نظر منتشر شده
۳۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 310042
درباره پیام تسلیتی که قبل از "مردم لبنان"، به دست "رئیس جمهور فرانسه" رسید!
علی قلهکی؛ 24 آبان 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
طی سه روز گذشته، گروهک تکفیری "داعش" توانست عملیات های تروریستی هدفمندی را در جهان برنامه ریزی کند که تلفات زیادی را از کشورها و گروه های قربانی بگیرد. در اولین عملیات، کشور لبنان در منطقه ضاحیه مورد بمب گذاری قرار گرفت و دو روز روز بعد از آن کشور فرانسه، در چند نقطه دچار تیراندازی های کور به گروگان های یک کنسرت و بمب گذاری در جلوی درب استادیوم پاریس مواجه شد. عرف و ادب دیپلماسی مسئولان کشورمان ایجاد می کرد که از پس یک چنین اتفاقات تروریستی، پیام های تسلیت، را برای مردم و مسئولان کشور مورد حمله تروریستی واقع شده، صادر کنند. اما زمان و تامل صدور پیام در مورد نمونه لبنان جای تامل دارد.

فرآیند تسلیت های زنجیره ای، تنها ساعاتی پس از انفجارهای تروریستی فرانسه بود که ابتدا رئیس جمهوری و به فاصله دقیقا یک ساعت بعد، وزیر خارجه کشورمان ابتدا واقعه تروریستی فرانسه را به حق و به درستی محکوم نمودند. رئیس جمهور چهار ساعت پس از ارسال پیام تسلیت برای کشور فرانسه، برای کشور لبنان که دو روز قبل از حوادث تروریستی پاریس به وقوع پیوسته بود، پیام تسلیت دادند که جای خالی پیام دلجویی محمد جواد ظریف به لبنان کاملا حس می شد. تماس و یا تذکر از نهاد مهمی با رئیس جمهور برای صادر نمودن پیام تسلیت برای لبنان و یا هر احتمال دیگری در این موضوع قابل حدس است، ولی نکته مهم این بوده که ایران به عنوان ستون مقاومت در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه بشدت تحرکات دیپلماتیک آن تحت رصد مردم منطقه و مسئولان کشورهای جهان است. ولی چرا حادثه تروریستی فرانسه بیشتر برای رئیس جمهور و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان رخ نمایی نمود؟!

-در این مورد گفتنی زیاد است، ولی در ادامه به برخی از احتمالات در این مورد به طور اجمالی می پردازیم؛

*مقایسه شدت و جزئیات دو اتفاق/ در پی حملات انتحاری "داعش"در ضاحیه واقع در جنوب لبنان دست کم ۴۳ نفر به شهادت رسیده و ۲۳۹ نفر نیز مجروح شدند. شدت انفجارهای پیاپی و تلفات بالا، حکایت از برنامه ریزی دقیق برای ضربه سهمگین به مردم لبنان و حزب الله بوده است – حزب اللهی که از جنس همین مردم بوده – و این روزها در سوریه امان تروریست های چند ملیتی را گرفته است.

در حادثه قرینه آن که به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت در فاصله چند هزار کیلومتری در فرانسه رخ داد، چندین تیراندازی و انفجار در پاریس منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ تن و گروگان گرفته شدن ۱۰۰ نفر منجر شد."داعش" این حمله را نیز علی رغم خبرهای ضد و نقیض، به عهده گرفت.

"شهید شدن مقام ارشد حزب الله لبنان-احتمال زیاد معاون امنیت این نیرو-" و "تعداد بیشتر کشته های انفجارهای پاریس" نقاط تفاوت این وقایع تروریستی بوده است.

*نبود ثبات سیاسی در لبنان/ بحران های منطقه و تاثیر آن بر اوضاع سیاسی لبنان و رئیس جمهور مشخص و مقتدر در این کشور، شاید از جمله دلائلی بوده که روحانی ترجیح داده است که بلافاصله پیام تسلیتی را بر روی "پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری" در مورد حملات تروریستی لبنان صادر نکند، زیرا مرجع ضمیر را صرفا مسئول ارشد این کشور یعنی رئیس جمهور این کشور دانسته است. اگر چه نخست وزیر این کشور نیز از اقتدار لازم برخوردار نیست، در این مورد می شود گفت که در نگاه اول روحانی می توانست از وزیر خارجه کشورمان بخواهد به همتای لبنانی خود پیام تسلیت بدهد، و در این فاجعه تروریستی که در یک سال گذشته ۹ بار این کشور را در نوردیده است، تسلیت گوید.

نگاه دوم این بوده که روحانی می توانست در ساعات اولیه پس از این حادثه، فاجعه تروریستی را به دبیر کل حزب الله لبنان تسلیت گوید، زیرا هم این انفجار در منطقه شیعه نشین لبنان بوده و هم  یکی از نیروهای اصلی حزب الله در آن شهید شده است.

نگاه سوم اما ترجیح بیشتری دارد و آن پیام تسلیت برای مردم لبنان و اصلی ترین قشر آسیب دیده از حمله های تروریستی "داعش" می باشد که می توانست تاثیر عمده تری از دو نمونه بالایی داشته باشد.

*فرانسه؛ یکی از مهمترین کشورهای ۵+۱/ فرانسه با توجه به نقش بر هم زننده بخش هایی از مذاکرات هسته ای طی دو سال اخیر بوده، دولت و تیم مذاکره کننده اتمی سعی کرده با نرمی خاص خود که طی دو سال گذشته ملموس بوده –یعنی دیپلماسی صرفا تنش زدا – این کشور را به موضع متعادل تری هدایت کند. مهم بودن نقش فرانسه در ترکیب و اثر گذاری در ۵+۱ نیز دلیل دیگری بوده که دولت تصمیم گرفت اولین پیام تسلیت خود را به آن اختصاص دهد.

*توسعه اقتصادی دولت روحانی و نقش مهم فرانسه/ طی سالیان اخیر، فرانسه در میان شرکای اقتصادی ایران، جز بدقول ترین آنها بوده و در لیست بد عهد های تجاری، رتبه یک را از آن خود نموده است، ولی بلافاصله پس از به دست گرفتن سکان اجرایی کشور توسط روحانی، مدیران اقتصادی او باز هم به سمت فرانسوی هایی رفتند که حاضر نبودند خسارتی را که به ایران در موقع ترک کشور هنگام تحریم ها وارد نموده است، جبران کند. ترک ناگهانی ایران توسط فرانسه، صنعت خودروی کشور را به شدت آزار داد، ولی دولتی ها حتی حاضر به دریافت صفر تا صد خسارت از فرانسوی ها نبودند و مجدد، صنعت در آمدزای اقتصادی کشور را به سمت آنها سوق دادند.

رابطه اقتصادی قطعا اثر زیادی بر روی روابط دیپلماتیک دارد. این را به خوبی می توان در زمان دولت احمدی نژاد و نزدیکی به آمریکای لاتین، دید و درک نمود. به نظر می رسد عمق رابطه اقتصادی با فرانسه می تواند در پیام تسلیت به موقع! با این کشور را تا حدی توجیه کند.

*نمایش دیپلماسی برای عموم جهان/ شاید حسن روحانی و تیم وزارت خارجه به این واقعیت رسیده اند کشوری چون لبنان که از باب وجود شخصیتی چون سید حسن نصرالله در آن کشور، به شدت به ایران نزدیک بوده، دیگر نیازی به فرستادن پیام تسلیت ندارد و باید پتانسیل و نمایش دیپلماسی را برای کشورهای قدرتمند جهان خرج نمود. صدور بلافاصله پیام تسلیت برای فرانسه نیز بر همین اساس شکل گرفت که بتواند نقش مانوری را در فضای رسانه ای و افکار عمومی جهان ایفا کند.

*عقل دیپلماسی و لزوم واکنش سریع به فاجعه لبنان/ گروهی چون حزب الله لبنان به عنوان شاخه اصلی انقلاب اسلامی در غرب آسیا فعالیت دارد و چون پیوند آن بر اساس ایدئولوژی بوده و نه منافع مادی و سیاسی، اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران دارد. هدف قرار گرفتن حزب الله و بخش شیعه نشین لبنان حساسیت ماجرا را بیشتر از همیشه می کرد و وجوب صدور پیام تسلیت فوری برای هم پیمان اصلی و همیشگی جمهوری اسلامی را دوچندان می نمود، ولی اینگونه نشد و با تاخیر چند روزه این پیام صادر شد به مانند صدور یام تبریک برای بشار اسد پس از پیروزی در انتخاب ریاست جمهوری سوریه.

*فرانسه؛دومین کشور پرمسلمان اروپا/ یکی از دلائلی که محتمل بوده که دولت اشتیاق بیشتری برای صدور پیام تسلیت برای فاجعه تروریستی پاریس نسبت به بیروت داشته، حضور تعداد زیادی مسلمان در این کشور بوده است. پیش بینی این نکته که پس از این حمله های تروریستی، فشار زیادی برای جامعه مسلمان در این کشور ایجاد می شود، دلیل موجهی و قابل قبولی برای توجه بیشتر به وقایع پاریس نسبت به لبنان است.

نگاه از این حیث به ماجرا بسیار با ارزش بوده ولی می توانست اقدامی موازی با پیام تسلیت زود هنگام به کشور ومردم لبنان قرار بگیرد تا هر چه بیشتر نمود پیدا کند.
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۷:۵۹
در حال حاضر لبنان فاقد رییس جمهور است. آقای روحانی پیام تسلیت را باید خطاب به کدام مقام لبنانی اعلام می کردند؟ ضمن آنکه سخنگوی جدید وزارت خارجه بمب گذاری لبنان را محکوم کرد. (3325988) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۹:۴۱
دوستانی که میگن در بعضی کشور ها طبیعی هست درست اما لبنان جزء اون کشورها نیست. درسته بعضا درگیر جنگ میشه اما مثل عراق نیست که هر روز توش بمب گذاشته بشه. اخرین باری که تو فرانسه حرکت تروریستی انجام شد موضوع قبلی داعش بود اما اخرین باری که تو لبنان اتفاق افتاد قبل از حوادث شارلی بود. (3326366) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۱۴:۱۴
الان پیام تسلیت را برای چه کسانی اعلام کرده اند؟ (3326377) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۵۸:۲۶
اگر قرار باشد برای کشورهایی مانند لبنان، سوریه، افغانستان، فلسطین پیام تسلیت بفرستد باید کار کشور را تعطیل کرده و هر روز چند تا پیام صادر کند. (3326470) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۸:۰۵
خوب شد فهمیدیم با چند پیام کار مملکت تعطیل میشه!! (3326865) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۶:۵۶
بنده برای دوستانی که رفتند جلوی سفارت فرانسه اشک ریختند و شمع روشن کردند فقط اظهار نظر انجلینا جولی رو اینجا مینویسم باشد که دوستان یه کم فکر کنند چون ظاهرا هر چه ما بگیم فایده نداره:
آنجلینا جولی در صفحه شخصی اش نوشت:
در حالی که همه از پاریس حرف می زنند هیچ کس از حمله دیروز داعش به بیروت چیزی نمی گوید. من برای هر دو کشور دعا می کنم.

این خانم اونطرف دنیا است و فهمید که بیروت هم بهش حمله شده ولی شما عزیزان در داخل علاوه بر اینکه متوجه نشدید بهتون هم که میگیم موضع میگیرید
این خانم با این کلام انسانیت خودش رو نشون داد قبلا هم به پاکستان و افریقا و...سفر کرده بود و همه ادما رو دوست داشت و اینو با این اظهارنظر هم به ما نشان داد. (3326955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۶:۵۲
جالبه شما دنبال آنجلینا هستی!!! به همه حرفهای ایشون اینقدر علاق داری!!!! (3327366) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۲۱:۵۲:۳۷
من ادم مذهبی نیستم کامنت جولی رو هم خودم گذاشتم بحث بی مورد نکنید استدلال دارید بیارید. (3329859) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۰۴:۵۴
اینجا هر روز صحبت از فلسطین و سوریه و... است شاید شما نمیشنوید.جلو سفارت خانه اینها باید گلخانه و آتش کده ساخت.شمع و گل چه باشند ؟
اروپایی ها یک عمر زندگی کردند و کشته شدند.مردم خاور میانه چند صباحی با فلاکت زنده ماندند و کشته شدند.میدونید فرق اونها چیه؟من فکر میکنم حاکمان سرنوشت مردم را رقم میزنند. (3327486) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۱:۴۱
فقط و فقط 3 نکته از هزاران:1-- تروریسم در هر شکل و شمایلی و در هر نقطه ای از جهان وبا هر انگیزه ای که ظهور و بروز پیدا کند محکوم است; خواه این تروریسم مردم کشورهای جهان سوم را هدف قرار دهد, خواه مردم کشورهای پیشرفته و صنعتی را ...2-عزیزانی که از ابراز همدردی ملت و دولت ایران با مردم فراتسه ابراز ناخرسندی می کنند و برای اغراض سیاسی و تخریب رییس جمهور به ایرادهای بنی اسراییلی روی آورده اند پاسخ دهند که خودشان در این سالها که تروریسم در کشورهای اسلامی مدام قربانی می گیرد, چند بار برای ابراز همدردی با مردم این کشورها حتا اگر شده به شکل نمادین در جلوی سفارتخانه های کشورهای افغانستان, پاکستان, عراق, لبنان, نیجریه و... حضور یافته اند؟! لم تقولون ما لا تفعلون ؟! 3- ماکیاولیسم هم در هر شکل و شمایلی که ظاهر شود محکوم است و البته اگر در شکل و شمایل دینی ظاهر شود محکوم تر است... (3327508) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۲:۳۸
حالا آنجلینا جولی درسته و خانومه؟؟؟همین دار و دسته ی شما چه چیزا که نثارش نکردین!!! (3327510) (alef-17)
 
دوستانه
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۹:۵۲:۱۱
عزیز چرا مغلطه می کنی؟
منظورش اینه که از آنجلینا که توقعی نیست .این طور موضع گرفته..... (3329634) (alef-13)
 
نويد
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۹:۳۲
شما ناراحت اشكاي كسايي كه برا فرانسه گريه ميكردن نباش. كسايي هستن كه قبلا تا الان ٢٤ ساعت براي لبنان گريه ميكنن (3327553) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۵:۲۲
توقعاتی دارید ها! فرانسه رو با یه کشور خاورمیانه مقایسه می کنید؟ پاریس رو با بیروت؟! حالا بغداد و دمشق و صنعا بماند! خوب معلومه که جون یه فرانسوی از جون یه خاورمیانه ای عزیز تره معلومه که خون یه اروپایی از خون یه مسلمون رنگین تره! یه عده وقتی در اروپا درس می خوندن یه تکه از قلبشون رو در اونجا جا گذاشتن! (3327570) (alef-17)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۳:۰۶
یعنی الان حرف بانو انجلینا برای شماها حجته؟؟؟ مکه تا دیروز اینا همه فاسد و مبتذل و ابزار صیهونیست و اینا نبودن؟؟؟؟ (3328093) (alef-17)
 
موسی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۴:۵۹
شما حاضری همین خانم را به تهران راه بدهی؟! انسان بودن او فقط در مقایسه
فعل نکرده آقای روحانی فقط الان به درد شما می خورد!

همین خانم الان اگر بخواهد یک سفر به تهران داشته باشد باید از هفت خوان افکار نویسنده این مقاله بگذرد (3328100) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۵:۳۱
برای هر بیگناهی که توسط متعصبین بی ایمان و جاهل در هر کجای دنیا کشته می شوند متاسفیم می خواهد لبنانی باشد یا سوری ویا فرانسوی (3328259) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۱:۲۳
فیلمهاش هم میبینی (3328666) (alef-17)
 
سید محسن
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۴۲:۳۴
بابا اونا دنبال ویزا بودن تو هم خوشحالیا... (3328884) (alef-3)
 
دوست عزیز
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۵:۵۳:۵۸
خوب دوست عزیز مردم آزادند ! شما هم میتونی بری جلوی سفارت لبنان اشک بریزی! راستی حالا دیگه به حرف های اجلینا جولی استناد میکنید! خوب به حرف این خانم محترم گوش بدین شما. (3333151) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۱:۲۵
.



