نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 245153
مقایسه پژو پارس با هیوندای سوناتا+عکس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۵
ایران‌خودرو و سایپا دو شرکتی هستند که می‌توان آغاز فعالیت آنها را همزمان با کیا و هیوندای کره جنوبی در نظر گرفت. اما محصولات این شرکت‌ها طی سالیان علی‌رغم سابقه نزدیک به هم، تفاوت‌های زیادی دارند.

به گزارش فارس، تولید خودرو در ایران طی سال های اخیر با چالش های جدی در زمینه تأمین قطعات و یا ارتقا کیفیت همراه بوده است.

صنعت خودروسازی در کره جنوبی تقریبا همزمان با شکل گرفتن این صنعت در ایران به وجود آمد و اکنون با حدود نیم قرن سابقه دو کشور در زمینه تولید انبوه خودرو، محصولات تولیدی آنها فاصله زیادی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قدرت نفوذ در بازار جهانی با یکدیگر دارند.

با در نظر گرفتن بحران‌ سال های اخیر صنعت خودرو در ایران و تأکید مسئولان این صنعت بر تحریم های غرب علیه این صنعت به عنوان اصلی ترین دلیل بروز بحران های بنیادین در این صنعت، این سوال مطرح می شود که آیا تحریم های مشابه علیه صنعت خودروی کره جنوبی نیز می تواند بحران های مشابهی را در این کشور ایجاد کند.

بازار خودروی کره علی رغم تمایل مردم این کشور برای استفاده از خودروهای داخلی، برای ورود تولیدات دیگر خودروسازان خارجی به این کشور طی سالیان باز بوده است.

دولت کره جنوبی به صنعت خودروی این کشور همواره به عنوان یک صنعت با ارزش افزوده بالا نگاه کرده است اما این بدان معنا نیست که با مسدود کردن راه ورود رقبای سرسخت خارجی، مسیر پیشرفت این صنعت را هموار کرده باشد.

در تمام کشورهایی که به گونه ای دستی در تولید انبوه خودرو دارند، سیاست دولت ها بر حمایت از تولید داخل و تشویق مردم نسبت به خرید تولیدات داخلی است.

استفاده از خودروهای داخلی در این کشور ها، از یک سو از خروج ارز از کشورها جلوگیری کرده و از سوی دیگر با افزایش تولید این خودروها نه تنها نگرانی ها نسبت به بیکاری افراد در این صنعت برای دولت ها از بین می برد بلکه می تواند با افزایش سطح رقابت پذیری و صادرات برای دولت ها ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد.

صنعت خودروسازی کره را به جرات می توان یکی از نمونه های موفق ارتقا کیفیت و سطح رقابت و همچنین حمایت مناسب دولتی از یک صنعت نامید.

انحصار و حمایت بی چون و چرا از یک صنعت هیچگاه نمی تواند باعث ارتقای کیفیت تولیدات آن شود. این اقدام نه تنها تمایل شرکت ها نسبت به سرمایه گذاری بر بخش تحقیق و توسعه (R&D) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد بلکه کیفیت تولیدات آنها بدلیل تنزل اهمیت بخش بازرسی و کنترل کیفیت نیز نسبت به قبل کاهش می باید.

در بازار با رقابت بالا دیگر خودروسازانی که بخش های کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه، تولید، و مدیریت آنها از عملکرد مناسبی برخوردار نیستند قادر به ادامه عرضه محصولات خود نخواهند بود و موفقیت در این عرصه را مستلزم توجه بیش از پیش به نوآوری و توسعه در این صنعت می کند.

در ادامه روند تولید خودروی نیمه لوکس پژو پارس ایران خودرو را با خودروی هیوندای سوناتا، یکی از پرفروش ترین محصولات بازار جهانی، مقایسه شده است. پژو پارس

 

1379

 

 

1393

 

هیوندای سوناتا

1991

 

 

1992

 

 

 

1994

 

 

1996

 

 

 

1998

 

2000

 

 

2005

 

 

 

2009

 

 

 

2010

 

 

2014 هیبرید

 

 

 

2015

 

 

سجاد زمانی علیشاه

 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۲:۵۸
مقایسه چه میکنید الف جان!! شما اگر از فامیل سالاری در این شرکتها خبر داشتید و علتش را بررسی میکردید این مقایسه را نمیکردید آنهم با خودروی فرانسوی! در این یک و نیم سال بخدا اوضاع بدتر شده و انواع پروژه چینی قرارداد بستند که فقط تیم فامیلی اجازه ورود در این پروژه ها را دارد و کوچکترین فکری برای وارد کردن فن و تکنولوژی زیر بنائی ندارند فقط قرارداد و پورسانت و مسافرت و ماموریت به خارج و متاسفانه پیش بردن کار شرکتهای خصوصی شان با هزینه دولتی ماموریتهای خارجی. (2423816) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۳۵:۳۷
اگردست دولت با خودرویی ها در پوست کندن مردم تو یک کاسه نباشه دولت باید امسال با جهانی کردن قیمت خودرو در ایران خودشو از این اتهام تبرئه کنه وگنه همشون بخاطرمنافع شخصی در مقابل منافع ملی و مردمی ایستاده اند. (2424306) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۱۰:۵۱
در کل 8 سال تجاوز عراق به ایران 220 هزار نفر ایرانی شهید شد ولی در تصادفات جاده ای خودروهای بی کیفیت داخلی در 8 سال گذشته بیش از 240 هزار ایرانی را کشته اند چون وزرات صنایع همیشه ورود خودروهای خارجی با کیفیت و کم مصرف را با وضع عوارض وحشتناک گمرکی منع می کنند ولی 35 سال است صنایع داخلی عرضه ارایه یک موتور سیکلت با کیفیت داخلی هم نداشته اند (2424813) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۸:۴۱:۴۸
از دولت مردان محترم استدعا داريم اجازه بدن ما از خودروهاي خارجي بدون تعرفه استفاده كنيم. فقط رقابت ميتونه باعث پيشرفت خودروسازي ما بشه (3180057) (alef-11)
 
