نظر منتشر شده
۱۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222455
مطلع شدن از حساب بانکی افراد، حق و اختیار دولت است
عليرضا خانی*، 23 فروردین 93
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
مي‌گويند بنده خدايي اسم فرزندش را گذاشت رستم. پس از مدتي مي‌ترسيد صدايش بزند!

اين حكايت برخي رفتارهاي دولت‌هاي ماست. وقتي حركتي مي‌خواهند انجام نهند ـ كه به گفته خودشان و كارشناسان لازم و ضروري و گريز ناپذير است ـ آن قدر درباره‌اش حرف مي‌زنند و سخنان پر انعكاس و پرالتهاب مي‌گويند و آن قدر شلوغ مي‌كنند و مصاحبه مي‌كنند و سخنراني مي‌كنند و تاييد مي‌كنند و تكذيب مي‌كنند و ضد و نقيض مي‌گويند و حاشيه مي‌سازند و به حاشيه‌ها پاسخ مي‌دهند و اصرار مي‌كنند و انكار مي‌كنند و جنجال مي‌كنند و باد در آن مي‌اندازند، كه خودشان هم تحت‌تاثير انعكاس رفتارها و گفتارهايشان قرار مي‌گيرند و نگران مي‌شوند!

موضوع آن قدرها هم پيچيده نيست. هر ماه يارانه را به طور مساوي مي‌دهيم به همه جمعيت كشور. از آنكه خانه ۵۰ ميلياردي و خودرو ۲ ميلياردي دارد تا آن كه كارتن‌خواب است و ماهي ۵۰ هزار تومان هم درآمد ندارد. حالا قرار شده به آنها كه آينه بغل يكي از ماشين‌هايشان ۱۰ برابر اين يارانه مي‌‌شود، پول بي‌دليل ندهند. همين.

اين كه معاون اول مي‌گويد دولت به حسا‌ب‌هاي بانكي سرك نمي‌كشد، شايد در نگاه نخست سخن آزادمنشانه‌اي به نظر برسد، اما واقعيت اين است كه پر از تناقض با ساير حرف‌هاي مسئولان و حتي خود ايشان است.

مرتب مسئولان تكرار مي‌كنند كه اطلاعات داده شده توسط مردم «راستي آزمايي» مي‌شود و حتي گفته‌اند كه دولت ۴۴ كانال اطلاعاتي براي راستي‌آزمايي در اختيار دارد. طبيعي است كه يكي از روش‌هاي اصلي و اوليه راستي‌آزمايي، مراجعه به اطلاعات بانكي است.

سخن اين نيست كه دولت حساب‌هاي بانكي را چك مي‌كند اما وانمود مي‌كند كه نكرده است، بلكه سخن اين است كه چرا دولت از اعلام اينكه حساب‌هاي بانكي را نگاه مي‌كند واهمه دارد؟ آيا دولت به عنوان عصاره مردم و منتخب مردم و نماينده مردم و كارگزار مردم، نبايد و حق ندارد كه در راستي‌آزمايي اطلاعات داده شده بخشي از افراد،

با دقت و عدالت عمل كند؟ و آيا اساساً اين نه «حق»، بلكه «وظيفه» دولت نيست؟ چه كساني دولت را به اين ترس مي‌اندازند كه مبادا حساب‌هاي بانكي‌شان را ببيند؟ آيا دولت حق دارد به يك خانواده فلاكت زده فقير و بيمار در دوردست‌ترين بيابان‌هاي جنوب يا شرق كشور، درست به همان اندازه يارانه بدهد كه به بابك زنجاني مي‌دهد و توجيه كند كه ما حساب‌هاي افراد را نمي‌بينيم پس كار درستي مي‌كنيم؟!

همين الان، كارمندان پشت باجه بانك‌ها مي‌توانند با زدن يك دكمه حساب‌هاي بانكي همه مشتريان را ببينند، آيا دولت كه نماينده يك ملت است، براي خود به اندازه يك كارمند بانك هم اختيار قائل نيست؟

البته كه دولت نبايد به صرف اينكه يك خانواده مثلاً ۵ ميليون تومان سپرده دارد ـ كه به قيمت امروز پول يك يخچال هم نمي‌شود ـ يارانه او را قطع كند، اما آن كساني كه حساب‌هاي بانكي چند صدميليوني دارند، چه طور ممكن است هم به خودشان اجازه دهند كه براي دريافت يارانه از كيسه فقرا ثبت نام كنند و هم به دولت فشار بياورند كه نبايد حساب‌هاي بانكي را ببيني!

اگر دولت اطلاعات گرفته شده را راستي آزمايي نكند و بخواهد يارانه را به همه كساني كه دوست دارند بگيرند ـ ولو ثروتمند باشند ـ بدهد كه كار مي‌شود مثل همين كه تا حالا بوده و اين همه جنجال نمي‌خواهد. اگر قرار است اوضاع تغيير كند و شرايط بهتر شود و يارانه‌ها عادلانه‌تر پرداخت شود و آن بخش كه به ناحق به جيب افراد متمكن مي‌رفت، ديگر نرود و صرف اصلاح بخش سلامت شود، ديگر محافظه‌‌كاري و ملاحظه‌كاري و واهمه نبايد باشد و دولت بايد مستحكم و با صلابت بايستد و بگويد كه اطلاعات را چك مي‌كند همانطور كه در آزادترين كشورهاي دنيا، موقعي كه قضيه «ملي» باشد،‌حساب بانكي كه هيچ، همه اطلاعات تلفني و ايميلي و ... افراد هم چك مي‌شود اما اشكال ديگر كار آن است كه اگر راستي آزمايي انجام نشود، آن كساني كه اطلاعات نادرست داده‌اند صاحب يارانه مي‌شوند و كساني كه راست گفته‌اند فاقد آن. آيا با اين‌كار، دولت عملاً به نفع دروغ‌گويان و به زيان راست‌گويان كار نكرده است؟

دولت از آن بخش از مردم كه درآمد كافي و مكفي دارند، درخواست كرده كه داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند و بخش عمده‌اي از اين گروه، متمدنانه اين‌كار را كرده‌اند. اما متأسفانه، گروهي از كساني كه صاحب ثروت و مكنت‌اند مي‌خواهند همچنان دستشان در كيسه‌ يارانه‌ها بماند و خودشان را در صف فقرا جا بزنند، اين گروه بوق‌هايي هم براي تبليغات و جوسازي دارند و دولت را نهيب مي‌زنند كه نبايد اطلاعات ما را ببيني، برخي هم نادانسته اين حرف‌ها را حتي در رسانه‌ها تكرار مي‌كنند و به جاي اين كه به دولت نهيب زنندكه بايد از اين ثروت‌هاي انباشته و درآمدهاي انبوه، به درستي ماليات بگيريد و صرف رفاه اقشار متوسط به پايين كشور كنيد، به دولت نهيب مي‌زنند كه بايد به همين شيوه غلط ادامه دهيد.

در يك كلام، دولت، چنانچه بخواهد اشتباهات گذشته را اصلاح كند، به همان اندازه كه به عقلانيت و تدبير نيازمند است، به شجاعت و صلابت نيز احتياج دارد.
*روزنامه اطلاعات
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۱:۲۱
با سلام سايت الف دارد خيلي شلوغ ميكند گوي مشغوليت ديكر جامعه ندارد و تمام غضه ما گرفتن يارانه و مسايل حاشيه اي تحقيق و جستجو به حساب بانكي است اقايان يارانه حق تك و تك افراد است كه البته افرادي كه بضاعت مالي دارند وجدانا و انصافا بايد اين حق را نگيرند ولي اين هم مانور دولت تدبير براي يك حق واضع و مسلم كه مجلس قانون گذار براي همه افراد در نظر گرفته براي جيست؟ راست ميگوييد به مشكلات گراني و تورم پر شتاب و مشكلات درماني و فرهنگي جامعه وارد شوييد و يارانه گرفتن افراد كه توانا مالي اين گراني را ندارند حق انها است و منتي بر انها نيست و حق مردم ديكه اين همه بوق و كرنا و منت ندارد (2074401) (alef-10)
 
نظام
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۰۷:۵۷
يارانه حق همه مردم است چه غني و چه فقير (2075064) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۵۷:۳۱
بله مشروط بر این که همه مالیاتشان را هم که حق ملی و دولتی است درست بپردازند (2075270) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۰:۳۳
من استاد دانشگاه تمام مالیات حقوقم را کسر میکنند. چرا یارانه نگیرم؟ (2077203) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۰۶:۲۰
بسیار گل گفتی بشرط با لیاقت بودن و مرد بودن دولتی ها و اداره مالیات که دقیقا مثل حقوق کارگران و کارمندان مالیات پولدارها و فوتبالیست ها و کارخانه دارها و طلافروشان و بابک زنجانی ها و خاوری ها و دریافت پول شرکت های واگذار شده اصل 44 و دیگر پولهای سرگردان مملکت را بموقع دریافت کنند و مهمتر از آن هنر خرج کردن آنست که یک بابک و خاوری دیگر پیدا نشود و نزند و نبرد و حاجی حاجی مکه نشود و مردم بیچاره تر نشوند و همین آب باریکه ها را هم دولت قطع نکند و ... (2078396) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۷:۵۲
عجــــــــــــــــــــــــب! آقا به نظرم این نظر رو که "یارنه حق همه مردم است چه غنی و چه فقیر" شما به عنوان جدیدترین نظریه ی اقتصادی اجتماعی اخلاقی فلسفی در تمام دنیا منتشر کنید. اگر نپذیرن حداقل یه خورده میخندن (2075668) (alef-10)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۲:۴۱
خوب است از امير مومنان علي عليه السلام ياد بگيريم
وقتي طلحه و زبير خدمت امام رسيدند تا از بيت المال سهم بيشتري بگيرند امام به آنها همان داد كه به ديگران دادند
شايد بتوان گفت يارانه (يا استفاده از بيت المال) حق همه است اما اين تمام ماجرا نيست
افراد ثروتمند براي پرداخت ماليات هاي دولتي (و شرعي مانند خمس و زكات) در اولويت هستند و اينجاست كه افراد فقير مستثني از پرداخت مي گردند (2076094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۹:۰۶
جرافكر مي كنيد حق همه نيست (2077963) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۲۰:۵۹
نه این چه حرفیه عدالت همیشه در مساوات نیست یارانه باید هدف داشته باشه هدففففففمند باشه برادر (2075696) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۷:۵۰:۵۷
دوست عزیزم یارانه یعنی کمک و کمک هم فقط به افراد نیازمند تعلق می گیرد/متاسفانه این اشتباه را احمدی نژاد در این کشور رایج کرد که یارانه یعنی پول نفت یا یک حق عمومی/چراکه اگر این حرف درست بود در سایر کشورها اعم از توسعه یافته یا جهان سومی یارانه به همه به عنوان حق عمومی پرداخت نمی شود؟!!! (2075798) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۳:۱۶
بله گفتند یارانه همان پول نفت است ولی یه مشکل کوچک بوجود آومد که اون رو هم قرار بود آقا بابک حل کنه ...... (2076120) (alef-10)
 
عبدا..
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۳:۳۲
خوب است مردم دارا به خاطر مردم فقیر از گرفتن حق خود انصراف دهند چون در هر حال این پول همان پولی است که دولت قبل گفت بابت گران خریدن سوخت و نان وقند وشکر و... میباشد و به همه ایرانیان تعلق میگیردضمنا یک پدر خوب خانواده نسبت به بچه هایش فرقی نمیگذارد بلکه انها را خوب تربیت میکند تا نسبت به هم با گذشت ومهربان باشند و اگر پدر ناشی باشد همه بچه ها را به جان هم می اندازد (2077862) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۴۴:۰۲
در نروژ، امارات، عربستان و سوئد به همه مردم به مساوات پول نفت پخش میشه (2077902) (alef-10)
 
مهناز
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۱۹:۴۴
نروژ تمام درآمد نفت رو در خارج کشورش سرمایه گذاری میکنه و اصلاً پول نفت وارد کشورش نمیکنه
عربستان هم که یک کشور که فقط از درآمد نفت استفاده میکنه و آینده نگر نیست و معلوم نیست 50 سال دیگه وضعشون چطوریه ، جمعیتش هم حداکثر 20 میلیونه (2080503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۹:۰۱:۴۳
نه عزیز من الان شما اجناسی که می خری یارانه شو دولت میده که به قیمت ارزان می خری پس شما و همه نیازمندیم در ضمن این سوبسید یا باصطلاح یارانه از اول انقلاب پرداخت میشه نه بصورت مستقیم ولی پرداخت میشه (2078471) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۰۰:۵۵
هموطن عزيز سلام
چرا فكر ميكنيم در حراج سرمايه هاي ملي كه مي تواند در شكوفائي مملكت هزينه شود خودمان و همه را محق بدانيم و كاري به در آمد هاي افراد نداشته باشيم
هركه بامش بيش برفش بيشتر
هركه از امكانات بيشتر استفاده مي كند بايد هزينه اش را نيز خودش بدهد
چرا يك سري آدم فقير هزينه هاي عاملهاي انرژي مصرفي تعدادي ديگر را تامين نمايند در صورتيكه خودشان از هيچ كدام از آنها استفاده نمي كنند.
هدف دولت قبلي كمك به هزينه هاي عاملهاي انرژي بوده است (2075805) (alef-10)
 
رضا ع
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۰۳:۱۳
هر كس بيشتر مصرف مي كند بيشتر هزينه مي پردازد و منابع مالي اين يارانه ها از پرداختي هاي همين افراد است، چرا بايد آنانيكه درآمد را تامين مي كنند از يارانه آن بي بهره باشند نمي گويم به نسبت پرداختشان دريافت كنند كه آنوقت بايد به آنها بيشتر هم داد بلكه له شكل مساوي كه موجب كمك به طبقات ضعيف تر مي شود. بازاريها و دكترها و دندانپزشكها و بساز و بفروشها و ...در اين مملكت نه اندازه درآمدشان معلوم است؟ و نه مالياتشان را به اندازه مي دهند؟ چرا دولت به دنبال شفاف سازي اين موارد نيست فقط به دنبال حذف يارانه آن دسته از مردم طبقه متوسط است كه درآمدشان و حساب و كتابشان شفاف است. چرا دست دولت در جيب سالمترين طبقه جامعه از نظر مالي است. (2075875) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۳۴:۰۹
توی مملکت ما فقط کارمندها و حقوق بگیران دولت درست مالیات می پردازند و به موقع سرمایه دارو پزشک زیر میزی بگیرو بساز و بفروش اونقدر راه فرار از مالیات بلدند و می تونن سود رو زیان نشون بدن و مظلوم نمایی کنن که تازه وامهای میلیاردی هم از بانکها بگیرن که مثلاً مانع از بسته شدن کاسبیو بیکار شدن عده ای بشه بعدش با همون وام از جیب من و شما تو دوبی واسه خودشون خونه بخرن بچه ها شونو بفرستن انگلیس و فرانسه درس بخونن
حالا یکی مثلاً خود من به زور با هزار تا سپرده گذاری و کلی دوندگی و کلی ضامن و چک و سفته یک وام 10 میلیونی گرفتم که بگدارم روی پول پیش خونم خونه با رهن پایین تر گیرم اومد اما اجارش بالاتره وام رو گداشتم تو بانک تا سودش یکم کمک اجاره و البته قسط خودشو بکنه( البته سود اونو تورم در اجاره هیچ نسبتی با هم ندارند) اما حالا از نظر دولت من یک حساب 10000000 تومانی دارم دیگه یارانه میخوام چیکارمالیاتم هم هنوز حقوق نگرفته پیش پیش از حقوقم کسر میشه حالا من از یارانه انصراف بدم اون آقایی هم که برای یک جراحی فقط 50000000 تومان از بیمار تو مطب میگیره کلی پول هم از بیمارستان تازه فراموش نکنیم تو سهام بیمارستان هم سهیمه یارانه نگیره از دامداریشو بساز و بفروششو ویلا در اقصا نقاط دنیا که داره هم بگدریم (2076228) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۶:۲۴
آفرین رضا جان به خدا درست و عادلانه نوشتی. گوش شنوایی هست؟ (2077228) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۴:۵۵
چرا برای ما هم همه چی گرون بشه تورم باشه ولی یارنه قطع بشه و مردم دو دسته بشن. آینده را کی می تونه درست پیش بینی کنه؟ چرا مردم از حقوق ملی و شهر وندی شون محروم بشن؟ (2077220) (alef-10)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۶:۰۶


