نظر منتشر شده
۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 186843
مشمولان متاهل از سربازی معاف می‌شوند؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل را تشریح کرد.

 
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون «معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی»، گفت: این موضوع جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا سیاست‌هایی را در رابطه با تاهل و تسهیل ازدواج جوانان پیش‌بینی و ابلاغ کرده است. 
وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل در ستاد کل نیروهای مسلح، اظهارکرد: در حال حاضر حتی‌الامکان مشمولان متاهل در محل سکونت همسرشان به خدمت گرفته می‌شوند.

 
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه‌داد: در بحث حقوق سربازان نیز 28 هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت می‌شود. 
کمالی همچنین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده پیرامون مرخصی سربازان متاهل نیز گفت: این افراد 10 روز بیشتر از سایر سربازان در سال حق مرخصی دارند.

 
وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی نیز به ایسنا گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، اما یکسری «اما و اگرهایی» برای آن وجود دارد و نگرانی ما از بابت این است که با این قانون ازدواج به سخره گرفته شود و شأن آن کاهش یابد. 
به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، در حال حاضر برنامه‌ای برای معافیت یا کاهش خدمت سربازان متاهل وجود ندارد. 
کمالی نسبت سربازان متاهل به سربازان مجرد در کشور را حدود 15 درصد عنوان کرد.

 
سرویس انتظامی ایسنا در 11 اردیبهشت ماه امسال برای طرح پرسش‌های مردم درباره «سربازی» فراخوانی صادر کرد که براساس فراوانی سوالات و محورها، به ترتیب پاسخ آنها پیگیری و منتشر می‌شود.

 
 
خبرمرند
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۳۵:۵۹
پیشنهادمیگردد
1- کاهش دوران خدمت سربازی متاهلین بخصوص متاهلین دارای مدرک تحصیلی لیسانس .چون اولا موجب تشویق جوانان نسبت به درس خواندن میشوند.ثانیا.ازدواج ترویج میشود.
2-لیسانس محروم از پدرومادرومتاهل فقط دوره آموزشی ئاحتیاط را بگذارند. (1291109) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۱۷:۱۴
سربازی باید برای تمام پسرها و با یک مدت زمان یکسان بماند همان ارشدیت از لحاظ درجه کافیست،چرا باید در قبال آنهایی که سربازی را گذرانده اند اجحاف شود یا برای همه یا هیچکس (1292402) (alef-15)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۳۶:۲۱
بنظرم طرح خيلي خوبيه.موافقم (1291111) (alef-10)
 
کیا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۱۹:۴۳
از چاله درآمدن و تو چاه افتادن با این وضع گرونی (1291732) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۲۴:۴۴
خب دیگه آماز طلاق با این قانون از ازدواج بشتر میشه...
چه بسیار جوانانی که به خاطر معافیت از خدمت به هر شکلی ازدواج کنند و پس از گذرانندن خر از پل، طلاق و مشکلات پس از آن... (1292534) (alef-15)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۵ ۲۱:۰۴:۵۱
ازدواج شرایط میخواد شناخت میخواد کسی که همینجور دختر میده دخترش طلاق میگیره (2766418) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۷:۳۹
"28 هزار تومان به عنوان حق همسر"
حجالت بکشید، واقعا که، یعنی خانومای خودتونم حاضرن با 28هزارتومان زندگی کنن؟!!... (1291193) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۰۲:۳۵
خواهش می کنیم لطف کنیددراین وانفسای مشکلات اقتصادی واجتماعی آنهاییرا که فعلا متاهلند معاف کنید حتی اگر این قانون را برای کسانیکه ازدواج نکرده اند اجرا نکردید دعای خیر بیساری از خانواده ها باشما خواهدبود. (1291209) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۳۱:۴۰
معافیت سربازان متاهل نشدنی است چون بهانه می‌کنید که تعداد سربازان متاهل زیاد شده‌اند و نمی‌توانیم این طرح را اجرا کنیم!