دقت
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۴۶:۱۱
ببخشید هیوندا واسه کره است نه فرانسه (2424316) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۱۳:۰۶
آقا یا خانم دقت!
این جمله شما فارسی نیست! "هیوندا مال کره هست" درسته و این چیزی که شما نوشتین و به زور در تلویزیون دارین تبدیل به زبان معیار می کنید! (2424650) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۸:۵۳:۳۷
آخه آدم خود فرانسوها هم سوار اين 405 هم نمي شوند برو وببين پژو براي فرانسوها چه ميسازد (2425557) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۱:۲۱
شما درشکه سازی و با اتومبیل سازی مقایسه کردی ،،قیاس غلطیه (2424428) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۸:۵۰:۲۸
عالي بود! :))) (3180080) (alef-11)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۸:۵۸:۰۹
باور بفرماييد اگر پيكان در چرخه توليد ميماند الان حرفي براي گفتن داشت حداقل در بحث امنيت سرنشين! الان هم پيشنهادم به صنعت خودرو سازي اين هست كه تمام انژري خود را روي توليد "نيسان آبي" بگذارد منتهي بدون كوچكترين ويرايشي در طراحي قديمي آن! (3180099) (alef-11)
 
آرش 59
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۵:۵۲
فامیل سالاری مشکل اصلی نیست . خیلی از شرکت های معروف دنیا به قول خودشون Family company هستند . ولی مشکل انحصاره . انحصار خانمان سوزه . وقتی رقابت نباشه نیازی به بهبود مستمر دیده نمیشه . (2424442) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۳:۴۹:۱۱
عزیزجان اون شرکت فامیلی کمپانی مورداشاره جنابعالی یعنی شرکت مال خودش بوده رسیده به خانوادش نه اینکه شرکت رو دیگری ایجاد کرده اونوقت ازش گرفتن و دولتیش کردن بعدش هم افتاده زیر چنگال خانواده وباندمدیران بی کفایت دولتی... (2425353) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۱:۰۳:۱۳
مهندسین خودروسازی ما برن کارآموز شرکت های خودروسازی خارجی بشن آقا (2424920) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۲:۱۸
مشكل مهندسين نيستند . مشكل " مديريت " است و سودجويي دولت ها (2425743) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۳:۵۴:۱۷
در ضمن به یک مسئله بسیار مهم نیز باید توجه نمود و آن اینکه تا نفت داریم کشور بر همین منوال پیش خواهد رفت و کسی دنبال تحول خاصی نخواهد بود حتا در زمینه حقوق شهروندی نیز آزادی های ملت نیز بر اساس قانون اساسی که یک میثاق ملی است محقق نخواهد شد .
تا نفت هست وابستگی نیز خواهد بود مثلا: اگر یادتان باشد در همین دولت احمدی نژاد چقدر در شیپورها می دمیدند که ما در همه زمینه ها خود کفائیم اما تحریم نشان داد جز در زمینه های نظامی که موففیت های خوبی داشته ایم، متإسفانه کشورمان با درآمد 800 میلیارد دلار آنهم در مدت فقط 8 سال 90% وابسته است که امید داریم مسئولین ارشد نظام هرچه زودتر فکر عاجلی بنمایند. (2425354) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۸:۳۹:۲۸
اين دو سه سالي كه نفت نداشتيم وضع بهتر شد؟ (3180050) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۸:۲۱:۲۲
حدود 50سال است که از عمر خودروی داخلی میگذرد و از تولید داخل هم حمایت کامل شده و میگویند ما محصول ایرانی ساختیم و کاملا خود کفا اما وقتی تحریم شدیم دیدیم فقط مونتاژ بوده ..... سوال اینجاست چرا کشورهایی مثل کره تویوتا میسازن و ما اندر خم یک کوچه ایم (2425503) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۳:۲۰
ببخشيد , تويوتا رو ژاپن ميسازه (2425744) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۸:۱۷:۴۲
حرف مرد یکیه
ایران خودرو ثابت کرده (3184618) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۴:۴۶
بزن کف قشنگرو واسه ایرانخودرو.... (2423824) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۵:۰۸
یک پیچ پژو پارس رو به سوناتا2015نمیدم ... من برم قرصاموم رو بخور روانیم خودتی (2423826) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۵۵:۲۴
خدايش وقتي تيتر رو خوندم فكر كردم داشبورد جديد پژو پارس رو با مدل اصلي سوناتايش ميخواد مقايسه كنه....البته اگر از لحاظ قيمتي هم حساب كنيم پژو پارس عليرغم عقب ماندگي فني،ظاهري،امنيتي و.. از لحاظ رشد قيمت انصافا" پيشرو تر بوده....ديگه بي انصافي نكنيم ديگه (2425098) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۴۸:۲۹
سوناتا اگه تعرفه بهش نخوره فوقش 50 میلیون آب میخوره.
پژو پارسم الان 40 میلیونه (2425688) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۸:۳۶
ادعا ما رو کشته ! (2423840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۱۷:۰۹
ٱقا،چند روز پیش اعلام کردید موتور ۲۰۶ ساخت داخل به خط تولید رسید!!! فکر نمی کنید،سازندگان چینی اون دارن بهتون میخندند..... (2424542) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۰:۱۹
وقتی خودروسازان وطنی با زحمت کمی به همان سودی می رسند که کره ای ها با زحمت بسیار چرا بخود فشار آورده و خود را اذیت کنند؟ (2423862) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۰۸:۰۵
من ساکن شهر رشت هستم. فعلا که مردم گیلان دارن خوب از ماشین های منطقه آزاد استقبال میکنه و تو کاسه ایران خودرو و سایپا میذارن. سایر مناطق آزاد هم باید به همین منوال باشه.
همین جوری پیش بره شاید تا یک دهه دیگه این کارخونه های وطنی برچیده بشه. (2424528) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۸:۴۴:۲۰
الهی آمین (2425529) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۰۹:۱۷
خوش به حالتون
ای کاش تهران هم منطقه آزاد میشد!! (3180131) (alef-11)
 