می گوییم "یارانه" یعنی چی!؟ یعنی اینکه در صورتی که فرد وسع مالی خوبی ندارد "یاریش" کنیم، کلمه subsidy هم همین معنی را دارد که اگر گروهی از مردم و یا بخشی از اقتصاد جامعه نیاز به کمک دارد ، به آن کمک کرد، این حرفی که به غلط مصطلح شده که یارانه "حق ماست" خیلی خیلی خیلی غلط است! درست مثل این است که بخواهیم به مستمندان کمک کنیم همه ثروتمندان هم در صف بایستند و بگویند که خوب "حق " ما هم هست!!!! و این اشتباه از اینجا ناشی می شود که متاسفانه در مملکت ما یارانه یا همان subsidy بجای اینکه از محل درآمدهای جاری مانند مالیاتها پرداخت شود ، از محل فروش منابع طبیعی انجام می شود. (2076063) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۹:۲۱
صحیح است. این سرانه و حقوق ملی افراد است. یا هیچ کس یا همه. دولت اگر می خواهد به مستضعفان کمک کند از طرق دیگر مثلا کمیته امدادیا یارانه بهداشت درمان نان اتوبوس درون شهری و غیره کمک کند که باز هم بیشتر منافع آن برای محرومان خواهد بود. یارانه نقدی برای همه یا هیچ. (2077198) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۳۸:۴۶
يارانه اگر بخواهد باشد ، حق همه مردم است مثل هوا و اب و بقيه چيزها ، و البته مطلع شدن نيز با حكم قاضى و بر اساس ضرورت ميتواند باشد ولى حق ملت نيز ميباشد كه بفهمد پول كشورش و بيت المال كه او نيز در ان سهم دارد توسط دولت و ديگر نهادها چگونه خرج ميشود ، حق ملت است كه بداند ثروت كشور چطور توسط عده اى رانت خوار و تحريم خوار به يغما ميرود حق مردم است كه بدانند چگون ارزش پول كشورشان در مدت كوتاه ٧٠ درصد كاهش مييابد ، سايت الف حق دوطرفه است يك طرف حكومت و دولت منتخب ملت و يك طرف خود ملت ! اميدوارم متوجه شديد (2078439) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۷:۵۲:۴۶
سلام
یارانه حذف کردیم رزمنده هم هستیم باز هم اگه نیاز باشد از مرزبوم کشورد فاع میکنیم ولی تنها چیزی که نمی شه تحمل کرد دزدها کابل ترانس برق مارو دزدیدند باید از جیب مبارک خود مان تامین کنیم برای چندمین بار .در این رابطه با ید بکی بگیم دودستگاه ترانس برق هردو کابل کنتور که برای کشاورزی استفاده میشد بردن این مورد با ید اطلاع رسانی مسولین نیرو انتظامی شود تا پاسگاه درست عمل کنند عموال مردم نبرند (2082754) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۷:۵۵
شما و امثال شما هیچ دغدغه ای ندارین کهفقط به هربهونه ای که شده یه ایرادی از دولتی که مورد نظرتون نبوده بگیرین حالا تو هر فرصتی هرکاری دولت بکنه میگین این جاش کج بود اینجاش راست بود اله بود و فلان بود،من مطمئنم شما کمترین فکری به حال وضعیت اقتصادی مردم و کشورتون ندارین فقط یه جوری میخواین دولت زمین بخوره تا دلتون خنک بشه حالا این اگه باعث نابودی مردم کشورتون هم بشه مهم نیس (2075185) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۳۶:۱۵
آقای به اصطلاح انقلابی! فکر نمیکنم چیزی از اهداف انقلاب حالیت باشه!!! دولت چطور بدون اطلاعات بیاید مالیات افراد متمکن را بگیرد و به افراد فقیر بدهد و فاصله طبقاتی را کم کند! تورم زاییده پولهای کلانی است که در حسابها خوابیده و روز به روز هم زیاد می شود، چون مالیاتی نمی دهند. لطفا خودتان را نخود هر آشی نکن. اجازه بده ...... (2075451) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۲۷:۴۶
از ابتدا هم قرار بود قیمتها واقعی شود و سوبسید ها حذف گردد و در عوض قشر ضعیف و کم درامد کشور تقویت شود( از نظر بنده این روش هم اشتباه است و باید قیمتها واقعی و سطح حقوق حداقل افزایش یابد و سقف حداکثری تعیین شود. پرداخت پول بدون انجام کار اثار مخربی دارد)اما این به شرط مدیریت تورم و کنترل ارزش ریال در کنار کوچک شدن دولت و سازمانهای بودجه گیر همچنین مبارزه با فساد امکان پذیر است. انصراف از یارانه میتوانست با نامنویسی قبلی و با حذف تدریجی افراد مرفه و همچنین کند وکاش در بانک انجام پذیرد. این نظر بعد از مطرح شدن مورد مخالفت برخی از نمایندگان قرار گرفت و بیشتر از ترس پیدا شدن حلقه های گم شده فساد، مخالفت شدت گرفت و توسط رسانه ها اعلام شد و مردم هم واکنش نشان دادند.کسی که از سر نداری نیاز مبرم به یارانه دارد،مشکلی در حسابرسی ندارد.هویدا معتقد بود جامعه حقوق بگیر، موی رگ های اقتصاد کشور هستند و اگر درامد مناسب داشته باشند بیشتر خرید میکنند. خرید بیشتر میوه فروش و سوپر مارکت و دیگر اصناف را به کار وامیدارد و طبیعتا کشاورز و تولید کننده هم بیشتر کار میکند و کل جامعه به تدریج توانمند میشود.من این مطلب را برای احمدی نزاد و روحانی قبلا نوشته ام. (2075634) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۴۱:۰۴
اقاى عزيز همين الان هم حقوق ها ١٠ برابر جاهاى ديگر دنيا است به ازاى ١ ساعت كار مفيد در ادارات ٨ ساعت حقوق ميگيرند و كار درست هم انجام نميدهند بركت هم رفته (2078442) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۱:۵۴
این یادداشت یکی از درست ترین یادداشتهایی است که تاکنون الف درباره موضوع یارنه ها منتشر کرده است.
آقا جان! آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. چرا جار و جنجال می کنند این پولدارها. دلیلش چیه؟ (2075658) (alef-10)
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۴۰:۳۷
شما فقط در اينجور مواقع ياد كشورهاي پيشرفته مي افتيد و مي گيد كه اونا حساب مردم رو چك مي كنند. چرا كارهاي ديگه اونها رعايت نمي شه؟
فقط جايي كه به نفعتون باشه ياد غربي ها مي افتيد! (2075842) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۷:۵۴
همين الان، كارمندان پشت باجه بانك‌ها مي‌توانند با زدن يك دكمه حساب‌هاي بانكي همه مشتريان را ببينند، آيا دولت كه نماينده يك ملت است، براي خود به اندازه يك كارمند بانك هم اختيار قائل نيست؟
خیلی مسخره است................................... (2076305) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۶:۲۳
حساب بهای بانکی دولت مردان وسود سهامها و شرکتهای آنها را چه کسی راستی

آزمایی می کند ؟؟ (2077386) (alef-10)
 
منتقد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۲:۴۴:۵۵
جناب شهروند انقلابی. با سلام.انسان قبل از اینکه به طور ساده بگویم برود یک لباس بخرد از هزار نفر سوال و پرس و جو می کند.قبل از اغاز هر کاری طراحی و ازمایش و ازمون خطا لازم است.نه اینکه بشینی یک شبه طرح رو تصویب کنی اینم بشه نتیجه اش.بی گدار به آب زدن دیگر در زمان امروز جایی ندارد.ضمنا تو قانون هدف مندی نوشته حق تک تک هر ایرانی است.مگر ما ایرانی نیستیم؟ چرا در سرماش هستیم در گرماش نباشیم.. می خواین افراد جامعه را مرفه کنید بی سر و صدا و بدون این همه هزینه می آمدید تو شهرهای کشور اول وضعیت اقتصادی شهر ها را می سنجیدید.بعد این همه تحصیل کرده بیکار می دادین آمار می گرفتن از آمار بهتر می آمدید شناسایی افراد بی بضاعت و متوسط به پایین.نه اینکه ماهانه سه و نیم تیلیارد رو بریز به حساب مردم که از اون ور گرانی هم بیداد کنه... من نمی گم خود وزرا و رسانه از تورم می گن ... (2080309) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۸ ۱۲:۴۸:۳۴
اگر یارانه حق همه است پس مهندس جان دلیل اجرای این قانون که دولت قبل بدون مطالعه و زیر ساخت اجراش کرد چیه؟؟ (3569637) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۴:۵۷
این دولت اگر واقعا مثل همه جای دنیا رفت سراغ چک کردن حساب های مردم، مشخص می شه که اهل مبارزه با فساد هست و می خواد مالیات رو جایگزین نفت کنه، والا همه چیز شعاره و این دولت هم مثل دولت های قبل اهل مبارزه واقعی با فساد نیست.
مردم عادی که تو حسابشون خبری نیست. کسانی از چک کردن حساب ها می ترسند که میلیارد میلیارد از راه دلالی و سفته بازی درآمد دارند و هیچ مالیاتی هم نمی دهند. (2074412) (alef-10)
 
dovoud
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۳:۵۰
دوست عزیز موضوع سر چک کردن حساب نیست مطلب اصلی این است که این عمل موجب بی اعتمادی به نظام بانکی کشور می باشد و اگر سرمایه داران به سیستم بانکی بی اعتماد شوند فاجعه روی می دهد و فرار نقدینگی آسیب های عمیق تری از یارانه بر جای می گذارد (2074967) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۰۸:۵۳
موضوع سرک کشیدن به حسابهای بانکی مردم نیست، و سرمایه دار بودن و کسب درامد از راه درست و میلیاردر شدن از راه کسب حلال بد نیست، ولی باید مجموع پولی که در حساب های یک فرد موجود است، منبع درآمد آن مشخص باشد، و از طریق نامشروع بدست نیامده باشد!!؟ و برای سیستم مالیاتی هم بهتر است!!؟ (2075170) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۶:۱۸
اگر منظور شما از فرار نقدینگی پول هائی هست که منشاء سالم ندارن و عمدتاً از طریق رانت و دلالی بدست اومدن بهتره که نباشن .
اینهمه کشورهای پیشرفته حسابهای مردم رو کنترل می کنن اقتصادوشون روز به روز سالم تر و شفاف تر شده چرا ما باید بیم داشته باشیم.
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. (2075184) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۵۰:۲۳
خیلی ببخشید این افراد میخواهند پولشان را از بانک ها بیرون بکشند و کجا ببرند، مثلا می خواهند در گاو صندوق نگهداری کنند، در دنیای امروز که این کار احمقانه است، پس راهی جز حسابهای بانکی نیست. یا هم میخواهند پولشان را بیرون بکشند و دلار بخرند و آن را در بیرون از کشور سرمایه گذاری کنند، این راه هم احمقانه است چون دیگر نمیتوانند به سودهای چند صد میلیونی که در کشور دارند برسند و پول آنها رشد نخواهد کرد. لذا تنها راه باقی مانده همین ماندن پول ها در بانک ها است حتی اگر بدانند که دولت به آنها سرک میکشد. (2075252) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۱۱:۰۸
دوست عزیز همه جای دنیا روی تراکنش بانکی مالیات میگیرند این سرمایه داران عزیزی که هوار تومن پول تو حسابشون هست و تو بازار جنس رو ندیده خرید و فروش میکنند و میلیون ها تومان روزانه درآمد دارند وقتی قرار نیست مالیات بدن چه فرقی میکنه سرمایشون اینور باشه یا اونور اتفاقا نبودنشون باعث میشه شر دلالی تا حدی از سر اقتصاد کم شه (2075286) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۰۶:۰۶
دوست عزیز! تا جایی که من اطلاع دارم در همه کشورهای جهان اول دولتها از حساب بانکی مردم و نحوه درامدزایی آنها اطلاع کامل دارند. (2075518) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۴۸:۱۹
چرا بی اعتمادی؟ اگر کسی از راه قانونی ثروت کسب کرده نگرانی ندارد> اما اگر از راه رانت هست و قرار هست که هر روز مبلغ کلانی از راه رانت به آن اضافه شود، باید هم نگران باشد. دولت باید با قاطعیت ارزیابی انجام دهد. اگر هم کسی نمی خواهد مورد ارزیابی قرار گیرد ، خب ثبت نام نکند. کسی هم حساب هایش را بررسی نمی کند. (2075588) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۱۰:۱۶
عزیز دل برادر!!
دولت باید حسابای بانکیه همه رو چک کنه تا بتونه سیستم مالیاتی کارآمدی داشته باشه.اگه این کارو کنه دیگه آدمایی مثل ب.ز پیدا نمیشدن که هر کاری دلشون خواست بکنن و مالیات هم ندن
بهترین کار ورود کردن و آگاهی از دخل و خرج همه هست
ولی من که چشمم آب نمیخوره به این وزیر (2075618) (alef-10)
 
