نظر منتشر شده
۸۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 311447
شبکه‌های اجتماعی خروس بی‌محل در زندگی زوجین؟
علت سردی روابط زناشویی در این روزها چیست؟
بخش اجتماعی الف، 30 آبان 94
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
سردی روابط عاطفی زناشویی علل مختلفی دارد که برخی از آنها با تغییر زمان دچار تحول می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،لایک، کامنت، شیر، فوروارد، و سایر مشتقات این نوع شبکه ها مثل استیکرها با ورود خود جای انرژی های مثبت، ارتباطات رو در رو همچون دوست داشتن، ارائه نظر و صحبت، تبلیغات، انتشار و احساسات درونی و بیرونی واقعی که دو طرف را به هم نزدیک می‏ کند گرفته است. این شبکه ‏ها در نظر کاربر جذاب می‏آید و در نتیجه او را به سمت خود می‏ کشاند. مسئله ای که این میان مطرح می‏شود، این است که چرا امروزه تکنولوژی‏ها گذشته از مسائل ديگر زندگی‏های مشترک را در سلطه خود گرفته اند؟

استفاده درست و نادرست هر اختراع یا وسیله ‏ای که به جهت تکنولوژی در دسترس مخاطب قرار می‏گیرد به نحوه ديدگاه اشخاص بر می‏گردد. اگر از تکنولوژی به درستی استفاده نشود نه تنها نمی‏تواند در زندگی فردی اشخاص مفيد باشد؛ بلکه اثرات مخربی نيز بر جا مي گذارد. با این حال با اشخاصی مواجه هستیم که خود و زندگی مشترک شان را با حضور نا به جای این شبکه‏ ها با مخاطره رو به رو می‏کنند.

*دنیای مجازی بلا یا راحت جان؟!
فرهنگ غلط و نبود برنامه ‏ریزی در استفاده از این شبکه‏ ها باعث ناهنجاری هایی می‏شود که روابط زوجین و بنیان خانواده هاي ایرانی را با زلزله ای خفیف در آغاز و در صورت غفلت با ویرانی همراه می‏کند.

زیبا، ۳۹ ساله، فروشنده می‏گوید: این پنجره وسیعی که پیش چشمان ما باز شده از يک سو بسیاری از زندگی‏ها را به هم ریخته است، چون حریم‏ها و خط قرمزها در زمان استفاده رعایت نمی‏شود که این نزدیکیِ زیادِ روابط، آسیب زدنی است، از سوی دیگر همین شبکه‏ ها برای تجارت و کسب و کار برای برخی افراد موفقیت به همراه دارد. استفاده درست و منفعت شبکه ‏های اجتماعی متعدد و رسیدن به آن دست خودمان است. بنابراین باید هدف در استفاده مد نظر قرار گیرد.

دکتر رزا افشار، جامعه شناس می‏گوید: استفاده زیاد و ارتباط با کسانی که هویت‏های خود را جعل می‏کنند یا قصد سودجویی دارند باعث می‏شود این افراد از هویت و فرهنگ اصلی دور شوند و هر عقیده روشنفکرانه، تصاویر، مطالب جالب و آزادی در این فضا باعث نابود شدن خیلی از مسائل انسانی شده است.

*شبکه های اجتماعی خروس بی محل در زندگی زوجین
گاهی زن و شوهر به دلیل دوری در طول روز به جهت کار و خستگی روزانه، در پایان شب نیاز به حضور کنار هم و هم کلامی و فراهم کردن آرامش روحی دارند، اما زوجین به جای توجه به يکديگر مشغول شبکه‏ های اجتماعی می‏شوند. از سویی این مسئله نامناسب در زمان صرف غذا و میهمانی ‏ها نیز اتفاق می‏ افتد و باعث رنجش و ناراحتی یکی از طرفین و چه بسا تیرگی روابط می‏شود.

رضا ۲۸ ساله، متاهل و کارمند، می‏گوید: همسرم از شبکه های اجتماعی بیش از اندازه استفاده می‏کند و مسئله این است که در مواقع نامناسب مثل صرف غذا و میهمانی‏ها از این شبکه‏ ها استفاده می‏کند، که باعث ناراحتی من و اطرافیان می‏شود. بارها ناراحتی‏ام را توضیح داده ‏ام، اما او به این فضا معتاد شده و اين استفاده افراطی مرا نگران می‏ کند.

این جامعه شناس معتقد است: زمان بندی برای استفاده از شبکه ‏های اجتماعی علاوه بر استحکام روابط زوجین مبنای ایدئولوژی جامعه است. جدا از وقتی که فضای مجازی از زوجین می‏گیرد، مزایا و معایبی دارد که کاربران از آن مطلع نبوده و حواسشان نیست که استفاده نادرست چه آثاری به دنبال دارد. برخی از افراد اعتقاد به خوبی این فضا، آزادی عقیده و حضور دوستان دارند، در حالی که می‏توانستند در این مدت زیاد با همسر خود ساعات خوبی داشته و طعم احساس و دوست داشنتی‏ های واقعی را درک کنند و مقید به چارچوب مقدس روابط زناشویی باشند نه ارتباطات بی قید و بندی که به مرور زمان حرمت زندگی افراد را به خطر می‏اندازد.

*شبکه‏ هاي مجازي و سردی در عواطف زوجین عامل انحلال زندگی
به نظر می‏رسد گاهی تعاملات انسانی نادرست در سست شدن روابط و زندگی زوجين تاثیر داشته و آن ها را از هم دور می‏کند. به طوری که در شهرهای بزرگ و با جمعیت بالا که دسترسی به امکانات ارتباطی مختلف فراهم است این روابط با حضور فرد سوم به جهت شبکه‏ های اجتماعی، دچار تزلزل شده و نتیجه زندگی زوجین طلاق است. به طوری که در سال ۹۳ تعداد طلاق‏های ثبت شده در کشور به ۱۶۳۵۶۹ رسید که با رشد ۸۲۰۰ موردی همراه بود.

تعداد ازدواج های ثبت شده در این سال به ۷۲۴۳۲۴ نفر رسید و با مقایسه با میزان طلاق، نسبت ازدواج به طلاق به ۴.۴ رسید. به عبارت دیگر به ازای هر ۴.۴ ازدواج در کشور، یک طلاق رخ می‏دهد که از سال ۹۰ تا کنون بیشترین تعداد طلاق ثبت شده در کشور به سال ۹۳ اختصاص دارد. بی شک بخشی از این جدایی‏ ها و حتی طلاق ‏های عاطفی بی ارتباط با استفاده‏ نادرست از شبکه ‏های اجتماعی نیستند.

بهار، ۴۴ ساله، کارمند دلیل اصلی از هم گسستگی زندگی‏اش را وجود شبکه‏ های اجتماعی و در نهایت دوستی‏ های بی سر انجام در این شبکه‏ ها عنوان می‏کند. روابط سرد در زندگی زناشویی باعث شده تا به ارتباطات در شبکه‏ های اجتماعی روی آورد و در نتیجه زندگی مشترکش را به دلیل وعده های پوچ مطرح شده از طرف افراد مجازیِ دوست نما از دست بدهد.