به جای آن پیشنهاد می‌کنم :

سربازی‌شان بصورت نیمه وقت باشد تا بتوانند مخارج زندگی‌شان را تامین کنند
(صبح تا ظهر به پادگان بروند و تا فردا صبح در اختیار خودشان باشند تا بتوانند مشغول به کار شوند و هزینه‌های زندگی مشترک شان را تامین کنند)

(افزایش حقوق را پیشنهاد ندادم چون حقوق ماهیانه همه سربازان در وضعیت فعلی و با تورم امروز بازار بیشتر به صدقه شبیه است نه حقوق ماهیانه!) (1291289) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۰۱:۵۲
عزیز دل برادر مگه همین الان غیر از اینه برو دم در پادگان ها عموما سرباز ها رو ساعت ۲ ول می کنن برن تا فردا صبح.

مشکل اینجاست که ۲ سال سربازی حتی در همین حد هم مانع از کسب درآمدی میشه که رفع احتیاج فرد متأهل چه بسا بچه دار رو جواب بده. (1292280) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۵ ۲۱:۰۶:۳۸
بهترین کار کاهش زمان سربازیه اقا بکنش 8 ماه 6 ماه (2766423) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۴۱:۱۲
لا اقل دانشجوبان دکتری متاهل از انجام خدمت معاف شوند. برای دریافت مدرک دکتری لااقل 10 سال زمان نیاز است (از ابتدای دوره کارشناسی) فارغ التحصیلان این مقطع عموما مشکلاتی برای کار کردن و ازدواج دارند. و آنها که ازدواج کرده اند از فارغ التحصیل شدن بیم دارند. لطفا این حالت را مورد نظر قرار دهید، و از طرف ما به گوش مسئولان برسانید.

با تشکر
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران (1291315) (alef-10)
 
جوال دوز
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۰۷:۵۶
ما شا الله هر کس برای نفع خودش فکر می کنه.

شما آقای عزیز فکر می کنی شق القمر کردی داری دکتری می خونی ؟! همین که میگی از بیم سرباز شدن درس رو کش میدی تا تهش رو باسد خوند.

فکر کردی من یا امثال من بدشون می یومد یا میاد که دکتری بخونن ؟

حالا خوبه شما نشدی یک کاره ای در کشور یا ستاد کل و الا نگاه میکردی ببینی فک و فامیل یا خودت چه مشکلی دارید دست میذاشتی برای حل اون ها.

بنده شخصا برای شما که قرار است دکتر مملکت بشی متأسفم.

آدم خوبه حرفش و فکرش عام المنفعه باشه نه شخصی سازی کردن تسهیلات برای خود. (1292288) (alef-10)
 
سش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۲:۱۹
اگه بلد بودی و توانش رو داشتی حتما دکتری که هیچ دیپلمک می گرفتی که اینجور صحبت نکنیو اگه 1 ساعت درس می خوندی می فهمیدی که علم داشتن چقدر ارزشمند و احترام بر انگیزه برادر (1292417) (alef-15)
 
asadielnaz
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۹:۴۵
معافیت سنی چه زمانی اجرا میشه؟ برای متولدین چه سال هایی؟ (1291425) (alef-10)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۴۹:۰۰
خوب به جز متاهل بودن یک شرط دیگه هم مثل مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری بذارن تا ازدواج به سخره گرفته نشه! (1291510) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۸:۴۵
چند سالی است که مدرک دانشگاهی هم به سخره گرفته شده (1291686) (alef-10)
 
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۰۹:۳۳
به هر حال بهتر از هیچیه...منم با اینکه شرط مدرک هم گذاشته بشه موافقم...اما کاهش مدت سربازی از 22 ماه به 14 ماه یا حتی کمتر هم خیلی خوبه (1292197) (alef-10)
 
جوال دوز
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۲:۱۷
شما که این شرط رو میذاری به عنوان پیشنهاد فکر کردی اصل خواسته فرد متأهل و بچه دار برای نرفتن به سربازی از کجا نشأت میگیره ؟!