به هنگام خباثت آل سعود در قتل‌عام حجاج بیت‌‌‌الله‌الحرام در منا که بیش از پانصد حاجی ایرانی قربانی شدند کدام رؤسای جمهور کشورهای اروپایی به ملت و دولت ما تسلیت گفتند که آقای روحانی قبل از تسلیت به ملت و مردم لبنان که چند روز قبل با حمله تروریستی مواجه شده بودند به فرانسوی‌ها تسلیت گفت؟! این رفتار دوگانه تا کجا تداوم دارد؟ انسان از این رفتار رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به شدت ناراحت می‌شود. ای کاش مسئولی درباره این دوگانگی رفتار توضیح بدهد. (3327107) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۱:۴۷
کدام رئیس جمهور مسلمان بابت کشته شدن 500 حاجی ایرانی به روحانی تسلیت گفتند؟؟ (3327393) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۱:۴۲
حتی رئیس جمهور عراق هم برای حجاج تسلیت نگفت !! (3328765) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۷:۳۳
آقا بس کنید این ادا و اطوارو مشکلتونو بگید اگرنه من میگم:دستتون از بردن و دزدیدن کوتاه شده به همه چی و در آینده نزدیک به خود حضرت آقا هم گیر خواهید داد
درود بر خامنه ای سلام بر روحانی پاینده ایران (3327858) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۲:۳۳
برادر اون موقع رئیس جمهور سازمان ملل بود و همه روسای جمهور به طور حضوری تسلیت گفتند (3327867) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۷:۲۸
حماقت با قتل فرق داره برادر! هر سال در ایران بخاطر کمکاری مسئولین دهها هزار ایرانی در تصادفات جاده ای میمیرند که اسمش را نمیتوان قتل عام گذاشت! در حج هم بخاطر حماقت و کمکاری مسئولین عربستان این اتفاق ناگوار افتاد. شما با کسی مشکلی داری منطقی مشکلت رو بگو و لازم نیست هر چیزی رو دست آویز کنی. (3327906) (alef-17)
 
فارض
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۴۹:۵۵
آخه عزيز من مگه مسؤلان دولت لبنان در قضيه كشتار منا به ما ايرانيها تسليت گفتند ؟ چرا فقط عيوب روحانى رو ميبينيد ؟ (3329368) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۰:۰۶
تکثر کشتار مردم، منجر به کاهش ارزش خون انسان میشه؟

یا اینکه کدخدا و دار و دسته ارزش بیشتری دارند؟! (3327286) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۰:۱۷
وقتی آمریکا تصمیم به تحریم ایران گرفت حتی روسیه و چین که سالهاست ما داریم بهشون امتیاز میدیم باهش همراه شدند و کشورمون رو تحریم کردند نمیدونم اولین بار کی واژه کدخدا رو به کار برده ولی متاسفانه حرف درستی زده و هیچ برنامه توسعه ای بدون در نظر گرفتن واقعیات جهان کاری از پیش نمیبره همینطور که نزدیک به چهل ساله داریم پس رفت میکنیم.امیدوارم هیچ وقت شاهد کشتار هیچ انسانی نباشیم (3327359) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۶:۰۰:۵۱
آرای مثبتی که عمدتا باید از سوی هواداران دولت به این نظر نژادپرستانه داده شده باشد واقعاً تاسف برانگیز است!!! (3327450) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۳۲:۴۸
من برای این کامنت گذار متاسفم که فکر می کنند چون ناامنی در لبنان زیاد است پیام تسلیت کشته شدن تعدادی انسان مسلمان مهم نیست (3327653) (alef-17)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۳۶:۰۸
متاسفم برای این همه تعصب کور و توجیهات عجیب و غریب از سر تعصب .....
اگر نویسنده بین فرانسه و هر کشور دیگری مقایسه کرده بود ؛ شخصا این مقایسه را خیلی وارد نمیدانستم.... اما مقایسه بین جنایت لبنان آن هم در ضاحیه بیروت که اصلی ترین کانون و مرکز شیعیان لبنان است با جنایت پاریس ....
نویسنده که نگفت چرا برای پاریس پیام تسلیت فرستاد یک سئوال کاملا منطقی و عقلانی ...دو جنایت با تقدم و تاخر زمانی اتفاق افتاده ولی رییس جمهور ما در تسلیت گفتن عکس این تقدم و تاخر زمانی عمل میکند و سرعت عمل او در تسلیت به مناسبت جنایت دومی که بیش از بیست و چهار ساعت بعد اتفاق افتاده ؛ واقعا عجیب است. و تسلیت جنایت لبنان بعد از آن تسلیت غلیظ و شدید به فرانسه صورت میگیرد. مخاطبان محترم توجه کنند که در عرف روابط بین الملل ؛ رفتار و اقوال روسای کشورها در اینگونه موارد چه به لحاظ زمانی و چه به لحاظ نوع تسلیت گفتن ها و حتی مقام تسلیت گوینده و ادبیات آن کاملا معنادار است. بنابراین ؛ رفتار رییس جمهور در این مورد چه ایشان چنین نیتی داشته باشد و چه نداشته باشد ؛ معنای خاصی پیدا میکند.
اگر بگوییم که ایشان بدون این نیت اینکار را کرده ؛عذر بدتر از گناه است چرا که از دولتی که مدعی تدبیر و منطق و..... و داشتن دیپلماتهای کارکشته و خبره است ؛ اصلا پذیرفته نیست که این بدیهیات عالم سیاست بین الملل را ندانند و اگر هم نیت خاصی در این رفتار بوده ؛ که جای تاسف است که ما به اصلی ترین متحد و هم پیمانمان در جنوب لبنان ؛ (دقت کنید که جنایت لبنان با توجه به محل وقوع آن دقیقا حزب الله و شیعیان مقاوم را نشانه گرفته بود )با گذشت 48 ساعت از جنایت تسلیت نگوییم و به کشوری که در قول و فعل چند سال اخیرش تروریست پروری کرده و حتی در جریان مذاکرات هم نقش پلیس بد را ایفا میکرد و در یکی دوسال اخیر بهترین و گرمترین روابط را با آل سعود و قطر به عنوان اصلی ترین حامیان داعش داشته و چندین قرارداد سنگین فروش تجهیزات نظامی و جنگی با آین دو کشور مادر تروریست ها (عربستان و قطر) بسته است ؛با آن همه عجله و با آن ادبیات آن هم توسط شخص رییس جمهور تسلیت بگوییم.
از این رفتار رییس جمهور دفاع کردن ؛ مصداق اتم و اکمل تعصب بیجا و توجیهات و بهانه های بنی اسراییلی است ؛ مگر اینکه علیرغم تمام شعار های زیبا و فریبنده آزادی و برابری انسانها و اینکه درجه یک و دو نداریم ؛ معتقد باشیم که خون فرانسوی اروپایی از خون لبنانی آسیایی رنگین تر است .....
والسلام علی من التبع الهدی
لطفا منتشر کنید. (3327659) (alef-17)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۰:۱۳
نه عزیز دل غربی و غرب پرستان ! این به احساس حقارت و خود کم بینی روحانی در برابر غربیها برمیگرده و نه بیشتر ! (3327718) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۳:۰۸
حالا مگر روحانی چه کار میکنه که سرش شلوغه و برای فرستادن تسلیت باید کارش رو تعطیل کنه ؟ (3327731) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۳:۳۰
خرابکاریهای دولت عزیزتان احمدی نژاد را رفع ورجوع می کنه ! (3328774) (alef-17)
 
کهن
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۳:۲۷
بزرگی و احترام را خود مردمان یک کشور می سازند ، ما مردم ایران و لبنان و یمن و ... چه کرده ایم و مردم فرانسه و ژاپن و ... چه کرده اند.
مسلما" احترام یک انسان فوق تخصص حراج قلب از یک معتاد در یک جامعه بیشتر است.چه چیز باعث این تفاوت شده است ؟ تلاش ، سخت کوشی و زحمت.
آن شبهای زیادی که آن حراج قلب به خود بیداری داده تا چند صفحه بیشتر بتواند کتاب بخواند ، آن دیگری نئشه کرده و خوابیده است.
به نرخ مطالعه ما مردم ایران نگاه کنید.به میزان کار هفتگی ما و مرگ این و آن گفتن و خواستن ما و ... .
بزرگی و احترام را خشت به خشت یک ملت با زحمت میسازد.
اگر این پرچمش را به احترام بر مشهورترین بناهای بشری برای همدردی با او نصب می کنند و دیگری خیر ، ما به جای اینکه شعارهای مارکسیستی بدهیم که رنگ خون و چه و چه ، بهتر است بیاندیشیم که علت چیست . (3327897) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۱:۱۶
زمان جنگ ایران با عراق چرا هرروز حداقل هرعملیات به ما دوستان تسلیت نمی گفتند (3326733) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۶:۳۴
فقط دنبال حاشیه سازی
فلانی چی گفت و فلانی با کی حرف زد فلانی باکی حرف نزد

بس کنین دیگه

فقط بلدین گیر بدین نتیجه عملکرد 8 ساله خودتونم دیدیم (3326941) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۷:۰۳
-- ميگم برادر لبناني ! مثل اين كه پيام تسليت ما به شما دير شده ، من از طرف ملت و دولت
ايران بابت اين تا خير معذرت خواهي ....!!!
-- عيب نداره دعا گوتم !! نفرستاده باشين هم طوري نيست !! آخه شما از خودمون هستين !! ما با
شما يكي هستيم !! معلومه كه اين زخمي كه از اون نانجيب ها به ما رسيد ، انگار به شما هم رسيده !! برادر ! كسي كه خودش به خودش تسليت نميگه !!! (3327396) (alef-17)
 
زهیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۴:۰۴
عزیز دل برادر شما از طرف خودت به هرکسی که مایل باشی میتونی تسلیت بگی ولی از طرف ملت مایه نزار. ضمنا لبنان فقط ضاحیه نیست (3328807) (alef-17)
 
دلسوز
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۳:۱۷:۱۸
با سلام به خدمت هم وطنان، ازلندن خدمتتان هستم! گذشته از اینکه چندی از شما در نقش بند ایوان تشریف دارید، خدمتتان عرض کنم که ما (ایرانیان) یک کمپین بزرگی را بر علیه دولت عربستان با توجه به این اقدام داعش در فضای مجازی براه انداخته ایم و از تمام امکاناتمان (دوستان غربیمان) برای سقوط ان دولت استفاده خواهیم کرد. و این کمپین ظاهرا بسیار موفق به جلو میرود. با آرزوی زندگی بهتر برای شما. (3327425) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۱:۵۵
«حق "شیعه"» سوالی ست که در قیامت از آقای روحانی می پرسند، نه محافظه کاری و بیگانه پرستی.
سوال: وقتی امام امت(ره) از دنیا رفت کدام کشور غربی رحلت او را به ملت داغدار یا رهبر انقلاب تسلیت گفت؟؟ (3326393) (alef-17)
 
جلال
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۶:۰۳
خوب پسر گلم ببین ایراد کار از کجاست؟ (3328814) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۵:۴۱
یعنی چی که بر سر تمام موضوعات مخالفت می کنید و می کنند. آخه کشورهایی که دیگر عملاً درگیر جنگ شدند چه تسلیتی، حتی ایران جهت کمک به آنها نیروی نظامی اعزام کرده و ده ها شهید داده در مورد فرانسه هم حساسیت ها بیشتر است همانطور که قبلاً نسبت به چین حساس بودیم و در مقابل کشتار مسلمانان سکوت کردیم. (3326583) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۲:۰۹
استاد برادر عزیز مخالفت چیه؟ارزش لبنان برای ما صد برابر فرانسه هست.اگه چیزی به اسم حزب الله بیخ گوش اسراییل وجود نداشت تا حالا ب ما حمله کرده بودن.الانم که با شایعه ساختو پاخت ایران با غرب و ول کردن محور مقاوت پخش شده تو کشور های عربی لبنان اولویت بیشتری داشت (3327209) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۵:۳۳
برای شما شاید ولی دیگرانی هم هستند که به دلائل گونا گون فرانسه را ترجیح می دهند. (3327365) (alef-17)
 
سید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۳:۱۶:۴۶
اسرائیل هیچوقت به ایران حمله نکرده و نخواهد کرد دست از توهم بردارید و دستی دستی دشمن برای کشور ایجاد نکنید (3327424) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۶:۵۸
ببخشید .اصلا قصد توهین ندارم.برداشت بد نکنید ولی این خیال خامه که فکر کنیم اسرائیل قصد حمله به ما را نداشته و نداره. اگر اقدامی نمی کنه دلیلش اینه که توانست نداره. نمیتونه. اگر نه عاشق چشم و ابروی ما نیست . (3332907) (alef-13)
 
نويد
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۲:۲۵
ارزش كشور ها مهم نيست. ارزش مردمي كه فرانسه مردن با كسايي كه لبنان مردن برابره، اسراييل هم اگر به ايران حمله نكرده صرفا بخاطره قدرت نظامي ايرانه نه چيزه ديگه (3327562) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۴:۱۹
برای شما شاید ولی برای ما نه! (3328097) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۶:۴۴
اگرچه عمليات تروريستي و كشتن انسانهاي بي گناه كلا محكومه اما حزب الله در سوريه در جنگ مستقيم با داعشه اما فرانسه نيست. حال از اين بگذريم كه همين دخالت چقدر در قدرت گرفتن اين نيرو تاثير داشته است. به هر حال اميدوارم كه هر چه سريعتر اين جنگ و خونريزي در همه جاي دنيا تموم بشه. چرا مردم دنيا بايد بخاطر ديكتاتوري و خودخواهي يك مشت انسان پست كه از قضا به هيچ چيز هم اعتقاد ندارن كشته شن؟ (3327709) (alef-17)
 
درود بر قالیباف
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۴:۴۵
یک کم فکر میکردی جوابش رو پیدا میکردی به مردم وشیعیان لبنان میفرستاد.اینهم سوال داشت (3326717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۵:۴۳
الففففففففففففف واقعا تو بوی از انسانیت نبردی ایو مطمئن هستم یه کم از انسانیت استفاده کن (3326720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۰:۱۵
پیام تسلیت به مردم لبنان مید اد خب . به سید حسن پیام می داد . این شد حرف که زدی !!!! (3326774) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۹:۳۰
تازه چشم های آبی هم ندارند! به کج بودن زمین هم ربط دارد!

مردم را چه فرض کرده اید؟ (3326794) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۵۲:۱۷
والا از نظر رنگ و رو كه لبناني ها هم شبيه فرانسه اند. تازه فرانسه هم همچين آمار چشم آبيش بيشتر از لبنان نيست(نزديك به جنوب اروپاست) (3327399) (alef-17)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۹:۳۲
این مقاله بوی نفاق میدهد. (3326817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۴:۰۹
سوالی که جوابش معلومه را چرا می پرسید. این رویدادها بار اول نیست بار آخر هم نخواهد بود. (3326951) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۰:۳۰
هیچ بهانه دیگری ندارید رفتید گیر دادید به پیام تسلیت
ملت چی می کشن از دست شما (3327019) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۹:۳۴
بهانه ؟ داریم در مورد درک و احساس مسئولیت رئیس جمهور عزیزمان در مقابل غرب عزیزش صحبت میکنیم که برای مردم فرانسه بلافاصله تسلیت میگه اما در مقابل کشته شدن 500 حاجی در منا حتی حاضر نشد سفرش رو به ینگه دنیا لغو کنه !!! به این میگن احساس حقارت در مقابل غرب !!! (3327755) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۶:۵۹
بلی یک کم هم به اختلاس های دولت گذشته و بی کفایتی ها در آن اشاره می کردید و به مردم ایران در این مورد تسلیت می گفتید (3328263) (alef-17)
 
سید رسول
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۷:۴۲
امیدوارم تعدادرای مثبت به نظرات مشخص کند که از محبوبیت روحانی کم نمی شود هرچند سیل انتقادات بی مورد روان باشد. (3327043) (alef-13)
 
جناب خان
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۱:۱۶
محبوبیت؟!! (3327363) (alef-17)
 
درود بر قالیباف
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۴:۴۶
نظرهای مثبت نشانه بی عقلی کاربرا هست که من خیلی تاسف خوردم بهتون واقعا650 کاربر عقلشون کار نکرد که رئیس جمهور به چه کسی پیام تسلیت بده (3327512) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۵:۱۹
مردم لبنان (3327112) (alef-13)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۵:۱۴
امان ازتعصب. من خودم دوسال قبل طرفدار ایشان بودم و شاید رای قریب ده نفر دیگر را هم به ایشان متمایل نمودم اما به تدریج با مشاهده فاصله میان آنچه که می نمایاندند با آنچه که در واقعیت بودند ،نظرم تغییر کرد البته نه از روی احساسات بلکه با نگاه منصفانه و تعقل.
حالا اینکه ایشان باید خطاب به چه کسی پیام می داد قابل بحث است اما الان حقیقت این است که بالاخره پیام داد . همین خودش بیانگر این است که می شده پیام بدهد. پس حالا مسئله این است که چرا در دو موضوع مشابه یکی در لبنان مسلمان و دیگری در فرانسه غیر مسلمان ، یکی را با تاخیر چند روزه و دیگری در کمتر از 6 ساعت از وقوع حادثه ؟؟؟؟
اینجاست که عقل غیر وابسته تفاوت این دوگانگی در رفتار را مورد کنکاش قرار می دهد.
این در حالی است که اگر نامه نگاریها برعکس این رخ داده بود ، طبیعتا از نظر عقلانی پذیرفتنی تر بود. (3327145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۹:۴۴
تعداد مسلما نان فرانسه از لبنان بیشتر است گرچه ترور اشخاص در هر جا و با هر مسلکی عملی غیر انسانی است. (3327368) (alef-17)
 
