نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 427223
ایران‌ایر با ایرباس‌های نو چند مسافر می‌تواند جابجا کند؟
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
ایسنا نوشت: ۱۱ ماه زمان نیاز بود تا آنچه دو طرف در بهمن سال گذشته در پاریس نهایی کرده بودند در تهران به امضا برسانند؛ امضایی که به گواه آن ایران‌ایر بزرگترین خرید خود پس از چهار دهه را به ثبت می‌رساند.

 هرچند تحریم های صنعت هوایی ایران به مدت ها قبل از مسائل هسته ای باز می گشت اما در جریان مذاکرات، طرف ایرانی توانست بندهایی را به برجام اضافه کند که تحریم ها در حوزه هوایی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد؛ موضوعی که به بازگشت غول های هوایی جهان به آسمان ایران منجر شد.

به فاصله چند روز پس از نهایی شدن فروش ۸۰ فروند بوئینگ به ایران، این بار ایرباس فرانسه نیز به طور رسمی کار خود را در ایران نهایی کرد تا در اولین فروش، ۱۰۰ فروند ایرباس به نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) زده شود.

این هواپیماها که تحویل آنها از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد و در جریان روندی ۱۰ ساله به ناوگان کشور می پیوندند، می توانند در مقاصد کوتاه و البته سفرهای طولانی به کار بیایند.

طبق اعلام دو طرف هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران در سه خانواده ایرباس قرار دارند. ۴۶ فروند ایرباس ۳۲۰، ۳۸ فروند ایرباس ۳۳۰ و ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰.

محوریت ایرباس ۳۲۰ در این قرارداد نشان از آن دارد که ایران‌ایر روی پروازهای داخلی و منطقه‌ای خود حساب ویژه ای باز کرده است. این هواپیما در دو کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و ظرفیت مسافرگیری بین ۱۶۸ تا ۱۸۴ مسافر را دارد.

با توجه به نیاز جدی ایران به هواپیماهایی با برد متوسط که مسافرانی در حدود ۱۵۰ نفر را جابجا می‌کنند به نظر می‌رسد ایرباس ۳۲۰ می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت هوایی ایران را برای پروازهای داخلی برطرف کند.

ایرباس ۳۳۰ نیز می تواند پروازهای منطقه ای و حتی پروازهایی به اروپا و آسیای شرقی را انجام دهد. هرچند ایران‌ایر در قرارداد نهایی خود، تعداد این تایپ از هواپیما را کاهش داده و از ۴۵ فروند ابتدایی به ۳۸ فروند رسانده است اما همچنان تعداد بالای این هواپیما در سبد خرید ایران نشان دهنده نقش آفرینی جدی‌اش در آینده خواهد داشت.

آنچه بیشترین اهمیت را دارد حذف قطعی نام ایرباس ۳۸۰ از سبد خرید ایران است. همان طور چند هفته قبل این موضوع را پیش‌بینی کرده بودیم، سرانجام ایران تصمیم گرفت فعلا از خرید بزرگترین هواپیمای مسافرتی جهان صرف نظر کند؛ موضوعی که با توجه به احتمال توقف تولید این نوع هواپیما، شاید ورود این غول آسمانی را برای همیشه به ایران متوقف کند.
 
کلمات کلیدی : ایرباس+خرید هواپیما
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۰۳ ۱۷:۲۸:۴۳
استفاده از ایرباس 320 که هر فروند آن 100 میلیون دلار قیمت دارد و بقیه این هواپیما ها در پرواز های داخلی فاقد توجیه اقتصادی است چرا که بهای هر ساعت پرواز این هواپیما ها برای هر نفر 100 دلار است یعنی رفت و برگشت به مشهد می شود 800 هزار تومان لذا برای مسیر های داخلی باید از هواپیما های ارزان تر استفاده نمود (4079034) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۳ ۱۵:۳۷:۱۰
هواپیمای نو با توجه به استهلاک پایینش تعداد پروازهای بیشتری انجام میده که در مجموع هم صرفه اقتصادی داره هم باعث رضایت مردم میشه (4113056) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
 
 
امروز
ديروز
هفته
 
 
 
 
 
امروز
ديروز
هفته