نظر منتشر شده
۱۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 191649
درددل بینندگان؛
يك ماجراي باور نكردني درباره وام سه ميليوني
حسن احمدي، 10 تیر 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
عملكرد بانك ها در سالهاي اخير محل بحث و نظر هاي زيادي بوده است. رايج ترين جمله هاي عاميانه و گاه كارشناسي در باره بانك ها اين است كه اعطاي وام ها خرد كه معمولا به سختي مورد موافقت بانك ها قرار مي گيرد و عموما به كساني هم كه قبل از دريافت وام سودي به بانك ها رسانده اند مثل داشتن سپرده در گردش، يا داشتن حساب بانكي بدون سود و ... تعلق مي گيرد.

در واقع كمتر پيش مي آيد كه بانك ها با هدف خير اقدام به اين كار كرده باشند، صرف نظر از اين مساله، در زمان اعطاي اين وام ها مشكلاتي پيش مي آيد كه باور كردني نيست. مثلا بارها شنيده ايم كه براي يك وام دوسه ميليوني بايد دو سه ماه دويد و سر آخر هم با منت برخي از متصديان به اين وام رسيد. در حالي كه افواه عمومي معتقد است دريافت وام هاي كلان با موانع و دشواري كمتري همراه است و التبه دلايلي دارد كه خارج از حوصله اين يادداشت است.

اخيرا درباره اين وام هاي خرد به مساله اي برخورد كرده ام كه هنوز از علت و دلايل آن شوكه ام. ماجرا از اين قرار است كه طبق روال وام هاي خرد پس از اخذ موافقت بانك ملت (شعبه اي در خيابان طالقاني) براي يك وام سه ميليوني و رفت و آمد حدود سه ماهه به اين شعبه، آنها كارت خريد اعتباري سه ميليوني را پس از دريافت وثيقه ها و اخذ ضمانت نامه هايي( از گيرنده و ضامن وام) در اختيارم گذاشتند و به طبع براي دريافت اين وام چندين برگه قرارداد را نيز امضا كردم. با توجه به اينكه با اين كارت صرفا بايد خريد مي كردم و نمي توانستم به طور مستقيم وجه آنرا دريافت كنم براي تبديل آن به وجه نقد به چند دارنده پوزبانكي مراجعه كردم كه به دو دليل موفق به نقد ساختن آن نشدم اول اينكه برخي از اين دارندگان در قبال تبديل اين مبلغ وجهي را در خواست مي كردند كه براي من پرداخت آن مقدور نبود و برخي نيز اعتماد نمي كردند و احتمال مي دادند كه مساله مشكوك است. زيرا در خواستم اين بود كه من به صورت صوري خريد كنم و پول به حساب آنها واريز  شود و آنها آنرا به من برگردانند. 

اما نكته جالب اين است كه پس از حدود دوهفته كه طبق معمول برا ي نقد كردن كارت به مغازه اي مراجعه كرده بودم ايشان گفت كه كارتت اعتبار ندارد. به شعبه مراجعه كردم گفت اين مشكل براي عده اي ديگر نيز پيش آمده است و با وجود رايزني هنوز نتوانسته ايم موافقت تمديد دوباره اين كارت ها را بگيريم. به آنها گفتم پس تكليف اين همه رفت وآمد و هزينه هايي مثل خريد سفته و ...  براي چه بوده است، در كدام بند چندين كاغذي كه امضاء كرده ام نوشته شده بود كه بايد ظرف دو هفته اين كارت را مصرف كنم؟ پاسخ اين بود كه تازه بايد هزينه هاي ديگري مثل آبونمان و ... را هم بپردازي و الا از حساب خودت يا ضامن ات كم مي شود. ماندم كه چه كنم. بانك در واقع وامي را به من داده در برابرش كلي وثيقه گرفته و هزينه هايي را بر من تحميل كرده و در آخر هم دست در جيب من كرده و وام داده را بدون اجازه از من پس گرفته و كلي هزينه ديگر هم مجددا به نام آبونمان و ... بر من تحميل كرده است. واقعا نبايد به اين رسم بانكداري آفرين گفت كه از هيچ براي خودش درآمدي مي سازد. اگر كسي بتواند به اين سوال پاسخ دهد من ممنون خواهم شد.

سوال اين است كه بانك وام را با چه مجوزي پس گرفته؟‌اينكه به لحاظ سيستمي مي توانسته كارت من و امثال من را بي اعتبار كند، دليلي بر اين نيست كه اگر دستش برسد به منابع ديگر هم دست مي برد؟‌ آيا تعيين وقت براي نقد كردن كارت، درست است اگر درست است چرا در قرار دادي كه دهها امضاء از اشخاص مي گيرند ذكر نشده و حتي اگر ذكر مي شد با توجه به سودي كه من متعهد شدم به بانك بدهم و وثيقه هايي كه گذاشته ام آيا اين سه ميليون جزو داريي من محسوب نمي شود، چگونه بانك به خودش اجازه مي دهد دست در جيب من بكند و سه ميليون را بردارد  و تازه  مدعي هزينه هاي اين دست در جيب شدن هم بشود و تهديدم كند كه بايد هزينه اين اقدام بانك را بپردازم؟
 
روحش شاد
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۱:۲۲:۱۹
مزرعه شرقی مونو هجومی از ملخ زده ... و این است بانکداری اسلامی ... بابا حداقل این کلمه اسلام رو از جلوش بردارید و اینقدر با آبروی اسلام و پیغمبر خدا بازی نکنید ... ( خوشا فردای محشر که میبنیم جوابگویی شماها رو ) (1483583) (alef-13)
 
کاوه دادخواه
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۴:۱۴
این حرفت منو یاد ان بزرگوار انداخت که گفت:به غرب رفتم مسلمان ندیدم اما اسلام دیدم به شرق امدم اسلام دیدم ولی مسلمان نه...
درود براسلام محمدی... (1484358) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۱۰:۱۶
بانكداري اسلامي حرف مفته! اين‌ها كه شما مي بينيد اصلا بانك نيستند. اسلامي كه اصلا نيستند. اينها موسسه‌هاي نزول خواري هستند كه فقط با پولدارها و زدوبنددارها حاضرند كاركنند. آن‌ها پول شما را مي‌گيرند و به توانمندان و صاحبان نفوذ وام مي دهند و ازشان نزول مي گيرند و مي‌خورند. (1484526) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۴:۵۸:۲۰
سيدمحمدغرضي ازنامزدهاي انتخاباتي ازهمان اوايل انقلاب.زماني كه قوانين بانكداري ميخواستندبنويسندوبه قول معروف بانكداري اسلامي راه دايركنندجزو افرادي است كه ازآن روزتابه امروزجزومخالفين اين قوانيني كه بربانك داري نوشته اندواين قوانين رابانك داري اسلامي نميدانديعني به اعتقادغرضي قوانيني كه درموردبانك نوشتندقوانين اسلامي نيست.اين مباحث رادرزماني كه درراديو درزمان تبليغات صحبت ميكردندمن ازسخن غرضي فهميدم.مردم بادقت بخوانيددچاركج فهمي نشويدتصوركنيدمن گقتم غرضي مخالف قوانين اسلامي است (1486172) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۲:۰۴
یادتونه یک بانکی بود و البته هنوز هم هست که شعارش این بود:
هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ... می درخشد.
با اون اختلاس 3000 میلیارد تومنی ایناد چنان شرمنده شدند که رفتند شعار بانک رو عوض کردند حالا شما از بانک ملت که در مقابل اون بانک عددی نیست چه انتظاری داری برادر؟!!! (1484790) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۰:۳۷:۲۰
برادر جان به شعارش د توجه نکردی دیگه! "تغییر را احساس کنیم" یعنی این دیگه . د توجه نکردی ! اگه کارتت بی اعتبار نمی شد تغییر را احساس نمی کردی اما الآن کاملا تغییر را احساس کردی احساس کردنی. اگرم به زبون خوش تغییر را احساس کردی که فبها اما اگرتغییر را احساس نکردی خودشون می تغییرونت اگرم نشد می احساسونت تا دیگه تو باشی که تغییر را احساس نکنی د تغییر را احساس کن دیگه!!!!!!!!!!!!!! (1485010) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۰:۳۲
البته اگر خوب بخونید ایشان به بانک ملت مراجعه کردند نه بانک ملی و این مسئله ربطی به بانک ملی ندارد (1485885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۱۵ ۲۱:۴۸:۱۶
چطور؟ (2413358) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۰۰:۳۱:۰۸
حالا مثلا بانک ملی خیلی بهتره؟ کارمندشی؟ (2661227) (alef-10)
 
سسس
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۸:۵۶
چرت نگو آقا چه ربطی به بانک ملی داره
بانک ملت از اینکارها زیاد کرده
در ضمن
مساله 3000 میلیارد مربوط به بانک صاداته و آقای جهرمی باید پاسخ بده (1485897) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۷:۵۰:۰۸
هر جا سخن از اختلاس است نام بانک ملی ایران می درخشد (1486589) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۸:۴۶:۰۷
خاطرم هست قبل از روي كار امدن دولت نهم كه هنوز دولت دست توي سود بانكي نبرده بود،سودي كه اعلام ميكردن براي وامها، مخصوصا پرداخت اقساطيها،با راس گيري و محاسبات معمول همون عرف جهانيش بود. اما بعد از انگولك كردن سود بانكي و ادعاي يك رقمي كردن اون، بانكها واسه اينكه سودشون كم نشه و به اصطلاح متضرر نشن، سيستم محاسبه MPV (اگه اشتباه نكرده باشم) رو به راه انداختن . چند روز پيش از شعب يكي از موسسات مهر چند و چون وام فروش اقساطر رو جويا شدم. فرمودن بدون سپرده 27 درصد سود اين وامهاست اما با اقساطي كه بر اساس محاسبه سيستم جديديشون اعلام كردن، سود وام معادل 33درصد ميشد. از رئيس شعبه علت رو پرسيدم گفت محاسبه دست ما نيست و خود سيستم بر اساس MPV محاسبه ميكنه !!! لطفا اين كامنت رو قرار بديد شايد كسي جواب گو بود و ما رو روشن كرد. مرسي (1486701) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۶:۰۴
وام مضاربه یعنی بانک پول بدهد و در سود و زیان شریک باشد شما در این 35 سال پیدا کنید یک مورد که بانک در ضرر شریک شود و خسارت بپردازد صد رحمت به نزول خوران وقتی میبینند طرف ورشکست شده لااقل از سود پول میگذرند شما پیدا کنید یک بانک که تا ساعت آخر بهره ی پولشو نگیره (1484861) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۵۸:۳۲
جالبه بانکداری اسلامی فقط در مورد سود وامه؟؟؟ شما هم پیدا کن کسی که مثلا به جای 20 درصد 10 درصد سود سپرده اش رو از بانک بگیره!!! (1485353) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۱۱:۵۲
با تورمي كه داريم هميشه سود بانكي منفي بوده! واسه همين بانك هيچ وقت ضرر نكرده كه شريك شيم! (1485821) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۰۸:۵۷:۳۸
از احکام مضاربه در صورتی که یکی از طرفین فقط سرمایه بیاورد و دخالتی در نحوه هزینه نکند فقط شراکت در سود هست. اینو نه در دفاع از بانک بلکه بجهت افزایش آگاهی شما عرض کردم. (1487447) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۱۳:۱۶:۱۱
دوست عزیر " وام مضاربه" یک ترکیب اشتباه است. "وام" همان قرض الحسنه است و "مضاربه" یکی از عقود اسلامی است. در ضمن "نزول" و "تنزیل" حلال است و البته خوردنی نیست. آن چیزی که خوردنی است " ربا" است که حرام است.
مراجعه شود به : http://old.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1183958

البته اینجانب در مورد گرانفروشی بانک ها، تضییع حقوق شهروندی، پاسخگو نبودن و بسیاری از مشکلات دیگر بانک ها با شما هم عقیده هستم. (1488367) (alef-13)
 
bank
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۱:۴۹:۲۳
لطفا کمی بیشتر در مورد عقود اسلامی تحقیق کنید
مثال : فردی تسهیلات فروش اقساطی خود را به جای خرید کالا برای رهن خانه استفاده می کند و فردی تسهیلات مشارکت مدنی خود را به جای تولید و انجام کار اقتصادی و سودزا برای مراسم عروسی یک شبه استفاده میکند.