منوچهر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۵۴:۳۹
سلام اگه ميخواد پيام بدهد كار هر روزش ميشود (3328071) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۵:۲۵
اين حس خود كم بيني تو ما نهادينه شده (3327146) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۰۶:۳۷
این آقا از اولم ایدئولوژیش مشخص بود. کسایی هم که بهش رای دادن میدونستن کیه و چی میخواد. فقط نمیدونم دعوا برای چیه؟ (3327196) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۰:۵۸
ایدئولوژی غرب پرستی (3327758) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۰۸:۵۵
صورت مساله را نباید پاک کرد. به همان کسانی در لبنان باید تسلیت گفته می شد که پس از تاخیر گفته شد. (3327201) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۱:۳۱
یعنی دو ساعت بعد بمب گذاری فرانسه لبنان هم دارای رئیس جمهور شده .؟؟؟!!! بهتر نمیتونستی توجیح کنی؟؟ (3327228) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۵۹:۲۵
این از اون حرفاست !
بهانه های بنی اسرائیلی!
هر گندی رو یک جور ماست مالی میکنین!! (3327358) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۳:۱۰
حالا برادر ! من يك چيز ديگري ميگم !! بنده عرض مي كنم كه " داعش " اين جنايات را داره به
اسم و نام اسلام انجام مي دهد - البته اسلا م مخصوص خودشان -- حالا قربونتم ،وقتي يك
فرانسوي غير مسلمان ،اين جور داره قتل عام ميشه ،وعالم و آدم فهميدن كه كار ، كار يك گروهي است كه ادعاي اسلام و مسلماني دارد ، پس چه بهتر كه رئيس جمهور يك كشور اسلامي
--- به فرض آقاي روحاني - اگر آب خوردن دستشه ، فوري زمين بذاره و پيام تسليت بفرسته و اين
جنايت را محكوم كنه و يا تسليت بگه ! حالا درسته كه ممكنه رئيس جمهور گينه بيسائو و نيز دولت بور كينا فاسو اوناهم پيام تسليت بفرستند ،و جنايت را محكوم كنند ، اما پيام يك رئيس جمهور اسلامي ،اثر ديگري دارد !! چون با زبان بي زباني داره بهشون ميگه كه اين ضد اسلام است !!
.... چي فرمودين ؟ ..... پس لبنان چي ؟؟ .... اعتراض شما هم به جاست !! اما قربونتم لبنان يك
كشور اسلامي است !! اون خودش ميدونه كه اين جنايات با اسلام ساز گار نيست ، چون خودش
مسلمانه ، در مورد اسلام و مسلماني قضاوت نا صحيح نميكنه ،!! اين است كه اين مخلص شما
معتقده كه پيام براي لبنان ، دير نميشه !! ،پيام هم نفرستيم ،مثل روز روشنه كه ما سال هاست كه
با كشور لبنان يكي هستيم و اونا را از خود مي دانيم !! (3327377) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۴:۱۳:۳۷
اولاند و كاخ سفيد در اولين ساعات نسبت به حملات تروريستي در بيروت واكنش نشان داده و به مردم تسليت گفتند.
توجيه كردن اشتباه ديپلماسي شيخ ديپلمات و حقوقدان كار پسنديده اي نيست.
بايد انتقاد كرد تا رويه اصلاح شود.
انصاف داشته باشيم (3327435) (alef-17)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۳:۵۵
مثل اینکه دوستان منتقدونگارنده این متن متوجه نیستندکه درلبنان یه عده مسلمان(حالا ازنوع تندروترش)یه عده دیگه روکشتن.اونجایک فرانسوی یاغربی اینکاررونکرده بلکه چوب خودش کرم داشته!!!ولی درفرانسه چندمسلمان رفتندیه عده بی گناه روکشتن.بایدهم تسلیت گفته بشه.تاثیرکاراین مسلمانهای افراطی درفرانسه چندین برابرلبنانه چون باعث اسلام ستیزی میشه.فراموش نکنیم همین غرب سالیان ساله آماج مهاجرت مسلمانهای فراری ازدست همدیگه است!تسلیت رییس جمهوریک کشورمسلمان مثل ایران درتلطیف فضای بین المللی به نفع مسلمانهای ساکن غرب بسیارحائزاهمیته. (3327683) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۷:۱۵
رئیس جمهور نداره مردم هم نداره ؟ در ضمن اون منطقه شیعه نشین بوده آیا نباید به شیعیان لبنان و دبیرکل حزب الله لبنان تسلیت می گفت ؟ (3327712) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۰:۱۹
شماها اصلا حرف حساب و منطقي حاليتون نميشه پس چرا ايشان پس از انتقادات پيام صادر كردند. (3327719) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۷:۲۶
الان به پیام تسلیت کی داده؟
محکوم کردن درسته ولی پیام فرستادن فرق میکنه.
خطاب به مردم لبنان پیام میدادن. (3327774) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۷:۱۰
دین که ندارید ازاده باشید
اقای جهانگیری پیام تسلیت داد اما رییس جمهور نمیتواند به یک ملت بی رییس جمهور پیام بدهد (3328264) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۳۸:۵۷
پس حالا به کی پیام داده. یعنی همان روز نمی توانست. (3329180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۷:۴۳:۵۸
اگر اینطور است که شما می گویید پس چرا پیام داد (3330213) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۰۳:۰۴
لبنان شاید رئیس جمهور نداره و حزب الله که هست .حتی ميتونستند به ملتشون تبریک بگن. به نظر من این حرف شما یک نوع توجيهه برای اشتباه مسلم. (3332870) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۹:۱۳
عملکرد دکتر روحانی کاملا درست بود. در لبنان بارها و بارها حملات تروریستی انجام شده و حساسیت این حملات مانند اروپا نیست. ضمنا پیام سریع رییس‌جمهور به مقامات فرانسوی در جهت جلوگیری از موج تبلیغاتی علیه مسلمانان در اروپا بسیار ضروری بود. (3325992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۰:۱۶
تازه روحانی در حال مسافرت به اون کشور بوده و سفرش لغو شده و دوما این همه حمایت مالی و سیاسی و نظامی و غیره از لبنان کافی نیست (3326616) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۷:۵۰
اصلا خود رسانه های اصولگرا مثل الف هم انقدر به لبنان نپرداختن. دلیلش هم مشخصه. چون پاریس یک جای سالم و امن بوده و حالا ناامن شده. ولی لبنان همیشه ناامن بوده. تازه غرب یک پناهگاه حداقل برای مال و جان بقیه مردم جهان هست. خود ایران هم بسیاری از پولهاش توی بانکهای غربیه. اگر غرب ناامن باشه بقیه جهان هم امنیت نخواهد داشت. (3326970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۱:۵۱
مگر فرانسه بابت فاجعه منا تسلیت گفت؟ (3327024) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۱۳:۰۳
اینهمه ما مرگ بر فرانسه میگیم چطور توقع داری به ما تسلیت میگفتن (3327611) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۷:۵۷
فرانسه وظیفه ای در قبال ما نداره ما فقط در قبال اونها وظیفه داریم و اسمش را هم میذاریم اعتماد سازی و انسانیت (3327777) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۰:۰۲
وقتی روحانی در نیویورک خنده از لبانش محو نمیشد دیگه چه انتظاری میخواهید داشته باشید که فرانسه تسلیت بگه ؟ (3327781) (alef-17)
 
بشری
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۲:۰۲
روحانی تنها کسی است که درک میکنه فرانسه بگه یا نگه مهم نیست مهم اینه که روحانی به دوستان و ارادتمنان غربیش تسلیت بگه و ارادتش را نشان دهد! (3327785) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۱۹:۳۲
همشهری عزیز نگران و انتظار شنیده شدن را در این سایت نداشته باش منظورم صاحبان سایت نیست منظورم جمع شوندگان در این سایت است بعضی ها هر ترفندی را برای توجیه بکار می برند اگر تسلیت خوب است و ایران و فرانسه کشوری امن هستند چرا رفتار انسانی متناقض و متفاوت برای حوادث انسانی در ایران و فرانسه وجود دارد
دلیل ما انسانهایی شرقی نوع درجه چندم انسان هستیم و حقوق بین الملل و عرف دیپلماتیک برای ما ها صدق نمی کند
هموطنهای که سنگ غرب را به سینه میزنند بدانند در صورت بروز بحران شما برای غرب فقط و فقط جهان سومی هستید
حق تحصیل چه تعدادی از هموطنان ما را بی دلیل از انها گرفتند جالب انکه این هموطنان عموما دیدگاهای مشابه مخالفین داخلی نیز داشتند
دارو در لیست تحریم ایران یعنی چه
و.......
من به مردم بی گناه لبنان و عزیزانمان که در حادثه منا صدمه دیدند و به مردم بی گناه یمن که هر روز گشته می شوند وحتی محاصره دارویی هستند
و مردم بی گناه فرانسه و.....که بی گناه کشته شدند تسلیت عرض می کنم
دکتر ع- ب (3327951) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۱:۴۹
چشم هم چشمی آن هم در تسلیت ! (3328279) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۴:۲۳
اگر هزاران بار حملات تروریستی صورت پذیرد تمام آن ها محکوم است و فرقی نمی کند کجا خون بی گناهان به زمین ریخته می شود. این یک تبعیض آشکار است که بگوییم آن جا که مردم بی گناه بیشتر کشته می شوند حساسیت کمتری نسبت به جای دیگر این کره خاکی دارد. (3327215) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۳۵:۴۵
شدت این نفجار واقعا قابل مقایسه نیست عزیز (3327329) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۴:۳۲
آخه آخه اروپائیها فقط وظیفه حمایت و تجهیز تروریستها را دارند و خیلی نسبت به این اوضاع حساسند و باید بهشون تسلیت گفت تا دلشون بدرد نیاد ! (3327766) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۵:۵۶
مسئله ارادت ایشان به مرتیکه شرابخوره نه جلوگیری از موج تبلیغاتی علیه مسلمانانه (3327769) (alef-17)
 
فریدون
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۰:۵۱
فرانسه و مردمش از شیعیان ولبنان خونشان رنگین تر است وشهرمند درجه1 و درجه 2باهم تفاوت دارند
درست مثل سال88که رای 13 میلیون از25 میلیون بیشتر بود چون کیفیت ارا متفاوت بود
یعنی 13 میلیون رای بالای شهر
25 میلیون رای پایین شهر
اینا باهم کلی فرق داره
برای همینه که بقیه بیسواد و افراطی ومعدود هستند وفقط ماخوبیم (3326000) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۸:۳۹
شما خودت رو اصلاح کن و بعد بفکر اصلاح جامعه و دیگران باش.
افراطی نباش و مسائل بی ربطو بهم ربط نده، بقیه پیشکش (3326361) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۰:۳۷
اگر 25 میلیون رای داشتید نمیشدید 4میلیون !
الان میایید میگید معینم 4 میلیون آورد بله معین 4میلیون بود چون مهرعلیزاده 3 میلیون و کروبی هم 4 میلیون رای آورد تازه هاشمی 13 میلیون آورد .
این درحالی بود که احمدی نژاد هم 4 میلیون بود
.شما همون 4 میلیون بیشتر نیستید زور هم نزنید که بیشتر از اون هم نیستید (3326390) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۴۹:۵۳
والله ما حاشیه شهر بودیم به موسوی هم رای دادیم اصلا برا من سواله چرا از هرکی میپرسیدیم میگفت به محمود رای نداده (3326448) (alef-17)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۶:۳۱
لطفا همه چیزها را با هم درنیامیزید که ثمری به غیر از کم بها شدن مطالب دیگر احتمالا قدری بهادارتان نداشته و نخواهد داشت. برادر گرامی در حالیکه از این دست حوادث در کشورهای اروپایی کمتر رخ داده است به گونه ای که به گفته بی بی سی احملات تروریستی جمعه شب پاریس بعد از جنگ دوم جهانی مرگبارترین حادثه بوده است و از طرفی جان انسانها به خطر افتاده است به غیر از ارسال پیام تسلیت و اعلام همدردی از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از طرف خود و همچنین به نمایندگی از سوی ملت ایران انتظار دیگری نمی رفته است. حالا بحث خون رنگین تر و اینها برای چیست؟! اینجاست که ممکن است با عرض پوزش اختلاف بین درس خوانده تر ها با درس کمتر خوانده ها و امثالهم مشخص گردد.(می بخشید.) (3326663) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۹:۱۴
شما غير از دو قطبي كردن جامعه و شكاف انداختن بين مردم وظيفه ديگري نداري؟؟؟؟ (3326669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۵:۲۰
اگر کسی نقد نکنه و همه خفه بشن اونوقت جامعه بشه یک قطبی شما راضی میشید ؟ (3328257) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۹:۳۹
لا اقل قبل از اینکه این مطلبو بنویسی مطالب قبل را می خوندی آقای شهروند درجه یک (3326890) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۲:۲۰:۴۷
انتخاب صحيح هم إز طرف ادمًهاي با سواد است. (3327409) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۴:۲۱
کلا همیشه خون غربیها رنگینتر از مسمانان و شرقیها است.
خداییش چند تا از این کشورها در حادثه منا به ایران تسلیت گفتند؟؟؟ اونم تو لحظات اول؟؟؟
اون خبر چقدر در سطح رسانه های دنیا انعکاس داده شد؟؟؟؟

جواب همه این سوالها اینه که خون غربیها از ما رنگینتره!!!! (3326011) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۶:۲۶
مگه منا حادثه تروریستی بوده؟ (3326353) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۳:۴۶
برادر من منا جنایت تروریستی برنامه ریزی شده بوده (3326580) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۱:۱۸
اینو شما با توهم توطئه تون میگین، نه منابع خبری قابل اعتماد. (3326621) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۴:۵۸
شما باید مقاله بنویسی (3326635) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۴:۴۱
این چیزیه که شما می گید نه دنیا ! (3326966) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۴۵:۴۴
اگر دنیا از نظر شما همان پنج کشور ابرقدرت از چشم جناب روحانی است که نه دنیا نمی گه حادثه تروریستی است (3328224) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۱:۴۶
اره مردم همدیگر رو هل می دن تروریستیه!! بابا جان این فرهنگه!! وقتی نمی فهمند همدیگر را حل ندن ... یک عده بد بخت زیر دست و پا له می شوند ! بار اول نیست که از این اتفاق ها انجا می افته!
پدر بزرگم خدا بیامرز کاروان حج داشت، خودش می گفت اونجا یک خورده نعلل کنی زیر دست و پا له می شی می گفت ایرانی ها نیسبت به افریقایی ها هیکل هایی کوچک تری دارند یک قدم اونها می شه دو قدم ما می گفت خیلی باید حواست جمع باشه له نشی !
اسم این تروریسم نیست بی فرهنگی !
الف سانسور بفرمایید ! (3326975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۴۸:۳۷
اگر راه پدر بزرگت و می بستند اونوقت دیگه کسی نبود برات قصه هل دادن آفریقائیها رو تعریف کنه و جنایت وهابیها در بستن راه حجاج رو حادثه تلقی کنه ! (3328230) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۰:۰۰
بی فرهنگ خودتی وهابی بیچاره !!! (3328237) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۱:۳۲
احتمالا تو مزدور عربهای وهابی نیستی که میخوان حادثه منا را در حد هل دادن زائران آفریقایی پائین بیارند (3328245) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۷:۰۶
بدبختیه شما اینه که همیشه دچار توهم توطئه هستین (3327515) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۱۲:۴۹
عجب!! خودت کشف کردی؟! (3328123) (alef-17)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۳:۰۳
همه جارو اب ببره شمارو خواب میبره تا زه میگی تروریستی بوده (3327211) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۳:۲۲
تروریستی نبود ولی چند برابر مردم فرانسه ایرانی ازبین رفتند (3327236) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۶:۵۸
ملت ایران با توجه به سابقه آل سعود میگن تروریستی بوده ولی کی مدرک داره ؟؟؟ (3327395) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۴۳:۳۶
مگر فقط حادثه تروریستی را باید تسلیت گفت ؟اآنهم برای عزیزان غربی ! (3328221) (alef-17)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۳:۰۷
البته بهتر بود به لبنان هم پیام تسلیت فرستاده می شد. اما این حوادث در لبنان تازگی نداره و نمی شه هر روز هم به فلسطین و لبنان تسلیت گفت.

