عمل ٬اصالت نیت را در جامعه و خصوصا امور دولتی و حکومتی ٬که لاجرم افراد زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارند میپذیریم در نتیجه مستقیم و غیر مستقیم ریاکاری را در جامعه ترویج میکنیم به نظر من به جای اصل قرار دادن ملاکهای غیر قابل اندازه گیری و ادعایی که البته افراد ریاکار و مزور و منفعت طلب در آن تبحر دارند ٬بهتر است ملاکهای مشخص و قابل اندازه گیری برای انتخاب افراد جایگزین گردد شاید اخلاق در جامعه بهبود یابد ٬نیت افراد را تنها خدا میداند ٬ملاک انتخاب برای کارگزاران یک حکومت نیست. (4487643) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۵:۰۱
یکی دیگه نفاق ورزیده و کشف حجاب کرده+ابجو خورده باز هم مردم مقصرشدند....خدایا خودت رحم کن (4487663) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۹:۱۸
من اگر خوبم ،اگر بد ،تو برو خود را باش
هر كسي آن دٓرٓوٓد عاقبت كار كه كِشت !!
حافظ شيراز (4487701) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۹:۳۳
خانم نامداری را که مشهور کرد غير از صدا و سیما! اين خانم چه داشته که باید مشهور می شده! قحط الرجال و قحط النسا داریم! (4487702) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۶:۳۵
خدا جای حق نشسته و دست ریاکاران و دروغ گویان رو داره رو میکنه! خدا جون مچکریم (4487717) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۴:۵۹
پرسش اساسی این است: این همه تزویر و ریا چگونه در جامعه ی ما نهادینه شد؟ (4487768) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۵:۰۹
حالا ایشون با این حرکات صلاحیت مجری گریشون از بین نمیره؟
چقدر خوبه (4487844) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۵:۰۴
وقتی این اشخاص به عنوان مرجع و الگو به مردم شناسانده میشوند پیگیری اخبار آنها اجتناب ناپذیر است بهتر است هر کس را متناسب با حجمش به مردم معرفی کنیم نه کمترو نه بیشتر. (4487863) (alef-11)
 
شهرآشوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۶:۱۳
من قبل از اینکه این فیلم رو ببینم واکنش فیلم واکنش خودش رو دیدم. طوری صحبت کرده بود که من فکر کردم توی یک فضای خانوادگی خصوصی بوده و بالاخره حالا بنا به شرایط حجابش رو لزومی نداشته رعایت کنه. بعدش هم می گفت از من مخفیانه فیلم گرفتند. ولی بعئ وقتی خود فیلم رو دیدم واقعا تعجب کردم. نه بخاطر بی حجابی بلکه بخاطر این حجم از نفاق و دورویی که این خانم این همه مدت داشته! بنظر هم نمیرسه فیلم و عکس گرفته شده مخفیانه باشه. (4487883) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۲:۰۶
در مورد خانم نامداری ، ورود به حریم خصوی ایشان میباشد که بسیار زشت و غیر اخلاقی میباشد ، اما در مورد دو مداح که ظاهرا" به عمد با موضوع خانم نامداری در یک نگارش درج نموده اید وضع فرق میکند ، چون موضوع مداحان جنبه امنیتی و....دارد ، سعی نکنید دو موضوع کاملا" متفاوت از نظر اخلاقی را خلط مبحث کنید و آن مداحان ...را با این بهانه تطهیر کنید!!! (4487905) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۴:۰۷
خداوند در قران میفرماید

ای کسانی که ایمان اورده اید . چیزی را نگوئید که به آن عمل نمیکنید.