مثال 2 راجع به ضامن
افرادی اقساط ماهیانه 60 هزار تومان خود را حاضر نیستند پرداخت کنند و باید از زور و در تنگنا قرار دادن ضامن آن را وصول کرد و دولت هم به راحتی به اینگونه افراد خدمات می دهد

الف محترم لطفا جهت اطلاع درج کنید (1485068) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۰:۰۶:۳۹
در پاسخ به مثال اول چرا بانکها به موارد محدودومشخصی که عموما مورد نیاز ضروری وام گیرندگان نمیباشد وام میدهند نه به نیازهای واقعی مردم چرا اجازه نمیدهند مردم با توجه به نیازشان وام بگیرند (1485212) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۶:۱۵:۲۵
متاسفانه در جامعه ما قانونی خوبه که به نفع ما باشه؛ بانکداری اسلامی هم زمانی خوبه که برای ما وام راحت جور کنه ولی اگه یکمقدار به ما سخت گرفته شد یا اشتباهی سهوا یا عمدا درجایی اتفاق افتاد کسی که منفعتش با خطر مواجه شده بدون اینکه از عقود اسلامی سررشته داشته باشه به اسلامی بودن بانکداری ایراد میگیره
1/ زندگی خیلی از مردم با همین وامها سروسامان گرفته به درست یا غلط
2/ اگر بانکها وام را درهمون بخشی که مشتری خواسته پرداخت میکردن و اجازه تخلف از قرارداد را نمیدادن الان خیلیها معترض به کارشکنی بودن در حالی که این کار باعث رونق اقتصاد و تولید کشور میشه
3/ بانک بنگاه تجاری تعریف شده و باید بخاطر سودآوری منابع مردم وامهایی رو پرداخت کنه که سرمایه افراد حفظ و رونق پیدا کنه و درجایی سرمایه گذاری کنه که سودآوری داره
4/وقتی افرادی با معرفینامه ارگانهای مختلف وام با بهره کم گرفته و پرداخت نمیکنن و بانک باید با صرف وقت و هزینه اقساط رو وصول کنه مطمئن باشید توی اعلام شرایط در موارد بعدی سختگیری بیشتری به خرج میده ومتاسفانه بدحسابی عده ای باعث این امر شده
5/ منکر رفتار ناشایست برخی افراد نیستم ولی کم لطفیه اگر بدون در نظر گرفتن شرایط سخت کاری بانک و استرس وفشار فوق العاده روی کارمندان بانک همه را با یک دید بدبینانه نگاه کنیم
6/ قابل توجه خیلی از دوستان هر شعبه برای پرداخت تسهیلات سقف مبلغی مشخصی داره و اون مبالغ نجومی توی اکثر شعب قابل پرداخت نیست
7/ امیدوارم همه کسایی که از اسلامی بودن بانکداری مطمئن نیستن همت کنن و وام نگیرن! یعنی همه چیز زندگی ما اسلامیه فقط همین مونده، کارمندی که از اداره بدون گرفتن مرخصی به بانک میره یا کاسبی که مالیاتش رو پرداخت نمیکنه یا جنسش رو احتکار میکنه یا صاحبخونه ای که بدون دلیل کرایه رو زیاد میکنه یا ...... همه مسلمو ن بودنشون فقط با بانکداری اسلامی تکمیل میشه ؟ (1486381) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۰:۳۲:۳۶
به هر حال مملكت امام زمان ديگه برادر اين چيزا عجيب نيست.
در روايات داريم اوضاع دنيا به هم ميريزه كه امام ظهور مي كنند.. حالا اين بنده خداها هم دارن در جهت تعجيل در فرج تلاششون و مي كنن.. اجرشون با آقا. (1485619) (alef-6)
 
mostafa
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۸:۵۹
جالب اینجاست که مار را عادت داده‌اند که اصلا سوال نکنیم چرا کارت اعتباری برای خرید می‌دهید در حالی‌ که خودتان هم می‌دانید که من به پولش احتیاج دارم! من کارت اعتباری را بردم صرافی دلار خریدم و همانجا به صاحب مغازه فروختم! لااقل ایشان از عملکرد بانک راضی‌ بود و لبخند میزد. بانکها هم دستشون توجیب مردم فقیر و متوسطه. (1486125) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۵:۳۹:۳۱
من خودم كارمند بانكم درسته كه شرايط بانك براي وام سخته خوب منطقي هست كسي كه پولداره حسابش اعتبارشه وسپرده اش ضامن او و چند سال هم اعتبارماليش براي بانكاحرازشده .بانك هم ميخاد سرمايه هاي كه وام ميده هدر نره وبرگرده اما طرف ميبيني 3 ميليون وام ميخادبگيره رو هوا حساب كه نداره نه ضامن ميخاد بيارهه مداركش هم كامل نيست وقتي هم كه ميگيره فكرميكنه وام مجاني هست قسطشو پرداخت نميكنه كلي بايد خرج كرد تا مثلا 5 تا قسطشو به زور منت بياره تازه طلبكارهم هست . شما كه ميگي مزرعت ملخ زده خدا وكيلي اگه 100 ميليون تومن حالا بهت بدن بابت خسارت مزرعت يك ريالش خرج مزرعت نميكي وام رو كه گرفتي يا ميشه طلا يا دلار يا زمين يا چيزديگه ما كه تو كارهستيم ميبينيم.بانك چه تقصيري داره كه شما فاكتور خريد لوازم كشاورزي يا فاكتورهاي جعلي ديگه وام ميگيري بعد ميري طلا ميخري يا زمين يا چيزديگه (1486292) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۸:۱۲:۲۸
من اگه یه کاره بودم میگفتم یه دوربین محفی وردارن برن سراغ رییس بانکها و مثلا بگن یه وام ۱۰۰ میلیونی یا یک میلیاردی برا ما جور کن و ۲۰٪ از اون مال شما !! اگه جواب منفی شنیدی سر من رو بزن !!
مگه خسروی یا شهرام جزایری یا آقایونی که الان پرونده دارن و هیچ کس به واسطه نزدیکی به ریاست جمهوری جرات نمیکنن چیزی بشون بگن چطور به اون پولها دست پیدا کردن ؟؟!!
اونها از ابتدا این رو فهمیدن که تا دست بانکیها تو جیبت نباشه یک ریال وام به شما نمیدن !! (1486632) (alef-13)
 
اميد
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۱:۳۲:۴۵
چه جالب . براي برادر من هم اين اتفاق افتاده است. واقعا سوال به جايي است چرا بانك وام داده شده كه در واقع جزو اموال و دارايي شخص وام گيرنده تلقي مي شود را بدون اجازه برداشت كرده است. تازه مدعي هزينه هم هست. متاسفانه در سيستم بانكداري ما بسيار ضعيف كش است اگر اين فرد به جاي وام سه ميليوني سه ميلياردي گرفته بود مشكلي الان حل شده بود و اگر وام سي ميلياردي گرفته بود متصديان و مسولان بانكي خودشان مشكل را حل مي كردند و تلفني به او اطلاع مي دادند كه ناراحت نباشد و اگر وام سيصد ميلياردي و بالاتر گرفته بود كه ديگه هيچ مشكلي پيش نمي آمد حتي اگر اقساطش را نمي پرداخت. من خواهشم از آقاي توكلي كه معمولا براي درددل محرومان جامعه لااقل ارزش قائل است و اگر كاري هم نكند حداقل احترام مي گذارد و گوش مي كند اين است كه به بانك ها ياد بدهند كه حقوق مردم چيه. زيرا پس نگرفتن اقساط و دادن وام هاي كشكي ميلياردي ناديده گرفتن حقوق مردمه همانطور كه برداشتن از جيب مردم هم ناديده گرفتن حقوق آنهاست. ممنون (1483616) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۷:۱۴
نه تنها در بانک بلکه در همه جا ضعیف کشند در اجاره خونه ضعیف کش نیستند در بیمه نیستند در کجا ؟ (1483845) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۵:۴۷
با اين نكته موافقم. بايد اين بانك جواب بدهد كه چرا اين كار را كرده است (1483882) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۳:۴۳
اگر می خواستن جواب بدن که کارا به اینجا نمی رسید (1484330) (alef-10)
 
مردم
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۵:۰۸
قابل توجه تیم اقتصادی جناب آقای دکتر روحانی. (1483971) (alef-13)
 
حسيني
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۸:۱۴
با تشكر از اينكه اين مطلب را منتشر كرده ايد تا شايد از اين طريق برخي مسولان بانك ها كه هنوز به اصول اخلاقي بانكداري پاينبندند متوجه اوضاع شوند و كاري بكنند. متاسفم كه اين اتفاق در بانكي رخ داده كه نامش ملت است. اميدوارم مسولان اين بانك لااقل اين لكه ننگ را از كارنامه بانكي نه چندان جالب توجه خودشان بردارند (1484008) (alef-13)
 