در مورد فرانسه هم چون تبلیغات غربی ها علیه ایران هست و سعی می کنند ایران را دشمن غربیها نشان بدهند. این کار برای خنثی کردن این تبلیغات بوده که در نهایت به نفع مردم ایران و خاورمیانه است. چون جلوی تبلیغاتی که سعی می کنه اسلام و کلیه مسلمانها رو ترروریست و خشونت طلب جلوه بده می گیره. (3326540) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۷:۰۳
ببخشید پاریس رو همین چند ماه پیش تروریستا بهم ریختن. انفجار با این ابعاد در بیروت کی اتفاق افتاد آخرین بار؟ (3326956) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۶:۵۴
حادثه اخیر تروریستی که در لبنان اتفاق افتاد اگر پی گیری بفرمایید جزء حوادثی نبود که هر روزه رخ دهد. (3327218) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۲:۴۶
این جواب شما شیفتگی و غربزدگی رئیس جمهور را توجیه نمیکند (3328248) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۲:۱۹
مساله اینه که خاورمیانه همیشه ناامنه. ولی اروپای امن لااقل پناهگاه مالی فرهنگی و سیاسی بقیه کشورها هم هست. میگنه هرچه بگنند نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک (3326947) (alef-17)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۰:۲۶
متحدين عزيزمون در خاورميانه هم در مورد فاجعه منا به ما تسليت نگفتند. (3327226) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۸:۰۱
گفتند تو نشنیدی و شاید تو آنتالیا داشتی برای حجاج غصه میخوردی (3328268) (alef-17)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۴:۲۹:۲۳
قضاوت نكن تهمت هم نزن مسلمون.من اون موقع تو روستامون بودم هيچ وقت هم هوس آنتاليا نكردم. (3330121) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰
مگر فرانسه گفت ؟خوب اونهم نگفت پس چرا رئیس جمهور در برابر حوادث فرانسه احساس همدردی داره اما در مقابل لبنان نه ؟ (3328275) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۲:۴۷
البته در دیدگاه سیاسیون غربی ما نه مردم ما (3327789) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۴:۴۱
یعنی جور دیگه نمیشد این کار دولت رو توجیح کنی؟؟!!! (3326014) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۴:۴۶
عذربدترازگناه نبایدآوردخبط بزرگی بودکه ریشه دراعتقادات واندیشه های آقای رییس جمهوروتیم سیاسی اطرافش داردوآخه لبنان خودیه وکاری هم درپنج بعلاوه یک وغیره نمیتونه بکنه ماهم که سیاستمون براساس بده بستون شده نه اصول اسلامی وانقلابی (3326015) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۲:۴۷
اتفاقا کارش درسته و هر روز اعتقاد من به ایشون بیشتر میشه (3326656) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۵:۳۴
حالا برجام رو ول کردید چسبیدید به پیام تسلیت ؟! (3326967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۳:۱۹
بله دیگه از برجام دستشون کوتاه شده (3328283) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۰:۱۴
اندر احوالات این دولت همین ضرب المثل معروفی کافیه که میگه: برای کسی بمیر که برات تب کنه. (3326027) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۸:۴۹
نکه لبنان و حماس همین طور برای ما تب کردن!!! نکه سر قضیه یمن ححماس از عربستان حمایت نکرد و طرف ایران رو گرفت! (3328112) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۰:۳۲
دل بیمار فقط نیمه خالی را میبینه .مبادا از دولت تعریف کنیدا،میبرنتون اوین (3326029) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۲:۱۳
آخه نیمه خالیش خیلی بیشتر از نیمه پرشه و به چشم میاد و به دل بیمار ربطی نداره به شعور دولت ارتباط داره (3328280) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۱:۲۰
1. هرروز تعداد زیادی از مردم در حوادث رانندگی فوت میکنن. چراخبر سقوط یک هواپیما بازتاب پیدا میکنه ولی سقوط و اتش سوزی اتوبوس نه؟ مگه مردم از نظر شما فرق میکنن.

2- از نظر دیپلماتیک نصر ا.. چه جایگاهی داره که رییس جمهور یک مملکت بخواد بهش پیام بده؟

3- میشه بفرمایید الان اون 100 گروگان کجاو اون 200 مصدوم چرا ذکر نشده و اطلاعات ناقصی رو بیان کردین؟ (3326035) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۷:۰۰
این حامیان دولت چی میگن .کلا با مبانی نظام هر جا هر چی بشه مخالفت میکنن .چه شورای نگهبان باشه چ قوه قضایی باشه چه پلیس باشه.اینا همه بدن فقط جناب روحانی کارش درسته!!! (3327219) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۹:۱۸
مبانی نظام مبنایی تر !!! مگه رییس جمهور از مبانی نظام نیست (3327398) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۳۸:۱۲
مبانی نظام یعنی خواست اکثریت مردم که اون رو هم با رایشون مشخص کردن. (3328018) (alef-17)
 
سحر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۹:۵۱
یعنی فقط روحانی در قبال همتای فرانسویش احساس تعهد داره و همتای فرانسویش در فاجعه منا که 500 کشته داشتیم وظیفه نداره پیام بفرسته ؟ابه این میگن روابط دیپلماتیک یا حقارت در برابر غربیها ؟ (3328306) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۲:۴۹
خیلی مضحکه یعنی از دید شما حادثه لبنان در حد آتش سوزی اتوبوسه و حادثه فرانسه در حد سقوط هواپیما ؟چه مقایسه ابلهانه ای ؟ در ضمن ما لبنان روابط دوستانه داریم با فرانسه که خودش تجهیز کننده داعش است چه روابط دوستانه داریم ؟ (3328314) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۱:۲۱
من کار ندارما ولی تو یک سری کشورا دیگه بمب گذاری شده دیگه طبعیه ! مثلا تو عراق بمب گذرای می شه کسی تسلیت نمی گه !
ولی سیستم اتفاقی که تو فرانسه افتاد گروگانگیری و اینا کلا فرق با بمب گذاری ساده داره!
حالا شما اینجا کنتور دستتون بگیرید هر بمبی که هر جا منفجر می شه کی تسلیت به کجا می گه! (3326036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۴:۱۳
حادثه منا و کشته شدن 500 حاجی ما هم اتفاق طبیعیه که کشور فاشیست فرانسه تسلیت نگفت ؟ (3328321) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۳:۴۲
"چون پیوند آن بر اساس ایدئولوژی بوده و نه منافع مادی و سیاسی،" هههههه جک میگید دیگه؟! (3326049) (alef-17)
 
مازنی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۴:۴۸
چرا جناح تندرو و محافظه کار به هر بهانه ای به دولت حمله می کنند؟
چرا کاسبان تحریم به رای مردم احترام نمیگذارند
واقعا جای تاسف دارد (3326054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۴:۳۳
چون دیگه دربین مردم جایگاهی ندارند میخوان با هوچی گری برا خودشون بقای سیاسی بوجود بیارند
اینا فکر میکنند مردم از روحانی زده بشند میان میچسبند به اینها
برا خودشونم نظر سنجی میگذارند از اون نظر سنجی ها که جلیلی 70 درصد رای داشت ! (3326396) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۴۵:۰۰
شما دور قبل به رای مردم احترام گذاشتی؟؟!!!! (3326439) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۲۸:۴۰
پیام تسلیت به همراه نامه اطلاع لغو سفر قریب الوقوع ایشان به فرانسه صادر شد
خود شما هم اگر خونهیک نفر دعوت شده باشی بعد بابای یارو بمیره یه تسلیت میگی و دعوتت را پس می خوانی

ضمنا توقع داشتی قضیه لبنان رو به کی تسلیت بگه
لبنان که رییس جمهور نداره تازه اگر رییس جمهور داشته باشه که اون رییس جمهور تو مناطق تحت کنترل حزب ا... قدرتی و نظارتی نداره بعد خود شما شر درست میکنید که چرا به آقای نصر ا... تسلیت نگفت

اگر به آقای نصرا... تسلیت بگه که ایشان همتای دیپلماتیک ایشان نیست یک شر دیگر درست میشود

من نمیدونم که تو اون 8 سال که باکسی جز مادر آقای چاوز همدردی نمیشد شما تیتر نمیزدی (3327134) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۲:۴۸
مادر چاوز که خون آلوده به ما هدیه نداد ! باید به کسی تسلیت گفت که با فروش خون آلوده هموطنان ما را به ایدز گرفتار کرد و در حمایت از اسرائیل و کارشکنی در مذاکرات سنگ تمام گذاشت (3328596) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۲۹:۱۱
افرین به شما دلخوش برجام
روحانی مچکککککککککککککککککککککککککککککککککرییییییییییییییممممممممممممممم (3327985) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۲۰:۴۸
منتقدیم که از طرف رئیس جمهور باادب ! تندرو دلواپس جهنمی بیسواد لبوفروش وووو ....خطاب میشویم و مانند شما وطن فروش نیستیم که چشممان را بر روی تقی زادها ببندیم ! (3328358) (alef-17)
 
یوسف
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۶:۲۵
ماست مالی خوبی بود ، این متن به شیوه استدلال های نوبخت میخوره

پدر استدلال ایران (3326062) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۴:۳۶
اشتباه می کنی پدر استدلال و پدر آمار ایران یکی دیگه در دولت قبل بود اون بالا (3328288) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۸:۰۶
واقعا جای تاسف داره با این دیدگاهی که شماها دارید .از هر چیزی میخوای ایراد بگیرید . (3326068) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۴:۰۰
انتظار داری مثل تو چشم بر روی حقایق تلخ دولت واداده ببندیم (3328601) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۴۲:۴۹
رییس مجلس هم برای انفجارهای لبنان پیام نداد. چرا به او گیر نمی دهید؟ (3326083) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۵۳:۱۵
جالب بود آره اتفاقا آقای لاریجانی خیلی زود به رییس مجلس فرانسه تسلیت گفت ولی مثل اینکه انتقاد فقط مال بعضیاست (3327400) (alef-17)
 
یوسف
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۲۳:۵۴
دقیقا رئیس مجلس هم به سید حسن نصرالله و هم به رئیس مجلس لبنان پیام داد (3327963) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۴۹:۱۹
دم رئیس جمهور فهمیدمون گرم. (3326109) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵:۲۱
ارادتش به غرب منو کشته !!!!! (3328604) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۶:۲۹
به این فهم نمیگن اگر فهم اینه پس شاه عربستان از رئیس جمهور ما فهمیده تره ! (3328607) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۲:۱۱
واقعا این کار حسن روحانی برای بنده هم تعجب اور بود، اقا اصلا لبنان شیعه است به کنار، چرا برا برخی ملتها بیشتر جلز و ولز می کنید برا برخی ها کم؟
طرف غربی خودش این داعش رو راه انداخته بعد 15 ساله داره زن و بچه های مردم بمب میریزه و دیگه جایی نمانده که دوستان غربی بمب نریخته باشن و شخم نزده باشن باز یک عده براشون خودکشی میکنن.
کلا اگر دقت کنید مردم جهان رو ما دسته بندی و درجه بندی کرده ایم، حاضریم بریم برا فرانسوی ها جلو سفرت فرانسه( با اون کارکنانی که داره با اون رفتارشون)شمع روشن کنیم و اشک بریزیم چرا؟ چون چشم ابی هستن و با کلاسن ولی برای مردم هند مثلا که چند سال پیش همین اتفاق براشون افتاد یا مردم مالزی یا تایلند و...حاضر نیستیم این کارا رو بکنیم. بعد اعتراض هم که میکنیم که این چه کاریه می کنید با انواع و اقسام دلایل خنده دار دوستان توجیه می کنند!! اقا یه کلام بگویید شمع روشن کردن برا مردم فرانسه کلاس داره ولی برا مردم هند افت داره خودتون رو راحت کنید دیگه چرا توجیه می کنید؟ من مذهبی نیستم و این کارها رو نژاد پرستی و خودباختگی میدونم ترکیبی از نژاد پرستی و خودباختگی
اگر شماهایی که رفتید شمع روشن کردید دردتون درد انسانیت بود برا سایر ملت ها هم همینکارو میکردین اما...
اگر قرار است همدردی کنید با همه مردم دنیا فارغ از نژاد و مذهب و عقیده و..به یکسان ابراز همدردی کنید. وقتی این کارا رو می کنید دیگه اسمش همدردی نیست اسمش چیز دیگه ای است. و نتیجه ای هم که من میگیرم اینه که نژاد پرستی بیداد میکنه بین ما طرف یه توئریست غربی رو میبینه گل از گلش وا میشه ولی یه توریست اسیایی یا افریقایی رو میبینه کلا قفل میکنه (3326121) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۱۰:۳۵
لبنان 1 میلیون شیعه داره که حدود 30 درصد جمعیت لبنان است. (3326504) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۵:۱۳
بحث من روی شیعه بودن یا نبودن لبنان استوار نشده مهم نیست شیعه داره یا نه و چقدر شیعه داره بنده عرض می کنم که اگر درد، درد انسانیته برای همه ملتها همدردی کنیم هند هم تهران سفارت داره اما چرا جلوش شمع روشن نمیکنیم؟ دوستان زیاد توجیه می کنن واقعیت اینه که ادم میتونه کار بد انجام بدهد بعد هزار تا توجیه براش بیاره.
سوال بنده این است که از سال 2000 تا الان کلی حادثه تروریستی توی دنیا رخ داد صد ها هزار ادم کشته شد سونامی اومد در هند توی بمبئی همین حرکات فرانسه رخ داد چرا در این 15 سال فقط برا امریکا و فرانسه شمع روشن کردین؟ هزاران افریقایی در جریان کارهای مختلف در کشورهای مختلفش کشته شدن چرا شمعی روشن نشد؟ شما هر دلیلی میخای بیار اما من فقط دلیلش رو نژاد پرستی میدونم من اصلا کاری به حکومتها ندارم بحث من یه بحث خارج از سیاسته من میگم چرا براتون چشم ابی ها عزیزترن اگر رفتی برای انسانیت شمع روشن کردی؟ هزار بار هم دلیل بیارید من این نوع دلایل رو قبول ندارم چون طرفم رو میشناسم. (3326823) (alef-17)
 
جلال ابادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۰:۵۶:۵۲
داداش گلم از قدیم ندیما گفتن: از کوزه همان طراود که در اوست. ما باید کلاهمون رو قاضی کنیم اگه بین دو نفر که یکیشون رو از نظر اعتقادات درونی بیشتر با خودمون شبه می دونیم و دیگری که او را زیاد همفکر خودمون نمی دونیم ، در برخورد باهاشون یک جور رفتار می کنیم؟
من تعجب می کنم از دوستانی که برای این رفتار طبیعی روحانی دلیل تراشی می کنند . اخه مثلا اگر خدای نخواسته یک نفر قلدر هر روز برادر کوچک شما را توی کوچه اذیت کند ، شما در ابراز نارضایتیتون نسبت به این ظلم روز اول با روز دهم تفاوت می کند؟!!
اگه اینجور باشه دیگران حق دارند راجع به غیرت شما چگونه فکر کنند ؟؟
ایا خودتون حاضرید با مردم آزاری که هر روز مزاحم ناموس شما می شود ، خوش و بش کنید؟؟
دوستان محترمم ، من مطمئنم هیچ کدام از شماها نمی توانید ذره ای محبت نسبت به کسانی بورزید که چشم طمع به ناموستان دوخته اند.بنا بر این لطفا قبل از ابراز حمایت از رو ی تعصب و نا بخردی ، یک کمی فکر کنید.روحانی هم مانند گذشتگانش ، خوب یا بد می رود به قول شاعر : این نیز بگذرد. متشکرم (3331876) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۴:۰۸
برای لبنان ، سوریه ، عراق ، افغانستان و یمن لازمه یک واحد ارسال تسلیت در وزارت خارجه دایر بشه تا هر روز پیام تسلیت صادر کنه ! شک نکنید اکر وضع فرانسه یا هر کشور دیگری هم مثل همسایگان مرزی و منطقه ای ما بشه بعد از مدتی واسه هر انفجار مقامات کشوری تسلیت صادر نمی کنن ! این واقعیته که با وجود تلخی باید باور کرد (3326138) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۴:۲۱
آخه ماشالله کشورهایی مثل سوریه و عراق و افغانستان و لبنان و پاکستان، بمبگذاری و انفجار و اقدامات تروریستی به پدیده عادی و روزمره شون تبدیل شده. اینطوری باید روحانی فقط بشینه تو دفترش پیام تسلیت صادر کنه! (3326141) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۱۸:۳۸
تو این کشورها طرف داره میره واسه صبحونه نون بربری بخره وسط راه پشیمون میشه و میره انتحاری! آقای روحانی باید یه دفتر هزار برگ بخره با 500تا کاربن و راه براه تو جای خالی اسم بنویسه!! (3326771) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۲:۲۵
تو پاریس هم این حوادث عادیه برای دولت غربزده ما غیر عادیه ! (3328635) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۹:۱۰
آره دیگه آسیایی هستیم و با این رئیس جمهور شیفته غرب شدیم آسیایی دست دوم و دست سوم (3328615) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۱:۱۶
نه فقط باید بشینه و به کشورهای اروپایی پیام تبریک و تسلیت بگه چون رئیس جمهور ما فقط در قبال این کشورها وظیفه داره و روسای جمهور این کشورها وظیفه ندارند (3328625) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۶:۰۵
دلایل ارائه شده از دید من همه توجیه بود و اصلا کار دولت قابل توجیه نبود. همه ادمهای دنیا مثل هم هستند و برابرند. چه این کار چه این حرکت جلوی سفارت فرانسه به نظر بنده بسیار اسف بار بود. (3326156) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۵۶:۰۰
پس لطفا به آقای لاریجانی هم اعتراض کنید چون همین رویه رو پیش گرفت (3327402) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۶:۲۲
واقعا دولت هم پذیرفته خون اونا از همه رنگین تره (3326160) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۹:۴۸
شاید پیام روحانی عاملی باشد که که قرآن رادر فرانسه آتیش نزنند
زبان م لال به پیامبر توهین نکنند
پیام روحانی پیام شیعه است
پیام راه و منش علی و ادامه دادن سیاست علی
درود بر روحانی درود بر تدبیر وامید (3326367) (alef-17)
 
فاطما
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۹:۳۶
فرانسه برای ایران بسیار مهم است فرانسه کشوری است امام را پزیرفت و امام از آن کشور به ایران آمد (3326169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۴:۵۱
خون آلوده و حمایت از صدام و منافقین را یادت رفت بگی اینها هم خدمات بزرگتری بود که نادیده گرفتی ! (3328645) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۴:۱۴
بس كنيد ديگه ديروز گفتيد چرا تسليت نگفته امروز مي گيد چرا دير گفته (3326186) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۶:۳۵
راست میگه ول کنید این دولت بهم ریخته و واداده را بذارید جلوی رفقای فرانسویش ادای روشنفکرا را در بیاره و آبروداری کنه !!!!!!!! (3328648) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۵:۴۹
سلام
وقتی خودمون با کارهامون نشون میدیم خون غربیها رنگینتر از ماست دیگه چه انتظاری از غربیها داریم که در محکوم کردن حوادث تروریستی عادلانه برخورد کنند!!! (3326189) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۱:۵۷
ما لبنانی نیستیم (3326309) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۸:۳۰
فرانسوی هم نیستیم این همه اشک ریختن نداره جلو سفارت فرانسه (3326549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۶:۱۶
نمی خوام همه را با یک چوب بزنم ولی بیشتر اون کسانی که رفتن سفارت فرانسه ( اونم مگه سر تا ته چند نفر رفتن ؟! ) رفتن عکس یادگاری چیزی بگیرند! البته در این که عده ای واقعا سر هم دردی هم رفتن شکی نیست. شما نکنه فک کردی رفتن دم سفارت محرم گرفتن ؟!!
در کل ما ایرانی هستیم و اولین و تنها چیز مهم منافع ملی است! لبنان و فرانسه و ترکیه و ... فرق نداره ! باید ببینیم کجا منافع ملی بیشتر تامین می شه! (3326607) (alef-17)
 