بهادر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۱۷:۱۰
اگر سرمایه داران حسابشون پاک باشه از محاسبه هیچ باک نداشته باشند ضمنا بنده یک معلم هستم اگر خودم تنها حقوق بگیر بودم ثبت نام میکردم ولی چون همسرم هم حقوق بگیر است ثبت نام نمی کنم و دلم میخواد ولو اندازه یک ذره هم که شده در جهت اعتلای کشورم ونظام گام بردارم فمن مثقال ذره خیر یره (2075624) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۳:۲۱
من هم کارشناس اذشد فعال خصوصی هستم اگر من وخانمم که اون هم ارشد کارمند دولت بودیم من هم ثبت نام نمی کردم برادر من این یارانه ها قرار حذ بشه ویشه ماموریت واضافه کار شما دیگه مگه نفت که دولتی شد همین نشد ؟ (2076975) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۲۴:۴۳
می شه بفرمایید سرمایه داران در همه دنیا که اطلاعات بانکی شون توسط سازمان های مالیاتی بررسی می شه چه جور فرار نمی کنند!؟ (2075632) (alef-10)
 
هشترودی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۹:۰۷
مگر دولت می خواهد پول سرمایه دار را بدزدد؟دولت هروقت بخواهد که می تواند نگاه کند و از حساب اشخاص مطلع بشود.اینها همه تبلیغات مخالفان دولت تدبیر است.همه سرمایه داران خوب می دانند وقتی مبالغ کلانی در حسابهای اشخاص انباشته و جابجا می شود دولت از طرق مختلف آنها را کنترل می کند این حرفها حرفهای عوام فریبانه و غلطی است (2075673) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۹:۱۷
آخی این پولدارهای عزیز! طفلکی ها اعتمادشونو از دست میدن! انوقت اگه دلار و ... گرون شد اعتماد نمی کنن برن بخرن انبار کنن... (2075674) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۶:۴۹:۲۶
پاسخ به آقای داوود/ سرمایه دارانی که از پرداخت مالیات فرار می کنند و از حسابرسی دارایی شان وحشت دارند، مطمئن باشید ثروتشان را از راهی بدست آورده اند که به اقتصاد کشور آسیب زده است و همچنان میزند.
بانکهای خصوصی ایتالیا هم در دوره ای همین شرایط را داشتند و مملو بود از دارایی قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای مافیایی در زمینه فحشا و املاک و قاچاق انسان.
در حال حاضر تنها کشوری که حسابهای بانکی اش تحت شرایط خاص حسابرسی می شود، سوییس است که آنهم با حکم مقامات قضایی اتحادیه اروپا امکانپذیر است. که این مورد استثنا بدلیل قوانین خاص در آن کشور قطب پولی جهان است.
لذا در ایران، بهترین راه برای فسادزدایی سیستم پولی/ بیمه ای/ بورسی، مقابله با پولشویی و نظارت بر راه های کسب درآمد و در شرایط حاد کنونی یکی از آسانترین راهها برای تامین مالی دولت، اخذ مالیات از دارندگان ثروت های کلان است.

در مورد نگرانی شما برای خروج این دارایی ها از بانکها، با توجه به قوانین کشور برای تبادل پول و زمینه های سرمایه گذاری محدود و قابل نظارت، جای هیچ نگرانی نیست زیرا این دارایی ها غیر از بانک، بدلیل نرخ تورم ، راهی بجز گردش مالی در بازارهای سرمایه گذاری ندارند. (2075765) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۵:۵۲
یعنی چی؟؟؟ (سرمایه داران به سیستم بانکی بی اعتماد میشوند... )هر چی میکشیم از دست سرمایه داران بی هویت هست... پس چه جوری باید جلوی حیف و میل بودجه رو گرفت..؟ چه جوری باید از امکانات به نفع قشر فقیر و ضعیف استفاده کرد؟ (2075817) (alef-10)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۴:۰۳
آقا داود عزیز!

چرا بی اعتمادی!!؟؟
اگر سرمایه داران محترم حسابشان پاک است ، اگر نمی خواهند زیرآبی بروند و قانون و دولت و بانک و همه را دور بزنند!!! چرا باید بی اعتماد باشند!!؟؟ اگر کسب حلال و مباح می کنند و کسبشان باعث بد بختی و ویرانی دیگران نمی شود ، چرا اعتماد به دولت منتخب مردم نکنند!!؟؟
و اگر هم منظور حفظ اطلاعات سرمایه ایشان است که بانکها همان ابتدای باز کردن حساب ، تعهد به آن داده اند و در فرمهای مربوطه این مسئله قید شده و در صورت عدم صداقت بانکها ، قابل پیگیری است. دولت بداند ، بد نیست، نامحرم ها نباید بدانند که قطعا آن نوع درز اطلاعات از طریق دولت نیست! (2076076) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۷:۴۵
مگه دولت وقتی به حساب ها سر می زنه می خواد پول هاشون رو بخوره !! که نمی تونند اعتماد کنند اگر مالیات شون رو درست پرداخت کرده باشند هیچ مشکلی براشون پیش نمی یاد (2076330) (alef-10)
 
یارانه خواه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۸:۱۸
اگر سرمایه دارهست واقعا خجالت بکشه برای یارانه ثبت نام کنه تامجبورنشن حساباشو چک کنن (2076859) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۲۵:۳۲
هر وقت مملکت ما به جایی رسید که مردمش اجازه داشتن به کارها و حسابهای دولت و حاکمیت رسیدگی کنن، دولت هم حق داره به حساب مردم رسیدگی کنه! (2075196) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۳:۱۱
شما که می خواهی به کار دولت رسیدگی کنی یعنی در تمام امور متخصص هستی و موجه می شوی طرح ها و برنامه های دولت رو ؟؟!! خوب اگر اینطوری هست داری حروم میشی برو خودت رو معرفی کی از خدماتت بهره مند شوند جوری میگه انگار تو امریکا برای مردم پنل مدیریت گذاشتن که مردم کارهای اوباما رو چک کنن!! (2076350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۲۹:۱۸
با کمال احترام، عرض می‌شود که بی‌خبراید. در تمام دنیا حساب‌های بانکی و دولت دو با هم موازی‌اند. اجازه بدهید کار کارشناسی دنبال شود. سرک کشیدن به حساب تنها راه اجرای عدالت نیست. کمی دقت و حوصله می‌خواهد. جراحی با قصابی آنهم از نوع ناشیانه فرق دارد. می‌شود از قرائن راه به مکنونات برد و اگر خطایی محتمل شد، آنوقت به حکم قاضی (گیرم که قاضی ویژه و مقیم اداره درآمدها یا وزارت اقتصاد) حسابها قابل بازبینی می‌شوند. (2075205) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۴۸:۴۲
اگر این موضوع باب شود فردا هم برای تامی مالی بزرگترن دولت جهان طرح دریافت مالیات از سپرده های بانکی تصویب می شودپس سپرده گذاران ناچارند که پولشا ن را به تنها سرمایه های غیر قابل شناسایی تبدیل کنند لذا باید پول را به سک های طلا شمش طلا وارز تبدیل کنند ان وقت بازار داخلی گنجایش این عمل را داریا خیر ؟ (2075249) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۰۴:۴۹
آقا جان خانوم من مثلا" کارمنده یه شاهی به من نمیده نمیگم ولخرجه جمع کرده یه آپارتمان 50 متری خریده که فعلا" از مستاجری در اومدیم ولی اخلاقش اینه میگه خرج خونه با مرداست و من اصلا" نمیدونم درآمدش چنده خوب دولت هم وقتی حساب میکنه باید فقط در آمد منو حساب کنه نه خانومم رو آپارتمانی هم که بنام اونه 70 در صدش وامه حالا محاسبه چه طوری خدا داند یه وقت می بینی بعضیها که مثلا عضو بهزیستی هستند اصلا" نیاز ندارند و اونهایی که مستحقند عضو نیستند ببینیم اینا همش نقشست که دست مردم رو از او ن چندر قاز کوتاه کنند یا واقعا" میخوان به فقرا کمک کنن یه نیگاه هم به کشورهای عربی همسایه بندازن که چطور پول نفت به مردم میدن .... (2075808) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۱۲:۲۲
مالیات به جای نفت وقتی محقق می شود که درآمد مردم هم به اندازه اون کشورهایی باشد که با آنها مقایسه می شویم
حداقل دستمزد در ایران 220 دلار
در امریکا 3400 دلار
چین 700 دلار
ترکیه 1400 دلار
آلمان 2900 دلار
خوب حالا از شما می پرسم 220 دلار چی ازش می مونه که بخواهیم مالیات بدهیم به جای نفت؟
آقای عالم مسائل را برای خودت حداقل تحلیل کن بعد به زبان بیار (2075896) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۸:۱۸
ما دولت عقل و تدبیر را حمایت می کنیم (2074420) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۶:۴۹
ما هم برای روی کار آمدن همچین دولتی شب و روز دعا می کنیم (2074765) (alef-10)
 
اكبر
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۹:۳۵
خواهش مي كنم دولت روحاني بدعت نگذاريدو
دولت حق ندارد به حسابهاي مردم سرك بكشد.
اگر به كسي در زمينه اي مظنون شد بايد با حكم دادگاه آنهم بصورت فرد مشخص شده ( نه عام) حسابهاي بانكي را كنترل كند.
دارائي مردم مثل گفت و شنود هاي آنها است و مادامي كه خودشان نخواهند جزئ اطلاعات خصوصي افراد است.
بدعت نگذاريد كه دامان همه و خود شما را خواهد گرفت و اين خطر ناك است.
يادتان بيايد بدعت هاي كه در دولت هاشمي گذاشته شد و چگونه از آن عليه ايشان استفاده شد. (2074424) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۹:۱۱
کی گفته دارایی مثل گفت و شنوده؟؟

تنها کسانی از بررسی حسابهای بانکی واهمه دارند که حسابشان ناپاک است و معلوم نیست دارایی های آنها از کجا آمده است.
به نظر من برای شفاف سازی امور مالی افراد حتماً حتماً لازم است دارایی های افراد رصد شود.
در کشورهایی که میزان اختلاس و فساد مالی در آنها کم است نیز شفافیت مالی وجود دارد. (2075013) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۱۲:۴۷
شفافیت مالی ربطی به یارانه نداره، لابد هرکسی که دوست نداره حسابش چک بشه فاسده؟ شعر سرایش میکنی (2075689) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۵:۳۴
پس به چی ربط داره کسی صد ها میلیون تومان در حساب داره چه احتیاجی به یارانه داره یعنی اینقدر فهم ارتباط این موضوع برات سخته (2076362) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۰:۱۴
تویکی مطمئن باش به اونا کار ندارند و همیشه پاچه بدبخت بیچاره ها گیره یه نیگا تو شهر خودت بکن چند نفر میشناسین و همه شهر هم میشناسن که اینا با فساد وخلاف پولدار شدن و دارن بازم به کاراشون ادامه میدن کسی بهشون کاری نداره که انگار نه انگار و... (2075812) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۵۴:۴۹
موضوع سرک کشیدن به حسابهای بانکی مردم نیست، ولی باید مجموع پولی که در حساب های یک فرد موجود است منبع درآمد آن مشخص باشد، و از طریق نامشروع بدست نیامده باشد!!؟ (2075151) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۴۳:۱۶
بله هنوز که هنوزه طبقه کارگر جامعه چوبش رو دارن می خورن (2075648) (alef-10)
 
محسن عفری
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۵:۲۶
فکر می کنید که با چند برابر کردن حامل های انرژی می توان جلوی تورم و گرانی رو گرفت. بابا چرا اوضاع طبقه پایین رو بدتر و بدتر می کنید ؟ چرا خودتون رو فریب می دین ؟ قیمت بنزین و گازوییل اعلام بشه همه قیمت خدماتون رو چند برابر می کنن؟ اون دلالی که هیچ تراکنش بانکی نداره رو چطور شناسایی می کنن؟ اون بتبتیی که خرج دوا و درمونش از درامد بیشتره چی ؟
من که خدا بهم یه بچه داده ۹ ماه یارانش رو گزفتم تازه فهمیدم خانواده ام ۲ نفره هست! بابا آمار . بابا ۴۴ تا بانک اطلاعاتی (2075662) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۰۰:۲۷
چقدر بده واسه دولتی که دایعه درستی و صداقت داره و ملتش رو راستی آزمایی می کند. چقد واسه مردم که در این ۲ هفته که اماج `تو رو خدا انصراف بدین ` دل آدم درد می گیره (2075675) (alef-10)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۶:۵۰
این قانونی که شما میگی ، میشه بگی کجاست!!!؟؟
در خصوص جاسوسی از مردم قانون داریم که حتی دولت را هم از این کار منع کرده ، اما در خصوص اشراف دولت به گردش مالی جامعه که دولت را از این کار منع کرده باشد قانونی نداریم، ممنون میشم اگه شما می دونید بگید ماهم آگاه بشیم. (2076084) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۰:۳۲
از اين نوشته خيلي خوشم نيامد ، قدري سطحي و احساسي و عوامپسند است. (2074430) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۱۰:۳۱
پاراگراف اول معرکه بود! (2075284) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۱:۳۵
دقیقا همین است. متاسفانه بسیارند که بسیار اندوخته اند و از قضا صاحب قدرت هم هستند. اتفاقا آنها نگرانند که شاید به حساب آنها هم سرکشی شود. (2074434) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۵:۰۹
هر کی ثبت نام نکنه کلاه رفته سرش
دقیقا نویسنده نکته درستی گفته و تناقض صحبتهای دولتیها را رو کرده است. از یکطرف میگویند راستی ازمایی از یکطرف میگویند به حسابها سر نمیکشیم از یک طرف میگویند 44 بانک اطلاعاتی داریم از یک طرف همه میدانیم چنین بانک اطلاعات جامع مسکن و مالیات و ... وجود ندارد

کل هزینه سنگین روانی سیاسی و مالی ثبت نام فعلی هدفمندسازی یارانه ها صرفا یک تصمیم احساسی یکسری مسئولین بوده که فکر کرده اند بخش زیادی این کسانی که به روحانی رای داده اند انصراف می دهند بخشی هم با تهدید روانی راستی ازمایی و بررسی حسابهای بانکی انصراف میدهند

مثل خوشه بندی و بعد حذف، دولت فکر نمیکرد که این واکنش شدید را از مردم ببیند، سر سبد کالا هم میخواست سر مستضعفین که کارمند نبودند ببرد که خوشبختانه دفاع رسانه ها نگذاشت سبد کالا به محقین اصلی نرسد

عزیزان من قبلا در کامنتها نوشتم دولتیها به همه کسانی که یارانه ثبت نام کرده اند صرفا فقط بر اساس نوشته هایشان یارانه می دهند و جرات حذف اجباری ندارند و نوعی صحنه سازی است مگر احمدی نژاد با ان همه ادعا جرات کرد خوشه بندی را اجرا کند؟ کلی مردم را کشید فرم پر کرد هزینه کرد بعد گفت به همه یکسان میدهیم یکی هم نیامد یقه مسولین و هزینه ها را بگیرد

به هر حال دولت روحانی همینطور دارد پشت سر هم به خودش گل میزند ان از سبد کالا ان از ثبت نام هدفمندی ان از حذف مسکن مهر بدون هیچ راه جبرانی، ان از عدم ارزانی خودرو و دفاع از خودروسازها ، ان از معرفی نماینده جدید در سازمان ملل