مسئله حریم خصوصی نیست مسئله اینه که ما سالهاست چیزی میگوئیم ولی درست بر خلاف اون عمل میکنیم.چیزی میشنویم و طور دیگری میبینیم.این تضاد ها خیلی سوال برام بوجود اورده . دیگه دارم به پوچی میرسم (4487918) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۱:۲۹
این عکس ها کجاش خصوصی هست؟ در یک مکان کاملا عمومی هست. مگر اینکه پارک را برای بعضی ها مکان خصوصی حساب کنیم. راستی چرا مشروب در یک مکان عمومی؟

البته دفاع نویسنده مثل دفاع خود نامداری هست که میگه یک لحظه روسری از سرم افتاده. (4487935) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۰:۲۰
من فکر نمی کنم مشروب باشه به نظرم یه نوشیدنی ساده است (4489825) (alef-11)
 
Hong Kong
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۱:۱۰
تتلو ارزشی :))) (4487959) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۸:۳۷
كشف حجاب با اون لباس زننده در وسط پاركى در سوييس كنار اون همه آدم حريم خصوصيه ؟ الان كجاي دنيا پارك حريم خصوصيه ؟ بعد لطفا ميشه در مورد خوردن آبجو هم توضيحى بدين ببينيم خوردن آبجو هم مشكلى نداره در پارك جنگلى (4487969) (alef-3)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۴:۵۸
البته به عنوان فرد ساکن سوییس می گم که آبجوهای زیادی با همه مارکها بدون الکل وجود دارد. و با دیدن قوطی آبجو در دست کسی نمی توان اتهام شرب خمر به کسی زد مگر اینکه روی قوطی را دقیق ببینید و مشاهده کنید که چند درصد الکل هم دارد. (4488104) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۵-۰۵ ۲۲:۱۳:۲۱
من با اینکه طرفدار نامداری نیستم باید بگم این مارک نوشیدنی ابجو بدون الکل هم داره. من نوشیدم . (4491844) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۹:۲۵
آقا یا خانم محترم شما کجا زندگی میکنی که اون لباس ها زننده محسوب میشه. (4488138) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۳۵:۵۶
بر طبق عرف ایران پوشش ایشون زننده بود. (4488226) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۲:۱۲
وقتی نامداری از حجاب دم می زند این لباسها زننده است (4488301) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۴:۴۰
جایی که دروع و ریا مد نیست!!! (4488318) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۴۲:۵۴
ازاده نامداری دیگه حق نداره در مورد تشویق مردم به حجاب صحبت کنه.. (4488324) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۱:۵۴
تا قبل از اینکه ایشون به نحو بدی به توجیه موضوع بپردازه به نظر مسئله ای نبود. چون ممکن بود که ایشون بگه موقعی به حجاب باور داشته و الان خیر مثل ما که بسیار در زندگی تغییر عقیده داشتیم. اما توجیه پس از واقعه ایشان بسیار بد بود. (4488142) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۳:۳۲
اتفاقا لباسش زننده نبود. اما ریاکاری اش زننده بود. افرادی مثل این رو تو کشور حلوا حلوا می کنن و کسی مثل مریم میرزاخانی رو متواری (4488211) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۴:۵۳
آقای مهدیان اصل موضوعی که می فرمایید درباره تجسس در زندگی خصوصی دیگران درسته و قابل قبول ولی از یاد نبرید و لطفا شهامت این رو داشته باشید و بفرمایید که این بد اخلاقی ها از کجا نشات گرفته و وقتی که مسئولان رده بالای کشور به هم رحم نمی کنند دیگه از بقیه چه انتظاری دارید؟ (4488001) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۲:۴۹