افشار، جامعه شناس، معتقد است: در تمایل زوجین به شبکه‏های اجتماعی یک طرفه ‏نگری به این تکنولوژی صحیح نیست، چرا که هر تعاملی دو طرفه است. اگر در یک خانواده زمان زیادی به فضای مجازی اختصاص داده می‏شود مشکلاتی در رابطه زوجین بوده و بالطبع خللی وجود داشته که این شبکه‏ ها وارد روابط زن و شوهر شده است در حالی که می‏توانستند به احساسات، گفتمان و روابط گرم بپردازند. مسئله ای که شاید اختصاص وقت به آن، اتفافات و روابط بیهوده در فضای مجازی را کم یا بر طرف می‏کرد. مدیریت درست می‏تواند به رابطه و زندگی زوجین کمک کند که اگر این مدیریت و بررسی نباشد خلا اتفاق افتاده و هر چیزی اعم از شبکه ‏ها و افراد می ‏توانند به زوجین و زندگیشان صدمه وارد کنند.

*نبود مدیریت فردی و استفاده‏ نادرست از شبکه‏ های اجتماعی
اگر استفاده اشتباه از شبکه های اجتماعی را یک آسیب و شناخت و استفاده درست را نوعی فرهنگ بدانیم در واقع پیش‏گیری اتفاق افتاده است. این مسئله درباره شبکه ‏های اجتماعی در قالب مدیریت فردی در اشخاص برای استفاده و عملکرد روابط انسانی محقق می‏شود، اما متاسفانه این مدیریت در جامعه ما انگشت شمار است. با مدیریت نکردن در استفاده از این ابزار آسیب‏های آن را وارد زندگی خود مي کنيم. در ایران که تمایل به تعهد و پایبندی به اصول خانواده وجود دارد نفوذ شبکه‏ های اجتماعی تا این اندازه بر روابط تعداد زیادی از خانواده‏ ها تاثیر مخرب گذاشته است.

آسیب‏های این شبکه‏ ها مشکل نیست و هر روز می‏شود از این فضا دل کند. مشکل نتوانستن حل این مسئله و نداشتن قدرت تشخیص در استفاده است که به عدم مهارت و شخصیت فرد بر‏می‏گردد. همه عوامل غیر از شبکه ‏های اجتماعی هم می‏تواند در این اتفاق موثر باشد. شبکه‏ ها یک ابزار هستند و ما انسان‏ها می‏توانیم درست از این ابزار استفاده کنیم تا تکنولوژی ما را در بر نگیرد، اما آبا به راستی این امر مهم در جامعه، محقق می‏شود؟!
 
کلمات کلیدی : شبکه های اجتماعی
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۰۷:۴۷
بنده منکر تاثیر شبکه های اجتماعی نیستم .ولی مهم ترین دلیل مشکلات اقتصادی و تفاوت دیدگاهها در خانواده ها را میدانم. (3336623) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۲۸:۴۲
مردم پولی ندارند درست (3336953) (alef-11)
 
عاشق همسر
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۲۱:۱۹:۱۷
بی خیال دنیا
منکه رابطم گرم گرمه
عشق است همسرداری (3338358) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۵۰:۲۶
مشکلات اقتصادی و گرانی روز افزون نبود چشم انداز به آینده بهتر، مقامات فقط به فکر حقوق ها پادش ها و رانت های خود هستند و گرانی بیشتر و بیشتر را در نظر گرفته اند (3338849) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۲:۳۹:۱۵
اگه مشکل اقتصادی است، پس اینهایی که پولدارن کارشون به طلاق میکشه مشکلشون چیه؟ (3339273) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۵:۳۵:۴۴
دوست عزیز با توجه به بررسیهای انجام شده اکثرا بخاطر مشکل اقتصادی هست (3339643) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۵:۰۶:۰۰
خوشی زیاد دلشونو زده هوس کردن زنشونو دوتا کنن گند زدن به زندگیشون .... (3341582) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۲۹:۲۱
مشکلات مردم بی پولی تورم بیکاری بهتر حرف بی خود نزنید (3336954) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۱:۱۶:۳۸
فقط مشکلات اقتصادی , بقدری این مشکل تاثیر گذاره که حرفتون نمیاد و حوصله ندارید و قلبتون درد میکنه و سرتون درد میکنه و عصبی هستید و حوصله بچه را ندارید و هیچ اتفاق خاصی هم نمیافته!؟
شبکه اجتماعی کیلویی چنده؟؟ 8صبح میزنی بیرون و 9 شب میرسی خونه و تا شام بخوری شده 10 شب و لالا !! روابط کجا بود؟ (3337077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۲۵:۱۴
بی پولی اقا...
اسمون ریسمون نبافین (3337617) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۱۰:۵۰
یکی از دوستان قدیمی من با یک زن و شوهر جوان که سوار موتور بودند تصادف کرد و بعد بیمه مبلغی را به عنوان دیه به آن زن و شوهر داد

دوست بنده نقل می کرد بین این زن و شوهر بخاطر نحوه خرج این پول اختلاف شد و ظاهرا سخن از طلاق و جدایی ...

خواهش می کنم عزیزان خوشی نقد با همسر را با خیال اینکه تا مشکل اقتصادی حل نشود خوشی به خوشی خراب نکنیم

همه می دانیم اگر بین زن و شوهر یا بین دو دوست محبت و سلامت و صداقت و البته اعتماد به خداوند، برقرار نباشد هم مشکل اقتصادی هم ثروت و هم هر بهانه دیگر برای جدایی بین آنها کافی است ... (3338779) (alef-3)
 