7
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۱:۳۶
تمام این تغییر نسل های سوناتا دیدی ! ... برای اینکه تو فضای رقابتی بین چندین و چند کمپانی دیگه دوتا بیشتر بفروشه ..ولی از اونجاییکه تو مملکت ما دولتها در راستای خدمت به خودروسازها تعرفه تصویب می کنن و بالای 2500 میشه لوکس !!!! مردم هم گزینه ای برای انتخاب ندارن من قول میدم تا 1493 تولیدش ادامه پیدا کنه و قیمتش روز به روز بیشتر شه ..... من اگه پیاده راه برم نمیخرم .. نمیخرم ... نمیخرم ... جز این راه دیگه برای پیشرفت نمیشناسم ! (2423869) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۳:۰۹
به نظر این مطلب جهت دار ودر صدد تضعیف صنعت رو به رشد فزاینده خودرو سازی نوشته.شده!!!نمونش این همه مدل پژو پارس که هرسال داره تغییر میکنه و رنگبندیش هم تند تند عوض میشه و ایمنی و بویژه خدمات پس از فروش رو مغرضانه از دید نویسنده محترم پنهان مونده که جای بسی تاسفه. (2423876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۲۲:۳۷
اقا جان تورو خدا خودت گول نزن بااين حرفها (2424183) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۲۶:۲۳
نگرفتی (2424288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۳۶:۱۵
ظاهر و باطن ماشینتون رو اینجا گذاشتن دیگه. لازم هم نیست حتی متن رو بخونی. داری به چی اعتراض میکنی و از چی دفاع میکنی؟! از انحصار و مفت خوری و رانت خوری و فامیل بازی و فرار از کار و ترس از رقابت؟! (2424307) (alef-13)
 
هانی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۱۲:۱۶
تغییرات در آپشن یک خودرو از رده خارج در جهان طی تولید چند ساله افتخار داره (2424537) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۴۲:۵۹
تا افرادی مثل شما در این مملکت هستند وضع ما خوب نمیشه که هیچ بدتر هم میشه. جوک های قشنگی میگی.... رنگ بندی!!!! خدمات پس از فروش!!!!! چه عجب (2424736) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۵۳:۰۰
من هم از اين مقايسه شوكه شدم و اين قسمت را باز كردم فكر كردم خبري است بعد كه مطالب را ديدم دانستم كسي هم در اين مملكت اين مقايسه را ميكنه خود پژو هم خجالت كشيد 99درصد با نويسنده موافقند تا كي مردم ايران جور چندنفر را كه در اين صنعت مشغول كار هستند را بايستي بكشند ويك عده اي دالال وسرمايه دار سود ببرند يا زنگي زنگ يا رومي روم تكليف مردم با اين صنعت بايستي مشخص شود اگر توانايي رقابت با همنوع خود را دارد بسم ال.... اگر نه آنرا براي مونتاژ بروز وسال خودرو هاي خارجي با كيفيت واستاندارد تبديل كنند مثل مونتاژ همين سوناتا اكسنت التترا ..تويوتا..كمري.وغيره زماني ميخواستيم از دست پيكان وژيان خلاص شويم يكي ميگفت اينطور ديگري مي گفت آنطور بلآخره اينكار با ترس انجام گرفت وآب از آب تكان نخورد وظاهر ايران كمي با آمدن ماشين هاي جديد تغيير پيدا كرد بعضي ها از تغيير نميترسند ودلهوره دارند با يد شجاع بود وتصميم گرفت احمدي نجات رئيس جمهور سابق هر جه بود مردي بود كه از ايجاد تغييرات واهمه اي نداشت وسريع تصميم ميگرفت واجرائ ميكرد كاشكي اين صنايع را متحول ميكرد و مي رفت.حالا بايستي بنشينم وببينيم اين شجاعت را روحاني دارد دعا كنيم تنها كاري كه مي توانيم انجام دهيم . هر موقع از شبكه ها ميبينم مردم دنيا حتا غزه بهترين ماشينهاي بروز را سوار ميشوند وما نميتوانيم خيلي ناراحت ميشوم . گرفتن ماشينهاي تكراري پراز نقص هميشه يك پايمان توي كار و زندگي ويك پايمان توي تعميرگاه مجاز وغير مجاز اين كه نشد راحتي شده دردسر وبس.والسلام . (2425702) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۷:۳۰
آقا . مگه حرفاي من و شما فايده اي هم داره.
آقاي نعمت زاده حتي تحمل آزادي نصفه و نيمه ورود خودرو به استان خوزستان را هم نميده. چه برسه به كل كشور.
تا زماني كه به صورت واقعي اين دو غول خودروساز به بخش خصوصي واگذار نشه و مسئولين خودشون سهامدار باشند وضع همينه. (2423881) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۲۶:۳۹
این نشون میده خودروسازهای ایرانی مردن و 14 ساله پای حرفشون وایسادن. یعنی که چی هر سال هی قیافه ماشینت رو عوض کنی؟ مرد حرفش 1 کلامه عوضم نمیشه (2423903) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۲۸:۰۱
مقايسه اشتباه است
خودرو سازي ويترين توسعه صنعتي يك كشور است ، اما در ايران اراده اي براي توسعه وجود نداشته است . (2423909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۷:۱۰:۴۷
این صنعت در ایران لوس و ننر بار آمده است (2425396) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۲۹:۵۴
حمایتهای دولتی از صنعت بیشتر صنعت را نابود میکنه. اصلا دولت از هرچی چه فوتبال چه خودرو حمایت کنه آخرش میشه این (2423914) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۶:۵۵
علت اصلی این تفاوت اینه که در کشور کره جنوبی معیار اصلی مدیریت ریش و سبیل و پسرخاله بودن و دختر خاله بودن نیست! معیار اصلی کفایت و درایت و سلامت نفسه (2423932) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۹:۵۴
مایه شرمندگی برای مدیران شرکتها و مسئولین از گذشته تا حال!
انحصار یعنی غقب افتادگی و رقابت یعنی پیشرفت (2423939) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۰:۰۱
وقتی همیشه دست های پشت پرده نمیذارن همینه (2423940) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۲:۳۴
شما هر چى مى خواهىد بنوىسىد و انتقاد کنىد فقط کسى به خودروسازا کارى نداشته باشه (2423947) (alef-3)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۵:۵۸
اونها بیچارها نمی دونن چه جوری باید درست کنن هی عوض می کنند ولی ما راهشو پیدا کردیم صد سال هم بگذره همینو درستش می کنیم بیچاره کره ای ها (2423958) (alef-13)
 