من فکر می کنم اقای روحانی مزیتش برخلاف احمدی نژاد که عدم دخالت در کار وزرا و معاونینش است دارد به پاشنه اشیلش تبدیل میشود و یا باید با تصمیم متهورانه بخش زیادی از معاونین و وزرایش را عوض کند و یا کماکان بنشیند به امید سازش با غرب و ورود دلارهای نفتی که ان هم قطعا باعث تورم هلندی میشود

به نظر اولین دولت 4 ساله اگر به احر برسد البته برای مسیر دموکراسی ایران دولت 4 ساله هم خوب است چون اگر نخست وزیر بود مردم کمتر هزینه میداند و دولت سریع عوض میشد ولی جمهوری این معایب را هم دارد
------------------- (2074443) (alef-10)
 
hassani_1382@yahoo.com
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۵۳:۰۱
بله دولت حق ندارد كه به يك خانواده فلاكت زده به اندازه كسي كه آيينه بغل اتومبيل آن به اندازه ده برابر يارانه است، يارانه دهد. اما مي‌تواند بر يارانه‌ها مديريت كند. كسي كه داراي خانه 50 ميلياردي و اتومبيل دو ميلياردي است حتماً استفاده از حاملهاي انرژي وي بيشتر از مقدار يارانه‌اي است كه به وي تعلق مي‌گيرد اما دولت مي‌تواند اين مقدار استفاده بيشتر از حاملهاي انرژي را به قيمت واقعي با اين افراد محاسبه كند. بعبارتي همه افراد از يارانه برخوردار شوند اما مديريت استفاده از حاملهاي انرژي بدست خود افراد قرار گيرد. اگر كسي بيشتر از مقدار تعيين شده مصرف نمايد تفاوت اين مقدار را با محاسبه قيمت واقعي پرداخت نمايد و اگر كسي كمتر مصرف نمود بعنوان پس انداز در دوره زماني يكساله بتواند آنرا برداشت نمايد. با استفاده از تكنولوژي روز مي‌توان براحتي اين مدل را اجرايي نمود اگر يارانه تنها براي پرداخت قبض‌هاي اب و برق و گاز از طريق اينترنت يا خودپردازها برداشت شوند، نه بطور نقدي؛ در اين صورت مبلغ اضافه استفاده از حاملهاي انرژي توسط خود خانوار پرداخت خواهد شد و مبلغ كمتر مصرف كردن آن در دوره زماني مثلاً يكساله براي خانوار مي‌تواند پس انداز گردد. (2074466) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۰۸:۵۴
سلام.من با نظر شما کاملا موافقم و اساس شروع طرح هدفمندی یارانه نیز همین مطلب بود که یارانه پرداختی برای حامل های انرژی برداشته شده و به مردم پرداخت شود و قیمت حامل ها آزاد محاسبه شود تا مردم مصرف خود را مدیریت کنند و به نطر من کار درستی است.ضمنا در خصوص مطلب نویسنده که نوشته یک کارمند بانک میتواند حساب مشتریان را کنترل کند باید عرض کنم کارمند بانک فقط میتواند مشاهده کند و اجازه تصمیم گیری برای زندگی مردم بر اساس موجودی حسابشان را ندارد.واقعا باعث تاسف است که یک نویسنده و سایت الف چنین مطلبی را منتشر کند. (2074958) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۵۵:۱۰
به این عزیز نویسنده عرض می کنم من شخصا با راستی آزمایی از طریق حساب بانکی و اسناد املاک و غیره موافقم.
اما
اما
اما اینکه این امر پسندیده باید همواره و از همه کس برای اخذ مالیات بر درآمد و دارایی انجام شود!

آیا حاضرید قربان؟
آنوقت است که دیگر رانت خواران و دلالان بازار املاک و ارز و بورس و دارو و کالاهای کمیاب و صدارات و واردات و صنعت و خودروسازی و ورزش و ... باید حق بیت المال را از طریق مالیات بپردازند! (2074473) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۵:۴۰
خواهند اگر که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند (2075816) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۰۱:۰۹
سلام. آقا رفتم مغازه به فروشنده میگم قیمت ها تغییر نکرده میگه انشاء الله بعد از اعلام قیمت بنزین و گازوئیل . حالا فرض کنیم یارانه من سه برابر هم بشه باز هم با افزایش قیمت بقیه اجناس قدرت خرید من هم هیچ فرقی نمیکنه . (2074482) (alef-10)
 
ابوالفتح
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۰۶:۴۹
سلام نظرنویسنده بسیارمتین و درست است و بسیاری از مردم هم تائید میکنند اگر دولت به نظر ایشان توجه کرده و به آن عمل کند عین صواب است . (2074495) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۰۹:۱۸
متاسفم از اين همه درايت و توجيه دولتيها و پس از آن سايتهاي وابسته . جا انداختن واژه هاي غلط نظير يارانه هم از آن دسته ترفندهائي است كه مدتها بدون توجه به ان بر زبان جاري كرده ايم . طوري صحبت ميشود عينا كه به ملت صدقه داده اند . ببخشيد كه پول نفت را سالها با بي بدرايتي صدقه كرده ايد . ارزش مادي اين پول در حدي نيست كه كسي خودر را براي آن به زمين بزند اما نگاه متفاوت به افراد مي تواند اثرات نامطلوبي داشته باشد . 1) بي اعتمادي به سيستم بانكي و انتقال پولهابه بازار سكه و دلار و كاهش سپرده گذاري 2) ترويج فرهنگ تنبلي و گدا پروري و توجيه كم كاري افراد بي حال - اگرچه من شخصا معتقدم هستند افرادي كه واقعابه كمك نيازمند هستند اما نه به ماهي بلكه ماهيگيري. 3) اينكه فردي معتاد و بي تعهد در فقر باشد و به او كمك شود به معناي ياري به نيازمند نيست (2074501) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۱۳:۰۷
حساب های بانکی باید چک شود جز این چاره ای نیست .... من افرادی را می شناسم که در رده های بالای مدیریتی و مشاغل پردرامدی فعالیت می کنند اما از ثبت نام یارانه انصراف ندادند و با یک شور و شوقی ثبت نام کردند (2074512) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۳۰:۳۹
حساب بانكي اين رده هاي بالاي مديريتي رصد نميشه خوب! (2075704) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۱۴:۵۰
بر اساس توهم برای خودتان از اقتدار دولت تعاریف نامرتبط ارائه می دهید . تاسف بر صلاحیت رسانه است کهخ سر دبیری خبره و آگاه ندارد و هر توهمی را اجازه نشر میدهد.

صلاحیت انجام دستور در ملاحظه حیطه های شخصی از داخل منزل , نحوه تفکر در داخل اندیشه و حیطه های مالی و مایملک شهروندان تنها و تنها به دستور مقام قضائی و بر اساس استدلال متین معتبر است و لا غیر

دولت فاقد این مشروعیت و فاقد این جواز است . (2074518) (alef-10)
 
اقتصاددان
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۵۶:۱۲
عجب. حتما دولتهای امریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و ژاپن و ... که نه تنها تمام اطلاعات بانکی که تمام دارایی های افراد ( ملک - سهام - طلا و ...) را کنترل می کنند و بر اساس ان مالیات می گیرند هم چیزی نمی فهمند !!!! (2075051) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۳۸:۴۹
شنیدم اگر پول زیادی در حساب شهروندان امثال این کشورها واریز شود فوراً در مورد منشاء و چگونگی پرداخت مالیات مورد سوال واقع می شوند. ضاهراً همین مسئله باعث می شود حتی اگر پول زیادی پیدا کنید نمی توانید آن را وارد حسابهای بانکی کنید و لذا نمی توانید اقلام اساسی زندگی را بخرید، مگر این که خرد خرد آن را خرج کنید که خودبخود موجب سلامت مالی می شود. (2075841) (alef-10)
 
سيامك
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۴۹:۰۲
آمريكا را باايران مقايسه نكن .درآمدها هزينه هاي زندگي حقوق كارمندان رشوه ودزدي وريخت وپاش رانت خوري قوم وخويش بازي باند بازي دستگاه قضايي وقانون گزاري و.........باما خيلي فرق داره (2075851) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۱۶:۵۵
متن کاملا احساسی و بدون استنادات قانونی است (2074525) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۱:۵۸
دولت بایدبه حساب بانکی افراداِشراف داشته باشدتاجلوسوءاستفاده های احتمالی گرفته شوداین درتمام کشورهایک قانون است.اگرکسانی مخالف این امرباشندحتمن ریگی به کفش شان است. (2074540) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۸:۲۸
اگه بخوان واقعا" این کارو انجام بدن میلیونها بابک زنجانی از بین خودشون پیدا میکنند که نیازی نیست بقیه رو بررسی کنند ولی متاسفانه امثال بابک زنجانی ول میگردن و کیف میکنند خورده پاها دستگیر میشن اون بیچاره هم مهره سوخته شده بود والا نمیگرفتنش.... (2075820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۷:۲۰
کسانی شاکی اند که :
از زیر مالیات فرار کرده اند . اختلاس کرده اند ، در امد از محل نامشروع و غیر قانونی دارند. با حساب های میلیاردی خود را جای نیازمند 40 هزار جا می زنند !
وگرنه کسی اگر از جزو این دسته افراد نباشد چه ترسی از دانستن دولت باید داشته باشد ؟
دولت مگه می خواد پول مردمو از تو بانک برداره بدزده ؟! (2074552) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۴۲:۵۵
احتمال داره كسري بودجه داشته باشه و برداره (2075237) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۸:۱۲
دولت اجازه این کار را ندارد.بی جهت زمینه را آماده نکنید که کار خلاف قانون انجام شود (2074553) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۲۱:۵۳
متاسفانه اشکال کار اینجاست که دولت هرکاری میخواد بکنه با تبلیغات و رسانه ها به مردم می قبولونند واین ظلمه (2075826) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۱:۵۶
ای بابا اگه کسی اختلاس هزاران میلیاردی اصلا میلیاردی هم رده باشه وبترسه به حساب بانکی اش برسند خوب راحترین راه رو میره واز یارانه انصراف میده (2077009) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۳۲:۱۸
اشکال اینه که اکثر مسئولین مثل این نویسنده پر مدعا ادعا دارند بابا قرار بود یارانه ها را بدهند به مردم خودشون مدیریت کنند هزینه هاشونو (قریب به مضمون حرفهای رئیس جمهور محترم قبلی) بعد عزیزان مسئول گند زدند به همه چی حالا گندش درآمده به جای اینکه برند هزینه های جاهای دیگرو کم کنند چون زورشون نمیرسه باز گیردادند به مردم . از یه طرف انقدر براخودشون کلاس گذاشتند که روشون نمیشه بگند ما زورمون به جاهای دیگه نمیرسه.
شما نمی تونید (البته تو این کشور می تونید) بیاید بگید یارانه حق شماست بعد بگید نه اشتباه شده حق شما نیست حقی بعضی هاست بالاخره پول نفت که فقط مال یک عده نیست(البته هست). به کسی چه مربوطه که آیینه ماشین یه نفر چند برابر یارانه است حقشه دلش می خواهد بگیره. (2074563) (alef-10)
 
نرگسی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۳۸:۰۹
افرین کاملا موافقم (2074581) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۴۸:۳۳
لازم نیست راستی آزمایی از حساب بانکی بشه چرا از حقوقها نمیشه کسانی که بالای 3-40000000 میگیرن مثل مدیران و هیئت علمی مفت خور رو حذف کنید مشکل حل میشه (2074602) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۲۲:۲۰
چون مناصب دست خودشونه برای خودشون حقوق بالا تعیین کرده اند تازه میگن اگر حقوق بالا ندیم میرن خارج از کشور؟!!!!!! هیئت علمی و مدیرانمون هم مثل فوتبالیستها مون هستن که از این عربها هی میبازند و میان و ادعای میلیاردی دارن (2074821) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۵۵:۵۲
بته كه دولت نبايد به صرف اينكه يك خانواده مثلاً ۵ ميليون تومان سپرده دارد ـ كه به قيمت امروز پول يك يخچال هم نمي‌شود ـ يارانه او را قطع كند، اما آن كساني كه حساب‌هاي بانكي چند صدميليوني دارند، چه طور ممكن است هم به خودشان اجازه دهند كه براي دريافت يارانه از كيسه فقرا ثبت نام كنند و هم به دولت فشار بياورند كه نبايد حساب‌هاي بانكي را ببيني!
پسر جان مسئله این است که دولت جرات ندارد آن تریلیاردر را ببیند وفقط زورش به من بدبخت میرسد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 (2074627) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۳:۲۳
آیا وقتی دادن یارانه 45500 تومنی به مردم برای دولت حق سرک کشیدن به حسابهای مردم و به قول خودشان راستی آزمایی از 44 کانال را می دهد این حق برای سرک کشیدن به حسابهای مسئولینی که در داخل و خارج سرمایه گذاریهای میلیاردی می کنند و برای سرکشی به برجها و هتلها و ... با هواپیمای چارتر سفر می کنند نیز وجود دارد ؟
نمونه اش همین سفر وزرای سابق دولت پاک با هواپیمای استیجاری شخصی به کشور عراق می باشد که خودتان هم در خبرها داشتید .
پس لطفا آقای خانی این شجاعت را قبل از دولت به خودتان بدهید و کمی هم منصفانه قضاوت کرده و بعد دست به قلم شوید و ندیم مردم باشید نه بادمجان. (2074649) (alef-10)
 
1982
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۴:۵۶
در تمام دنیا هر فرد موظفه اظهار نامه مالیاتی پر کنه در ایران فقط کاسبها ودارندگان شرکت اظهارنامه پر میکنن برای شفاف سازی باید بانک اطاعاتی درست بشه که ملت املاک ومستقلات و دیگر داراهی های خود را اظهار ودر امد خود حسابهای خود درا نجا ثبت بشه و در اخر مالیات کسر بشه تا منی که کارمندم بیش ااز یک سرمایه دار مالیات ندم
افشای درامد برای افراد غیر نباید انجام بشه ولی دولت میتونه حساب درامد مردومو داشته باشه تا پولشوی کمتر بشه (2074651) (alef-10)
 
فرزان
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۹:۲۷
ما مردم عادی هیچ مشکلی با سرکشی دولت به حساب های بانکی خودمون نداریم. فکر هم نمیکنم استعلام حساب بانکی در وضعیت فعلی ایران فاجعه ایی در حقوق شهروندی باشه. ما برای تکریم انسانی اولویت های جدی تری برای حاکمیت قایل هستیم که رعایتشون برای حفظ حقوق شهروندی خیلی مهم تر از سرکشی به حساب های بانکی است! این نگرانی برای عده خاصی از عزیزکرده هاست که میترسن زد و بند هاشون عیان بشه وگرنه من نوعی که حساب و کتابم روشنه چرا نگران باشم. دولت تمام حساب های من رو چک کن من اجازه میدم تونستی قسط های عقب افتاده بانکیم رو هم پرداخت کن لطفا !! (2074664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۴:۱۴
با سلام و عرض ادب
دولت گراني هايي كه بوجود آورده با چند برابر يارانه نيز نمي تواند جبران نمايد
حال شما دنبال چه چيزهاي هستيد چندرغاز يارانه ؟؟!!!!
كيست از حق مردم دفاع كند برادر! (2074682) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۵:۴۲
ما فامیلی داریم که 17 ساله در کانادا زندگی میکنه و وقتی میخواست خانه خود را در تهران بفروشد گفت که سند معامله را در دارالترجمه رسمی ترجمه و با مهر قوه براش پست کنن. پرسیدیم چرا گفت چون اینجا به محض اینکه یه پول زیاد میاد تو حساب کسی حسابش بلاک میشه تا اینکه بره و به پلیس توضیح بده و مدرک ببره که این پول را از راه قانونی به دست آورده. (2074684) (alef-10)
 
م ل اراکی سوئد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۹:۵۹
باسلام.