معصومه
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۱:۳۳
یک نکنه هم هست!
کسی که وام گرفته چرا باید به او کارت خرید اعتباری داده شود؟
اصلا چه معنا دارد که وجه را محترمانه ندهند یا به حساب رسمی واریز نکنند.
مهم آنجاست که احترام برای مشتری قائل نیستد.
بنده سال گذشته قرار بود سود سهام "سفارس" را از بانک تجارت دریافت کنم. این درحالیست که سال گذشته هم سودم را دریافت نکرده بودم و طبق قرار قبلی باید به حسابم واریز میشد. مبلغ چندانی هم نبود احتمالا.
خود سهام را فروخته بودم ولی سودش به من تعلق می گرفت چون در تاریخ سوددهی، سهام به نام من بوده.
به بانک تجارت (از شعب شرق تهران) مراجعه کردم.
متوجه شدم سال گذشته هم واریز نشده!
برای امسال هم اصل سند را می خواهند. که خوب من وقتی سند را فروختم دیگر اصلش که دست من نیست!!
اینجا که جواب درستی ندادند.
یکی دو هفته بعد در ارومیه با ظاهری بسیار آراسته با همسرم به یکی از شعب مراجعه کردم.
خودم را کسی معرفی کردم که چند هزار دلار در یک حساب الکترونیکی خارج از کشور دارم و می خواهم آنرا به حساب داخلی ام بیاورم! (البته تا حدی حقیقت داشت)
همسرم هم کلا در امور بازرگانی خبره است.
معاون بانک به گرمی ما را پذیرفت، ضمن اینکه فکر می کرد یک مشتری حسابی برای بانکش دارد دست و پا می کند، از همسرم هم درباره بازار ارز و اینکه کدام کالاها به چه دلیلی در چه زمانی سوددهی دارند اطلاعات می گرفت!
بگذریم که هرچه همسرم گفت درست درآمد! یعنی پیش بینی او که تا سه ماه آینده نرخ دلار از 3000تومان خواهد گذشت! و ...
معاون بانک خودش دست بکار شد و با "سفارس" تماس گرفت و پیگیری کرد و نهایتا مقرر شد خودم شخصا به شرکت اصلی رجوع کنم!
فکر کنید در طی این یکماهی که از "سفارس" پیگیری می کردم چندین جور حرف شنیدم!
1- برو کپی سندت را بعلاوه نامه معرفی به بانک از سازمان بورس بگیر ببر بانک سودت را نقد کن!
2- ما واریز کردیم!!!!!!!!! برو برداشت کن!!!!!! (زهی خیال باطل)
3- سود پارسالت(90) میشود سیصد تومن که واریز شده!!!!!!
4- نه!!!! پارسال سود ندادیم اصلا! شرکت ضرر کرد!
5- پارسال سودت حدود 150هزار بوده!!!
6- بیا "سفارس" نقدا بگیر!!
7- سود امسالت میشود 100 تومن که بیا نقدا بگیر!
8-سود امسالت میشود 150تومن که برو از سازمان بورس نامه و کپی سند بگیر تا به حسابت واریز شه!!
9- سود امسال هنوز واریز نشده (بعد از پنج ماه از اعلام محاسبه و پرداخت)
10-سود برای کسانی واریز میشه که پیگیری کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و.....
مهم اینکه شرکتها و بانکها برای مشتری ارزش قائل نیستند و اصولا به آنها به دید طعمه نگاه می کنند!
بابا وام ملت را به حسابشان بدهید راحتشان کنید!
کارت خرید اعتباری دادید؟ اونوقت برداشت نمیشه کرد حتما باید خرید انجام داد؟
میشه بسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


منتشر کن الف جان (1484440) (alef-13)
 
اکبری
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۲۲:۳۹:۰۰
خواهرمحترم مشتری امده طبق قرارش با بانک عمل نکرده مخواسته پولش را بگیره بدون خرید کالا این حرام است شرعا .هر مبلغی زیادتر ازپول اصلی ربا می باشدمگر انکه طبق یکی ازعقود اسلامی . مشکل اصلی این کشور مصرف وام درجای دیگر است که اکپرا مراعات نمی کنند .علت سخت گیری بانکها درعدم تعهد مردم درپرداخت اقساط میباشد .بانکها خیلیزیاد وامن دادهاند معوقات خیلی است .بانک هم مثل همه ادارات ما مشکل دارد. (1487045) (alef-13)
 
مالباخته حج عمره
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۱:۳۶:۵۲
بانكداري اس... يعني همين؟!!!
اين فقط مشتي از خروار است.
شما در مورد سود بانكي ثبت نام حج عمره اگر پيگيري كنيد هيچكس جواب درستي به شما نمي دهد و نهايتا مي گويند شش درصد سود سالانه سپرده حج عمره است!!!
اين شش درصد يعني اينكه پول شما كه هشتصد هزار تومان در بانك گذاشته ايد حداقل 16درصد سود بانكي دراز مدت است كه ده درصد اينجا بانك خور ميشه.موقع ثبت نام هم دلار 1200 بوده حالا شده 3600 و هزينه ها هم بر اساس 3600 محاسبه ميشه و پول شما و سود شما هپلي هپو ميشه به همين سادگي.
بانكداري نوين يعني همين!!!
بيخود نيست كه ميگند 100 كشور دنيا از ما درخواست كردند كه بهشون اقتصاد و بانكداري ياد بديم؟!!! (1483626) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۹:۳۵
جالب اینجاست که میگن خمس این 800 تومن و خمس سود 6 درصدش رو باید بدین تا مالتون حلال باشه می رین حج!!!
معنی مال حلال و حرام رو هم فهمیدیم!!! (1484192) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۸:۰۷:۵۳
تقصیر ماست که اصلا میریم حج!
هزار تا گرسنه و بیمار و مستمند اطرافمون هست از حج واجب تر!
آدمی که اصلا تشخیص نمیده که در قبال وسع مالی که خدا در اختیارش گذاشته هزار وظیفه(وظیفه!!!) بر عهده اوست و اگر باز اضافه آمد مکلف به حج است. خوب باید هم پولش را همینها بخورند!
ما در قبال وظیفه انسانی مان خیلی کوتاهی می کنیم.
کی گفته وقتی با یک نگاه مختصر میتوانیم ببینیم کارگران بینوایی را که نه بیمه دارند نه چیزی سرچارراه می ایستند در انتظار کار تا شاید ماهی چند روز کار گیرشان بیاید ما حج رفتنی هستیم؟
اینهمه مردم در رنجند...
آنوقت بعضی ها بعنوان دفعه چندم حج می روند!
حاجی... خدا همینجاست...
تو داری خودت را
بت خودت را طواف می کنی.
بیا یکبار واقعی سنگ به شیطان نفست بزن! (1485398) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۰۳:۴۰
زمان امام حسین (به گفته خود امام حسین در روز عاشورا) دینداری مردم «لقلقه زبان» بود. الان انتظار داری دین و اسلام و اینها چیزی بیشتر از لقلقه زبان و لباس کار افراد باشه؟ (1485310) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۴۱:۳۲
كرم از كدو است . اگر آدمهاي درستي در حج و زيارت باشند و نخواهند از محل اين منابع كه در احتيار بانك است هپلي هپو كنند مرض ندارند كه با بانك زد و بند كنند. پس حتما مسئولين محترم حج و زيارت و ارشاد آنقدر از بانك منتفع مي شوند كه ديگر چيزي بيش از شش درصد ته آن نمي ماند كه به سپرده گذار برسد و گر نه براي بانك چه فرقي مي كند كه سپرده از حج باشد يا از بچه پولدار (1485349) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۰۷:۳۱:۰۹
موافقم، بايد بازرسي بشه و ببينند پشت پرده اين ماجرا چه بوده كه بانك قرار شده شش درصد بده ، بقيه اش را به چه كساني و چطوري داده (1490374) (alef-13)
 
ر
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۶:۳۱:۲۸
عالی بود مرسی (1495891) (alef-13)
 
Mohamad
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۱۵:۳۳
با سلام
به موضوع بايد از ديد حقوقي نگاه كرد أولا اين آقا يا خانم درخواست وأم داشته براي چه موردي ?
در قرارداد منعقده همه موارد با دقت عنوان شده اگر موضوع قرارداد خريد كالا بأشد كه هر مغازه اي ميتواند كالإي مورد نظر خود را خريد آري كند چنانچه تصرف در پول خلاف موارد مندرج در قرارداد بأشد طبيعي است كه شرائط ديگر قرارداد جاري خواهد شد فرقي هم نميكند
مبلغ قرارداد سه مليون بأشد يا سيصد ميليارد . منكر تخلفات صورت گرفتم از طرف مشتريان يا بانگها نيستم ولي تصورك نيد اگر همه به تعهدات خود عمل كنند شاهد رونق اقتصادي افزايش توليد اشتغال و......... خيلي مشخصه هاي ديگر خواهيم بود عادت كنيم يكطرفه به قاضي نرويم (1483755) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۵:۳۶
معلومه وام میلیاردی گرفتی پس هم ندادی که اینطور از جاهای گرم گرم صدات درمیاد اخوی.

اگر خودت هم وام میگرفتی و وام تو رو بانک برمیداشت باز هم کرسی شعر میگفتی؟ (1484619) (alef-13)
 
FARHAD
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۲۰:۱۱
اين كه خوبه من براي گرفتن وام ازدواج 2 ميليوت توماني بارها و بارها به تعداد زيادي از شعب مراجعه كردم ولي دريغ و صد دريغ. آخر سر هم كلا" بي خيال اون وام شدم. تازه مجبور شدم حجم زيادي مرخصي از اداره بگيرم و كلي هم كرايه ماشين دادم. هيچي به هيچي (1483776) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۲۵:۰۸
اینکه خوبه برادرا....تو شهر من که اسم نمی برم رفتم شعب یکی از بانکها گفت ما به گردش حساب و ...وام نمی دهیم...ما فقط به 2 روش وام می دهیم. وام در ازای دریافت سند ملک و زمین که انهم دردسر دارد و بی خیال شو...و یک وام دیگر هم که هست این که بیایی مثلا 60 70 میلیون سپرده بلند مدت بگذاری و ما همون ساعت بهت 30 درصدش را وام می دهیم!!!!!!!!!
یک نفر می خواهد به این بانک نابغه بگوید اگر من 60 70 میلیون داشتم وام 20 میلیونی می خواستم چیکار و از همان 60 تا استفاده می کردم...من بیایم پول بدهم و از پول خودم به خودم وام بدهید با کلی منت و سودش را هم - یعنی سود پول خودم را - من به شما بدهم؟

اینجوری خیلی خوش به حالتان نمی شود؟؟

خدا هیچ کافری رو محتاج این جور جاها نکنه...هیچ کافری رو...