متعجب
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۲:۴۰
شوخى مى كنيد!!!!!! (2423979) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۳:۲۳
اونا نمیفهمند حرف مرد یکیه پنجاه سال دیگه هم ما پیکان میسازیم (2424007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۴:۲۰
ایران خودرو که اصلا خودرو ساز نیست .

یک بانکدار و یک دلال است .

آخه کدوم خودروسازی می‌ره از شیخ های دوبی ماشین وارد بکنه ؟ (2424012) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۷:۴۳
با سلام به نظر مي رسد مقايسه جالبي نباشد و عوامل و عملكرد را ميتوان در ساير صنايع داخلي هم ببنيم مثلا در مورد لوازم خانگي هنوز هم ما قادر نيستيم در مورد سايد باي سايد و كولر گازي توليدي داشته باشيم و اين در حالي هست كه شركت ارج به مراتب از خيلي از شركتهاي كره اي قديمي تر و با سابقه تر هست يا در مورد كفش صنعت كفش ايران به مراتب از كره ايي ها جلوتر بود مثل شركت كفش ملي و بلا و كفش وين از اين جور مقايسه ها شايد بتوان اين نتيجه را گرفت كره طي 30 يا 40 سال گذشته رشد اقتصادي بالاي 10 درصد را تجربه كرده و اين درحالي هست كه ما هميشه بين 5 و 6 درصد بوده ايم و در 4 سال گذشته منفي بوده ايم . شاخص هاي ديگر ميتوان به رشد سرانه اشاره كرد كه متاسفانه ما خيلي پايين تر هستيم و يا توليد فولاد و غيره
بنظر ميرسد براي صنعتي شدن جامع جهات لازم هست و به قولي يك دست صدا ندارد
در حالي كه ما داريم خودرو سوناتاي كره را با پارس مقايسه ميكنيم به عرض برسانم آنها بدون داشتن خاك و نيز در هواي بسيار سرد درگلخانه محصولات كشاورزي توليد ميكنند
كمي منصف باشيم ما در هيچ زمينه ايي در 30سال گذشته موفق نبوده ايم (2424019) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۲:۵۰
این نیز از مدیریت بی نظیر و استفاده از توان داخلی و صرف هزاران هزار میلیارد از بودجه بیت المال و از بین بردن حقوق مصرف کننده میباشد.
واقعا عمرمون تو این مملکت هدر رفت. (2424037) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۵:۲۰
صنایع خودرو سازی ایران, با حمایتهای اشتباه دولت, تبدیل به بچه لوس و ننری شده که با وجود وارد کردن زیان های مختلف به جان و مال واعصاب مردم و هدر دادن وقت و بالا بردن هزینه های زندگی تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور, همچنان با مدیران نالایق و بی سواد خود اصرار بر کیفیت دارد. اگر هزینه خرید و سرویس های مختلف و نفر ساعت هدر شده در مسیر تعمیر و نگهداری پژو پارس را محاسبه کنید متوجه میشوید که هیوندای سوناتا با اینکه مبالغ زیادی از طرف دولت ایران در قالب گمرگ و عوارض و هزینه بیمه و خودرو فرسوده و غیره دریافت میشود بسیار ارزانتر از پژو پارس است. (2424044) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۹:۰۰
واقعا خودرو ساز آنان هستند ولی ما مونتاژکاریم.

این بلا ناشی از حمایت تمام عیار دولت و رانت خواری مونتاژکارن کشور بوجود آمده است که نمیگذارند شرایط رقابتی بین تولیدات خود و سایر شرکت های خارجی با شرایط مساوی فراهم گردد. چون می ترسند. و حق هم دارند بترسند.