نحوی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۸:۴۱:۲۹
با شما موافقم، اما به نظرم شبکه های اجتماعی اثر زیادی دارند:
من و همسرم سیزده سال است که ازدواج کرده‌ایم، هر دو عضو هیئت علمی دانشگاه و دارای سطح زندگی متوسط هستیم. هیچ کدام عضو هیچ ‏شبکۀ اجتماعی نیستیم و فقط از ایمیل استفاده می‌کنیم. هیچ کدام دوست و رفیقی خارج از روابط زناشویی نداریم. هیچ کدام پول و حساب جدا ‏نداریم. هیچ کدام خودمان را بر دیگری ترجیح نمی‌دهیم. هیچ‌کدام حرف خاله و دایی و عمه را در روابط‌مان دخالت نمی‌دهیم و . . . ‏
مثل همۀ شما دغدغه‌های اقتصادی داریم، گاهی مشکلات مالی فشارش زیاد می‌شود و دل‌مشغول آیندۀ تنها فرزندمان هستیم که پنج ساله است.‏
چند پیشهاد می‌کنم:‏
شبکه‌های اجتماعی موبایلی و فیس‌بوک‌تان را مدتی تعطیل کنید، باور کنید اگر مدتی لایک نکنید و کامنت نخوانید، چیزی از دست نمی‌دهید.‏
از نوشتن کامنت برای یک مدت دست بکشید. باور کنید هیچ اخلالی در نظم جهان ایجاد نمی‌شود.‏
در روابط زناشویی، برای همدیگر از خودگذشتگی کنید، حتی اگر شده، این‌کار را مصنوعی انجام بدهید. باور کنید معجزه می‌کند.‏
چشم‌تان را کاملاً و کاملاً بر دارایی دیگران، زیبایی دیگران، منصب دیگران، موقعیت دیگران، و . . . ببندید. باور کنید راحت‌تر نفس می‌کشید.‏
به اندازۀ وسع‌تان به سفر بروید. حتی اگر شده است، چند ساعت در اطراف شهر گردش کنید. باور کنید در سفر به هم نزدیک‌تر می‌شوید.‏
برای خودتان زندگی کنید، اما اگر می‌توانید به دیگران کمک کنید. باور کنید حتی کمک‌های کوچک، مثل هل دادن ماشین غریبه‌ای که در خیابان ‏مانده، اثرش را در زندگی زناشویی‌تان می‌گذارد.‏
تنها چیزی که راه حلی برای خودم نداشته‌ام، مشکلات مالی است. وقتی پایش به خانه‌ای باز می‌شود، همه چیز را تحت تأثیر می‌گذارد.‏
اگر نفوذ کلام داشتم، که ندارم، به همه ـ حداقل به زن و شوهرها ـ پیشنهاد می‌کردم خود را از شر شبکه‌های اجتماعی راحت کنند. به‌جز تلفن راه ‏دور، هیچ منفعتی در این شبکه‌ها نیست و واقعاً عمر گران‌مایه را هدر می‌دهد، در حالی که گمان می‌کنیم در حال انجام کار مفیدی هستیم.‏
امیدوارم در خانۀتان صلح باشد، که جنگ در خانه، سر منشأ همۀ گرفتاری‌هاست.‏ (3338119) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۳:۵۴:۵۲
عزیز دل برادر شما هر دو کار می کنید و درآمدتان بد نیست البته اگر عالی نباشد ولی دربعضی از خانواده ها مسئولیت تامین مالی خانواده تنها به عهده ی یک نفر است آنها چکار کنند (3343380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۰۴:۲۱
اگر صداقت و محبت بین زن و شوهر باشد در هر شرایطی با هم خوشند و مهربان
در حالیکه چه بسیار زندگی هایی که مشکل اقتصادی داشتند اما با هم خوش بودند و بعد از حل مشکل اقتصادی از هم پاشیدند.. (3338770) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۱۷:۴۶
این موضوعات صرفا علائم عدم آموزش صحیح و برخورد درست با تکنولوژی هستند. ما همیشه با فناوریها برخورد انفعالی داشتیم از زمانی که برای رادیو باید شهربانی مجوز صادر می کرد تا بعد دستگاه فکس و کپی رنگی و غیره. در حالی که جاهایی مثل فرهنگستانها یا نهادهای فرهنگی باید با رصد کردن تحولات سریع تکنولوژی اقدام به آموزش صحیح مردم کنند، آموزش در مدارس در صدا و سیما در اتوبوس و مترو. (البته نهادهای فرهنگی که سیاسی نباشد).
ضمنا مشکل اصلی تلگرام یا نرم افزارهای مشابه نیست بلکه مردم باید تعامل با هم را یاد بگیرند. (3336647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۲۱:۴۰
دوست گرامی
فقط بحث استفاده از فناوری نیست ....

نمی دانم الف جرات دارد این نظر را پخش کند تا صراحتا حقیقت را بگویم:


عجیب است من می خواهم همسرم در شبکه های اجتماعی هر طور که خواست رفت و آمد کند و در جامعه بدون حجاب کافی ظاهر شود،
با هر کس راحت حرف بزند و من هم هیچ گله ای به او نکنم تا به من نگوید امل! یا دوستان و اقوام به من چپ چپ نگاه کنند...

می خواهم که ماهواره در خانه داشته باشم و راحت هر کس خواست از هر کانال آن تنها و در حضور همه استفاده کند...

می خواهم که خودم و همسرم و فرزندانم همه جوره با شبکه های اجتماعی ارتباط داشته باشیم
با هر کس رفاقت گروهی یا خصوصی داشته باشیم
هر طور بازی رایانه ای ولو با صحنه های مختلف ... را بازی کنیم
خانم و همسرم با هر کس از همسایه بد تا اقوام بد ارتباط 24 ساعته داشته باشیم.
هر طور پول در بیاورم ولو با خوردن مال مردم به بهانه های مختلف
بعد وقتی زندگیم سرد می شود و پر از اختلاف، بگویم مگر من چه گناهی کردم که این زن بد و فرزندان کذا نصیبم شده است
و بعد از همسر و فرزند و پدر خانم و ... دولت و سیاست و حتی خداوند و دین ایراد بگیرم و تقصیر انها بیندازم
یعنی ببخشید باید من دیگر چه می کردم که فاتحه زندگی ام خوانده می شد؟ ... (3338802) (alef-13)
 