البته از ماست که بر ماست.... (1483797) (alef-13)
 
عدالتخواه
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۵:۱۳
علي آقا شايد باورت نشه اما بانك ها دارند به همين روش و بازي با الفاظ كلي مردم را سر كيسه مي كنند!
غالب كساني كه در اثر فروش زمين هاي كشاورزي ، ملك ، طلا و جواهرات ، .... صاحب پول قابل توجه اي شدند، پول هاي خودشان را دو دستي به بانك ها و موسسات مالي اعتباري تقديم مي كنند و بخشي از همان پول را ( تحت وام ! ) از بانك ها و موسسسات به عنوان وام دريافت مي كنند. بانك ها در عوض مثلا پس از گذشت ٥ سال متعهد مي شوند كه اصل پول را بر گردانند!
به زبان ساده جاي وام دهنده و وام گيرنده عوض شده يعني مردم وام مي دهند و بانك وام مي گيرد : ((از يك دست٦٠ تومان به بانك ميدي و از آن دست ٢٠ تومان از بانك ميگيري و پس از گذشت مثلا ٥ سال بانك ٦٠ تومان بهت ميدهد )) كه اين ترفند معادل است با (( ٤٠ تومان به بانك وام دادي و پس از گذشت ٥سال، بانك ٤٠ تومان پول ات را به همراه ٢٠ تومان سود بهت بر مي گرداند ))
  (1484452) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۷:۰۷:۲۳
بابا تو هم که داری سر ما کلاه میزاری!!!!
اگه این شکلی که شما میگی باشه که عالیه
تو معادل سازی آخریت یادت رفت بگی 20تومن وام هم باید پرداخت کنی(تقریبا 30تومن میشه)
با فرضیات مسئله شما میشه این معادل سازیو کرد: شما 40تومن پول میدی در حین 5سال هم 30تومن پرداخت وام داری آخرشم 60 تومن بهت میدن
برو حالشو ببر (1485356) (alef-10)
 
عقل کل!
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۱۴:۱۵
ببینید دوستان:
مشکل ما ایرانی ها اینه که همه چی رو از وسط شروع میکنیم!
هم ما مردم هم سیاستگذارانمون!
من چند دهه از عمرم میگذره-چندتا کشور اروپایی هم رفتم -چند تا کار اقتصادی هم اینور آب و اونور آب انجام دادم .(اینایی که میگم حاصل عمرمه)
چند تانکته به خودمون:
1-فی البداهه به کسی اعتماد نکنیم حتی اگه طرف اسمش بانک باشه.
2-تا زمانیکه صفر تا 100 کاری رو (شرعا و اصولا)نمیدونیم واردش نشیم.چن سال پیش یه وام 50 میلیونی مشارکت از بانک صادرات گرفتم که بانک هنوز وام رو بهم نداده ازمن 5 میلیون بابت کارشناسی و بیمه عمر و بیمه تجهیزات و کوفت و ز... ازمن گرفت.اگر اولش میدونستم وارد پروسه وام نمیشدم
3-آدم عاقل وقتی تحت فشاره وام نمیگیره . وام رو کسی میگیره که برنامه و فکر آزاد و نصف وامی که میگیره پول داره.(با جیب خالی وام نگیرید)
4- برای کار یا شغل جدید وام نگیر. برای کاری که توش هستی وام بگیر... بدترین کار اینه که بگی میرم وام میگیرم 30 درصد.فلان کار جدید رو شروع میکنم 60 درصد سود داره. 30 تاش مال من 30 تاش مال بانک.امکان نداره...
5-هرقراری یا معامله ای یا حساب کتابی با هر کسی میکنید روی کاغذ بیارید و ازش تعهدات لازم رو بگیرید. همون جا همه چی رو تمام کنید.صمع نکنید و خجالت هم نکشید.امضا بگیرید(اونهایی که صاحب تجربه ان میدونن من چی میگم)
6- وارد هیچ معامله یا کار خام و سربسته ای نشوید(ترکها میگن اورتیلی بازار).هر برگه ای رو که امضا میکنید:عجله نکنید-خجالت نکشید-بپرسید و بخونید (حتی اگه توی بانک یا بنگاه باشه)
7-برای انجام کاری که تاحالا انجامش ندادید از اهل فن مشورت نگیرید! بلکه یه مرحله بالاتر ! یه پولی بدید اهل فن رو با خودتون ببرید سر اون کار(شنیدن کی بود مانند...)


چن تا نکته هم به سیاستگذارانمون:
1- خرده مشاغل نیاز به وام ندارند(فکر میکنن که دارن. عقلشون نمیرسه. عق اقتصادیشون !) نیاز به حمایت دارن. حمایت فکری مستقیم رو در رو توسط کارشناس. خرده مشاغل پاک هستند و عاشق پیشرفت. اونها رو آلوده وام نکنید.باحمایت دستشون رو بگیرید و یه پله ببرید بالاتر .اگر کمکهای مادی و معنوی بلاعوض و بی منت به اونها بکنید پایه های اقتصاد و جامعه رو محکمتر کردید.


2- جریان پول را در جامعه از بالا به پایین کنترل کنید(توضیحش در این مقال نمیگنجد) (3058168) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۸:۱۹
برادر عزیز زیاد خودت را خسته نکن برای اینکه بهتر بدانی زندگی مردم ودغدغه های ان برای مسئولین بانکی کشور کوچک ترین ارزشی ندارد .اصولا سیستم بانکی در کشور یک سیستم بدون ریسک ویک سویه ای است که با نام بانک داری اسلامی ولی به کثیف ترین روش غیر متعارف بانکی ایفای نقش می کند .خرید واحتکار سکه وارز ایجاد شرکت های اقماری ودادن نزول تحت عنوان مشارکت های صوری سرمایه گذاری شکار موقعیت هایی در زمان هایی که افراد نیازمند به انها رجوع می کند به قصد ضبط اموال در وثیغه ارزشمند انها ودر اخر پولشویی که رتبه ایران در این کار بنظرم در دنیا رتبه سوم است .بجای اینکه امور بانکی در کنار رشد تولید وحمایت از ان قرار گیرد متاسفانه ابزاری در دست عده ای از خدا بی خبر برای چپاول مردم گردیده است امید ان دارم دولت منتخب نسبت به اصلاح سیستم بانکی وهدایت وجوه مردم نزد بانکها به سمت تولید واشتغال واقعی قدمهای موثری بردارد (1483849) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۲:۵۶
شکی نیست که این دولت ضعیف کش غنی پرور است خدا به حق علی واولادش از سر تقصیرشان نگذرد. (1483864) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۴:۲۹
این اتفاق دقیقاً برای من هم افتاده، البته وام من 20 میلیونی بوده که فقط تونستم 7 میلیونش رو از کارت بردارم. بعد هم که رفتم که بقیش رو بردام گفتند کارتت رو بانک مرکزی به خاطر عدم پرداخت آبونمان توی این مدت غیر فعال کرده (متصدی بانک به من گفته بود که بزار که کل پولت رو برداشت کردی بعد قسطش رو بده). حالا من باید ماهی 63 هزارتومان فقط به خاطر کارمزد وام 20 میلیونی بدم که تنها 7 میلیونش رو استفاده کردم. حالا بماند که چقدر به خاطر اون 13 میلیونی که از دستم پرید گرفتاری کشیدم. (1483874) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۴:۵۹
بانک ملت و به طور خاص این شعبه رفتار دیکتاتورانه ای دارند که قابل تامل و تاسف انگیز است ولی آنچه به جایی نرسد فریاد است به امید منطقی شدن رفتار مدیران این بانک (1483878) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۰:۰۳
زنگ بزن 110 اصلا هم نترس پلیس ما اینقدر قدرتمند است که از تو دفاع کند . البته ما که ندیدیم (1483955) (alef-13)
 
اكبر
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۷:۴۰
جالبتر اينكه من خودم در شركتي كه كارميكنم شاهد دريافت وامهاي ميلياردي هستم ولي براي وام 3 ميليوني كه شركت نامه داده و نيز خود شامن آن ميشود باز بانكها دو ماه معطل ميكنند ولي براي تمديد وامهاي شركت فقط و فقط با تلفن كارها رو حل ميكنيم. (1483978) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۲:۳۸:۴۰
اگه یکی واسه هشتاد هزار تومن زور گیری کنه اعدامش میکنن
حکم این زورگیری شکیل و با کلاس چیه ؟ (1485117) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۶:۳۴
من برای گرفتن وام 5/3 میلیونی ازدواج:
- نزدیک به 1000 برگ کپی از تمام مدارک خودمو خانوادمو ایل و تبارم از بدو تولد تا امروز
- ضامن کارمند رسمی 2 نفر ( علیرغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کفایت یک ضامن )
- بیش از 100 بار مراجعه به سایت ( سایت از دست رس خارج بوده ، بانک معرفی نمیشده ، و.....)
- و 1000 بار مراجعه به بانک عامل و 1000 ایراد بنی اسراییلی از طرف بانک پس از 11 ماه دوندگی بالاخره واممو گرفتم
حالا بماند چقد به عنوان کارمزد و کوفت و زهرمار ازش کم کردن.
میخوام بدونم برای 3هزار میلیارد هم اینقد سخت میگرفتن؟ (1484000) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۵:۵۷
یانک صادرات 4 بار من و ضامن من و همه فامیل رو برد و اورد واگر اون بنده خدا با رئیس تسهیلات دعوا نمی کردش معاون شعبه مجبور به امضاء نمی شد.آخر سر از 5 میلیون 4700 به من دادند و 300 تومن سود و بیمه وام(70 تومن) رو یکجا کم کردند.آخه مگه ازدواج جرمه ومردم رو باید نقره داغ کرد؟مالزی مجانا جوانهاش رو بعد از ازدواج می فرسته حج، ما اینطوری می کنیم. در ضمن اسلام بر حق واین موضوع ربطی به قوانین اون نداره عملکرد ما غلطه، ما باید اصلاح بشیم وواقعا برحق باشیم. اگر بجای این وام به عروس و داماد مجانا کالا بدهند خیلی بهتره،این همه کسر از حقوق وگرفتاری نداره به خدا. (1755422) (alef-6)
 
شهروند دردمند
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۸:۲۷
اگر در قرارداد پیش بینی نشده موضوع تصرف عدوانی و از مصادیق بزه است. واقعای جای مدعی العموم خالی است. مثلا باید به سازمان بازرسی کل کشور گفت کلاهت را بنداز با لا. راستی چرا برای بیرون افتادن موی یک دختر نوجوان یا خانم مسن بالای 50 سال این همه نیرو و گشت ارشاد و .. داریم. اما بابت اینگونه تجاوز به حقوق اولیه مردم، یه پلیس اقتصادی نداریم. واقعا عملکرد بانک از مصادیق جرم مشهود بوده و توسط نیروی انتظامی قابل پیگیری است .و راستی چرا پلیس سایبر چت جووهها را رصد کرده و برخورد میکند. اما برداشت از حساب مردم برایش مهم نیست. به امید روزی که به همه این سواللات پاسخی شرعی عقلی واخلاقی داده شود. (1484040) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۸:۳۵
اگه وام سه هزار میلیاردی بود که الان می تونستی تو بهترین جای کانادا کیف کنی و به ریش مردم بخندی. (1484115) (alef-13)
 
ابلیس
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۹:۵۱
من میگم بهترین راه اینه که هصلا وام نگیریم:ِِِD (1484344) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۹:۵۸
خب آقای توکلی بفرمایند موقعی که وامهای چند ده ملیاردی را اشخاص مشخصی می گرفتند .ایشان کجا بودند ؟. والان بفرمایند برای بس گرفتن معوقات شصت هزار ملیارد تومانی سالهای اخیر که افرادی گرفته وباز برداخت نمی کنند درمجلس چکار خواهند کرد؟ . وقتی همه خواب بودیم وهمه مجیز گوی احمدی نزاد بودند عده ا ی از رنود مبالغ کلانی از بانکها وام گرفتند {در واقع بس اندازهای مردم را بیغما بردند }وخدا میداند که امکان باز بسگیری ان وجود دارد؟ یا میرود همانجایی که سیصد وبنجاه ویک ملیارد تومان دوره شهرداری احمدی نزاد رفت . بیچاره جوانی که وام ازدواج میگیرد دوتا قسطش عقب بیفتد بانک انها وضامن ها را کلافه میکند . عدالت از جنس احمدی نزادی ؟ اینجوری است. آقای توکلی که قبولت داریم کاری بکن تا نام نیکی از خود ت باقی بگذاری ودعای ملیونها ایرانی همراهت باشد . (1484345) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۸:۵۳
بانک ها واقعا شورش رو در آوردن. متصدیان بانک ها طوری رفتار می کنن که انگار به اکراه و به اجبار اونجا نشستن ... وام های با بهره پایین و مدت بالا برا خودشون ، کارانه و اضافه کار مناسب و سختی کار برا اونا و اخ بودن مشتری برا ما!! (1484433) (alef-13)
 