رضا.ف
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۴:۵۱:۲۹
بابا من راضیم روحانی دویست بار به لبنان تسلیت بگه ولی پول تو کشور خودمون و واسه این همه نیازمند خرج بشه .تسلیت به فرانسه که هزینه ای نداره ولی سوریه ولبنان .. بخدا کافیه 3 ماه به اونا کمک مادی نشه خواهید دید که در آنصورت از ما حمایت میکنند یا نه پس رفیق جیبمونن . (3331942) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۴۲:۱۶
من از موافقان دولت و مخالفان نویسنده هستم ولی خدایشش هر چی فکر می کنم این حرکتی که جلو سفارت فرانسه کردید رو نمیتونم هضم کنم از دید من بیشتر حس خودباختگی بود تا همدردی اگر حس همدردی بود با هندی ها در جریان حملات تروریستی بمبئی هم همدردی میکردید یا با مالزی در سقوط هواپیماش.
بیشتر رنگ چشم رو موثر میبینم در این موضوع. (3326556) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۸:۲۲
منم رفتن جلو سفارت رو خیلی هضم نکردم ولی این نتیجه گیری شما مبنی بر خود باختی خیلی درست نیست! بیشتر به نظر من رفتن یادگاری بگیرن ! (3326615) (alef-17)
 
هکمتانه
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۰:۵۸
میدونی چیه دوست عزیز , نوع زندگی مردم دنیا با هم فرق دارد .
یکی برای زنده موندن هر کاری میکنه چون از زندگیش راضیه و یکی به خودش بمب میبنده تا زودتر بره اون دنیا چون از زندگی تو اون دنیا راضیه !
تو فرانسه عده ایی کشته میشند و نخست وزیر بلژیک برای اونها اشک میریزه و تو کشور همسایه و برادر عراق , عده زیادی از کشتن ما رافضیها و مجوسها احساس خوشحالی میکنند!
بنده به شخصه معتقدم که نصف آفریقا بره زیر خاک حال و روز دنیا بدتر نمیشه که هیچ شایدم بهتر بشه,حالا چرا؟ تو آفریقا مردم نشسته اند تا ابولا آنها را بکشد و تو دانشگاهی در فرانسه یه عده وقت و زمان میزارند تا آن مردم در آفریقا نمیرند!
اینجا کسی دنبال رنگ چشم و پوست نیست,هست؟
حالا باز یه عده میآند و میگند که غرب , علت عقب ماندگی خاورمیانه و آفریقا است که این عذر بدتر از گناه است. تو پاکستان فلج اطفال دوباره پا گرفته و تندروها مامورانی را که در این راستا به مردم کمک میکنند میکشند!! و تو آفریقا گفته میشه که هر 15دقیقه یه بچه تلف میشه اما پدر و مادری را میبینی که از حشرات تغذیه میکنند اما دستگاه تولید مثلشان تعطیل بردار نیست!!
خب خدا وکیلی نباید فرقی بین آدمها باشد؟ (3326837) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۳:۱۸:۳۵
برأي اينكه مردم فهميده فرانسه و مخصوصا پاريس را كه اوج تمدن بشريت است را دوست دارند.
حالا شما ها هي جاز و ولز بشيد و حسادت كنيد. خدمتي كه پاريسيها به فرهنگ بشر و انسانيت كرده اند بسيار بيشتر إز كل شهرهاي عراق لبنانى پاكستانى كه هيچ بسيار بيشتر إز كل جهان اسلام ميباشد. برأي همين مردم دور سراسر دنيا عاشق پاريس هستند. شما ها هم كه ناراحت شديد به أين خاطر است كه سواد و فرهنگ نداريد. (3327426) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۷:۰۱
ما فرانسوی هستیم (3328653) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۱:۰۴
اصلا آسیایی نیستیم اشتباهی تو این قاره قرار گرفتیم ما اروپایی هستیم و رئیس جمهور ما این را به همه ثابت خواهد کرد ... مرگ بر آسیائیها درود بر اروپا و کشورهای ابرقدرت (3328663) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۹:۴۲
فرهیخته گرامی
به این دلیل بود که رییس جمهور چند ساعت بعدش باید در پاریس می بود! (3326200) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۴:۵۲
رییس جمهور داشت می رفت ایتالیا عزیزم. ایتالیا هم پاریس نداره!
دو روز بعدش قرار بود بره پاریس... (3326400) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۲:۰۵:۱۸
حالا چند ساعت بعد يا دو روز بعد. خيلي توفير ميكنه؟ با مسخره كردن جواب ميدي كه اصل مطلب رو بپيچوني؟ (3327406) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۴:۰۴
یعنی اگر در هند یا مالزی این اتفاق می افتاد و رئیس جمهور میخواست بره این کشورها میرفتید جلو سفارت این کشورها و شمع روشن میکردید و گل می گذاشتید ؟ (3328672) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۴:۴۱
دانشمند این توجیه است یا جواب ؟ (3328675) (alef-17)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۹:۵۳
اخه این فکر رو هم بکنید اگه بخواهیم به مردم لبنان تسلیت بگویی هر روز اول وقت باید تسلیت بگوییم ولی فرانسه چند سال یه باره (3326202) (alef-3)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۷:۳۲
حادثه منا و کشته شدن حجاج ایرانی اونهم 500 نفر در ایران دائم اتفاق می افته که رئیس جمهور این کشور تسلیت نگفت ؟یا روحانی فقط وظیفه تسلیت و همدردی با این کشور تروریست پرور را داره ؟ (3328688) (alef-17)
 
بی تفاوت
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۱۳:۲۴
روحانی از چشم ما افتاده و کدخداگرایی اش برامون ثابت شده. اینقدر آسمون ریسمون نبافین (3326212) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۸:۳۷
می از چشم شما افتاده ؟قبل از انتخابات (3326645) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۵:۴۵
از اولم در چشم شما نبود. چون گزینه شما نبود (3326954) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۰:۵۳
اصلا این طور نیست . شما یک نفر بیشتر نیستی (3326998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۸:۵۰
از چشم همه افتاده با اون وعدهای دروغش (3328692) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۸:۳۴
از چشم شما شاید اما از چشم ملت رهبری وعلمای بزرگ اسلام نیفتاده . (3327015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۱:۴۹
بسه ديگه اين بهانه هاى بنى اسرائيلى سالهاست كه مردم ايران از گلوهاى خودشان زده اند براى كمك به مردم لبنان بيشتر بيمارستان ها ومدرسه ها ودانشگاههاى مجهز در لبنان ساخت ايران است حالا چى شده هم در اين يك مورد رييس جمهور رأ زير سوْال مى خواهند ببرند مى دانم نوشته ى مرا نمايش نمى دهيد وافسوس مى خورم كه در كشور خودم آرزش يك لبنانى رأ هم ندارم (3326230) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۴۲:۲۶
این همه آمار از ساختن بیمارستان و مدرسه و بیمارستان و دانشگاه از کجا دست شما رسیده ؟ اصلا یک باره میگفتی همه لبنان بدست ایران ساخته شده و لبنان هیچ چیز نداره ! (3328708) (alef-17)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۲:۴۰
نقل از متن : عرف و ادب دیپلماسی مسئولان کشورمان ایجاد می کرد که از پس یک چنین اتفاقات تروریستی...
ایجاد می کرد غلط است ایجاب می کرد یعنی واجب می کرد
ایراد بنی اسرائیلی گرفتن ساده است آقای قلهکی دیدید که ... (3326234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۴:۳۸
یک روز جرج بوش و اوباما نشسته بودن و باهم صحبت می کردن که یکی از دوستاشون وارد میشه و می پرسه: درمورد چی دارین صحبت می کنین؟

جورج بوش می گه: داریم نقشه می کشیم که جنگ جهانی سوم رو راه بیندازیم.

دوستشون می پرسه: خوب که چی بشه؟

بوش می گه: که یک میلیارد مسلمون و آنجلینا جولی رو بکـُشیم!

دوستشون با تعجب می پرسه: آنجلینا جولی!؟ اون رو دیگه برای چی میخواین بکشین؟

جورج بوش هم رو می کنه به اوباما و می گه: دیدی گفتم؟ ملت بیشتر نگران آنجلینا جولی هستن تا اون یک میلیارد مسلمون! (3326243) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۱۴:۲۳
حق کاملا با شماست! حالا این وسط مقصر کیه؟؟؟ مردمی که به آنجلینا جولی بیشتر توجه می کنن یا مسلمونا؟؟؟ (3328129) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۸:۳۲
دولت تدبیر، بی تدبیری کرد (3326257) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۷:۵۲
کمال بی انصافی و مغرضانه است نظر شما (3328297) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۴۳:۴۱
مشت نمونه خروار است (3328714) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۹:۱۲
واقعا متاسفم واسه دوگانگی برخورد نسبت به یک مقوله انسانی (3326260) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۵۰:۳۸
شماها اگر واقعاً راست میگید و نگران فجایع انسانی هستید، باید موقع کشته شدن چچنی ها توسط روسیه هم واکنش نشون میدادید. مگه اونها مسلمون نبودند؟ فقط فلسطینی ها مسلمونند؟ (3326451) (alef-3)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۹:۵۸
چي ميگي براي خودت...خودت سوال ميپرسي و خودت جواب ميدي تا نهايتا در يك گوشه نوشته ات انتقادي به دولت كني ...حالا اينها يعني چي...راستي در يكي از كلمات تسليت به لبنان تشديد يك كلمه گذاشته نشده بود..سوزه خوبي هست ها.............................................. (3326264) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۰:۲۳
ای کاش انسانیت رو بر تمام وجوه دیگر برتری میدادیم و حداقل یک واکنش درخور به هردو واقعه میدادیم ولی عبرت بشه باز خوبه (3326266) (alef-3)
 
حسيني
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۲:۲۴
ميشه بپرسيم لبنان، عراق و سوريه كه از دوستان ما هستند چرا درخصوص اتفاق منا هيچ عكس العملي نداشتند و نه تنها عربستان را محكوم نكردند بلكه به ايران هم تسليت نگفتند؟!!! (3326271) (alef-3)
 
شیعه
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۲:۴۴
سید حسن نصرالله تسلیت نگفت؟!
اتفاقا تسلیت گفت و بر عربستان سعودی تاخت. برعکس روحانی و ظریف که آخ نگفتند
درود بر سید عزیز. روحی لروحک الفداء و نفسی لنفسک الوقاء (3327109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۴:۱۹:۴۸
اینجا ایران است نه لبنان فارسی بنویس (3327437) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۴۴:۴۵
تسلیت گفتند گوش شما بسته بود و داشتی رادیو بی بی سی گوش میدادی (3328715) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۳:۵۹
برای افکار مسمومتان متأسفم. انسان بیگناه هر جا که کشته شود دل های آزاده را به درد می آورد حالا لبنان باشد یا فرانسه یا یمن باشد یا آمریکا (3326275) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۵۶:۴۰
ما هم همین عقیده داریم که انسانها با هم برابرند و رنگ و نژاد با هم فرقی ندارند اما برای بعضیها در فرق داره مخصوصا در تسلیت گفتن اولویت با نژاد بلوند اروپایی است (3328745) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۴:۰۸
خلاصه اما آنچه زشت بود واكنش بسيار بد منتقدان دولت به اين دير كرد است ،
نمي دانم اين بازي تا كي ادامه دارد ولي غرب زده خواندن رئيس جهور بايد يكجايي تمام شود ، چون اينكار فقط نظام را تضعيف مي كند و ما را در نظر ناظران بين المللي دچار تفرقه نشان مي دهد ، انتقاد به هر بهانه از رئيس جمهور آن هم با محور غرب زدگي اگر با انتخاب دوباره او به رياست جمهوري همراه شود چه پيامدي دارد ؟

مگرنه اينكه اشتباه رقيب در تبديل مناظره رياست جمهوري به مناظره پرونده هسته اي بايد براي انها درس عبرت شده باشد ؟ (3326276) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۵۹:۴۳
منتقدان چه واکنش زشتی نشان دادند ؟ کار رئیس جمهور زشت تر بود که نشان از غربزدگی ایشان داشت و این حقیقت را نمیتوان انکار کرد (3328756) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۵:۰۳
کسی که نداند بار فشار روانی و اسلام ستیزی حاصل از حوادث پاریس چقدر با انفجارهای لبنان که بالا برویم یا پایین به اسم دو گروه مسلمان بر ضد هم تمام می شود، تا چه حد متفاوت است درک درستی از سیاست ندارد و همان است که می گوید: درخت گردکان به این بلندی، درخت خربزه الله اکبر.. همه چیز را به این شکل مقایسه می کند.
بی تردید مسلمانان باید شدیدترین موضع را در قبال عملیات نفرت انگیزی بگیرند که در آن بانگ مقدس الله اکبر سر داده شده یا عامل انتحاری با گرفتن کتاب مقدس قرآن عکس و جلیقه انفجاری عکس انداخته که بالاترین توهین به اسلام و بزرگترین ضربه به این آیین الهیست. (3326278) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۶:۲۳
تا میتونید توجیه کنید (3328781) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۵:۱۸
کد خدا غربیست نه خاورمیانه ای. (3326279) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۲:۲۷
گاهی وقت ها باید کدخدایی را پذیرفت تا توهم خدا بودن انسان را به چاه نکشاند
برو عموجان فساداتوئن را جمع کن (3326394) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۰:۴۱
یعنی اولاند هم کدخداست؟! عزیزم در نوشتن دقت کن خدا کد ندارد راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. فقط دل صاف میخواد. (3326618) (alef-17)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۳۷:۰۵
رییس جمهوری با این همه تجربه حقوقی و این همه ذوق زدگی !!!!!!!!!!!!!!!!! برای قربانیان واقعی تروریسم که لبنانی ها هستند " پیام دیر هنگام داده شد " اما برای پدران داعش ( فرانسه ) به سرعت پیام داده شد . اما از مشاوران تندرو!!!! (3326284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۷:۱۹
وزارت خارجه تمام اتفاقات را رصد می کند، قطعا برای هر واقعه ای واکنش مناسب را طراحی می کنند. انفجارهای لبنان هم دور از نظر نبوده است اما ملاحظات در نظر گرفته شده برای عذم تسلیت چی بوده خدا می داند. در ضمن اتهام به روحانی در خصوص خودباختگی در برابر کدخدای غربی، نشانه رفتار عصبی و بی خبری از پشت پرده تصمیم های سیاسی است. چین و روسیه مسلمانان (اگرچه افراطی) را کشتند و بنابر ملاحظاتی که داریم آن را به نفع خود تلقی کردیم و دم نزدیم. از نظر من این تصمصم محکوم نیست (3327152) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۴:۲۳
ذوق زدگي؟!؟! (3327268) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۸:۵۸
رئییس دولت قبلی را صدا کنید به هرکدام یه کت و شلوار مشکی هم بفرستد (3328300) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۴۹:۵۹
مقاله ارزش خوندن نداشت . معمولا ریاست جمهور باید در این مواقع به مقام هم تراز خودش پیام بدهد در مورد لبنان لازم است نویسنده نا آگاه مقاله بداند که کشور لبنان ماههاست که رئیس جمهور ندارد و هئیت دولت تشکیل نمی شود . (3326303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۷:۲۱
جناب آگاه!
الان که پیام داده به کی داده؟ خب همون موقع هم میتونست همین کارو بکنه.
ضمناً وزات امور خارجه هم میتونست از طرف رئیس جمهور پیام بده
آگاه! (3326684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۷:۱۷
[جناب پس آگاه ،رئیس جمهور برای اینکه بهانه دست هو چی هایی امثال روزنامه ها و سایتهایی که شما ازشون یاد می گیرید ندهد به توصیه دوستان ترسویش این پیام را منتشر کرد در واقع نمی بایست این کار غیر اصولی را انجام می داد اما مخالفان رئیس جمهور عقل و منطق و اصول دیپلماتیک را فدای جناح عزیز خودشان می کنند . اونها در این روزها طوری وانمود می کنند که انگار روحانی خوشش آمده که در لبنان بمب ترکیده و خیلی ناراحت شده برای اتفاق فرانسه این یعنی وقاحت آنهم از نوع بی پایانش . (3327905) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۸:۰۱
در حادثه منا که 500 حاجی جان باختند کشور ما هم رئیس جمهور نداشت ! (3328785) (alef-17)
 