سمیع
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۲۳:۵۳
کاملا موافقم احسنت به این تحلیل
خیلی ممنون از سایت زیباتون
آفرین
خیلی خوب بود عالی بود
باز هم تشکر (3336656) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۱:۴۷
متاسفانه ایرانیها در هرچیز یا افراط میکنند یا تفریط. فرهنگ جامعه هر روز بیشتر از روز پیش سقوط میکند که نمونه اش را میتوان در خیابانهای تهران دید و از طرف دیگر شکاف عظیم طبقاتی به علت بوجود آمدن یک قشر مرفه و تازه به دوران رسیده که اکثرا از طریق پولهای کثیف و کارهای حرام به ثروت رسیده اند, این وضع وخیم را تشدید کرده است. (3336668) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۱:۱۴:۰۷
واقعیت اینه که رشد بسیار سریع شبکه های اجتماعی در ایران ، در یک کلام باعث شده :
خیلی دور تر ها خیلی نزدیک بشن و خیلی نزدیکها ، خیلی دور !!! ؛
بدیهیه که چون این فرایند فرهنگی-اجتماعی دنیای امروز هم همچون دیگر پیشرفت های تکنولوژیکی دنیای صنعتی غرب درپاسخ به نیاز های اجتماعی خود اونها تولد و تکوین یافته و نه با مقتضیات و نیازهای ایران، طبیعتا ارسال و ورودش به کشور ما ، همراه با یک شوک !!! شدید بوده که بازخورد ها ، دست-یافته ها و آثار و تبعات ناخوشایند و حتی ویرانگرش بمرور نمایان میشه ؛ (3337071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۹:۱۴:۰۳
مادر بزرگمًتعريف مي كرد كه در گذاشته مردها آنقدر دير از سر كار برمي گشتند كه بچه ها همه خواب بودند و مردها پس از شام مي خوابيدند و صبح زود هم از خانه بيرون مي زدند. ان وقتها مردها و زنها حرفي براي گفتن نداشتند چون دنياي انها بسيار متفاوت بود. اما چون زنها مجبور به تحمل هر زندگي بودند طلاق از جانب زنها كمتر بود هرچند اقايان به فراواني زنها را به دلائل واهي طلاق مي دادند. الان دست كم زن و شوهر مي توانند با هم وب گردي نمايند و مطالب مشترك براي صحبت پيدا كنند. نحوه استفاده از شبكه اجتماعي در خانواده مهم است. (3338190) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۰:۳۳:۲۵
ببخشید ...بنده بچه بودم و پدرم ساعت 3 می امد منزل و می رفتیم سینما بعد از ظهر .ممکنه بفرمایید پدر بزرگ شما کارشان چی بوده ؟
برخی هموطنان متاسفانه ادرس غلط می دند .ان موقع کسی پس از تمام شدن کارش مسافر کسی نمی کرد !!!! (3338610) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۹:۰۲:۲۷
چرت نگو قدیما همه دور هم می نشستند شب نشینی می رفتند دورکرسی جمع میشدند و بزرگترها از قدیما تعریف میکردند و همه بند هم میشدند گل میگفتند و میخندیدند زن وشوهر وقت برا هم داشتند مسافرت میرفتند پارک میرفتن سینما میرفتن و هزار تفریح دیگه حالا اونقدر درگیر تامین هزینه های زندگی هستند که وقت نمیکنن حال همدیگرو بپرسنشبکه اجتماعی چیه من خودم روزی نیم ساعت اخبار و پیگیری میکنم بیشتر هم از طریق همین سایت بعد کار (3338875) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۱:۵۶
راحت همه چیز رو بندازین گردن فضای مجازی.دزدیها اثری نداره!اختلاس ها اثری نداره!بیکاری ها اثری نداره!بی پولی ها اثری نداره!بی تفاوتی ها اثری نداره!مشکلات اجتماعی اثری نداره!خدا پدرت رو بیامرزه در جامعه ای که مردم کار و درامد داشته باشند و تفریحات و اوقات فراقت خوبی داشته باشند انوقت شبکه های اجتماعی در صدر تفکرات افراد قرار نمیگیرد بلکه مثل بسیاری از سرگرمی ها ،گوشه ای از زندگی افراد را اشغال میکند.متاسفانه مثل همه چیز صورت مسعله پاک میشود و ندانم کاری ها و کم کاری ها و دخالت های نابجای مسعولین دیده نمیشود و تقصیرها به گردن این و ان و دشمن فرضی می افتد. (3336669) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۵۵:۴۴
یک کلمه بگویید به نظر شما با حذف شبکه های اجتماعی (فیلترینگ) مشکل روابط عاطفی زوجین حل می شود یا خیر اینطوری نباشه که حذفش کنین و باز یک چیز دیگه رو عامل اعلام کنین مثل امریکایی ها که هر کس را دلشان می خواهد به نقض حقوق بشر متهم می کنند و کسی هم نمی پرسد استدلالشان چیست (3337337) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۲:۵۰
بعضی از مراجع روشن ضمیر مثل آیت الله مکارم وقتی با دید عمیق آفات اعتیاد به این شبکه ها رو گوشزد میکنن، عده ای فوری جبهه میگیرن که شما از دنیای تکنولوژی عقبید، در صورتی که منظور ایشون کاملاً مشخصه و مخالف تکنولوژی نیست. خداوکیلی اگه کسی شبانه روز سرگرم فیس بوک و چت و لایک و تلگرام و .... باشه اصلاً وقتی براش میمونه که به زندگیش برسه؟ منم یه آدمم که تو همین عصر زندگی میکنم و گوشی هوشمند هم دارم، اما نهایتش روزی یک ربع وقتم رو میگیره. آخه چه وضعیه هر جا مهمونی میری همه به جای توجه به تو نگاهشون به گوشیشونه؟ چندش آور نیست؟ هر چیزی حد و حسابی داره (3336671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۵:۲۰
کارگر یک خودروسازی هستم . با وجود آنکه تولید آنچنانی وجود ندارد فقط برای خوش آمد مدیران ما را مجبور می کنند ساعت 7 صبح سر کار باشیم . از آن طرف به علت عدم برنامه ریزی گاهی در خواست میشود اضافه کار بمانیم . به نظرتان وقتی برای روابط خانوادگی می ماند ؟
این در صورتی است که مدیران کارتشان اصطلاحا" آزاد است یعنی هر وقت بخواهند می آیند و می روند و اکثر کارهایشان را برخی از پرسنل خودشان انجام می دهند . (3336676) (alef-11)
 
sam
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۱۹:۱۱
با سلام
متأسفانه بنده هم با مشکل شبیه به شما مواجه بودم.در یک شرکت کار می کردم که ساعت کارت زدن از 8 صبح شروع می شد ولی یکدفعه بخشنامه آمد که ساعت کاری از 7.5 شروع می شود.بهانه آقایان هم برای این کار افزایش راندمان شرکت بود! یکی نبود به این مدیران چاپلوس و حقه باز بگوید که در مملکتی که صدها میلیارد دلار دزدی می شود نیم ساعت زودتر آمدن چه توفیری به حال شرکت دارد که شما اینطوری کارگر را اذیت می کنید. اتفاقا اگر طرف خواب بیشتری داشته باشد راندمان بهتری خواهد شد ولی این احمق ها برای خودشیرینی خودشان حاضر نبودند این مسئله را قبول کنند و.... (3337238) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۵:۳۱
چه ربطی داره .کافیه مشکلات اقتصادی رو درست کنید همه چی گرم میشه والله!!!!! (3336678) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۳۸:۰۸
درسته باید مشکلات اقتصادی درست بشه،ولی این دلیل نمیشه که طلاق در جامعه کاهش یابد،نمونه اش مقایسه وضعیت طلاق در شمال شهر تهران و مناطق مرفه نشین با مناطق جنوبی تهران متوجه میشی علت اصلی طلاق مشکل اقتصادی نیست.... (3337480) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۶:۳۰:۲۸
شما چرا فكر ميكني در شمال تهران مشكلات اقتصادي وجود نداره؟ به جرات ميگم كه مشكلات اقتصادي بيشتر و سنگينتر هم هست، (3337867) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۰:۳۶:۳۵
باز ادرس اشتباه .اطراف خود من دست کم 3 خانواده متلاشی شد به خاطر بیکاری مرد .از چی دارید دفاع می کنید؟ (3338612) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۷:۳۷
فرهنگ روابط زوجین و کلا فرهنگ جنسی نیاز به یک بازنگری و نوسازی متناسب با شرع و هنجارهای اجتماعی ما دارد. اینکه در مواجهه با فرهنگهای دیگر ایتقدر آسیب پذیر هستیم ، نشان از وجود ضعف در این حوزه دارد.
مقایسه فرمایید مواجهه در فرهنگ جنسی را مثلا با فرهنگ غذایی .
در حالیکه بدنه جامعه ما در فرهنگ تغذیه حدود شرعی را مراعات مینماید و سلیقه و سنتهای ملی خود را دارد اصلا در مواجهه و تقابل با غذاهای رنگوارنگ جوامع دیگر که به شدت هم تبلیغ میشوند کم نمیآورد که هیچ دست بالا را هم شاید داشته باشد و تاکنون بنده ایرانی آرزو به دل غذاهای دیگر جوامع ندیده ام. (3336681) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۳۶:۳۷
برخی از آقایان توقع هایی دارند که چندان با وضع فعلی تربیتی و فرهنگی همخوان نیست ؛ دختر خانومی که تمام عمر از هرگونه ارتباط و خودنمایی برحذر داشته شده است چگونه ممکن است مانند تلویزیونی که با تغییر کانال برنامه آن از مستند به خانوادگی تغییر میکند ، تغییر نماید و بهترین جلوه های همسر پسند را از خود بروز دهد ؟ (3337278) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۰۱:۴۵
به خاطر مشکلات اقتصادی. اغلب مواقع . هم زن و هم مرد خانواده کار می کنند و وقتی به خانه می رسند خسته و کوفته.. فرصتی برای گفتگو باقی نمی ماند. (3337356) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۹:۲۱
وباز هم کوچک ترین عامل که حتی با خوئشبینانه ترین حالت به 11 درصد هم نمیرسد وآن استفاده از ماهواره و اینترنت است ! (3336686) (alef-11)
 