-مدیران مونتاژکار افراد بی فکری نیستند چرا به خودشان زحمت بدهند کیفیت خودروهار را بالا بیرند آنان آشغال هم تولید کنند که می کنند ما مردم می خریم
حتی قبل از تولید هم خریداری می کنیم. پس چرا مونتاژکاران بی جهت باعث افزایش هزینه های خودشان بشوند

دولت که فقط حرف می زند و یا نمی خواهد و یا زورشان به آنان نمی رسد ولی تجربه نشان داده تا زمانی که مردم این مونتاژکاران را بدلیل قیمت بالا و کیفیت پاینشان با نخرید حتی بمدت 1 ماه آنان مجبور به بالا بردن کیفیت و پایین آورنند قیمت نخواهد شد . (2424054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۳۴:۰۳
مدیریت تماما دولتی همین قدرش هم جای شکر داره !! از این بهتر نمیشه !! مدیریت جوانان 27 ساله (البته بر سایپا ) همینش هم زیاده !!!! (2424065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۳۸:۰۰
حالا بیا از نظر نیروی نظامی هم مقایسه کن. ایران توان مهندسیشو گذاشته روی تقویت نیروی نظامی (2424073) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۱۱:۲۸
در مورد نيروي نظامي هم كره جنوبي از ما پيشرفته تره , الكترونيك حرف اول رو در صنايع نظامي ميزنه كه كره جنوبي در اين صنعت پيشرو است , همين كافيه كه بدوني قدرت موشكي كره شمالي از ايران قويتره و موشكهاي ايراني كپي برداري و مونتاژ موشكهاي كره شماليه و كره جنوبي در مقابل قدرت موشكي كره شمالي بصورت پايدار ايستادگي كرده و خواهد كرد . بزودي فروپاشي كره شمالي رو هم مثل شوروي سابق خواهيم ديد و دو كره به هم ملحق خواهند شد . (2425764) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۳۸:۲۷
خيلي جالب بود
مسئولان خودرو سازى و وزراى صنعت تمام اين سالها و يك مقدار هم روساى جمهور تمام اين سالهاى بعد از جنگ بخوانند و ببينند و كمى فكر كنند و سپس بحال خود بگريند و اگر شد كمى هم خجالت بكشند ..
از سايت الف كه نظرات مردم را منتشر مينمايد متشكرم . (2424075) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۸:۰۶
مرسی ازین مطلب بسیار زیبا ممنونم ازتون ! پرشیا از سال 79 تا 93 فقط چراغهاش عوض شده و سپرش !!!! اونوقت سوناتا از چی به چی تبدیل شده !!! ایرانییم دیگه باید بگیم ما فقط میتونیم این کارو انجام بدیم ! (2424136) (alef-13)
 
s
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۳۱:۳۸
جراقضاوت ناخق میکنید پس داشبورت سوناتایی چیه تبللور هنره (2424202) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۳۶:۰۷
هر چه پول بدهی آش میخوری (2424210) (alef-3)
 
فرزانه
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۲۷:۴۶
قيمتشان به دلار مشابه هستند عزيزجان. (2424853) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۷:۱۵:۴۹
خودرو ساز عزیز حرف نزنی سنگین تری (2425400) (alef-3)
 
فریدون
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۴۱:۵۴
باید خودرو واردکنند وخودروسازان حداقل روی انها کپی کنند .شاید از بعضی از خودروهای چینی بهترباشد (2424219) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۵۵:۲۸
آقاجان ما خودمون تو خط تولید یکی از همین شرکت ها کار میکنیم. قطعه ای میاد که خیلی باکیفیت نیست و ایراداتی داره. وقتی به مسئولمون میگیم میگه بزن بره آمار نباید پایین بیاد. اوضاعش هم خراب باشه میگن بزن بره تعمیر گارانتی درستش کنن! (2424238) (alef-13)
 
ف م
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۲:۳۴
شما باعث خجالت وزارت صنعت میشید اینها دور از جوانمری کوتاه بیاید
هنر نزد وزارت صنعت است بس (2424263) (alef-13)
 
افسرده
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۸:۲۱
چه خبري گذاشتي الف جان اين درد دل يه جوان ايرانيه كه يه پارس سال خريد ٢ ماه پيش ٢ هفته پيش موتورش نعرهاي كشيد به نمايندگي مراجعه كردم مشخص شد موتور معيوب بوده از بدو ساخت و بايد عوض شه الان ٢٣ روزه ماشينو بردن موتورشو عوض كنن موتور معيوبو به ما فروختن يه ماهه ماشين ندارم دانشجو كارشناسي ارشدم شهرستان و خيلي بهش نياز دارم به خدا افسرده شدم اونوقت الف جان اينو با سوناتا مقايسه كردي ممنونم (2424272) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۴:۴۵
ما چرا ما عوامانه به مسایل به صورت جزیره ای نگاه میکنیم
ایا اموزش و پرورش ما شبیه کره جنوبی است ایا دانشگاه های ما شبیه کره جنوبی است ایا تربیت نیروی انسانی ما شبیه کره جنوبی است ایا ارتباط ما با دنیا شبیه کره جنوبی است و ...
که انتظار داشته باشیم خودرو های ما شبیه کره جنوبی باشد
ایا مثلا محصولات خانگی والکترونیک ما شبیه کره جنوبی است وفقط خودرو های ما در سطح بسیار پایین تری است
اگر میخواهیم صادقانه مسایل را برسی باید همه جانبه مسایل را بررسی کنیم
گرچه بعضی که خود را کارشناس می دانند تا چند سال پیش پیشرفت کره جنوبی را باور نداشتند وکره جنوبی را ملیجکی در دست امریکا می دانستند (2424338) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۶:۴۷
من نمیدونم کی به ما گفت خودروساز،ما ته تهش مونتاژکاریم،البته با سود عالی،یعنی بجای اینکه ماشین رو کامل وارد کنیم که قیمتش بسیار بسیار کمتر میشه،جدا از هم وارد می کنیم،بعد تو یه کارگاه که اسمشو میزاریم کارخانه سرهم می کنیم و بعد با چند برابر قیمت میفروشیم به خقل الله. (2424344) (alef-13)
 