اگر دولت برنامه مبارزه با فساد اقتصادی را دارد و واقعا میخواهد که این برنامه در کوتاه مدت و دراز مدت دنبال شود باید بر درآمد و دارایی همه اقشار جامعه نظارت داشته باشد. در خیلی از کشورهای غربی دولتها حتی آمار کسانی را که در منزل حیوان نگهداری میکنند را در اختیار دارند. امروزه دولتها بدونه آمار درست اقتصادی نمی توانند برنامه ریزی کنند. لذا لازم است که دولت ما هم آمار کامل و جامعی از وضعیت درآمدها و دارایی همه شهروندان در کشور داشته باشد. این به ایجاد نظم در اقتصاد کمک میکند. (2074693) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۲۴:۱۵
پرداخت یکسان عین بی عدالتی هست

روحانی با قاطعیت بایید وارد بشی (2074699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۲۹:۲۰
برادر بزرگوار و دردمندم جناب خانی ! دغدغه شما که درد مردم فرو دست دارید ستودنی است اما من نمی دانم شما چکاره اید و چه پست و مقامی دارید هر چند از بیانات شما میتوان فهمید که شما هم از توده مردم هستید که غم آنان را در دل دارید .
اما چند نکته پیرامون فرمایشات شما قابل ذکر است :
- اگر قرار باشد به حسابهای بانکی رسیدگی و سرک کشیده شود مطمئن باش حساب آنان که صدها و هزران میلیاردی است از این امر مصون خواهد بود و حساب مردم بیچاره که با هزار نخوردن و جان کندن ممکن است اندکی اندوخته باشند برای پیری و کوری خود واکاوی میگردد. ممکن است که بمن صفت منفی نگری داده شود . درست است مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسد چون تا به حال هر چه سنگ بوده از برای پای لنگ بوده است . دلیل من این است که اگر امثال بنده بخواهد وام یکی دو میلیونی برای هزینه درمان و یا کمک هزینه تحصیلی فرزندان دریافت کند آنوقت مملکت حساب و کتاب پیدا مینماید و باید از هفت خوان رستم که هیچ هفتخوان اسفندیار را هم باید پشت سر گذاشت و در بسیاری از موارد هم با این جواب که اعتبارات کاهش یافته روبرو میشویم و... اما بنا به گفته بسیاری از دست اندر کاران هزاران هزار میلیارد وام برگشت داده نشده به بانکها وجود دارد که معمولا برگشت داده نخواهد شد و کسی هم صدایش در نمی آید . آیا حساب بانکی این افراد هم وارسی میشود ؟ آیا این افراد نیاز به چندرغاز یارانه دارند که ثبت نام کنند و در خطر وارسی حسابهایشان قرار گیرند ؟ و صدها آیاهای دیگر .
یک بازنشسته فرهنگی . (2074710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۲۳:۲۱
وای به مملکتی که مردمش اینقدر به عدالتش بدبین هستند.... مطمئن هستم که بار کج به منزل نمیرسه... خدایا خودت کمک کن... (2075828) (alef-10)
 
نرگس
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۲۹:۲۶
احسنتم بالاخره ما یه خرف درست وحسابی بعداز مدتها شنیدیم (2074711) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۳۶:۱۱
به دولت می گویند اجازه دارد به شخصی ترین مسائل مردم بپردازد ولی به دولت اجازه نمی دهند در مورد دارائی و معاملات آنها بررسی شود
این یعنی چی اونوقت (2074724) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۳۹:۰۰
چنین حقی را کی تعریف کرده است. بیچاره مردم که گرفتار امثال شما هستند (2074731) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۰:۴۵
مسیله این است که دولت شفاف حرف نمی ند که چقدر درآمد ملاک حدف است وآیا این درآمد صرفا پولی باید باشد یا غیر پولی هم حساب است لذا باید یک بار هم شده دولت صریح حرف بزند (2074734) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۲:۱۶
اتفاقا موضوع پیچیده هم هست . چه کسی گفته و از کجای شرع بیرون می آید که بیت المال فقط به عده ای داده شود اگر بیت المال هست که هست باید به همه به طور یکسان پرداخت شود در غیر اینصورت دولت به هرکه می خواهد بدهد و لازم نیست از همه سوال کند این همه بگیر و ببند برای چیست؟ (2074739) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۴:۳۷:۰۸
اخه برادر من کی گفته این بیت المال هست؟
پول نفت شده بیت المال؟!

رفتار فعلی دولت مثل این میمونه بیمارستان ها رو بفروشن و یارانه بدن (2075746) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۴۲:۵۲
هرکس انقدر داره که می ترسه دولت حسابش رو چک کنه ثبت نام نکنه (2074740) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۰:۰۲
هزار رحمت به دولت احمدی نژاد این دولت روی احمدی نژاد را سفید کرده!!!!!! (2074749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۲:۳۰
تا وقتی حسابها شفاف نباشد و بعضی از مالیات دادن فرار می کنند دولت باید حسابها رو بررسی کند . ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است . یکبار برای همیشه باید موضوع مالیتها حل شود چرا بعضی از دادن مالیات فرار می کنند ؟؟ (2074753) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۸:۱۸
درنگاهِ اول گفته های مقاله درست بنظرمیرسند،اما...!
اگرکارمندِ بانک نگاه به موجودیِ عالم وآدم کند،بُردش همین است!نگاه میکندوگاه غبطه خورده وگاه بیتفاوت میگذرد،امادولتهاچه.؟ آیا بااین تورّم وگرانی وحشتناک منِ شهروندِ بیکار،نبایدنگران باشم که همین آب باریکۀ 180 تومن برایِ4نفر درماه پس از دیدنِ حسابِ بانکیَم که بینی و بین الله موجودیَش300وخورده ای هزارتومان آنهم ماندۀ پولِ فروشِ طلاهایِ همسربیچاره ام است که برایِ پرداختِ کرایه خانۀ عقب افتادۀ چندماهه به حراج گذاشتیم، قطع شَوَد!!!؟
بله!عجیبه! انتظارِ اینکه به صرف وجودِ 300 هزارتومن درحسابِ بانکی یارانه قطع شَوَد،اماوقتی که میبینَم،بِدونِ داشتنِ هیچگونه بیمه ای وباوجودِبیکاری که آنرادر سایت مربوط به سبدِکالااصطلاحاً "خوداظهاری" کردم، اما صرفاً کُدِرهگیری دستم دادند واز"سبد"خبری نشدکه نَشُد! حق ندارَم از وجودِ این 300 هزارتومان که تنها دارائیم میباشدنگران باشم، بااینوضع دولتِ کریمه(که بهش رأی دادم) چطورانتظار دارد، ملت بدونِ نگرانی به حسابهایِ بانکیَش که سرکشی به آن بسیارمحتمل است دست نزند، انگارکه بابررسی آن توسط دولت" هیچ اتفاقی نخواهدافتاد...؟ اگر دولت توانست اعتمادِ ازدست رفتۀ ملت به نحوۀ اجرایِ قوانین،خصوصاًدرحوزۀ اقتصادی را بازگرداند مطمئن باشدکه همه چیزباخیروخوشی انجام پذیرخواهدبود، وگرنه متأسفانه باید گفت "این دَر بازهم برهمین پاشنه خواهد چرخید"... (2074768) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۰:۴۸
یک کارمند معمولی قبل از اینکه حقوقش بدستش برسد مالیات حقوقش بدست دولت رسیده است . خوب این اقا اگه بره یک ماشین لکنته هم برای خودش بگیرد باز از هما حقوق مالیات پرداخت شده باز باید مالیات بدهد. اگه بخواد بره یک چی توز برای بچه اش بگیرد باز باید مالیات از نوع ارزش افزوده اش بدهد . حالا همان ماشین رو خواست بفروشد باز بایست مالیات بدهد . بلاخره چند بار این مالیات باید گرفته شود ؟مشخص نیست ؟ خوب ..... (2074798) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۵۳:۴۴
شلوغ نکن برادر مالیات ما وپول نفت ما کلا میشه حقوق کارمند ها ی دولتکارمند خصوصی وکارگر بدبخت رو بگی قبول دارم (2075257) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۴:۴۴:۴۹
یه مغازه دارم مالیات میده
من از حرف شما نفهمیدم مشکلت اینه مغازه دارها مالیات نمیدن ؟ یا باید از کارمندها هم مالیات نگیرن!؟ (2075748) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۵:۴۰
ببخشیدا شماکه تند میری بنده 40سال کارکردم سختی کشیدم زندگی نکردم 18000000میلیون جمع کردم گذاشتم بانک سودشو بگیرم بلکه کمک خرجمون بشه بعدش یارانه حق اقاییه که یه عمر کیف کرده دراورده خورده تفریح کرده. (2074806) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۳۴:۳۹
سوال ؟ نویسنده چطوربین حقوق مردم فرق قائل میشود،مگرمبنای تهیه این پول اصلاح قیمت های انرژی نیست؟مگرمردم کارآفرین که امروزبخش بزرگی ازجامعه کارگری وکارمندی راصاحب کارودرآمدمی کنند ،اجنبی هستند؟کی این نگاه به بخش کارآفرینی حل میشود؟مقام معظم رهبری مگردرتمجیداین بخش ازجامعه که نجات کشوردرگرواعتمادآنها به دولت ونظام است ، تذکر به احترام آنهاندادند؟مگرورشکستگان امروزکشوردراثربی خردی دولتهای قبل ، همین بخش ازکشورنیستند؟شمارابخدااین امید واعتمادنیم بندمردم راازبین نبرید، بفکرگرسنگانی باشیدکه برای قوت روزبه آبروی خود وناموس خود ومملکت بی اعتنا شده اند.
چرااین مبلغ راازروزاول خرج اجرای مصوبات مردم درقانون اساسی نکردند ونمی کنند،مگرمردم ایران درمقابل قانون اساسی یکسان نیستند،مگرآموزش وپرورش تامقطع دانشگاه برایتمام مردم مجانی نیست ؟مگرمردم دربهداشت عمومی، حمل ونقل عمومی ،دارای حقوق یکسان نیستند؟مگردرقانون اساسی برای این اموروبرداشتن باراین هزینه هاازدوش مردم پیش بینی نشده است؟تفاوت ارزش قیمت نفت برای همه کشورهای دارای نفت اتفاق افتاده است ،دولت مکزیک بااین اتفاق چطور ازورشکستگی سال 1993 نجات پیدامی کند وامروز تبدیل به یک ابرقدرت ثروت درجهان شده است ، ماچراقصدداریم پول نفت رابه شیوه عربی آن بین مردم تقسیم کنیم؟ (2074852) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۵۹:۴۳
دولت برای ایجاد شغل برای 3میلیون وسیصد هزار نفر نفت وگاز و...را گرفت پس ماکه برای مردم اشتغال ایجاد می کنیم چرا حمایت نمی شویم ما کارفرمایان خصوصی هم باید حمایت شویم الان انرژی بالا رفت و... (2075274) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۳۵:۴۹
روحانی مچکریم (2074854) (alef-10)
 
م کریما
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۳۸:۲۸
نویسنده عزیز:
از مقاله شما کاملا مشهود است که هنوز اصول مردم سالاری و مدنیت را به درستی متوجه نشده اید.
موفق باشید (2074862) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۵۶:۳۰
آگاه شدن از حساب و کتاب دولت چی؟ حق ما نیست؟ (2074917) (alef-10)
 
انايوردوم
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۴۵:۵۰
نه جانم فحش نده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بدولت بنده تمام پولهاي خود را تراول ميكنم و تو گاو صندوق خونم نگه ميدارم -دولت هي بگرده .......