محمد فراهانی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۱:۲۷
با سلام و تشکر تنها عامل سردی روابط زوجین فضای مجازی نمی باشد عوامل دیگری چون مواد غذایی ـ محیط اجتمایی - خود همسر - نداشتن فکر آرام - جدا بودن و یا به سخن دیگر نبودن وقت کافی در کنار هم بودن زوجین در کنار هم - و ......... (3336726) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۱۴:۰۰
بهتر بود عنوان مطلب رو میزاشتین :
" شبکه های اجتماعی و روابط زناشویی"

ون فقط در مورد همین بحث کردین (3336774) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۱۵:۵۲
این مقاله زمینه سازی است برای بستن شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام؟؟ (3336779) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۱۵:۵۷
درباره تلوزيون هم همين مشكل ، يعني استفاده بيش از حد و ترجيح دادن بيش از حد تماشاي آن به گفتگو با خانواده در گذشه هم وجود داشته است .

و زياد ربطي به شبكه هاي اجتماعي ندارد ، اما امروزه با از رونق افتادن تلوزيون اين تلفن هاي همراه هستند كه همراه ما شده اند (3336780) (alef-11)
 
یه نفر
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۱۹:۱۳
من و همسرم 13 سال پیش ازدواج کردیم . هر دو کارمند بودیم پس از گذشت 13 سال من با وجود مرخصی زایمان که باعث از دست رفتن کارم شد و مجبور شدم از صفر شروع کنم در کارم و حقوقم پیشرفت خوبی داشته ام البته بسیار بسیار تلاش کرده ام اما همسرم بعد از چندین بار از این شاخه به آن شاخه پریدن در شرکتهای مختلف تصمیم گرفت برای خودش کار کند
سه سال تمام کلیه ی هزینه های زندگی را به تنهایی متقبل شدم و..... خلاصه هر چیز که دارم با سعی و تلاش خودم به دست آوردم
همسرم هنوز هم در آمد درست و حسابی و ثابت ندارد و حتی ماشینی که برای خودم خریده بودم را سوار می شود
ولی با این وجود به تنها قدر دان نیست ،طلبکار و متوقع هم هست .مدام سعی می کند با بی احترامی و شکستن غرورم نزد دیگران و بخصوص خانواده ام و با بی احترامی به آنها ،عقده حقارت ناشی از بی عرضگی خودش را تسکین بدهد
اینکه می شنوم شبکه های اجتماعی و ماهواره و توقعات بالای خانم ها و چشم و همچشمی خانم ها و غیره به عنوان دلایل طلاق معرفی می شوند،و در هیچ جا صحبتی از عدم لیاقت و قدر شناسی مردان نیست متاسف می شوم
البنه من همکاران خانمی دارم که هزینه اجاره خانه را خودشان با کل حقوق دریافتی خود متقبل می شوند ولی برای خرید یک کادوی کوچک برای خانواده خود نمی توانند از همسرشان پول بگیرند و فکر می کنند مورد ظلم واقع شده اند و مثل من مدام به طلاق فکر می گنند (3336787) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۵۷:۲۵
شما جزو اقلیت هستید, متاسفانه اکثریت خانومها و دختران به هیچ وجه مشابه شما عمل نمیکنند. (3336881) (alef-11)
 