از روستای سار کاشان
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۰:۲۴
انفجارات در کشورهای اسلامی به یک امر عادی و روزمره تبدیل شده {افغانستان، لبنان، سوریه، پاکستان، عراق، یمن، عربستان، ترکیه و... } و در تریبونهای مختلف، مقامات عالیرتبه آنرا محکوم کرده اند. اما آنچه در پاریس انجام شده خیلی فرق دارد چراکه انگشت ملت فرانسه و جهانیان به سمت داعش و به تبع آن به سمت اسلام و مسلمین و کشورهای خاورمیانه است.
چنانچه مسلمانان و کشورهای اسلامی در کوتاه ترین زمان این جنایات را محکوم نکنند، خود نشان از استفاده ابزاری و سیاسی از این پدیده شوم است مانند برخی تیترهای روزنامه ها {بفرمایید شام } در اینصورت همان اشکالی که ما به غربی ها می زنیم در حق خودمان هم صادق می شود.
همچنین با محکومیت جنایت پاریس به ملت فرانسه و کل جهان این فهمانده می شود که دامان مسلمین از این جنایات پاک است و این پدیده در غالب نزدیک به تمامی مسلمین جهان منفور است. که این ابراز همدردی و تاسف موجب کاهش خشم ملت فرانسه و سایر کشورهای غيرمسلمان از اسلام می شود و پروژه اسلامی هراسی ابعاد وسیعترین به خود نمی گیرد.{ البته اگر برخی از دوستان نادان به دنبال حرفهای نیش دار نباشند فکر کنید اگر رادیو و تلویزیون فرانسه امشب در مورد برخی تیترهای روزنامه های ایران از مردم فرانسه سوالاتی کند چه پاسخی از یک ملت مصیبت دیده خواهیم شنید، قطعا اخلاق اسلامی در مواقع گرفتاری، همدردی را بر سرزنش ترجیح می دهد.
منافع بسیار دیگری در پیام به حادثه فرانسه وجود دارد که خود با کمی فکر به آن می رسید. اما در قضیه لبنان نه بحث اسلام هراسی و. . در میان میآید. بنابراین کار آقای رئیس جمهور کاری عقلانی و مطابق اخلاق اسلامی است.و مقایسه کردن هم با لبنان، کاری نادرست است. (3326304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۱:۵۲
احسنت به این بینش (3326652) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۱۹:۵۴
احسنت به بلندنظری و منطق شما! (3328144) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۵۱:۲۰
دوست روستایی !!! اشداءعلی الکفار رحما بینهم در متن تو جایی نداره یا الان وقت این حرفها نیست (3329371) (alef-13)
 
مرادى
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۱:۰۴
كار عاقلانه و درستى بود. (3326306) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۴:۰۸
عزیز من اینهمه برا لبنان از همه چیزمون مایه گذاشتیم بس نیست (3326341) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۰:۴۲
دوباره دارید شعار اربابهاتون را که بهتون یاد دادند را تکرار می کنید که نه غزه نه لبنان این بار جانم فدای پاریس (3328794) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۲:۲۶
دقیقا !!! حالا وقتشه کمی برای دشمنان غربی خود مایه بذاریم که منتظرند تا خون ما را در شیشه بکنند و ما هیچوقت بهشون توجه نکردیم ! (3328800) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۱۴:۳۴
والله توی BBC دیدم که زیرنویس کرده بود « ایران و عربستان سعودی آخرین کشورهایی هستند که ترور را محکوم کرده‌اند. » (3326378) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۱۶:۲۱
خوب بود رئیس تدبیر کمی هم از آنجلینا جولی یاد میگرفت که در پیام مجازی خود گفته : در حالی که همه ازفاجعه پاریس حرف میزنند چند روز قبلش گروه داعش فاجعه ای را در لبنان رقم زد. من برای هر دو کشور دعا میکنم. (3326382) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۹:۵۳
اتفاقا جالب است غربی ها بیشتر یاد لبنان باشند و شرقی ها یاد فرانسه. (3327016) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۶:۲۸:۱۱
خوبه كه همه دلواپس ها آنجلينا جون رو خوب مى شناسن !!!!! (3327458) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۶:۳۸:۴۱
براى من فقط يك نكته خيلى جالبه
بيشتر كامنت ها مخالف روحانى و دولت هستند اما حداكثر سى نفر ممكنه اين كامنت هاى تخريبى رو تاييد كرده باشن در حالى كه معدود كامنت هاى موافق حداقل ده برابر تاييد دارن .
فكر مى كنم دلواپس هاى عزيز تعدادى رو جهت كامنت نويسى استخدام كردن !!
اتفاقاً بر خلاف دوستان بعلت اينكه سال هاست سايت الف رو مى بينم جدا از تفاوت ديدگاهى در برخى مسائل به نتيجه رسيده ام كه بى طرف ترين سايت در انعكاس نظرات مختلف در بين همه سايت هاى ايرانى و حتى سايت هاى خبرى غربى همين الف هست ، در اين مورد خاص هم اى كاش سايت الف مقاله اى بنويسه كه آيا استخدام كامنت نويس منطبق با اخلاق است يا نه ؟ (3327466) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۵:۵۶
با لبنان نقدی حساب میشه (3326407) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۲:۵۵
آفرین . اون هم بدون اجازه از سهم من از بیت المال! این طور جاها شرع کاربردی نداره..! حلال و حرام معنی نداره! (3327869) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۱۱:۰۶
به سید حسن نصرالله که میتونستن تسلیت بگن ولی خوب پاریس با کلاستره (3326505) (alef-13)
 
هوشنگ
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۳:۱۱
سلسله حوادث توروریستی در خاورمیانه امری روزمره است. اما در اروپا چنین نیست. حتی محکوم کردن این حوادث توسط علما اثری مهمی در فضای بین المللی دارد. چون نشان دهنده قرائت رحمانی از اسلام دارد. (3326541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۵:۲۵
میشه توضیح بدین چرا مردم لبنان شهید خطاب کردین و مردم فرانسه کشته حساب شدن؟ (3326544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۳۳:۵۷
از کی تا حالا کافران و مشرکان را هم باید شهید نامید (3329318) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۴۲:۵۵
لبنانی ها خب جهان سومی هستند فرانسه رو عشقه مهد روشنفکری (3326558) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۲:۱۵:۴۳
دوست عزیز از اون ور بوم نیفت انسانیت انسانیته فرقی بین جون آدم ها نیست ولی از اون جایی که رییس جمهور در شرف سفر به این کشور بود طبیعی بود زودتر دست به کار شن (3327408) (alef-17)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۴۸:۲۳
در لبنان بخاطر درگیری داعش با حزب الله هر روز انفجار و عملیات تروریستی هست . مثلا هر روز در سوریه و عراق عملیات تروریستی انجام میشه ، آیا رییس جمهور باید هر روز به اسد پیام تسلیت بدهد ؟ نکته دیگه اینه که فرانسه مهد آرامش و امنتیت و رفاه است و کسی تصورش را هم نمی کرد توان داعش تا این حد باشد . البته سیاست داعش اشتباه محض بود و با اینکار نابودی خودشانرا سرعت بیشتری دادند . (3326568) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۲۸:۴۴
مهد امنیت و آرامش و رفاه !!! یا عشق شما غربزدها ؟ چطور داعش که کنار گوش ماست نتونسته هچین کاری بکنه اما اونور دنیا در این مهد آرامش و امنیت تونسته ؟فکر نمیکنی دست خودشون توکاره و برنامه دیگه ای برای مسلونها دارند؟ فکر نمیکنی خود همین فرانسه توان داعش را به این حد رسونده و تقویت کرده ؟ (3329306) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۳۳:۰۴
توان داعش آنقدر نیست که بتواند بدون حمایت و اطلاع آمریکا و اسرائیل کاری کند شک نکن از کدخدا اجازه داشتند (3329315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۲:۱۵
در چهاركلمه الف ميتواند مكنونات قلبي خود رأ بيان كند بدون اينهمه صغرا كبرا چيدن
" من. مخالف. روحاني. هستم" (3326578) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۵:۵۰
برای اقای روحانی مردم اروپا ارجح تر از مردم مسلمان لبنان بود!!!!!!!!!!! (3326584) (alef-13)
 
!!!
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۶:۲۰
چرا افرادی که در لبنان کشته شدند را شهید حساب کردید اما فرانسویها را فقط کشته؟؟!! ملاک شما چیست؟ شما نعوذ بالله خدا هستید؟؟؟ (3326586) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۰:۲۴
شهید یک اصطلاح قرآنی است، به کسی گفته می شود که در راه خدا کشته شده باشد. یعنی کسی که دین خدا را شناخته به همه پیامبران و فرستادگان خدا ایمان و اعتقاد قلبی دارد ، و از کتاب آسمانی خاتم پیامبران پیروی می کند، شیعیان لبنان در خط مقدم جهاد و مبارزه با خبیث ترین دشمنان خدا یعنی رژیم کافر صهیونیستی هستند ، و به همین دلیل کشته میشوند و به راستی کشته در راه خدا هستند و شایسته عنوان مقدس شهید هستند ، عنوان شهادت ، از قبیل ، لرد، شوالیه و عناوین و القاب مزخرف غربی ها نیست که به هر بی سر و پایی بشود نسبت داد، و برای شهید نامیدن کسی ، مگه آدم باید خدا باشد؟؟؟؟ !!!!!!!! این چه حرف غلطی است که شما می زنید ؟ بلکه به همین مقدار که توضیح دادم اگر کسی از قرآن آگاهی داشته باشد می فهمد به شیعیان مجاهد و فداکار لبنان که افتخار مسلمانان هستند و در خط مقدم جهاد با کفر اگر به دست داعش و آل یهود و آل و سعود و صهیونیست ها کشته شوند باید گفت شهید، ولی کشته شدگان فرانسوی مگر در راه جهاد با کفر بودند که شهید نامیده شوند؟؟؟؟!!!! هرگز، اولا حداقل اکثر آنها کافرند به کافر شهید اطلاق نمی شود ثانیا اینها در خط مقدم مبارزه با کفار نبودند بلکه در حال تماشای فوتبال و کنسرت بودند، و چه بسا، عده از آنها به اولاند رای داده بودند اولاندی که حتی اغتقادات مسیحیان به ازدواج را مسخره می کند و خودش دهها سال است که با یک زن ، بدون ازدواج زندگی می کند علاوه بر آن حمایت سفت و سخت او از رژیم صهیونیستی و داعش بر کسی پوشیده نیست. حرف و عقیده ما مسلمانان این است هیچ انسان بی گناهی نباید کشته شود و حتی اگر انسانی مجرم و گناه کار است ، هرکسی حق ندارد او را بکشد مگر یک محکمه ای بر اساس عدالت تشکیل شود و یک قاضی عادل حکم دهنده در آن محکمه باشد، بنابراین یک مقدار سطح معلومات دینی و قرآنی خود را بالا ببرید ، و از اظهار نظر در مورد عناوین مقدسی مانند شهادت برای کسانی که به هیچ وجه شایسته آن نیستند پرهیز کنید، و حریم شهدای عزیز را محترم بدارید. (3327360) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۲۲:۴۹
خوب معلومه چون اونها مسلون هستند و شهید یعنی نمیفمی یا تعصب به غرب کورت کرده (3329283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۰:۵۹
واقعا تعصب و بی منطقی در کامنتهای حامیان دولت بنفش موج میزنه (3326595) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۶:۱۶
اتفاقا من در كلام حاميان دولت يه عالمه حرف از جنس استدلال پيدا كردم همونطور كه مخالفان هم نكات استدلالي را مطرح كردند. به نظر من كه مباحثه جالبي تو كامنت ها انجام شده و شما هم سريع جوگير نشو يه بار ديگه بخون ببين چه حرفاي جالبي زده شده از هر دو طرف. مثلا يه نفر نوشته؛ "با لبنان نقدي حساب كرديم". به نظر من كه وراي طنزش يك نكته عميق تو اين جمله هست. ايا كمك و حمايت ما از لبنان يه جورايي ما رو صاحب عزا نمي كنه؟ يعني ديگران بايد به ما تسليت بگن نه ما به حزب الله! وقتي فرزند يه خانواده مي ميره كه پدر خانواده نمي ره تو مجامع عمومي به پسر كوچكترش تسليت بگه كه، خودش صاحب عزاست...
اميدوارم نظر ما هم چاپ بشه! (3326825) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۸:۰۸
غلام منطق سيماني شما هستم! (3327319) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۲:۰۳
این دلیل است که دولت نگاه به غرب دارد و امریکا را کدخدا شمرده بطبع به آن سمت غش میکند (3326623) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۲:۱۷
به نظر من داعش برای کشور ما هم برنامه داره و مطمئنا در حال برنامه ریزی برای اینکار هستن و ضربات شدیدی هم خواهند زد . مترو ما خیلی آسیب پذیره مسوولین امنیتی کشور باید حواسشون رو جمع کنن و در ورودیهای مترو دستگاههای شناسایی بمب نصب کنن . اجازه حمل کیسه های بزرگ و بسته های مشکوک به افراد داده نشه . ورزشگاه آزادی تهران هم همینطوره . هر محل تجمعی باید کنترل بشه . نیروهای امنیتی ضد تروریستی باید اقدامات پیشگیرانه رو شروع کنن . (3326626) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۴:۲۸
اگر سهوا روزه خودراخوردند باطل نمی شود ولی اگرسهواکمی دیرترتسلیت گفتند بهانه تراشی نکنیم (3326676) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۷:۰۹
این از آن حرفهاست ها که میگه در خال حاضر چون لبنان ررئیس جمهور نداره پس نباید به آنها تسلیت گفت !!!
حرفهای بی ربط و فقط جانبدارانه و بدون منطق و استدلال
خوب است انسان انصاف داشته باشد
پس چطور بعد پیام تسلیت داد ؟
البته دلیل اینکه بعد به لبنان پیام داد بخاطر این بود که بهش خورده نگییرند که چرا به فرانسه پیام تسلیت دادی و لی به لبنان ندادی
حقیقتش این است که برا ی دولت اصلاح طالب ما!!! فرانسه و انگلیس و آمریکا مهمتر از لبنان و دبیرکل حزب الله و مردم لبنان و فلسطین و غیره هستند ولی کمی ابا دارند این را علنا و خیلی آشکارا بگویند چون می ترسند قافیه میدان سیاست را ببازند (3326681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۷:۱۷
يك عده فقط نشستن ببينن دولت چه كار مي كنه واز توش چي مي شه براي كوبيدنش در آورد خودمون به جان هم افتاديم وداريم به خاطر منافع جناحي تن هم ديگه رو ريش ريش مي كنيم بزرگان هم نشستن ودارن خون دل خورن دولتي رو كه داره وسط گود با مشكلات دست وپنجه نرم مي كنه نگاه مي كنن اين كاهارو نكنيد برادران وخواهران عزيز اين مملكت آرامش مي خواد تا روي آباداني رو ببينه مسئولين بيش از هر چيز به نقد منصفانه براي اصلاح خطاها وتشويق برادرانه براي تحكيم تصميمات درست نياز دارند (3326683) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۱:۴۱
اگربانگاه جناحی مسایل راتحلیل نکنیم نیازی به این همه آسمان وریسمان به هم یافتن نیست من به روحانی رای ندادم ودرپاره ای موضوعات متفاوت باوی می اندیشم لیکن فکر میکنم این پیام نه تنها بعدمنفی نداشت بلکه جنبه مثبت آن ترجیح داشت زیرادرشرایطی که به کمک امپراطوررسانه داعش به شدت درزمینه تخریب وجهه اسلام تلاش میکند بایدنظام جمهوری اسلامی به عنوان نماینده اسلام واقعی موضع خودش رارسما به افکار عمومی منعکس نماید تاحقیقت خواهان عالم که احیاناتحت تاثیر القایات غول رسانه واقع شده اند ازخواب غفلت بیدارشوند وتوحش داعش را به حساب اسلام نگذارند
البته این به معنای برتری خونی برخونی نیست فلذااگر درلبنان نیزچنین احتمالی مطرح بود میبایست موضع گیری رسمی مسولان رابه دنبال میداشت تامنجر به جوسازی استکباررسانه علیه چهره زیبای اسلام نگردد
بیاییم برای رضای خدا وپاسداری ازخون شهیدان وتقویت نظامی که تنها نقطه امید آزادیخواهان عالم است کمی ازاختلاف افکنی وسیاست بازی دست برداریم (3326690) (alef-13)
 