البته اگه پولي باشه......ههههههههه (2075246) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۵۶:۳۹
حقوق و در امد به ماليات ارتباط دارد و نه يارانه. ضمنا حقوقها فوب خليج فارس، ماليات هم متناسب، يارانه نخواستيم و قيمت انرژی هم فوب خليج فارس.
دولت خودش را با کميته امداد اشتباه گرفته. (2074918) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۷:۴۵
بابک زنجانی راه های دیگه ای برای پولدار شدن بلده فکر کردی با یارانه پولدار شده عزیزم؟ (2074975) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۲۸:۲۳
پیشنهاد میکنیم
1-یارانه را قطع کنید
2-افراد نیازمند با مدارک مستند به کمیته امام یا .......مراجعه کنند
3-متناسب با نیازمندان حداقلی پرداخت شود
4-درامد حاصل صرف راه اندازی طرحهای عمرانی و اشتغال شود
5-پیگیری رانت خوران و ......مطابق قانون در اسرع وقت انجام شود
حاصل اعتماد عمومی جلب شود . مجددا شرایط انصراف از مرحله دوم فراهم شود (2074993) (alef-10)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۲:۰۴
من به اقای روحانی و همه وزراری ایشان ارادت دارم . موافق این هستم که حساب همه را بدون استثناء کنترل کنند اما قبل از آن تکلیف 16 میلیاردی که آقای احمدی نژاد غیر قانونی از حساب دولت برداشته مشخص و قوه قضائیه ایشان را احضار و به پاسخگوئی وادارد . تکلیف کارتهای هدیه سعید مرتضوی و آن دسته از نمایندگان که از او کارت هدیه گرفته اند روشن شود . بابک زنجانی بکنفر نبوده است دوستان او را در هر مقامی که هستند معرفی و به دادگاه بکشانند . تا زمانی که شفاف سازی نشود و برای همه روشن نشود که در امدهای حاصل از فروش نفت و مالیات کجا هزینه میشود و تکلیف حدود 800 مبلیارد دلار در امد حاصل از فروش نفت در دوران دولت گذشته روشن نشود و تکلیف دو تریلی دلار و طلا به ارزش 18 میلیارد دلار که در مرز ایران و ترکیه توسط دولت ترکیه مصادره شد و دولت ترکیه ان را توقیف نمود البته مردم حق دارند نسبت به همه چیز بی اعتماد باشند. (2075000) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۲:۰۷
آیا در قانون اساسی ما اومدخ کخ دولت می تونه حسابهای بانکی رو بررسی کنه؟ مسلما خیر حسابهای بانکی کاملا خصوصی و محرمانه هست و هیچ کس حق سرکشی نداره این کار موجب بی اعتمادی کردم به بانک میشه که مضراتش بیش از فوایدش هست ئر ثانی چرا دولتش خودش اموالش رو اعلام نمیکنه؟ وقتی خودش این طور پنهانکاری میکنه دیگه نمیشه از مردم انتظار همکاری داشت (2075001) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۳۲:۴۳
به نظر من با این کار همین قدر هم که شفافیت در زمینه مسائل مالی وجود دارد از بین می رود و اقتصاد زیر میزی را گسترش می دهد و در نتیجه فساد لجام گسیخته تر می شود اما یک پیشنهاد : اگر دولت هر ماه یک سبد کالا به هر خانوار بدهد خیلی از مسائل حل می شود و اصولا مسئله یارانه ها منتفی می شود این کار این حسن را دارد که آدمهای پولدار در این طرح شرکت نمی کنند چون پولدارها برنج هندی نمی حورند و اوصولا حال آشپزی ندارند و شان انها اجازه نمی که در صف سبد کالا وقت خود را تلف کنند اما حسن دیگر این پیشنهاد این است که جلوی تورم در زمینه مواد غذایی گرفته و به مرور زمان پایین می آید (2075002) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۱۰:۲۶
کارمند هستم و رئیس شرکتها و خارج نشینهایی رو میشناسم که یارانه میگیرند و برای دوره جدید هم ثبت نام کردن . اگه دولت رسیدگی نکنه و مستحق شناخته بشن خیلی بی انصافی در حق خانواده های مستحق هست (2075070) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۱۰:۲۷
چه خوب است دولت به حساب مردم سربکشدبه شرطی که بضاعت مردم را در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و قیمت داروهای سرطانی را هم در نظر گیرد !! (2075071) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۴:۵۲:۱۴
یعنی هم بری دانشگاه آزاد و هم یارانه بگیری؟ (2075750) (alef-10)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۱۲:۴۴
دولت تدبیر و امید میداند چه کسانی پول هنگفت و سپردا آن چنانی دارند اگر واقعا بخواهد به آنها یارانه ندهد بدون سرکشی به حساب آنه قادر به نپرداختن خواهد بود...اما (2075074) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۱۲:۵۳
به نظرم باید محل زندگی افراد را هم در نظر بگیرن کسی که 200 میلیون تومان داده مناطق بالا اجاره کرده با کسی که صاحب خانه 40-50متری در پایین شهر هست یکی نیست!!! (2075075) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۴:۵۴:۰۲
عزیزم لحاظ میشه
فکر همه چیز شده
به نظرم ونک به بالا چه مستاجر و چه صاحب خونه نباید یارانه بگیرن (2075751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۲۷:۲۵
دولت طوری نیست سرکشی کند فقط بعدش یه سرکشی به حسابهای میلیاردی بعضی آقازاده ها هم بکند در خارج از کشور... بعدش بی زحمت یه سر هم به قیمت های بازار بزنه... بعدش هم یه سر به جیب های مردم بزنه...
چرا اومدید اصل مطلب را ول کردید چسبیدید به فرع؟؟؟ به قرآن 70درصد مردم ایران حاصل کل ذخیره و بدبختی کشیدنشون 5 میلیون هم نیست...
حالا شما اومدید چسبیدید به اون 30 درصد (2075108) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۵۰:۰۳
برادر من، اطلاع دولت از میزان درامد افراد با اطلاع دولت از حساب بانکی آنها متفاوت است. حساب بانکی یک مسئله کاملا شخصی است اما درامد یک فرد از ارتباط او با اجتماع ناشی می شود. این دو با یکدیگر تفاوت اصولی دارند و نباید یکی شوند. (2075147) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۵۲:۴۱
به نظر من براي اينكه در روش پرداخت يارانه به مشكل برنخورند بروند پيش آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري پيشين و ازايشان مشاوره بگيرند . (2075148) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۹:۵۳:۴۵
يارانه را مثل سبد كالا به افرادي كه محتاج هستند بدهيد (2075150) (alef-10)
 
asgari paraj
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۱:۳۲
سلام
همه ما ایرانی هستیم؟ یا نه ؟
و به همه باید به یک اندازه برسه
یک سوال دیگه من که ساعت 6 صبح میرم بیرون تا آخر شب کار میکنم
نون حلال در میارم حالا با این پول خونه و... خریدم نباید یارانه بگیریم
اما اونی داره خوش گذرانی میکنه کار نمیکنه یارانه بگیره که ببخشید تنپرور تر بشه
لطفا جواب بدین (2075176) (alef-10)
 
جک
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۲۴:۳۷
جالبه
گفتند میخواهیم هدفمند کنیم و هر کس هر جور میخواد خرج کنه و اومدن بنزین وبرق و ......7 برابر کردن
الان هم برق و....رو 25 درصد گرون کردن
بنزین رو هم میخوان 50 درصد بزارن روش و حسابی به همه فشار بیارن بعد میگن حالا تو بیا نگیر
گفتند اینا رو هدفمند میکنیم که تو خودت هر جور خواستی خرج کنی ولی حالا تو بیا این چیزایی رو که ما چند برابر کردیم رو بپرداز و از گرفتن مقدار کوچکی از آن هم چشم بپوشان؟!!!؟ واقعا که.
اگه راست میگین بیاین حقوق مدیران و دولتیها رو از چند ده ملیون تومان کاهش بدین بعد بیاین بگین حالا شما هم نگیرین.
یه سوزن به خودتون بزنین بعد یه جوال دوز ب دیگران. (2075195) (alef-10)
 
بیدار
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۳۰:۳۹
در همه کشورهای پیشرفته دولت تجسسی در امور خصوصی مردم ندارد بجز سرکشی به حساب افراد و سختگیری در امور مالیاتی افراد چرا ؟ چون مساله ای عمومی است.در کشور ما برعکس است (2075210) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۳۹:۰۰
اول اینکه از صدا وسیما پخش می شود که فلان نماینده فلان مدیر فلان وزیر فلان استاندار فلان فرماندار فلان..........................انصراف داده خنده اور است مگه نه با مردم شوخی می کنند اونها که حقوق یک ماهشان اندازه حقوق سال ماست
2-چرا همه مردم برابر نیستند فلان کس که ثروتمند شده کار کرده از اقای محصولی گرفته تا بابک جون اقای اقای م اقای ع اقای ک اقای دهمه وهمه مردم که خر نیستند اگر راست می گویند در رسانه جمعی بگویند از کجا شاید ماهم روشن شویم
3-چرابعضی از شرکتهای وابسته گردن کلفت از پرداخت مالیات زیر ابی در میرنه یکی هم جواب نمی دهد و.....................................................
4-چرا نان وکباب مال اطرافیان است وچیزهای چرب مال خوشان نان خشک خراب شده مال مردم این است ارمان وهدف انقلاب
دیگه گذشته فقط گریه وزاری وامام حسین خدا وغیره وغیره فقط شاید مردم قدیمی وسالمند قبول کنند مردم روشن ومی دانند (2075355) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۵۴:۵۰
تکلیف شخصی که به هر دلیل پول کس دیگری در حسابش است چه میشود؟
شخصی که خانه دارد و یارانه میگیرد با شخصی که مستاجر است و مثلا 200 میلیون پول در حساب دارد و برای خرید 50 متر خانه کنار گذاشته چه میشود ؟ ایا این 200 میلیون که 50 متر خانه در تهران نمیشود ملاک ثروتمند بودن است؟
تکلیغ شخصی که شرکت خصوصی دارد و مبالغ شرکت در حساب شخصی اش است ولی در مجموع بدهکار است چه میشود؟
هیچ روشی جهت کنترل فقیر وغنی وجود ندارد مگر بر حسب محل زندگی که باز در اینصورت اغنیا ادرس منزل شهرستانشان را میدهند...
بنابراین یارانه یا باید کلا قطع شود و یا به همه پرداخت شود و هر کس دوست نداشت خودش نگیرد و یا تسهیلاتی برایانصراف دهندگان ایجاد شود... (2075382) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۰۳:۲۱
جای بسی تاسف است که 45هزارتومان یارانه که اگر ماه اول ارزشی داشت الان یک سوم هم ارزش ندارد این همه سروصدا وبگیرو ببندومصاحبه های فرمایشی.کدام ایرانیست که در جریان انجام این مصاحبه ها وانتخاب فقط موافقان انصراف نباشد؟کاش این حساسیت زمانی که دایه های مهربانتر از مادر رقمهای انچنانی بابت عیدی وهدیه و.....میگرفتند هم بود.پول خودمان از جیبمان برمیدارند وبرای دادن قطره ای از آن به خودمان هزار شرط وشروط میگذارند.جدا که نوبره. (2075515) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۰۹:۳۱
اشکال دقیقا همین جاست. بودجه دولت از کجا میاد؟ اگر از مالیات باشه که متاسفانه مالیات بخش کوچکی از بودجه ماست اونوقت یارانه باید به کسانی داده بشه که واقعا به این کمک نیاز دارند. چون دولت داره کمک می کنه این حق رو داره که اطمینان حاصل کنه که گیرنده کمک نیازمنده و هر کسی که از این کمک دولتی سو استفاده کنه مستحق مجازات. دلیلش هم ساده است چون مالیات پولی هست که مردم به دولت پرداخت می کنند.

اما بودجه ما از نفت میاد. نفت منبع خدادایه و همه حق دارند از این منبع به اندازه برابر سود ببرند. به نظر من دولت بودجه اش رو از نفت جدا کنه و نفت رو ملی کنه (نه مثل الان که دولت با پول نفت خرج جاری و ولخرجی هاش رو میده. منظورم از الان هم تمام دولت های گذشته است.). پول نفت هم صرفا برای کارهای عمرانی و سرمایه گذاری ملی استفاده کنه. اونقت حق داره بگه یارانه رو فقط به کسانی می دم که نیاز مندند حق دارم که نیازمند بودنشون رو راست آزمایی کنم.

اشکال ما اینه که همه چی بی نظم و بی قانونه. دولت متولی منابع طبیعی شده و به بدترین شکل داره پول این منبع طبیعی رو خرج روزمره می کنه. (2075525) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۲۷:۴۳
با سلام پرداخت یارانه در قانون برای 5 سال پیش بینی شده است لذا الان سه سال است که یارانه پرداخت میشود . پرداخت دو سال دیگر یارانه به مردم این همه جنجال ندارد . از طرفی دولت مالیات ارزش افزوده امسال یکدفعه دو درصد اضافه کرده و به هشت درصد رسانده است و کلی هم مالیاتهای گوناگون دیگر میگیرد . درآمدهای نفتی هم که هست . درآمدهای حاصل از افزایش قیمت های حامل های انرژی هم که هست .دلارهای مسدود شده در بانکهای خارجی هم آزاد شده است . لذا من فکر میکنم لزومی ندارد دولت اینقدر نگران باشد . دولت بجای اینکه دنبال افزایش درآمد برای خود باشد بفکر ملت باشد و افزایش قیمت ها را اعمال نکند زیرا این افزایش قیمت ها بدنبالش همان تورم و گرانیهای مرحله اول را دوباره تکرار خواهد کرد و ما را به روز سیاه خواهند نشاند. (2075548) (alef-10)
 
حسین س
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۰:۳۶:۳۴
سرکشی به حساب های مردم توسط مسوولان ذیربط هیچ اشکالی ندارنداساسا این موضوع جای بحث ندارد چراکه متصدیان ومدیران بانکها ازحساب وگردش مالی تمامی دارندگان حساب مطلع هستند و وقتی مدیران ومتصدیانی درین سطح که زیر مجموعه دولت هستند مطلع باشند دولت نیز برای برنامه ریزی وسامان دهی امور اقتصادی ازجمله شناسایی افراد نیازمند ومخصوصا متقاضیان دریافت یارانه نقدی حق سرکشی و بررسی حساب ها راداردنگرانی برخی ها منطقی موجه به نظر نمی رسد. (2075642) (alef-10)
 
قهرمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۰۹:۵۵
مطلع شدن از حساب بانکی افراد، حق و اختیار دولت است. بنابراین
مطلع شدن از حساب بانکی دولتیان نیز، حق و اختیار مردم است. اگر حاضرید ما هستیم

هرچه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند. (2075686) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۱۲:۱۳
نیازی به کنکاش اطلاعات مردم نیست زیرا در حال حاضر چنین کاری ناممکن و بی فایده است:
دولت می تواند یارانه را مانند بسیاری از کشور ها با توجه به شرایط اجتماعی افراد بدهد و افراد را به فقیر و غنی نباید تقسیم کرد زیرا معیلر مناسبی برای این تقسیم بندی وجود ندارد مثلا" یارانه می تواند به افراد زیر تعلق بگیرد :
- زنان دختران و کودکان بی سرپرست
- جوانان بیکار بویژه تحصیل کردگانی که حتی از طریق وزارت کار نتوانسته اند در رشته تحصیلی خود شاغل شوند ( حقوق بیکاری )
- بازنشتگان کم درآمد
- کارمندان و کارگران کم در امد .
- کهنسالان کم درامد .
و................... باید مصادیق مشخص شود (2075687) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۱:۱۲:۳۱
دولت به 200میلیون پول اجاره شماکاری نداردلطفن خلط مبحث نکنید.اگردولت مثل کشورهای دیگربه پول های کلانی که درروزجابه جا می شودوبه بانک هاریخته می شوداشراف داشته باشدهرکسی جرئت اختلاس یامعامله غیرقانونی به خودنمی دهداتفاقامطلع بودن دولت ازحساب های بانکی به نفع عامه مردم است.من اگرهرمقدارپول داشته باشم ومشخص باشدازراه غیرقانونی به دست نیاورده ام دولت کاری به من ندارد. (2075688) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۶:۳۸:۵۸
به نام خدا
آخه آدم عاقل اولاامثال بابك زنجاني چندنفردردنيا وجوددارند؟ثانيا چرا مغلطه مي كني؟ آنوقت كه مردم به آقاي روحاني راي دادندفكرنميكردنداينطورشود.سركشي به اطلاعات شخصي افراد فقط اگرتوسط دولت آمريكاباشد زشت است؟ برادرعزيزغياث مع الفاررغ نكتن.حق ملت شريف ايران بيش ازاينهااست. مطلع شدن ازحساب بانكي قشرحقوق بگيركه ازدهم برج به گدايي مي افتند چه فايده هاي دارد؟ (2075763) (alef-10)
 