اصل موضوع بر میگرده به ناتوانی در تأمین مخارج زندگی در عین رفتن به سربازی هست.

حالا با این پیشنهاد فردی که دیپلم داره و دارای فرزند و همسر هست با رفتن سربازی مشکلش حل میشه ؟!

فکرتون رو جامع الاطراف کنید. نه اینکه با مقیاس حال خودتون سازگارش کنید. (1292296) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۰:۱۱
می شه شرط گذاشت که حداقل 5 سال از ازدواج گذشته باشد یا معافیت موقت داد و در صورت پایدار بودن ازدواج تا 5 سال معافیت دائم
اینطوری شان ازدواج هم پایین نمی آید و کسی هم سوء استفاده نمی تواند از این موضوع بکند (1291535) (alef-6)
 
جوال دوز
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۲۴:۳۴
تا حدودی با این فکر موافقم.

اما یک سری آفات هم ممکن هست داشته باشه.

باید عمیق تر به موضوع فکر کرد که مرکز دایره فرضی برای معافیت رو حول تأهل قرار داد و برای رفع نواقص شروط و طرح پیشنهاد داد.

اصولا موردی که الان جامعه درگیرش هست کاهش رشد جمعیت و ازدواج در عین افزایش طلاق و عدم استقبال از ازدواج.

مثلا یکی از آفات این جور طرحی که ذکر کردید مرسوم شدن ازدواج های سوری و ایجاد درآمد برای برخی سود جو و سخره گرفتن اصل هدف هست.

شخصا نظرم روی تأهل و فرزند آوری هست. باید از این نوع تسهیلات جامعه تا حد ممکن منتفع بشه.

اما باز هم ممکن هست بعضی موارد باشن که آمادگی یا توانایی فرزند آوردن رو نداشته باشن که باز ممکن هست کار جایی لنگ بزنه.

از الف خواهشنمدم یک فراخوان برای دادن طرح بزنه تا بلکه درون افکار متعدد نظری که جامع الاطرف باشه پدیدار بشه و نتیجه رو به عنوان پیشناهد به ستاد کل بفرسته. (1292313) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۵:۴۴
اين طرح=ازدواجهاي اشتباه و نافرجام.
واي بر زندگي كه صرفا با اين نيت تشكيل شود. (1291549) (alef-10)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۵۶:۴۶
سلام
اولا نمی دانم چرا همه بدبینند
دوست گرامی هیچ کس نمی خواهد صرفاً به خاطر اینکه معاف شود برود و عجولانه ازدواج کند.
این تیشه به ریشه خود زدن است
دوماً آقای کمالی در مورد اما و اگرها صحبت کردند. این هم نیمه خالی لیوان را نگاه کردن است.
بنده خود از منتقدان سربازی به شکل فعلی هستم. به این طرح هم انتقاد کامل دارم. زیرا در این صورت سربازخانه ها از سرباز خالی خواهند شد.
بنده با نظر آقای خبرمرند موافقم.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی متاهل بتوانند معافیت بگیرند هم دغدغه ادامه تحصیل ندارند و هم تشویق تحصیل در مقاطع بالاتر برای آنهایی که در مقاطع پایین ترند است.
ضمناً شآن یک تحصیلات تکمیلی هم حفظ می شود. محظ توجه آقای کمالی (1291966) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۱۸:۵۹
حالا یه سوراخ دعا می خواد پیدا بشه جلو اونم بگیرید با این نظرا (1292132) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۵۴:۰۰
دوست گرام موقعی که من و خیلی از دوستام ازدواج کردیم سربازی فروخته می شد پس خیالمون راحت بود که دیگه خرید خدمت به هر حال شامل حال ما می شه
ولی چون دانشجو بودیم نمی تونستیم بخریم و باید صبر می کردیم که درسمون تموم شه که ناگاه فروش منتفی شد و ما ماندیم زندگی تشکیل شده و مخارج و غیبت اجباری برای تامین معیشت وگرنه ما هم دوست نداشتیم دختر مردم رو تو این شرایط قرار بدیم (1292480) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۵۷:۱۴
می شه شرط گذاشت که حداقل 5 سال از ازدواج گذشته باشد یا معافیت موقت داد و در صورت پایدار بودن ازدواج تا 5 سال معافیت دائم
انطوری دختری حاضر نمیشه ازدواج تقلبی کنه (1292485) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۴۹:۴۲
شرط معافيت را اشتغال قرار دهند. هر كس كه توانسته براي خود كار ايجاد كند يا جايي رسما او را استخدام كرده است، معاف شود.
بسياري از افراد به دليل سربازي كارشان را از دست مي دهند. (1291661) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۴:۴۸
فقط به فکر ازدیاد جمعیت هستن این آقایون حالا به هر طریقی که امکان داره اما آیا فکر خوراک,پوشاک,آموزش,اشتغال آنها را کرده اید؟؟؟
آیا از پس نیاز های جوانان امروز برآمده اید؟؟؟ (1291677) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۰۳:۲۰
واقعا نظر درستییه. برا اونا که بدنیا اومدن چیکار کردین که حالا صرفا به فکر افزایش زاد و ولد هستید. (1292497) (alef-15)
 