پویا
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۶:۱۷
مثالی دیگر:
چهارسال پیش بانامه اداره مطبوع از بانک ملت شیخ صدوق اصفهان سه میلیون وام گرفتم مثلا خرید لوازم ایرانی با دو ضامن کارمند و نامه کسراقساط -بدون دلیل و توضیح بانک حساب حقوق مرا در شعبه ای دیگر به مبلغ 30000 تومان مسدود کرده وهیچکس هم جوابگو نیست و اکنون که یکسال از بازپرداخت آنهم گذشته هنوز حساب من به همان مبلغ مسدود است و جالب اینکه وامی که باید 36 ماهه با 14درصد یا 24 ماهه با 12 درصد پرداخت میشد را با کلک خاصی وام را 25 ماهه 14 درصد پرداخت کردند و بعلت وام دیگری که کارهایش را کرده بودم و بعلت تغییر سال پرداخت نکرده بودند متعهدم کرده بودند و تا آن تعهد لغو نشد این را پرداخت نکردند (1484459) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۱۰:۰۳
داستان مردم ايران و بانكهاي دولتي و شبه خصوصي و موسسات اعتباري داستان تلخ و تراژدي غمناكي است كه از ماجراي بردگان زير سلطه سفيدپوستان گريه دار تر است..چه بايد كرد كه خود بانك مركزي چنين برداه داري ظالمانه اي را هدايت و حمايت مي كند... اكنون كه ياين را مي‌نويسم ياداوري ماجراهاي تلخ دريافت وام 2-3 ميليوني من اشك از چشمانم سرازير مي‌كند...
الا لعنةالله علي القوم الظالمين (1484525) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۲۷:۰۳
صرفنظر از عملکرد بانک، عملکرد شخص نویسنده نیز غیراسلامی و مجرمانه است ایشان وام خرید کالا دریافت کرده ولی قصد داشته با تبانی با فروشندگان تبدیل به پول نقد کند که این خلاف قرارداد عقد بانکداری اسلامی است (1484570) (alef-13)
 
اميد
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۰:۲۴:۲۲
نه برادر من وام خريد كالا دريافت نكرده ام . من وام اعتباري گرفته ام كه در قالب كارت اعتباري به من داده اند. اتقافا وام خريد كالا قبلا گرفته ام مشكلي ندارد. خود متصدي بانك بهم آدرس داد رفتم آنجا خريد صوري كردم و مبلغي هم به آن فروشنده صوري پرداخت كردم. توجه كن كه وام خريد كالا حواله اي پولي به شما نمي دهند بلكه چك در وجه فروشنده مي دهند و زمان هم برايش تعيين نمي كنند. پس وام من خريد كالا نيست بلكه اعتباري بوده است. (1485607) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۳۸:۵۵
برای ههمبنه که دولت و ملت به جای در کنار هم بودن همیشه در مقابل هم هستد و این مانع پیشرفته؟ به جای اینکه جاهایی دولت به کمک ملت بیاد همانطور که ملت در خیلی جاها به کمک دولت میاد فقط در این مسائل زور میگه و بس؟!! (1484609) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۵۸:۵۹
چند سال پیش رفتم صندوق ... (همون که میخواست بانک بشه) شرایط وام را پرسیدم :
گفتند یک مبلغی را 6 ماه میگذاری و به اندازه همان وام میگری به همین سادگی
بعد از 6 ماه وقتی رفتم وام بگیرم سه نفر ضامن کارمند خواستند بعلاوه سفته و تازه قسط اول را از اصل وام کم کردند و با کلی بهره به من وام دادند
راضی نبودم ولی چه کنم گزینه دیگری نداشتم دستم از بانک های آمریکایی و دشمن اجنوی و بلاد کفر کوتاهه مجبورم(مجبورم) تسلیم خواسته های بانکداری اسلامی شوم
یک وام هم از بانک مسکن گرفتم آنقدر وقت تلف کردند و بردند و آوردند که مقدار بهره کم این بانک در هیئت دولت تصویب شده بود و حتی ابلاغ شده بود ولی هر چه اعتراض کردیم گفتند هنوز اجرایی نشده و همون بهره قبلی را از ما گرفتند (بهره سود نزول و یا هر چی اسمش هست - مجبورم) (1484655) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۰:۳۹
سلام
من پارسال آخر فروردین دنبال همین وام از طریق اداره مون بودم. اولش شعبه مربوطه یک عالمه مدارک خواست که بردیم. بعد چند وقت گفتن روش آن عوض شده، باید از نو همه مدارک را بدهید. بعد از ارائه آنها و .. بعد از چندماه گفتند اصلا بشما تعلق نمیگیره!!!! من گفتم خوب اگر تعلق نمیگرفت پس همون اولش چرا نگفتید، هی ما بردیدی و اوردید. گفتند که ما مدارک را فقط تحویل میگیریم و میبریم در شعبه مربوط به بررسی وامها نزد یکی از مسئولین ارشد بانک در استان، انجا بررسی میشود و بعد با هر پرونده ای که موافقت شد کارتش را میفرستند!!! این جواب را در شهریور ماه بما داند یعنی ما 5 ماه دوندگی کرده بودیم. البته ظاهرا باید خیلی خوشحال باشیم که اصلا کارت را دریافت نکرده ایم!!! (1484787) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۸:۱۳
دیگه واقعا شور همه چی دراومده تا کی ظلم (1484797) (alef-13)
 
ahmad
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۲۰:۲۶
تازه با شروع شدن پرداخت اقساط اگر یک روز تاخیر بیفتد به هر سه ضامن زنگ میزنند و متنی را که شخصیت وام گیرنده را زیر سوال میبرد میگذارند که ای داد و بی داد چند روز از پرداخت قسط گذشته و ............ حالا مجسم کنید وام گیرنده کارمند شرکتی است که آن ماه حقوق را دیر تر گرفته و هزار دلیل دیگر.........و در نهایت اگر ضامن منزل نباشد نوار روی تلفن ضبط شده و آبروی اون بخت برگشته جلو کل خانواده ضامنها میرود . من ضامن وام برادرم برای بانک ملت شدم و تا حالا چندین بار این مسئله اتفاق افتاده و هر چی شکایت کردم کسی پاسخ گو نیست. (1484812) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۸:۴۶:۴۵
در بانک صادرات من خیلی راحت بدون سفته وبا یک ضامن ویک برگ قرداد موفق به دریافت وام سه میلیون تومانی شدم هرکس خواست می تواند به شعب این بانک مراجعه کند واینقدر سیاه نمایی نکنید. (1484849) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۳:۳۶:۲۲
دوست عزیز بانک صادرات امتحانش رو دوبار پس داده
یکی در سپرده زرین طلا که به وعده و تعهدش عمل نکرد و سر سپرده گذارانش کلاه گذاشت و به اندازه 20% سود داد هنگامی که دید طلا به یکباره گرون شد
دومی در محاسبه وام های خانه مهر بود که بیش از 4% محسابه کرده بود
موفق باشید (1485177) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۳۷:۱۷
نگفتی چه بلایی سر کسایی اورد که سپرده گذاری ارزی داشتن... (1485861) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۷:۵۸:۲۲
و دیگری هم در جریان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی (1486607) (alef-13)
 
لیلا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۳۳:۰۷
کلک زدن توسط بانک صادرات کاملا درست است به ما گفت بعد شش ماه با14 درصد وام میدهد بعد که وام رو گرفتیم با دو ماه تاخیر دیدیم با 28 درصد وام داده و مجبور بودیم نتونستیم کاری بکنیم .حرام خوری عادتشون شده . (2461157) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۰:۳۰:۵۵
آقای سفید نما انگار حالت خوش نیست یا در ایران زندگی نمی کنی (1485243) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۱:۵۵:۵۳
ایول بشما!
بابا دویست بار تو این جا همه گفتند بانک ملت!!!!
مجید!!!! (1485306) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۳۶:۴۹
حتما پارتي كلفت داشتي رفيق (1485348) (alef-10)
 
بهروز
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۸:۲۳:۵۰
شما درست میگین عباس آقا میدان بار کنار خونه احمدی نژاد هم گوجه خیلی ارزونه!!!!!!!!!!!!! (1485409) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۱۹:۲۰:۳۳
بانکداری سلامی اینه؟!

احتمالا اگر شکایت هم کنی می گن اخلال در امور بانکی کردی!؟ (1484900) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۰:۵۷:۱۱
سیستم بانکداری ایران لکه ننگ کشورمونه!!!!
به امید روزی ک این لکه ننگ پاک بشه (1485027) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۱:۲۲:۱۳
مثل خودرو سازی که با پول ملت درست شده ولی با کلی گرانفروشی ادعای برشکست شدن میکنند (1485713) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۱:۲۰:۳۳
زندگانی یک رییس شعبه رده چهارم را قبل از ریاستش در نظر بگیرید وبعد چهار سال بعدش را . ای خدا ؟ از اسمان اسکناس میبارید که ماندیدیم واو دید ؟یا ؟ برو یک ملیون وام بخواه / تا بفهمی که چرا زندگیش انجوری متحول شده تا دویست نگیرد یک ملیون وام را نمی دهد . به هر جا هم که دلت خواست برو شکایت کن . مدرک داری ؟ چرا به این آدم محترم تهمت میزنی ؟ اینبار نمی فرستمت زندان که متنبه شوی . حواست باشد تهمت بی مدرک به آدم محترم ..... ....حبس وجزای نقدی و ضربه شلاق دارد . باز از این حرفها بزن . دلت بحال خودت نمی سوزد به حال آن زن بدبخت وسه تا بچه قد ونیمقدت بسوزد.خاک بر سرت با اون یک ملیون وام در خواستی ات . باز ده ملیارد می خواستی شاید می شد کاریش کرد . اما معلومه که دل وجیگر اون رقمها رو هم نداری.برو خدا روزیت رو ......... (1485052) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۲۰:۲۷:۵۸
دوست عزیز و هموطن گرامی اینکه سیستم بانکی کشور مثل همه سیستمهای کاری اداری و زندگی شخصی در کشورهای جهان سوم به علت فقر فرهنگی و نقص در سیستمهای نظارتی ، سیستم قضایی ناقص و غیره مشکل دارد حرفی نیست ولی لطفا خودمان را مدیون مردم نکنیم . اگر شما نمی دونید من به عنوان یک کارمند بانک معمولی و نه رئیس بانک به شما می گویم که مبلغ دریافتی و حقوق کارکنان بانک آنقدر هست که برای دویست هزار تومان آن هم در مقابل شخصی که محتاج یک میلیون وام هست خود را و شخصیتشان را و سابقه کاریشان را خراب نکنند . چرا که بر فرض درست بودن حرفهای شما این دویست هزار تومان ارزش این همه ریسک کردن را ندارد (1489693) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۴ ۰۱:۲۳:۲۶
من رییس بانک هستم واله تاحالا یک ریال هم نگرفتم .ازخدا بترسید به این راحتی تهمت می زنید (1492244) (alef-13)
 