هیچ تجاوزی به حریم خصوصی خانم نامدای صورت نگرفته و اون فیلم هایی که از ایشون گرفته شده در فضای عمومی و باز ازشون گرفته شده. (4488013) (alef-3)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۹:۵۲
جناب اقای مهدیان
با مطلب شما کاملا موافقم
واقعا درمان این بیماری در جامعه ما چیست؟
البته این مطلب در مورد خانم مینو خالقی نیز صدق میکند. (4488097) (alef-11)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۹:۵۵
اون ابجو ها چی بود؟ (4488119) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۳۵:۱۴
دلستر بهنوش بود! (4488225) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۱:۰۰
ماءالشعیر اسلامی است (4488300) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۵:۰۸
طرف رفته تو یه کشور دیکه کشف حجاب کرده.اصلا قبلا هم دو دفعه ازدواج کرده..اخه مردم عزیز به من و شما چه مربوط؟
چرا اینقدر قضاوت؟
دوستانی که میگن این خانم باید بی ابرو بشه میتونن صد در صد اعلام کنن جای این خانم توی جهنم و جای خودشون توی بهشته؟ (4488134) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۶:۰۰
داخل خودروی شخصیمون حریم عمومیه.ولی داخل پارک عمومی قدم زدن وآبجوخوردن حریم خصوصی میشه. جالبه..!!!!مردم را چی تصور کردید؟؟؟ (4488136) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۲:۳۷
تا زمانی که ما ، با افرادی که ارزشی هستند و یا ادعای ارزشی بودن می کنند کار و موقعیت می دهیم ، هر کدامشان که دو رو و ریاکار باشد و خلاف ارزشها عمل کند ، باعث ضربه به دین و اسلام و نظام می شود
بیشترین ضربه را فساد اقتصادی مدعیان ارزشها به دین زد
بهترین راه مبارزه با این امر ، ایجاد شرایط برابر برای همه است و کنترل دقیق فعالیت اقتصادی و اخلاقی همه ؛ در این صورت است که خلافکاری هرکسی پای خودش نوشته میشود نه دین و نظام (4488143) (alef-11)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۴:۵۹
تمام برخوردهای مردم برخورد با تزویر و ریا است . تزویر و ریایی که وقتی پای منافع
( حقوق ماهیانه و استخدام و ....) در میان است چنان داد میزند که گوش فلک کر می شود ولی در خلوت جور دیگری رفتار می کنند.
اگر همین عکس هایی که از این خانم منتشر شد (که شخصا با انتشار آنها مخالفم) از خانم دیگری مثلا از یکی از هنرپیشه ها منتشر می شد هر گز جامعه اینگونه واکنش نشان نمیداد .
تزویر و ریایی که مسئولیت آن با مسئولین است که باعث رواج آن در جامعه شده اند . مردم وقتی عکس های فلان اختلاص گر را می بینند که در راهپیمایی با چفیه در صف جلو حرکت می کند و بعد می بینند پول ها را برداشت و به کانادا گریخت ناچار هستند اینگونه واکنش نشان دهند . زیرا می بینند هیچ برخوردی با اینگونه افراد نمی شود و مسئولیت را به گردن پلیس بین الملل می اندازند . (4488152) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۴:۵۲
وقتی شخصی در محیط عمومی کشف حجاب می کند بر اساس کدام منطق حریم خصوصی شمرده می شود. اتفاقا این به نفاق شبیه شبیه است و باید افشا شود. رسانه ملی هم درس بگیرد و افراد را بدون پس دادن امتحان الگوی نسل جوان نکند تا چنین ضربه به پیکر ایمان و باور جوانان بخورد. (4488179) (alef-11)
 