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۱۰:۵۶
مگه ميشه بخاطر خدمت آدم خودشو يك عمر به دردسر بياندازه (1291715) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۲۱:۲۰
یا لااقل بگن ازدواج کرده باشه و یه بچه هم داشته باشه.مثل من. (1291734) (alef-10)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۵۱:۱۵
این قانون مشخصه عملی نیست. به جاش بیایید طول دوره سربازی رو کوتاه کنید. دو سال علافی رو کم کنید و یه دوره فشرده حداکثر یک ساله بذارید.
آخه بدبختی اینه که آمار ندارند بعد میاند مثلا معافیت دو برادری میگذارند بعد میبینند ای بابا همه که معاف شدند اونوقت قانون رو عوض میکنند. یه کار بکنید که قبلش روی اون فکر شده باشه. به نظر من که طول دوره اصلا معقول نیست. نسبت به اتلاف وقتی که انجام میشه.
به خدا من که حاضرم هفت هشت ماه سنگین ترین کارها رو به عنوان سرباز انجام بدم ولی زودتر تکلیفم معلوم بشه (1291955) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۲۰:۱۲
زن و بچه من گرسنه بخوابن دو سال بخاطره یک کارت ؟؟ دلتشون خوشه ها (1292014) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۲۰:۵۳
اگر مشمولین متاهل را معاف کنید خداوند خیرتان بدهد (1292016) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۵۲:۱۶
در مجموع ان شالله که معاف شوند. (1292077) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۰۶:۲۴
حداقل فوق لیسانس به بالا های متاهل را معاف کنید
هم قشر تحصیل کرده سرخورده نمی شود و هم ازدواج راحت تر (1292104) (alef-10)
 
fathi
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۵۸:۵۷
با سلام
من دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی آب و متاهل هستم.
الان 6 ماهه دانشجو شدم و همزمان با قبولی ام فقط 15 روز از خدمتم مونده بود ولی بالا اومدم و پایین رفتم و معاف نشدم. حالا 4 ماه به خدمتم اضافه شده! هر جا واسه کار میرم میگن کارت پایان خدمت.
اینها حرف از میلیون می زنند ولی من راضی ام با برجی 300 هزار تومان هم جایی تو اصفهان مشغول بشم. الان 6 ماهه دارم رایگان می رم اداره منابع طبیعی اصفهان تا شاید ماده 24 دستم بند بشه.
حاضرم تست بگیرم که از تموم کارمندهای این اداره علم و تجربه ام بالاتره.
همه کاراشون لنگ منه ولی تا بحث استخدام میشه میگن پول نداریم.
حقوق این فرشته ها رویاست واسه ما آدم ها!!!
خدایا به داد دل تحصیل کرده های متاهل برس.
یا امام زمان (عج) مددی. (1292184) (alef-10)
 