عقل کل!
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۳۱:۲۶
من به صداقت خیلی از رییس بانکا اعتقاد دارم . ولی حالا که شما رییس بانکی یه سوال دارم. خداییش جواب بدید. وقتی بهترین و باکیفیت وامها که از بالا مصوب میشه اول کارمندای بانک و برو بچ و مشتریای ویژه وام رو میگیرن یا کسانی که باید طبق مصوبه وام رو میگرفتن و گرهی از تولید رو باز میکردن!!! (3058212) (alef-3)
 
21
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۲:۵۸:۰۹
چند وقت پیش آماری رو از یکی از برنامه های تلویزیونی شنیدم که خیلی جالب و تامل برانگیز بود که 70 درصد وام های بانکی و تسهیلات بانکی برای خود کارمندان و کارکنان بانک هاست!!!!!!!!!!!!! واقعا چرا مگه گارمند بانک چه کار فوق العاده ای رو انجام میده و چقدر خدمت به جامعه می کنه که این همه تسهیلات می گیره ؟ تو رو خدا فقط یه نگاهی به سر و وضع و خودروهای کارمندان بانک و اموالشان بیندازین متوجه این همه ظلمی که در حق مردم میشه را می بینین (1485135) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۴:۳۵
کارمندان بانک ها وام هایی با بهترین شرایط میگیرند و همه شان وضع شان خوب است ولی حالا شما برو دنبال وام ازدواج!!!! (1486218) (alef-13)
 
متآهل
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۳:۳۸:۱۰
من سال 85 ازدواج كردم
بخاطر همين 1000 صفحه كپي 100روز دوندگي امروز برو فردا بيا ....
1562تا امضاي پاي قرار داد...دنبال ضامن گشتن....
عطايش را به لقايش بخشيديم (1485178) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۳:۴۷:۵۱
از وقتی وام گرفتم با کلی منت و دوندگی و رو انداختن به این و اون، احساس میکنم برکت تو زندگیم کم شده و اصلا حس خوبی ندارم به این که وام گرفتم ، علی الخصوص که با میزان وام های فعلی نمیشود کار درست و درمونی کرد و به یه زخمی زد (1485193) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۳:۴۹:۳۲
الان یه کار خوبی که توی محلات باب شده تشکیل صندوق های محلی و قرعه کشی وام هست که نه نیاز به ضامن داره و نه سودی باید بدی (1485195) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۰ ۲۳:۵۹:۵۶
در نظام بانکداری هرج و مرجی حاکم است که آن سر آن ناپیداست (1485207) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۰:۱۳:۴۷
قابل توجه كسانى كه از تريبون هاى در اختيار وبا هزينه مردم مسايل غير مهم سياسى را با اغراض سياسى بزرگ كرده حساسيت نشان مى دهند ايا درمقابل چنين ناروايى موضع مى گيرند اگر من دادستان كل كشور بودم حتماً عليه مسؤلان بانك ملت اعلام جرم مى كردم وتا به دامادم يا پسرم يك وام چند ميلياردى بدون وثيقه نمى دادند از تعقيب رونده دست نمى كشيدم تا بانكى ها بفهمند كه مملكت بى صاحب نيست (1485225) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۱:۲۴:۰۸
بنده از بانک تجارت دو میلیون تومان پس از کلی منت گذاشتن بر سر من و سفته و چک و امضاء و دو ضامن گرفتم. متوجه شدم که مبلغ 1/5 میلیون تومان است و پانصد هزارتومان آن از حساب خودم است. در حقیقت ازپول خودم را به خودم وام دادند. (1485287) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۱۹:۵۹:۱۲
حتما وامت 15 میلیونه و بانک هم فقط سود اونو حساب میکنه (1491909) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۱۹:۳۶
چند تا موسسه پولی که اسمش رو گذاشتن بانک . فقط برای اینکه از مردم بگیرن و برای خودشون تو کانادا ویلا بخرن .... (1485317) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۳۷:۴۳
سلام
اشکال همه شما عزیزان اینه که از تبلیغات تلویزیونی نکات آموزنده یاد نمیگیرید و دائما فقط انتقاد میکنید که چرا صدا و سیما اینهمه تبلیغ میگذارند، حالا علت این مقدمه طولانی رابرایتان میگویم :
من پارسال رفتم از بانک تجارت شعبه محل کارم یک وام 5 میلیونی خرید لوازم خانگی بادوام بگیرم. آین وام هم شرایطش مثل همینی است که شماها از بانک ملت گرفتید. فقط بانک تجارت فرآیند کار را برایتان ساده کرده و بجای اینکه شما کلی دوندگی کنید که چگونه کارت را به پول تبدیل کنید، خودشان زحمتش را برایتان میکشند بعد از اینکه پرونده تان تکمیل شد و تمام شد، مثل من میبینید که بجای 5 میلیون مبلغ 4840000 تومان برایتان واریز کرده اند یعنی خودشان زحمت همه چیز را میکشند. بهمین دلیل در تبلغاتشان میگویند " بانک فردا"!!!!!!

حالا از تبلیغ همراه اول یاد بگیرید که " اول برو بانکت رو عوض کن "
پس ببینید میگویم سعی کنید از تبلیغات تلویزیونی نکات آموزنده بیاموزید!!!!!!. (1485322) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۵۵:۱۶
من دیماه دو سال قبل رفتم یک وام 30 میلیونی در ازای وثیقه ملکی از بانک ملت بگیرم. بعد از همه کارها و ... ؛ دفترخانه اسناد رسمی طرف قرارداد بانک، سند رهن آپارتمان ما را به اسم بانک ملت و حتی وکالت اجباری فروش به بانک را که اگر ما اقساط را ندادیم ، بانک بتواند مستقیما ملک ما را که 80 میلیون قیمت داشت بفروشد را هم آماده کرده بود، نامه بما دادند که ببرید بانک.و رییس شعبه بانک باید بیاید و سند را امضا کند ما هم نامه را بردیم بانک، گفتند همه چیز حل است فقط رییس شعبه روزهای دوشنبه به این دفترخانه میرود آنروز هم پنجشنبه بود. گفتیم خوب ما میرویم و دوشنبه میآییم. دوشنبه که رفتیم آقای رییس گفت که نرخ سود بانکی تغییر کرده و سند قبلی قابل اجرا نیست و شما باید بروید و سند را در دفترخانه عوض کنید، ما هر چه گفتیم آقا خودتان هفته قبل نیامدید و حالا برای چی ما باید سود بیشتر بدهیم. گفتند دیروز دستورالعمل جدید سود آمده و از همان موقع مثلا اگر شما پولتان را در شعبه ما سپرده بلند مدت کنید ما باید سود بیشتری بشما بدهیم پس وامی هم که میدهیم باید سود بیشتری بگیریم!!! هرچی گفتیم آقا در زمان تقاضای ما و حتی تنظیم سند و قرارداد فیمابین سود با نرخ 19 درصد تنظیم شده، فایده ای نداشت و این گونه شد که سند را دفترخانه با نرخ سود 21 درصد تغییر داد و من بدبخت تقریبا ماهی 50 هزار تومان به اقساطم اضافه شد. (1485328) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۲۹:۳۲
دادستان براي اين جور جرايم است اما خواب تشريف دارند . فقط اگر يك نفر داد بزند دادستان و نماينده اش بالاي سرش آماده اند اما دزدي هاي بانكها هيچ رسيدگي كننده اي ندارد . اين را هم اضافه كنيد كه به عروس و داماد هر كدام سه ميليون وام مي دهند اما دو ميليون 8شتصد به كارت شار‍ مي كنند بنازم بانكداري فاسد ايران را كه شيعه 12 اماي است اما از قرض الحسنه هم بهره قبل از پرداخت مي گيرد و نرخ بهره اش از بيش از 10 برابر نرخ بهره يهوديها است (1485346) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۳۳:۴۶
شنيدم كه دانشگاه آزاد پولهايش را به بانك انصار برده در عوض بانك به 9 نفر از دست اندر كاران مرتبط هر كدام 50 ميليون تومان قرض الحسنه با چهاردرصد كارمزد داده اسامي 9 نفر و زمان واريز پول هم حتما در شعبه قابل بررسي است و مشخص است و مي توان رسيدگي كرد. متوجه شدم كه قرض الحسنه هم پرداخت مي شود اما به كساني كه منابع را به بانك مربوطه سوق دهند . بد نيست ليست و نوع شغل افراد قرض الحسنه گير هم در شعب بررسي شود. كي مي تونه/ (1485347) (alef-10)
 
کل کل
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۷:۴۴:۲۲
جرا کسی نمیگه بانکها که بیست درصد سود به مشتریان میدهد در حالیکه سودی که از مشتریان در قبال وام میگیرد پانزده درصد میباشد . چرا نمیگید در سالهای نود و نودو یک بالای هشتاد درصد بانکها زیان داشتند این چه مطالبی است در خصوص بانکها میزنند . بنده غریب بیست سال است با بانکها در ارتباط هستم کارکنان بانکها از قشر صدیق و زحمت کش میباشند حالا خوب و بد همه جا هستند .ایراد در مصوبات است نه در اجرا . (1485375) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۱:۴۷:۲۵
دوست گرامی هيچ‌كس به كاركنان بانك‌ها اهانت‌يی نكرد. موضوع اسلامی نبودن فرآيند است كه شخص را مجبور به تقاضا بر مبنای مصداق دروغ می‌كند (خود من هم وام 2 ميليونی قالی‌بافی گرفتم در حال‌يی كه من برای كار حلال ديگری به پول نياز داشتم و كارمند و حتا رييس شعبه هم می‌دانست)
و اين كه دولت سياست غلط‌يی در ارزان كردن وام به نفع پول‌دارها داشته هم شك‌يی نيست، ولی تقاص آن را بايد اشخاص ضعيف پس بدهند؟! (1485775) (alef-13)
 
رضایی
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۲۸:۳۴
آقا چرا شما اینقدر ساده ای. احتمالا تا حالا نیازمند دریافت وام نبوده ای یا حساب و کتابش را بررسی نمیکیند! اسمش 15 درصد سود است ولی اگر دقت کنید بعد یک کارمزد ناقابل 9 تا 12 درصدی هم زیرش میبندند که رویهم میشود 27 درصد!!!!! (1485842) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۷:۲۶:۲۹
کدوم بانک 20 درصد سود میده!!!؟؟؟ فقط چندتا موسسه مالی و اعتباری هستن که 20 و بالاتر سود میدن اون هم که مشخصه از کجا میارن؟
کسی نگفته کارمندای بانک همه بدن ولی مشکل اینه که چرا بیش از حد بهشون حقوق و مزایا میدن اون هم از جیب مردم؟! (1486552) (alef-13)
 
عقل کل !
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۸:۲۶
دوستان نوجه کنید:

بین 20 درصد ما و 20 درصد بانک فرقه...