رحیمی
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۳:۰۳
در آخرالزمان حفظ دین مثل حفظ اتش بر کف دست می ماند،اینها د رس عبرتی برای من شما است، (4488193) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۸:۰۳:۵۷
بعضی خانمها حجاب بهشون میاد . اینکه کسی شالی رو سر انداخته باشه و یا چادری باشه دلیل اعنقاد عمیق و قلبی اون فرد به حجاب نیست

اجباری نباشه شخصیت واقعیشون نشون میدند (4488234) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۸:۰۶:۴۵
خانم نامداری مردم رو چی فرض کردی؟ یه لحظه روسریت رفت کنار؟؟؟؟؟!!!!! اون نوشیدنی که میل می کردین هم یه لحظه افتاد جلوتون و رفت تو حلقتون؟؟!!! (4488236) (alef-11)
 
رضا
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۸:۲۳:۵۶
جامعه ما دچار بیماری فرهنگی است من فکر می کنم محدودیت های شدید و عدم تربیت صحیح باعث این پدیده شده است . اینکه فلان بازیگر یا فلان شخص در خارج از کشور چه نوع لباسی میپوشد این چه ربطی به دیگران دارد و اصلا چرا باید همچین موضوعی در رسانه ها مطرح شود؟ واقعا مطرح شدن این مسایل در کدام کشور جهان وجود دارد؟ (4488253) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۱۵:۲۰
همانطور که بیشتر کامنت ها اشاره دارد انچه که در مورد خانم نامداری زشت است بحث ریاکاری ایشان است. در مقطعی که وجود مجریان با مانتو و البته حجاب کامل در سیما پذیرفته شده بود، ایشان با چادر مشکی سردمدار اشاعه حجاب برتر (چادر) شد. در همین اروپا گردی اخیر ایشان در میدانی در ایتالیا با چادر عکس گرفت و منتشر کرد. بعد در کشور دیگری در پارک عمومی ان طوری ظاهر می شود که باطن اوست. من به شخصه نوع پوشش را امری شخصی می دانم اما امثال ایشان با این روش به شعور مردم توهین می کنند. ریا و دو رویی تا به کجا؟
در مورد مداحان همان بهتر که چیزی نگویم.
اگر گناه نامداری 10 باشد گناه اینها میلیاردی است. (4488294) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۵:۴۷
ریا کار باید رسوا بشه. (4488304) (alef-11)
 
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۳:۴۷
مشکل مردم با حجاب ایشون نیست .حجابش از ماها خیلی بهتره .مشکل مردم با تظاهروریاکاری این خانمه (4488317) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۲:۰۴
اسلام در نهاد خوب عفاف و حجاب را با هم دارد عفاف بدون حجاب قطعا عفاف نیست فریب دادن خود ودروغگوئی و عدم صداقت به وجدان خود است. (4488339) (alef-11)
 
ع
United States
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۳:۵۴
اینطور که از فیلم مشخصه شخصی که از ایشون فیلم برداری میکرده، خیلی به ایشون نزدیک بوده.پس کلا قضیه بوداره،شاید خانم نامداری از کشور سوییس خوششون اومده و قصد دارند که از شهرتشون استفاده کرده و از این طریق برا گرفتن پناهندگی اقدام کنند!!! (4488342) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۷:۰۲
راه حل این است صدا و سیما هم باید توسط افراد کم ظرفیت مدیریت نشود و هم از افراد کم ظرفیت استفاده نشود. (4488343) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۲:۱۷:۳۱
اگر عکس العمل نشون نمیداد خیلی سنگین تر بود. خودش رو خیلی ضایع کرد. (4488444) (alef-11)
 
عبداله افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۷:۲۷
امان از تجسس در کار دیگران امان از ریا در کارها و امان از ربا در بانکها بلای جان جامعه ما (4488508) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۰۲:۳۵:۴۱
چجوریه تو پارک تو کشور غریب حریم خصوصیه اونوقت اینجا تو ماشین مردم میشه عمومی؟ (4488625) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۱:۵۰
چه خوب که با فاش شدن چهره ریاکار اینگونه انسانها به پوچی اعتقاداتشان پی میبریم". (4488780) (alef-11)
 
محمد
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۲۲:۵۰:۵۹
واقعا برام مهم نیست. هرکسی پاسخگوی عمل خود خواهد بود. از اینهمه پیام حیرت می کنم. (4490560) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۵ ۰۹:۰۷:۲۵
امام صادق علیه السلام می فرماید: هرکس از گناه و عیب برادر مؤمن خود آگاه شود و آن را آشکار کند و کتمان نکند و برای او طلب مغفرت نکند، نزد خدا مانند انجام دهنده همان گناه است و به پیامد آن مبتلاست و خدا گناه آن مؤمن را می بخشد و کیفرش همان آشکار شدن گناه او در دنیاست و گناه او در آخرت پنهان می ماند. (4490909) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۰۲:۱۰:۰۴
این خانم می خواد اقامت سوئیس رو بگیره با این بهانه که چون کشف حجاب کرده تو ایران براش مشکل درست میشه. حالا ببینید حرف من به زودی براتون ثابت میشه (4492047) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۲:۲۹
منم با شما موافقم کاملا مشخصه فیلم کار خودشونه به دوربین زل زده و تو لنز دوربین نگاه میکنه (4493378) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۴:۳۸
آقا اینا اینو مطرح کردن که موضوع آقای فریدون کمتر به چشم بیاد. (4493257) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.