Reza
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۷:۱۸
لطفا قیاس یکجانبه نکنید .اگر بخواهید یک پژوهش و گزارش بدردبخور علمی و اجرائی ارائه دهید لازم استکه وضعیت دو کشور حداقل در زمینه سرفصلهای کلی مورد مطالعه قرارگیرند . ازقبیل آزادیهای اقتصادی و اجتماعی .میزان کفایت و شفافیت کارگزاران و نخبگان حکومتی . میزان کفایت اساتید و سطح علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی ومدارس.میزان فساد و رانت خواری در سیستمهای اداری ومالی . میزان مداخلات دستوری حکومت در امور اقتصادی . نحوه تعامل علمی صنعتی و اقتصادی با جهان پیشرفته.وجدان اخلاقی اجتماعی و مالی حاکم بر جامعه . تفاوت دو ملت در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ کار تعهدات اجتماعی احترام متقابل و رعایت حقوق یکدیگر . فرهنگ سخت کوشی با هدف دستیابی به آینده بهتر.....لطفا به من پاسخ دهید آیا این موارد و سایر موضوعات مربوطه را هم میتوانید مانند پژو پارس به چالش بکشید؟یا نه این مقایسه در همینجا وفقط با همین یک مورد ختم بخیر میگردد؟ (2424347) (alef-13)
 
پیکان ۴۸
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۹:۰۷
متاسفانه شرکت های خودرو سازی در ایران با لابی های قدرتمند زیان های جبران ناپذیری را به صنعت خودروسازی وارد کردند در صورتی که میشد ما با استفاده از پتانسیل های موجود در این صنعت جایگاه ویژه ای در بین خودروسازان جهانی داشته باشیم.من در اینجا فقط نمونه کوچکی از ایرانیان موفق در این زمینه رو معرفی می کنم ولی چه بسیارند جوانان خلاقی که برایشان تره هم خورد نمی کنیم.


آرش فربود
Arash cars سازنده اتومبیل ارش
www.arashcars.com

نادر فقیه زاده
nader faghihzadeh
طراح داخلی bmw 6 series

فردیس رضوانی
خودرو beast
www.radsupercars.com

و… (2424451) (alef-13)
 
حق
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۴:۱۶
بابا اینا همه این روی پرده است هیوندا و کیا کجا بود همس تکنولوژی امریکاست کره کل صنعتش فقط کشتیسازی بوده تمام خودرو سازیشم مال جنرال موتورزه ماهم که با امریکا خوب نیستیم که به ما تکنولوژی بده (2424461) (alef-13)
 
امیدوار
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۹:۰۳
با وضع موجود نظارت، واردات خودرو هم کارساز نیست. چرا؟ چون مثلا سوناتا 2014 قیمتش 29 هزار دلاره که با دلار آزاد میشه 95 میلیون تومان. اما چقدر میفروشنش؟ 140 یا 150 میلیون حداقل. با این وضع، چند درصد افراد قادر به خریدش هستند. اصلا ایران خودرو یا سایر شرکتهای خودروسازی خودشونو تو رقابت می بینن؟؟
واردکنندگان وقتی مبینن هیچ کس حواسش نیست خوب هر چی به قیمت بالاتری بفروشه سودش بیشتر میشه! (2424476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۲۴:۱۰
امیدوارجان قیمت 29هزاردلار برای هیوندا مدل وتکنولوژی 2014است ولی مگر نمی دانی پژوپارس دراصل سال ساخت درفرانسه تقریبا مال 30سال پیش است (2425141) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۹:۳۸
چرا قيمت را ميبري بالا؟؟!
ايشالله اگه اومدي اينجا خودم برات بيست و سه هزارتا ميخرم ،اونم با اقساط شصت ماهه. (3181456) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۴۱:۳۲
آقا جون تحریم وبحران و...همش بهانه است داداش خیانت حرف اول را می زندکه ما مردم هم خیلی هم بی تقصیر از این مقوله نیستیم .وقتی به قول دوستمون ما مردم پول هیوندا را میدیم وپژوپارس سوار میشیم پس یارو خودروساز مغز خرخوده مگه به فکر کیفیت ونوآوری وغیره باشه ؟نخریم نخریم نخریم باور کنید به مردم افغانستان هم نمی تونند بفروشن!!! (2424480) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۵۰:۱۸
آيا در كره جنوبي هم مانند ايران شخصي مانند بذرپاش بي تجربه و بيگانه با صنعت خودروسازي را يك شبه رييس شركت بزرگي مثل سايپا ميكنند؟ (2424503) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۲۶:۳۲
این هنر خودروسازان داخلیه که در مدت 15 سال فقط یک مدل خودرو با یک ظاهر تولیدمیکنند و به راحتی میفروشند . کره ایها خیلی مونده تا این هنر رو کسب کنند . (2424554) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۲۷:۴۵
به نظر من مقايسه كاملا غير منطقي هستش. سياست كشور كره جنوبي اتحاد با قدرت هاي بزرگ بويژه آمريكا در جهت شروع مونتاژ توليدات غربي و نهايتا بومي كردن اون تكنولوژي ها هستش. و اين برنامه صرفا توليد نيست، بسياري از سياست هاي بانكي و پولي كره هم توسط شركتهاي بزرگ چند مليتي تعيين ميشه اين هم با اهداف بين المللي ايران منافات داره. به نظر براي توليد پژو پارس بايد به مديراي ايران خودرو تبريك گفت. (2424559) (alef-13)
 