ما پولمان رو به بانک میدیم و یه سال دست نمیزنیم و 20 درصد سود میگیریم.

بانک به ما وام 20 درصد میده و از همین سرماه شروع میکنه به گرفتن سود 20درصد.

ثانیا 20 درصد بانک فرمولیزه شده است . 20 درصد یعنی حدود 30 درصد.

ضمنا بانک ازما هزینه هایی مثل حق کارشناسی و بیمه عمر و بیمه تجهیزات و ... میگیره که غیر مستقیم میره تو جیب بانک (3058249) (alef-3)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۸:۰۴:۲۶
به این می گن دزدی با ظاهر غلط انداز. از موقعی که همراه اول صدور قبظ موبایل رو یک ماهه اعلام کرده مبلغ قبظ دو برابر شده. یعنی من قبلا برای دو ماه حدود 15 تا 16 تومان می آمد حالا همین مبلغ یکماه می آید. از بازرسی تا روابط عمومی همراه اول پیگیری کردم ولی هیچ کس پاسخگو نیست . من که اگر آخرتی باشد حلالشان نمی کنم. امیدوارم که دست اندرکاران همراه اول و کسانی که از جیب امسال من می خورند این و سر سال پاداش های 100 میلیون تومانی می گیرند این مبالغ رو صرف دارو و معالجه خانواده خود کنند. انشاءاله (1485388) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۸:۳۰:۲۴
همچین گفتین باورنکردنی فکر کردم چیه ؟

الان تو شهر ما کلات نادر اون بانکی که میدرخشه ! اگه قسطی حدود صد هزار تومن هم تعویق داشته باشه بدون اجازه از مشتری هرچقدر توحساب باشه برداشت می کنه می خواد 20 هزار تومان باشه میخواد کلش !!
جالب اینکه اصلا اجازه هم نمی پرسه . ماهم عادت کردیم اصلا نمیریم بانک خودشون زحمت کسر اقساط رو هم می کشن ! (1485417) (alef-10)
 
LP
۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۱۴:۴۸:۱۰
برادر تو اون قراردادي كه هنگام گرفتن وام امضا كردي به بانك اجازه برداشت مستقيم از حساب خودت و ضامنت رو دادي (1491397) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۸:۵۲:۴۵
جالبه که کارمندای بانک اینقدر وضعشون خوبه و همشم مینالند.
از حانواده درجه یک من یکی کارمند بانکه و ظرف مدت 3 سال از شروع کارش قصد خرید خونه داره.
یا از اقوام دیگر در بانکهای دیگر که حقوق بالای 2 میلیون میگیرند و مزایا و وامهای کلانی دریافت می کنند که تونستن در این چند سال زندگی بسیار مرفهی برای خودشون درست کنن. اگه حساب کنی با مزایا و وامها میشه 3 یا 4 تومن. تازه رانتهاشون جای خود. یعنی حقوقی معادل استاد تمام یا دانشیار دانشگاه آن هم با دیپلم یا نهایت لیسانس. اصلاً انصاف نیست.
نکته جالب هم اینه که وقتی بهشون میگی خوش به حالشونه میگن "میدونی کار تو بانک چه ریسکی داره؟! ما بعضی وقتها چند صد هزار تومن اشتباه میکنیم که باید از جیبمون بدیم." حالا همچین میگن مثل اینکه مثلاً مامورای آتش نشانی ریسک کارشون از اونا کمتره. اگرم سابقشون رو بررسی کنی طی 10 سال کار 500 تومن ضرر کردن همش همونو هی به همه میگن.
واقعاً مسخره است و امیدوارم یکی بیاد اینارو درست کنه. (1485436) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۰:۱۹:۲۹
تمام حرفاتون درسته (البته حدود 95درصد اگه واقع بین باشیم ) ولی باور کنید اگه سالم باشید کار تو بانک از زندگی تو گوانتانامو خیلی سخت تره درسته مزایای بانک خیلی زیاده (البته نه برای همه کارمندا) ولی از خودتون پرسیدید چرا خیلی از کارمندای بانک ( چیزی که من دیدم بالای 20 درصد) تو این زمونه بیکاری قبل از سال اول از بانک استفا می دن. باور کنید اجر شهید دارن خیلیاشون وقتی میان وضعو می بینن فرار می کنن

باکمال تاسف من کارمند بانکم (من شطرنجی) دوستان عزیز تازه اینها چیزاییه که به سرتون می ارن (می اریم) و می فهمید نمی دونید چیا به سرتون می یاد و نمی فهمید واز اون بدتر چیزایی که به سرمون می آرن (بانک مرکزی و غیر مرکزی و ...) و نه ما می فهمیم و نه شما

تو رو خدا حلال کنید، خیلیا از ناچاری کارمند بانک شدن به خدا تنها جایی که بدون پارتی تونستم استخدام بشم بانک بود هرچند به همین جرم تا اخر عمر بایدکارمند جز بمونم (هرجند فوق لیسانس و 11 سال سابقه دارم واکثر رییسام دیپلمن و بعضا از نوع ضمن خدمت)التماس می کنم حلالمون کنید
سیستم خیلی خراب تر از اینهاست من خودم برای یه وام که خیلی از همکارا ظرف 30 ثانیه می گیرند یک سال ونیم بین همکارای خودم دویدم ( در حالی که وام داده نشده بود اقساط از حقوقم کم می شد)

ذعا کنید اوضاع درست بشه (1485593) (alef-6)
 
یک آدم
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۰۴:۴۷
من تو مشهد خواستم وام بگیرم و خواهرم معلمه تو شهرستان. گفتند چون تو یه شهر دیگه شاغله به عنوان ضامن قبول نیست.
در پایان بدانید و آگاه باشید :
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من /// آنچه به جایی نرسد فریاد است (1485455) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۷:۰۶
من هم یک تجربه و خبر داغ خودم رو بهتون بگم.
برای دریافت وام 5میلیون تومانی از بانک ملی،بعدازموافقت برای پرداخت،5ماه دوندگی و انتظارداشتیم .مثلااز پیداکردن ضامن گرفته تا جورکردن مدرک و رفتن به شعبه باغ فردوس برای گرفتن یک شماره نامه (که درسال2013چیز مسخره ایه)و...
حالا بعداز این همه صرف وقت و انرژی و پول،بااینکه به من گفتند بزودی پول به حسابتون واریز میشه،دیروز ازشعبه پاسداران(شعبه ای که اقدام کرده بودیم)زنگ زدند و گفتند وام شما و کلا وامهای 5 میلیونی رو لغو کردند!!
توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (1485509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۷:۱۸
قصد من دفاع از بانك نيست كه درد دل ما از اين نظام بانكداري مثنوي هفتاد من است. اما احتمالا اين وام شرايط خاص دارد كه از طرف اين دوست محترم رعايت نشده است.
محتملا به خاطر محدوديت منابع اين وام فقط به كساني تعلق مي گرفته كه واقعا قصد خريد جنسي رو دارن نه اينكه صرفا بخواهند صوري به پول برسند و از شرايطش هم اين بوده كه سريع خرج بشه (كه از ديد متقاضي پنهان مانده) تا نشانه اي باشه بر اينكه وام به متقاضي واقعي رسيده نه صوري.
مانند زوجهاي جوان و ... كه به دنبال خريد مايحتاج خود هستند.
البته اين امور صوري در كشور ما متاسفانه به يك رويه تبديل شده و بهتر است فكري عاجل انديشيده شود. (1485510) (alef-10)
 
ديانا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۵۹:۵۵
چندروزه پيش بنده هم به بانك وزين كشاورزي مراجعه نمودم. 9 ماه بود كه سپرده گذاشته بودم و قرار بود 1.5 برابر سپرده ام به من وام پرداخت شود . هربار بهانه اي بود. بار آخر بمن گفتند بعد از انتخابات بيا !!! ديگر نتوانستم تحمل كنم و دعواي شديدي كردم كه تا چه حد مي خواهيد به شعور ارباب رجوع توهين كنيد . به سرپرستي شكايت كردم و وام رو سريع گرفتم.
بحث اينجاست كه گاهي كارمندهاي بي تعهد كل يك سيستم را زير سوال مي برند .گاهي مجبور ميشويم از وقتمان بزنيم ولي از حقمان دفاع كنيم . مي دانم دغدغه ها انقدر زياد است كه تحمل ميكنيم و دنبال احقاق حق نمي رويم اما لازم است گاهي هم شكايتي بكنيم تا كارمند موردنظر اين رفتار رو با كس ديگه اي نداشته باشه... (1485555) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۱:۳۹:۲۴
من با معرفی شرکتم به بانک ملی اهواز وام خرید کالا گرفتم و اقساط ان هرماهه از حقوقم کم می شد اما چون مدتی شرکتم اقساط وام کارکنان را با تاخیر به بانک ارسال می کرد حالا که اقساط تمام شده بانک راحت بما اعلام کرده بدلیل تاخیری که شرکت در ارسال اقساط داشته شما باید 105000 تومان جریمه دیرکرد پرداخت نمایید؟؟؟ لطفا پرتقال فروش را پیدا کنید
گنه کرد در بلخ اهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری (1485755) (alef-13)
 