ریحانه
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۴۵:۱۱
بخاطر اینکه مردای ما قدر نشناسن مردای ما ضعیفن و با کوچکترین دعوایی که بین زن و شوهر میشود پا روی تمام قولهای خودشون میذارن و میگن تو باید کنار بیای تو باید خودتو با این شرایط سازگار کنی و زنها هم بخاطر بچه و آبرو سکوت میکنن (3337664) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۹:۰۵:۵۰
من قبول ندارم كه ايشان جز أقليت هستند. اكثر زنهاي شاغل اينطور هستند (3338173) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۳:۱۸
.در فضایی که بنده با داشتن تخصص خاص به علت تحریم ها در خطر تعدیل هستم پیشرفت در کار چگونه است؟ و اگر کار ازاد هم بکنم متاسفانه به علت اقتصاد خراب در امد نخواهم داشت.پس بنده هم بی عرضه هستم (3338617) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۳۵:۴۳
البته شما یک طرف ماجرا هستید و به اصطلاح نمی شود یکه به قاضی رفت.
اما خوب است شما هم اگر صلاح می دانید ببینید آیا شما احیانا اشکالی ندارید که باعث شده باشد مرد شما اینطور با شما برخورد کند؟
آیا شما به علت اینکه خرجی منزل را می دهید آن تواضع لازم را داشته اید که به روی مردتان نیاورید و غرور او را جریحه دار نکنید؟
اصلا آیا شما چون وقت زیادی را در خارج از خانه کار می کنید محبت خودتان را به اندازه کافی برای همسرتان خرج می کنید یا تمام آنرا در محل کار و با همکاران خانم خودتان هزینه می کنید بطوریکه از محبت شما جز خستگی و سرکوفت آن به همسرتان چیزی نمی رسد؟
من طرفدار مظلوم هستم هر کس می خواهد باشد اما مظلوم هم بداند که معصوم نیست و چه بسا بعضی جزئیات را در زندگی رعایت نکرده باشد که سبب ظلم همسرش به خودش شود...
البته اگر مرد یا برادر یا هر کس دیگر از نزدیکان واقعا ظالم باشد و جواب هزاران خوبی را با بدی بدهد راه کارهای دقیق دیگری دارد که باید با مطالعه با مشاوره صحیح آنها را در پیش گرفت
راه کار اصلی این است: کسی که رابطه اش را با خداوند اصلاح کند خداوند رابطه او را با مردم (دیگران) اصلاح می کند موفق باشید و عذر خواهی می کنم (3338821) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۲۱:۵۳
شبکه های اجتماعی به معنای واقعی کلمه باعث انحرافات جدی شده است (3336796) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۳۷:۳۳
اینکه خیلی کم پیش میاد دو نفر مثل هم باشند (3336827) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۳۸:۴۳
دخترای امروزی فقط به دنبال چشم هم چشمی، کندن از خانواده پسر و خود پسر و بسیاری از موارد دیگه هستن لذا اهل زندگی نیستند (3336831) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۴۳:۴۵
موافقم اصلا درک نمی کنن که زندگی یعنی چی! توی دوره زمونه الان که کمبود ازدواج فقط به فکر این هستند که ازدواج کنن حالا به هر قیمتی لذا بعدا برای همه درد سر درست می کنن (3336846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۵۹:۱۹
صد در صد موافقم متاسفانه زندگی خیلیها به خاطر چشم و هم چشمی و دخالتهای خانواده زن در مسائل مادی و مقایسه زندگی آنها با افراد مرفه تر باعث ایجاد جدایی و طلاق هستند. (3336890) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۴۱:۱۱
این تلگرامو وایبر 2 ساله اومدن تو این 20 سال چرا آمار طلاق همینطور بالا میرفت؟ (3336841) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۳۳:۳۵
اتفاقا آمار طلاق تو این دو سال شیب تندی داشت نسبت به سالهای قبل... (3337465) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۵۱:۰۲
هرگونه بحث درباره هرچيزي به جز مشكل بيكاري ، عدم درآمد و ورشكستگي صنايع بحثي انحرافي است ،
امروز همه توان مسئولان بايد به حل مشكل اقتصادي معطوف باشد .
اين حرفها براي شانه خالي كردن از بحراني است كه سالها از آن مي ترسيديم ولي بلاخره سراغمان آمده است .
بحران ميليون ها جوان بيكار كه علاوه بر بي كاري و بي پولي ، بحران جنسي هم گريبان گيرشان شده است ، (3336863) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۰۹:۵۹:۵۳
بی پولی ، فقر ، نداری ، اختلاف طبقاتی (3336891) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۴۱:۰۸
بی توجهی به خداوند متعال، غفلت از اینکه او رزوی رسان است نه فقط شعار دادن این حقیقت و در عمل خداوند را هیچ کاره دیدن ... (3338832) (alef-3)
 
پژمان
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۱۰:۲۹
نگارنده این مقاله و مقاله های مشابه ... پیشنهاد میکنم یه سفر به خارج از ایران تشریف ببرند . ببینند برای یک زندگیه نرمال به چه مقدار پول و چه نوع تفریحاتی احتیاج است . بعد با زندگی مردم در ایران مقایسه کنند . ما فقط زنده هستیم زندگی نمیکنیم . چون نمیتونیم زندگی کنیم . بخش عمده تفریحاتمون شده دنیای مجازی و قلیون ... چون ارزان و دمه دسته ..... فقط نشستین از این اپلیکیشن ها ایراد میگیرین .. یکی نیست از بوجود آورنده این شرایط بد زندگی ایراد بگیره . (3336915) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۵۸:۴۴
به اینجاش که میرسه آقایون دم از مصرف گرایی ایرانی ها میزنن که مثلا بنزین رو اینقدر و نان را آنقدر مصرف می کنین (3337345) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۴۶:۱۳
من با اینکه عضو برخی از این شبکه های اجتماعی هستم شاید ماهی یکبار هم به آنها سر نمی زنم. البته برای با خبر شدن از احوال دوستان قدیمی اون هم هر از چند یکبار بد نیست.

ولی وبگردی و اتلاف وقت در این شبکه ها را مضر و اعتیاد آور می دانم که متاسفانه برخی از جوانان دچار آن شدند. البته شاید روزی همین افراد پس از سیراب شدن عطش و کنجکاویشان آنرا کنار بگذارند اما به هر حال برای مدتی وقت بعضی ها رو تلف می کنه. اینها همش بر می گرده به خود مدیریتی و رشد فکری و ذهنی افراد.

جامعه ما از آنجا که جامعه بسته ای است و به علت مشکلات اقتصادی مردم هم زندگی شاد و مفرحی ندارند، برخی عقده ها انباشته شده سر از اعتیادهای مختلف به تلویزیون و اینترنت و مواد و .... در میاره. (3337000) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۵۱:۴۳
درآمد واقعی مردم را بالا ببرید و واسه مردم تفریحات خوب فراهم کنید، برنامه های تلوزیون رو شاد کنید و از پمپاژ غم و اندوه پرهیز کنید ... (3337006) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۰۰:۲۲
فرق الان با گذشته این است که دولت انتظار دارد مردم درآمد ایجاد کنند و اون مالیاتش را بگیرد و به نان و نوایی برسد مانند کسی که گوشت نداده تقاضای آبگوشت می کند (3337352) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۰:۵۶:۰۳
پارازيت ها باعث شده (3337014) (alef-11)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۱:۳۰:۳۷
مرد بیکار و بی پول وقتی خونه میاد بجز غر غر کردن زنش چیزی نمیشنوه و دیگه اعصابی برای بازی با بچه هاش نداره و فقط میخواد صبح بشه بزنه بیرون از خونه
پس مشکل شبکه اجتماعی نیست مشکل پوله پول (3337113) (alef-11)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۲۱:۳۹
سردي اين روزها" ناشي از بي توجهي اجتماعي "آن روزها"ست! (3337244) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۳۷:۰۲
این همه مردم دنیا دارن از شبکه های اجتماعی استفاده می کنن مشکلی پیش نمیاد حالا توی ایران باید شبکه اجتماعی مشکل داشته باشه؟چرا همه افتادن به جون این شبکه ها که بگن بد هستن و...؟بنده ازدواج نکردم شما هم اگر نمیتونید زندگی تون رو اداره کنید اولا که بسیار اشتباه کردید که ازدواج کردید ثانیا بهتره زودتر جدا بشید و این شبکه های اجتماعی رو زیر سوال نبرید واضح بهتون بگم اینکه زندگی شما سرده یا گرمه برابی ما مچردا هیچ اهمیتی نداره دوستان با این بهانه میخان شبکه اجتماعی رو زیر سوال ببرن و تعطیلش کنن. این متاهل ها ازدواج که می کنند فقط برای مجردها مایه دردسر میشن نمیتونی زندگی مشترک داشته باشی جدا شو اینترزنت رو زیر سوال نبر. (3337281) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۲:۵۳:۵۲
همش دنبال یه لقمه نون , صبح تا شب زوجین کار میکنن .

همکارهای خودشون رو بیشتر از همسرانشون میبینن .