امیر محمد فاطمی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۹:۵۵
1- انفجار شامگاه پنج شنبه 21 آبان ضاحیه بیروت که یکی از بخشهای شیعه نشین است با حدود 300 کشته و زخمی همراه بود مانند انفجار روز جمعه 22 آبان در میان مردم تشیع جنازه کننده پیکر یکی از رزمندگان شیعه جنگ با داعش که بیش از 95 کشته و زخمی داشت کاملا توسط تمامی رسانه های غربی و جهانی نادیده گرفته شد. پاریس در شب 22 آبان یعنی پس از انفجارهای بیروت و بغداد با انفجاری توسط نیروهای داعش روبرو و متحمل مرگ و آسیب دیدگی حدود 260 نفر شد. رسانه های غربی ، عربی ، جهانی و حتی وطنی در این نوبت و بر خلاف شیوه برخورد با دو انفجاری که به فاصله چند ساعت در دو نقطه دیگر از جهان و توسط عوامل همین گروه انجام شده بود با تمام توان به تولید پوشش خبری و تحلیل از جنس یازده سپتامبر آمریکا در سال 2000 اقدام کردند.
2- رسانه های وطنی با هر انگیزه و دلیلی طی دو روز گذشته شاید ناخواسته و به تبع حجم اخبار و تحلیلهای تولیدی رسانه های غربی و غیر ما با عبور از انفجارهای بیروت و بغداد ما را در جریان حواشی اخبار پاریس قرار داده و می دهند بطوریکه مرور صفحات امروز بسیاری از سایتهای خبری یا سایتهای متصل به شبکه خبر رسانه ملی بر همین منوال حرکت کردند. رسانه های جهان امروز نیز حتی یک یک تیتر یا تحریر خبری در خصوص انفجارهای بیروت و بغداد نداشتند متقابلا بر طبل پاریس می کوبند رسانه های ما نیز متأسفانه مستثنا نیستند. بعنوان مثال صفحه اول امروز سایت شبکه خبر سیما تا ساعت 9 صبح از بین 14 خبر ستوان میانی 7 خبر را به انفجار پاریس و یک خبر را به انفجار بیروت اختصاص داد انفجار بغداد جایی در صفحه اول این سایت نداشت. 3- براساس پژوهشی که در در ایام مقاومت همه جانبه 33 روزه حزب الله در برابر ارتش تا دندان مسلح و مهاجم رژیم صهیونیستی بر روی بیش از دو هزار صفحه اول روزنامه ها و سایتهای خبری انجام گرفت شاهد بودیم که صرفا کمتر از 5% به موضوع مذکور اشاره کردند 3% از جریان خبری مذکور اخبار 5 درصدی با هدف دفاع از مظلومیت نظامیان رژیم صهیونیستی و 2% باقی نیز به انعکاس نفس درگیری پرداختند یعنی حتی یک رسانه در دفاع از حقانیت و مظلومیت کشور مورد تهاجم و تجاوز چیزی نگفته و ننوشته بود. رویه خیری غرب ساخته که عینا در حوادث تهاجم 22 روزه ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی و بروز انواع جنایات گسترده علیه مردم مظلوم و بی دفاع و بی سلاح باریکه غزه شاهد بودیم.
4- مقامات سازمان ملل ، تمامی کشورهای غربی و غیره و حتی ما طی دو روز گذشته ضمن ابراز تأسف از انفجار پاریس با دولت و مردم فرانسه همدردی کردند رفتاری که قبلها در حادثه یازده سپتامبر شاهد بودیم. شاید جالب توجه اینکه شاید هیچ دولتی جز ایران از انفجارهای بیروت و بغداد علیه شیعیان مظلوم دو کشور ابراز تأسف نکرده و پیامی ارسال نکردند. حتما کشته های بیروت و بغداد مثل کشته های پاریس نبودند! شاید تحمل انفجار و قتل و غارت بدست نیروهای مزدور داعشی را حق مردم و شیعیان عراق و لبنان می دانند! شاید باید بپذیریم که حتی در کشته و مجروح شدنمان ما را درجه دو طبقه بندی ملموس جهانی می دانند! شاید بهمنی دلیل جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری دیروز رسما و آشکار اعلام کرد که رفتار بشار اسد باعث اقدامات تروریستی داعش در سوریه شده است و سپس در برابر توضیح پرسشی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که گفت لابد رفتار فرانسه نیز باعث اقدام تروریستی پاریس است سکوت کرد و وقتی لاوروف با زیرکی و نکته سنجی گفت همه هدف عملیات تروریستی داعش هستند چه کنار بشار اسد باشند چه رو درروی اسد قرار گرفته باشند که باز کری ناچار از سکوت بود. اما شاید بی هیچ تعصب و تأکید حزبی و گروهی و جناحی تأمل در این سوال بعنوان دغدغه ای ملی و دینی مهم باشد چرا رسانه های ما اعم از سایتهای شخصی تا رسانه ملی نیز انفجارهای تروریستی علیه شیعیان بیروت و بغداد را به قربانگاه فراموشی انفجار پاریس بردند؟
5- پرونده حادثه تلخ مکه و منا بدلیل مفقودی تعدادی از هموطنان حداقل برای ما همچنان مفتوح تلقی می گردد حادثه ای که با سانسور کامل خبری توسط رسانه های جهانی به رهبری جبهه غربی و عربی همراهی شد حادثه ای که تقریبا و منحصرا توسط بخشی از سیستم رسانه ای ایران علی الخصوص شبکه های سیما پوشش خبری می گرفت. شیوه خبری و تحلیل که بنابر تشخیص و دستور صریح مقامات حجاج ایرانی در مکه در هتلهای محل اسکان حجاج ایرانی قابل دریافت نبود. لذا تصور می کنم برای افزایش کارائی رسانه ملی بعنوان پیشران سیستم خبری کشور ضروری است در نشستهای کارشناسی نسبت به بازخوانی شیوهها و هدفگذاری این سازمان اقدام گردد تا رو یا رویی با شرایط و حوادثی از این دست چنین بی اثرنبوده و به انحراف نرفته باشند.
6- تعدادی بسیار اندک از همشهریهای تهرانی در اقدامی نمادین مانند آنچه در یازده سپتامبر و گسترده تر شاهد بودیم با حضور شامگاهی در برابر سفارت فرانسه بی حضور و توجه مسئولین سفارت با نصب چند نوشته و روشن کردن چند شمع دقایقی را به ابراز همدردی با مردم فرانسه پرداختند. شاید خوب بود لحظاتی تأمل می فرمودند چرا نباید برای همدردی با مردم و شیعیان دغدار و مظلوم لبنان و عراق نیز در برابر سفارتشان در تهران همین می کردند؟ راستی چرا سایرینی که به هر دلیل و بهانه ای می توانند در خیابانها باشند چنین نکردند؟ یعنی قتل عام شیعیان لبنان و عراق نباید برای ما مهم تلقی گردد؟ آیا ما نیز بر این باوریم که کشته های آنها مهمتر از کشته های ما است؟
7- اینکه چرا آنها با ما و هر موضوع مرتبط با ما چنین رفتار و برخورد خبری دارند محل بحث این نوشته نیست اما بسیار مهم خواهد بود که بیاندیشیم چرا ما با موضوعات مرتبط با خودمان چنین رفتاری اجتماعی و خبری داشته و داریم؟ پس از حادثه یازده سپتامبر در پاسخ به اعتراض مقامات یکی از کشورها که چرا با مردم آمریکا همدردی نکردیم طی نامه ارسالی تأکید کردم که ما برای کشته های مردم و کشوری گریه می کنیم که برای کشته های ما گریه کرده باشند ما برای آسیب دیدگی مردمی ابراز تأثر و تأسف می کنیم که برای رنجهای ما ابراز تأثر و تأسف کرده باشند. لذا است که حداقل رسانه های وطنی باید بیندیشند چرا انفجار پاریس را دیده ، همدردی و ابراز تأسف کردند اما از انفجارات و دردهای بیروت و بغداد را ندیده یا به سادگی عبور کردند؟ هرچند مقامات و دستگاههای رسمی کشورمان نیز می توانستند با انتخاب شیوه های مناسب اثرگذاری در افکار عمومی جهان به هماسانسازی انفجار های سه گانه بیروت ، بغداد و پاریس اشاره کنند. amirmohammad.fatemi@yahoo.com (3326709) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۲:۲۵:۰۱
رسانه هاي وطني بيشتر هدفشون اينه كه بگن ، ديديد فرانسه هم رفت رو هوا؟ مي بينيد غرب چقدر متزلزله؟
باور كنيد منظور بدي ندارند. (3327411) (alef-17)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۰:۰۱
جناب فاطمی ؛ ادبیات زیبا و استدلالهای کاملا روشن و بجایی دارید. توفیق شما را خواستارم. (3327698) (alef-17)
 
سعیدروشن
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۴:۲۵
نویسنده مقاله طرفدارمردم لبنان است یا منتقد اقای روحانی !؟سی وچند سال با مردم لبنان اظهار همدردی شد یکبار همبگذاربافرانسه ...لبنان همیشه مصیبت دارد ...فرانسه ندرتادچار مصیبت می شود (3326716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۰:۴۱
مردم لبنان مصیبتهایش از همین کشوهایی است که تو داری با اونها همدردی می کنی ... ولی مصیبت فرانسه بادیست که کاشته و الان برایش طوفان شده (3329243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۴:۵۹
ما وظیفه داریم که حامی مظلوم باشیم سی سال یا صد سال . همدردی با فرانسه که تا حالا از منافقین و داعش و اسرائیل حمایت کرده و همیشه علیه ما موضع گرفته تحقیر خودمان است نه همدردی (3329253) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۳:۲۳
واقعا ... لبنانیها عادت کردند به ترور و کشته شدن اما فرانسویها که عادت ندارند به این مصیبتها باید باهاشون همدردی کرد همانطور که خودشون در فاجعه منا با ما همدردی کردند و شمع روشن کردند و تسلیت فرستادند ... نمیدونم شاید ما هم به مردن و کشته شدن و مصیبت عادت داریم و اونها فهمیدن ما عادت داریم برای همین شمع روشن نکردند و تسلیت نفرستادند (3329266) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۹:۳۲
وای !!! خوب لبنانیها حقشونه چرا جلوی اسرائیل و مزدوران داخلیش می ایستند باید با فرانسه همدردی کردکه اصلا و ابدا از داعش حمایت نمیکنه و منافع اسرائیل را بر منافع خود ترجیح نمیدهد و خونهای آلوده به کشورها نمیفرستد و همیشه با ما مهربان و دوست بوده !!! (3329278) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۱:۴۴
سلام خوب است که مرتب می گویند نمی توان دکتر روحانی را نقد کرد اگر می شد نقد کرد لابد آقای رئیس جمهور قبل از آب خوردن نوع لیوانش را مشخص کند قبل از خریدن کفش حبمابا عده ای مشورت کنند قبل از عطسه کردن حتما ساعت ومحل آن را از شما بپرسند لطفا یک برنامه جامعی برای ایشان بنویسید تا طبق خواسته شما عمل کند خیال همه را راحت کنید جناب قلهکی شنا از آقای رئیس جمهور بهتر تشخیص می دهید چه کاری به صلاح است ؟ (3326735) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۱۳:۳۷
وقتي به طور عملياتي در لبنان حضور داريم ، تسليت گفتن به دولتي كه آن را تاييد نمي كنيم و تشكيل هم نشده است منطقي نيست (3326763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۹:۱۳
شما مي خواهيد گير دهيد و دنبال بهانه مي گرديد و بهانه هميشه وجود دارد ، شما اگر منتقد بود زمان احمدي نژاد كه جاي نقد فراوان وحود داشت نقد مي كرديد (3326790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۵۲:۵۸
برای ما روحانی و احمدی نژاد فرق نمیکنه کار غلط کار غلط است اما برای شما کار غلط روحانی با توجیه همراه است و این از تعصب است نه درک (3329223) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۹:۴۵
توجیهه کردن بعضی کارهای اشتباه دولت که شاخ و دم نداره. موضوع اینه که به قول رئیس جمهور منتقدین باید برن بمیرن، کسی حق نداره از این دولت انتقاد کنه فقط باید ازش تعریف کرد. (3326892) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۶:۱۶
من طرفردار هیچکس نیستم فقط این وسط متاسفم برالف (3326906) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۶:۴۳
عملکرد دکتر روحانی کاملا درست و منطقی بوده (3326907) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۳۱:۲۱
دقیقا همین شهر ضاحیه را با پول کشور ما کاملا بازسازی و نوسازی شده بود و شبیه یکی از شهرهای اروپا شده بود (3326914) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۹:۱۰
چچنی ها ومسلمانان چین را به حساب نیاوردیداونامسلمان نیستند؟ضمنن لبنان رئیس جمهورندارد. (3326945) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۶:۵۴
اونا خونشون رنگین تره (3326968) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۲:۵۲
چه توجيهات عجيب و غريبي ميكنند اين هواداران اقاي روحاني ، اقا سوال اينست كه ايشان همان تسليتي را كه بعد از دو روز به لبنان داد خب همان روز اول اين كار را انجام ميداد ، اين چه توجيه مسخره ايست كه عمليات تروريستي در لبنان عادي شده و يا ايشان بايد هر روز وقت بگذارد براي فرستادن پيام و يا اينكه لبنان رييس جمهور ندارد مگه اين بهانه ها در لبنان بعد از دو روز بر طرف شدند
بايد قبول كنيد كه ايشان در اين مورد اشتباه كرد و پيام تسليت به لبنان را اجبارا بعد از پيام به اولاند داد (3327006) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۸:۱۰
درد نکشیدن.خون آلوده به بچه هاشون تزریق نشده .بالا شهری ها هم که این برخوردو می خوان.ندید بعضی ها که چه
گریه ای جلوی سفارت فرانسه نمی کردند. (3327046) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۰:۰۰
الف دست بردار ششصدتایی نشستن پای اینترنت تا اعلام مچکریم کنند. (3327052) (alef-13)
 
حسن محمدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۳:۴۶
آقایان ایرادگیر بهرکار این دولت . اتفاق بیروت پنجشنبه شب اتفاق افتاد وجمعه خوب تعطیل است وذر ضمن اقایان رئیس جمهور ووزیر خارجه درگیر تدارک سفر ایتالیا بودند .شنبه که اتفاق پاریس افتاد بیانیه محکومیت داد وپس از آن با تدکر دلسوزان یا خودشان بیاد آوردند پیام برای لبنان داند . چرا موضوع را بزرگ می کنید (3327061) (alef-13)
 
جعفری
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۵:۳۱
تنها باید گفت متاسفم
من در لبنان دیدم که مردم این کشور پرچم و عکس مرحوم امام را در خانه های خود نصب کرده اند. (3327063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۶:۲۷
و آقای اولاند حاضر نشد از شرابش به خاطر روحانی بگذره (3329205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۷:۵۲
روحانی مچکریم .لبنان کجاست شانزالیزه را بچسب.ما قبلا اعلام موضع درباره لبنان وغزه در روز قدس کردیم.دمت گرم دلگرم شدیم .ول کن بابا این مردم پایین شهر بی سواتو برن جهنم تو این روزای سرد. (3327071) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۸:۱۱
یعنی فقط میخواید ایراد بگیریداااااااااا. بابا بذارین این بنده خدا کارش رو بکنه. 2 سال از رییس جمهوریش نمیگذره این جو تخریبتون تموم نمیشهههههههه. زشته به و الله زشته . رسوااااااااااااا میشیداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا. (3327073) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۲:۲۲:۲۵
هنوز هم باور نمی کنن روحانی رییس جمهوره ... خودتون و ما رو خسته نکنین روحانی عزیز 6 سال دیگر رییس جمهورند (3327410) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۲:۴۴
اخه چرا یک عده میخوان دائما اشتباهات دولت رو توجیه کنند؟ خوب دولت هم اشتباه میکنه دیگه، معصوم که نیست. دلم برای طرفدارای دولت میسوزه، دولت همینطوری راه میره گاف میده اینا باید بشینن هی توجیه کنند! (3327082) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۳:۳۱
یه کم فکر کن ،،تروریستها با شعار الله اکبر در قلب دنیای مسیحیت دست به ترور می زنن این یعنی برایت مهم نیست؟اتهام به اسلام مهم نیست؟پس در اولویت است که به غرب نشان دهیم مسلمان با ترور مخالف است ولی خاورمیانه همه مسلمانند و کسی به اسلام تهمت نمی زند و همه حسابشان را با تروریست جدا می دانند این جا مسلمان در مقابل مسلمان است،،،نمی دانم چرا الف اینها رو نمی بینه! (3327871) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۴:۳۶
شما دلت به حال خودت و دولت محبوبت بسوزه که یه کشور رو سال های سال به عقب برد! (3328165) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۴:۱۶
غفلت از اولویتها!!!
---
اگر از اولویتهای پیامهای ضروری رسمی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ی کشورمان به همتایان خارجی غفلتی پیش آمده است باید دفاتر روابط خارجی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه را مسئول دانست که می باید حافظ همه ی این اولویتها باشند. (3327085) (alef-13)
 
حسن اوغلو
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۷:۰۸
به نام خدا
باسلام
به نظرم نویسنده محترم،در واقع، در صدد است بگوید:« ترجیح بلا مرجح» عقلائی نیست. دوحادثه تروریستی در دونقطه از دنیا به فاصله کمتراز دوروزبه وقوع پیوسته که یکی از آن دو نقطه کشور لبنان است که درمنطقه ما واقع است وبستگیها وعلقه های زیادی هم با ما دارد وکشوری است بامشکلات فراوان ونیازمند یاری وجلوتر از آن یکی مورد تهاجم قرار گرفته وصدمات ولطمات جانی ومالی فراوانی به آن وارد آمده است ودیگری دو روز بعد در کشور فرانسه. چرا آقای رئیس جمهور پیامی برای مردم لبنان نفرستاد ولی،وقتی حادثه مشابهی در فرانسه اتفاق افتاد ایشان بلا فاصله پیام تسلیتی برای ریس جمهور فرانسه فرستاند وپس ازآن وباتوجه به تذکرات داده شده و،به اصطلاح، برای خالی نبودن عریضه پیامی هم برای لبنانیها فرستاند؟ (3327090) (alef-13)
 
محمد حسنی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۰۲:۳۰
شاید هم آقای رئیس جمهور می خواست به فرانسه بگوید ما اجازه دادن دولت واخوشامدگوئی مردم فرانسه به امام خمینی- قدس سره - واقامت ایشان در نوفل لو شاتو در دوران اوج گرفتن انقلاب اسلامی در سال 1357 را هرکز فراموش نمی کنیم. (3327097) (alef-13)
 