اسماعیل
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۰۵:۴۹
حقوق اداره کاری برای سربازان متاهل در نظر بگیرند این حداقل کار و حداقل حق یک سرباز متاهل است که میتونند در نظر بگیرند وگرنه مگه مردم را به مسخره گرفتند که 28 تومن حق همسر میدند حق همسر باید برابر حقوق اداره کاری باشه....ضمنا بیمه ان را برایشان منظور کنند و حدالامکان به متاهل ها امریه بدند ... (1292190) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۰۹:۴۱
برادر من عوض این حرف ها خدمت رو کم کنید. تا اینقدر جوونا از خدمت فراری نشن. معافیت های الکی پیش کش (1292198) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۲۴:۵۰
معافیت مشمولان متاهل دارای فرزند بهترین گزینست هم اینکه به رشد جمعیت کمک می کنه دلیل دیگه اینکه کسی ازدواج سوری نمی کنه (1292217) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۰۷:۳۳
من دیدم کسی را برای معافیت حاضره حتی به بدنش ضربه بزنه . حتی همون فرزند اجباری هم دلیلی برای ادامه این زندگی سوری که صرفا برای معافیت صورت گرفته ، نیست و فقط سرنوشت آن بچه خراب میشود (1292378) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۲۱:۳۴
قابل اجرا نیست . حتما میدونید که چرا . فردای تصویب این قانون کلی ازدواج تقلبی صرفا برای معافیت صورت میگیره که معلوم نیست سرنوشت این ازدواج ها چه می شود . مطمئنم اجرا نمیشه . (1292306) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۴:۵۹
معافیت مشمولان متاهل دارای فرزند بهترین گزینست هم اینکه به رشد جمعیت کمک می کنه دلیل دیگه اینکه کسی ازدواج سوری نمی کنه (1292423) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۴۶:۰۰
این طرح ظلم به ما هست که رفتیم سربازی.
خب چه کار کنیم شغل و پول نداریم ازدواج کنیم؟ هر کس تونسته ازدواج کنه (به هر دلیلی، میخواد پولداری باشه، میخواد بر اساس شرایط و موقعیت باشه و ..) و مثل ما نرفته به سربازی، باید به سربازی نره؟!!! (1292588) (alef-15)
 
بیچاره و مریض ت این گرونی
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۰۴:۴۹:۵۵
بهترین راه معافیت متاهلین صاحب فرزند هست (2280130) (alef-13)
 
کوهیار
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۰۰:۳۵:۲۹
برای سربازان متاهل که دارای فرزند یک نوع معافیت. درنظرگرفته. بشه مخصوصن برای انهای که دوفرزند. به بالادارن (2418958) (alef-13)
 
ak
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۵:۲۸
28 هزار تومان خودتون را مسخره کنید خودتون میلیارد بخورید (2803503) (alef-11)
 
fafa
۱۳۹۴-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۳:۳۲
برای به سخره گرفته نشدن متاهلی میتونن برای متاهل ها زمان خدمت را کمتر کنن مثلا یکسال و اینکه زمانش هم جوری باشه که بتونن در کنارش شغلی هم داشته باشند و این در حالی باشه که تا پایان خدمت متاهل بمونن ...
البته یک زمانی امریه هم مورد بسیار خوبی برای افراد تحصیلکرده بود(اینکه بعد از تحصیل بین درس و کارشون بخاطر سربازی یک فاصل 2 ساله نیوفته که هر چی خوندن هیچ بشه ... ولی متاسفانه این مورد یا خییلیی کم شده یا اگر هم هست فقط برای نور چشمی ها اجرا میشه ...) (2843424) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۰۶:۱۲:۲۳
سربازی رفتن همانا وتحقییر واذیت شدن در ان همان (3752088) (alef-3)
 