فکر می کنید وقتی می ماند برای روابط زناشویی. (3337331) (alef-11)
 
محمد جواد
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۲۹:۲۰
وقتی جامعه محدود شود ازدواجها فقط از سر نیاز جنسی حاصل می شوند که نتیجه اش سردی روابط بعد از سردی هیجانات جنسی است. محدود کردن جامعه عوارض دیگری هم دارد مانند گسترش سفرهای خارجی و خروج ارز، بد حجابی زننده در حدی که باعث تعجب میهمانان خارجی می شود تجاوزهای وحشتناک و غیره (3337450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۳:۴۹:۵۴
سلام
هميشه فقط بدي يك موضوع را عنوان كردن درست نيست
من در شبكه تلگرام عضو هستم و هم در گروههاي مختلفي عضوم و هم در كانالهاي مختلف و با موضوعات مختلف
خوشبختانه كانالهاي با رويكرد تربيت فرزند و بهبود زندگي زناشويي هم وجود داره كه من در كنار استفاده از اين شبكه براي ارتباط با دوستانم و تبادل نظر براي ارتقاي دانش خودم هم از اين كانالهاي مفيد استفاده مي كنم و تقريبا مطالب سرگرمي را سعي در حذفشون دارم
مهم اينه كه براي وسيله اي كه از اون استفاده مي كنيم رويكرد مناسب داشته باشيم
بهتر هست افراد آگاه و فعال در حوزه هاي اجتماعي با ايجاد كانالهاي مفيد به بهبود سطح دانش زندگي جوانان اقدام كنند چون واقعا جوانان ما آموزش براي زندگي مشترك نمي بينند (3337518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۱۴:۵۱
متاهلان عزیز
با عرض سلام و احترام
خواهشا مشکلات زندگیتون رو به چهار تا اپلیکیشن نسبت ندهید این دوستان به اندازه کافی بهانه برا جمع کردن اپ ها دارند اگر فکر میکنید که این اپ ها بد هستن با دست مبارکتون اپ رو از گوشی پاک کنید و برای ما دردسر درست نکنید. چهار تا مجرد هستیم با این اپ ها به دوستامون زنگ میزنیم یا تبادل نظر می کنیم.
اگر بین خودتون دو نفر هم قادر به هماهنگی برای پاک کردن این اپ ها نیستید تشریف ببرید دادگاه خانواده و طلاق بگیرید طلاق برا همین روزها پیش بینی شده
دوستانی که قصد تاهل دارند اگر امکان مدیریت زندگی تون رو ندارید متاهل نشبد و برای بقیه هم دردسر درست نکنید
با تشکر و احترام مجدد. (3337586) (alef-11)
 
دکتر یاری
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۳۴:۱۳
بی پولی و فقر و دزدی همیشه بوده. به نظر من دلایل اصلی یکی شیوه امروزی انتخاب همسر بخصوص از جانب اقایون است که بر اساس فاکتورهای جنسی انتخاب میشه و دومی نبود تعهد بین زوجین است. (3337645) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۵۱:۳۱
به همه چیز اشاره کردید الا گرایش جنسی. وقتی همجنسگراها که حداقل هفت درصد افراد هر جامعه ای هستن هم تحت تاثیر فشارهای اجتماعی مجبور به تن دادن به ازدواج می شن نتیجه اش همینی میشه که می بینید. (3337684) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۷:۲۷:۲۶
این چی گفت ؟ (3337965) (alef-11)
 
دوربین مداربسته
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۴:۵۵:۰۵
شاید بهتر باشه این قضیه به صورت ریشه ای بررسی بشه از قبل از ازدواج تا بعد آن. (3337690) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۱:۲۸
فقط شما بگو چه سرگرمی سالمی برای خانواده ها مونده برن شب نشینی حداقل صد هزار تومن برات اب میخوره چون نوبت تو هم میشه ، مسافرت داخل مسافرت خارج ..................هیچی وهیچی
بی خود آسمون ریسمون نکنید (3337716) (alef-11)
 
سحر
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۵:۲۹:۱۰
یکی از عوامل دیگه انیکه شناخت جنسی زوجین نسبت به هم کمه و نمیتوانند از لحاظ روحی و جنسی یکدیگر رو ارضا کنند (3337768) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۵:۵۶:۳۳
به نظر من شما سایتها هم زیادی درباره این مسائل می نویسید هر علتی داشته باشد در مانی ندارد نه بی پولی درست میشود نه دیگر میشود شبکه های اجتماعی را گذاشت کنار نه بیکاری درمان میشود واین طلاقها یک قشر خاص را در برنگرفته بین پولداران مقام داران تحصیل کردها وازهمه اقشار وجود دارد ونه میشود جاو تصمیم کسی که پایش برای طلاق باز شده را گرفت وزندگی کردن را براو تحمیل کرد شاید بهتر باشد مدتی همه در این باره چیزی نگویند تا جو ارامشی به وجود اید یا انقدر بدی های بعد از طلاق را ببیند که خودشان را جمع وجور کنند وبه مغزشان بقبولانند دست از وروجک بازی بردار (3337815) (alef-3)
 
منو جهر راستی بروجنی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۸:۲۲:۳۱
شبکه های اجتماعی واین سریال های بی سروته بزرگترین معزل برای همه مخصوصا! بهانه ای یرای زنان خانواده شده که مرتب سریال ها را روزی سه مرتبه تکراری ببینند و انوقت مرد خانواده را دیگر در خانه احساس نکنند . (3338082) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۱۹:۳۵:۰۸
الف جان اینطوری نبودیا!!!!!!!!!! مردم کمرشون خم شده از مشکلات اقتصادی و مخ ها تعطیل شده از سیستم فامیل سالاری و باند بازی و تبعیض و بیعدالتی در ادارات و شرکتها، حالا بجای اینکه سرشان را بکنند تو برف که کمتر سکته بکنند سرشان را کردن تو شبکه مجازی، همین و میدونید که فشارهای روانی سیستم روابط جنسی را مختل میکنه نه 5 تا پیام دادن و خوندن (3338220) (alef-11)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۲۱:۳۸:۱۱
یعنی نحوه ازدواج و عدم شناخت پیش از ادواج هیچ تاثیری رو سردی روابط نداره به نظرتون؟!! وقتی دختر و پسر هر کدوم تو دوران محدود آشنایی و نامزدی خودشونو ایدئال نشون میدن و بعد ازدواج تازه میفهمن با کی ازدواج کردن به نظر من که طبیعیه سردی روابط! من و همسرم بعد از 2.5 سال و چند هزار ساعت شناخت همدیگه ازدواج کردیم، اما در طول سالهای زندگی مشترکمون، نه شاغل بودن، نه مشکلات اقتصادی، نه رفتار خانواده ها، و نه مشکلات جانبی دیگه هیج کدون روابطمون رو سرد که نکردن هیچ، باعث نزدیکی بیشترمون هم شدن. (3338397) (alef-3)
 