جهانی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۲:۲۲:۴۲
شما دلواپسها دنبال چه چیزی هستید.آقای روحانی خودش کارش بلده.شما هم شعله بخاری را بیشتر کنید. (3327127) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۲۶:۴۳
ما در عجبیم از شما دلخوشان برجام
خوش بحاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللت دلخوش (3327974) (alef-17)
 
بیننده الف
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۱:۰۵
درعجبم که بعضیها چقدر نکته سنجند یک ذره بین برداشتند کارهای رییس جمهوررا نگاه میکنند پیام به لبنان با تاخیر بوده پیام به فرانسه زود بوده چرا لبنانی شهیده ....وبه بهشت میره وفرانسویه کشته شده ...احتمالا میره جهنم !!!احتمالا برااینکه توکنسرت موسیقی بوده وزیادی شاد بوده.روحانی بخاطر 5+1 وبرداشتن تحریمها به اونا تسلیت گفته.اما از لبنانی ها خوشش نمیاد وغرب زده است!!!!!!!!واقعا متاسفم.جمع کنید این مسخره بازی هارو.بیکارها (3327227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۲:۰۸
بخدا که شماها بیکارید به چه چیزهایی واضحی خرده میگیریم (3327233) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۰:۵۶
ازتباط قلبی این دولت با فرانسه به مراتب بیشتر از لبنان است. (3327263) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۱:۰۵
به نام او
نمی دونم خطاب ترسو نسبت به مقامات هم مصداق توهین هست یا نه ؟ که اگر می دونستم اون وقت تصمیم میگرفتم به بعضی ها بگم ترسو یا نه ، مهم نیست البته ، مهم اینه که شخصی که روزگاری حرف از شجاعت و حریت می زد الان عملش نشون می ده که راستگو نبود . و صد البته منظورم رییس جمهور محترم نیستند.
شاد باشید و شادمان (3327265) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۴:۱۰
دفتر آقاى روحانى مسئول است نه شخص روحانى ، به هركس كه عزادار است بايد تسليت گفت ، دوست و دشمن در اين مورد معنا ندارد ، اين سيره پيامبر است و هنگامى كه پيرزن يهودى كه خاكستر داغ بر سر پيامبر ميريخت در گذر گاه سر راه مسجد مرد ب ر جنازه او حاضر شد و از خدا برايش طلب آمرزش كرد (3327267) (alef-13)
 
فرشاد از جمهوری
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۳۴:۱۴
آقای روحانی اشداء علی الکفار رادر عمل نشان داده که قبول ندارد و رحما بینهم هم که ندارد و دائم به منتقدین میتازد و به چشم دشمن نگاه میکند پس خود او مسئول عمل خود است نه دفترش (3329173) (alef-13)
 
saeed
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۳:۵۴:۲۵
کشته شدن هر انسانی غم انگیز و تاسف باره چه در لبنان باشه و چه در فرانسه وباید بهشون تسلیت گفن ولی برخی از این اعراب کجا انسانن که کشته شدنش تاسف بار باشه وغم انگیز. اینایی که به اسم اسلام همدیگه رو می کشن از حیوان بدترن (3327279) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۱۷:۱۴
فکرکن چی می خوای تایپ کنی بعد اقدام کن. (3328138) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۵:۴۳:۳۴
حرف دلتتون رو زدید !!! شما غربزده ها فقط اروپائیها را انسان میدانید و حتی خودتون رو انسان نمی دونید !!! عجب بدبختهایی هستید شما !!! حاضرید برای جلب رضایت غرب وحشی هر انگی به مسلمانها بزنید (3329028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۱۲:۲۵
سربازان کودک کش اسرائیلی چی انسانند ؟ میخواهی برای کشته شدن سگهاشون شمع روشن کنی آقای انسان شناس ! (3329110) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۸:۴۳
مگه غیر مسلمونا هم شهید میشن (3327293) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۵:۴۶
برای لبنان از نون شبمون زدیم
همه چیزشون رو مدیون ما هستن
دیگه چقدر باید هواشونو داشته باشیم
جونامون تو سوریه و لبنان دارنشهید میشن (3327316) (alef-13)
 
مصدق
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۱۷:۳۲
برای لبنان نبود برای کشور خودمان بود چون ما انجارا خط مقدم فرار دادیم. (3327620) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۶:۴۳
تو از نون شبت زدی ؟ یا جونت رو فرستادی سوریه و لبنان ؟ تو که رفتن به آنتالیات ترک نمیشه و منتظر باز شدن رستورانهای مک دونالدی ؟ (3329070) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۰۵:۳۰
ما که از نون شبمون نگذشتیم و زندگی خودمون را کردیم اما این را میدانم که اگر هوای اونها را نداشتیم و جوانهای ما داوطلبانه نمیرفتند سوریه الان من و تو باید کفش سربازهای کدخدا را واکس میزدیم (3329094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۶:۲۸:۵۴
حالا باید از چی بگذریم که فرانسه از ما راضی باشه ؟از انرژی هسته ای گذشتیم دیگه چکار باید بکنیم تا سر سپردگیمون را نشان بدیم تا هوای ما را به جای اسرائیل داشته باشه ؟ چند تا شمع و دسته گل دیگه باید بذاریم تا به اونها نشون بدیم ما نژاد پست تری هستیم !چون همین چند ماه پیش بود که 7000 نفر مسلمان در منا کشته شدند و دریغ از یک شمع و یا تسلیت از این کشور (3329163) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۳۶:۱۰
برای اولین بار بود که داشتم تحلیل رو بدون جنبه های سیاسیش می خوندم که رسیدم به جمله–یعنی دیپلماسی صرفا تنش زدا – فهمیدم منظور نویسنده فقط ضربه زدن به دولته نه حس انسان دوستی بقیشو نخوندم (3327388) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۶:۴۸:۰۳
حملات تروریستی در هر جای دنیا محکوم است! حملات فرانسه هم بسیار وسیع تر و تکان دهنده تر بود. بنابراین به درستی رئیس جمهور محترم اول به این کشور تسلیت گفت. بهتره در این جور مسائل که جون انسان ها از بین رفته، دست از ماهیگری سیاسی برداشته بشه چون حال آدم رو "بد" می کنه!!! (3327471) (alef-17)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۶:۵۵:۰۰
این انتقاد به صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم وارد است
نحوه پوشش خبری اتفاقات فرانسه را با انفجار چند روز گذشته لبنان مقایسه کنید (3327477) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۰:۳۲
اینهم مفهوم اشدا علی الکفار رحماء بینهم اگر حادثه پاریس نبود به لبنان هم اهمیتی داده نمیشد (3327535) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۰۴:۴۱
با سلام خدمت الف و با درخواست از انتشار این پاسخ برای همه انتقاد کنندگان،،و اما پاسخ برادران و خواهران هموطن ان چه در مورد لبنان و کشته شدن دهها نفر گفتید درست است اما چرا در مورد فرانسه حساسیت بیشتر؟برادران و خواهران همه ی ما مسلمان هستیم و آنانی که در لبنان و پاریس دست به این جنایت بزرگ و ضد انسانی زدند هم خود را مسلمان می دانند آیا شنیدید که آنها در پاریس هنگام منفجر کردن خود الله اکبر گفتند؟کمی به موضوع بیشتر فکر کنیم در مقابل افکار عمومی دنیا ما هم به عنوان مسلمان مورد اتهام واقع شده ایم تمام کارهای تروریستی در این سالها با شعار الله اکبر انجام گرفته حال چه باید کرد؟آیا دفاع از حریم اسلام و قرآن از جانهای مسلمانان برتر نیست؟در لبنان کسی نگفت مسلمانان دست به ترور می زنند و به اسلام توهین نشد اما در فرانسه و انگلیس و آمریکا و بلژیک چطور؟مردم مسیحی دیار غرب اکنون به ما جگونه می نگرند؟آیا نباید با محکوم کردن ویژه ی این عملیات در غرب نشان دهیم این اسلام نیست که ترور می کند و این مسلمان نیست که جنایت می کند.. و روی سخنم با نویسنده آقای قلهکیست !برادر چرا به این توجه نکردی که آدمکشی گروههای سلفی در لبنان و جاهای مسلمان نشین تبعات شدیدی به اندازه کشورهای غیر مسلمان ندارد؟آیا اگر دامن اسلام را از اتهامات در غرب پاک نگه داریم درست تر است و یا به عنوان چشم هم چشمی اول به این نگفتی دوم به این گفتی؟همه ی صداها همه ی نگاهها در غرب دارای یک نشانه است ،مسلمانان تروریست هستند،، در خاورمیانه هم همین نگاه هست؟
جناب قلهکی لطف کنید و بیاد مردم بیاورید که ما در حفظ اسلام و حریم قرآن وظیفه ای سنگین بر دوش داریم،،اگر لطف کنید و در متنی جدا به این تفاوت دیدگاه در خاورمیانه و غرب بپردازید به حرمت اسلام احترام گذاشته اید ،،با تشکر فراوان (3327590) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۳۶:۳۸
کشور ولی فقیه دارد اگر لازم بود ایشون به دولت میگفتن اول به لبنان تسلیت بگید.شما از پاپ هم کاتولیک تر شدید؟ (3327661) (alef-17)
 
ایثارگر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۱:۴۹
نمک نشناسان نامرد جوساز و فتنه گر فرانسویها بودند که بهترین میزبان برای امام بودند و سالم و با تمام احترام تحویل ملت ایران دادند فرانسه هزار بار عزیزتر از لبنانه دهکده نوفل لوشاتو یادتان رفته در فلسطین بود یا در لبنان ملت ایران مدیون فرانسویهاست (3327704) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۰۳:۳۶
من با اینکه به روحانی رأی دادم، اما این کارش اصلا مناسب نبود.
یا به هیچکدوم تسلیت نمیگفت یا اینکه در زمان مناسب خودش تسلیت می گفت.
کم کم دارم از این دولت ناامید میشم.
اون از وام خودرو که به نفع خودروسازان و به ضرر مردم تموم شد
اون از سبد کالا که کاملا بی برنامه بود
قیمت دلار هم فرقی نکرده
رکود هم که داره موج می زنه

تنها دستاورد دولت برجامه که اونم یه موفقیت بالقوه س... (3327733) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۸:۰۴
پیام تسلیت به کشور سازنده و حامی داعش چه معنی داره؟ فرانسه در چاله ای که خودش هم در کندنش سهیم بود ، در حال افتادنه . باید ریس جمهور به اونا هشدار عبرت میداد نه پیام تسلیت . ملت بزرگوار شما به بزرگی خودتون ببخشید (3327804) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۶:۳۴
باسمه تعالی

در عرف دیپلماتیک ارسال پیام توسط رییس جمهور هر کشور به همتای خو در دیگر کشورها است.مگر لبنان رییس جمهور دارد که رییس جمهور محترم ما برای ایشان پیام بفرستند؟بعلاوه موضع رسمی هر کشور در مورد مسایل بین المللی توسط وزارت امور خارجه بیان می شود که در مورد لبنان توسط وزیر یا سخنگوی وزارت امور خارجه رعایت شده.والسلام (3327854) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۴:۱۰
چرا به قلب ماجرا و پیام های تسیت توجه نمی کنید
غرض فقط همدردی نیست
در مغز پیام های روحانی، ظریف و بشار اسد به فرانسه این حرف هست که "دیدید چاقو دسته اش را برید!!" (3327873) (alef-17)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۷:۲۵
این نویسنده ازاونهایی هست ک خیلی از روحانی عقده به دل داره...
خدا میدونه روحانی باهاش چیکار کرده (3327881) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۰:۴۲
اقایان وخانوما درگیر نشوید و من فهمیدم چرا به فرانسه پیام فرستاد به این دلیل که کلید مشکلات قراره از فرانسه بیاد لبنان که کلید نداره چون کلید فرانسوی بخشی ازآن وتکنولوژی آن برای کدخداست .برای همین قفل مشکلات با کلید مشارکت مردم ما ولبنان حل نمیشه با لبخند رضایت کدخدا ونوچه های آن حل میشه باورکنید اگر اخم وآن سخن محکم رهبری نبو دولت مردان ما حتی اون نیم بند علیه عربستان آن را هم نمی گفتند (3327891) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۷:۳۳
من موافق رئیس جمهورم. از این کارهای شما بلا زیاد سرمان آمده. خسته شدیم (3328922) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۱:۴۵
اصلاح طلبان غرب زده روح تقی زاده فراماسون انگلیسی رو شاد کردند (3327893) (alef-17)
 
علي
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۸:۱۲
كشورهاي عربي به خون ما ايرانيها تشنه هستند اگر يادتان باشد صدام مرتب ميگفت كه من ز دو چيز بدم ميايد يكي مگس و ديگري ايراني . در طول تاريخ عربها هميشه بر عليه ما موضع گرفتند كه همه شما نمونه هاي فراوان بياد داريد و... حالا من از اين موضوع در عجب هستم كه چرا ما اين همه بدنبال انها و انها اين همه متنفر از ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3327909) (alef-17)
 
طاهر
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۰:۵۲:۰۰
بنده یکی از طرفداران جدی این دولت هستم . و هر حادثه تروریستی و ریختن خون هر بی گناهی چه در لبنان و چه پاریس و هرجای دیگر محکوم است اما باید بپذیریم که بعضی از رفتارهای دولت قابل نقد است از جمله تاخیر در ارسال پیام انفجار در لبنان و تعجیل در ارسال پیام حادثه پاریس . یک انسان منطقی و منصف هیچ موقع نباید به مسایل با دید صفر یا صد نگاه کند. و چون طرفدار این دولت هستیم اتفاقا باید نقایص دولت را دلسوزانه بیان کنیم که اصلاح شود نه آنکه هر کاری و لو اشتبا انجام داد چشم بسته آن را بپذیریم . مانند دولت فخیمه قبلی که متاسفانه هر خطایی می کرد به جای انتقاد با توجیه و حمایتهای کور کورانه و متعصبانه عده ای مورد مورد تایید قرار می گرفت و به سر این مملگت این همه بلا و مصیبت آورد که شایسته این ملت نبود.

الف جان لطفا چاپ فرمایید. (3328060) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۱۲:۵۰
بابا اينقدر مسائل كوچك را بزرگ نكنيد. نگرديد يه چيزي از اين دولن علم كنيد. مردم خسته شدن از بازي كاري هاي سياسي (3328124) (alef-17)
 
feri
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۸:۳۳
انشاءالله رئیس جمهور فرانسه هم وقتی انسانیت رئیس جمهور ما رو دید به کشته شده های ایرانی در منا تسلیت میگه و ابراز همدردی میکنه از این حرکتهای اعتدالی زیاد ناراحت نشویم . اینکه خون فرانسوی مسیحی و غیر مسیحی با مسلمانان آنهم شیعه از منظر برخی سیاستمداران ایرانی رنگین تره حرفی نیست بالاخره سیاستمداران ما یا از فرانسه می ترسند یا غرب زده اند یا باج میدهند به غربیها یا احساس مدرنیته شدن دارند یا پست مدرن شده اند یا مصلحت اندیشی کرده اند یا مردم ایران و لبنان و شیعیان را داخل آدم به حساب نمی آورند و یا .......نباید به دل گرفت و ناراحت شد بلکه باید به آینده روشن روابط اقتصادی و برچیده شدن صنعت هسته ای و رسیدن به تمدن بزرگ که محمد رضا پهلوی می گفت و رفاه و پیشرفت که از رابطه با امثال فرانسه نصیب ملت ایران میشه انشاء الله خوشحال بود. حالا از همه اینها گذشته سفارت فرانسه در تهران شام عزاداری را چه وقت میدهد . (3328184) (alef-17)
 
من
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۰۱:۵۰
روحانی مچکریم (3328559) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۳:۴۱:۲۷
چرا روحانی رییس جمهور شد و تو نشدی؟! (3328703) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۱:۳۵
از این تیکه حرفت کلی خندیدم : "یکی از دلائلی که محتمل بوده که دولت اشتیاق بیشتری برای صدور پیام تسلیت برای فاجعه تروریستی پاریس نسبت به بیروت داشته، حضور تعداد زیادی مسلمان در این کشور بوده است...."
خودت خنده ات نگرفت؟ (3328763) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۳۹:۲۳
این مطلب رو نویسنده در توجیه مثبت آورده (3329335) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۷:۴۰
درگیری حزب اله با داعش مدت هاست که ادامه داره پس اگه پیام تسلیتی صادر نشد کاملا طبیعیه و ایرادی به رئیس جمهوری وارد نیست.
در ضمن همه از حسن نیت ایران در قبال لبنان و حزب اله با خبر هستن و ایراد گرفتن شما بیشتر به لج بازی بچه ها شبیهه
اصلا چرا در برابر این همه جنایات داعش در لبنان جناب آقای توکلی هیچ عکس العملی نشون نمیده و دست کم یک پیام تسلیت صادر نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3328819) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۲:۰۷:۳۵
شما از برنامه نود ايراد ميگرفتيد كه آتيش بياره و...الان الف تبديل شده به خاله زنكها كه از بيكارى حرف درست ميكنن.هم ما وهم شما ميدونيم دولتمون چيكارس ووصله هاى بيربط به اونميچسبه.شما هم لطف ميكنى سر هيچى باب جدال رو بين مردم باز ميكنى (3330723) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.