کد مطلب: 448851
تصاویر لو رفته از اولین ایرباس ۳۳۰ که تا چند روز دیگر تحویل ایران میشود
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۵
تا چند روز دیگر قرار است دومین ایرباس نو یا به قول معروف صفر کیلومتر تحویل ایران شود. به تازگی تصاویری از این ایرباس که اولین هواپیمای A۳۳۰ تحویلی به ایران به حساب میآید در شهر تولوز فرانسه گرفته شده است.
فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر به تازگی از ورود اولین ایرباس 330 در دهه اول اسفند ماه خبر داده بود. اما عکاسان صنعت هوایی این ایرباس متعلق به ایران را که آخرین مراخل آزمایش و تستهای فنی خود را در فرانسه پشت سر میگذارد شکار کردهاند. ای ۳۳۰ از نوع هواپیماهای پهنپیکر بزرگ است که توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد. کاربرد آن بیشتر در سفرهای بینالمللی و مسافتهای طولانی است. این ایرباس تحویلی به ایران مدل A330-243 است که موتوری از کارخانه رولز رویس به نام Rolls-Royce Trent 772B/C-60 دارد.
ساخت ایرباس آ-۳۳۰ از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین بار در ۲ نوامبر ۱۹۹۲ به پرواز درآمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۴۰ انجام شد و گمان میرود در آینده، هواپیمای ایرباس آ-۳۵۰ جای آن را بگیرد. ایرباس آ-۳۳۰ در دو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ ارائه میشود. مدل ۲۰۰ که کوتاهتر میباشد برای پرواز در بردهای کوتاه تا بلند طراحی شده است. این مدل قابلیت حمل ۲۵۳ نفر در ۲ کلاس را برای مسیرهای طولانی با کابین بسیار بی صدا و راحت فراهم کرده است. این مدل قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد. در مدل ۳۰۰ که مدل کشیده تر میباشد قابلیت حمل ۳۰۰ مسافر در ۲کلاس برای برد ۵۴۵۰ ناتیکال مایل (۱۰۰۹۳ کیلومتر) را در یک کابین بسیار مرفه دارد. همچنین هردو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ برای خدمه کابین محل استراحت بسیار راحت را دارد. لازم است ذکر شود خلبانهای مدل آ۳۳۰ چه ۲۰۰ چه ۳۰۰ قادر به پرواز با ایرباس آ-۳۴۰ که ۴ موتوره است هستند.
این خانواده ایرباس معمولا پهن پیکر هستند و به منظور جابجایی تعداد زیادی مسافر طراحی شده است. این نوع هواپیماهای ایرباس بیشتر در سفرهای طولانیتر مورد استفاده قرار میگیرد.
ساخت اولین نسل ایرباس A۳۳۰ به سال ۱۹۸۷ میلادی بازمیگردد که در سال ۱۹۹۲ میلادی برای نخستین بار به پرواز درآمد. ایرباس این هواپیما را به عنوان "مدرنترین، پردسودترین و قابل اعتمادترین" خانواده ایرباس برای سفرهای خانوادگی معرفی کرده است. "صرف اقتصادی" در هزینههای عملیاتی از دیگر ویژگیهای هواپیماهای این خانواده است. خانواده A۳۳۰ پنج عضو اصلی و دو عضو فرعی دارد که مهمترین آنها A۳۳۰ -۲۰۰ ، A۳۳۰-۳۰۰ هستند.
هواپیماهای این خانواده قابلیت حمل ۲۰۰ تا ۴۴۰ مسافر را دارند. از صد هواپیمایی که ایرباس به ایران تحویل میدهد، سی و هشت فروند از این خانواده است.
کلمات کلیدی : هواپیما + صنعت هوایی + ایرباس
سلام
مبارک آقای روحانی و هیات همراه (4175474) (alef-3)
ریاست جمهوری و هیات همراه هواپیمای اختصاصی خود را دارند. این هواپیما برای استفاده عموم است. (4176317) (alef-11)
به مبارکی و میمنت (4175556) (alef-11)
مازندرانی
۱۳۹۵-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۴:۴۰
وقتی رسید ایران عکس یادتون نره حتما بگیرید (4175559) (alef-11)
دم انتخابات خوب برجام داره ثمر میده!!!!!