حسین س
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۲۱:۵۲:۲۷
مردم ایران نجیب وصبورند همه ناملایمتیهای دیگر را تحمل می کنند ان چیزی که غیر قابل تحمل است فقر اقتصادیست کسی که تغذیه مناسب نداشته باشد حتما عقل وهوش سالمی هم نخواهد داشت وقتی عقل وهوش سالم نداشته باشدحتما رفتار واعمال سالمی هم نخواهد داشت خیلی ساده عرض کنم یک کارگر شهرداری را درنظر بگیریم با سه نفر عایله حقوقی که دریافت می کند انطور که بنده مطلعم وپای صحبتشان نشتنم مابین 700 الی 800 هزارتومان است چنانچه این کارگر مستاجر باشد که عالبا هستند شهرستانی هم که باشد300- 400 هزارتومان کرایه می دهد هر مسوولی که بگوید که دراین اوضاع واحوال وانفسا میشه با مابقی با سلامت وعزت نفس زندگی کرد ازدید من لیاقت گاو چرانی هم ندارد چون که هزینه یک صبحانه بسیار ساده کمتر ارپنج هزارتومان نیست این خانواده اگه متلاشی نشه معجزه خواهد بود دولت شرعا وقانونا مکلف است درامد مردم را بالا ببره و مشکلات اقتصادی را برطرف بکنه که دراین صورت بسیاری ازمعضلات خود به خود حل خواهد شد ادم واقعا تاسف می خوره که بعد از این همه سال هنوز عده ای پی به تاثیر فقرمالی دربروز معضلات اجتماعی نبردند (3338420) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۲۱:۵۴:۴۹
یه زمانی گیر دادین به رادیو، پس از اون تی وی و ادامه داشت تا ماهوراه و حالا شبکه اجتمایی شده بلای جان خانواده!! البته از دیدگاه شما!!
عزیز من ملتی که تا ساعت 10 شب تو خیابون برای یه لقمه نون مدیوند( ترافیکش هست می تونی بری ببینی) دیگه وقتی هم به خونه میرسند حالی برای گرمی روابط ندارند.
به فکر نان باشید که خربزه آی است (3338428) (alef-13)
 
شهرام رهنمای خرمی
۱۳۹۴-۰۸-۳۰ ۲۳:۱۶:۳۱
این مزخرفات را جمع کنید اکثر این مشکلات از فقر مردمه / (3338526) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۰۸:۲۰:۳۰
سلام
متا سفانه این شبکه ها مخصوصا شبکه هایی که قابلیت شیر فیلم وکلیپ دارد همزمان وبه طور مستمر بر روی خانمهای ایرانی تمرکز کرده وتا اینجا هم جواب داده باید منتظر سونامی ناهنجاریهای عظیم در بین زنان بود این نقشه شوم شیطان میباشد
والعاقبة للمتقین (3338800) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۲:۵۴
جهل به خداشناسی و خود شناسی قرآنی منشأ همه ی مشکلات زندگی است.
---
اگر از دگم اندیشی به واقع نگری روی آوریم در می یابیم بیشتر علل پشت کردن به حلال خداوند و روی آوری به حرام او نهفته در سستی ایمان یا نبود پایه های ایمان استوار نزد افراد جامعه است که ریشه در جهل به خدا شناسی و خود شناسی قرآنی دارد .
عدم وجود روشنگریهای عالمانه در تبیین فلسفه ی احکام حلال و حرام اصیل الهی با کمک علوم روز و اکتفا به مسئله گویی سنتی خام توسط افراد کم سواد و نا آگاه به علوم مربوطه ی روز بجای آگاه سازی ، گمراهی و بیزاری از دین را نزد افراد فراهم می سازد و دین گریزی را ایجاد و ترویج می نماید.
زمان این که چون فلانی نماز می خوانده و چنین نماز می خوانده است تو هم مثل فلانی این گونه نماز بخوان در نتیجه ی طوفان جهانگیر اطلاع رسانی سپری شده است و جوامع رسانه زده ی امروز که سیل شبهات علمی آنان را با خود می برد همواره سراغ علل فلسفی و چراهای علمی همه چیز از جمله چراهای احکام و اعتقادات دین را می گیرند و سوای پاسخ علمی این چراها چیز دیگری آنان را راضی و متقاعد نمی سازد.
آشنایی با خداشناسی و خود شناسی قرآنی و شناخت نیازهای بی پایان و لحظه به لحظه ی زندگی بشر به الطاف الهی و درک وابستگی کسست ناپذیر و آشکار این زندگی به مشیت و اراده و علم و حکمت خداوند زمینه را برای درک پاسخ چراهای احکام فراهم می سازد.
هرگونه کج روی در زندگی بشر از جهل به شناختهای مذکور نشأت می گیرد و تا زمانی که این شناختها بصورت علمی فراهم نشوند کج روی و انحراف در همه ی جنبه های زندگی ادامه خواهد یافت.
نفی نقش عقل و علم در درک دین بنا به داده های قرآنی تیشه زدن به ریشه های دین خرد نشین و سرشت نشین الهی است ، و هر یافته ای بنام دین اگر با اصول استدلال عقلی بسادگی قابل اثبات نباشد بی تردید جزو اصیل دین الهی نیست و دخیل و تحمیل شده بر این دین است.
عظمت آشکار و انکار ناپذیر خداوند در جهان هستی پاسخ همه ی پرسشها در باره ی احکام و اعتقادات اصیل دین الهی را که از قرآن سرچشمه می گیرند بسادگی می دهد و آنجه که پاسخ ناپذیر است و سرشت انسان از آن رم می کند یقینا الهی نیست. (3338991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۱۹:۴۶:۰۵
تحلیل بسیار آبکی و از روی شکم پری نویسنده بود.. بزار گشنت بشه عشق که چه عرض کنم انسانیت هم شاید فراموش کنی.. (3340129) (alef-13)
 
آبی
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۰۱:۴۵:۲۷
مغز خودتونو خسته نکنین ... چرا عادت دارین از ریشه به شاخه برسین . بابا همه میدونن جیبا خالیه ... اینترنت هم با ده تومن شارجه ماشاللا (3340482) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۴:۳۵:۳۶
از قدیم میگفتند 8 ساعت کار 8 ساعت استراحت و 8 ساعت خواب
ایا چنین چیزی ممکن است . الان مردم 10 ساعت کار بی راندمان ودر آمد کم و 2 تا 4 ساعت توی ترافیک و8 ساعت خواب توام با نگرانی . ایا وقتی برای باهم بودن و تفریح کردن میماند. یک شهر بی قواره و شلوغ که هیچکس به هیچکس نیست . خوب چرا درست به مسایل نگاه نمیکنید . همه گناهان را به گردن ماهواره و حارجی ها میاندازید . آیا برای اصلاح امور چاره ایی اندیشده اید؟ (3350497) (alef-11)
 
طاها
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۲:۱۹:۳۳
نبود اینده ای روشن پیش پای جوان مملکت میتواند فکر او را به هر سو ببرد حتی ترس از ادامه زندگی مشترک (3361838) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.