حکمت
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۶:۵۶:۴۹
آیا سرکشی به نسخه ها وداروهای صعب العلاج انجام میشود
برای مامردم بیت المال هستند وبرای خودشان بیت الحال
بابک زنجانیها - خاوری ها و.... (2075767) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۷:۲۴:۳۶
از نظر من یارانه به کسانی تعلق می گیرد که دارای این شروط باشند . آب ، برق ، تلفن و ملک و حساب بانکی نداشته باشند . مابقی جامعه باید کار کنند.کار، کار و باز هم کار . آن هم بیشتر کار تولیدی و نه کار خدماتی. مسئولین هم راه کسب درآمد از طریق واسطه گری را ببندند ، تولید را حمایت کنند . (2075778) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۸:۵۴
دوست عزیز میشه اسم و آدرس چند تا از چنین کسان را بگویید تا ما هم متوجه شویم؟ مومن، قاطبه مردم تحت فشار مالی هستند. اینها اقشار متوسط و ابرومند جامعه هستند. امروزه به ادعای نظام ما، همه روستانشینان حتی آنها که در روستا های دور دست زندگی می کنند، اب و برق تلفن و تلفن همراه و چه بسا یک سرپناه داشته باشند اما برای معیشت، در مضیقه هستند.
یادتان باشد که گرانی حامل های سوخت به دلیل نا بخردی مدیران اقتصادی و سایر مسئولین ایجاد شد. تورم، یکی از این دلایل بود، سقوط ارزش پول ملی دلیل دیگرش بود. باز هم یادآوری می کنم که کسانی که ماشین های گران و پرمصرف ورداتی سوار می شوند در همان ابتدا با پرداخت صد در صد عوارض واردات و خریدن اتومبیل به دو یا سه برابر قیمت واقعی اش، ما به التفاوت قیمت حامل های انرژی را پرداخت می کنند. پس این تز که 5% جامعه دارند 95 درصد منابع مملکت را مفت و به قیمت سوبسیدی مصرف می کنند، حرف صحیحی نیست. از آن گذشته اگر بر مصرف, مالیات وضع شود، آنکه بیشتر مصرف می کند، یبیشتر هم مالیات پرداخت خواهد کرد. این بازیهای مسخره را در این مملکت درست کرده اند تا نابخردی و ندانم به کاری و بی تخصصی خودشان را زیر این حقایق پنهان کنند چون می دانند کسی نیست بپرسد که آن اقتصاد طلایی سال های 45 تا 56 چگونه به این روز افتاد؟ به شاه کاری ندارم و دفاعی هم از او ندارم و از او متنفرم اما این یک پرسش است که چرا به لحاظ اقتصادی به این روز افتادیم؟ اما اگر بخواهیم حال امروز را به خار مغیلان ربط دهیم و اینگونه وانمود کنیم که چون در بیابان و به شوق کعبه ( یا به اشتیاق عزت و سربلندی و استقلال ) می رویم، گرفتار خار مغیلان شده ایم، این می شود عوام فریبی. ایا نمی شد که اقا بشویم، سربلند بشویم، مستقل بشویم ولی این قدر فلکزده و فقیر نشویم و هنوز هم دلار را به نرخ 69/5 ریال و گوشت را کیلویی 7 تومان بخریم؟ اگر اینگونه میشد، هنر بود . نه این که همه چیز را نابود کنیم و شیرازه را از هم بپاشانیم و به مردم بگوییم " عیبی ندارد، عوضش عزتمند شدیم و این بلا ها که به آنها گرفتاریم، هزینه این عزتمندی است!!!!!!! (2075957) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۲۸:۳۴
البته که می توان آدرس داد . مثلا یک نمونه از اونها کسانی هستند که لباس حاجی فیروز می کنند و در خیابان سعی می کنند در چند روز باقی مانده به عید پولی جمع کنند. ایا مغازه دار ، معلم ، کارمند و .... این کار را می کنند. اگر با من بود حتما افرادی با اون مشخصات را پیداشون میکردم. ضمنا من فقط به یک رویکرد اشاره کردم.

ثانیا وجود زیر ساختها به معنا استفاده همگان از آن نیست.

ثالثا اسا سا این روش پرداخت ،از اساس روش غلطی است ولی اگر قرار است پرداختی صورت گیرد صرفا همین اشخاص هستند و بهتر است مبلغ بیشتری هم بگیرند.

رابعا راه حل مشکل ، ایجاد ثروت از طریق ایجاد ارزش افزوده در منابع است که آنهم از طریق کار و به کارگیری تخصص بر می آید. (2076214) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۷:۵۸:۰۳
واقعا گفتن چنین مطالب سخیفی از طریق سایت چه مفهومی داره؟یارانه حق همه شهروندان هست بیخود ندانم کاری مسولان ومدیران را به گردن مستمندان ندازید و با این ندانم کاریهای بیشتر دارید مردم را به جان هم میاندازید . کنترل حسابهای بانکی مردم هم نمونه کامل نقض حقوق مردم میباشد .مطمئن باشید بعد دو تا سه سال کمکم دیگه دولت یارانه به هیچ کس نمیدهد اونموقع به بهانه دیگه...........

ثروتمندان و سرمایه گذاران هموطنان ما هستن و این اونها هستن که بازار کار وتولید را رونق میدن این دولت هست که باید بامدیریت درست اجازه سو استفاده اقتصادی

را ندهد نه از طریق کنترل حساب مردمبلکهاز طریق سیستم اقتصادی درست و انتخاب مدیران شایسته ... (2075800) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۷:۵۹:۵۷
1- دریافت یارانه مربط با هدفمندسازی یارانه ها طبق قانون حق تمامی هموطنان می باشد و قانونگذار در سالهای گذشته با مخالفت قاطع با خوشه بندی و امثالهم بر چنین حق عمومی تأکید کرده است.
2- دولت بدلیل اطلاع کامل از حق قانونی عامه مردم برای دریافت یارانه تلاش می کند از طریق جلب همکاری و مشارکت عمومی موضوع کاهش هزینه یارانه پرداختی را محقق کند.
3- بسیاری از مصاحبه های تبلیغی اعلام انصارف از دریافت یارانه که از طرق مختلف علی الخصوص تلویزیون پخش می شود علی رغم اهداف تبلیغی گویندگان به منزله این است که تا همین ماه گویندگان تماما دریافت کننده یارانه بودند و هیچ یک علی رغم امکانات قبلی ایجاد شده برای اعلام انصراف اقدام نکرده اند ضمن اینکه تبلیغات اعلام انصراف مربوط به چعل و دو هزار تومان پرداختی است که می تواند در شرایط افزایش به یکصدهزار تومان با رفتار مختلفی مواجه گردد لذا عاقلانه این خواهد بود که دولت فارغ از این اقدامات تبلیغاتی به مسئولیتهای اساسی خود برای رفع مشکلات ساختاری مرتبط با بدنه دولت اقدام کند.
4- طی حداقل سه ماه گذشته صدهها ساعت از وقت تولیدی صدا و سیما صرف تش.یق مردم برای اعلام انصراف از دریافت یارانه شده است که اگر همین میزان زمان در اختیار تبلیغات معمول تلویزیونی قرار گرفته و درآمد ناشی از این اقدام به حساب سازمان هدفمندی واریز می شد شاید مشکل کسری پرداختی دولت نیز بدون نیاز به فشار روانی مستمر وارده به روح و روان مردم مرتفع شده بود.
5- براساس پخش برنامه تلویزیونی از خبر سراسری بخشی از عزیزان دارای حقوق ارزی در اقدامی تبلیغی انصراف خود را از دریافت یارانه دور جدید اعلام فرمودند نکته اینجاست که دریافت کنندگان حقوق ارزی ماهانه بین سه الی ده هزار دلار لطف فرموده از دریافت یارانه ماهانه به مبلغ دوازده دلار را به وسعت خبر ساراری کشور تبلیغاتی کردند یا عزیزانی که بدلیل عدم دریافت به موقع بخشی از حقوق دو میلیاردی سالانه با مراجعه به مراجع قانونی بین المللی برای دریافت حقوقشان اقدام می کنند حالا در اقدامی تبلیغی و برای کمک به مردم از اراده خود برای عدم دریافت چهل و دو هزار تومان سخن می گویند پزشک محترمی که از درآمد روزانه بالغ بر هفت میلیون تومان برخوردار است نیز کمک به دولت و مردم را دلیل انصراف از یارانه اعلام می کند و از این موارد بسیار در این روزها شاهد می باشیم.
6- دولت با اقدامات عجیب و وسیع اصرار دارد که بر این باور و اعتقاد خود تأکید کند که دریافت کنندگان یارانه از اقشاری هستند از ضعف شدید و جدی مالی برخوردار و توان از تأمین معیشت روزانه خانواده هستند همان مردم فقیری که که به گفته امیر شیخ نشین کویت برای دریافت یک شانه تخم مرغ و یک بطری روغن حاضر شدند بیش پنج ساعت در سرمای زیر 21 درجه و بارش شدید برف ئر برابر مراکز اعلام شده صفهای کیلومتری را قدم به قدم پشت سر بگذارند سوال این است که چرا دولت خواسته یا ناخواسته برای صرفه جویی مثلا 6 هزار میلیارد تومانی گام در مسیری گذاشته که جز خفت و تحقر مردم و ملت ایران اسلامی پیامدی نخواهد داشت.
7- فراموش نکنیم 6 هزار میلیارد تومان در شرایطی در اختیار دولت خواهد ماند که بالغ بر ده میلیون نفر از مردم از دریافت یارانه انصراف داده باشند و فراموش نکینم که این مبلغ به فرمایش مقام قضایی سه هزار میلیارد تومان کمتر از برداشت بابک از پول در اختیار دولت بوده است و این مبلغ نهایتا دو برابر مبلغی است که امیر منصور به سادگی خوردن لیوان آبی از شعبهبانکی یکی از شهرستانی دور اخذ کرد حال سوال اینجاست که واقعا اینهمه تحقیر در مورد حداقل شصت میلیون یارانه بگیر دور جدید ارزش صرفه جویی چنین مبالغی را دارد؟ و ایا دولت می تواند در برابر مردم تضمین کند که دهها برابر این مبلغ طی همین سال در اختیار امثال بابک یا گیرندگان حقوق های میلیاردی قرار نگیرد فراموش نکنیم که دریافتی هر کدام از بازیکنان یا کادر فنی تیم های لیگ برتری به تنهایی معادل یارانه دریافتی حداقل سه تا شش هزار نفر می باشد و دریافتی مجموعه عوامل شانزده تیم لیگ برتری که تماما توسط دولت و از بودجه عمومی کشور پرداخت می گردد معادل یارانه بالغ بر یک میلیون نفر می باشد حال تلویزیون را ساعتها در اختیار ایشان قرار دهیم تا با تحقر مردم بگویند که پس از سه سال دریافت اکنون از گرفتن یارانه به ارزش دوازده دلار منصرف شده اند.
8- خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج باید بدانیم که موضوع هدفمندی و پرداخت یارانه اشتتباهی بود که خلاصی از مشکلاتش نیازمند صالاحات شجاعانه بسیاری است شجاعتی نه برای نابودی حداقل امنیت اجتماعی که می توان با ـمیه بر آن به زندگی اجتماعی ادامه داد بلکه از جنس گذر از هدفمندی که بی هدف مطرح و پیگیری گردید و بازگشت به ضرورت اصلاح ساختار بیمار و ناتوان دولت در بخشهای مایلاتی ، گمرکی ، پولی و مالی ، بهره وری و غیره که در طرح قالب تحول اقتصادی تصویب و به فراموشی سپرده شده است. (2075803) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۱۵:۵۲
دوست عزیز اقا محسن
هرچند کامنت گذاران خوانندگان خوبی برای یاد داشت های بلند بالا نیستند ولی به عکس، من همیشه یادداشت های بلند می نویسم با این نیت که حتی اگر منتشر نشود و یا کسی آن را نخواند و با یک لایک، نویسنده را دلگرم نکند، اقلا به عنوان یک پاسخ، به نگارنده اصلی منعکس شود. خودم هم یاد داشت های بلند را می خوانم البته با خواندن یکی دو سطر اول، تصمیم میگیرم بقیه را بخوانم و نخوانم.
به هر صورت بسیار عالی نوشتیدو من هم با جنین مضمونی کامنتی گذاشتم که بعید می دانم الف آن را منتشر کند اما از مسئولین سایت خواستم که پاسخ مرا به علیرضا خانی برسانند. به هر صورت یاد داشتتان بسیار عالی و درست بود. ارادتمند کاوه (2075903) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۲۵:۵۷
این روزا با بحث یارانه سر مردم رو گرم کردن ، که از بالا بردن قیمت دلار غافل شین. اون بیشتر بهمون لطمه می زنه تا قطع کردن یارانه. ای دل غافل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2075831) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۴۲:۳۷
ای کاش حداقل میفرمودید که فرمایشات شما به چه قانونی یا روایتی از قرآن یا معصومین مستند است چون تا جایی که میدانیم قران لا تجسسو را مطرح فرموده است. (2075845) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۸:۲۰
لا تجسسو اينجا كاربرد نداره، تا زماني كه ما مخفي كاري ميكنيم و از شفاف سازي فرار مي كنيم و از پرداخت ماليات فرار مي كنيم دولت ناگزيره وضعيت اقتصادي افراد جامعه را با روشهاي ممكن گردآوري كنه . (2076044) (alef-10)
 
میعاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۱:۵۳
عزیزم کجا بر اساس موازین قرآن عمل میشه که اینجا بشه بعدم چرا فراموش میکنید که خیلی از قوانین طبق نیاز زمانه باید تدوین بشه لا تجسسو شأن نزول داره که گمان میکنم در مورد عقاید شخصی افراد و زندگی خصوصیشون باشه نه در مورد مسایل اقتصادی که تاثیر مستقیم بر جامعه و زندگی فرد فردش داره .با این حساب که شما میگی سازمان ددارایی و نمیدونم مالیات هم تجسس می کنن تو کسب و کارمردم که میگن آخر سال دفاتر رسمی و قانونی تحویل بدین تا مالیاتش محاسبه و منظور بشه حتی از خود دولت و ارگانهای دولتی و بانکهای دولتی هم حسابرسی میشه آخه این چه حرفیه که شما میزنید؟؟؟
احتکار حرامه اگه کسی نظارت نکنه چطور میشه فهمید کسی محتکر هست و جلوش رو گرفت؟اینطور که میشه قانون جنگل سازمان مهندسی نطارت نکنه رئو ساخت و ساز که تجسسه بعد ساختمون بریزه،شهرداری نظارت نکنه من برم وسط پارک خونه بسازم،چطور وقتی ببک زنجانی روشد همه فریاد وا اسفا سر دادن چرا کسی نظارت نمیکنه اما حالا که نوبت تک تک خودمونه اینقدر ترسیدیم و آسمون و ریسمون به هم میبافیم که چنین و چنان؟؟؟کما اینکه به نظرم همین قدر هم کافی نیست سر تهاته این نطام رو فساد اقتصادی گرفته و یک شبه با این مدل نظارت های سرسری و شتابزده هیچی درست نمیشه اما باید از یک جایی شروع بشه تبدیل به سنت بشه و ادامه پیدا کنه تا دست منال مرئم خور ها مفت خور ها رشوه بگیرها ملّاک و محتکر و رانت خوار و رانت بده و غیره از سر این مملکت کم بشه.
همه جای دنیا اموال مردم واضح و مشخصه حسابای بانکیشون درامدو داراییشون منقول غیر منقول کاملاً شفافه تا مالیتشون رو به موقع و به اندازه بدن و فرار از مالیات یه جرم بزرگ محسوب میشه و جریمه سنگین داره
یکم واقع بین باشید (2076311) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۵۷:۱۶
الف اگر چاپ نمی کنی بلامانع است اقلا این قدر آزاده باش که به نگارنده این مطلب علیرضا خانی برسانی
جناب اقای علیرضا خانی لطفا قصه بافی نکنید. مگر در این مملکت چند تا بابک زنجانی داریم؟ نکند فکر کردید همه مردم فقیر، بابک زنجانی هستند؟ نفت ، ثروت ملی است و متعلق به تک تک آحاد ملت است و همه از آن حق یکسان دارند. دولت حق ندارد به یک ضابطه که خودش تعریف می کند و از اساس غلط است، این وجه را به یکی بدهد و به دیگری ندهد. اینکه کسی داوطلبانه انصراف دهد، بحث دیگری است. کسی هم انصراف نمی دهد چون دولت را متعلق به خودش نمی داند.
یارانه که سهل است مردم مایل نیستند که حتی مالیات درآمد خود را بدهند. چرا ؟ چون این مالیات ، خرج احداث بیمارستان و خیابان و مدرسه و سینما و پارک و ... نمی شود . چون یک بابک زنجانی یا شهرام جزایری یا مه آفرید یا خاوری یا اخوی کوچک رفیقدوست ها یا م.م ها یا م.ز ها و ...... بالا می کشند و هر روز مردم می شنوند که در جای دیگری اختلاس دیگری در جریان بوده و قس علیهذا.
مردم ، حتی آندسته از مردم که نیازی به این وجه ناقابل گدا پرور ندارند، ترجیح می دهند که حق خود را بگیرند و خودشان راسا به اطرافیان نیازمندشان بدهند.
ای کاش به جای این روش سخیف توزیع یارانه، به قول اقای توکلی مانند آمریکا فود استامپ food stamp می دادند. در این صورت بابک زنجانی هم توی صف غذای مجانی نمی ایستاد!!!دولت که سهل است، هیچ احدی حق سرکشی به حساب های مردم را ندارد. مگر دزد گرفته اند که بخواهند به حسابش سرکشی کنند؟ بانکها امین مردم هستند و فقط می توانند با حکم قضایی چنین اطلاعات مردم را به این و آن بدهند. مادر بیچاره من که چهل سال است که شوهرش ، او را ترک کرده اما بخاطر آبرو ، رسما هنوز زن او است و شوهرش ( یعنی پدرم) هیچ تعهد مالی به او ندارد، چرا نباید این سبد مسخره، شاملش شود و چرا اعتراض من هرگز مورد بررسی قرار نمی گیرد. بیایید هزاران مثال از این دست برایت بیاورم مستدل و منجز که ببینی حق با این روش به صاحبش نمی رسد و نرسیده فلذا مردم اعتمادی به آن ندارند. اگر سیستم میداشتیم اقلا به اموات یارانه نمی دادیم و به جای 75 میلیون جمعیت، به 85 میلیون یارانه نمی دادیم. زمان کوپنی هم همین بود. چقدر کوپن ارزاق بابت تکایا . مراسم مذهبی می دادند و میلیاردر های بالای شهر می رفتند و نذری می خوردند اما حتی پسر بچه ده ساله ای که در زباله به جستجوی نایلون و پلاستیک بود را حتی در این محافل یا صف ها راه نمی دادند. بنا بر این مردم از حق قانونی و ملی خود نمی گذرند. من هم نخواهم گذشت. تردید دارم که خودت هم انصراف داده باشی!!!!!! (2075864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۲۳:۳۳
اگر یکبار یکی از عزیزاتون بیماری صعب العلاج بگیره و کسی خبرتو نگیره ،افسردگی خانواده از یک طرف ،هزینه کمر شکن از یک طرف ،نبود دارو از یک طرف و ....بعد می فهمیدید که این یارانه حق کیه،بیمه سلامت چه کمکی میکنه ... انشاالله که هیچ وقت به چنین مصیبتی گرفتار نشین و همیشه سالم باشید (2075917) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۲۵:۳۴
یارانه از درامد کشور و حق همه مردم است. همه مردم. بجز معدودی که زیر آبی رفته اند و پولدار شدند اغلب انها زحمت کشیده و درس خوانده یا فکرشان خوب کار کرده. دلیلی ندارد بخاطر تنبلی بعضی ها سایرین از یارانه محروم باشند. خانواده های نیازمند باید از طریق نهادهای متولی مثل بهزیستی و کمیته امداد بطور واقعس شناسایی و حمایت شوند. نه اینکه دولت التماس کند یارانه نگیرید تا به محرومیم برسیم (2075923) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۰:۵۲
بنظربنده تمام نظرات مطره شده محترم است اما آنچه مهم است اجرای قانون است اگر قانون چنین اجازه ای را به دولت می دهد که سرکشی به حسایهای بانکی مردم را داشته باشدبلا اشکال است اما اگر درقانون چنین موردی پیش بینی نشده دولت اجازه ی چنین اقدامی را ندارد . اگر دولت .دولت قانون وتدبیر است باید به قانون احترام بگذارد .اگرمجوز ندارد واین کارضروری است مجور لازم را بگیرد وبعد حسابهای بانکی را کنترل وبازبینی یا راست آزمایی کند نکته ای که شاید به این موضوع ربط نداشته ولی طرحش خالی از اشکال نیست بجث مالیات گرفتن است متاسفانه در کشورما کارمندان وحقوق بگیران درطول سال قبل از گرفتن حقوق مالیات را ازآنها کم وحتی بیشتر آنها درطول سال چند میلیون مالیات میدهند اما خیلی اقراد .شرکتها .مراکز .واخدهای اقتصادی .مشاغل مختلف هستند که بدلیل ناتوانی دولت ونبود حساب وکتاب از دادن مالیات فرار کی کنند ویه این کار هم افتخار می کنند حالادراین موقعیت که بحث پرداخت یارانه مطرح شده .اینقدر جسابهای مردم مهم شده است بهر حال جامعه مابرای رسیدن به موفقیت وکسب پیشرفتهای یزرگ یاید از یک سازمان قوی وبروز ازاقراد ومردم داشته باشد تابتواند برنامه ریزی کند بابرنامه پیش رود چه در بحث یارانه وچه اخذ مالیات وچه مسایل مهم ومهمتر.باآرزوی موفقیت برای همه هموطنان عزیز (2075941) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۰:۲۷
دولت حق اینکار را دارد تمام..... (2076281) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۷:۲۰
چه کسی با کدام حجت شرعی با کدام ایین میخواهد از من بگیرد به یک نفر دیگر ببخشد غصب مال پس چه میشود اهای مردم فقیر بدانید من راضی نیستم از من کسی پول بگیرد وبه شما بدهد در کنار من . اقوام من . انسان های نیاز مند هستند که اگر لازم باشد من دوست دارم خودم به انها انفاق کنم (2076327) (alef-10)
 
ميهمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۶:۳۶
با سلام
نويسنده محترم جناب آقاي عليرضا خاني
اين همه بحث به راه افتاده از ندانستن حسابداري است. موجودي بانك دلالت بر غني بودن افراد نيست. توضيحش هم ساده است. اگر امروز 100 ميليون وام بانكي بگيريد اين وام به حساب بانكي شما واريز مي شود اما واضح ست كه شما ني تر نشده ايد بلكه اگر نتوانيد با اين پول كار درامدزائي راه بياندازيد آنگاه مي توان گفت كه فقيرتر هم شده ايد.
علاوه بر اين كه دانستن حسابداري اين مسئه را به روشني پاسخ مي دهد، توصيه مي كنم قانون مالياتهاي مستقيم را نيز بخوانيد. مهم ترين ركن در قوانين مالياتي تشخيص درست درامدهاي مشمول ماليات است نه دارائي هاي افراد.
موفق و موئد باشيد (2076697) (alef-10)
 
هادی از گناباد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۲:۲۰
نمدونم این مسئولین ما چقدر کوته فکر ند و با الفاظ موذیانه بازی میکنند آقای مسئول کی کفته به بابک زنجانی یارانه بدین؟ این چه ربطی به من معلم که در آمدم بین 1 تا 2 میلیون تومان و می خواهید یارانمو قطع کنید مردم که بچه نیستند این چه طرز حرف زدنه من که دیگه اصلا به این دولت هیچ اعتمادی ندارم اون دولت دروغ می گفت این دولت داره با الفاظ مردمو بازی میده به عنوان مثال ( افراد نیازمند بروند برای یارانه ثبت نام کنند) نیاز مند!!! (2076961) (alef-10)
 
حسین حسینی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۶:۵۷
همان کسی حق ندارد به حساب مردم سرک بکشد که دم از حفظ کرامت ملت و عدم ورود به زندگی خصوصی مردم می زد. همون کسی که ناله می کرد باید به ملت اعتماد کنیم. این گوی و این میدان آقای روحانی! (2077290) (alef-10)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۷:۵۸
آقا جان به چه زبانی بگوییم تا بفهمی؟
فرضا که 20 درصد مردم بی نیاز از یارانه باشند نیمی از آنها هم انصراف دهند با فیلتر کردن آن نیمه فقط در در صد صرفه جویی میشود. ارزش هزینه هایش را دارد؟ دولت میتواند به همه درخواست کنندگان یارانه بدهد اما ده در صد از مبلغ آن را کم کند این همه بامبول ثبت نام و سرکشی به حساب بانکی هم ندارد
یارانه حق همه است به صورت مساوی(چون از منابع مملکت تامین میشود) اما آشکار است که پولدارترها باید مالیات بیشتر بدهند. (2077725) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۳:۱۵
براي كساني كه از سرك كشيدن دولت در حساب مردم شكايت دارند و ادعا دارند در تمام دنيا دولت اين كار را انجام ميدهد ذكر اين نكته را ضروري ميداند كه استعلام گردش و موجودي حسابهاي شخصي در تمام دنيا با حكم دادگاه امكانپذير است و يا در موارد خاص با قانون مشخص و ماليات بر حسابهاي پس انداز كه در بعضي كشورها اخذ ميشود توسط بانك كسر شده و به حساب خزانه و بدون نام فرد بر اساس دفاتر كلي بانك واريز ميشود و همانطور كه يارانه حق مسلم افراد به حساب نمي آيد، سركشي به حسابهاي شخصي هم حق دولت نيست و براي آن نياز به حكم قضايي يا قانون خاص است كه حقوقدانان بايستي بررسي كنند كه آيا وضع قانون در اين مورد به نفع دولت مغاير با حقوق مدني افراد نباشد (2077951) (alef-10)
 
صدای مردم صحنه شهریار نوروزی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۴۹:۴۰
شخصی : دولت الزاما" میبایست که حساب کسانی که هم در دور گذشته و هم در مرحله دوم با عدم ثبت نام و ارائه هر گوته اطلاعاتی از نه فقط مسائل مالی و ملکی و بانکی و پولی و ارزی و مالیاتی خود بلکه حتی از اعلام تعداد فرزندان و همسران خود به دولت خود داری نموده و تازه چقدر هم بر سر ملت و دولت منتت گذاشتند که حضرات لطف فرموده و بعنوان دلسوز ملت و دولت از ثبت اطلاعات خود و دریافت یارانه نقدی صرف نظر فرمودند را مورد سر کشی و بررسی دفیق قرار داده و چند ده برابر مبالغی که بناست از محل انصراف افراد از دریافت بارانه نقدی بدست آورد را بعنوان مالیات قانونی و شرعی از آنان اخذ نماید . فراموش که نکرده ایم که همین دولت اسلامی آنهم از نوع عدالت محورش بر اساس آمار و اسناد اغلام نمود که بیش از هفتاد درصدر از منابع مالی کشور در اختیار دهک اول جامعه است وگرنه مستمندان و متکدیان و گدیان که حسابشان بدون سر کشی هم معلوم است و نیازی به شرکشی ندارد چون وقتی کسی بطور علنی و در روز روشن برای امرار معاش و تامین هزینه زندگی خود و خانواده اش اعلام نیاز و درخواست کمک نقدی میکند گداست و مستمند ؛البته در گذشته دستش دراز و گرنش کج و پشتش را خم و زبانش با التماس میگفت ؛ به من محتاج مسکین کمک کنید ؛ که بلطف پیشرفت علم و تکنولوژِی و صنعت دیجیتال و اینترنت و موبایل و بانک همراه دیگر نیازی نیست و حال فشردن چند دکمه برای گدائی کفایت میکند. البته هستند بسیاری از همین مستمندان که یا بخاطر رضای خدا و کمک به دولت اسلامی و یا حتی بخاطر چشم هم چشمی از دریافت یارانه نقدی انصراف و عده ای نیز بعد از این بدنبال گرفتن امتیاز و .. از دولت بدلیل لطفی که نموده اند از هم اکنون راه ها را هموار و شکم ها را صابون زده اند . . اما شما این حرفها زیاد جدی نگیرید این فقط یک نظر شخصی است و آن هم نظر کی؟ نظر شخصی من یعنی شهریار نوروزی است که از روز اول اهمیتی نداشته و ندارد و کسی گوش نمیدهد . اما بالاخره نظر من است من باید این اول صبح پنجمین روز ثبت نام محتاجین به دریافت یارانه نقدی و منصرفین محترم و عزیز نظرم را اعلام میکردم که کردم
www.shahryar139.blogfa.com (2078454) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۰:۲۳
لطفاً یک دستگاه هم تو خونه ها جا بگذارید تا تعدا نفسهای روزانه ، میزان آب مصرفی در دستشویی ، تعداد هم خوابی با محرم و ..... را هم محاسبه کند بالاخره ما باید هزینه اعراب لبنان ، فلسطین و سوریه را هم پرداخت کنیم. (2081279) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۰:۲۸
سئوال کنید (2082008) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۴۶:۲۱
این دولت هیچیش رو حساب نیس مردم تا یه جایی مدارا میکنن. حتا اگه بقیه میتونن من دیگه نمیتونم. برای چی منی که ماهی 980.000 تومن حقوقمه ازم 1.300.000 تومن مالیات کم شده من به کی بگم
مردم خوابن.... (2083656) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۹:۴۶:۵۸
دولت غلط می کند به حساب های مردم سرک بکشد.
خیلی راست میگن بیاد دارایی های 500 مسئول اصلی کشور را بیان کنند بعد برن دنبال این کارا. (2085642) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۰۴:۲۹
یارانه حق همه است (2090239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۷:۰۶
توصیه میکنم ابتدا حساب بانکی جناب روحانی، هاشمی، نهاوندیان، نعمت زاده، ترکان، مهدی و محسن و یاسر هاشمی بررسی شود بعد حساب سایر مردم (2091359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۰:۳۰:۱۳
هیچی دیگه باز بر میگیردیم به سیستم بالش و تشک (3136611) (alef-11)
 
عدولی
۱۳۹۴-۰۸-۰۷ ۱۲:۱۷:۵۳
با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز. بنده کشاورز هستم ولی محتاج یارانه نیستم.بعداز مدتی انصراف دادم گذشت 6ماه خود به خود واریز شد بحسابم دیگه بیخیالش شدم (3286545) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.