لااقل دلارهای بلوکه را هم بگیرین. (4175613) (alef-11)
منتقدان دولت اول می گفتند غیر ممکنه که هواپیما بفروشن به ایران. بعد که هواپیماها وارد شد میگن اصلا این چیز مهمی نیست و اینقدر خوشحالی نداره (4175622) (alef-11)
ممکن بودنش که ممکنه. بالاخره اونهمه امتیازی که دادیم را یه جوری باید جبران می کردند. با فروش 100 هواپیمای خودشون. اما در مورد مهم بودنش یک مقایسه می کنم:
به نظر شما چند درصد مردم ما مشکل هواپیمای پهن پیکر و سفر خارجی دارند؟
به نظر شما چند درصد مردم ما مشکل ریزگرد و هوای آلوده دارند؟
به نظر من اولی حداکثر مشکل 2 درصد مردم ماست ودومی مشکل حداقل 20 درصد مردم. حال خودت قضا وت کن کدوم مهمتره؟ ضمنا دومی مستقیما سلامتی و جان مردم را تهدید می کند. (4175798) (alef-13)
مسعود
۱۳۹۵-۱۲-۰۷ ۱۹:۲۸:۵۵
مشکل شماها اینجاست که هواپیما سوار شدن تو رویاتونه ولی تو کشورهای دیگه هواپیما سوار شدن واسه مردم عادی هم خیلی معموله. ایشالا اینقدر هواپیما بیاد که حمل و نقل هوایی جون بگیره و هممون در رفاه باشیم.
مشکل ریز گرد بحثش جداست که باید جدا بهش پرداخته بشه و ربطی به خرید هواپیما نداره. (4176222) (alef-11)
صنعت هواپیمایی درست پایه چند تا صنعت دیگه هم هست. توریسم حمل و نقل. به اندازه دهها برابر پول این هواپیماها از کشور ما ارز به هواپیماییهای همسایه ها رفته. این سوال شما مثل این میمونه که بپرسیم چند نفر تو ایران با دستگاه سی ان سی کار میکنه.... کم هستند ولی ما به آن نیاز داریم. (4176236) (alef-11)
آنهم بعد از ۳۸ سال، ممنون از روحانی و ظریف و سرداران دیپلماسی. (4176382) (alef-11)
مثل اون یکی، نیومده نره تعمیرات ؟!!! (4175623) (alef-11)
اونوقت شما از كجا خبر دارى كه اون يكى رفته تعمير (4175742) (alef-3)
بعد از سى وعشت سال هواپيماى نو تحويل مى گيريم ولى ظاهراً به مذاق عده اى خوش نمياد حالا چرا خدا مى دونه والبته ملت فهيم ايران (4175745) (alef-11)
اگر تشکاشو پاره نکنین و به در و دیوارش یادگاری ننویسین، نمیره انشالله (4175848) (alef-13)
نترس ما پولمون نمیرسه سوار این هواپیما بشیم شما اینو به قشر ثروتمند بگو (4176387) (alef-11)
دروغگو دشمن خداست (4175939) (alef-11)
اینها در شان مردم و جمهوری اسلامی ایران هستند. (4175772) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۵-۱۲-۰۷ ۱۴:۱۶:۱۷
البته خداکنه این دفعه روی درهای هواپیما از اون چیز آبی ها چسبیده باشه و پلاستیک صندلی ها هم کنده نشده باشه تا خیال بعضی ها (بابت نو بودن هواپیما ) راحت بشه !!!!!!! (4175861) (alef-13)
مرجوعی کجاست (4175995) (alef-11)
مرجوعي هم باشه از اوراقي هاي شركت توپولف بهتره...لااقل سلاح كستار جمعي نيست (4176114) (alef-11)
دوست عزیز من دکترای هوافضا دارم. این بحث مرجوعی دیگر از آن حرفهایی است که فقط میتوان به دلیل تنگ آمدن قافیه گفت. اگر دانش لازم را ندارید لزومی به اظهار نظر تخصصی نیست. (4176300) (alef-11)
ای جونم
چه ابهتی داره (4176310) (alef-11)
مسئولان بلند پایه قوای سه گانه الخصوص در قوه مجریه , ترا به خدا رنگ زرد اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران را ببینید و در کنار خرید ایرباس و بوئینگ و ...... مقدار بسیار بسیار کمی هم در حد ( نانو ذره ) به دنبال رفع نیازهای ضروری و واجب انها باشید (4176327) (alef-11)
"الحسود لا یسود" : حسود آرامش ندارد. (4176364) (alef-11)