نیاز به کمک
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۲۱:۴۰:۳۹
طرح وقتی خوبه که متاهل ها ۲ ماه آموزشی برن و نیازی به بیشتر رفتن نیست یا حتی کلا برای افراد جامعه ی دوره ۳۰ روزه بذارن که خدای نکرده زمانی لازم شد از کشور دفاع کنند. و سربازی هم خیلی ها که میتونن میرن، سربازی داوطلبی بشه خیلی بهتره و واقعا زمانش زیاده. با خاطر سربازی خیلی ها خیانت کردند و جدا شدن، خیلی ها نمیتونن ازدواج کنن، خیلی ها سنشون میره بالا و الان جوونایی مثل خودم سلامتی نداریم دیگه، مگه میخواییم چند سال عمر کنیم، لطفا مسئولین به فکر ازدواج ما جوونا باشن. و با این اوضاع فساد بیشتر شده. خواهش میکنم مدت سربازی رو کمتر از ۱سال کنید یا حتی کمتر از ۶ماه تا ما جوونا بتونیم ازدواج کنیم و ۲روز دنیا زندگی کنیم. و خواهش دیگه بهتر معافیت بدید نه اینکه طرف رو به مردن باشه. و قانون ۲برادری بیارید که ۲برادر رفتن سربازی سومی معاف بشه لطفااااااا رسیدگی کنید ما هم حق زندگی داریم. ممنوووووووون (3964224) (alef-13)
 
Da
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۲۱:۴۷:۳۸
واقعاااا خیلی هاااااااا براتون دعای خیر میکنن که متاهل هارو معاف کنید، خیلی از جدایی ها طلاق هارووو جلوگیری میکنید. واقعا زندگی ها خراب میشه لطف بزرگیه که کسایی ازدواج کردند زندگیشون خراب نشه. لطفا زودتر اجرایی کنید که متاهلین معاف بشن کلا یا فقط یک دوره ۳۰ روزه آموزش ببینند (3964232) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۶ ۲۰:۲۸:۱۳
سلام من متولد سال 1365هستم .سال 1390لیسانس گرفتم.سال1388متاهل شدم.دارای یک فرزندهستم.
مو01/10/1390رفتم خدمت .نیرودریایی سیرجان .بدلیل زایمان خانمم بعدازبیست روزفرارکردم .حالا چکارکنم....... (4004317) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۰۳:۳۶:۰۶
سلام،یک متاهل با چهار فرزند مستجر ی با فرزند کوچک میتواند سربازی کند ،یکبار هم شدی دورهم بنشنید ،فکر کنید ،کجای دنیا متاهل میبرند سربلزی ،ممنون میشیم ابراز نظر کنید (4505471) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۲۰ ۱۵:۰۴:۱۳
من با رتبه ۶۰۰ سال ۸۹ حقوق قبول شدم...الان با اینکه میتونستم وکیل باشم و مطمعنم بودم توانایی قبول شدنش رو هم دارم به دلیل ازدواج و داشتن ۲فرزند نمیتونم برم سربازی و زندگیم رو هواست... سرگردونم... چه کسایی که خیلی پایینتر بودن ازم اما چون یه امتیازی داشتن راحت معاف شدن الان سر کارن.... جای اینکه الان خانوادم تو رفاه باشن چند کیلومتر زیر خط فقرم (4514703) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۲۰ ۱۵:۰۷:۱۰
حداقل میتونین کسایی که قبلا ازدواج کردن رو بچه دارن معاف کنین..اینجوری آسیبی به بنیان خانواده نمیرسه... ولله این مشمولای متاهل و فرزند دار هم بنیان خانوادشون متزلزله..به فکر این خانواده ها هم باشین...همه جانبه فکر کنیم نه تک بعدی (4514705) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.