اريايي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۲۸:۱۸
مثل اينكه خبر ندارينا .پارس با داشبورد جديد اومده ها.خخخخخخخخخخ (2424561) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۴۱:۵۳
آخه نو آوری موقعی رخ می ده که رفابت باشه. این عزیز کرده که تعرفه و انحصار حامی همیشگی اون است و داره همه ما ایرانی ها رو می دوشه تا جیب یک عده ای پر بشه چه نیازی به نوآوری داره (2424588) (alef-3)
 
vahid
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۵۰:۳۰
به نظر من ديگر خودروسازان ايراني را نبايد با خودروسازان كره اي مقايسه كرد هر چند كه با هم شروع به كار كرده باشند. خودروسازان ايراني را بايد با خودروسازان كشورهايي مقايسه كرد كه اگر روي نقشه بگردي زير پونز نقشه آنها را پيدا خواهي كرد. خودروسازان كره اي كجا و اين بي وجدان ها كجا. من خودم تا سال 83 از محصولات پژو بويژه 405 استفاده مي كردم ولي اين خودرو و شركت ايران خودرو بلايي سر من آوردند كه داشتم جان و زندگي ام را از دست مي دادم تا جايي كه كارم به شكايت و شكايت كشي در دادگاهها كشيد. از آن سال به بعد رفتم سراغ خودروهاي خارجي بويژه كره اي. بلايي كه ايران خودرو سرم من آورد تا جايي كه داشتم جانم را از دست مي دادم كاري كرد كه اگر همين الان ايران خودرو بياد و يك پژو رايگان و با 50 سال گارانتي هم به من بدهد حاضر نيستم حتي 1 كيلومتر با آن رانندگي كنم. آدم پياده كز كنه بهتر از اينه كه سوار آشغالهاي داخلي بشه. جديدا يكي از اقوام يكدونه رانا خريده بود. به من گفت شبها توي پاركينگ منزلش درهايش را باز ميزاره تا بوي پلاستيك هاي داخلش كم بشه. آدم وقتي خودروي خارجي مي خرد دوست داره فقط توش بشينه و بوي لوازم پلاستيكي را حس كنه. صندلي رانا را كه ديگه نگو انگار روي پيت حلبي نشستي. شيشه بالابرهاي جلو و عقب يكي در ميان كار مي كرد. درب صندوق عقب را بايد با لگد مي بستي. يكي از اقوام نيز يك پژو پارس بقول خودش صفر كيلومتر و نو از كارخانه خريده بود. همين شهريور ما گفت بريم شمال. گفتم باشه. هنوز به عوارضي قديم اتوبان كرج نرسيده بوديم كه كارمان به امداد خودرو و .... كشيد. وقتي هم كه امداد خودرو آمد گفت از دست من كاري بر نمي آيد ماشين اشكال اساسي دارد و بايد حالا حالا بره تعميرگاه هاي به اصطلاح مجاز و در واقع غير مجاز. يكي ديگر از اقوام هم يكجورايي در ارتباط با ساخت قطعات همين خودروها فعاليت مي كند . ميگه اينقدر در شركتهاي توليد كننده قطعات بخور بخوره كه همه فقط به فكر خودشون هستند از دربان گرفته تا رئيس شركت.
حالا به نظر شما با اين اوصاف ما تا 150 سال ديگه خودروساز مي شويم؟؟؟؟؟؟ (2424606) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۱۲:۳۷
سلام. عملكرد دولت و خودروسازان انسان را به ياد ضرب المثل قديمي مي اندازد و ان اينكه: رو كه نيست سنگ پاي قزوينه. با عرض معذرت از محضر هموطنان قزويني (2424648) (alef-13)
 
jimi
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۲۴:۲۳
این شرکت یه شرکت چند ملیتی امریکای شما هیچ وقت نباید با ایران مقایسه کنید که اگر ما بخواهیم از این ماشین درست کنیم اونا تحریم های سنگینی وضع میکنند (2424695) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۰۱:۵۷
دوست عزیز ما توان ساخت خودرهایی در حد هیوندایی و بالاتر را داریم از ماست که بر ماست رانت خواری و فساد در این دو شرکت خودروسازی مانع توسعه آنها شده است (2424791) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۳۹:۱۱
١_ بزرگترين مشکل در پيشرفت صنعت , دولتي بودن آن است
٢_ برنامه ريزي صحيح کره در توليدات صنعتي و حمايت و کمک دولت درتشويق صادرات و باز کردن راههاي آن
٣_ شراکت با سرمايه گذاران امريکا و استفاده از حمايتهاي آنها (2424727) (alef-13)
 
.....
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۴۵:۲۶
به جای حسرت خوردن باید به فکر پیشرفت تکنولوژی کشور بود. (2424742) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۱۶:۱۴
علت عدم پیشرفت ایران خودرو و سایپا انحصاری کردن بازار خودرو داخلی است این بزرگترین ظلمی است که دولت به این خودروسازها کرده است (2424820) (alef-13)
 
اسد بیات
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۱:۰۶:۱۷
چون در ایران باند بازی و فامیلی است وریخته پاش زیاد است هیچ موقع خودرو سازی بروز نمی شود (2424925) (alef-3)
 
كومي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۳۳:۱۰
سلام.در كشور عراق٩٠درصدماشينها كره اي شده أند به يك نماينده مجلس در ايام عرفه گفتم حق مردم ايران نيست پرايد سوار شوند أيشان فرمودند پرايد در عراق٩٠٠٠دلار است و مردم عراق توان خريد پرايد را ندارند من كه قانع شدم (2425061) (alef-3)
 
ایمان جیرفتی
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۰:۰۸:۱۹
این نشون میده چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباسند.تا زمانی این سیاسی بازیا هست وضع همینه! (2425205) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۰:۲۰:۵۰
خدا بهتون شفا بده. (2425221) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۳۷:۵۰
ازقديم گفتند هرچه بگندد نمكش ميزنند واي بهروزي كه بگندد نمك .......حال حكايت ماباايران خودرو است پژويرو چند باقيمت روز ازالان پيش فروش ميكنه وروز تحويل كه شش مهه ديگه است به روز حساب ميكنه ومردم غيور ايران هم مثل ... ثبت نام ميكنند تازه كلي هم باهش پوز ميدن كدوم كشور بود كه مردم با نخريدن يك كالا بي كيفيت ويا گران دولتشون مجبور كردن به خواسته شون عمل كنه ماچي .........هرچي گران ميشه فروشش دوبرابر ميشه خلايق هرچي لايق!!!!!!!!!!!! (2425664) (alef-10)
 