قربان
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۳:۵۸:۰۸
باسلام/ پس از انتخابات مجلس دوره قبل فردی که برای اولین بار بمجلس راه یافته بود به شعبه محل خدمت اینجانب تماس گرفت وشدیدا معترض بود که چرا بانک تسهیلات را قفل نموده است پس از آنکه یک ربعی درمورد مسائل بانک خدمتشان توضیح دادم فرمودند باور کنید من تا کنون این موضوعات را درمورد بانک نمیدانستم وضمن تشکر فراوان عذر خواهی نمود وخداحافظی کردند
مردم بسیاری از مسائل را درمورد بانک نمیدانند لذا اکثرا به اشتباه قضاوت میکنند مثلا میگویند فلان بودجه را دولت به بانک داده است حال آنکه دولت همیشه از بانک استقراض مینماید و حتی یک ریال تحت عنوان بودجه به بانکها نمیدهد
زمانی که وامی معوق میشود از طریق بازرسی بانک پرسنل شعبه انواع واقسام محرومیتها را متحمل میشوند که جای عنوان نمودن آن در این مقوله نیست
فقط همانقدر بگویم اگر دوباره قدم به این دنیا بگذارم تا آخر عمرم از کوچه ای که درآن بانک باشد عبور نخواهم کرد چه رسد به استخدام دربانک!
ونکته دیگر تجربه بیست واند سال کار بانکی نشان داده است عموما آنهایی که با بانک درمورد ضامن وامثالهم مشکل دارند افراد بد سابقه وبد حسابی هستند که گمان میکنند پول بانک پول نفت است وباز پس دادن آن را مصلحت نمیدانند زمانیکه در شعبه محل خدمت من از حدود شش هزار پرونده تسهیلات دوهزار تای آن از انجام تعهد خود خودداری میکنند واز دست بانک هم فعلا کاری برنمیاید باید فاتحه بانکداری را خواند.
در این مملکت همه نرخها در ده سال گذشته بیشتر از دویست درصد رشد داشته است اما نرخ تسهیلات نه تنها رشد نداشته است که مدام رو به کاهش بوده است وام چهاردرصد بانک را میگیرند سود دویست درصدی میکنند آنوقت زورشان میاید قسط ماه سی تومان را بدهند.
کاش قانون اجرا شود وسود تسهیلات یک درصد بالای نرخ تورم سالیانه باشد(مثل اکثر کشورهای جهان) آنوقت بانکداری بعنوان یک مرکز پشتوانه اقتصادی مملکت حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت (1486041) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۸:۵۶
با سلام
در خصوص اين وام ابتدا قرار بود ميزان آن 5 ميليون تومان باشد و بهره آن 17 درصد كه اين جانب با تاخير يك ماه به 3 ميليون تومان تقليل يافت.
در ضمن بهره آن به 21 درصد افزايش يافت.
در ضمن ميزان اين بهره عملا 33 درصد مي باشد و بايستي يك ميليون و نود وپنج هزار تومان اضافي براي آن پرداخت كرد. (1486124) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۵:۲۴:۱۵
دولت آقای روحانی باید به وضعیت کسانی که در دولت احمدی نژاد وام های کم بهره میلیاردی جهت کارهای تولیدی و صنعتی گرفتند و پول ها را وارد بازار املاک و دلالی کرده و به سودهای افسانه ای رسیدند رسیدگی کند . (1486240) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۶:۰۰:۲۴
مدینه گفتی و کبابم کردی؛
حدود سه سال پیش بود ضمانت یک وام 25 ملیونی از یک موسسه به نام میم در مشهد وابسته به نهادی از ما بهترون کردم البته به اتفاق دو نفر دیگر، علیه من تنها اجرا کردند و اکنون مدعی مبلغی بیش از دو برابر اصل وام می کنند. نمی دانم به چه حسابی وام دادند و نمی دانم چرا تنها یک ضامن و در صورتی که ضامنهای دیگر از من در دسترس تر اند. این هم از عقود اسلامی!!! (1486350) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۸:۰۲:۴۹
اصلا نگران نباشید با اومدن آقای روحانی همه ی این مشکلات حل میشه. روحانی مچکریم.
... در خواب بیند پنبه دانه (1486614) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۹:۲۵:۱۵
مشکلی نیست پارتی داشته باشید یک سر به میراث بزنید و وام چند صد میلیونی و میلیاردی بگیرد
البته برای ساختن هتل و متل و وووووو
ولی نگران برگرداندن آن نباشید چند وقتی که گذشت و زمینی که خرید گردید با چند برابر قیمت بفروشید و هتل را بی خیال
گردشگری کیلویی چند
باور نمیکند با (1486785) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۹:۳۹:۱۹
من دو سال پیش از بانک انصار با پارتی بازی و پرداخت 700000 تومان شیرینی و یک فاکتور تقلبی با 170 هزارتومان مالیات بابت همان فاکتور وام ده میلیونی گرقتم
پارتی نازنین به ما گقت وام 14 درصد است بعد وقتی برای پرداخت اولین قسط رفتم دیدم در واقع 9میلیون وام گرفتم و باید بیش از 17 میلیون برگردانم
اشتباه من این بود که ورقه های لارمه را بدون مطالعه درست امضا کر دم
صد رحمت به هر چه ربا خوره مثل سگ از این معامله پشیمانم نه می توانم یکجا تسویه کنم و ضمن اینکه مثل چار پایی که در گل گیر کرده باشد نمی توانم کاری انجام دهم
تا حالا حدود 84280000ریال دادم و 9 تومان دیگر مانده
بانکداری اسلامی کیلویی چند . بی خود نیست جامعه اینچنین داریم در اعتقادات ما ربا خوار مشخص است که چه جایگاهی دارد البته شرایط عوض شده این نوع معامله اگر فقط یک شخص اینگونه معامله کند جایگاهش جهنم است ولی اگر افرادی با دفتر و دستک و با حمایت دولت فخیمه این کار را انجام دهند می شود بانکداری اسلامی و انجام کارهای خداپرستانه (1486803) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۲۰:۰۶:۵۰
اومدم نظر بدم دیدم ماشالله دل مردم پره با سند و مدرک. گفتم بزار همینا بررسی بشه و حل بشه من مشکلما تحمل میکنم (1486848) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۰۳:۵۳:۲۱
دوست گرامی!
لطفا پیش از امضای هر سندی، مفاد آن را با دقت بخوانید تا بعدا دچار غافلگیری نشوید. (1487315) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۰۸:۴۶:۰۲
عیب دولت های ما در این است که فقط برای احقاق حق مظلومین خارج از مملکت وارد عمل می شود و برای امور مظلومین داخلی بی تفاوت می باشد ظاهرامظلوم داخلی و خارجی هم داریم این همه ظلم در حق افراد ضعیف جامعه روانیست کیست که این مظلومین را یاری کند ؟ (1487426) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۰۹:۲۸:۳۶
من وخانمم در بانک ملت ایلام هر کدام 800000هزار تومان برای حج عمره واریز کردیم زمان اعلام اسامی به بانک مراجعه کردیم در لیست از اسم ما خبری نبود علت را جویا شدیم گفتند برای شما فقط یک حساب باز شده متصدی با پررویی اعلام کرد من از تسهیلات بانک استفاده کردم واسمم اعلام شده به سر پرستی مراجعه کردیم گفت اشتباه شده بیا بجای اشتباه شعبه وام جاعله بگیر با سود20درصد آقادر سرزمین کفر سودهازیر 3درصذاسلام را زیر سئوال نبر ید . (1487527) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۱۰:۱۰:۲۷
وقتی باپول وام که به این وام سود تعلق میگیرد از مردم ثبت نام برای رفتن به خانه خدا کردن شما دیگه نباید انتظاری داشته باشی ای با با000000000000000 (1487624) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۱۰:۱۱:۰۳
نام ملت را از این بانک باید پس گرفت. بانکهای ما به خاطر همین وامها با سود کلان به ثوتهای انچنانی دست یافته اند اگر نگاه کنید بهترین و عظیم ترین ساختمانها دراختیار بانکهاست از کجا به این ثروت دست یافته اند / (1487625) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۴-۱۲ ۱۱:۲۱:۵۳
با سلام
خدمت همه دوستان عرض کنم که در این بحبوبحه وضعیت بغرنج و بد بانکها که به هیچ صراطی برای مردم مستقیم نیستند هنوز هستند بانکهایی که البته به صورت قرض الحسنه اداره می شوند و واقعا می توان از طریق آنها بسیاری از مشکلات را حل کرد.
کافیست دوستان اسم بانک قرض الحسنه رسالت را شنیده باشند.
خواهش می کنم سری به این بانک بزنید اصلا نظرات شما در مورد بانک عوض میشه
1- اداره بانک به صورت کاملا اسلامی
2- برخورد مودبانه و صحیح پرسنل بانک
3- انجام امور با نهایت سرعت و دقت و برخورد صحیح و راهنماییهای مشفقانه
4- پرداخت وام با کارمزد واقعی 2 درصد (1487850) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۰۶:۴۰:۰۲
ز که نالیم ؟ که ازماست که بر ماست (1490337) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۱۲:۵۹:۴۱
یه کم به این موضوع فکر کنیم که چرا این همه کامنت برای این موضوع گذاشته شده است. به نظر من فقط و فقط دلیلش تحمل این جور مشکلات برای همه مردمیه که دنبال این وام های کوچک هستند تا بتونن بدهی های هاشونو را پرداخت کنن نه اینکه دنبال سرمایه گذاری و نه کار و کسب باشند. متاسفم برای این بانکداری به ظاهر اسلامی که سودهای ربوی را با توجیهات عجیب و غریب می چسبونه به اسلام. کجا شما می تونی یه وام قرض الحسنه بگیری؟ ایا ما نمی دونیم که در بلاد کفر وام ها با بهره های 1 تا 1.5 درصد به مردم می دن تا خونه و ماشین و لوازم زندگی شونو تأمین کنن؟ دلم می خواست یه مثال ساده از نحوه پرداخت وام بانک مهر اقتصاد براتون بزنم تا عمق فاجعه را بفهمید از این همه اسلامی عمل کردن!!!! بعد این رو با یه کشور بلاد کفر سوئد مقایسه کنم که چجوری صاحب زندگی کامل و خونه و کار میشن. ولی حیف که که همه می دونن اما نتیجه نداره این دونستن. دلم می خواست می گفتم که خیلی از خونه های خراب در اثر زلزله در قشم به خاطر شبهه ربوی و بهره زیاد بانکی حاضرند در خونه خراب زندگی کنند اما از بانک های اسلام کشور وام نگیرند !!!! (1491183) (alef-13)
 
حقوقدان
۱۳۹۲-۰۴-۱۴ ۱۶:۰۳:۳۴
دوست عزیز حتماً برو شکایت کن . هم در دادگاه و هم در سرپرستی شعب بانک ملت و خصوصاً در قسمت بازرسی و حقوقی . اگه در دادگاه حکم به نفع شما صادر شد شما می توانید کلیه هزینه های دادرسی و حتی وکالت را از بانک بگیری. به هر حال خدا به شما و همه ما شهروندان ایرانی در برابر این ظالمها و ستمهای بانکی صبر بدهد. (( و سیعلم الذین ظلموا ایَ منقلبٍ ینقلبون)) (1492919) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۳:۰۱
وقتی به عملکرد بانک ملی انتقاد شد و کارمندان پر روی این بانک، نهضت گنده گویی راه انداختند و کسی جلودارشان نبود باید فکر این روزها را می کردیم. (1497473) (alef-13)
 
وام گیرنده از رفاه
۱۳۹۳-۰۲-۱۱ ۱۹:۱۹:۰۴
دوستان بتظر من بدترین بانک در دنیا بانک رفاه وبدترین وام مضاربه است.وقتی پول داری ومیری بانک مثلا رفاه کارگران با خوشرویی تحویلت میگیرند حتی چای و نسکافه میدن. اما اگر وام گرفتی آن هم از نوع مضاربه باید از همان ابتدا خود را بدخت بنامی .چون وقتی سودو هارو حساب میکنند باآنچه اول گفتن زمین تا آسمان فرق داره .مثلا من 3 م تومان وام گرفتم تاحالا 13 م تومان دادم وباید 3میلیون دیگه از همان بانک وام بگیرم تا اون اولی تسویه بشه .حالا اگه بمن بگن صد میلیون جایزه میدن بخدا از خود پرداز رفاه پول بر نمیدارم . لطفا به همه بگین. (2118469) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.