....
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۹:۰۹
ممنوع شدن ورود خودروهاي بالاي 2500 (لوكس) اينهم يك رانت ديگري است تا وارد كنندگان خودروهاي به اصطلاح لوكس(افراد خاص)، خودروهاي وارداتي انبار شده خود را باقيمتهاي بسيار بالا بفروشند ووقتي انبارهايشان خالي شد همه مطمئن باشيد با توجيهات مناسب دوباره واردات ازاد ميشود (2425755) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۲۶:۰۲
کاش وقت و انرژی وهزینهای که برای ساپورت و فیلترینگ گذاشته شده برای صنعت خودرو صرف میشد.

همه درد و درمان را میدانند ولی عجیب آنستکه اقدامی نمیشود.

منافع عده ای باعث این خیانت به مردم شده. (2425801) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۲۹:۱۸
آخه ما كجاي مملكتمون با كره قابل مقايسه هست كه حالا خودرو سازيمون باشه.
تو صنعت و اقتصاد و توريست و ورزش و سياست و....
ما صد سال عقبيم. (2425807) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۵:۰۹:۲۳
فرق اساسی در این است که هیوندایی خودرو ساز است و ایران خودرو یک مونتاژ کار که توان فنی ارتقا و تولید محصول را خودش ندارد و چشمش به کمک خودرو سازهای دیگر است یک روز پژ و روز دیگر سوزوکی و امروز هم صحبت رنو است (2426509) (alef-3)
 
ایرج فروتن
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۰:۱۳
پژوی فرانسه از سالی که 206رو وارد ایران کرد تمامی خودروهای206باای سی یو دریچه گاز برقی وسامانه مالتی پلکس بودند ازسال92ایران خودرو هم ای سی یو وهم دریچه گاز برقی رو حذف کرد آخه کجای صنعت ما برای نمونه فقط یک بار پیشرفت داشته سامانه ای که این همه مهم واساسی بود سال 2014 از روی خودروها حذف شد ودلیلش روهم میگن هزینه ها رو پایین اووردیم واقعا شرم آوره با جان ومال مردم به این اسونی ومفتی بازی میکنید؟؟ (2427249) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۸:۳۲:۲۷
وقتي وزير صنعت ، صدا سيما و ... اين جوري ازشون حمايت ميکنن ديگه تا آخرشو خودت بخون ديگه . دنبال اين هستيد که دولت براتون کاري بکنه ، خودتون مگه نميتونيد ، ببينيد الان با نخريدن خودرو چه دست و پايي مي زنند . به التماس افتادند (3180033) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۴:۱۱:۰۳
ای کاش نویسنده محترم اشاره ای به قیمت این دو محصول در بازارهای جهانی و در داخل کشور نیز می کرد. تا همگان بفهمند که یک ایرانی برای خرید یک پژو پارس(خودرو 15 سال پیش) چه قیمت گزافی را باید بپردازد. و نیز برای خرید یک سوناتای 2015 (با قیمت حدودا 27 هزار دلار = 87 میلیون تومان) باید با حدود 200درصد بیشتر معادل تقریبا 160 میلیون تومان بپردازد. این یعنی ظلم مضاعف : از یک سو خرید خودروی داخلی(بی کیفیت ، بدون ایمنی و با فناوری دو دهه پیش ضعیف ترین خودروساز اروپا یعنی فرانسه) با قیمتی گران و غیر منطقی، و از سوی دیگر خرید خودروی با کیفیت و بروز و با ایمنی مطلوب با نزدیک به دو برابر قیمت جهانی. اینها همه برای حمایت از خودرو ساز داخلی بوده و وضعیت صنعت خودرو داخلی را به چنین شرایط تاسف باری رسانده است که شاهد آن هستیم. (3181271) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۷:۱۰:۲۳
این مقایسه بدترین توهین به کارخانه هیوندای بود.... (3181687) (alef-11)
 
پویل
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۲۳:۵۵:۴۶
سلام دوستان عزیز نظر همتون برای من عزیز اما من میخواستم یک چیز بگم که پژو فرانسه خیلی خیلی خیلی سر تر از هیونداست اینو از این جهت میگم که مثلا پرشیا جزو ماشین های قدیمی فرانسست ولی با بعضی از ماشین های امروزی یکی ویا حتی خیلی بهتر مثلا از کیا سراتو بهتر و با سوناتا و.. تقریبا یکی من از لحاظ شتاب و سرعت میگم و ازخودمم نمیگم تو چند تا سایت مشخصات فنی رو مشاهده کردم کیا سراتو1600 سوپاپ16 شتاب 0تا10012ثانیه نوشته اما پژو 11ثانیه ولی تو10ثانیه هم میتونه بره با اینکه 8سوپاپ حداکثر سرعت دوتا شونم 190تاست ولی پرشیا بیشتر هم جا داره .........ولی ماشین مثل جنسیس خیلی خیلی خیلی سر تر از پرشیا وپر شیا پیشش عددی نیست اابته این یک مقایسه استباه است وباید این ماشین رو باپژو 908مقایسه کرد......فقط خواستم بگم که هیوندا و کیا بعضی از ماشیناشون همسطح پرشیان ......ارتون تشکر میکنم تا تو جاده پشتش نشینی نمیدونی پرشیل چیه اخه لامصب......... (3270945) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.